Karthus staat meestal mid, en Karthus vs. Teemo mid op early game lijkt me erg eng. Karthus heeft een grotere range met zijn skills. Daarnaast kun je zodra hij zijn aura heeft, niet bij hem in de buurt komen (en zijn slow =_= ). Tel daarbij zijn passive op en je kunt net zo goed een lanechange vragen. Mijn ervaring.
Met Katarina moet ik mid echter tegenover een zeer vaardige Karthus staan, wil hij een kans maken.
Karthus is inderdaad een champion uit de categorie 'irritant', maar daar blijft het ook bij. Hij is zeker niet OP, als je weet hoe je hem moet counteren dan valt het reuze mee.
Bommetje: heeft een zeer duidelijke casting animation, en een delay terwijl je ziet waar dat ding terechtkomt. Gewoon dansen en hij doet je geen pijn.
Aura: instant-gtfo skill (Kat's shunpo, Kassadin's riftwalk, etc), of summoner spell Flash, of Ghost of iets in die trend (Kennen's rush, Teemo's mov spd burst, Yi's ult, etc).
Slow screen: elke instant-move skill + Flash kan je hier voorbij helpen zonder de debuff te krijgen (Kat's shunpo, Kassadin's riftwalk, etc).
Ult: Zonya's Hourglass, Hexdrinker, Elixir of Fortitude, of een skill zoals Yi's aoe aanval (wel goed timen), Vlad's Sanguine Pool, etc. Ook Shaco's ult kan voorkomen dat hij geraakt wordt volgens mij. Is tevens interruptible, dus als je hem dit ziet doen, stun/supress/silence/knockup/knockback eroverheen.
Hij is echt niet moeilijk te te stoppen of zo. Tel daarbij op dat hij squishy as crap is, en het begint al vrij snel op een free kill te lijken.
[
Voor 5% gewijzigd door
Zyppora op 20-04-2011 09:35
]