Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.640 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:35:
De reden waarom mensen zo reageren is even begrijpelijk als banaal: pure rancune.
Ik betwijfel dat het pure rancune is. Als hij niet voor een (publieke?) zorginstelling zou werken, dan vermoed ik dat er minder klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Ik betwijfel dat het pure rancune is. Als hij niet voor een (publieke?) zorginstelling zou werken, dan vermoed ik dat er minder klachten zijn.
Dan durven mensen niks te zeggen. Nu is het lekker makkelijk om even flink te zeiken aangezien je het vanaf een moralistisch torentje kan doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Ik betwijfel jouw vermoeden :+

Het gaat om de combinatie van factoren, dat hij voor een zorginstelling werkt is gewoon extra olie op het vuur. Over het algemeen genomen verdiend de beste man goed voor zijn leeftijd en kudos to him. Ik ga ervanuit dat het niet komt aanwaaien (it never does) en dat hij er hard genoeg voor werkt.

Als je zorg als branche zou weghalen krijg je opmerkingen als; het is schandalig dat hij dit verdient voor zijn leeftijd/ervaring/what ever.

Dus ja, het is vaak afgunst/rancune en dat is bijzonder jammer. Ik ben vaak jaloers dat ik het zie maar realiseer mijzelf ook wel dat mensen er vaak heul veul voor moeten doen en daar ook bepaalde risicos en verantwoordelijkheden bij te pas komen die niet iedereen wilt :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Tsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:59:
[...]
Dan durven mensen niks te zeggen. Nu is het lekker makkelijk om even flink te zeiken aangezien je het vanaf een moralistisch torentje kan doen.
Ik denk dat mensen zeker een recht van spreken hebben als het over hun eigen centen gaat. Stel een manager bij Apple zou 500k krijgen per jaar, dan is dat mooi voor hem.. en als ik het er niet mee eens ben dan koop ik geen Apple producten. Maar ik kan niet stoppen met belasting betalen of geen zorgverzekering afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat mensen zeker een recht van spreken hebben als het over hun eigen centen gaat. Stel een manager bij Apple zou 500k krijgen per jaar, dan is dat mooi voor hem.. en als ik het er niet mee eens ben dan koop ik geen Apple producten. Maar ik kan niet stoppen met belasting betalen of geen zorgverzekering afnemen.
Je weet niet wat de beste man doet? Voor hetzelfde geld zijn het privaat instellingen wat je verhaal weer mank doet lopen :)

Zonder specificeringen zijn het gewoon geen gegronde redenen om te gaan roepen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:02:
[...]

Dan blijft het toch evengoed kortzichtig om iemand alleen op basis van leeftijd en jaren werkervaring te beoordelen. Zowel leeftijd als jaren werkervaring vind ik persoonlijk totaal irrelevante variabelen wanneer het op beloning aankomt. Wanneer hier had gestaan 40 jaar oud en 15 jaar relevante werkervaring, had er geen haan naar gekraaid. Terwijl je op basis van die gegevens onmogelijk kan zeggen dat de 40 jarige meer toegevoegde waarde heeft voor de organisatie dan de 28 jarige. Je moet belonen naar prestaties, niet naar nietszeggende getallen als leeftijd en jaren ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat denk ik niet. Het argument 'zorginstellingen gebruiken publiek geld' is alleen maar een extra argument om nog meer schande te spreken, zoals de posters hierboven ook terecht hebben opgemerkt. Overigens is niet duidelijk voor welk soort zorginstelling de poster in kwestie werkt, het kan ook een ZBC zijn die geen of slechts deels gebruik maakt van publiek geld.

Bovendien heb ik zelf ook al vastgesteld dat een hoog salaris afgunst en verontwaardiging oproept, ook als ik mijn eigen salaris post, terwijl de advocatuur toch moeilijk als 'publieke sector' gezien kan worden.

Het is heel typerend voor Nederland, deze manier van reageren. In veel andere landen ben je gewoon een goeie gozer als je zo goed verdient, dan heb je het goed gedaan. In Nederland moet je je eigenlijk schamen dat je zoveel geld verdient. Terug in je hok, ga maar nederig doen, net zoals wij allemaal moeten zwoegen in het zweet des aanschijns. Ora et labora. En dat terwijl je als 'grootverdiener' in Nederland ook nog eens behoorlijk riant gepakt wordt in de 52%-schaal; mensen met dergelijke inkomens dragen stevig bij aan de algemene middelen, in tegenstelling tot veel buitenlanden, waar het (toch al lage) gemiddelde belastingtarief rustig terugloopt naarmate je meer gaat verdienen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ach ja, kop+maaiveld. Dat leeft heel sterk hier in Nederland.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:10:
[...]

Dat denk ik niet. Het argument 'zorginstellingen gebruiken publiek geld' is alleen maar een extra argument om nog meer schande te spreken, zoals de posters hierboven ook terecht hebben opgemerkt. Overigens is niet duidelijk voor welk soort zorginstelling de poster in kwestie werkt, het kan ook een ZBC zijn die geen of slechts deels gebruik maakt van publiek geld.

Bovendien heb ik zelf ook al vastgesteld dat een hoog salaris afgunst en verontwaardiging oproept, ook als ik mijn eigen salaris post, terwijl de advocatuur toch moeilijk als 'publieke sector' gezien kan worden.

Het is heel typerend voor Nederland, deze manier van reageren. In veel andere landen ben je gewoon een goeie gozer als je zo goed verdient, dan heb je het goed gedaan. In Nederland moet je je eigenlijk schamen dat je zoveel geld verdient. Terug in je hok, ga maar nederig doen, net zoals wij allemaal moeten zwoegen in het zweet des aanschijns. En dat terwijl je als 'grootverdiener' in Nederland behoorlijk riant gepakt wordt in de 52%-schaal; mensen met dergelijke inkomens dragen stevig bij aan de algemene middelen, in tegenstelling tot veel buitenlanden, waar het (toch al lage) gemiddelde belastingtarief rustig terugloopt naarmate je meer gaat verdienen.
Helemaal mee eens, woon sinds kort in Polen en wordt hier heel anders tegen veel verdienen aangekeken hier. Bevalt mij wel, ik heb er per slot van rekening ook voor gewerkt, krijg het niet zomaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik kan me bij afgunst wel iets voorstellen, daarom hou ik mijn salaris ook voor me (Bulgarije). Ik hou de laatste tijd per maand netto meer over dan het bruto salaris van Lt. Marx op basis van 40 uur. En dat in een land waar 500 euro/maand een heel goed salaris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
[betoog]
Weet je wat, Lt Marx. Top wat je verdient! Echt goed gedaan, en ga vooral zo door. Wij (lees; zeker ook ik) benijd je prestatie (wellicht niet het werk wat je ervoor moet verzetten).

Ik zal heel eerlijk zijn. Het liefst zou ik iets doen wat ik zelf echt leuk vind wanneer ik daar zin in heb. En daar goed, wat andere mensen wellciht schandalig! vinden, voor betaald krijgen.

Gezien de andere cijfers die tweakers tot nu toe in dit forum geplaatst hebben verdien je echt ontzettend goed en daar mag je met recht trots op zijn.
Trek je niets aan van iemand die het je niet gunt dan wel volledig verkeerd vind. Iemand die er daadwerkelijk iets over te zeggen heeft, heeft besloten dat jij dat waard bent.
[/betoog]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:16:
Ik kan me bij afgunst wel iets voorstellen, daarom hou ik mijn salaris ook voor me (Bulgarije). Ik hou de laatste tijd per maand netto meer over dan het bruto salaris van Lt. Marx op basis van 40 uur. En dat in een land waar 500 euro/maand een heel goed salaris is.
Ben erg benieuwd nu! Kunnen we een topic starten: "Ik woon goedkoop in het buitenland en verdien in NL al veel!" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big Pimpin' in East Europe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Nope :) We geven weinig geld uit.. hebben niet eens een auto :) goedkope mobiele telefoons.. we leven van +/- 1000 euro per maand (ras honden zijn duur.. die van ons heeft intussen iedere dierenarts intussen wel een keer gezien).

En als je hier wilt pimpen, dan moet je het wel extreem maken. Alhoewel veel mensen 'arm' zijn, zie ik hier meer peperdure auto's dan in NL.

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 09-10-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:29:
Zo, even een updateje. Doe het maar hier aangezien het techniek topic dood is.

[...]

Ben best tevreden atm. Iets onder het gemiddelde in brutoloon denk ik maar je kan niet alles hebben.
Zal je tussen de andere discussie er nog even uit pikken ;-)

Lijkt me best een goed salaris, althans in NL wel. Nog steeds in de groeifase, dus zal me niet te druk maken om het salaris, dat volgt wel, leuk werk en goede mogelijkheden om te groeien lijkt me belangrijkste op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

The_MAN schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Wat je probeert te zeggen is dus: het probleem is dat hij een marktconform salaris krijgt en een groot deel van de mensen in de zorg niet.

Kijk, dat kan maar zo, kan ook opgelost worden, maar niet door deze mensen OOK een lager dan marktconform salaris te geven! Misschien wel door meer zorgpremie te betalen, maar laten we daar maar niet over verder gaan.
Ik probeerde ook niet te zeggen dat het salaris van Lt. Marx te hoog is, dit zal vast een marktconform salaris zijn waar hij hard z'n best voor heeft gedaan. In plaats van een lager salaris voor de managers zou het overige personeel ook een marktconform salaris moeten krijgen. Het probleem is dus inderdaad dat er te weinig geld is of het geld niet goed wordt besteed. Hoe dit opgelost moet worden is inderdaad geen discussie om in dit topic te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:18
Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:21:
[...]

Nope :) We geven weinig geld uit.. hebben niet eens een auto :) goedkope mobiele telefoons.. we leven van +/- 1000 euro per maand (ras honden zijn duur.. die van ons heeft intussen iedere dierenarts intussen wel een keer gezien).

En als je hier wilt pimpen, dan moet je het wel extreem maken. Alhoewel veel mensen 'arm' zijn, zie ik hier meer peperdure auto's dan in NL.
Nou kom maar op met dat lijstje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

En mensen, begin nu niet weer met de mantra 'ik heb liever fijn werk dan een hoog salaris', want dat zíjn geen tegenstellingen. De meeste mensen die een zeer hoog salaris trekken, vinden hun werk ook nog eens leuk, om de doodsimpele reden dat bij een hoog salaris in de regel ook een hoge werkdruk en veel verantwoordelijkheden horen, en je kunt in zo'n veeleisende omgeving niet blijven functioneren als je je werk niet leuk vindt.
Het hoeft idd niet altijd zo te zijn. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]
En mensen, begin nu niet weer met de mantra 'ik heb liever fijn werk dan een hoog salaris', want dat zíjn geen tegenstellingen. De meeste mensen die een zeer hoog salaris trekken, vinden hun werk ook nog eens leuk, om de doodsimpele reden dat bij een hoog salaris in de regel ook een hoge werkdruk en veel verantwoordelijkheden horen, en je kunt in zo'n veeleisende omgeving niet blijven functioneren als je je werk niet leuk vindt.
Ik had vanmiddag toevallig lunch met een oude schoolkameraad die >100 uur per week maakt. Dat betekent dat hij op zaterdag en zondag ook werkt. Gisteren had hij een werkdag van 19 uur. Hij stopt er nu ook mee, want hij kan op die manier niet meer normaal leven. Je verdient wel ca. 1 ton per jaar op die manier (direct vanuit de schoolbanken), maar je priveleven gaat naar de klote. Dan verdien ik liever iets minder geld en werk ca. 12 uur per dag en heb de weekenden meestal vrij, zodat je ook nog tijd heb om je geld überhaubt uit te geven.

Het werk vindt hij superleuk, maar de eerste 3 jaren word je gewoon gesloopt. Dan maar een "slechter" bedrijf op je CV :) Just my 2 cents. Ik heb lang geleerd om iets te kunnen doen dat ik leuk vind, maar ik ga niet 100 uur per week werken voor een salaris dat nooit genoeg is om mijn vrije tijd in te leveren. Ik vind het geen probleem om 60 uur per week te werken, maar ik wil iig wel mijn meeste weekenden vrij hebben.

Dat gezegd hebbende, 32 uur met een mooi salaris. Ik zou daar iig voor tekenen :)

[ Voor 3% gewijzigd door stin op 09-10-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:19
Ik kan me bij afgunst wel iets voorstellen, daarom hou ik mijn salaris ook voor me (Bulgarije).
Denk dat alle "grootverdieners" dat doen hier. Heb nog nooit iemand gezien met een salaris > 5000 bruto per maand, en gezien de topicgrootte en het opleidingsniveau van de gemiddelde GoT-ter zou dat toch wel moeten voorkomen?

En @ hierboven: als je 100u/week werkt is een ton betaald krijgen eigenlijk helemaal niet veel. Iets van 2x minimumloon en dan reken ik avond- en weekendopslag niet eens mee.

[ Voor 16% gewijzigd door writser op 09-10-2012 19:38 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
writser schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:34:
[...]

Denk dat alle "grootverdieners" dat doen hier. Heb nog nooit iemand gezien met een salaris > 5000 bruto per maand, en gezien de topicgrootte en het opleidingsniveau van de gemiddelde GoT-ter zou dat toch wel moeten voorkomen?

En @ hierboven: als je 100u/week werkt is een ton betaald krijgen eigenlijk helemaal niet veel. Amper 2x minimumloon en dan reken ik avond- en weekendopslag niet eens mee.
Is al een paar keer iemand voorbij gekomen hoor.

Tijdje terug iemand die applicaties bij Shell maakte; wat hun weer gebruikte voor zoeken naar olie.
Volgens mij verdiende hij iets van 7k destijds.

Maar ik denk dat men hier teveel staart op de bedragen, dat is ook niet alles hoor.
Of je nou 6000 of 3000 verdiend; je moet weten waar je plaats is; en ook gelukkig kunnen zijn met wat je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 09-10-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:16
rare opmerking, je houdt je salaris niet voor je met je bruto = netto opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ptholemy schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:22:
[...]
rare opmerking, je houdt je salaris niet voor je met je bruto = netto opmerking.
Op een forum is lekker ver weg :) Maar in Bulgarije houd ik het voor me. Mijn Bulgaarse vrienden en kennissen hoeven het niet te weten. Verder weet ik dat veel van hen hard werken, weinig verdienen en weinig toekomstperspectief hebben dat dit ooit gaat veranderen. Niemand gaat er gelukkiger van worden. Verder loop je ook het risico dat mensen geld van je willen lenen (lenen van elkaar is normaler dan in Nederland) en daar zit ik gewoon niet om te springen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 09-10-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op zich is iets als wat Alarmnummer zegt niet eens zo heel vreemd hoor. Ga maar eens op een NL HBO+ contract voor langere tijd naar het buitenland om te werken. Als ik voor mijn werk naar Polen moet mag ik 60 euro NETTO per dag als daggeldvergoding declareren. Mag je zelf je eten zoeken. Prima, uit eten kost daar toch geen drol en de zaak betaalt hotel of appartement voor een expat.
Dat levert je dus al gemiddeld 1800 netto euro per maand op. Stel dat je normaal gesproken 2500 euro netto in de maand verdient voor 40u/week...dan schiet je netto al naar 4300 per maand. Zou je dat bruto uitrekenen dan kom je ergens rond de 7300 uit.
En dan kost het voormalige oostblok qua levensonderhoud ook nog eens echt geen drol...tel uit je winst.

Kortom: als expat ben je lang en ver van huis...maar dat staat ook wat tegenover :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:16
Alarmnummer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:34:
[...]

Op een forum is lekker ver weg :) Maar in Bulgarije houd ik het voor me. Mijn Bulgaarse vrienden en kennissen hoeven het niet te weten. Verder weet ik dat veel van hen hard werken, weinig verdienen en weinig toekomstperspectief hebben dat dit ooit gaat veranderen. Niemand gaat er gelukkiger van worden. Verder loop je ook het risico dat mensen geld van je willen lenen (lenen van elkaar is normaler dan in Nederland) en daar zit ik gewoon niet om te springen.
Dat is duidelijker :) Ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb net een weekje london gehad en dan zit ik ook over de 100E per dag. Okay london is duur ,maar dat bedrag hoef je echt niet stuk te slaan. Wat je overhoudt is 'winst'.

Niets mis mee, je bent zo wel even een week van huis (ik heb voor dit jaar nog 4 trips gepland staan dus ik kom echt wel eens vaker buiten de deur).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

De reden waarom mensen zo reageren is even begrijpelijk als banaal: pure rancune. Als iemand anders zo'n salaris trekt dan is het schandalig en grof en moet het niet kunnen, maar géén van de posters in kwestie zou zich twee keer bedenken als ze zelf die functie voor dat salaris zouden mogen uitoefenen.
...
Wat een onzin. Ik zeg nota bene dat het hem gegund is. Ik vind het gewoon veel voor iemand met 2.5 jaar werkervaring. Zeker als hij echt maar 32 uur werkt. Maar misschien heb ik een compleet verkeerd beeld van de markt...

Anyways, zolang Lt Marx geen zin heeft om uitleg te geven (en zijn post weg-edit) kom je er toch niet uit.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 09-10-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik lees het topic en de verontwaardiging even door. En ik voel het zelf ook. Als je zulke bedragen ziet, met arbeidsvoorwaarden en maar 32 uur per week op die leeftijd. Dan denk ik toch dat ik ergens een verkeerde keuze gemaakt. Oke, ik ben 5 jaar jonger, maar die stappen ga ik echt niet maken in 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:01

Prx

Uitschieters heb je altijd.

Is het veel geld? Ja...
Is het teveel geld? Geen idee, wie zijn wij om dat te beoordelen.

Talent zit overal verstopt, misschien hebben we hier eindelijk een werkgever die dat waardeert (financieel gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:24:
Ik lees het topic en de verontwaardiging even door. En ik voel het zelf ook. Als je zulke bedragen ziet, met arbeidsvoorwaarden en maar 32 uur per week op die leeftijd. Dan denk ik toch dat ik ergens een verkeerde keuze gemaakt. Oke, ik ben 5 jaar jonger, maar die stappen ga ik echt niet maken in 5 jaar.
Of hij is gewoon slimmer en handiger en verdiend iets wat jij ook met andere keuzes niet zal bereiken. Dat is ook nog een mogelijkheid he.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Tsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:27:
[...]

Of hij is gewoon slimmer en handiger en verdiend iets wat jij ook met andere keuzes niet zal bereiken. Dat is ook nog een mogelijkheid he.
In dat geval is de verontwaardiging helemaal terecht! Kom maar op met die nivelering! Want dat zou betekenen dat de salarissen echt oneerlijk verdeeld zouden zijn.

Ik ben het niet eens met je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waster schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:44:
[...]

In dat geval is de verontwaardiging helemaal terecht! Kom maar op met die nivelering! Want dat zou betekenen dat de salarissen echt oneerlijk verdeeld zouden zijn.

Ik ben het niet eens met je reactie.
Ik had geen andere reactie verwacht dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Tsurany schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:46:
[...]

Ik had geen andere reactie verwacht dus dat scheelt weer.
Ah, dus je ziet geen contradictie. Ach, eigenlijk had ik dat ook al verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat mensen al pagina's lang uit hun slof schieten over de salarispost van die zorgmanager.

Ik sta hier echt van te kijken; aangezien we verder geen enkele achtergrondinformatie hebben over die man, en het allemaal puur speculatie is. En hij gaat verder ook geen informatie meer geven aangezien zijn edit.

Ik stel voor dat we erover ophouden; want gaat nergens meer over.....

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 10-10-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Cheezus schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Dat vind ik toch behoorlijk scheef.
Vraag en aanbod.

Is er veel vraag naar een bepaalde functie, maar weinig aanbod, dan schiet het salaris omhoog. Kun je genoeg werkmieren voor een bepaalde functie vinden, dan betaalt het slecht.

Zo werkt dat nou eenmaal.

Als je archeoloog bent, heb je ook een hele universitaire studie afgerond, maar kom je vaak niet verder dan wat rondleidingen geven in een museum ofzo. Ik ken ook iemand met een Master die nu een verkorte opleiding tot docent volgt, zodat ze iig nog les kan geven op een middelbare school. Toch beter dan werken op de helpdesk van upc :')

Leer dan iets wat gevraagd is, denk ik dan (hoewel lesgeven op een middelbare school, mits je die pubers aankan, geen slechte baan is).

En daarnaast.. mijn baas heeft alleen een HAVO diploma en rijdt in een BMW die duurder was in aanschaf dan mijn flat :P Als we daar nou eens iets van proberen te leren hier ipv erover te zeiken, dan komen we nog eens ergens :+

Stelletje communisten hier zeg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 10-10-2012 09:09 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Tsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

En wat maakt dat uit? Kennelijk vind zijn werkgever van wel en betaald hem daarom dit salaris. Als het jaloezie is kan ik het begrijpen, anders snap ik niet waar je je mee bemoeit?
Waar ík mij mee bemoei? Ik zie toevallig erg veel posts van jou waarin je krampachtig iemand anders' salaris aan het verdedigen bent, terwijl ik alleen geïnteresseerd was in wat meer uitleg van de desbetreffende persoon.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Waster schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:44:
[...]
Want dat zou betekenen dat de salarissen echt oneerlijk verdeeld zouden zijn.
Salarissen zijn onevenredig en ongelijk verdeeld. Of dat oneerlijk is, is subjectief.

ps. willen alle communisten en tomaten zich melden bij hun betreffende sovjet melden voor instructies :+

[ Voor 17% gewijzigd door VorCha op 10-10-2012 09:46 . Reden: klein beetje subjectieve humor erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
De toon van de meeste posts valt heel erg mee, er lopen hier eerder Tweakers die vinden dat je geen commentaar mag geven op andermans salaris Zeker wanneer het bovengemiddeld is, want dat is afgunst. Wanneer je als 28jarige deze cijfers post roept dat uiteraard vragen op. Dat sommige Tweakers hun vragen niet juist kunnen verwoorden is ICT eigen ;) ICTers staan niet bekend als communicatie wonderen. Ik ben vooral nieuwsgierig hoe Lt Marx dit salaris voor elkaar heeft gebokst, misschien kan ik er nog iets van leren. :) Geen details, maar een carrière verloop is erg interessant.

En voor de Tweakers die echt niet kunnen of willen lezen. Hij hoeft zich niet te verdedigen, ik ben gewoon nieuwsgierig.

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 10-10-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05

defiant

Moderator General Chat
VorCha schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:43:
Salarissen zijn onevenredig en ongelijk verdeeld.
De meeste salarissen zijn best evenredig en gelijk verdeeld voor de meeste functies, een HBO verpleegkundige verdient niet opeens 1000 euro meer in een ander ziekenhuis onder gelijke omstandigheden. De bepaling van die salarissen gebeurd ook langs (enigszins) objectieve maatstaven zoals: opleiding, ervaring, functieschaal, etc.

Alleen hoe hoger of schaarser de functie, des te subjectiever wordt de beloning, deze wordt minder of helemaal niet afhankelijk van bovenstaande objectieve(re) factoren .

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Ik vind het nogal logisch dat het vraagtekens oproept. Hij heeft een van de betere contracten van alle mensen die hier gepost hebben, maar is wel jong, onervaren en lijkt in de (semi) publieke sector te werken. Bovendien bevestigd hij de (terechte?) gevoelens en vooroordelen dat er in de zorg teveel geld naar management gaat. Die vraagtekens betekenen niet dat hem niet gegund wordt, en als hij geen opmerkingen wilde moest hij het voor zich houden... :)

Ik vind overigens ook vreemd dat iemand manager is terwijl hij het werk van de mensen die hij managet waarschijnlijk nog niet helemaal kan snappen. Hier in de organisatie volgt een management functie ook uit ervaring, je kent het vak, bent bekend met alle aspecten etc, dan kan je leiding geven. Dat is simpelweg op je 28ste met 2 jaar ervaring nog niet mogelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door ph4ge op 10-10-2012 10:30 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja senior techneuten opeens managers maken. Daar heb je wat aan. Liever een manager die vertrouwt op de skills van zijn mensen dan eentje die eigenlijk niet kan managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
TrailBlazer schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:30:
ja senior techneuten opeens managers maken. Daar heb je wat aan. Liever een manager die vertrouwt op de skills van zijn mensen dan eentje die eigenlijk niet kan managen.
Er van uitgaande dat iemand dat wil en kan is dat veel beter dan een jonge gast van buitenaf manager maken omdat hij naar de manager school is geweest. Zo'n management opleiding doe je naast je werk nadat je "een vak" geleerd hebt, als je die ambitie hebt. Je kan 2 kanten op hier, jezelf ontwikkelen richting specialist of jezelf ontwikkelen richting een management functie. Overigens geen techneuten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 19:32

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik wilde bij de stelling van enkelen hier dat 'managers veel verantwoordelijkheden hebben' wel graag de kanttekening plaatsen dat dit in NL reuze meevalt. In onze concensus cultuur is het afschuiven van verantwoordelijkheden tot sport verheven en hebben managers in werkelijkheid helemaal niet zo veel verantwoordelijkheid. Als ze een project slecht managen, dan ligt dat uiteindelijk niet aan hen en krijgen ze zo het volgende project. Zelden zie ik een manager er gewoon uitliggen na een slecht project.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik kan niet anders als TrailBlazer gelijk geven in 95% van alle gevallen is het niet verstandig om je Senior Techneut dan ook maar Manager te maken, omdat hij toevallig de technische skills heeft om zijn functie uit te oefenen, een Manager hoeft diep inhoudelijk echt niet alles te weten, waarom niet omdat hij daarvoor Manager is enig besef is natuurlijk wel handig maar echt niet diep inhoudelijk. Hij moet juist de vertolking kunnen doen van de Techneuten richting zijn Management laag.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ShadowBumble schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:35:
Hij moet juist de vertolking kunnen doen van de Techneuten richting zijn Management laag.
En dat kan dus per definitie niet als complete buitenstaander zonder enige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ph4ge schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:36:
[...]

En dat kan dus per definitie niet als complete buitenstaander zonder enige ervaring.
Oh nee ? Als jij gewoon je Afdelings processen hebt draaien/gaat opzetten volgens een gestructureerde methode (ITIL) dan kan iedere externe dit prima doen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ShadowBumble schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:40:
Oh nee ? Als jij gewoon je Afdelings processen hebt draaien/gaat opzetten volgens een gestructureerde methode (ITIL) dan kan iedere externe dit prima doen.
En wie gaat die processen opzetten en onderhouden? En hoe zit het met ingewikkeld werk wat zich niet zomaar in processen laat vatten? Hoe ga je je ondergeschikte beoordelen? Waar haal je nieuwe mensen vandaan, waar let je op? Als het zo simpel is dat iedereen het kan heb je die extra laag niet nodig, als een manager niets meer is dan een doorgeefluik van informatie die vanzelf uit het systeem komt rollen kan je het inderdaad door een "domme" goedkope buitenstaander laten doen, of gewoon een senior een paar uur in de week vrij maken. Als er echt leiding gegeven moet worden komt er inhoudelijke kennis bij kijken, je hoeft inderdaad geen gespecialiseerde senior te zijn maar je moet wel weten waar het over gaat. Ik heb dan ook bedrijfskunde gedaan naast mijn vak en ik groei dan ook die kant op, waar blijkt dat mijn studie bedrijfskunde een leuke extra bijzaak is naast de inhoudelijke kennis.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 10-10-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ShadowBumble schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:35:
Ik kan niet anders als TrailBlazer gelijk geven in 95% van alle gevallen is het niet verstandig om je Senior Techneut dan ook maar Manager te maken, omdat hij toevallig de technische skills heeft om zijn functie uit te oefenen, een Manager hoeft diep inhoudelijk echt niet alles te weten, waarom niet omdat hij daarvoor Manager is enig besef is natuurlijk wel handig maar echt niet diep inhoudelijk. Hij moet juist de vertolking kunnen doen van de Techneuten richting zijn Management laag.
Daarom moet de senior techneut wel gewoon een salarisverhoging krijgen en boven dat van de manager uitstijgen. Hij is immers erg belangrijk voor het bedrijf. Als er met salarisschalen gewerkt wordt, zou er dus een 'product specialist' schaal ofzo moeten komen die doorloopt. Nu zie je dat techneuten tegen een plafond aanlopen en de enige manier om verder te komen is manager of iets te worden. Waar ze vaak dan weer wat minder capabel in zijn. En je bent meteen je beste programmeur kwijt zeg maar.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De beste manager die ik ooit had gehad had nauwelijks technische inhoud maar vertrouwde op het oordeel van zijn mensen en verdedigde je dus ook als dat nodig was. Dat ben ik trouwens pas veel later gaan beseffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 07:05
ph4ge schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

En wie gaat die processen opzetten en onderhouden? En hoe zit het met ingewikkeld werk wat zich niet zomaar in processen laat vatten? Hoe ga je je ondergeschikte beoordelen? Waar haal je nieuwe mensen vandaan, waar let je op? Als het zo simpel is dat iedereen het kan heb je die extra laag niet nodig, als een manager niets meer is dan een doorgeefluik van informatie die vanzelf uit het systeem komt rollen kan je het inderdaad door een "domme" goedkope buitenstaander laten doen, of gewoon een senior een paar uur in de week vrij maken. Als er echt leiding gegeven moet worden komt er inhoudelijke kennis bij kijken, je hoeft inderdaad geen gespecialiseerde senior te zijn maar je moet wel weten waar het over gaat. Ik heb dan ook bedrijfskunde gedaan naast mijn vak en ik groei dan ook die kant op, waar blijkt dat mijn studie bedrijfskunde een leuke extra bijzaak is naast de inhoudelijke kennis.
right, dan heb je van die technisch geschoolde managers die je tot op de letter uitleggen hoe je een probleem moet oplossen. Een beetje technische kennis is OK, maar oko niet meer dan dat. Een manager moet inderdaad gewoon het overzicht houden en als communicatielaag dienen. Geen technische info geven (teamlead dan, een PM is nog iets anders, maar hier hebben we er ook zitten die niets van onze systemen kennen. En toch doen ze hun job heel goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Een goede manager maakt zichzelf overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat je manager in je functieomschrijving hebt staan wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk managed ;)
Het is slechts een afspraak tussen jou en je werkgever die de lading van je functieinhoud zou moeten dekken. Kwestie van skills. Dat zegt nog steeds niks over de inhoud van de daadwerkelijke werkzaamheden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
ph4ge schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:26:
Ik vind het nogal logisch dat het vraagtekens oproept. Hij heeft een van de betere contracten van alle mensen die hier gepost hebben, maar is wel jong, onervaren en lijkt in de (semi) publieke sector te werken. Bovendien bevestigd hij de (terechte?) gevoelens en vooroordelen dat er in de zorg teveel geld naar management gaat. Die vraagtekens betekenen niet dat hem niet gegund wordt, en als hij geen opmerkingen wilde moest hij het voor zich houden... :)

Ik vind overigens ook vreemd dat iemand manager is terwijl hij het werk van de mensen die hij managet waarschijnlijk nog niet helemaal kan snappen. Hier in de organisatie volgt een management functie ook uit ervaring, je kent het vak, bent bekend met alle aspecten etc, dan kan je leiding geven. Dat is simpelweg op je 28ste met 2 jaar ervaring nog niet mogelijk.
Goede post. Onbegrijpelijk dat een mensen denken dat managers wegkomen zonder iets van techniek te weten. Als managers niet in de techniek staan, hoe kunnen ze dan beoordelen of een technisch persoon de juiste skills en vaardigheden heeft om het project te doen? Je hoeft niet de laatste technische details te weten als manager, maar je moet toch genoeg inzicht hebben wat competente personen zijn. Iedereen zegt van zichzelf competent te zijn, dus als manager moet je genoeg weten om daar doorheen te prikken.

EDIT. Ik lees net je andere posts waarin je ongeveer hetzelfde zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Ik denk dat het belangrijker is dat een manager goed kan managen, dan dat hij veel inhoudelijke kennis heeft over de afdeling. Je kan bijvoorbeeld advies vragen aan de personen die wel de inhoudelijke kennis hebben op het moment dat dat nodig is. Daarmee heb je als bijkomend voordeel dat je het ego van zo'n persoon een beetje streelt ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

TrailBlazer schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:30:
Ik heb werkelijk een hekel aan die managers die alleen maar opgeleid zijn om te managen en verder absoluut niet weten waar ze over praten. In mijn ogen (en die van vele anderen die ik ken) komen die mensen heel vaak heel erg dom over. Liever eentje met vakinhoudelijke kennis en die ook nog wat managementkwaliteiten heeft dan zo'n kwalletje dat meteen vanaf zijn school het stempel manager heeft gekregen. Dat iemand inhoudelijke kennis heeft wil niet meteen zeggen dat diegene niet kan managen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

En wie gaat die processen opzetten en onderhouden?
Ik ben van mening dat ICT processen overal grotendeels hetzelfde zijn, de procedures daarentegen zijn anders.
Ik heb bij meerdere klanten een managerrol vertolkt, en echt.. het is overal hetzelfde. Er zijn zelfs bedrijven die de hele rambam zo voor je implementeren. Deze bijvoorbeeld: http://www.ismportal.nl/nl/

Overal gaat bijvoorbeeld een medewerker in dienst, overal moeten rechten gegeven worden, overal moeten applicaties geïnstalleerd worden enz. Als je dat één of twee keer gedaan hebt, dan ken je het wel. Een manager zorgt er imo voor dat de afdeling goed draait, de werknemers tevreden zijn en de klanten tevreden zijn. Soms is daar een stuk achterliggende technische kennis voor nodig, vaak ook niet. Het is wel handig dat je als manager begrijpt waarom iets langer duurt zodat je het goed kunt uitleggen aan bijvoorbeeld de klant of het hoger management. Dus kennis van de tak van sport is zeker niet onnodig.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: Geen, cursussen (Oracle DBA 1a/1b, cognos 8, BPMone procesmodelering)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: lokale overheid
Huidige functie: Gegevensmanager

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Vaste PC. om de 3 jaar nu macbook
GSM: prive
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: 4,7% (werkgever) 3,7% (ik)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten,
Land: Nederland
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 4 minuten lopen

Maand salaris (bruto): 3298

Opzich tevreden mee, meer is altijd fijn maar gezien de vrijheden, het ontbreken van reistijd dus ook veel vrije tijd moet er heel veel meer salaris tegenover staan om dat op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Lenneej schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:06:
Huidige functie: Gegevensmanager
Je doet het er gewoon om he :P

BTW 6% vakantiegeld?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Objectieve maatstaven zoals opleidingsniveau bepalend voor salaris? Salarissen hoger in beroepen waar een tekort aan mensen is? Niet overal: Mijn vriendin werkt in het onderwijs en heeft een universitaire master. Ze verdient hetzelfde als HBO-bachelors (LB-schaal), terwijl ze ruimer inzetbaar is (zowel in onderbouw als bovenbouw). Er zijn dus vooral grote tekorten aan leraren met een master, want waarom zou je doorstuderen?

Verder wordt het tekort elk jaar groter en moeten er steeds vaker studenten en andere mensen zonder ervaring en zonder afgeronde HBO/WO-opleiding voor de klas worden gezet. Toch zorgt dat niet voor hogere salarissen: ze zit al een paar jaar op de nullijn, wat gezien de inflatie feitelijk een salarisverlaging is. Gelukkig heb ik dit jaar wel een (bescheiden) salarisverhoging gehad en is zij aan het solliciteren op andere banen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
MeNTaL_TO schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Je doet het er gewoon om he :P

BTW 6% vakantiegeld?
Aaah ja dat gekopier en plak....functienaam, tsja ik heb het ook niet verzonnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:38:
Objectieve maatstaven zoals opleidingsniveau bepalend voor salaris? Salarissen hoger in beroepen waar een tekort aan mensen is? Niet overal: Mijn vriendin werkt in het onderwijs en heeft een universitaire master. Ze verdient hetzelfde als HBO-bachelors (LB-schaal), terwijl ze ruimer inzetbaar is (zowel in onderbouw als bovenbouw). Er zijn dus vooral grote tekorten aan leraren met een master, want waarom zou je doorstuderen?

Verder wordt het tekort elk jaar groter en moeten er steeds vaker studenten en andere mensen zonder ervaring en zonder afgeronde HBO/WO-opleiding voor de klas worden gezet. Toch zorgt dat niet voor hogere salarissen: ze zit al een paar jaar op de nullijn, wat gezien de inflatie feitelijk een salarisverlaging is. Gelukkig heb ik dit jaar wel een (bescheiden) salarisverhoging gehad en is zij aan het solliciteren op andere banen :)
dat is overheid, die werken met barema's, in tegenstelling tot de privé, daar is het wat de gek/baas ervoor geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lenneej schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:06:
Reistijd**: 4 minuten lopen

Maand salaris (bruto): 3298

Opzich tevreden mee, meer is altijd fijn maar gezien de vrijheden, het ontbreken van reistijd dus ook veel vrije tijd moet er heel veel meer salaris tegenover staan om dat op te geven.
Hehe, ook hier weer dat 'op zich te vreden mee' terwijl je ver ver bovengemiddeld verdient voor een 25jarige en dan ook nog op loopafstand. Be *very* blessed :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
FunkyTrip schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Hehe, ook hier weer dat 'op zich te vreden mee' terwijl je ver ver bovengemiddeld verdient voor een 25jarige en dan ook nog op loopafstand. Be *very* blessed :Y
Het op zich tevreden uit zich meer in het feit dat ik niet ben ingeschaald op de schaal van mijn functie. Ben me, zeker na het lezen van dit topic, bewust van de hoogte van mijn salaris + voorwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
TrailBlazer schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:29:
De beste manager die ik ooit had gehad had nauwelijks technische inhoud maar vertrouwde op het oordeel van zijn mensen en verdedigde je dus ook als dat nodig was. Dat ben ik trouwens pas veel later gaan beseffen :p
100%, dit zijn de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Leeftijd: 21
Opleiding(en): 2 jaar HBO werktuigbouwkunde gedaan, niet afgerond
Certificaten:-
Werkervaring: -
Werkgever: Klein bedrijf (installatietechniek?)
Huidige functie: Cad tekenaar / aankomend project engineer

Vakantiegeld:8%
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: volgens cao klein metaal
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Groene hart
Reistijd**: 15 min met auto

Maandsalaris (bruto):1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO Technische Informatica
Certificaten: geen relevante (alleen MCTS SharePoint)
Werkervaring: 2.5 jaar .NET sinds afstuderen (verder voor en tijdens m'n studie websites gemaakt in PHP, maar ik denk niet echt dat dat veel helpt ;-))
Werkgever: IT detacheerder, midden Nederland
Huidige functie: .NET Ontwikkelaar (junior?)

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (5%, tot nu toe altijd uitgekeerd sinds het bedrijf bestaat) en overwinstuitkering als er genoeg winst is (niet altijd)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Alfa Mito (diesel, 14% :D, gebruik 'm ook voor prive), totaal 705 euro leasebudget inclusief brandstof, restant krijg ik terug (85 euro momenteel)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, weet niet precies hoeveel, maar 't houdt niet over
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120 euro onkostenvergoeding, cursussen, certificeringen betaald
Land: NL
Regio: Bedrijf zit in provincie Utrecht, met klanten vooral in midden Nederland
Reistijd**: Tot nu toe geluk gehad, meestal 30-45min met de auto.

Maandsalaris (bruto): 2450

Een laptop zie ik niet echt als inkomen omdat ik 'm verder niet gebruik, heb hem alleen soms nodig voor werk. Hetzelfde met de telefoon.

Ik heb het idee dat dit misschien iets aan de lage kant is. Als ik het zo even goed uitreken kom ik op zo'n 16 euro bruto per uur (salaris, verdere inkomsten niet meegerekend), en mijn werkgever krijgt zo'n 90-100 per uur voor me (uiteraard met het risico dat ik tijdelijk niet inzetbaar ben, maar tot nu toe heb ik >90% inzet gehad). Ik heb nog wat weinig ervaring en ook geen relevante certificeringen, maar hoop nog voor de beoordelingsronde in elk geval een paar nuttige MCTS'en te halen (hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik er niet heel druk mee bezig ben). Ik wilde om een volgende functie gaan vragen, omdat ik op zich best wat meer inkomen zou kunnen gebruiken en ook het idee heb dat ik meer doe dan wat mijn functie inhoudt, maar dat moet ik nog wel hard zien te maken.

Collega's hebben "gedreigd" om te vertrekken en op die manier meer salaris gekregen, maar ik ben niet zo'n fan van deze aanpak. Vooral omdat ik het waarschijnlijk niet zou menen, ik vind deze werkgever best leuk. Het zal wel schijn zijn, maar het lijkt zo alsof mijn collega's een stuk professioneler werken dan de andere mensen waarmee ik tot nu toe gewerkt heb :$

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 14:10

St@m

@ Your Service

Leeftijd: 29
Opleiding(en): mbo ICT niv.4 Studerend voor hbo BI
Certificaten: MCSE 2003, Price2, ITIL (v3 en v1), DBSQLF, ISDDF, BiSL, ASL2, Information Systems Foundation, Information Security Foundation
Werkervaring: 6.5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Fieldmanager

Bonus: Verschillende bonussen, kan oplopen tot zo'n € 1000 per half jaar
Smartphone: Ja (iPhone 4)
Leaseauto*: SEAT Leon
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 70 euro onkostenvergoeding, cursussen, certificeringen betaald door werkgever
Regio: Midden Nederland
Reistijd**: Tussen 1 uur en 1.5 uur enkele reis.

Maandsalaris (bruto): € 2850

Niet helemaal tevreden met mijn salaris, imo kan daar nog wel 500/750 bij op. Zeker als ik straks mijn hbo heb afgerond. Maar goed, dat gaan ze me never nooit niet betalen ;)
Overigens ook niet meer heel tevreden met de reistijd. Ben al lang blij dat het nu 1.5 uur is enkele reis, heb ook periodes gehad dat het 2.5 uur was enkele reis (inclusief files). Ben toe aan een werkgever die het nieuwe werken volledig omarmt. :P Of iets in de regio.
Heb dit ook aangegeven bij mijn werkgever hoor :) Maar goed.. aangeven en iets gedaan krijgen zijn twee verschillende dingen. Nu is de tijd er gewoon niet voor (zwaar weer) om aanpassingen te doen aan het salaris of reistijd. Mouwen opstropen en knallen.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 11-10-2012 09:07 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Laatst online: 03-10 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:28:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): WO Technische Informatica
Certificaten: geen relevante (alleen MCTS SharePoint)
Werkervaring: 2.5 jaar .NET sinds afstuderen (verder voor en tijdens m'n studie websites gemaakt in PHP, maar ik denk niet echt dat dat veel helpt ;-))
Werkgever: IT detacheerder, midden Nederland
Huidige functie: .NET Ontwikkelaar (junior?)

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (5%, tot nu toe altijd uitgekeerd sinds het bedrijf bestaat) en overwinstuitkering als er genoeg winst is (niet altijd)
Leaseauto*: Alfa Mito (diesel, 14% :D, gebruik 'm ook voor prive), totaal 705 euro leasebudget inclusief brandstof, restant krijg ik terug (85 euro momenteel)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, weet niet precies hoeveel, maar 't houdt niet over
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120 euro onkostenvergoeding, cursussen, certificeringen betaald
Regio: Bedrijf zit in provincie Utrecht, met klanten vooral in midden Nederland
Reistijd**: Tot nu toe geluk gehad, meestal 30-45min met de auto.

Maandsalaris (bruto): 2450

Een laptop zie ik niet echt als inkomen omdat ik 'm verder niet gebruik, heb hem alleen soms nodig voor werk. Hetzelfde met de telefoon.

Ik heb het idee dat dit misschien iets aan de lage kant is. Als ik het zo even goed uitreken kom ik op zo'n 16 euro bruto per uur (salaris, verdere inkomsten niet meegerekend), en mijn werkgever krijgt zo'n 90-100 per uur voor me (uiteraard met het risico dat ik tijdelijk niet inzetbaar ben, maar tot nu toe heb ik >90% inzet gehad). Ik heb nog wat weinig ervaring en ook geen relevante certificeringen, maar hoop nog voor de beoordelingsronde in elk geval een paar nuttige MCTS'en te halen (hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik er niet heel druk mee bezig ben). Ik wilde om een volgende functie gaan vragen, omdat ik op zich best wat meer inkomen zou kunnen gebruiken en ook het idee heb dat ik meer doe dan wat mijn functie inhoudt, maar dat moet ik nog wel hard zien te maken.

Collega's hebben "gedreigd" om te vertrekken en op die manier meer salaris gekregen, maar ik ben niet zo'n fan van deze aanpak. Vooral omdat ik het waarschijnlijk niet zou menen, ik vind deze werkgever best leuk. Het zal wel schijn zijn, maar het lijkt zo alsof mijn collega's een stuk professioneler werken dan de andere mensen waarmee ik tot nu toe gewerkt heb :$
Bedenk je wel wat de werkgever uiteindelijk voor je krijgt onder de streep. Hij neemt bijvoorbeeld het risico. Dat neemt niet weg dat een 200 er op niet verkeerd zou zijn.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 16:45
Leeftijd: 21
Opleiding(en): mbo ICT niv.4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar ( voornamelijk stages )
Werkgever: Customer services bedrijf
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Bonus: geen.
Smartphone: Ja (Goedkope Nokia , alleen bellen )
Leaseauto*: Geen
Pensioenregeling: Ja, Bedrijf betaald mijn pensioen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 95 euro reiskostenvergoeding.
Regio: Limburg
Reistijd**: 15minuten

Maandsalaris (bruto): 1850

Ik ben hier begonnen als mijn eerste "echte " job.
Voor een starter is dit een redelijk salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Zeker niet slecht lijkt me. Ik zit zelf op het volgende:

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Havo
Certificaten: LPI LPIC1, Novell CLA, Novell DCTS, bezig met CCENT en RHCSA
Werkervaring: 2 jaar fulltime
Werkgever: hostingbranche
Huidige functie: technisch medewerker

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: ja, maximaal 50 euro per maand
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur inclusief avond- en standbydiensten (gemiddeld ongeveer 45 uur per week)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ongeveer 250 euro per maand voor standbydienst, examenkosten LPI/Cisco vergoed bij eerste keer slagen.

Regio: Zuid
Reistijd: 20 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 1440 euro

Er staan nog 2 verhogingen op papier waardoor ik eind 2013 op een salaris van 1800 euro uitkom. Helaas is er op het moment nog geen plaats om in functie te groeien.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit totaalpakket vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 22:07
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MB2-866. MB2-867 MB2-868, MB5-858
Werkervaring: 2 Jaar
Huidige functie: Microsoft Dynamics CRM Consultant

Vakantiegeld: Ja 8%, maandelijks uitbetaald
Vakantiedagen: 20, de rest bijkopen
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel een bonusregeling
Leaseauto*: Ja, Audi A1 2.0 TDI, betaal er zelf 125 euro in de maand voor bij :) + Tankpas Nederland
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen, trainingen etc. worden vergoed. Tevens een bedrag per maand beschikbaar om bruto uit te laten betalen of te besteden aan bijv. extra pensioen of vakantieagen.
Reistijd**: ~1 uur afhankelijk v.d. file
Bruto salaris: 2500

Al met al niet verkeerd, zeker gezien mijn leeftijd. Persoonlijk vind ik wel dat er 200-400 bij mag komen vanwege de volledige certificeringsreeks die ik heb behaald en de ervaring die ik op doe bij de huidige klanten.

Als ik bij de concurentie ga kijken zou ik er eventueel 500-1000 op vooruit kunnen gaan. Maar voor nu heb ik het hier nog prima naar me zin. :)

Kwa salaris wel een goede groeipotentie wanneer ik richting een Senior / projectmanagement functie ga. Dan zit het al gauw op 4000-5000 euro bruto, maar dat duurt nog wel een aatal jaartjes.

Ik heb de laatste 10 pagina's van de topic even in een vogelvlucht doorgelezen en het lijkt kwa salaris (in mijn leeftijdscategorie, laten we zeggen tot 25/26) redelijk te fluctueren. Heb hiervoor bij mijn werkgever op een interne functie gezeten, salaris was gelijk alleen dan geen lease auto etc.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Jeroen de Wit schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:10:
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MB2-866. MB2-867 MB2-868, MB5-858
Werkervaring: 2 Jaar
Huidige functie: Microsoft Dynamics CRM Consultant

Vakantiegeld: Ja 8%, maandelijks uitbetaald
Vakantiedagen: 20, de rest bijkopen
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel een bonusregeling
Leaseauto*: Ja, Audi A1 2.0 TDI, betaal er zelf 125 euro in de maand voor bij :) + Tankpas Nederland
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen, trainingen etc. worden vergoed. Tevens een bedrag per maand beschikbaar om bruto uit te laten betalen of te besteden aan bijv. extra pensioen of vakantieagen.
Reistijd**: ~1 uur afhankelijk v.d. file

Al met al niet verkeerd, zeker gezien mijn leeftijd. Persoonlijk vind ik wel dat er 200-400 bij mag komen vanwege de volledige certificeringsreeks die ik heb behaald en de ervaring die ik op doe bij de huidige klanten.

Als ik bij de concurentie ga kijken zou ik er eventueel 500-1000 op vooruit kunnen gaan. Maar voor nu heb ik het hier nog prima naar me zin. :)

Kwa salaris wel een goede groeipotentie wanneer ik richting een Senior / projectmanagement functie ga. Dan zit het al gauw op 4000-5000 euro bruto, maar dat duurt nog wel een aatal jaartjes.

Ik heb de laatste 10 pagina's van de topic even in een vogelvlucht doorgelezen en het lijkt kwa salaris (in mijn leeftijdscategorie, laten we zeggen tot 25/26) redelijk te fluctueren. Heb hiervoor bij mijn werkgever op een interne functie gezeten, salaris was gelijk alleen dan geen lease auto etc.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat verdien je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 22:07
Heb me bericht even gewijzigd. Dacht dat het er bij stond haha. Ik zit op dit moment op 2500 euro bruto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Gangbaar salaris lijkt me zo, en zal me nu nog niet zo druk maken als je het naar je zin hebt. Als je over 2-3 jaar nog het gevoel hebt dat je elders meer kan verdienen kan je rond die tijd nog eens gaan kijken lijkt me. Als je hier nog kan groeien zal ik er zeker nog wel even blijven hangen en niet te veel naar het salaris staren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk dat meer geld vragen wat optimistisch is op je 22e met HBO een paar certificaten ;). Zeker vwg werkervaring en dergelijke. Dat kan trouwens ook nooit voltijdservaring zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 13:49
Inderdaad, lekker blijven zitten en blij zijn met wat je nu al hebt.

Ik verdien 1000 euro minder, heb geen auto/gsm/laptop ook geen HBO / Certificering, wel bezig met een WO avond opleiding gefinancierd door de baas. Maar over een jaar op mijn 22ste kom ik echt niet in de buurt van jouw salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Ik ben niet heel erg tevreden met mijn salaris en met het oog op beoordelingsgesprekken die er aan zitten te komen vraag ik me af wat jullie vinden:

Opleiding(en): Hbo informatica
Werkgever: ICT-dienstverlener
Huidige functie: Software Architect/Sr. ontwikkelaar (Java)

Vakantiedagen: 24 + nog wat bonus rond kerst
Bonus: Ja, winstuitkering, gemiddeld 1-3 maandsalarissen
Laptop: Ja, Macbook Pro
Smartphone: Ja, Galaxy S2
Pensioenregeling: Ja, 50%
Regio: Overijssel
Reistijd**: Loopafstand

Maandsalaris (bruto): 2850

Mijn functie houd in dat ik de klant en analisten help bij het maken van keuzes vanuit een technische achtergrond. Momenteel ben ik als software architect betrokken bij een groot project voor de overheid, daarbij ben ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor overleg met andere leveranciers over koppelingen etc, verdedig ik keuzes tov. technische stakeholders en schrijf to's, maar schrijf ook nog code.

Verder hou ik me bezig met kennisoverdracht en opleiding van en tussen de andere software ontwikkelaars in mijn team (ongeveer 10 man).

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Sv3n schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:07:
Ik ben niet heel erg tevreden met mijn salaris en met het oog op beoordelingsgesprekken die er aan zitten te komen vraag ik me af wat jullie vinden:

Mijn functie houd in dat ik de klant en analisten help bij het maken van keuzes vanuit een technische achtergrond. Momenteel ben ik als software architect betrokken bij een groot project voor de overheid, daarbij ben ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor overleg met andere leveranciers over koppelingen etc, verdedig ik keuzes tov. technische stakeholders en schrijf to's, maar schrijf ook nog code.

Verder hou ik me bezig met kennisoverdracht en opleiding van en tussen de andere software ontwikkelaars in mijn team (ongeveer 10 man).
En wat is er precies mis met het salaris? Het is misschien niet heel hoog, maar zeker marktconform, dan heb ik de bonus nog niet eens meegenomen. Wat had je zelf in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
The_MAN schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

En wat is er precies mis met het salaris? Het is misschien niet heel hoog, maar zeker marktconform, dan heb ik de bonus nog niet eens meegenomen. Wat had je zelf in gedachten?
Ik zou graag naar 3200/3300 willen. Ik heb niet het idee dat dat onrealistisch hoog is, maar vandaar mijn vraag :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt er puur vanaf hoe jij presteert. Ik vind 2800 euro niet onrealistisch laag voor iemand die normaal z'n werk doet en ik vind 3300 euro niet onrealistisch hoog voor iemand die goed z'n werk doet en een echte toegevoegde waarde is. Voor je leeftijd verdien je volgens mij vrij normaal en voor je ervaring wordt je ook niet onderbetaald. Dan moet het echt uit je eigen performance komen en dat kan je zelf het beste inschatten. Gewoon een aankaarten dat je vind dat je meer zou mogen verdienen op basis van je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Sv3n schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Ik zou graag naar 3200/3300 willen. Ik heb niet het idee dat dat onrealistisch hoog is, maar vandaar mijn vraag :)
Werk je op basis van uurtje factuurtje? Dan kun je waarschijnlijk wel berekenen (ga uit van 200 werkdagen per jaar) wat je je baas oplevert. Mijn ervaring is dat het lastig gaat worden om meer dan ~30% daarvan zelf te ontvangen als bruto jaarsalaris.

Het is ook niet ongebruikelijk dat je een groeitraject hebt dat daar naartoe groeit. Dat betekent dat dat op je 25e misschien wel iets te hoog gegrepen zou kunnen zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Sv3n schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Op zich niet onrealistisch hoog, maar miss wel bij je huidige werkgever.. Hangt er een beetje van af of het sowieso gebruikelijk is om daar grote stappen te maken.

Ik ben een stukje ouder, maar heb niet heel veel meer ervaringsjaren.. geen architect maar gewoon medior... java achtergrond en een salaris dat nog wel een stukje hoger ligt en een lease-auto..

Het kan dus wel, maar dan zul jij echt die meerwaarde moeten kunnen verklaren voor je baas.. Verdient hij bijvoorbeeld meer aan jou omdat jij een hoger uurtarief waard bent voor de klant dan een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
PromWarMachine schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:22:
[...]

Werk je op basis van uurtje factuurtje? Dan kun je waarschijnlijk wel berekenen (ga uit van 200 werkdagen per jaar) wat je je baas oplevert. Mijn ervaring is dat het lastig gaat worden om meer dan ~30% daarvan zelf te ontvangen als bruto jaarsalaris.

Het is ook niet ongebruikelijk dat je een groeitraject hebt dat daar naartoe groeit. Dat betekent dat dat op je 25e misschien wel iets te hoog gegrepen zou kunnen zijn.
Nee, projecten zijn voor 90% met vast budget en verder eigen producten. Dat is dus niet zo makkelijk te berekenen. Ik heb dit jaar wel meegeschreven aan een aanbesteding (samen met 3 anderen, ter waarde van een bedrag met 6 nullen) die we hebben gewonnen, dat is wellicht wel een goed argument voor wat meer salaris ;)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Sv3n schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:30:
[...]

Nee, projecten zijn voor 90% met vast budget en verder eigen producten. Dat is dus niet zo makkelijk te berekenen. Ik heb dit jaar wel meegeschreven aan een aanbesteding (samen met 3 anderen, ter waarde van een bedrag met 6 nullen) die we hebben gewonnen, dat is wellicht wel een goed argument voor wat meer salaris ;)
Je bent voor 25% verantwoordelijk voor een gewonnen aanbesteding.
Als je voor dat project echter 50 ontwikkelaars een jaar lang moet laten werken, dan is ook een miljoen euro veel te weinig. :)

Belangrijker is het als je het project binnen budget helpt afronden! Veel te veel projecten (zeker bij de overheid tbh. :P) eindigen immers met een budgetoverschrijding.

Je kunt het natuurlijk wel noemen in je gesprek, maar op mij zou het pas achteraf indruk maken, niet bij de start van het project.

Daarnaast is een salarisverhoging van 16% best wel fors.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sv3n schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:07:

Neem je beoordelingen mee, stel voor jezelf een goed verhaal op waaruit blijkt dat je een toegevoegde waarde bent voor het bedrijf, en ga elders solliciteren.

Het punt is niet dat je ergens anders gaat werken, het punt is dat je bekijkt hoe jij in de markt ligt. Met jouw ervaring en kunde kan je ergens anders in de regio (Arnhem, Apeldoorn, etc.) vrij makkelijk 3000 tot 3300 krijgen, mits je een beetje kan onderhandelen en bluffen.

Je staat vervolgens een stuk sterker omdat je kan zeggen: "Ik heb een contract liggen waar ze mij 3200 Euro bieden. Dat was puur om te kijken hoe ik in de markt lig. Ik wil hier graag blijven werken, maar dan moet je wel meer richting een marktconform salaris gaan."

Snap wel dat ook je manager en directeur hun verantwoording moeten afleggen. Doe eens alsof je in hun schoenen staat, hoe zou jij aan de grote baas uitleggen dat jij onmisbaar bent en een enorme salarisverhoging verdient?

"Want anders ga ik weg." is geen goed antwoord, van jouw beoogde salaris kunnen ze ook 2 juniors in dienst nemen die maar al te graag voor 1500 Euro bruto hard willen werken.

Of verhuis naar 't westen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 21:19
Beetje vreemde gedachtegangen hier af en toe. Wat me toch wel opvalt, is hoe "laag"/bescheiden het salaris is, wat hier voor "normaal" wordt aangenomen (en hoe "asociaal" het is als je daar een beetje boven zit).

Ter illustratie: Modaal verdienen was ik meen 33k per jaar. Daar zit dus ook ""laagwaardige""" - wat een nare bewoording en waardeoordeel is, maar beter dan (onterecht) beroepen gaan noemen en mensen hier mensen op hun trappen - arbeid bij.
Waarom is het dan voor mensen in/uit de IT (= in de meeste gevallen ""hoogwaardige"" arbeid) bijna asociaal om daar 1.5 (3.5k) / 2x (4.7k) boven te zitten?! Bedenk je wel dat 'slechts' ~30% van Nederland hoogopgeleid is.
En het praatje "ga naar de universiteit/het HBO, want dan ...*eigen huisje, vakantieje, bmw'tje* slaat gewoon juist hier op. Dus mensen die net 2-3 jaar werkervaring hebben en iets boven modaal verdienen: top! Daar heb je voor gestudeerd. En dat anderen dat misschien wat zuur vinden... iedereen kan in princiep studeren. En er is niks mis mee met het niet doen - uiteindelijk is zo`n papiertje niet veel meer dan een indicatie van je denk/werk niveau (maar zeker ook niet minder!) - maar je zult je dan op basis van ervaring moeten bewijzen. En ja - dat is in de meeste gevallen kerstpakketten stapelen in de garage.

Tot slot: als je weet wat je waard bent, en (vind dat je) onderbetaald wordt kun je altijd nog prima als zelfstandig ondernemer aan de slag. Dan hoef je je niet te bewijzen tegenover Mr. Boss man met diploma's etc., en zul je in de praktijk een aardig dikker belegde boterham als je collega's in loondienst eten ("maar de risico's van het ondernemen", "het is moeilijk om een netwerk op te bouwen" etc.: nee goh!
Maar als je echt de kwaliteiten in huis hebt die jou 'minstens zoveel' waard maken als <die flapdrol die 2x mijn salaris met 0.5x mijn ervaring verdient>, dan is de aanloop hooguit wat lastig, maar uiteindelijk zullen jouw kwaliteiten blijken en ook naar rato beloond worden).

[ Voor 0% gewijzigd door RzrBck op 11-10-2012 21:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Eens. Daar wil ik nog aan toevoegen dat je inderdaad tussen HBO/WO geschoolden in de eerste jaren nog wat "oneerlijke" verschillen ziet. Alleen wat mij betreft is ontwikkeling en perspectief in die fase vele malen belangrijker dan die paar honderd euro bruto per maand (want daar gaat het meestal om), en het valt me op hoe weinig mensen daar echt op letten.

Zodra je gaat kijken naar de mensen met meer werkervaring (zeg 5-10 jaar), dan zie ik overal om me heen dat de goede mensen vanzelf boven komen drijven qua werkzaamheden, functieniveau en salaris.

[ Voor 7% gewijzigd door Knakker op 12-10-2012 10:38 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Knakker schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:37:
Eens. Daar wil ik nog aan toevoegen dat je inderdaad tussen HBO/WO geschoolden in de eerste jaren nog wat "oneerlijke" verschillen ziet. Alleen wat mij betreft is ontwikkeling en perspectief in die fase vele malen belangrijker dan die paar honderd euro bruto per maand (want daar gaat het meestal om), en het valt me op hoe weinig mensen daar echt op letten.
Jep helemaal mee eens, de eerste 5 jaar gewoon kiezen op groei en niet die 200 euro per maand extra, dat is totaal niet interessant. Als je hard groeit verdien je dat in die jaren erna makkelijk terug als je ergens daar ook echt naar betaald gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 09:07

Kajel

Development in Style

Nou, mijn eerste post-HBO-Informatica baan is een feit :) Voor de mensen die zich nog herinneren dat ik voor een keuze stond: het is toch niet de academische omgeving geworden waar ik fulltime met Hadoop aan de slag zou gaan. Ik heb afgesproken met mijn toekomstige werkgever (begin per 1 december) dat ik daar een deel van mijn tijd met Hadoop aan de slag mag, en deel van de tijd Java devven. Voel me toch momenteel meer thuis in commerciele omgeving :)

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Bachelor of Music, Bachelor of ICT (over 1 maand)
Certificaten: OCJP, CCNA 1 + 2, Oracle PL/SQL Developer
Werkervaring: 2 jaar als webdeveloper, waarbij 1 jaar als leider van een team van 5

Werkgever: Full-service Internetbureau in Amsterdam
Beoogde functie: Java Backend Developer / Hadoop-adviseur. Verdeling van werkzaamheden zijn in overleg, maar heb zwart op wit de belofte van de directie dat ik ook serieus met Hadoop aan de slag kan :)
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Geen idee
GSM: Geen idee
Leaseauto*: Nee, volledige reiskostenvergoeding via OV (Moet van Rotterdam komen en bedrijf ligt op loopafstand van CS :) )
Pensioenregeling: Ja, bedrijf betaalt volledige premie! Geen idee wat voor soort regeling en opbouw. Franchise is rond de 12.900 euro.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: levensloop regeling 70 euro per maand. Kan uitgekeerd worden elke maand of extra bij pensioen betrokken worden.
Regio: Randstad
Reistijd**: ongeveer 1 uur

Maandsalaris (bruto): 2800

Ben zelf wel tevreden. Salaris ligt volgens mij een aardig stuk boven gemiddeld HBO Informatica startsalaris (ligt denk ik rond de 2300 a 2400 euro?), maar ik heb dan ook paar jaartjes werkervaring, en vooral vanwege mijn leeftijd wat meer verantwoordelijkheid/levenservaring/whatnot. Ik heb iig enorm veel zin om daar te gaan werken O+

Overigens: mijn afstudeerbedrijf bood 3000 euro, maar het is een Marketing Service bedrijf waar innovatie (begrijpelijk) niet zo belangrijk is. Daarnaast gebruiken ze voornamelijk Oracle spul. Daar zou ik dan mee aan de slag moeten, en dat trekt me niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kajel op 12-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 12:37
Goede secundaire voorwaarden, pensioen helemaal betaald en 30 vakantiedagen is echt netjes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb je goed gedaan idd! Congrats :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

RzrBck schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:40:
Beetje vreemde gedachtegangen hier af en toe. Wat me toch wel opvalt, is hoe "laag"/bescheiden het salaris is, wat hier voor "normaal" wordt aangenomen (en hoe "asociaal" het is als je daar een beetje boven zit).

Ter illustratie: Modaal verdienen was ik meen 33k per jaar. Daar zit dus ook ""laagwaardige""" - wat een nare bewoording en waardeoordeel is, maar beter dan (onterecht) beroepen gaan noemen en mensen hier mensen op hun trappen - arbeid bij.
Waarom is het dan voor mensen in/uit de IT (= in de meeste gevallen ""hoogwaardige"" arbeid) bijna asociaal om daar 1.5 (3.5k) / 2x (4.7k) boven te zitten?! Bedenk je wel dat 'slechts' ~30% van Nederland hoogopgeleid is.
En het praatje "ga naar de universiteit/het HBO, want dan ...*eigen huisje, vakantieje, bmw'tje* slaat gewoon juist hier op. Dus mensen die net 2-3 jaar werkervaring hebben en iets boven modaal verdienen: top! Daar heb je voor gestudeerd. En dat anderen dat misschien wat zuur vinden... iedereen kan in princiep studeren. En er is niks mis mee met het niet doen - uiteindelijk is zo`n papiertje niet veel meer dan een indicatie van je denk/werk niveau (maar zeker ook niet minder!) - maar je zult je dan op basis van ervaring moeten bewijzen. En ja - dat is in de meeste gevallen kerstpakketten stapelen in de garage.

Tot slot: als je weet wat je waard bent, en (vind dat je) onderbetaald wordt kun je altijd nog prima als zelfstandig ondernemer aan de slag. Dan hoef je je niet te bewijzen tegenover Mr. Boss man met diploma's etc., en zul je in de praktijk een aardig dikker belegde boterham als je collega's in loondienst eten ("maar de risico's van het ondernemen", "het is moeilijk om een netwerk op te bouwen" etc.: nee goh!
Maar als je echt de kwaliteiten in huis hebt die jou 'minstens zoveel' waard maken als <die flapdrol die 2x mijn salaris met 0.5x mijn ervaring verdient>, dan is de aanloop hooguit wat lastig, maar uiteindelijk zullen jouw kwaliteiten blijken en ook naar rato beloond worden).
Overdrijven is ook een kunst, salarissen zijn gewoon per tak van sport anders. Of je daar nou een diploma tegenover zet of niet.. Ook als gepromoveerd psycholoog ga je heel waarschijnlijk geen gouden bergen verdienen (maar zonder dat papiertje kom je misschien niet eens aan de bak). In de IT is dat een beetje anders, daar kan je met een relatief lage opleiding jezelf hoogwerken en toch een flink salaris verdienen, etc etc.

Het "ga naar het HBO/WO want..." verhaaltje heb ik overigens nog nooit gehoord, ondanks wetenschappelijke opleiding en baan in de hightech? Mij maakt het niet zoveel uit hoeveel iemand verdient, de helft komt toch weer bij de staat terecht ;). Natuurlijk is het leuk voor iemand als die veel verdient, en ik kijk af en toe wel op van de bedragen die hier voorbij komen. Maar aan de andere kant: die persoon zal er wel naar presteren, er is in ieder geval iemand die hem dat geld waard vindt. Good for him!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RzrBck schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:40:
Beetje vreemde gedachtegangen hier af en toe.

En het praatje "ga naar de universiteit/het HBO, want dan ...*eigen huisje, vakantieje, bmw'tje* slaat gewoon juist hier op. Dus mensen die net 2-3 jaar werkervaring hebben en iets boven modaal verdienen: top! Daar heb je voor gestudeerd. En dat anderen dat misschien wat zuur vinden... iedereen kan in princiep studeren.
ik snap de gedachtegang, maar kan me er niet in vinden... ik vind het eigenlijk juist krom dat mensen die hun jeugd nog even 10 jaar rekken door te gaan "studeren" (= feesten, af en toe leren, geen verantwoordelijkheden hebben, etc etc etc (er zijn natuurlijk uitzonderingen die hard werken voor hun studie)) het recht hebben op een significant hoger salaris dan iemand die vanaf zijn 16e kuilen staat te graven.... ik vaar er zelf wel bij, maar eigenlijk vind ik het gewoon krom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iedereen kan kuilen graven, daar ga je toch niet veel voor betalen? Als een kuilengraver vanaf zijn 16e een salaris ging opbouwen die op zijn 24e op dezelfde hoogte zou liggen als een HBO afgestudeerde met twee jaar ervaring zouden weinig mensen nog een HBO opleiding gaan volgen. Dan wilt iedereen wel kuilen graven en dan zakt het salaris dus weer omdat er ene overschot aan gravers is.

Zo werkt het in de wereld, heb jij geen vaardigheden die schaars zijn dan zal je gewoon een stuk minder gaan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
P.O. Box schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:16:
ik snap de gedachtegang, maar kan me er niet in vinden... ik vind het eigenlijk juist krom dat mensen die hun jeugd nog even 10 jaar rekken door te gaan "studeren" (= feesten, af en toe leren, geen verantwoordelijkheden hebben, etc etc etc (er zijn natuurlijk uitzonderingen die hard werken voor hun studie)) het recht hebben op een significant hoger salaris dan iemand die vanaf zijn 16e kuilen staat te graven.... ik vaar er zelf wel bij, maar eigenlijk vind ik het gewoon krom....
En als student 10 jaar feesten kost je uiteindelijk ook veel geld omdat je dan minstens 4 jaar aan salaris mis loopt en ook meer schulden opbouwt. Ook heb je dan als 'kuilengraver' een voorsprong van 10 jaar salaris en dat haal je niet zomaar in als student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:22:
Zo werkt het in de wereld, heb jij geen vaardigheden die schaars zijn dan zal je gewoon een stuk minder gaan verdienen.
dat weet ik... toch vind ik het gevoelsmatig krom...
jhuiting schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

En als student 10 jaar feesten kost je uiteindelijk ook veel geld omdat je dan minstens 4 jaar aan salaris mis loopt en ook meer schulden opbouwt. Ook heb je dan als 'kuilengraver' een voorsprong van 10 jaar salaris en dat haal je niet zomaar in als student.
sorry, maar dat vind ik geen argument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:00
Mijn collega zit in een situatie (huurwoning)
dat zijn totale inkomsten " netto" niet veranderd als zijn brutoloon van 2000 naar 3000 bruto zal gaan
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

Mijn hemel, wat een karikatuur wordt hier weer geschetst van de student. Volgens mij ben je in de war met de situatie vóór de jaren '80, toen studeren inderdaad nog tot in het oneindige kon, en je ongestraft tien jaar kon lanterfanten.

Er zijn natuurlijk wel types die teveel zuipen en alleen maar op de sociëteit hangen, maar dat aantal neemt na het eerste of tweede jaar toch wel sterk af, temeer omdat verenigingen al langer onder vuur liggen en aangespoord worden om hun studenten te motiveren beter te studeren en meer in de collegebanken te zitten.

Het beeld van de brallende, zuipende, lanterfantende student wordt alleen maar van stal gehaald door types die zelf niet weten wat het is om te studeren en er stiekem van balen dat ze het niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:19
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:49:
[...]Het beeld van de brallende, zuipende, lanterfantende student wordt alleen maar van stal gehaald door types die zelf niet weten wat het is om te studeren en er stiekem van balen dat ze het niet hebben gedaan.
Mwoah, de waarheid ligt er volgens mij ergens tussenin :) Negen jaar gestudeerd, op het laatst echt wel mijn best gedaan maar je hebt toch zeeen vrije tijd om te brallen, zuipen en te lanterfanten. Een drukke dag had je als je om 11 uur op college moest zijn. Niet te vergelijken met de 60u/week die ik nu draai.

[ Voor 5% gewijzigd door writser op 12-10-2012 15:00 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is denk ik sterk afhankelijk van de studie en van de universiteit waar je zit. Overigens is het mijn beleving dat de meeste brallers vooral in de lagere jaren zitten: na een jaar of twee scoor je niet meer zo goed met een levenspatroon van alleen zuipen, in de kroeg hangen, etc. Dan ben je gewoon een stumper. Overigens zie je iets vergelijkbaars in het werkzame leven: in de eerste twee, drie jaar zie je nog wel types die denken dat ze verder komen in hun carrière door een extreem studentikoze houding, maar daarna hebben ze wel in de gaten dat de klant daar niet voor betaalt.
Pagina: 1 ... 77 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]