[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.193 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Ik lees dat het mogelijk zou moeten zijn om het antivirus pakket te laten vallen. Hoeveel korting zou dat dan opleveren?

Verder leuk om te weten: de Dell kortingsbonnen zijn gebasseerd op de basisprijs van de laptop. Dat is de prijs zonder eventuele kortingen. De basisprijs van de XPS 15 is 780 euro. Maar de werkelijke prijs is 599 euro. Dell heeft zogezegd een eigen korting. De huidige 5% kortingsbon werkt pas bij een bedrag van 799 euro. Wanneer je ervoor kiest om het system te upgraden van 3GB naar 4GB, kost zo'n 30 euro, ben je alsnog goedkoper uit. Maar krijg je wel meer voor je geld. De 10% kortingsbon werkt pas bij 899 euro. Wat uiteindelijk neerkomt op een systeem dat 660 euro kost incl. verzendkosten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:10
Heerlijk de klantenservice van Dell. Na een kwartier voor elkaar om bij de N00X5M06 (I7-2630QM) de backlit toetstenbord te verkrijgen samen met het FHD-scherm en bluetooh combocard, geeft de helpdeskmedewerker niet thuis bij het laten vallen van Windows OS.

Had mezelf al rijk gerekend met korting voor het laten vallen van Windows, en indien mogelijk ook antivirus en data backup, maar helaas niet de juiste medewerker aan de telefoon gekregen. Ook volgens haar manager was een refund voor OS niet mogelijk bij dell. Pfff, is het iemand met deze configuratie wel gelukt?... zou graag z'n offerte/configuratie overhandigen aan dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een refund is verplicht in europa.
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Zie ook hun eigen algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Daar is een heel topic aan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Omdat ik ook aan het shoppen ben voor een XPS 15 had ik toevallig net via de chat geinformeerd of het mogelijk was de licenties voor Windows en McAfee te verwijderen:
15:13:55 VanRoyal Eerste vraag/Commentaar: Ik ben van plan een XPS 15 laptop aan te schaffen. Is het mogelijk om de laptop zonder Windows 7 en McAfee Anti-Virus te leveren en de kosten voor de licenties in mindering te brengen op de prijs?
15:14:00 Systeem U wordt nu met een medewerker van Dell Technical Support verbonden. Wij danken u voor het gebruiken van Dell Chat.
15:14:00 Systeem U bent verbonden met Samir_Hamsi
15:14:10 Samir_Hamsi Goedemiddag
15:14:15 Samir_Hamsi nee helaas dat is niet mogelijk
15:15:09 VanRoyal Dat is jammer, er zijn namelijk al (meerdere) licenties voor Windows aanwezig en het zou zonde zijn om deze nogmaals aan te schaffen. Is het mogelijk om deze achteraf via een refund o.i.d. weer 'in te leveren' ?
15:16:20 Samir_Hamsi nee
15:16:42 VanRoyal Jammer. Dan kijk ik nog even verder.
15:17:05 Samir_Hamsi tot uw dienst en een fijne dagje toegewenst
Toch typisch dat er geen eenduidig antwoord is op de vraag of het nu wel of niet kan. Waarschijnlijk moet je echt via een sales rep o.i.d. om dit voor elkaar te krijgen? Aan de manier van antwoorden heb ik niet het idee dat Samir_Hamsi veel meer kan / mag dan zijn scripts volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Volgens mij gebruiken ze geen scripts voor hun antwoorden, anders waren die wel eenduidiger :-). Ligt er meer aan of ze gisteren wel of geen sex hebben gehad volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik heb ook net een half uur aan de lijn gehangen met een Dell-medewerker. In het begin vriendelijk, naar het einde van het gesprek toe niet meer zo. Ik probeerde een afweging te maken tussen zakelijk bestellen, maar geen 10% korting te krijgen + de refund van Windows, en bestellen als consument met alle kortingen erbij.
Windows-refunds bestonden volgens hem niet, ook niet toen ik er de AV bijhield. En als ik voor de consumentenaankoop zou gaan, moest ik de bestelling maar via de website doen en genoegen nemen met het Qwerty-toetsenbord (ik belde oorspronkelijk omdat ik dat toetsenbord niet kon aanpassen op de site). Dat gaat gewoon richting chantage. Ofwel bestel je bij mij, ofwel zit je opgescheept met een toetsenbord dat je niet wilt.

Waarop ik hem vriendelijk bedankte en het gesprek beëindigde. Geen Dell dus voor mij, ik zoek wel een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecretChaos
  • Laatst online: 03-07 15:46
Zaterdag ook maar de xps15 besteld beviel me wel de prijs.
Ik heb gewoon het 2de aanbod gekozen van 699

Toenet bevestiging van betaling gekregen hoop alleen dat niet moet wachten tot 11 april

2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
8x DVD+/-RW Optical Drive
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
European 250V Power Cord
Dutch Documentation
N02X5M03
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Mobile Broadband Module - no SIM card included
XPS L502x Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
No Carrying Case
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Metalloid Aluminum Cover
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TvTuner niet inbegrepen
15.6 HD WLED TL (1366x768) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Datasafe Local 2.3 Basic
Geen productiviteitssoftware geselecteerd
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
130W AC Adaptor
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

[ Voor 17% gewijzigd door SecretChaos op 14-03-2011 17:41 . Reden: verduidelijking lijstje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik twijfel of ik nog voor of na donderdag de XPS bestel. Tot donderdag zijn die 7 voordeeldagen en tot die dag geldt dat de McAffee gratis is (hoef ik niet :))
Zou erna meer korting zijn? Korting op garantie? Iets anders? Of gewoon minder voor meer? :)

(nu bestellen en pas later betalen zodat ik nog kan annuleren is geen optie omdat het via het werk gaat. Het is nu of dan, geen middenweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de M15 kiest ipv de M05, krijg je 30 euro extra korting en geen McAffee (en voor de rest dezelfde setup volgens mij).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:36
Zo wel een beetje oplichters bij dell.
Vandaag offerte aangevraagd voor xps15 incl backlight keyboard.
Krijg je terug 800 euro. Ik heb nog gezegd 10% korting enz niet meegenomen in offerte etc.

Nu google ik toevallig op de backlight keyboard productcode.
En ja hoor bestelsite :D
spoiler:

Scheelt nogal +/- 100euro xD en volgens mij zelfs gratis het keyboard erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje aant zoeken naar nieuwe degelijke laptop. XPS 15 is dat zeker, iedereen raadt mij die macbook pro aan, maar sorry, die kost 1250 hier, zonder de betere specs van de dell.

Was het beu te wikken en te wegen (heb alle pagina's hier gelezen) en ben maar gezwicht voor een xps15 met i7, 4gb ram, de 1080 display en de 9cell batterij. Heb zondag dan maar besteld en 994 gedokt (dell België met de 10% kortingsbon).

Levering 7/4 of eerder, hoop eerder...

Ook gebeld, zelfde verhaal:
03/11/2011 12:17:35PM Zitting die met Agent is begonnen (Aziz_Lamaafar)
03/11/2011 12:17:35PM Mario: " Topmodel xps 15 met verlicht keyboard"
03/11/2011 12:17:54PM Agent (Aziz_Lamaafar): "Dat is mogelijk, maar niet online helaas."
03/11/2011 12:18:03PM Mario: "wel per telefoon?"
03/11/2011 12:18:19PM Agent (Aziz_Lamaafar): "Wat is uw nummer?"
03/11/2011 12:19:19PM Mario: "0496 #####9, kan ik mijn kortingsbon van 10% dan ook toepassen"
03/11/2011 12:19:41PM Agent (Aziz_Lamaafar): "Nee dat kan ik helaas niet toepassen voor u"
03/11/2011 12:23:22PM Beëindigde zitting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat toetsenbord vond ik wel een leuke gimmick maar interesseert mij eigenlijk niet echt, ik wil vooral beetje performance voor daw gebruik (cubase dus met mijn rme fireface uc, geen gamen). Ik vroeg me daarbij ook af: als ik nu in het donker werk zie ik genoeg op het toetsenbord door de verlichting van het scherm zelf, en zeker gezien het scherm van die hi gloss zwart is (en dus reflecteert in het scherm) vraag ik mij af of dat backlit toetsenbord iets toevoegt buiten gimmick waarde...
Toch vind ik 994 genoeg, zelfs voor die specs, budget was eigenlijk 850, maar deze laptop heb ik ook 6 jaar gebruikt, dus als ik dat eruit haal steekt het niet op een 40, 50 euro verschil.

Levering 7 april is ook wel iets anders als 8 a 10 werkdagen.

Hoop hier op 7 april te kunnen melden dat ik uiterst tevreden ben (en zeker niet minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
mklcln schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:34:
[...]
Scheelt nogal +/- 100euro xD en volgens mij zelfs gratis het keyboard erbij.
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) [Inbegrepen in prijs]

Dat is gewoon een toetsenbord met US international indeling,(in tegenstelling tot NL indeling dus), geen sprake van backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat toetsenbord snel zou beschikbaar zijn als optie online zei hij: daar zou ik niet op wachten, waarop ik zei dan gebruik ik liever de 10% online korting, waarop hij antwoordde dat hij dat ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:13:
Of dat toetsenbord snel zou beschikbaar zijn als optie online zei hij: daar zou ik niet op wachten, waarop ik zei dan gebruik ik liever de 10% online korting, waarop hij antwoordde dat hij dat ook zou doen.
Als ik betaald wordt om systemen te verkopen, zou ik ook niemand aanraden om te wachten. Van wachten kun je nog geen droog brood kopen, toch?
Die 10% is zeker lekker, maar is ook nog tot begin mei geldig dacht ik. (Kun je zien wanneer je 'm toepast op de inhoud van je mandje.)

Overigens: als je online een offerte laat maken kun je die 10% zeker wel (laten) toe laten passen. Je moet alleen wel over de grens van € 899,- of zoiets komen met je bestelling (bedrag vóórdat de kortingscode wordt toegepast, ik dacht excl. verzendkosten).

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 14-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:36
guapper schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty) [Inbegrepen in prijs]

Dat is gewoon een toetsenbord met US international indeling,(in tegenstelling tot NL indeling dus), geen sprake van backlight.
Ik heb maar even contact opgenomen met dell via chat.
Deze melden dat die bundle code namelijk voor backlight is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
9:18:46      Agent   
Want er zijn verschillende bundels, bijvoorbeeld standaard met backlit of bluetooth en anderen zijn standaard met een 3GB grafische kaart en 500GB hardeschijf en zo verder...
 9:19:06     Customer       
dus die bundle naam is niet voor backlight?
 9:19:09     Agent   
Dat zijn de online aanbiedingen.
 9:19:59     Agent   
Nou deze is enkel voorzien van backlit en die valt daar onder.
9:23:14      Customer       
de bundle is dus die code waaronder dus die backlight valt
 9:24:04     Agent  
Dat klopt helemaal :)

Dus ik vraag het me toch echt af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Die Dell medewerkers zeggen dus allemaal wat anders...ben je lekker mee.

Heeft iemand al eens een dell besteld door het bedrag over te maken? Krijg je dan nog een bevestiging als ze het geld hebben ontvangen en de bestelling klaar maken?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ja. Duurde vier dagen bij mij.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
mklcln schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:41:
[...]

Ik heb maar even contact opgenomen met dell via chat.
Deze melden dat die bundle code namelijk voor backlight is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
9:18:46      Agent   
Want er zijn verschillende bundels, bijvoorbeeld standaard met backlit of bluetooth en anderen zijn standaard met een 3GB grafische kaart en 500GB hardeschijf en zo verder...
 9:19:06     Customer       
dus die bundle naam is niet voor backlight?
 9:19:09     Agent   
Dat zijn de online aanbiedingen.
 9:19:59     Agent   
Nou deze is enkel voorzien van backlit en die valt daar onder.
9:23:14      Customer       
de bundle is dus die code waaronder dus die backlight valt
 9:24:04     Agent  
Dat klopt helemaal :)

Dus ik vraag het me toch echt af :)
Als het niet op je bon of in je mandje vermeld staat, zit het er niet op/in/bij.

In dat geval kun je achteraf gaan claimen, als je het chatlog bewaard hebt.

Chatmedewerkers heb ik niet zo hoog als het gaat om het verstrekken van correcte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:51

Nikeo

Jawelles

4 jaar In-Home Hardware Support [meerprijs € 1.727,68 of € 83/maand1]

Haha, foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Twijfel of ik voor de i3-380 of de i3-2310M ga, welke is sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
  • Laatst online: 30-12-2024
Vraag aan XPS 15 l502x eigenaren:

Zit er een SATA2 of een SATA3 in de l502x?
Ik heb nergens een antwoord kunnen vinden.

SATA2 = SATA-300
SATA3 = SATA-600

Hier het verhaal:

- vorige week dell chat:
nee, zit er niet in

- deze week dell chat:
ja, hoor net van m'n coach dat het erin zit

- dell chat USA:
nee zit er niet in

???

Kan iemand me van deze vraag verlossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de duurste Dell XPS 15 gekocht. Samen met een kortingscode van 10 % kwam ik uit op een mooie prijs van 820 incl verzending. Kan niet wachten tot die binnenkomt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Pingu007 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:41:
Twijfel of ik voor de i3-380 of de i3-2310M ga, welke is sneller?
De i3 380 lijkt net iets sneller.

specs hier, benchmarks daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greenm schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:45:
Vraag aan XPS 15 l502x eigenaren:

Zit er een SATA2 of een SATA3 in de l502x?
Ik heb nergens een antwoord kunnen vinden.

[...]

Kan iemand me van deze vraag verlossen?
Zijn er überhaupt al l502x bezitters in Nederland? De Amerikanen hebben hun laptops wel in huis, dus veel antwoorden zijn te vinden op het notebookreview forum. Volgens mij SATA 3: linkje

Overigens houdt de cpu/gpu temperatuur momenteel de gemoederen bezig op dat forum. In ieder geval de 2720qm lijkt erg warm te worden: oa hier en hier. Natuurlijk is het wachten op berouwbare reviewsites voor iets zeker is, maar ben benieuwd.. stel dat de 2720 (en 2630) werkelijk erg hoge temperaturen heeft:

1) Is dat dan een probleem voor prestaties danwel de levensduur van de chip?
2) Wat kan je er aan doen? Men lijkt op dat forum nogal fan te zijn van nieuwe koelingspasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie1946
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik ben in discussie met Dell over de meerkosten van een backlit keyboard voor een XPS15.
Volgens mij heb ik op dit forum ergens gelezen dat iemand hiervoor € 20,40 extra heeft betaald.
Men wil aan mij € 58,00 extra in rekening brengen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:14:
Overigens houdt de cpu/gpu temperatuur momenteel de gemoederen bezig op dat forum. In ieder geval de 2720qm lijkt erg warm te worden: oa hier en hier. Natuurlijk is het wachten op berouwbare reviewsites voor iets zeker is, maar ben benieuwd.. stel dat de 2720 (en 2630) werkelijk erg hoge temperaturen heeft:
Ik weet niet of jullie de mac fora volgden, maar ik hoorde al een aantal "klachten". Zie ook http://www.anandtech.com/...11-brings-sandy-bridge/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zijn tobo vervangen en nu dus een non-backlit tobo op overschot?

Ik heb namelijk een kop koffie over mijn XPS gegooid. Alles netjes uit elkaar gehaald en afgedroogd, maar enkel het toetsenbord krijg ik niet meer werkende. Ik ging het bij Dell bestellen, maar heb niet echt zin in dat gezeur en hoge leveringskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Xps doet het nog goed qua turbo:
With just Prime95 running the Intel utility showed speed bouncing between 2.5 and 2.6. With both prime95 and furmark the speed did not go above 2.2ghz. I did not see the speed drop on the intel tool but not sure if it would report throttling.
Ik had niet verwacht dat de turbo actief kon blijven onder 100% CPU. Met een repaste gaat hij mogelijk nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:14:
Zijn er überhaupt al l502x bezitters in Nederland? De Amerikanen hebben hun laptops wel in huis, dus veel antwoorden zijn te vinden op het notebookreview forum. Volgens mij SATA 3: linkje
Wow.. dus toch?
Ik snap gewoon niet waarom dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt, het lijkt me een feature
die tot meer verkopen aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

sjakkie1946 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:55:
Ik ben in discussie met Dell over de meerkosten van een backlit keyboard voor een XPS15.
Volgens mij heb ik op dit forum ergens gelezen dat iemand hiervoor € 20,40 extra heeft betaald.
Men wil aan mij € 58,00 extra in rekening brengen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
40 euro. Vorige week gevraagd(telefonisch)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
MrJames schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:21:
[...]

40 euro. Vorige week gevraagd(telefonisch)..
Vorige keer dat ik het navroeg koste het 70 euro, iets van 35 om het toetsenbord, en 35 voor verzending. Belachelijk!

Alleen ik ben wel bang dat dat toetsenbord nooit meer op eBay zal verschijnen, zit er nu al 3 maanden op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:02:
Als je de M15 kiest ipv de M05, krijg je 30 euro extra korting en geen McAffee (en voor de rest dezelfde setup volgens mij).
ik had hem doorgegeven aan me baas, kreeg ik net te horen dat de M15 aanbieding er niet meer is :(
Hoe was jij eraan gekomen? Ik had vandeweek nog tot M99 gekeken en vandaag tot M30 maar alleen 1 t/m 6 werken.. epp heb ik ook nog niets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Worden in alle laptops van Dell altijd SoDimm geheugen modules gebruikt? bestaan er uberhaubt laptops met normaal SDRAM geheugensloten?

De vraag komt hier naar voren omdat je in de configuratie van de XPS15 laptop bijvoorbeeld, meer geheugen in kunt prikken, en er staat echt waar :
6144MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4096 + 1x2048] [Inbegrepen in prijs]
En 8GB hetzelfde verhaal.

Ik heb zelf nog nooit SDRAM reepjes gezien in laptops..

Wil namelijk geheugen bijbestellen, maar moet dus wel weten welke type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Het standaard laptop geheugen ddr3 en dan denk ik 1333mhz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Net nog even geprobeerd McAfee en Windows eraf te laten voor wat meer korting. Maar helaas vertelde Mohammed mij dat dat niet mogelijk was. Het was allemaal van te voren geinstalleerd dus kon niet gewijzigd worden:(

Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Thanks, even snel de laatste pagina's doorgelezen. Lijkt me dat het meer met geluk te maken heeft (dat je zonder kan kopen / terug kan sturen) dan dat ze het gewoon voor je doen als je ze emailt/belt/chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren de volgende unit besteld:

XPS 15(N00X5M05)

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Metalloid Aluminum Cover
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Incl. BTW en 10% korting kwam hij uit op € 955,00

Wel typisch trouwens dat er bij de Dell chat voornamelijk Azizzen, Mohammeds en Samir's werken. Wordt dat geoutsourced naar het midden oosten ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De helpdesk zit in india, Enkel als je tijdens kantooruren belt heb je de kans dat je een Nederlander te pakken krijgt.

Erg jammer trouwens, gelukkig kan je altijd nog met de xps support bellen, of is die ook opgedoekt? even kijken.
Edit: hij bestaat nog:
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
onderin, ik had gehoord dat je daar wel deftig geholpen kon worden.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nou, ik had gisteren toch een chat met aziz lamafaar ofzo. En kreeg toen plots telefoon en jawel het was aziz lamafaar, een nederlander. Dus van die namen zou ik niet teveel uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenm
SATA antwoord:

Dit kreeg ik van dell doorgestuurd uit india:

Afbeeldingslocatie: http://ascii.jp/elem/000/000/579/579983/h67_c_800x588.jpg

dus de XPS 15 heeft sata-600 :D

[ Voor 4% gewijzigd door greenm op 16-03-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hmm, het leek alsof SNB een geschenk uit de hemel was, maar de verhalen over 90+ temps onder belasting zijn toch erg verontrustend. Misschien was het verstandiger geweest om te wachten op de i5:
To go along with the Nvidia GeForce GT 540M we'd recommend the Core i5-2410M, which unlike the Core i3 models sports the automatic overclocking feature Turbo Boost and offers the best price-to-performance ratio.
(bron: notebookcheck)

Dat de ventilator voortdurend schakelt vind ik ook een grote teleurstelling... dat is een van mijn grootste ergernissen omtrent mijn huidige laptop.

Mijn enthousiasme is helaas een beetje bekoeld.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Bozozo schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:44:
Hmm, het leek alsof SNB een geschenk uit de hemel was, maar de verhalen over 90+ temps onder belasting zijn toch erg verontrustend. Misschien was het verstandiger geweest om te wachten op de i5:

[...]

(bron: notebookcheck)

Dat de ventilator voortdurend schakelt vind ik ook een grote teleurstelling... dat is een van mijn grootste ergernissen omtrent mijn huidige laptop.

Mijn enthousiasme is helaas een beetje bekoeld.
Oh dat is wel interessant. Was inderdaad van plan om voor de i7-2630QM te gaan, maar denk dat ik nu maar voor de i5-2410M ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de Qm is wel heel veel sneller in zware taken. Maar je kan natuurlijk ook de i5 nemen en 150 euro in je zak steken of een SSD mee kopen.
greenm schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:23:
SATA antwoord:

Dit kreeg ik van dell doorgestuurd uit india:

[afbeelding]

dus de XPS 15 heeft sata-600 :D
Dat was al lang bekend: 2x SATA3, 6x? SATA2.
De vraag is alleen welke poorten waar zijn aangesloten.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:44:
Hmm, het leek alsof SNB een geschenk uit de hemel was, maar de verhalen over 90+ temps onder belasting zijn toch erg verontrustend. Misschien was het verstandiger geweest om te wachten op de i5.
Tja, ik zit te overwegen om mijn i7 terug te sturen als hij zulke temperaturen haalt. Maar is het waarschijnlijk dat de SNB i5 minder warm wordt? Ik heb nog nergens temps voor SNB i5 kunnen vinden, laat staan in de XPS 15. Durft iemand een geïnformeerde gok te wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oude i7 haalde ook al temperaturen van 95", dat is geen probleem, daar zijn ze op gemaakt.

Hij gaat trouwens op 90° zitten met turbo op 2.4-2.6ghz, de quad volgens de eerste berichten op notebookreview.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de 90 graden is intern neem ik aan en niet op je palm rest?
hoe warm wordt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
Krijg net een mail dat mijn xps verzonden is :D hij is nu in Shanghai :p toch redelijk snel gegaan want mijn geplande levertijd was 5 april, waarschijnlijk krijg ik hem vrijdag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:00:
en de 90 graden is intern neem ik aan en niet op je palm rest?
hoe warm wordt die?
5 graden Fahrenheit kouder dan de 1e generatie, maar wacht alsjeblieft op de reviews van fatsoenlijke sites voordat je conclusies gaat trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Dit is de eerste x dat ik een vraag stel, geen idee of ik het goed doe.

Ik wil een nieuwe laptop, en mijn keuze valt op de Dell XPS15 met de I5(2e generatie), gewoon de
aanbieding zoals het op de site staat.
Via de chat heb ik de vraag gesteld of deze compatible is met Ubuntu...het antwoord was nee en toen ik vroeg om een alternatief kreeg een link naar de zakelijke laptops.
Heb verder niet doorgevraagd, maar na een beetje rondlezen vraag ik mij af, er zit toch niets in deze laptop wat niet zou werken met Ubuntu?

Ben geen kenner wbt Ubuntu trouwens, het heeft de afgelopen 5 jaar op al mijn 3 sytemen gewoon gewerkt.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:42:
De oude i7 haalde ook al temperaturen van 95", dat is geen probleem, daar zijn ze op gemaakt.

Hij gaat trouwens op 90° zitten met turbo op 2.4-2.6ghz, de quad volgens de eerste berichten op notebookreview.
Waar worden deze temperaturen vergeleken? Ik twijfel tussen de i5-2410M, i5-2520M en i7-2630QM (zou eigenlijk voor de i7-2630QM gaan)
Welke temperaturen halen deze drie? Zou het vervangen van de koelpasta veel verschil uitmaken? En kun je dat doen zonder dat je je recht op garantie kwijtraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier: http://www.laptopmag.com/...s-15.aspx?mode=benchmarks
En hier: http://www.laptopmag.com/...idge.aspx?mode=benchmarks
De xps met i7 2630QM is koeler dan eentje met een i5 460m. Maar let daar niet te veel op, laptopmag is niet bepaald een naam waar je op kunt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nog iets wat ECHT werkt: een 9 cell accu in je laptop, zodat deze hoger op zijn poten staat en de lucht beter kan aanzuigen (via de onderzijde). Hierdoor is de luchtcirculatie optimaal en hoeft de ventilator minder hard te werken.

Overigens zal het allemaal wel meevallen als je gewoon je dingen doet: vooral tijdens gamen of wanneer je de laptop flink aan het werk zet zal de temperatuur oplopen. Dit is voor de electronica overigens de normaalste zaak van de wereld; het is er op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En voor diegenen die nog niet overtuigd zijn: de turbo is met 90° nog steeds actief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Hier is iemand die zijn XPS 17 al heeft gerepasted.
After about a week of break-in.

CPU:
Idle: 43-52C
Load: 62-64C

GPU:
Idle: 52C
Load: 63C

Previous Temps:
CPU:
Idle: 49-55C
Load: 69-73C

GPU:
Idle: 58C
Load: 69C

Load temps are a combination of 3DMark06 and Furmark 1.8.2.
Toch wel een mooie 10 graden, en dan is hij (vermoedelijk) nog niet geundervolted.
Dus: zeker de moeite ^^
Ik zou trouwens IC Diamond aanraden i.p.v AS5, ICD koelt gewoonlijk nog 2-3 graden minder voor dezelfde prijs

[ Voor 11% gewijzigd door Sk0Ne op 16-03-2011 20:47 . Reden: IC Diamond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@ Bozozo: thx voor die link naar de review op notebookcheck.

Heldere conclusie met koopadvies voor de gamers onder ons:
After all the tests were done, we were able to draw two conclusions. One, Intel's Sandy Bridge architecture is so powerful that even the entry-level model, the Core i3-2310M, is without a doubt fit for gaming. Two, mid-range graphics cards reach their gaming limits so quickly that the choice of processor hardly has any influence over the refresh rate. In three of the four games tested, the CPUs produced results within one fps of each other. Only in Call of Duty: Black Ops did the difference between the least and most expensive CPUs rise to a still not-very-significant 4 fps.

Occasional gamers, therefore, don't need to dish out for a more powerful CPU when choosing a mid-range graphic card. To go along with the Nvidia GeForce GT 540M we'd recommend the Core i5-2410M,[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:15:
[...]

ik had hem doorgegeven aan me baas, kreeg ik net te horen dat de M15 aanbieding er niet meer is :(
Hoe was jij eraan gekomen? Ik had vandeweek nog tot M99 gekeken en vandaag tot M30 maar alleen 1 t/m 6 werken.. epp heb ik ook nog niets gevonden
Gewoon toeval - ik check niet zoveel maar weet van het verleden dat 15 en 25 weleens eerder gewerkt hebben, dus had ik die eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Laatst online: 01-10-2019
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:09:
Via de chat heb ik de vraag gesteld of deze compatible is met Ubuntu...het antwoord was nee en toen ik vroeg om een alternatief kreeg een link naar de zakelijke laptops.
Wauw, ik had geen hoge dunk van de Dell chat maar dit slaagt wel alles. Ubuntu draait zeker en vast op de l502x. Het kan zijn dat er hier en daar nog geen drivers beschikbaar zijn (of waarschijnlijker: wat moeilijker te vinden), maar dat is een probleem dat op korte termijn opgelost geraakt, als het er in de eerste plaats al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Stphnvlstk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:39:
[...]

Wauw, ik had geen hoge dunk van de Dell chat maar dit slaagt wel alles. Ubuntu draait zeker en vast op de l502x. Het kan zijn dat er hier en daar nog geen drivers beschikbaar zijn (of waarschijnlijker: wat moeilijker te vinden), maar dat is een probleem dat op korte termijn opgelost geraakt, als het er in de eerste plaats al is.
Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat er geen ondersteuning voor is vanuit Dell. Je mag het installeren en gebruiken; geen enkel probleem.

Wanneer je een probleem hebt met je hardware probeert de helpdesk je via een stappenplan het probleem op te laten lossen, of testen om een diagnose te vormen. Dat gaat niet goedkomen wanneer je meld dat je niet meer de meegeleverde Windows maar Ubuntu gebruikt.

Ik ben bang dat het een gevalletje "Sorry meneer, dan kunnen wij u niet helpen" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Als iemand vraagt naar compatibiliteit moet hij daar ook op antwoorden, al dan niet support krijgen heeft daar toch niets mee te maken. Overigens zou hij volgens die redenering ook niet naar de zakelijke lijn mogen verwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tzbob
  • Laatst online: 15-09 15:41
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:09:
Goedenavond,

Dit is de eerste x dat ik een vraag stel, geen idee of ik het goed doe.

Ik wil een nieuwe laptop, en mijn keuze valt op de Dell XPS15 met de I5(2e generatie), gewoon de
aanbieding zoals het op de site staat.
Heb verder niet doorgevraagd, maar na een beetje rondlezen vraag ik mij af, er zit toch niets in deze laptop wat niet zou werken met Ubuntu?

Ben geen kenner wbt Ubuntu trouwens, het heeft de afgelopen 5 jaar op al mijn 3 sytemen gewoon gewerkt.

Alvast bedankt voor het antwoord,

Bart
Dit kan mogelijk slaan op de compatibiliteit van de Nvidia grafische kaart.

Deze gebruikt Optimus in Windows om van (standaard igp) te switchen naar de dedicated Nvidia kaart. De huidige Linux drivers van Nvidia hebben deze functionaliteit niet, wanneer er geen BIOS-functie is om enkel dedicated graphics te gebruiken is er geen mogelijkheid om de Nvidia kaart te gebruiken met een Linux OS.

Nvidia heeft geen Linux-support aangekondigd en het bij elkaar hacken van een manier heeft volgens mij enkel maar success geboekt bij de ION2 netbooks.

Als iemand zijn sandy bridge XPS heeft zou ik wel willen weten of Dell zo'n BIOS optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Tzbob schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:25:
[...]

Dit kan mogelijk slaan op de compatibiliteit van de Nvidia grafische kaart.

Deze gebruikt Optimus in Windows om van (standaard igp) te switchen naar de dedicated Nvidia kaart. De huidige Linux drivers van Nvidia hebben deze functionaliteit niet, wanneer er geen BIOS-functie is om enkel dedicated graphics te gebruiken is er geen mogelijkheid om de Nvidia kaart te gebruiken met een Linux OS.

Nvidia heeft geen Linux-support aangekondigd en het bij elkaar hacken van een manier heeft volgens mij enkel maar success geboekt bij de ION2 netbooks.

Als iemand zijn sandy bridge XPS heeft zou ik wel willen weten of Dell zo'n BIOS optie heeft.
Ik ben bang dat de IGP niet kan worden uitgeschakeld, omdat de nVidia hier rechtstreeks op zit aangesloten. De beelden moeten (als ik het goed heb begrepen) zelfs wanneer de nVidia kaart gebruikt wodt door de frame buffer van de Intel IGP.

De enige manier om Optimus (en dus ook de intel IGP) te by-passen is een directe verbinding tussen de nVidia kaart en het beeldscherm, zoals dit in de XPS 17 3D wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Na een 5-tal onwillige US chat medewerkers heb ik eindelijk het part number van de nieuwe backlit keyboards kunnen ontfutselen, alle hulde aan medewerkster Marineil Ann D!
Agent (Marineil Ann D): "dell part number: PVDG3"
Volgende missie: uitzoeken of de keyboards van L501X en L502X compatibel met elkaar zijn, kan nog wel een taaie opdracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Bij de XPS 17 zie ik nu de optie Backlit US/Internationaal Qwerty toetsenbord staan. Maar bij de XPS 15 zie ik dit niet. Dell heeft verder volgens mij de Nederlandse website geupdate naar de Amerikaanse, maar ik kom nog steeds op andere pagina's dezelfde laptops tegen die dan ineens een totaal andere prijs hebben. Erg verwarrend.

Edit: net een chat gehad met een Dell medewerker. Hij gaf aan de backlit optie nog niet geimplementeerd is op de website bij de XPS 15, maar dat hij via een aangepaste offerte deze wel kon meenemen. De meerprijs bedraagt 40 euro. Eventuele kortingsbonnen worden meegenomen in de aangepaste offerte.

[ Voor 33% gewijzigd door aex351 op 17-03-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
mrbj schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:01:
Krijg net een mail dat mijn xps verzonden is :D hij is nu in Shanghai :p toch redelijk snel gegaan want mijn geplande levertijd was 5 april, waarschijnlijk krijg ik hem vrijdag binnen :)
Hoe snel was de status verandering overigens? Mijn status staat nog altijd op "Werk in uitvoering" na 2 weken geleden besteld (en betaald) te hebben.

Overigens vraag ik me nog steeds af of er nou SDRAM or SODIMM geheugen in de XPS15 zit.
Ik kan me gewoon moelijk voorstellen dat hier normale SDRAM reepjes zijn in gegaan, maar zo staat het toch echt in de configuratie.

Iemand al een XPS15 binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ayera schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:45:
[...]
Overigens vraag ik me nog steeds af of er nou SDRAM or SODIMM geheugen in de XPS15 zit.
Je haalt twee dingen door elkaar.
SDRAM is een type RAM die verschillende generaties kent zoals DDR3.
SO-DIMM (Small Outline-DIMM) is een bepaald type geheugenmodule dat bijna altijd wordt gebruikt voor laptops (en in het geval van de XPS15 DDR3 SDRAM bevat). Het langere type dat in desktops gebruikt wordt is DIMM, maar deze term wordt praktisch altijd weggelaten voor dit type.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

mrbj schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:01:
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Status van bestellingen horen niet in dit topic thuis.

Om de levertijden van de verschillende types laptop inzichtelijk te houden is het van belang dat iedereen die zich geroepen voelt dat meld in het hieronder aangegeven topic. Daar zijn we er allemaal mee geholpen, terwijl het hier alleen het topic vervuild.

Die topic-waarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:11:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar.
SDRAM is een type RAM die verschillende generaties kent zoals DDR3.
SO-DIMM (Small Outline-DIMM) is een bepaald type geheugenmodule dat bijna altijd wordt gebruikt voor laptops (en in het geval van de XPS15 DDR3 SDRAM bevat). Het langere type dat in desktops gebruikt wordt is DIMM, maar deze term wordt praktisch altijd weggelaten voor dit type.
Volgens mij begrijp ik het prima, dat SO-DIMM voornamelijk laptop geheugen is snap ik.
Daar gaat het mij ook juist om. het formaat van het geheugen.

Zit er in de laptop SDRAM (DIMM) of SODIMM ?.. ;)
Op de site van Dell kun je dat er namelijk niet uithalen, dat DIMM praktisch altijd word weggelaten maakt het dan niet duidelijker op, want dan kun je er van uit gaan dat er dus in de laptops normale DIMM geheugen zit.

Dat is waar ik me aan verwonder.
Dell medewerkers begrijpen dit soort vragen helemaal niet helaas... " ja meneer, DDR3 geheugen zit er in" >.< enne bedankt he Azziz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je begrijpt het nog steeds niet. xD
Het is óf DIMM DDR3 SDRAM ("groot") óf SO-DIMM DDR3 SDRAM ("klein").
In de XPS15 zit zeker weten SO-DIMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ayera,

maak het jezelf gemakkelijk:
ga naar pricewatch > intern geheugen, en kies rechtsboven de voorselectie: DDR3 Laptopgeheugen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Vraagje, is de laatste generatie Dell xps-15 laptops ook uitgerust met Nvidia Optimus (laptop kan zelf schakelen tussen de HD3000 en de gt5xxm) en in hoeverre functioneert dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Die vraag is volgens mij al vaker beantwoord, en of in hoeverre dat functioneert is afhankelijk van wat je met je laptop doet.
Het is een beetje wachten op een (paar) echt goede review(s) denk ik.

edit:
Mooi man, zo'n zoekfunctie.
Daar zouden meer mensen gebruik van moeten maken...

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 17-03-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
het ging vooral over ervaringen van mensen met Optimus bij de dell xps-15, ik zit hier met een Asus laptop met dezelfde hardware als de laatste xps-15(n53sv, i7-2630qm + gt540m) en optimus functioneert wel, maar mijn HDMI poort functioneert niet (lang verhaal, komt waarschijnlijk door drivers), dus ik dacht wellicht dat de drivers van de Dell site kunnen helpen.
Ik ben overigens bekend met de zoekfunctie, maar de zoekterm HDMI + nvidia optimus heeft geen resultaten in dit topic, dus dan houd het redelijk hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik heb hem 4 maart besteld en morgen komt ie binnen, hij is nu in Keulen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Net even wat vragen gesteld over de XPS15, niets bijzonders verder. Daarna vroeg ik of de Inspiron15R ook vernieuwd zou worden met wat Sandy Bridge processors. In de loop van de volgende week zei hij. Kan ook interessant zijn natuurlijk...

(die namen zijn altijd wel erg arabisch/oosters. Is het niet gewoon een name generator die ze hebben? Ik kan me voorstellen dat dit gewoon een generator is want als je sommige achternamen in India ziet waar ze een deel helpdesk hebben zitten dan kun je dit beter doen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
guapper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:06:
Ayera,

maak het jezelf gemakkelijk:
ga naar pricewatch > intern geheugen, en kies rechtsboven de voorselectie: DDR3 Laptopgeheugen.

;)
Makkelijk zeggen, zo idioot ben ik ook weer niet :p
Maar hiermee zeg je dus, geheugen in een laptop is ALTIJD sodimm. (klein dus)

Tenminste daar is waar ik op doelde.
Dat het beide SDRAM is, fine.

Dell site geeft het namelijk niet aan (configuratie tool that is)
En soms .. dus wel! dat is het rotte eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 22:35
Nikeo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:33:
Net even wat vragen gesteld over de XPS15, niets bijzonders verder. Daarna vroeg ik of de Inspiron15R ook vernieuwd zou worden met wat Sandy Bridge processors. In de loop van de volgende week zei hij. Kan ook interessant zijn natuurlijk...
http://www.engadget.com/2...atest-processors-and-swa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ayera schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:35:
[...]

Makkelijk zeggen, zo idioot ben ik ook weer niet :p
Maar hiermee zeg je dus, geheugen in een laptop is ALTIJD sodimm. (klein dus)

Tenminste daar is waar ik op doelde.
Dat het beide SDRAM is, fine.

Dell site geeft het namelijk niet aan (configuratie tool that is)
En soms .. dus wel! dat is het rotte eraan
Het handboek soldaat zegt er het volgende over:

Memory type: 1066 MHz/1333 MHz SODIMM DDR3
(pag. 97)

Ik zeg niet dat het altijd zo is, want dan wordt ik gelijk om mijn oren geslagen met die ene uitzondering.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 17-03-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Hey bedankt :D Ziet er goed uit. Het lijkt wel alsof ze de inspiron opwaarderen naar de studio15 status. Nu maar weer ontopic over de XPS15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Die lui van dell zijn ook maf hoor..

Kijk:
Via website betaal ik voor XPS15 met i5-2410, 500gig, 4 gig, 9 cell accu, bluetooth card en 10% korting maar €743,60 inclusief levering.

Via telefoon met offerte krijg ik dat allemaal zonder bluetooth card maar met backlit toetsenbord(40 euro in deze) voor €837,98.
Via de telefoon geen 10% korting toepassen.. waarom niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Rtzrs op 17-03-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

De persoon met wie ik gesproken heb via Dell chat zou een aangepaste offerte voor mij maken. Maar hoelang duurt zoiets normaal gesproken? Heb namelijk nog geen e-mail terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
aex351 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:53:
De persoon met wie ik gesproken heb via Dell chat zou een aangepaste offerte voor mij maken. Maar hoelang duurt zoiets normaal gesproken? Heb namelijk nog geen e-mail terug ontvangen.
Ik kreeg de offerte direct.
Maar aangepaste offerte? voor de 10% kortings bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
gewoon het volgende zeggen: "Geen korting, geen bestelling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Rtzrs schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:58:
[...]
Ik kreeg de offerte direct. Maar aangepaste offerte? voor de 10% kortings bon?
Ik lees dat jij telefonisch contact hebt opnomen. Waarschijnlijk heb je daardoor direct een offerte gekregen. Ik heb via de online chat de vraag gesteld of er een backlit toetsenbord in kon. En dat was mogelijk. Ook eventuele kortingen. Zie ook een eerdere reactie van mij. Maar dan moet ik wel eerst een offerte krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Overigens, een offerte kunnen ze vrijwel direct opzetten, deze moet daarna door de financiele afdeling worden goedgekeurd (een uurtje hooguit) en daarna kun deze naar jou worden verzonden.

Ikmoet daar wel bij vermelden dat ik te maken had met een accountbeheerster voor midden- en kleinbedrijf. Of dat voor consumenten ook precies zo gaat weet ik niet.

Misschien kun je er nog mailtje of telefoontje (je hebt nog geen email adres of direct nummer?) aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrbj schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:58:
[...]

Ik heb hem 4 maart besteld en morgen komt ie binnen, hij is nu in Keulen ;)
Mooie boel is dat ik heb de mijne 3 maart besteld en die staat nog steeds op 4 april (werk in uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:55:
[...]
Mooie boel is dat ik heb de mijne 3 maart besteld en die staat nog steeds op 4 april (werk in uitvoering)
Dan zal er bij jou wel een bepaald component inzitten dit minder goed op voorraad is. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
Ben ik nou gek of zijn bij de xps15 ineens de Sandy Bridge processor verdwenen?

[ Voor 56% gewijzigd door Dracula op 17-03-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou me niet verbazen dat de i7 slecht leverbaar is en dat de vraag het aanbod overstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hij is er nog wel maar de site ligt een beetje vreemd in elkaar nu...
Als je uiteindelijk bij de XPS 15 uitkomt heb je 2 links, eerste zijn de oude prcoessoren, tweede de nieuwe
Hier een directe link naar de 01 (aanpasbaar op dit moment tot 06)
http://configure.euro.del...e/config.aspx?oc=n00x5m01
Als je iets aanpast geeft hij wel een foutmelding van de prijs en laad hij een andere pagina. Vervolgens kun je weer alles aanpassen en moet je op update prijs klikken

edit: link doet het soms wel soms niet?
Hier de officiële volledige url voor de M05
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x

[ Voor 17% gewijzigd door Markos op 17-03-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je wanneer je een bestelling geplaatst hebt, hem nog telefonisch aanpassen? Als ik de M05 laat bestellen door mijn baas en verder de factuurgegevens krijg. Kan ik dan bijvoorbeeld nog bellen dat ik geen McAffee wil maar in plaats daarvan een backlight toetsenbord bijvoorbeeld. (McAffee is duurder als het goed is, meen rond de 60 euro voor 12 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die chat helpt daarbij ook niet zeg. Ook was even in de war door de nieuwe indeling/links en vroeg aan de 'expert' of ze momenteel wel een XPS 15 met i7 hadden. "Nee" was het antwoord en die zou waarschijnlijk ook niet snel terugkomen, want de i7 was toch meer voor de XPS 17. Bizar.

Nu ik 'm weer heb gevonden, krijg ik deze behulpzame kerel aan de "lijn":
Eerste vraag/Commentaar:
Ik heb de duurste XPS 15 configuratie in m'n mandje met DVD met hulpbronnen en HD scherm, en heb de 10% kortingscode gebruikt. Incl. verzending is hij dan 1004,-. Ik wil echter geen Windows 7 en McAfee en wil daar graag een refund voor, maar wil wel een verlicht toetsenbord. Kunnen jullie voor genoemd "pakket" een offerte geven?

U bent verbonden met Samir_Hamsi
Goedeavond, Hiervoor kunt u contact opnemen met onze sales afdeling

Samir_Hamsi
wel morgen

Samir_Hamsi
want nu zijn ze gesloten meneer griek1

Samir_Hamsi
het is 19.43 uur nu

griek1
oke

Samir_Hamsi
morgen weer een dagje hé

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
't blijft me verbazen hoe goed nederlands die indiërs typen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:59
guapper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:07:

;)
google translate? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
guapper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:07:

;)
Het zijn gewoon Nederlandse Marokkanen en die afdeling zit in Marokko..
Ik snap niet zo goed waar voor die afdeling helemaal daar zit maar goed..

[ Voor 16% gewijzigd door HKnoodle op 17-03-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel iets met minimumloon te maken hebben in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Rtzrs schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:46:
Die lui van dell zijn ook maf hoor..

Kijk:
Via website betaal ik voor XPS15 met i5-2410, 500gig, 4 gig, 9 cell accu, bluetooth card en 10% korting maar €743,60 inclusief levering.

Via telefoon met offerte krijg ik dat allemaal zonder bluetooth card maar met backlit toetsenbord(40 euro in deze) voor €837,98.
Via de telefoon geen 10% korting toepassen.. waarom niet?
Nou ik heb het voor elkaar.

Eerst wou mevrouw van de helpdesk me niet de 10% korting geven, dus heb ik gezegd dat ik de laptop dan niet wil. Zelfs toen wou ze me er niet mee helpen. Dus einde van het gesprek.

1 uur later word ik gebeld met een frans nummer(juist.. dat snap ik ook niet): Hoi, met nadia van dell. Ik ga alsnog voor u proberen om u de 10% korting te krijgen. Ik heb dit met me manager overlegd.
Dus toen kon het wel.... >___<
Maargoed! bestelling geplaatst!

N02X5M03 1 €630,75
XPS L502x : 2nd generation Intel Core i5-2410M processor 2.30 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz 1
Display : 15.6" HD WLED True-Life (1366x768) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WWAN) L501X 1
Ship Accessory : Dutch Docs 1
Resource DVD : XPS L502x Diagnostics and Drivers 1
Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1
Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1
Power Cord : European 250V 1
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1
Carry Case : Not Included 1
Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 525M Graphics card 1
TV Tuner : Not Included 1
Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) 1
Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included 1
Keyboard : Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard 1
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1
OS Media : Not Included 1
Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1
Software : Dell Support Center 3.0 1
Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1
Software : Dell Stage Software 1
Software : Windows Live 1
AntiVirus : McAfee SecurityCenter 15 Month Subscription 1
Standard Service – 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1
No Warranty Upgrade 1
No Accidental Damage Protection 1
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1
Software: DataSafe Online Backup 2GB - 1 year trial 1
XPS L502x Order - Netherlands 1
Notebook - Freight 1 Unit 1

Totaal: €779,59

Ik ben blij!

Nu nog een maand wachten |:(
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: