Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Welke Androidversie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Kan iemand even een begrijpelijk stappenplan geven voor een downgrade van een stock HC terug naar (stock) GB?
En als het even kan ook nog een upgrade naar de Leedroid ICS rom.
Ik zie allerlei gedoe met een goldcard en dat schrikt mij een beetje af.

* dirkjesdirk weet door de bomen even het bos niet meer te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door dirkjesdirk op 20-04-2012 15:38 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

dirkjesdirk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:37:
Kan iemand even een begrijpelijk stappenplan geven voor een downgrade van een stock HC terug naar (stock) GB?

Goed plan, liefst geplaatst in het begintopic op pagina 1

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34

Ik ben er nu ook al een paar uurtjes zoet mee, maar kom er ook niet meer uit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
MoiZie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:00:
Ik heb eerst
Deze had meteen de juiste Hboot (1.10) voor revolutionary.
Zo dan dat scheelt nogal!
Ik heb niet moeilijk gedaan met een goldcard uiteindelijk (kreeg dat niet voor elkaar). Dus waarschijnlijk werkt het direct flashen van die 2e RUU ook wel.
Goldcard is hier wel gelukt maar ging allemaal bijzonder moeizaam. Bijzonder blij dat het gelukt is. Custom Roms vallen me wel enorm tegen, die ik heb getest draaien vrijwel allemaal langzamer dan de stock Rom, maar ja :P Nu LeeDroid een beetje uitgekleed en een hoop services niet laten opstarten, ben redelijk tevreden nu ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 20-04-2012 16:12 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 16:48

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:30:
Ik heb mijn flyer van de Hi actie ook na redelijk wat uurtjes nu op de Leedroid HC ROM zitten.

De volgorde die je moet aanhouden is deze:

-Eerst moet je naar Gb terug met deze guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428104
-Dan kom je erachter dat je niet de goede HBOOT versie hebt om met revolutionary meteen naar s-off te gaan dus volg je eerst deze guide:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1198650
Daarna kun je via revolutionary verder:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1358758

(Ik heb er daarna voor gekozen HC-3G-light.zip te pushen en daarna meteen Leedroid zijn HC ROM te installeren)

Het duurt even maar dan heb je ook wat :)
Ik heb mijn Flyer nog niet dus kan niet zeggen of het werkt, maar we zullen zien :) Ik denk niet dat je ontkomt aan het maken van een Goldcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Het is mij ook na een hoop uren gekloot pas gelukt, maar als je de guides op XDA volgt moet het wel lukken.
Als je de goldcard methode kan overslaan dan is het helemaal te doen, want dat is misschien wel het lastigste.

Had ook wel het idee inderdaad dat stock nog wel sneller was. Maar Leedroid draait naar mijn mening ook zeker snel genoeg. Waar ik op mijn telefoon een Custom ROM heb vooral voor het snelheidsverschil en omdat ik toch root toegang wil, vraag ik me hier meer af wat ik eraan heb.

Want bellen doe ik met het ding toch niet..

[ Voor 3% gewijzigd door freakshock88 op 20-04-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik hoef ook niet ICS. Het gaat mij vooral om de HC bar. Die wil ik kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dirkjesdirk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:42:
Ik hoef ook niet ICS. Het gaat mij vooral om de HC bar. Die wil ik kwijt
GB Roms draaien (vind ik dan...) minder goed hoor. Als je van die HC-look af wilt zet je er toch een andere launcher op en/of hide je gewoon de HC-balk? Zou zeker niet gauw terug willen gaan naar GB, maar YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:45:
[...]

GB Roms draaien (vind ik dan...) minder goed hoor. Als je van die HC-look af wilt zet je er toch een andere launcher op en/of hide je gewoon de HC-balk? Zou zeker niet gauw terug willen gaan naar GB, maar YMMV :)
Ja, dat weet ik. Wil ook niet terug naar GB. HC is mij genoeg. Vind het alleen storend dat die balk niet te hiden is. Daar moet je toch voor rooten. En als ik dat doe wil ik eigenlijk de knoppen terug. Ik zoek dus een stock HC rom die enkel is aangepast vwb de balk en de soft keys. Verder vind ik de stock rom prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
productreview: HTC Flyer 32GB 3G review door MoiZie

Onderaan mijn review staat uitgelegd hoe ik het gedaan heb.

Het moeilijkste was dan nog het serienummer aanpassen via adb / fastboot, dat heb ik in de shell in linux gedaan (maar kan net zo goed in cmd in windows).

Waarschijnlijk kan je na dat aanpassen van het serienummer, de 2e RUU gebruiken om direct hboot 1.10 te hebben en dan revolutionary te draaien.
Als dat overigens niet werkt, dan werkt het wel als je de 1e en 2e RUU gewoon achtereenvolgens gebruikt. Nogmaals; de goldcard lukte mij voor geen meter, dus ik heb gewoon de 2 RUU's in feite achter elkaar gaan draaien.
Voila; klaar voor custom roms.

[ Voor 17% gewijzigd door MoiZie op 20-04-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Nice dat het in je review te lezen is voor iedereen MoiZie.. misschien kan iemand je guide in de FP zetten!

Weet iemand die de leedroid rom draait ook of er een manier is om de 'geen SIMkaart' melding weg te krijgen van het lockscreen? Ikzelf werk zonder simkaart en vind het wel redelijk lelijk..
(Wel op XDA een zipje gevonden welke dat zou moeten doen maar die is voor de WiFi versie only blijkbaar.. die zal misschien de hele telefoon mogelijkheid weghalen, en dat hoeft nou ook weer niet..)

[ Voor 24% gewijzigd door freakshock88 op 20-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 10 apps open staan als ik op die plaatje klik met 2 vakjes op de home scherm.
ik vind dat heel irritant..
is er niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Jazeker. Niet op dat icoontje tikken. ;)

Het is juist bedoeld om snel naar recent/veel gebruikte apps te kunnen schakelen. Daarom staan al die apps erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi weet iemand hoe je een aziatische rom op de flyer 3g kan krijgen? je kunt maar uit er weinig talen kiezen en installatie van touchpal keyboard voor bijv. chinees handschrift invoer werkt ook niet. je kunt wel schrijven totdat je ons weegt maar er verschijnt niks op het scherm. het schijnt niet mogelijk te zijn om en andere invoertaal te gebruiken dan westerse talen met alfabet terwijl andere invoertalen wel aanwezig zijn op htc telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:08:
ik heb nu 10 apps open staan als ik op die plaatje klik met 2 vakjes op de home scherm.
ik vind dat heel irritant..
is er niks aan te doen?
kan je weg halen door die apps die er in staan naar links of rechts te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 00:01
Ik heb mijn Flyer met stock-ROM (Honeycomb) vandaag gekregen. Geen SIM-kaartje erin gehad (behalve kort in het begin om te kijken of hij simlockvrij was).

Bij Instellingen->Over de tablet->Accu->Accugebruik staat niet dat het scherm de grote stroomverbruiker is (28%) maar dat "Mobiel stand-by" (=accu gebruikt door radio) met 63% het meeste verbruikt. Er staat dat de tijd zonder signaal 93% is.

Ik ben erg verbaasd daarover omdat ik dacht dat de GSM/3G-verbinding uit zou staan als er geen SIM in zit. Ook heb ik toen ik er wel een SIM in had, de data-verbinding uitgezet. Blijkbaar zoekt hij toch constant naar een netwerk?

In het gedeelte bij de klok staat er ook 'no signal'.

Hebben jullie dat ook? Is er een manier om de GSM/3G-verbinding helemaal uit te zetten (behalve via airplane-mode, want ik wil wel bluetooth/wifi/GPS kunnen gebruiken)?

Of moet ik er gewoon een SIM-kaartje in doen zodat hij een netwerk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
MoiZie schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:17:
[...]

Ik heb dezelfde procedure gevolgd, maar kreeg dat gedoe met die goldcard niet voor elkaar. Heb gewoon die andere RUU gedraaid, waarna mijn Hboot ook 1.10 was.
HC-3g light 2x geflasht in de revolutionary unlocked bootloader
Draai nu ook de Leedroid rom (puik ding!). Zit alleen met 1 probleem, op het moment dat er een SIM kaart in zit, reboot Leedroid (dus niet het witte HTC scherm, alleen de rom zelf). Dit blijft in een loop vastzitten. Het unlockscherm komt wel in beeld, maar op hetzelfde moment reboot de rom.

Dit was met stock niet zo. Iemand een oplossing? Of weet waar dit aan kan liggen? Ik verdenk een foute radio flash, maar na 3x de hc-3g light.zip geflasht te hebben (md5 klopt!) bestaat het probleem nog steeds.

Edit: hoe pas ik trouwens de partitietabel aan? Ik heb 300 MB vrije ruimte op /system en de /sdcard krijg ik nooit vol (8GB gereserveerd). Ik maak liever /sdcard2 0B en /sdcard de resterende ruimte. 2x een SD partitie is nutteloos.
voor het reboot verhaal: haal de pincode van je simkaart af ;)
dan start hij wel door!
dus doe je simkaart ff in ander toestel, en haal de code eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
securitymayo schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:55:
[...]

kan je weg halen door die apps die er in staan naar links of rechts te slepen.
moet je dat ergens activeren? bij mij zijn de vensters uit die lijst niet sleepbaar naar rechts of links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
wind-rider schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:00:
Ik heb mijn Flyer met stock-ROM (Honeycomb) vandaag gekregen. Geen SIM-kaartje erin gehad (behalve kort in het begin om te kijken of hij simlockvrij was).

Bij Instellingen->Over de tablet->Accu->Accugebruik staat niet dat het scherm de grote stroomverbruiker is (28%) maar dat "Mobiel stand-by" (=accu gebruikt door radio) met 63% het meeste verbruikt. Er staat dat de tijd zonder signaal 93% is.

Ik ben erg verbaasd daarover omdat ik dacht dat de GSM/3G-verbinding uit zou staan als er geen SIM in zit. Ook heb ik toen ik er wel een SIM in had, de data-verbinding uitgezet. Blijkbaar zoekt hij toch constant naar een netwerk?

In het gedeelte bij de klok staat er ook 'no signal'.

Hebben jullie dat ook? Is er een manier om de GSM/3G-verbinding helemaal uit te zetten (behalve via airplane-mode, want ik wil wel bluetooth/wifi/GPS kunnen gebruiken)?

Of moet ik er gewoon een SIM-kaartje in doen zodat hij een netwerk vindt?
staat wel iets op xda, hoe je deze melding kunt laten verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
wind-rider schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:01:
[...]

moet je dat ergens activeren? bij mij zijn de vensters uit die lijst niet sleepbaar naar rechts of links
zal morgenochtend ff kijken! heb de flyer nu niet binnen handbereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
Die melding maakt me niet zoveel uit, het gaat me er meer om dat die accu gewoon leeggetrokken wordt. En dat de oorzaak daarvan nogal onlogisch lijkt.

Of bedoel je dat er ook staat hoe je de hele GSM/3G-verbinding kunt uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
CaptJackSparrow schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:19:
Hoe zijn de ervaringen van mensen hier die de Flyer al wat langer gebruiken t.a.v. krasgevoeligheid van het scherm m.n. bij wat intensiever gebruik met de pen?

En kan men ook bepaalde screenprotectors adviseren die de functionaliteit niet negatief beïnvloeden en natuurlijk bij voorkeur niet achterlijk veel kosten. Het blijft per slot van rekening maar een heel klein stukje plasticfolie.
ik heb de flyer sinds juli.
geen enkel krasje op te vinden. Maar moet daarbij zeggen,dat ik de pen niet dagelijks gebruik.
Ik heb er een screenprotector opgeplaatst 3mnd terug, zit nog perfect, en merk er niks van.
Zal morgen ff kijken waar ik die vandaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
wind-rider schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:06:
Die melding maakt me niet zoveel uit, het gaat me er meer om dat die accu gewoon leeggetrokken wordt. En dat de oorzaak daarvan nogal onlogisch lijkt.

Of bedoel je dat er ook staat hoe je de hele GSM/3G-verbinding kunt uitzetten?
dacht dat dat ook kon, en de melding weg, en gsm uitschakelen.
zoek ik ook morgen ff op!

trusten mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Oh ja... dat was ik vergeten. De 'radio' van de telefoon is inderdaad ook een grote energieslurper en die had ik al uit staan. Dat doe je door 'Vliegtuigmodus' aan te zetten. Dan gaan alle draadloze signalen uit maar daarna kun je weer gewoon je WiFi aanzetten. Als die radio uit staat blijft het scherm over als grootste energieverbruiker.

Enige is dat je op het lockscreen dan steeds een vliegtuig te zien krijgt. Of dat evt. te veranderen is heb ik nog niet uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:15:
[...]

Oh ja... dat was ik vergeten. De 'radio' van de telefoon is inderdaad ook een grote energieslurper en die had ik al uit staan. Dat doe je door 'Vliegtuigmodus' aan te zetten. Dan gaan alle draadloze signalen uit maar daarna kun je weer gewoon je WiFi aanzetten. Als die radio uit staat blijft het scherm over als grootste energieverbruiker.

Enige is dat je op het lockscreen dan steeds een vliegtuig te zien krijgt. Of dat evt. te veranderen is heb ik nog niet uitgezocht.
Oh ik had niet verwacht dat wifi zou werken tijdens vliegtuigmodus!

Meteen ook duidelijk waarom tijdens opstijgen/landen omgeroepen wordt dat vliegtuigmodus niet genoeg is :P is het hele idee van "vliegtuigmodus" als knop waarbij je ALLE radiocommunicatie uitschakelt dan niet een beetje weg??

Maar verder prima oplossing voor het probleem hoor, dankjewel :)

edit: voor bluetooth werkt deze oplossing helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik heb mijn Flyer met stock-ROM (Honeycomb) vandaag gekregen. Geen SIM-kaartje erin gehad (behalve kort in het begin om te kijken of hij simlock vrij was
En? Was hij simlock vrij?
Edit: via Hi webwinkel gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door rud op 21-04-2012 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:15:
[...]

Je kan met Leedroid tweaks (http://forum.xda-develope...highlight=leedroid+tweaks) via het Phone Info: menu (ook zichtbaar wanneer je *#*#4636#*#* in de dialer typed) de radio uitzetten, hierdoor heb je geen gsm/3g verbinding maar ook niet dat vliegtuigje.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
rud schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:37:
[...]
Ik heb er ook één uit de Hi winkel en die was simlock vrij.
Valt mij wel op dat deze tablet erg snel opstart,vergeleken met andere tablets of telefoons.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wind-rider schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:01:
Dat kan ook niet. Is alleen mogelijk als je een ICS Rom draait en da's op de Flyer nog niet zo'n feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:51:
hoi weet iemand hoe je een aziatische rom op de flyer 3g kan krijgen? je kunt maar uit er weinig talen kiezen en installatie van touchpal keyboard voor bijv. chinees handschrift invoer werkt ook niet. je kunt wel schrijven totdat je ons weegt maar er verschijnt niks op het scherm. het schijnt niet mogelijk te zijn om en andere invoertaal te gebruiken dan westerse talen met alfabet terwijl andere invoertalen wel aanwezig zijn op htc telefoons.
Ik vermoed dat de in dit lijstje staande

RUU_Flyer_HC_S_hTC_Asia_TW_3.60.709.4_Radio_20.4801.30.0822U_3822.10.08.07_M_release_236665_signed.exe

Interessant kan zijn. Ik verwacht dat dit ook een Honeycomb versie is die vergelijkbaar is met wat er nu op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
rud schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:37:
[...]

ja en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
Puc van S. schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:03:
[...]

Je kan met Leedroid tweaks (http://forum.xda-develope...highlight=leedroid+tweaks) via het Phone Info: menu (ook zichtbaar wanneer je *#*#4636#*#* in de dialer typed) de radio uitzetten, hierdoor heb je geen gsm/3g verbinding maar ook niet dat vliegtuigje.
bedankt voor de tip, maar daarvoor moet ik hem rooten en daar wil ik nog even mee wachten :) misschien als er een goede ICS rom komt. Heb geen slechte hoop dat hier iets leuks uit komt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1608546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Volgens mij zijn alle flyers gewoon simlockvrij. Een volledige guide voor P-off zou ik ook waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik deed mijn simyo kaart erin die in mijn mobiel zat in de flyer en hij werktre gewoon.
ik wist niet dat dat kon?
maar verbuikt nu de flyer meer kosten dan toen de sim in me mobiel zat?
ik heb trouwens een 1 gb internet bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je bij het uit de slaapstand halen van de Flyer het geluid uitzet van het razen van de wolken op de homescreen? Vind het nogal irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:49:
Iemand enig idee hoe je bij het uit de slaapstand halen van de Flyer het geluid uitzet van het razen van de wolken op de homescreen? Vind het nogal irritant...
weather app openen en in settings veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puc van S. schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:08:
[...]

weather app openen en in settings veranderen.
Dat was nu de enige plaats waar ik nog niet had gekeken.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft iemand deze ROM al geprobeerd? Het zou HC 3.2.1 moeten zijn.

RUU_Flyer_HC_S_HTC_WWE_3.55.405.1_Radio_20.4801.30.0822U_3822.10.08.07_M_release_226690_signed.exe

Ik zou o.a. willen weten welke talen daar in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dat is gewoon de laatste stock rom volgens mij? Daarin zitten dus zo'n beetje alle talen die standaard door HTC meegeleverd worden (en dat zijn er nogal wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
werkt de site van uitzendinggemis bij jullie wel lekker? ik kijk hem op opera mobile vanwege de useragentsetting maar de player is niet te besturen...

er is wel een app maar daar staan alleen recente uitzendingen in

oplossing is dolphin hd. die kan de ipad als useragent gebruiken en dan krijg je html5 video die om onverklaarbare redenen alleen voor de ipad beschikbaar is

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 21-04-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:38:
Heeft iemand deze ROM al geprobeerd? Het zou HC 3.2.1 moeten zijn.

RUU_Flyer_HC_S_HTC_WWE_3.55.405.1_Radio_20.4801.30.0822U_3822.10.08.07_M_release_226690_signed.exe

Ik zou o.a. willen weten welke talen daar in zitten.
Ik denk dat alle talen al in de ROM zitten die er standaard op staat, alleen zie je die niet :)

Als je een buitenlands simkaartje erin doet vraagt hij of hij de instellingen van die simkaart mag overnemen. Als je dan 'ja' zegt neemt hij ook de taal daarvan over. Mijn flyer spreekt nu Russisch nadat ik mijn Russische simkaart erin had gedaan. Het Russische toetsenbord werd ook geactiveerd. Het lijstje met interfacetalen is alleen hetzelfde gebleven. Selecteer ik nu dus Nederlands als interfacetaal dan kan ik zonder Russische simkaart of speciale applicatie niet terug naar Russisch. Het toetsenbord kan wel makkelijk wisselen tussen talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MoiZie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:43:
productreview: HTC Flyer 32GB 3G review door MoiZie

Onderaan mijn review staat uitgelegd hoe ik het gedaan heb.

Het moeilijkste was dan nog het serienummer aanpassen via adb / fastboot, dat heb ik in de shell in linux gedaan (maar kan net zo goed in cmd in windows).

Waarschijnlijk kan je na dat aanpassen van het serienummer, de 2e RUU gebruiken om direct hboot 1.10 te hebben en dan revolutionary te draaien.
Als dat overigens niet werkt, dan werkt het wel als je de 1e en 2e RUU gewoon achtereenvolgens gebruikt. Nogmaals; de goldcard lukte mij voor geen meter, dus ik heb gewoon de 2 RUU's in feite achter elkaar gaan draaien.
Voila; klaar voor custom roms.
Rooten en custom rom:
Benodigdheden onder linux:
android-linux-tools.zip
Een RUU met gingerbread (windows nodig gehad)
revolutionary
hc-3g-light.zip (renamen naar PG41IMG.zip)
custom ROM naar keuze.
Allereerst heb ik android-linux-tools.zip gedownload (adb en fastboot zitten hierin). Door middel van een reboot naar de bootloader, dan dmv fastboot erachter komen wat de CID is. (onder linux; sudo fastboot getvar cid) (In mijn geval HTC__E11)
adhv de cid kies ik de RUU die ik nodig heb (http://forum.xda-develope...=18508220&postcount=2 gekozen voor RUU_Flyer_HTC_WWE_2.00.405.3_R_Radio_20.3501.30.089BU_3809.05.04.10_M_release_194964_signed.exe)
vervolgens; download ik de ruu (gevonden op hotfile).

Dan deze procedure volgen om de downgrade via deze RUU mogelijk te maken;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428104
Dan de RUU dus draaien in fastboot mode!

Hierna had ik Gingerbread op mijn Flyer met Hboot 1.10

Vervolgens revolutionary gedraaid (revolutionairy.io) en ik had S-OFF en een custom recovery (CWM recovery 4)

Op de SD kaart had ik intussen hc-3g-light.zip (gerenamed naar PG41IMG.zip) gezet, waardoor de radio werd geupdate in bootloader modus. Dit moest ik 2x doen (in beide gevallen zag ik het nummer achter radio veranderen, maar omdat ik het ook een 3e keer geprobeerd heb en het nummer toen niet veranderde, blijkt dus dat je dit echt 2x moet doen.)

Vervolgens heb ik de ROM geflasht in de recovery, waarna ik ging booten. Ik had nog een klein probleem met continu rebooten op het moment dat er een sim-kaart in zat, maar dit bleek te berusten op het feit dat er een pincode op de simkaart aanwezig was. In een ander toestel heb ik deze verwijderd, waarna de Flyer helemaal gereed was.
Ik ben inmiddels enkele uren aan het vogelen, maar ik kom er niet uit. :(

De stappenplannen die je her en der vind zijn soms tegenstrijdig en vooral echt te summier. Er wordt kennis verondersteld die ik niet heb. Ik begrijp wel wat stappen, maar het geheel is mij niet te volgen. Bovendien wil ik geen fouten maken.

Ik ben gestrand bij installatie van de drivers in fastboot mode - maar misschien doe ik het niet goed - en ook bij het invullen van de http://revolutionary.io/ stuit ik op het probleem van een hboot version die er niet bij staat (ik heb 1.11.0011.

Kortom, een gedetailleerdere tutorial zou ik (en volgens mij velen met mij) ZEER op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Nu ben ik ook 1 van de gelukkige die zowel een flyer heeft bemachtigd als en tab.
Heb er echter maar 1 nodig.

Ik weet de voordelen van de flyer:
G3 (ga niet vaak op stap met de tablet, gebruik dan mijn sgs2)
32mb ipv 16mb
Kan beter HD films afspelen

Nu heb ik met beide een beetje gespeeld.
Voordeel van de tab vind ik:
Verticaal kunnen browsen. Alles is dan nog goed leesbaar, op flyer moet je echt horizontaal browsen.
Browsen gaat soepeler. Op beide met de standaard browser gewerkt. Flyer lagt nogal als je naar beneden scrollt. (ligt dit wellicht aan browser of rom?)

Ben nu nog benieuwd naar ervaringen met zware games. Welke is dan beter?

Iemand nog goede argumenten waarom de flyer toch de betere kandidaat zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
dirkjesdirk schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:
[...]

[...]

Ik ben inmiddels enkele uren aan het vogelen, maar ik kom er niet uit. :(

De stappenplannen die je her en der vind zijn soms tegenstrijdig en vooral echt te summier. Er wordt kennis verondersteld die ik niet heb. Ik begrijp wel wat stappen, maar het geheel is mij niet te volgen. Bovendien wil ik geen fouten maken.

Ik ben gestrand bij installatie van de drivers in fastboot mode - maar misschien doe ik het niet goed - en ook bij het invullen van de http://revolutionary.io/ stuit ik op het probleem van een hboot version die er niet bij staat (ik heb 1.11.0011.

Kortom, een gedetailleerdere tutorial zou ik (en volgens mij velen met mij) ZEER op prijs stellen.
Je moet zo te zien nu ook nog helemaal niet bezig zijn met revolutionairy. Dit is de stock hboot die je hebt, die is niet te kraken via revolutionairy op dit moment. Zorg eerst maar dat je de RUU kan downgraden. Dit doe je door het eerste gedeelte uit mijn stappenplan te volgen (dus adb en fastboot uitpakken uit die zip, telefoon opnieuw opstarten naar fastboot modus en dan de thread op XDA te volgen.

Dus om het voor te kauwen; (ik ga aannemen dat je linux gebruikt, onder windows moet je dus de drivers even installeren).
Stap 1; ontdek de juiste RUU (sudo fastboot getvar cid (linux) fastboot gevar cid (windows)) en download de bijbehorende rom (zie lijst op XDA)
Stap 2; volg de unlock procedure om een downgrade met die RUU mogelijk te maken (zie thread op XDA)
stap 3; draai de RUU (mogelijkerwijs dus meteen de 2e door mij genoemde RUU, dan heb je meteen hboot 1.10
stap 4; draai revolutionairy (tenslotte zou je nu hboot 1.10 moeten hebben)
stap 5; installeer in bootloader modus de hc-3g-light.zip (hernoemd naar PG41IMG.zip) die je op de sd kaart hebt gezet (of gebruik de grote variant als je gewoon de stock rom wil met root, zie de thread op XDA voor download). Doe dit 2x!!
stap 6; mogelijk; installeer je custom rom.

Edit; en als het nu nog niet lukt moet je maar even DM-en met waar je precies vastloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 22-04-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sattertje schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:15:
Op beide met de standaard browser gewerkt. Flyer lagt nogal als je naar beneden scrollt. (ligt dit wellicht aan browser of rom?)
Gebruik op de SGS2 meestal Chrome (alleen ICS) en Opera Mobile maar die laatste is op de Flyer ook geen succes (choppy scrolling). Dolphin echter vind ik bijzonder goed en soepel werken. Misschien eens proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:39:
ik deed mijn simyo kaart erin die in mijn mobiel zat in de flyer en hij werktre gewoon.
ik wist niet dat dat kon?
maar verbuikt nu de flyer meer kosten dan toen de sim in me mobiel zat?
ik heb trouwens een 1 gb internet bundel
nee is niet duurder dan met telefoon.
je haald dezeflde data binnen
Heb ook een simyo 1gb kaartje in de flyer, een half jaartje nu.
kom eigenlijk nooit over de 400mb heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MoiZie schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:44:
[...]

Stap 1; ontdek de juiste RUU (sudo fastboot getvar cid (linux) fastboot gevar cid (windows)) en download de bijbehorende rom (zie lijst op XDA)
Edit; en als het nu nog niet lukt moet je maar even DM-en met waar je precies vastloopt.
Dank voor je hulp. Ik reageer nog niet via de DM om ook anderen dit te laten lezen.

De eerste stap is voor mij te snel. Wat bedoel je met "fastboot gevar cid"?? is dat een commando? Waar moet ik dat invoeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
dirkjesdirk schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:30:
[...]

Dank voor je hulp. Ik reageer nog niet via de DM om ook anderen dit te laten lezen.

De eerste stap is voor mij te snel. Wat bedoel je met "fastboot gevar cid"?? is dat een commando? Waar moet ik dat invoeren? 8)7
als het goed is heb je eerder een zipje met fastboot.exe en adb.exe gedownload, dat commando moet je uitvoeren in een cmd prompt (cmd.exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
sattertje schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:15:
Nu ben ik ook 1 van de gelukkige die zowel een flyer heeft bemachtigd als en tab.
Heb er echter maar 1 nodig.

Ik weet de voordelen van de flyer:
G3 (ga niet vaak op stap met de tablet, gebruik dan mijn sgs2)
32mb ipv 16mb
Kan beter HD films afspelen

Nu heb ik met beide een beetje gespeeld.
Voordeel van de tab vind ik:
Verticaal kunnen browsen. Alles is dan nog goed leesbaar, op flyer moet je echt horizontaal browsen.
Browsen gaat soepeler. Op beide met de standaard browser gewerkt. Flyer lagt nogal als je naar beneden scrollt. (ligt dit wellicht aan browser of rom?)

Ben nu nog benieuwd naar ervaringen met zware games. Welke is dan beter?

Iemand nog goede argumenten waarom de flyer toch de betere kandidaat zou zijn?
Dat heb ik nu ook. Het enige wat me afschrikt om de Tab te houden is dat de Tegra geen high profile 720p soepel kan afspelen. Heb de Flyer nu 4 dagen ongeveer en het heeft de perfecte vorm om hem mee te nemen op pad. Maar ik denk dat ik toch de Tab zal houden als die binnen is, voornamelijk door het grotere scherm voor aantekeningen etc. tijdens colleges. 16GB zal wel genoeg zijn en 3g, tsjaah ff een hotspot maken via de tel dan :) Het wordt of verkopen of kijken of me broertje het wilt.
Ooo en de Flyer heeft geen usb host? Had via een micro usb adapter een stick aangesloten, maar hij zag het niet? Of heb je een speciale adapter nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 22-04-2012 11:42 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Stappenplan voor HTC Flyer 3G + 32GB downgrade naar stock Gingerbread voor Windows

Stap 1: ADB & Fastboot installeren
Download ADB&Fastboot: Klik

Stap 2: USB Debugging aanzetten
Open Instellingen op je Flyer en ga naar Applicaties en vervolgens naar Ontwikkeling. Vink vervolgens USB-Foutopsporing aan.

Stap 3: ADB & Fastboot installeren
Volg deze guide v.w.b. het installeren van ADB & Fastboot. Deze guide is inclusief afbeeldingen :)

[u]Plaats bij voorkeur adb & fastboot in de map C:\android-sdk-windows[/u]. Ik houd deze map aan in de rest van het stappenplan.
http://jaxov.com/2010/10/...ta-xp-for-android-phones/

Stap 4: Andere bestanden downloaden
Download Misc_version en pak deze uit

Download tacoroot

Plaats Tacoroot en Misc_version in C:\android-sdk-windows\

In de tussentijd gaan we een (Gingerbread) RUU downloaden.

Download bij voorkeur onderstaande RUU (CTRL+F en zoek op de pagina van Filefactory. Deze RUU heb ik gisteren ook gebruikt tijdens mijn downgrade proces). Let op: dit is de RUU voor de HTC Flyer 32GB WiFi + 3G versie. Heb je alleen WiFi, selecteer dan de WiFi versie!
RUU_Flyer_HTC_WWE_2.00.405.3_R_Radio_20.3501.30.089BU_3809.05.04.10_M_release_194964_signed.exe
Stap 5: Let the Command Line part begin :)
1. Start je Flyer op (USB-Foutopsporing moet aan staan, zie stap 2)
2. Ga naar Start -> typ cmd en druk op enter.
3. We gaan de map veranderen: cd C:\android-sdk-windows\
4. Druk op enter
5. Voer vervolgens de volgende commands een voor een in. Het dik gedrukte commando heb ik gisteren toegevoegd omdat ik problemen had met de root en het schrijven van de nieuwe RUU versie. De errors die ik kreeg:
'No input file specified' en 'Error: could not write /data/local.prop permission denied'
adb push tacoroot.bin /data/local/
adb push misc_version /data/local/
adb shell chmod 755 /data/local/
adb shell chmod 755 /data/local/tacoroot.bin
adb shell chmod 755 /data/local/misc_version
adb shell /data/local/tacoroot.bin --setup
Bij het laatste commando start je Flyer opnieuw op. Zorg dat je Power+Volume Down + Volume Up vast hebt zodat we in het recovery scherm komen. Dit scherm is wit met aan de onderkant Android poppetjes op een skateboard.

stap 6. Reboot je Flyer
stap 7. Type het volgende commando in
adb shell /data/local/tacoroot.bin --root
Je Flyer zal rebooten en wellicht blijven rebooten. Dit maakt niet uit, hoort bij de root.

Stap 6: Decustom RUU
Als je de RUU versie aanhoud die ik aanraadde, gebruik je versie 2.00.405.3

Andere RUU versie?
Let op: Het dikgedrukte deel moet overeen komen met de gedownloade RUU. Deze cijfers staan in de bestandsnaam.

Type commando in en druk op enter:
adb shell /data/local/misc_version -s 2.00.405.3
adb reboot bootloader
fastboot oem lock
Vervolgens starten we de Flyer nogmaal op en gaan we naar het recovery scherm. Zorg ervoor dat je fastboot selecteert. (Dit wordt na een aantal seconden automatisch gewijzigd naar fastboot usb plug)

Open de gedownloade RUU van Filefactory en volg de stappen. Als het goed is moet alles dan goed komen en draait je Flyer op stock Gingerbread. Het volgende stappenplan gaan we LeeDroid installeren :)

Deze guide is grotendeels gebaseerd op een thread van xda.

Toevoegingen? DM s.v.p.

[ Voor 0% gewijzigd door FrameWork. op 22-04-2012 21:26 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Stappen plan om LeeDroid op je Flyer te zetten

Volg eerst deze post voordat je hier aan begint.

Haal de pincode van je simkaart af omdat je Tablet straks vast blijft zitten in het boot proces!
Instellingen -> Beveiliging -> Sim-kaartvergrendeling instellen -> Vinkje weghalen bij 'SIM-kaart vergrendelen'

Stap 1: Download LeeDroid
De download links staan in het LeeDroid topic

Stap 2: Revolutionary
Dit deel weet ik niet exact meer. Excuses daarvoor.
Download Revolutionary [Sluit de webpagina niet!] en plaats de bestanden in [i]C:\android-sdk-windows[/i]

Open start, type cmd en dan: cd c:\android-sdk-windows\
Vervolgens type je revolutionary in.

Dit stapje weet ik niet precies meer, maar volg de aanwijzingen op het scherm. Tussen de brackets staat een serial-number, vul deze in op de webpagina van Revolutionary (als je deze gesloten hebt, download het pakketje dan opnieuw zodat je alles schermen ziet).

Device: HTC Flyer
Hboot: volgens mij 1.11.0003

Je krijgt zometeen de vraag of je ClockWordMod wilt installeren, installeer dit.

Genereer serial en type of kopieër deze in het Command Line Interface scherm van Revolutionary in. Volg de stappen en wacht af.

Als het goed is wordt de Flyer een aantal keer opnieuw opgestart en zie je bovenin het recovery scherm S-Off staan in plaats van S-Off. Zo niet? Dan is er helaas wat fout gegaan.

Stap 3: Bijna tijd om LeeDroid te flashen...
Download dit en zet het in de map [i]C:\android-sdk-windows[/i]

Note: de flash zal de eerste keer mislukken. Geen paniek, de tweede keer gaat goed (of zou goed moeten gaan :) )

Open start -> type cmd -> type in en druk op enter cd c:\android-sdk-windows\

Type onderstaande commando's een voor een in. Schuingedrukt = commentaar.
fastboot erase cache
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash zip <downloaded file name> downloaded file name = HC-3g-light.zip
Flashing will fail with Error 90 first time due to hboot change
fastboot flash zip <downloaded file name> downloaded file name = HC-3g-light.zip
The on screen indicator on the phone will not reach fully to the right end of the progress bar, this is ok
fastboot reboot
Stap 4: LeeDroid time!
1. Zet LeeDroid op een sd-kaartje en plaats deze in je Flyer.
2. Reboot je Flyer en zorg dat je in het recovery scherm komt (Power + volume down)
3. Zoek in het menu naar back up en restore
4. Selecteer install zip from sd card en selecteer vervolgens de LeeDroid.zip file
5. Installeren en dan ben je klaar!

Veel plezier met LeeDroid op je HTC Flyer!

Deze guide is grotendeels gebaseerd op het stappenplan van LeeDroid te vinden op xda

Toevoegingen? DM s.v.p.

[ Voor 8% gewijzigd door FrameWork. op 29-04-2012 13:09 . Reden: pincode verwijderen toegevoegd, CWM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
waarom wil je terug naar GB eigenlijk?

hebben jullie ook zon lage transferspeed over usb? ik kom niet boven de 2.5mb/sec (naar interne sd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Om bijvoorbeeld een andere ROM op je Flyer te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ah, dan moet je dus eerst terug naar GB?

moet eerlijk zeggen dat ik HC best lekker vind werken op de flyer. ben 2.3.6 gewend op mijn note, maar dit draait ook mooi. Jammer alleen dat flash gewoon niet helemaal soepel draait (dumpert, uitzendinggemist) maar dat is vaak wel te omzeilig met apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
418O2 schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:23:
ah, dan moet je dus eerst terug naar GB?

moet eerlijk zeggen dat ik HC best lekker vind werken op de flyer. ben 2.3.6 gewend op mijn note, maar dit draait ook mooi. Jammer alleen dat flash gewoon niet helemaal soepel draait (dumpert, uitzendinggemist) maar dat is vaak wel te omzeilig met apps
Klopt, eerst terug naar GB om vervolgens weer terug te gaan naar een HC ROM. Flash heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dit vond ik nooit echt lekker werken op mijn HTC Desire. Maar kan me voorstellen dat het tegenvalt :(

Iemand trouwens ook al opgevallen in de YouTube app dat de video opnieuw begint met afspelen (opnieuw bufferen staat er, maar de video begint bij mij opnieuw met afspelen) als je de Flyer draait? Dit vind ik tamelijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
FrameWork. schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:20:
Stappen plan om LeeDroid op je Flyer te zetten

Volg eerst deze post voordat je hier aan begint.

Stap 1: Download LeeDroid
De download links staan in het LeeDroid topic

Stap 2: Revolutionary
Dit deel weet ik niet exact meer. Excuses daarvoor.
Download Revolutionary [Sluit de webpagina niet!] en plaats de bestanden in [i]C:\android-sdk-windows[/i]

Open start, type cmd en dan: cd c:\android-sdk-windows\
Vervolgens type je revolutionary in.

Dit stapje weet ik niet precies meer, maar volg de aanwijzingen op het scherm. Tussen de brackets staat een serial-number, vul deze in op de webpagina van Revolutionary (als je deze gesloten hebt, download het pakketje dan opnieuw zodat je alles schermen ziet).

Device: HTC Flyer
Hboot: volgens mij 1.11.0003

Je krijgt zometeen de vraag of je ClockWordMod wilt installeren. Dit is niet nodig.

Genereer serial en type of kopieër deze in het Command Line Interface scherm van Revolutionary in. Volg de stappen en wacht af.

Als het goed is wordt de Flyer een aantal keer opnieuw opgestart en zie je bovenin het recovery scherm S-Off staan in plaats van S-Off. Zo niet? Dan is er helaas wat fout gegaan.

Stap 3: Bijna tijd om LeeDroid te flashen...
Download dit en zet het in de map [i]C:\android-sdk-windows[/i]

Note: de flash zal de eerste keer mislukken. Geen paniek, de tweede keer gaat goed (of zou goed moeten gaan :) )

Open start -> type cmd -> type in en druk op enter cd c:\android-sdk-windows\

Type onderstaande commando's een voor een in. Schuingedrukt = commentaar.

[...]

2. Reboot je Flyer en zorg dat je in het recovery scherm komt (Power + volume down)
4. Selecteer install zip from sd card en selecteer vervolgens de LeeDroid.zip file

Veel plezier met LeeDroid op je HTC Flyer!

Deze guide is grotendeels gebaseerd op het stappenplan van LeeDroid te vinden op xda

Toevoegingen? DM s.v.p.
Nog een tip, haal de pincode van je simkaart af, anders gaat ie in een bootloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Zal het meteen toevoegen (had dit al gedaan voordat ik begon met het veranderen van de ROM). Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Musta schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:41:
Ooo en de Flyer heeft geen usb host? Had via een micro usb adapter een stick aangesloten, maar hij zag het niet? Of heb je een speciale adapter nodig?
Daarvoor heb je evt. USB On-the-Go verloopjes.

Wikipedia: USB On-The-Go

Info bij usb.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
FrameWork. schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:20:
Je krijgt zometeen de vraag of je ClockWordMod wilt installeren. Dit is niet nodig.

Zeg, als je CWM niet installeert gaat stap 4 je op deze manier niet lukken natuurlijk. Aangezien je deze guide maakt voor de ultieme android-kraak-newb, lijkt het mij handig om wel degelijk neer te zetten dat je CWM installeert. Hierbij is het wipen en flashen veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 16:55
Ben een beetje aan het kijken wat de beste custom rom is voor de Flyer en inderdaad is LeeDroid wel de beste op dit moment voor wat ik wil. Maar heeft de LeeDroid rom ook de bijgeleverde pen ondersteuning, dan is hij helemaal perfect!

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik wil op het moment eigenlijk niet meer dan de huidige ROM rooten zonder verder iets te veranderen. Heeft iemand daar een mogelijkheid voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rommel schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:35:
Maar heeft de LeeDroid rom ook de bijgeleverde pen ondersteuning, dan is hij helemaal perfect!
Heeft 'ie gewoon ja. De HC versie uiteraard hè, de GB versie sucks.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 14:41
SneezZ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:51:
[...]

Ik heb hem net gehaald bij de Hi en er zit bij mij nu een sim van Vodafone in, werkt prima! Dus geen simlock. Daarnaast kan je hem niet instellen op Nederlands helaas...talen zijn beperkt tot Duits, Engels, Frans, Spaans, Italiaans en Pools...

Maar verder super tevreden mee, het is dus het 32 GB model met 3G voor 199 euro met een 10 euro prepaid kaart, koopje dus...
Dit weekend de flyer in gebruik genomen en gewoon Nederlands geselecteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Nadeel van Leedroid --> Zondagmiddag om 12 uur van de stekker, nu op 19%... Vliegtuigmodus, wifi uit als het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MoiZie schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:11:
Nadeel van Leedroid --> Zondagmiddag om 12 uur van de stekker, nu op 19%... Vliegtuigmodus, wifi uit als het scherm uit is.
Drain is hier relatief minimaal. Uiteraard wel bakken met (voor mij) zinloze apps en services uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Nouja, autosync staat dus aan op het moment dat het scherm aan staat (anders heeft de tablet geen verbinding). Als ik bij batterijstatus kijk is het ook 67% schermverbruik en de rest wat kleine dingen.

Of gebruik ik hem gewoon teveel? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MoiZie op 23-04-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
MoiZie schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:15:
Nouja, autosync staat dus aan op het moment dat het scherm aan staat (anders heeft de tablet geen verbinding). Als ik bij batterijstatus kijk is het ook 67% schermverbruik en de rest wat kleine dingen.

Of gebruik ik hem gewoon teveel? ;)
ws gebruik je hem teveel ;)

Tip download System Tuner (pro) dan kan je ook precies zien hoellang de tablet op welke snelheid draait.

Bv: zaterdag +- 10 uur erafgehaald, vanochtend 8 uur nog 18% over (gisteravond 12 uur was dat nog 20%) en redelijk normaal gebruikt (inet/facebook/ereader ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MoiZie schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:15:
Nouja, autosync staat dus aan op het moment dat het scherm aan staat (anders heeft de tablet geen verbinding)
Heb hier gewoon altijd data/syncen aan staan, ook als het scherm uit staat. Kost met Wifi niet zo veel accu :P
Als ik bij batterijstatus kijk is het ook 67% schermverbruik en de rest wat kleine dingen.
Scherm is uiteraard stroomverbruiker nummer 1. Je kan een uurtje of zes het scherm aan hebben, dan is het meestal wel over, afhankelijk uiteraard of je vet 3D zit te gamen of een beetje aan het surfen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Over een week ga ik op vakantie en mag dan 7 uur in het vliegtuig zitten, heeft iemand ervaring hoeveel uur film je kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik kan het je over 2 dagen vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

Perkouw

Moderator General Chat
B0MBACI schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:59:
Over een week ga ik op vakantie en mag dan 7 uur in het vliegtuig zitten, heeft iemand ervaring hoeveel uur film je kan kijken?
Als ik het mag geloven kan je hier met gemak de hele vlucht film mee kijken.

Gebruikte zoek opdracht, klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:44:
[...]

Heb hier gewoon altijd data/syncen aan staan, ook als het scherm uit staat. Kost met Wifi niet zo veel accu :P

[...]

Scherm is uiteraard stroomverbruiker nummer 1. Je kan een uurtje of zes het scherm aan hebben, dan is het meestal wel over, afhankelijk uiteraard of je vet 3D zit te gamen of een beetje aan het surfen bent :)
Hm, dan gebruik ik hem gewoon teveel. Internetten, afstandsbediening voor tv en HTPC, mailen, af en toe even een spelletje, brieven tikken, documenten openen, bluetooth transfers. Maar ik had meer verwacht van de 4000 mAh (helderheid scherm staat op auto, maar wordt binnen gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

418O2 schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:00:
ik kan het je over 2 dagen vertellen :)
Nou vergeet niet te posten en een fijne vakantie?
Perkouw schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:06:
[...]

Als ik het mag geloven kan je hier met gemak de hele vlucht film mee kijken.

Gebruikte zoek opdracht, klik.
Die had ik ook gevonden, alleen wilde ik real life ervaring :) toch bedankt voor het zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat je met de Flyer ook screendumpjes kunt maken door terwijl je de Powerknop ingedrukt houdt snel op de homeknop te tikken. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yG8ddPINsWcHWAbJi0AvZhys/medium.png

Vandaar dus altijd die 'flits' op de homeknop.

Plaatje is van Antek Explorer (file manager) die ik even aan het bekijken ben. Op zich ook niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
B0MBACI schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:11:
[...]

Nou vergeet niet te posten en een fijne vakantie?
Als ik eraan denk krijg je de resultaten vanuit Miami 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Even een vraag over de 3G. Ik hem mijn ongebruikte dual sim in de flyer gepropt voor situatie dat ik buiten bereik van de Wfi ben. Om geen telefoontjes e.d. op mijn galaxy te missen had ik de gegevensverbinding op de tablet uit gezet. Maar dat is niet voldoende want een sms kwam toch binnen op mijn tablet. Ook staat er nog KPN in beeld bij het lockscreen.

Hoe zorg ik er voor dat ik de sim-kaart in de software volledig deactiveer? Heb geen zin om hem er steeds uit te halen...
Of is dual sim met een tablet gewoon niet zo handig.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CaptJackSparrow schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:44:
Vandaar dus altijd die 'flits' op de homeknop.
Back en Recent-app-list flitsen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 11:45
!+!+4636+!+! indrukken in de calculator in landscape en op uitkomst drukken. Dan kan je de radio uitschakelen. Bij de eerste reboot staat hij weer aan of hem met deze truc weer aanzetten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:48:
!+!+4636+!+! indrukken in de calculator in landscape en op uitkomst drukken. Dan kan je de radio uitschakelen. Bij de eerste reboot staat hij weer aan of hem met deze truc weer aanzetten.
Puc van S. in "het HTC Flyer Tablet topic - deel 1" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
peugeot206gt schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:48:
Dit, of flightmode/vliegtuig modus aanzetten als je het niet erg vind om een vliegtuig in beeld te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Even een vraagje: Bij de Flyer zijn er 3 knoppen aan de zijkant. Moet ik die aanzetten of zo?? Ze werken bij mij namelijk niet. Ze lichen ook niet op. Toestel is net een uur uit doos met Honeycomb voorgeinstalleerd.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
De hardware knoppen aan de zijkant werken inderdaad niet met standaard Honeycomb, om ze werkend te krijgen zul je terug moeten naar GB of een custom rom met HC flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Staat nog steeds niets over een stappenplan op de hometopic

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Er staan op de laatste 4 pagina's 4 stappenplannen... zelf productreview: HTC Flyer 32GB 3G review door MoiZie gebruikt en binnen een uur geflashed.. (rom downloaden duurde nog wel het langste..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Puc van S. schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:20:
Er staan op de laatste 4 pagina's 4 stappenplannen... zelf productreview: HTC Flyer 32GB 3G review door MoiZie gebruikt en binnen een uur geflashed.. (rom downloaden duurde nog wel het langste..)
thanx

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16
Puc van S. schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:15:
De hardware knoppen aan de zijkant werken inderdaad niet met standaard Honeycomb, om ze werkend te krijgen zul je terug moeten naar GB of een custom rom met HC flashen
Welke hardwareknoppen bedoel jullie?
Ik ken er maar 3 en dat is power en geluid harder/zachter.
Maar die bedoelen jullie vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

aam de zijkant van je scherm zie je 3 touchscreen knoppen, naast het scherm. In heel lichtwit. Deze knoppen bedoelen wij. Dit zijn namelij hardwareknoppen buiten het scherm.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet iemand nog een bron voor wat aardige wallpapers voor (de resolutie van) de Flyer? Niet Live wallpapers. Daarmee wordt je juist doodgegooid in de Market/Play. Van Honeycomb Wallpapers vind ik er maar één redelijk bruikbaar.

Ik zoek wat niet te drukke en niet te fel gekleurde wallpapers. Geen auto's, motorfietsen. celebs en meer van die ongein. Meer abstract of evt. natuur/landschap. Of een app waarmee je beter wallpapers kunt maken dan de ingebouwde manier om uit je gallery een foto te kiezen die je dan moet croppen maar die dan niet mooi zowel in portrait als landscape weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Wallbase app downloaden, en in de instellingen de Crop optie uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 16:55
Heb gisteravond eventjes ervoor gezeten om met de post van FrameWork. aan de slag te gaan, maar ik krijg telkens de fout: 'Error: could not write /data/local.prop permission denied'. :/ Ik heb de HBoot 1.11.0011 versie en ik zie tegenstrijdige berichten. De 1 zegt dat het wel werkt en linkt door naar de manier die FrameWork. ook gebruikt in zijn posts en de ander zegt dat het niet werkt. Na gisteravond zit ik ook in het: "het werkt echt niet" kamp.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
migros schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:00:
aam de zijkant van je scherm zie je 3 touchscreen knoppen, naast het scherm. In heel lichtwit. Deze knoppen bedoelen wij. Dit zijn namelij hardwareknoppen buiten het scherm.
}:O

Die had ik dus nog niet eens gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dragon2 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:57:
Die had ik dus nog niet eens gezien 8)7
Ben zelfs blij dat ze uit kunnen nu aangezien ik ze vaak per ongeluk aanraakte in GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe herstel je eigenlijk de fabrieksinstellingen/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:11:
hoe herstel je eigenlijk de fabrieksinstellingen/.
Really..? Instellingen/Opslagruimte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat zou het toch handig zijn als een fabrikant dergelijke zaken zou opschrijven in een of ander document waar je het dan in zou kunnen opzoeken....

Oh wacht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

oNo

Iemand nog geinteresseerd in een leather case en gel case voor de Flyer?
Ik heb em niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
oNo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:09:
Plaatjes dan wel links zouden relatief handig kunnen zijn om tot een gefundeerde beslissing te komen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 24-04-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
oNo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:09:
Ik heb em niet meer.
ik wil graag een leather case, mits plek voor de stylus.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Discussies betreffende custom Rom's van de HTC Flyer horen in Het HTC Flyer Custom Rom Topic.