HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet Chinees, maar kwam deze (web only)fabrikant a la Emotiva tegen:
http://www.wyred4sound.com/webapps/p/74030/117839/332075

Past precies in het straatje waar ik naar op zoek was, klein formaat mono blok. Ben wat aan het rondkijken om mijn G&W 2006x te vervangen. Wat zijn de meningen over Class D hier en zijn er vergelijkbare producten uit het oosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Class-D van eigen bodem a la Hypex is bij mij de standaard. Meer geschikt voor Pro audio, studio monitoring en subversterkers. Maar er zijn horden aanhangers voor de home audio. Meestal gaat het om luisteraars die perfectie na streven. Het zijn versterkers die alleen doen waarvoor ze zijn ontworpen, versterken. Niets wordt verbloemd of toegevoegd. Maximaal detail, dynamiek en controle.

Deze versterkers moeten passen bij je smaak en de rest van de installatie, dus luisteren op je eigen set blijft het beste. Maar dit geld voor alle audioapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
toshiro schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:15:
@cornelisprul beetje brutaal misschien, maar mocht je de Miniwatt willen verkopen, dan heb ik wel interesse. Waar heb je hem trouwens besteld?
Helaas voor jou ben ik er veel te blij mee. :9~ Hoog is goed, Mid is fantastisch en laag lijkt met die russische NOS buizen een stuk beter (of ik wen eraan). Misschien nog een keer wat met koppelcaps spelen om te kijken of dat nog wat verschil maakt, maar dit is absoluut een blijvertje.

NB: Hier gekocht http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toshiro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 19:45
cornelisprul schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Helaas voor jou ben ik er veel te blij mee. :9~ Hoog is goed, Mid is fantastisch en laag lijkt met die russische NOS buizen een stuk beter (of ik wen eraan). Misschien nog een keer wat met koppelcaps spelen om te kijken of dat nog wat verschil maakt, maar dit is absoluut een blijvertje.

NB: Hier gekocht http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649
Jammer, maar eigenlijk nog beter om te horen dat hij zo bevalt. Ik denk dat ik toch maar de trekker overhaal. Kreeg jij er nog douanekosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
toshiro schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Jammer, maar eigenlijk nog beter om te horen dat hij zo bevalt. Ik denk dat ik toch maar de trekker overhaal. Kreeg jij er nog douanekosten bij?
Ja, krijg je bij EMS altijd (invoerheffing, btw en 17,50 adm kosten)

[ Voor 9% gewijzigd door cornelisprul op 13-01-2013 21:17 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alsnog 3 weken duurt, waarom laat je 'm dan niet gewoon registered versturen met waarde van $20 oid? Dan heb je tenminste nog goede kans dat hij er zonder interventie doorheen komt.

Ik heb mijn Indeed amp (1kg) binnen 10 dagen ontvangen met 5 dagen vertraging in Hong Kong tijdens oud&nieuw meegerekend, zonder bijkomende kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toshiro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 19:45
cornelisprul schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:31:
[...]

Ja, krijg je bij EMS altijd (invoerheffing, btw en 17,50 adm kosten)
Wat heb je in totaal mogen lappen? Andere verkopers leveren via DHL, scheelt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm: Zoals ik al zei, ruimte voor misinterpretatie. Ik vind namelijk niet dat je dan mag zeggen dat 'je versterker' dat compenseert. Feitelijk doe je trouwens het omgekeerde, je drukt boven de kantelfrequentie alles naar beneden waardoor het lijkt alsof je laag dieper doorloopt. Maar mensen houden er niet van om te zeggen dat ze dingen zachter zetten dus foppen we elkaar en doen we alsof we het de andere kant op doen. Maar aangezien de hoeveelheid beschikbaar vermogen uiteindelijk niet toeneemt (want bepaald wordt door de max. uitgangsspanning van je versterker en de impedantie van je speakers) kan je op die manier 'dieper laag' alleen maar bereiken door 'minder van de rest'. Ter kompensatie draai je vervolgens de volumeknop omhoog, et voila, dat wat jij 'bakken vermogen' noemt vliegen zogezegd de deur uit.

@cornelisprul: Frequency response is maar gewoon wat je voor grenzen stelt. Er is maar 1 'echte' maatstaf bij de berekening/bepaling van een filter en dat is het -3dB punt. En als ik zeg dat je best wat ruimer mag gaan zitten, dan is dat omwille van wat jij de frequentie-response noemt. Als je die op bv 1 dB legt, dan moet je met een 1e orde RC ongeveer een factor 5 naar beneden. Meestal heb je overigens meerdere 1e orde high-pass filters in de keten, en daarom wordt het vak allemaal nog wat ruimer genomen.
Ik doe zelf overigens altijd DC koppeling na de ingangstrap. En aan voorversterkers en equalizers doe ik al helemaal niet. Minder is meer, zoals Koifarm en ]eep ook altijd al terecht opmerken. Meer dan een potmeter zit er bij mij niet in het pad tussen de 'bron' en de eindversterker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:45

Gotez

42

wagenveld schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:50:
Niet Chinees, maar kwam deze (web only)fabrikant a la Emotiva tegen:
http://www.wyred4sound.com/webapps/p/74030/117839/332075

Past precies in het straatje waar ik naar op zoek was, klein formaat mono blok. Ben wat aan het rondkijken om mijn G&W 2006x te vervangen. Wat zijn de meningen over Class D hier en zijn er vergelijkbare producten uit het oosten?
Die hypex class D modules zijn inderdaad de standaard. Ik heb zelf een hypex eindversterker gemaakt en een paar buizenversterkers. Heel ander geluid, beide zeer aangenaam. Als ik een tijd naar buizen geluisterd heb kan ik erg genieten van de heerlijke helderheid van de klasse d en als ik een tijd klasse d geluisterd heb kan ik weer heerlijk genieten van de zijdezachte buizensound. leuk om te vergelijken. leuk om af en toe te wisselen. Ik zal dan ook nooit willen roepen dat de een beter is dan de ander, maar de klasse d versterkers zijn toch mijn favorier, omdat ze neutraal zijn en alles laten horen.

Toch zou ik nooit van dit monoblokken kopen. Volgens mij kun je voor hetzelfde geld zelf iets moois maken. Zo moeilijk is dat niet met hypex. Twee versterkers, twee smps's en wat losse onderdelen. Stop ze in een kastje, aansluiten en gaan. Veel te leuk om zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 18:16
Ik heb gister een setje Kef IQ5SE opgehaald en aan mijn muse m21 versterkers gehangen (vertikaal ge-biamped). Ik was erg bang dat met zijn dip naar 3.2 ohm (onbekend bij welke frequentie), dit problemen zou opleveren met de versterkers. Niks is minder waar, het draait super! Een enorme toename in detail in het laag en geen vermogen tekort. Wel flink wennen aan de nieuwe klank, ik heb toch zeker 4 jaar geluisterd naar mijn oude speakers!

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To whom it may concern,

Kan een van de Chinese hifinauten mij helpen met dit probleem aub?
Ik heb een tweedehands Xindak V30 op de kop kunnen tikken voor 445€,
toestel op zich in zeer goede staat, in de afstandsbediening was een accu uitgelopen,
maar na goede reiniging OK
Ik heb de voortrap buisjes vervangen door Psvane 12AX7 en de phase splitter 6SN7 door
equivalente Psvane CV181.

Versterker speelt en klinkt heel goed.
Er was wel een verschil van niveau tussen L en R
Bij meting tonen de originele Shuguang KT88-98 eindtrap buizen een vergelijkbare ruststroom +/- 45mA behalve 1 die 0 mA aangeeft en ook niet reageert op de trim potmeter...
De buis voelt ook veel minder warm aan.

Wat kan de oorzaak zijn?
Ik heb zelf jammer genoeg niet de technische skills om het euvel op te lossen.
De vorige eigenaar had het toestel ook niet nieuw gekocht.

Kan ik ergens in Vlaanderen terecht voor een redelijke prijs ?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

buizen al onderling gewisseld?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het snelle antwoord

Ja hoor,dus niet buis gerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Gloeit de buis wel? Kun/durf je op twee punten spanning te meten op de buis?
Vermoedelijk kom je op een defecte voedingsweerstand uit...dat is een simpele en goedkope repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb gisteren de Yaqin MS22b phono afgemaakt. Eerst dacht ik dat het een gevalletje 'net niet' was maar ik heb hem nog even onder handen genomen en ik moet zeggen dat hij me nu erg goed bevalt. Ik heb er aardig wat uurtjes inzitten omdat hij helemaal uit elkaar gehaald moet worden om het PCB er uit te kunnen halen. En ik heb even wat moeten experimenteren en flink uitzoeken wat wat is en hoe het loopt. Het resultaat is dat hij van een leuke goedkope phonotrap 'voordelige keus' (goedkoper ga je niet vinden) met een brom-probleempje naar een zeer goede stille MM-only 'best buy' is ge-upgrade. Ik denk dat je aanzienlijk meer moet uitgeven (>>€500) om in de buurt te komen. Samen met een MC-trafo doet hij nergens voor onder.

Wat ik er (tot nu toe) aan gedaan heb is de uitgangs- en koppelcaps vervangen (Sprague Vitamin Q 186p en AmpOhm PiO Alufoil), die van de RIAA-feedbackloop overbrugd met kleine K42y, interne bekabeling gererout en vervangen (milspec afgeschermd) en andere buizen (Philips Miniwatt). De waarde van de uitgangscaps heb gehalveerd naar 0.47uF. Anders had ik niet en dit paste er scheef net in. De koppelcaps heb ik in waarde 5x verhoogd maar nog steeds een erg kleine waarde (47nF). Ik had verder niks in PiO.

Toen ik alleen de caps en de buizen gedaan had viel me de nogal aanwezige brom op. Tijdens het spelen niet, maar in stille passages op de luisterplek wel hoorbaar. Blijkbaar toch iets van een aardlus. :/
Ik kwam er ook achter dat het PCB niet symmetrisch is. Beetje vreemd. Het maakt allemaal niet zoveel uit maar als de ene buis bij pin 2 ingaat en de andere bij 7 dan lopen de banen op het pcb ook anders. En dus verschillen in lengte. Ik heb de plugjes aan de binnenkant er ook maar weer tussenuit gehaald en afgeschermd draad gebruikt en dat zo dicht mogelijk bij de ingang gesoldeerd. Geen oxiderende contacten meer en geen overbodige printbaan lengte en aarde los per kanaal (niet op meerdere willekeurige punten rakend). Het geluid werd er duidelijk schoner van. De brom is amper nog waarneembaar; alleen met je oor in de speaker met het volume op volle luistersterkte. Ik ben er helemaal tevreden mee.

In vergelijking met de Jolida JD9 heeft hij meer een buizenkarakter. Logisch want dat is het ook. Jolida; opamps met een buizenuitgangstrap, de Yaqin buizen met een solid state buffer. De Jolida is veelzijdiger (MM-MC, ingangscap, ingangsweerstand instelbaar) en klinkt strakker. Hij is ook gewoon beter. Dat mag ook wel want hij is meer dan dubbel zo duur.

De gemodde Yaqin MS22b heeft alleen een MM ingang met 47kOhm (niet instelbaar). Hij klinkt neutraal en losjes, gewoon lekker muzikaal en met een prima ruimtelijkheid. Er zit een niet overdreven volle bas in, een zeer goed middengebied en mooie niet vermoeiende hoge tonen. Goede niet overdreven dynamiek. De ruimtelijkheid is mooi breed en gaat van iets achter de speakers een heel eind naar achteren. Hij doet me erg denken aan de phonotrap die in de Audio Innovations 500 zit die ik ooit had. En dat was een hele goede. Duidelijk beter dan de Musical Fidelity X-LP (1e versie) die ik had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Van mijn MHZS cd-33E gaat de lade niet altijd meer meteen open. Ik heb daar ooit iets over gelezen, maar kan het niet meer terug vinden. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinz98

Buis gloeit wel degelijk.
Ik heb een vriend even laten meten en hij maakte dezelfde veronderstelling.
Hopelijk snel gefixed ;)

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:29:
@vinz98

Buis gloeit wel degelijk.
Ik heb een vriend even laten meten en hij maakte dezelfde veronderstelling.
Hopelijk snel gefixed ;)

Iedereen bedankt voor de hulp!
je hebt de 6sn7 gewisseld, dat is een dual triode.. mogelijk is een van de delen defect. Heb je de originele buis nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:15:
Van mijn MHZS cd-33E gaat de lade niet altijd meer meteen open. Ik heb daar ooit iets over gelezen, maar kan het niet meer terug vinden. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Connector van de flatkabel van/naar loopwerk in het midden iets aanknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, voor als je hem nog niet hebt.

http://195.84.101.101/~go...stereo/riaa_amp/ms22b.jpg

Anodevoeding heeft een simpele afvlakking, kan oorzaak van brom zijn.
Verder zijn phonoversterkers met de trafo op hetzelfde chasis kanshebbers voor bromoverlast.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:45:
[...]

je hebt de 6sn7 gewisseld, dat is een dual triode.. mogelijk is een van de delen defect. Heb je de originele buis nog?
Heb de originele buizen nog
Zal het even testen
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben naar aanleiding van de reacties in dit draadje een beetje gaan zoeken naar een leuke t-amp en kwam o.a. deze tegen op dx:
http://dx.com/p/s-m-s-l-s...er-black-dc-12-14v-170434

S.M.S.L SA-36A TA2020 HIFI Digital Amplifier - Black (DC 12~14V)
specs:
Brand S.M.S.L
Model SA-36A
Colors Black
Quantity 1
Type Mini
Material Aluminum
Total Power 2 x 20W
Channels 2
Power Supply DC 12~14V
Interface 1 x L INPUT,1 x R INPUT, 2 x R OUT, 2 x L OUT
Other Features Power Indicator (Blue LED) , Size : 150mm (D) x 92mm (W) x 43mm (H), Weight : 500g, Using advanced materials design and high fever refined; Excellent workshop, simple operation, excellent sound quality; Will give you a noble vision, hearing, feeling.
Packing List 1 x Digital amplifier, 1 x Chinese /English user's manual

Ik zag de merknaam al een aantal eerdere keren in dit draadje (of voorlopers hiervan) voorbij komen. Is dit in combinatie met een DAC (die ik nog moet uitzoeken) en een PC of laptop een goede optie? Uiteraard in combinatie met goede speakers....

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 30-07-2013 11:11 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mekkieboek
Ben je tevreden over de SMSL? En waarom heb je nog een voorversterker?
Hij komt bij mij in eerste instantie ook in de woonkamer. Ik wilde enkel een DAC + een T AMP + 2 actieve speakers neerzetten. Gaat dat werken? of moet ik ook een voorversterker er voor nog hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Voorversterker is voor mij nodig vanwege MD/MC phono-ingang, tuner-, tape- (jawel!) en auxingang e.d. en een handige schakelaar voor al die bronnen (en ik vind 'm gewoon erg mooi om te zien :)).
Als jij gewoon 1 bron hebt (de DAC) dan heb je dat allemaal niet nodig. Het klinkt er niets minder om.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:05:
@mekkieboek
Ben je tevreden over de SMSL? En waarom heb je nog een voorversterker?
Hij komt bij mij in eerste instantie ook in de woonkamer. Ik wilde enkel een DAC + een T AMP + 2 actieve speakers neerzetten. Gaat dat werken? of moet ik ook een voorversterker er voor nog hebben?
Als je actieve speakers wilt gaan gebruiken heb je toch alleen maar een voorversterker nodig en juist geen T-amp?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Je hebt gelijk, dan is het niet nodig.
(lezen is lastig als je met twee dingen tegelijk bezig bent ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
@b9047.

(ook ik moet even beter lezen :), je hebt inderdaad weinig aan een t-amp met active speakers!, wilde het onderstaande al verwijderen. maar misschien toch handig bij het nemen van een besluit!)

Als ik jouw was zal ik niet voor dealextreme gaan. Voordeel van ebay, is dat de meeste verkopers erg veel belang hechten aan goede feedback (vind dealexterme een prima winkel, tot dat je een probleem met levering hebt!). Ik heb zelf gekozen voor een levering vanuit uk, ipv van wat de meeste doen via bv hong kong.
Ik hebzelf een ta2021 in huis gehaald (iets meer vermogen, en naar wat ik begrijp ook iets beter dan de ta2020).

Ben je volgens mij ook minder kwijt dan dx, en ik had de mijne binnen 10 dagen in huis. En ik meen te begrijpen dat je op zendingen uit de uk niet het risico hebt op douna en evt btw belasting.

Bv deze: http://www.ebay.nl/itm/MU...fiers&hash=item3a77b24d03
(komt nog wel de losse 14v voeding bij! rond de 10 euro)

Ik gebruik hem ook zonder losse voorversterker (wel een simpel schakel kastje, om wat meer ingangen te hebben). http://www.conrad.nl/ce/n...C7CEA5B529BBB97.ASTPCEN28

Als dacje heb ik deze http://www.ebay.nl/itm/SM...fiers&hash=item3a7b1dd003 (er zijn goedkopere mogelijkheden!)

Ben zelf erg tevreden met de t-amp

[ Voor 8% gewijzigd door tweekdingen op 15-01-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik lees hier best hoge prijzen van die t-ampjes. Ik heb er zelf eentje voor ongeveer 21 euro gehaald als ik het me goed herinner.
Het is een smsl sa-s3.
Zie hier voor foto's en hier voor de site waar ik hem vandaan heb.

Ik zie dat hij nu 46 dollar kost. Ik weet zeker dat ik er niet zo veel voor heb betaald. Misschien had ik geluk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Grappig, dacht even dat ik een super koopje had met me dac, toen ik op de website keek! Tot dat ik na 3 seconden doorhad dat het hongkong dollars waren 8)7

Volgens mij is de goedkoopste smsl sa-s3 nu 32 euro (wat ik op ebay zie)

[ Voor 19% gewijzigd door tweekdingen op 16-01-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe de Muse i25 voor €27... :P

Ik vind de AD1955 DAC ook wel leuk qua features. Alleen zit je dan weer met die stomme opamps. Ik blijf erbij dat mijn dacje beter is. Vorige week had ik hier even een Xiansheng/Grant fidelity /Maverick audio met 1 5670 buisje. We hebben even wat buisjes geprobeerd. Maar ik vond hem toch tegenvallen. Voor het geld absoluut een toppertje maar hij viel een beetje in het niet tegen mijn gemodde Muse 4xTDA1543 qua doorzichtigheid en ruimtelijkheid.

Volgens mij heb ik ook al eens bij swentertainment gekocht. Ging goed.

Over die brom in de Yaqin: het is nu zo weinig dat het amper waarneembaar is. Het zit hem ook niet in de trafo. Gewoon slordige layout (aardelus) en idd wat Koifarm zei: het zit hem in de anodevoeding, daar moet je vlak onder het aardpunt pakken zodat ie weinig invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:28:....
Ik denk dat ik al met al 150 uur erin heb zitten!!! Want bij het overzetten begon bij de letter B Windows weer's te sputteren dat 5 bestandsnamen te lang waren 8)7 . Dus die konden niet worden overgezet en Windows geeft dan niet aan welke bestanden het zijn of wat ermee wilt doen. ... Kortom
:( terin*#$!*klo#&$fu**Windows....
.....
Tip: gebruik robocopy... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

[quote
Vervolgens heb ik de twee HDD's WD green van 500Gb in de Netgear Readynas Duo vervangen voor twee maal 1TB WD green HDD's. Vervolgens 500Gb aan muziekbestanden weer overgepompt naar de NAS. Ook dat nam behoorlijke tijd veel in beslag. De NAS kan niet sneller dan 10 tot 11MB/per seconde de boel overzetten. De Readynas Duo is niet de snelste tenslotte.
[/quote]

De NAS is niet langzaam, je hebt langzame schijven genomen, als je green ziet weet je dat ze maar 5400 toeren doen ipv 7200.

En niet zo katten hè op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

vinz98 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:21:

De NAS is niet langzaam, je hebt langzame schijven genomen, als je green ziet weet je dat ze maar 5400 toeren doen ipv 7200.

En niet zo katten hè op windows.
is niet echt de juiste plek voor deze discussie, maar het toerental is niet de reden dat het kopiëren zo langzaam gaat. dat is toch echt de capaciteit (CPU/RAM) van de NAS. dat kun je zien door dezelfde HD's in een andere NAS of PC te stoppen en dezelfde kopieeractie te doen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco2011! , ik hoor je niet meer over jouw Lite DAC's , zijn er nog hoorbare verschillen tussen die 2 gemodde DAC's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 03:08:
Ik doe de Muse i25 voor €27... :P

Ik vind de AD1955 DAC ook wel leuk qua features. Alleen zit je dan weer met die stomme opamps. Ik blijf erbij dat mijn dacje beter is. Vorige week had ik hier even een Xiansheng/Grant fidelity /Maverick audio met 1 5670 buisje. We hebben even wat buisjes geprobeerd. Maar ik vond hem toch tegenvallen. Voor het geld absoluut een toppertje maar hij viel een beetje in het niet tegen mijn gemodde Muse 4xTDA1543 qua doorzichtigheid en ruimtelijkheid.

Volgens mij heb ik ook al eens bij swentertainment gekocht. Ging goed.

Over die brom in de Yaqin: het is nu zo weinig dat het amper waarneembaar is. Het zit hem ook niet in de trafo. Gewoon slordige layout (aardelus) en idd wat Koifarm zei: het zit hem in de anodevoeding, daar moet je vlak onder het aardpunt pakken zodat ie weinig invloed heeft.
geen poweradapter.

verder wel een leuke aanbieding!

denken jullie nog steeds dat zo'n ding genoeg is om alles aan te drijven bij mij?

b&w 601 s2 (88dB sensitivity)
mordaunt-short avanti center(89dB)

en een actieve sub die dus niet meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

25 watt is veel hoor...maarre we komen wel effe langs met z'n allen jôh!
Maken we er gelijk een meet en greet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja inzoverre... hoe wil je de center aansluiten op een stereoversterker?

Ik kan me voorstellen dat het taggen en overzetten van je hele verzameling een flinke klus is. Maar goed taggen is imo essentieel. Zomaar ff snel met een automatisch tooltjes werkt niet echt. Want waar haal je de info vandaan? Zelfs bij de muziekuitgevers zelf is het meestal niet logisch en congruent ingedeeld laat staan als je diverse gaat combineren en helemaal als je diverse fan-entries overneemt.
Je moet altijd eerst goed nadenken hoe je het gaat indelen, vooral voor verzamelalbums en klassiek en zo.
Ik doe de covers niet in de flacs maar gewoon er bij als jpg. Om de goede covers er bij te krijgen valt ook niet altijd mee. Ik probeer 800x800 aan te houden en geen postzegels of billboards.
En dan het naar usb-hd overzetten. Dat doe ik liever onder linux. Windows doet het met de snelheid van een protecollair uitgedaagde ambtenaar. Het lijkt wel alsof alles 10x gecheckt moet worden en soms staat de teller gewoon minutenlang stil. Onder linux geen gezeik en gewoon volle bak overpompen op Vmax van de usb.
In een NAS maakt het niet zoveel uit of je een 5400 schijf hebt. Die kunnen een ctr van tegen de 100MBps halen. Maar er zijn zoveel beperkende factoren dat je daar niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:20:
tja inzoverre... hoe wil je de center aansluiten op een stereoversterker?

(en hier stond nog meer, dat was niet voor mij bedoelt)
center is een apart ding, heeft twee ingangen voor l en r, dus gewoon 2 + kabels in de ene kant proppen, 2 - kabels in de andere kant

of ben ik nu naief?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Zoals Jeep al opmerkte: "hoe wil je de center aansluiten op een stereoversterker?"
Lijkt me dat die mordaunt-short center bedoeld is om aangesloten te worden op een suround reciever, (op de center uitgang van de versterker. Dus dat gaat niet werken. Op zich trouwens niet een hele naive gedachte hoor :). Brian Eno had heel lang geleden een projectje om een soort center speaker aante sluiten op de plus polen van de linker en rechter speaker. Voor de leuk: http://www.thewhippinpost.../ambient-sound-stereo.htm (bedoel dit uiteraard niet als oplossing hoor :*) maar was meer dat dit me weer te binnenschoot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
op mijn huidige versterker doe ik het ook zo...:P de tweeter van de mordaunt is erg mooi, en hij is over het geheel een goede aanvulling op mijn stereo installatie... dat ik dan geen surround heb... tsja..

momenteel heb k een La, Ra (de b&w zitten daarop) en een Lb + Rb, daar zit de center op. of het nou aparte aansluitingen zijn, of dat je twee kabels in 1 aansluiting propt...wat maakt het uit... surround is toch niet cool voor muziek, en voor een echte surround bij de vele films die ik kijk heb ik geen ruimte.

en verder... op dit moment staat mijn versterker (pioneer sx 209 rds) op de bank, al anderhalf jaar omdat het niet ergens anders past. een chipversterker zet ik gewoon boven op mijn speakers, onder of boven geluidskaart (jullie noemen een geluidskaart dac geloof ik:P)

edit:
@ bronco... heb je al gekeken of je schijven in raid staan... je 5400rpm schijven zijn nu eenmaal traag, misschien voldoen ze als ze samenwerken.

Nog een edit

iemand bekend met de webwinkel Noisy motel (http://www.noisymotel.com/default.asp)

ze hanteren zeer prettige prijzen op fischer audio producten (ik dacht dat ze failliet waren!)

[ Voor 36% gewijzigd door Dynion op 17-01-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt natuurlijk je centre parallel aansluiten maar dan kun je nogal moeilijk switchen tussen stereo en mix. Je kunt op zich wel 2 paar speakers op 1 uitgang doen maar dan gaat je impedantie wel flink omlaag. Als je daardoor richting 2 Ohm gaat krijg je problemen. :s
Ik zou het zo absoluut niet doen omdat het je hele stereobeeld verknalt. Een centre is bedoelt om het aparte middenkanaal weer te geven (meestal stemmen). Je moet dus surround uitgangen hebben. Dat kan van een geluidskaart of een surround(voor)versterker. Je kunt dan de fL en fR naar een t-amp doen en C+B naar een andere en bL+bR naar nog een andere.

Een geluidskaart is geen DAC. In een geluidskaart zit een dac voor de analoge uitgangen. Een USB-DAC zou je een externe geluidskaart kunnen noemen. Omdat een pc intern ontzettend veel stoorsignaal bevat is het raadzaam een externe geluidskaart te nemen. Of zoiets als een Musiland Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Software op de ReadyNAS Duo is Linux/Unix.
Kwam erachter, doordat de mijne gecrashed is van de week.

Taggen is idd een hels karwei, ik doe het in Foobar zelf.
Een vraag van een noob. Ben erg blij met m'n versterker, maar m'n handen jeuken enorm. Zit er dus aan te denken om een soldeerbout aan te schaffen, om een en ander te tweaken. (Weerstanden, interne bekabeling vervangen e.d.) Echter gaan er in een buizenversterker hele hoge spanningen om.
Met mijn beperkte kennis, is alle spanning na de trafo gelijkspanning, En gelijkspanning is niet dodelijk toch?
Vrouwlief maakt zich een beetje zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En gelijkspanning is niet dodelijk toch?
Na de trafo is het nog steeds wisselspanning maar iets verderop in de schakeling zit de gelijkrichter en dan wordt het wordt het gelijkspanning. En het is niet de spanning die dodelijk is, maar de stroom. Vergelijk het met die electronische vliegenmeppers.
Dus een hoog voltage punt aanraken geeft een schok maar tegelijkertijd een aardvlak aanraken met een andere hand zorgt ervoor dat er een stroom gaat lopen naar de andere lichaamszijde. In het midden zit het hart en die krijgt dan een oplazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No comment

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard, het verhaal voor wat betreft het wel en niet horen van verschillen op verschillende installaties kan te maken hebben met de ingangsweerstand van het navolgende apparaat. Bij mij was de ingangsweerstand van de voorversterker 100k, deze belast de bron veel minder als een ingangsweerstand van 10k. Bij deze laatste zal meer de invloed van een extra buffer in de bron horen als bij de 100k ingangsweerstand.

Er zijn nog veel meer factoren en daarom is het belangrijk dat bij het modificeren altijd vergeleken moet worden in je eigen setup. En je duidelijk weet wat jezelf mooi vind of wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Dus als ik een 10k passieve pre heb kan ik de opamps beter niet bijpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patatjemet schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:26:
Dus als ik een 10k passieve pre heb kan ik de opamps beter niet bijpassen?
Nee, hoor . Gewoon doen en dan luisteren wat je mooier vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Russel88 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:48:
Een vraag van een noob. Ben erg blij met m'n versterker, maar m'n handen jeuken enorm. Zit er dus aan te denken om een soldeerbout aan te schaffen, om een en ander te tweaken. (Weerstanden, interne bekabeling vervangen e.d.) Echter gaan er in een buizenversterker hele hoge spanningen om.
Met mijn beperkte kennis, is alle spanning na de trafo gelijkspanning, En gelijkspanning is niet dodelijk toch?
Als de stekker er niet in zit is er niet zo veel aan de hand maar wees je ervan bewust dat (voedings)elco's een flinke lading kunnen hebben die je een flinke opdoffer kunnen geven. Dus niet aanzitten en niet kortsluiten (met een schroevendraaier rondprikken). Wat je kunt doen is een gloeilamp op zetten en daarmee leeg laten lopen. Maar als je versterker al een tijdje (dag) uit staat is er niks aan de hand. En verder moet natuurlijk alles wat je doet checken en dubbel-checken. En liefst een beetje systematisch werken om het overzicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
morgen ga ik even een uitgebreidere adviesvraagpost maken mbt. 3.1 en chipversterkers... heb nu iets te veel schooldingen.

vraagje tussendoor: YAQIN SD-CD3... kost 75 euro...6n8p buizen (waren redelijk verkrijgbaar dacht ik)
http://www.diyaudio.com/f...uffer-upgrading-caps.html

ziet er van binnen enigszins redelijk uit qua afwerking, zie wel weinig zooi zitten, maar dat is niet per se een nadeel

verder kan ik geen specs vinden of het voldoende is voor mijn speakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Dat is geen versterker maar een buizen buffer? Als je hem als zodanig wil inzetten is hij in die prijs klasse onverslaanbaar.

Edit: btw, €75 + btw etc :+

[ Voor 11% gewijzigd door Patatjemet op 17-01-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
nee, 75 euro was alles, evt verzendkosten, maar ik studeer in utrecht dus was geen probleem:P

snap nu waarom ik geen wattages vond (behalve 250 mW...) hij heeft geen normale wattages...:P dankje patatjemet! weer wat geleerd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:16:
De Lite dac gaat sowieso lager en heeft een mindere focus. Dat komt door gebruik van de TDA 1543's.
Pardon? Dat is een opinie gebracht als een feit. Bij mij heeft de gemodde 4xTDA1543 zeker zo'n goede focus of zelfs nog beter dan mijn CS4398 + 5670 buisjes. Delta sigmas hebben een soort van schijnbaar onnatuurlijk detail. Preciezer dan echt en dus niet echt. Maar de focus met met NOS-filterless is absoluut beter!
Met of zonder opamps zat er geen verschil in het geluid.
sqeeze me? Met of zonder wortels in je oren maakt ook geen verschil zeker? In welk opzicht? Freq? Dynamiek? Ruimtelijkheid? Ik geloof er niks van. Of wat bedoel je nou met 'geluid'?
Dat zou ook wel's het geval kunnen zijn met de Classic amp van Jeep.
Even vergeten dat ik hier 4 buizenversterkers heb staan (waaronder jouw Yarland FV34A) en tig opamps allemaal met hetzelfde resultaat? Ik heb net de Classic 16.2 (300B) gemeten en het is 50 kOhm. Net als de Yarland IIRC. Ik denk niet dat het daar aan ligt.
Kortom, het verwijderen van de opamps hoeft niet te leiden tot een verbetering en is sterk afhankelijk of de amp voldoende laagohmig is.
Dat is jouw conclusie en die mag je van mij houden ook. :P Ik ben het er absoluut niet mee eens en ik kan hem in 1 woord onderuithalen: R35/36
Hebben jullie al eens met de waarde van deze weerstand gespeeld? Dit maakt namelijk precies de uitgangsweerstand van de TDA's uit. En dus dit:
Zoals ik al aangaf gaf de mod, het bypassen van de opamps, bij mij thuis niet het gewenste resultaat. Het geluid was zijdezacht qua klank en gaf het gevoel dat het geluid "druk" miste en als het ware in "de speaker bleef plakken".
Dus Koifarm heeft wel gelijk maar je hebt mij geen gelegenheid gegeven (ook door tijdsdruk en hektiek toen) om hiermee te spelen. Dit maakt namelijk precies het verschil tussen slap en dynamisch, te zacht of overgemoduleerd.
De Dac met Leclance caps en de BB OPA134 is mijn favoriet.
Dat is mooi. Gewoon blij mee zijn.

Al heb je nu IMO kaviaar met ketchup vergeleken met kaviaar met joppiesaus. Je hebt nu nog geen idee hoe het had kunnen klinken. De caps en opamps gebruik je alleen als smaakmaker/buffer terwijl de TDA's dat ook zelf kunnen.
En op dit moment gebruik je ook nog steeds (overbodige) filtering. En dat heeft (negatief) effect op de hoge tonen>10kHz (en daarmee iets verlies van de precisie van de ruimtelijke weergave).

Ik heb net trouwens weer een andere DAC besteld waar ik wel brood (en mogelijke mods natuurlijk) in zie: een SMSL SD-1955. Ik heb nog een aantal opamps liggen en met mono-dual adaptors kan ik die er mooi inzetten. Als het past hoop ik dan maar. Of anders een paar SOIC-8 naar DIP-8 met chipjes er al op dat past altijd.
Wat ik nog heb liggen is:
2x OPA627AP
1x LT1028ACN8 1x CN8 (verschil zie ik nu pas)
2x AD843

En ik wil nog wat AD797BR proberen. En een discrete opamp module (1tje als buffer want ze zijn behoorlijk aan de prijs) maar ik vraag me een beetje af hoe goed die zijn. Als ik dit moet geloven. Dat gaat met name over de audio-gd modules.

Ik vind het een heel gedoe om er een beetje wijs uit te worden welke opamps nou goed zijn. De ene zegt dit, de andere zegt dat. En je kunt ze ook niet altijd zomaar omprikken want je moet ze natuurlijk wel goed implementeren (juiste omgeving qua voeding etc.). Ik vind het met mijn Jolida ook nog eens bijna ondoenlijk om 3 op rij te vergelijken met buizenbuffer en van LP... Ik heb ze wel gewisseld maar om te zeggen dat ik direct verschil hoor? Nee. Ik kan gewoon niet snel genoeg switchen om het verschil te kunnen horen. Misschien dat deze dac dat wel mogelijk maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee begint iets meer vorm te krijgen, in combinatie met het low pass-filter een IRS2092 en Hypex trafo besteld. De IRS2092-chip is in dit topic een keer eerder aangehaald zonder gebruikservaring. Daar inmiddels verandering in?

Andere vraag: bestaat een gemakkelijke oplossing om een werkende ir-receiver voor volumeregeling aan te sluiten op een TA2021 zonder een complete voorversterker in het systeem te moeten passen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 03:09:
Pardon? Dat is een opinie gebracht als een feit. Bij mij heeft de gemodde 4xTDA1543 zeker zo'n goede focus of zelfs nog beter dan mijn CS4398 + 5670 buisjes. Delta sigmas hebben een soort van schijnbaar onnatuurlijk detail. Preciezer dan echt en dus niet echt. Maar de focus met met NOS-filterless is absoluut beter!
Jeep, de CS4398 zit als DAC in de midden moot vindt ik bepaald geen referentie. En de TDA1543 is alleen optimaal te benutten door het gebruik van aktieve I/V conversie zonder weerstand. Maar je moet oppassen met te schreeuwen dat dit de betere DAC is. Voor jou geldt dat misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie zegt dat mijn CS4398 de beste of een referentie dac-chip is? En waarom moet je die zo afkraken?
En bovendien is de chip alleen niet het enige of belangrijkste. Ik vind de opmerking van Bronco dat de focus van de TDA1543 niet goed zou zijn volledig ongefundeerd. Net zo makkelijk te ontzenuwen als zijn opmerking dat er geen verschil hoorbaar is tussen 16/44 en 24/96. Binnen 1 seconde...
Maar je moet oppassen met te schreeuwen dat dit de betere DAC is. Voor jou geldt dat misschien.
Gelukkig kunnen mensen hun eigen conclusies wel trekken. Ik weet wat ik heb staan en hoe het klinkt in verhouding tot de 'echte referenties' zoals jij dat noemt. Ik heb ook 'echte referenties' flink door het ijs horen zakken. En andere zaken die ik maar niet met name zal noemen.
Dan mag je het geluid bij mij rustig 'referentie' noemen. Al zal ik dat niet doen durf ik gerust de concurrentie aan.

offtopic:
vindt ik

Foei! Ga je schoolgeld terughalen...
Eerste persoon enkelvoud met dt!
Als het werkwoord er voor staat géén t.
En de TDA1543 is alleen optimaal te benutten door het gebruik van aktieve I/V conversie zonder weerstand.
Ik wilde hier wat over vragen maar laat maar. Het is weer zo'n kant en klaar stelling.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
Zei hij die ook geen hoofdletters en punten gebruikt in zijn correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met discrete opamp modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Of je bouwt er zelf een. Met buizen 8) zoals deze:
http://www.forsselltech.com/media/attachments/VT_Opamp.PDF
(al zit er nog een enkel FETje aan de kathodes van de ingangsbuizen)

Maar waarom zou je zoiets eigenlijk willen? Het mooie van opamps in chip is dat er meetgegevens van bekend zijn. Dan kun je het kaf van het koren scheiden.

[ Voor 16% gewijzigd door mekkieboek op 18-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets als van NewClassD ja (al staan me die smd-componenten niet echt aan en de reviews daar zijn natuurlijk wel gekleurd). Of Burson of audio-gd of SonicImageryLab​s. Volgens deze uitgebreide review op head-fi zijn ze niet altijd even goed voor alles en is een opamp soms beter. De review ziet er zeer degelijk uit. Zal ik toch maar 1 proberen in de buffer? En dan wat anders in de I/V.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/bluericewin/x19GB2.JPG
Maarja, het moet wel in het doosje passen. Zoveel ruimte is er niet. Ik denk dat ik de boel maar even moet omsolderen met een raiser. En met buisjes zoals een Lampizator gaat het niet worden natuurlijk.

De SMSL dac is trouwens al onderweg. Ik zat nog na te denken of ik hem toch niet in het zilver wilde, dezelfde avond dus, stond ie al op verzonden! Hopelijk gaat de rest van het traject net zo voorspoedig.
En het is best een leuk dacje met goede onderdelen (oa Tenor TE7022 voor USB) dat verkoopt weer makkelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
@Jeep! Grappig, ik had net het omgekeerde, had de zilveren besteld en wilde een zwarte, was gelukkig net op tijd, De zwarte ziet er trouwens ook heel mooi! Heb hem staan naast een zwarte muse i25, en een mee8er x2 mini (heeft er niks mee te maken die laatse maar past er goed naast :) ).

Ik ben zelf niet echt een modder, dus zelf niks veranderd aan de dac. Ik vind het best fijn klinken! Ben heel erg benieuwd naar jou deskundige oordeel. Vooral hoe jij hem vind klinken out of the box. En wat de veranderingen en verbeteringen zijn, na de evt modificaties. En de verschillen tusen usb en optical/coaxial.

Hier ook nog een linkje waar mensen ook bezig zijn met de smsl http://forums.audioreview...working-well-36580-2.html

Gaat daar volgens mij over de 1955 (weet niet over er hele grote verschillen zijn tov van de 1955+?)

En ik vroeg me af, mocht ik in de toekomst willen gaan upgraden, de Dynavox TPR-3 iets is om naar om te kijken? (of juist heel hard aan moet gaan voorbij rennen1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dynavox is een beetje high end van de Kijkshop... Of het moet perse met een phono-trap zijn?

Ik vond hier nog achtergrondinformatie over NOS dacs van de 'bedenker'.
Interview Ryohei Kusunoki

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:40
Heb een aantal jaren geleden, dankzij jullie, een Shanling A300 versterker aangeschaft.
Veel plezier van gehad tot een paar weken geleden. De muziek klonk echt dof en als de versterker op nul stond ruisden de luidsprekers vreselijk.
De ECC88 buizen waren aan vervanging toe.
Ben me een beetje gaan inlezen in het vervangen van de buizen en heb nu ECC85 van Telefunken gekocht.
Gisteren is het pakketje aangekomen en meteen de versterker opengeschroefd en de buizen vervangen.
Vooral het midden en hoog klinkt helderder en het laag is strakker dan met de ECC88.
Hoorde details die ik nog nooit opgemerkt had!
Ben weer een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Telefunken buisje zijn echt geweldig, duur maar ik vind het betaalde geld ervoor wel waard.
Zijdezachte details noem ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Mijn vader heeft thuis de tjoeb66 versterker staan. Dit is een hybride met een buizen voorversterker type e88cc en een Marantz PM66 Se eindversterker.
Kan iemand mij vertellen of hij ook verschil gaat horen als je de buizen van een voorversterker gaat vervangen? Het apparaat is 6 mnd oud, de buizen klinken prima en zijn niet versleten ofzo.... Ben gewoon benieuwd.

Verder, ik heb een Dacmagic staan welk ik heb aangesloten op een SR7007. Al heel lang volg ik dit draadje, vooral de kennis en modificaties die gedaan worden vind ik geweldig om te lezen. Ik vraag mij af in hoeverre een goedkope dac van ebay, gemod , beter zou zijn dat de betrekkelijk duurdere Dacmagic.

Ik wilde de Dacmagic verkopen omdat de Sr7007 zelf een dac heeft. Nu iheb ik deze toch aangesloten, gewoon omdat het kan en ik het verschil wil horen. Aan de andere kant wil mijn vader de dac overnemen en aansluiten op zijn Tjoeb66, juist die combinatie lijkt mij heerlijk. Ik zou dan een ebay dac kunnen kopen en wellicht door een van jullie laten modden waar mogelijk en deze willen vergelijken met de Dacmagic op de tjoeb66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:32:
De SMSL dac is trouwens al onderweg.
Leuke dac! Ik was erg tevreden over de kleine variant met de pcm1793 en heb deze ook overwogen. Ben benieuwd wat je er van vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:07:
Ik snap niet helemaal waarom je perse een HDMI 1.4 cert. versterker nodig hebt. Je sluit toch gewoon je bluray op de tv aan met een hdmi kabel, optische kabel van de tv naar je dac/receiver en klaar.

Je zou je Sonos Fabers eens op een goede stereo set moeten horen. Goed stereo is een andere beleving dan surround bij film. Surround en zeker video leid gewoon teveel af. Ook de akoestiek van de opname en je woonkamer krijg je nooit hetzelfde. De surroundset probeert het geluidsbeeld in je hoofd te projecteren net als bij een koptelefoon. Bij een goede stereo zit je voor een podium en breid het beeld zich tot aan de overkant van de straat en naast je speakers uit.

Het zou me niet verbazen als een t-ampje van €50 met een goede dac je Denon of Onkyo ongenadig de oren zou wassen. Ik heb het pas nog gehoord t/o een Mission Cyrus. Maar een leuke 10W buizenversterker met 4 Ohm uitgang zou het ook wel kunnen (90dB@4Ohm is best een goed rendement). En de rest van de 9.2 kanalen kun je dan gewoon voor de rest van de surround gebruiken.

offtopic:
waarom vullen mensen nou nooit de plaatsnaam in hun profiel in? Dat praat een stuk makkelijker.
Plaatsnaam is Zutphen (Tussen Deventer, Apeldoorn en Arnhem in), ik heb het gelijk in mijn profiel gezet. Ik heb meerdere apparaten welke via HDMI beeld en geluid geven. LPCM, DSD, DTS-MA en Dolby True-HD kunnen niet over spdif toslink.
Wat ik zoek is iets wat in stereo ook super goed geluid geeft, maar ook in multichannel (voor DVDA en SACD). Voor films is zelfs de huidige Onkyo prima, maar voor muziek niet. Zelf verwacht ik dat de Denon 4520 wel voldoende zou zijn, maar eens iets anders proberen is geen gek idee, dan blijft de vraag waar ik 5 kanalen mee kan versterken. Als ik mijn fronts op buizen zet en de center en rears niet, zou multichannel dan nog aan te horen zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 02:02:
Even een paar antwoorden in één post.
[...]

3) Ik snap best waarom iemand een HDMI 1.4 versterker wil, heb er zelf ook eentje tegenwoordig, geen 4520 maar een 3313 van Denon, dat ding klinkt verrassend goed. Maar om daar nou een Sonus Faber setje aan te hangen, dat gaat me toch echt te ver. Dan toch liever een stel Klipsch-en of iets anders lomps. Die SoFa Domus is echt van een andere orde, dat verdient beter.
Ik heb bij Denon sowieso made in Japan Receivers/Amp's (4xxx en hoger) nodig, dit zijn de enige die de dippen tot 3 Ohm echt kunnen hebben. Tenzij ik de receiver als pure pre amp zou gebruiken, maar dan kan ik mijn huidige ook prima laten staan.

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2013 17:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Jeep schreef: "Dynavox is een beetje high end van de Kijkshop" . Oke dank, dat gaat hem niet worden, (of ik moet hem in combinatie met deze doen: http://www.kijkshop.nl/pr...akai-platenspeler-att01u/
, dat matched dan wel weer lekker :9 ).

Het is meer dat ik hier las over de buizenbuffers, en ik me afvroeg, of ik binnen een beperkt budget, ik wat meer warmte kan toevoegen aan het geluid. (als ik het tenminste juist begrepen heb, dat buizenbuffers dat kunnen doen?) Lang geleden een lafayette / bocama la-224b tube amp in mijn bezit gehad, en was altijd erg gecharmeerd van de klank.

Wat betreft de verschillen tussen de 1955+ en de 1995, Oa Filter capacitor: SPRAGUE (bij de +) (zegt mij als leek niks hoor! ;) En ik zie dat er nog wat andere verchillen zijn als ik de fotos vergelijk van beide boardjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Om maar even 'on-topic' te blijven. Het is enkele tegenspraak. ;)

Maar even serieus. Ik wil me hier niet in mengen maar laten we elkaars meningen in zijn waarde laten en er gewoon over ophouden. Ik wil hierna eigenlijk geen enkele reactie of verdediging zien die niet te maken heeft met hifi.

Jullie snappen hopelijk wat ik bedoel, ik hoop dat het topic leuk kan blijven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Wil eerst even zeggen dat ik hoop dat de mensen hier weer tot elkaar komen. Ik ben zelf heel erg blij met alles wat ik leer van van mensen zoals bronco2011 en Jeep en natuurlijk vele andere. :)

En nu mijn vraag: Wat zijn de gedachten over de Musical Fidelity X-PRE of bv Musical Fidelity X-10D?

2de hands zie ik er nl verschillende staan, en ik vroeg me af of dit een goede keuze is (voor een klein budget en voor een niet zelfbouwer!) Om zoals ik al eerder schreef, iets meer warmte in de klank te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het een idee om meningen niet als feit te brengen (misschien wel verstandig voor als je er later achterkomt dat het nogal onzin is). En meningen over personen maar gewoon achterwege te laten.

Ik kan er gewoon slecht tegen als mensen foute informatie geven en dan ook nog volledig zonder onderbouwing of research gedaan te hebben en andere mensen zo op een dwaalspoor zetten. Ik denk en vind dat dit topic bedoeld is om mensen te helpen. Zolang ze dat tenminste zelf willen.

Leuk hoor. Ben ik een middag bezig geweest zonder er een cent voor te vragen en vervolgens loop je naar een ander, maakt de boel ongedaan (terwijl ik al aangaf dat het niet de beste oplossing is) en gaat mij en mijn product zwart lopen maken. Staat je netjes...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Kennelijk gaat er iets mis, doet iemand iets fout, heeft iemand iets verkeerd begrepen, is er sprake van miscomunicatie....

Neem even de tijd voor elkaar en schrijf een PM of beter nog bel elkaar even op, praat met elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik heb nergens om gevraagd. En dat hoefde ik ook niet te vragen omdat je dat spul al aanbood. Waarvoor dank al weet ik ook niet wat ik met die kleine Muse DAC moet want hij is niet echt geweldig en hij is totaal niet demonteerbaar/modbaar.
En ook als ik er niks voor gekregen had, had ik het ook graag voor je gedaan. Desalniettemin vind ik dat ik moet leren dat ik niet altijd alles gratis moet doen.

...Ik ga zo verder wijzigen, ik moet eerst even een bieding in de gaten houden. Gewonnen, maar minimum verkoopprijs niet gehaald? WTF? Ik heb echt 2/3 van de nieuwprijs geboden....

Ok: ik quote nu integraal de post van Bronco2011 en ik doe mijn opmerkingen even in kleine letters ertussen omdat anders het frame van de quote allemaal kleine stukjes uiteenvalt:
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:16:
...De lite Dac's...Zoals ik al aangaf gaf de mod, het bypassen van de opamps, bij mij thuis niet het gewenste resultaat. Het geluid was zijdezacht qua klank en gaf het gevoel dat het geluid "druk" miste en als het ware in "de speaker bleef plakken". Het was gewoon mijn sound niet. Omdat ik wat berichten zag van Koifarm en hij dichter bij Zwolle woont ben ik bij hem langs geweest.in plaats van mij de kans te geven van te demonstreren wat ik bedoelde Door naar de Dac's te luisteren en het te hebben over wat voor geluid ik wilde trok Koifarm de conclusie dat het kan liggen aan de versterker. Of deze wel voldoende laagohmig is. Want dat heeft veel invloed op het geluid en of de opamp's wel of geen meerwaarde hebben. Dat moet zijn: hoogohmig. Zoals ik al zei heeft de Yarland 47kOhm ingangsimpedantie IIRC.

We hebben zowel naar zijn gemodde shanling CD speler geluisterd als naar de DAC. De conclusie was dat het midden en hoog met de Leclance caps er geen verschil waarneembaar was. deze vergelijking is voor de lezer niet duidelijk omdat je geen beschrijving van de verschillende apparaten gegeven hebt; waar zitten die Leclanche caps?In het laag wel maar dat komt doordat de Shanling CD speler buisjes heeft. Op de Shanling ging het laag minder diep echter de Shanling had wel een betere focus. in het laag focus hebben is natuurkundig onmogelijk door de lange golflengte en zou een teken zijn van harmonische vervorming De Lite dac gaat sowieso lager en heeft een mindere focus. Dat komt door gebruik van de TDA 1543's. je brengt het hier toch echt als een feit terwijl dit een ongefundeerde mening is. Van een zuivere bas is de locatie niet te bepalen, van een onzuivere bas met harmonischen wel

Vervolgens heeft Koifarm de mod in de dac met de leclance caps teruggedraaid. welke mod is dat dan?Vervolgens zijn we weer een A/B vergelijk gaan maken met de Shanling. Conclusie...geen enkel verschil merkbaar. tussen ... ? Met of zonder opamps zat er geen verschil in het geluid. Echter zijn versterker is laagohmig. ingangsimpedantie? Je bedoelt weer laagohmig?Dat zou ook wel's het geval kunnen zijn met de Classic amp van Jeep. ingangsimp NEE; uitgangsimp ja want buizen maar dat heb jij ookEr zit voldoende druk in het geluid en rolt met gemak de huiskamer in. Overigens deze dac heeft ook andere opamps, de BB OPA134.

Vervolgens de gemodde Dac met obbligato's caps beluisterd. Nu waren er wel verschillen waarneembaar. Het geluid is een stuk ronder en gaf de indruk wat langzamer te zijn. Het hoog is minder puntig en sprankelend. Jeep zei eens "dat het geheel wat romiger klonk". Dat klopt precies. nee, want dat bedoelde ik niet. Ik doelde op het verschil tussen geen caps, wat ik aanraadde maar wat jij niet wilde en caps ertussen, in dit geval Obbligato's en dan ook nog een verkeerde weerstand tussen aarde en signaal Koifarm heeft een stel obbligato's in zijn hypex modules gebouwd voor zijn open baffle project omdat ze romig klinken en zo de directheid en linear geluid wat uit de hypex modulen halen. dat is niet waar ik op doelde met mijn opmerking. En dit is geen hifi maar myfi BTW

Vervolgens ook bij deze DAC de mod teruggedraaid en weer een A/B vergelijk gemaakt. tussen wat vergelijken we hier dan? Wederom klink de dac met Obbligato's romiger dan met Leclance caps en volgens Koifarm zijn de AD AD847 opamps nogal saai van klank. Dus de opamps kunnen hierin een rol spelen.

Eenmaal thuis klinkt het zeer goed en geeft in grote lijnen wat dan precies? het geluid weer zoals ik dat bij Koifarm hoorde. dus ligt het niet aan de ingangsimpedantie misschien maar puur aan je max haalbare volume van de 10W Yarland icm de Mobile Fidelity met 88dB/WOok het verschil met de dac met obbligato caps en leclance caps is merkbaar. Echter, dat is best voordelig want met de leclance caps klinken moderne opnames ietwat te dynamisch of is dit overmodulatie? Extra dynamiek komt niet uit de lucht vallen, je kunt geen dynamiek bijmaken en met de obbligato's is dat net even prettiger luisteren. Visa versa geldt voor de meer oudere opnames. Dan sluit de DAC met Leclance caps beter aan. Ik ben hoe dan ook erg tevreden. Ik moet zeggen dat ik anderen met een buizenversterker eerder wat dynamisch klinkende caps zou aanbevelen zoals de leclance caps in plaats van de obbligato's. Je loopt dan het risico dat het geheel te rond gaat klinken.

Ik trek nu wel de conclusie en volgens mij Koifarm ook (maar goed, dan kan hij beter bevestigen dan dat ik voor hem spreek) dat opamps wel degelijk zinvol kunnen zijn en dienen als buffer om voldoende signaal te leveren aan de amp. ik ben hiervan verre van overtuigd Kortom, het verwijderen van de opamps hoeft niet te leiden tot een verbetering en is sterk afhankelijk of de amp voldoende laagohmig is Feit? dat hebben we anders nog steeds niet vastgesteld of dit überhaupt wel zo is. De Dac met Leclance caps en de BB OPA134 is mijn favoriet. Het klink puntig, vlot, dynamisch en geeft veel diepte.

Tot slot. Ik wil Jeep en Koifarm bedanken voor hun werk _/-\o_ . Door de mod en het terugdraaien ervan heb ik nu wel geluid dat ik vind het lekkerst vind!! terwijl je bij mij gehoord wat de kosten daarvoor zijn: gebrek aan openheid en detaillering en vervorming op bv pianoaanslagen Daar was ik anders niet zo duidelijk achter gekomen.

Uhh...vergelijk een opamp met een gerecht dat voldoende smaak heeft maar met een snufje zout net even lekkerder is. De ene gerecht (amp) heeft wel wat aan een snufje zout en een ander gerecht (amp) niet. je doet het alleen niet in de thee Die kan voldoende smaak van zichzelf hebben. of het niet nodig hebben zoals ik en diverse gerenommerde ontwerpers en de ontwerpers van Philips beweren Kortom, het is persoonlijk en afhankelijk van je amp :+ .
Ik zou het waarderen als je in het kader van de hier gangbare etiquette je persoonlijke aanval van zaterdag weg zou halen.
Die opmerking over wortel in je oor was gewoon grappig bedoeld om het een beetje luchtig te houden en omdat het humor is waarvan ik dacht dat jij het wel zou waarderen. If not; sorry.

En met de opmerkingen van Koifarm kan ik eerlijk gezegd niks. Dat zijn guerrilla hit en run tactics: ff gauw een flame dumpen en snel wegwezen zonder iets uit te leggen of te onderbouwen. Ik waardeer zijn technische kennis maar dit soort 'bijdragen' minder.
En jou en jouw product zwart maken?
Ja, mij door je opmerking van zaterdag: dat op de man spelen over de topictitel enzo. En mijn product; dat je in feite zegt dat wat ik gedaan heb niet voldeed, en de honderden uren ervaring en onderzoek die ik al in de non-oversampling filterless TDA1543 DACs heb zitten teniet doet met een opmerking die je nu pas later terugtrekt in feite. Want dit:
Ps. Voor wat betreft de mindere focus opmerking. Ik bedoelde daarmee het laag. Dat is bij de TDA1543 voller en heeft een mindere focus. Dat was duidelijk waarneembaar bij Koifarm. Voor wat betreft het midden en hoog is de focus ronduit goed! Verbluffend zelfs dat er weinig tot geen verschil zat tussen de shanling cd speler en de Lite DAC.
is iets heel anders dan dit:
In het laag wel maar dat komt doordat de Shanling CD speler buisjes heeft. Op de Shanling ging het laag minder diep echter de Shanling had wel een betere focus. De Lite dac gaat sowieso lager en heeft een mindere focus. Dat komt door gebruik van de TDA 1543's.
PS: de woorden 'dat komt door' geven aan dat daarna een conclusie volgt. Oftewel een feit. Maar geen waarneming of beredenering. Je hebt data: je waarneming. Die ga je corelleren/beredeneren aan de hand van een stelling en aan de hand daarvan trek je een conclusie en heb je informatie.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, er zijn klachten gekomen, dus ik laat mij even zien in dit topic.

Laten we het hier hebben over chinese hifi, en niet doen wie er het meeste gelijk heeft. Praat meningsverschillen lekker uit in een dm.

Thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
om over chinese hifi te beginnen:

ik kan een Music Angel MINI P1 kopen voor 130 euro, incl alles.

Dat is natuurlijk lekker goedkoop, maar ik heb wel een vreemde opstelling: 3.1, sub is actief.

Mordaunt short- avanti 905i center, voor vocaal e.d., 90db sensitivity, 4-8 ohm impedantie
2x b&w 601 s2. 88dB sensitivity ,8 ohm impedantie, minimaal 4,3 ohm.

de versterker heeft geen A of B uitgang, dus wil ik ze paralel aansluiten, maar mij is verteld dat ik daarmee moet oppassen.

De sub is een mordaunt short avant 309 i, maar die telt niet mee voor de versterker.

wordt aangesloten vanaf een terratec producer Phase 24FW (dac of externe geluidskaart:P)

mocht het nodig zijn: op dit moment heb ik een pioneer sx 209 RDS. Die voldoet prima qua kracht en aansluitingen, maar ik zou het jammer vinden als het maximum volume heel sterk achteruit gaat.

Ik hoor graag van de experts, en ook degenen die een andere toevoeging hebben zijn zeer welkom:)

een edit:

waarom ik hem wil: beter geluid, buizenversterkers zijn cool, ziet er tof uit en de huidige pioneer verknalt soms wat details

eisen voor een versterker:"

moet redelijk klein zijn, pioneer staat nu op mijn bank, maar een nieuwe versterker moet bovenop de b&W dm601 passen.

alternatieven

Muse m21/ i25 (flink goedkoper, maar niet krachtig genoeg denk ik)
Muse DT 50 modded by ]eep (zat kracht, zal ©gentlesound modder kennende ook lekker klinken:D)

[ Voor 19% gewijzigd door Dynion op 20-01-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:08 . Reden: Realiteit verloren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?
Noem je dat alles gedelete? De meest lullige opmerkingen staan er nog. En nog vetgedrukt ook. En waarom nou weer die laatste opmerking?
Ok, die opmerking dat ik naar de psychiater moet is nu weg maar nu staat er weer wat anders. Hou toch eens op joh.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, je drijft nu door. Misschien een ban.

Richard kwam bij mij omdat jou soldeer werk er belabberd slecht uit zag en hij bang was dat jij de dac's compleet om zeep zou helpen. Ik vind dat mensen dit nu best mogen weten als jij niet zo lullig had gedaan had ik hier niets over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nog één keer; als je dan zonodig online (en ja, het geschreven woord is bijzonder mager) iets uit wil vechten: via DM graag. Nog een keer hieronder elkaar in de haren vliegen is ban.

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 20-01-2013 23:18 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb terwijl anderen bezig waren met 'andere dingen' mijn tijd maar eens nuttig besteed met het maken van een kort IC-kabeltje. Ik had iets anders korts nodig voor het kleine dacje dat achter de versterker ligt.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/973korte_IC_Viablue_NF_S1_tn.jpg
Zoals je ziet heb ik nu wat dikkere kabel gebruikt zodat ik de plug niet hoef uit te vullen. Uiteraard wel verzilverd draad, met dubbele afscherming aan 1 kant geaard. Je ziet de geaarde kant. Die gaat never nooit meer los.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/159korte_IC_quad_tn.jpg
En Rhodium/carbon pluggen. Die zijn knap lastig solderen.
Het was ook een vingeroefeningetje maar ik vind ze wel redelijk gelukt. :)

Ik heb ondertussen ook aardig wat opampjes ingeslagen. En mono-dual adaptortjes. Al is het nog lang niet zoveel als mijn verzameling buisjes...

Ik kwam zonet ook iets leuks tegen in mijn mailbox Chinese meuk. Ze hebben daar in China weer iets leuks bedacht: goedkope dual/quadcore 1GHz+ ARM pc-tjes met Android 4 USB-host voor 2.5 en 3.5 HD drives tot 2TB en HDMI. Met remote en diverse opties voor <$100 Soort van smartphone zonder scherm maar met remote voor op je LED-TV
Afbeeldingslocatie: http://images.madeinchina.com/8FB8BEC87A32D295E040007F0100233C/092/10823092/H24-Mini-Android-4-0-Network-Media-Player-w-Wi-Fi_10823092.bak.jpg
Toch wel vette shit! Voor $56 he?

PS
mijn nick is ]eep
dat is dus ]eep::::::::> zonder het scherpe gedeelte

[ Voor 78% gewijzigd door teacher op 21-01-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

als je geintresseerd bent in mini android players dan kun je bter hier kijken: Mini Android TV discussie deel 1
loopt al sinds juni 2012 en de keuze is rijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
[quote]Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:40:

Toch wel vette shit! Voor $56 he?

Leuk speelgoed. Staat wel nog een beetje in de kinderschoenen. Slecht WiFi bereik en geen XBMC hardware ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/make_pic/2012-12-21/20121221011011voghwjs7.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ja gaaf, daar ben ik heel erg in geinteresseerd. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met iets vergelijkbaars voor remote volume control?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CN3blQL.jpg?1

Handleiding in PDF. Ik heb de preamp-oplossingen hier voorbij zien komen, maar dat is me allemaal veel te uitgebreid. Ik ben benieuwd of dit zo aan een motorized potentiometer te koppelen is (werkt met AppleTV-remote IR), waarbij de originele potentiometer met een van dezelfde weerstand vervangen wordt, of dat daar nog een stuk meer bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:40:
Ik heb terwijl anderen bezig waren met 'andere dingen' mijn tijd maar eens nuttig besteed met het maken van een kort IC-kabeltje. Ik had iets anders korts nodig voor het kleine dacje dat achter de versterker ligt.
Mooie kabeltjes hoor, Mag ik vragen waar je die "snakeskin" mantel vandaan hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h4ze schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:00:
[...]

Mooie kabeltjes hoor, Mag ik vragen waar je die "snakeskin" mantel vandaan hebt gehaald?
Die liggen in de winkel naast de snake oil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

tsssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Voor de hobby-isten onder ons (waarschijnlijk de meeste hier :) ) Is de raspberry Pi ook een leuke overwegening. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi
XBMC werkt daar heel leuk op vb: YouTube: XBMC on Raspberry Pi SCALE 10x 2012

Lijkt me leuk in combinatie met de bv een usb/sdif dacje naar een t-ampje. Dan heb je echt een setje wat super zuinig is en met een zeer uitgebreide codec suport. Weet zelf alleen niet of dat al mogelijk is? BIjvoorbeeld de Pi naar een smsl 1955 (of iets soort gelijks)

Edit: een klein voorbeeldje van iemand die zelf een dacje heeft gemaakt: YouTube: USB 16bit DAC connect to Raspberry Pi (waarschijnlijk niet echt supper, maar leuk als indicatie voor de mogelijkheden)

Maar misschien zijn hier al mensen in de weer met de raspberry-pi?

[ Voor 36% gewijzigd door tweekdingen op 21-01-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
tweekdingen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:13:
Lijkt me leuk in combinatie met de bv een usb/sdif dacje naar een t-ampje. Dan heb je echt een setje wat super zuinig is en met een zeer uitgebreide codec suport.
Voor audiocodecs maar lang niet alle videocodecs worden ondersteund. Met name oude divx 3 media spelen niet af (mede omdat er niet-standaard MS afwijkingen in zitten. Er komt ook geen oplossing voor). Latere divx versies doen het wel goed. Mogelijk dat ik 'm nog als audioserver ga gebruiken met een USB DAC van ebay of mss als host voor een Arduino project maar als xbmc oplossing is ie voor mij niet geschikt. Daar komt een serieuzere fanless (Streacom case :)) htpc voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Het is jammer dat er voor bijvoorbeeld de musiland serie, geen drivers beschikbaar zijn. Zolang dat niet gebeurd blijf ik (noodgedwongen) bij windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Patatjemet schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:40:
Het is jammer dat er voor bijvoorbeeld de musiland serie, geen drivers beschikbaar zijn. Zolang dat niet gebeurd blijf ik (noodgedwongen) bij windhoos.
voor geluid/kwaliteit zit je vooralsnog beter bij windows dan bij linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 22-01-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
De raspberry Pi gaat het dan voor mij waarschijnlijk niet worden. Kwam wel ook nog de cubox tegen. deze heeft wel een standaard sdif (en ook een esata aansluitingen, en ifrarood mogegelijkheden).

http://www.zdnet.be/techzone/137381/cubox/ en http://www.solid-run.com/products/cubox

Ga me maar eens in verdiepen, eerste indruk leuk dingetje, (maar hij is wel behoorljk prijzig tov the Pi)

Weet iemand misschien, wat er evt nog meer aan alternatieven zijn, dus klein zuinig en optical/coax uitgang?

Aanvulling zag ook nog deze: http://cubieboard.org/ (heeft wel SPDIF-OUT, alleen vraagt dit wel nog het nodige knutsel werk). Maar wel weer een leuk prijsje!

[ Voor 25% gewijzigd door tweekdingen op 21-01-2013 23:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

]eep, ik snap dat de discussie voor ging en je misschien in je eerdere post al voldoende gezegd had, maar zou je als je een gaatje hebt mijn vraag nog eens willen lezen. Ik ben erg nieuwsgierig wat jij zou doen als multichannel ook belangrijk is.

Tips van anderen natuurlijk ook welkom. :Y

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 22-01-2013 00:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.