Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.505.919 views

Onderwerpen

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Gesprek gisteren met succes afgerond. Erg blij met het resultaat.

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 jaar
Huidige functie: Senior Software Engineer

Vakantiegeld:
8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Nee, maar wel gekregen van bedrijf waar ik gedetacheerd zit
Leaseauto: 130 euro reiskostenvergoeding en een tankpas voor mijn eigen auto incl prive kms
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja (details onbekend, moet ik opzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro netto onkostenvergoeding, studiebudget, flexbudget voor boeken of extra vrije dagen enz
Regio: Noord-Brabant

Maand salaris (bruto): 3071 euro

*O*

Ook heb ik het eens over de tankpas gehad. Hij gaf aan dat er tijdens de eindejaarsronde wel een ei over gelegd ging worden. Hie rheb ik natuurlijk mee ingestemd. Een tankpas is heel leuk, maar op het moment dat je je baan kwijt raakt telt dat niet als inkomen etc. Ook voor het opbouwen van pensioen etc heb je er neits aan. Ik snap ook dat het rechtstreeks omzetten naar salaris geen optie is, maar een verhoging + meer prive km's voor een leaseauto zou ik begrijpen. Of ik dan uberhaupt een leaseauto voor prive km's ga gebruiken is nog maar de vraag natuurlijk. Ik moet hier eens goed over nadenken.

[ Voor 26% gewijzigd door k0ewl op 13-09-2012 09:32 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Alarmnummer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:19:
[...]

Verder is hij zzp'er; dus het kan maar zo zijn dat je geen opdracht hebt. Maw er is een stuk risico dat ik niet terug zie in zijn maandelijks inkomen. Verder hoort hij ook niet thuis in dit topic, maar in het zzp topic.
Inderdaad, ik weet niet exact hoe het in nl zit maar ik ben in Belgie freelancer, voor dat brutoloon kom ik iig niet fatsoenlijk rond, dus het ziet er mss fancy uit om daar mee uit te pakken in dit topic met 5k bruto maar daar kom je na pensioen/sociale bijdrage/kosten/etc veel minder ver mee dan gewone werknemers denken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
k0ewl schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:27:
Of ik dan uberhaupt een leaseauto voor prive km's ga gebruiken is nog maar de vraag natuurlijk. Ik moet hier eens goed over nadenken.
Vanaf 2013 wordt woon-werk verkeer gerekend als prive kilometers. De 0% regeling als je minder dan 500km rijdt komt te vervallen.

• k0ewl
VorCha schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:55:
[...]

Vanaf 2013 wordt woon-werk verkeer gerekend als prive kilometers. De 0% regeling als je minder dan 500km rijdt komt te vervallen.
Dat dacht ik al. Dan moet er toch wat anders geregeld worden, want dan is het echt niet meer interessant als je maar 10.000km prive mag rijden. En voor woon-werk dan al 20-25k km per jaar doet.

Beetje vreemd...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:21
VorCha schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:55:
[...]

Is dat juist niet teruggedraaid? Evenals de forensentaks?

http://specs.tweak.to/5253

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

k0ewl schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:27:
Gesprek gisteren met succes afgerond. Erg blij met het resultaat.

Huidige functie: Senior Software Engineer

Vakantiegeld:
8%
Laptop: Nee, maar wel gekregen van bedrijf waar ik gedetacheerd zit
Leaseauto: 130 euro reiskostenvergoeding en een tankpas voor mijn eigen auto incl prive kms
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja (details onbekend, moet ik opzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro netto onkostenvergoeding, studiebudget, flexbudget voor boeken of extra vrije dagen enz

Maand salaris (bruto): 3071 euro
Gefeliciteerd! Ik kijk alleen wel een beetje verbaasd naar de 'Senior' titel met 'maar' 5 jaar ervaring en 26 jaar :)
De inhoud van de titel zal natuurlijk per bedrijf verschillen, maar komop 'Senior' op je 26e? 8)7

Niettemin een leuke stap gemaakt.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:04

Wimo.

Shake and Bake!

EddoH schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:46:
[...]

Gefeliciteerd! Ik kijk alleen wel een beetje verbaasd naar de 'Senior' titel met 'maar' 5 jaar ervaring en 26 jaar :)
De inhoud van de titel zal natuurlijk per bedrijf verschillen, maar komop 'Senior' op je 26e? 8)7

Niettemin een leuke stap gemaakt.
Tegen de tijd dat ie 40 is krijgt ie de titel Supreme Commander

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sjowhan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:07:
[...]

Is dat juist niet teruggedraaid? Evenals de forensentaks?
Ha, you wish. Misschien dat het nog aangepast gaat worden nu met de VVD en het nieuwe kabinet maar dat laat nog wel even op zich wachten ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
k0ewl schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:04:
[...]

Dat dacht ik al. Dan moet er toch wat anders geregeld worden, want dan is het echt niet meer interessant als je maar 10.000km prive mag rijden. En voor woon-werk dan al 20-25k km per jaar doet.

Beetje vreemd...
Hoe je werkgever prive-km's van een lease-auto defineeert hoeft niet gelijk te zijn aan de belastingdienst ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

-

[ Voor 100% gewijzigd door Guillome op 13-09-2012 11:23 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
Down schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:59:
Aanbieding gehad van potentieel nieuwe werkgever:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: MCTS 70-511
Werkervaring: 3,5 jaar
Huidige functie: .NET Software Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: tot 20% (8% is gemiddelde van de regio)
Laptop: Ja
Leaseauto: 829 euro leasebudget (incl. brandstof, geen eigen bijdrage)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja (details onbekend)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 40 euro netto onkostenvergoeding
Regio: Noord

Maand salaris (bruto): 3125 euro 3250 euro

Denk dat er nog wel iets meer uit te halen valt, maar op zich niet slecht.
Nieuwe aanbieding, ben hier wel content mee :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Silencer1981
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 22:13

Silencer1981

Silencer

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niv. 4
Certificaten: MCSE 2003, MCITP EA 2008, MCITP Exchange 2007/2010, VMware Certified
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Senior ICT'er; Voornamelijk beheer opdrachten of projecten.

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, afgelopen jaren ongeveer 700 euro.
Laptop: Nee, kan wel indien noodzakelijk voor opdracht.
GSM: Ja (budget model met Bluetooth), maar gebruik mijn eigen smartphone.
Leaseauto: Ja, nu een Seat Leon, in het nieuwe jaar waarschijnlijk een Ford Focus station.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele opleidingsmogelijkheden (afbouw in drie jaar), bedrijfsuitjes.
Land: Nederland
Regio: Randstad (Utrecht)
Reistijd: 40 minuten totaal (afhankelijk van opdracht)

Maand salaris (bruto): 3330 euro

"The only true wisdom is in knowing you know nothing." - Socrates

• k0ewl
Wimo. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:51:
[...]

ghehe _/-\o_

Nee, we hebben ook nog designer, senior designer, architect etc. Senior Engineer is niet heel bijzonder in dit geval. Maar na de senior engineer maken de meesten wel de keus of ze meer richting project leider willen of architect. Dat is het volgende. Eerst maar eens heel wat boekjes lezen over van alles en nog wat en dan gaan we rustig verder met het volgende stapje over een jaar of 2-3.

• Mystikal
  • Laatst online: 19-06 12:08

Mystikal

It never hurts to help!

Zo, ik zit nog steeds in de molen van de multinational... Ik probeer al maanden opslag te krijgen. Iedereen is ontzettend tevreden over mij, alleen is het niet mogelijk om me via de normale weg salaris verhoging te geven, anders dan 1.8%....

Al mijn leidinggevende staan achter me, maar dan nog wordt het een moeilijk verhaal. We gaan nu proberen 2 trajecten op te starten. 1 manier is om mijn functie te benchmarken binnen het concern. Een andere manier is om via een 'handtekeningen-lijst' er iets bij te krijgen....

Probleem is dat ik bij een zeer kleine entiteit werk, met slechts 5mio sales en een O.I. van 1mio. Maar wel met complexe financiële vraagstukken omga zoals POC en FX.
ISO EMA
-Responsible for full month-end close process (Hyperion reporting and closing of local books).
-Responsible for full forecast and budget process.
*including POC forecasting.
*including hedging of fx.
-Direct and solely financial sparring partner with General Manager of ISO World Wide for all financial related items.
-Member of ISO EMA Management Team with General Manager and Order Fulfillment Manager.
-Translating ISO EMA Operations and Sales activities, opportunities and risks to Finance and vice versa.
-Monitoring shared service center activities / people for all ISO EMA financial related items (AP/AR).
-Reporting to ISG Global Finance Director.

ISO North America and ABC
-Attributing to improving month-end close process of ISO North America and ABC entity.
-Attributing to improving forecast and budget process of ISO North America and ABC entity.
-Consolidating and analyzing bookings forecast for ISO North America.
Huidige functie:
Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO BE - HOFAM tot Qualified Controller
Certificaten: nvt
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Industrie
Huidige functie: Financial Accountant
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 28 + 12 (ADV)
13/14e maand of winstuitkering: 5.0%
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop, BlackBerry
Regio: Breda
Reistijd: 3 minuten, reiskosten vergoeding 60 euro
Maand salaris (bruto): 4300

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 13-09-2012 16:44 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 08:41
Mystikal schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:41:
Zo, ik zit nog steeds in de molen van de multinational... Ik probeer al maanden opslag te krijgen. Iedereen is ontzettend tevreden over mij, alleen is het niet mogelijk om me via de normale weg salaris verhoging te geven, anders dan 1.8%....

Al mijn leidinggevende staan achter me, maar dan nog wordt het een moeilijk verhaal. We gaan nu proberen 2 trajecten op te starten. 1 manier is om mijn functie te benchmarken binnen het concern. Een andere manier is om via een 'handtekeningen-lijst' er iets bij te krijgen....

Probleem is dat ik bij een zeer kleine entiteit werk, met slechts 5mio sales en een O.I. van 1mio. Maar wel met complexe financiële vraagstukken omga zoals POC en FX.

[...]

Huidige functie:
Met alle respect maar "complex" is een rekbaar begrip - de taken die je noemt vallen bij de meeste banken en financiele instellingen op HBO niveau (closing, client reporting, fx hedging, etc.) - Wat ik ken van de salaris niveaus bij de meeste instellingen is hetgeen je krijgt net salaris.

btw, het feit dat je downward exposure minimaal is in vergelijk met het groepsresultaat zal niet helpen.

My 2cts :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik werk niet bij een financiele instelling ;) .

Een financiele instelling heeft uiteraart meer kaas gegeten van hedging. Maar hoe zit het met hedging in een project organisatie, met meerdere 'deliverables' in combinatie met een POC contract. En hoe journaliseer je dit in het grootboek op basis van USGAAP.
Hoe ga je hiermee om in Oracle? Je denkt werkelijk te veel vanuit een financiele instelling.

Je gaat een beetje kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat complex een rekbaar begrip is.

'downward exposure minimaal is in vergelijk met het groepsresultaat'

Je bedoelt te zeggen? Het kleine aandeel van mijn bedrijf in het totale groepsresultaat?
In dat geval, mijn bedrijf is opgericht in 2009 en was een 'tier 1' strategic iniative. Resultaat zegt niet alles.

Je gaat een beetje kort door de bocht. Ik ben het met je eens dat complex een rekbaar begrip is, wat zonder details weinig inhoud heeft.

Basement Bios ---- Exo-S

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:13
Wat 'ie volgens mij bedoelt is: FX hedging van 5 miljoen is geen "complex financieel vraagstuk". Het is misschien lastig te implementeren of boekhoudkundig ingewikkeld maar het principe is heel simpel. Het lijkt me dat je voor dat soort bedragen ook geen rente-risico's gaat afdekken of uberhaupt derivaten handelt.

[ Voor 5% gewijzigd door writser op 13-09-2012 23:01 ]

Onvoorstelbaar!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat dus. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Mystical: Als ik je zo hoor zou ik mijn licht eens gaan opsteken bij een bedrijf als ASML. Daar worden dat soort zaken wel opgemerkt namelijk :)
En da's niet bedoeld als spam, maar omdat ik er mensen in de F&C ken en ik weet hoe er daar gewerkt wordt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nee, dus :P
writser schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:00:
Wat 'ie volgens mij bedoelt is: FX hedging van 5 miljoen is geen "complex financieel vraagstuk". Het is misschien lastig te implementeren of boekhoudkundig ingewikkeld maar het principe is heel simpel. Het lijkt me dat je voor dat soort bedragen ook geen rente-risico's gaat afdekken of uberhaupt derivaten handelt.
Amerikaanse bedrijven (of in ieder geval de mijne) dekken 'alles' af. Dus ook dit soort bedragen. Overigens is het totale project 12 miljoen en loopt het project nu al 3,5jaar en komt waarschijnlijk nog 2 jaar bij :X.

Het principe van FX hedging is inderdaad niet lastig, maar hoe je er vervolgens om mee moet gaan, hoe je het moet rapporteren, journaliseren, etc is natuurlijk een heel ander verhaal als je aan de bedrijfs kant zit. En daar doelde ik meer op.
The Eagle schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:22:
@Mystical: Als ik je zo hoor zou ik mijn licht eens gaan opsteken bij een bedrijf als ASML. Daar worden dat soort zaken wel opgemerkt namelijk :)
En da's niet bedoeld als spam, maar omdat ik er mensen in de F&C ken en ik weet hoe er daar gewerkt wordt
Niet opgemerkt worden is niet het juiste woord, maar het is meer dat er bepaalde HR tabellen zijn, waar functies ingeschaald worden. En ik probeer aan te tonen dat ik meer doe dan wat boekhoudkundige dingen regelen. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk ben ik controller/finance manager, alleen van een kleiner bedrijf, zonder directe medewerkers onder me.

[ Voor 26% gewijzigd door Mystikal op 14-09-2012 07:20 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wimo. schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:51:
[...]

_O-

Bij mijn vorige werk was ik Senior Developer. Ook toen ik 26 was.

Nu ben ik 31 en "Internet Programmeur" :') Maar ik verdien een stuk meer, doe mijn eigen projecten, enzovoorts.

Het zegt echt weinig.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kreeg laatst een visitekaartje van iemand met de titel "Fearless leader". Dat vond ik dan wel weer geinig :7

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mystikal schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:41:

Huidige functie:
Even vergelijken :)

Huidige functie:
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: uitgeverij
Huidige functie: business controller
Werkweek: 36 ( 1 keer per 2 weken 1 dag vrij, ook te verschuiven, niet op te sparen)
Pensioenregeling: Ja (flinke eigen bijdrage, weet niet exact)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Laptop, noodzakelijk voor werk, kan alles thuis doen (inloggen op netwerk).
Regio: Den Haag /Amsterdam
Reistijd: 10 minuten fiets, 2 x per week 40min enkele reis auto
Maand salaris (bruto): 4042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat is inderdaad een aardige 1:1 vergelijk! :). Ik begon op mijn 30e hier en verdiende toen 4000. Dus dat is eigenlijk 'exact' hetzelfde.

[ Voor 49% gewijzigd door Mystikal op 14-09-2012 10:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
writser schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:00:
Afhankelijk van het type bedrijf is het goed mogelijk dat dit wel degelijk afgedekt wordt, financiële instelling of niet. Mocht de large corporate in kwestie over het water heen werkt (buiten Europa) durf ik zo al wel te stellen dat (valuta)afdekking vrijwel altijd gebeurd.

Overigens mbt de mening dat FX hedging van 5mio niet als complex gezien zou worden: je kent de desbetreffende (systeem)omgeving niet, dus hoe kan je dat stellen? De handeling is eenvoudig uit te leggen (ook aan een leek), uitvoering is volledig afhankelijk van de omgeving. En als de werkzaamheden meer ICT dan Finance en afstemming gerelateerd zijn heb ik er als non-IT'er zowieso geen harde mening over :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421545

Als niet ICT-er zal ik ook maar een duit in het zakje doen. Als ik geen chemische technologie had gestudeerd had het waarschijnlijk technische informatica geweest. Maar scheikunde heeft voor mij toch net dat beetje extra. Maar ik ben nog steeds qua hobby en soms met werk veel met ICT bezig ;-)

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Chemische Technologie
Certificaten: geen
Werkervaring: geen (2 stages tijdens studie)
Werkgever: Ingenieurs bureau (olie & gas)
Huidige functie: Junior process engineer

Vakantiegeld: 1 maand
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen (heb prive auto)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Offshore werk en buitenlandse uren vergoedingen
Regio:
Reistijd**: 20 minuten

Maandsalaris (bruto): 2300 euro (exclusief reiskosten @ 200 euro)

Dit is mijn eerst baan na mijn studie, als ik dit zo allemaal zie heb ik niks te klagen. Vooral offshore uren kunnen flink aantikken, dat doe ik nu nog niet hoor maar daar werk ik wel naartoe. 2 weken offshore is 3 weken uitbetaald krijgen (of 1 week vrij), verdient goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:13
RDDD schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:04:
[...]
Afhankelijk van het type bedrijf is het goed mogelijk dat dit wel degelijk afgedekt wordt, financiële instelling of niet. Mocht de large corporate in kwestie over het water heen werkt (buiten Europa) durf ik zo al wel te stellen dat (valuta)afdekking vrijwel altijd gebeurd.

Overigens mbt de mening dat FX hedging van 5mio niet als complex gezien zou worden: je kent de desbetreffende (systeem)omgeving niet, dus hoe kan je dat stellen? De handeling is eenvoudig uit te leggen (ook aan een leek), uitvoering is volledig afhankelijk van de omgeving. En als de werkzaamheden meer ICT dan Finance en afstemming gerelateerd zijn heb ik er als non-IT'er zowieso geen harde mening over :p.
Het is mij verder om het even, maar als je zegt "ik ben bezig met complexe financiele FX vraagstukken" en in je functieomschrijving staat "currency hedging" dan breng je het misschien iets mooier dan het is.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 13:31
Volgende week ga ik beginnen met een nieuwe baan! Dus het leek mij een goed idee om hier ook eens een bericht te plaatsen.

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3 (School niet afgemaakt)
Werkgever: ICT
Huidige functie: .NET/C# Software Developer

Vakantiedagen: 24 + 4 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, mobiliteitsbudget van 668 euro.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, Laptop
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 minuten

Maandsalaris (bruto): 2.700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Xpoint schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:54:
Volgende week ga ik beginnen met een nieuwe baan! Dus het leek mij een goed idee om hier ook eens een bericht te plaatsen.

Is dat mobiliteitsbudget bovenop je bruto salaris? Dus 3368? Of heb je dat daar al bij opgeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Jeroen V schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:10:
[...]

Is dat mobiliteitsbudget bovenop je bruto salaris? Dus 3368? Of heb je dat daar al bij opgeteld?
Dat komt er nog bij en een gedeelte is (nu nog) netto i.v.m. kilometer vergoeding. :)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Xpoint schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:21:
[...]

Dat komt er nog bij en een gedeelte is (nu nog) netto i.v.m. kilometer vergoeding. :)
Doe je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Zitten er hier toevallig SAS specialisten? Ben wel eens benieuwd wat die zoal verdienen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 14:41
Leeftijd: 23
Werkervaring: Twee keer half jaar stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Programmeur

Vakantiedagen: 25 vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 8.33% bonus wanneer ik bij een klant zit
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Ja, 575 leasebudget
Pensioenregeling: Niet naar gekeken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2300

Eerste baan na mijn opleiding. Ik ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-06 21:17
Dr. Horrible schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:09:
Leeftijd: 23
Werkervaring: Twee keer half jaar stage
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Programmeur

13/14e maand of winstuitkering: 8.33% bonus wanneer ik bij een klant zit
Leaseauto: Ja, 575 leasebudget
Pensioenregeling: Niet naar gekeken
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2300

Eerste baan na mijn opleiding. Ik ben er erg tevreden mee!
Dat is zeker een mooie start :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 12:49
Squishie schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:32:
Zitten er hier toevallig SAS specialisten? Ben wel eens benieuwd wat die zoal verdienen :).
Je bedoelt het data analyse/verwerk-programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Robkazoe schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:13:
[...]

Je bedoelt het data analyse/verwerk-programma?
idd :).

Data integratie (ETL), Business Intelligence, informatie analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Squishie schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:28:
[...]

Ik heb hier ooit mijn specs wel eens gepost. Inmiddels kloppen die voor geen meter meer en mag ik hier ook niet meer posten aangezien ik ZZP/DGA ben ;)

DM je vragen maar!

Edit: linkie naar post uit 2010
Bonsaiboom in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"

[ Voor 13% gewijzigd door Bonsaiboom op 17-09-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Xpoint schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:54:

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3 (School niet afgemaakt)
Werkgever: ICT
Huidige functie: .NET/C# Software Developer

Vakantiedagen: 24 + 4 ADV
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, Laptop
Reistijd: 45 minuten

Omg... goed zeg. Verschil zeg in utrecht en friesland.
Ik ben 30 (dat gaat hard :'(), MBO ICT niveau 4 + HBO, 6 jaar werkervaring prof en 10 jaar als freelancer.
Functie: zelfde als jij: C#/.Net software dev. En ik verdien het zelfde.. Zonder mobiliteitsvergoeding en 13e maand oid..

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Xpoint zal misschien hele goede vaardigheden hebben want (met alle respect) puur op zijn papieren verdient bijna niemand zo'n salaris. Iemand die vijf jaar in dienst is met een MBO4 diploma verdiend dit namelijk ook niet zo snel.
[...]

Ik heb een collega die er nog wat mee doet en een ander is net een half jaar met pensioen. Allebei zijn ze goed aan de leeftijd (50+). Maar om nu hun salaris hier neer te gaan zetten, gaat mij wel wat te ver ;). SAS werd bij ons voornamelijk gebruikt in combinatie met SAP HR. Maar omdat we tegenwoordig ook SAP BW hebben en de mannen met SAS kennis lastig te vervangen waren en binnenkort met pensioen gaan, zijn we SAS langzaam aan het uitfaseren.

[ Voor 60% gewijzigd door Robkazoe op 17-09-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Guillome schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:34:
Omg... goed zeg. Verschil zeg in utrecht en friesland.
Ik ben 30 (dat gaat hard :'(), MBO ICT niveau 4 + HBO, 6 jaar werkervaring prof en 10 jaar als freelancer.
Functie: zelfde als jij: C#/.Net software dev. En ik verdien het zelfde.. Zonder mobiliteitsvergoeding en 13e maand oid..
Vergis je niet in regionale verschillen, ook qua onkosten. Wat een huis in Friesland kost, ben je wellicht kwijt aan een doos onder het viaduct in Utrecht, bij wijze van spreken. Ik zit in de VS en ben van een dure regio (Silicon Valley, zeg maar San Jose, Californie) naar een wat goedkopere regio gegaan (net buiten Portland in de staat Washington, maar nog wel een iets beter stadje, wat je ook wel in prijzen ziet). Ik ben van een 2 slaapkamer appartement naar een vrijstaand huis met 4 slaapkamers en garage waar 3 auto's (krap) inkunnen en dat kost me bijna $500 per maand minder.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfie666
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zal ook eens meedoen :)

Opleiding(en): Psychologie, informatiemanagement, regionaal verkeersmanagement,
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Functioneel beheerder / data analist / senior adviseur

13/14e maand of winstuitkering: Ja, 8,25% vast
Laptop: Ja.
GSM: Ja, standaard overheid Blackberry
Leaseauto*: Nee.
Werkweek: 36 uur, 4x9 uur en vrijdagen vast vrij (maar kan ook schuiven met deze uren naar wens en ik werk vaak ook 1-2 dagen in de week vanuit huis)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elk jaar een opleiding naar keuze (mits functiegericht, hetzij in verkeerskundige richting, ICT richting of persoonlijk vlak (adviseren e.d.) + OV jaarkaart
Reistijd**: +- 45-60 minuten met OV

Maandsalaris (bruto): 3100,-

Lijkt misschien raar, iemand met als primaire opleiding Psychologie in zo'n functie, maar in deze specifieke functie komt er een berg statische kennis aan te pas die ik juist in deze opleiding heb opgedaan. Niet het hoogste salaris misschien, maar het is wel heel erg lekker om 1 vaste dag in de week thuis te kunnen zijn met m'n zoontje van 2. Verder is de vrijheid met werktijden & thuis kunnen werken erg fijn, als mn vriendin een keer vroeg naar haar opleiding moet is het geen punt als ik later op mn werk ben of geheel thuiswerk doordat ik de kleine naar het dagverblijf moet brengen. Niemand bij ons die daar moeilijk over doet, zolang je je uren maar maakt en je resultaten goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Kleine update :)

Leeftijd: 25
Opleiding(en): AA accountant
Certificaten: Geen extra certificaten
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Acc. kantoor
Huidige functie: Accountant
13/14e maand of winstuitkering: max 1 maandje.
Laptop: ja
Leaseauto: Ja, Ibiza nog steeds
Werkweek: 40/50 uur.
Pensioenregeling: 50/50 beschikbare premieregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Declareren telefoonkosten indien zakelijk en een flink aantal gratis cursussen in het vakgebied (5 á 10 per jaar).
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 15-30 minuten

Al met al geen verkeerde keuze om van werkgever te veranderen ten tijden van crisis :)
Maand salaris (bruto): 3300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 11:52
Met veel interesse zit ik dit topic te lezen en kom tot de conclusie dat ik zo slecht nog niet zit. Wat me wel opvalt is dat de start salarissen uit mijn start tijd (1999, omgerekend EUR ~1600 bruto, WO functie overheid fulltime) niet eens veel lager waren dan wat ik nu langs zie komen.
Eigenlijk is dat een slecht teken gezien de toch wel behoorlijke inflatie sinds 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:39
divvid schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:30:
Met veel interesse zit ik dit topic te lezen en kom tot de conclusie dat ik zo slecht nog niet zit. Wat me wel opvalt is dat de start salarissen uit mijn start tijd (1999, omgerekend EUR ~1600 bruto, WO functie overheid fulltime) niet eens veel lager waren dan wat ik nu langs zie komen.
Eigenlijk is dat een slecht teken gezien de toch wel behoorlijke inflatie sinds 1999.
1600*1,03^13= €2.350

Best wel een aannemlijk startsalaris voor een WO'er in deze tijd, ik snap je opmerking dus niet helemaal?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
[...]

En dan ga ik er vanuit dat je een ontwikkelaar of iets in die trant zoekt als vergelijking? Ik ben zelf tester van verschillende SAS-applicaties in de BI-hoek. In mijn dagelijkse werk dus veel te maken met SAS, datawarehousing, ETL etc. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt met specialist ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 16:18
Wat ik erg leuk zou vinden om te lezen is naast de functieomschrijving ook een zeer beknopte omschrijving van wat je doet. Max 3 zinnen. Niet een promotext, maar echt waar een doorsnee dag mee gevuld is. In mijn geval:

Accountmanager Small Business: Langs kleine ondernemers om hen te adviseren en te sturen naar de meest ideale accounting en/of ERP oplossing. Veel reizen, max 4 ondernemers per dag, één dag in de week bellen om nieuwe afspraken te plannen.

Zo zie je veel beter wat zo'n functie precies inhoud en of het je dat waard zou zijn om bijbehorend salaris te ontvangen.

Idee voor in de TS en de standaard WVdICT/GoTer template?

[ Voor 16% gewijzigd door HenkEisDS op 18-09-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Robkazoe schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:15:

Ik heb een collega die er nog wat mee doet en een ander is net een half jaar met pensioen. Allebei zijn ze goed aan de leeftijd (50+). Maar om nu hun salaris hier neer te gaan zetten, gaat mij wel wat te ver ;). SAS werd bij ons voornamelijk gebruikt in combinatie met SAP HR. Maar omdat we tegenwoordig ook SAP BW hebben en de mannen met SAS kennis lastig te vervangen waren en binnenkort met pensioen gaan, zijn we SAS langzaam aan het uitfaseren.
:P... 50+ is inderdaad beetje buiten mijn eigen leeftijdscategorie. Dus dat zou een vertekend beeld geven
Mik! schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:46:
[...]

En dan ga ik er vanuit dat je een ontwikkelaar of iets in die trant zoekt als vergelijking? Ik ben zelf tester van verschillende SAS-applicaties in de BI-hoek. In mijn dagelijkse werk dus veel te maken met SAS, datawarehousing, ETL etc. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt met specialist ;)
Hartelijk bedankt voor je reactie :). Ja ik zoek eigenlijk meer een indicatie van een ontwikkelaar/architect.

Groetjes,

[ Voor 38% gewijzigd door Squishie op 18-09-2012 23:23 ]

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Werkervaring: 7 Jaar
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja
Land:
Reistijd**: 45min

Maand salaris(bruto): 3000

I'll be back

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

herminator schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:58:
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Leaseauto*: Ja
Land:

Maand salaris(bruto): 3000
Wat voor soort leasewagen heb je? Wellicht eens hier en daar een certificaat halen om je salaris wat meer bij je leeftijd te laten passen.
(Begrijp me niet verkeerd, 3k is veel geld, maar gezien je leeftijd mag dit meer zijn wanneer je geen premium auto rijdt)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Kecin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:11:
[...]

Wat voor soort leasewagen heb je? Wellicht eens hier en daar een certificaat halen om je salaris wat meer bij je leeftijd te laten passen.
(Begrijp me niet verkeerd, 3k is veel geld, maar gezien je leeftijd mag dit meer zijn wanneer je geen premium auto rijdt)
Ik vind het eigenlijk best netjes... Ik moet nog maar afwachten of ik dit over 3 jaar haal en dan heb ik niet eens een auto van de zaak.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Anoniem: 473765

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 473765 op 22-09-2012 16:52 . Reden: Remove ]

• Robkazoe
Mooie vooruitgang. 36 urige werkweek is erg lekker (spreek ik uit ervaring) en je gaat er netto ook wat op vooruit. Jammer dat je je auto moet inleveren, dat wel natuurlijk.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:48:
. Jammer dat je je auto moet inleveren, dat wel natuurlijk.
Lijkt me geen probleem als je daar 2 uur reistijd per dag mee bespaard :)

Anoniem: 473765

Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:48:
Mooie vooruitgang. 36 urige werkweek is erg lekker (spreek ik uit ervaring) en je gaat er netto ook wat op vooruit. Jammer dat je je auto moet inleveren, dat wel natuurlijk.
Ja zal de auto zeker missen (vooral de tankpas :P ). Maar deze baan lijkt mij beter op de lange termijn meer tijd voor mijn gezin en minder onzekerheden dan een consultant.
thejoker80 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:44:
[...]

Lijkt me geen probleem als je daar 2 uur reistijd per dag mee bespaard :)
Idd! Het is erg zonde al die tijd in de auto, en vaak kom je dermate laat thuis dat je lekker sporten, naar vrienden enz er bij in laat schieten. Ter vergelijking nu moet ik om 06:45 in de auto zitten, straks red ik het makkelijk met 08:00 op de fiets ;) .

• Voyage
  • Laatst online: 20-06 18:43
Anoniem: 473765 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:05:

Idd! Het is erg zonde al die tijd in de auto, en vaak kom je dermate laat thuis dat je lekker sporten, naar vrienden enz er bij in laat schieten. Ter vergelijking nu moet ik om 06:45 in de auto zitten, straks red ik het makkelijk met 08:00 op de fiets ;) .
Dat is iig heel wat waard, al die extra tijd!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 11:34

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 473765 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:05:

Dus je bespaart vooral in de ochtend tijd?
Dus langer op je bed liggen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Xpoint
Robkazoe schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:15:
Xpoint zal misschien hele goede vaardigheden hebben want (met alle respect) puur op zijn papieren verdient bijna niemand zo'n salaris. Iemand die vijf jaar in dienst is met een MBO4 diploma verdiend dit namelijk ook niet zo snel.
Als ik zo rondkijk, heb ik het inderdaad aardig goed voor elkaar. :) Heb gewoon 5 jaar op HBO niveau gewerkt wat bij sommige bedrijf erg in de smaakt valt. Zijn ook genoeg andere bedrijven die mij juist hebben afgewezen vanwege mijn lage opleiding. Maar in de randstad is genoeg werkt te vinden als C# programmeur en de salarissen zijn volgens mij overal wel goed, als je maar aantoonbare werkervaring hebt en je jezelf kan verkopen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 13:12
Opleiding(en): HBO CE
Certificaten: -
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: Leverancier van printers, scanners etc
Huidige functie: Medewerker verkoop binnendienst

13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: rijkostenvergoeding, onbeperkt gebruik maken van printers, scanners etc voor prive. Daarnaast mag ik opleidingen en/of cursussen volgen wanneer dit positieve invloed heeft op mijn werk.
Land: NL
Reistijd**: 25 min

Maandsalaris (bruto): 2000

Ondanks mijn weinige werkervaring toch een andere baan kunnen vinden. Heb bij mijn vorige werkgever geen verlenging gehad omdat ik door een operatie met complicaties voor langere tijd geen auto mocht rijden. Ik kon wel werken maar ik kon niet reizen en ze wilden niet dat ik vanuit huis ging werken :/

Ten opzichte van mijn vorige baan ben ik er iig op vooruit gegaan. Ten eerste 200 bruto per maand erbij. Verder krijg ik hier wel reiskosten en bij mijn vorige werkgever niet. Daarnaast is dit maar 20km enkele reis en mijn vorige werk 50km enkele reis.

[ Voor 14% gewijzigd door sarlo op 20-09-2012 20:40 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 18:10
Ligt het nu aan mij??

Ik zie hier 20 tot 25 jarige met lease bugetten van 600 euro :s zijn detacheerders weer aan het gooien met lease auto's of zo???

Toen ik nog 23 was. Kreeg ik ook een lease auto Budget was toen ook 600. Paar jaar later was dat naar beneden bijgesteld omdat de kosten niet opwogen bij de baten.. Dus een 23 jarige verdiende max 1900 uur prijs was 35 tot 45 eur.. Natuurlijk afhankelijk van zijn kennis nivo..

Of is het een beetje groot doenderij?? als ik op loonwijzer kijk is het gemiddelde salaris voor een helpdesk medewerker zo'n 1700 met 2 jaar ervaring. systeembeheerder 2000 met 2 jaar ervaring.. Nogmaals ook afhankelijk van je certificaten en natuurlijk je mondje mee hebben.

HBO heeft het over het algemeen wat beter als start salaris waarbij natuurlijk ook gekeken moet worden dat ze vaak wat ouder zijn als ze starten.. vaak is het dan al 2000 voor helpdesk en 2300 voor systeembeheer.

Kan me haast niet voorstellen dat werkgevers zo gul zijn nu behoorlijk grote bedrijven erg aan het bezuinigen zijn..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Reacher
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

Het ligt aan jou. Een goede werknemer is wat waard.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Grote bedrijven zijn aan het bezuinigingen maar er zijn ook genoeg mkb bedrijven waarbij het goed gaat op dit moment.

Dus ja, er zijn zeker ook nu mogelijkheden voor een goed salaris in deze tijd. Met name ict'ers met een hbo op zak lijken veel schaarser te worden. Zelf val ik ook in die categorie die je noemt en verdien ik toch echt een stukje meer dan de salariswijzer zegt volgens jou zonder dat ik er echt moeite voor heb moeten doen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 13:42
To_Tall schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:02:
Ligt het nu aan mij??

Ik zie hier 20 tot 25 jarige met lease bugetten van 600 euro :s zijn detacheerders weer aan het gooien met lease auto's of zo???
600 lijkt veel geld maar betekent eigenlijk zoiets als "Polo Bluemotion" :)

In de detachering / consultancy is de leaseauto nooit weggeweest. Standaard arbeidsvoorwaarde voor iedereen die bij de Logica's, Cap's en Atossen gaat werken dus ook voor een schoolverlater vers van het HBO. Bij werkgevers die veel MBO-ers aannemen liggen de arbeidsvoorwaarden vaak wat anders.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Detacheerders willen je mobiel hebben dus bieden ze een aantrekkelijke leaseauto aan. Dat merk je doordat je start salaris lager is in vergelijking met branches waarbij je geen leaseauto krijgt.
De auto's die je als YP'er kan rijden zijn in de catagorie MiTo/DS3/Ibiza/Polo waarbij je nog wat over houd en auto's zoals de Megane en Focus waarbij je leasebudget wel aardig op is. Nou niet bepaald dure auto's als je er vanuit gaat dat er wel 20-30k per jaar zakelijk gereden mee moet worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Ligt het nu aan mij??

Ach ja, zo bijzonder is een leaseauto natuurlijk ook weer niet, is gewoon een 'sigaar uit eigen doos'. Het is eigenlijk alleen heel interessant als je veel privé rijdt en dat dan niet meer hoeft te betalen, verder kost het je gewoon brutoloon en nog bijtelling. Anders kan je net zo goed zelf een goede auto kopen en een goede kilometervergoeding regelen.

Dus in dat opzicht is het allemaal niet zo spannend, dus ik zie ook niet zo in waar je je zo over verbaasd :)

--edit-- Het zijn idd vooral de 'schoolverlaters' die enorm kicken op een lease-auto, de meeste mensen komen er wel binnen een paar jaar achter dat het gewoon gereedschap is :P

[ Voor 39% gewijzigd door curvemod op 21-09-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

auto trekt ook veel jonge mensen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 23:31
.

[ Voor 99% gewijzigd door r.e.s op 22-09-2012 16:53 . Reden: Niet relevant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
jhuiting schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:42:
[...]

Ach ja, zo bijzonder is een leaseauto natuurlijk ook weer niet, is gewoon een 'sigaar uit eigen doos'. Het is eigenlijk alleen heel interessant als je veel privé rijdt en dat dan niet meer hoeft te betalen, verder kost het je gewoon brutoloon en nog bijtelling. Anders kan je net zo goed zelf een goede auto kopen en een goede kilometervergoeding regelen.

Dus in dat opzicht is het allemaal niet zo spannend, dus ik zie ook niet zo in waar je je zo over verbaasd :)

--edit-- Het zijn idd vooral de 'schoolverlaters' die enorm kicken op een lease-auto, de meeste mensen komen er wel binnen een paar jaar achter dat het gewoon gereedschap is :P
voor hetzelfde geld rij je geen nieuwe wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De schoolverlaters willen een lease auto omdat ze geen/amper prive vermogen hebben om een auto aan te schaffen, dan zullen ze of een oude auto moeten rijden of een eigen financieringsregeling moeten afsluiten. Dan is leasen ideaal. Probleemloos een nieuwe auto rijden tegen een vast bedrag waarvan je weet waar je aan toe bent.

Beetje sneue houding hier tov de schoolverlaters.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
matty___ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:26:
[...]

voor hetzelfde geld rij je geen nieuwe wagen.
Hangt van de bijtelling af. 0% of 14%? Nee. 20% maybe. 25% ja. En hangt natuurlijk van je kilometers af.

Dan tel ik de 600 euro die je baas aan de auto uitgeeft als extra brutoloon en de bijtelling die je bespaart. Als je slechts de bijtelling telt dan komt het vergelijk natuurlijk anders uit.
Om mijn punt te verduidelijken: stel dat je geen auto maar een zorgverzekering van de baas krijgt. Kost je baas 100 euro per maand. Kost jou wat inkomsten belasting, laten we zeggen 42 euro. Dan kun je zeggen: '' voor 42 euro koop je zelf geen zorgverzekering'. Klopt. Maar is wel een scheve vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Venxir schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:35:
Leeftijd: 2425
Werkervaring: Nog net geen 3 jaar3+ jaar
Werkgever: middelgroot bedrijf industriële automatisering en IT oplossingen(~100 man)
Huidige functie: Application Engineer(zowel in PLC/DCS techniek als IT oplossingen)

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto*: Ja, Honda Civic Hybride full options(850 p/maand incl. brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Consignatie-vergoeding, Internet vergoeding
Regio: Heel Nederland, maar meestal Utrecht op dit moment
Reistijd: Op dit moment 15 minuten, ook gevallen gehad van 1.5-2 uur.

Maandsalaris (bruto): €2420+10% €2660

* : 40.000 km per jaar en onbeperkt privé rijden Europa
Kleine update, maar zeker wel tevreden mee. Ook belofte dat ik lead engineer mag zijn bij een volgend project :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Blueone schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:43:
Grote bedrijven zijn aan het bezuinigingen maar er zijn ook genoeg mkb bedrijven waarbij het goed gaat op dit moment.

Dus ja, er zijn zeker ook nu mogelijkheden voor een goed salaris in deze tijd. Met name ict'ers met een hbo op zak lijken veel schaarser te worden. Zelf val ik ook in die categorie die je noemt en verdien ik toch echt een stukje meer dan de salariswijzer zegt volgens jou zonder dat ik er echt moeite voor heb moeten doen.
Nou ja.. Lease auto's zoals een Polo zijn in lease niet zo heel duur voor een wagenpark beheerder 300 400 euro.. Ik heb zojuiste een Magane besteld 500 euro.. Kan ook een durdere klasse nemen maar denk ook aan de bijtelling ;-)

Zelf: om ontopic te blijven ;-)

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO Beheer Informatie systemen
Certificaten: MSTSC, MCSE 2003 ITIL 2 + 3
Laptop: Nee / optie indien nodig voor werk
Vakantiegeld: Ja 8.33%
13/14e maand of winstuitkering: Ja 2% van de gedraaide omzet van de voorgaande maand
GSM: Nee.. Onkoste vergoeding telefoon
Leaseauto*: Ja C klasse
Reistijd**: Afhankelijk klant Max 60 Min

Maand salaris(bruto): 2850

Ik wil me BTW meer gaan specialiseren in comunicatie, dus Lync SharePoint en Exchange.. \Lync als volledige PBX vervanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
t_captain schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:43:
[...]

Hangt van de bijtelling af. 0% of 14%? Nee. 20% maybe. 25% ja. En hangt natuurlijk van je kilometers af.

Dan tel ik de 600 euro die je baas aan de auto uitgeeft als extra brutoloon en de bijtelling die je bespaart. Als je slechts de bijtelling telt dan komt het vergelijk natuurlijk anders uit.
Om mijn punt te verduidelijken: stel dat je geen auto maar een zorgverzekering van de baas krijgt. Kost je baas 100 euro per maand. Kost jou wat inkomsten belasting, laten we zeggen 42 euro. Dan kun je zeggen: '' voor 42 euro koop je zelf geen zorgverzekering'. Klopt. Maar is wel een scheve vergelijking.
30k bij de bank kost je,volgens de abn, tussen de 615 en 769 per maand, plus allrisk/belasting, brandstof en onderhoud ben je veel meer kwijt
Je baas gaat natuurlijk alleen de zakelijke km vergoeden en met 19ct/km kun je bijna geen auto meer rijden.

Ik denk dat het erg afhankelijk is per situatie. Maar mij lijkt, als je geen auto hebt en geen spaargeld, een leaseauto de betere optie.
Daarnaast is prive een nieuwe auto kopen sowieso onzin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
matty___ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:08:
[...]

Daarnaast is prive een nieuwe auto kopen sowieso onzin :+
Dat lijkt me de meest belangrijke reden. Nieuwe auto's zijn prive bijna niet te rijden tenzij je echt goed in de salaris zit. Maar anders is het voor de meeste mensen niet weggelegd. En van de mensen om mij heen die ooit eens nieuw hebben gekocht, vonden het over het algemeen niet waard. Maar goed, we verzanden nu in de leaseauto's terwijl het over salaris gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 21-09-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
matty___ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:08:
[...]

30k bij de bank kost je,volgens de abn, tussen de 615 en 769 per maand, plus allrisk/belasting, brandstof en onderhoud ben je veel meer kwijt
Je baas gaat natuurlijk alleen de zakelijke km vergoeden en met 19ct/km kun je bijna geen auto meer rijden.
2 senarioos :+

1ste Baas vraagt aan jou een bijdragen lease. je bent dan naast je bijtelling nog een beetje geld extra kwijt
2de.. Je baas kan jou niet verbieden in de auto te rijden.. daarnaast betaal je bijtelling of in 2013 ga je bijtelling betalen (geen prive wordt dadelijk ook met bijtelling belast) en je betaald niets extra's bij tenzij je over de 12500 Km/j heen gaat.

Laat maar zat scheef te lezen :+ vrijdag :-)

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 21-09-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

Ligt het nu aan mij??

Het maakt wel even een groot verschil of dit inclusief of exclusief brandstof is. 600 euro inclusief brandstof is toch wel echt de onderklasse qua auto's, zeker bij een groot aantal kilometers per maand... Goedkoper vind je ze dan niet. 600 euro excl. brandstof is wel redelijk ruim.

Heb ooit gesolliciteerd voor een baan met een leasebedrag van 750 euro incl. brandstof, daarmee zat er misschien net een Golf (in die klasse in elk geval) in.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brjoris
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06-2023
Opleiding(en): HBO-Developer
Werkervaring: 2,5 jaar (Dit is eerste IT JOB)
Werkgever: Internetmarketing toepassingen
Huidige functie: Web ontwikelaar voornamelijk php etc

13/14e maand of winstuitkering:13de maand + 14de maand (extra bonus geen ide waarop berekend)
Laptop: Nee
Leaseauto*: Ja, bedrag rond 550 euro (Ik rijd met opel astra 5deurs middel klasse uitvoering)
Werkweek: 38uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tankkaart onbeperkt in belgie. Mogelijkheid opleidingen te volgen in kader van functie. 100 euro netto onkostenvergoeding thuiswerk,
Land: Belgie
Regio: Brussel
Reistijd**: 30min

Maandsalaris (bruto): 2850

Al bij al ben ik zeker tevreden zeker voor mijn eerste IT developer ervaring, maar ik stel mij de vraag voor in de toekomst of het niet verstandiger is om over te schakelen naar .net of java wordt er daar niet meer geld verdient? Ik krijg regelmatig mails binnen van aanwerving kantoren waarvan loon vermelding in de 4500 Euro bruto staat vandaar...

[ Voor 22% gewijzigd door brjoris op 21-09-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 13:08
brjoris schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:13:
Opleiding(en): HBO-Developer
Werkervaring: 2,5 jaar (Dit is eerste IT JOB)
Werkgever: Internetmarketing toepassingen
Huidige functie: Web ontwikelaar voornamelijk php etc

13/14e maand of winstuitkering:13de maand + 14de maand (extra bonus geen ide waarop berekend)
Leaseauto*: Ja, bedrag rond 550 euro (Ik rijd met opel astra 5deurs middel klasse uitvoering)
Werkweek: 38uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tankkaart onbeperkt in belgie. Mogelijkheid opleidingen te volgen in kader van functie. 100 euro netto onkostenvergoeding thuiswerk,
Land: Belgie
Regio: Brussel
Reistijd**: 30min

Maandsalaris (bruto): 2850

Al bij al ben ik zeker tevreden zeker voor mijn eerste IT developer ervaring, maar ik stel mij de vraag voor in de toekomst of het niet verstandiger is om over te schakelen naar .net of java wordt er daar niet meer geld verdient? Ik krijg regelmatig mails binnen van aanwerving kantoren waarvan loon vermelding in de 4500 Euro bruto staat vandaar...
Ik denk dat je boven het gemiddelde zit van een vergelijkbare java/.net-functie . Wat wervingbureaus vermelden zou ik met een korreltje zout nemen.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
brjoris schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:13:
Ik krijg regelmatig mails binnen van aanwerving kantoren waarvan loon vermelding in de 4500 Euro bruto staat vandaar...
Dat is voornamelijk voor senior developers met meer dan 10 jaar werkervaring.

Echt niet voor broekies die net 2 jaar bezig zijn, en dan ook nog eens in PHP.

Je bent op dit moment best wel overbetaald eigenlijk :P

Tenzij de lonen in België veel hoger liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 24-09-2012 08:28 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 14:41
Metalfreak schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:45:
[...]

Het maakt wel even een groot verschil of dit inclusief of exclusief brandstof is. 600 euro inclusief brandstof is toch wel echt de onderklasse qua auto's, zeker bij een groot aantal kilometers per maand... Goedkoper vind je ze dan niet. 600 euro excl. brandstof is wel redelijk ruim.

Heb ooit gesolliciteerd voor een baan met een leasebedrag van 750 euro incl. brandstof, daarmee zat er misschien net een Golf (in die klasse in elk geval) in.
Leasebedragen zijn van een heleboel factoren afhankelijk. Hoeveel kilometers per jaar je mag rijden, hoe veel jaar je met een auto moet doen, of de verzekeringen in de prijs in begrepen zijn. Ik vind het lastig om dit goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Canero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik begin als starter voor een bedrijf die diensten verleend m.b.t. het beheren en aanleggen van netwerken bij diverse klanten.

Opleiding(en): MBO4 - ICT Beheer
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlening

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering gekoppeld aan de geleverde prestaties en inzit voor het bedrijf
Leaseauto: Catagorie A (€450)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €65 onkosten vergoeding, mogelijkheid tot diverse cursusses
Reistijd: 45 min

Maandsalaris (bruto): €1750

B.NET: dannycanero#2948 | Main WoW: Tanodal @ Defias Brotherhood | GM GoT-WoW@Defias Brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Ik heb het volgende aanbod gekregen (en al afgewezen met een tegenbod). Ik ben toch wel benieuw naar jullie meningen

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO
Certificaten: vcp-410, lpic-1
Werkervaring: 13 jaar
Huidige functie: Senior Unix Engineer

het aanbod;
Functie: (Senior?) Unix Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: ja
Leaseauto*: €500/VW polo klasse
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd**: 30 minuten
Maandsalaris (bruto): €3100
Contract voor 6 maanden
Vergoeding voor standby diensten (1 x per 6 weken ongeveer): niet gespecificeerd.

In eerste instantie was er sprake van een Senior functie, maar ik heb het nu met een vraagteken geplaatst omdat het onduidelijk is voor mij op dit moment.
De werkzaamheden omvatten standaard zaken die bij een systeembeheerders functie horen.
Een telefoon hoef ik niet, ik heb al prive een telefoon. Wel verwacht ik voor de standbydiensten een communicatie middel. Een laptop lijkt me niet meer dan logisch gezien de functie en werkzaamheden. Daarnaast mag ik het toch niet houden en prive heb ik echt wel betere. Dus ik heb gezegd dat ik beiden niet als extra zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Telefoon en laptop zijn inderdaad in eerste instantie geen extra's. Dat is gewoon gereedschap. Een laptop kan je wel als extra zien als je zelf geen laptop hebt en je werk laptop ook als prive laptop kan gebruiken.
Een leaseauto is ook enkel een extra wanneer je (onbeperkt) prive kilometers mag rijden zonder extra kosten, op bijtelling na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VorCha schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:40:
Ik heb het volgende aanbod gekregen (en al afgewezen met een tegenbod). Ik ben toch wel benieuw naar jullie meningen

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO
Werkervaring: 13 jaar
Huidige functie: Senior Unix Engineer
[...]
het aanbod;
Functie: (Senior?) Unix Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: ja
Leaseauto*: €500/VW polo klasse
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd**: 30 minuten
Maandsalaris (bruto): €3100
Contract voor 6 maanden
Vergoeding voor standby diensten (1 x per 6 weken ongeveer): niet gespecificeerd.
Ik neem aan dat je qua salaris boven de 3100 zit, qua contract iets beters bebt dan 6 maanden en ook een pensioenregeling hebt bij je huidige baas. Qua functie zie ik ook geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
t_captain schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:14:
[...]

Ik neem aan dat je qua salaris boven de 3100 zit, qua contract iets beters bebt dan 6 maanden en ook een pensioenregeling hebt bij je huidige baas. Qua functie zie ik ook geen vooruitgang.
Ik zit er boven inderdaad en ben de gesprekken ingegaan met een indicatie voor €3800. Nu heb ik een conctract voor een jaar. Geen Lease auto maar OV 1ste klas jaarkaart. De functie is geen vooruitgang in naam, maar wel in vorm in mijn visie.
Pensioen heb ik nu 50% regeling en een eindejaars uitkering van 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 14:28
Werkervaring: 0
Werkgever: Retail
Huidige functie: Applicatie beheerder

Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: 0 - 2 % eindejaarsuitkering
Werkweek: 35u/pw
Pensioenregeling: 2/3e werkgever, 1/3e werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 15% korting op hun producten, 10% korting op basisverzekering en 15% korting op aanvullendeverzekering
Regio: Randstad

Maandsalaris (bruto): 2250

Als net afgestudeerde ben ik blij dat ik zo'n aanbieding heb gekregen. Dit is het 2e bedrijf waar ik gesolliciteerd heb dus dat is redelijk goed gegaan. Een dag in de 2 weken ben ik vrij dus dat is ook niet verkeerd (vandaar de 35u/pw). Salaris is niet uitstekend maar wel goed en i.c.m. secundaire voorwaarden is dat nog beter.

Ik ben tevreden en heb zin om te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 09:36
VorCha schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:08:
[...]

Ik zit er boven inderdaad en ben de gesprekken ingegaan met een indicatie voor €3800. Nu heb ik een conctract voor een jaar. Geen Lease auto maar OV 1ste klas jaarkaart. De functie is geen vooruitgang in naam, maar wel in vorm in mijn visie.
Pensioen heb ik nu 50% regeling en een eindejaars uitkering van 8%
Werke je voor een NL of internationaal bedrijf? Natuurlijk is alles >3K p/m aan loon boven gemiddeld dus prima loon. maar bij een USA bedrijf met jou werkervaring, leeftijd en als je een echte SR Unix man bent dan zou ik eerder 5k verwachten.
Tsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:45:
Telefoon en laptop zijn inderdaad in eerste instantie geen extra's. Dat is gewoon gereedschap. Een laptop kan je wel als extra zien als je zelf geen laptop hebt en je werk laptop ook als prive laptop kan gebruiken.
Een leaseauto is ook enkel een extra wanneer je (onbeperkt) prive kilometers mag rijden zonder extra kosten, op bijtelling na.
Zie het niet veel hier in dit topic dat mensen dat begrijpen d:)b

PS. Wat ik bedoel met echte SR Unix man. is dus echte kennis. Veel mensen noemen zichzelf al systeem beheerder als ze en wifi Cisco AP/routertje bij opa en oma kunnen activeren 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

RBH

voil schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:25:
Werkervaring: 0
Werkgever: Retail
Huidige functie: Applicatie beheerder

Vakantiedagen: 175
13/14e maand of winstuitkering: 0 - 2 % eindejaarsuitkering
Werkweek: 35u/pw
Pensioenregeling: 2/3e werkgever, 1/3e werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 15% korting op hun producten, 10% korting op basisverzekering en 15% korting op aanvullendeverzekering
Regio: Randstad

Maandsalaris (bruto): 2250

Als net afgestudeerde ben ik blij dat ik zo'n aanbieding heb gekregen. Dit is het 2e bedrijf waar ik gesolliciteerd heb dus dat is redelijk goed gegaan. Een dag in de 2 weken ben ik vrij dus dat is ook niet verkeerd (vandaar de 35u/pw). Salaris is niet uitstekend maar wel goed en i.c.m. secundaire voorwaarden is dat nog beter.

Ik ben tevreden en heb zin om te beginnen!
175 vakantiedagen? Waar kan ik solliciteren? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Haha, dat was een foutje natuurlijk. ;)

175 uur / 35 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Als je 1 dag (8 uur) in 2 weken vrij bent, moet dat dan geen 36 ipv 35 uur zijn?

En €2250 voor iemand met nul ervaring vind ik best redelijk, zeker als dat voor 35/36 uur is. Voor 40 uur zou dat €2500 zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Het is echt 35u en je hebt gelijk dat het met 40u werken, €2500 wel erg netjes is. Ik ben dan ook wel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Unknown Alien schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:33:
[...]

Werke je voor een NL of internationaal bedrijf? Natuurlijk is alles >3K p/m aan loon boven gemiddeld dus prima loon. maar bij een USA bedrijf met jou werkervaring, leeftijd en als je een echte SR Unix man bent dan zou ik eerder 5k verwachten.
Helaas kom ik nog wat certificeringen tekort om 5k te verantwoorden, maar dat ligt aan tijdgebrek niet aan kennis of ervaring. Ik werk nu voor de overheid in NL maar werd gevraagd voor iets wat me heel interressant lijkt. Dus ben ik de gesprekken in gegaan, maar het aanbod viel me tegen. Daarop een tegenaanbod gedaan en gezegd dat er misschien nog maar een gesprek moet volgen over wat de plannen zijn en hoe ik daarin pas. En waar ik dacht een afwijzing te verwachten, werd er gezegd kom maar praten. Dus het is nog niet afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
VorCha schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:01:
[...]

Helaas kom ik nog wat certificeringen tekort om 5k te verantwoorden, maar dat ligt aan tijdgebrek niet aan kennis of ervaring. Ik werk nu voor de overheid in NL maar werd gevraagd voor iets wat me heel interressant lijkt. Dus ben ik de gesprekken in gegaan, maar het aanbod viel me tegen. Daarop een tegenaanbod gedaan en gezegd dat er misschien nog maar een gesprek moet volgen over wat de plannen zijn en hoe ik daarin pas. En waar ik dacht een afwijzing te verwachten, werd er gezegd kom maar praten. Dus het is nog niet afgelopen
Jammer dat je met jouw levens ervaring en werk ervaring nog gekeken wordt naar een certificering.

Aan de andere kant misschien ben jij wel content met je huidige inkomen en heb je niet meer dan dat nodig en hou je elke maand teveel geld over :)

Wat ik erg mis in de info die men in hun post bijvoegt is de verantwoordelijkheid wat men heeft in zijn functie. Wat bij de ene werkgever systeem beheer is bv alleen server bijhouden kan bij de andere servers bijhouden en procurement en internationaal reizen.
Dan zou een loon verschil van €500 eerder terecht zijn.

Zie namelijk zoveel verschillen van lonen hier waarbij de leeftijd tussen de 20 en 40 jaar. Waarbij sommige minder certificaten/diploma's hebben en toch een hoger loon hebben en zelfde functie titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Unknown Alien schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:23:
[...]

Jammer dat je met jouw levens ervaring en werk ervaring nog gekeken wordt naar een certificering.
Dank je, maar het wordt wel minder, het is vooral een factor bij het bepalen van het salaris.
Aan de andere kant misschien ben jij wel content met je huidige inkomen en heb je niet meer dan dat nodig en hou je elke maand teveel geld over :)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben content met elke € die ik zelf verdien, maar ik hou zeker niet over. En met de persoonlijke toekomst die ik voor ogen heb is het in ieder geval nog niet genoeg.
Wat ik erg mis in de info die men in hun post bijvoegt is de verantwoordelijkheid wat men heeft in zijn functie. Wat bij de ene werkgever systeem beheer is bv alleen server bijhouden kan bij de andere servers bijhouden en procurement en internationaal reizen.
Dan zou een loon verschil van €500 eerder terecht zijn.
Daar hou ik ook wel rekening mee in mijn eigen overwegingen, volgende keer als ik overstap zal ik een kleine opsomming maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
VorCha schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:51:
[...]

Dank je, maar het wordt wel minder, het is vooral een factor bij het bepalen van het salaris.

[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben content met elke € die ik zelf verdien, maar ik hou zeker niet over. En met de persoonlijke toekomst die ik voor ogen heb is het in ieder geval nog niet genoeg.

[...]

Daar hou ik ook wel rekening mee in mijn eigen overwegingen, volgende keer als ik overstap zal ik een kleine opsomming maken
geen idee wat .voor persoonlijke toekomst je voor ogen hebt, maar twijfel of je loon genoeg zal zijn. Ik ben net papa geworden van de 1ste en mijn loon is nu ~4700 p/m en voor mijn gevoel kan er nog wel weer 2K bijkomen terwijl de luiers vaak in de aanbieding zijn :+

Jezelf goed verkopen is ook een kunst en je moet geluk hebben. Als een werkgever juist iemand nodig hebt zoals jij kwa persoonlijkheid (minstens zo belangrijk) en kennis/werkervaring en je voelt dat aan dan is er goed ruimte voor onderhandelingen. Zelf ben ik niet voor om vel over neus proberen te halen, want dat is nooit goed voor de eventuele werk relatie.

Suc6 met de onderhandelingen. Economie zal niet veel uit mogen maken, want goeie ICTers zijn er niet in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dan weet ik niet wat voor levenstijl jij erop nahoud, maar ik kan met 2400 bruto een gezin als 1 verdiener met 2 kleine kinderen en een huis onderhouden. Dus die 4700 moet je heel makkelijk 1 kind met toebehoren kunnen onderhouden ;)

Maar dat is wellicht offtopic ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
Unknown Alien schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:25:
[...]

geen idee wat .voor persoonlijke toekomst je voor ogen hebt, maar twijfel of je loon genoeg zal zijn. Ik ben net papa geworden van de 1ste en mijn loon is nu ~4700 p/m en voor mijn gevoel kan er nog wel weer 2K bijkomen terwijl de luiers vaak in de aanbieding zijn :+
Mijn oudste is net 10 geworden en de tweede wordt volgend jaar februari 9. Het eerste huwelijk is gestrand. Met mijn 2e liefde staat een 3e kind voor mij en haar eerste wel in de planning. Daarnaast snowboard ik nogal fanatiek en muziek maken doe ik ook nog ergens. Ik zou niet op tweakers zitten als ik computers niet ook leuk zou vinden.

[quote]
Jezelf goed verkopen is ook een kunst en je moet geluk hebben. Als een werkgever juist iemand nodig hebt zoals jij kwa persoonlijkheid (minstens zo belangrijk) en kennis/werkervaring en je voelt dat aan dan is er goed ruimte voor onderhandelingen. Zelf ben ik niet voor om vel over neus proberen te halen, want dat is nooit goed voor de eventuele werk relatie.[/ :) quote]

Ergens zitten en het gevoel hebben dat je onderbetaald en ondergewaardeerd wordt is in ieder geval ook niet goed. Ik ben blijkbaar nodig want zij belden mij.
Suc6 met de onderhandelingen. Economie zal niet veel uit mogen maken, want goeie ICTers zijn er niet in overvloed.
Ik merk sinds eind 2011 dat goede ICTers inderdaad niet meer in overvloed zijn. Ik wordt in ieder geval wekelijks gevraagd voor functies. Meestal loopt het op niets uit, daar niet van, maar er zit elke maand wel een tussen waar ik op reageer of wat uitloopt op in ieder geval een eerste gesprek. Dat was voor mij in 2010 wel anders. Toen moest ik over met mn CV aankloppen in de hoop dat ik uitgenodigd werd voor een gesprek.

Ik ben in de luxe positie dat ik eens echt voor mezelf kan gaan kiezen. Qua beloning, qua functie en qua toekomst perspectief.

Ik vind het aanbod wat ik heb gekregen echter magertjes en ben nog steeds benieuwd wat andere daar over te zeggen hebben. Toch vind ik de partij dermate interressant dat ik een tegenbod heb gedaan en zoals ik al zei, zowaar ik ben nog steeds met ze in gesprek.

[ Voor 0% gewijzigd door VorCha op 24-09-2012 18:02 . Reden: even quotjes goed zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 21:41
Intussen een nieuwe baan vandaag begonnen, in iedergeval voor 3 maanden, en evt verlenging, ligt eraan of het project dat deze week gaat starten goed gaat bevallen bij de opdrachtgever (pilot fase dus).

Heb hiervoor 3 ½ maand bij een andere werkgever gewerkt, in de electrotechniek kant, verdiende daar €1850 per maand, maar wel een auto daarbovenop nog.
En daarna nog ff 3 weken laptops gerepareerd voor €1500 per maand.

Dus vind het onderste een hele vooruitgang, en hoop dat het project langer gaat duren dan 3 maanden, en ik dus ook langer daar kan blijven werken :)

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer niveau 4
Certificaten: niet noemenswaardig, wil zelf nog wel MS certificaten gaan halen.
Werkervaring: om en nabij 1 jaar
Werkgever: Randstad (Werkzaam bij Philips op de HTC)
Huidige functie: 2de/3de lijns werknemer

Vakantiedagen: 24
GSM: krijg ik als het goed is nog, alleen voor zakelijk
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: 2,6% van het bruto uurloon, geen eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding van €7,94 netto per dag
Regio: HTC Eindhoven
Reistijd**: 40min enkele reis

Maandsalaris (bruto): 2000
( Ik word per week betaald, dus eigenlijk krijg ik €461,5 per week )

Wat vinden jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:39
Leeftijd: 24 (bijna 25)
Opleiding(en): MBO ICT 3 + MBO Netwerkbeheerder Niveau 4
Certificaten: geen (ik wil graag beginnen maar nog niet duidelijk wat)
Werkervaring: 2 jaar (+ 2 jaar ervaring als medewerker technische dienst computerwinkel)
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Assistent systeembeheerder / netwerkbeheerder
Leaseauto*: nee

Pensioenregeling: -

Regio: Groningen
Reistijd**: 5 min (fiets)

Maandsalaris (bruto): 1770

Is dit een loon wat bij mijn werkervaring etc. past? Ik heb een grote verantwoordelijkheid omdat mijn collega er vaak maar halve dagen is.

Ik heb dit jaar mijn diploma afgerond dmv een BBL traject. Ik ben nu 2 jaar in dienst en heb sinds kort een vast contract gekregen.

Ik zou graag weer beginnen met iets maar ik zit te twijfelen tussen HBO of certificaten (MCSA etc.)

Als ik een andere ben zaak wil ik werk als systeembeheerder / netwerkbeheerder / werkplekbeheerder.
Misschien een soort Exchange / Support specialist, want dat lijkt me ook wel leuk.

Toch gaat de voorkeur naar normaal systeembeheer / werkplekbeheer maar ook bijvoorbeeld plaatsen van servers vind ik erg leuk. Ik wil graag in beweging zijn namelijk. Wat raden jullie mij voor functie aan.

Ik denk dat ik HBO toch niet ga afronden en wil daarom het liefste mijn salaris verhogen op een andere manier, dit lijkt mij dan toch certificaten. Wat zijn echt de meest gevraagde certificaten (itil en prince?)

Als ik met certificaten ga beginnen welke kan ik dan het beste gaan doen, omdat ik heb gehoord dat het geen zin heeft om nu nog MCITP te gaan doen omdat die in juli 2012 verlopen.

Wat raden jullie mij aan om mij salaris ongeveer te verhogen naar € 2200+ bruto

Alvast bedankt,

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
qwasd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:13:
[...]

Ik zou graag weer beginnen met iets maar ik zit te twijfelen tussen HBO of certificaten (MCSA etc.)

Als ik een andere ben zaak wil ik werk als systeembeheerder / netwerkbeheerder / werkplekbeheerder.
Misschien een soort Exchange / Support specialist, want dat lijkt me ook wel leuk.

Toch gaat de voorkeur naar normaal systeembeheer / werkplekbeheer maar ook bijvoorbeeld plaatsen van servers vind ik erg leuk. Ik wil graag in beweging zijn namelijk. Wat raden jullie mij voor functie aan.

Ik denk dat ik HBO toch niet ga afronden en wil daarom het liefste mijn salaris verhogen op een andere manier, dit lijkt mij dan toch certificaten. Wat zijn echt de meest gevraagde certificaten (itil en prince?)

Als ik met certificaten ga beginnen welke kan ik dan het beste gaan doen, omdat ik heb gehoord dat het geen zin heeft om nu nog MCITP te gaan doen omdat die in juli 2012 verlopen.

Wat raden jullie mij aan om mij salaris ongeveer te verhogen naar € 2200+ bruto

Alvast bedankt,

Groeten
Het ligt een klein beetje aan je werkgever, maar dit zijn prima punten voor een loopbaan-ontwikkelingsplan. Je hebt al helder wat je ongeveer wilt, en waar je qua salaris wilt uitkomen - dus vraag een keer een gesprek aan, dat je samen kunt kijken hoe je jouw doelen binnen die organisatie kunt verwezenlijken.
Met een vast contract in deze tijd kun je (als je jezelf in de toekomst ook nog bij dat bedrijf ziet werken) meer richten op wat binnen het bedrijf past dan wat momenteel op de markt 'hot' is. Wat je zelf al aangeeft, die certificaten komen en gaan - dus het is belangrijker om met jouw kennis goed aan te sluiten op de vraag bij je werkgever.
Zogezegd; ik zou het gewoon even voorleggen. Gemotiveerde werknemers die willen groeien en een doel hebben zien ze graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Opleiding(en): HBO Informatica, Talentprogramma werkgever
Certificaten: Oracle Certified Professional: Java SE 6 Programmer en nog wat andere niet-relevante
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Financiële instelling
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 34 dagen
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1e-klas treinabonnement
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 50 minuten

Maand salaris (bruto): ?

Mijn salaris is een vraagteken: dit omdat ik graag wil weten wat jullie een acceptabel salaris vinden? Op het moment zijn de beoordeling,- en promotierondes gaande, waardoor ik van tevoren mijn marktwaarde wil bepalen.

Loonwijzer geeft aan: € 2800,-
Intermediair geeft aan: € 2950,-

Wat vinden jullie een reëel salaris afgaande op bovenstaande omschrijving?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]