HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
Jeep je hebt helemaal gelijk. :-)

Welke mod zie je?

[ Voor 53% gewijzigd door cornelisprul op 14-12-2012 17:32 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Moet wel zeggen dat ik door het zien van al die mooie buizenversterkers, weer spijt krijg dat ik jaren geleden mijn bocama la-224b heb weg gedaan. Had hem destijds gekocht voor 75 gulden! (Gulden? Ja die had je in de prehistorie nog!) . Aangezien ik zelf niet zo'n modder ben, en ik destijds iemand kende bij de td van Hegeman. nieuwe buizen erin en het voorversterker gedeelte gebypassed. Klonk geweldig in samen met een paar b&o m150 en later een set TANNOY T185. Maar wiet weet ooit toch weer aan de buizenbak!

Een vergelijkbare: YouTube: lafayette / bocama la-224b tube amp

Voor mensen die ook evt zoeken naar een goedkope audio switch. Bij condrad zijn ze nog goedkoper dan op ebay. (mocht je meer dingen bestellen ook geen verzendkosten)

http://www.conrad.nl/ce/n...C7CEA5B529BBB97.ASTPCEN28

[ Voor 2% gewijzigd door tweekdingen op 14-12-2012 17:38 . Reden: Spullng ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Rifa koppelcaps moeten er echt uit. Als ik het goed zie zijn ze ook maar 0.1µF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Misschien een stomme vraag, maar welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die wat kleine blauwe blokjes
zitten altijd tussen voor en eindbuis.
op zich ruimte genoeg voor alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik heb het gister erg naar mijn zin gehad! Horen dat zo'n kleine mod een hele grote impact heeft op het geluid was wel leuk :)
Ik ben ook overtuigd om zelf zo'n dac te gaan halen. Nu zit ik alleen nog te kijken naar een goedkoop tijdelijk versterkertje voor mijn koptelefoon. Misschien de O2amp. Of kijken of het aanbod van een maat van me nog geld. dan krijg ik een Grado rs2i en een versterkertje.

Dit is ook wel grappig misschien:
http://dx.com/p/6n11-clas...hone-amplifier-red-147151
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_147151_1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-12-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien wel weer preken voor eigen parochie hoor maar ik denk dat je met mijn Muse dacje icm mijn Sense OTL buizen koptelefoon ampje echt het beste geluid hebt voor het geld. Ik weet nml bijna wel zeker dat de Lite Dac ook nog beter kan maar hij is ook 2x zo duur als mijn Muse (is gemod zelfde prijs als de ongemodde Lite). Of je doet het gewoon zelf.

We hebben gisteren een hele leuke middag gehad. Al was het voor mij nogal druk met gastheer zijn, muziek draaien en solderen allemaal tegelijkertijd. En niet je de kop gek laten maken als er ineens geen geluid uit je net gemodde apparaat komt. :?

De vergelijking 16/44 en 24/96 was iig snel beslist. Bij de eerste tonen was het al wel duidelijk. >:)
Ook de opamps in de Lite DAC-AH bleken met 1 pianoloopje (Morellenbaum² - Casa 1e nummer) snel geëlimineerd. Je hoorde het gewoon gelijk vervormen. De gemodde versie hield het zuiver. Ook stemmen waren mooi glad, vol en natuurlijk. Eerlijk gezegd moest mijn eigen 4xTDA dacje met simpele voeding het afleggen tegen de 8xTDA met eigen voeding. Al heb ik het niet zelf kunnen horen. Ik vermoed dat dit namelijk ook de invloed op de frequentiekarakteristiek van de caps kunnen zijn, maar dan ten koste van openheid en neutraliteit. Jammer dat ik te druk was om zelf goed te kunnen luisteren. Ik kan dat niet hard maken.

Verder vond ik de DAC van Gideon erg goed klinken. Dat is een enkele TDA1541 met daar achter een ECC88 buis. Zelf gemaakt met diverse bordjes in een nette DIY.net behuizing. Respect!

Foto volgt nog.

En dan heb ik vandaag nog R8dicals Bewitch 6550 gemod met Janzen Z-caps. Er was bij mij iets raars mee maar thuis deed ie het gelukkig goed. :)
Ik denk dat ik nu wel weet waardoor dit komt (de bron die er bij mij aanhing).

Wel een druk weekendje zo. 3 apparaten gemod. oOo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

Gotez

42

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:08:
Klinkt idd als een typisch gevalletje 'versleten buis'. Meestal gaan voorbuizen 3-10.000 uur mee, eindbuizen 1000-5000.
Mijn vraag is alleen of dit niet al veel te snel is? Hoe lang speelt hij al?
Hij speelt vanaf februari, niet heel regelmatig. Daarom had ik nog niet gedacht aan versleten buizen. Als ik de luidsprekers omdraai dan speelt ie een tijdje weer goed om dan weer 1 kanaal zachter te spelen. Ik heb nog geen relatie gevonden tussen eindbuizen en probleem. ik zal eens twee nieuwe bestellen en opnieuw proberen.

bedacht voor de adviezen.

@]eep: ik ben erg geintereseerd in de goedkope Streacom. Zeker omdat ik nog nooit een SMPS in een buizenbak heb gehoord. Heb jij een leuke goedkope site om er een te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Was het ook niet zo dat de caps moesten inspelen? Ik weet niet of dat zo is.

En wat je zegt over de master kan inderdaad ook waar zijn. Wat eigenlijk de beste test zou zijn is als je een 24/96 convert naar 16/44.

Met andere woorden we zijn er eigenlijk nog niet helemaal over uit ;) Maar dat betekend wel nog steeds dat 24 bits een voordeel kan hebben, puur omdat de master beter is.
Het voordeel van deze mod is wel dat deze makkelijk omkeerbaar is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-12-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Tja een Opamp zit er niet voor niets tussen. IK ben na de nodige mods (zoals de recent besproken lampiziator) niet meer overtuigd van het opschonen van het signaalpad.

Voor degenen die willen weten waar opmaps hun nut hebben is de wiki een aardige start.

Wikipedia: Operationele versterker

De eerste opamps waren ook gebaseerd op buizen en pas sinds de transistor een geintregreerd circuit. Een opmap uit de beginjaren was niet altijd een aanwinst. Nu de moderne opamp erg lineair zijn en 0,00003% moet je vaststellen dat er meer kans is op een negatieve werking door een bypass dan dat je kunt winnen. Een slecht ontwerp zal genodeloos slechter worden als je gaat bypassen vrees ik. Je hoort dan inderdaad zaken die je eerst niet hoorde.
The Ideal Opamp
An ideal opamp has an infinitely high input impedance, and therefore needs no bias current. It is also capable of infinite gain without feedback, so there are no errors between the two inputs (i.e. Rules 1 & 2 will hold for all cases). The ideal opamp also has zero ohms output impedance, and is capable of supplying as much current as you will ever need. The ideal opamp does not exist :-(
Op basis van deze laatste woorden worden Opamps vaak verguisd terwijl het net de meest waardevolle onderdelen kunnen zijn.

Toch zijn de Burr-Brown OPA627 en de Texas OPA2134 met eigen karakter versies die heel dicht tegen de perfectie aanzitten.
YMMV echter ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja een Opamp zit er niet voor niets tussen
Dus wel. Die nijvere Chineesjes volgen gewoon braaf een antieke specsheet en referentiedesign. Ik heb het nu al tig x gezien. En ze smijten maar al te graag met namen van componenten en merken (namedropping).
In de Mhzs CD33 is dat ook al zo; eerst een gettoblaster 'mystery' DAC-chip waar al een complete I/V-conversie in zit, vervolgens een weerstand en dan een 'BULL BLOWN' opamp en dan 2 fake 'MUNDOLF' caps en dan nog eens een buizen I/V trap.
In de grote Shanling was het nog erger: 3x een R+opamp op een rij en vervolgens nog eens buizen.

Zoek maar eens op sakurasystems naar de opbouw van hun 47Labs NOS DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Denk dat wat gezegd wordt, over 24/96 bit terug converten naar 16/44. Inderdaad de beste methode is om te weten of de 24bit opname werkelijk beter klint door de meer bits of dat het een betere opname/mix is.
En doormiddel van bv de foobar abx plugin de orginele 24 met de de gedownde 16 blind te vergelijken.

Merk trouwens door mijn nieuwe aanschaf (dacje en versterker) ik weer wat kritischer naar opnames luister. Wat heel leuk is, maar helaas ook soms behoorlijke teleurstellingen opleverd. ;). Vooral een gewone shuffle van de complete muziek collectie (dus niet alleen die hele fijne mooie opnames).
Wat is sommige muziek vervelend opgenomen zeg! Bij somige cd's heb je echt de neiging om stukken kauwgom op de voortanden van de zangeres te plakken (het ge-sssssss wat te dempen). Adere opnamens geven je het idee dat de producer heel erg blij is met zijn trebbel en bas toontjes op zijn mengpaneel, en die dus met vol enthausiame gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04
Afgelopen zaterdagmiddag heb ik me ook prima vermaakt, alhoewel ik toch op z'n minst wel een cateringdame had verwacht ;)

Wat me bij binnenkomst wel direct opviel, was het verfijnde karakter van de 300B versterker. Het verschil met m'n eigen KT88 is wat dat betreft toch wel merkbaar. Ook de laagweergave vond ik best goed. Krijg ik hier niet voor elkaar, waarschijnlijk als gevolg van een diepere huiskamer en kleinere klankkasten. Dat wordt dus sparen voor een bijpassende sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
Leuk dat het zo gezellig was bij Jeep. 300B klinkt idd heel erg lekker.
Toevallig heb afgelopen weekend ook de caps vervangen in m'n Bewitch. En nu wil ik ook de Chinese buizen vervangen met NOS buizen. De 6sn7GT had ik al en ben nu op zoek naar de 6SL7. Echter wil ik niet teveel uitgeven.
Zijn russiche NOS buizen als dit wat? http://www.ebay.nl/itm/4x...des-NOS-OTK-/321027067995
Bij Amerikaanse buizen kun je nog naar een merk kijken, maar hier weet ik absoluut niet of het wat is. Iemand ervaring hiermee?
Als elke russische NOS goed is, ga ik ook meteen russiche gelijkrichters halen. Ik merk toch dat de Amerikaanse buizen gewoon een stuk duurder zijn.

Btw. van het weekend ook heel even de Black treausere KT-88z in m'n set gezet. Wauw. Echt super mooie buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ ]eep:

Je mag mijn DAC wel modden! Kunnen we daarna nog een keer een A/B referentie testje doen met allerhande DAC's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:54:
In de Mhzs CD33 is dat ook al zo; eerst een gettoblaster 'mystery' DAC-chip waar al een complete I/V-conversie in zit, vervolgens een weerstand en dan een 'BULL BLOWN' opamp en dan 2 fake 'MUNDOLF' caps en dan nog eens een buizen I/V trap.
In de grote Shanling was het nog erger: 3x een R+opamp op een rij en vervolgens nog eens buizen.
Dan moet ik het toch vragen: als het gewenst is om zo min mogelijk componenten tussen de bron (uitgangspinnetje vd DAC chip) en de eindtrap te hebben, waarom dan stoppen bij opamps? Waarom zou je die buizen er nog tussen willen? Die voegen ook alleen maar dingen toe die niets met het orginele signaal hebben te maken. En ze voegen blijkbaar iets toe, anders heeft het geen zin om andere buizen te proberen. Of zie ik iets over het hoofd?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
]eep heeft zoals gezegd afgelopen zondag mijn Solen caps vervangen voor Jantzen Audio Superior Z-caps.
Ging nog al even wat werk inzitten. Helaas hebben we het verschil niet kunnen beluisteren waar mijn versterker problemen gaf op ]eep zijn installatie. Was al even bang dat hij de geest had gegeven...
Thuis werkte gelukkig alles naar behoren.

Heb maandag thuis zitten luisteren. Viel me meteen op dat er meer details in de muziek zitten. Echter lijkt het laag ook minder sterk te zijn. Ik moet zeggen, ben nog niet helemaal overtuigd dat deze caps een verbetering zijn tegenover de Solen. Het hoog is wel mooier en de details zijn ook beter, echter mis ik het mid nu wat. Net of het geluidsbeeld wat kleiner is.

Heb wel mijn voorbuizen even vervangen (Ken-Rad) voor Sylvania's. Hierdoor werd het beeld toch al een stuk beter. Denk dat bij ieder soort cap een ander type buis hoort.

Helaas ook verwent bij ]eep met het geluid uit zijn installatie. Dat is toch wel een erg open, ruimtelijk beeld. En met een goede punch!. Toen ik de Bewitch zondagavond thuis weer aansluitte merkte ik toch echt het verschil tussen mijn Dali's en zijn Reference 3a. Geluidsbeeld uit mijn Dali's is helaas een stuk dunner. Denk dat ik ook op jacht ga naar Reference monitoren ;). Vraag aan ]eep, welke type Reference monitoren heb jij? (Royal Master of Adande Control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:04
R8dical schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:13:Ik moet zeggen, ben nog niet helemaal overtuigd dat deze caps een verbetering zijn tegenover de Solen. Het hoog is wel mooier en de details zijn ook beter, echter mis ik het mid nu wat.
Kun je hier na een week of twee op terug komen? Ben benieuwd of het dan nog steeds zo is of dat het mid dan is aangetrokken. (of misschien benadrukte de vorige caps het mid wel heel erg..?)

[ Voor 21% gewijzigd door Patatjemet op 18-12-2012 10:56 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ga ik doen Patatjemet, denk dat de boel nog even moet inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:33:
@mekkieboek. Kijk het is een kwestie van smaak uiteraard. Naar mijn persoonlijke mening (met nadruk op persoonlijk) ben ik van mening dat je geen buizentrap in je CD speler of Dac zou moeten willen wanneer je een buizenversterker hebt. Omdat het anders dubbelop gaat.

Ik ben van mening dat een buizenamp voldoende "kleur" of "warmte" geeft aan het geluid. De rest van de set zou, in mijn optiek, zo lineair als mogelijk moeten zijn.

Voor wat betreft het wel/niet gebruiken van opamps geldt hetzelfde principe. Kortom, wat vind je mooi klinken. Ik heb gisteren nog's uitgebreid geluisterd en kom tot de conclusie dat ik liever de opamps er tussen wil hebben. Dat geeft een betere "attack" / "slag" in de instrumenten. Tenminste op huidige set geef ik daar de voorkeur aan. Mijn vriendin vond het geluid "vlak" klinken. Naar mijn mening is het niet zozeer vlak maar zijdezacht. Het "live" gevoel is eruit.

En laten we wel zijn, ik kom af en toe in het Burgerweeshuis in Deventer voor een concert en geluid is nooit perfect, het overstuurt af en toe, de akoestiek is niet perfect etc. ect.

Kortom, het is een kwestie van smaak. Welk "geluidsbeeld" geeft jou het 'Wauw" gevoel.
Om met het laatste te beginnen: een geluidsbeeld dat vooral b r e e d is. En de grap is dat ik dat alleen maar voor elkaar krijg met een buis achter m'n dac (en ja, ik heb een buizenversterker). Opamps, ook goede exemplaren zoals de OPA627, geven weliswaar alles genadeloos weer, maar het ontbreekt ze aan muzikaliteit in de zin van: een juiste balans tussen soundstage en detaillering. Niet dat buizen minder weergeven, maar het geheel is een stuk evenwichtiger.

Vergeet bovendien ook niet dat de weergave door zoveel dingen meer wordt bepaald dan een enkele component. Al vanaf de oorspronkelijke opname vindt er bewerking van het signaal plaats... Meer componenten betekent ook niet per definitie verslechtering van de uitkomst (al is het in de MHZS duidelijk om de specs te doen). Zelf prefereer ik overigens ook een zo kort mogelijke signaalweg. In m'n dac heb ik bijvoorbeeld de mogelijkheid gebouwd om het i2s-signaal vanaf m'n cd-speler rechtstreeks in de dac-chip te pluggen. Geen coax-conversie dus. Op zich werkt het, maar er moet nog aan gesleuteld worden.

Maar over buizen: of ze nu wel of niet afbreuk doen aan het muzieksignaal, het is gewoon leuk om de verschillen tussen buizen onderling te ontdekken om zo achter je 'ideale' geluid te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:59:
Tja een Opamp zit er niet voor niets tussen. IK ben na de nodige mods (zoals de recent besproken lampiziator) niet meer overtuigd van het opschonen van het signaalpad.

Voor degenen die willen weten waar opmaps hun nut hebben is de wiki een aardige start.

Wikipedia: Operationele versterker

De eerste opamps waren ook gebaseerd op buizen en pas sinds de transistor een geintregreerd circuit. Een opmap uit de beginjaren was niet altijd een aanwinst. Nu de moderne opamp erg lineair zijn en 0,00003% moet je vaststellen dat er meer kans is op een negatieve werking door een bypass dan dat je kunt winnen. Een slecht ontwerp zal genodeloos slechter worden als je gaat bypassen vrees ik. Je hoort dan inderdaad zaken die je eerst niet hoorde.

[...]

Op basis van deze laatste woorden worden Opamps vaak verguisd terwijl het net de meest waardevolle onderdelen kunnen zijn.

Toch zijn de Burr-Brown OPA627 en de Texas OPA2134 met eigen karakter versies die heel dicht tegen de perfectie aanzitten.
YMMV echter ;)
Het wel of niet weglaten van opamps na een Dac kan niet zomaar. De belangrijkste functie na de DAC is laag doorlaat filtering van alles onder de 50Khz en bufering en/of I/V omzetting. Als na de DAC gewerkt wordt met buizen dan zit daarin ook al vaak een begrenzing van de audioband tot ongeveer 50 Khz. Dan is het weglaten van de opamp na de Dac vaak een verbetering mits de DAC genoeg uitgangsspanning en stroom kan leveren om de navolgende apparatuur aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 20-12-2012 06:47 . Reden: knip ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

]eep heeft zoals gezegd afgelopen zondag mijn Solen caps vervangen voor Jantzen Audio Superior Z-caps.
Echter lijkt het laag ook minder sterk te zijn, ben nog niet helemaal overtuigd dat deze caps een verbetering zijn tegenover de Solen.
Je bedoelt dat het laag minder aanwezig is en minder vol. Dat komt doordat het geluid veel strakker en gecontroleerder is geworden. Je hersenen moeten nog even wennen aan dit nieuwe geluid wat je met twee weken zult leren waarderen. De een noemt het inspelen, ik noem het wennen/leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Je hersenen moeten nog even wennen aan dit nieuwe geluid wat je met twee weken zult leren waarderen.
Dat lijkt me wel een erg persoonlijke mening. Wennen aan een ander geluid.. en dat moet dan "beter" zijn?
Natuurlijk kun je opnames kleuren met techniek, pak dan een fatsoenlijke DSP en ga uit je dak. ( advies: Technics SH-GE90 bijv)
Losse onderdelen zo kleuren dat er een andere karakter ontstaat lijkt me erg strijdig met een natuurlijke weergave van een opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:14:
[...]

Dat lijkt me wel een erg persoonlijke mening. Wennen aan een ander geluid.. en dat moet dan "beter" zijn?
Natuurlijk kun je opnames kleuren met techniek, pak dan een fatsoenlijke DSP en ga uit je dak. ( advies: Technics SH-GE90 bijv)
Losse onderdelen zo kleuren dat er een andere karakter ontstaat lijkt me erg strijdig met een natuurlijke weergave van een opname.
Let wel op dat sommige mensen houden van een bepaald gekleurd geluid. Sommigen willen een zo natuur getrouw geluid. Ik houd zelf bijvoorbeeld van een warm geluid met een lekkere hoeveelheid bass.
Dus het een is niet altijd beter dna het andere.
En over dat wennen aan het geluid. Dat hoeft inderdaad niet altijd beter te worden. Ik heb zelf al gemerkt dat des te meer ik aan het geluid begon te wennen des te |:( ik het vond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen ff inhoudelijk reageren. Ik ben het met een aantal dingen die hier voorbij komen echt hevig oneens. O-)
Ineens is het zo druk hier. En tig PB's. Ik heb slaap nodig nu. En ik moet de Yaqin phono ook nog modden. :z

Ik heb vanavond mijn Yarland FV34A bij een vriend neergezet samen met de Muse DAC. Op een paar kleine Tannoy Mercury M2 (88dB/W 8 Ohm). Dat klonk hartstikke goed alleen het ging niet zo heel hard. Ik denk dat de Yarland toch wel verkocht is nu. Met nog een dacje.
Met de 2021 T-amp klnk het ook heel goed maar met klassiek wat hij meestal draait klinkt een buizenversterker toch wat voller en gewoon 'lekkerder'. Hij heeft trouwens zelf een oude Cyrus 3 (2eH, ook op mijn aanraden) maar die haalt het toch echt niet in vergelijking. Ik heb wel gemerkt dat je met 88dB speakers met een 12W buizenversterker niet heel veel headroom overhoud.

Ik heb de Reference 3A Master Control gemaakt in Loudon France. 92.5 dB geeft net ff wat meer punch. Lekker voor Rammstein ea. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 03:05:
Ik heb vanavond mijn Yarland FV34A bij een vriend neergezet samen met de Muse DAC. Op een paar kleine Tannoy Mercury M2 (88dB/W 8 Ohm). Dat klonk hartstikke goed alleen het ging niet zo heel hard. Ik denk dat de Yarland toch wel verkocht is nu. Met nog een dacje.
Met de 2021 T-amp klnk het ook heel goed maar met klassiek wat hij meestal draait klinkt een buizenversterker toch wat voller en gewoon 'lekkerder'.
Moet je het eens met 2 t-amps (verticaal bi-ampen) proberen, dat heb je dat volle en "lekkere" waarschijnlijk ook! Ik heb dezelfde speakers en vond het bi-ampen een behoorlijke verbetering opleveren. Ik denk dat dit door de relatief lage gevoeligheid komt (zijn immers fabrieksspecs, misschien is het maar 86-87..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Nette service: had weekje of 4 terug via ebay een Muse TDA 1543x4 DAC besteld. Kreeg ik gister (volledig op hun eigen initiatief) een mailtje van de verkoper of ik het pakje al had ontvangen, zo nee dan kreeg ik een refund. Vanochtend op gereageerd en nu mijn refund al (inclusief shipping). Serviceniveau waar een hoop Nederlandse winkels nog veel van kunnen leren.

Maar natuurlijk wel nog steeds DACloos. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:14:
[...]

Zoals je camembert moet leren waarderen, sushi, goede wijn, avocado, caviaar, champagne.
Dat is dan weer het voordeel met hifi; je hebt een referentie van hoe het hoort te klinken. Als je gewend bent aan een echt geluid van een (klassiek) concert weet je gebrek aan vervorming te waarderen.

Aaan de andere kant; als je 'live' concerten (met PA) gewend bent dan is de kans groot dat je een hele verkeerde referentie hebt. De frequentieweergave is meestal op bepaalde frequenties benadrukt (gekleurd), de ruimtelijkheid is puur namaak en dan nog de vervorming van de stagemonitors, pa-speakers, microfoons, amps etc etc.
Gotez schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:48:
@]eep: ik ben erg geintereseerd in de goedkope Streacom. Zeker omdat ik nog nooit een SMPS in een buizenbak heb gehoord. Heb jij een leuke goedkope site om er een te bestellen?
Die Streacom is eigenlijk een merk van computerkasten en Informatique voert ze. Waarom niet de echte van Appj PA0901a? Kost ook €180 (+ douane)
De Appj heeft goed verkrijgbare ECC83 en EL84 (ik heb ze allebei in oude Philips Miniwatt), de Streacom Russische 6J1 en 6P1.
cornelisprul schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:
2e vraag (mag ik het eigenlijk niet over hebben): kan het zijn dat het bij de douane erg druk is? Zit nu al 4 weken te wachten op mijn dac (meestal is het er met een weekje of 3 wel).
Bij mij nog erger. Ik moet nodig wat dingen achteraan mailen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Jeep:
Zoals je camembert moet leren waarderen, sushi, goede wijn, avocado, caviaar, champagne.
Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met smaak. Je zult het lekker vinden of niet. Dat gaat niet beter smaken door veel eten, je kunt er aan wennen hoe smerig je het ook vond.. Heel wat anders dus dan geluidreproductie!
Dat is dan weer het voordeel met hifi; je hebt een referentie van hoe het hoort te klinken. Als je gewend bent aan een echt geluid van een (klassiek) concert weet je gebrek aan vervorming te waarderen.
Vervorming is wat anders dan kleuring.. zeker een PA systeem heeft invloed en lang niet altijd positief. Daar spelen andere belangen een rol waarbij natuurgetrouwheid een van de aspecten is.
Een hifi hoort zo natuurgetrouw mogelijk de opname weer te geven. Ik ben een fan van een buizenversterker geluid wetende dat het soms afwijkt van het origineel. Ik geniet daarvan, maar met kennis van de beperking die het met zich mee brengt.
Ik pretendeer niet dat mijn systeem de perfecte weergave bereikt, wel een die ik prettig vind. En die kennelijk laagdrempelig is getuige de positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Goed, iedereen zijn smaak, laten we weer ontopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinz98 , waar was jij afgelopen zaterdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik was thuis aan het relaxen. Zware week gehad en 's avonds op uitnodiging feesten tot vroeg in de morgen met hele mooie vrouwen....

Heerlijk...zaterdag weer...

[ Voor 5% gewijzigd door vinz98 op 19-12-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:38:
Jeep:
[...]
Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met smaak. Je zult het lekker vinden of niet. Dat gaat niet beter smaken door veel eten, je kunt er aan wennen hoe smerig je het ook vond.. Heel wat anders dus dan geluidreproductie!
Nee dat heeft wel degelijk met het waarderen van kwaliteit te maken. Er zijn legio verwende arrogante pubers die het geluid van een goede stereo niet weten te waarderen omdat ze de vervorming van hun MP3-speler missen.
Dat heeft met opvoeding te maken. Volwassenen die als kind alleen maar patat gegeten hebben kunnen de verschillende echte smaken van de dingen die ik noemde niet waarderen. Die willen niet naar de Librije, die willen naar McDonalds.
Ik ben een fan van een buizenversterker geluid wetende dat het soms afwijkt van het origineel. Ik geniet daarvan, maar met kennis van de beperking die het met zich mee brengt.
Ik pretendeer niet dat mijn systeem de perfecte weergave bereikt, wel een die ik prettig vind. En die kennelijk laagdrempelig is getuige de positieve reacties.
Dan houden we blijkbaar van hetzelfde maar met een heel ander idee daarbij. Ik hou namelijk helemaal niet van kleuring en vervorming.
Ik wordt daar zo moe van he? Die mensen die blijven beweren dat het juist de vervorming van buizenversterkers is die zo lekker klinkt. Pleur toch op. De soort vervorming is veel belangrijker dan de hoeveelheid. Nee, het is juist het gebrek aan intermodulatievervorming dat ervoor zorgt dat het zo goed en natuurlijk klinkt. Harmonische vervorming van een buizenversterker is zeker bij normaal volume totaal ondergeschikt aan die van de speaker. En helemaal bij akoestische muziek zit het al in grote mate in het signaal zelf.
mekkieboek schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:08:
Dan moet ik het toch vragen: als het gewenst is om zo min mogelijk componenten tussen de bron (uitgangspinnetje vd DAC chip) en de eindtrap te hebben, waarom dan stoppen bij opamps? Waarom zou je die buizen er nog tussen willen? Die voegen ook alleen maar dingen toe die niets met het orginele signaal hebben te maken. En ze voegen blijkbaar iets toe, anders heeft het geen zin om andere buizen te proberen. Of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet zeker iets over het hoofd. Er stond bij I/V conversie. Versterking dus. Een buis is een super eenvoudige schakeling, een opamp is heel complex. Als de buis netjes binnen zijn werkgebied opereert houd je vaak een schoner signaal over dan met opamp. Een niet helemaal rechte frequentiecurve is minder erg dan faseonreinheid.
Het is niet voor niets dat veel hele goede DAC's een buizenuitgang hebben. Dat heeft niets met patsfactor of 'fijne vervorming' te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 00:07 ]

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:56:
Je ziet zeker iets over het hoofd. Er stond bij I/V conversie. Versterking dus. Een buis is een super eenvoudige schakeling, een opamp is heel complex. Als de buis netjes binnen zijn werkgebied opereert houd je vaak een schoner signaal over dan met opamp. Een niet helemaal rechte frequentiecurve is minder erg dan faseonreinheid.
Het is niet voor niets dat veel hele goede DAC's een buizenuitgang hebben. Dat heeft niets met patsfactor of 'fijne vervorming' te maken.
Niet iedereen legt de lat wbt hifi (of auto's, meubels, horloges for that matter) even hoog, al vind ik mezelf zeker geen puber zonder aandacht voor detail :). Gloeidraden, hoogspanning en bijbehorende trafo's zijn voor mij net even een stapje te ver (als in onpraktisch) om een geluid te krijgen wat toch erg goed klinkt.
offtopic:
Voor mijn gitaar is het een heel ander verhaal, daar gaat het juist om lekker veel vervorming van de buizen en verzadiging van de eindtrafo (met oordoppen :P). Digitaal simuleren komt tegenwoordig een heel eind maar dat is vaak een heel gepruts, voor alles is een parameter tot en met hoe de gesimuleerde microfoon voor de gesimuleerde speakerbox hangt enzovoorts. Je tweakt je een ongeluk.

Dit begint een beetje off-topic te worden,Jeep. Dit is meer voer voor dat andere topic :)

Verwijderd

@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:13 ]

• SED

SED

Ik wordt daar zo moe van he? Die mensen die blijven beweren dat het juist de vervorming van buizenversterkers is die zo lekker klinkt. Pleur toch op
Eindejaar stress.. verbouwingstress die er nu uit moet?
In ieder geval spreekt dit soort reacties me niet erg aan!
Ik wil graag discussieren hier, maar wel met respect voor elkaar!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:59
SED schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:21:
[...]

Eindejaar stress.. verbouwingstress die er nu uit moet?
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-CvwEo4oAUEY/TjlRKfm03qI/AAAAAAAACQs/FcZ81hdvELE/s800/Elitist-Eagle-Demotivator.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Negakinu op 20-12-2012 13:43 ]

too old, too cold

Verwijderd

@@

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:13 ]

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:37:

Kortom voldoende mogelijkheden voor het proletariaat.
Het proletariaat heeft het te druk met luisteren naar de lopende band, de McDonalds frituurpan, het gillende 6e kind of het gekraak van de Volkswagen om naar Chinese audio te kunnen luisteren.

too old, too cold

Verwijderd

@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ff frustratie. Trek het je niet aan. Het is nooit persoonlijk bedoeld want degenen van jullie die ik ken vind ik allemaal leuk. Dus laat het niet afhangen van een hardgrondige reaktie.

Laat ik het dan zo zeggen: ik mijn ervaring wordt ik telkens weer bevestigd dat de simpelste schakeling het beste klinkt.
Niet iedereen legt de lat wbt hifi (of auto's, meubels, horloges for that matter) even hoog, al vind ik mezelf zeker geen puber zonder aandacht voor detail
Natuurlijk, maar dit topic begint toch met "Hifi..."? Je voorbeeld over gitarenversterkers is juist OT want het is een heel slecht voorbeeld. Dat is net zoiets als met Photoshop een laag vuil, krassen en lensafwijkingen simuleren om een perfect genomen foto er oud en smoezelig uit te laten zien. Of een cd met "plaat tikken en krassen" om het "dat warme geluid" mee te geven. Een heel slecht voorbeeld hiervan is "Christina Aguilera ‎– Back To Basics". Vreselijk. En dan bedoel ik niet de muziek want ze kan best goeie muziek maken. Vergelijk dat eens met "John Mellencamp ‎– No Better Than This" dat echt authentiek is.
Beetje dubbelzinnig maar in beide opzichten helemaal de spijker op zijn kop.
Negakinu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:54:een laffe afbeelding met "eilitist"
Ik hou gewoon van mooie dingen en kwaliteit. En eerlijkheid. Is daar iets verkeerd aan dan?
Gewoonlijk hebben de mensen die zeggen:"over smaak valt niet te twisten" zelf geen smaak, creativiteit of ooit geleerd het te waarderen.
offtopic:
zoals mijn broer: ik hou niet van pindakaas, ik hou niet van rijst, ik hou niet van knoflook, ik hou niet van bier, ik hou niet van dat soort film, ik hou niet zo van muziek...Aaargh!
Durf eens van het leven te genieten en ga mensen die die proberen een ander bewust te maken van kwaliteit nou niet neerzetten als "elitist". Alsjeblieft zeg. Er zijn in deze wereld ernstigere dingen om je mee bezig te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 15:19 ]

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:07:

Ik hou gewoon van mooie dingen en kwaliteit. En eerlijkheid. Is daar iets verkeerd aan dan?
Gewoonlijk hebben de mensen die zeggen:"over smaak valt niet te twisten" zelf geen smaak, creativiteit of ooit geleerd het te waarderen.

Durf eens van het leven te genieten en ga mensen die die proberen een ander bewust te maken van kwaliteit nou niet neerzetten als "elitist". Alsjeblieft zeg. Er zijn in deze wereld ernstigere dingen om je mee bezig te houden.
De manier waarop je je uitdrukte in je vorige tirade deed bij mij alle elitisme belletjes rinkelen. Ik vind het prima hoor. Ik heb ook een uitgesproken mening over bepaalde onderwerpen. Ik denk alleen dat de grens tussen "een ander bewust maken van kwaliteit" en "mijn perceptie van kwaliteit is de enige juiste" een beetje vervaagde.

Er zijn natuurlijk ernstigere dingen in deze wereld om me mee bezig te houden. Chinese Hi-Fi bijvoorbeeld. Oh! En harmonische vervorming! O-)

too old, too cold

• R8dical
Ik heb op mijn werk een collega die bij hoog en laag beweert dat het luisteren naar een buizenversterker niet het luisteren naar de muziek is zoals deze behoort te worden weergegeven.

Een buizenversterker vervormt volgens hem het geluid en geeft een warm sausje mee. Volgens hem geeft b.v. een Tripath versterker het geluid weer zoals dit ook is opgenomen omdat het rendement veel hoger is.

Ik heb hier een andere mening over. Voor mij zijn buizen juist een veel betere weergever. Maar goed, dit kan dan "smaak" zijn. Hij bekijkt het van de analitische kant en vooral naar het rendement wat bij een buizenversterker niet echt hoog is.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

offtopic:
zoals mijn broer: ik hou niet van pindakaas, ik hou niet van rijst, ik hou niet van knoflook, ik hou niet van bier, ik hou niet van dat soort film, ik hou niet zo van muziek...Aaargh!
nou, je wil de hoop mensen de kost niet geven die vinden dat hun muzieksmaak verheven is boven die van anderen en dat ook menen te kunnen verdedigen. ik denk te lezen in jouw post dat er een mate van objectieve kwaliteit in muziek is?
bv. als je maar lang genoeg luistert naar pretentieuze singer-songwriter ellende, dan wordt het vanzelf goed..

ik kan het misschien beter illustreren met een praktijkvoorbeeld:
in 'mijn' muziekgenre (punk) zijn er een paar LP's die als legendarisch worden beschouwd. ik weet zeker dat een niet punk muziekliefhebber hier de kwaliteit niet weet uit te halen. betekent dit dat de kwaliteit er niet is?
zo zijn er ook stromingen binnen diezelfde punkbeweging waarin bepaalde, voor het geoefende oor, slechte platen als legendarisch worden beschouwd. hier speelt de hype, het imago van de band en andere factoren mee.
die objectieve kwaliteit is er maar in heel beperkte mate indien überhaupt al.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat een niet punk muziekliefhebber hier de kwaliteit niet weet uit te halen. betekent dit dat de kwaliteit er niet is?
Ik denk van wel. Ik wil moeite doen om dat er uit te halen. En als de muziek me dan niet aanstaat (op dat moment, want muziek is gevoel) dan laat ik het daarbij. Maar ik kan het wel hebben als een ander dat dan op wil zetten.
ik denk te lezen in jouw post dat er een mate van objectieve kwaliteit in muziek is?
Nee. Goed is goed. Ik vind het geweldig als mensen genieten van Franssie Bauer. Ik vind Snoop Dog bij tijd en wijle geniaal maar de teksten vaak afstotelijk. Dus dat zal ik niet kopen. Maar ik heb wel Schönberg (12-tonige/atonale muziek) en kan daar soms van genieten. Maargoed, dit gaat meer over muziek.

Ik heb het soms op shows dat er een heeele dure installatie staat en dat ik uit fatsoen blijf zitten maar het liefst na 5 seconden al wegloop (Von Schweikert/Kronzilla demo zanger klonk als een reus van 30m met een gitaar als een roeiboot). Of uit verbijstering. Van "maar horen jullie dit dan zelf niet?" zoals de KEF Blades (stemmen komen uit een toetertje). Ik hoor echt wel wat er goed gaat maar bij zulke dure opstellingen vind ik dat je niet zulke basale dingen fout mag doen. Dan ga ik daarnaast in een glazen vierkante vissenkom zitten en het is een verademing. Dat waren de nieuw geïntroduceerde Pio-sound elektrostaten (of magneto-?).
Negakinu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:30:
De manier waarop je je uitdrukte in je vorige tirade deed bij mij alle elitisme belletjes rinkelen.
Ja, dat vind ik van mezelf ook vervelend. Dat is mijn manier van uitdrukken die ik thuis aangeleerd heb. Moeilijk om vanaf te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 16:17 ]

Verwijderd

Jammer, bijna een hele pagina niet over hifi uit China gepraat.

• mekkieboek
[mega-off-topic-maar-what-the-hell]
SED schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:21:
Ik wil graag discussieren hier, maar wel met respect voor elkaar!
Het valt me op dat zodra het over muziek/hifi gaat gaat, reacties vaak heel snel uit de hand lopen, vlam in de pan. Dat zie je ook wel in het elfendraden topic. Ik vermoed dat het komt omdat muziek (net als geur) erg direct ingrijpt in de hersenen, op je gevoel, bij mij althans. Ik kan me soms ontzettend opvreten over de sommige achtergrondmuziek in de supermarkt. Doet gewoon pijn aan de oren, dan wil ik maar een ding, zo snel mogelijk de winkel uit. Anderzijds krijg ik soms heftige fysiologische reacties op voor mij goede muziek onder bepaalde omstandigheden, dat houdt niet op bij kippevel alleen. Ik denk dat ik niet de enige ben en ik denk ook dat dat ook lijdt tot de sterke meningen over het onderwerp.
Beetje dubbelzinnig maar in beide opzichten helemaal de spijker op zijn kop.
Was niks dubbelzinnig aan, ik heb zo'n simulatie ding en er zijn gewoon ontzettend veel parameters die je kunt instellen. In de oefenruimte/podium bepaald niet handig, dat gewroet in lcd menu's. Thuis is het toch wel handig. Het alternatief is een echte Marshall top met een 500 Watt shuntweerstand (aka straalkachel :)) van 8 Ω en aftappen naar je hifi. Niet echt praktisch.
[/mega-off-topic-maar-what-the-hell]

• Patatjemet
Heeft iemand hier ervaring met de Yaqin buizen buffers? Ik heb er hier lokaal eentje van marktplaats geplukt om te proberen. Volgens mij is de uitgangs impedantie van mijn passieve volume control 10k en de input impedantie van de muse m21 ook 10 k, dus daar valt hopelijk wat winst te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik vermoed dat het komt omdat muziek (net als geur) erg direct ingrijpt in de hersenen, op je gevoel, bij mij althans.
hahaaa catch you, je bent - net als ik - Hoog Sensitief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Net maar mijn stoute schoenen aangedaan en een APPJ 0901a besteld. Ben heel benieuwd of die 3,5 watt voldoende is. Zo nee, dan maar kijken naar een paar speakers met een hoger rendement (nu 90dB @ 4ohm) of eventueel verplaatsen naar mijn werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Die Reference 3A speakers van ]eep blijven toch wel behoorlijk spoken in mijn hoofd.
Kwam gewoon een geluid uit wat precies bij mijn smaak past. Open en met veel punch.

Nu zag ik ergens de Reference 3A Royal Master aangeboden voor 1350 Euro.
Is dit een redelijke prijs, of over de top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
vinz98 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:23:
[...]

hahaaa catch you, je bent - net als ik - Hoog Sensitief!
Ik vraag me af of je dan meteen HSP bent vinz98. Volgens mij speelt muziek wel in op ieders gevoel.
Misschien bij de een wat sterker dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opmerking "je tweakt je een ongeluk" is wel degelijk dubbelzinnig. Of had je zelf de onpeilbare diepte van je uitspraak niet door? :P
Letterlijk: je tweakt (maakt) een ongeluk (lekker veel vervorming).
Figuurlijk: je zit zo lang te tweaken tot je er ongelukkig van wordt.
R8dical schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:00:
Die Reference 3A speakers van ]eep blijven toch wel behoorlijk spoken in mijn hoofd.
Kwam gewoon een geluid uit wat precies bij mijn smaak past. Open en met veel punch.

Nu zag ik ergens de Reference 3A Royal Master aangeboden voor 1350 Euro.
Is dit een redelijke prijs, of over de top?
Dat is vrij duur. Ik heb ook wel voor €600-€700 gezien (hier €750 maar niet zo goede staat).
Anders zou ik deze eens bezoeken: Reference 3A Andande Control voor €525. En dan gelijk even de Etudes (Etude Rhea) beluisteren! En hij heeft ook nog een paar Jean-Marie Reynaud Sonate. Ook erg volwassen speakers IMO.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

of, ga eens electrostaten beluisteren. Dan merk je pas wat fasereinheid en transparatie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ik had ze gezien. De Andande Control kan je niks op het internet over vinden.

Valt me ook op dat de driver compleet afwijkt van die van de overige serie.
Zal dit dan wel de originele driver zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wel maar hij is van Kevlar, een hele oude serie. Ik heb ooit een vloerstaand model kunnen proberen omdat ik wat meer diepere bas wilde maar het omgekeerde bleek het geval doordat hij intern nog een 2e woofer had en daardoor de impedantie een stuk lager was. Ik denk dat de carbon woofers een beter gedrag vertonen en een duidelijke doorontwikkeling zijn.
Ik weet ook niet of het filter al wel zo minimaal is als bij de latere versies. Kevlar heeft namelijk meer breakup en moet ws perse gefilterd worden. De mijne heeft voor het laag nml geen spoel. Daarom klinkt het ook zo lekker icm buizen; maximale dempingsfactor.

Ik heb ook nog een ander paartje gezien in Losser (?) Overijssel voor €700. Op MP.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net bericht gehad van ordoer's shop (Odoer) over de bestelling die ik gedaan heb. Ik had in oktober (11-10-12) besteld. En het is er nu nog steeds niet. Maar als hij het pas in november verstuurd (een maand later dus)... Ik vroeg me al af of ik de datum goed had (nl vs us notatie). Lekker laks allemaal. En doodleuk zeggen dat als ik het sneller wil hebben dat ik dan maar anders moet laten versturen. Het is al zo lang geleden dat ik niet eens negatieve feedback meer kan geven op Ebay. Beetje arrogant heerschap ook. Quote:
About the transportation time, in the description of goods have made it very clear, before you buy why don't see clearly?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit Muse 2021 bordje besteld om een T-ampje mee te repareren. Daar kun je echt geen uur voor zitten prutsen om een 2021 chipje te solderen. Dat is dus dezelfde als muse-hifi lab (dong13888).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik had er laatst ook eentje die er iets van twee maanden over deed om iets van 7 usd naar mij te krijgen dus ik heb er een negatieve feedback over achtergelaten. Dat vinden ze vreselijk en dan krijg je al snel smeekmailtjes. Ik laat het lekker staan, hij bekijkt het maar....verdiend is verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dan moet ik nòg wat gaan bestellen. :s De periode voor feedback is al verlopen, zo lang duurt het al. Maar, om eerlijk te zijn, ik denk ook wel dat die Chinezen er zelf ook knap beroerd van worden dat hun handel zo lang opgehouden wordt.

Ik heb hem maar (weer) een mailtje gestuurd.
I ordered and payed >70 days ago. Still no answer. No need to ask if I can read. I consider this very rude, and bad for business.
Maybe I have link for you:linkje naar leesbril
You state: "·1.All item will be shipped by Airmail post within 3 business days It takes approximately 12-25days(USA ,CA,AU,UK).other country 15-35days."
If long deliverytime is a problem it is certainly not something I can fix. Only you. Go to the postoffice and ask why. It is bad for YOUR business. And mine.
I was planning to order more, much more. But I am sure now I will go to someone else since you clearly show you do not want to cooperate.
Kind regards,

Zal ie ook niet leuk vinden. >:)
Ik heb te vaak naar Ushi gekeken geloof ik. "for me for you" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Mag ik vragen wat je bestelde voor je canon, ik heb er namelijk ook eentje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:36:Nee, dat "bestellen" was een cynische practical joke, enkel om alsnog je punt te kunnen maken, niet iets om echt uit te voeren. O-)

...
Nu ik je linkje volg begrijp ik ook meteen waarom m'n eerdere search op eBay niets opleverde.
Ik kreeg hoofdzakelijk Odor!! producten aangereikt, maar het is Ordoer met een extra R. :+
Ik wilde eigenlijk nog wel wat klein spul bestellen dat geen haast of prioriteit heeft. Maar dat is toch minimaal €3. Beetje duur voor het laatste woord...
offtopic:
Odor... dat is ODOL op zijn Chinees. Toen ik in dienst zat was dat een afkorting voor "ontzettend dikke ochtend l..." >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
offtopic:
Dat is het nog steeds hoor... De vrouwelijke variant is een KNOKje.... Klets Nat Ochtend K..je...

Ik PM je nog effe voor die buisjes. Van het weekend kwam het er niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Kon net de verleiding toch niet weerstaan, heb een lite dac ah besteld. Nog even getwijfeld over het losse mainboard, maar voor die 40 euro verschil kan ik de missende onderdelen (behuizing, trafo) niet zelf regelen denk ik.

Of het aan de muse 4 x 1543 ligt of door een mod die ik heb (nagelaten) uit te voeren, (harde) piano aanslagen vervormen (soms), wat me meer een meer irriteerde. Misschien een kwestie van het verhogen van het weerstandje voor de spanning naar de chips (aka lagere spanning naar de 1543's)?

Daarnaast ben ik gewoon erg benieuwd hoe het klinkt en kan ik met mijn passieve pre de extra 3 dB's goed gebruiken :P

De muse heeft me zeker lekker gemaakt voor de nos klank. Ga natuurlijk de opamps bypassen en mooie caps gebruiken (thx ]eep!)!

[ Voor 5% gewijzigd door Patatjemet op 28-12-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, je hebt hem ook niet van mij toch?
Als je de Muse nog kwijt wilt (niks aan gedaan toch?)... Ik zit nu al 12 weken op 1 te wachten :( En ik wil nu wel eens door.

Eigenlijk moet ik zelf ook eens even een Lite kopen om te experimenteren. Volgens mijn berekening moet de Muse met mijn mods (beste caps) namelijk de Lite met Obbligato caps verslaan. Misschien dat het wat romiger klinkt maar niet zuiverder. Maar misschien dat 4 of 8 TDA's meer verschil maken dan caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een drietal maanden geleden uiteindelijk niet gegaan voor de gemodde Muse maar voor de Beresford Bushmaster en na vernieuwing van alle bekabeling is het nu tijd voor een blik op de andere apparatuur.

Bovengenoemde DAC staat aangesloten op de Marantz PM-7000 en die stuurt weer de Visaton Alto IIIc aan.

Heeft het nut de Marantz PM7000 te vervangen door iets als de Muse i25W TA2021 of ga je dan sowieso aan kwaliteit inleveren? Waarom ik het zou willen indien geen kwaliteitsverlies: ruimte en verbruik. De DAC moet ik toch handmatig uitzetten dus afstandsbediening heeft geen toegevoegde waarde voor de Marantz evenals de benodigde hoeveelheid ingangen, dat is door de DAC gereduceerd tot één.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Ja, zo'n 2021 versterker is lang niet zo goed als je Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort maar krachtig. :)

Niet helemaal tevreden over je TA2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raymond schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:48:
Ja, zo'n 2021 versterker is lang niet zo goed als je Marantz.
goed gefundeerd ook...

Ik heb vorige week een Muse M21 met een Mission Cyrus 3 de vloer zien/horen aanvegen op vrij eenvoudige speakers. Het zal ook de leeftijd van de versterker geweest zijn. Ik ben nooit zo dol op Marantz geweest. En ik speel al 20 jaar niet meer met transistorversterkers. De enige die me ooit aanspraken zijn Sphinx en pas nog een Perreaux. Maar die kosten ook ietsje meer. Het geluid van de Tripath 2021 spreekt me echter wel aan omdat alles zo precies neergezet wordt en toch een volle natuurlijke klank heeft. Ook al is het hoog soms wat 'spitty'.

Ik heb proberen te achterhalen wat die Beresford nou voor een DAC is. Het enige wat ik kon vinden is dat het een non-oversampling is met een opamp. Veel (ongefundeerde) loftuitingen maar niets over welke chips hij nou gebruikt. Niks overtuigends dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geluidskwaliteit is wel enorm vooruit gegaan maar dat was vanaf een non-dedicated DAC setup dus niet zo heel moeilijk.

Deze schijnt in de Bushmaster te zitten: Wolfson WM8524

Het idee achter het ontwerp is overigens om zo min mogelijk aan het signaal te veranderen door het aantal tussenliggende componenten minimaal te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:05:
tja, je hebt hem ook niet van mij toch?
Als je de Muse nog kwijt wilt (niks aan gedaan toch?)... Ik zit nu al 12 weken op 1 te wachten :( En ik wil nu wel eens door.

Eigenlijk moet ik zelf ook eens even een Lite kopen om te experimenteren. Volgens mijn berekening moet de Muse met mijn mods (beste caps) namelijk de Lite met Obbligato caps verslaan. Misschien dat het wat romiger klinkt maar niet zuiverder. Maar misschien dat 4 of 8 TDA's meer verschil maken dan caps.
Nee, zelf gemod (adhv jou tips). Ik denk dat voordat de lite hier is jij die muse ook wel binnen hebt! Daarnaast blijft hij prima klinken, alleen dus iets overstuurd op bepaalde tonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patatjemet op 28-12-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
@refused,

Ben zelf ook in bezit van de muse i25w. Heb hem trouwens in Engeland besteld
http://www.ebay.nl/itm/MU...fiers&hash=item3a77b24d03
Wel iets duurder maar binnen 8 dagen in huis, (geen zin in lange chinese wacht tijden en evt douana vertraging. Heb hem in gebruik met de SMSL SD-1955+ en laptop en 2 driade mk11 speakers.

Ik ben zelf behoorlijk tevreden met de set. Voor mij was ook een van de redenen een laag verbruik compact setje. (en wat ik al eerder in dit topic vermelde, de muse gebruikt ongeveer 2 watt aan stroom :) )

Ik ben ook tot de keuze overgegaan na het lezen van de positive ervaringen van Jeep en zijn goede omschrijving van wat je er van kan verwachten.

Het is natuurlijk wel zo dat elke ervaring natuurlijk puur persoonlijk is, en dat je kan verwachten dat hij anders klinkt dan de marantz (wat in de oren van de luisteraar niet perse beter of slechter is). En wat er natuurlijk ook gebeurd dat als je een nieuwe aankoop doet je waarschijnlijk ook weer heel erg bewust gaat luisteren naar opnamens. Aan het begin had ik soms best weleens dat ik dacht wat klinkt deze cd vervelend (bv te schel). Maar door vervolgens weer mijn oude versterker aan te sluiten kwam ik al snel tot de ontdekking dat het inderdaad gewonen een vervelende opname is, en de schuld niet bij de muse ligt.

Om het af te ronden, vind je het leuk om voor 40 euro het risico aan te gaan (hobby investering :) ). Dan denk ik dat je er een leuke versterker aan hebt. Mocht je toch niet wennen aan een nieuwe geluid, dan kan je hem altijd wel weer kwijt. (of evt een leuke extra versterker voor bv bij lcd tv of slaapkamer).

Laatste tip: zoals andere mensen hier al schrijven: geef het ook wat tijd, om te wennen aan het geluid.

Succes met je beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:07:
Kort maar krachtig. :)

Niet helemaal tevreden over je TA2021?
Ikzelf heb een topping TP21 en ik vind het een ding van niks. Hij is mooi klein en goedkoop en staat lekker mijn pc speakers aan te sturen. Maar zo geweldig is al dat tripath spul niet en je hoeft er zeker geen echte versterker als zo'n mooie Marantz voor aan de kant te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42
Mn 32V 2*100w tripath... Tda... Nogiets doet het anders meer zuiver en meer vermogen dan mn Denon AVR2805.
Deze tripath.is een 8ohm versterker en stuurt 8ohm speakers aan. Wat een volume, diep laag en strak geluid bij zeer hoog volume, de speakers lijken of ze er uit gelanceerd worden zoveel uitslag ze geven, maar de bas blijft loepzuiver en het hoog ook... Ik ben voor klasse-D boven AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:46:
Heeft het nut de Marantz PM7000 te vervangen door iets als de Muse i25W TA2021 of ga je dan sowieso aan kwaliteit inleveren?
Ik sluit me aan bij de reacties hierboven, niets te klagen over de (SMSL) TA2021. Klinkt als een klok, gaat hard zat en verbruikt bijna niks. Enige minpunt zou kunnen zijn dat je meer clutter krijgt, een powerbrick erbij met dito kabel. Maar goed, dat werk je een keer netjes weg en da's dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Indeed TA2021S ziet er wat beter afgewerkt uit van de binnenkant, plus bijgeleverde afgeschermde 5A-poweradapter is wellicht handig.

Knoop doorgehakt en het gaat wel een TA2021 worden, dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Ziet er inderdaad een stuk mooier uit dan de muse i25w. De indeed heeft wat meer hifi uitstraling, muse lijkt meer op een hobby boxje. Waar ga je hem bestellen?

En meer iets wat Jeep waarschijnlijk weet.
Is een 14volt voeding (wel 4A) niet beter dan de 12volt 5A (die volgens mij bij de indeed zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Indeed heeft een aansluiting voor 12.5v, de adapter is shielded en die extra 1A lijkt me juist ten goede komen? Maar wellicht werkt het idd niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Heb ook geen idee, weet wel dat de op de achterkant van mijn muse 12volt staat vermeld., Maar dat de meeste t-ampjes geleverd worden met een 14 volt (en die daar prima mee werken).

Maar het kan zijn dat de indeed anders werkt. Ben ook benieuwd of die 2volt meer beter zijn of die 1A meer?

Denk dat Jeep wel uitsluitsel kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
tweekdingen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:27:
Maar het kan zijn dat de indeed anders werkt. Ben ook benieuwd of die 2volt meer beter zijn of die 1A meer?

Denk dat Jeep wel uitsluitsel kan geven.
Ik heet weliswaar geen Jeep (en trek zeker zijn expertise niet in twijfel :P ) maar de Indeed heeft net als de Muse of de SMSL te maken met de specs van de TA2021 specs en die kun je vinden in de datasheet.

Qua spanning: de maximale operating condition wbt voeding is 14.6V. Het absolute (i.e. non-operating) maximum is 16V maar als je 'm daarmee daadwerkelijk maximaal gaat uitsturen kun je 'm opblazen.
Hoe dan ook (simpel gezegd) hoe hoger de voedingspanning, hoe meer headroom == hoe harder ie gaat zonder te clippen.

Qua stroom: bij een powerbrick met te weinig capaciteit (hoeveel Ampere) zal de voedingspanning eerder inzakken bij een zware belasting. Die 5A is dus beter dan b.v. 4A. Maar dat geldt alleen bij piekbelasting. Bij een hou-je-buren-te-vriend volume zal je daar minder snel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
12V x 5A = 60Watt
14V x 4A = 56 Watt
weinig verschil dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Het verschil in die ta2021 amps (de indeed en smsl vs bijv. de muse) is dat de eerst genoemde air coils hebben. Ik vond het geen succes. Het geluid werd er, ten opzichte van de muse imo erg onrustig door. Wel ruimtelijker, maar niet op een positieve manier.

Concluderend, de ene ta2021 amp is de andere niet, let hier goed op voordat je iets aanschaft (en beoordeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mekkieboek zegt het helemaal goed. Ik heb ook zo een als de indeed gehad (helaas kapotgemaakt door kortsluiting van de uitgang |:() maar niet met aircoils. Deed het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Indeed ook maar even meteen een paar GaoFei rhodium plated banana plugs besteld. Wellicht meer iets voor het zilveren kabels gesmeed bij elven in maanlicht-topic, maar als het verschil beperkt blijft tot 10 euro ga ik voor de achterliggende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat waren dus precies de pluggen waar ik die kortsluiting mee veroorzaakt had! Je bent gewaarschuwd :(
Ze zijn namelijk zo breed dat als je ze op die kleine pluggen van het T-ampje aansluit de achterkant net tegen elkaar aankomt, en die is van metaal. Ergo: kortsluiting.
Wellicht meer iets voor het zilveren kabels gesmeed bij elven in maanlicht-topic, maar als het verschil beperkt blijft tot 10 euro ga ik voor de achterliggende gedachte.
Als het niet superduur is, mag het er dan misschien ook nog leuk uitzien? Het oog wil ook wat toch? Het zijn mechanisch iig zeer solide aanschroefbare pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Niks wat een stukje tape niet oplost ;)

Mag ik ook vragen wat het nut van die pluggen zijn? Je verlengt de aansluiting met twee cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:49:
Niks wat een stukje tape niet oplost ;)

Mag ik ook vragen wat het nut van die pluggen zijn? Je verlengt de aansluiting met twee cm?
Precies die 2cm overbrugt die ze tekort kwamen. Anyhow...ik heb deze pluggen ook in de amp zitten. Redenen:
1. Dit waren de enige pluggen waar ik 2 x 4mm draad in kwijt kon (mijn speakers zijn gebi-wired aangesloten. De kabels zijn hierdoor nogal zwaar.
2. Doordat bij het aandraaien van de plug de plug iets uitzet (WBT achtige principe) zitten ze behoorlijk vast en dus kunnen ze niet zomaar uitdonderen.

Verdere discussie over pluggen kun je voeren. Er zijn meerdere redenen en drogreden voor het gebruik van pluggen. Ik houd me verre van verdere discussie hierover :+

Ps. Bij deze alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar en moge de audiogoden ons weer gunstig gezind zijn (alsook voor mijn portemonnee). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ze zijn iets anders zie ik.
Maar het is het verschil tussen een los bosje draad erin frutten of een kabel inpluggen. En je kunt ze aandraaien zodat ze optimaal contact maken en er niet op het verkeerde moment uitvallen.

Die beste wensen geld voor allemaal natuurlijk.
offtopic:
Maak er maar flitskastgoden van.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Pluggen kunnen handig zijn, (zeker voor tweakers, die soms even een andere versterker, of speaker willen aansluiten), denk ook niet dat het geluid er door wordt beinvloed.
Alleen koop ik in principe nooit pluggen of kabels, gesmeed door elven bij maanlicht, bedoel het is al erg genoeg dat die elven dat onbetaald moeten doen, en dan ook nog s'nachts moeten werken, (waarschijnlijk omdat gewone lampen in een fabriek teveel stroom kosten).

Iedereen hier een goed uiteinde! (met of zonder gouden plug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Even een klein beetje off-topic, ik volg dit draadje al een poos en heb 2 jaar geleden als gevolg hiervan een set Aurum Cantus V3F speakers gekocht met een Buizen versterker.
Ik ben nogal een fan van het Slimdevices / Logitech Squeezebox platform wat helaas door Logitech de nek om is gedraaid.
Ik zie hier wel veel verhalen over goede dac's die aan buizenversterkers worden gekoppeld, daar zou een squeezebox mooi bij passen. Nu vond ik deze oplossing voor zeer weinig geld :

http://vortexbox.org/cont...-replacement-for-under-30
http://vortexbox.org/content/150-Building-the-VAMP

misschien iets voor mensen die wel eens naar een squeezebox hebben gekeken maar het te duur vonden

:-)

(qua software kun je met squeezeserver veel instellen en aanpassen d.m.v. plugins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Wellicht interessant voor jullie, ik zet net een Topping TP21, een Musiland monitor 01 US en een door Jeep gemodde Muse TDA1543x4 DAC op vraag en aanbod. (DAC en Topping inmiddels verkocht)

Ik heb dit setje met veel plezier gebruikt maar na aanschaf van een BADA DC-222SE en een Pioneer N-50 audio streamer is alles overbodig geworden.

http://tweakers.net/aanbod/user/38619/

Ik heb die Bada voor een mooie prijs bij Pacific Audio gekocht, ze hebben daar al een tijdje een z.g.n. 'Big Sales'. Daar staat voor € 199,- ook een mooie MHZS CD 33....maar dat even terzijde ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TheGreatCornholio op 04-01-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:37:
Ja, dat wel maar hij is van Kevlar, een hele oude serie. Ik heb ooit een vloerstaand model kunnen proberen omdat ik wat meer diepere bas wilde maar het omgekeerde bleek het geval doordat hij intern nog een 2e woofer had en daardoor de impedantie een stuk lager was. Ik denk dat de carbon woofers een beter gedrag vertonen en een duidelijke doorontwikkeling zijn.
Ik weet ook niet of het filter al wel zo minimaal is als bij de latere versies. Kevlar heeft namelijk meer breakup en moet ws perse gefilterd worden. De mijne heeft voor het laag nml geen spoel. Daarom klinkt het ook zo lekker icm buizen; maximale dempingsfactor.

Ik heb ook nog een ander paartje gezien in Losser (?) Overijssel voor €700. Op MP.
Heb navraag gedaan bij Reference, blijken inderdaad een voorloper te zijn waar weinig van zijn geproduceerd. Ze zijn helaas niet filterloos en hebben een gevoeligheid van ongeveer 89dB. Dus niet interessant voor mij.

Weet je nog welke vloerstaander je toen hebt beluisterd Jeep, toevallig de L'Integrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vloerstaanders die ik hier heb gehad waren de Reference 3a Baccarat's. Misschien als je een zware versterker hebt maar bij mij kwamen ze niet uit de verf.

Bij Pacific audio staat inderdaad een hoop leuke dingen nog. Mij viel de G&W TW-2006X op, een 100W transistor versterker. Ik vind m erg mooi. Uit mijn herinnering klinkt ie ook erg goed.

Er werd net aangebeld door de postbode...
Dit pakketje heb ik 22 dec besteld bij een andere verkoper. Het kan dus wel snel. De dac en het Muse M21 PCB dat ik in oktober besteld heb nog steeds niet. :(
Ik heb wel een klacht neergelegd bij Paypal maar dat moet je binnen 45 dagen doen. Als de douane iets in zijn fikken krijgt dan kun je dat dus wel schudden...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 19:16 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.