Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.505.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

HielkeJ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:24:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en):
2009 - 2012: HBO Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
2003 - 2006: MBO Netwerkbeheer

Certificaten: Nee
Werkervaring: 6 jaar in de huidige functie. 2 jaar ondersteuning klanten van een hostingbedrijf.
Werkgever: Bedrijf wat zich voornamelijk richt op gemeentelijke websites op basis van een opensource CMS.
Huidige functie: PHP programmeur (ongeveer 60%, officiele functie), systeembeheer (30%, verantwoordelijk voor het systeembeheer) en klantenondersteuning (10%)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Simpel netbookje bij piketdienst.
GSM: Nokia 3310 bij piketdienst.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van 161 euro per maand
Land: Nederland
Regio: Friesland
Reistijd: 15 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2250 euro

Ik heb één keer in de vijf weken een een week piketdienst. Dit houdt in dat ik 24/7 een telefoon bij mij moet hebben en snel toegang tot internet moet hebben om storingen te verhelpen. Hiervoor krijg ik per week 100 euro.

Is dit allemaal redelijk of kan ik beter gaan kijken naar een nieuwe uitdaging?
In de randstad zou je 2500 - 2800 verdienen, maar in Friesland is dat wat lastiger vermoed ik. Dus als het je om het geld gaat zou je moeten verhuizen.. Maar ik geloof dat een gemiddeld woonhuis in het noorden nog geen 1,5 ton kost, dus wat dat betreft maakt het allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2012 14:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :)
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:04:
[...]

3 jaar geleden pas begonnen met HBO, dan werk je nog maar net op HBO niveau (1 jaar?) en is het een prima salaris.
Mijn werkzaamheden zijn na de opleiding eigenlijk niet veranderd. Ik ben zonder al te veel problemen door de opleiding gelopen. Mag ik hieruit concluderen dat ik al wat langer werk op HBO niveau? :)
Bospa01 schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:33:
[...]

Als dat incl vergoeding piket dienst is zou ik toch eens rond gaan kijken :)

(NHL student?)
Het brutoloon is exclusief de piketdienst. Deze komt er dus nog bovenop.
Ik ben was inderdaad een NHL student.
Boudewijn schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:07:
Qua piket: ik heb ook piketdiensten , waarbij je om 1900 en om 2100 nog eens wat messages checkt en verder bereikbaar bent. +- 500 knaken netto ;).

Dan is 100E echt niet grappig.
Die 500 euro is dan ook voor een week? :o
Sport_Life schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:00:
[...]

In de randstad zou je 2500 - 2800 verdienen, maar in Friesland is dat wat lastiger vermoed ik. Dus als het je om het geld gaat zou je moeten verhuizen.. Maar ik geloof dat een gemiddeld woonhuis in het noorden nog geen 1,5 ton kost, dus wat dat betreft maakt het allemaal niet zoveel uit.
Ik heb net een huis gekocht in Leeuwarden. Verhuizen zit er voorlopig niet in. Ik kan natuurlijk wel een stuk naar het oosten gaan kijken. Groningen is voor mij nog wel te bereizen.

Mag ik dan concluderen dat mijn salaris niet heel hoog is en de vergoeding voor de picketdienst eigenlijk veel te laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39
HielkeJ schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:09:
Bedankt voor de reacties :)

[...]

Mijn werkzaamheden zijn na de opleiding eigenlijk niet veranderd. Ik ben zonder al te veel problemen door de opleiding gelopen. Mag ik hieruit concluderen dat ik al wat langer werk op HBO niveau? :)
Zwart-wit bekeken werk je dus nog steeds op MBO niveau als je werkzaamheden niet veranderd zijn en je dezelfde werkzaamheden eerst ook kon uitvoeren met MBO-diploma maar zonder HBO. Als het een echt een HBO-waardige functie was had je deze immers niet kunnen uitvoeren zonder eerst de bijbehorende HBO-studie/cursus te doorlopen om de benodigde basiskennis op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Het Fantoom schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:47:
Als het een echt een HBO-waardige functie was had je deze immers niet kunnen uitvoeren zonder eerst de bijbehorende HBO-studie/cursus te doorlopen om de benodigde basiskennis op te doen.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een opleiding als bijvoorbeeld HBO geeft toch je capaciteit en niveau aan in plaats van je bepaalde skills te leren waar je niet zonder kan om je werk uit te oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 10:00
HielkeJ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:24:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en):
2009 - 2012: HBO Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
2003 - 2006: MBO Netwerkbeheer

Certificaten: Nee
Werkervaring: 6 jaar in de huidige functie. 2 jaar ondersteuning klanten van een hostingbedrijf.
Werkgever: Bedrijf wat zich voornamelijk richt op gemeentelijke websites op basis van een opensource CMS.
Huidige functie: PHP programmeur (ongeveer 60%, officiele functie), systeembeheer (30%, verantwoordelijk voor het systeembeheer) en klantenondersteuning (10%)

Laptop: Simpel netbookje bij piketdienst.
GSM: Nokia 3310 bij piketdienst.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van 161 euro per maand
Regio: Friesland
Reistijd: 15 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2250 euro

Ik heb één keer in de vijf weken een een week piketdienst. Dit houdt in dat ik 24/7 een telefoon bij mij moet hebben en snel toegang tot internet moet hebben om storingen te verhelpen. Hiervoor krijg ik per week 100 euro.

Is dit allemaal redelijk of kan ik beter gaan kijken naar een nieuwe uitdaging?
Wellicht is het een redelijk salaris voor de functie die je uitvoert, maar als HBO BI-afgestudeerde zonder werkervaring start je rond het bedrag waar jij nu zit (+-2100) in een functie als applicatiebeheerder.

Of je uit moet kijken naar een nieuwe uitdaging ligt natuurlijk helemaal aan het soort werkzaamheden die je wilt uitvoeren ;-), maar in ieder geval voor het salaris zou ik het zeker doen..

En de reacties van in Friesland is het sowieso lastig vind ik altijd wat overbodig, zelf woon ik in Zeeland en heb hier ook gewoon een aantal heel goede banen kunnen vinden, je moet natuurlijk wel enigszins flexibel zijn in de reistijd, aangezien de werkplekken wat wijder verspreid zijn :-).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485213

Leeftijd: 25
Opleiding(en): Professionele Bachelor in ICT
Certificaten: Sun Certified Java Programmer
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Een consultancy firma
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: 7%
Vakantiedagen: 20 + 12 compensatiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, Volkswagen Jetta 2012 + tankkaart binnenland
Werkweek: 40 uur, regelmatig overuren (niet vergoed)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Abonnementen overbaar vervoer worden + andere eventuele onkosten (parking, ...) worden terugbetaald
Land: België
Regio: Varieert nogal van klant tot klant, tegenwoording nogal veel regio Brussel
Reistijd: Van 45m tot 2u30m (enkeltje) afhankelijk van de klant

Maand salaris (bruto): €2200

Ik ben niet ontevreden met men loon, maar denk dat ik elders wel meer kan krijgen... Wel niet zo eenvoudig om deze lonen te vergelijken door het verschil met het Nederlandse onderwijssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 11:36
Anoniem: 485213 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:47:

Ik ben niet ontevreden met men loon, maar denk dat ik elders wel meer kan krijgen... Wel niet zo eenvoudig om deze lonen te vergelijken door het verschil met het Nederlandse onderwijssysteem.
Dat was nou net de bedoeling van heel dat Master/Bachelor systeem :P

Ik persoonlijk vind het salaris wel aan de lage kant voor 3 jaar werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matty___ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:37:
[...]
Ik persoonlijk vind het salaris wel aan de lage kant voor 3 jaar werkervaring.
Hmm, echt? Hoeveel kan ik dan volgens jou verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 20-05 11:36
Anoniem: 485213 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:03:
[...]

Hmm, echt? Hoeveel kan ik dan volgens jou verdienen?
Ik denk dat er toch wel 2500 in moet zitten maar ik weet natuurlijk niet wat je level is hoe goed je in je werk bent (mate van zelfstandigheid) of wat het uurtarief is waartegen je bij de klant zit.
Gooi eens een balletje op bij het volgende functioneringsgesprek of praat met iemand van een ander soortgelijk bedrijf wat er voor mogelijkheden zijn qua salaris

[ Voor 17% gewijzigd door matty___ op 27-11-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matty___ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat er toch wel 2500 in moet zitten maar ik weet natuurlijk niet wat je level is hoe goed je in je werk bent (mate van zelfstandigheid) of wat het uurtarief is waartegen je bij de klant zit.
Gooi eens een balletje op bij het volgende functioneringsgesprek
Tja eigen lof stinkt, maar ik denk wel dat ik goed ben in wat ik doe. Zelfstandigheid is zeker geen probleem (heb al een aantal 1-mans-projecten gedaan).

Uurtarief is nogal variabel, de ene klant onderhandelt al iets harder dan de andere. Maar ik denk dat het toch minstens €50 per uur zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Naar de maatstaven van grote detacheerders in NL zou je met een bachelor en drie jaar werkervaring een salaris van ongeveer 2700 euro kunnen verwachten. Hou wel rekening met:

* eigen bijdrage leaseauto. Een Jetta zou je gauw 150 euro kosten.
* verschil in vakantiedagen. gangbaar is 25 a 27, je hebt 32. bijkopen tot 32 zou je een euro of 75 per maand kosten.
* 13e maand, vakantiegeld. gangbaar alhier in de detachering is slechts 8% vakantiegeld. Ook dat maakt een verschil van 170 euro.

Zo groot zijn de verschillen dus niet.

Overigens kun je bij kleinere bedrijven een euro of 500 meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Anoniem: 485213 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:21:
[...]

Tja eigen lof stinkt, maar ik denk wel dat ik goed ben in wat ik doe. Zelfstandigheid is zeker geen probleem (heb al een aantal 1-mans-projecten gedaan).

Uurtarief is nogal variabel, de ene klant onderhandelt al iets harder dan de andere. Maar ik denk dat het toch minstens €420 per uur zal zijn...
420 per uur is fors, of mis ik nou iets? Ik zit volgens mij rond de 100, en ook van mijn werkgever zegt men dat ze duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:36:
[...]
420 per uur is fors, of mis ik nou iets? Ik zit volgens mij rond de 100, en ook van mijn werkgever zegt men dat ze duur zijn...
Is inderdaad fout (was dagtarief, x8 dus ;) ), heb het gefixed in men vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 09:54

MrKikker

Kansenjongere

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar binnen ICT Branche waarvan 1 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Internationaal bedrijf dat route -en ritplanning-software ontwikkelt als stand-alone product of als componenten voor TMS
Huidige functie: Junior Consultant

Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus van grofweg tussen de €300/400
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: (Nog) geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Utrecht
Reistijd**: ~3 kwartier auto van A'dam naar Maarssen

Maandsalaris (bruto): 2450

Wat zijn jullie meningen? Ben net een jaar in dienst bij deze werkgever en heb een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Ik ben blij met het vertrouwen dat zij in mij uitspreken en heb, in mijn ogen, voldoende groeimogelijkheden in zowel functie als salaris om hier nog even te blijven zitten. Leaseauto is naar mijn weten op den duur bespreekbaar.

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 10:00
MrKikker schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:38:
Leeftijd: 23
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar binnen ICT Branche waarvan 1 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Internationaal bedrijf dat route -en ritplanning-software ontwikkelt als stand-alone product of als componenten voor TMS
Huidige functie: Junior Consultant

Vakantiegeld: 8.3%
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus van grofweg tussen de €300/400
Pensioenregeling: (Nog) geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd**: ~3 kwartier auto van A'dam naar Maarssen

Maandsalaris (bruto): 2450

Wat zijn jullie meningen? Ben net een jaar in dienst bij deze werkgever en heb een contract voor onbepaalde tijd gekregen. Ik ben blij met het vertrouwen dat zij in mij uitspreken en heb, in mijn ogen, voldoende groeimogelijkheden in zowel functie als salaris om hier nog even te blijven zitten. Leaseauto is naar mijn weten op den duur bespreekbaar.
Was ook ongeveer mijn startsalaris toen ik begon met werken na de opleiding (maandelijks iets lager, maar door eindejaarsuitkering e.d. ongeveer gelijk). Enige wat ik nog miste in je overzicht zijn reiskosten, betekent dat dat je die niet krijgt? Als dat zo is, is het wel wat karig, aangezien de kosten daarvoor redelijk snel oplopen.

Op zich dus prima, nog paar jaar werkervaring op doen en je gaat nog meer stijgen! Lease-auto kán overigens voordelig zijn, de bijtelling moet je niet vergeten, aangezien die toch al snel een 100 - 150E netto per maand is voor een relatief kleine auto..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Ik krijg inderdaad geen reiskosten vergoed. Wel voor zakelijk verkeer maar niet voor woon-werkverkeer (alleen het laatste is momenteel voor mij van toepassing).

Ben nu redelijk wat kwijt aan reiskosten, gok tussen de 60 en 80 euro per week aan benzine. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn auto niet bijzonder zuinig is dus daar speel ik mezelf wel een beetje mee in de kaart.

Ik heb bij mijn contractverlenging naar onbepaald (afgelopen Oktober) €150 bruto verhoging gekregen en kom ook in aanmerking voor de jaarlijkse contractbesprekingen in Maart.

Bijtelling voor een leaseauto hou ik inderdaad rekening mee, echter zijn nieuwe auto's vaak ook (veel) zuiniger dan wat een starter gemiddeld rijdt en gezien mijn huidige reiskosten denk ik wel dat ik daar voordeel uit kan halen.

[ Voor 17% gewijzigd door MrKikker op 28-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast krijg je volgens mij in de meeste gevallen bij een leaseauto ook een tankpas, of kun je je brandstof declareren. Toch?

Maar het klinkt wel wat karig inderdaad, zeker zonder die reiskosten. Zo houd je zo'n 1700 euro over vermoed ik, en heb je ook nog kosten aan je eigen auto/autoverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb vanmiddag mijn jaargesprek met directeur.

Huidige situatie:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO niveau 4 IT Media Productie, HBO Communicatie en multimedia design
Certificaten: geen direct relevante
Werkervaring: 4 jaar werkervaring (inmiddels 2 jaar bij huidige werkgever)
Werkgever: MKB in de zorgsector (instrumenten en hulpmiddelen)
Huidige functie: Offline & online marketeer
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Laptop: Nee
GSM: Ja iphone (mag ook tot 50 euro p/maand prive gebruikt worden. Wat ik overigens niet doe)
Pensioenregeling: Ja (exacte verdeling weet ik niet)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten en zakelijke kilometers a € 0,19 p/km
Regio: Limburg
Reistijd: 25 min. enkele reis
Maand salaris (bruto): 3045

Ik ben begonnen met 2800 euro bruto. Vorig jaar heb ik er 150 euro bijgekregen... dit i.c.m. de indexaties zit ik nu op 3045 bruto.

Afgelopen jaar was erg hektisch. Grote projecten gedraaid. Alles succesvol verlopen. Gezonde relatie met directeur (zowel hierarchisch als vakinhoudelijk).

Wat zou een salarisstijging zijn? Omzet van de organisatie is afgelopen jaar niet super geweest. Dus ik wil wel reëel zijn.

Zelf denk ik _tevreden_ te zijn met 200 euro per maand en hoger.

Lijkt jullie dit ook reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Anoniem: 13087 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:51:
Daarnaast krijg je volgens mij in de meeste gevallen bij een leaseauto ook een tankpas, of kun je je brandstof declareren. Toch?

Maar het klinkt wel wat karig inderdaad, zeker zonder die reiskosten. Zo houd je zo'n 1700 euro over vermoed ik, en heb je ook nog kosten aan je eigen auto/autoverzekering?
Ja klopt meeste werknemers hier met een leaseauto hebben ook een tankpas met vrije kilometers.

met 1800 netto per maand hou ik rond de 14/1500 euro over met benzinekosten eraf. uiteraard heb ik ook kosten qua verzekering en wegenbelasting, maar die heb ik zonder die baan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrKikker schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:11:
[...]

Ja klopt meeste werknemers hier met een leaseauto hebben ook een tankpas met vrije kilometers.

met 1800 netto per maand hou ik rond de 14/1500 euro over met benzinekosten eraf. uiteraard heb ik ook kosten qua verzekering en wegenbelasting, maar die heb ik zonder die baan ook.
Dat klopt, maar ik bedoel aan te geven dat als je een leaseauto zou hebben die je ook prive gebruikt (ga ik vanuit omdat je rekening houdt met bijtelling), je die kosten niet meer zou hebben. Wel bijtelling, maar volgens mij is dat alsnog wel lager dan wat je verder aan kosten hebt aan je auto.

Dit is overigens wel aangenomen dat die leaseauto bij je huidige salaris erbij komt, niet dat je een deel ervoor zou moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Anoniem: 13087 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:34:
[...]

Dat klopt, maar ik bedoel aan te geven dat als je een leaseauto zou hebben die je ook prive gebruikt (ga ik vanuit omdat je rekening houdt met bijtelling), je die kosten niet meer zou hebben. Wel bijtelling, maar volgens mij is dat alsnog wel lager dan wat je verder aan kosten hebt aan je auto.

Dit is overigens wel aangenomen dat die leaseauto bij je huidige salaris erbij komt, niet dat je een deel ervoor zou moeten inleveren.
Ben van plan dat in Maart te gaan navragen, bedankt voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zal er wellicht niet voor hoeven inleveren maar zal daardoor waarschijnlijk ook geen salarisverhoging krijgen. Vergeet niet dat een leaseauto al snel 600 euro waard is en dus een zeer forse verhoging zal zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Tsurany schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:46:
Je zal er wellicht niet voor hoeven inleveren maar zal daardoor waarschijnlijk ook geen salarisverhoging krijgen. Vergeet niet dat een leaseauto al snel 600 euro waard is en dus een zeer forse verhoging zal zijn.
Ik denk niet dat ik met de volgende salarisbespreking tegen €600 verhoging zit aan te kijken en ik kan het altijd op tafel gooien, weet ik waar ik aan toeben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HielkeJ schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:09:
Die 500 euro is dan ook voor een week? :o
weekje van 9 tot 21 inclusief weekend bronnen checken, en 's avonds belbaar zijn ja. Levert ook nog een extra vrije dag op naast die 500€.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Wat is een marktconform salaris voor iemand van tegen de 40 in de ICT? Consultant, doorgegroeide software engineer, architect etc. Ik zie hier vooral salarissen van mensen onder de 30, maar het is wel interessant waar je naar toe kan groeien als je naar de 40 toe gaat. Ik heb een collega die vertelde me dat hij 5400 bruto verdiende exclusief lease auto en die zit in de mobile/web/javascript/css achtige projecten nu. (Ik weet dat hij in het verleden iedere functie heeft vervult die je maar kan bedenken.) Ik vind dat vrij hoog vergeleken met de salarissen die ik langs zie komen, maar misschien komt dat wel omdat hij veel ouder is dan de gemiddelde tweaker in dit topic. Maar even snel rekenen leert mij dat ik 220 euro bruto per maand erop vooruit moet gaan per jaar, wil ik komen waar hij nu is. Ik ben 23 en verdien nu 2100 bruto exclusief lease auto. Is het een goede aanname dat je salaris over de jaren lineair stijgt of kan je ook stappen van 500 euro of meer maken?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Uiteraard kan dat :). Maar correct me if I'm wrong, in dit topic kom je geen/weinig managers tegen. Wanneer je een leidinggevende rol met veel verantwoordelijkheid krijgt dan kan je natuurlijk grote stappen gaan maken. Maar juist die mensen zullen weinig tijd/zin hebben hun salaris hier te posten.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
De eerste 5 jaar maak je vrij makkelijk stappen van 150 a 200 euro per jaar bovenop de inflatie / collectieve stijgingen. Daarna zal het afvlakken als je in dezelfde functie en bij dezelfde werkgever blijft. Stappen van 500+ maak je vooral door te switchen van baan.

• 4Lph4Num3r1c
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 16:19
Huidige situatie:

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HAVO (HBO niet afgemaakt)
Certificaten: Div. MCSE, ITIL etc
Werkervaring: 15 jaar werkervaring 5 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Webhosting partij
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
GSM: 25 telefoon + 25 internet vergoeding
Werkweek: 36 uur (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten en zakelijke kilometers a € 0,19 p/km
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 35 min. enkele reis
Maand salaris (bruto): 3850

[ Voor 8% gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 30-11-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

Prima voor 36 uur lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:30
Waster schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:44:
Wat is een marktconform salaris voor iemand van tegen de 40 in de ICT? Consultant, doorgegroeide software engineer, architect etc. Ik zie hier vooral salarissen van mensen onder de 30, maar het is wel interessant waar je naar toe kan groeien als je naar de 40 toe gaat. Ik heb een collega die vertelde me dat hij 5400 bruto verdiende exclusief lease auto en die zit in de mobile/web/javascript/css achtige projecten nu. (Ik weet dat hij in het verleden iedere functie heeft vervult die je maar kan bedenken.) Ik vind dat vrij hoog vergeleken met de salarissen die ik langs zie komen, maar misschien komt dat wel omdat hij veel ouder is dan de gemiddelde tweaker in dit topic. Maar even snel rekenen leert mij dat ik 220 euro bruto per maand erop vooruit moet gaan per jaar, wil ik komen waar hij nu is. Ik ben 23 en verdien nu 2100 bruto exclusief lease auto. Is het een goede aanname dat je salaris over de jaren lineair stijgt of kan je ook stappen van 500 euro of meer maken?
Een marktconform salaris in de ICT wanneer je 40 bent is eigenlijk niet te geven. Wanneer je een starter bent, begin je 'net als alle anderen' met een bepaald uitgangssituatie. Daardoor is de bandbreedte van salaris verschillen veel kleiner.

Wanneer je 15 jaar ervaring hebt, dan ligt het er natuurlijk maar net aan wat die 15 jaar is. 15 jaar hetzelfde kunstje doen, en nog steeds dezelfde applicatie beheren zal een kleiner salarisstap opleveren, dan in 15 jaar je specialiseren in een goedbetaalde niche of ervoor zorgen dat je 20 mensen aan het werk houdt en ervoor zorgt dat zij zich verbeteren.

Je kan bijvoorbeeld wel kijken naar het praktische maximum van een bepaalde functie. Je salaris hangt voor een groot gedeelte af van je toegevoegde waarde voor je werkgever (in een compleet transparante markt zou dat de enige factor zijn). In een bepaalde functie / rol heb je een bepaalde maximale toegevoegde waarde waar je naar toe kan groeien. Wanneer je 'per uur' verhuurd wordt is de kans klein dat je in de IT >200/uur 'kost' (en realistischer gezien ben je met de helft daarvan ook al erg goed bezig...). Wanneer je uitgaat van uurtarief, aantal declarabele uren per jaar, kosten voor je werkgever, overhead, bepaalde marge, dan kan je een salaris uitrekenen. Grofweg gezien gaat het je heel veel moeite kosten om boven de 5-6-7K uit te komen in loondienst wanneer je in de zakelijke dienstverlening zit en op inhoudelijke basis per uur aan een klant verhuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Stel ik switch naar een baan zonder lease auto. En als ik iets hoger wil inzetten om mijzelf ruimte te bieden voor onderhandelen dan moet ik inzetten op 3300 euro bruto per maand? Dat klinkt als zo'n grote stap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waster schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:58:
Stel ik switch naar een baan zonder lease auto. En als ik iets hoger wil inzetten om mijzelf ruimte te bieden voor onderhandelen dan moet ik inzetten op 3300 euro bruto per maand? Dat klinkt als zo'n grote stap...
Lease of geen lease, simpelweg aangeven dat je een baan leuk vind maar er uiteraard netto niet op achteruit wilt gaan. Dat begrijpt iedere werkgever prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinn84
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11-2021
Leeftijd: 29
Opleiding: heao-ce
Certificaten: geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: reclame-internet bureau, ca. 30 man
Huidige functie: Projectmanager online, verantwoordelijk voor planning, begeleiding programmeurs, budget en klantcontact voor de kleinere webapplicaties tot ca. 4-5 werken

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: NL
Reistijd: 40 min

Maand salaris (bruto): 3000

Wat vinden jullie? Marktconform of te laag? Ik ben zelf redelijk tevreden maar de jaargesprekken komen er weer aan dus ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aha en waarom zou je verhoging moeten krijgen? Omdat de buurman ook goed verdient?
Imo niet heel slecht hoor, maar zou evt wel wat meer mogen zijn gezien functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:48

MagicTempest

Fly pig!

Ik denk dat tegen de tijd dat jij 40 bent een salaris van 5400 misschien niet eens zo gek meer is. De vraag is hoe dat dan vergelijkt met een huidig salaris van 5400. Ik denk dat 5400 wel haalbaar is voor een IT'er, maar dan moet het wel een hele goede zijn. Daarnaast moet hij ook zeker een aantal keer van baan zijn gewisseld en misschien ook wel een management achtige functie hebben.
De naam consultant zegt niet zo heel veel. Dat kan iemand zijn die gedetacheerd wordt bij een opdrachtgever, maar het kan ook iemand zijn die (gedeeltelijke) leiding heeft over een groot project. Bedenk zelf maar welke consultant meer verdient :)
Daarnaast zijn specialisaties ook goede manieren om meer te gaan verdienen. Iemand met een CCIE certificering zal meer verdienen dan iemand met een CCNA certificering.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Leeftijd: 37
Opleiding: hbo i
Certificaten: itil en prince2
Werkervaring in IT : 15 jaar
Werkgever: softwareontwikkelaar
Huidige functie: onomschreven in contract

Vakantiegeld: 0%
13/14e maand of winstuitkering: nee
Bonus : ja, elk kwartaal 100% maandsalaris
Laptop: retina 15
GSM: 4s onbeperkt internationaal
Leaseauto: nee, kan wel wat huren als ik dat nodig heb
creditcard : ja
Werkweek: >40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: snel groeiend aandelenpakket
Regio: NH
Reistijd: 20 min

[ Voor 6% gewijzigd door PZOOO op 02-12-2012 15:17 . Reden: aanvulling ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58
Vorige week ook weer mijn jaargesprek gehad. Per 1 januari bevorderd naar SAP senior consultant. :)

Leeftijd: 32
Certificaten: ITIL, MCAD
Werkervaring: 8 jaar werkzaam
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: Senior SAP consultant (SLcM), technisch projectleider (combi)

Vakantiedagen: 43
13/14e maand of winstuitkering: 8,3%, volledige 13e maand
GSM: abonnementskosten privé telefoon worden vergoed tot €25 per maand
Lease auto: nee
Werkweek: 40 uur (wisselend 4x9 en 5x9)
Pensioenregeling: Ja, ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO a la carte, 100% reiskostenvergoeding OV 2e klas.
Reistijd: 50 minuten met trein/bus

Maand salaris: 4428 euro

Salaris kan in 5 jaar nog doorgroeien naar 4970 euro, excl CAO-verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinn84
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11-2021
Boudewijn schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:35:
Aha en waarom zou je verhoging moeten krijgen? Omdat de buurman ook goed verdient?
Imo niet heel slecht hoor, maar zou evt wel wat meer mogen zijn gezien functie.
Goeie bijdrage Boudewijn, dankje :-) Mijn vraag is alleen wat jullie van mijn salaris vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Ben je nu cynisch of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
PZOOO schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:10:

Bonus : ja, elk kwartaal 100% maandsalaris

Dan verdien je dus omgerekend gewoon 4000 euro/maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 17:51
Het Fantoom schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:05:
[...]
Dan verdien je dus omgerekend gewoon 4000 euro/maand?
Als je corrigeert voor het ontbreken van de 13de maand en het vakantiegeld eigenlijk een kleine 3500€/maand..

Over hoeveel uur (gemiddeld) hebben we het eigenlijk met die ">40 uur"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Nieuwe Baan

Opleiding(en): MBO niveau 3
Certificaten: MCSA
Werkervaring: 7
Werkgever: Buitenland!
Huidige functie: systeem beheer
Vakantiedagen: 18 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en uitkering einde jaar tussen 3-5%
GSM: Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, 2,5% inleg werknemer
Land: Buitenland

Maand salaris (Netto): 3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Buitenland zegt niet zoveel he ;)

3700 euro in Zwitserland is laag, 3700 euro in India is erg veel :P

Als ik het zou vergelijken met NL maatstafen is het zeker niet slecht gezien je leeftijd/werkervaring/opleiding :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Notna schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:37:
Buitenland zegt niet zoveel he ;)

3700 euro in Zwitserland is laag, 3700 euro in India is erg veel :P

Als ik het zou vergelijken met NL maatstafen is het zeker niet slecht gezien je leeftijd/werkervaring/opleiding :)
Inderdaad weinig relevante post zonder locatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
PZOOO schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:10:

Zonder toelichting op de functie zegt dit bedrag helemaal niks. Ben je de schoonmaker, of doe je iets in de softwareontwikkeling?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Leeftijd: 27
Opleiding: Bedrijfsmanagement (Bedrijfskunde HBO niveau)
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Service Engineer Office/LAN

In de praktijk wordt ik meestal gedetacheerd bij klanten die wat meer ervaren support profielen eisen, ook vaak als vervaning van systeembeheerders en dergelijke. Opdrachten vooral van 6 maand tot 2 jaar. Dagprijs ligt tussen 380 en 460 euro. Heb weinig certificaten, maar toch wel een net CV, met enkele toonaangevende klanten. Weinig gebenched.

Vakantiegeld: wettelijk vastgelegd 0,92% jaarloon
Vakantiedagen: 20 wettelijk, 12 overuren recuperatie
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand, wettelijk verplicht
Laptop: Lenovo R61 of iets dergelijks
GSM: Eenvoudige Nokia, abbo vergoed tot 30 euro per maand (inclusief zakelijk)
Leaseauto: BMW116d degelijk uitgerust, tankkaart met limiet van 175 euro per week
Werkweek: 38u volgens contract, in praktijk 40u
Pensioenregeling: 2% van brutojaarloon per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieplan, Tandplan, Plan Ambulante kosten, Internetvergoeding 33 euro per maand, Maaltijdvergoeding 4,91 euro netto per gewerkte dag.
Land: België, Brussel
Reistijd: 102 km enkel, reistijd gem. 3 uur per dag
Maand salaris (bruto): 2498 euro bruto

Zou graag uitkijken naar jobs in Nederland. Dit omdat vriendin Nederlandse is, en toch wel vrienden in Nederland, echter niet in ICT. Voornamelijk zou ik taken willen als system administrator en gelijkaardig. Is het loon en voorwaarden die ik heb hier in België realistisch voor Nederland met mijn kennis en ervaring.

(Ben al op de hoogte van bijtelling, dus dat even buiten beschouwing laten). Wel nog bijkomende vraag over tankpas. Is er op een tankpas ook bijtelling, is het gebruikelijk wel tankpas te geven, en werknemer zelf te laten instaan voor aankoop wagen? Zijn bonussen en onkostenvergoedingen die onbelast worden gegeven gebruikelijk in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:24

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als je 100* je leeftijd doet zit je altijd wel goed. Veel 30ers zullen iets meer verdienen, maar ben je midden 40 en gewoon software ontwikkelaar bij een gemiddeld bedrijf zit je er waarschijnlijk onder. Wat je bij Tweakers ziet zijn vaak salarissen die bovengemiddeld tot ver bovengemiddeld zitten of juist mensen die zwaar onderverdienen en dat daarom plaatsen om bevestiging van dat feit te krijgen.

Zelf zit ik op 3600 op mijn 39e (test engineer) zonder verdere specialisaties. Daarentegen weinig werkstress & dicht bij mijn werk. Het is waar je voor kiest.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:48

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): 1 jarige MBO+ ICT opleiding (toen bestond dat nog :) )
Certificaten: MS certificaten
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Groot advocatenkantoor
Huidige functie: Systeem-/netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 25 + 2 vanwege 10+ jaar in dienst
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Yep
GSM: Blackberry Bold 9900
Leaseauto: Nope
Werkweek: 38.75 uur
Pensioenregeling: Aanwezig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding / secretaresses :P
Regio: Amsterdam
Reistijd: 40 minuutjes van deur tot deur

Maand salaris (bruto): 4322

Alweer meer dan 10 jaar bij mijn huidige werkgever. Zit er meer dan prima, het is een internationaal kantoor en zit de laatste 4 jaar in een 50/50 rol. 50% werkzaam voor kantoor Amsterdam en 50% werkzaam voor de overkoepelende wereldwijde ICT afdeling.

In die laatste functie de standaard vrijwilliger voor het assisteren bij kantoorverhuizingen en opening nieuwe kantoren. Al een paar leuke uitstapjes gehad waaronder Abu Dhabi, Istanbul en St Petersburg. Je maakt wel lange dagen, maar in de avond uren kan je toch wel iets van de omgeving zien. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm, A&O Baker? Goed salaris, maar daar staan ze natuurlijk om bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Cocytus op 03-12-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422792

Goedenmorgen Allemaal,

Ik heb binnenkort een beoordelingsgesprek en ik hoop daar meer salaris uit te kunnen halen, op dit moment is het onderstaande wat in mijn ogen niet super hoog is ivm secundaire arbeidsomstandigheden.. Wat vinden jullie? Wat kan ik er maximaal uit slepen?

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: CompTIA A+ (Practical & Essentials), ITIL V3 & Aantal CRM certificaten..
Werkervaring: 3.5 Jaar (incl. stages)
Werkgever: Vermogensbeheerder
Huidige functie: Jr. ICT Medewerker

13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto*: nvt
Pensioenregeling: 50/50
Regio: Noord Holland
Reistijd**: 45 min/60 min

Maandsalaris (bruto): €1700 (Hier gaan nog 52,50 aan etenskosten per maand af :-( )

gr S

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 422792 op 07-12-2012 09:11 . Reden: Wijziging maandsalaris + certificaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 422792 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:09:
Goedenmorgen Allemaal,

Ik heb binnenkort een beoordelingsgesprek en ik hoop daar meer salaris uit te kunnen halen, op dit moment is het onderstaande wat in mijn ogen niet super hoog is ivm secundaire arbeidsomstandigheden.. Wat vinden jullie? Wat kan ik er maximaal uit slepen?

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: CompTIA A+ (Practical & Essentials), ITIL V3 & Aantal CRM certificaten..
Werkervaring: 3.5 Jaar (incl. stages)
Werkgever: Vermogensbeheerder
Huidige functie: Jr. ICT Medewerker

13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: nvt
GSM: nvt
Leaseauto*: nvt
Reistijd**: 45 min/60 min

Maandsalaris (bruto): €1700 (Hier gaan nog 52,50 aan etenskosten per maand af :-( )

gr S
Ik denk dat het nog niet eens zo slecht is, ik verwacht dat je met name je reistijd ergens terug wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Is die 52.50 verplicht? Even grof gerekend is dat namelijk 2,60 per dag. Je eigen boterham smeren is goedkoper dus als je er van af kan zou ik dat doen ;)

Verder; tsja, je hebt niet heel veel werkervaring en ook niet heel veel theoretische kennis (certificaten + MBO 4) die een tot een 'hoog' salaris zouden kunnen leiden.

Als je goed presteert; rond de 1900 zou mooi zijn lijkt mij en ik denk ook niet echt dat het meer zal zijn. Maargoed, met deze tijden moet je maar afwachten of je de 1800 haalt. Ik zou alleen inzetten op 1900 aangezien dat nog realistisch is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cWaVe1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07-2024
Zeer blij met een nieuwe stap, iets meer reizen maar de rest allemaal dik in de plus en een mega stap qua salaris.

Oude situatie:

Opleiding(en): WO Computer Science(Master niet afgemaakt)
Certificaten: NIMA Sales B, Prince II, ITIL V3, BiSL
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Middelgrote ICT Dienstverlener
Huidige functie: Account Manager ICT

13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: HTC Desire HD
Leaseauto: Poolauto's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding 70 euro, internetvergoeding, jaarlijkse bonusregeling tot ~3 keer maandsalaris

Reistijd: 5 minuten fietsen naar kantoor. ~1 uur richting klanten.
Maand salaris (bruto): 2600

Nieuwe situatie:

Opleiding(en): WO Computer Science(Master niet afgemaakt)
Certificaten: NIMA Sales B, Prince II, ITIL V3, BiSL
Werkgever: Middelgrote ICT Dienstverlener
Huidige functie: Account Manager

13/14e maand of winstuitkering: 6% van jaarsalaris
GSM: Zelf uitkiezen
Leaseauto: Audi A3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding, Goede bonusregeling

Reistijd: 45 minuten naar kantoor.
Maand salaris (bruto): 3800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422792

Notna schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:26:
Is die 52.50 verplicht? Even grof gerekend is dat namelijk 2,60 per dag. Je eigen boterham smeren is goedkoper dus als je er van af kan zou ik dat doen ;)

Verder; tsja, je hebt niet heel veel werkervaring en ook niet heel veel theoretische kennis (certificaten + MBO 4) die een tot een 'hoog' salaris zouden kunnen leiden.

Als je goed presteert; rond de 1900 zou mooi zijn lijkt mij en ik denk ook niet echt dat het meer zal zijn. Maargoed, met deze tijden moet je maar afwachten of je de 1800 haalt. Ik zou alleen inzetten op 1900 aangezien dat nog realistisch is imo.
Ja helaas is de 52,50 verplicht... Ik probeer dan maar op de 1900, moet toch wat omhoog hebben gezien de secundaire omstandigheden er gewoon niet zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik snap niet helemaal hoe een werkgever je kan verplichten te betalen aan lunch :'). Dat lijkt mij vrije keuze :? (uiteraard als je er geen gebruik van maakt natuurlijk)

Daarnaast als jij er geen gebruik van maakt kan de werkgever je niet veplichten ervoor te betalen. tenzij je er mee akkoord bent gegaan in je arbeidsvoorwaarden natuurlijk (wat dan niet heel slim is maargoed :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 07-12-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Mystikal

It never hurts to help!

Notna schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:08:
Ik snap niet helemaal hoe een werkgever je kan verplichten te betalen aan lunch :'). Dat lijkt mij vrije keuze :? (uiteraard als je er geen gebruik van maakt natuurlijk)

Daarnaast als jij er geen gebruik van maakt kan de werkgever je niet veplichten ervoor te betalen. tenzij je er mee akkoord bent gegaan in je arbeidsvoorwaarden natuurlijk (wat dan niet heel slim is maargoed :P )
Van de andere kant als dat de normale gang van zaken is, wil je ook niet als enigste met je lunchbox aankomen. Je kan ook redeneren dat je aan moet passen aan de huidige bedrijfscultuur. Dat je daardoor een hoger salaris wil om dat weer (gedeeltelijk) te compenseren kan ik me natuurlijk goed voorstellen. Dat zou ik dus zeker ook proberen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Leeftijd: 24 (maart 1988)
Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde (Deeltijd) - dit jaar begonnen
Certificaten: -
Werkervaring: 5 jaar in loondienst + 5 jaar tussendoor als zelfstandige
Werkgever: Detacherings bureau
Huidige functie: Online Marketeer / Front-end Developer

Vakantiedagen: 30
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40 (mag één dag in de week thuis werken als ik dat wil)
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd**: 42 minuten met de trein, deze word volledig vergoed in de vorm van een maandtrajectkaart (Arnhem - Bunnik).

Maandsalaris (bruto): 2500

Is dit een beetje redelijk? Het bedrijfs is een detacheringsbureau in de salarisadministratie. Ik verzorg het onderhoud aan zo'n 20+ websites en ontwikkel internet webapplicaties.

[ Voor 4% gewijzigd door MoietyMe op 07-12-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44
Ik kan naar een andere werkgever.
Hieronder de verschillen:

Huidige werkgever:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO niveau 4
Certificaten: Itil, custom Linux netwerkbeheer cursus
Werkgever: Groot onafhankelijk advies bureau ( 1000man )
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Vakantiegeld: krijg ik maar hoeveel procent geen idee
Vakantiedagen: 34
GSM: Yep
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: winstuitkering
Regio: Rotterdam
Reistijd: volgens ANWB 50min maar normaal tussen de uur en 1,5uur enkele reis
Maand salaris (bruto): 2400 ( vanaf januari waarschijnlijk 2500 )

Misschien nieuwe werkgever:
Werkgever: klein MKB
Huidige functie: 1 / 2de lijns support voor klanten zowel van afstand of op locatie

Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen: ?
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop: ?
GSM: ?
Leaseauto: -
Reistijd: 10minuten met de auto, 20minuten hooguit met de fiets
Maand salaris (bruto): 2100

Als ik laat zien hoe ik presteer in het team wordt het 2200.
Dit is natuurlijk lager dan ik nu heb maar de werkzaamheden worden uitdagender en de reistijd mega minder.
Zal ik nog een tegenbod doen of is dit een redelijk salaris? Ze gaven aan dat het maar een klein bedrijfje is en niet een groots stad bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Good Fella schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:27:
Leeftijd: 24 (maart 1988)
Opleiding(en): HBO Bedrijfskunde (Deeltijd) - dit jaar begonnen
Werkervaring: 5 jaar in loondienst + 5 jaar tussendoor als zelfstandige
Werkgever: Detacherings bureau
Huidige functie: Online Marketeer / Front-end Developer

Leaseauto*: -
Werkweek: 40 (mag één dag in de week thuis werken als ik dat wil)
Pensioenregeling: -
Reistijd**: 42 minuten met de trein, deze word volledig vergoed in de vorm van een maandtrajectkaart (Arnhem - Bunnik).

Maandsalaris (bruto): 2500

Is dit een beetje redelijk? Het bedrijfs is een detacheringsbureau in de salarisadministratie. Ik verzorg het onderhoud aan zo'n 20+ websites en ontwikkel internet webapplicaties.
Je pretendeert als 24-jarige 10 jaar werkervaring te hebben. Dat lijkt me niet helemaal accuraat, daarnaast heb je geen relevante opleiding. Daarmee is het salaris alleszins redelijk voor een ongeschoold iemand. Verder zijn de volledig vergoede reiskosten en 30 vakantiedagen ook wel prima in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
DJ-Promo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:21:
Dit is natuurlijk lager dan ik nu heb maar de werkzaamheden worden uitdagender en de reistijd mega minder.
Zal ik nog een tegenbod doen of is dit een redelijk salaris? Ze gaven aan dat het maar een klein bedrijfje is en niet een groots stad bedrijf.
Vergis je niet hoeveel extra tijd waard is.
Zelf van 1 uur heen en 1 uur terug naar 7 minuten lopen gegaan en die 2 uur die je elke dag extra heb is zooooo lekker.

Je kan natuurlijk altijd een tegenbod doen, niet geschoten is altijd mis, maar bedenk je of die 2+ uur je 200e bruto in de maand waard is. Zo ja: gelijk doen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Beste Allen,

Kan iemand mij een indicatie geven wat marktconform salaris is voor een systeembeheerder van 21 jaar, bij een 40 urige werkweek?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Welke opleiding?

[ Voor 199% gewijzigd door Het Fantoom op 07-12-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
bulletrene schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:31:
Beste Allen,

Kan iemand mij een indicatie geven wat marktconform salaris is voor een systeembeheerder van 21 jaar, bij een 40 urige werkweek?

Alvast bedankt!
Opleiding, branche, werkervaring?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:48:
[...]

Opleiding, branche, werkervaring?
Opleiding: Mbo Medewerker Beheer ICT Niveau 3, MBO Systeembeheerder Niveau 4.
Branche: Dienstverlening ICT ( systeembeheerder.. )
Werkervaring: 1.5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
bulletrene schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:50:
[...]

Tussen de 1700 en 1800 euro denk ik zo.
Met 1,5 jaar werkervaring ligt het er vooral aan hoe goed je jezelf kan verkopen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:08:
[...]

Tussen de 1700 en 1800 euro denk ik zo.
Met 1,5 jaar werkervaring ligt het er vooral aan hoe goed je jezelf kan verkopen.
Aangezien mijn huidige salaris +/- € 1150 is ... is het dus wel redelijk om een bedrag van ongeveer € 1500/1600 te vagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
bulletrene schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:15:
[...]

Aangezien mijn huidige salaris +/- € 1150 is ... is het dus wel redelijk om een bedrag van ongeveer € 1500/1600 te vagen??
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 22 of ouder bent dan zit je onder het minimumloon.
Fijn voor je huidige werkgever dat ze je zo goedkoop gebruiken, maar met MBO 3 en 4 moet je toch zeker meer dan 1500 als startbedrag kunnen krijgen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Renquin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:19:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 22 of ouder bent dan zit je onder het minimumloon.
Fijn voor je huidige werkgever dat ze je zo goedkoop gebruiken, maar met MBO 3 en 4 moet je toch zeker meer dan 1500 als startbedrag kunnen krijgen.
Ben 21, dus wel boven minimumloon gelukkig. Maar het is geen vetpot om het zo maar te zeggen! eens kijken wat we geregeld kunnen krijgen! in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Sander schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:08:
[...]

Je pretendeert als 24-jarige 10 jaar werkervaring te hebben. Dat lijkt me niet helemaal accuraat, daarnaast heb je geen relevante opleiding. Daarmee is het salaris alleszins redelijk voor een ongeschoold iemand. Verder zijn de volledig vergoede reiskosten en 30 vakantiedagen ook wel prima in deze tijd.
Dat is met werkzaamheden als ZZP'er (websites maken en hosten) die ik naast mijn normale werk doe. Overlapt elkaar grotendeels. Heb in 2011-2012 een jaar echt zelfstandig gewerkt, maar ben nu weer terug naar loondienst. Een vast inkomen is toch wel zo fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
bulletrene schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:50:
[...]

Ik kreeg destijds 1800 euro geboden voor een interne beheer functie met dezelfde achergrond, ik was toen 20-21 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Notna schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:08:

Bij mij op het werk hebben we een vergelijkbare regeling en dat wordt zeker niet als een last gezien. We betalen 45 euro per maand (=2 euro per werkdag) en dan mogen we pakken wat we willen. Bij een commerciële kantine betaalde ik meestal rond de 4-5 euro per dag, dus dit is zeker geen slechte deal en juist een arbeidsvoorwaarde ipv een verplichting. Ik vind het persoonlijk vreemd om hiervoor meer salaris te vragen, je bent juist al goedkoper uit t.o.v. een commerciële kantine.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Railgunner schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:42:
[...]

Bij mij op het werk hebben we een vergelijkbare regeling en dat wordt zeker niet als een last gezien. We betalen 45 euro per maand (=2 euro per werkdag) en dan mogen we pakken wat we willen. Bij een commerciële kantine betaalde ik meestal rond de 4-5 euro per dag, dus dit is zeker geen slechte deal en juist een arbeidsvoorwaarde ipv een verplichting. Ik vind het persoonlijk vreemd om hiervoor meer salaris te vragen, je bent juist al goedkoper uit t.o.v. een commerciële kantine.
Dat heb ik ook bij mijn werkgever (2 Euro per dag voor onbeperkt lunchen, saladebar, soep, warme maaltijd, etc.) - maar ik vind het eten niet lekker. Dus ik maak zelf mijn brood thuis en neem dat mee. Het nadeel is dat je wat sociaal contact mist in de kantine ;) Dus af en toe schuif ik daar gewoon aan en nuttig ik een soepje. Het sociaal contact met je collega's is in zo'n setting ook wat waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 19:50
Opleiding(en): ICT-Beheerder (MBO niveau 4), 2e jaar HBO Business, IT & Management (voorheen Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: MCTS, MCITP, IBM Powersystems
Werkervaring: 2 jaar ervaring bij huidige werkgever, daarvoor 2 jaar stage bij 2 verschillende bedrijven.
Werkgever: Semi-overheid
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: Zou ik even op moeten zoeken...
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering 7.5%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid om aantal cursussen te volgen per jaar + examen
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: Enkele reis: 20 min met de fiets, 5 minuten met de auto

Maandsalaris (bruto): 2338 2578

Niks te klagen lijkt mij zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Railgunner schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:42:
[...]

Dat snap ik, maar zelf smeren is nog steeds goedkoper ;). Aangezien de beste man min of meer aangaf het jammer te vinden de bijdrage te doen, gaf ik de optie of hij niet zelf wat kan smeren.

Dat het goedkoper is dsn een normale kantine of winkel snap ik. Maar ik heb ook jaren een verplichte bijdrage moeten geven aan een lunch die maandag een restock kreeg en woensdag bijna op was. Ik koos er toen voor zelf dan maar te gaan smeren; had ik tenminste genoeg en lekre dingen erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
ro3lie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:06:
Opleiding(en): ICT-Beheerder (MBO niveau 4), 2e jaar HBO Business, IT & Management (voorheen Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: MCTS, MCITP, IBM Powersystems
Werkervaring: 2 jaar ervaring bij huidige werkgever, daarvoor 2 jaar stage bij 2 verschillende bedrijven.
Werkgever: Semi-overheid
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: Zou ik even op moeten zoeken...
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering 7.5%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid om aantal cursussen te volgen per jaar + examen
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: Enkele reis: 20 min met de fiets, 5 minuten met de auto

Maandsalaris (bruto): 2338 2578

Niks te klagen lijkt mij zo :)
Ziet er goed uit! Ik begrijp dat je een duaal studie doet? Is dat een beetje vol te houden met 4 * 9 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Technische Informatica & MBO Beheerder ICT Niveau 4
Certificaten: o.a. Citrix Certified Enterprise Engineer & Citrix Certified Integration Architect, VMware Certified Professional en alle RES Software certificeringen.
Werkgever: Kleine (+/- 40 man) ICT-projectorganisatie (Dus geen detacheerder)
Huidige functie: Senior VDI/SBC Engineer Technisch Consultant (per 1 jan 2013)

Vakantiedagen: 25 (+3 bij geen ziekmelding, +2 bij één ziekmelding, enz.)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering + kwaliteitsbonus (dit jaar zo'n €4500)
GSM: Ja (iPhone 4S)
Leaseauto: Ja (Leasebudget €750 ex BTW & Brandstof)
Werkweek: 40 uur (waarvan 3 dagen bij de klant en 2 op kantoor)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reistijdcompensatieregeling, €100 netto onkostenvergoeding.
Reistijd: Varierend, klanten zitten overal in Nederland, dus kan soms zelfs met de fiets en soms zit je een paar uur in de auto. Meestal iedere dag een ander klant dus veel afwisseling.

Maandsalaris (bruto): 3750 4100 per 1 jan 2013 i.v.m. nieuwe functie

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 08-12-2012 19:45 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Speedfight schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:41:
Vakantiedagen: 25 (+3 bij geen ziekmelding, +2 bij één ziekmelding, enz.)
Dus eigenlijk 28 vakantiedagen, maar de eerste 3 ziektedagen gaan van je vakantie af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:57:
[...]

Dus eigenlijk 28 vakantiedagen, maar de eerste 3 ziektedagen gaan van je vakantie af?
Zo kan je het ook zien ja :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 19:50
Tc-Chub schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:40:
[...]

Ziet er goed uit! Ik begrijp dat je een duaal studie doet? Is dat een beetje vol te houden met 4 * 9 uur?
Niet duaal maar deeltijd (zijn twee aparte methoden). Op zich lukt het, je moet alleen de motivatie hebben om na een werkdag ook aan school te gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Speedfight schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:41:
Opleiding(en): HBO Technische Informatica & MBO Beheerder ICT Niveau 4
Certificaten: o.a. Citrix Certified Enterprise Engineer & Citrix Certified Integration Architect, VMware Certified Professional en alle RES Software certificeringen.
Werkgever: Kleine (+/- 40 man) ICT-projectorganisatie (Dus geen detacheerder)
Huidige functie: Senior VDI/SBC Engineer Technisch Consultant (per 1 jan 2013)

Maandsalaris (bruto): 3750 4100 per 1 jan 2013 i.v.m. nieuwe functie
Netjes :)

4100 euro per maand op je 26ste. Dat doe je goed. Ik ben bijna 32 en je hebt mij nu al ingehaald :P Als ik dit soort dingen lees, vraag ik mij soms weleens af of ik niet eens iets moet veranderen haha.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46

Osxy

Holy crap on a cracker

Opleiding(en): MBO 3 All-Round DTP
Certificaten: XMPIE
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: Klein Marketing/Reclame/Advies Bureau
Huidige functie: Online Marketing

Vakantiedagen: 19 (bij 40 uur normale 25)
Laptop: Lenovo Y500 i7
Leaseauto: Bedrijfsauto voor zakelijke ritten.
Werkweek: 30 uur, flexuren
Pensioenregeling: Maximaal vanuit werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Wanneer nodig voor werkzaamheden worden cursussen, boeken en opleidingen betaald.
Reistijd: 20min - auto of snorscooter
Reisvergoeding: 19ct p/km

Maand salaris (bruto): 1284

Helaas is mijn loon stil blijven staan ten opzichte van vorig jaar. Verantwoordelijkheden en taken binnen bedrijf zijn wel enorm gegroeid. Wel zwart-op-wit dat zodra de online kant goed draait er gelijk loon bij komt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:34:
[...]

Netjes :)

4100 euro per maand op je 26ste. Dat doe je goed. Ik ben bijna 32 en je hebt mij nu al ingehaald :P Als ik dit soort dingen lees, vraag ik mij soms weleens af of ik niet eens iets moet veranderen haha.
Thnx! Ik denk dat het ook eerder uitzondering dan regel is. Ik heb het geluk gehad dat ik bij een relatief kleine organisatie terecht ben gekomen waarbij ik de kans heb gekregen mezelf te bewijzen. Dat is gelukt en daarom terug te zien in de beloning :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26

Baggeraar

Wat een gebagger..

Osxy schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:07:
Werkweek: 30 uur, flexuren
Maand salaris (bruto): 1284
Jouw loon ligt toch gewoon onder de minimumloon, die ligt volgens een tooltje op het internet op 1.456,20 euro voor jouw leeftijd. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Baggeraar schreef op maandag 10 december 2012 @ 01:41:
[...]

Jouw loon ligt toch gewoon onder de minimumloon, die ligt volgens een tooltje op het internet op 1.456,20 euro voor jouw leeftijd. :? :?
Aangezien hij maar 30 uren per week werkt moet je ook dat minimumloon in die verhouding zien. Bij 30 uur per week betekent dus een minimumloon van € 1092,15 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 15:00
Leeftijd: 21
Opleiding(en): HAVO Economie+Maatschappij
Werkervaring: 2 jaar commerciële ervaring, geen in ICT branche
Werkgever: Kantoorautomatisering & telecom, 10 man.
Huidige functie: Helpdeskmedewerker

13/14e maand of winstuitkering: Weet niet exact
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 minuten, openbaar vervoer, volledig vergoed

Maand salaris (bruto): €875,-

Bijzonderheden: Één dag per week naar school (MBO 4 Netwerkbeheer) op kosten van de baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

PcComm schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:33:

Bijzonderheden: Één dag per week naar school (MBO 4 Netwerkbeheer) op kosten van de baas :)
Lijkt mij voor 4 dagen per week wel erg weinig.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PcComm schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:33:

Ik vind het eigenlijk bijzonder laag, vooral omdat het bruto is. Hoe kom je daar in godsnaam van rond op je 21e? :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Uhm:

€ 1.055,75 is het wettelijk minimum op basis van 40 uur. dus 38 uur is 844.60. Je zit dus net boven het minimumloon.

Ok, je mag op de kosten van de werkgever naar school, maar dan nog is het niet heel spectaculair. Nu snap ik ook dat je opleding (of lack off) en de functie niet meehelpen maar ik weet niet hoor; Ik zou dan nog liever in de supermarkt gaan werken voor dat geld :X (ok, dan bouw je geen ervaringsjaren op maar dit is ook niets :X )

Ow en trouwens; als je HAVO gedaan hebt; waarom in godsnaam dan MBO gaan doen en niet HBO? MBO (4) heeft tov (afgeronde) HAVO geen toegevoegde waarde; tenzij je natuurlijk in een versneld traject zit en er snel vanaf wilt zijn...

Is er een reden dat je geen HBO gaat/wilt doen? (Al dan niet deeltijd)

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 10-12-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 15:00
'T is inderdaad niet veel dat weet ik maar komt zo:
-Heb na de HAVO 2 jaar Commerciële Economie gestudeerd HBO Rotterdam maar dat is bleek niet mijn interesse.
-Heb daarna 3 maanden thuis gezeten
-Wilde heel graag aan de slag in de ICT maar waar ik ook solliciteerde, had nergens succes omdat ik helemaal geen diploma's of werkervaring in die richting had.
-Ben nu aan het werk als helpdeskmedewerker, en ondertussen ook nog een opleiding (alleen voor het papiertje, het meest leer in je in praktijk)
-Die opleiding doe ik in sprint, dus over één jaar heb ik diploma, en heb ik heel veel kennis opgedaan, en dan springt mijn salaris direct omhoog.
Ik zie dit jaar puur als investering voor de toekomst. Ohjah nadat ik dat MBO papiertje heb ga ik weer naar het HBO. Dat tussenjaar MBO is vooral bedoeld om binnen niet al te lange tijd een papier te hebben waarme ik een normaal salaris krijg.

En hoe ik rondkom? Eitje. Ik woon thuis :) Ik maak maximaal 300 euro per maand op, de rest gaat naar mijn spaarrekening omdat ik over een jaar of 3 toch wel aan huisje/vrouwtje ga denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Goed dat je het als investering in jezelf ziet. :) Mogelijk alternatief is een HBO-opleiding duaal doen. Met een propedeuse heb je een papiertje wat de waarde van een MBO-diploma overstijgt. Tegelijkertijd heb je dat papiertje (mits duaal) pas over 2,5 jaar, dit papiertje heb je over een jaar al.

Heb je al nagedacht om in plaats van te gaan werken een fulltime studie te gaan doen en ernaast een bijbaantje te zoeken/nemen? Zeker als je nog thuis woont heb je geen kosten en daarmee verhoog je de snelheid waarmee je een studie doet aanzienlijk.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244685

Ik bezoek dit topic voor het eerst, en kon het in de startpost niet vinden, maar mag ik hier vragen waar ik als starter met hts Elektrotechniek + wo CompSci ongeveer op mag rekenen? Ik solliciteer op een functie waarbij m'n CS met E-achtergrond waardevol is. Ik heb twee jaar bijbaan-werkervaring als programmeur. En als ik het hier niet mag vragen, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 13:12
Anoniem: 244685 schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:22:
Ik bezoek dit topic voor het eerst, en kon het in de startpost niet vinden, maar mag ik hier vragen waar ik als starter met hts Elektrotechniek + wo CompSci ongeveer op mag rekenen? Ik solliciteer op een functie waarbij m'n CS met E-achtergrond waardevol is. Ik heb twee jaar bijbaan-werkervaring als programmeur. En als ik het hier niet mag vragen, excuus!
Om te beginnen waarschijnlijk 3.25k++ Hangt sterk af van de (secundaire) voorwaarden (lease auto, vergoedingen, vakantiedagen etc.) maar met jou achtergrond ben je niet alleen schaars maar ook gevraagd - bingo dus ;)
Let er wel op, dat het in jou geval er ook aan ligt hoe je je kaarten speelt. Je hebt een goede hand, dus probeer er het maximale uit te halen (zowel qua baan als qua salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Anoniem: 244685 schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:22:
Wat ik kan geven is wat ik verdiende na WO Elektro.

Startsalaris was €30.000 incl vakantiegeld, 50/50 pensioenpremie, leaseauto met tankpas, geen relevante werkervaring, 21 vakantiedagen, oost-NL en in dat was in 2008. Ging wel om een commerciële functie en salaris was ok, maar niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RzrBck schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:22:
[...]

Om te beginnen waarschijnlijk 3.25k++ Hangt sterk af van de (secundaire) voorwaarden (lease auto, vergoedingen, vakantiedagen etc.) maar met jou achtergrond ben je niet alleen schaars maar ook gevraagd - bingo dus ;)
Als startsalaris? Lijkt mij vrij hoog maar je kan het altijd proberen:)
Realistischer lijkt mij 2500 - 3000 pm.
Als HBO E-er zat ik rond 2300 (zonder leaseauto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 16:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten:TestFrame Foundation, ISEB Foundation, ITIL Foundation, TMap Next Foundation
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Experienced Test Analyst

Vakantiedagen: 32 (waarvan 2 'verplicht')
Laptop: Ja (Toshiba Tecra S11-168)
Leaseauto: Ja (Bedrag excl. weet ik niet)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, tegemoetkoming ziektekosten
Regio: Noord
Reistijd: Huidig; +-25 min. enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2755,-

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Malebolgia schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:50:
Opleiding(en): Msc Economie
Werkervaring: 2jr
Werkgever: management consulting
Huidige functie: adviseur IT strategie

Vakantiegeld: ja; maandsalaris
13/14e maand of winstuitkering: 0-10% winstuitkering
GSM: BB
Leaseauto*: ja; 900 pm
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget 10~20% van jaarsalaris, onkostenvergoeding
Regio: Randstad
Reistijd**: 25min

Maand salaris (bruto): 3350
Update:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Msc Economie
Werkervaring: 3jr
Werkgever: management consulting
Huidige functie: adviseur IT strategie

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 0-10% winstuitkering
GSM: iPhone
Leaseauto*: BMW 116 (900 p/m)
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget 10~20% van jaarsalaris, onkostenvergoeding
Regio: Randstad
Reistijd**: 25min

Maand salaris (bruto): 3925

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244685

Bedankt, RzrBck, The_MAN en EddoH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:44
DJ-Promo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:21:
Ik kan naar een andere werkgever.
Hieronder de verschillen:

Huidige werkgever:
Werkgever: Groot onafhankelijk advies bureau ( 1000man )
Huidige functie: Werkplekbeheerder

Vakantiegeld: krijg ik maar hoeveel procent geen idee
Vakantiedagen: 34
GSM: Yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: winstuitkering
Regio: Rotterdam
Reistijd: volgens ANWB 50min maar normaal tussen de uur en 1,5uur enkele reis
Maand salaris (bruto): 2400 ( vanaf januari waarschijnlijk 2500 )

Misschien nieuwe werkgever:
Werkgever: klein MKB
Huidige functie: 1 / 2de lijns support voor klanten zowel van afstand of op locatie

Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen: ?
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop: ?
GSM: ?
Leaseauto: -
Reistijd: 10minuten met de auto, 20minuten hooguit met de fiets
Maand salaris (bruto): 2100

Ik ga binnenkort de arbeidsvoorwaarden krijgen. Moet ik akkoord gaan met 2100 of moet het gewoon hoger kunnen? Ga waarschijnlijk bij mij huidige baan naar 2600 volgend jaar 8)7 .
Alleen de reistijd is nu gewoon erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Laatst online: 22:31
Update:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO elektrotechniek, master Embedded System (WO)
Werkervaring: 5.5 jaar in huidige functie (part-time, 60%) + 1 jaar relevante stage
Werkgever: Kleine ODM
Huidige functie: System engineer R&D
Vakantiedagen: 15 (24 bij volltijd)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee ja, Nokia lumnia
Leaseauto: nee
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: 100% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro bruto onkostenvergoeding (deels netto als reiskosten vergoeding). Lunch en avondmaaltijd (bij overwerk).
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 min

Maandsalaris (bruto): 1284 €1358 + onkostenvergoeding (2140 €2263 bij voltijd)

Ik studeer volgende maand af en ga dan 40 uur per week werken. Hierover heb ik van de week de onderhandelingen, wat kan ik vragen?
Pagina: 1 ... 82 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]