Ik lees nu al enkele weken het forum, maar heb tot nog toe nooit echt de drang gehad om actief mee te discussiëren. Tot nu dus.
Ik heb gelezen over de ideeën over het opzetten van cups / systeem om competatief potjes te kunnen spelen tegen andere tweakers. Ik juich dit initiatief uiteraard toe. Echter heb ik vraagtekens bij methode. Deze zal ik zo toelichten, maar eerst wil ik even iets over mijzelf vertellen.
Ik ben JapieTalent en speel de game nu iets langer dan een jaar. Op moment van schrijven ben ik cup supervisor voor League of Legends op een site die eerder in het topic ook genoemd is: Clanbase.
Op het moment is er een Nations Cup bezig en is de inschrijving voor het Open Cup seizoen helaas net gesloten. Naast cups heeft Clanbase, in mijn ogen, een bijzonder eenvoudig en doeltreffend systeem wat betreft ladder matches, het competatief spelen van potjes dus.
Nou probeer ik naast mijn activiteiten om de voorgenoemde cups in goede banen te leiden ook de activiteit van de ladders op te krikken. Nu ik dus deze thread en jullie ideeën lees is mijn eerste gedachte: ontzettend leuk initiatief. Maar daarna volgt direct de gedachte: jammer dat het "extern" gebeurd en dat er dus veel verschillende groepen spelers / communities ontstaan terwijl het mijns inziens veel leuker en gezelliger is om die communities te combineren. Vandaar ook dat ik op dit moment mijn reactie wilde geven.
Nadat ik de post terug heb gelezen realiseer ik mij dat het een beetje klinkt als verkooppraatje voor Clanbase. Dit was niet de insteek, maar ik heb jullie discussie gevolgd en ben van mening dat Clanbase wel alles biedt wat hier besproken wordt. Hetgeen wat het niet biedt is het genoemde 1v1 systeem. Dit betekend echter niet dat dit geïmplementeerd kan worden, bij voldoende animo uiteraard.
Ik zou graag jullie gedachten hierover willen weten en eventueel de discussie aan willen gaan. Daarom zal ik deze thread blijven volgen. Daarnaast ben ik voor vragen/reacties ook bereikbaar op IRC in het volgende channel: #clanbase.LoL of via een direct pm: [CB]JapieTalent.
Cheers.
ps. ter info voor wie de site nog niet kennen:
www.clanbase.com