Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.505.950 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
Sollicitatieronde en onderhandeling is achter de rug, dus het salaris is inderdaad het definitieve voorstel waar ik ja of nee tegen kan zeggen. Het is inderdaad een mooi voorstel bij een zeer goede werkgever.

Wat betreft (huidige) salaris:
Het is fors, dat weet ik ook wel. Stoer doen hoef ik niet, want ik krijg het elke maand gestort en heb nog zat groei door te maken. Ik post dit ook om een indicatie te geven dat bepaalde salarissen gewoon mogelijk zijn in Nederland. Daar er zat gepost wordt over baanwisseling, heb ik het ook gewoon gepost. Mochten mensen dus bezig zijn met hun carrière als consultant of analist in de financiële wereld, dan hebben ze hierbij gelijk een voorbeeld. Ik had dat vroeger namelijk niet, dus leek me wel handig. Mensen in de beleggingswereld verdienen ook weer meer, maar daar heb ik geen beeld van.

De functie business/management consultant is een eindfunctie bij bedrijven en dus best zwaar. Ik heb er dus al zat in mijn omgeving zien sneuvelen. Ik sneuvel ook nog wel een keertje. Misschien dit jaar, misschien over 5 jaar. Who knows.

Extra regelingen zijn best mooi, zoals hypotheekkorting, maar ik twijfel wel om dit te doen. Je moet toch je hypotheek overzetten met kosten en mocht het jaarcontract niet verlengd worden, weg korting. Mocht iemand daar ervaring mee hebben, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rody schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:59:
Sollicitatieronde en onderhandeling is achter de rug, dus het salaris is inderdaad het definitieve voorstel waar ik ja of nee tegen kan zeggen. Het is inderdaad een mooi voorstel bij een zeer goede werkgever.
[...]
nuttige post voor mij, ik zit morgen in onderhandeling en was vandaag aan het dubben over mijn ondergrens. 4200 voor 36urige werkweek zat ik aan te denken. misschien toch iets oprekken naar boven...

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
Anoniem: 467489 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:32:
[..]
Certificaten: TMap Next Foundation, ITIL Foundation, ISTQB Foundation
Werkervaring: 5½ jaar
[..]
Maandsalaris (bruto): € 2600,- (+ €1,50 bruto variabel)
[..]
(Startsalaris 2007 was €2200,- zonder leasebijdrage & variabel loon)

Wat denken jullie hiervan?
Gezien je ervaring zou je wel hoger mogen (moeten?) zitten, vooral omdat je in 5,5 jaar maar 400 euro bent gestegen. De vraag is natuurlijk of je die financiële stap bij deze werkgever voor elkaar krijgt.

Ik zie overigens alleen de foundation certificaten voor testen staan, staan de advanced level certificeringen al op de planning? Gezien je ervaring is het daar nu wel tijd voor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:20

Seraphin

Meep?

nare man schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Wel van belang lijkt mij dan of die korting ook blijft gelden als je bij die grote financiële dienstverlener vertrekt. Kennis van mij had hetzelfde, ook 35-40% korting op hypotheekrente, maar dan moest ze wel bij <bank> blijven werken.

Dit soort tactieken is natuurlijk bekend in HR-land als de 'golden ball and chain'. De overgrote meerderheid van de mensen kan het toch niet laten om dan maar gewoon 30-40% méér te lenen dan ze zonder die korting hadden kunnen lenen, en dan heeft de werknemer ze goed in de tang.
Ik durf wel te zeggen hoe die hypotheekkorting grofweg werkt (kunnen kleine variaties in zitten als ik toch het verkeerde bedrijf in gedachten heb, maar zelfs dan zal ik er niet ver naast zitten, genoeg kennissen bij de andere kanshebber):

- Je betaalt inderdaad minder hypotheekrente, maar dat is gerekend doorgaans over het hoogste tarief (dus: het commerciële tarief plus elke denkbare opslag, dit zal vaak een stuk hoger liggen dan wanneer je "gewoon" als klant je aanvraag doet), het "gat" met wat je als normale klant betaalt kan daardoor al een stuk kleiner worden (b.v. effectief +/-20% minder bruto te betalen rente)
- Zodra je vertrekt bij je werkgever, vervalt de korting. Meestal (maar niet altijd!) is er een aanvullende clausule dat je dan zonder boeterente mag overstappen naar een andere aanbieder. (en zelfs dan zit je met oversluitkosten)
- Er zijn variërende eisen m.b.t. je arbeidscontract; bij sommige werkgevers kom je pas voor de korting in aanmerking als je minimaal 1 jaar in dienst bent en/of een vaste aanstelling hebt.

Dat van die gouden ketting vindt HR al heel lang helemaal niet zo prettig meer (vastgeroeste mensen die blijven plakken vanwege de financiële consequenties van een overstap, administratief gedoe), o.a. daarom is het maximale leenbedrag gelijk aan de normale commerciële richtlijnen; je kan dus wel goedkoper lenen, maar niet méér.

Begrijp me niet verkeerd; het is een zeer prettige secundaire voorwaarde. Maar bij salarisniveau's zoals hierboven genoemd kun je je afvragen of het voordeel op blijft wegen tegen de extra afhankelijkheid. (Sterker nog: zodra je in het 52% IB tarief valt, wordt het effect op je netto lasten minder :P)

[ Voor 28% gewijzigd door Seraphin op 26-07-2012 11:03 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 16:32
Notna schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:13:
[...]

[...]

Niet op die leeftijd, maar dan kan je wl hoger inzetten op salaris. HBO start doorgaans vanaf 2k, wat certificaten erbij en je gaat al hard met je 24 jaar.

Als je 24 bent en enkel je middelbare school gedaan hebt kan je niet verwachten een salaris van 2500 euro te krijgen. Dan is 1600 niet zo heel gek tbh

Kijk ik wil niet onaardig doen of neerbuigend zijn naar mensen, maar het is nu eenmaal de realiteit dat je ervaring in de It nodig hebt of cetificaten/ opleiding. Anders moet je heel laag inzetten en je realiseren dat men je niet zomaar gaat aannemen of meer salaris gaat geven :)

En zelfs buiten de IT heb je IETS nodig om aan te tonen eat je kan. En dan kan je wel vermelden dat je een poging to een WO studie hebt gedaan, maar voor een werkgever is dat niets waard en im zou het zeker niet op mijn CV zetten. Als de vraag naar het gat komt kan je dat altijd nog uitleggen if need be. Tenzij die studie destudie is die je nu thuis aan het doen bent, dan zeg ik niets ( maar dan zou ik aangeven dat ik er mee bezig ben, niet dat je 1,5 jaar watgedaan hebt :) )
Als er 3 mensen zijn die bij mij solliciteren ( ben leidingegevende) 1) 2 jaar ervaring en geen papieren, 2) HBO 2 jaar ervaring en 3) geen opleiding en 6 jaar werk ervaring. dan komen de 2e en 3e gesprek en zal de 3e zeker niet onderdoen aan 2e. Zal ze ook beide hetzelfde inkomen bieden.

Het geldt ook voor wat voor werkgever je wilt gaan werken. Financieële sector en consultancy zijn diploma's en certificaten een vereiste. Zeker als je minder dan 6 jaar werkervaring hebt.

Ik ben zelf 35 en zit 13 jaar in de IT en zit nu per maand op €4730 (niet geweldig, maar zeker verre van slecht) . Heb wel Mick$Soft trainingen gedaan mcsa, A+ network essentials MOUS dat soort spul. Communicatie trainingen. PeopleSoft trainingen. HBO gedaan, maar niet afgemaakt. Waarom niet simpel ik heb een hekel aan leren en vind dat ook echt niet leuk om boeken van 1000 pagina's te gaan lezen en de hoofdreden was dat ik had een goeie baan aangeboden had gekregen. Op me 29/30e had ik 4K p/m. Heb wel veel gereist naar N-USA en West europa internationale grote projecten. Hele kantoor verhuizingen tot interrnationale server park upgrades.

Heb daar geen afgeronde HBO of WO voor nodig gehad gewoon gezonde hersens en heel veel plezier in werken (Al twijfelt me vrouw wel eens aan me gezonde hersens :P ) :+

Afgeronde HBO bied je wel meer mogelijkheden zonder een dergelijke afgeronde opleiding heb minder snel kans om dezelfde functie te krijgen en zelfde loon.

Ik raad iedereen wel aan als je de mogelijkheid hebt om minstens je HBO af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Zuid-Holland, Den Haag het liefste.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Ik werk bij Dixons, €3,22 per uur. Als ik 17 word word dat 40 cent meer... yay.. :P

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

4bit schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:11:
[...]

Ach gewoon voorlopig doorbijten. Via je werk die ITIL en prince certificaten en dergelijke halen. Dan sta je al veel steviger in je schoenen om meer loon er uit te persen.

Je bent nog jong en hebt nog niet veel kunnen bewijzen. En een werkgever moet nu eenmaal ergens op verder gaan. Dus eens je je certificaten hebt, kan een werkgever zeggen, ah die kent ITIL en Prince. Daar kunnen we wat mee aanvangen. Zonder iets van diploma/certificiering moet een werkgever ook maar verder gaan op je schoon ogen. Tenzij je succesvolle projecten kan voorleggen of iets gelijkaardigs.
Ja dat is waar en daar heb je/jullie ook gelijk in. Daarom ben ik ook bezig met de certificering natuurlijk. En ja een papiertje zegt ook veel dus die wil ik zeker hebben.

Ik bedoelde alleen dat het niet altijd alleen maar om het papiertje hoeft te gaan, wat vaak helaas wel het geval is tegenwoordig.
En zelfs als je het papiertje wel hebt, maar geen ervaring, dan is het ook nog lastig om een baan te vinden.
Wat dat betreft is het fijner om eigen baas te zijn lijkt mij.
Notna schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:13:
[...]

Sorry dat ik het moet zeggen maar je lult uit je nek hier. Een werkgever kan het aan zijn derriere oxideren wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik heb zelf ook een enorme kudt jeugd gehad, problematische relatie en ik werd onverwacht vader met geen dak boven mijn hoofd. Uiteindelijk heb ik toch de studie afgemaakt en hebik met dat papier kunnen aantonen dat ik HBO werk en denkniveau heb.

Als jij zou solliciteren en zegt ja ik heb WO geprobeerd maar vanwege xyz niet af kunne maken bla bla bla, moet een werkgever je dan maar op je blauwe ogen geloven? Nee. Daarvoor is het papiertje. Je moet of het papiertje of de aantoonabre werkervaring hebben voor een redelijk salaris. Aangezien je geen van beide hebt ben je op een arbeidsmarkt vrij weinig waard op basis van bruto loon kunnen afdingen (uitzonderingen daar gelaten)? En dan kan je het nog zo goed snappen of zo lief kijken, maar dan heb je op papier nog steeds geen recht op een hoger salaris of grlijk salaris als iemand die een studie wel afgemaakt heeft en de werkervaring achter zijn kiezen heeft.

Kortom, je kan wel vinden dat mensen moeten kijken naar je omstandighecen, maar dat doen ze niet totdat je op papier kan aantonen een serieuze kandidaat te zijn. Vanaf dat moment gaat persoonlijkheid pas meespelen ( met name als je op papier strijd met een gelijkwaardige andere kandidaat)

Overigens al een gedacht aan een deeltijdstudie en werken ipv thuisstuderen? Verkorte opleiding ivm wat voor werk je doet? Ik heb mijn studie naast 40 uur werken ook deeltijd afgemaakt, ja een sociaal leven is dan lastig en het is druk maar je moet wat of niet :) )

[...]

Niet op die leeftijd, maar dan kan je wl hoger inzetten op salaris. HBO start doorgaans vanaf 2k, wat certificaten erbij en je gaat al hard met je 24 jaar.

Als je 24 bent en enkel je middelbare school gedaan hebt kan je niet verwachten een salaris van 2500 euro te krijgen. Dan is 1600 niet zo heel gek tbh

Kijk ik wil niet onaardig doen of neerbuigend zijn naar mensen, maar het is nu eenmaal de realiteit dat je ervaring in de It nodig hebt of cetificaten/ opleiding. Anders moet je heel laag inzetten en je realiseren dat men je niet zomaar gaat aannemen of meer salaris gaat geven :)

En zelfs buiten de IT heb je IETS nodig om aan te tonen eat je kan. En dan kan je wel vermelden dat je een poging to een WO studie hebt gedaan, maar voor een werkgever is dat niets waard en im zou het zeker niet op mijn CV zetten. Als de vraag naar het gat komt kan je dat altijd nog uitleggen if need be. Tenzij die studie destudie is die je nu thuis aan het doen bent, dan zeg ik niets ( maar dan zou ik aangeven dat ik er mee bezig ben, niet dat je 1,5 jaar watgedaan hebt :) )
Ja ik begrijp wel wat je zegt. En het is ook grotendeels waar natuurlijk.

Ik heb wel nagedacht over thuisstudie vs. deeltijd.
Het probleem wat ik heb met deeltijd, is dat ik 's avonds er heen moet en zoals je zegt, het heeft wel impact op je sociale leven.
Ik ben nog niet echt op een moment waar ik mij aan een specifiek rooster/studietempo kan houden, daarom vind ik een thuisstudie meer aantrekkelijk want dan kan ik het zelf indelen en ben ik niet gelijk de lul als ik het een dagje over sla zoals bij een deeltijd studie.
Ook als er eventueel iets mis zou gaan in de 4 jaar dat ik een studie doe, dan heb ik de optie om er een jaartje of zo langer over te doen zonder al te veel consequenties.
Ik heb dus meer de voorkeur voor de vrijheid die je hebt.
En tegenwoordig heeft LOI ook klassikale opleidingen dat je 2 zaterdagen per maand een college volgt.

[ Voor 61% gewijzigd door FT Twisty op 26-07-2012 10:21 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Santho schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:
[...]
Ja dat is waar en daar heb je/jullie ook gelijk in. Daarom ben ik ook bezig met de certificering natuurlijk. En ja een papiertje zegt ook veel dus die wil ik zeker hebben.

Ik bedoelde alleen dat het niet altijd alleen maar om het papiertje hoeft te gaan, wat vaak helaas wel het geval is tegenwoordig.
En zelfs als je het papiertje wel hebt, maar geen ervaring, dan is het ook nog lastig om een baan te vinden.
Wat dat betreft is het fijner om eigen baas te zijn lijkt mij.
Nouja, met het papiertje ligt het eraan welke sector je kijkt of je makkelijk er in komt of niet. Daarnaast moet je als (late) starter gewoon niet verwachten hoog in een organisatie te kunnen stappen met enkel je papier. Ik zeg niet dat je die verwachting hebt, maar veel mensen wel en dan vinden ze het lastig een baan te krijgen. In de IT wordt je om de oren gesmeten met banen, maar veelal is het niet meteen een droombaan :)

enfin, het komt vast wel goed en ik was zeker niet je persoonlijk aan het aanvallen (als dat zo overkwam; mijn excuses) maar ik geloof dat de meeste mensen tegenwoordig teveel verwachten op een arbeidsmarkt. en ik zette gewoon mijn vraagtekens over die 1,5 jaar WO, waarna het gesprek ineens ging over certificaten en opleiding :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Notna schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Nouja, met het papiertje ligt het eraan welke sector je kijkt of je makkelijk er in komt of niet. Daarnaast moet je als (late) starter gewoon niet verwachten hoog in een organisatie te kunnen stappen met enkel je papier. Ik zeg niet dat je die verwachting hebt, maar veel mensen wel en dan vinden ze het lastig een baan te krijgen. In de IT wordt je om de oren gesmeten met banen, maar veelal is het niet meteen een droombaan :)

enfin, het komt vast wel goed en ik was zeker niet je persoonlijk aan het aanvallen (als dat zo overkwam; mijn excuses) maar ik geloof dat de meeste mensen tegenwoordig teveel verwachten op een arbeidsmarkt. en ik zette gewoon mijn vraagtekens over die 1,5 jaar WO, waarna het gesprek ineens ging over certificaten en opleiding :P
Maar raad jij dan aan om die 1,5 jaar WO niet op mijn CV te zetten?
En heb je suggesties over hoe ik dat gat tussen middelbare en werken dan op zou kunnen vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

po1son schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:
Ik werk bij Dixons, €3,22 per uur. Als ik 17 word word dat 40 cent meer... yay.. :P
Ah liev :>

Als ik je alvast één ding mag verklappen over "het grote-mensen leven"; als je jong bent heb je geen geld maar zeeën van tijd, als je "oud"(er) bent, heb je wel geld maar geen tijd :P

Ik kan me mijn eerste uurloon bij de Appie nog herinneren; NLG 4.96 p/u (EUR 2.25). En dan vaak van die gebroken werktijden: b.v. op donderdag 1.5 / 2 uur vakkenvullen. Op zaterdag werken was echt prima omdat je dan een hele dag kon draaien..... *cha-ching!* :)

Back on-topic:
Santho schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:23:
[...]

En heb je suggesties over hoe ik dat gat tussen middelbare en werken dan op zou kunnen vangen?
Ik zou het wel op mn CV zetten. Als lezer vind ik het prettig om zo de grote lijnen van je bezigheden / levensloop in te kunnen schatten. Een gat moet gewoon uitgelegd worden; dit kun je ook doen door een extra post aan te maken met een kernachtige toelichting (tijdens een gesprek voorbereid zijn op vragen).

Blijf wel transparant; laat uit het CV blijken dat het om een niet afgeronde opleiding gaat (ik laat het aan jou over om te bepalen hoe expliciet je wil vermelden dat je ook geen P hebt behaald.). Als ik weer eens een CV binnenkrijg waarin de kandidaat duidelijk bezig is geweest met het "wegpoetsen" van zaken, dan creëert dat bij mij al meteen een verkeerde indruk.

[ Voor 42% gewijzigd door Seraphin op 26-07-2012 10:44 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Santho schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Het ligt er met name aan hoe je CV is opgesteld tbh. Ik wist in eerste instantie niet dat je een thuistudie aan het doen was. Omdat je die nog aan het doen bent, kan die 1,5 jaar WO er prima bij zetten. Als het je laatst genoten opleiding was zou ik het er enkel bij zetten als je een goede (al dan niet positieve) verklaring voor hebt.

Je CV is meestal, tezamen met je sollicitatie brief je eerste stap om een bedrijf binnen te komen danwel uitgenodigd te worden. Sommige dingen wil je dan pas uitleggen als je op gesprek komt en niet meteen dat je wordt afgekaatst erop.

Dus, in het kort:

- Als je nu een studie volgt; gewoon er lekker tussen zetten
- Als je nu niets meer volgt; goed bedenken of je het kan uitleggen :)

Hoop dat je mij nog kan volgen ;) :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Seraphin schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:27:
[...]

Ah liev :>

Als ik je alvast één ding mag verklappen over "het grote-mensen leven"; als je jong bent heb je geen geld maar zeeën van tijd, als je "oud"(er) bent, heb je wel geld maar geen tijd :P

Ik kan me mijn eerste uurloon bij de Appie nog herinneren; NLG 4.96 p/u (EUR 2.25). En dan vaak van die gebroken werktijden: b.v. op donderdag 1.5 / 2 uur vakkenvullen. Op zaterdag werken was echt prima omdat je dan een hele dag kon draaien..... *cha-ching!* :)
Zet deze ff in de topic openings post. Te herkenbaar en so true .En beste advies geniet van je vrijheid.

Ik verdien nu zoveel meer als toen ik 20 was en ben er niks meer gelukkig door. heb alleen een groter huis en een mooiere auto en 100 x meer verantwoordelijkheid. Zou zo willen ruilen hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:20
Santho schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:
[...]

Ik heb wel nagedacht over thuisstudie vs. deeltijd.
Het probleem wat ik heb met deeltijd, is dat ik 's avonds er heen moet en zoals je zegt, het heeft wel impact op je sociale leven.
Ik ben nog niet echt op een moment waar ik mij aan een specifiek rooster/studietempo kan houden, daarom vind ik een thuisstudie meer aantrekkelijk want dan kan ik het zelf indelen en ben ik niet gelijk de lul als ik het een dagje over sla zoals bij een deeltijd studie.
Ook als er eventueel iets mis zou gaan in de 4 jaar dat ik een studie doe, dan heb ik de optie om er een jaartje of zo langer over te doen zonder al te veel consequenties.
Ik heb dus meer de voorkeur voor de vrijheid die je hebt.
En tegenwoordig heeft LOI ook klassikale opleidingen dat je 2 zaterdagen per maand een college volgt.
Een thuisstudie vergt veel motivatie en discipline. In het begin ben je waarschijnlijk erg gemotiveerd en gaat het goed, maar na verloop van tijd houdt dat op (geen contact met medestudenten, geen persoonlijk contact met docenten e.d.) en moet je het hebben van je discipline. Dat ging bij mij mis..

Nu volg ik sinds een jaar een deeltijdstudie. Door het persoonlijke contact met medestudenten én docenten blijf je gemotiveerd. Tevens is het fijn om zaken die je op het werk tegenkomt te bespreken met docenten en medestudenten (zouden zij het anders aanpakken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

sylvesterrr schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:51:
[...]

Een thuisstudie vergt veel motivatie en discipline. In het begin ben je waarschijnlijk erg gemotiveerd en gaat het goed, maar na verloop van tijd houdt dat op (geen contact met medestudenten, geen persoonlijk contact met docenten e.d.) en moet je het hebben van je discipline. Dat ging bij mij mis..

Nu volg ik sinds een jaar een deeltijdstudie. Door het persoonlijke contact met medestudenten én docenten blijf je gemotiveerd. Tevens is het fijn om zaken die je op het werk tegenkomt te bespreken met docenten en medestudenten (zouden zij het anders aanpakken?).
Dat is wel goed advies om nog eens over na te denken ja, bedankt.
Ik ben nog niet begonnen in ieder geval, momenteel alleen een cursus via LOI aan het doen.
Dus ik zal er nog eens goed over nadenken.
Notna schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:34:
[...]

Het ligt er met name aan hoe je CV is opgesteld tbh. Ik wist in eerste instantie niet dat je een thuistudie aan het doen was. Omdat je die nog aan het doen bent, kan die 1,5 jaar WO er prima bij zetten. Als het je laatst genoten opleiding was zou ik het er enkel bij zetten als je een goede (al dan niet positieve) verklaring voor hebt.

Je CV is meestal, tezamen met je sollicitatie brief je eerste stap om een bedrijf binnen te komen danwel uitgenodigd te worden. Sommige dingen wil je dan pas uitleggen als je op gesprek komt en niet meteen dat je wordt afgekaatst erop.

Dus, in het kort:

- Als je nu een studie volgt; gewoon er lekker tussen zetten
- Als je nu niets meer volgt; goed bedenken of je het kan uitleggen :)

Hoop dat je mij nog kan volgen ;) :P
Ik heb het er eigenlijk wel tussen gezet, en dan daarboven 2012 HBO Informatica bij wijze van, omdat ik van plan was om dit jaar van baan te veranderen en dan kort daarna te beginnen.

Toen kwam ik erachter dat ik dus al wat certificaten nodig heb om de werkgevers te overtuigen, dus ben ik begonnen met een cursus ipv meteen een studie te doen.
Als ik dan alvast 1 of 2 certificaten heb, heb ik meer kans op uitnodigingen in ieder geval
Mocht het dan nog niet lukken om een andere baan te vinden, dan ga ik gewoon verder met certificaten voorlopig. Dat maakt de studie ook gelijk een stukje makkelijker lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

BM

Moderator Spielerij
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO-4 Ict-Beheer (niks relevants eigenlijk)
Certificaten: Aantal oudere .Net 2.0 certificaten, niks actueels
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: Software Developer, voornamelijk C#.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, Audi A1
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: NL
Regio: Hilversum
Reistijd**: 80/90 minuten enkele reis (met de auto).

Maandsalaris (bruto): 3600

Een maand of 3 geleden hier begonnen, en het bevalt me prima. Enorm dynamische omgeving (soms wat té dynamisch :p). Leuk werk, leuke collega's, alleen enorm druk. Bedrijf is nog volop in ontwikkeling, en waar we vandaag besluiten linksom te gaan, kan dat over een paar dagen zomaar rechtsom zijn.
De druk ligt aardig hoog, en werkweken zijn dus ook zelden 40 uur. Dat word hopelijk de komende tijd wel wat minder, dagen van 10/12 uur icm 3 uur reistijd is wel redelijk zwaar :) De werkomgeving maakt echter een hoop goed. Heb nu al een hoop meer geleerd dan ik in de afgelopen 3 jaar detachering gedaan heb, en misschien ook al wel meer lol gehad dan in al die tijd :)
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn niet bijzonder (als in, bijna non-existent), maar ik ben best tevreden :)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 26-07-2012 11:19 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:06
nare man schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Wel van belang lijkt mij dan of die korting ook blijft gelden als je bij die grote financiële dienstverlener vertrekt. Kennis van mij had hetzelfde, ook 35-40% korting op hypotheekrente, maar dan moest ze wel bij <bank> blijven werken.

Dit soort tactieken is natuurlijk bekend in HR-land als de 'golden ball and chain'. De overgrote meerderheid van de mensen kan het toch niet laten om dan maar gewoon 30-40% méér te lenen dan ze zonder die korting hadden kunnen lenen, en dan heeft de werknemer ze goed in de tang.
Dat laatste klopt niet hoor. Werknemers kunnen niet meer lenen bij hun werkgever dan als een "normale" klant bij ze aankomt. Bij bepalen van hoogte hypotheek wordt nl niet alleen naar (netto) lasten gekeken.

Wat betreft de uitspraak "...goed in de tang", dat valt wel mee. Bij de meeste werkgevers die het aanbieden de clausule dat je boetevrij mag overstappen. Overstap provisie staat niet in vergelijking tot genoten rentevoordeel.

Op het moment dat je naar nieuwe werkgever gaat die geen hypotheekrentekorting aanbiedt dan kan je dat argument gebruiken in je salarisonderhandelingen, net als voor andere secundaire arbeidsvoorwaarden. Lukt natuurlijk niet altijd om dat voor elkaar te boksen maar dan moet je voor jezelf uitmaken hoe graag je weg wilt :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peanutbag
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 12:25
Peanutbag schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:49:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica + 1 jaar MSc Computing Science (niet afgemaakt)
Certificaten:
MCPD: 70-519
MCTS: 70-511, 70-513, 70-515, 70-516
Microsoft Courses: MS-10175 (SharePoint 2010 Application Development)
Werkervaring: 2 jaar fulltime
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, maar tot zo ver nog nooit gehad
Laptop: Ja
Leaseauto*: Ja, €606,- per maand
Pensioenregeling: Ja, details weet ik niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding (ca. €85 netto), productiviteitsbonus (€1 bruto / ingezet uur ), leasehiaat
Land: Nederland
Regio: Groningen
Reistijd**: tot 60 min. enkele reis, anders hotelovernachting (meestal zeer flexibel, bijv. 4x9).

Maandsalaris (bruto): €2275.-

edit: toevoeging bruto productiviteitsbonus
Beetje vreemd om jezelf te quoten, maar even ter referentie :-)

Ik heb binnenkort een gesprek met mijn manager, en wil hierbij mijn salaris bespreken. Ik vind het lastig om tot een gewenst bedrag te komen, maar zat te denken aan €2500,-. Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:45
Seraphin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:18:
[...]

Ik durf wel te zeggen hoe die hypotheekkorting grofweg werkt (kunnen kleine variaties in zitten als ik toch het verkeerde bedrijf in gedachten heb, maar zelfs dan zal ik er niet ver naast zitten, genoeg kennissen bij de andere kanshebber):

- Je betaalt inderdaad minder hypotheekrente, maar dat is gerekend doorgaans over het hoogste tarief (dus: het commerciële tarief plus elke denkbare opslag, dit zal vaak een stuk hoger liggen dan wanneer je "gewoon" als klant je aanvraag doet), het "gat" met wat je als normale klant betaalt kan daardoor al een stuk kleiner worden (b.v. effectief +/-20% minder bruto te betalen rente)
- Zodra je vertrekt bij je werkgever, vervalt de korting. Meestal (maar niet altijd!) is er een aanvullende clausule dat je dan zonder boeterente mag overstappen naar een andere aanbieder. (en zelfs dan zit je met oversluitkosten)
- Er zijn variërende eisen m.b.t. je arbeidscontract; bij sommige werkgevers kom je pas voor de korting in aanmerking als je minimaal 1 jaar in dienst bent en/of een vaste aanstelling hebt.

Dat van die gouden ketting vindt HR al heel lang helemaal niet zo prettig meer (vastgeroeste mensen die blijven plakken vanwege de financiële consequenties van een overstap, administratief gedoe), o.a. daarom is het maximale leenbedrag gelijk aan de normale commerciële richtlijnen; je kan dus wel goedkoper lenen, maar niet méér.

Begrijp me niet verkeerd; het is een zeer prettige secundaire voorwaarde. Maar bij salarisniveau's zoals hierboven genoemd kun je je afvragen of het voordeel op blijft wegen tegen de extra afhankelijkheid. (Sterker nog: zodra je in het 52% IB tarief valt, wordt het effect op je netto lasten minder :P)
- Er zit vaak een maximum aan (waarschijnlijk om de belastingdienst er van te weerhouden om dit als inkomen te belasten) van ongeveer wat je op je eigen salaris zou kunnen lenen.
- Bij sommige partijen is het kortingspercentage lager maar dan krijg je wel een marktconforme rente.

Het lijkt een geweldige arbeidsvoorwaarde maar in de praktijk zal het op een wat hoger inkomen in verhouding niet zoveel opleveren vanwege het maximum en het bruto/netto effect van de HRA. Voordeel daarvan is dan weer dat het ook niet zo'n grote belemmering is bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Peanutbag schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Ik heb binnenkort een gesprek met mijn manager, en wil hierbij mijn salaris bespreken. Ik vind het lastig om tot een gewenst bedrag te komen, maar zat te denken aan €2500,-. Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt!
€2500 vind ik wat hoog met je werkervaring. geen diee hoe goed je bent in je werk en hoe tevreden je manager met jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01
De druk ligt aardig hoog, en werkweken zijn dus ook zelden 40 uur. Dat word hopelijk de komende tijd wel wat minder, dagen van 10/12 uur icm 3 uur reistijd is wel redelijk zwaar :)
Tja, kies je eigenlijk zelf voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

BM

Moderator Spielerij
neallel schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Tja, kies je eigenlijk zelf voor...
Daar heb ik ook zelf voor gekozen. Het was dan ook niet bedoeld als klacht :) Heb er bewust voor gekozen om voor de ervaring en uitdaging over te stappen naar deze werkgever. Als ik dat niet gewild had had ik wel wat dichter bij huis gezocht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:22
oud:

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: MCDST MCP
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: 2e lijns Systeembeheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: (8% van het bruto jaarloon)
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur (eigen invulling)
Pensioenregeling: weet de exacte regeling niet maar ik betaal genoeg premie
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mka regelingen, opleidingen en cursussen vergoed, reikostenvergoeding, korting op zorgverzekering
Regio: Utrecht
Reistijd: +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 2467

nieuw:

Certificaten: MCDST MCP
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: 2e lijns Systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering (8% van het bruto jaarloon)
Werkweek: 36 uur (eigen invulling)
Pensioenregeling: weet de exacte regeling niet maar ik betaal genoeg premie
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mka regelingen, opleidingen en cursussen vergoed, reikostenvergoeding, korting op zorgverzekering

Maandsalaris (bruto): 2504

klein verschil, nieuwe cao :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

po1son schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:
Niet persoonlijk hoor maar het meeste personeel bij Dixons zou juist geld moeten betalen om daar te werken. Weinig productkennis, vrijwel geen kennis (of ontkenning) van wettelijke plichten als verkoper, garanties niet nakomen en geen kennis van nieuwe ontwikkelingen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt maar volgens mij investeren ze niet in het personeel en hebben ze daardoor totaal geen kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 146875 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:53:
[...]

Niet persoonlijk hoor maar het meeste personeel bij Dixons zou juist geld moeten betalen om daar te werken. Weinig productkennis, vrijwel geen kennis (of ontkenning) van wettelijke plichten als verkoper, garanties niet nakomen en geen kennis van nieuwe ontwikkelingen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt maar volgens mij investeren ze niet in het personeel en hebben ze daardoor totaal geen kennis van zaken.
offtopic:
Daar zijn meer winkels van die net zo werken. Mijn ervaring met Scheer & Foppen is bijvoorbeeld ook zo: daar heb ik wel eens gezien dat ze een monitor verkopen met een resolutie van 1680x1050 DPI. Wow! :9~

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
Leeftijd: 23
Certificaten: MCITP: SA
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: DAF dealer/garage
Huidige functie: 1e lijns Systeembeheerder

Vakantiedagen: 186 uur
13/14e maand of winstuitkering: -
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 50:50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reikostenvergoeding, korting op verschillende verzekeringen
Regio: Venlo
Reistijd: +- 10 minuten

Maandsalaris (bruto): 1950

Nu heb ik laatst een functioneringsgesprek gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat 1ste lijns helemaal niet meer van toepassing is. Dit wordt aangepast naar 3de lijns. Tijdens dit gesprek nog niet
over het loon gehad. Wat zou een redelijk salaris zijn voor mijn kwalificaties? ik zat zelf aan minimaal €2250 te denken.

Alvast bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 12:20

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Unslaught schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:28:
Leeftijd: 23
Certificaten: MCITP: SA
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: DAF dealer/garage
Huidige functie: 1e lijns Systeembeheerder

Vakantiedagen: 186 uur
13/14e maand of winstuitkering: -
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 50:50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reikostenvergoeding, korting op verschillende verzekeringen
Regio: Venlo
Reistijd: +- 10 minuten

Maandsalaris (bruto): 1950

Nu heb ik laatst een functioneringsgesprek gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat 1ste lijns helemaal niet meer van toepassing is. Dit wordt aangepast naar 3de lijns. Tijdens dit gesprek nog niet
over het loon gehad. Wat zou een redelijk salaris zijn voor mijn kwalificaties? ik zat zelf aan minimaal €2250 te denken.

Alvast bedankt voor alle input!
Ligt eraan wat je verantwoordelijkheid is en of er iemand boven je staat.
Zo slecht heb je het niet met je loon n.a.v. je opleiding en ervaring.
Ke kan 2250 inzetten en met 2100 genoegen nemen?? Krijg je meer heb je geluk

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Anoniem: 146875 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:53:
[...]

Ik werk er eigenlijk nog niet heel lang, maar merk inderdaad wel dat de focus iets minder op productkennis ligt. Aan de andere kant is de filosofie toch wel om de klant centraal te zetten dus het is jammer dat er negatieve ervaringen zijn.

Het is natuurlijk ook niet echt een winkel bedoeld voor de die-hard tweaker... iemand adviseren over zijn eigen vakgebied is natuurlijk best lastig zeker als je maar een vakantiehulp ofzoiets bent ;) .

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 21:41
po1son schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:54:
[...]

Ik werk er eigenlijk nog niet heel lang, maar merk inderdaad wel dat de focus iets minder op productkennis ligt. Aan de andere kant is de filosofie toch wel om de klant centraal te zetten dus het is jammer dat er negatieve ervaringen zijn.

Het is natuurlijk ook niet echt een winkel bedoeld voor de die-hard tweaker... iemand adviseren over zijn eigen vakgebied is natuurlijk best lastig zeker als je maar een vakantiehulp ofzoiets bent ;) .
Als verkoper hoor je toch het product te kennen wat je verkoopt of niet dan? :P
Niet zo van "Ja uuh dit is dit een camera, enne je kan er foto's mee maken, en terugkijken"
Ja duuuh dat weet iedereen wel.
Maar het gaat erom dat je het product zo kan aanbieden dat mensen beter snappen wat de mogelijkheden ervan zijn, en wat het verschil is met andere producten.

Ookal ben je dan maar een vakantiekracht.. Als je als vakantiekracht niet kan afwassen nemen ze je toch ook niet aan in een restaurant als afwasser, of wel dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Peanutbag schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Waarom heb je dat verdiend? (dat zal namelijk de eerste vraag van je manager zijn denk ik)

Probeer te verwoorden waarom je dat salaris waard bent, dan zal je een stuk verder komen. En op basis van het lijstje wat je hier post kan echt niemand iets zinnigs zeggen... Misschien ben je het waard, misschien ook niet. En persoonlijk denk ik, en dan zal ik wel weer bot zijn ;) als je op het forum moet vragen waarom en hoeveel salarisverhoging je moet/kunt vragen dan ben je het niet waard :D

Je salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn prima, waarom ben je dan meer waard dan de eerste de beste collega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 20:21
Unknown Alien schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:36:
[...]

Als er 3 mensen zijn die bij mij solliciteren ( ben leidingegevende) 1) 2 jaar ervaring en geen papieren, 2) HBO 2 jaar ervaring en 3) geen opleiding en 6 jaar werk ervaring. dan komen de 2e en 3e gesprek en zal de 3e zeker niet onderdoen aan 2e. Zal ze ook beide hetzelfde inkomen bieden.

Het geldt ook voor wat voor werkgever je wilt gaan werken. Financieële sector en consultancy zijn diploma's en certificaten een vereiste. Zeker als je minder dan 6 jaar werkervaring hebt.

Ik ben zelf 35 en zit 13 jaar in de IT en zit nu per maand op €4730 (niet geweldig, maar zeker verre van slecht) . Heb wel Mick$Soft trainingen gedaan mcsa, A+ network essentials MOUS dat soort spul. Communicatie trainingen. PeopleSoft trainingen. HBO gedaan, maar niet afgemaakt. Waarom niet simpel ik heb een hekel aan leren en vind dat ook echt niet leuk om boeken van 1000 pagina's te gaan lezen en de hoofdreden was dat ik had een goeie baan aangeboden had gekregen. Op me 29/30e had ik 4K p/m. Heb wel veel gereist naar N-USA en West europa internationale grote projecten. Hele kantoor verhuizingen tot interrnationale server park upgrades.

Heb daar geen afgeronde HBO of WO voor nodig gehad gewoon gezonde hersens en heel veel plezier in werken (Al twijfelt me vrouw wel eens aan me gezonde hersens :P ) :+

Afgeronde HBO bied je wel meer mogelijkheden zonder een dergelijke afgeronde opleiding heb minder snel kans om dezelfde functie te krijgen en zelfde loon.

Ik raad iedereen wel aan als je de mogelijkheid hebt om minstens je HBO af te maken.
wellicht een stukje feedback waar je wat aan hebt;
een leidinggevende die tegen mij een term als Mick$Soft zou gebruiken heeft onmiddellijk afgedaan. gelukkig sta ik daar niet alleen in. je hebt de certificaten van Microsoft behaald (ja, zo schrijf je het), je hebt daar vast profijt van gehad ofwel qua technisch niveau, ofwel qua doorstroming binnen het bedrijf, wellicht zelfs financieel, dan is het toch gewoon in en in triest om de naam te verbasteren?
maargoed, zal wel een irritatie puntje van mij zijn.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
frankwopereis schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Ligt eraan wat je verantwoordelijkheid is en of er iemand boven je staat.
Zo slecht heb je het niet met je loon n.a.v. je opleiding en ervaring.
Ke kan 2250 inzetten en met 2100 genoegen nemen?? Krijg je meer heb je geluk
Ik heb nog 1 iemand die indirect onder me zit, 1ste lijns helpdesk medewerker.
Onze directe manager is er niet meer en deze functie is gedeeltelijk dan ook
door mij ingevuld. De leidinggevende is de baas van de vorige manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 20:57

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

freak1 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:21:
[...]

wellicht een stukje feedback waar je wat aan hebt;
een leidinggevende die tegen mij een term als Mick$Soft zou gebruiken heeft onmiddellijk afgedaan. gelukkig sta ik daar niet alleen in. je hebt de certificaten van Microsoft behaald (ja, zo schrijf je het), je hebt daar vast profijt van gehad ofwel qua technisch niveau, ofwel qua doorstroming binnen het bedrijf, wellicht zelfs financieel, dan is het toch gewoon in en in triest om de naam te verbasteren?
maargoed, zal wel een irritatie puntje van mij zijn.
Kan me ook wel in vinden in je irritatiepunt, sowieso een heel ander punt misschien, het gaat in dit onderwerp over inkomen, mensen zijn in dit onderwerp financieel gefocust zijn en willen daarin (uiteraard) groeien. Op zich niets mis mee omdat het belangrijk is in het leven om te kunnen overleven/wonen/enzovoorts. Maar persoonlijk geef ik meer om mensen die behalve naar het financiele plaatje ook naar persoonlijke (karakter)plaatje kijken en zichzelf daarin ontwikkelen en dat ook als 'doel' hebben in het leven. Daar past dan ook een professionele en volwassen benadering van namen in thuis, maar allicht dat dit een uitschieter is geweest met daarachter een hoop haat ;)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luketacz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-04 13:32
Leeftijd: 32
Opleiding(en): Planologie
Certificaten: neen
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: provincie
Huidige functie: geodata specialist/ database beheerder

Vakantiedagen: 180 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: neen
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja, bij ABP
Regio: Noord-Holland

Maandsalaris (bruto): 2900

Bij mij huidige werkgever begon ik met 2400 brutto met een salaris verhoging van 3% per jaar. Ben hartstikke tevreden over mijn huidige baan, de sfeer, de collega's en zelfs de baas. Beloning is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Gisteren, op mijn verjaardag, mijn tussentijdse beoordeling gehad. Deze was uitmuntend. Tevens ben ik een schaal doorgegroeid en krijg ik hierdoor 3% erbij (in April had ik al 4,5% gekregen ivm zeer goede eindbeoordeling 2011.) Als ik op de huidige weg door blijf gaan krijg ik over 2012 een uitmuntende beoordeling en dat houd in dat ik volgend jaar april 6% erbij krijg plus bonus van 12%.

Nieuwe situatie:
Leeftijd: 26 jaar 27 jaar
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Geen, doel is dit jaar om mijn IBM Tivoli Storage Manager 6.2 te gaan halen)
Werkervaring: 1,5 jaar 2 jaar
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: Medior Beheerder/ Productbeheerder schaal 6 Schaal 7
Vakantiedagen: 182,5 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand plus prestatiebonus (Dit jaar krijg ik € 3228,- dankzij een zeer goede beoordeling 11%)
Laptop: Ja, Dell Latitude E6500
GSM: Ja (simpele Nokia, mag een iPhone 4S)
Werkweek: 36 uur (4 x 9)
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: standby vergoeding (meestal 1 week per maand (250 euro), 180 euro reiskostenvergoeding of volledige 2de klas OV vergoeding. 2,9% persoonlijk budget over standaard jaarsalaris. Korting op hypotheekrente en verzekeringen.
Reistijd: 75 minuten met auto of 150 minuten met OV

Maand salaris (bruto): € 2620,- € 2700,-
Groei sinds ik begonnen ben:

Jun: 2010: € 2300,- (Schaal 5)
Jul: 2010: € 2330,- (CAO verhoging)
Apr: 2011: € 2510,- (Schaal 6)
Apr: 2012: € 2620,-
Aug: 2012: € 2700,- (Schaal 7)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 21:39
Gebruikte jouw beoordeler/baas ook het worod 'uitmuntend'? Dan vind ik een verhoging van 80 euro mager. Temeer daar salarissen bij financiele dienstverleners over het algemeen boven gemiddeld zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Heb een overeenkomst gesloten met een nieuwe werkgever:

Was:
Opleiding(en): HBO Information Engineering (=Informatiekunde/communicatie/bedrijfskunde)
Certificaten: 2 foundations, Scrum Master (en Product Owner)
Werkervaring: 6,5
Functie: Project Manager
Werkgever: Internet/game/mobile branche, Amsterdam

Vakantiegeld: 8% van bruto jaarloon
13/14e maand of winstuitkering: recht op winstuitkering, maar nooit winst gemaakt
Laptop: geen
GSM: ja, 40 euro vergoed
Leaseauto*: ja; 150 euro ex BTW vergoed, rest zelf bijleggen
Werkweek: 40uur (eigenlijk meer 45 tot 50 uur)
Pensioenregeling: 50% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 15 min gemiddeld

Maandsalaris (bruto): 3100

Wordt:
Opleiding(en): zelfde
Certificaten: Zelfde
Werkervaring: zelfde
Functie: Project Manager
Werkgever: Mobile branch

Vakantiegeld: 8% van bruto jaarloon
13/14e maand of winstuitkering: n.n.b.
Laptop: Ja, MacBook pro
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 75% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: lunch, vrijmibo
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 15min

Maandsalaris (bruto): €4500,-

Soort van weggekocht bij oude werkgever. Pakt erg goed uit :).

[ Voor 19% gewijzigd door SnapCase op 27-07-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17
SnapCase schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:06:
Vanmiddag een overeenkomst gesloten met mijn nieuwe werkgever:

.....

Maandsalaris (bruto): €4500,- bij 40 uur.

Ik was niet echt op zoek (wel een beetje door de nieuwe situatie bij m'n huidige werkgever), maar werd benadert en alles viel (meer dan) op z'n plek.
Wat voor projecten moeten we aan denken dan?
Ik vind het een behoorlijke bak geld, gratz man :)

[ Voor 63% gewijzigd door GeeMoney op 27-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Freeaqingme schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:36:
Gebruikte jouw beoordeler/baas ook het worod 'uitmuntend'? Dan vind ik een verhoging van 80 euro mager. Temeer daar salarissen bij financiele dienstverleners over het algemeen boven gemiddeld zijn.
Hij heeft het over dit jaar. Dus als hij zo doorgaat krijgt hij een uitmuntende beoordeling en krijgt hij € 162 erbij per maand (dat is immers 6% vna 2700) en een bonus van 12% over zijn jaarsalaris (kijk bij 13de maand stukje daar heeft ie jaar ervoor 11% gehaald) dus dat is 2700*12*0,12 = € 3888 bruto.

Wel vreemd trouwens dat je prestatiebonus niet over je vakantiegeld wordt berekend het is gewoon loon dat uitgesteld wordt betaald..

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
GeeMoney schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Wat voor projecten moeten we aan denken dan?
Ik vind het een behoorlijke bak geld, gratz man :)
Mobiele applicaties voor grotere (internationale) klanten die ze in hun bestand hebben voor iPhone / Android. Voornamelijk substituten voor grotere portals die mobiel willen gaan (zoals bijvoorbeeld Tweakers.net die een app uitbrengt)

Dank je wel. Ik had het zelf niet verwacht, maar ben er, vanzelfsprekend, dolblij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:20
Een salarisstijging van bijna 50%, wow. :) Doe je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Een opslag van anderhalf duizend euro is natuurlijk mooi om op een verjaardag te vertellen als mensen klagen over de crisis en de slechte economie. Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 146875 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:43:
Een opslag van anderhalf duizend euro is natuurlijk mooi om op een verjaardag te vertellen als mensen klagen over de crisis en de slechte economie.
Dat hangt natuurlijk nogal van de omstandigheden af. Als twee van mijn ooms op een verjaardag vertellen dat ze net ontslagen zijn, dan ga ik ze natuurlijk niet inwrijven dat ik bijna 80k en een jaarlijkse bonus van 20k trek op mijn dertigste. Zoiets wekt gewoon afgunst, en hoe leuk het ook is om online (in relatieve anonimiteit) te vertellen over je salaris, ik zou daar IRL toch een beetje terughoudend in zijn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:21:
Wat een heerlijk scheve wereld leven we ook in, iemand met €5600 bruto die z'n salaris 'niet super goed' vindt, terwijl in dit topic mensen langskomen die letterlijk een kwart verdienen van dat :P
Is dat relevant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
nare man schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:36:
[...]
Dat hangt natuurlijk nogal van de omstandigheden af. Als twee van mijn ooms op een verjaardag vertellen dat ze net ontslagen zijn, dan ga ik ze natuurlijk niet inwrijven dat ik bijna 80k en een jaarlijkse bonus van 20k trek op mijn dertigste. Zoiets wekt gewoon afgunst, en hoe leuk het ook is om online (in relatieve anonimiteit) te vertellen over je salaris, ik zou daar IRL toch een beetje terughoudend in zijn.
Je hebt gelijk... Het is de relevante bijdrage aan dit topic in relatieve anonimiteit die me dit met een gerust hart laat posten. Ik ben niet van plan om dit even 'gezellig' in de groep te gooien bij kennisen en vrienden en met naam en toenaam over de verhoging te praten. Natuurlijk is het wel goed nieuws en is het nog beter nieuws dat ik er leuk op vooruit ben gegaan, maar bedragen noemen lijkt me geen toegevoegde waarde hebben :)

@lfs: thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Freeaqingme schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:36:
Het is een tussentijdse beoordeling. Dan is het eigenlijk niet normaal dat je een schaal omhoog gaat.
er zijn genoeg collega's die jaar op jaar zeer goed tot uitmuntend scoren waardoor ze 4,5 tot 6% ieder jaar stijgen bovenop de COA verhoging. Dat tik stiekem best door. En ik ga heb inderdaad ook straks nog een een bonus van 12% plus een 13de maand. Ik denk als ik alles bij elkaar optel samen met mijn standby vergoeding (250 euro voor 1 week die ik eens in de 4 weken loop) dat ik absoluut niet mag klagen.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

Sport_Life

Solvitur ambulando

nare man schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:36:
[...]

De... 100k per jaar voor een dertiger. Is wel uitzonderlijk in die business of is dat normaal? Ben al super blij als ik over 4 jaar de helft verdien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 29-07-2012 10:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Sport_Life schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:50:
[...]

De... 100k per jaar voor een dertiger. Is wel uitzonderlijk in die business of is dat normaal? Ben al super blij als ik over 4 jaar de helft verdien ;)
Uit zijn eerdere posts heb ik begrepen dat het enerzijds ligt aan de vele vele uren die hij maakt, naar een kleiner kantoor is overgestapt en in het juiste spectrum van de juridische dienstverlenging zit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Nee.

Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind het wel relevant, want als je als grootverdiener met €6000 tussen de mensen die €1500-2500 verdienen zegt dat je salaris 'niet super' is, dan kan je waarschijnlijk niet op heel veel begrip rekenen.

Dat jij het niet relevant vindt moet jij weten, het was ook alleen maar een constatering van hoe scheef ik de wereld vind. Daar mag je best anders naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:55:
Ik vind het wel relevant, want als je als grootverdiener met €6000 tussen de mensen die €1500-2500 verdienen zegt dat je salaris 'niet super' is, dan kan je waarschijnlijk niet op heel veel begrip rekenen.

Dat jij het niet relevant vindt moet jij weten, het was ook alleen maar een constatering van hoe scheef ik de wereld vind. Daar mag je best anders naar kijken.
Een kwart van €5600 is €1400, oftewel (net) onder het minimumloon. Als iemand hier het minimumloon of iets daarboven krijgt wordt in dit topic gesproken over uitbuiting, dan kom ik toch ook niet met de opmerking dat die persoon blij mag zijn dat het minimumloon in Nederland zo ongeveer het hoogste van de wereld is? Of dat hij blij mag zijn dat we uberhaupt een minimumloon hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland en de Scandinavische landen? Dat is net zo zinloos als het salaris van een vakkenvuller afzetten tegen dat van iemand met ervaring, opleiding en een verantwoordelijke functie. Niet mee eens? Veel plezier met Marx, Engels, Lenin, Stalin en Mao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zoals ik al zei: ik vind het scheef en daarom maakte ik die opmerking. Dat was niet om een discussie uit te lokken, maar gewoon wat mij opviel. Dat jij het er niet mee eens bent vind ik helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdHu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 06:09
Leeftijd: net 25 geworden
Opleiding: bachelor international business
Werkervaring: 3,5 jaa
Werkgever: Telecom bedrijf
Huidige functie: Product Manager

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 10% prestatiebonus (ieder jaar gekregen)
GSM: ja + onbeperkt privé en buitenland gebruik.
Pensioenregeling: 100% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten 100% vergoed, korting op sportschool, uitgebreid trainingsaanbod.
Regio: randstad
Reistijd: +- 25 minuten

Maandsalaris (bruto): 2900

Sta nu een half jaar stil en salarisronde is in aantocht. Wat is realistisch om erbij te bedingen? Altijd uitstekende beoordelingen. overigens erg tevreden met mijn baan (inhoudelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-06 22:44

The Legend

*Plop*

Sta nu een half jaar stil en salarisronde is in aantocht. Wat is realistisch om erbij te bedingen?
Is ieder half jaar loonsverhoging realistisch? :P

Verkeerde branche gekozen :+

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 29-07-2012 13:57 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
Hahn schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:55:

Met 6k bruto per maand ben je geen grootverdiener hoor.

Stel je bent werkzaam bij een gemiddelde financiële organisatie als consultant/analist/ontwikkelaar/ontwerper etc (kortom HBO/WO functies), dan past het salaris ongeveer in de volgende ranges (incl 13e maand en vakantiegeld, dus standaard spullenboel):

junior: 40k - 60k (word je op basis van inhoud)
medior: 50k - 70k (word je op basis van inhoud)
senior: 60k - 80k (word je op basis van leeftijd / senior uitstraling / track record / netwerk)

Met deze salarissen val je gewoon onder de CAO net zoals alle andere collega's en ben je gewoon een loonslaaf. Een grootverdiener ben je in mijn ogen pas als je boven de 100k per jaar uitkomt, dus vaak posities buiten de CAO, zoals management of freelancers.

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt in de industrie zonder CAO als software engineer. Salaris was vergelijkbaar met de meeste mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdHu
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 06:09
The Legend schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:56:
[...]

Is ieder half jaar loonsverhoging realistisch? :P

Verkeerde branche gekozen :+
In deze fase van mijn carrière vind ik dat wel. Heb met mijn werkgever een duidelijk pad uitgestippeld om in de eerste vijf jaar tot een bepaald niveau te groeien. Dat betekent dat ik me vol moet inzetten en daar ook regelmatige erkenning bij hoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Een half jaar stilstaan in salaris is natuurlijk niet erg, een jaar ook niet ;)
Maar de vraag is meer wat voor stappen je gewent bent elk jaar te maken?

overigens, als je het erg goed doet vind ik een 5% elk half jaar redelijk, zeker in het begin.
Dus inzetten op ~150 in de plus?

Edit: dit natuurlijk losstaand van indexeringen mbt CAO of inflatie.

[ Voor 11% gewijzigd door qadn op 29-07-2012 14:23 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 22:01
ik begin net bij een nieuwe werkgever
na een tijd werkloos geweest te zijn
in de komende week ga ik om de tafel zitten
onderstaand krijg ik nu.
wat is realistisch om te vragen zeker nu met de plannen in aankomst voor belaste reisvergoeding

Leeftijd: met een maandje 23
Opleiding: mbo ICT beheerder ( N4)
Certificaten: Exchange 2010 windows 2003)
Werkervaring: 3
Werkgever: Autohandel
Huidige functie: Systeembeheerder ( team van 2 waarvan de andere icter applicatiebeheer/projectmanagement doet)

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Pensioenregeling: nog niks afgesloten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten 150 eu per maand
Regio: gelderland
Reistijd: +- 60 minuten

Maandsalaris (bruto): 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 18:36
Ik zou zelf inzetten rond de 2k. Dan uit komen op ongeveer 1850 a 1900.
Dit loon is meer voor de startende support medewerker.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Rody schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:57:
[...]

Met 6k bruto per maand ben je geen grootverdiener hoor.

Stel je bent werkzaam bij een gemiddelde financiële organisatie als consultant/analist/ontwikkelaar/ontwerper etc (kortom HBO/WO functies), dan past het salaris ongeveer in de volgende ranges (incl 13e maand en vakantiegeld, dus standaard spullenboel):

senior: 60k - 80k (word je op basis van leeftijd / senior uitstraling / track record / netwerk)
6k geen grootverdiener? Da's meer dan 2x modaal inkomen. Landelijk gezien is een 6k salaris dus eerder uitzondering dan regel. Ik zou het behoorlijk ongepast vinden om over mijn salaris te beginnen tegen vrienden die net hun baan zijn kwijtgeraakt of waarvan salaris is bevroren. There's a time and place for everything.....
Met deze salarissen val je gewoon onder de CAO net zoals alle andere collega's en ben je gewoon een loonslaaf. Een grootverdiener ben je in mijn ogen pas als je boven de 100k per jaar uitkomt, dus vaak posities buiten de CAO, zoals management of freelancers.

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt in de industrie zonder CAO als software engineer. Salaris was vergelijkbaar met de meeste mensen hier.
Zal ik je even uit je dromen helpen? Bij de multinationals waar ik heb gewerkt vallen mensen met een salaris 150k "gewoon" onder de CAO. Daarbovenop kunnen ze nog aanvullende arbeidsvoorwaarden hebben wat doorgaans het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15
Rody schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:57:
[...]

Een junior ontwikkelaar met een salaris van 60k :'). Sorry hoor, maar verdiep je eens in de echte wereld. Een junior ontwikkelaar komt binnen zo rond de 30k is medior rond de 40-45k. En echt niet alle financiële instellingen betalen je gouden bergen, zeker niet in deze tijden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Tja, financiele instellingen is (zoals zovaak) een zeer breed begrip. Meeste mensen denken meteen aan de grootverdieners binnen investment banks. Die verdienen idd zeer goed maar dat is maar voor een relatief klein gezelschap weggelegd. Overgroot deel verdient goed maar geen gouden bergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Anoniem: 116571 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:42:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HAVO, HBO Technisch Informatica (afgestudeerd in 2009)
Certificaten:
- Eervolle vermelding van het NWERC 2006 (42e) (Europees Kampioenschap Programmeren)
- 12e @ BAPC 2006 (Nederlands Kampioenschap Programmeren)

Werkervaring:
- bijna 1 jaar @ dit bedrijf nu
- 0,5 jaar afgestudeerd in motormanagement
- 0,5 jaar stage in Schotland aan in-house tools (.NET :r )
- Hobbies, zoals een opensource module voor iPhone

Werkgever: Klein (<10 man) professioneel bedrijf in (full service) Mobile Marketing.
Huidige functie: Lead (iPhone) Software Engineer and Project Coördinator

Vakantiegeld: 9% (8%, dus zo'n 2900 euro)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Dell Latitude
GSM: iPhone 3GS 32gb (geweigerd :p, zelf een HTC G1)
Werkweek: 40 uur (gemiddeld, schuift, algemeen zo'n 43 uur)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Alles wat je bij een klein bedrijf verwacht, vergoedinkjes hier en daar, makkelijk vrij krijgen, schuiven met je uren etc.
Regio: Randstad
Reistijd: 4 minuten lopen

Maand salaris (bruto): 3000 euro (2009eu op de rekening)
Na 3 jaar bij dit bedrijf te hebben gewerkt verdien ik inmiddels 3400 bruto, maar mijn groei is er een beetje uit en dus heb ik een nieuwe baan geaccepteerd.

Nieuwe situatie:

Opleiding(en): HAVO, HBO Technisch Informatica (afgestudeerd in 2009)
Certificaten:
- Eervolle vermelding van het NWERC 2006 (42e) (Europees Kampioenschap Programmeren)
- 12e @ BAPC 2006 (Nederlands Kampioenschap Programmeren)

Werkervaring:
- 3 jaar lead developer bij full service mobile agency met grote namen
- 0,5 jaar afgestudeerd in motormanagement
- 0,5 jaar stage in Schotland aan in-house tools (.NET :r )
- Hobbies, zoals een opensource module voor iPhone

Nieuwe Werkgever: Klein (~15 man), bedrijf dat mobiele client maakt, product opgekocht door Microsoft.
Nieuwe functie: iPhone Software Engineer

Vakantiegeld: 8% (standaard)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Apple Macbook Pro 15"
GSM: nee
Pensioenregeling: Ja, 50% door baas betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tweede vestiging in Redmond, Seattle, mogelijkheid om hier een periode te gaan werken (3 maanden tot zo lang je wilt).
Regio: Nijmegen
Reistijd: 10km, 40 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 3400 euro

Dus zelfde salaris, maar dan buiten randstad, 1 vakantiedag meer, 1% vakantiegeld minder, laptop van de zaak, pensioenregeling + half betaald, en groeimogelijkheden + mogelijkheid voor buitenland (wat ik graag een jaartje wil).

Helemaal blij dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83 op 30-07-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
Leeftijd: 36
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Een aardige lijst
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Financiele Dienstverlener
Huidige functie: Support Analyst

Vakantiedagen: 208 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand en normaal gesproken 8% bonus
Pensioenregeling: 75% betaald door de werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op verzekeringen/ financiele producten
Regio: Midden
Reistijd: 20 tot 30 minuten met de motor

Maandsalaris (bruto): 4900

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Ik moet toch grote ogen trekken bij de salarissen in NL... Zou haast een emigratie vanuit BE naar NL overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
@ Chucky: je bedrijf is opgekocht door Microsoft maar je hebt een macbook?!?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 19:58
writser schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:18:
Hey! Het duurt even om een bedrijf te integreren hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
writser schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:18:
Zie functie ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 19:58
marc.dekeyser schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:30:
Leeftijd: 28 (Nouja, in een paar maanden >_<)
Opleiding(en): Graduaat/Bachelor Toegepaste Informatica (avondschool)
Certificaten: MCSA/E 2003, MCITP: EA, MICTP: EMA 2007/2010, ITIL v3, MCT, EMC: ISM, CCA 5 & 6
Werkervaring: 8
Werkgever: Wereldwijd software en services bedrijf
Toekomstige functie: Field Engineer Messaging

Vakantiegeld: Nope
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Laptop: Yup, custom laptop voor onze rol
GSM: Windows phone
Leaseauto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 11 148 euro vergoeding voor gebruik van wagen per jaar, 2500 dollar starters stock, health care, pensioen, gym, gesponserd restaurant, bonus bij goed presteren (kan tot 20K oplopen), levensverzekering, death in service verzekering (4x jaarsalaris, :x), beste trainingsmogelijkheden in de sector
Land: Ierland
Regio: Dublin
Reistijd: 25 minuten naar het hoofdkwartier met de Luas (tram)

Maandsalaris (bruto): €4,166.67 + €929 (autovergoeding word maandelijks uitbetaald) is ongeveer een 2929 euro netto + 558 euro netto (valt in de 40% schaal) van de autovergoeding.
jaarsalaris(bruto): €50 000 + €11 000 autovergoeding
Ondertussen men eerste performance review achter de rug en een (kleine) verhoging gekregen bovenop de bonus :). In tegenstelling tot vele andere jobs die ik al gedaan heb ben ik nog steeds volop gedreven in deze job en dat valt blijkbaar in goede aarde!

Ik mag Lync en cloud tech bij in men rol opnemen + er staan alweer een hele hoop trainingen in de calendar voor de volgende maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Application Management Foundation en Databases and SQL Foundation behaald tijdens een half jaartje traineeship
Werkervaring: 1 jaar Technische helpdesk Casema (huidige Ziggo)
3 jaar als .NET programmeur
Werkgever: Softwareontwikkelaar/Detacheerder (minder dan 30 werknemers)
Huidige functie: .NET ontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja (Dell Vostro 1710. Krijg over paar weken een nieuwe)
Leaseauto: Ja (Renault Megane Estate + tankpas)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 1,5 uur enkele reis (kan bij volgende opdracht anders worden natuurlijk)

Maand salaris (bruto): Onlangs vast contract gekregen en van 2400 naar 2500 bruto gegaan.

Wat vinden jullie daarvan (gezien mijn opleiding en ervaring)? Ik ben van plan om over aantal weken te beginnen met certificaten. Weet nog niet welke, maar waarschijnlijk iets met .NET of #C aangezien ik nu daarmee werk. Als ik zo de bedragen hier in het forum zie, dan moet ik volgens mij in een hoekje opgekruld gaan zitten huilen... Maar dat doe ik niet, want als ik om mij heen kijk, zijn er ook veel mensen (in andere branches) die heel moeilijk aan een baan kunnen komen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

edit: nvm slecht gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door Seraphin op 30-07-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Middelbaar Management assistant, hogeschool niet afgemaakt, daarna avondschool analyst-developer
Certificaten: Isabel 6 Business Specialist, Microsoft Dynamics NAV: Relationship Management, Microsoft Dynamics NAV: Trade & Inventory, Microsoft Dynamics NAV: Warehouse Management, Microsoft Dynamics NAV: Financials
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: ERP specialist in BE
Huidige functie:Jr. Business Consultant

Vakantiegeld: 92% Bruto maandinkomen
Vakantiedagen: 20 + 6 ADV dagen (0,5 toegekend na elke maand)
Laptop: HP EliteBook
GSM: Ja, maar geweigerd en eigen toestel. Wel met SIM voor zakelijke telefoons + 10€ budget persoonlijk op te bellen
Leaseauto: Ja. Momenteel vervangwagen, normaliter Renault Mégane Break + tankkaart
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Groepsverzkering, maar ken de percentages niet vanbuiten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aankoopkorting bij een hardwareboer, ziekteverzekering, 4€ onkostenvergoeding/dag
Land: BE
Regio: Kempen
Reistijd: 20 minuutjes

Maand salaris (bruto): +/- € 1700

Schrik wel hoe laag dit is in vergelijking met de noorderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
Na dit topic al een geruime tijd te hebben gevolgt hierbij een bijdrage vanuit een andere technische sector ;).

Als ik het vergeljik met het salaris van collega's bij andere ingenierusbureaus en oud klasgenoten doe ik het mijns inziens aardig. Sommigen verdienen meer, anderen minder. Wel krijg ik in dit topic de indruk dat de ICT sector in zijn algemeen beter betaald. Zo zie ik bijv. binnen mijn organisatie enkel senior projectleiders, senior specialisten en managers 4,5k+ verdienen. Maargoed kan ook te maken hebben met dat ik bij een overheid zit.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Civiele Techniek
Certificaten: diverse vakgebied relevante cursussen
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: grote gemeente
Huidige functie: werkvoorbereider

Vakantiedagen: 158,4 uur (ruim 4 weken bij 36 urige werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering
Laptop: nee
GSM: ja, standaard mobieltje
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aan- en verkopen van vakantie-uren, fietsvergoeding, OV-vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 10 min met de fiets

Maandsalaris (bruto): 3042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 17-06 09:18
MonoKid schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:58:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Middelbaar Management assistant, hogeschool niet afgemaakt, daarna avondschool analyst-developer
Certificaten: Isabel 6 Business Specialist, Microsoft Dynamics NAV: Relationship Management, Microsoft Dynamics NAV: Trade & Inventory, Microsoft Dynamics NAV: Warehouse Management, Microsoft Dynamics NAV: Financials
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: ERP specialist in BE
Huidige functie:Jr. Business Consultant

Vakantiegeld: 92% Bruto maandinkomen
Vakantiedagen: 20 + 6 ADV dagen (0,5 toegekend na elke maand)
Laptop: HP EliteBook
GSM: Ja, maar geweigerd en eigen toestel. Wel met SIM voor zakelijke telefoons + 10€ budget persoonlijk op te bellen
Leaseauto: Ja. Momenteel vervangwagen, normaliter Renault Mégane Break + tankkaart
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Groepsverzkering, maar ken de percentages niet vanbuiten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Aankoopkorting bij een hardwareboer, ziekteverzekering, 4€ onkostenvergoeding/dag
Regio: Kempen
Reistijd: 20 minuutjes

met 4.5 jaar ervaring zou je meer richting 2700 'moeten' zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Xyphoid schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:43:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO Informatica

Werkervaring: 1 jaar Technische helpdesk Casema (huidige Ziggo)
3 jaar als .NET programmeur

Maand salaris (bruto): Onlangs vast contract gekregen en van 2400 naar 2500 bruto gegaan.

Wat vinden jullie daarvan (gezien mijn opleiding en ervaring)? Ik ben van plan om over aantal weken te beginnen met certificaten. Weet nog niet welke, maar waarschijnlijk iets met .NET of #C aangezien ik nu daarmee werk. Als ik zo de bedragen hier in het forum zie, dan moet ik volgens mij in een hoekje opgekruld gaan zitten huilen... Maar dat doe ik niet, want als ik om mij heen kijk, zijn er ook veel mensen (in andere branches) die heel moeilijk aan een baan kunnen komen.
Ik merk op dat je 35 bent, maar slechts 3 jaar werkervaring hebt, of is dat relevante werkervaring en de rest buiten je eigen sector?
MonoKid schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:58:

Je vergeet dat van het nettosalaris in NL nog vele vaste kosten afgaan zoals ziektekostenverzekering, duurder voedsel, vele male hogere kosten kinderopvang, 1/3 van jullie kinderbijslag. Per 1 oktober gaat echter wel de BTW van 19 naar 21% (even hoog als BE dus).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
PcDealer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:13:
[...]

Ik merk op dat je 35 bent, maar slechts 3 jaar werkervaring hebt, of is dat relevante werkervaring en de rest buiten je eigen sector?

[...]

Je vergeet dat van het nettosalaris in NL nog vele vaste kosten afgaan zoals ziektekostenverzekering, duurder voedsel, vele male hogere kosten kinderopvang, 1/3 van jullie kinderbijslag. Per 1 oktober gaat echter wel de BTW van 19 naar 21% (even hoog als BE dus).
We zitten in BE er qua persoonsbelasting ook niet zo gunstig bij, had ik begrepen. Ik hou er netto 1250 aan over, grofweg genomen.
Ik ben dan ook een redelijk vanilla geval: alleenstaand, niemand ten laste, huur een appartement, geen leningen...
matty___ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:14:
[...]

met 4.5 jaar ervaring zou je meer richting 2700 'moeten' zitten
Spreek je dan als NL'er? Totnogtoe was ik altijd heel erg blij met mijn loon, gezien dat aangespekt wordt door een aantal voordelen in natura (wagen, tankkaart, gsm, laptop, ziekteverzekering), alleen merk ik dat nogal wat andere dat toch ook hebben.

Toch maar eens nadenken over opslag, dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
@Monokid
Ik heb geleerd dat je ook je leasebudget moet vermelden. Als dit 500 euro per maand is scheelt dit nogal wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Waster schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:02:
@Monokid
Ik heb geleerd dat je ook je leasebudget moet vermelden. Als dit 500 euro per maand is scheelt dit nogal wat :)
Wat bedoel je net met leasebudget? Mijn werkgever doet zijn wagen niet via leasing, per sé. Hij koopt deze aan en schrijft ze af.
Ik heb dan ook geen budget voor de wagen. We krijgen er eentje uit de vloot en hebben eigenlijk niet echt keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 21:41
MonoKid schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:13:
[...]

Wat bedoel je net met leasebudget? Mijn werkgever doet zijn wagen niet via leasing, per sé. Hij koopt deze aan en schrijft ze af.
Ik heb dan ook geen budget voor de wagen. We krijgen er eentje uit de vloot en hebben eigenlijk niet echt keuze.
Neem aan dat je wel bijtelling betaald aan de belastingsdienst om erin te kunnen rijden (als je ook prive rijdt)?
Of hoe is dat in BE geregeld?

[ Voor 4% gewijzigd door KevinBel op 30-07-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
PcDealer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:13:
[...]

Ik heb tot mijn 29ste "gestudeerd" (lees: gefeest en af en toe wat aan mijn studie gedaan :P ).
Tussendoor heb ik van alles en nog wat gedaan en ben een jaar naar Australië en omstreken geweest.
Australië heb ik net voor mijn afstuderen gedaan, omdat je maar tot je 30ste een werkvisum kon krijgen en ik wilde niet op het allerlaatste moment gaan.

3 jaar ervaring is relevante werkervaring, want vanaf het moment dat ik mijn diploma had, vond ik het tijd om maar "normaal" met de maatschappij mee te doen :+

Ik heb hiermee nog geen enkele keer (3 keer aangenomen bij verschillende bedrijven) problemen gehad, omdat ik goed kon uitleggen waarom ik zo lang over mijn studie had gedaan. Gek genoeg vroegen ze allemaal meer naar mijn baantjes en reis naar Australië en vonden ze mijn diploma niet zo interessant (behalve dat ik het gehaald had dan).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Chief-XL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:37:
[...]

6k geen grootverdiener? Da's meer dan 2x modaal inkomen. Landelijk gezien is een 6k salaris dus eerder uitzondering dan regel. Ik zou het behoorlijk ongepast vinden om over mijn salaris te beginnen tegen vrienden die net hun baan zijn kwijtgeraakt of waarvan salaris is bevroren. There's a time and place for everything.....
Niemand zei dat je erover hoefde te beginnen tegenover vrienden die net ontslagen zijn. Dan is het sowieso ongepast om over je salaris te spreken, of je nou €20.000 of €200.000 per jaar verdient. Verder is het gemiddelde persoonlijk inkomen uit arbeid is €35.600 per jaar, daar zit ook parttime en ongeschoold werk bij. Voor een mannelijke werknemer van een particulier bedrijf ligt het zelfs op €44.000 per jaar. Ruim 830.000 mensen verdienen meer dan €75.000 per jaar, dat is ruim 11% van de werkzame beroepsbevolking. Het salaris waar we het hier over hebben is dus niet echt exceptioneel. Het is gewoon goed op zijn leeftijd, maar grootverdiener, nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Cocytus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:24:
Ruim 830.000 mensen verdienen meer dan €75.000 per jaar, dat is ruim 11% van de werkzame beroepsbevolking.
Waar heb je die cijfers vandaan? En werkzame beroepsbevolking omvat dus ook nog eens de part-timers. Dan is meer dan 75k jaar voor een voltijder behoorlijk gangbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Het eerste deel van de cijfers komt uit het rapport Welvaart in Nederland van het CBS (p. 35, 38), de cijfers die jij quote uit Statline (hoop dat de link goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: Diverse vakgerelateerde certificeringen behaald
Werkervaring: Bijna 6 jaar
Werkgever: IT-Consultancy (semi freelancer, verkapt loondienst)
Huidige functie: Senior Consultant

Vakantiegeld: 8% van vast salaris
13/14e maand of winstuitkering: 40% uitkering van facturabel uurtarief uitgekeerd als variabel salaris
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, onkostenvergoeding, arbeidsongeschiktheidsverzekering
Regio: Nederland
Reistijd: momenteel +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): €2000 vast + €6000 variabel = €8000,- per maand (+/- €100.000 per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixor
  • Laatst online: 22-01 15:32
Hier mijn huidige situatie:

Opleiding(en): Bachelor Informatica
Certificaten: MCP, MCTS, MCITP en wat oudere Microsoft certs...
Werkervaring: 5+ jaar
Werkgever: Consultancy
Huidige functie: Technical Consultant

Vakantiedagen: 20
Leaseauto: Ja, BMW 3
Werkweek: 40
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalistieverzekering
Regio: Brussel
Reistijd: 2,5 u / dag

Maand salaris (bruto): €2750,-

Wat denken jullie ? mijn gevoel (en alle andere posts hier) zeggen dat het wat meer zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mijn gevoel (en alle andere posts hier) zeggen dat het wat meer zou moeten zijn...
Alle andere posts hier? Dan zie jij andere posts dan ik. Mij lijkt je salaris best aardig, er zijn zeker mensen die meer verdienen, ook in dit topic, maar ook zat die het met minder moeten doen. En denk dat je ook niet moet vergeten dat er een verschil kan zitten tussen Nederlandse salarissen en Belgische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Ruben121689 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:51:
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: Diverse vakgerelateerde certificeringen behaald
Werkervaring: Bijna 6 jaar
Huidige functie: Senior Consultant

Vakantiegeld: 8% van vast salaris
13/14e maand of winstuitkering: 40% uitkering van facturabel uurtarief uitgekeerd als variabel salaris
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, onkostenvergoeding, arbeidsongeschiktheidsverzekering
Regio: Nederland
Reistijd: momenteel +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): €2000 vast + €6000 variabel = €8000,- per maand (+/- €100.000 per jaar)
40% van het brutobedrag of nadat je sec arbeidsvoorwaarden zijn afgetrokken? want ik zie dat je het volledige pakket incl pensioen hebt. Dus waar komt dat dan vandaan? of heb je een uurtarief van 200+ euro?

ff lopen kloten met de rekenmachine.... Moet je trouwens zelf de klussen zoeken? en hoe lang blijf je in dienst als je geen klus hebt gezien er amper wat wordt opgespaard voor als je een keer op de bank zit

[ Voor 8% gewijzigd door matty___ op 31-07-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
matty___ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:34:
[...]

40% van het brutobedrag of nadat je sec arbeidsvoorwaarden zijn afgetrokken? want ik zie dat je het volledige pakket incl pensioen hebt. Dus waar komt dat dan vandaan? of heb je een uurtarief van 200+ euro?

ff lopen kloten met de rekenmachine.... Moet je trouwens zelf de klussen zoeken? en hoe lang blijf je in dienst als je geen klus hebt gezien er amper wat wordt opgespaard voor als je een keer op de bank zit
We zijn zelf mede verantwoordelijk voor het zoeken naar een klus, maar dat is gezien de connecties en de hoeveelheid werk nooit echt een probleem. Daarnaast zijn de oprichters cq. eigenaren van het bedrijf fulltime bezig met sales, marketing en HR.

Indien je geen klus hebt val je dus terug naar het karige basissalaris totdat je weer aan de bak kunt. Maar dit heb ik in mijn werkverleden nog niet meegemaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Ruben121689 op 31-07-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Ruben121689 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:47:
[...]

40% van het direct gefactureerde uurtarief bij de klant (momenteel €100,- per uur). Van de overige 60% van dit gefactureerde uurtarief bij de klant worden de secundaire arbeidsvoorwaarden en overige kosten afgetrokken. Oftewel het bedrijf waar ik bij ben aangesloten pakt op mij maar een beperkte marge.
wilde zeggen. veel buffer bouwen ze met jou niet op :+
normaal komt namelijk je auto etc uit jouw deel (40%) en niet van de werkgever.

[ Voor 7% gewijzigd door matty___ op 31-07-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
matty___ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:51:
[...]

wilde zeggen. veel buffer bouwen ze met jou niet op :+
normaal komt namelijk je auto etc uit jouw deel (40%) en niet van de werkgever.
Het streven is minimaal 2k per maand p.p. ongeveer. Voor Junior/Medior Consultants pakken ze natuurlijk meer marge daar die een lichter contract hebben terwijl het uurtarief niet zo schokkend veel lager is.

Leasebudget van €775,- excl. BTW en brandstof per maand komt natuurlijk uit het deel van 60%. Anders had ik net zo goed fulltime freelancer kunnen worden als ik zelf die kosten zou moeten dekken.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruben121689 op 31-07-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Ruben121689 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:54:
[...]

Het streven is minimaal 2k per maand p.p. ongeveer. Voor Junior/Medior Consultants pakken ze natuurlijk meer marge daar die een lichter contract hebben terwijl het uurtarief niet zo schokkend veel lager is.

Leasebudget van €775,- excl. BTW en brandstof per maand komt natuurlijk uit het deel van 60%. Anders had ik net zo goed fulltime freelancer kunnen worden als ik zelf die kosten zou moeten dekken.
het is zo een too-good-to-be-true verhaal. Alle voordelen voor jou zonder enige nadeel.
30 vakantiedagen + vakantiegeld + pensioen als je zulke bedragen verdient is vrij uitzonderlijke. (vakantiegeld zal dan over de 2k gaan neem ik aan )

bij tmc was toen iets in de trend dat als je op de bank zat je pas weer een bonus kreeg als het min bedrag had weggewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
matty___ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:58:
[...]

het is zo een too-good-to-be-true verhaal. Alle voordelen voor jou zonder enige nadeel.
30 vakantiedagen + vakantiegeld + pensioen als je zulke bedragen verdient is vrij uitzonderlijke.

bij tmc was toen iets in de trend dat als je op de bank zat je pas weer een bonus kreeg als het min bedrag had weggewerkt
Valt wel mee, bovenstaande constructie wordt bij diverse IT-Consultancy aangeboden aan de Senior Consultants om te voorkomen dat mensen gaan freelancen en men dus de meest ervaren mensen kwijtraakt. Men maakt nog steeds marge, alleen niet veel op deze categorie.

Je vergeet natuurlijk het grootste nadeel, dat ik in potentie, indien ik voor langere tijd geen klus heb dus terugval op mijn karige basissalaris. Oftewel als semi-freelancer dien je dus ook te bufferen voor mindere tijden daar ik van mijn basissalaris niet rond zal komen. En als ik in de zomer twee weken op vakantie ga dat ik mezelf financieel gezien behoorlijk pijn doe, laat staan als ik ziek ben. Laten we het zo zeggen, vrij weinig collega's maken de gehele vakantiesaldo op voor het einde van het jaar. :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben121689 op 31-07-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Ruben121689 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:51:

<..>
<..>
Just curious, waarom niet voor jezelf beginnen als je toch je eigen opdrachten moet/weet te vinden ?

Ik heb hetzelfde in 2007 ook een jaar gedaan ('midlancer' werd dit toen genoemd) onder zo goed als dezelfde voorwaarden als jij nu noemt, maar na dat jaar besloten om voor mezelf te beginnen omdat ik weinig tot geen toegevoegde waarde zag in deze opzet. Was voor mij echter een mooi opstapje naar volledige zelfstandigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:17
sverzijl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Just curious, waarom niet voor jezelf beginnen als je toch je eigen opdrachten moet/weet te vinden ?

Ik heb hetzelfde in 2007 ook een jaar gedaan ('midlancer' werd dit toen genoemd) onder zo goed als dezelfde voorwaarden als jij nu noemt, maar na dat jaar besloten om voor mezelf te beginnen omdat ik weinig tot geen toegevoegde waarde zag in deze opzet. Was voor mij echter een mooi opstapje naar volledige zelfstandigheid.
Ik weet de reden wel:
Als je geen klus hebt krijg je toch een minimaal inkomen.
Iets wat in deze tijd natuurlijk best gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
sverzijl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Dat is het voor mij ook, ik zie het als een opstap naar volledige zelfstandigheid. Overigens hoef ik niet per definitie op zoek naar eigen opdrachten, ik weet ze echter wel te vinden. Ik zie het meer als een ontwikkeling in mijn carrière, ik ben zoals velen begonnen en opgeleid bij een gigantische Amerikaanse IT-Consultancy. Daarna de overstap naar een "kleinere" Amerikaanse IT-Consultancy. Nu dus semi-freelancer bij een "kleine" Nederlandse IT-Consultancy om uiteindelijk volledig zelfstandig te worden.

Ik kijk eerlijk gezegd ontzettend tegen alle administratie en rompslomp eromheen! :) Nu wordt alles geregeld voor me ten koste van 60% -€2500, plus ik heb inderdaad daarnaast een vast contract voor onbepaalde tijd en daarbij een gegarandeerde inkomen.

Daarnaast kost de arbeidsongeschiktheidsverzekering mij geen 10k Euro per jaar, maar heb ik een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering voor een fractie van dat bedrag waarbij het bedrijf ook nog eens de helft betaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben121689 op 31-07-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:20:
[...]
Ik weet de reden wel:
Als je geen klus hebt krijg je toch een minimaal inkomen.
Iets wat in deze tijd natuurlijk best gunstig is.
Beetje schijnzekerheid als je het mij vraagt. Als je een half jaar wel een klus hebt, heb je dit 'basissalaris' al lang en breed op de plank liggen voor de rest van het jaar doordat je richting het dubbele aan omzet genereert. Zit je langer dan een jaar zonder klus, dan "laten" ze je ook wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ruben121689 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:
[...]

Dat is het voor mij ook, ik zie het als een opstap naar volledige zelfstandigheid. Overigens hoef ik niet per definitie op zoek naar eigen opdrachten, ik weet ze echter wel te vinden. Ik zie het meer als een ontwikkeling in mijn carrière, ik ben zoals velen begonnen en opgeleid bij een gigantische Amerikaanse IT-Consultancy. Daarna de overstap naar een "kleinere" Amerikaanse IT-Consultancy. Nu dus semi-freelancer bij een "kleine" Nederlandse IT-Consultancy om uiteindelijk volledig zelfstandig te worden.
Klinkt wel bekend ;)
Ik kijk eerlijk gezegd ontzettend tegen alle administratie en rompslomp eromheen! :)
Dat kan je voor <2K bruto/jaar uitbesteden en het valt uiteindelijk ook wel mee.
Daarnaast kost de arbeidsongeschiktheidsverzekering mij geen 10k Euro per jaar, maar heb ik een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering voor een fractie van dat bedrag waarbij het bedrijf ook nog eens de helft betaald.
AOV is ook niet zo duur meer voor ICTers hoor. Hangt wel een beetje af van de hoogte van de dekking uiteraard, maar voor 350 euro/maand (fiscaal aftrekbaar, dus zo'n 2200 euro netto/jaar) heb je al een degelijke AOV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
sverzijl schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:31:
[...]

Klinkt wel bekend ;)

[...]

Dat kan je voor <2K bruto/jaar uitbesteden en het valt uiteindelijk ook wel mee.

[...]

AOV is ook niet zo duur meer voor ICTers hoor. Hangt wel een beetje af van de hoogte van de dekking uiteraard, maar voor 350 euro/maand (fiscaal aftrekbaar, dus zo'n 2200 euro netto/jaar) heb je al een degelijke AOV.
Bedankt! Ik zal me er een keer in verdiepen, AOV ligt inderdaad aan de hoogte van de dekking. Ik heb alleen behoorlijke hoge bedragen gehoord van 10k Euro per jaar indien je vanaf de 2de jaar arbeidsongeschikt tot je 65ste nagenoeg evenveel wilt blijven verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 05:58
Leeftijd: 41
Opleiding(en): MAVO, HAVO, VWO, HBO, Uni Informatica
Certificaten: MCIPT Windows 2008, LPIC 3, TOGAF Practicioner, ITIL, ASL, BiSL foundation, Prince2.
Archimate 2.0, Lean Six Sigma Green belt

Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Een bekende system integrator
Huidige functie: Consultant / Architect

Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: Ja bonus 1/2 maand salaris
Leaseauto*: Nee, mobiliteitsregeling
Reistijd**: 45 min. of meer.
Maandsalaris (bruto): 3550

Opmerking:

Merk de laatste jaren dat ik steeds meer richting de business kant trek en minder techniek (sorry Tweakers!), wie herkend dit en hoe heb je die transitie gemaakt?

Zelf zou ik meer met Business-, Enterprise Architectuur willen gaan doen. Bij andere werkgevers wil men gewoon niet iemand aannemen die geen bewezen trackrecord heeft in Business- of Enterprise Architectuur.

Nu heb ik wel een aantal opdrachten in die richting gedaan met goede resultaten maar blijkbaar is dat niet genoeg.

[ Voor 31% gewijzigd door Vaevictis_ op 31-07-2012 18:00 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]