HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.606 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik probeerde hier een vraag te stellen, echter door omstandigheden in dit draadje is er wellicht overheen gekeken. Wellicht niet helemaal de bedoeling om jezelf te quoten dus excuus daarvoor....
Oban606 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:33:
Mijn vader heeft thuis de tjoeb66 versterker staan. Dit is een hybride met een buizen voorversterker type e88cc en een Marantz PM66 Se eindversterker.
Kan iemand mij vertellen of hij ook verschil gaat horen als je de buizen van een voorversterker gaat vervangen? Het apparaat is 6 mnd oud, de buizen klinken prima en zijn niet versleten ofzo.... Ben gewoon benieuwd.

Verder, ik heb een Dacmagic staan welk ik heb aangesloten op een SR7007. Al heel lang volg ik dit draadje, vooral de kennis en modificaties die gedaan worden vind ik geweldig om te lezen. Ik vraag mij af in hoeverre een goedkope dac van ebay, gemod , beter zou zijn dat de betrekkelijk duurdere Dacmagic.

Ik wilde de Dacmagic verkopen omdat de Sr7007 zelf een dac heeft. Nu iheb ik deze toch aangesloten, gewoon omdat het kan en ik het verschil wil horen. Aan de andere kant wil mijn vader de dac overnemen en aansluiten op zijn Tjoeb66, juist die combinatie lijkt mij heerlijk. Ik zou dan een ebay dac kunnen kopen en wellicht door een van jullie laten modden waar mogelijk en deze willen vergelijken met de Dacmagic op de tjoeb66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal kan men verschil horen tussen de verschillende merken buizen. Maar je moet ze eerst zelf hebben om te luisteren welke je mooier vind.

De Dacmagic is zeker geen slechte dac, het verschil moet je maken met de dacchip en het uitgangscircuit.
Onderstaande Dac kan een verschil maken, maar wat jij mooier vindt weet ik niet. Blijft zelf proberen.

http://www.ebay.nl/itm/PC...m5d2a3418c7#ht_6338wt_922

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Pas op! dat is een DIY kit, je moet dan zelf smd gaan solderen, kies voor de reeds gebouwde versie...
En de prijs...beetje hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door vinz98 op 22-01-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, deze dan kompleet gemonteerd.

http://www.qlshifi.com/en/wzcapi/pcm1798_usb_spdif_dac.htm

Valt goed te modificeren(opamps eruit) en kan mogelijk een verschil maken met de dacmagic.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik ga kijken of dit wat is. Voor dat geld wil ik de gok wel wagen.
http://www.ebay.nl/itm/NE...fiers&hash=item256009b6b4

Ik wil alleen niet zon china transformater erbij, Maar ik kan nergens een AC 170v / 6.3v Voeding vinden.
Gebruiken hun een eigen bouwsel? En ben ik dan verplicht die erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
@h4ze Kwam die 6N3 Tube PRE-AMP ook tegen, inderdaad een leuke prijs, om de gok te wagen. Maar vanwege de voeding, twijfel ik. Ziet er namelijk naar uit dat je nog het nodige soldeerwerk moet doen. Hier een voorbeeld van wat je er "waarschijnlijk" bij krijgt:

http://www.ebay.com/itm/2...E-AMPLIFIER-/320987988511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Ja die transformators bedoelde ik, Ik vind ze er maar twijfelachtig uitzien.
Maarja wat kan je als vervangend gevruiken?
Btw je hoeft alleen de 220 te solderen, De rest kan je op het printplaatje aansluiten via schroefterminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hmm ziet er interessant uit. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Kan ik die pre-amp ook als phono amp gebruiken? Anders bouw ik hem misschien wel bij mijn goedkope platenspeler er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Een phono preamp heeft vele malen hogere versterkingsfactor dus met een gewone lineamp ga je dat niet redden.

vwb de trafo, ziet er normaal uit hoor. Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h4ze schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:33:
Ik ga kijken of dit wat is. Voor dat geld wil ik de gok wel wagen.
http://www.ebay.nl/itm/NE...fiers&hash=item256009b6b4

Ik wil alleen niet zon china transformater erbij, Maar ik kan nergens een AC 170v / 6.3v Voeding vinden.
Gebruiken hun een eigen bouwsel? En ben ik dan verplicht die erbij te kopen?
Trafo's vanaf 100v zijn prima bruikbaar. Maakt de keus iets groter.

Maar €10 extra voor een trafo is een koopje.

Deze werkt net zo goed en is alleen maar 12v ac nodig.

http://www.ebay.nl/itm/6N...m19d22c3f86#ht_2021wt_689

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
Ik hebt het liefst die andere omdat die uit engeland komt. (hopelijk minder gezeur, en sneller)
En tja je krijgt waarvoor je betaald waarschijnlijk met die trafo , Ik vind ze er gewoon el cheapo uitzien.
Ik heb nog wel andere op ebay gevonden maar die waren dan ook 70 euro incl verzenden.
Dusja ik neem waarschijnlijk alsnog die trafo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Lekkere week dit

ipod classic binnen gehad, gerockboxed en ik ben iedere keer overdondert. Echt prachtig.

Als ik flacs gebruik is het zelfs een prima dac! (behalve dat het geen dac is, maar qua audiokwaliteit)

behalve de ipod, vrijdag buizenversterker oppikken voor 130 euro... music angel mini p1. Daarna verwacht ik mijn oortjes gerepareerd terug te krijgen...Ben ik weer van die prutsony's af en mag ik van de classic genieten met mijn cx 880, en als de reparatie niet lukt worden het denk ik fischer audio's. (iemand zelf ervaring mee? heb de reviews al gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

En tja je krijgt waarvoor je betaalT waarschijnlijk met die trafo , Ik vind ze er gewoon el cheapo uitzien.
Ja klopt, trafo's zijn niet mooi. Kies wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Misschien een beetje oftopic. Maar ik zie vandaag op ibood http://www.ibood.com/nl/nl
(en nee ik heb er geen aandelen :) ). Twijfel zelf of het wat is? Maar wel een leuke prijs voor 2 paar. (handig als je 1 paar per ongeluk te diep in je oren drukt :P )
Ook onder de naam TDK 61913 op bv amazon. Daar 77 $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
ait!

thanks voor de tip, die ga ik wss welkopen:P

(broer heeft nog oortjes nodig, voor mijzelf als backup na mijn cx880, van deze sony's krijg ik hoofdpijn)

[ Voor 51% gewijzigd door Dynion op 24-01-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Let wel op dat dit waarschijnlijk alleen met iProducten werkt. Vanwege die microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

In ears zitten bij mij altijd net niet lekker. Doe mij maar een schuimpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-08 20:44
Hij werkt wel met niet-apple producten alleen werkt dan de remote niet (er zit een speciaal koppelstukje voor bij). Voorderest krijgen ze goede reviews : http://www.head-fi.org/t/612728/review-tdk-life-in-records-eb950-ba100-ba200-and-st700-serious-business
en zeker voor deze prijs is het natuurlijk een enorme aanrader (als hij echt het niveau van de RE-0/RE-zero's benadert).
Heb ze al besteld, dus voor 17,50 per stuk.
vinz98 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:20:
In ears zitten bij mij altijd net niet lekker. Doe mij maar een schuimpje...
Overigens zitten hier schijnbaar speciale 'comfort' oordopjes bij, van een zachter materiaal dan de normale rubberen dopjes. Heb hier natuurlijk nog geen ervaringen mee :p, dus misschien is het gewoon een leuk marketing praatje.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door myrmidon192 op 24-01-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik kan me niet voorstellen dat die in de buurt van het niveau van de RE-zero's kunnen komen. Zeker niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
Heilige Kaas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:59:
Ik kan me niet voorstellen dat die in de buurt van het niveau van de RE-zero's kunnen komen. Zeker niet voor die prijs.
Lijkt mij ook sterk, echter is de adviesprijs toch $80,- waardoor het wellicht al wat geloofwaardiger wordt. Ze noemen de EB950 vooral 'leuk/prettig' om naar te luisteren (wat versterkt laag/midden geluid tegenover een wat verzwakt hoog geluid) , waar de RE0/Re-Zero uitblinkt in een gedetailleerde weergave. Als ik de meningen op head-fi lees zijn ze erg positief (waar hun 70-80 dollar betaald hebben..) Lijkt me dat je hier dan voor 2 voor 35 niet snel een miskoop kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Een aanbieding is iets aan iemand verkopen wat diegene helemaal niet wilde hebben.

Je bent daar dus gevoelig voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
vinz98 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:31:
Een aanbieding is iets aan iemand verkopen wat diegene helemaal niet wilde hebben.

Je bent daar dus gevoelig voor....
Wellicht ben ik hier inderdaad gevoelig voor en het is ook een stukje cognitieve dissonantie om me om het nu goed te praten. Het geval is wel dat ik mijn huidige Jamo in-ears aan het overwegen was om te vervangen, voor bijvoorbeeld Re-Zeros, waar ik echter alleen nog Re-400's voor 100 usd kon bestellen, wat mij net iets te hoge prijs was. Aangezien ik toch op zoek was en deze met relatieve goede reviews voor 35 euro voor de 2 zag, heb ik ze inderdaad gelijk aangeschaft om ze te proberen. Er is echter een verschil tussen iets 'helemaal niet willen hebben' , of 'niet perse nodig hebben'. Overigens geldt voor iBood ook de wet koop op afstand ;)

Maar wil je beweren dat je in de supermarkt ook nooit gevoelig bent voor een aanbieding?

[ Voor 4% gewijzigd door myrmidon192 op 24-01-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Sportieve reactie, veel plezier met je oordoppen. Ik vond het alleen even leuk om je te plagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:27
@R8dical

Hoe is de Bewitch nu met de Janzen condensatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
net buizenversterker aangesloten!

Klinkt prima op lager volume, zoals bekend is, kan ongeveer mijn speakers opblazen zo hard gaat hij (daar was ik bang voor)

bass is veel mooier, maar het mooie hoge mis ik nog wel een beetje... Het is prima, maar niet heel veel beter dan mijn vorige pioneer.

edit: en het signaal kraakt... volgens mij heb ik een nieuwe tulp-tulp kabel nodig xD Maar dat wist ik al half.

edit2: Ik realiseer het me nu pas... maar wat zijn de stemmen supermegamooi!:o

edit3: Ik moet ]eep nog zijn gelijk geven: *Slapped 3.1* ik mis idd niks meer zonder de center. Sub moet ik even kijken of ik die ga houden of niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Dynion op 25-01-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geef het een weekje de tijd. Jullie moeten nog aan elkaar wennen.

Ik heb nog 3 mooie tulpsets voor je liggen nieuw in doos pm me maar.

[ Voor 35% gewijzigd door vinz98 op 26-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toshiro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 19:45
Ik heb een Xiang Sheng Dac-01a (zelfde als Maverick Audio D1) en daar zou ik graag andere opamps in plempen. Ik lees overal dat je een dubbele Burr Brown opa0627 op een adaptor moet solderen en deze plaatsen. Nu heb ik zes linkerhanden en kan ik solderen wel vergeten.

Die dingen zweven gesoldeerd en wel op ebay, maar hoe weet ik nu of ik een echte Burr Brown krijg? lijken me veel fakes tussen zitten. Of kan ik ze nog ergens anders kant en klaar krijgen? iemand tips?

Hier is een voorbeeld listing op ebay: http://www.ebay.nl/itm/2P...m2ebc12f296#ht_1886wt_689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat weten jullie over een ADC? Ik lees dat sommige mensen hun platenspeler via de Line-in van de laptop aansluiten en het vervolgens via de DAC weer afspelen. Dat schijnt gewoon goed te klinken. In eerste instantie denk je dat dat nergens naar kan klinken, maar aan de andere kant, digitaal is digitaal. Zou een simpel goedkoop ADC'tje voldoende zijn om redelijk naar lp's te kunnen luisteren? Ik heb zelf helaas geen line in op mijn laptop, alleen een mic in.

Een ander voorbeeld is het spel Rocksmith, hier zit een kabel bijgeleverd die het gitaar signaal omzet in een digitaal signaal die het spel gebruikt. Zou je hier profijt kunnen hebben van een betere ADC ofzo? Puur geluidskwaliteit heb ik het dan over. Die kabel zorgt wel voor een kleine (vervelende) delay in het geluid, misschien is dat wel te fixen met een betere adc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk voor goede ADC naar apparaten waar de PCM4222 ADC in zit. Hiervan is ook een complete print te koop bij TI. Moet wel een phono versterker voor worden geplaatst.

Verder worden op dit moment enkele DSP ontwikkeld waar je wel direct een platenspeler op kunt aansluiten. De firma twisted pair is al in een ver gevorderd stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Kun je voor die print een link maken, ben geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ti.com/tool/pcm4222evm

Afbeeldingslocatie: http://www.oneaudio.net/Pict/42222.JPG

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Heilige Kaas schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:39:
Wat weten jullie over een ADC? Ik lees dat sommige mensen hun platenspeler via de Line-in van de laptop aansluiten en het vervolgens via de DAC weer afspelen.
Behringer heeft een USB kit @48kHz met phono preamp voor 35,-
http://www.bax-shop.nl/us...-usb/product-details.html

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaas: Line of mic maakt geen bal uit, als je alleen MIC hebt schakelt hij automatisch terug - als het goed is, tenminste. Als je je platenspeler (element) rechtreeks wilt aansluiten zal je toch mic (en liefst nog wat meer versterking) willen hebben. En wat doen ze dan met de RIAA correctie? Als je denkt dat je dat digitaal kan filteren ben je echt verkeerd bezig.

Maar je kan altijd nog beter een analoge link gebruiken dan de standaard audio in van je laptop, ongeacht wat voor merk laptop je hebt. Digitaal is leuk, maar als je het aan de bron verpest met een matige ADC kan je er verderop in de lijn niks meer van maken.

Als je iets goeds wil kan je de M-Audio 1814 overwegen, daar was ik erg tevreden over. Dan kan je met Pro Tools ineens heel aardige producties maken.

Ik ken mensen die per sé een Wolfson of tegenwoordig een ESS Sabre als ADC willen. Tja, maar daar heb ik het geld niet voor. De AD1871 ADC van Analog Devices doet 24 Bits, 96KHz kost minder dan 10 dollar. Maar je bent wel even bezig om een ontwerp/lay out te maken waarmee je het onderste uit de kast haalt. 20 bits is wel te doen, 22 bits is lastig, 24 bits bijna onmogelijk. Maar 22 bits is stukken beter dan de analoge apparaten die je er voor kan hangen. Het evaluatiebord van die AD1871 is zeker niet slecht, maar wel vrij prijzig. Maar dan heb je ook een echte digitale source, eentje die beter is dan ongeacht welke DAC je erachter hangt.

Maar waarom zou je nog knutselen als je voor 200 euro een 2e hands M-Audio op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RIAA correctie gaat prima in het digitale domein. Ik doe dit met de nanodigi en Sabre heeft zelf dsp chips waarbij dit is ingebouwd.

De PCM4222 evm print kost nieuw incl. verzending, import, btw €135,-. Nogmaals dit is de referentie in de proaudio.

De Maudio 1814 heeft wel veel meer mogelijkheden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
Na een lange poos mijn mhzs cd33 Cd speler weer eens gebruikt, maar nou slaat ie bij iedere track.stukjes over.

is hier nog wat aan te doen ?. of is het loopwerk gewoon gaar, zo veel draai uren heeft ie er nog niet op zitten al heb ik hem wel al een jaar of 4.

is deze laserunit zo over te zetten ?

http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item4cf5354fea

[ Voor 25% gewijzigd door dirk38 op 27-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:24
Gister aangegrepen om mijn muse amps in een andere case te bouwen, zodat ze matchen met mijn passieve pre. Ook heb ik per kant 2 Nichicon Gold 16V 2200UF toegepast en de wima caps gebypassed met russische pio's. De dac is een lite ah, de usb -> spdif is een musiland 01 usd, ic's zijn zelfbouw van coax en de speakers zijn kef iq5se. De volgende mod wordt het plaatsen van opamp sockets in de lite ah dac om de LME49710 te kunnen proberen.

Het is mijn eerste echte diy project en dus ook lang niet foutloos, maar het werkt allemaal :)

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_20130126_192202_zps2e561d53.jpg

ps. excuus voor de waardeloze foto :/

[ Voor 7% gewijzigd door Patatjemet op 27-01-2013 13:16 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat ik maar zo'n behringer dingetje haal. :) Het heeft geen nut om een referentie ADC te koppelen met een platenspeler die ik voor 20 euro bij de kringloop heb gehaald. En een phono preamp rechtstreeks op een koptelefoon versterker schijnt ook niemand voor onder de 150 euro wat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:14:
Ik denk dat ik maar zo'n behringer dingetje haal. :) Het heeft geen nut om een referentie ADC te koppelen met een platenspeler die ik voor 20 euro bij de kringloop heb gehaald. En een phono preamp rechtstreeks op een koptelefoon versterker schijnt ook niemand voor onder de 150 euro wat te hebben.
Zeer verstandig.

Hier alles in 1 . Usb, phono pre en hoofdtelefoon voor € 55,-.
http://www.marktplaats.nl...-usb-en-line-uitgang.html

Afbeeldingslocatie: http://www.plattennadel-gleich.de/images/dynavoxupr20front.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:41:
Na een lange poos mijn mhzs cd33 Cd speler weer eens gebruikt, maar nou slaat ie bij iedere track.stukjes over.

is hier nog wat aan te doen ?. of is het loopwerk gewoon gaar, zo veel draai uren heeft ie er nog niet op zitten al heb ik hem wel al een jaar of 4.

is deze laserunit zo over te zetten ?

http://www.ebay.nl/itm/NE...ain_0&hash=item4cf5354fea
Die laserunit past prima in de MHZS33. Als de speler voorheen geen problemen had, probeer eerst de loopwerklens te reinigen met lucht of een zacht borsteltje. Als het nog niet goed werkt haal de flatkabel van het loopwerk aan beide zijden los en bevestig deze weer. Vergeet niet de flatkabel connectoren in het midden voorzichtig iets aan te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patatjemet schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:13:
Gister aangegrepen om mijn muse amps in een andere case te bouwen, zodat ze matchen met mijn passieve pre. Ook heb ik per kant 2 Nichicon Gold 16V 2200UF toegepast en de wima caps gebypassed met russische pio's. De dac is een lite ah, de usb -> spdif is een musiland 01 usd, ic's zijn zelfbouw van coax en de speakers zijn kef iq5se. De volgende mod wordt het plaatsen van opamp sockets in de lite ah dac om de LME49710 te kunnen proberen.

Het is mijn eerste echte diy project en dus ook lang niet foutloos, maar het werkt allemaal :)

[afbeelding]

ps. excuus voor de waardeloze foto :/
Ziet er toch strak uit. d:)b

Tip, kabels aan elkaar binden maakt het nog strakker en mechanische betrouwbaarder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Koifarm nog bedankt voor de link man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:23:
RIAA correctie gaat prima in het digitale domein. Ik doe dit met de nanodigi en Sabre heeft zelf dsp chips waarbij dit is ingebouwd.
Niet achter een 16bits ADC zoals je in de geluidskaart van je laptop vindt. De RIAA correctie beloopt ca. 40 dB, waar zou jij die willen vinden? Dan heb je voor het gebied waar je juist de meeste informatie hebt nog ongeveer 10 bits over, en dan heb ik het nog niet over de extra headroom die je nodig hebt voor de biquad filtering. Sabre en Nanodigi doen dat op een 24 bits signaal, dan houden ze er ca 14 over nadat ze er hun biquads op los gelaten hebben, dat is acceptabel, gegeven wat voor bronmateriaal we het over hebben. Maar met 16 bits materiaal kan je maar beter een analoge RIAA correctie aan de ingang plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

SED

nog even een eye (ear) opener over 24/192 bit:
http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:07:
[...]

Ziet er toch strak uit. d:)b

Tip, kabels aan elkaar binden maakt het nog strakker en mechanische betrouwbaarder.
En je kan ze vastzetten met een kloddertje smeltlijm.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het verschil in de lite Dac met jou vorige opamps?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jullie kunnen mij hier vast wel wat meer over vertellen.

Ik ben zelf geen echte high end kabel believer maar ik heb wel al ondervonden dat het een behoorlijk verschil kan maken. De kabel van mijn koptelefoon heeft een behoorlijk hoge weerstand, die wil ik dus vervangen. Ik zoek iets tussen de 1,5 tot 3 meter. Zou dit goed zijn? Of zal deze beter zijn omdat die wat dunner is, en dus handbaarder voor bij mijn koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:00:Laat ik op voorhand zeggen dat onderstaande "review" subjectief is. Kortom, hoe ik het hoor en beleef.
Bedankt voor je review! Het klinkt als een interessante optie (voor later). De prijs vind ik wel aan de forse kant, maar niet genoeg om het geen optie te laten zijn.

Als ik het goed begrijp heb je de weerstanden voor de tda's niet aangepast? Dit is een veel toegepaste mod, voor zover heb ik gelezen.

Welke waarde caps heb je aangehouden en hoe verhouden deze zich tot de standaard caps? Is dat denk je de grootste klap of is het vervangen van de opamps ook echt een waardevolle mod?

[ Voor 0% gewijzigd door Patatjemet op 29-01-2013 20:35 . Reden: Spelling door gebruik telefoon.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik vond de resultaten van de review een beetje tegenvallen. Lees: het geld dus niet waard.
Met Caps kun je the best bang voor de buck halen, als dat je vraag is.

@Richard: iPads...gnuif, je kon het niet laten hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:12
Ik heb even een paar weken de tijd genomen om aan mijn APPJ te wennen, en ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt. In 1e instantie had ik het gevoel onderin wat te missen, maar nu een paar weken verder lijkt dat helemaal verdwenen. Geen idee of het met inspelen te maken heeft, of misschien gewoon gewenning is.

Heb me wel inmiddels niet kunnen beheersen en hem open geschroefd. Ik kan jullie vertellen dat op wat afschermplaatjes na, de eerder geposte foto’s van de binnenkant goed lijken te kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://image.space.rakuten.co.jp/lg01/12/0000546812/71/img500fbc15zik7zj.jpeg

Helaas kan ik het toch niet laten heb ik een paar Russische 0.22uF FT3’s (Teflon) caps besteld om de huidige koppelcaps (RIFA 0.1uF PHE426 te vervangen). Dit lijkt te gaan passen, ik moet alleen nog iets bedenken om te voorkomen dat ze door middel van de aluminium behuizing sluiting maken. Iemand nog suggesties? Ik kom zelf niet veel verder dan isolatietape of ze aan de bodemplaat vastzetten.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Haha, was een grapje! Helaas snapte je hem niet...ik leg hem wel uit als ik je een keer bij Jeep zie...

[ Voor 163% gewijzigd door vinz98 op 30-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Snap ik niet? Ben je nu bij jeep dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zal stoppen. Ehhh ben gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:36
Interessant topic dit! :)

Ik ben van plan om te gaan beginnen met platen luisteren middels een Thorens TD-320 MkII, echter mijn NAD C325BEE versterker heeft helaas geen phono trap. Nu kan ik de voor de hand liggende keuze maken en voor de NAD PP2i of PP3i phonoversterker gaan, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er in de pricerange van max € 100,- een vergelijkbare of kwalitatief betere versterker te vinden is uit China.

Ik heb zelf al de Dynavox TPR-2 gevonden, prima ding maar wellicht nog iets boven budget. Iemand nog leuke betaalbare alternatieven?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nou , jij miste iets, staat bovenaan de pagina...
http://www.marktplaats.nl...-usb-en-line-uitgang.html

[ Voor 60% gewijzigd door vinz98 op 30-01-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik dacht dat dat ding meer voor de pc bedoelt was, maar ik zie nu inderdaad dat hij ook als "normale" versterker kan dienen. Thanks... :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
JunkO schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:53:
Interessant topic dit! :)

Ik ben van plan om te gaan beginnen met platen luisteren middels een Thorens TD-320 MkII, echter mijn NAD C325BEE versterker heeft helaas geen phono trap. Nu kan ik de voor de hand liggende keuze maken en voor de NAD PP2i of PP3i phonoversterker gaan, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er in de pricerange van max € 100,- een vergelijkbare of kwalitatief betere versterker te vinden is uit China.

Ik heb zelf al de Dynavox TPR-2 gevonden, prima ding maar wellicht nog iets boven budget. Iemand nog leuke betaalbare alternatieven?
Misschien niet uit China, maar wellicht ook even hier kijken:
http://www.phonopreamps.com/index.html#Preamps
Zeker de TC-750 voor Moving Magnet en TC-760LC (Voor MM en MC) zijn schijnbaar ook interessante producten, zeker voor hun prijs.

of de eerste versie van de Musical Fidelity V-LPS voor slechts 110 euro (terwijl je voor de nieuwe versie al gemiddeld 150-160 euro kwijt bent) inclusief verzending vanuit de UK:
http://www.custom-cable.co.uk/musical-fidelity-v-lps.html
Eentje die volgens 'reviews' de 'beste in zijn prijscategorie' is (t.o.v. NAD PP2/NAD PP3/Cambridge 640 & 651p/Pro Ject Phonobox (S))

[ Voor 16% gewijzigd door myrmidon192 op 31-01-2013 09:34 . Reden: Musical fidelity toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:25:
Jullie kunnen mij hier vast wel wat meer over vertellen.

Ik ben zelf geen echte high end kabel believer maar ik heb wel al ondervonden dat het een behoorlijk verschil kan maken. De kabel van mijn koptelefoon heeft een behoorlijk hoge weerstand, die wil ik dus vervangen. Ik zoek iets tussen de 1,5 tot 3 meter. Zou dit goed zijn? Of zal deze beter zijn omdat die wat dunner is, en dus handbaarder voor bij mijn koptelefoon?
Als de kabel in je hoofdtelefoon een behoorlijke hoge weerstand heeft, dan is hij gewoon defect of zijn de aansluitingen op de connectoren misschien losgeraakt. Elke goed functionerende kabel klinkt dan beter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:41:
Weet iemand of en wat er gedaan kan worden aan een "fluitend"/"piepende" buis. Een van de bendix 2C51buisjes maakt dat geluid namelijk.
Kijken of de buis goed ingesteld staat en of er geen stoorsignaal naar toe gaat. Als dat allemaal niet het geval is: Buis vervangen. (heel soms wil zo'n rubber ring erom nog wel eens helepn (een damper) maar meestal doet het niet). Kun je zelf heel eenvoudig testen door de buis vast te pakken als hij gilt. Stopt het gillen als je hem vastpakt, dan zou een damper kunnen helpen. Echter 8 van de 10 keer is bij een fluitende buis niet de buis zelf de oorzaak, maar ligt her probleem elders in de schakeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Killer op 01-02-2013 12:02 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
myrmidon192 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:24:
[...]

Misschien niet uit China, maar wellicht ook even hier kijken:
http://www.phonopreamps.com/index.html#Preamps
Zeker de TC-750 voor Moving Magnet en TC-760LC (Voor MM en MC) zijn schijnbaar ook interessante producten, zeker voor hun prijs.

of de eerste versie van de Musical Fidelity V-LPS voor slechts 110 euro (terwijl je voor de nieuwe versie al gemiddeld 150-160 euro kwijt bent) inclusief verzending vanuit de UK:
http://www.custom-cable.co.uk/musical-fidelity-v-lps.html
Eentje die volgens 'reviews' de 'beste in zijn prijscategorie' is (t.o.v. NAD PP2/NAD PP3/Cambridge 640 & 651p/Pro Ject Phonobox (S))
Bedankt voor alle informatie, ga ik me even in verdiepen. Misschien wel een noobvraag, maar hoe weet ik of mijn platenspeler MM of MC is? :>

Het betreft een Thorens TD-320 MKII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

JunkO schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor alle informatie, ga ik me even in verdiepen. Misschien wel een noobvraag, maar hoe weet ik of mijn platenspeler MM of MC is? :>

het gaat niet om je platenspeler, maar om het element ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een draaitafel is niet MM of MC , het element wat jij gebruikt is dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Nerpissad schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:14:
[...]

het gaat niet om je platenspeler, maar om het element ;)
Zo leer je nog 's wat.. ;) Volgens mij zit er een Yamaha element op die apart is aangeschaft. Ik zal als ik thuis kom even uitzoeken wat het precies is.

Mocht het een MM element zijn (verwacht ik wel) dan lijkt me die TC-750 wel een leuke versterker. Op Marktplaats staat er 1 vlakbij toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

. ik zie een hoop smd en daar zijn enkelen hier in ieder geval geen fan van ;)

meer de TTH types ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Ook een leuke dac met die sabre. http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx wel even zelf in een kastje bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Wat een knoeiboel zo ;(

Maar ben gewoon blij met SMD het heeft vaak betere eigenschappen al is modden wat lastiger uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja , ik leef nog ! en geniet nog elke dag van de Lite Dac AH ZONDER opamps en die Obligato caps !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:25:
Poeh...ik kwam nog wat leuks/duurs tegen. DAC's met een sabre chip
De NFB1.32 voor $650
Beide van het bedrijf audio-gd. Ziet er wel gelikt uit :9
Had je ook in 1x kunnen kopen ipv 2x DAC-AH + mods.
JunkO schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:31:

Ik heb zelf een X-LP gehad. Ik besef achteraf pas dat ik er niet echt blij mee was. Ik heb net een Yaqin MS22b gemod (€250) en die is vele malen beter. Maar dat is misschien wat te duur. De MS11b is denk ik wel een hele goede optie (€90 +?).
Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll281/wai913923wai/KITJOB/DSCN7110.jpg
Als ik het goed heb werkt hij met een NE5532 opamp en verder discrete componenten. Hij is dus achteraf te modden. En ziet er goed uit.

Een Yamaha element is waarschijnlijk een MM. Ik heb ook nog ergens een Yamaha HO-MC (MC9) die prima op een lichte arm past en die het erg leuk deed/doet, maar voor versterkingsfactor maakt dat weinig uit.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.audioweb.cz/uploads/4612_redukce_smd-dip8.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_20130202_154030_zps7d4fcb9c.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@koifarm.. daar word je weer blij van na die nachtmerrie van Bronco ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk is de signaal weg naar de opamps wel ergens onderbroken anders is het nog half werk.
Of opamps er even uit trekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/naamloos.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Mooi soldeerwerk, daar niet van :) . Maar waarom neem je niet gewoon de DIP versie???

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
@ koifarm, vanmiddag nog niet, ik wou even snel luisteren en dus de mod weer terug kunnen draaien.

Ondertussen heb ik de printbanen onderbroken (wat nog lastiger was dan ik had verwacht!), de coax socket vervangen (van dat uber cheapie chassis deel naar gewoon rca) en ook de analoog out sockets vervangen.

Ik ben er erg tevreden mee op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig zijn er opamps die alleen nog in SMD (so8) verkrijgbaar zijn. Mbv zo een dip8 voetje maak je dan een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Wauw.

na een week rooms verkeer en schelle, back up oortjes van sony te hebben gehoord, opeens een buizenversterker met een flac van fourplay... Prachtig. Dank jullie allemaal voor het info verstrekken, ondanks dat mijn gevraag af en toe wat langdradig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Patatjemet , wat zijn dat voor cap's die jij in die Lite dac hebt gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Het zijn vishay 1822 caps, ik had ze nog liggen en ze zijn lekker compact. Ik heb ze ondertussen met dubbelzijdig "schuim" tape boven de output cinch stekkers gemonteerd.

Over de klank, laat ik voorop stellen dat ik het erg lastig vind om op geheugen verschillen aan te geven. Naar mijn idee heeft de passieve mod voornamelijk een betere ruimtelijkheid tot gevolg (plaatsing en ruimte tussen instrumenten). Qua klank vind ik het erg lastig om het verschil aan te geven, ik sluit me daarmee een beetje aan bij wat er eerder gezegd is; het verschil tussen de opamps en passief vereist behoorlijk intensief luisteren om vast te stellen (in mijn opstelling en met mijn oren iig). Misschien dat met betere opamps of betere output caps (of helemaal geen caps) dit nog te verbeteren valt.

Ook de details lijken niet opeens naar een hoger niveau te zijn gegaan, de stock lite ah dac is naar mijn idee daarin al erg goed (zo ook de muse 4x1543).

Ik merk wel duidelijk dat er minder power uit de dac komt. Het lijkt alsof het signaal veel dynamischer is, wat ik daarmee bedoel is dat ik details die eerder duidelijk hoorbaar waren bij een bepaald volume (gemeten met db meter op telefoon) na de passieve mod minder duidelijk hoor (dus meer volume verschil tussen details en bijv. main vocal). Ook moet ik het volume wat verder open draaien (aka het signaal minder afzwakken in mijn geval). Dit kan heel goed te maken hebben met mijn set-up (passieve pre en de daarbij behorende impedance matching).

Wat ik wel gemerkt heb tijdens het modden is dat het heel erg moeilijk is om verschillen aan te geven tussen mods. Het neemt ook een beetje de lol van het luisteren weg, ik heb de neiging om altijd kritisch te blijven luisteren en verlies daarmee de lol van het "gewoon" muziek luisteren. Ik heb ook nog gespeeld met de yaqin buizen buffer na de dac.

Elke keer dat ik een mod (of de buizen buffer er tussen) heb gedaan denk ik; damn, awesome dit dat zus zo. En dan naar een paar dagen bekruipt mij het gevoel dat het voor de mod ook wel erg lekker klonk omdat mij weer iets minder positiefs opvalt (of mijn hoofd speelt spelletjes met mij...). Vervolgens ga ik bij mijn huisgenoot op de kamer zitten met zijn tannoy mx3 speakers met (instap) marantz receiver en dan hoor ik de details die ik als nieuw ervoer daar ook. Aka, (zelfinzicht alert!) het is gewoon mijn state of mind en het intensiever luisteren na het uitvoeren van een mod die mij enthousiast maakt na het modden. Alles heeft zijn voors en tegens, en ik weet niet of het constant blijven modden nu echt zo veel verbetering oplevert.

Wat ik zo ie zo nog ga doen is r35-36 vervangen door 170 ohm (ipv stock 270), dit is een foutje in de dac (ivm ipv 8 v 6 v gebruiken). Dit zal het uitgangs signaal nog verder afzwakken (en de duidelijk waarneembare vervorming laten verdwijnen). Omdat ik voor films kijken het volume nu al bijna volledig open moet zetten zal ik waarschijnlijk de dac met opamps gebruiken. Ik weet nog niet zeker of ik bij de stock opamps blijf (met andere output caps) of dat ik er nog een dip voetje in monteer. Eigenlijk denk ik dat het geheel wel op een dusdanig niveau speelt dat ik er meer lol aan beleef als ik gewoon lekker ga luisteren en dat de verbetering dusdanig marginaal zijn (aka bij gewoon luisteren niet op te merken), dat ik de moeite niet ga nemen.

Dit alles neemt niet weg dat, voor het geld wat ik aan de set heb besteed heb ik, dankzij wat marktplaats koopjes en chinese hifi componenten, een set die waar ik erg happy mee ben en die ik niet gedacht had voor het geld te kunnen bezitten! Het klinkt gewoon erg goed en heeft een "klank" waar ik erg blij mee ben.

Excuus voor de mega lap tekst 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Mmmhhh, ik heb op eBay een set gelijkrichters gekocht. Nu ze binnen zijn, weet ik niet zeker of ik de goede heb gekocht. Kan iemand me dat vertellen? Van Google word ik niet veel wijzer. Op dit moment zit de 5z3p erin En op de Russiche buis zie ik 5u4m ix-69 staan.
Russiche buis is ook stukken kleiner, formaat van een voorbuis ala 6sn7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Russel88 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:30:
@R8dical

Hoe is de Bewitch nu met de Janzen condensatoren?
Klinken goed. Geheel klinkt gecontroleerder met een betere scheiding van de instrumenten.
Dacht eerst dat het laag wat minder was geworden maar dit komt omdat het geheel meer
gecontroleerd is. Dus al met al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Ik volg dit niet helemaal. Is het signaal/volume met de passieve mod nu zachter en nemen de verschillen in details juist toe (plaatsing en diepte)? Of is het signaal/volume nu zachter en zijn de verschillen in details (plaatsing en diepte) minder hoorbaar?

Je beschrijft het goed en dat is "upgraderitis". Echte sprongen voorwaarts zul je, denk ik, niet (meer) maken. M.b.t. focus, plaatsing etc. kun je tweaken tot in het oneindige. De verschillen tussen caps is/kan hoorbaar (zijn). Maar kost ook weer geld. Voor opamps geldt hetzelfde. In dat opzicht denk ik dat het weglaten of opamps vervangen door discrete opamps nog het meeste verschil kan opleveren in focus, diepte, etc. Maar goed dat is slechts een mening.
Het volume is lager en de ruimtelijkheid neemt toe. Wat ik denk te horen is dat details meer naar de achtergrond gaan, dus niet de plaatsing, maar het verschil in volume tussen bijvoorbeeld de zanger en de band. Dus als ik het volume op een niveau stel wat ik voor de mod ook gebruikte lijken de details minder goed hoorbaar, verwijderen als het ware in de achtergrond.

Ik heb nu ondertussen mijn passieve pre er tussen uit gehaald en gebruik de (digitale) volume regeling van de musiland (dus ook de caps uit de dac gehaald). Dus computer -> musiland -> dac -> amps. Hier kan ik kort over zijn, een duidelijke verbetering op alle gebieden (details, ruimtelijkheid, kracht). Dit is zo'n klap dat hierover geen twijfel bestaat. Dit heeft waarschijnlijk te maken met, het verwijderen van de caps en het wegnemen van een extra impedantie stap. Ik ben hier erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:17:
@patatjemet...nu is het me helder en dat herken ik wel. Geen opamps, geen caps is wel eens genoemd. Zo te lezen ook een (leuke) optie om te proberen. Fijn dat je zo tevreden bent. Je hebt dus R35 en 36 nu rechtstreeks op de analoge cinch uitgangen aangesloten. Ik durf dat niet zo goed aan. Volgens anderen zou er dan namelijk circa 3V DC op de uitgangen staan.
Ik zal de multi meter er morgen eens op gooien en wat (fatsoenlijke) foto's maken om het te verduidelijken. Ik heb nu aan de kant van de dac chips een draadje gesoldeerd op de weerstanden op r35 / 36, die inderdaad direct naar de cinch uitgangen gaan. In principe is het geen probleem als de volgende stap input caps heeft, in mijn geval de amps. Ik kan nu, in tegenstelling tot 24 uur geleden, niet stoppen met muziek luisteren (soort van eureka gevoel)! d:)b

Edit: mocht je eens in de buurt (leeuwarden - of over een krap half jaar apeldoorn) zijn mag je natuurlijk ook altijd eens komen luisteren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Patatjemet op 05-02-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@Bronco, bedankt. Ik had al een vermoeden dat ik de verkeerde besteld heb.
@Radical, bij mij zijn ook 2 weerstanden vervangen. Die 2 witte vierkante blokken zijn vervangen met Dale weerstanden.
Zeer zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@patatjemet...nu is het me helder en dat herken ik wel. Geen opamps, geen caps is wel eens genoemd. Zo te lezen ook een (leuke) optie om te proberen. Fijn dat je zo tevreden bent. Je hebt dus R35 en 36 nu rechtstreeks op de analoge cinch uitgangen aangesloten. Ik durf dat niet zo goed aan. Volgens anderen zou er dan namelijk circa 3V DC op de uitgangen staan.
Dit kan als de navolgende trap wel weer een ingangscondensator heeft. Wat vaak ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:35:

@dynion...wat heb je uiteindelijk aangeschaft?
music angel mini p1

verder b&w 601 s2 en een terratec phase 24 fw (wauw, dit scheelt echt een waslijst)

merk nu zowaar dat de b&w's niet perfect zijn... met die oude pioneer was dat nooit hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@patatjemet...nu is het me helder en dat herken ik wel. Geen opamps, geen caps is wel eens genoemd. Zo te lezen ook een (leuke) optie om te proberen. Fijn dat je zo tevreden bent. ...Volgens anderen zou er dan namelijk circa 3V DC op de uitgangen staan.
Dat is dus precies wat ik al de hele tijd zeg. Vooral niet vermelden dat ik dat was... Je had het ook zo kunnen hebben maar nu ken je het alleen van horen zeggen.

Ik heb ondertussen weer wat nieuws klaar. Weer een heel ander concept dac, een beetje zoals de Audio-gd maar dan kleiner. Een delta sigma met discrete opamp voor de buffer.

De SMSL 1855+ is maar een klein doosje, hetzelfde formaat als een t-ampje. Met een hamer en een schoenlepel is het dan toch gelukt. Voor de I/V (2st opa) krijg ik nog wat binnen. De dual/single convertjes passen niet 2 naast elkaar helaas. Hij is dus nog niet helemaal klaar.
Hoe het klinkt? Strak zoals mijn vorige cd speler. Alles klopt wel maar het klinkt wat artificieel. Een hint van hardheid hier en daar. Eerlijk en neutraal maar zonder de vanzelfsprekende natuurlijkheid van de NOS-dacs. Eigenlijk zoals je het verwacht van een hele goede cd speler zonder poespas.
Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.