HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Ik gebruik ook foobar met de remote plugin icm de ipad. Ideaal. En heb 'm ook op direct sound staan, systeemgeluiden en browser geluiden uitgezet op mn media pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12
Waarom geen Airplay? Werkt fantastisch naar een Airport Express, geen compressie en een stuk goedkoper dan die Sonos dingen. Alleen de DAC kan beter, maar aangezien een AE een mini-toslink aansluiting heeft kun je daar prima een losse DAC aanhangen (wacht zelf al een paar weken op mijn Muse Audio TDA 1543x4, al ga ik die waarschijnlijk nog wel wat modden)

NB: Airplay werkt ook al een tijdje prima zonder iTunes (al bevalt die mij in combinatie met Apple Lossless op zich prima) of onder andere OSsen dan OSX.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
simpel
i hate apple
omdat het altijd proprietary is en de klanten als melkkoe gebruikt worden (iTunes!!!)
vooral die mensen die er altijd mee lopen te dwepen zijn reuze irritant

de techniek vind ik prima
Ik heb ooit 's cyberlink gedownload via spotnet. Daar moesten ze iets van 100 euro voor hebben. Dramatisch slecht. Beeld schokte etc.
In het begin was het de eerste waar je lekker video's mee af kon spelen en ivglm met de 'concurrentie' echt goed. Maar nu praat ik over >12j terug.
Ik gebruik gewoon MPC die bij K-lite codecpack zit en dat bevalt altijd nog prima.

Maargoed, dit is allemaal tamelijk OT

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Pcies

Ik bekijk het maar zo, ieder heeft zo zijn apparaat waar hij zijn weg mee kan vinden,
voor de een is dat Apple, de ander Linux, Windows, Unix, Ubuntu, Redhat etc etc
De een houdt van lekker veel diepgang in software en hardware terwijl het voor de ander belangrijk is dat "ie het gewoon moet doen" ongeacht of daar een prijskaartje aan hangt.
En zo blijft het.

Maar ik ben begonnen met Sonos te bashen dus excuses daarvoor.

Ontopic dus maar weer...

[ Voor 11% gewijzigd door vinz98 op 05-12-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Danku ]eep. Je hebt me aan het lachen weten te maken... en mijn mening is ook nog redelijk gelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05-2023
Beste Tweakers,

Ik shop al regelmatig in het vere oosten op verschillende sites. Ik ben nu echter op zoek naar een microfoon voor het opnemen van zang/gitaar. Weet een van jullie een goede china microfoon hiervoor?

mvg,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Of gewoon een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Kom toch nog even terug op de output settings. Als ik een 192khz 24bit bestand wil afspelen (gebruik foobar). sdif naar de dac. Dan zegt foobar format not suported (in wasapi modus) lijkt me logish aangezien de dac tot 96khz gaat. Maar als ik voor direct sound (en ook even asio4all geprobeerd) dan wordt het liedje gewoon doorgegeven. Is dit gewoon een kwestie dat de 192 naar 96khz gedownmixed wordt?
Geen opties ingesteld in foobar voor downmix en alleen foobar gebruikt de sdif, windows geluiden via pc speakers

@Jeep Het lijkt er trouwens op dat dit dacje wel via usb 24 bit 96khz aankan. Via usb speelt hij 96khz (in wasapi) prima af, Het feit dat hij 192khz vervolgens niet wenst af te spelen lijkt erop dat dit bevestigd wordt? De andere modus (direct sound, en asio4all), spelen zoals ik al eerder vermelde 192khz ten alle tijden af, wat mij het idee geeft dat er iets gedaan wordt met het signaal.

Mischien allemaal een beetje ant-fucking dit. Maar wie weet kan het handige info zijn, bv dat het klopt dat het dac 96khz via usb aankan? Voor mij dus minder belangrijk, maar voor mensen die geen sdif hebben en geen extra muse monitor willen, kan het een evt overweging zijn.
En ik zelf probeer te zoeken naar de meeste directe methode van afspelen, en het meeste uit het dacje te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Helemaal omdat de laatste zin er eerst niet stond
Jij hebt ook alles door, je lijkt mijn vrouw wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*proest*

Sonos is een prima systeem en het is imho een leuk stukje engineering (en marketing). En het heeft unieke (zij het vergezochte) mogelijkheden voor multiroom. Voor 5 jaar geleden... Nu zijn wifi en andere open standaarden veel sneller gegaan.
Multiroom snap ik eerlijk gezegd ook niks van. Je luistert toch naar muziek? Je heb t toch geen perfect geluid nodig om door het huis te banjeren, opruimen of stofzuigen? Puur snobisme imo.

Sonos werkt goed en het ziet er goed uit. En daar betaal je dan ook voor. Maar ik vind het leuker om zelf mijn eigen interface te maken zodat ik zelf kan bepalen hoe ik mijn muziek uitzoek en op alle apparaten en platforms vergelijkbaar.

Over de DAC, het gaat er natuurlijk om dat je echt verschil hoort. Dat is altijd de uiteindelijke check of het echt werkt. Als het via usb net zo goed klinkt als via s/p-dif dan is het toch ok? (al twijfel ik daar aan). En 24/96 moet echt beter klinken dan 16/44. Met al die instellingen kun je makkelijk wat over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Je moet het, denk ik, wel apple-conform schrijven:
iHate

Verstuurd met mijn Galaxy Tab 7.7

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 06-12-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 05:35:
Het punt is duidelijk, maar is dit andere uiterste niet nét zo irritant?? :+
Onverschilligheid?

Ja dat kan ik me goed voorstellen dat het irritant is als iemand totaal geen interesse heeft in die glimmend wit of zwart met zilveren spulletjes die gewoon àltijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
T werkt lang niet altijd. M'n iPod crashde vaker dan m'n cowon, ook klaagt m'n zus meer over dr 4s dan ik over wp7.

Ff meer ontopic, ik heb de cd van lana del rey gehaald. Misschien kunnen we m vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen de EP :(
Ik vond de Born To Die lp -Paradise Edition- van Lana del Rey verdacht licht van gewicht. Na openmaken bleek waarom: er zit alleen de 12"EP Paradise in en de Born To Die 2x LP was vervangen door 2 kartonnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:59:
ik heb alleen de EP :(
Ik vond de Born To Die lp -Paradise Edition- van Lana del Rey verdacht licht van gewicht. Na openmaken bleek waarom: er zit alleen de 12"EP Paradise in en de Born To Die 2x LP was vervangen door 2 kartonnetjes.
Kwam die niet van een winkel af dan? Of ben je echt opgelicht? Anders is het natuurlijk gewoon een foutje en kan je een nieuwe krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo zat ie in het cellofaan met een sticker erop dat in de slipcover ook de originele LP zou zitten. Hij komt van North End Haarlem dus van oplichting is geen sprake. Leuke vent en goede service.
Ik neem ook wel aan dat ik de rest nog wel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Huh dat is wel erg vreemd! Zal wel een fabrieks fout zijn geweest ofzo.

Lekker on topic de afgelopen paar paginas :) Ach ja boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja en je andere topic loopt als een trein. Lekker gekaapt jongen! :P

De vraag over de microfoon. Ik ben het niet vergeten hoor. Maar ik ben er geen tegengekomen. Ik koop ook al een tijdje geen microfoons meer. Ik kreeg er ook al eens ruzie over omdat men ze te duur vond die ik wilde kopen. Ik kreeg net van Yajarmo deze link en daar staat eigenlijk gewoon wat ik er ook van vind. En als je een Chinees model vind die goed (die zijn er ongetwijfeld) is moet hij nog maar net bij je passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit forum, zal me even netjes voorstellen. Ik ben Harry, 39 jaar en al een poosje een gebruiker van buizenversterkers. Een poosje terug had ik een Yaqin MC-10T via eBay binnengehaald omdat er behoorlijk wat goede kritieken over deze versterker waren geschreven. Daar was niks over gelogen, gewoon een prachtig geluid.

Na een verbouwing kon ik de versterker niet meer goed plaatsen en had ik het perfecte excuus gevonden tegenover moeder de vrouw om een nieuwe versterker te kopen :) . Oude verkocht, nieuwe gekocht, ook weer via eBay maar dan een Yaqin MS-110B. Gisteren binnengekomen en vandaag proberen aan te sluiten. De buizen netjes geinstalleerd en bias proberen af te stellen maar heb hem na een paar seconden weer uitgezet :(

- De 2e buis wordt gloeiend heet, bij het (heel snel!) testen ging hij ver over de voorgeschreven 0.5V heen.

- De 3e en 4e buis gemeten: geen stroom

- De 1e buis maakte ik niet zoveel zorgen, die zat rond de 0.4

Voor buis 2, 3 en 4 is er serieus iets aan de hand, maar wat? Heeft iemand een idee / suggesties of is dit iets herkenbaars? Ik heb al een e-mail gestuurd naar de verkoper maar ging gelijk ook dit forum op omdat hier ook de experts zijn.

Graag hoor ik van jullie.

Groet,
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja , Yaqin heeft volgens mij een niet al te beste reputatie , daar comt bij dat copen via E bay altijd bepaalde risico's inhoudt uitzonderingen daar gelaten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als buis 3 en 4 geen stroom hebben dan is er toch duidelijk iets mis? Ik ben bang dat als je hem op zijn rug legt er een paar zwart verkoolde onderdelen te vinden zijn. Of je hebt de buizen er niet goed ingeduwd. Dat doe je met een ronddraaiende beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De buizen zitten er goed in, net nog even nagekeken. Wacht wel even het commentaar af van de verkoper. Waarschijnlijk zal er wel wat doorgebrand zijn maar ik ga nog even niks doen totdat ik wat feedback heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:33
Heeft iemand al gemerkt dat de musiland 01 usd (coax, optisch en bnc uit) en us (optical en hp uit) vernieuwd zijn? Ze hebben nu de 2012 versies, zie hier.

Uit een ebay ad voor de nieuwe 01 heb ik de link voor een nieuwe driver (2.4.0.0) gedownload (hier - link verwijderd om verwarring te voorkomen]. Door deze update heb je niet meer het menu voor de musiland waar je dingen kan instellen (clock mode etc). Ik weet dus niet of hij nou alles "upsampled" etc. Nog meer mensen dit probleem?

Edit: Vals alarm! Hier kun je de nieuwste versie (2.4.1.0) downloaden, die wel weer het menu heeft! Musiland driver ondersteuning _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Patatjemet op 07-12-2012 23:00 . Reden: Vals alarm ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Tja. Da's ook een probleem. Ik heb een ander probleem; ik ben 'm kwijt. Ik weet niet waar ik 'm heb opgeborgen. Ik ben net weer alles een beetje terug aan het zetten zodat ik eindelijk weer eens kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Haha, hopelijk komt hij weer boven water!

Heeft iemand hier weleens de bias settings van zijn muse (of andere t-) amp aangepast? Ik weet dat je het met die potmetertjes moet doen, maar wat is de streefwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m gelukkig weer gevonden. Hij lag achter de cd-speler gepropt. Alles speelt weer. :)
Na 3 weken zonder...
Alleen m'n dacje nog weer verplaatsen van de pc naar de stereo. Dus ik ben bijna klaar voor vlg week.

offtopic:
ik wil toch nog ff wat kwijt betreffende de verbouwing. Mijn broer rolde bijna van de bank van het lachen...
Ik wil de luxaflex weer ophangen maar het mag absoluut niet in de nieuwe kunststof kozijnen (geen idee waarom eigenlijk, de cv hangt er ook aan) en de afwerklatjes zijn een soort van plakplintjes 5mm karton. Dus ik vroeg de woningbouwvereniging contactmevrouw hoe ik dan in godsnaam ergens iets vast kon maken. Of ik dat misschien met Siemens luchthaken (C) vast kon maken (een grap van een medeklasgenoot in de orde van grootte van het plintenleertje, boegievonkjes etc.). Ik kreeg vandaag het antwoord.
Zij hadden verkochten ze niet maar misschien dat ik ze ergens anders kon kopen... LOL :z ;w 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 17:58
Even over de Yaqin MC10L, regelmatig komt naar boven dat dit buizenvreters zijn.
Ook hier is dit wel eens aan de orde geweest.

Nu las ik een stukje dat iemand hier ook mee te maken heeft gehad en nu de ruststroom heeft verlaagd.
Gevolg zou zijn dat mocht er wat gaan verlopen bij andere temperaturen en bijvoorbeeld de ruststroom verschuift en op drift raakt en de buizen opblaast dat dan niet meer gebeurt.
Klankmatig zou de lagere ruststroom het niets uit maken en wel veel veiliger zijn.
Ook zou je nog steeds in klasse A spelen en hoogstens een bas piek zal AB instelling bereiken.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klasse A blijft klasse A als je de ruststroom verlaagt bij een buizenversterker. Je verliest alleen een klein beetje vermogen.
De Yaqin hebben idd nogal wat problemen met layout en componenten die onder spec zijn. Ik weet dat iig van de 300B en de MC100b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom hier toch nog even op terug. Ik las net dit artikel: Audiofiele muziekspelers vergeleken. Mijn gezicht ging zo ongeveer van
:9
naar
:|
naar
:?
naar
:F
naar
8)7
naar
|:(

Het hele artikel ademt weer die hele sfeer waar ik nou zo'n hekel aan heb. Ten eerste dat het weer eens alleen Apple is. De afgeschermde eigen standaarden, de prijzen, de exclusieve ondertoon van een geheim genootschap en dan uiteindelijk is het gerecenseerd op een Denon receiver. Ik ben ff door de smilies heen nu...
En zag ik daar nu staan dat Airport max 44kHz kan?

Daar zit ik dan met m'n aftandse laptoppie met het freeware open standaard Foobar en open standaard 24/96 Flacs de sterren van de hemel te spelen...
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:05:
Ik neem aan dat je bekend bent met deze: 24/192
... Waarom 1,5 gb van je schijf gebruiken terwijl hetzelfde resultaat wordt behaald met 16/44.1
Nee maar de info wel. Men verward de lezer met veel technische informatie. Het gaat om het samenspel met de dac en je filters in je player. Met 96kHz maak je het makkelijker om de digitale hoogfrequent-rotzooi uit te filteren. Bij 44kHz heeft dat namelijk invloed op de hoge tonen. Dan heb je een brickwallfilter nodig wat faseverdraaing geeft en andere rommel tussen de 10-20kHz.

Ik vind 192kHz onzin maar 96kHz absoluut niet. En 24 bits... meestal hoor ik geen verbetering maar ik gebruik de digitale volumeregeling. En equalising met de koptelefoon. Dan ga je goochelen met de bitjes (net als in de studio) en dan is het duidelijk zinvol. Dus daarom zeg ik: 24/96. Ik hoef daar geen technisch verhaal over op te hangen. Het klinkt gewoon beter. Je hoort het direct.

Ik codeer 24/192 wel om naar 24/96, de rest niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Vwb de yaqin.

Lekker terugsturen, via vraag en aanbod heb ik nog een mooie Yarland staan die het wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:58:
[...]

Ik kom hier toch nog even op terug. Ik las net dit artikel: Audiofiele muziekspelers vergeleken. Mijn gezicht ging zo ongeveer van
:9
naar
:|
naar
:?
naar
:F
naar
8)7
naar
|:(

Het hele artikel ademt weer die hele sfeer waar ik nou zo'n hekel aan heb. Ten eerste dat het weer eens alleen Apple is. De afgeschermde eigen standaarden, de prijzen, de exclusieve ondertoon van een geheim genootschap en dan uiteindelijk is het gerecenseerd op een Denon receiver. Ik ben ff door de smilies heen nu...
En zag ik daar nu staan dat Airport max 44kHz kan?

Daar zit ik dan met m'n aftandse laptoppie met het freeware open standaard Foobar en open standaard 24/96 Flacs de sterren van de hemel te spelen...

[...]
Die geslotenheid van Apple is inderdaad wel irritant. Aan de andere kant is SONOS voor zover ik weet niet veel opener (kan voor zover ik weet ook niet meer dan 16bit 44Khz). Had voorheen ook een laptopje met debian hier beneden staan, maar uiteindelijk toch gezwicht voor het gebruiksgemakt van het boze Apple (gebruik nu een iPhone als remote om ITunes op mijn laptop op zolder te bedienen en dat dan weet te streamen naar een airport express die aan mijn versterker hangt).

Blijft een afweging die een ieder voor zichzelf moet maken. Uiteindelijk klinkt vinyl rechtstreeks op een goede buizenversterker waarschijnlijk het beste, maar soms wil je wel eens een makkelijkere oplossing.

Ontopic: heeft er hier iemand ervaring met de Music Angel x3? Kan maar niet kiezen tussen de Yarland FV-34a en de Music Angel X3 (beiden SE EL34)

[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 09-12-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:11:
@jeep, dat was vroeger een probleem. Techniek staat niet stil, dus het brickwall verhaal is steeds minder aan de orde. Maar goed, je kunt er een hele discussie over opzetten. Resultaat blijft dat in een blinde test niemand een verschil waarneemt tussen 16/44.1 en 24/96. Afgezien jij >:)
Ik had zelf zelfs een keer dat ik dacht Wow wat een mooie opnamen. En toen zag ik een tijd erna dat ik een vbr album had gedownload ipv flac.

Bij kritisch luisteren hoor je uiteraard wel gewoon verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:11:
@jeep, dat was vroeger een probleem. Techniek staat niet stil, dus het brickwall verhaal is steeds minder aan de orde.
Hmm, ik heb laatste tijd wat ingelezen over dac methoden. Als de techniek niet stil staat dan hebben we het over oversampling delta sigma dacs. Dan is filtering nog veel harder nodig omdat er echt veel rotzooi in het signaal zit. Minder steile filterhellingen misschien maar minstens zo ingrijpend.
Maar goed, je kunt er een hele discussie over opzetten. Resultaat blijft dat in een blinde test niemand een verschil waarneemt tussen 16/44.1 en 24/96. Afgezien jij >:)
Dat gaan we dan ook maar niet doen. Maar ik voel hier wel een uitdaging aankomen voor zaterdag as. ;)
Er is geen discussie mogelijk tussen lossless en alle overige lossy encoders. Dat verschil is zeer duidelijk te horen.
Tja, en daar beweren ook diverse mensen over dat 'niemand' dat hoort in een dubbel-blind test. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben zelf ook benieuwd en kan wel als un-biased persoon fungeren. Als het goed is zijn mijn oren ook wel goed maar dat weet ik niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik wil wel een 16/44 tov 24/196 proberen. Als iemand wat leuke files klaar wil maken ;) Het liefst pink floyd ofzo of andere ingewikkelde muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staat al wel op mijn HD
ik kan ook gewoon de uitgang van Foobar of de Musiland switchen tusen 16/44 en 24/96
192kHz vind ik niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een mede audiofiel die ik ken is toch heel tevreden over zijn spotify premium. En t werkt goed samen met z'n phone. Maar dat is t m misschien net. Een telefoon laat toch geen verschil horen tussen 320 en flac. En voor on the go maakt t eigenlijk helemaal niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb Spotify een tijdje gehad, de premium waar je meer voor moet betalen dan.
De geluidskwaliteit was zeer goed te noemen, je hoorde nèt aan dat het een MP3tje was.
Een beetje gelispel in het hoog.

Later heb ik Rara geprobeerd omdat zij Dolby Pulse gebruiken. De geluidskwaliteit is echt bagger. Het lijkt wel alsof ze een MP3tje downloaden en vervolgens door Pulse heen trekken. Ook de niveauverschillen tussen nummers zijn enorm. ik heb het gelijk weer opgezegd.

Misschien keer ik terug naar spotify maar ik download dan toch liever een FLACje.
Veel FLACjes zijn trouwens geupsamplede MP3tjes. Er schijnt een programma te bestaan wat een FLAC controleert zodat je niet alsnog een MP3 zit te luisteren. (zouden ze bij rara ook eens moeten doen.) zodat je zeker weet dat je naar de real deal zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
vinz98 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:35:
Ik heb Spotify een tijdje gehad, de premium waar je meer voor moet betalen dan.
De geluidskwaliteit was zeer goed te noemen, je hoorde nèt aan dat het een MP3tje was.
Een beetje gelispel in het hoog.
Spotify gebruikt ogg vorbis en bij de premium variant kan je kiezen voor een hogere bitrate. Dan krijg je de 320kbps variant te horen.

Dat ga je echt niet herkennen als zijnde gecomprimeerde audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Aha, interessant.
http://www.hypebot.com/hy...ould-improve-spotify.html

En ze gebruiken ook watermerken, in het geluid, die je hoort...
http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark

[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 10-12-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buizen?

worden buizen nog geproduceerd?
sinds enkele weken volg ik dit topic, en ben mijn "fondsen" aan het sprokkelen om een aankoop te doen.. heb hier en daar al rondgestrooid dat ik intresse had in buizenversterker.
tot de oude garde me verteld, dat is van heel vroeger..
nu mijn wetenschap is ook dat (gloei)lampen niet meer geproduceerd worden - dus de vraag worden buizen nog ontwikkeld/geproduceerd of is het teren op de stock van privee pers.

ik ben dus binnenkort ook op zoek naar een instapper om mijn muziek "op te waarderen", maar kom tegen die tijd wel langs voor tips.. (mss vroeger dan later) ik heb de laatste tijd nog 2 "starters" om raad zien vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou anders ook van lampen hoor. Ze zijn direct aan en geven flink veel licht met hele fijne kleurtemperatuur en -spectrum. Je kunt ze probleemloos dimmen. En bovendien geven ze warmte af. Ideaal tijdens de donkere maanden en op bv. het toilet. Binnenkort ook alleen nog maar te koop in China (je kunt de grotere nog wel bij de bouwmarkt kopen dacht ik).
Ik kan me er zo over opwinden dat ze daar in Brussel weer eens gaan bepalen hoe ik mijn huis verlicht. Als alternatief kun je van die milieuonvriendelijke k#t spaarlampen van 13W of van die onmogelijke LED "lampen" van 5W voor in de plaats kopen (heerlijk: sch#$ten bij gedempt licht :X ). Kun je ook gelijk weer nieuwe dure armaturen kopen want aan 1 lamp heb je niet genoeg in huis. En ondertussen baden die bureaucraten in de energieverspillende weelde van zonnebaden en nutteloze vliegreisjes naar de Antillen.
Zo, dat heb ik weer eens gezegd.

Maar nu even serieus en ik zal je niet teveel afbranden... ja buizen worden nog steeds gemaakt. Wat dacht je van al die gitaristen die nog steeds zweren bij buizen? En ben je de laatste 10 jaar wel eens bij een serieuze audioshow geweest? Het barst daar van de buizenversterkers. En allemaal hebben ze nieuwe buizen. Die worden nog steeds verder ontwikkeld. In Servië (JJ), Rusland (Sovtek, Svetlana, "Genelec" Gold Lion etc.) en natuurlijk China (Shuguang, PSvane, Tjeng Jing, Full Music, Golden Dragon etc.).
Een pas ontwikkeld nieuw type is de KT120.
En ook al zou er alleen oude voorraad zijn: die is zo groot dat we daar als muziekliefhebber voorlopig nog niet doorheen zijn al raken de KT88, EL34 en 12AX7's aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Is iemand bekend met de JAN 5670W buisjes? Passen / functioneren deze is het eerder genoemde Xiang-Sheng dacje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Zit er nog een groot tussen KT88 en 6550 kwa sound? Ik zat er over te denken nog eens een kwartetje 6550 buizen aan te schaffen voor mijn Bewitch 6550/KT88. Ik lees echter verschillende meningen over de sound van deze buizen vergeleken met de KT88 buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ja hoor buizen worden nog steeds gemaakt en verkocht. Een nederlandse webstie is tonefactory bijvoorbeeld. Er zijn er nog meer maar dat is een grootgrutter ter lering en vermaeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
De Gold Lions heb ik al in mijn versterker zitten, waren per 4 bijna de helft van mijn versterker in prijs :D
Helaas de re-issue en niet de "enige echte". Die zijn niet te krijgen en niet te betalen. Zijn mooie buizen idd.

Wat ik zelf kon zo hier en daar heb gelezen is dat de 6550's meer mid en hoog hebben t.o.z.v. de KT88, deze hebben een beter laag en een betere body. Maar ik hou wel van veel mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:35:
Veel FLACjes zijn trouwens geupsamplede MP3tjes. Er schijnt een programma te bestaan wat een FLAC controleert zodat je niet alsnog een MP3 zit te luisteren. (zouden ze bij rara ook eens moeten doen.) zodat je zeker weet dat je naar de real deal zit te luisteren.
Audiochecker of auCDtect bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The KT88, KT90, and 6550, although not identical, are often interchangeable, dependent on external circuit parameters.

Vziw heeft de KT88 meer vermogen dan de 6550.
Deze webwinkel geeft van alle 6550 en KT88 die ze voeren een eigen beschrijving van de klank. Er is ook een vgl test ergens op hun website.
ThAZiP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:18:
Is iemand bekend met de JAN 5670W buisjes? Passen / functioneren deze is het eerder genoemde Xiang-Sheng dacje?
ja en ja. (dac01)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ja Richard, bedankt voor de info, vergeten te zeggen dus.
En de REL Quake II is prima voor kleine ruimtes. Ik heb hem op mijn hobbykamer staan en de Storm 5 in de woonkamer. Die gaat tot 17 Hz.

[ Voor 54% gewijzigd door vinz98 op 11-12-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
R8dical,
Heb jij je versterker gemodificeerd volgens de schema van de lampzinator website? Zoja is er een groot verschil waar te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:15:
The KT88, KT90, and 6550, although not identical, are often interchangeable, dependent on external circuit parameters.

Vziw heeft de KT88 meer vermogen dan de 6550.
[url=http://thetubestore.com/6550types.html]Deze webwinkel geeft van alle 6550 en KT88 die ze voeren een eigen beschrijving van de klank. Er is ook een vgl test ergens op hun website.

[...]

ja en ja. (dac01)
Ken je ze? Klinken ze (heel) anders dan de huidige GE5670 buisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh zo. Nee, ze klinken niet heel anders. GE5670W zijn exact gelijk aan de JAN5670W.

offtopic:
ik had trouwens een foutje in de code gemaakt zie ik

Deze is ook wel leuk: 50W direct heated single ended triode power.
Afbeeldingslocatie: http://www.raphaelite.com.cn/uploads/allimg/120629/1-1206291F640116.jpg
Rafaelite CS05 (805) 36kg schoon aan de haak.

En ik kwam er achter dat er ook een website in in Duitsland speciaal voor Qinpu producten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Eens even de prijzen vergelijken :)

Q2=159+7 tov 52+32
A3=199+7 tov 107+44
D1=330+7 tov 147+48
Qinpu D-1 Bundle + - D-1 + 2 + S-S-5 = 560+7 tov 347+85
Shipping kan nog goedkoper (-40%) maar dan heb je wel een gigantisch lange levertijd.

Dit ziet er in ieder geval al uit als leuke speakertjes voor op mijn bureau.
Afbeeldingslocatie: http://www.audio-gadgets.de/WebRoot/Store14/Shops/63561779/501B/981F/FAB2/3B4E/3E4E/C0A8/2935/F454/IMG_3681.jpg

Wel jammer dat die site zo duur is. Het beste zou zijn als we gezamelijk een hoop bestellen van die ene site om nog enigzins shipping te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich valt het best nog mee. Vergeet de btw niet. En je moet ook nog winst maken anders kun je nog niet eens garantie of service verlenen laat staan een boterham verdienen. Je moet flink investeren om een stuk containerruimte te huren. Dat doe je niet voor 10 stuks.

Stel dat je zelf importeert dan kun je echt geen winst maken met 2eH verkoop als je vergelijkt met deze nieuwprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Russel88 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:36:
R8dical,
Heb jij je versterker gemodificeerd volgens de schema van de lampzinator website? Zoja is er een groot verschil waar te nemen?
Russel,

Nee, ik heb (nog) niks gemodificeerd aan mijn versterker. Dit weekend echter komen er, dankzij ]eep, andere caps in. oOo

Lampizator mod ga ik ook niet doen, hoor hier op het forum diverse meningen dat dit niet altijd beter is.
Hou gewoon de 6SN7 en 6SL7. Heb er nu voor beide buisjes van Ken-Rad in. Zijn erg mooie buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:49:
Op zich valt het best nog mee. Vergeet de btw niet. En je moet ook nog winst maken anders kun je nog niet eens garantie of service verlenen laat staan een boterham verdienen. Je moet flink investeren om een stuk containerruimte te huren. Dat doe je niet voor 10 stuks.

Stel dat je zelf importeert dan kun je echt geen winst maken met 2eH verkoop als je vergelijkt met deze nieuwprijzen.
Maar is het dan nog rendabel om daar te bestellen?
edit: of om het uberhaupt te bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-12-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
R8dical schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:56:
[...]

Russel,

Nee, ik heb (nog) niks gemodificeerd aan mijn versterker. Dit weekend echter komen er, dankzij ]eep, andere caps in. oOo

Lampizator mod ga ik ook niet doen, hoor hier op het forum diverse meningen dat dit niet altijd beter is.
Hou gewoon de 6SN7 en 6SL7. Heb er nu voor beide buisjes van Ken-Rad in. Zijn erg mooie buisjes.
Ja, ik heb ook wisselende verhalen gehoord over zijn mods op deze forum. Vandaar dat ik meningen van andere hierover wil hebben.
Een van de redenen dat ik de mod wil doen, is dat de 6SL7 buizen prijziger zijn dan de 6SN7. Tenminste ik heb tot nu toe weinig goedkope 6SN7 buizen gevonden.
Ik hoop dat ik dit weekend m'n caps ook kan vervangen, had de vorige keer een verkeerde waarde erin gestopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Ik heb mijn Music Angel EL34 volgens de lampiziator methode gemod. Vrijwel alle mods zijn inmiddels weer teruggedraaid.
Leuk om allerlei weerstanden eruit te slopen met als kreet "meer ruimte" in het geluid. Maar neem maar aan dat Chinezen er geen nutteloos spul in stoppen. Juist daar is de kostenfactor helaas vaak doorslaggevend. Elk onderdeel zit er dus met een reden. De kwaliteit kun je wel verbeteren.
Sommige weerstanden en caps hebben nut, in situaties die niet altijd optreden. Gebeurt dat wel dan zijn de rapen gaar als de correctieinstrumenten ontbreken. Onder ideale omstandigheden is er dus een vooral theoretische winst te behalen.
Een set ( gelukkig niet zo dure El34 ) opgeblazen en veel rare verstoringen weer verdwenen na het terugplaatsen van de onderdelen. Soms door betere merken vervangen dan weliswaar.

Tuberolling zorgde voor veel snellere en stabielere resultaten Gevolg een prima spelende Music Angel.
Daarmee is wel de uitdaging weg ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
SED, welke EL34 heb je. De X3 (SE) of L3 (PP) variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor de info SED. Dan blijft het bij de caps vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Vandaag mijn muse i25w binnen gekregen :). Meteen aangesloten op de SMSL SD-1955+. (acer revo r3610, en driade 81mkII) Eerste indruk heel posetief, luister nu naar "The Song Which Gives The Key To Perfection" (David Sylvian). Klinkt niet verkeerd (vanavond ga ik er even echt goed voor zitten). Wat ik ook bijna "tell-sell achtig amazing" vind is dat de versterker minder dan 2 watt verbruikt. Dacht bijna dat de stroom meter niet goed bij ze hoofd was.

Wat ik me nog wel afvraag wat beter is (of misschien maakt het voor het geluid/ levensduur niet veel uit).
Aangezien ik het volume via een remote regel, (past het volume in foobar aan), Moet ik de foobar gewoon zo hoog mogelijk zetten (met ruimte om wat harder en zachter te zetten) en de muse daarop op aanpassen. Of juist de muse zo hoog mogelijk, en foobar volume wat omlaag doen?

In ieder geval ben ik blij met de aankoop, en dank voor alle nuttige informatie en ideeen die er in dit topic voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou Foobar eerst max zetten en dan met de versterker opdraaien tot hij echt (te) hard gaat cq. gaat vervormen. En dan de versterker potmeter in die stand laten staan of beter; die stand onthouden. Dan kun je met Foobar verder het volume regelen (en replaygain gebruiken). Zo verlies je geen bitdiepte.

Verder is het goed om aan te leren dat telkens als je in- of uit- of omschakelt het volume dicht te draaien. Zo krijg je nooit onaangename verrassingen.

• tweekdingen
@Jeep,

Dank voor de tip (vooral handig ook van het volume dichtdraaien, bij uitschakelen)

Zal hem zo gaan instellen dat hij niet gaat vervormen (aka een noord koreaanse nieuws uitzending wordt).
Hoewel ik heb trouwens het idee dat hij nauwelijks verwormd, Heb even een tijd gedraait met volume op de muse helemaal open, nadeel is alleen dat ik dan foobar heel weinig ruimte heb van bv 10 procent naar 15 procent is dan heel groot.
(kan trouwens behoorlijk wat geluid maken, dat kleine kastje). Replaygain staat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Om even 2 dingen te combineren; ik ben het lang niet altijd met Lampizator eens. Soms kom ik opmerkingen tegen dat ik denk van :? Over de T-amps (Topping in dit geval):
Now seriously speaking, this amp is only as good as the power supply. The switched unit supplied with the ready product should be thrown away.
We need a good supply.
Volledige onzin. Ook zonder dat ik ze met een batterijvoeding heb gehoord klinkt hij met smps gewoon super. Ik heb geen idee waar dat (waan)idee vandaan komt maar niet uit ervaring.

• Patatjemet
Iemand nog op zoek naar een goedkope buizen versterker? Hier eentje gevonden. Heb er totaal geen ervaring mee dus schiet me niet lek, maar hij ziet er aardig uit dacht ik zo - en modbaar! Het eerste zou waarschijnlijk zijn de aarde te verbeteren en de bedrading beter te organiseren.

"6n1 & 6p3p 6N1 Class A 8W x2 Tube Pre amplifier amp"

185 euro (gratis verzending)

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/T2eC16JHJF8E9nnC6UY2BPtK-1R2w60_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/KGrHqVHJBUEMwEdmFPBPtLU4BMQ60_3.jpg

Nog 1.

"6n9p EL34-B + 5z3p Class A Tube valve amplifier amp 13W x2"

270 euro (gratis verzending)

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/KGrHqVhkE323NeOBQHpKcoP2g60_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/KGrHqFh8FDNm5OMyBQHpKnKU1w60_3.jpg

Nog 1 (pre-amp).

"6j4+6p6p Class A preamp Tube valve amplifier amp preamps"

170 euro (gratis verzending)

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/KGrHqZHJBQEJeDkfPBP9E2zJlFg60_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/T2eC16FHJHgE9n0yDj0vBP9E220B460_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Tube%20amp/T2eC16hHJG8E9nyfp-EvBP9E26GJs60_3.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Patatjemet op 13-12-2012 01:53 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

Gotez

42

Ik heb de 6p3p gebouwd, en dan inderdaad de bedrading verbeterd. Klinkt prima voor het geld, niets hoogdravends maar prima te doen. Nu, een jaar later, begint ie wel moeilijk te doen. Vaak is het ene kanaal zachter en klinkt het geluid wat minder scherp/ wolliger. Iemand een idee?

Verwijderd

versleten voor/eind buizen misschien ? heb je die buizen wel eens verwisseld ? lincs/ rechts bijvoorbeeld zo ja ,gaat het probleem dan mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt idd als een typisch gevalletje 'versleten buis'. Meestal gaan voorbuizen 3-10.000 uur mee, eindbuizen 1000-5000.
Mijn vraag is alleen of dit niet al veel te snel is? Hoe lang speelt hij al?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even iets anders voor zaterdag
Ik weet dat we dacjes gaan vergelijken/modden. Maar als er iemand LP's gewassen wil hebben dan moet ie ze maar even meenemen.

Verwijderd

nog even wat anders...het instellen van een rel quake is niet eenvoudig zeg...uiteindelijk is het me wel gelukt om het goed in te stellen. Zal de aankomende weken nog wel verder moeten finetunen, met name het crossover punt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 16:15 ]

• Heilige Kaas
Nog even wat anders :P
Wat zijn alle details voor zaterdag eigenlijk? Want ik weet nog helemaal niks :)

• tweekdingen
Vroeg me af aangezien de muse maar 1 ingang heeft, of ik met een simple audio switch klaar ben als ik evt meerdere apparaten wil aansluiten? bv zoiets:
http://www.ebay.nl/itm/3-...pters&hash=item2c5b73391d

Of heeft iemand een andere sugestie , voor een simple kwalitatieve oplossing?

Verwijderd

@@

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
tweekdingen: helemaal goed. Ik was zo'n goedkope en simpele nog niet tegengekomen.

H Kaas, ik heb je even een PB gestuurd.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:31:
Volgens mij geeft jeep het al aan. Dac'jes vergelijken.die van mij en die van hermankora. Plus dat ik mijn tweede DAC laat aanpassen door jeep. Dezelfde mod als hermankora. Plus lp's wassen kennelijk :+ .

Vanaf 13.00 uur.

@vinz...btw had je bericht niet gezien. 17hz...da's wel erg laag!! Ik zit nu voor het eerst weer te luisteren na het instellen. Ik denk dat ik de quake best goed heb ingesteld.
Tip voor het plaatsen van een subwoofer. (vooral de downfires).

Zet de subwoofer waar je gaat zitten. Loop de kamer door. Plaats de sub, waar de bas het beste klinkt.
:)

Verwijderd

@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is wel degelijk serieus. Het heeft met buiken en knopen van de golf te maken. Die zijn afhankelijk van de ruimteafmetingen en de frequentie. En omgekeerd is het gedrag hetzelfde van de sta-plek en de zit-plek. Ik zou het toch even proberen, je kunt daardoor namelijk heel snel beslissen wat goed klinkt.
De plek verschilt per frequentie en bij oudere muziek zit er gewoon minder bas in maar ook anders opgebouwd. Bij modernere muziek zit vaak veel bas in op veel lagere frequenties. Je kunt misschien best wel een plek vinden die een redelijk compromis geeft.

Ik kreeg de zelfde tip voor het opstellen van de speakers al eerder van Pacific Audio.

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:31:
Volgens mij geeft jeep het al aan. Dac'jes vergelijken.
Yup. Ik neem de mijne ook mee. Vanaf half januari ben ik klaar met m'n studie, dus kan ik weer met de soldeerbout aan de slag om m'n dac-projectje voort te zetten. Mogelijk dat we nog verbeterpunten horen en zien.

Voor de volledigheid: 't is een TDA1541A rond een chinees circuit naar het oorspronkelijke ontwerp van Thorsten Loesch, voorzien van tweaks van ecdesign (beide heren van het diyaudioforum) en aan de uitgang een buizentrap met een paar dikke Obbligato's. Plaatjes moet je er maar bijfantaseren :)

Verwijderd

Topicstarter
Gideon, heb jij adresgegevens?
anders moet je ff PB aanzetten in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@@

[ Voor 229% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrouwen willen wel geluid horen maar niet "zien" ....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Heren evaringsdeskundigen (de vrouwen zijnnvoor zover ik kan zien weer ver te zoeken), mag ik jullie wat vragen? Wat is jullie beeld van de APPJ pa0901a (beter bekend als de miniwatt n3). Ik ben me nog steeds aan het orienteren op een SE versterker voor in de woonkamer. Gaat die 3.5 watt voldoende zijn om op 'normaal' volume te luisteren(zit standaard op een meter of 4 afstand), of heb ik dan toch echt zwaarders nodig (meng yue x3 of desnoods een yarland fv34a, beiden el34)

2e vraag (mag ik het eigenlijk niet over hebben): kan het zijn dat het bij de douane erg druk is? Zit nu al 4 weken te wachten op mijn dac (meestal is het er met een weekje of 3 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
cornelisprul schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:Wat is jullie beeld van de APPJ pa0901a (beter bekend als de miniwatt n3).

Gaat die 3.5 watt voldoende zijn om op 'normaal' volume te luisteren(zit standaard op een meter of 4 afstand), of heb ik dan toch echt zwaarders nodig (meng yue x3 of desnoods een yarland fv34a, beiden el34)
Om te bepalen of de miniwatt voldoende vermogen heeft moet je eerst aangeven welke speakers je hebt.

Mijn vingers jeuken ook al een paar maanden om ook zo'n miniwatt te proberen. De meeste reviews zijn positief over de bouw- en geluidskwaliteit (zeker met andere buizen). Wel is de warmte ontwikkeling een probleem geloof ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Patatjemet op 14-12-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Patatjemet schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:34:
[...]
Om te bepalen of de miniwatt voldoende vermogen heeft moet je eerst aangeven welke speakers je hebt.
Excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik heb momenteel nog een paar oude B&W 201i staan (90db 4Ohm). Wil die eigenlijk nog eens vervangen door zelfbouw, maar nog niet aan toe gekomen.
Wel is de warmte ontwikkeling een probleem geloof ik.
Was dat niet het oude model (=S1)?

[ Voor 74% gewijzigd door cornelisprul op 14-12-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hee ik zie dit in een keer. Is erg goedkoop en ziet er best mooi uit. Zou het wat zijn? Wat ik ook altijd al heb willen doen is op een of andere manier mijn koptelefoon aansluiten op een buizen amp. Ik neem aan dat dat mogelijk is met enige verloop stukjes. http://www.informatique.n...eacom-tube-amplifier.html

Hier is je img ]eep :P
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/st-tl1-tubeamp.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-12-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat belangrijks te melden:
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smilies/foto.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.ca001.com/bbs/data/attachment/forum/201206/05/112303rvvdodfniyjndzgf.jpg.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ca001.com/bbs/data/attachment/forum/201206/05/112257zn37e0v6z3vakpki.jpg
Dit is de binnenkant.

Hij heeft 1xECC83 en 2xEL84.
Op zich moet je daar genoeg aan hebben voor een stevig volume maar verwacht geen burengeruchtniveau. Ik zie al direct reden tot een mod. Daarna zal hij zeker erg goed klinken.
Ik lag net dat hij UL geschakeld zou zijn maar dat geloof ik niet. Een EL84 in triode doet namelijk bijna 5W. Met slechts 1 triode als voorbuis lijkt me 3,5W goed te kloppen.
Mijn Audio Note heeft per kant al 1xECC82, 1xECC83 en 2xEL84 SE parallel voor een totaal van 10W..

Heilige kaas:
als je dit leest zie je de vermelding van een 6p1 model. De Miniwatt S1. Daar is deze Streacom een kloon van. Kijk maar naar de aansluitingen op de UGTrafo.

Hier is nog een review van de N3 op TNT-audio.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 16:54 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.