Leeftijd: 21
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: Cisco CCNA gevolgd, maar niet gecertifieerd
Werkervaring: Eerste job. Stage als junior Oracle DBA
Werkgever: Algemene informatisering voor de medische sector
Huidige functie: Technical Support Engineer (aftersales)
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: 20 (denk ik)
13/14e maand of winstuitkering: geen idee
Laptop: Simpele C2D laptop (weinig bijzonder, maar mijn job stelt ook weinig eisen. Ik mis enkel USB 3.0)
GSM: Simpel Symbian dingetje, bellen/smsen tot €75/maand, geen mobiel internet
Leaseauto: Citroën Berlingo 1.6 Diesel, model 2012 + Tankkaart (huurwagen)
Werkweek: 38,5u (flexibel naargelang de interventies)
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques
Land: België
Regio: N.v.t.
Reistijd: 45 min enkel
Maand salaris (bruto): 1900
Dit is mijn eerste job, ik werk er nu 2 maanden. Als TSE op de aftersales ben ik vooral op de baan voor support/garantiekwesties en nieuwe installaties. Het gaat hier voornamelijk om klassieke hardware en erg specifieke software binnen de medische sector.
De wagen, laptop en gsm zijn dus zonder meer vereist voor mijn job. Zelf gebruik ik deze prive erg weinig (wagen en gsm) tot niet (laptop), de waarde hiervan voor mij is dus vrij beperkt.
Ik heb vooralsnog een contract van bepaalde duur (6 maanden), met eventueel mogelijkheid voor vast contract.
Ik ben blij dat ik dit als eerste job heb kunnen versieren. Een meer klassiek pad is dat je start als first- of second-line helpdesk, en dan doorgroeit naar een functie zoals ik nu heb. Maar een dergelijke first-line support functie zag (en zie) ik niet goed zitten.
Toch is mijn job ook niet helemaal rozengeur en zonneschijn. Ik ben vaak vrij lang op de baan (gemiddeld +1000km/week, en files...), terwijl ik niet comfortabel in mijn wagen zit. Ik ben met +1,90m vrij groot, en mijn Citroën Berlingo is vooral te klein voor mijn lange benen. Na een uurtje verandert rijden in pijn. Ik kan 's avonds geregeld geen slaap vatten door de pijn in mijn benen, enkels en voeten.
Ik heb al om een andere wagen gevraagd, maar dat ging niet. Ik versta dat, ik ben vooralsnog een tijdelijke werknemer, maar het is wel jammer. Verder mist de auto een beetje modern comfort (radio met MP3 functie, handsfree, GPS, etc); maar dat is nog het minste van m'n zorgen.
(Ik gebruik mijn prive HTC Sensation XE als GPS, aangezien de Tom Tom One die ik kreeg zo verschrikkelijk outdated was.)
Tot slot mis ik soms ook wel een beetje de uitdaging in mijn job. Ik heb geen idee wat ik net zou willen doen, of wat mijn droomjob net is, maar of dit het echt is, durf ik niet te stellen. Daarvoor doe ik vooralsnog teveel van de eenvoudige klussen.
Tot slot vraag ik me wel af hoe mijn loon zich verhoudt tot het Belgische gemiddelde in mijn situatie. Ik heb stiekem een beetje het idee dat ik me te goedkoop laten aanwerven heb, maar ik ben niet bepaald in de positie om daarover te discussiëren...
[Voor 5% gewijzigd door TheOneAndOnly op 13-12-2012 20:12]