@@
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:20 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
In het begin was het de eerste waar je lekker video's mee af kon spelen en ivglm met de 'concurrentie' echt goed. Maar nu praat ik over >12j terug.Ik heb ooit 's cyberlink gedownload via spotnet. Daar moesten ze iets van 100 euro voor hebben. Dramatisch slecht. Beeld schokte etc.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 14:51 ]
[ Voor 11% gewijzigd door vinz98 op 05-12-2012 15:14 ]
Jij hebt ook alles door, je lijkt mijn vrouw wel...Helemaal omdat de laatste zin er eerst niet stond
[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 06-12-2012 18:39 ]
Onverschilligheid?Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 05:35:
Het punt is duidelijk, maar is dit andere uiterste niet nét zo irritant??
Kwam die niet van een winkel af dan? Of ben je echt opgelicht? Anders is het natuurlijk gewoon een foutje en kan je een nieuwe krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:59:
ik heb alleen de EP
Ik vond de Born To Die lp -Paradise Edition- van Lana del Rey verdacht licht van gewicht. Na openmaken bleek waarom: er zit alleen de 12"EP Paradise in en de Born To Die 2x LP was vervangen door 2 kartonnetjes.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Patatjemet op 07-12-2012 23:00 . Reden: Vals alarm ]
- raid does not fix stupid -
Ik kom hier toch nog even op terug. Ik las net dit artikel: Audiofiele muziekspelers vergeleken. Mijn gezicht ging zo ongeveer vancornelisprul schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:09:
Waarom geen Airplay?
Nee maar de info wel. Men verward de lezer met veel technische informatie. Het gaat om het samenspel met de dac en je filters in je player. Met 96kHz maak je het makkelijker om de digitale hoogfrequent-rotzooi uit te filteren. Bij 44kHz heeft dat namelijk invloed op de hoge tonen. Dan heb je een brickwallfilter nodig wat faseverdraaing geeft en andere rommel tussen de 10-20kHz.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:05:
Ik neem aan dat je bekend bent met deze: 24/192
... Waarom 1,5 gb van je schijf gebruiken terwijl hetzelfde resultaat wordt behaald met 16/44.1
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 18:40 ]
Die geslotenheid van Apple is inderdaad wel irritant. Aan de andere kant is SONOS voor zover ik weet niet veel opener (kan voor zover ik weet ook niet meer dan 16bit 44Khz). Had voorheen ook een laptopje met debian hier beneden staan, maar uiteindelijk toch gezwicht voor het gebruiksgemakt van het boze Apple (gebruik nu een iPhone als remote om ITunes op mijn laptop op zolder te bedienen en dat dan weet te streamen naar een airport express die aan mijn versterker hangt).Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:58:
[...]
Ik kom hier toch nog even op terug. Ik las net dit artikel: Audiofiele muziekspelers vergeleken. Mijn gezicht ging zo ongeveer van
![]()
naar
naar
naar
![]()
naar
![]()
naar
![]()
Het hele artikel ademt weer die hele sfeer waar ik nou zo'n hekel aan heb. Ten eerste dat het weer eens alleen Apple is. De afgeschermde eigen standaarden, de prijzen, de exclusieve ondertoon van een geheim genootschap en dan uiteindelijk is het gerecenseerd op een Denon receiver. Ik ben ff door de smilies heen nu...
En zag ik daar nu staan dat Airport max 44kHz kan?
Daar zit ik dan met m'n aftandse laptoppie met het freeware open standaard Foobar en open standaard 24/96 Flacs de sterren van de hemel te spelen...
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 09-12-2012 13:53 ]
Ik had zelf zelfs een keer dat ik dacht Wow wat een mooie opnamen. En toen zag ik een tijd erna dat ik een vbr album had gedownload ipv flac.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:11:
@jeep, dat was vroeger een probleem. Techniek staat niet stil, dus het brickwall verhaal is steeds minder aan de orde. Maar goed, je kunt er een hele discussie over opzetten. Resultaat blijft dat in een blinde test niemand een verschil waarneemt tussen 16/44.1 en 24/96. Afgezien jij
Hmm, ik heb laatste tijd wat ingelezen over dac methoden. Als de techniek niet stil staat dan hebben we het over oversampling delta sigma dacs. Dan is filtering nog veel harder nodig omdat er echt veel rotzooi in het signaal zit. Minder steile filterhellingen misschien maar minstens zo ingrijpend.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:11:
@jeep, dat was vroeger een probleem. Techniek staat niet stil, dus het brickwall verhaal is steeds minder aan de orde.
Dat gaan we dan ook maar niet doen. Maar ik voel hier wel een uitdaging aankomen voor zaterdag as.Maar goed, je kunt er een hele discussie over opzetten. Resultaat blijft dat in een blinde test niemand een verschil waarneemt tussen 16/44.1 en 24/96. Afgezien jij
Tja, en daar beweren ook diverse mensen over dat 'niemand' dat hoort in een dubbel-blind test.Er is geen discussie mogelijk tussen lossless en alle overige lossy encoders. Dat verschil is zeer duidelijk te horen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 16:26 ]
Spotify gebruikt ogg vorbis en bij de premium variant kan je kiezen voor een hogere bitrate. Dan krijg je de 320kbps variant te horen.vinz98 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:35:
Ik heb Spotify een tijdje gehad, de premium waar je meer voor moet betalen dan.
De geluidskwaliteit was zeer goed te noemen, je hoorde nèt aan dat het een MP3tje was.
Een beetje gelispel in het hoog.
[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 10-12-2012 19:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Audiochecker of auCDtect bijvoorbeeld.vinz98 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:35:
Veel FLACjes zijn trouwens geupsamplede MP3tjes. Er schijnt een programma te bestaan wat een FLAC controleert zodat je niet alsnog een MP3 zit te luisteren. (zouden ze bij rara ook eens moeten doen.) zodat je zeker weet dat je naar de real deal zit te luisteren.
ja en ja. (dac01)ThAZiP schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:18:
Is iemand bekend met de JAN 5670W buisjes? Passen / functioneren deze is het eerder genoemde Xiang-Sheng dacje?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 22:58 ]
[ Voor 54% gewijzigd door vinz98 op 11-12-2012 18:10 ]
Ken je ze? Klinken ze (heel) anders dan de huidige GE5670 buisjes?Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:15:
The KT88, KT90, and 6550, although not identical, are often interchangeable, dependent on external circuit parameters.
Vziw heeft de KT88 meer vermogen dan de 6550.
[url=http://thetubestore.com/6550types.html]Deze webwinkel geeft van alle 6550 en KT88 die ze voeren een eigen beschrijving van de klank. Er is ook een vgl test ergens op hun website.
[...]
ja en ja. (dac01)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 23:06 ]
Russel,Russel88 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:36:
R8dical,
Heb jij je versterker gemodificeerd volgens de schema van de lampzinator website? Zoja is er een groot verschil waar te nemen?
Maar is het dan nog rendabel om daar te bestellen?Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:49:
Op zich valt het best nog mee. Vergeet de btw niet. En je moet ook nog winst maken anders kun je nog niet eens garantie of service verlenen laat staan een boterham verdienen. Je moet flink investeren om een stuk containerruimte te huren. Dat doe je niet voor 10 stuks.
Stel dat je zelf importeert dan kun je echt geen winst maken met 2eH verkoop als je vergelijkt met deze nieuwprijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-12-2012 08:44 ]
Ja, ik heb ook wisselende verhalen gehoord over zijn mods op deze forum. Vandaar dat ik meningen van andere hierover wil hebben.R8dical schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:56:
[...]
Russel,
Nee, ik heb (nog) niks gemodificeerd aan mijn versterker. Dit weekend echter komen er, dankzij ]eep, andere caps in.![]()
Lampizator mod ga ik ook niet doen, hoor hier op het forum diverse meningen dat dit niet altijd beter is.
Hou gewoon de 6SN7 en 6SL7. Heb er nu voor beide buisjes van Ken-Rad in. Zijn erg mooie buisjes.
Copyright and left by SED...
Volledige onzin. Ook zonder dat ik ze met een batterijvoeding heb gehoord klinkt hij met smps gewoon super. Ik heb geen idee waar dat (waan)idee vandaan komt maar niet uit ervaring.Now seriously speaking, this amp is only as good as the power supply. The switched unit supplied with the ready product should be thrown away.
We need a good supply.
[ Voor 27% gewijzigd door Patatjemet op 13-12-2012 01:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 16:15 ]
Tip voor het plaatsen van een subwoofer. (vooral de downfires).Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:31:
Volgens mij geeft jeep het al aan. Dac'jes vergelijken.die van mij en die van hermankora. Plus dat ik mijn tweede DAC laat aanpassen door jeep. Dezelfde mod als hermankora. Plus lp's wassen kennelijk.
Vanaf 13.00 uur.
@vinz...btw had je bericht niet gezien. 17hz...da's wel erg laag!! Ik zit nu voor het eerst weer te luisteren na het instellen. Ik denk dat ik de quake best goed heb ingesteld.
Yup. Ik neem de mijne ook mee. Vanaf half januari ben ik klaar met m'n studie, dus kan ik weer met de soldeerbout aan de slag om m'n dac-projectje voort te zetten. Mogelijk dat we nog verbeterpunten horen en zien.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:31:
Volgens mij geeft jeep het al aan. Dac'jes vergelijken.
Om te bepalen of de miniwatt voldoende vermogen heeft moet je eerst aangeven welke speakers je hebt.cornelisprul schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:11:Wat is jullie beeld van de APPJ pa0901a (beter bekend als de miniwatt n3).
Gaat die 3.5 watt voldoende zijn om op 'normaal' volume te luisteren(zit standaard op een meter of 4 afstand), of heb ik dan toch echt zwaarders nodig (meng yue x3 of desnoods een yarland fv34a, beiden el34)
[ Voor 34% gewijzigd door Patatjemet op 14-12-2012 15:36 ]
Excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik heb momenteel nog een paar oude B&W 201i staan (90db 4Ohm). Wil die eigenlijk nog eens vervangen door zelfbouw, maar nog niet aan toe gekomen.Patatjemet schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:34:
[...]
Om te bepalen of de miniwatt voldoende vermogen heeft moet je eerst aangeven welke speakers je hebt.
Was dat niet het oude model (=S1)?Wel is de warmte ontwikkeling een probleem geloof ik.
[ Voor 74% gewijzigd door cornelisprul op 14-12-2012 16:20 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-12-2012 16:34 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 16:54 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq