Jeep je hebt helemaal gelijk. :-)
Welke mod zie je?
Welke mod zie je?
[ Voor 53% gewijzigd door cornelisprul op 14-12-2012 17:32 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 53% gewijzigd door cornelisprul op 14-12-2012 17:32 ]
[ Voor 2% gewijzigd door tweekdingen op 14-12-2012 17:38 . Reden: Spullng ]
[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-12-2012 00:22 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 02:32 ]
Hij speelt vanaf februari, niet heel regelmatig. Daarom had ik nog niet gedacht aan versleten buizen. Als ik de luidsprekers omdraai dan speelt ie een tijdje weer goed om dan weer 1 kanaal zachter te spelen. Ik heb nog geen relatie gevonden tussen eindbuizen en probleem. ik zal eens twee nieuwe bestellen en opnieuw proberen.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:08:
Klinkt idd als een typisch gevalletje 'versleten buis'. Meestal gaan voorbuizen 3-10.000 uur mee, eindbuizen 1000-5000.
Mijn vraag is alleen of dit niet al veel te snel is? Hoe lang speelt hij al?
[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-12-2012 21:45 ]
Op basis van deze laatste woorden worden Opamps vaak verguisd terwijl het net de meest waardevolle onderdelen kunnen zijn.The Ideal Opamp
An ideal opamp has an infinitely high input impedance, and therefore needs no bias current. It is also capable of infinite gain without feedback, so there are no errors between the two inputs (i.e. Rules 1 & 2 will hold for all cases). The ideal opamp also has zero ohms output impedance, and is capable of supplying as much current as you will ever need. The ideal opamp does not exist
Copyright and left by SED...
Dus wel. Die nijvere Chineesjes volgen gewoon braaf een antieke specsheet en referentiedesign. Ik heb het nu al tig x gezien. En ze smijten maar al te graag met namen van componenten en merken (namedropping).Tja een Opamp zit er niet voor niets tussen
Dan moet ik het toch vragen: als het gewenst is om zo min mogelijk componenten tussen de bron (uitgangspinnetje vd DAC chip) en de eindtrap te hebben, waarom dan stoppen bij opamps? Waarom zou je die buizen er nog tussen willen? Die voegen ook alleen maar dingen toe die niets met het orginele signaal hebben te maken. En ze voegen blijkbaar iets toe, anders heeft het geen zin om andere buizen te proberen. Of zie ik iets over het hoofd?Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:54:
In de Mhzs CD33 is dat ook al zo; eerst een gettoblaster 'mystery' DAC-chip waar al een complete I/V-conversie in zit, vervolgens een weerstand en dan een 'BULL BLOWN' opamp en dan 2 fake 'MUNDOLF' caps en dan nog eens een buizen I/V trap.
In de grote Shanling was het nog erger: 3x een R+opamp op een rij en vervolgens nog eens buizen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Kun je hier na een week of twee op terug komen? Ben benieuwd of het dan nog steeds zo is of dat het mid dan is aangetrokken. (of misschien benadrukte de vorige caps het mid wel heel erg..?)R8dical schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:13:Ik moet zeggen, ben nog niet helemaal overtuigd dat deze caps een verbetering zijn tegenover de Solen. Het hoog is wel mooier en de details zijn ook beter, echter mis ik het mid nu wat.
[ Voor 21% gewijzigd door Patatjemet op 18-12-2012 10:56 ]
- raid does not fix stupid -
Om met het laatste te beginnen: een geluidsbeeld dat vooral b r e e d is. En de grap is dat ik dat alleen maar voor elkaar krijg met een buis achter m'n dac (en ja, ik heb een buizenversterker). Opamps, ook goede exemplaren zoals de OPA627, geven weliswaar alles genadeloos weer, maar het ontbreekt ze aan muzikaliteit in de zin van: een juiste balans tussen soundstage en detaillering. Niet dat buizen minder weergeven, maar het geheel is een stuk evenwichtiger.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:33:
@mekkieboek. Kijk het is een kwestie van smaak uiteraard. Naar mijn persoonlijke mening (met nadruk op persoonlijk) ben ik van mening dat je geen buizentrap in je CD speler of Dac zou moeten willen wanneer je een buizenversterker hebt. Omdat het anders dubbelop gaat.
Ik ben van mening dat een buizenamp voldoende "kleur" of "warmte" geeft aan het geluid. De rest van de set zou, in mijn optiek, zo lineair als mogelijk moeten zijn.
Voor wat betreft het wel/niet gebruiken van opamps geldt hetzelfde principe. Kortom, wat vind je mooi klinken. Ik heb gisteren nog's uitgebreid geluisterd en kom tot de conclusie dat ik liever de opamps er tussen wil hebben. Dat geeft een betere "attack" / "slag" in de instrumenten. Tenminste op huidige set geef ik daar de voorkeur aan. Mijn vriendin vond het geluid "vlak" klinken. Naar mijn mening is het niet zozeer vlak maar zijdezacht. Het "live" gevoel is eruit.
En laten we wel zijn, ik kom af en toe in het Burgerweeshuis in Deventer voor een concert en geluid is nooit perfect, het overstuurt af en toe, de akoestiek is niet perfect etc. ect.
Kortom, het is een kwestie van smaak. Welk "geluidsbeeld" geeft jou het 'Wauw" gevoel.
Verwijderd
Het wel of niet weglaten van opamps na een Dac kan niet zomaar. De belangrijkste functie na de DAC is laag doorlaat filtering van alles onder de 50Khz en bufering en/of I/V omzetting. Als na de DAC gewerkt wordt met buizen dan zit daarin ook al vaak een begrenzing van de audioband tot ongeveer 50 Khz. Dan is het weglaten van de opamp na de Dac vaak een verbetering mits de DAC genoeg uitgangsspanning en stroom kan leveren om de navolgende apparatuur aan te sturen.SED schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:59:
Tja een Opamp zit er niet voor niets tussen. IK ben na de nodige mods (zoals de recent besproken lampiziator) niet meer overtuigd van het opschonen van het signaalpad.
Voor degenen die willen weten waar opmaps hun nut hebben is de wiki een aardige start.
Wikipedia: Operationele versterker
De eerste opamps waren ook gebaseerd op buizen en pas sinds de transistor een geintregreerd circuit. Een opmap uit de beginjaren was niet altijd een aanwinst. Nu de moderne opamp erg lineair zijn en 0,00003% moet je vaststellen dat er meer kans is op een negatieve werking door een bypass dan dat je kunt winnen. Een slecht ontwerp zal genodeloos slechter worden als je gaat bypassen vrees ik. Je hoort dan inderdaad zaken die je eerst niet hoorde.
[...]
Op basis van deze laatste woorden worden Opamps vaak verguisd terwijl het net de meest waardevolle onderdelen kunnen zijn.
Toch zijn de Burr-Brown OPA627 en de Texas OPA2134 met eigen karakter versies die heel dicht tegen de perfectie aanzitten.
YMMV echter
[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 20-12-2012 06:47 . Reden: knip ]
Je bedoelt dat het laag minder aanwezig is en minder vol. Dat komt doordat het geluid veel strakker en gecontroleerder is geworden. Je hersenen moeten nog even wennen aan dit nieuwe geluid wat je met twee weken zult leren waarderen. De een noemt het inspelen, ik noem het wennen/leren.]eep heeft zoals gezegd afgelopen zondag mijn Solen caps vervangen voor Jantzen Audio Superior Z-caps.
Echter lijkt het laag ook minder sterk te zijn, ben nog niet helemaal overtuigd dat deze caps een verbetering zijn tegenover de Solen.
Dat lijkt me wel een erg persoonlijke mening. Wennen aan een ander geluid.. en dat moet dan "beter" zijn?Je hersenen moeten nog even wennen aan dit nieuwe geluid wat je met twee weken zult leren waarderen.
Let wel op dat sommige mensen houden van een bepaald gekleurd geluid. Sommigen willen een zo natuur getrouw geluid. Ik houd zelf bijvoorbeeld van een warm geluid met een lekkere hoeveelheid bass.SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:14:
[...]
Dat lijkt me wel een erg persoonlijke mening. Wennen aan een ander geluid.. en dat moet dan "beter" zijn?
Natuurlijk kun je opnames kleuren met techniek, pak dan een fatsoenlijke DSP en ga uit je dak. ( advies: Technics SH-GE90 bijv)
Losse onderdelen zo kleuren dat er een andere karakter ontstaat lijkt me erg strijdig met een natuurlijke weergave van een opname.
Moet je het eens met 2 t-amps (verticaal bi-ampen) proberen, dat heb je dat volle en "lekkere" waarschijnlijk ook! Ik heb dezelfde speakers en vond het bi-ampen een behoorlijke verbetering opleveren. Ik denk dat dit door de relatief lage gevoeligheid komt (zijn immers fabrieksspecs, misschien is het maar 86-87..).Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 03:05:
Ik heb vanavond mijn Yarland FV34A bij een vriend neergezet samen met de Muse DAC. Op een paar kleine Tannoy Mercury M2 (88dB/W 8 Ohm). Dat klonk hartstikke goed alleen het ging niet zo heel hard. Ik denk dat de Yarland toch wel verkocht is nu. Met nog een dacje.
Met de 2021 T-amp klnk het ook heel goed maar met klassiek wat hij meestal draait klinkt een buizenversterker toch wat voller en gewoon 'lekkerder'.
Zoals je camembert moet leren waarderen, sushi, goede wijn, avocado, caviaar, champagne.SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:14:
[...]
Dat lijkt me wel een erg persoonlijke mening. Wennen aan een ander geluid.. en dat moet dan "beter" zijn?
Dat is dan weer het voordeel met hifi; je hebt een referentie van hoe het hoort te klinken. Als je gewend bent aan een echt geluid van een (klassiek) concert weet je gebrek aan vervorming te waarderen.Losse onderdelen zo kleuren dat er een andere karakter ontstaat lijkt me erg strijdig met een natuurlijke weergave van een opname.
Die Streacom is eigenlijk een merk van computerkasten en Informatique voert ze. Waarom niet de echte van Appj PA0901a? Kost ook €180 (+ douane)Gotez schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:48:
@]eep: ik ben erg geintereseerd in de goedkope Streacom. Zeker omdat ik nog nooit een SMPS in een buizenbak heb gehoord. Heb jij een leuke goedkope site om er een te bestellen?
Bij mij nog erger. Ik moet nodig wat dingen achteraan mailen.cornelisprul schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:
2e vraag (mag ik het eigenlijk niet over hebben): kan het zijn dat het bij de douane erg druk is? Zit nu al 4 weken te wachten op mijn dac (meestal is het er met een weekje of 3 wel).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 17:04 ]
Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met smaak. Je zult het lekker vinden of niet. Dat gaat niet beter smaken door veel eten, je kunt er aan wennen hoe smerig je het ook vond.. Heel wat anders dus dan geluidreproductie!Zoals je camembert moet leren waarderen, sushi, goede wijn, avocado, caviaar, champagne.
Vervorming is wat anders dan kleuring.. zeker een PA systeem heeft invloed en lang niet altijd positief. Daar spelen andere belangen een rol waarbij natuurgetrouwheid een van de aspecten is.Dat is dan weer het voordeel met hifi; je hebt een referentie van hoe het hoort te klinken. Als je gewend bent aan een echt geluid van een (klassiek) concert weet je gebrek aan vervorming te waarderen.
[ Voor 5% gewijzigd door vinz98 op 19-12-2012 23:45 ]
Nee dat heeft wel degelijk met het waarderen van kwaliteit te maken. Er zijn legio verwende arrogante pubers die het geluid van een goede stereo niet weten te waarderen omdat ze de vervorming van hun MP3-speler missen.SED schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:38:
Jeep:
[...]
Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met smaak. Je zult het lekker vinden of niet. Dat gaat niet beter smaken door veel eten, je kunt er aan wennen hoe smerig je het ook vond.. Heel wat anders dus dan geluidreproductie!
Dan houden we blijkbaar van hetzelfde maar met een heel ander idee daarbij. Ik hou namelijk helemaal niet van kleuring en vervorming.Ik ben een fan van een buizenversterker geluid wetende dat het soms afwijkt van het origineel. Ik geniet daarvan, maar met kennis van de beperking die het met zich mee brengt.
Ik pretendeer niet dat mijn systeem de perfecte weergave bereikt, wel een die ik prettig vind. En die kennelijk laagdrempelig is getuige de positieve reacties.
Je ziet zeker iets over het hoofd. Er stond bij I/V conversie. Versterking dus. Een buis is een super eenvoudige schakeling, een opamp is heel complex. Als de buis netjes binnen zijn werkgebied opereert houd je vaak een schoner signaal over dan met opamp. Een niet helemaal rechte frequentiecurve is minder erg dan faseonreinheid.mekkieboek schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:08:
Dan moet ik het toch vragen: als het gewenst is om zo min mogelijk componenten tussen de bron (uitgangspinnetje vd DAC chip) en de eindtrap te hebben, waarom dan stoppen bij opamps? Waarom zou je die buizen er nog tussen willen? Die voegen ook alleen maar dingen toe die niets met het orginele signaal hebben te maken. En ze voegen blijkbaar iets toe, anders heeft het geen zin om andere buizen te proberen. Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 00:07 ]
Niet iedereen legt de lat wbt hifi (of auto's, meubels, horloges for that matter) even hoog, al vind ik mezelf zeker geen puber zonder aandacht voor detailVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:56:
Je ziet zeker iets over het hoofd. Er stond bij I/V conversie. Versterking dus. Een buis is een super eenvoudige schakeling, een opamp is heel complex. Als de buis netjes binnen zijn werkgebied opereert houd je vaak een schoner signaal over dan met opamp. Een niet helemaal rechte frequentiecurve is minder erg dan faseonreinheid.
Het is niet voor niets dat veel hele goede DAC's een buizenuitgang hebben. Dat heeft niets met patsfactor of 'fijne vervorming' te maken.
Eindejaar stress.. verbouwingstress die er nu uit moet?Ik wordt daar zo moe van he? Die mensen die blijven beweren dat het juist de vervorming van buizenversterkers is die zo lekker klinkt. Pleur toch op
SED schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:21:
[...]
Eindejaar stress.. verbouwingstress die er nu uit moet?
[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 20-12-2012 13:43 ]
too old, too cold
Het proletariaat heeft het te druk met luisteren naar de lopende band, de McDonalds frituurpan, het gillende 6e kind of het gekraak van de Volkswagen om naar Chinese audio te kunnen luisteren.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:37:
Kortom voldoende mogelijkheden voor het proletariaat.
too old, too cold
Natuurlijk, maar dit topic begint toch met "Hifi..."? Je voorbeeld over gitarenversterkers is juist OT want het is een heel slecht voorbeeld. Dat is net zoiets als met Photoshop een laag vuil, krassen en lensafwijkingen simuleren om een perfect genomen foto er oud en smoezelig uit te laten zien. Of een cd met "plaat tikken en krassen" om het "dat warme geluid" mee te geven. Een heel slecht voorbeeld hiervan is "Christina Aguilera – Back To Basics". Vreselijk. En dan bedoel ik niet de muziek want ze kan best goeie muziek maken. Vergelijk dat eens met "John Mellencamp – No Better Than This" dat echt authentiek is.Niet iedereen legt de lat wbt hifi (of auto's, meubels, horloges for that matter) even hoog, al vind ik mezelf zeker geen puber zonder aandacht voor detail
Beetje dubbelzinnig maar in beide opzichten helemaal de spijker op zijn kop.mekkieboek schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:32:Je tweakt je een ongeluk.
Ik hou gewoon van mooie dingen en kwaliteit. En eerlijkheid. Is daar iets verkeerd aan dan?Negakinu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:54:een laffe afbeelding met "eilitist"
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 15:19 ]
De manier waarop je je uitdrukte in je vorige tirade deed bij mij alle elitisme belletjes rinkelen. Ik vind het prima hoor. Ik heb ook een uitgesproken mening over bepaalde onderwerpen. Ik denk alleen dat de grens tussen "een ander bewust maken van kwaliteit" en "mijn perceptie van kwaliteit is de enige juiste" een beetje vervaagde.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:07:
Ik hou gewoon van mooie dingen en kwaliteit. En eerlijkheid. Is daar iets verkeerd aan dan?
Gewoonlijk hebben de mensen die zeggen:"over smaak valt niet te twisten" zelf geen smaak, creativiteit of ooit geleerd het te waarderen.
Durf eens van het leven te genieten en ga mensen die die proberen een ander bewust te maken van kwaliteit nou niet neerzetten als "elitist". Alsjeblieft zeg. Er zijn in deze wereld ernstigere dingen om je mee bezig te houden.
too old, too cold
nou, je wil de hoop mensen de kost niet geven die vinden dat hun muzieksmaak verheven is boven die van anderen en dat ook menen te kunnen verdedigen. ik denk te lezen in jouw post dat er een mate van objectieve kwaliteit in muziek is?Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:07:
Ik hou gewoon van mooie dingen en kwaliteit. En eerlijkheid. Is daar iets verkeerd aan dan?
Gewoonlijk hebben de mensen die zeggen:"over smaak valt niet te twisten" zelf geen smaak, creativiteit of ooit geleerd het te waarderen.
offtopic:Durf eens van het leven te genieten en ga mensen die die proberen een ander bewust te maken van kwaliteit nou niet neerzetten als "elitist". Alsjeblieft zeg. Er zijn in deze wereld ernstigere dingen om je mee bezig te houden.
zoals mijn broer: ik hou niet van pindakaas, ik hou niet van rijst, ik hou niet van knoflook, ik hou niet van bier, ik hou niet van dat soort film, ik hou niet zo van muziek...Aaargh!
Ik denk van wel. Ik wil moeite doen om dat er uit te halen. En als de muziek me dan niet aanstaat (op dat moment, want muziek is gevoel) dan laat ik het daarbij. Maar ik kan het wel hebben als een ander dat dan op wil zetten.ik weet zeker dat een niet punk muziekliefhebber hier de kwaliteit niet weet uit te halen. betekent dit dat de kwaliteit er niet is?
Nee. Goed is goed. Ik vind het geweldig als mensen genieten van Franssie Bauer. Ik vind Snoop Dog bij tijd en wijle geniaal maar de teksten vaak afstotelijk. Dus dat zal ik niet kopen. Maar ik heb wel Schönberg (12-tonige/atonale muziek) en kan daar soms van genieten. Maargoed, dit gaat meer over muziek.ik denk te lezen in jouw post dat er een mate van objectieve kwaliteit in muziek is?
Ja, dat vind ik van mezelf ook vervelend. Dat is mijn manier van uitdrukken die ik thuis aangeleerd heb. Moeilijk om vanaf te komen.Negakinu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:30:
De manier waarop je je uitdrukte in je vorige tirade deed bij mij alle elitisme belletjes rinkelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 16:17 ]
Het valt me op dat zodra het over muziek/hifi gaat gaat, reacties vaak heel snel uit de hand lopen, vlam in de pan. Dat zie je ook wel in het elfendraden topic. Ik vermoed dat het komt omdat muziek (net als geur) erg direct ingrijpt in de hersenen, op je gevoel, bij mij althans. Ik kan me soms ontzettend opvreten over de sommige achtergrondmuziek in de supermarkt. Doet gewoon pijn aan de oren, dan wil ik maar een ding, zo snel mogelijk de winkel uit. Anderzijds krijg ik soms heftige fysiologische reacties op voor mij goede muziek onder bepaalde omstandigheden, dat houdt niet op bij kippevel alleen. Ik denk dat ik niet de enige ben en ik denk ook dat dat ook lijdt tot de sterke meningen over het onderwerp.SED schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:21:
Ik wil graag discussieren hier, maar wel met respect voor elkaar!
Was niks dubbelzinnig aan, ik heb zo'n simulatie ding en er zijn gewoon ontzettend veel parameters die je kunt instellen. In de oefenruimte/podium bepaald niet handig, dat gewroet in lcd menu's. Thuis is het toch wel handig. Het alternatief is een echte Marshall top met een 500 Watt shuntweerstand (aka straalkachelVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:07:
Beetje dubbelzinnig maar in beide opzichten helemaal de spijker op zijn kop.
hahaaa catch you, je bent - net als ik - Hoog Sensitief!Ik vermoed dat het komt omdat muziek (net als geur) erg direct ingrijpt in de hersenen, op je gevoel, bij mij althans.
Ik vraag me af of je dan meteen HSP bent vinz98. Volgens mij speelt muziek wel in op ieders gevoel.vinz98 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:23:
[...]
hahaaa catch you, je bent - net als ik - Hoog Sensitief!
Dat is vrij duur. Ik heb ook wel voor €600-€700 gezien (hier €750 maar niet zo goede staat).R8dical schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:00:
Die Reference 3A speakers van ]eep blijven toch wel behoorlijk spoken in mijn hoofd.
Kwam gewoon een geluid uit wat precies bij mijn smaak past. Open en met veel punch.
Nu zag ik ergens de Reference 3A Royal Master aangeboden voor 1350 Euro.
Is dit een redelijke prijs, of over de top?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 15:50 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 16:56 ]
About the transportation time, in the description of goods have made it very clear, before you buy why don't see clearly?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 14:21 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 14:20 ]
Ik wilde eigenlijk nog wel wat klein spul bestellen dat geen haast of prioriteit heeft. Maar dat is toch minimaal €3. Beetje duur voor het laatste woord...Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:36:Nee, dat "bestellen" was een cynische practical joke, enkel om alsnog je punt te kunnen maken, niet iets om echt uit te voeren.![]()
...
Nu ik je linkje volg begrijp ik ook meteen waarom m'n eerdere search op eBay niets opleverde.
Ik kreeg hoofdzakelijk Odor!! producten aangereikt, maar het is Ordoer met een extra R.
[ Voor 5% gewijzigd door Patatjemet op 28-12-2012 00:51 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 16:48 ]
goed gefundeerd ook...Raymond schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:48:
Ja, zo'n 2021 versterker is lang niet zo goed als je Marantz.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 18:05 ]
Nee, zelf gemod (adhv jou tips). Ik denk dat voordat de lite hier is jij die muse ook wel binnen hebt! Daarnaast blijft hij prima klinken, alleen dus iets overstuurd op bepaalde tonen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:05:
tja, je hebt hem ook niet van mij toch?
Als je de Muse nog kwijt wilt (niks aan gedaan toch?)... Ik zit nu al 12 weken op 1 te wachtenEn ik wil nu wel eens door.
Eigenlijk moet ik zelf ook eens even een Lite kopen om te experimenteren. Volgens mijn berekening moet de Muse met mijn mods (beste caps) namelijk de Lite met Obbligato caps verslaan. Misschien dat het wat romiger klinkt maar niet zuiverder. Maar misschien dat 4 of 8 TDA's meer verschil maken dan caps.
[ Voor 4% gewijzigd door Patatjemet op 28-12-2012 19:47 ]
Ikzelf heb een topping TP21 en ik vind het een ding van niks. Hij is mooi klein en goedkoop en staat lekker mijn pc speakers aan te sturen. Maar zo geweldig is al dat tripath spul niet en je hoeft er zeker geen echte versterker als zo'n mooie Marantz voor aan de kant te schuiven.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:07:
Kort maar krachtig.
Niet helemaal tevreden over je TA2021?
Ik sluit me aan bij de reacties hierboven, niets te klagen over de (SMSL) TA2021. Klinkt als een klok, gaat hard zat en verbruikt bijna niks. Enige minpunt zou kunnen zijn dat je meer clutter krijgt, een powerbrick erbij met dito kabel. Maar goed, dat werk je een keer netjes weg en da's dat.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:46:
Heeft het nut de Marantz PM7000 te vervangen door iets als de Muse i25W TA2021 of ga je dan sowieso aan kwaliteit inleveren?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heet weliswaar geen Jeep (en trek zeker zijn expertise niet in twijfeltweekdingen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:27:
Maar het kan zijn dat de indeed anders werkt. Ben ook benieuwd of die 2volt meer beter zijn of die 1A meer?
Denk dat Jeep wel uitsluitsel kan geven.
Verwijderd
En dat waren dus precies de pluggen waar ik die kortsluiting mee veroorzaakt had! Je bent gewaarschuwdVerwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 03:11:
Met de Indeed ook maar even meteen een paar GaoFei rhodium plated banana plugs besteld.
Als het niet superduur is, mag het er dan misschien ook nog leuk uitzien? Het oog wil ook wat toch? Het zijn mechanisch iig zeer solide aanschroefbare pluggen.Wellicht meer iets voor het zilveren kabels gesmeed bij elven in maanlicht-topic, maar als het verschil beperkt blijft tot 10 euro ga ik voor de achterliggende gedachte.
Verwijderd
Precies die 2cm overbrugt die ze tekort kwamen. Anyhow...ik heb deze pluggen ook in de amp zitten. Redenen:Heilige Kaas schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:49:
Niks wat een stukje tape niet oplost
Mag ik ook vragen wat het nut van die pluggen zijn? Je verlengt de aansluiting met twee cm?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 17:19 ]
[ Voor 4% gewijzigd door TheGreatCornholio op 04-01-2013 19:58 ]
Heb navraag gedaan bij Reference, blijken inderdaad een voorloper te zijn waar weinig van zijn geproduceerd. Ze zijn helaas niet filterloos en hebben een gevoeligheid van ongeveer 89dB. Dus niet interessant voor mij.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:37:
Ja, dat wel maar hij is van Kevlar, een hele oude serie. Ik heb ooit een vloerstaand model kunnen proberen omdat ik wat meer diepere bas wilde maar het omgekeerde bleek het geval doordat hij intern nog een 2e woofer had en daardoor de impedantie een stuk lager was. Ik denk dat de carbon woofers een beter gedrag vertonen en een duidelijke doorontwikkeling zijn.
Ik weet ook niet of het filter al wel zo minimaal is als bij de latere versies. Kevlar heeft namelijk meer breakup en moet ws perse gefilterd worden. De mijne heeft voor het laag nml geen spoel. Daarom klinkt het ook zo lekker icm buizen; maximale dempingsfactor.
Ik heb ook nog een ander paartje gezien in Losser (?) Overijssel voor €700. Op MP.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 19:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq