Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30

FeaR

In GoT we trust

onzichtbaar schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:31:
Ok, even snel uitgerekend voor de LS50 Meta variant en dan begrijp ik de ingebouwde versterker keuze wel voor de wireless.
[Afbeelding]
Er zullen weinig mensen zijn die op 3 meter afstand 99 dB willen bereiken in de gemiddelde woonkamer. Een dB of tien er af en het is nog steeds aanzienlijk qua volume maar het zal qua vermogen ook aanzienlijk schelen. Dat is ook de crux in deze wereld, over het algemeen kom je met een paar Watt weg, wil je dergelijke niveaus halen zoals de genoemde 99 dB dan loopt het benodigde vermogen snel op.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 22-09-2020 17:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 21:21
FeaR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:20:
[...]

Er zullen weinig mensen zijn die op 3 meter afstand 99 dB willen bereiken in de gemiddelde woonkamer. Een dB of tien er af en het is nog steeds aanzienlijk qua volume maar het zal qua vermogen ook aanzienlijk schelen. Dat is ook de crux in deze wereld, over het algemeen kom je met een paar Watt weg, wil je dergelijke niveaus halen zoals de genoemde 99 dB dan loopt het benodigde vermogen snel op.
Klopt, berekening gaat ook uit van piekmomenten bij het kijken van een film of luisteren klassieke muziek. Zie hieronder met 95 dB. Dan nog vind ik een versterker tussen de 40 en 100W erg optimistisch...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIA9yzuFB-M6Nj79OmxExdL70Ns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pK9jZPk7gN2qvgcBxVl8s715.jpg?f=user_large

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
Eerlijk gezegd een review van niks, vraag mij zelfs af ie ze wel aangesloten heeft gehad...

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-04 17:27
onzichtbaar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:10:
[...]

Dat klopt, maar probeer met je mee te denken. Je vond zelf de huidige subwoofer te licht. Vervang eerst die en geniet van de eerste verbetering. Later weer iets anders vervangen. Overigens heb ik onlangs de KEF LSX gekocht als pc speaker en die bevallen zeer goed. Die kan je ook aan de muur hangen...
Na stilte weer even muziek maken hier. Afgelopen maand me verder verdiept in de mogelijkheden. Daarbij uitgevonden dat de KEF Q150 en Q350 wél met speciale beugels aan de muur gehangen kunnen worden. De beugels zorgen voor enige afstand tot de muur, wat in combinatie met een sub (en cross-over op zeg 80Hz) de beruchte basdreun kan voorkomen. Eventueel ook nog gebruik makend van de meegeleverde foam pluggen.

Dan wordt de volgende optie ook interessant:
4x Q150 voor fronts en raars
1x Q250c als center (Q650 is echt heullll groot, woon best leuk maar zó groots.... nee)
1x Kube10b of Kube12b als nieuwe sub

Nieuwe sub is niet echt nodig: het "luxeprobleem" zit echt in het niet laag genoeg komen van de eitjes, dat creëert een dip van zeg 80-200Hz. Ook via app met witte ruis gecheckt: yep, je ziet de sub boven de 60Hz dalen en de eitjes al vanaf ruim 200Hz. Oeps. Wel mag de sub bij films aanweziger zijn, de Kube1 heeft een erg smal bereik van 50-80Hz - niet slecht maar de oempfff mag steviger, huis is toch erg goed geïsoleerd >:)
En dan hou ik de KHT1005 als complete set, voor in de slaapkamer of beter/makkelijker te verkopen dan als set-zonder-sub.

Van de week naar iEar Tilburg gegaan, die hadden de Q150 en de Q250c, al bleek de laatste een defecte woofer te hebben. Wel veel geluisterd, had ook 3 van de eigen KEF eitjes meegenomen voor het vergelijk - want ik was eigenlijk best benieuwd hoeveel mijn oren nu zouden merken. De eitjes zijn al zoveel beter dan de Flips melkpakjes op de slaapkamer, zou ik het verschil naar Q150 wel horen??
De fronts en center (Mission en Q650c geluisterd) werden gecombineerd met een oerlelijke maar fijn klinkende REL-12" subdoos, die ik soms uit zette om de fronts en de center echt te onderscheiden. Tevoren een playlist in de telefoon gezet, die kon ik daar perfect via AirPlay naar een Marantz SR6014 streamen (dichtst bij mijn eigen SR5009 aan beschikbare demo). Ook bleken er toevallig B&Q M-1 satellietspeakers aangesloten te zijn, kwam mooi uit. Alle fronts stonden op large (om echt de volledige potentie te vergelijken), de sub was afgetopt op 80Hz.

MUZIEK

KEF "Eitje" 1005.2
Het referentiepunt voor mij. Met de 80Hz cross-over of de sub uit merk je echt wat de eitjes missen. Prachtig helder en sprankelend hoog. Maar de lage middentonen / hogere lage-tonen ontbreken, zodat het wel érg helder klinkt. Niet lelijk vervormend, maar incompleet.

B&W M-1
De M-1 profiteert duidelijk van de 4" midrange, waar de KEF 1005 het met slechts 3" moet doen. De M-1 gaat veel dieper, met warme lage middentonen. Hoppa, doel dus bereikt!? Nee, want het totaalplaatje van de M-1 viel me gruwelijk tegen. Ze hebben een zodanige focus op het lagere en middengebied, dat sommige hoge tonen wegvallen. Niet alle, maar sommige delen van het hogere midden en hoge spectrum lijken te ontbreken. Waar is die sprankelende vioolnoot, die spetterende hi-hat, die heldere sambabal!? Verborgen tot onhoorbaar. Gevolg: ik vond ze erg "hol" klinken, mat is misschien het juiste woord. Voor mij echt een tegenvaller, ja ze gaan lager, maar dit is echt niet 2x het toenmalige bedrag van de KHT1005 waard. Toen niet en nu nog steeds niet.

KEF Q150
Wat een verschil. De Q150 gaat (logisch) nog dieper en voller dan de M-1, met een mooi warm maar ook duidelijk laag. Een basgitaar, dat geluid, je voelt het plukken aan de snaren. Met subtiele ondersteuning van de sub helemaal, maar ook zonder sub al opvallend voor een relatief kleine speaker. De oude JBL-XL1000-zuilen haalden dat niet!
Maar het belangrijkste: ook het sprankelende van de KHT1005 blijft bij de Q150 behouden. Een "strak laag", een "helder midden/vocalen" en ook de "sprankeling" in het hoog. Ja veel "aanhalingstekens", ik blijf het lastig te omschrijven vinden wat ik hoor en voel, zo persoonlijk.

Uiteraard heb ik met vele muziekstijlen (akoestisch, pop, rock, percussie, symfonie, strijkkwintet) geluisterd, en niet 1x maar vele malen gewisseld tussen de speakers. Met en zonder sub. Maar zo in deze volgorde opschrijven werkte nu het beste.

FILM

Bij film (The Joker) is het verschil voor mij minder nadrukkelijk aanwezig. Dan luister je sowieso niet zonder sub - en die blijkt de beperkingen van de eitjes en de M-1 dan aardig te verhullen. Tot er gesproken wordt... Dan zakken de centers daarvan niet direct door het ijs. Tot je switcht naar de Monitor of de Q650c. Of welke grotere center in de zaak dan ook. Ahhhh zó kan het ook klinken. Wat vol. En toch verstaanbaar. De eitjes heb ik thuis met een cross-over van 120Hz staan, soms zelfs 150Hz geprobeerd. Lage mannenstemmen worden dan soms half overgenomen door sub, met een vreemd onnatuurlijk geluid tot gevolg. Bij een full-size center is dit uiteraard niet aanwezig. Stemmen ook met harde muziek/achtergrondeffecten dus veel mooier verstaanbaar.

Conclusie
Doel was dus: hoor ik 't verschil - het is immers een serieuze bak geld zo'n nieuwe speakerset. Het antwoord: jazeker.
- Het verschil tussen mijn bestaande eitjes en duurdere, "betere" satellieten is mij absoluut te klein.
- Het verschil met Q-serie is groot en goed hoorbaar.

Nu thuis aan het kijken (kartonnen modellen :P ) hoe de Q150 aan de muur zouden staan. Bij visueel akkoord gaan we nog even met iEar om de tafel, de geoffreerde bundelprijs vind ik nog aan de hoge kant.

Maar wie weet dus een onverwachte wending hier: toch KEF boekenplankjes hier wellicht binnenkort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Leuk om te lezen over je zoektocht naar de beste oplossing. En ja, die Q150 is erg veel "waar voor zijn geld", goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee1953
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2021
Beste KEF liefhebbers,

Sinds een paar dagen heb ik een paar KEF Q7 boxen aangeschaft, helaas kon ik ze bij de verkoper niet beluisteren omdat hij zijn versterker als had verkocht ( zie hij).
Thuis aangesloten op mijn Denon PMA1315r valt de doffe weergave op zeker de hoge tonen ontbreken
Ik mis een helder en sprankelend geluid waardoor heel veel detail van de muziek ontbreekt.
Ik lees hier verschillende positieve ervaringen met de Q& boxen dus vraag mij af of mijn boxen dan iets mankeren en of het recappen van de filters helderheid brengt, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar

Lee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Controlevraag die misschien wat stom klinkt: Deze speaker heeft aparte terminals voor hoog (HF) en laag (LF) voor bi-wiring of bi-amping. Als je dit niet doet moet je de terminals van gelijke kleur met elkaar doorverbinden. Zitten de bruggen er wel (goed) tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Zal niet zomaar zijn dat je ze niet kon beluisteren. Klinkt als een revisie project. Bijna 20 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Afgelopen vrijdag net 2 KEF C10's overgenomen voor in mijn werkkamer. Had eerst een paar kleine Sony 3 weg boxen staan. Wat een verschil!

Mooi strak geluid en een fraai midden en hoog. Enige probleem was dat, na al die jaren, de lijm van de stofkapjes losliet en dat gaf bij sommige frequenties een reutelend geluid. Oude lijm weggehaald en stofkapjes opnieuw vastgelijmd. Nu weer helemaal OK.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee1953
``Zal niet zomaar zijn dat je ze niet kon beluisteren. Klinkt als een revisie project. Bijna 20 jaar oud...``

Zullen idd een revisie nodig hebben maar dan vraag ik mij af wat de kosten zullen worden en of het geluid dan idd helderder en sprakelender zal zijn.
Recappen kan ik zelf wel maar of dat genoeg is ?

[ Voor 22% gewijzigd door Lee1953 op 18-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee1953
Propheticus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:56:
Controlevraag die misschien wat stom klinkt: Deze speaker heeft aparte terminals voor hoog (HF) en laag (LF) voor bi-wiring of bi-amping. Als je dit niet doet moet je de terminals van gelijke kleur met elkaar doorverbinden. Zitten de bruggen er wel (goed) tussen?
Dat is bekend maar de vraag klinkt niet stom, er zullen best mensen zijn die niett weten dan de brugjes er tussen moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Klinkt als een leuk project; speuren naar de onvolkomendheid. Maar vraag je wel af hoe helder en sprankelend je het wil hebben. Luidsprekertechnologie is best snel gegaan, de laatste 10 jaar en het zou best kunnen dat je dat met de C10 sowieso nooit gaat bereiken, althans niet in vergelijking met een R300, LS50 of R3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee1953
onzichtbaar schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:10:
Klinkt als een leuk project; speuren naar de onvolkomendheid. Maar vraag je wel af hoe helder en sprankelend je het wil hebben. Luidsprekertechnologie is best snel gegaan, de laatste 10 jaar en het zou best kunnen dat je dat met de C10 sowieso nooit gaat bereiken, althans niet in vergelijking met een R300, LS50 of R3.
Wat bedoel je met C10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Sorry, bedoel Q7... haal even wat posts door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
onzichtbaar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:01:
Leuk om te lezen over je zoektocht naar de beste oplossing. En ja, die Q150 is erg veel "waar voor zijn geld", goede keuze!
De set is besteld!!
4x KEF Q150 White
1x set KEF B2 wall brackets voor de fronts (yep dat wordt de port plugs gebruiken en vooral de cross-over)
1x KEF Q250c White
1x KEF Kube-12b

Helaas wilde de winkel waar ik geluisterd had niet echt meedenken met een nette setprijs, Jammer want voor mij is 't uurtje dat zij in een luistersessie steken echt iets waard. Daarna (ja, daarna!) elders ook offertes gaan vragen, niet bij webshops maar ook winkels waar je kunt luisteren. Het was even wachten, sterker nog - na een week heeft 't een "correcte winkel" uit 010 nog steeds niet behaagd om überhaupt iets te sturen. Dus bij mijn oude Venloosche winkel besteld. Denk dat ik de set daar ook ga ophalen, wel leuk om weer eens terug te komen. Had Tilburg dit echt gegund, zelfs voor substantieel meer dan ik nu betaal, maar er zijn grenzen :-(

Nu vooral de spanning van het afwachten! Zodra ze binnen zijn en Audyssee z'n werk gedaan heeft zal ik laten weten hoe ze bevallen in de huiskamer.

Ondertussen de KEF KHT1005.2 eitjes op marktplaats gezet. Dat brengt natuurlijk niet veel meer op, dus zit nu ook te denken om een gebruikte/goedkope Airplay-receiver als deze te kopen voor op de slaapkamer. Kunnen de eitjes daar heen en de advertentie offline.Gaat de Phrutsips 2.1 set wel naar zolder/werkkamer om daar nog wat muziek te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier1975
En we hebben nieuws!

De KEF eitjes waren in no-time via Marktplaats verkocht. Tja, dat heb ik daar vaker: óf iets is aan de straatstenen niet kwijt te raken, of het is zo weg. De Philips BD-2.1-set op de slaapkamer mocht dus blijven.

Toen even tijdelijk de oude JBL XL-1000 (vrij onbekende lijn van JBL, ooit door Correct gevoerd) die ik nog uit mijn Yamaha-tijd over had aan de SR5009 gehangen, want we willen toch wel muziek natuurlijk. DE KEF Q-serie kon namelijk wel 2+ weken op zich laten wachten.
Deze week ook deze JBL's op MP gezet, want die stonden eerst op zolder nogal nutteloos te zijn. Had ik al eerder geprobeerd voor "TEAB", zonder resultaat. Nu met goede foto's, hops binnen dag verkocht en dag later opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiMypcUHdSQRfFITVMvK2qdl9oI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DriIzdkR963emhqOf8b14PYa.jpg?f=user_large

Toeval: die dag bleken ook de KEFs al geleverd in Venlo. Dus... die niet meer op laten sturen, want dat zou dan zomaar dinsdag kunnen zijn voor ze bezorgd worden. Maar zelf direct op gaan halen, ook leuk om eens door het "paleis" te struinen in Tegelen daar; toch echt anders dan een typische audio-winkel die ambiance.

Aansluiten
Thuis de KEF Q-serie eerst rustig uitgepakt en één voor één aangesloten, terwijl de familie TV keek met geluid via de TV zelf - oef dat valt dan weer op hoe slecht dat is! De surrounds op de bijgeleverde plakrubbertjes op de kasten achter ons (zo stonden de eitjes daar ook). De center eerst onder maar daarna visueel toch fijner boven de SR5009 (met ruimte er tussen) - hier komt nog een andere kast voor, ik denk aan Norstone Khalm, daar kan de SR5009 in: kast met ventilatie én matglazen frontpaneel waar de IR-signalen gewoon door heen gaan.
De sub weer achter het gele stoeltje, de fronts eerst nog even op de sub en de bijzettafel (met schuimfolie eronder tegen krassen uiteraard).

Even snel handmatig de SR5009 ingesteld: impedantie terug naar 8 Ohm, alles op SMALL, 80Hz cross-over en volumecompensatie op 0 dB. Dat klonk niet eens slecht, wel opvallend zacht. Op stereo, Dolby, direct - ik dacht eerst dat er iets stuk was. Volume op -60dB was normaal "radio op achtergrond volume", nu hoorde ik niet eens iets. Moest de SR5009 tot -40dB open draaien om iets te horen.

Instellen
Ach, Audyssey zal dat wel klaren, toch? Dat ging ik pas doen nadat ik gisteren de fronts netjes aan de originele KEF-beugels en rubbers aan de muur gehangen had, op de plek waar de front-eggs ook hingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHDCN1fWIWaFd6131_ugZTXi9zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3KEcVkp6TMnkYA8OUYlzu8v.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10NzGswOG3mwlxk6mWdnOIPg32Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YtVsfEuhau0I6w1r30CqZSjp.jpg?f=user_large

Iedereen de deur uit gestuurd, want Audyssey-testtonen zijn nu niet echt fijn voor mens en dier geloof ik. Kreeg een beetje vreemde settings eruit:
- Front en Surround op Large, cross-over op 40Hz
- Center op small, cross-over op 60Hz
- Kleine volumeverschillen L/R, die ik qua luisterpositie wel kan verklaren. Speakers rond de 0 dB tot -1.0 dB
- Sub stond fysiek op standje 4 van 10, Audyssey maakte daar nog -6.5 dB van. Ik geloof dat die Kube-12b meer dan genoeg power heeft 8-)

Audyssey per input als volgt ingesteld:
- TV-Audio: MultEQ op Reference, DynamicEQ ON, Reference Level op 0 dB, Dynamic Volume op Light
- Audio-bronnen (Tuner en Network): MultEQ op Flat, DynamicEQ ON, Reference Level op 10 dB, Dynamic Volume op Light

Volume!?
Dynamic Volume aan? Tja, anders blijft er echt geen volume over. Had ik met de eitjes al maar ook met deze flink grotere en iets gevoeliger Q-serie. En zelfs met de 4 Ohm / 90dB JBL.

Muziek luisteren als achtergrond is nu met Dynamic Volume weer -60 dB, actief luisteren al snel naar -30 dB. Op Direct (dus zonder Dynamic Volume) moet het voor achtergrondmuziek nog steeds naar -40 dB. Direct zou toch juist luider moeten zijn omdat Audyssey alleen wat "weg schaaft" aan de bron en niets toevoegt?

Film met Dolby Digital gisteren stond op -25 dB nog te zacht, op -20 dB begon het net een beetje iets te worden. Toen ik switchte naar het LPCM-geluidsspoor (Dolby ProLogic II Cinema op receiver) werd het wel stuk luider, maar ja, daar heb je geen Dolby Digital / DTS receiver voor natuurlijk.

Ligt dit aan mij of aan de SR5009 of aan instellingen? Ik kom uit de tijd/budgetten van 2x35W AKAI-receivers met gewoon een ouderwetse 0-10 volumeknop - daar zal wel een ordinaire lineaire potmeter achter gezeten hebben. En dan is volume op 4 al een ongelofelijk hels kabaal. Begrijp dat exponentiële volumeknoppen anders werken, al stond mijn Yamaha RV-X530 (zonder calibratie-mogelijkheid, op Dolby Prologic II Music) altijd rond de -70 dB voor achtergrondmuziek. En -30 dB heb ik daar nooit durven halen, dat was echt niveau redface

Is -40dB normaal level voor achtergrond op Direct?
En -20dB voor film - is dat niet teveel open draaien?

Kamer is 50 m2, zitgedeelte dat gevuld moet worden veel minder, eerder 25 m2. Verlijmd parket (geen galm), plafond 2.75 m hoog.

PS mods: als ik dit moet splitsen en de volume-vraag in een ander subforum moet plaatsen, prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30

FeaR

In GoT we trust

Rogier1975 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:45:
Kreeg een beetje vreemde settings eruit:
- Front en Surround op Large, cross-over op 40Hz
- Center op small, cross-over op 60Hz
Dat zijn inderdaad vreemde settings. Met een subwoofer aanwezig zou ik alles op SMALL verwachten. Daarbij is 40 Hz voor dergelijke speakers wel erg laag. Nu hangen ze wel aanzienlijk strak tegen de muur met een reflexpoort aan de achterzijde dus dat kan een boost in het laag betekenen, maar zo veel...

Ik zou de center ook een andere plek geven. De receiver kan nu de warmte niet goed kwijt. De soms tientallen centimeters die in de handleiding staan om vrij te houden zijn overdreven maar naar de foto kijkende is dit weer een ander uiterste.
Is -40dB normaal level voor achtergrond op Direct?
En -20dB voor film - is dat niet teveel open draaien?
Ik zou me om de stand van de volumeknop niet te druk maken. De stand van de volumeknop hangt af van de bron, de aangesloten speakers, de ruimte, de luisterafstand en ook hoe hard je speelt. Voor de één is "normaal" rond de 60 dB en een ander vindt "normaal" op 75 dB liggen. Getallen puur als voorbeeld. Het is allemaal gevoel en vergelijk zonder echte waardes om te vergelijken. De mens is niet geschikt om dit soort vergelijkingen te maken, je hebt zo veel factoren die meespelen of iets beter of niet klinkt zonder dat het technisch aan de set ligt. Zolang je niet in de plus zit en het geluid dan alsnog zeer zacht is zou ik me niet te veel zorgen maken.

Moet ik wel zeggen dat ik zelfs niets van Audyssey gebruik dus geen idee of daar echt extreme verschillen in kunnen zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 01-11-2020 14:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier1975
Hmmm inderdaad lijkt dat tussen de oren te zitten.
Volume even opgeschroefd naar -30 dB: dan zit er in ene nauwelijks meer verschil tussen Direct en non-directe modes. Dat Dynamic Volume werkt dus gewoon inderdaad bij lage volumes, om de menselijke lineaire geest te voeden ;-)

De Q's vullen wel heerlijk dat gat in dat de eitjes niet konden vullen. Strakkere bas, de sub is nu echt alleen voor sub-frequenties. Dat geeft de Q's rust (op Pure Direct en hoog volume zie je de woofers gewoon te hard moeten werken), en de sub hoeft niet te hoog te proberen te gaan. Rustig maar toch indringend geluid. Met een helder maar niet schril hoog (een veelgehoorde klacht bij de Q100's was het wel erg aanwezige en daarmee vermoeiende hoog).

We luisteren nog vrolijk even door 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Rogier1975 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

De set is besteld!!
4x KEF Q150 White
1x set KEF B2 wall brackets voor de fronts (yep dat wordt de port plugs gebruiken en vooral de cross-over)
1x KEF Q250c White
1x KEF Kube-12b

Helaas wilde de winkel waar ik geluisterd had niet echt meedenken met een nette setprijs, Jammer want voor mij is 't uurtje dat zij in een luistersessie steken echt iets waard. Daarna (ja, daarna!) elders ook offertes gaan vragen, niet bij webshops maar ook winkels waar je kunt luisteren. Het was even wachten, sterker nog - na een week heeft 't een "correcte winkel" uit 010 nog steeds niet behaagd om überhaupt iets te sturen. Dus bij mijn oude Venloosche winkel besteld. Denk dat ik de set daar ook ga ophalen, wel leuk om weer eens terug te komen. Had Tilburg dit echt gegund, zelfs voor substantieel meer dan ik nu betaal, maar er zijn grenzen :-(

Nu vooral de spanning van het afwachten! Zodra ze binnen zijn en Audyssee z'n werk gedaan heeft zal ik laten weten hoe ze bevallen in de huiskamer.

Ondertussen de KEF KHT1005.2 eitjes op marktplaats gezet. Dat brengt natuurlijk niet veel meer op, dus zit nu ook te denken om een gebruikte/goedkope Airplay-receiver als deze te kopen voor op de slaapkamer. Kunnen de eitjes daar heen en de advertentie offline.Gaat de Phrutsips 2.1 set wel naar zolder/werkkamer om daar nog wat muziek te spelen.
Klinkt bekend. had het zelfde vroeg ook om een nette prijs maar die winkel leverde ook voor ruim €1500 minder. Een paar €100 had ik ze gegund maar dit was een prijsverschil van 20%. Daar kun je erg leuke dingen meedoen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 20:06
KEF Q150 voor 179 euro per stuk (348 per paar) te koop bij Correct. Ik vraag me af of ze op Black Friday voor nog minder te koop zullen staan, maar de prijs is wel netjes volgens mij.

Nu nog speaker stands.

https://www.correct.nl/artikel/Kef-Q150W-art572811.php

[ Voor 4% gewijzigd door banaliteit op 13-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 15:24
KEF LS50 Wireless set nu voor 1299,- bij Apollo. Verwachten jullie dat hij nog lager gaat?

https://m.apollo.nl/nl/80...lackfriday-aktie-per-set/

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Denk het niet!. Goed idee, heb nu de LSX, maar deze hebben net wat meer power..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
onzichtbaar schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:38:
Denk het niet!. Goed idee, heb nu de LSX, maar deze hebben net wat meer power..
De LSX ook in de aanbieding voor 799,-
Ik heb een redelijk kleine kamer, en twijfel nog wel tussen de twee.

https://m.apollo.nl/nl/12...rt-set-van-twee-speakers/

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
en is die Apollo een betrouwbare winkel? Anders kunnen we misschien een swap doen...

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 22:06
Phew, mijn eerste post sinds tijden weer op GoT.

Deze week was ik aan het kijken naar wat Kef pratertjes, omdat ik het design van de LS50 gewoon geweldig vind. Helaas zijn ze zelfs 2de hands voor mij als student nog wel wat prijzig (goed, tijdje sparen doet wonderen, maar dat is een eigenschap die ik niet echt heb helaas). Toen kwam ik de Q350's en Q150's tegen, waarbij bleek dat die heel erg in de richting kwamen, en zelfs op sommige vlakken nog iets beter aansluiten bij mijn wensen.

Stukje achtergrond: heb nu een set Audiolab Symbols van Nederlandse teelt, een Onkyo TX-DS575, Cambridge Audio DacMagic 100, Samsung lichtraam die weer aan een Apple TV 4K hangt met voornamelijk Spotify en Apple Music.

Die Symbols waren toen ik ze ongeveer een jaar geleden kreeg uit een ruil niet verkeerd, heb er ook wel van genoten. Echter toen bij een kennis van me kunne luisteren naar een high end set met Rega Pre- en poweramps en Dynaudio speakers (weet niet meer het exacte model, maar doet dat er nog wat toe als ze voor mij 2x kosten als wat ik aan een eigen auto zou uitgeven?). Toen hoorde ik voor het eerst écht wat dingen zoals imaging, soundstage en stereo seperation zijn. Ik had het gevoel dat ik op de salontafel individuele instrumenten kon horen spelen.

Enfin, ik heb vandaag een set Q150's bij Stassen besteld (ook al is het maar een uurtje rijden, ik had daar niet zo'n zin in). Voordeel van via de webwinkel bestellen is dat ik ze thuis, in eigen omgeving met eigen apparatuur kan proberen i.p.v. een winkel waar vrijwel alle omstandigheden anders zijn.

Mijn grote vraag is nu eigenlijk, en daar heb ik met wat gegoogle nog niet echt een duidelijk antwoord op gekregen: wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Q350's en de Q150's? Volgens de reviews die ik had gelezen zouden de 150's net wat beter bij mijn smaak passen, en ze waren bij Stassen maar 366 voor het paar (alleen bij Correct nog goedkoper, overal elders bijna 100 euro duurder, en ik ken Stassen wel maar Correct helemaal niet). Ik heb alleen nog niet echt een goeie vergelijking kunnen vinden tussen die twee.

Wat ik had begrepen van r/budgetaudiophile was dat de 150's meer gebaseerd zijn op de LS50's, en dat de 350's een compleet eigen design hadden.

Die Onkyo moet ik overigens eens proberen te recappen, ik heb het nog nooit gedaan maar wellicht kan ik daar bij mijn hackerspace ACKspace nog wel wat hulp bij krijgen...

Did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

Masselink

Voor de dorst

hier is nu juist https://tweakers.net/aanbod/ voor

Hier kort verwijzen naar je ad is ok.

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 30-11-2020 23:29 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

-d-

Ik zit te kijken naar wat andere speakers in de woonkamer, en hoewel ik begrijp dat dit persoonlijk is vind ik bijna alle speakers zo lelijk (te glimmend, te futuristisch, etc). Hoewel geluid heel belangrijk is, vind ik de vormgeving de meest belangrijke keuze voor speakers.

Nu ben ik aan het kijken naar KEF; ik vind het design van de LS50 (met name de Meta) bijvoorbeeld mooi - maar ik ben geen fan van stands. Ik lees dat ze daar wel echt voor zijn gemaakt, maar zie bij de afbeeldingen op de KEF site dat ze ook op kastjes staan, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gBjkRmA54JZ/550x340.jpg
Heeft iemand ervaring mee hoe dat klinkt? Ik denk dat bovenstaande foto ook wel het meest overeen komt met de opstelling bij mij thuis.

Alternatief zijn vloerstaanders, zat te kijken naar de R7. Stukje duurder en misschien ook beter qua geluid? Twijfel namelijk of de LS50 mijn ruimte kunnen vullen (hoge plafonds en vrij grote woonkamer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 17:05

Dezz

Dezz's Insomnia

Ik heb sinds kort de LS50 meta op een kastje staan en ze klinken gewoon echt geweldig! Er zitten ook rubberen ringetjes onder, zodat de speaker niet direct op het kastje staat. Dus daar is ook echt wel over nagedacht door KEF. Iedereen die bij ons muziek komt luisteren wordt echt weggeblazen door de kwaliteit van het geluid :)

Overigens moet je de speakers wel minimaal 2 meter uit elkaar zetten voor een optimale beleving, dus daar zou ik wel rekening mee houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dezz op 14-12-2020 17:22 ]

Beam Me Up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 19:08
-d- schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:31:
Ik zit te kijken naar wat andere speakers in de woonkamer, en hoewel ik begrijp dat dit persoonlijk is vind ik bijna alle speakers zo lelijk (te glimmend, te futuristisch, etc). Hoewel geluid heel belangrijk is, vind ik de vormgeving de meest belangrijke keuze voor speakers.

Nu ben ik aan het kijken naar KEF; ik vind het design van de LS50 (met name de Meta) bijvoorbeeld mooi - maar ik ben geen fan van stands. Ik lees dat ze daar wel echt voor zijn gemaakt, maar zie bij de afbeeldingen op de KEF site dat ze ook op kastjes staan, zoals hier:
[Afbeelding]
Heeft iemand ervaring mee hoe dat klinkt? Ik denk dat bovenstaande foto ook wel het meest overeen komt met de opstelling bij mij thuis.

Alternatief zijn vloerstaanders, zat te kijken naar de R7. Stukje duurder en misschien ook beter qua geluid? Twijfel namelijk of de LS50 mijn ruimte kunnen vullen (hoge plafonds en vrij grote woonkamer)
Op een meubel mits goed neergezet zullen ze prima klinken, dan maakt een stand weinig uitmaakt. Het enige voordeel wat ik direct zie in een stand is dat je misschien vrijer bent in de plaatsing, wat dan weer relatief veel invloed heeft op het geluid. Wat @Dezz ook aangeeft, de luister driehoek ofwel de afstand tussen de speakers, en de afstand tussen jou en de speakers moet wel enigszins in verhouding zijn.

Kamer vullend geluid zal op die wijze best lukken met de LS50, maar een vloerstaander klinkt gewoon heel anders. Die heeft meer fundament, om dat verschil te beoordelen zou je ze beide moeten beluisteren, bij voorkeur in dezelfde ruimte.

De LS50 in combinatie met een sub zal al meer fundament geven, dat is ook een beetje waar je zelf waarde aan hecht natuurlijk. En je use case :)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ideaal gezien, moeten de speakers (hoge tonen) wel op oorhoogte...

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 23:02
Beste Kef liefhebbers,

Zijn er eigenaren onder ons die de XQ serie hebben? XQ30 of XQ40?
Je ziet ze niet vaak voorbij schuifelen op bijvoorbeeld marktplaats o.i.d. waarbij de Q en iQ serie soms in overvloed aangeboden worden. Ongetwijfeld heeft dat met de aanschafprijs te maken. Ik ben in t bezit van de Q5 waar ik (wij) nog steeds ontzettend blij mee ben. Al zou een upgrade naar een XQ serie zeker te overwegen zijn.
Even ergens naar binnen stappen (kan nu sowieso niet) en de XQ beluisteren kan helaas niet meer.
Was toch benieuwd of er hier XQ eigenaren zijn.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• onzichtbaar
Voor betaalbaar upgraden zijn de net uitgelopen Rxxx de sweet spot, volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
@onzichtbaar dank je voor de tip. Puur op 't uiterlijk afgaand vind ik die Rserie helemaal niks. Nog niet naar geluisterd, dus houd het zeker in gedachten.

Even iets anders, ik zag DEZE advertentie langskomen op MP. 2x een Q9C centerspeaker opgeofferd voor een wanstaltig zelfbouw freubel-ding... Bizar wat zonde, de Q9C is op zich zelfstaand een prima speaker.

PS: mijn Q5's staan in de verkoop: LINK

[ Voor 12% gewijzigd door Bart_Denon op 25-12-2020 19:17 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hallo tweakers,

Vraagje. Ik heb vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en een setje LS50's gekocht, super veel zin om ernaar te luisteren. Ik ben wel op zoek naar speaker stands. Nu staan mijn speakers op het TV meubel maar dat is qua hoogte en positie niet ideaal, en geeft trilling door aan de vloer. Ik ben dus op zoek naar mooie, low profile (zo 'smal/dun' mogelijk) stands. Iemand die wat kan aanraden/ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 09:16
Hier ook een aankoopvraag. De nieuwe LS50 wireless of de oude? Het prijsverschil is nu zo'n 1000 euro. Is dat het waard?
Mijn grootste 'zorg' is de ondersteuning, hoe lang krijgen ze nog updates? Niemand die het weet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze door gebrek aan ondersteuning binnen enkele jaren opeens niet meer werken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
keko12 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:21:
Hier ook een aankoopvraag. De nieuwe LS50 wireless of de oude? Het prijsverschil is nu zo'n 1000 euro. Is dat het waard?
Mijn grootste 'zorg' is de ondersteuning, hoe lang krijgen ze nog updates? Niemand die het weet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze door gebrek aan ondersteuning binnen enkele jaren opeens niet meer werken, toch?
Hier dezelfde gedachten. Ik overweeg ook de LS50 mk I versie. Zou die vraag mbt ondersteuning ook eens bij KEF kunnen voorleggen. Het lijkt mij niet dat als enige ondersteuning niet meer gegeven wordt dat ze helemaal niet meer functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
keko12 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:21:
Hoe lang je gegarandeerd ondersteuning krijgt blijft altijd de gok.
Wil je gaan voor meer zekerheid dan kun je beter losse componenten nemen en zo het risico spreiden.
De passieve LS50 met een losse versterker of combi DAC/streamer.

Zoals NAD D3045 of de Yamaha WXA-50.

Voordeel (of nadeel :) ) is dat je veel meer keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lijkt me sterk dat ze de ondersteuning heel snel zullen droppen, maar na verloop van tijd gebeurt het natuurlijk wel. De speakers hebben gewoon een AUX en optische input waar je eventueel een nieuwe/losse streamer in kunt steken als er geen ondersteuning meer is. Betekent wel dat je alsnog een extra device hebt en dan is de vraag of je niet beter kunt kiezen voor de passieve speakers + een streamer/dac/amp (al zit je daar op zijn beurt ook weer met producten die op een gegeven moment gewoon niet meer zullen worden ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat lijkt het verdien model. Kijk ook naar Sonos, Apple, Android. Op een gegeven moment val je uit de boot met de software ondersteuning. Maar wanneer? Dat is het vervelende. Geloof niet dat er een bedrijf een keiharde termijn noemt tot wanneer de ondersteuning doorloopt.
Daarom heb ik bv. een Android One Smartphone genomen; dan is er nog een beetje zicht op een update termijn....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Ik heb me er (nog) niet heel erg in verdiept maar ik zie in de play store (android gebruiker) 3 apps voor Kef:
- Kef Control
- Kef Connect
- Kef Stream

Control en Stream zijn dus voor de eerste generaties: LSX en Wireless I
Connect is de nieuwste app voor de Wireless II

De Connect app werkt dus niet icm een Wireless I ? Iemand dit al geprobeerd?
Merkwaardig dat je een nieuwe app uitbrengt en deze alleen compatible is met de Wireless II...

Heb dan ook wel mijn twijfels hoelang Stream en Control dan nog ondersteund blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Thomas schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:02:
Hallo tweakers,

Vraagje. Ik heb vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en een setje LS50's gekocht, super veel zin om ernaar te luisteren. Ik ben wel op zoek naar speaker stands. Nu staan mijn speakers op het TV meubel maar dat is qua hoogte en positie niet ideaal, en geeft trilling door aan de vloer. Ik ben dus op zoek naar mooie, low profile (zo 'smal/dun' mogelijk) stands. Iemand die wat kan aanraden/ervaringen kan delen?
Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Heb je inmiddels al iets besteld?

Mijn LS50's staan op stands van Dynaudio, de 3X (https://www.hifiklubben.n...kerstandaard/dynstand3bk/) die kennelijk niet meer leverbaar zijn. Mijn keuze was vooral gebaseerd op design en mijn onervarenheid. :P

Ik wilde graag wat elegante standaards zodat de luidspreker de aandacht zou krijgen en deze voldoen daarin nog altijd. Let vooral op dat ze af te vullen zijn met bijvoorbeeld zand, dat maakt de boel stabieler, iets wat ik ook als tip mee had gekregen voor de audio. Daarnaast kwam ik er achter dat mijn kabels, of in ieder geval de connectors, te dik waren om door de stand geleid te kunnen worden. Dat was wel een domper.

Je zou wellicht naar de Stand 6 kunnen kijken, helaas heeft deze niet de mooie schuine vorm, maar hij is wel in verschillende finishes te krijgen, al naar gelang welke kleur je LS50's hebben. Satin black past in ieder geval erg goed bij de standaard LS50's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cid Highwind schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Heb je inmiddels al iets besteld?

Mijn LS50's staan op stands van Dynaudio, de 3X (https://www.hifiklubben.n...kerstandaard/dynstand3bk/) die kennelijk niet meer leverbaar zijn. Mijn keuze was vooral gebaseerd op design en mijn onervarenheid. :P

Ik wilde graag wat elegante standaards zodat de luidspreker de aandacht zou krijgen en deze voldoen daarin nog altijd. Let vooral op dat ze af te vullen zijn met bijvoorbeeld zand, dat maakt de boel stabieler, iets wat ik ook als tip mee had gekregen voor de audio. Daarnaast kwam ik er achter dat mijn kabels, of in ieder geval de connectors, te dik waren om door de stand geleid te kunnen worden. Dat was wel een domper.

Je zou wellicht naar de Stand 6 kunnen kijken, helaas heeft deze niet de mooie schuine vorm, maar hij is wel in verschillende finishes te krijgen, al naar gelang welke kleur je LS50's hebben. Satin black past in ieder geval erg goed bij de standaard LS50's.
Ik heb inmiddels wat lompere simpele stands (vulbaar) van marktplaats geplukt for the time being. Heb ze gevuld met kattengrit om te voorkomen dat er vocht kan ophopen. Zit geen kabelgoot o.i.d. in maar voor de prijs (10 euro) vond ik het wel prima. Later even kijken naar een elegantere oplossing, dit is vooral om eens te kijken hoe ik ze gepositioneerd wil hebben, en ze komen vast later nog eens van pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Thomas schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb inmiddels wat lompere simpele stands (vulbaar) van marktplaats geplukt for the time being. Heb ze gevuld met kattengrit om te voorkomen dat er vocht kan ophopen. Zit geen kabelgoot o.i.d. in maar voor de prijs (10 euro) vond ik het wel prima. Later even kijken naar een elegantere oplossing, dit is vooral om eens te kijken hoe ik ze gepositioneerd wil hebben, en ze komen vast later nog eens van pas.
Je doet jezelf wel tekort als je geen originele stands er ooit bij neemt. Dat maakt het plaatje pas helemaal af. Helemaal met de LS50 in de verschillende kleuren. Compleet en origineel verkoopt later ook beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-0uG6uDoFH-rxt4uocnpW3w2zc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nf4N6qSYBWbG0lFcr1nyoaL2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CR2032 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Je doet jezelf wel tekort als je geen originele stands er ooit bij neemt. Dat maakt het plaatje pas helemaal af. Helemaal met de LS50 in de verschillende kleuren. Compleet en origineel verkoopt later ook beter.

[Afbeelding]
Ik heb daar wel naar gekeken en overweeg ze ook. Vind ze alleen wel redelijk aan de prijs als ik bijvoorbeeld vergelijk met het aanbod van B&W. Qua kleur zit ik goed want ik heb de black edition haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 09:16
Bart_Denon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Hier dezelfde gedachten. Ik overweeg ook de LS50 mk I versie. Zou die vraag mbt ondersteuning ook eens bij KEF kunnen voorleggen. Het lijkt mij niet dat als enige ondersteuning niet meer gegeven wordt dat ze helemaal niet meer functioneren.
Toevallig een antwoord gekregen?

Kef zou met gemak meer updates kunnen geven aan de oude LS50 dan en ook de app werkend maken. Maar verkooptechnisch is dat denk ik niet handig voor ze. Mochten ze dat niet kunnen (updaten), dan ga je ook twijfelen aan de ondersteuning. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
@keko12 Nee nog geen antwoord, maar stel je hebt nog in oktober 2020 €2.500,- neergeteld voor een MK1 set met 5 maar 1 jaar garantie dan moet dat tenminste die komende periode nog 100% functioneren... Anders is dat wel heel erg zuur als ze hiervoor komend jaar of volgend jaar de stekker uit trekken. Geen idee hoe dat juridisch zit m.b.t. het conformiteitsbeginsel. Al denk ik dat je evengoed gewoon aan t kortste eind trekt.
Persoonlijk heb ik een Marantz nr1508 die middels de pre-outs kan verbinden en dan evengoed prima kan gebruiken. Bluetooth gedeelte vind ik sowieso niet interessant en zal dan of via Wifi stream gaan of via de RCA inputs.
Losse LS50 i.c.m. een losse versterker wil ik eigenlijk niet, omdat de gok te groot is en er dan maar beperkt instelmogelijkheden zijn.

Als ik antwoord van Kef heb zal ik dat hier even posten.

[ Voor 1% gewijzigd door Bart_Denon op 19-01-2021 15:56 . Reden: garantietermijn ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Thomas schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb daar wel naar gekeken en overweeg ze ook. Vind ze alleen wel redelijk aan de prijs als ik bijvoorbeeld vergelijk met het aanbod van B&W. Qua kleur zit ik goed want ik heb de black edition haha.
Soms krijg je er de stands gewoon standaard bij. Zoals de Sonus Faber Electa met een voet van marmer. Alleen iets andere prijscategorie. :)

https://www.sonusfaber.com/en/products/electa-amator-iii/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqbMUzc7Y5H6uOaDcqWRD9TuGrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CUgHprV5CIMxKHuYQQ8qz1Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 19-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Als het goed is, komt deze week mijn nieuwe subwoofer binnen, Kef Kube 12b :)
Heel benieuwd hoe die hoort in combinatie met mijn Sennheiser Ambeo. Mis toch wat laag, wat natuurlijk logisch is. Zal laten weten hoe die klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CR2032 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Soms krijg je er de stands gewoon standaard bij. Zoals de Sonus Faber Electa met een voet van marmer. Alleen iets andere prijscategorie. :)

https://www.sonusfaber.com/en/products/electa-amator-iii/
[Afbeelding]
Mooi hoor, maar dat laat mijn budget me dus echt niet toe haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
CR2032 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:35:
[...]

[Afbeelding]
Ah kijk, ik wist niet eens dat KEF ze verkocht, weer wat geleerd. Zeker wanneer je een bijzondere kleur hebt heeft dat een meerwaarde. Bij gewoon zwarte luidsprekers vind ik persoonlijk de stands niet echt een statement maken en zijn er dus genoeg alternatieven te krijgen die qua design mogelijk meer aanspreken. Mits de stands stevig en stabiel zijn en afgevuld worden met fijn zand lijkt me dat de tonale verschillen ook verwaarloosbaar zijn. Of is dat laatste middels metingen aantoonbaar onjuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Ik ga in mijn zoektocht naar de LS50 Wireless mkI ook de Dynaudio Xeo 20 als het 'betere' alternatief meenemen.
Als ik t zo lees minder gevoelig voor updates rondom een app. Qua connectiviteit wellicht iets minder in huis af fabriek. Maar uit de doos minder poespas om in te stellen middels een app, wat me wel iets meer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:28
Na een tijdje gedubd te hebben over (o.a.) de hierboven genoemde LS50W en XEO20, toch vandaag de knoop doorgehakt en een iets andere benadering gekozen: De LSX + Kube 10b sub. Daarmee een iets flexibelere en makkelijker te plaatsen (in mijn geval) oplossing die zich qua sound hopelijk redelijk met de LS50W kan meten.

Stukje uitleg:
Ik heb nu een LG SK10Y soundbar + SPK8 rears voor films, en voor audio een Denon Home 350. De LG klinkt prima voor (Atmos) films en series (Netflix) maar niet best voor muziek, en de Denon klinkt te gek maar uiteindelijk wil ik toch breder stereo, dus terug naar 2 losse speakers. Een 2e Denon zou kunnen, die kan je dan als stereopaar gebruiken , maar ik bedacht me ineens: Wat nou als de stereosetup ook goed voor films kan werken?
Ik zet de soundbar niet vaak aan omdat het meteen nogal heftig is voor casual tv of een serietje kijken (naar mijn smaak), en m'n LG65C8 daarvoor eigenlijk op zich zelf prima voldoet (staat op zijn voet in een houten kast). De Denons kan je voor streaming audio als stereopaar koppelen, maar als tv-speakers gaat dat volgens mij niet (of je moet wachten op de binnenkort komende soundbar, maar dan zit je met 2 extra apparaten).
Mochten de LSX + sub afdoende blijken voor de filmbeleving als het wat heftiger mag (verwacht van wel, volgens de specs gaat de Kube 10b tot 24hz), dan kan wellicht zowel de LG als de Denon eruit, ruimt weer op ;)

Ben benieuwd, ik krijg ze morgen en zal tzt mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Bij deze de reactie zoals ik die vandaag gemaild kreeg.
Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw bericht en voor uw interesse in onze LS50 Wireless speakers.

Wij zullen onze klanten blijven ondersteunen met vragen of problemen die ze met hun LS50 Wireless sprekers hebben, en zullen, waar mogelijk, nog steeds onze apps en firmware verbeteren.

Wij wijzen u er echter wel op dat de LS50 Wireless II diverse verbeteringen heeft, vergeleken met hun oudere versie LS50 Wireless I, zoals een betere Uni-Q technologie, één enkele app om de speakers te beheren (in plaats van twee verschillende apps), meer functionaliteiten (zoals het gebruik van Google ChromeCast), en een algemeen betere user ervaring. U kunt een vergelijking op onze website vinden, via de volgende link: https://nl.kef.com/pages/ls50-wireless-2.

Wij zijn hoe dan ook momenteel niet van plan om onze klanten ondersteuning te weigeren voor onze minder recente producten.

Voor overige vragen, aarzel alstublieft niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
KEF
Knopen zijn er om doorgehakt te worden. De keuze is toch gevallen op de Dynaudio Xeo 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Hallo allen,
Een paar weken geleden ben ik overstag gegaan om een Denon X2200w en een paar KEF Q350's aan te schaffen. Dit vanwege vele goede berichten over de luidsprekers, en dat er zich een goede deal via marktplaats voordeed.
De luidsprekers zijn naar wens en muziek die ik afspeel klinkt erg goed in mijn flat. De bas is goed aanwezig, maar wanneer ik Nightwish draai, dan komt de stem van Floor ook erg goed over.
Nu heb ik van een collega drie Bose satellietspeakers gekregen (vermoedelijk de Freespace 3S). Ik zal deze speakers aansluiten als surrounds en mogelijk een als center.
Dit zal dus een combinatie van verschillende luidsprekers zijn. De Q350's als fronts, en de Bose als surrouds. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn plan is om voor een 4.0 opstelling te gaan.

Helaas is bij mijn (tweedehands) reciever nog net geen Heos ondersteuning voor draadloze surrounds. Ik wacht dan ook nog op de bestelde kabels om de Bose speakers aan te kunnen sluiten.

• benza2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
Hallo KEF liefhebbers :) 10 jaar geleden heb ik een goeie deal kunnen maken om een set q11's aan te schaffen. Fantastische speakers maar waren voorzien van een roodkleurige houtlook finish wat m'n vriendin (WAF factor :)) niet mooi vond. Deze speakers weggedaan aan een goeie vriend nadat ik verhuisd was en in m'n nieuwe huis een Sonos play 5 gen 2 set met sub aangeschaft. Vond m'n vriendin (WAF factor :)) wel mooi :)

Nu vind ik de play 5 gen 2 set icm met sub best aardig klinken maar is voor mijn gevoel toch geen Hifi... Na veel wikken en wegen en heeeel veel reviews gelezen op internet gisteren een set LS50 wireless ii aangeschaft. Komen vrijdag binnen en ben heel benieuwd hoeveel dit beter klinkt dan mijn Sonos set :)

Mijn vraag aan jullie (voordat ik het weekend helemaal los gaat met soundcheck) is:

- zijn er mede tweakers die een soortgelijke upgrade hebben gedaan en hoe beviel dat?
- ik heb 3 maanden Tidal hifi gratis op proef maar na een uur luisteren kon ik op de Sonos set geen verschil horen tussen Spotify en Tidal (weet dat Sonos capt maar had wel op IETS verschil gehoopt). Wat zijn jullie ervaringen?
- ik heb een Synology DS918+ NAS met 16B RAM. Ik heb wat demo bestanden gedownload voor de test dit weekend. Hoe kan ik dit het beste afspelen? In de toekomst wil ik misschien wel hires audio/MRA bestanden gaan aanschaffen en afspelen en zou dit zonder transcoding (bit perfect) willen afspelen op m'n nieuwe set. Heb wat gelezen over Roon die dit zou moeten kunnen? Enige input van jullie is zeer gewaardeerd :)
- hebben jullie wat voorbeeld tracks die magisch klinken (24bit/196Khz) vergeleken met de Spotify versie?

Ik hou jullie graag op de hoogte hoe ze mij bevallen :) Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag :)

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03
benza2006 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:27:
Hallo KEF liefhebbers :) 10 jaar geleden heb ik een goeie deal kunnen maken om een set q11's aan te schaffen. Fantastische speakers maar waren voorzien van een roodkleurige houtlook finish wat m'n vriendin (WAF factor :)) niet mooi vond. Deze speakers weggedaan aan een goeie vriend nadat ik verhuisd was en in m'n nieuwe huis een Sonos play 5 gen 2 set met sub aangeschaft. Vond m'n vriendin (WAF factor :)) wel mooi :)

Nu vind ik de play 5 gen 2 set icm met sub best aardig klinken maar is voor mijn gevoel toch geen Hifi... Na veel wikken en wegen en heeeel veel reviews gelezen op internet gisteren een set LS50 wireless ii aangeschaft. Komen vrijdag binnen en ben heel benieuwd hoeveel dit beter klinkt dan mijn Sonos set :)

Mijn vraag aan jullie (voordat ik het weekend helemaal los gaat met soundcheck) is:

- zijn er mede tweakers die een soortgelijke upgrade hebben gedaan en hoe beviel dat?
- ik heb 3 maanden Tidal hifi gratis op proef maar na een uur luisteren kon ik op de Sonos set geen verschil horen tussen Spotify en Tidal (weet dat Sonos capt maar had wel op IETS verschil gehoopt). Wat zijn jullie ervaringen?
- ik heb een Synology DS918+ NAS met 16B RAM. Ik heb wat demo bestanden gedownload voor de test dit weekend. Hoe kan ik dit het beste afspelen? In de toekomst wil ik misschien wel hires audio/MRA bestanden gaan aanschaffen en afspelen en zou dit zonder transcoding (bit perfect) willen afspelen op m'n nieuwe set. Heb wat gelezen over Roon die dit zou moeten kunnen? Enige input van jullie is zeer gewaardeerd :)
- hebben jullie wat voorbeeld tracks die magisch klinken (24bit/196Khz) vergeleken met de Spotify versie?

Ik hou jullie graag op de hoogte hoe ze mij bevallen :) Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag :)
Ik hoor ook geen verschil tussen Spotify 320 aac en lossless. In het hifi wereldje praten mensen elkaar na waardoor subjectieve ervaringen die nog nooit fatsoenlijk zijn getoetst opeens feiten zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Super2020 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:38:
Hallo allen,
Een paar weken geleden ben ik overstag gegaan om een Denon X2200w en een paar KEF Q350's aan te schaffen. Dit vanwege vele goede berichten over de luidsprekers, en dat er zich een goede deal via marktplaats voordeed.
De luidsprekers zijn naar wens en muziek die ik afspeel klinkt erg goed in mijn flat. De bas is goed aanwezig, maar wanneer ik Nightwish draai, dan komt de stem van Floor ook erg goed over.
Nu heb ik van een collega drie Bose satellietspeakers gekregen (vermoedelijk de Freespace 3S). Ik zal deze speakers aansluiten als surrounds en mogelijk een als center.
Dit zal dus een combinatie van verschillende luidsprekers zijn. De Q350's als fronts, en de Bose als surrouds. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn plan is om voor een 4.0 opstelling te gaan.

Helaas is bij mijn (tweedehands) reciever nog net geen Heos ondersteuning voor draadloze surrounds. Ik wacht dan ook nog op de bestelde kabels om de Bose speakers aan te kunnen sluiten.
Ik ken Bose enkel van z'n reputatie en als ik daar op af zou moeten gaan zijn ze waarschijnlijk een afrader puur omdat het merk zich qua klank niet zal kunnen meten aan speakers van KEF. Als center wordt in de regel een gelijkwaardige speaker aanbevolen. Waarschijnlijk ben je dan gewoon beter af met een phantom center (4.0) opstelling in plaats van er een underpowered melkpakje tussen te zetten. Dan wordt het signaal gewoon goed verdeeld over je twee fronts (de Denon fixt dat wel).

Als surrounds heb je de volgende speakers op het oog? https://www.thomannmusic....c5e40ef9c5ba9c63c9a5b356c

Een frequency response van 210Hz - 14kHz is eigenlijk gewoonweg niet goed genoeg. Als er bij een muziek DVD meer naar toe wordt gestuurd dan enkel publiek, of wanneer een film er een volwaardig signaal heenstuurt of muziek, dan zullen ze waarschijnlijk gewoon door de mand vallen. Aan de andere kant zeg ik probeer het gewoon.

Mocht je dus zelf surround speakers willen kopen, dan zou ik adviseren een KEF E301 setje te bekijken. Het zijn de welbekende eitjes die qua geluid een stuk beter aan zullen sluiten op je fronts. Die hebben een aanbevolen crossover van 90 Hz en zijn dus ook geen full range luidsprekers, maar zullen een stuk verdienstelijker geluid bieden dan de Bose speakers, zonder dat je qua design en compactheid grote offers brengt (als dat een rol speelt).

Edit en disclaimer: Heb ze zelf ook ;) LS50 fronts, E301 rears, twee subs en een Denon X4000 en de nodige Nightwish blurays :9~

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

nineball schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:13:
[...]

Ik hoor ook geen verschil tussen Spotify 320 aac en lossless. In het hifi wereldje praten mensen elkaar na waardoor subjectieve ervaringen die nog nooit fatsoenlijk zijn getoetst opeens feiten zijn geworden.
Ach, soms hoor ik nog wel eens verschil maar of dat tussen mijn oren zit of niet, geen flauw idee (LS50 i.c.m. Naim Uniti Atom). Ik stream net zo makkelijk met Spotify of Youtube Music als Tidal (master). Vind alleen het aanbod, ui en recommendations van Tidal beter, bovendien zit het geintegreerd in mijn streamer maar gaat maar tot 16bit FLAC.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03
Thomas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Ach, soms hoor ik nog wel eens verschil maar of dat tussen mijn oren zit of niet, geen flauw idee (LS50 i.c.m. Naim Uniti Atom). Ik stream net zo makkelijk met Spotify of Youtube Music als Tidal (master). Vind alleen het aanbod, ui en recommendations van Tidal beter, bovendien zit het geintegreerd in mijn streamer maar gaat maar tot 16bit FLAC.
Je weet soms ook niet precies wat de exacte bron van een album is geweest dus dat maakt het al lastig. En je oren zijn erg gevoelig voor niveauverschillen dus dat kan ook een ervaren verschil opleveren.

Ik zal eens naar Tidal gaan kijken, maar heb me wel voorgenomen om me tot 1 service te beperken. Dus Tidal erin betekent Spotify (family) eruit.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

nineball schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:43:
[...]

Je weet soms ook niet precies wat de exacte bron van een album is geweest dus dat maakt het al lastig. En je oren zijn erg gevoelig voor niveauverschillen dus dat kan ook een ervaren verschil opleveren.

Ik zal eens naar Tidal gaan kijken, maar heb me wel voorgenomen om me tot 1 service te beperken. Dus Tidal erin betekent Spotify (family) eruit.
Ik blijf het lastig vinden zelf. Wat ik wel heb gemerkt is dat bijvoorbeeld Spotify of juist Youtube gewoon bepaalde albums (of edities van albums), bijvoorbeeld remasters, mist. Die staan vaak dan weer wel op Tidal, maar soms trouwens ook niet. Zou ook zweren dat bepaalde albums gewoon in bagger kwaliteit op bepaalde streaming services staan, er kan echt flink wat verschil in zitten, terwijl het dan op bijvoorbeeld Tidal weer niet heel veel uitmaakt of ik een track/album in 24 bits FLAC of gewoon mp3 formaat speel. Afijn, sommige mensen zweren bij FLAC en Tidal of Qobus, ik vind zaken als UI en dergelijken uiteindelijk veel doorslaggevender want ik denk niet dat er echt enorm hoorbaar verschil is. Voor mij in ieder geval niet. Ik vind Tidal super prettig en betaal door mijn student zijn slechts 10 euro voor het HiFi abbo dus dan kan ik voor relatief weinig geld ook nog in 24 bits streamen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 11-02-2021 14:16 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

nineball schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:13:
[...]

Dat is ook een beetje mijn idee. Heb Tidal 6 maanden op proef maar ik hoor geen verschil op mijn dure set.
En ik vind de app verschrikkelijk tov Spotify.
Plus een te grote focus op hiphop ipv house.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-02-2021 15:20 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Super2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Cid Highwind schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik ken Bose enkel van z'n reputatie en als ik daar op af zou moeten gaan zijn ze waarschijnlijk een afrader puur omdat het merk zich qua klank niet zal kunnen meten aan speakers van KEF. Als center wordt in de regel een gelijkwaardige speaker aanbevolen. Waarschijnlijk ben je dan gewoon beter af met een phantom center (4.0) opstelling in plaats van er een underpowered melkpakje tussen te zetten. Dan wordt het signaal gewoon goed verdeeld over je twee fronts (de Denon fixt dat wel).

Als surrounds heb je de volgende speakers op het oog? https://www.thomannmusic....c5e40ef9c5ba9c63c9a5b356c

Een frequency response van 210Hz - 14kHz is eigenlijk gewoonweg niet goed genoeg. Als er bij een muziek DVD meer naar toe wordt gestuurd dan enkel publiek, of wanneer een film er een volwaardig signaal heenstuurt of muziek, dan zullen ze waarschijnlijk gewoon door de mand vallen. Aan de andere kant zeg ik probeer het gewoon.

Mocht je dus zelf surround speakers willen kopen, dan zou ik adviseren een KEF E301 setje te bekijken. Het zijn de welbekende eitjes die qua geluid een stuk beter aan zullen sluiten op je fronts. Die hebben een aanbevolen crossover van 90 Hz en zijn dus ook geen full range luidsprekers, maar zullen een stuk verdienstelijker geluid bieden dan de Bose speakers, zonder dat je qua design en compactheid grote offers brengt (als dat een rol speelt).

Edit en disclaimer: Heb ze zelf ook ;) LS50 fronts, E301 rears, twee subs en een Denon X4000 en de nodige Nightwish blurays :9~
Dankjewel voor de tip! Ik heb inmiddels de Bose wel aangesloten in de 4.0 opstelling. De surround bij de film is een aardige toevoeging. Ik heb natuurlijk nog geen vergelijking met andere surrounds. Ik zal op termijn eens kijken of ik ze om kan wisselen voor twee eitjes, goede tip. Ik moet nog een muziek DVD/Bluray testen hoe dat klinkt.

Dat zijn inderdaad de Bose speakers die ik van mijn collega heb gekregen.

Je opstelling lijkt me ook erg mooi. De LS50 spreken mij ook erg aan en wellicht ga ik die upgrade ook nog wel eens maken. Nightwish blijft prachtig om te zien en te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07
Wat een draak van een bedrijf is KEF.

Eind December heb ik de LS50 W2 speakers aangeschaft a 2500 euro, geen goedkoop setje dus in mijn ogen.
Het begon er al mee dat de beloofde HDMI ARC ingang niet werkte. Volgens KEF was dit echter maar voor een paar merken het geval, namelijk Sony, LG en Samsung - meer niet. 8)7 Ja, dat zijn maar 3 merken inderdaad, zucht.

Na 4 weken zei 1 van de speakers "POEF", uit het niks. Speakers in totaal 5 weken kwijt geweest (had ze nog maar 4), alvorens een nieuwe set gekregen te hebben. Die weer uitgepakt en geïnstalleerd, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de nieuwste firmware (1.5) geïnstalleerd: Connect app en web-interface blijven volhouden dat de speakers up-to-date zijn. Terwijl in de nieuwste versie het 1 en ander gefixed is, zoals de HDMI connectie met LG tv's.

Wat ik nog het meest vervelde vind, is dat ik er nu achter kom dat je KEF niet fatsoenlijk kunt bellen, maar enkel een web-formuliertje in kunt vullen, en op z'n snelst na 2 weken antwoord krijgt... Vanochtend customer care UK dan maar gebeld, sorry U woont in NL, stuur maar een email :(

Zo dat moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

renegrunn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:02:
Wat een draak van een bedrijf is KEF.

Eind December heb ik de LS50 W2 speakers aangeschaft a 2500 euro, geen goedkoop setje dus in mijn ogen.
Het begon er al mee dat de beloofde HDMI ARC ingang niet werkte. Volgens KEF was dit echter maar voor een paar merken het geval, namelijk Sony, LG en Samsung - meer niet. 8)7 Ja, dat zijn maar 3 merken inderdaad, zucht.

Na 4 weken zei 1 van de speakers "POEF", uit het niks. Speakers in totaal 5 weken kwijt geweest (had ze nog maar 4), alvorens een nieuwe set gekregen te hebben. Die weer uitgepakt en geïnstalleerd, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de nieuwste firmware (1.5) geïnstalleerd: Connect app en web-interface blijven volhouden dat de speakers up-to-date zijn. Terwijl in de nieuwste versie het 1 en ander gefixed is, zoals de HDMI connectie met LG tv's.

Wat ik nog het meest vervelde vind, is dat ik er nu achter kom dat je KEF niet fatsoenlijk kunt bellen, maar enkel een web-formuliertje in kunt vullen, en op z'n snelst na 2 weken antwoord krijgt... Vanochtend customer care UK dan maar gebeld, sorry U woont in NL, stuur maar een email :(

Zo dat moest er even uit.
Niet in een winkel gekocht waarmee je contact kunt opnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:24
De valkuil van alles-in-één apparaten. Met losse componenten ben je flexibeler richting de toekomst en minder gevoelig voor gezeik al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07
Thomas schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Niet in een winkel gekocht waarmee je contact kunt opnemen?
Jawel, maar die kunnen ook niet meer dan het 'doorzetten'. Inmiddels wel persoonlijk contact gehad. Nog geen direct oplossing geboden, maar daar wordt hard aan gewerkt. Hopelijk volgende week meer.

@VChunky, helemaal eens, maar onder het motto: "het oog wil ook wat", kwam ik bij deze set uit. Het geluid zelf is overigens ontzettend goed, dus daar heel tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:24
@renegrunn geluid is zeker top, als ie het doet. Ik begrijp je volkomen hoor, vind het zelf ook gewoon lastig om de middenweg te vinden tussen vorm en functie enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Ben sinds 2 weken de trotste eigenaar van de KEF LSX speakers, ik gebruik ze bij mijn werkplek/gamekamer. Sinds paar dagen ook TIDAL genomen om te kijken of de hogere geluidskwaliteit merkbaar is tegenover Spotify en holy fuck dat is echt de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLacGHUaA0EWB7ecmhZ3D5bl07A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BD23rKvHB3b1pF4XbjDsKid2.jpg?f=fotoalbum_large

Enige jammere is de KEF stream app is vrij crap, helaas biedt Airplay 2 niet dezelfde kwaliteit, dus ik ben nu aan het kijken om ze toch op mijn PC aan te sluiten. Mijn PC heeft geen digital out, dus daar moet ik helaas iets voor kopen. Nou heb ik zitten lezen over de Topping d10, die kan ik aansluiten via USB op mijn PC en vervolgens met optisch out verbinden met de speakers. Echter vind ik het beetje overkill om een DAC hiervoor te gebruiken.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:28
De Tidal connect app gebruiken en daar de LSX selecteren als afspeeldevice? Tenminste, zo doe ik het met Spotify en wil ik het binnenkort ook met Tidal gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

ErikIrie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:57:
De Tidal connect app gebruiken en daar de LSX selecteren als afspeeldevice? Tenminste, zo doe ik het met Spotify en wil ik het binnenkort ook met Tidal gaan doen.
Ik heb geen connect icoon in de Tidal app staan. Dit werkt ook alleen voor de KEF LS-50 Wireless II.

[ Voor 7% gewijzigd door Kasai op 21-03-2021 13:13 ]

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Laatst online: 06-02 13:01
Meer mensen hier met een nieuwe kc62 sub?

Op advies van KEF de instellingen op LFE gezet en sub klinkt fantastisch! Alleen een vreemd probleem dat ik een brom hoor wanneer ik geen muziek afspeel. Als ik de instellingen op Manual zet is het weg. Ik las op een ander forum dat iemand dit ook heeft, ben benieuwd of mede tweaker dit ook heeft zodat het een productieprobleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Het kan ook een aardlus zijn. Dit deed zich bij m'n ouders voor met de nieuwe subwoofer. Speelde er geen muziek en draaide je de gain omhoog werd er een brom hoorbaar. Dit kwam in dit geval van de coax aansluiting op de Ziggo Next, hier een filter tussen gezet en weg brom. Bij toeval achter gekomen.
Hier ook beschreven https://www.google.com/am...romt-wat-kan-ik-doen/amp/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
Beste Tweakers, een vriend van me wil een Harman Kardon Citation towers met een Beam 700. Voor muziek en TV kijken.

Nu had ik hem verteld om eens naar KEF LS50W2 te kijken. Of misschien een 5.1 set van KEF.

Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Beste Tweakers, ik had 2 maal R700 als front speakers en deze sinds gisteren vervangen door 2 maal R900's. De R700's worden mijn side speakers en ik heb een R2C als center.

Center R2C: Amplifier power 15 - 200W
Side R700: Amplifier requirements 25 - 200 W
Main R900: Amplifier requirements 25 - 250 W
Rear: Q50a: Amplifier Requirements 10-100W

Om dit alles aan te sturen heb ik een Marantz SR7011 die de volgende specs heeft op papier: 7x125W, maar ik lees dat er bij gebruik van alle 7 kanalen maar iets van 75W overblijft. Nu denk ik erover om losse eindversterkers aan te schaffen, wellicht twee maal MM7025 die 2x140W per versterker leveren. Iemand ervaringen met een dergelijke combi? Wordt het geluid beter? Is het verstandig om het vermogen beter te verdelen? Andere tips? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

tslh schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:50:
Beste Tweakers, ik had 2 maal R700 als front speakers en deze sinds gisteren vervangen door 2 maal R900's. De R700's worden mijn side speakers en ik heb een R2C als center.

Center R2C: Amplifier power 15 - 200W
Side R700: Amplifier requirements 25 - 200 W
Main R900: Amplifier requirements 25 - 250 W
Rear: Q50a: Amplifier Requirements 10-100W

Om dit alles aan te sturen heb ik een Marantz SR7011 die de volgende specs heeft op papier: 7x125W, maar ik lees dat er bij gebruik van alle 7 kanalen maar iets van 75W overblijft. Nu denk ik erover om losse eindversterkers aan te schaffen, wellicht twee maal MM7025 die 2x140W per versterker leveren. Iemand ervaringen met een dergelijke combi? Wordt het geluid beter? Is het verstandig om het vermogen beter te verdelen? Andere tips? Ben benieuwd!
Meer dan zat om dit geheel aan te sturen. Als je inefficiënte monitor luidsprekers zou gebruiken zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar met 90dB/W heb je zat vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik heb de Nad c268 (2x80W) voor mijn R900 en dat is echt ruim, ruim voldoende, helemaal op de balanced input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 09:08
Zijn er nog meer met hetzelfde probleem? Ik heb een set KEF LSX speakers en heb hier m'n sub aan gekoppeld. Wanneer ik de speakers aan zet, zijn elke keer mijn instellingen verdwenen. De crossover staat te hoog en het volume van de sub ook. Hierdoor is deze dus veel te veel aanwezig. Ik moet dus elke keer de Kef Control app openen, dan moet ik een andere EQ preset kiezen en vervolgens weer terug naar m'n standaard preset (dit komt doordat de app m'n standaard preset al laat zien als actieve preset, dus moet eerst weer een andere selecteren voordat ik m'n standaard preset kan selecteren). Hierna worden pas de juiste EQ instellingen toegepast.

Ik heb al contact gehad met KEF, maar die kwamen met een antwoord waar ik niets mee kon. Verder al drie keer de speakers gereset, een firmware reset gedaan, geswitched tussen bekabeld en wireless, maar niets helpt.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 14:40
bobberg schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:00:
Beste Tweakers, een vriend van me wil een Harman Kardon Citation towers met een Beam 700. Voor muziek en TV kijken.

Nu had ik hem verteld om eens naar KEF LS50W2 te kijken. Of misschien een 5.1 set van KEF.

Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden?
LS50 Wireless 2 zijn wel echt top speakers, HK zullen wel meer laag hebben, al kan je dit prima oplossen met een compacte KC62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:07
tommyz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:37:
Zijn er nog meer met hetzelfde probleem? Ik heb een set KEF LSX speakers en heb hier m'n sub aan gekoppeld. Wanneer ik de speakers aan zet, zijn elke keer mijn instellingen verdwenen. De crossover staat te hoog en het volume van de sub ook. Hierdoor is deze dus veel te veel aanwezig. Ik moet dus elke keer de Kef Control app openen, dan moet ik een andere EQ preset kiezen en vervolgens weer terug naar m'n standaard preset (dit komt doordat de app m'n standaard preset al laat zien als actieve preset, dus moet eerst weer een andere selecteren voordat ik m'n standaard preset kan selecteren). Hierna worden pas de juiste EQ instellingen toegepast.

Ik heb al contact gehad met KEF, maar die kwamen met een antwoord waar ik niets mee kon. Verder al drie keer de speakers gereset, een firmware reset gedaan, geswitched tussen bekabeld en wireless, maar niets helpt.
Wat late reactie, maar ik was dit topic aan het afstruinen omdat ik de app niet echt lekker vind werken. Met de sub instellingen heb ik volgens mij het zelfde probleem als wat jij hebt. Mijn oplossing was mijn sub niet aansluiten omdat de LSX'jes prima bassweergave hebben voor mijn ruimte maar dat is eigenlijk geen oplossing natuurlijk. Ik zal van de week nog eens een poging wagen met EQ instellingen en de firmware versie etc. even dubbelchecken.

Welke app gebruik je verder? Android of iOS? Vraag me af of daar nog verschil in zit wat betreft stabiliteit etc. namelijk. Ik vind de responsiveness van de Android app op mijn Huawei P20 Pro namelijk echt om te janken en daarnaast vergeet hij inderdaad EQ instellingen voor bijv. mijn sub.

Benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de Android en iOS apps.

[ Voor 11% gewijzigd door Graft op 22-06-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 09:08
Ik heb het al opgelost door m'n home automation systeem een workflow te laten draaien, welke de juiste EQ instellingen toepast wanneer de speakers aangezet worden. Eigenlijk slecht dat het op deze manier moet, maar het werkt voor mij.
Wat betreft de apps; ik heb zowel IOS als Android, maar beide instabiel. Ligt ook niet aan de app, maar aan de speakers. Hetzelfde geldt voor de EQ instellingen. Wanneer ik namelijk muziek luister via m'n platenspeler zet ik de speakers aan met de afstandsbediening en heb ik hetzelfde probleem, dus het lijkt erop dat de speakers zelf niet de juiste instellingen toepast bij het aanzetten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Cid Highwind schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:28:
[...]
Heb je wel eens overwogen om een losse integrated versterker aan te schaffen voor de LS50's?
Ik heb zelf net de LS50 Meta's gekocht en heb ook een Denon X4000 met een sub.
In de winkel heb ik ze beluisterd op een veel te dure versterker en dat klonk toch nog wel even een stapje beter dan hoe het thuis klinkt.
Mijn vermoeden is dat dit voornamelijk in die versterker zit dus ik ga binnenkort weer een luistersessie inplannen.
Maar ik ben ook benieuwd wat voor ervaring mede tweakers hebben met de LS 50's op de Denon receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het kan ook heel goed in de ruimte liggen. Afmetingen, absorptie, afstand tot de muur etcetera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

100% een combinatie van de ruimte en een placebo effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
joepadmiraal schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Heb je wel eens overwogen om een losse integrated versterker aan te schaffen voor de LS50's?
Ik heb zelf net de LS50 Meta's gekocht en heb ook een Denon X4000 met een sub.
In de winkel heb ik ze beluisterd op een veel te dure versterker en dat klonk toch nog wel even een stapje beter dan hoe het thuis klinkt.
Mijn vermoeden is dat dit voornamelijk in die versterker zit dus ik ga binnenkort weer een luistersessie inplannen.
Maar ik ben ook benieuwd wat voor ervaring mede tweakers hebben met de LS 50's op de Denon receiver.
De ruimte maakt zoals willemd aangeeft een enorme impact, maar ook hoe en waarop je ze neerzet. Zo was het ook een enorm verschil toen ik ze van het lowboard van m'n TV verplaatste naar met zand verzwaarde luidsprekerzuilen.

Als je Audyssey laat lopen zul je merken dat dit natuurlijk ook een groot verschil maakt, dit zou dus tevens een factor geweest kunnen zijn in de winkel, tenzij daar expliciet met een pure direct modus is gepresenteerd. Uit pure interesse, heb je na kunnen gaan of de versterker daar enige vorm van ruimtecorrectie heeft toegepast?

Ik heb zelf zeker wel met de gedachte gespeeld te investeren in een betere versterker, maar heb er uiteindelijk van afgezien nadat ik me er van bewust werd dat de grootste winst toch echt te halen valt met veranderingen in m'n luisterruimte in plaats van een paar duizend euro voor een nieuw stuk elektronica neer te leggen. Ik ben wel erg benieuwd wat Onkyo gaat doen met Dirac Live overigens, wat nog hoger staat aangeschreven dan Audyssey. Tot die tijd heb ik voor mezelf besloten dat de combinatie toch echt verrekte goed is in dat wat het hoort te doen: Mooi geluid voortbrengen. Dus waarom niet gewoon genieten in plaats van te pogen iets te veranderen (of het beter wordt is immers maar de vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk niet dat het een placebo effect is in dit specifieke geval.
Ik hoorde in de winkel bij een bepaald nummer bijvoorbeeld duidelijk een gitaar versterker brommen, dat hoor ik thuis bijna niet.
Verder hebben we ook duurdere speakers geluisterd waarbij ik het verschil niet (of nauwelijks) hoorde met de LS50 Meta's.
Ik heb dus geen super gehoor en ben me daar ook bewust van.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik me dus niet zomaar duurdere dingen laat aanpraten omdat een verkoper dat beter vind.

Het zou prima de ruimte kunnen zijn hoor maar ik vind het ook gewoon leuk om over dit soort dingen te praten en meningen van andere te horen vandaar mijn post hier :)
Dus waarom niet gewoon genieten in plaats van te pogen iets te veranderen (of het beter wordt is immers maar de vraag)?
Ja daar zit wat in hoor. Het klinkt zeker al heel mooi.
Alleen het is ook gewoon leuk om het onderste uit de kan te krijgen met die speakers.
Plus dat ik in de winkel iets meer het wauw effect had.

Ik heb al even gespeeld met de ruimte en plaatsing.
Dat scheelde inderdaad al heel veel.
Ik heb ze nu op zuiltjes, ruim 2.5m uit elkaar staan.
Ook het wel/niet gedraaid neerzetten scheelde veel.
Ik heb ze nu gewoon recht vooruit staan.

Ik heb daarna een audyssey meting gedaan maar als ik vervolgens de versterker in stereo mode zet vind ik het erg schel klinken.
Op pure direct klinkt het een stuk prettiger, maar dan worden de audyssey aanpassingen niet toegepast als ik het goed begrepen heb. Toch?
Ik moet wel zeggen dat ik die meting niet helemaal volgens het boekje gedaan heb (2 metingen met de mic in mn hand) dus die ga ik nog een keer goed doen.

Hoe luister jij? In stereo of pure direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
heb je na kunnen gaan of de versterker daar enige vorm van ruimtecorrectie heeft toegepast?
Nee, maar dat zal ik in mijn volgende luistersessie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepadmiraal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:48:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk niet dat het een placebo effect is in dit specifieke geval.
Ik hoorde in de winkel bij een bepaald nummer bijvoorbeeld duidelijk een gitaar versterker brommen, dat hoor ik thuis bijna niet.
Verder hebben we ook duurdere speakers geluisterd waarbij ik het verschil niet (of nauwelijks) hoorde met de LS50 Meta's.
Ik heb dus geen super gehoor en ben me daar ook bewust van.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik me dus niet zomaar duurdere dingen laat aanpraten omdat een verkoper dat beter vind.
Dat zegt allemaal helemaal niets. Je kan bijvoorbeeld de gitaarversterker horen brommen omdat je beter luistert of omdat de omgeving stiller is. Verder is een brom een lage frequentie die bij jou thuis in een roommode kan wegvallen, terwijl die in de ruimte in de winkel mogelijk geaccentueerd wordt. Het is zelfs meer waarschijnlijk dat je Denon gewoon defect is, dan dat je een verschil hoort tussen een goed werkende Denon en de versterker waar je naar luistert.

De enige reden waardoor je écht een verschil kan horen is als de versterker waar je naar luistert geen vlakke response heeft. Maar vrijwel elke versterker is vlak, zo ook je Denon. Dus wat er dan over blijft is dat de versterker waar je naar geluisterd hebt geen vlakke response heeft, en per definitie dus een slechte versterker is.

En een hogere prijs wil niet per definitie zeggen dat de luidspreker of versterker ook beter is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Even tussendoor, is het beter om de LS50's gewoon recht neer te zetten i.p.v. echt op jezelf gericht? Ik heb namelijk het tweede wel gewoon gedaan al weet ik dat ze geluid zo goed spreiden dat dat eigenlijk niet nodig is.

Verder: Plaatsing en kamer kan inderdaad een behoorlijke invloed hebben op het geluid, in mijn ervaring een stuk meer dan een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
De handleiding stelt dat ze het beste 2 tot 3 meter uit elkaar te zetten zijn, ingedraaid op de hoeken van je centrale luisterpositie. De linker speaker zou je dus het beste op de linker armleuning van je bank kunnen richten, de rechter op de rechter leuning.

Afhankelijk van je positionering en de breedte van je bank / stoel kan het dus betekenen dat ze recht vooruit moet zetten.
joepadmiraal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:48:
Ik heb daarna een audyssey meting gedaan maar als ik vervolgens de versterker in stereo mode zet vind ik het erg schel klinken.
Op pure direct klinkt het een stuk prettiger, maar dan worden de audyssey aanpassingen niet toegepast als ik het goed begrepen heb. Toch?
Ik moet wel zeggen dat ik die meting niet helemaal volgens het boekje gedaan heb (2 metingen met de mic in mn hand) dus die ga ik nog een keer goed doen.

Hoe luister jij? In stereo of pure direct?
Op het moment hangen ze heel oneerbiedig aan de Okyo van m'n vriendin in m'n werkkamer, ten faveure van haar Nubert die in de woonkamer dienst doen i.c.m. de X4000. Heb ook nog niet de tijd gevonden te kijken of Onkyo's slechte reputatie op het gebied van ruimtecompensatie terecht is of niet, dus technisch gezien staan ze op pure direct in een near-field setup. Ik heb wel eens slechtere PC luidsprekers gehad :D

Zonder gekheid, ik luister(de) altijd via de gewone Audyssey, niet de -flat, want die zou nog helderder / scheller moeten zijn omdat het ook de natuurlijke roll-off compenseert. Pure direct vond ik altijd erg vlak en afstandelijk klinken namelijk, alsof het geluid er gewoon niet lekker uit kwam. Nu op de Onkyo kan ik me, na wat gewenning, daar niet per sé meer in vinden maar dat is waarschijnlijk ook te danken aan het feit dat ik nu geen 3 meter meer van de speakers vandaan zit.

Op Direct en Pure Direct wordt inderdaad geen Audyssey gebruikt, en in geval van dat laatste ook de subwoofers niet, dacht ik tenminste. Met alle andere vormen wel. Mijn ervaring is in ieder geval dat de LS50's een behoorlijk heldere klank hebben, iets wat ik dus ook merk in vergelijk met de Nuberts die we nu dus aangesloten hebben. Wat je ook nog na zou kunnen lopen is of je de crossover niet even handmatig aan moet passen (80Hz wordt aanbevolen) en of je Denon niet de subs compleet heeft weggedraaid qua volume (-12dB). De KEFs zijn van zichzelf behoorlijk helder, dat kan men al naar gewenning als schel ervaren. Persoonlijk geniet ik er van hoe alles wat aan een drumstel hangt duidelijk te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Heeft iemand ervaring met bananen connectors icm de LS50 meta speakers?

Ik heb een setje gekocht maar zie niet hoe ik deze kan aansluiten op de speakers.
Er zit wel een gat in de 'knop' waarmee je de speaker kabel vast draait, maar dat gat lijkt veel te kort en is zowiezo te groot voor de bananenstekker die ik gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
dat ze te lang zijn is "normaal", heb dat ook nooit begrepen... heb dat zelfs bij mijn R900 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:51
joepadmiraal schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:27:
Heeft iemand ervaring met bananen connectors icm de LS50 meta speakers?

Ik heb een setje gekocht maar zie niet hoe ik deze kan aansluiten op de speakers.
Er zit wel een gat in de 'knop' waarmee je de speaker kabel vast draait, maar dat gat lijkt veel te kort en is zowiezo te groot voor de bananenstekker die ik gekocht heb.
Ik heb mijn Meta's gewoon zo aangesloten hoor. Pluggen passen er gewoon in. De terminals eerst even dichtdraaien.ps, er zitten kleine dopjes in die moeten er uit . >:)

[ Voor 4% gewijzigd door NeWSJuNK op 21-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
NeWSJuNK schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:25:
[...]
.ps, er zitten kleine dopjes in die moeten er uit . >:)
Aaaaaah dat was mijn probleem. Dank je!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Sinds een maandje heb ik de LS50 Wireless 2, bevalt erg goed. Ik wilde iets makkelijks omdat ze in mijn werkkamer staan. in combinatie met Tidal klinkt het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwhwrOstDTeKqKGx43oJ_EB-fIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezZUeDQ3cG31mvIXNXWwroHZ.jpg?f=fotoalbum_large

De stands heb ik zelf in elkaar gefabriceerd van schroot. Ik moet nog een keertje opruimen om de gehele opstelling te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 00:49
Kasai schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:07:
Ben sinds 2 weken de trotste eigenaar van de KEF LSX speakers, ik gebruik ze bij mijn werkplek/gamekamer. Sinds paar dagen ook TIDAL genomen om te kijken of de hogere geluidskwaliteit merkbaar is tegenover Spotify en holy fuck dat is echt de moeite waard.

[Afbeelding]

Enige jammere is de KEF stream app is vrij crap, helaas biedt Airplay 2 niet dezelfde kwaliteit, dus ik ben nu aan het kijken om ze toch op mijn PC aan te sluiten. Mijn PC heeft geen digital out, dus daar moet ik helaas iets voor kopen. Nou heb ik zitten lezen over de Topping d10, die kan ik aansluiten via USB op mijn PC en vervolgens met optisch out verbinden met de speakers. Echter vind ik het beetje overkill om een DAC hiervoor te gebruiken.

Heeft iemand nog andere suggesties?
ik zou graag willen weten welk speaker stand je gebruikt en of je er tevreden mee bent en t kan aanraden. Ik heb ook een LSX gekocht namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

zafer94 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:37:
[...]

ik zou graag willen weten welk speaker stand je gebruikt en of je er tevreden mee bent en t kan aanraden. Ik heb ook een LSX gekocht namelijk
Ik heb deze: https://www.gear4music.nl...er-Stands-Pair-Black/30GV

Op zich niet ontevreden, maar ik merk wel met hogere volumes dat mijn bureaublad (denk ik?) gaat resoneren. Voor mijn speakers beneden heb ik ISO pucks van Isoacoustics, die werken veel beter.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 00:49
Kasai schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb deze: https://www.gear4music.nl...er-Stands-Pair-Black/30GV

Op zich niet ontevreden, maar ik merk wel met hogere volumes dat mijn bureaublad (denk ik?) gaat resoneren. Voor mijn speakers beneden heb ik ISO pucks van Isoacoustics, die werken veel beter.
thnx man, heb je ook een sub voor de LSX? zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

zafer94 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:05:
[...]

thnx man, heb je ook een sub voor de LSX? zo ja welke?
Ik heb gekozen voor de "Bowers & Wilkins ASW608", ik had een leuke deal hiervoor bij Smits Arnhem.

Atlas#22744

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste