Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.633 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Galactic schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:17:
Mogelijk niet geheel on topic. Maar ik als Belg zou graag eens weten wat een Nederlander netto overhoud aan een brutomaandloon van 3000 euro, ofwel een 42k (?) per jaar inclusief 13de maand en vakantiegeld.
Toen ik bruto 3340 (incl vakantiegeld, 3093 ex) per maand verdiende hield ik 2011 euro over. Zonder bijtelling van mijn auto was dat 203 euro meer geweest.

Maar het word een scheve vergelijking, want mijn pensioen deel (50%, 83 euro) werd van mijn bruto salaris afgetrokken. Hoewel, als jij geen pensioen bijdrage hebt, zit je op 3010 euro bruto ex vakantiegeld, wat de vergelijking weer wat beter maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Haan

dotnetter

Mogelijk niet geheel on topic. Maar ik als Belg zou graag eens weten wat een Nederlander netto overhoud aan een brutomaandloon van 3000 euro, ofwel een 42k (?) per jaar inclusief 13de maand en vakantiegeld.
Moeilijk te zeggen, aangezien dat zeer sterk afhankelijk is van allerlei factoren, zoals wel/geen eigen huis (hypotheekrente aftrek), wel/geen bijtelling van lease-auto, pensioenregeling, etc.
Dus eigenlijk zou iedereen dan bruto - en nettosalaris op moeten geven, plus de relevante factoren.

In mijn geval met een salaris van ongeveer 3600 euro bruto, krijg ik 2700 euro op m'n rekening gestort van m'n werkgever, waarvan 350 euro kilometervergoeding dat netto wordt uitbetaald. Daarnaast krijg ik nog zo'n 400 euro hypotheekrente aftrek via de belastingdienst terug, maar betaal ik ook weer 400 euro aan aanvullend pensioen (geen pensioen via werkgever)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
Circa 2.150 euro incl. reiskosten, pensioen wordt voor 2/3e door werkgever betaald ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
De bruto-netto check werkt vrij makkelijk: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
Hmm, vergeleken met België (link) scheelt het op een puur brutoloon van 3000€ toch een 350€ netto, niet mis.. Gelukkig zijn er nog wat extra regels om het nettobedrag wat omhoog te krijgen :P

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn vriendin heeft binnenkort een beoordelinggesprek en vroeg mij wat een acceptabele verhoging is als het gaat om salaris (in %).

Iemand een idee? Ik zou zeggen tussen de 0-5 procent bij normaal functioneren en 5-15 procent bij zeer goed functioneren. Iemand hier ervaring mee? Ik heb veel grotere stappen gemaakt, maar dat is vooral door het wisselen van banen (en het dreigen daarvan :P)

Mijn V&A

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Workaholic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:12:
Mijn vriendin heeft binnenkort een beoordelinggesprek en vroeg mij wat een acceptabele verhoging is als het gaat om salaris (in %).

Iemand een idee? Ik zou zeggen tussen de 0-5 procent bij normaal functioneren en 5-15 procent bij zeer goed functioneren. Iemand hier ervaring mee? Ik heb veel grotere stappen gemaakt, maar dat is vooral door het wisselen van banen (en het dreigen daarvan :P)
Tsja, ligt eraan. Bij ons in het bedrijf (bedrijf van 110k + medewerkers) kan je tussen de 0 en de 5% krijgen waarbij 5% uitmuntend is. Meer zit er niet in tenzij je van positie wisseld en dan nog is het geen vetpot.

Gut feeling zou ik zeggen dat de schaal tussen de 0 en de 10 ligt maar dat is puur gut feeling dus :P. Ligt aan het bedrijf, functie, grootte van het bedrijf enz.

Xbox Live ID:Notna8310

• Haan

Haan

dotnetter

Eigenlijk zou je sowieso ieder jaar minimaal de inflatie er bij willen hebben, dus zo'n 2,5%. Krijg je minder verhoging, ga je er feitelijk netto op achteruit.

• Workaholic
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:21:
[...]

Tsja, ligt eraan. Bij ons in het bedrijf (bedrijf van 110k + medewerkers) kan je tussen de 0 en de 5% krijgen waarbij 5% uitmuntend is. Meer zit er niet in tenzij je van positie wisseld en dan nog is het geen vetpot.

Gut feeling zou ik zeggen dat de schaal tussen de 0 en de 10 ligt maar dat is puur gut feeling dus :P. Ligt aan het bedrijf, functie, grootte van het bedrijf enz.
Thnx. Betreft een uitzendorganisatie, dus sowieso al geen vetpot daar.. HBO opleiding, 4 jaar werkervaring en maar 2200 euro bruto heeft ze.. Ze kan elders meer krijgen, maar ze heeft leuke collega's en het is gezellig.. dat is belangrijker zegt ze :P (Typisch vrouwen denk ik :D?

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 15-11-2012 08:24 ]

Mijn V&A

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Want mannen gaan enkel voor het geld?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Tsurany schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:37:
Ja, want wij maken toch wel overal vrienden. Vrouwen zijn veel moeilijker ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Notna

Notna

Where are you?®

Duh en meneer Workaholic zeker :P (kijkende naar zijn uitgaves, fame op GoT en inkomsten :P )

En de naam is nogal een dead give-away of niet? ;)

• Workaholic
  • Niet online
Haha ik had wel zo'n reactie verwacht ;) Ik spreek in iedere geval voor mezelf dat ik wil verdienen wat ik waard ben voor mijn baas. Dat is wat anders dan enkel alleen voor geld gaan :)

Dat geld daarbij het belangrijkste is voor mannen zeg ik niet, maar ik hoor wel vaker dat vrouwen gezelligheid en leuke vrouwelijke collega's erg belangrijk vinden. In het geval van mijn vriendin, weet ze dat ze te weinig krijgt, maar gaat niet weg omdat ze "quote: ik mijn lieve collegatjes ga missen". Voor mij frusterend :P

Mannen zijn in het algemeen wat zakelijker, vinden gezelligheid en leuke collega's ook belangrijk, maar leveren er vaak geen honderde euro's salaris voor in ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 15-11-2012 08:54 ]

Mijn V&A

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
Dat is wel een van mijn belangrijkste wekmotivaties! Ik heb overal collega's waar ik mee op kan en schieten en collega's waar ik niet mee op kan schieten. Vrienden heb ik prive en op mijn werk vind ik zaken als salaris en uitdaging belangrijker dan goede collega's! Bij mijn vorige baan had ik TOP collega's! In een woord geweldig! Maar toen ik een aanbod kreeg van mijn huidige baas wat 450 euro hoger lag was de beslissing snel gemaakt. Even onderhandeld met mijn oude werkgever maar daar was niks meer uit te halen dus weg daar! Ik mis mijn collega's nog wel en een paar spreek ik nog regelmatig prive, maar verdienen gaat voor!

Dit zal voor iedereen anders zijn, maar je zult wel even goed af moeten wegen of een paar honderd euro extra per maand niet de moeite waard is om het toch te proberen. Collega's heb je overal!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hier krijgt iedereen een correctie van 2.5% en daar kan afhankelijk van je beoordeling tussen de 0% en 3% bij komen. Stappen van 10+% maak je volgens mij alleen bij het wisselen van werkgever of het krijgen van promotie.

Dat neemt niet weg dat je het niet kunt proberen als het niet is vastgelegd. In haar situatie zou ik aansturen op 2500 en hopen dat je op 2400 uitkomt. :)
Het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor verhogingen ze hiervoor heeft gehad.

Dividend for Starters

• FerdyHoefakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 00:55
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2.5 jaar bij werkgever + half jaar stage bij zelfde werkgever + 2 MBO stages.
Werkgever: Webdevelopment bedrijf
Functie: Webdeveloper

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 (waarvan 5 mee mogen naar het nieuwe jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Volgens mij niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige reiskosten vergoeding + 50 euro internet vergoeding
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd: +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 2.100,-

Deze setup is niet gewijzigd sinds ik 2.5 jaar geleden ben aangenomen (het ging financieel ook iets minder dus vandaar nooit geklaagd). Maar, naar mijn idee kan ik flink meer verdienen. In principe ben ik junior/medior, maar samen met mijn collega (ook junior/medior) hebben we voor eigenlijk alle projecten wel de verantwoordelijkheden van een senior.

Hier komt bij dat voor 1 van onze grote applicaties, wij de opdracht niet gekregen hadden zonder het door mij gemaakte prototype (omdat iedereen, ook mijn baas, dacht dat wij (als bedrijf) de benodigde expertise niet in huis hadden) en meer van dit soort situaties.

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou inderdaad eerder aan 2800-3000 bruto denken, zeker als je echt geen pensioenregeling hebt.

• celshof
  • Laatst online: 12:32
Ik ga binnenkort wisselen van werkgever. Daarom maar eens een overzicht van mij.

Leeftijd: 34
Opleiding(en): VWO + propedeuse Nederlands Recht
Certificaten: ITIL, Prince II, BiSL, TMAP, MCSA 2003
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Functie: Tester

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 5,5 week
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling (tussen 0% en 10%, laatste tijd zo goed als 0%)
GSM: Ja
Leaseauto*: Budget om vrij in te zetten. Ik rijd daarvan privé
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet vergoeding, kortingen bij verschillende bedrijven
Regio: Randstad
Reistijd: +- 45 minuten
Maandsalaris (bruto): 2.000,-

Nieuwe situatie:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): VWO + universitaire propedeuse
Certificaten: ITIL, Prince II, BiSL, TMAP, MCSA 2003
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Financiele dienstverlener
Functie: Senior Tester

Vakantiedagen: 5,7 week
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonusregeling (meestal iets boven een maandsalaris)
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 95% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen tijdens werktijd, reiskostenvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: +- 40 minuten
Maandsalaris (bruto): 3.100,-

Alhoewel ik er op een paar vlakken iets op achteruit ga (onkostenvergoeding en reiskostenbudget) zijn het salaris en het pensioen wel heel goed geregeld. Maar belangrijker nog vind ik de cursussen tijdens werktijd en dat ik niet meer gedetacheerd wordt. Da's toch niet helemaal mijn ding

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Sorry maar je bent de afgelopen flink gemolken. 7 jaar (relevante?) werkervaring en maar 2000 bruto. (2400 bij 40 uur) Nieuwe situatie is erg netjes, mooi bedrag voor 32 uur. :) (3700 bij 40 uur) Krijg je geen OV kaart van de zaak?

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITIL foundation V3, MS dynamics, Sharepoint, ESX.
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: Non profit organisatie
Huidige functie: Technisch applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
Pensioenregeling: Ja (even niet paraat hoeveel)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: KM vergoeding
Land: NL
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3416

Volgens mij mag ik hier absoluut niet over klagen, 7 jaar geleden begonnen op 2400, goed kunnen groeien, heb maar 1 keer hoeven dreigen op te stappen :)
Ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe uitdaging, gesprek op basis van salaris indicatie 3500.
Ik ben benieuwd wat men hiervan vind, ik heb zelf het idee dat het prima marktconform is.

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:09
Leeftijd: 26
Certificaten: MCITP: EA, CCA
Werkervaring: 2 Jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: IT Consultant

Vakantiedagen: 26
Leaseauto*: Ja, Alfa Giullietta
Pensioenregeling: Ja (10%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding, Telefonie vergoeding(Mobiele telefoon, is van mezelf), Omzetbonus

Maandsalaris (bruto): 2800

Lijk mij voor de duur dat ik werkzaam ben in dit vak, een goed salaris.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4nt0m op 15-11-2012 14:05 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik wil even een beroep doen op jullie ervaringen. Ik heb het volgende aanbod gekregen (starter)

Opleiding(en): WO bedrijfskundige informatica
Certificaten: niet echt relevante certificaten voor mijn functie
Werkervaring: 0 in deze branche
Werkgever: groot IT concern
Huidige functie: Junior consultant / starter

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (4% van de som van de bruto maandsalarissen) [na proeftijd]
Laptop: vast wel
GSM: vast wel
Leaseauto*: ja, na proeftijd
Pensioenregeling: premievrij pension
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: 75 min

Maandsalaris (bruto): 2025.

Wat vinden jullie hiervan? Dit is als starter met een proeftijd van 2 maanden. Het is geen beste tijd maar dit moet toch wel meer kunnen zijn? Wat houd je hier netto ongeveer aan over?

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 15-11-2012 17:26 ]

• The_MAN
ID-College schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:22:
Ik wil even een beroep doen op jullie ervaringen. Ik heb het volgende aanbod gekregen (starter)

Opleiding(en): WO bedrijfskundige informatica
Certificaten: niet echt relevante certificaten voor mijn functie
Werkervaring: 0 in deze branche
Werkgever: groot IT concern
Huidige functie: Junior consultant / starter

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (4% van de som van de bruto maandsalarissen) [na proeftijd]
Laptop: vast wel
GSM: vast wel
Leaseauto*: ja, na proeftijd
Pensioenregeling: premievrij pension
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: 75 min

Wat vinden jullie hiervan? Dit is als starter met een proeftijd van 2 maanden. Het is geen beste tijd maar dit moet toch wel meer kunnen zijn? Wat houd je hier netto ongeveer aan over?
Dit is erg mager, dit krijgen HBOers met geen ervaring en slechte markten. Zou zeker een 2-300 bij op moeten. De reistijd is ook aardig lang nog. Misschien kan je de 2 maanden proeftijd hiermee doen en afspreken dat als je mag blijven er flink wat bovenop komt, maar eigenlijk zou je hier helemaal niet mee akkoord moeten gaan vind ik.

• The_MAN
ph4nt0m schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:04:
Certificaten: MCITP: EA, CCA
Werkervaring: 2 Jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: IT Consultant

Leaseauto*: Ja, Alfa Giullietta
Pensioenregeling: Ja (10%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding, Telefonie vergoeding(Mobiele telefoon, is van mezelf), Omzetbonus

Maandsalaris (bruto): 2800

Lijk mij voor de duur dat ik werkzaam ben in dit vak, een goed salaris.
Zeker netjes! Vergelijk maar eens met je onderbuurman ;)

• The_MAN
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:48:
Leeftijd: 32
Certificaten: ITIL foundation V3, MS dynamics, Sharepoint, ESX.
Werkervaring: 8 Jaar
Werkgever: Non profit organisatie
Huidige functie: Technisch applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 30
Pensioenregeling: Ja (even niet paraat hoeveel)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: KM vergoeding
Regio: Zuid Holland

Maandsalaris (bruto): 3416

Volgens mij mag ik hier absoluut niet over klagen, 7 jaar geleden begonnen op 2400, goed kunnen groeien, heb maar 1 keer hoeven dreigen op te stappen :)
Ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe uitdaging, gesprek op basis van salaris indicatie 3500.
Ik ben benieuwd wat men hiervan vind, ik heb zelf het idee dat het prima marktconform is.
Zeker wel marktconform, zou bij een overstap toch wel wat hoger ingezet hebben, maar als je met 3500 tevreden bent, waarom niet :)

• ID-College
The_MAN schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:33:
[...]

Dit is erg mager, dit krijgen HBOers met geen ervaring en slechte markten. Zou zeker een 2-300 bij op moeten. De reistijd is ook aardig lang nog. Misschien kan je de 2 maanden proeftijd hiermee doen en afspreken dat als je mag blijven er flink wat bovenop komt, maar eigenlijk zou je hier helemaal niet mee akkoord moeten gaan vind ik.
Dat vind ik zelf ook. Wellicht dat dit alleen geldt voor de eerste 2 maanden maar dan nog is het aan de karige kant. Ik had eigenlijk zelf ingezet op 2250 (en dat is nog best laag imo). Doet een premievrij pensioen hier veel op aan netto?

Verwijderd

Niet heel ruim idd maar zoals gezegd slechte markt en geen ervaring.

Pensioen hangt af van het type regeling. Een werkgever die 100% van een heel karig pensioen betaald heb je immers ook niet veel aan. Ik denk dat je normaal 2 a 300 (bruto) kwijt bent aan een pensioenregeling (waar je overigens toch nooit van met pensioen kan ;))

Wat als starter volgens mij vooral belangrijk is, is wat is het geboden groeipad en hoeveel wordt er in je geinvesteerd (cursussen, begeleiding). Op lange termijn heb je daar volgens mij meer aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 18:37 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
ID-College schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:26:
[...]

Dat vind ik zelf ook. Wellicht dat dit alleen geldt voor de eerste 2 maanden maar dan nog is het aan de karige kant. Ik had eigenlijk zelf ingezet op 2250 (en dat is nog best laag imo). Doet een premievrij pensioen hier veel op aan netto?
Het ligt er een beetje aan. Pensioenpremies kun je ruwweg in een aantal zaken opgedeeld worden:
1. Verhouding. Vaak wordt 50% werkgever, 50% werknemer gedaan. Andere combinatie is 66% werkgever, 33% werknemer.
2. Premiepercentage. Een gemiddeld pensioenfonds vraagt 20% premie.

Dus ga maar even rekenen wat je kwijt bent. Dit gaat overigens van je bruto bedrag af, das enig voordeel.

• ID-College
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:34:
Niet heel ruim idd maar zoals gezegd slechte markt en geen ervaring.

Wat als starter volgens mij vooral belangrijk is, is wat is het geboden groeipad en hoeveel wordt er in je geinvesteerd (cursussen, begeleiding). Op lange termijn heb je daar volgens mij meer aan.
Ik krijg een opleidingstraject aangeboden van 2 jaar nadat ik mijn proeftijd door ben.
Robkazoe schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:36:
[...]

Het ligt er een beetje aan. Pensioenpremies kun je ruwweg in een aantal zaken opgedeeld worden:
1. Verhouding. Vaak wordt 50% werkgever, 50% werknemer gedaan. Andere combinatie is 66% werkgever, 33% werknemer.
2. Premiepercentage. Een gemiddeld pensioenfonds vraagt 20% premie.

Dus ga maar even rekenen wat je kwijt bent. Dit gaat overigens van je bruto bedrag af, das enig voordeel.
Het pensioen met dit salaris zou dus 405 euro bedragen uitgaande van 20%. Laat ik voor het gemiddelde even 58% pakken (66%+50% /2), dan zou dit uitkomen op 235 euro bruto. Zou ik het dus kunnen zeggen dat ik ongeveer 2250 bruto per maand zou krijgen indien ik geen premievrij pensioen zou hebben?
Het is mijn eerste "echte" baan dus moet nog in een hoop dingen inlezen! Bedankt :) :)

• daboytim
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zal ook eens mijn overzicht posten.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Excel Mouse, SAP BPC
Werkervaring: 4 Jaar (+ 1 jaar stage in zelfde vakgebied)
Werkgever: Consultancy club
Huidige functie: Senior EPM (Enterprise Performance Management) Consultant

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 10% variabele bonus per jaar (tot nu toe altijd overscore).
Laptop: Ja (Antieke Blackberry), geen privegebruik.
Leaseauto: Ja, Lease bedrag is ong 1100 per maand incl brandstof.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 110 euro onkostenvergoeding + 30 euro voor internet thuis. Ook ong 25 euro netto per dag extra als ik niet thuis slaap (3 a 4 nachten per week) + helft van mijn reisuren terug in vrije tijd.
Land: Variabel (Nu Zwitserland)
Regio: EMEA
Reistijd: Nu 4 uur deur tot deur, maar dat wisselt erg, heb bijv ook tijdje in Azie gewerkt.

Maandsalaris (bruto): 3800

Al met al redelijk tevreden, in vier jaar bijna mijn salaris verdubbelt (2050 --> 3800) bij dezelfde werkgever dus op zich niets te klagen. Wel hakt het vele reizen er in, icm met vriendin. Gelukkig is zij ook druk door de week :).

• Jeroen V
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

ID-College schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:22:

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het geen vetpot is. Wat wel weer een groot voordeel is, is dat je een kontrakt voor onbepaalde tijd hebt gekregen en dat is in deze tijd ook wel iets waard. Verder kan je de eerste jaren behoorlijk stijgen als je een WO papiertje op zak hebt.

Enuh..... je netto salaris kan je toch zelf wel achterhalen/uitrekenen als je een universitaire titel op zak hebt?

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
Beunhaas91 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:51:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Medewerker ICT (niveau 3)
Certificaten: CCNA 1, ECDL
Werkervaring: 1 jaar stage, 1,5 jaar relevant (ICT helpdesk)
Werkgever: Automotive
Huidige functie: Medewerker Servicedesk ICT

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Nee Ja
GSM: Nee Ja
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja, 100% door werkgever betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van €0,19 per kilometer.
Regio: Gelderland
Reistijd: 25 min. (25km met auto)

Maand salaris (bruto): 1700 1750

Inmiddels ben ik een half jaar in dienst bij mijn huidige werkgever en ben ik 50 euro p/m gestegen, heb een laptop (Lenovo Thinkpad 510) en telefoon (iPhone 4S). Beide partijen zijn super tevreden. Ik heb uitdaging genoeg, erg leuke collega's en volgens management/directie doe ik het super. Over een half jaar gaan we weer babbelen om van 1e lijns naar 2e lijns en een stukje consultancy erbij te doen, maar dat is nog even toekomstmuziek. :)
Deze week mijn beoordelingsgesprek gehad. Mijn werkgever is erg tevreden over me en heeft toegezegd dat mijn salaris per 1-1-2013 naar de 1800 euro gaat ipv. vanaf 1-3-2013. Geen idee wat het voordeel is, behalve die 60 tientjes die ik in die twee maanden netto meer overhoud...

Iemand enig idee waarom mijn werkgever dit zo heeft gedaan?

• ID-College
Jeroen V schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:10:
[...]

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het geen vetpot is. Wat wel weer een groot voordeel is, is dat je een kontrakt voor onbepaalde tijd hebt gekregen en dat is in deze tijd ook wel iets waard. Verder kan je de eerste jaren behoorlijk stijgen als je een WO papiertje op zak hebt.

Enuh..... je netto salaris kan je toch zelf wel achterhalen/uitrekenen als je een universitaire titel op zak hebt?
Correct, dan kan idd, maar ik vind dat ze wel iets meer coulance kunnen bieden. Ik ga morgen even contact opnemen.
Uiteraard kan ik het zelf uitzoeken, maar wellicht dat er mensen hier zijn met eenzelfde profiel en dan weet ik het wat exacter :)

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21

Prx

ID-College schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
[...]

Correct, dan kan idd, maar ik vind dat ze wel iets meer coulance kunnen bieden. Ik ga morgen even contact opnemen.
Uiteraard kan ik het zelf uitzoeken, maar wellicht dat er mensen hier zijn met eenzelfde profiel en dan weet ik het wat exacter :)
Tjah, bij "ons" beginnen ze ook op 2025, maar met een gegarandeerde groei met stappen na 2/6/12 maanden om uiteindelijk na 1 jaar op 2450-2550 uit te komen. Dat bij jou ook niet geval?

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik heb de HTS afgerond, 10 jaar ervaring en alle prominente testcertificaten. Ik verdien €3000 bruto. Als ik om me heen kijk zie ik veel junior testers met 3 jaar ervaring die al 3000 verdienen. Mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zo ongeveer hetzelfde als de meeste detacheerders. Ik heb het idee dat ik te weinig verdien. Wat vinden jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 22:08 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:07:
Ik heb een vraagje. Ik heb de HTS afgerond, 10 jaar ervaring en alle prominente testcertificaten. Ik verdien €3000 bruto. Als ik om me heen kijk zie ik veel junior testers met 3 jaar ervaring die al 3000 verdienen. Mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zo ongeveer hetzelfde als de meeste detacheerders. Ik heb het idee dat ik te weinig verdien. Wat vinden jullie?
Vind ik ook, de reden geef je zelf al aan. Andere baan zoeken dus.

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Tja, ik heb nu goed en wel 4 jaar ervaring, HBO Informatica en verdien €3250 als software developer (exclusief leaseauto en bonus). Gewoon een kwestie van durven onderhandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Down op 15-11-2012 22:43 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 03-10 14:17
Leeftijd: 21
Opleiding(en): VWO N&G + 2 jaar Technische Informatica HBO Hogeschool Utrecht
Certificaten: /
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Webdeveloper, binnenkort Softwaredeveloper
Huidige functie: Webdeveloper, binnenkort Junior Java Developer

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25
Pensioenregeling: Ja, 100% door werkgever betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van €0,19 per kilometer.
Regio: Flevoland
Reistijd: 30 min.

Maand salaris (bruto): Momenteel 1700, bij HS 2100, na 6 maanden 2250

Beetje onoverzichtelijk maar ik heb geregeld dat als ik mijn eerste 6 maanden heb doorlopen er een stijging naar 2250 in zit bij mijn nieuwe werkgever. Daar ga ik in een junior Java Developer-rol treden waarbij ik intern opleidingen volg.
Het bedrijf heeft verder mogelijkheden tot werken in het buitenland (max 2 weken per 3 maanden volgens mij) en werken door heel Nederland heen, maar ik zal zeker de eerste tijd op het hoofdkantoor 30 minuten verderop zitten.

Volgens mij voor mijn ervaring helemaal niets mis mee. Ik begon op 1700, heb maar 4 maanden bij dat bedrijf (te IJsselstein, wat 75 minuten reizen is voor mij) gewerkt en vond het niets vanwege PHP, vandaar dat ik een nieuwe uitdaging zocht. Daar ben ik wat meer gaan onderhandelen en ben dus in korte tijd 250 euro netto in de maand vooruit gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Voor 21 jaar met enkel VWO en geen werkervaring is 2250 zeker niet slecht.

Die 2 jaar HBO kan je ook gewoon weglaten; die maken in dit geval 0 uit (tenzij je een Propedeuse gehaalt hebt in die 2 jaar, maar dan moet dat neerzetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
..

[ Voor 99% gewijzigd door matty___ op 16-11-2012 13:21 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Prx schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:02:
[...]

Tjah, bij "ons" beginnen ze ook op 2025, maar met een gegarandeerde groei met stappen na 2/6/12 maanden om uiteindelijk na 1 jaar op 2450-2550 uit te komen. Dat bij jou ook niet geval?
Dat weet ik niet, dat zou kunnen inderdaad. Ik moet het nog even uitzoeken maar uiteraard is iedereen weer te druk en dus krijg je niemand te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 12:04
Jeroen V schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:10:
[...]

Dat en ik vraag zelf altijd om een netto-bruto berekening. Elk bedrijf heeft toch zijn eigen gekke voorwaarden / CAO waardoor het moeilijk is om dat zelf te doen. Plus het geeft je enig inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
ID-College schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:40:
[...]

Ik krijg een opleidingstraject aangeboden van 2 jaar nadat ik mijn proeftijd door ben.

[...]

Het pensioen met dit salaris zou dus 405 euro bedragen uitgaande van 20%. Laat ik voor het gemiddelde even 58% pakken (66%+50% /2), dan zou dit uitkomen op 235 euro bruto. Zou ik het dus kunnen zeggen dat ik ongeveer 2250 bruto per maand zou krijgen indien ik geen premievrij pensioen zou hebben?
Het is mijn eerste "echte" baan dus moet nog in een hoop dingen inlezen! Bedankt :) :)
Het is een beetje een lastige situatie. Omdat je premievrij opbouwt, moet je dit als een voordeel zien. Het heeft alleen geen echte "geld-waarde". Als ze het systeem afschaffen krijg je niet opeens een paar honderd euro per maand extra erbij. Het is alleen iets waar je wel rekening mee moet houden met je volgende baan. Als je daar namelijk 100 euro bruto op vooruit gaat maar je moet normaal pensioen afdragen, dan zal je netto minder overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 03-10 14:17
Notna schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:57:
Voor 21 jaar met enkel VWO en geen werkervaring is 2250 zeker niet slecht.

Die 2 jaar HBO kan je ook gewoon weglaten; die maken in dit geval 0 uit (tenzij je een Propedeuse gehaalt hebt in die 2 jaar, maar dan moet dat neerzetten ;) )
Nee geen Propedeuse. Wat ik gewoon heb gedaan is alle ervaring in programmeren die ik op school heb opgedaan uitgeschreven op mijn CV, in projecten onderverdeeld.
Hierdoor kreeg het bureau Werving & Selectie die voor me aan de slag ging een mooi beeld en heeft ervoor gezorgd dat ik wat nieuws zou vinden.

Hopelijk kan ik over niet al te lange tijd wat meer werkervaring erop zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Down schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:43:
Tja, ik heb nu goed en wel 4 jaar ervaring, HBO Informatica en verdien €3250 als software developer (exclusief leaseauto en bonus). Gewoon een kwestie van durven onderhandelen.
Je moet echter ook niet vergeten dat het salaris van een programmeur meestal in een curve verloopt.

De eerste jaren ga je er bijna altijd met enorme sprongen op vooruit (honderden euro's per maand elk jaar was mijn ervaring), maar zodra je meer dan 5 jaar werkervaring hebt gebeurt er niet meer zoveel.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:46
Inmiddels een nieuwe baan gevonden waar ik per januari ga starten. Natuurlijk horen daar ook andere arbeidsvoorwaarden bij :), zie hieronder;

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO (Bedrijfskundige) Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar werkervaring, en 1,5 door stages + bijbanen
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Releasebeheerder
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 compensatiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en uitkering einde jaar tussen 3-5%
Werkweek: 40 uur, volgens CAO 38, vandaar de compensatiedagen
Pensioenregeling: Ja, 2,5% inleg werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekering, bedrijfslunch, bij vaste aanstelling; 1/3 hypotheekrentekorting, eens per 5 jaar fiets,
Regio: Zeeland
Reistijd: 14 minuten op de fiets retour :-).
Maand salaris (bruto): 2902

Dit was:
robbierzz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:16:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO (Bedrijfskundige) Informatica
Werkervaring: 2 jaar na opleiding bij huidige werkgever, jaar stages en 1,5 jaar bijbaan werk als applicatieontwikkelaar
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: (functioneel) Applicatiebeheerder, incident/wijzigingen beheer, projectmanagement voor complexe wijzigingen en ook voor andere ICT-projecten.

Vakantiedagen: 165,6 uur (+- 4,5 week)
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaars uitkering
GSM: Ja, alleen werkgerelateerd
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cafetariamodel, redelijke opleidingsmogelijkheden
Regio: Zuid
Reistijd: 1:15 enkele reis per trein, vergoeding +- 2/3

Maand salaris (bruto): 2425 (per 1/1/2012), per 1 juli 2576

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een salarisindicatie voor Luxemburg. Ik heb gesolliciteerd naar een startersfunctie bij een handelsbedrijf (finance gerelateerde functie).

Ik heb een tijdje terug ook 6 maanden als stagiair in Luxemburg gewerkt en toen was mijn loon 1500 euro bruto. Als starter, bij diezelfde bank, kreeg je ca. 4000 bruto zonder ervaring. Ik heb dinsdag een gesprek en tijdens het telefoongesprek vroegen ze al om een salarisindicatie, maar ik heb geen idee wat gangbaar is. Luxemburg is niet echt echt goedkoop, dus ik was aan het denken om gewoon vrij brutaal te zijn en 5000 euro als indicatie te geven.

Heeft iemand wat meer ervaring wat betreft een salarisindicatie in een finance gerelateerde functie in Luxemburg?

[ Voor 3% gewijzigd door stin op 16-11-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Seraphin

Meep?

stin schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:18:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een salarisindicatie voor Luxemburg. Ik heb gesolliciteerd naar een startersfunctie bij een handelsbedrijf (finance gerelateerde functie).

Ik heb een tijdje terug ook 6 maanden als stagiair in Luxemburg gewerkt en toen was mijn loon 1500 euro bruto. Als starter, bij diezelfde bank, kreeg je ca. 4000 bruto zonder ervaring. Ik heb dinsdag een gesprek en tijdens het telefoongesprek vroegen ze al om een salarisindicatie, maar ik heb geen idee wat gangbaar is. Luxemburg is niet echt echt goedkoop, dus ik was aan het denken om gewoon vrij brutaal te zijn en 5000 euro als indicatie te geven.

Heeft iemand wat meer ervaring wat betreft een salarisindicatie in een finance gerelateerde functie in Luxemburg?
Zonder verder ook maar iets over luxemburg te weten, maar al de startsalarissen bij de banken op 4k liggen, waarom zou dat bij een handelsbedrijf nog eens 25% hoger zijn? Of is het een handelshuis in opties e.d.?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Seraphin schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:25:
[...]

Zonder verder ook maar iets over luxemburg te weten, maar al de startsalarissen bij de banken op 4k liggen, waarom zou dat bij een handelsbedrijf nog eens 25% hoger zijn? Of is het een handelshuis in opties e.d.?
Het is geen financiele instelling. Financiele instellingen hebben een speciale COA o.i.d. in luxemburg waardoor werknemers uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden hebben, zoals bijna 40 vakantiedagen en dat soort dingen. Daarnaast hebben ze een mooi salaris. Overwerk is ook iets dat ze bij de meeste banken niet kennen, dus het is een uitstekende functie als je een hobby wilt uitoefenen.

Ik weet niet of het bedrijf waar ik een gesprek heb ook die voorwaarden heeft en zoniet, dan wil je daar ook iets van terug zien in je salaris. Althans, dat was mijn gedachtegang.
Big 4 starters krijgen ca. EUR 2500-2800 in Luxembourg, dus zoiets zal wel iets realistischer zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door stin op 16-11-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Systeembeheerder
Certificaten: ITIL v2
Werkervaring: 3 jaar werkervaring, inclusief 1 door relevate stage
Werkgever: MKB
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nopes
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 16 minuten retourtje :-).
Maand salaris (bruto): 1550

Morgen een gesprek bij een andere werkgever, wat is een beetje comform om te vragen?
Zat zelf aan 1800 te denken en een lease auto.. Of is dat net iets teveel?

[ Voor 0% gewijzigd door Web-Brielle op 19-11-2012 16:24 . Reden: typpolio ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Moet je kamstra even DM-en, die heeft bij een bank in Luxemburg gewerkt dus die kan er alles over vertellen :P

zie bv ook Werken in Luxemburg, tips gevraagd

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 19-11-2012 16:28 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Stin, heb je een PM gestuurd :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:14

Wat houdt een 'in finance gerelateerde startersfunctie' bij een handelshuis in? Backoffice? Risk? Treasury? Handel? Analyse? Management? Lijkt me nogal veel uitmaken voor je gewenste salaris.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 11:17
Opleiding(en): MBO Systeembeheerder niveau 4
Certificaten: Geen officiële, wel CCNA netriders 3de plaats 2012.
Werkervaring: Nu reeds 3 jaar werkervaring (dmv. deze huidige baan, en 2,5 jaar dmv. stages).
Werkgever: Zorg en welzijn
Huidige functie: Helpdeskmedewerker 1ste lijns.
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: In december 7,5% van het totale jaarloon (bruto)
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, korting op vakantiehuisjes, collectieve zorgverzekering.
Regio: Friesland
Reistijd: Kwartier heen, kwartier terug
Maand salaris (bruto): 1966,-

[ Voor 3% gewijzigd door roughtodacore op 19-11-2012 23:02 ]

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO + HBO BE (niet afgemaakt)
Certificaten:
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Financieel medewerker

Vakantiegeld: 265 E p maand
Vakantiedagen: 43
13/14e maand of winstuitkering: 265 E p maand(14de mnd)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: eindloonregeling (premievrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Noord
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 3150

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

funk-e schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:41:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO + HBO BE (niet afgemaakt)
Certificaten:
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Financieel medewerker

Vakantiegeld: 265 E p maand
Vakantiedagen: 43
13/14e maand of winstuitkering: 265 E p maand(14de mnd)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: eindloonregeling (premievrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Noord
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 3150
Dat is helemaal niet slecht! Wat doet een financieel medewerker in jouw geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
financiële medewerking verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zeker de leukste thuis, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

thejoker80 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:45:
[...]

Dat is helemaal niet slecht! Wat doet een financieel medewerker in jouw geval?
Zeker niet slecht, ik vermoed bijna dat de netto reiskostenvergoeding erbij opgeteld wordt ;). Toch zonde dat je HEAO niet hebt afgemaakt, waarom eigenlijk niet? Nu is je plafond wel ongeveer bereikt tenzij je manager of afdelingshoofd kan worden.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Nieuwe baan geaccepteerd :)

Opleiding(en): MSc. Chemical Engineering
Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Groot technisch consulting bedrijf Oliemaatschappij
Huidige functie: Consultant Procestechnoloog

Vakantiedagen: 26 + 13 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 14e maand
Laptop: ja
GSM: ja (Galaxy S2)
Leaseauto*: ja, lease-budget van 650 EUR/maand, maar rij in een VW polo Nee, wel reiskostenvergoeding + tankpas met 20% korting
Werkweek: 45+ uur 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n/a 10% bonus + zorgverzekering wordt voor me betaald + 15% korting op aandelen
Reistijd**: ongeveer 2 uur/dag

Maandsalaris (bruto): 3300 3642

Grootste minpunt is geen lease-auto meer, maar ik ga er financieel wel op vooruit en vind dat een auto niet doorslaggevend moet zijn voor zo'n keuze. In de komende 2-3 jaar rond ik een programma af en ga ik er ongeveer 30% verder op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Opleiding(en): MBO Systeembeheerder
Certificaten: ITIL v2
Werkervaring: 3 jaar werkervaring, inclusief 1 door relevate stage
Werkgever: MKB
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nopes
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 16 minuten retourtje :-).
Maand salaris (bruto): 1550

Morgen een gesprek bij een andere werkgever, wat is een beetje comform om te vragen?
Zat zelf aan 1800 te denken en een lease auto.. Of is dat net iets teveel?
Het gesprek ging goed, echter kunnen de detacheerders geen contracten geven alleen project contracten :/ begin volgend jaar weer opnieuw proberen, als het nieuwe budget er weer is :(

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hbeez schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:00:
Nieuwe baan geaccepteerd :)

Opleiding(en): MSc. Chemical Engineering
Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Groot technisch consulting bedrijf Oliemaatschappij
Huidige functie: Consultant Procestechnoloog

Vakantiedagen: 26 + 13 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 14e maand
Laptop: ja
GSM: ja (Galaxy S2)
Leaseauto*: ja, lease-budget van 650 EUR/maand, maar rij in een VW polo Nee, wel reiskostenvergoeding + tankpas met 20% korting
Werkweek: 45+ uur 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n/a 10% bonus + zorgverzekering wordt voor me betaald + 15% korting op aandelen
Reistijd**: ongeveer 2 uur/dag

Maandsalaris (bruto): 3300 3642

Grootste minpunt is geen lease-auto meer, maar ik ga er financieel wel op vooruit en vind dat een auto niet doorslaggevend moet zijn voor zo'n keuze. In de komende 2-3 jaar rond ik een programma af en ga ik er ongeveer 30% verder op vooruit.
Erg netjes! Dat verdien ik nu, maar ik ben 12 jaar ouder :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Olie he :)
Erg netjes, vooral de combinatie met 39 vakantiedagen is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Hbeez schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:00:
[salarisverhaal]

tankpas met 20% korting
Salaris is prima, zeker gezien de secundaire voorwaarden. Vroeg me af hoe het met die tankpas zit, heb hier onlangs ook naar gekeken maar bij ons op het werk dachten ze dat dit niet mogelijk was. Zijn jullie bij een soort collectief aangesloten of is deze tankpas regeling bedrijfsspecifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Die korting geldt als ik bij de tankstations van de desbetreffende oliemaatschappij (dus mijn werkgever) tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
En we gaan weer verder :)

Leeftijd: 22 23
Opleiding(en): MBO ICT NIV III
Certificaten: CCNAD1 - CCNAD2 - Microsoft MCDST 70-271 - ECDL
Werkervaring: 4x 6 maand stage - 2 jaar relevant
Werkgever:Detacherings bureau
Huidige functie:Support Engineer

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: bonusregelingen
Laptop: neen
GSM: neen (wel via project, Nokia C5)
Leaseauto: mogelijkheid
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon en levensloop regeling. Korting op verzekeringen (auto etc.)
Andere leuke dingen: Veel personeels uitjes
Regio: Arnhem
Reistijd: Verschillend

Maand salaris (bruto):€1500,-€1650,- €1800,- €1900,-

Zodra ik nog wat certificaten haal dan komt er nog eens 100 euro bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO informatica niet afgemaakt (wel propadeuse)
Certificaten: ITIL v2, MCSA 2003
Werkervaring: 4 jr systeembeheer en 5 jr helpdesk
Werkgever: ex KPN
Regio: Noord-Holland
Maand salaris (bruto): laatste salaris 2200

Ik ben inmiddels al een half jr aan het solliciteren (in de ww) en heb sterk het idee dat mijn leeftijd (icm geen recente certicaten) mij erg tegenzit, of zie ik spoken?. Ik heb geen glanscarriere gemaakt (understatement), op mijn leeftijd zou ik specialist moeten zijn, echter omdat ik het werk niet interresant vond heb ik weinig aan certificering gedaan. Wat ik wel interessant vind is webdevelopment dus ben ik 'de talen' (HTML/CSS, JS, PHP en MySQL, beetje Java.) zsm aan het ophalen, echter maak ik nog wel een kans met slechts een half jaar werkervaring hierin ?. Ik ben zoieso van plan weer fulltime te gaan studeren (univ Wiskunde) of toch deeltijd Hbo informatica afmaken, ben ik tegen tijd dat ik klaar ben bijna 40, niet dat dit mij tegenhoud. Enig carriere advies zou erg welkom zijn ;).

ps: zou het niet hebben van een LinkedIn profiel een punt van afwijzing zijn ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Advies: maak z.s.m. je HBO af
Blijf wat langer zitten bij een werkgever die carrière mogelijkheden biedt.
Hou je certificering bij -> upgraden naar MCITP met een specialisatie.

Als ik zo afga op je certificaten, werkervaring en het verhaal stroom je nu in op maximaal medior systeembeheer.
Ik denk dat het nu al moeilijk een baan vinden is. En als je straks 40 bent gaat het denk ik heeeel lastig worden (voor jou 10 anderen die jonger zijn en minder €).

Als je de 1e alinea doet, zit je al heel snel 1000 hoger dan nu ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:59:
Advies: maak z.s.m. je HBO af
Blijf wat langer zitten bij een werkgever die carrière mogelijkheden biedt.
Hou je certificering bij -> upgraden naar MCITP met een specialisatie.

Als ik zo afga op je certificaten, werkervaring en het verhaal stroom je nu in op maximaal medior systeembeheer.
Ik denk dat het nu al moeilijk een baan vinden is. En als je straks 40 bent gaat het denk ik heeeel lastig worden (voor jou 10 anderen die jonger zijn en minder €).

Als je de 1e alinea doet, zit je al heel snel 1000 hoger dan nu ;)
Dank voor de input, zie edit :) Heb ik het goed als ik stel dat je het als doorsnee IT-er (=techneut) na je 40ste weinig marktwaarde meer hebt ? Ik heb er tot nu toe geen gekend die na hun 50ste nog in het vak zitten.

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:56:
[...]
Dank voor de input, zie edit :) Heb ik het goed als ik stel dat je het als doorsnee IT-er (=techneut) na je 40ste weinig marktwaarde meer hebt ? Ik heb er tot nu toe geen gekend die na hun 50ste nog in het vak zitten.
Nou bij ons zijn de meeste coders rond de 40. Dus nee maar die doen meer dan alleen code kloppen bij de klant.

Daar zit ook een groot component consultancy bij

• Peanutbag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 13:40
Aanbod gekregen van een ander detacheringsbureau. Het wordt waarschijnlijk iets meer reizen, maar heb wel het gevoel dat er uitdagende en interessante klussen liggen :) Er zijn me nog wat dingen onduidelijk zoals vakantiegeld e.d., maar ik ben alvast benieuwd wat jullie van het aanbod vinden wat er nu ligt.

- Huidige situatie -
Peanutbag schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:49:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica + 1 jaar MSc Computing Science (niet afgemaakt)
Certificaten:
MCPD: 70-519
MCTS: 70-511, 70-513, 70-515, 70-516
Microsoft Courses: MS-10175 (SharePoint 2010 Application Development)
Werkervaring: 2 jaar fulltime
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, maar tot zo ver nog nooit gehad
Leaseauto*: Ja, €606,- per maand
Pensioenregeling: Ja, details weet ik niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding (ca. €85 netto), productiviteitsbonus (€1 bruto / ingezet uur ), leasehiaat
Regio: Groningen
Reistijd**: tot 60 min. enkele reis, anders hotelovernachting (meestal zeer flexibel, bijv. 4x9).

Maandsalaris (bruto): €2275.-
- Nieuwe situatie (aanbod) -
Werkgever: Kleine detacheerder
Functie: Software Engineer / Consultant

Vakantiedagen: 24
GSM: €22,50 per maand
Leaseauto*: €750,- per maand
Pensioenregeling: Pensioenfonds beschikbaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding (€60), trainingen volledig vergoed
Regio: Omgeving Zwolle
Reistijd**: tot 90 min. enkele reis

Maandsalaris (bruto): €2700.-

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:30:
ps: zou het niet hebben van een LinkedIn profiel een punt van afwijzing zijn ?
Om hier even op in te gaan: als je erover twijfelt, waarom dan niet gewoon doen? Je geeft aan dat je 9 jaar werkervaring hebt, dus het is niet alsof dat profiel er leeg uit gaat zien. Ja, je hebt je opleiding niet afgemaakt, maar dat zal dan ook uit je C.V. blijken dus dat weet de potentiële werkgever al.

100% mijn mening, en ik ben geen HR specialist dus ik zou niet weten hoe die werken: als ik een sollicitant zou zien op een IT positie die geen LinkedIn profiel heeft, dan zou ik me afvragen of die persoon misschien iets te verbergen heeft.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:47:
[...]

Om hier even op in te gaan: als je erover twijfelt, waarom dan niet gewoon doen? Je geeft aan dat je 9 jaar werkervaring hebt, dus het is niet alsof dat profiel er leeg uit gaat zien. Ja, je hebt je opleiding niet afgemaakt, maar dat zal dan ook uit je C.V. blijken dus dat weet de potentiële werkgever al.

100% mijn mening, en ik ben geen HR specialist dus ik zou niet weten hoe die werken: als ik een sollicitant zou zien op een IT positie die geen LinkedIn profiel heeft, dan zou ik me afvragen of die persoon misschien iets te verbergen heeft.
Die 'iets te verbergen' troefkaart wordt ook vervelend. Dit wordt echt door de media opgedrongen. Een account maken op 1 of meerdere sociale netwerken is nog altijd een keuze die je hebt!
Als een bedrijf jou afwijst om het feit dat je geen LinkedIn of Facebook pagina heeft, dan is dat een bedrijf waar je gewoon niet voor wilt werken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:47:
[...]

Die 'iets te verbergen' troefkaart wordt ook vervelend. Dit wordt echt door de media opgedrongen. Een account maken op 1 of meerdere sociale netwerken is nog altijd een keuze die je hebt!
Als een bedrijf jou afwijst om het feit dat je geen LinkedIn of Facebook pagina heeft, dan is dat een bedrijf waar je gewoon niet voor wilt werken.
En een vertegenwoordiger die geen autorijbewijs wilt uit principe, die tevens een hekel heeft aan stropdassen mag ook gewoon een mening hebben. Dat wilt niet zeggen dat je daar geen potentiële werkgevers mee afstoot. "Beggars can't be choosers" is mijn motto. Zolang je geen werk hebt en wel werk zoekt kan LinkedIn je alleen maar helpen. Koppig en tegendraads zijn werkt alleen maar tegen je.

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Je moet op je 40ste meer kunnen dan iemand van 25.

Anders heb je inderdaad een probleem.

Ik genoeg ICT'ers (vooral ontwikkelaars) die rustig doorgaan terwijl ze al 50 zijn. Bij beheer zie je wel dat ze wat meer richting management of consultancy gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 22-11-2012 15:28 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Blue-eagle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:12:
[...]

En een vertegenwoordiger die geen autorijbewijs wilt uit principe, die tevens een hekel heeft aan stropdassen mag ook gewoon een mening hebben. Dat wilt niet zeggen dat je daar geen potentiële werkgevers mee afstoot. "Beggars can't be choosers" is mijn motto. Zolang je geen werk hebt en wel werk zoekt kan LinkedIn je alleen maar helpen. Koppig en tegendraads zijn werkt alleen maar tegen je.
deze opmerking deed niet terzake

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 27-11-2012 01:19 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• netprogrammer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 11:40
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO (Niet afgemaakt)
Certificaten: MCP, MCPD (t/m .NET 4.0), MCITP (SQL Server 2005, ASP.NET t/m 4.0)
Werkervaring: 6 jaar (relevante ervaring)
Werkgever: Software / Web ontwikkeling
Huidige functie: Lead (Web) Developer

Vakantiedagen: 25
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 80 euro + volledige lunch vergoeding
Regio: Rotterdam
Reistijd: 15 minuten (auto)

Maand salaris (bruto): €2675

Ik ben nu sinds een half jaar lead developer van de afdeling (eerst een half jaar op proef) en heb volgende week vrijdag mijn functioneringsgesprek waarbij we het ook over mijn salaris gaan hebben. Mijn verantwoordelijkheden bestaan uit: Normale projecten draaien + R&D en nieuwe technieken uitzoeken, architectuur van de grotere projecten opzetten (dus niet de kleine content sites), technische aansturing van de developers (+ code reviews, 5 developers op de afdeling) en algemeen vangnet voor alles wat escaleert.

Hoe hoog denken jullie dat ik kan inzetten wat betreft mijn salaris? Ik heb toen ik de proefperiode in ging voor lead developer geen verhoging gehad.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Om te beginnen: voor je leeftijd en opleiding denk ik dat je al een vrij aardig salaris hebt.

Ik denk dat je wel een wens van 3000 neer kunt leggen aangezien je heel wat verantwoordelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waarom heb je eigenlijk je MBO niet afgemaakt? Gezien je nu op behoorlijk jonge leeftijd al lead bent met flinke verantwoordelijkheden. Dat impliceert dat je toch capaciteiten moet bezitten die je door een relatief eenvoudig iets als MBO doet 'breezen'. Je hebt in ieder geval HBO denk en werkniveau nodig om op hetzelfde level te kunnen communiceren als met de HBO(+) developers in je team lijkt me.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:37
FunkyTrip schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:50:
Waarom heb je eigenlijk je MBO niet afgemaakt? Gezien je nu op behoorlijk jonge leeftijd al lead bent met flinke verantwoordelijkheden. Dat impliceert dat je toch capaciteiten moet bezitten die je door een relatief eenvoudig iets als MBO doet 'breezen'. Je hebt in ieder geval HBO denk en werkniveau nodig om op hetzelfde level te kunnen communiceren als met de HBO(+) developers in je team lijkt me.
+1 idd, als je de mogelijkheid om een gerelateerde opleiding naast je werk te kunnen doen zou dat waarschijnlijk zeer snel kunnen gaan en een heel leuk punt om mee te nemen in beoordeling / salarisgesprekken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netprogrammer
FunkyTrip schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:50:
Dat is een hele goede vraag :) Ooit in de brugklas de fout gemaakt om niets uit te voeren, en daardoor op vmbo terecht gekomen (brugklas was havo/vwo). De gekozen MBO opleiding was ook niet volledig wat ik wilde en ben daarom op vroege leeftijd gaan werken. Uiteindelijk bij mijn huidige werkgever terecht gekomen en d.m.v. certificaten en hard werken gekomen waar ik nu ben.

Ik denk ook wel dat ik op HBO denkniveau zit. Ik stuur momenteel developers aan die hun papiertjes wel gebben. Heb alleen zelf nooit het papiertje gehaald om het te bewijzen (maar die gaat wel komen, lees onder :) ).
Bospa01 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:27:
[...]

+1 idd, als je de mogelijkheid om een gerelateerde opleiding naast je werk te kunnen doen zou dat waarschijnlijk zeer snel kunnen gaan en een heel leuk punt om mee te nemen in beoordeling / salarisgesprekken.
De opleiding die ik graag zou willen doen was voor mijn baas pas betaalbaar wanneer ik 25 zou zijn (HBO Bedrijfskundige Informatica). Nu ik 25 ben ga ik het volgende studiejaar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
netprogrammer schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:52:
[...]

Dat is een hele goede vraag :) Ooit in de brugklas de fout gemaakt om niets uit te voeren, en daardoor op vmbo terecht gekomen (brugklas was havo/vwo). De gekozen MBO opleiding was ook niet volledig wat ik wilde en ben daarom op vroege leeftijd gaan werken. Uiteindelijk bij mijn huidige werkgever terecht gekomen en d.m.v. certificaten en hard werken gekomen waar ik nu ben.

Ik denk ook wel dat ik op HBO denkniveau zit. Ik stuur momenteel developers aan die hun papiertjes wel gebben. Heb alleen zelf nooit het papiertje gehaald om het te bewijzen (maar die gaat wel komen, lees onder :) ).

[...]

De opleiding die ik graag zou willen doen was voor mijn baas pas betaalbaar wanneer ik 25 zou zijn (HBO Bedrijfskundige Informatica). Nu ik 25 ben ga ik het volgende studiejaar beginnen.
Ik heb BI zelf in 2,5 jaar afgerond en heb meerdere vakken gevolgd in de avonduren.
Het grote verschil met de vakken in de avonduren ivm met reguliere 'studenten' is dat de motivatie van de groep heel anders is. (mensen die daadwerkelijk iets willen leren ipv uurtje afvinken omdat het op het rooster staat).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Bospa01 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:57:
[...]

Ik heb BI zelf in 2,5 jaar afgerond en heb meerdere vakken gevolgd in de avonduren.
Het grote verschil met de vakken in de avonduren ivm met reguliere 'studenten' is dat de motivatie van de groep heel anders is. (mensen die daadwerkelijk iets willen leren ipv uurtje afvinken omdat het op het rooster staat).
In 2,5 jaar? Pff doe je goed! Gaat mij echt niet lukken. Vind het nu al zwaar zat naast een fulltime baan haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
YinYang schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:59:
[...]

In 2,5 jaar? Pff doe je goed! Gaat mij echt niet lukken. Vind het nu al zwaar zat naast een fulltime baan haha..
Ik heb het verkort gedaan als student, niet naast mijn werk.
Als ik nu een opleiding naast mijn baan zou moeten doen dan ben ik bang dat het weekend een dagje korter gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Bospa01 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:03:
[...]

Als ik nu een opleiding naast mijn baan zou moeten doen dan ben ik bang dat het weekend een dagje korter gaat worden :X
Daar heb ik inderdaad ook last van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
[...]

moest je dan wel 2 keer 1/2 jaar stage lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netprogrammer
[...]

Grote kans dat ik inderdaad weinig vrije tijd over hou de komende jaren. Maar ben wel benieuwd naar de opleiding en heb ook zin om nieuwe dingen te leren.

Hoe denken jullie over mijn salaris? Waar zou ik op in kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
netprogrammer schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:44:
[...]

Grote kans dat ik inderdaad weinig vrije tijd over hou de komende jaren. Maar ben wel benieuwd naar de opleiding en heb ook zin om nieuwe dingen te leren.

Hoe denken jullie over mijn salaris? Waar zou ik op in kunnen zetten?
Zou gaan denken aan ~€3000..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb hier iemand opgevolgt die met pensioen ging (netwerk/systeembeheer). Dus het komt wel voor :)

En in het verleden ook met oudere collega's gewerkt, ging allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
matty___ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:24:
[...]

moest je dan wel 2 keer 1/2 jaar stage lopen?
Gestart in tweede jaar, geswitched van informatica na behalen propeduese.
Hierdoor vrijstelling gekregen voor vrijwel elk informatica gerelateerd vak
Vrijstelling stage door MBO (dat kan tegenwoordig niet meer dacht ik)
Meerdere vakken in avonduren gevolgd

Ik werk inmiddels alweer bijna twee jaar bij het bedrijf waar ik afgestudeerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en):
2009 - 2012: HBO Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
2003 - 2006: MBO Netwerkbeheer

Certificaten: Nee
Werkervaring: 6 jaar in de huidige functie. 2 jaar ondersteuning klanten van een hostingbedrijf.
Werkgever: Bedrijf wat zich voornamelijk richt op gemeentelijke websites op basis van een opensource CMS.
Huidige functie: PHP programmeur (ongeveer 60%, officiele functie), systeembeheer (30%, verantwoordelijk voor het systeembeheer) en klantenondersteuning (10%)

Vakantiedagen: 24
Laptop: Simpel netbookje bij piketdienst.
GSM: Nokia 3310 bij piketdienst.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van 161 euro per maand
Regio: Friesland
Reistijd: 15 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2250 euro

Ik heb één keer in de vijf weken een een week piketdienst. Dit houdt in dat ik 24/7 een telefoon bij mij moet hebben en snel toegang tot internet moet hebben om storingen te verhelpen. Hiervoor krijg ik per week 100 euro.

Is dit allemaal redelijk of kan ik beter gaan kijken naar een nieuwe uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:09
Als je daar al 6 jaar werkt (en dus 6 jaar ervaring hebt), dan is €2250 niet bepaald veel. Is er uitzicht op salarisverhoging? Want je bent nog vrij jong, maar met zoveel jaar ervaring zou je toch wel wat meer mogen krijgen.

En die €100 per week (bruto?) om 24/7 beschikbaar te zijn vind ik best belachelijk eigenlijk, 7 dagen lang niet kunnen drinken en/of uitgaan voor €14 per dag extra :? Dat mag echt wel een stuk meer zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik zijn opleidingen zie vraag ik me af in hoeverre dat full time ervaring is. Hij is dit jaar afgestudeerd maar heeft wel 6 jaar werkervaring naast zijn opleidingen. Neem aan dat dit 3 jaar werkervaring is voor zijn HBO opleiding en dan ervaring tijdens zijn opleiding, dat hoeft niet veel te zeggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Ik heb net vorig jaar een behoorlijke salarisverhoging gehad. Die zit er voorlopig niet weer in. De zes jaar is inderdaad full time ervaring. Ik ben drie jaar geleden op eigen initiatief de opleiding gaan volgen. Deze opleiding heb ik dus zelf betaald en is in deeltijd buiten het werk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is het salaris aan de lagere kant zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
HielkeJ schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:03:
Ik heb net vorig jaar een behoorlijke salarisverhoging gehad. Die zit er voorlopig niet weer in. De zes jaar is inderdaad full time ervaring. Ik ben drie jaar geleden op eigen initiatief de opleiding gaan volgen. Deze opleiding heb ik dus zelf betaald en is in deeltijd buiten het werk gedaan.
3 jaar geleden pas begonnen met HBO, dan werk je nog maar net op HBO niveau (1 jaar?) en is het een prima salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:09
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:04:
[...]

3 jaar geleden pas begonnen met HBO, dan werk je nog maar net op HBO niveau (1 jaar?) en is het een prima salaris.
Ervaring telt ook mee en €2250 bruto voor een HBO'er vind ik niet 'prima'. Prima = goed, €2250 is hooguit redelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Het Fantoom schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:04:
[...]

Dat hoeft niet altijd te zijn. Een werknemer natuurlijk kan ook al reeds op HBO niveau functioneren voordat deze de opleiding start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:42:
[...]

Ervaring telt ook mee en €2250 bruto voor een HBO'er vind ik niet 'prima'. Prima = goed, €2250 is hooguit redelijk.
Als dat incl vergoeding piket dienst is zou ik toch eens rond gaan kijken :)

(NHL student?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Qua piket: ik heb ook piketdiensten , waarbij je om 1900 en om 2100 nog eens wat messages checkt en verder bereikbaar bent. +- 500 knaken netto ;).

Dan is 100E echt niet grappig.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]