Ik denk dat als je je soloQ ranked rating hoog wil krijgen je moet gaan junglen (als je er goed in bent) en een vriend de solo top lane moet geven (of andersom xD). Koop als jungler een oracle en scan af en toe de river op wards, map awareness counteren is heel belangrijk. Ga vooral niet dood en geef de buffs aan je lane partners nadat je wriggle's hebt.
Ganken is niet heel belangrijk behalve als een lane moeite krijgt met cs halen, of er een scrub in je team zit. met 4 goed geplaatste wards kan je de hele river zien en is jou jungle onberijkbaar en overwachtse ganks onmogelijk.
In de meeste games worden er tussen de 5de en 20ste minuut veel wards neergelegd, daarna verwaterd het meestal, terwijl rond die tijd juist mid game begint en je juist een 5 man gank kan verwachten. (je kent het wel, enemy team SS en niemand durft niet te pushen, dus gaat je team maar de jungle leegvreten)
Sustained junglen in ranked is volgens mij de beste optie, omdat je niet veel risico wil nemen, Stonewall008 heeft een hele goed YT kanaal over junglen, veel mensen volgen hem, dus verzin je eigen tactic erbij.
Zorg dat je team in iedergeval een Eagis of legion (tank) en Frozen heart (off-tank) koopt, Deze 2 items verminderen extreem veel dmg voor je team, en zouden daarom eigenlijk eigenlijk altijd gerushed moetten worden. De andere Aura items zijn meer verwaarloosbaar, doordat je carry toch wel genoeg dmg/cdr krijgt.
En, probeer altijd Shen te krijgen bij champ select xD, hij is "de beste" tank, en kan solotop shinen, Botlane zorgen dat de enemy geen cs krijgt, zijn jungle is "langzaam" en ganks ook minder, maar wel extreem veilig. vanaf lvl 6 kan je in elke lane zijn wanneer nodig. Mid-late game kan hij gaan split-pushen (vooral met sunfirecape) wat heel vervelend is voor de enemy. Daarnaast is een AoE taunt met nice range en 2 sec ook niet verkeerd.
Zelf is mijn Ranked rating 1254 maar ik heb nog maar 6 potjes gespeeld (sta nu op 4-2, weet zeker dat ik +-1500 kan zitten). Ik wil nog ff wat meer champs hebben voordat ik fulltime ranked ga, lekker oefenen voor season 2 xD.
[
Voor 19% gewijzigd door
Baristo op 28-04-2011 17:32
]