Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:
  • 68.565 views

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eindelijk Kog'Maw kunnen kopen, maar wat me opvalt is dat laning toch erg lastig kan zijn. Voornamelijk heb ik het dan over solo (mid). Bv. tegen een goede Vlad wordt ik echt helemaal van de kaart gespeeld. Of gisteren tegen Blitzkrank :(

Tips?

Ben nu level 17.

Kog'Maw lijkt meer van: het team gaat goed, dus dan ga ik ook goed. Op een gegeven moment met boots + een item dat 15% kans heeft op 500 dmg naar creep kan je wel hard farmen.

Ik denk dat ik nu nog een paar cheape chars koop (ashe bv.) en dan op lvl 20 runes ga kopen (heb ook al janna, morgana, soraka, annie en nog wat anderen).

[Voor 15% gewijzigd door marshallq op 21-04-2011 11:43]

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:59
Ik wil een kort stukje met Tips & Tricks gaan plaatsen in de OP. Iemand wat belangrijke dingen om erin te vermelden?

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:52
SaphuA schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:50:
Ik wil een kort stukje met Tips & Tricks gaan plaatsen in de OP. Iemand wat belangrijke dingen om erin te vermelden?
Wat de afkortingen zijn voor bepaalde woorden ;)
Bijv b= back etc..
Zie : http://leaguecraft.com/st...o-league-of-legends.xhtml

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:16
Misschien dat je een aantal handige hotkeys erin wil zetten? Bijv ALT+ QWER = selfcast, Shift + QWER = level skill,
C = champion menu
P = Shop,
S = stop auto atacking
Alt + click = ping
Dat f1 t/m f5 mensen in je team laat zien, en zo ook bijvoorbeel shen ult snel can casten in teamfights and je bang bent mis te clicken, r + f5 is cast op de 5e persoon in je team.
Voor de rest speelstijl tips lijkt me geen goed idee omdat iedereen een andere speelstijl heeft, en er zijn er erg veel goed. ranked wards strategie kan opzig wel goed, dit is namlijk iets wat ik veel mensen verkeerd zie doen. dat kost zoo veel levens.
Voor de rest, Mob spawn times misschien?
Nutral creeps (wolves/wraits/ double golem swapnt om 1.40 en dan elke 1.30 minuuten).
Blue/red buff om 1.55 elke 5 minuuten,
Dragon om 1.55 (geloof ik) elke 6 minuuten
Baron bij 15 minuuten en daarna elke 7 minuuten.

Edit :
Misschien een stukje met champions die goedkoop/goed zijn om in het begin mee te spelen? Veel mensen denken dat 6300 champions beter zijn en kopen daarom als eerste champion twitch ofzo, (dacht ik toen ik begon namelijk ook) maar achteraf baal je dan wel dat je bijvoorbeeld ashe niet heb gekocht.

Edit 2 :
Deze link stuur ik zelf altijd naar beginnende spelers die runes willen gaan kopen.
http://www.mobafire.com/l...mary-means-and-more-24255
Dit is een erg goede guide over welke runes je het beste wel en het beste niet kunt kopen. Zo voorkom je dat beginnende spelers atack speed blues gaan kopen of crit blues ofzo.
En deze kwam ik toevallig ook tegen http://www.mobafire.com/l...uild/new-player-faq-62815 (guide voor beginnende spelers)

[Voor 33% gewijzigd door Intruder op 21-04-2011 12:39]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ben nu aan het oefenen met ryze, is ook wel een leuke :D

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 13:28
Intruder schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:59:

Edit 2 :
Deze link stuur ik zelf altijd naar beginnende spelers die runes willen gaan kopen.
http://www.mobafire.com/l...mary-means-and-more-24255
haha dat van die primary en secondary wist ik niet eens, dacht dat dat met upgraden te maken had. Ik wist wel dat bepaalde runes bij een bepaalde kleur beter waren, zoals arpen en magicpen altijd op rood nemen, CDR op blauw etc.

Vicariously I live while the whole world dies

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Vicarious schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:11:
[...]

haha dat van die primary en secondary wist ik niet eens, dacht dat dat met upgraden te maken had. Ik wist wel dat bepaalde runes bij een bepaalde kleur beter waren, zoals arpen en magicpen altijd op rood nemen, CDR op blauw etc.
Ik moet ook zeggen dat ik het heel vreemd vind dat je in shop niet kunt zien of een rune primary of secondary is.

Tabelletje als dit: http://forum.leaguecraft....legends-rune-guide-table/ Vind ik erg handig. Aangezien ik gewoon m'n eigen build in elkaar wil zitten i.p.v. die van iemand anders te kopiëren.

• Vicarious
Littleburst schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:55:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik het heel vreemd vind dat je in shop niet kunt zien of een rune primary of secondary is.

Tabelletje als dit: http://forum.leaguecraft....legends-rune-guide-table/ Vind ik erg handig. Aangezien ik gewoon m'n eigen build in elkaar wil zitten i.p.v. die van iemand anders te kopiëren.
Tja, het is over het algemeen toch redelijk hetzelfde. Ik zou gewoon zoveel mogelijk generieke runes kopen die je bji meerdere poppetjes kan gebruiken, anders beperk je jezelf teveel tot 1 of 2 champs.

Wat ik zou aanschaffen:
Rood: Armorpen en Magicpen flat
Yellow: Flat armor en mana regen / lvl
Blue: CDR (flat of /lvl) en magicres/lvl
Quints: flat HP

Zo kun je eigenlijk alle kanten al op. Voor physical carries pak je armorpen, armor en magicres. Voor casters pak je magicpen, manaregen en CDR en voor tanks is het afhankelijk van welke tank. Amumu zou ik bijv. magicpen, flat armor en magicres/lvl voor nemen terwijl ik voor Jarvan voor ArPen zou gaan.

[Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 21-04-2011 14:30]

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 12:46

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Vicarious schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:17:
[...]

Tja, het is over het algemeen toch redelijk hetzelfde. Ik zou gewoon zoveel mogelijk generieke runes kopen die je bji meerdere poppetjes kan gebruiken, anders beperk je jezelf teveel tot 1 of 2 champs.

Wat ik zou aanschaffen:

Zo kun je eigenlijk alle kanten al op. Voor physical carries pak je armorpen, armor en magicres. Voor casters pak je magicpen, manaregen en CDR en voor tanks is het afhankelijk van welke tank. Amumu zou ik bijv. magicpen, flat armor en magicres/lvl voor nemen terwijl ik voor Jarvan voor ArPen zou gaan.
I agree;)

Inderdaad handig om generieke/universele runes te kopen.

Dit bespaart flink op de IP.

Anoniem: 213904

[...]

Wat ik zou aanschaffen:

Als je dan eenmaal wat meer IP hebt, zou ik armpen/mpen quints en dodge yellows erbij doen. Veel junglers spelen toch iets fijner met dodge yellows. En sommige champs hebben meer aan penetration dan aan flat health (Sion speel ik graag met mpen/armpen quints, bijvoorbeeld.

Over de hotkeys, bij mij is spell + shift smartcast, en spell + ctrl levelen van een skill. Verder is het ook mogelijk om je item hotkeys zelf te veranderen, en dat is bij mij ook erg handig gebleken. Zo kan je je DFG/Zhonya's/Hextech veel beter timen, net als potions of gauw een ward plaatsen.

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 12:24
[...]

Wat ik zou aanschaffen:

Quints: flat HP Ben ik ben ik absoluut niet met je eens, flat hp quints geven maar 26 health (!). Het is velen malen beter om mpen/arpen of miss zelfs atkdmg / ap te halen, hier heb je veel meer aan. Maar als je dan toch health wil, neem dan AUB per lvl, dit is bij lvl 10 al beter. Tot die tijd moet je (vind ik) sowiezo al voorzichtiger spelen.

Kiek em goan!

• Vicarious
soulfightah schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:26:
[...]

Quints: flat HP Ben ik ben ik absoluut niet met je eens, flat hp quints geven maar 26 health (!). Het is velen malen beter om mpen/arpen of miss zelfs atkdmg / ap te halen, hier heb je veel meer aan. Maar als je dan toch health wil, neem dan AUB per lvl, dit is bij lvl 10 al beter. Tot die tijd moet je (vind ik) sowiezo al voorzichtiger spelen.
3x 26 health is 78 health, die is early game fucking fantastisch naar mijn mening. Late game een stuk minder, maar dat geldt eigenlijk voor alle runes. Als je een goede early game hebt kun je sneller je goede items kopen en maken de runes eigenlijk niet zo gek veel meer uit, dus ik bouw mijn runes meer voor early game dan late game.

• Vicarious
Anoniem: 213904 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:54:
[...]

Als je dan eenmaal wat meer IP hebt, zou ik armpen/mpen quints en dodge yellows erbij doen. Veel junglers spelen toch iets fijner met dodge yellows. En sommige champs hebben meer aan penetration dan aan flat health (Sion speel ik graag met mpen/armpen quints, bijvoorbeeld.

Over de hotkeys, bij mij is spell + shift smartcast, en spell + ctrl levelen van een skill. Verder is het ook mogelijk om je item hotkeys zelf te veranderen, en dat is bij mij ook erg handig gebleken. Zo kan je je DFG/Zhonya's/Hextech veel beter timen, net als potions of gauw een ward plaatsen.
Junglen met een dodge chance van nog geen 10%? Lijkt me erg sterk dat je dan beter uitkomt dan met armor die elke hit damage reducet van de minions. Dodge vind ik eigenlijk alleen voor Jax de moeite waard. Quints penetration bouwen is inderdaad prima, maar quints zijn heel erg duur. Als je veel IP hebt zou ik ook zeker arpen en magicpen quints aanschaffen omdat die voor sommige chars (zoals Sion) fantastisch zijn, maar mijn plaatje was meer een algemeen plaatje dat je overal kan toepassen voor niet al teveel IP.

Edit: ik heb ook van veel mensen gehoord dat movement quints heel handig zijn. Lijkt mij niet zo nuttig met al die flashes, ghosts, slows en blinking spells, maar sommige mensen zweren erbij.

[Voor 7% gewijzigd door Vicarious op 21-04-2011 16:40]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01-2018
Vicarious schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:38:
[...]

Junglen met een dodge chance van nog geen 10%? Lijkt me erg sterk dat je dan beter uitkomt dan met armor die elke hit damage reducet van de minions. Dodge vind ik eigenlijk alleen voor Jax de moeite waard. Quints penetration bouwen is inderdaad prima, maar quints zijn heel erg duur. Als je veel IP hebt zou ik ook zeker arpen en magicpen quints aanschaffen omdat die voor sommige chars (zoals Sion) fantastisch zijn, maar mijn plaatje was meer een algemeen plaatje dat je overal kan toepassen voor niet al teveel IP.

Edit: ik heb ook van veel mensen gehoord dat movement quints heel handig zijn. Lijkt mij niet zo nuttig met al die flashes, ghosts, slows en blinking spells, maar sommige mensen zweren erbij.
Ik heb geprobeert te junglen met dodge runes, niet doen... Ging bijna dood bij wraiths met Udyr

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Vicarious
^ bewijs! Thanx :)

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Runes zijn meestal voor early game adventage, daarom is apen/mpen en ook hp quint zo populair, maar op champs waarbij je toch een last whisper haalt is attack dmg, attack speed, of crit dmg/change beter.

Arm pen helpt ook niet met het farmen/last hitten van minions de eerste minuten van de game.

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 21:28
Baristo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:55:
Runes zijn meestal voor early game adventage, daarom is apen/mpen en ook hp quint zo populair, maar op champs waarbij je toch een last whisper haalt is attack dmg, attack speed, of crit dmg/change beter.

Arm pen helpt ook niet met het farmen/last hitten van minions de eerste minuten van de game.
Nou, het helpt wel en per eenheid armor penetration vrij veel zelfs. Het duurt echter 26 minuten voordat je de negende armor penetration mark effectief op minions wordt ingezet.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Baristo
Je kan hele leuke dingen doen met runes, als je een volle page attack speed hebt kan je met alistar in 1 ulti een tower neerkrijgen. Of crit dmg op tryn om 2 hit kills te krijgen. 1/10 gold quints en dan gaan roamen is ook leuk om te doen met blitz etc. full flat ap page met shaco en dan met jitb mense de bosjes in lokken.

Doordat mensen niet verwachten dat je dat gaat doet heb je een voorsprong, de ene strategie langer dan de andere.

Troll builds kunnen daardoor goed werken.

Anoniem: 213904

Vicarious schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:38:
[...]

Je plaatje was aardig goed.

En dodge yellows zijn zeker wel handig, vooral als je jungled met een champ die Nimbleness/Evasion gaat in de defensive tree. Vooral als je naar de late game kijkt kunnen dodge yellows erg goed zijn, aangezien armor diminishing returns heeft. Armor yellows zijn ook wel goed hoor, maar bij sommige champions vind ik zelf dodge fijner.

• Littleburst
Ik weet ook niet wat de precieze theorycrafting is achter armor vs dodge. Ik zou zelf zeggen als je 10% dmg reduc van armor glyphs haalt of 10% dodge chance pakt, dat daar niet veel verschil in zou horen te zitten?

• Vicarious
Littleburst schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:42:
Ik weet ook niet wat de precieze theorycrafting is achter armor vs dodge. Ik zou zelf zeggen als je 10% dmg reduc van armor glyphs haalt of 10% dodge chance pakt, dat daar niet veel verschil in zou horen te zitten?
Ongeveer wel ja. Maar wat nou als je pas na 20 golemhits je eerste dodge hit? Het is een KANS dat je dodget, armor runes zijn veel veiliger.

• Marcks
't Verschil zit hem voornamelijk in hoe ze stacken. 10% damage reduction bereik je met 11 armor. Gooi er nog eens 11 armor bovenop en je zit op 18%. Pak tweemaal 10% dodge, en je ontwijkt 19% damage. Dodge stackt dus gunstiger, maar er zijn niet veel manieren om deze stat omhoog te brengen. Als je hier dus gebruik van wil maken, zou ik ook al die middelen aangrijpen, waaronder de 11,25% die je in je runes mee kunt pakken.

• Pathology
  • Laatst online: 07-12-2022
Marcks schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:29:
't Verschil zit hem voornamelijk in hoe ze stacken. 10% damage reduction bereik je met 11 armor. Gooi er nog eens 11 armor bovenop en je zit op 18%. Pak tweemaal 10% dodge, en je ontwijkt 19% damage. Dodge stackt dus gunstiger, maar er zijn niet veel manieren om deze stat omhoog te brengen. Als je hier dus gebruik van wil maken, zou ik ook al die middelen aangrijpen, waaronder de 11,25% die je in je runes mee kunt pakken.
Armor vind ik sowieso beter voor junglers aangezien het een zekerheid brengt in je jungle die op gegeven moment onmisbaar is(counter junglers etc.). Armor is ook sowieso handiger tegen champions die physical dmg skills hebben én armor runes zijn 4x goedkoper als dodge runes.

De enige char die ik kan bedenken voor dodge runes is Jax.

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 03:37
ik heb zonet 4 uur zitten spelen, man wat leuk
lekker met master Yi, Erg mooi :D

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:54

Flapmo

and back is gigi!

Zo de eerste potten zijn gespeeld. Heb 3 potjes met Amumu gespeeld, best grappig :). Ben alleen wat teveel tijd kwijt met het zoeken van de stuff die ik moet kopen volgens mijn build :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01-2018
Pathology schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:05:
[...]

Armor vind ik sowieso beter voor junglers aangezien het een zekerheid brengt in je jungle die op gegeven moment onmisbaar is(counter junglers etc.). Armor is ook sowieso handiger tegen champions die physical dmg skills hebben én armor runes zijn 4x goedkoper als dodge runes.

De enige char die ik kan bedenken voor dodge runes is Jax.
Nidalee~

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Zyppora
  • Laatst online: 05-06 12:02

Zyppora

155/50 Warlock

Flapmo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:14:
Zo de eerste potten zijn gespeeld. Heb 3 potjes met Amumu gespeeld, best grappig :). Ben alleen wat teveel tijd kwijt met het zoeken van de stuff die ik moet kopen volgens mijn build :p.
Komt vanzelf. Je leert snel genoeg welke items goed voor jou zijn. Amumu heeft bijvoorbeeld veel baat bij een Sunfire Cape (Ult, despair, Tantrum, en dan Sunfire passive erovereen). Geeft tevens een hele bak HP en Armor, dus uitermate geschikt voor tanks en tanky dps.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 12:46

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Gister 1 potje gespeeld.

Verloren met nocturne, team wilde niet stacken en de enemy singed was een goede speler.
Dus daar was vrij weinig tegen te doen. Wel positieve score omdat ik early game flink huishield.

Vanavond maar even jax kopen en uitproberen.

Anoniem: 384763

Awaken1 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:35:
Gister 1 potje gespeeld.

Verloren met nocturne, team wilde niet stacken en de enemy singed was een goede speler.
Dus daar was vrij weinig tegen te doen. Wel positieve score omdat ik early game flink huishield.

Vanavond maar even jax kopen en uitproberen.
jax is hevig!

Gisteren ezreal & vladimir gekocht. Vrij tevreden over ezreal, leuke champion, maar vladimir moet ik toch nog leren precies. Had mij eerst blindgestaard op zijn q, de lifesteal ability, had iets in de trend van fiddle verwacht die ging drainen. Was dat effe wake up to reality toen ik stoer mijn tegenstander ff wou lifedrainen en 2 seconde later neer ging :P

Oh en brolaf gekocht _/-\o_

• Vicarious
Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:54:
[...]

jax is hevig!

Gisteren ezreal & vladimir gekocht. Vrij tevreden over ezreal, leuke champion, maar vladimir moet ik toch nog leren precies. Had mij eerst blindgestaard op zijn q, de lifesteal ability, had iets in de trend van fiddle verwacht die ging drainen. Was dat effe wake up to reality toen ik stoer mijn tegenstander ff wou lifedrainen en 2 seconde later neer ging :P

Oh en brolaf gekocht _/-\o_
Jax is best wel underpowered op dit moment eerlijk gezegd. Zelden nog een goede jax gezien sinds zijn laatste nerfs. Ja, als hij early game zwaar gefed is, maar dan wordt elke champion gevaarlijk (zelfs Sivir!).

Edit: voor Vlad, eerste 9 a 10 levels moet je alleen farmen en zo snel mogelijk je Q skillen omdat hij early game heel zwak is. Zodra je Q lvl 4 of 5 is en jij wat ability power en/of magic penetration hebt kun je hem elke 4 seconden spammen en je tegenstander langzaam helemaal kapot drainen. Zodra hij low is pool je onder hem, drain je hem, gooi je je ult op hem, doe je je E-skill nog even en als hij dan nog niet is kun je nog een keer drainen met Q.

[Voor 23% gewijzigd door Vicarious op 22-04-2011 09:08]

Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:06:
[...]

Jax is best wel underpowered op dit moment eerlijk gezegd. Zelden nog een goede jax gezien sinds zijn laatste nerfs. Ja, als hij early game zwaar gefed is, maar dan wordt elke champion gevaarlijk (zelfs Sivir!).

Edit: voor Vlad, eerste 9 a 10 levels moet je alleen farmen en zo snel mogelijk je Q skillen. Zodra hij 4 of 5 is en jij wat ability power en/of magic penetration hebt kun je hem elke 4 seconden spammen en je tegenstander langzaam helemaal kapot drainen. Zodra hij low is pool je onder hem, drain je hem, gooi je je ult op hem, doe je je E-skill nog even en als hij dan nog niet is kun je nog een keer drainen met Q.
Heb meestal zo misvattingen precies. Champions die ik goed vind, zijn dan weer algemeen zwak bevonden, en omgekeerd. Waarschijnlijk omdat ik deze test tegen bots, eens ik een champion leuk vind ga ik er mee tegen andere spelers (lvl 18nu). In ranked games zal het er allemaal net iets anders aan toe gaan denk ik :p

Had inderdaad gemerkt dat vlad goed werd naarmate de levels kwamen, in het begin moest ik fel oppassen. Wel leuk dat zijn Q geen resources nodig heeft.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gisteren Ryze gekocht, lijkt me wel een sterke hero. Leuk om voor mana items te gaan met defensive (banshees, frozen heart etc).

Anoniem: 398465

Anoniem: 384763 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:11:
Tijd voor de noobvraag van de dag !

Hoe meer ik lees over ranked games en dergelijke meer, hoe meer ik over wards zie spreken, en dat er ook verschillende soorten zijn. Ik dacht dat een ward een item is die je kunt droppen op de map om de gewenste spot zichtbaar te maken voor een bepaalde tijd.

Zijn er nog andere zaken dat die wards doen aangezien die als precies als heel belangrijk bestempeld worden endgame ?
Wards zijn idd heel belangrijk maar in lol vind ik ze veel te kort duren 90 seconde is echt te weinig , in HoN ( sowieso een beter spel maar geen tijd meer voor ) duren ze echt 4 keer langer ofzo .

• Vicarious
marshallq schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:14:
Gisteren Ryze gekocht, lijkt me wel een sterke hero. Leuk om voor mana items te gaan met defensive (banshees, frozen heart etc).
Klopt, Ryze is op het moment erg goed. Alleen gaan gasten als Elementz er nu over zeiken (die vindt hem beyond stupid broken OP), waardoor ik een nerfje voel aankomen.

• Gyroz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:08
Eergister Ezreal gekocht, ook een waardige champ - maar wel uiterst squishy als je flash of arcane swift op cd zijn :(.

iemand nog een goeie 5v5 guide?

• Vicarious
Wijz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:30:
Eergister Ezreal gekocht, ook een waardige champ - maar wel uiterst squishy als je flash of arcane swift op cd zijn :(.

iemand nog een goeie 5v5 guide?
http://solomid.net/guides.php?g=3

Geschreven door een 2000+ ELO speler.

Anoniem: 330860

Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:28:
[...]

Klopt, Ryze is op het moment erg goed. Alleen gaan gasten als Elementz er nu over zeiken (die vindt hem beyond stupid broken OP), waardoor ik een nerfje voel aankomen.
hij is wel OP maar om echt te zeggen beyond stupid broken naah :p (Brand is pass beyond broken OP ... )
Gisteren met shaco lope trollen... ik zit echt in ELO hell nu :') retards die lope te zeike omdat we YI en SHACO in 1 team hebbe ...
Dan loopt akali en ze vriendje malphite te feeden ... (blijkt dat ze de mensen van opposing team kenden ....) shaco die jungled dus yi stond solo lane (ik :') ) vs Shen en morgana => TROLOLOL }:O

ik begin het meer en meer gehad te hebben met dit spel :') Ze zouden beter op lvl30 een LoL test maken... met de simpele basics van LoL ...

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 330860 op 22-04-2011 10:22]

Anoniem: 330860 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:21:
[...]
(Brand is pass beyond broken OP ... )
Dacht dit eerst ook, maar me kameraad die 1600elo heeft atm zegt dat brand gewoon het eerste halfuur lethal is. Later valt hij goed te counteren blijkbaar.

Anoniem: 384763 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:46:
[...]

Dacht dit eerst ook, maar me kameraad die 1600elo heeft atm zegt dat brand gewoon het eerste halfuur lethal is. Later valt hij goed te counteren blijkbaar.
en op ranked zijn de meeste games al gedaan na 30min ... your point ? :p
Gistere ook iedereen gelijk amumu banne ? WTF ? F2P chars genoeg zoals rammus dieje kan banne :x

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 06:57
Ik heb zelf Brand, maar zoals 2 pagina's eerder in dit topic besproken, is Brand helemaal niet broken. Hij is echt prima aan te pakken, hij heeft maar 1 move om iemand te restricten (een stun skillshot die prima te ontwijken is en sowieso alleen werk als iemand al in de fik staat), en hij heeft ook geen enkel escape mechanism.

Sure zn damage is vrij hoog, maar ik vind zn burst minder heftig dan die van LeBlanc. Dus wat is er nou zo OP aan Brand?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Airdack schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:10:
Ik heb zelf Brand, maar zoals 2 pagina's eerder in dit topic besproken, is Brand helemaal niet broken. Hij is echt prima aan te pakken, hij heeft maar 1 move om iemand te restricten (een stun skillshot die prima te ontwijken is en sowieso alleen werk als iemand al in de fik staat), en hij heeft ook geen enkel escape mechanism.

Sure zn damage is vrij hoog, maar ik vind zn burst minder heftig dan die van LeBlanc. Dus wat is er nou zo OP aan Brand?
voor zijn dmg output moge ze hem toch wat meer squishyness geven :) Veigar heeft ook geen escape mech (buiten die prison maar dat kan brand ook met ze stun ;) )
Zoeizo krijgt ie een nerf denk ik dinsdag :)

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hey, wat vinden jullie van Jax?
Gisteren een lange potje gespeeld met Knupkes. We hadden een Jax tegenover ons en het viel ons op dat Jax gwn erg OP is. We kregen hem met moeite dood terwijl alle andere champs veel makkelijker neer te halen waren.
Van mij mogen ze Jax nerfen. ^^

Sniperc schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:25:
Gisteren een lange potje gespeeld met Knupkes. We hadden een Jax tegenover ons en het viel ons op dat Jax gwn erg OP is. We kregen hem met moeite dood terwijl alle andere champs veel makkelijker neer te halen waren.
thornmail hale => GG BB jax :p

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Oke, zal ik onthouden thanks! :)

• HesRuud
Sniperc schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:25:
:o !? Ik zou zeggen, speel hem zelf eens. Jax is op dit moment gewoon HEEL zwak, maar als hij eenmaal gefeed is, is hij unstoppable. Dit maakt jax voor mij niet leuk om te spelen, hij is gewoon heel erg inbalanced!

Kiek em goan!

• Vicarious
soulfightah schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:28:
[...]

:o !? Ik zou zeggen, speel hem zelf eens. Jax is op dit moment gewoon HEEL zwak, maar als hij eenmaal gefeed is, is hij unstoppable. Dit maakt jax voor mij niet leuk om te spelen, hij is gewoon heel erg inbalanced!
Mjah precies wat ik nog geen 20 posts terug al zei, lezen jullie wel? :P

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

soulfightah schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:28:
[...]

Vriend van mij kan er vrij goed mee overweg, weet meestal wel wat kills te scoren (gaat overigens ook wel vaak dood :P) maar is endgame meestal wel 't sterkst van ons team.

Surfin' paradise!

• HesRuud
Snappie88 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:44:
[...]

Vriend van mij kan er vrij goed mee overweg, weet meestal wel wat kills te scoren (gaat overigens ook wel vaak dood :P) maar is endgame meestal wel 't sterkst van ons team.
Inderdaad, wat vicarious (en ik eigenlijk ook stiekum B) ) wil zeggen dat hij of: Een super sterke carry is, of dood gewicht, er is gewoon geen tussenweg.

Kiek em goan!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik mag graag Jax spelen, ben net lvl 17.
Early game is het leuk lastig vallen van tegenstanders door W te activeren en dan te tegenstander te bespringen met Q en weer wegrennen. Dat 2 a 3x en ze moeten terug om health te krijgen. Vervolgens kun je lekker farmen.
Een stukje lifesteal is erg prettig, helemaal als je de ultimate skill hebt geleerd.
Als je dan lekker aan het raggen bent met 10 stacks dan ben je zo weer full health :)

Wat ik alleen vrij zwak vind aan jax is zijn mana de eerst 8 a 10 lvls.

• Zyppora
  • Laatst online: 05-06 12:02

Zyppora

155/50 Warlock

Anoniem: 330860 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:21:
[...]

retards die lope te zeike omdat we YI en SHACO in 1 team hebbe ...
/mute
Dan loopt akali en ze vriendje malphite te feeden ... (blijkt dat ze de mensen van opposing team kenden ....)
report
shaco die jungled dus yi stond solo lane (ik :') ) vs Shen en morgana => TROLOLOL }:O
request for help/lanechange

Aldus mijn reacties op deze situaties.
ik begin het meer en meer gehad te hebben met dit spel :') Ze zouden beter op lvl30 een LoL test maken... met de simpele basics van LoL ...
Gaat geen nut hebben, om precies dezelfde reden als bijvoorbeeld zo'n 'heer-in-het-verkeer' cursus geen nut heeft: mensen zullen hun best doen om de test te behalen, en zodra ze daar doorheen zijn, gaan ze weer vrolijk op de oude noot verder. De Summoner's Code is ten slotte voor watjes, en lekker doen waar je zelf zin in hebt, alle regels (inclusief fatsoensregels) aan je laars lappen en het spel voor andere spelers verpesten is pas echt stoer.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Dreanor
  • Laatst online: 06-06 16:38

Dreanor

Joene

DPS amumu + soraka is echt own combo. Ik als amumu neem eerst huilen (aoe dmg) en soraka heal. Dan neem ik heal pots and mana regen item als start en is het gewoon nonstop huilen in de buurt van de vijanden. ROFL. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Littleburst
Zyppora schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:00:

Gaat geen nut hebben, om precies dezelfde reden als bijvoorbeeld zo'n 'heer-in-het-verkeer' cursus geen nut heeft: mensen zullen hun best doen om de test te behalen, en zodra ze daar doorheen zijn, gaan ze weer vrolijk op de oude noot verder. De Summoner's Code is ten slotte voor watjes, en lekker doen waar je zelf zin in hebt, alle regels (inclusief fatsoensregels) aan je laars lappen en het spel voor andere spelers verpesten is pas echt stoer.
Irritant is het iig, maar ik denk dat het meer zo is dat die mensen de frustraties van dagelijks leven lozen in het spel. Als dat niet gaat op de tegenstanders, dan maar op de teammates. Ik vraag me echt af of het gros van de mensen er echt plezier uit haalt om alles af te zeiken.

iedereen heeft slechte & goeie momenten maar sommige :x
over die lane switch. Kon niet. Shaco junglde en vertitke het mee te lanen en top was echt zucht met die 2 mongolen (sorry voor de woordkeuze maar hun IQ kwam volgens mij echt niet hoger)

Me elo ging gistere van 987 naar 1090 naar 978 XD
vanavond speel ik maar weer normals... fuck it maar :p

• Vicarious
Dreanor schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:02:
DPS amumu + soraka is echt own combo. Ik als amumu neem eerst huilen (aoe dmg) en soraka heal. Dan neem ik heal pots and mana regen item als start en is het gewoon nonstop huilen in de buurt van de vijanden. ROFL. :D
Da's toch onwijs makkelijk te counteren? Zeker als jij nog geen stun of e-skill hebt. Dat huilen heeft maar een kort range, dus ze kunnen jou flink harassen, maar ze kunnen ook kiezen om Soraka ASAP kapot te bursten en jij kan er niks aan doen want je kan alleen maar huilen :D

Persoonlijk vind ik junglen met Amumu echt veel beter. Zeker als je een leash op blue golem vraagt ga je met redelijk hoge health door de jungle heen, en je bent met je huilskill en je E-skill supersnel met junglen. Bovendien kun je vanaf lvl 4 (als je bandage toss neemt en blue en red buff hebt) uitstekend ganken met bandage toss (snare opgevolgd door stun), huilskill aan en E-spammen.

• Vicarious
Anoniem: 330860 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:19:
iedereen heeft slechte & goeie momenten maar sommige :x
over die lane switch. Kon niet. Shaco junglde en vertitke het mee te lanen en top was echt zucht met die 2 mongolen (sorry voor de woordkeuze maar hun IQ kwam volgens mij echt niet hoger)

Me elo ging gistere van 987 naar 1090 naar 978 XD
vanavond speel ik maar weer normals... fuck it maar :p
Wat is er mis met solo lane yi? Ok, je krijgt geen kills, maar als je mana management een beetje ok is (desnoods dorans ring kopen bij start) kun je alsnog prima farmen met alpha strike onder je toren, terwijl je ook nog jezelf kan healen met meditate waardoor je oneindig in de lane kan blijven hangen.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Maar ik snap in dit spel wel dat mensen ragen ... de balance is ver te zoeken naar mijn mening. Zolang champs alles en iedereen kunnen instagibben is een spel NOOIT balanced ... ook al zijn ze zelf squishy. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar Veigar, LeBlanc en Lux.

Ook zijn items veel te overpowered waardoor het verschil in dmg/survival veel te groot wordt als iemand net een betere start heeft als een andere, vooral bij instagib champs.

Ook bugs als stuns die niet werken (zonder anti stun skills), towers die keihard falen vijandige champs aan te vallen en meer voegd ook niet toe aan de speelfun imo.

Maargoed, zolang Riot giga veel geld binnen blijft harken zou het ze een zorg zijn dat ze falen met bugs fixen, balance fixen of servers ... maar dat blijft de continue circel. Nu zijn de servers weer ff redelijker qua uptime maar over enkele weken zou het weer huilen met de pet op zijn ...

Toch, blijft het een grappig spelletje maar om al deze redenen zou ik nooit geld doneren aan deze programmers. Laat ze eerst maar eens de zaken voor elkaar hebben, nieuwe maps maken (ik kan gemakkelijk 1 map per maand maken bijv) en laten ze hun server park eens goed fixen.

Ow en laatste match ging mijn amumu stun (q skill) tot 3 keer toe dwars door champion(s) heen zonder ze te stunnen ... hoezo geen bugs? :D

• Vicarious
Dreanor schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:56:
Maar ik snap in dit spel wel dat mensen ragen ... de balance is ver te zoeken naar mijn mening. Zolang champs alles en iedereen kunnen instagibben is een spel NOOIT balanced ... ook al zijn ze zelf squishy. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar Veigar, LeBlanc en Lux.

Ook zijn items veel te overpowered waardoor het verschil in dmg/survival veel te groot wordt als iemand net een betere start heeft als een andere, vooral bij instagib champs.

Ook bugs als stuns die niet werken (zonder anti stun skills), towers die keihard falen vijandige champs aan te vallen en meer voegd ook niet toe aan de speelfun imo.

Maargoed, zolang Riot giga veel geld binnen blijft harken zou het ze een zorg zijn dat ze falen met bugs fixen, balance fixen of servers ... maar dat blijft de continue circel. Nu zijn de servers weer ff redelijker qua uptime maar over enkele weken zou het weer huilen met de pet op zijn ...

Toch, blijft het een grappig spelletje maar om al deze redenen zou ik nooit geld doneren aan deze programmers. Laat ze eerst maar eens de zaken voor elkaar hebben, nieuwe maps maken (ik kan gemakkelijk 1 map per maand maken bijv) en laten ze hun server park eens goed fixen.

Ow en laatste match ging mijn amumu stun (q skill) tot 3 keer toe dwars door champion(s) heen zonder ze te stunnen ... hoezo geen bugs? :D
Ik begrijp het probleem echt niet. Lux, Veigar en Leblanc's burst is best in toom te houden als je wat magic resist koopt naar mijn mening. Ja, als zij 9 kills hebben en jij 0 wordt het wat lastig misschien, maar dan wordt het toch tijd voor een surrender. Gewoon zorgen voor voldoende magic resist en de snare (lux) en stun (veigar) ontwijken door te 'dansen' en je zou ze gewoon flink uit de lane moeten kunnen poken.

Die stun-miss kan natuurlijk ook gewoon door lag komen. Dan is ie op jouw beeld ergens anders dan waar ie op de server is, en dan lijk je er inderdaad dwars doorheen te gaan. Ik heb echt ZEER ZELDEN zoiets meegemaakt, en die paar keer dat het gebeurde gingen vlak daarna de servers down omdat er een probleem was dus was het te verklaren.

Die toweraggro vind ik wil interessant. Ik zie soms inderdaad wel eens mensen een champ compleet wegbursten terwijl de tank de tower-aggro blijft houden en die gewoon minions of de toren aanvalt. Aggro zou toch moeten switchen zodra iemand damage doet aan een champion? Dit is inderdaad een bug waar ik meerdere mensen over hoor, mag wmb idd wel gefixt worden.

Edit: en Riot kan ook wel binnen een week een map maken. Da's het probleem niet. Je moet echter alle champs en meerdere teamcomposities e.d. testen om de map te balanceren, dingen corrigeren en hertesten. Is een langdurig proces als je het goed doet. Het is niet voor niets dat de Twisted Treeline een redelijk unbalanced map is, dat willen ze bij de nieuwe voorkomen.

[Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 22-04-2011 15:12]

• Pathology
Nog nooit een Nidalee zien junglen.

• Vicarious
Pathology schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:11:
[...]

Nog nooit een Nidalee zien junglen.
Klopt, maar dodge runes zijn wel goed op Nidalee (icm met Nimbleness mastery)

Anoniem: 324802

Dreanor schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:56:

Het spel is deze patch uitzonderlijk goed gebalanceerd het is gewoon de speler (jij in dit geval) dat niet kan counteren voor de "instagib" champs, misschien al eens banshee's veil of mercury's threads geprobeert tegen lux en veigar? (OT: moet wel toegeven op een oud 1280-1024 scherm is de range van lux haar spels veel te hoog, dat is dan ook het enige unbalanced aan haar :p).

Ik denk dat de towers ook helemaal niet bugged zijn ze vallen NIET aan als je de tower aanvalt wanneer er nog allied minions zijn, ze vallen WEL aan als je de enemy minions OF enemy champions aanvalt. Er zijn wel enkele champs dat de tower shots makkelijk kunnen ontwijken zoals vladimir maar dat is gewoon een kwestie van slim te reageren.

Ik begrijp het probleem niet met de OPheid van Jax ik heb hier het item sword of the divine nog niet voorbij zien komen, als je een jax tegen je hebt en je hebt een sterke AD carry bij je zeg hem om naar sword of the divine the rushen en hem steeds te focussen in een teamfight, dan is jax helemaal niets meer waard in een teamfight en het item is relatief goedkoop. Ik vind zelfs net zoals vic dat jax teveel generfed is en wel een lichte buff verdient.

• Pathology
Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:13:
[...]

Klopt, maar dodge runes zijn wel goed op Nidalee (icm met Nimbleness mastery)
Ja okee, maar ik dacht dat we het over armor vs dodge in de jungle hadden.

• Vicarious
Ik denk dat hij reageerde op de laatste zin in jouw post:

"De enige char die ik kan bedenken voor dodge runes is Jax."

• Pathology
Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:19:
Ik denk dat hij reageerde op de laatste zin in jouw post:

"De enige char die ik kan bedenken voor dodge runes is Jax."
Had het nog steeds over de jungle :9. Jungle Jax met dodge runes.

• Vicarious
Jungle Jax wordt pas goed vanaf lvl 6 zodra hij de passive van zijn ult kan gebruiken. Daarvoor is hij zwaar kut volgens mij.

• Pathology
Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:21:
Jungle Jax wordt pas goed vanaf lvl 6 zodra hij de passive van zijn ult kan gebruiken. Daarvoor is hij zwaar kut volgens mij.
Jungle jax is dodge proc gevoelig net zoals yi afhankelijk is voor zijn Q proc qua jungle snelheid.
Het is zeker te doen though:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LahLMIIAQxs]

• Dreanor

Dreanor

Joene

En toch blijf ik bij mijn punt dat Riot faalt de game te balanceren. Als ik Nidalee speel haal met met twee vingers in mijn neus 15 kills of meer zonder dood te gaan (ok max 2x dood) maar als ik bijvoorbeeld Sivir speel dan kan ik zo goed als niks.

Zo kan ik met gemak andere voorbeelden geven. Jax bijna instant killing elke tank bijv terwijl hij zelf 3 dps nodig heeft om dood te gaan ... -.-

Ow en dat van die bug stun is dus geen lag ... mijn ms is altijd onder de 20 bij elke game dus ja dat excuus gaat niet op! :D

We zullen zien hoe dit spel zich ontwikkelt en wanneer er ECHTE programmers ingehuurd worden. ^^

• Intruder
Maar de reden die je nu geeft is omdat jij beter scores met die champion haalt, ik haal zelf ook altijd goede scores met carry's maar nooit met een champion als olaf. Elke champion heeft gewoon een andere speelstijl die de ene speler wel past en de andere speler niet.. Ik kan bijvoorbeeld champions waarbij je een beetje hersenloos erin moet rennen gewoon niet spelen.
En nidalee is een goede champion waarvan als je die mastert je ontzettend goed kan spelen, tot je een keer iemand tegenover je hebt staan die zijn champion ook erg goed kan spelen dan zul je merken dat het behoorlijk gelijk op gaat.

• Littleburst
Dreanor schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:24:
En toch blijf ik bij mijn punt dat Riot faalt de game te balanceren. Als ik Nidalee speel haal met met twee vingers in mijn neus 15 kills of meer zonder dood te gaan (ok max 2x dood) maar als ik bijvoorbeeld Sivir speel dan kan ik zo goed als niks.

Zo kan ik met gemak andere voorbeelden geven. Jax bijna instant killing elke tank bijv terwijl hij zelf 3 dps nodig heeft om dood te gaan ... -.-

Ow en dat van die bug stun is dus geen lag ... mijn ms is altijd onder de 20 bij elke game dus ja dat excuus gaat niet op! :D

We zullen zien hoe dit spel zich ontwikkelt en wanneer er ECHTE programmers ingehuurd worden. ^^
Bashen kan iedereen op alles, alleen voegt dit verdomd weinig toe als je het mij vraagt. Je kunt dit spel gratis spelen als je wil en als het je niet bevalt niet. Om het hele spel naar beneden te halen omdat je met de ene champion wel kunt soloen en niet, dan snap je het spel niet volgens mij. Ik knal met een Leblanc ook sneller iemand neer dan met een Soroka. Volgens mij is dat net het idee van het spel. Ik zou zeggen als je denk dat je het --echt-- beter weet, moet je je eigen game op zetten en het geld binnen gaan harken. Het lijkt me vrij duidelijk dat het toch iets ingewikkelder in elkaar zit dan jij denkt.

Daarnaast: Lag: kan bij jou liggen, kan bij de server liggen, kan bij de champion liggen die je probeert te grabben. Dus dat 1 van de 3 naar behoren lijkt te werken garandeert absoluut niks. Dat vat voor mij ook prima samen hoe diep je over je kritiek nagedacht hebt.

PS: ja ik stoor me aan gedachteloos bashen van een spel wat je, ondanks alles wat zuigt wel blijft spelen.

• Baristo
Met sivir kills halen? Sivir is om minions en towers te pushen. Gisteren toevallig weer sivir gespeeld. Ik stond 2/2/4 maar wel 8 torens en 280 cs in 30 minuten. Niet aan te raden in soloQ.

Dat mense ragen over lol komt omdat ze basics niet begrijpen en andere mensen hun te slim af zijn in lane/teamfights/werkelijk een tower pushen. Om lol echt leuk te vinden/begrijpen moet je wel 400+ potjes spelen. Zelf speel ik nu een jaar en in die tijd toen ik begon waren we allemaal noob.(behalve de beta spelers) nu is een groot deel van de community gewoon echt heel goed. Wat het voor mij heel leuk maakt. Maar vooe nieuwe spelers erg ongemakkelijk.

Zelf heb ik ook nogwel wat opmerkingen over het matchmaking systeem.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Als je eraan stoort gaan we even verder, even de boel opruien. :D

Waarom is het balance als champ 'x' champ 'y' in een combo dood ... Dat is gewoon unbalanced ...Ja het is leuk op zijn tijd ff leblanc pakken, iedereen oneshotten en dan weer eens een andere champ. Maar het feit is dat dat niet gebalanceerd is.

Kijk de originele 3 minute PoM/Pyro mage in vallina WoW. Kon iedereen oneshotten elke drie minuten. Overpowered net zoals champs in LoL.

Over de lag ... kan me voorstellen dat de severs (as usual) falen en daardoor mijn stun niet werkt. Maar volgens mij is sinds enkel dagen de servers redelijk stabiel (mag ook wel eens). Dat amumu's stun faalt tot 3x toe door 1 of 2 champs zou dat moeten betekenen dat iedereen van de vijand lag heeft? -.-

Owja, en als ik de mensen had om te programmeren e.d. dan had ik natuurlijk meerdere goede, briljante games gemaakt en tweakers overgekocht (of wat ik dan ook met de verdiende miljarden zou doen). :P

Ik blijf er gewoon bij dat balance gewoon helemaal niet goed zit en dat Riot echt stappen moet zetten om het spel beter te maken. Ja het is een leuk spel maar unlike others ... heb ik geen roze bril op. 8)

Zo, genoeg de boel opgestookt voor vandaag. :D

Anoniem: 366730

@ hierboven,

Je moet het spel ook niet zien als champion X killt champion Y met 1 combo. Je moet het in teamverband bekijken.

Bijvoorbeeld: Als we Y stunnen of silencen kan ik (X) erop springen en hem binnen 2 seconden afmaken.

• Marcks
Littleburst schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:07:
Daarnaast: Lag: kan bij jou liggen, kan bij de server liggen, kan bij de champion liggen die je probeert te grabben. Dus dat 1 van de 3 naar behoren lijkt te werken garandeert absoluut niks. Dat vat voor mij ook prima samen hoe diep je over je kritiek nagedacht hebt.
Lag is een kenmerk van de verbinding. Die kan tussen jou en de server liggen en tussen de server en je target. Eventueel ook nog tussen twee clients, al wordt daartussen niet direct relevante data uitgewisseld. De twintig milliseconden geeft aan dat het met de verbinding tussen jezelf en server wel snor zit. Aangezien de gamedata van de server komt, kan lag bij je target niet de oorzaak zijn van gemiste grab. Dat soort rare verschijselen treden dan bij hem op, niet bij jou.

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 12:37
Ik merk dat ik de laatste tijd minder interesse heb in het spel. Ik speel mijn potjes nog wel voluit hoor, daar niet van.

Maar het gebrek, of beter gezegd: het uitblijven van features, die tijdens de beta al beloofd waren, beginnen toch hun parten te spelen. Een van de grootste aankondigen destijds was, veel nieuwe maps. Tot nu toe hebben we in bijna 2 jaar pas 1 extra map, en zelfs die word nauwelijks tot niet gespeeld. Intussen probeert Riot ons bezig te houden met nieuwe champs, bestaande champs verlagen in IP om de aandacht een beetje af te wenden dat ze alleen nog maar 6300 IP champs uit brengen (ook zo'n loze belofte). Daarnaast laten de laatste maanden weinig orginaliteit zien qua nieuwe champs.

Ik geloof het allemaal wel, ik heb het allemaal wel een beetje gezien nu. Ik speel misschien nog 1 potje per dag, of 1 per paar dagen, waar ik meestal toch wel een paar potjes per dag speelde. Ik vind het gewoon zo jammer dat er weinig terecht is gekomen van zoveel plannen en beloftes, die destijds gemaakt waren.

-

• Baristo
Lol is een strategy game, altijd kritisch denken over waarom je aan het winnen/verliezen bent geeft veel inzicht voor volgende potjes. Je hoeft niet te winnen doordat jou team 40-12 staat. Geen champ is OP, maar kan moeilijker te counteren zijn. Zoals leblanc lategame niets voorsteld is gangplank unkillable na 40 minuten.

Zelf vind ik leblanc vervelend om tegen te lanen solomid, maar win later wel de game. Omdat ik gewoon terug houdend speel in de lane, en enig gemaakte achterstand midgame probeer in te halen. Daarnaast zijn deze "single target burst champs" slechte farmers/pushers. Daarom farmen ze ook maar teemo's, yi's en ashe's.

• Littleburst
[b][message=35913987,noline]
Zo, genoeg de boel opgestookt voor vandaag. :D
Ga nu je huiswerk maar weer maken. :w

• Dreanor

Dreanor

Joene

Littleburst schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:35:
Ga nu je huiswerk maar weer maken. :w
Wauw, hoe offtopic kan je zijn? Beetje spammen voor aandacht? :D Zal wel even meespelen, ik heb geen huiswerk, paasweekend. ;)

Maar inderdaad, ik vraag mij ook af waar ze al dat geld aan uitgeven ... Enkele programmers maken champs en daar houd het mee op ...

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:54
Vicarious schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:11:
[...]
Die toweraggro vind ik wil interessant. Ik zie soms inderdaad wel eens mensen een champ compleet wegbursten terwijl de tank de tower-aggro blijft houden en die gewoon minions of de toren aanvalt. Aggro zou toch moeten switchen zodra iemand damage doet aan een champion? Dit is inderdaad een bug waar ik meerdere mensen over hoor, mag wmb idd wel gefixt worden.
Dit is geen bug. Het is indertijd, met patch 1.0.0.100, juist veranderd van het systeem dat jij voorstelt, naar de huidige werking. Dit vanwege het zogeheten 'turret juggling'; als ik het me goed herinner, hield het in dat je, door als team je abilities goed te timen, de aggro van de toren constant kon laten wisselen zonder dat die daadwerkelijk de tijd kreeg om een schot af te vuren.

Het kan zeker zo zijn dat ik het mis heb wat betreft de precieze betekenis van turret juggling; het is al een tijd geleden, en ik was me er destijds waarschijnlijk niet eens van bewust dat het überhaupt kon. Misschien dat iemand anders hier het beter weet?
Dreanor schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:19:
[...]
Waarom is het balance als champ 'x' champ 'y' in een combo dood ...
Omdat dit vrijwel alleen gebeurt als champ 'y' een fout maakt. Wat betreft de laning phase:

Als je de burst combo niet kan overleven, blijf dan op afstand. Speel je een champion die niet op afstand kan blijven zonder een te grote achterstand op te bouwen, had dan een andere champion deze lane gegeven, of had je jungler en/of roamer vaker langs laten komen. Morgana zou bijvoorbeeld weinig problemen moeten hebben tegen LeBlanc, lijkt me. Heeft je team geen champions die deze lane aankunnen? Tja, dat is het risico dat je loopt als je voor een team composition zonder zo'n champ gaat. Daarom wordt er ook in ranked en toernooien met draft mode gespeeld, kun je tijdig zorgen dat je een counter paraat hebt.

Wat betreft instagibbs tijdens teamfights, wederom een aantal fouten die dit kunnen hebben veroorzaakt: misschien stond je zelf slecht gepositioneerd; misschien nam je tegenstander veel risico om je te killen, waardoor hij nu waarschijnlijk zelf ook dood gaat; mogelijk deed je tank zijn werk niet; of de tegenstander was gewoon zo fed dat hij jou kan neerbursten en ermee weg kan komen.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:59
@Dreanor, je komt met een stukje zwaar ononderbouwde kritiek en vervolgens niet met een oplossing. Dat heet een mening en voegt echt totaal niets toe aan de discussie.

@Nazanir, jammer dat je elke week weer een berichtje plaatst dat je stopt ;) Ik deel je kritiek. Ik denk echter dat we Riot gewoon tijd moeten geven om de boel op orde te krijgen. Het is duidelijk dat er eea. mis is gegaan en zoiets heeft tijd nodig om zich te herstellen. Ik kijk dan ook uit naar Season 2.

• Baristo
Misschien komt er nog wel een OP 3 voor season 2?

• Dreanor

Dreanor

Joene

Er zijn twee dingen die ik graag verandert zie in LoL (behalve mijn vorige, goed onderbouwde balance, bugs en server problemen).

Namelijk de manier van lock-in. Pas als iedereen op lock in klikt dan lock je pas echt in. Hierdoor voorkom je de drie miljoen instant squishy dps lockers die vervolgens hard huilen dat er geen tank is. Want hun argument om zelf geen tank te nemen is sorry, ben al locked ...

Het tweede is de manier van surrender. Ik vind dat je pas mag surrenderen als er 2 inhibiters down zijn. Hierdoor kan je alsnog surrenderen, maar niet als er toevallig 1 tower van je down is of andere onzin redenen.

• Vicarious
Dreanor schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:39:
Er zijn twee dingen die ik graag verandert zie in LoL (behalve mijn vorige, goed onderbouwde balance, bugs en server problemen).

Namelijk de manier van lock-in. Pas als iedereen op lock in klikt dan lock je pas echt in. Hierdoor voorkom je de drie miljoen instant squishy dps lockers die vervolgens hard huilen dat er geen tank is. Want hun argument om zelf geen tank te nemen is sorry, ben al locked ...

Het tweede is de manier van surrender. Ik vind dat je pas mag surrenderen als er 2 inhibiters down zijn. Hierdoor kan je alsnog surrenderen, maar niet als er toevallig 1 tower van je down is of andere onzin redenen.
Surrender onder voorwaarden ben ik ook wel voor:
- 2 leavers -> surrender mogelijk
- 30 kills achter -> surrender mogelijk
- 2 inhibs down -> surrender mogelijk
Zoiets. Zorgt dat je altijd kan surrenderen als het echt hopeloos is, maar voorkomt al die nutteloze surrenders als je een keer 1 teamfight verliest doordat iemand zijn ult verkeerd timede

• Intruder
Zo voorkom je ook dat je voor de lol surrendert als je hun nexus aan het kapot maken bent en iedereen per ongeluk op ja drukt omdat ze toch denken dat de rest op nee gaat drukken (en ja die heb ik al een keer mee gemaakt) Eerst ging hun nexus kapot, en toen was het surrender vota passed en ging de onze stuk. Toen hadden wij verloren xD.

Wat we ook al wel eens met onze 4 man premade gedaan hebben is surrenderen toen we bijna de nexus hadden omdat onze solo dude constant aan het ragen was op ons, terwijl hij zelf geen flikker dee, ik heb nog nooit zo'n leuke loss meegemaakt :P

• Vicarious
Intruder schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:47:
Wat we ook al wel eens met onze 4 man premade gedaan hebben is surrenderen toen we bijna de nexus hadden omdat onze solo dude constant aan het ragen was op ons, terwijl hij zelf geen klikker dee, ik heb nog nooit zo'n leuke loss meegemaakt :P
_O-

• Marcks
Vicarious schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:44:
[...]

Surrender onder voorwaarden ben ik ook wel voor:
- 2 leavers -> surrender mogelijk
- 30 kills achter -> surrender mogelijk
- 2 inhibs down -> surrender mogelijk
Zoiets. Zorgt dat je altijd kan surrenderen als het echt hopeloos is, maar voorkomt al die nutteloze surrenders als je een keer 1 teamfight verliest doordat iemand zijn ult verkeerd timede
Je kunt ook gewoon 'nee' stemmen natuurlijk. Volgens mij is het feit dat vier van de vijf mensen niet meer verder willen spelen een veel betere aanwijzing dat een game hopeloos is dan het tellen van leavers, kills en inhibitors, of op z'n minst een veel betere reden er daadwerkelijk mee op te houden.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Marcks schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:05:
Je kunt ook gewoon 'nee' stemmen natuurlijk. Volgens mij is het feit dat vier van de vijf mensen niet meer verder willen spelen een veel betere aanwijzing dat een game hopeloos is dan het tellen van leavers, kills en inhibitors, of op z'n minst een veel betere reden er daadwerkelijk mee op te houden.
Waarom starten die vier mensen dan het spel als ze het toch niet willen spelen?

Want zolang er nog nauwelijks inhibitors down zijn vind ik elke surrender gewoon een teken van zwakte. Had dan niet het spel gestart als je niet tegen verlies kan en ga lekker Wii bowlen met je moeder ofzo ...

In mijn ruime ervaring met dit spel :P zijn de meeste surrenders of door premade trolls, of door mensen die er niet tegen kunnen dat ze 2x dood gaan, of door mensen die enkel IP farmen en elk excuus tot surrender gebruiken om te surrenderen ...

• Vicarious
Marcks schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:05:
[...]

Maar soms is het gewoon zwaar onterecht, ook al denkt 4 man daar anders over. Ik heb wel eens meegemaakt dat we 3 torens voorstonden, dragon 2x hadden gepakt en ook in kills nog voorstonden, zelfs na de laatste verloren teamfight. Echter werden we 1x geaced en pushten ze daarna 1 torentje om en gelijk wilde iedereen surrenderen. Sloeg echt helemaal nergens op.

Anoniem: 139446

Ik heb weer een aantal potjes gespeelt met Amumu in de rotation, gewoon heel standaard, jungle Amumu, boots of swiftness , aegis en sunfire en dan armour / Mr stacken naar wat de tegenstaners hebben.
Maar nu begint toch iets te kriebelen, Amumu zit altijd midden in gevechten, en heeft 3 aardig AOE spells. Dus wil ik eens proberen om Amumu te spelen als AP Spellvamp offtank.
Core build: Sorcerers of mecury threads, will of the ancients voor de spellvamp en AP, Zhonya´s hourglass voor armour, AP en de active die je dan met despair aan zou laten healen, Abyssal scepter voor nog meer AP en wat MR. Samen is dat ongeveer 9200 gold, voor een core build doenbaar. je krijgt 240 AP, 100 armour, 57(+25) MR en 20(+20) Magic pen (+35 van passive als je basic attack doet)

Tactiek: bandage initiate op grote groepen voor maximale spellvamp en dmg, zet despair aan en gebruik tantrum zo vaak als mogelijk, als je dan low health bent gooi je je ult en zal je (meer dan) de helft van je hp healen, is dat nog niet genoeg heb je Zhonya's nog voor extra heal. De dmg die je in totaal doet zal ook redelijk zijn lijkt me.

Afgezien van het feit of dit viable zou zijn vraag ik me af wat je moet doen in de laning fase, junglen zal toch het fijnste zijn maar je hebt niks om je cloth in om te bouwen. Als je de hextech revolver rushed kun je misschien al redelijk jungle zonder pots maar dan zou je moeten beginnen met een amplifying tome + 1 hp pot. Blue buff, wolves, recall. Zonder help van mid of bot met 1 hit op golem sowieso onmogelijk.

Ik wil het erg graag proberen, het lijkt me gewoon super leuk om eens wat anders te doen en het zal ook wel heel appart zijn voor de meta game, maar ik vrees dat in solo queue niemand blij met me zal zijn, in ieder geval tot ik weet of het werkt O-)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

Test je het toch in een custom game? En laat maar weten hoe 't ging, want ik main Amumu ook ;)

Overigens ben ik de laatste paar keer (vandaag en gisteren :') ik speel bijzonder veel de laatste tijd) ook wat meer de dps kant op gegaan, en heb kleine wijzigingen in mijn build gestopt. Vroegâh zwoor ik bij Mercury Threats, nu de laatste tijd meer Boots of Speed gaan gebruiken en bevalt mij erg goed! Gisteravond ook naar Guardian Angel gerushed (eerste complete item, lol), en dan lekker gaan towerdiven, ging best goed en je durft als tank ook veel meer te tanken als je weet dat je toch de eerste keer weer tot leven komt.

Abyssal Scepter gaat tegenwoordig standaard in m'n build, ik koop meestal toch vrij vlot of een Negatron Cloak (merk dat sommige magic damage dealers zoals LeBlanc me kunnen one-shotten zo'n beetje) of Blasting Wand, en dan is zo'n Scepter al zo'n beetje af.

Surfin' paradise!

Heb het maar gewoon in een normal solo queue geprobeert.

Andere 2 potjes waren dus standaard tank build.
De dmg dealt tegenover taken is een beetje appart.. Nu moet ik zeggen dat mijn team ook graag deed initiate op t moment dat ik er niet was. Ook zie ik maar 1140 healing done, ik vraag me af of spellvamp niet meegerekend wordt?

De dmg die je doet is een stuk beter, pushen van lanes gaat ook een stuk sneller, en zodra je de revolver hebt kun je met een minimaal aantal pots junglen, maar zo ver komen is echt erg..
Begonnen met Amp tome + 1 pot, blue golom gedaan met aggro van een teamspeler, en daarbij nog net wolves overleefd met 50 hp.. recall, 2 pots, red buff en wraith, golems (kreeg maar 1 golem dood) en moest weer recalle, 2e amp tome + 2 pots, golem, wraith, wolves, recall, koop hextech revolver.
Op lvl 12 had ik will of the ancients, boots en zhonya's en begon ik wat meer dmg te doen en wat meer te healen. De heal die je krijgt is best nice, maar verwacht geen wonderen. Je hebt erg weinig armour en HP in vergelijking met normaal, dus als iedereen je snel focussed moet je meteen je ult gooien of zhonya's anders ga je erg snel dood. Blue buff is ook erg nodig, masteries gok ik nu op 0/21/9 anders kom je de jungle echt niet door.

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 16:51
damn, gaat zometeen een toernooi beginnen dat wordt georganiseerd door de clan waar ik in zit. eGO. Enige wat een beetje jammer is dat ze het steeds brachten als eGO only, en nu zit TeamLiquid, ConGaming en nog een paar er opeens ook bij.

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 12:37
30 kills achter betekend helaas niets. Ik heb een paar keer een potje gehad, waar de tegenstander ALLEEN maar aan het ganken/killen waren. Ze hadden allemaal champs die uitblonken in hun ganks enzo, maar ze hadden totaal geen push power. Gelukkig hadden we ook 2 mensen met teleport (mijzelf incluus, ik speelde toen als Sivir), dus we hadden iemand midden (ja, helaas als lokeend voor hem), dus het was gewoon wachten en een beetje overextenden voor ze allemaal weer opdoken. En jawel hoor, dus ik meteen naar top, en pushte de lane incluus Inhibitor.

Uiteindelijke stand qua kills was its van 20-60. Uiteindelijke stand wat betreft towers/inhibs was 2-11.

Natuurlijk gaat dit lang niet altijd op, maar surrenderen, omdat het andere team veel meer kills heeft, is in 75% van de gevallen, een slecht idee.

-

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nazanir schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:15:
30 kills achter betekend helaas niets. Ik heb een paar keer een potje gehad, waar de tegenstander ALLEEN maar aan het ganken/killen waren. Ze hadden allemaal champs die uitblonken in hun ganks enzo, maar ze hadden totaal geen push power. Gelukkig hadden we ook 2 mensen met teleport (mijzelf incluus, ik speelde toen als Sivir), dus we hadden iemand midden (ja, helaas als lokeend voor hem), dus het was gewoon wachten en een beetje overextenden voor ze allemaal weer opdoken. En jawel hoor, dus ik meteen naar top, en pushte de lane incluus Inhibitor.

Uiteindelijke stand qua kills was its van 20-60. Uiteindelijke stand wat betreft towers/inhibs was 2-11.

Natuurlijk gaat dit lang niet altijd op, maar surrenderen, omdat het andere team veel meer kills heeft, is in 75% van de gevallen, een slecht idee.
Ik presenteer:

sudo apt-get rekt

• Raxious
http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/

esl gaat beginnen

2PM is LowLandLions aan de beurt

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:49

Hu9o

Schokkend

Nog wat spannends gebeurd daar?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Raxious
niet echt, volgende 2 matches kunnen wel interessant worden CLG doet er aan mee.

Raxious schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:21:
niet echt, volgende 2 matches kunnen wel interessant worden CLG doet er aan mee.
En dan verliest CLG zo hard :o
4 dragon achter, 2 baron achter, 6 ? torens achter en 0 kills met 15 deaths.

Hup Europa _/-\o_

• Baristo
Nu holland XD! Go LowLandLions! Pwn HotshotBG

EDIT: GJ !!! WP !!!

[Voor 50% gewijzigd door Baristo op 24-04-2011 00:18]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:49

Hu9o

Schokkend

Zojuist 100 meer wins dan losses gehaald.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Intruder
Nieuwe patch preview staat ook online en er worden 4 champion compleet opnieuw gerestyled, met grote skill changes.

• Vicarious
De gangplank changes vind ik echt kut. Juist het deny-en vond ik de reden dat GP nog een plekje had in dit spel, nu vind ik hem echt suf geworden. De changes op alistar, fiddle en xin zhao lijken me prima, met als uitschieter die op Alistar. Dat trample zorgt ervoor dat hij behoorlijk kan farmen, en dat hij ook nog wat kan doen terwijl zijn abilities op hun huge cooldown zijn.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee