Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.051 views

Onderwerpen

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Systeem/Netwerkbeheer Niv. 4 / HBO Propedeuse
Certificaten: ITIL, Prince2, MCP, MCDST, MCSA, CCNA, Exchange 2007, HIP
Werkervaring: 8 jaar relevante werkervaring
Werkgever: Mkb sector
Huidige functie: Systeembeheerder / Voip beheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Yaris
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Land: NL
Regio: Noord-Brabant
Reistijd**: 30 minuten
Maandsalaris (bruto): 2300 (vorige werkgever 4 jaar terug 2450)

Voel me niet meer thuis op mijn plek hier, en ben op zoek naar wat anders.... heb enorm veel ervaring opgedaan hier, echter nooit certificaten meer gehaald omdat dat niet echt mogelijk was...
Is het vragen van 2900 bij een nieuwe werkgever reëel?

• MasteryShade
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 20:58
Leeftijd: In april 22 geworden
Opleiding(en): HBO Information Engineering (rond af in juni)
Certificaten: Geen
Werkervaring: Geen (alleen stages)
Werkgever: Detachering circa 50 medewerkers
Huidige functie: Student -> start begin juli als consultant IT-infrastructure

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 1 uur met de auto

Maand salaris (bruto): 2250 euro

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

shadowman12 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:47:
Salaris vind ik aan de lange kant voor iemand met MCSE en LPIC 1-3. We zitten ongeveer op hetzelfde qua certificering (ik heb geen LPIC 1-3), en ik verdien al meer dan dat jij verdient omgerekend. Tevens als je HBO helemaal hebt afgerond is dit salaris echt ver onder de maat. Zelf zou ik pas mijn bed uitkomen als ik mijn HBO helemaal heb afgerond bij 20 uur voor minimaal 1700 - 1800 euro.
Het startsalaris voor een HBO informatica afgestudeerde ligt rond de 2700 euro. Dan ben je wel heel erg optimistisch denk ik als je (even omrekenen van 20->40 ) pas voor rond de 3500 je bed uit wilt komen. Wellicht tijd om of een reality check te doen, of te accepteren dat je je leven lang met bijstand rond gaat komen. Ik denk zomaar niet dat er veel werkgevers zijn die in een dergelijke truc trappen.

/(bb|[^b]{2})/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, en ik denk uberhaupt dat 2700E een vrij fors HBO start-salaris is; kijk hier maar eens rond. Dan zit je er toch een paar honderd euro boven.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JohnR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:40:
[...]

Het startsalaris voor een HBO informatica afgestudeerde ligt rond de 2700 euro.
Trek daar maar zo'n 500 euro vanaf hoor. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
4bit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:50:
Hij werkt wel maar 20 uren per week, dus halftijds. Voor 40 uren week zou het dan toch op 2400 bruto komen. En hij mag (de hele tijd?) van thuis uit werken (ik vermoed door de lichamelijke beperking).
Dat klopt inderdaad, maar dat thuiswerken heeft geen impact op het salaris. Ik doe gewoon mijn werk. Maar ik werk pas een paar jaar, dus over het algemeen stijgt het salaris met werkervaring.

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Boudewijn schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:43:
Inderdaad, en ik denk uberhaupt dat 2700E een vrij fors HBO start-salaris is; kijk hier maar eens rond. Dan zit je er toch een paar honderd euro boven.
Ik had het dan ook specifiek over startsalaris voor een HBO Informatica afgestudeerde. Ik heb 'm hier vandaan getrokken. Ik vond 'm op het eerste gezicht vrij redelijk eruit zien, maar ik zou m'n hand niet in het vuur steken ervoor :)

/(bb|[^b]{2})/

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 18:35
2700 voor een afgestudeerde Hbo'er? Dat is zeker zonder enige vorm van leaseauto en andere vergoedingen. Of ik heb iets fout gedaan.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JohnR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:38:
[...]

Ik had het dan ook specifiek over startsalaris voor een HBO Informatica afgestudeerde. Ik heb 'm hier vandaan getrokken. Ik vond 'm op het eerste gezicht vrij redelijk eruit zien, maar ik zou m'n hand niet in het vuur steken ervoor :)
Ik heb het ook specifiek over HBO ;). Weinig van mijn HBO vrienden kregen dat hoor. 2300-2500 lijkt me meer de bandbreedte waar je het dan over hebt, tenzij je echt heel goed bent.

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Voyage schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:40:
2700 voor een afgestudeerde Hbo'er? Dat is zeker zonder enige vorm van leaseauto en andere vergoedingen. Of ik heb iets fout gedaan.
Leaseauto is vrij makkelijk te verdisconteren. Tel ongeveer het leasebedrag bij je salaris op, en je bent al een stukje wijzer. Geen idee alleen wat een beetje leaseregeling doet eigenlijk (behalve m'n eigen dan)

/(bb|[^b]{2})/

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Voor een afgestudeerde HBOer (in de ICT) heb je ongeveer 2 situaties waar je uiteraard wat van kan afwijken. Maar denk dat de volgende bedragen behoorlijk marktconform zijn voor een starter
Bruto 1800-2100 + leasevergoeding van 600-800euro
Bruto 2200-2500 zonder lease vergoeding.

Omdat veel bedrijven de leasevergoeding via speciale belasting regeltjes kunnen geven is dit niet gelijk aan direct bruto loon.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

RHochstenbach schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:29:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar dat thuiswerken heeft geen impact op het salaris. Ik doe gewoon mijn werk. Maar ik werk pas een paar jaar, dus over het algemeen stijgt het salaris met werkervaring.
Ik wou ook niet insinueren dat je je werk niet doet. Maar fulltime thuiswerken is ook wel wat waard, meer dan dat bedoelde ik er niet mee. Ik zou er toch wat loon voor opgeven als ik mijn dagelijkse files kan vermijden.

I'll do what I can, but expect very little.

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Seraphin schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:04:
[...]
Marktconformiteit lijkt mij het beste argument om te gebruiken.
Iemands persoonlijke situatie kan idd motiverend werken om naar een bepaald salaris toe te werken, maar aan de andere kant; wat heeft een werkgever daar nou echt mee te maken? (een magazijnwerker zal b.v. toch ook niet snel opeens meer gaan verdienen omdat hij gaat trouwen / kinderen krijgen?)
Was ook niet als argument naar de werkgever bedoeld maar meer om zelf over na te denken :)

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Verwijderd

JohnR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:40:
[...]

Het startsalaris voor een HBO informatica afgestudeerde ligt rond de 2700 euro.
Eerder rond de 2200 a 2300. Bij detacheerders waarschijnlijk nog een beetje lager, maar met een autotje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 17:07 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 16:18
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: (GreenBelt, Prince2)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: niet relevant
Huidige functie: Business Controller

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Ja, bonusregeling (ongeveer 4500 bruto)
Laptop: ja
GSM: ja
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fiets van de zaak, goedkoop ADSL/televisie
Reistijd: 5 minuten lopen

Maand salaris (bruto): 3000 euro, +/-43k bruto
Mijn persoonlijk doel, 3000 netto, +/-60k bruto, lijkt veel maar besef dat de promotie stappen steeds groter worden qua verloning.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
JohnR schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:38:
[...]

Reken jezelf niet te rijk.

Er staan een stuk of vier smaken van informatica in, met salarisniveaus van 2500 tot 2700. Het gemiddelde zou dus eerder 2600 dan 2700 zijn.
Bovendien is de tabel voor HBO en WO. Starters met WO verdienen meestal wat meer dan starters met HBO, in schat een verschil van +- 200 euro, afhankelijk van de werkgever. Bij sommige werkgevers 0, bij andere werkgevers kan het verschil 400 a 500 zijn (andere salarisschaal).
Dan komt de realiteit voor HBO--opgeleide starters rond de 2500 euro. De vraag is op welke manier zaken als een 13e maand of leaseauto worden berekend.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:54
Ik denk dat je als net afgestudeerde HBO'er niet zozeer moet focussen op een hoog startsalaris maar dat je een dat als een leuke bijkomstigheid moet zien. Ik zou persoonlijk de eerste jaren bij een goed bedrijf gaan werken , heel goed worden en daarna de hoofdprijs vragen :-) Voor de meeste mensen die ik gezien heb was alleen maar kijken naar een startsalaris niet goed voor de persoonlijke groei.

Just my 2 cents :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:04:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): LBO, MBO en HBO Bouwkunde
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar voor een baas 6 jaar in eigen bedrijf ook webdevelopment
Werkgever: Hosting Branche
Huidige functie: Webdeveloper PHP

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: Ja, Opel Corsa (400 euro) met tankpas en KM pakket van 20.000 per jaar
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 15 minuten

Maand salaris (bruto): € 2250,-
Ik heb een nieuwe aanbieding gehad voor € 2650 met dezelfde overige voorwaarden.

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
jhuiting schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:51:
Ik denk dat je als net afgestudeerde HBO'er niet zozeer moet focussen op een hoog startsalaris maar dat je een dat als een leuke bijkomstigheid moet zien. Ik zou persoonlijk de eerste jaren bij een goed bedrijf gaan werken , heel goed worden en daarna de hoofdprijs vragen :-) Voor de meeste mensen die ik gezien heb was alleen maar kijken naar een startsalaris niet goed voor de persoonlijke groei.

Just my 2 cents :)
Dit. Kijk vooral naar cv/ervaring/cursussen. Een volgende werkgever kijkt naar je CV, niet je loonstrookje en dan kun je echt stappen gaan maken.

Bovendien kan salaris in met name de eerste 2-3 jaar hard groeien. Spreek even uit ervaring, verhogingen van 10+% per jaar zijn echt mogelijk. Let dus niet alleen op het salaris van de aanbieding vandaag, maar ook wat ze voor morgen toezeggen bij vernieuwen/verlengen van je contract als je goed presteert.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:22:
Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe job en ik vraag me even af wat ik nou eigenlijk moet gaan vragen mocht het tot salarisonderhandelingen komen. Ik wil natuurlijk niet te hoog inzetten en een eventuele nieuwe werkgever afschrikken, aan de andere kant wil ik mezelf niet in de voet schieten met een te laag salaris. Even de details in het kort:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Master Artificial Intelligence
Werkervaring: 2 jaar in ICT, vooral puur productie draaien

De ervaring die ik heb is eigenlijk puur productie draaien en het is me in ieder geval duidelijk dat ik me daarbij ga vervelen. Dus ik ben nu aan het rondkijken naar iets waar toch echt meer gevraagd wordt. Bedrijven waar voornamelijk WO'ers en mensen met een PhD rondlopen en waar je op algoritmisch niveau flinke uitdagingen mag verwachten (beslist geen standaard programmeerwerk dus).

Ik ben ondertussen al door verschillende recruiters benaderd en heb hier en daar te horen gekregen dat er weinig mensen met mijn achtergrond in Nederland te vinden zijn en dat bedrijven heel erg geinteresseerd zijn naar aanleiding van mijn cv.

Maar wat nu te vragen mocht het ergens tot salarisonderhandelingen komen? Het minimum bedrag wat ik eigenlijk wil vragen is €3000,- bruto per maand (uiteraard afhankelijk van secundaire voorwaarden), maar schiet ik mezelf daarmee niet in de voet? Zou het bijvoorbeeld raar zijn om €3500,- bruto te vragen? Het gat met mijn vorige baan wordt daarmee wel heel erg groot (kreeg daar €2500,- bruto zonder ooit een verhoging gehad te hebben vanwege financiele situatie bedrijf, collegas kregen ook geen verhoging), maar ik verwacht ook dat er qua niveau heel wat meer van me gevraagd gaat worden.

Tips? Ideeën? Handig om een bedrijf eerst zelf met een bod te laten komen ipv andersom? En hoe pak je dat dan aan? Vaak krijg je toch de vraag wat je ongeveer wilt gaan verdienen en dient dat als uitgangspunt voor de onderhandelingen.
Als het werkelijk zo is dat je een van de weinigen in NL bent met bepaalde specifieke kennis, en ik denk dat dat inderdaad zo is met een Master AI, dan is je onderhandelingspositie mijns inziens erg sterk. Als bedrijven je echt willen hebben horen je ze daarvoor ook goed te betalen. Hoog inzetten is in mijn ogen dus een goede tactiek.

Overigens, maar dat moet je willen uiteraard, is er in landen als de VS denk ik meer vraag naar mensen met jouw achtergrond. Je zou daar ook aanzienlijk meer kunnen verdienen, maar daar staat tegenover dat je veel langere werkweken hebt.

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Een tussentijdse verhoging gekregen van 100,- :)
ZGaro schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO niv. 4
Certificaten: CCNP (Switching), CCNA, VCP4.0, MCITP (EA), MCSE, ITIL, PRINCE2, VCA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Networking
Huidige functie: Engineer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
Leaseauto: 750 euro / 35k p/j (Goed uitgevoerde Audi A3 of VW Passat etc.)
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bellen op kosten van de zaak, tanken prive in het buitenland, studieverlof en nog wat andere nuttige zaken.
Regio: NL
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): €4100 -> 4200
Maand salaris (bruto):4200 :)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:24
erg netjes voor MBO 29 jr. Welke regio en soort bedrijf?

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 04-04-2012 09:20 ]

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

ZGaro schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:16:

[...]

_/-\o_
Leuke certificaten ook!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
ZGaro schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:16:

[...]

Netjes hoor.

Mag ik vragen hoeveel je zelf nog moet inleggen voor je pensioen?

[ Voor 63% gewijzigd door Silent Thunder op 04-04-2012 09:57 ]

• ZGaro
wvkreg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:20:
In het westen. Core bussines is networking.

• ZGaro
Silent Thunder schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:56:
[...]

Netjes hoor.

Mag ik vragen hoeveel je zelf nog moet inleggen voor je pensioen?
Ik dacht rond de 130 euro. Ik hou 2450 euro netto over waarbij de bijtelling van mijn leaseauto eraf is. Ik ben tevreden in ieder geval :)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
The_MAN schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:26:
Heb hier 3,5 jaar geleden ook gepost toen ik begon, ben benieuwd wat men er nu van vindt, gaan we:

Opleiding(en): Msc Electrotechniek
Certificaten: NCOI Nima-A Marketing
Werkervaring: 3,5jr 4
Werkgever: Amerkaanse fabrikant van elektrotechnische apparatuur
Huidige functie: European Business Development Manager / Sales Manager / Technical support

Vakantiegeld: in het maandsalaris verwerkt, nee dus
Vakantiedagen: 23 (erg vrij in mijn werktijden, middag vrij wordt niet in rekening gebracht)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Smartphone, geen restricties
Leaseauto: ja; 700 pm, tanken waar ik maar wil met CC
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja, 50%/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Oosten
Reistijd: 10min

Maand salaris (bruto): 4167

Moet erbij melden dat ik zo'n beetje mijn eigen zaak run hier, ben geheel vrij in wat ik doe, als het uiteindelijk maar iets oplevert. De 23 vakantiedagen zijn wat dat betreft niet zo erg. 30-40% van mijn tijd op reis binnen Europa, wat ik als leuk ervaar, niet zozeer iets waar ik extra voor betaald moet krijgen
Update maar weer :)

Vanaf 1 Juni krijg ik nog steeds bovenstaand verhaal, maar er komt commissie bij die gekeken naar afgelopen jaar op €950 netto per maand uitkomt :9

De commissie is een percentage van de totale Europese verkoop en varieert elke maand, ook is de bedoeling dat de verkoop dit jaar toch wel iets hoger uitkomt dan afgelopen jaar, dus de €950 per maand gemiddeld is wel het minimum.

Ik ben happy :*)

• Xanaroth
Update

Leeftijd: 24 25
Opleiding(en): HBO Aviation
Certificaten: IP, HazMats basis
Werkervaring: geen 1,5 jaar
Werkgever: Halfgeleiderbranche
Huidige functie: Order Fullfillment Engineer

Vakantiedagen: 27 vakantie, 13 ATV waarvan 4 (?) dit jaar vastgesteld door kantoor tussen kerst/oud en nieuw.
13/14e maand of winstuitkering: n.n.b. over 2011
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
  • Extra potje tijd voor o.a. tandarts/huisarts bezoek, gaat niet van normale vrije tijd af.
  • Vaste reiskostenvergoeding van 130,-
  • Flexibele werktijden (kan rustig keertje later komen/eerder weg of dagje 'thuiswerken')
  • Scholing/cursussen (zowel extern als via online bureau, letterlijk duizenden vrij beschikbaar)
  • Tijd-voor-tijd regeling
Regio:
Reistijd**: ~35 min.

Maand salaris (bruto): 2328 2500 per 1 juli

Had begin dit jaar verhoging naar 2473 toegezegd gekregen per 1 jan, is nog iets verhoogd uiteindelijk (gaat in vanaf 1 juli) en nu ook vast contract gekregen.
Daarbij vanaf volgend jaar iets meer dan 5% erbij voor inleveren ATV en zal dan richting de 2700 (inclusief CAO, exclusief 'normale' verhoging na beoordeling) gaan, weet de exacte verdeelsleutel niet. 40 vrije dagen klinkt leuk, maar we hebben ook tijd-voor-tijd dus krijg het gewoon niet op.

Al met al geen slecht traject, niet zoveel gestegen als gehoopt maar nu dus 25% stijging in 1,5 jaar en (straks) na 2 jaar ~35% stijging sinds ik ben begonnen. Dus ook voor de nieuwe starters; startsalaris is niet alles...

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 04-04-2012 17:11 ]

Verwijderd

Aangezien ik toch wel eens benieuwd ben, hier ook mijn lijstje:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT-beheerder niveau 4
Certificaten: CCNA tijdens de opleiding.
Werkervaring:1 jaar stage bij een computerbedrijf, 2 jaar stage bij een groot amerikaans bedrijf en vervolgens 6 maanden daar gewerkt.
Werkgever: Een groothandel in medische hulpmiddelen
Huidige functie: IT beheerder (enige voor 3 locaties +/- 120 man in dienst)

Vakantiegeld: Geen idee...
GSM: Ja / nee (ik kan er een pakken als dat nodig is, gebruik nu steeds mijn prive telefoon.) Iphone heb ik geweigerd.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur, 8:30 - 17:00
Pensioenregeling: Geen idee, nvt voor mijn leeftijd.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, 0,0 flexibiliteit (8:31 binnen is te laat is een opmerking), overuren is tijd voor tijd systeem
Regio: Zuid-Limburg
Reistijd: 20KM, normaal gezien 10 - 15 minuten, nu 30 - 45 minuten

Maand salaris (bruto): €1750,-

Voor mij is er binnen dit bedrijf niks om te groeien. ik denk de enige ICT'er en het is een echt familiebedrijf.
Ik ben ook een soort "hoofd" ict daar ik de enige ben.
Voor mij deed de directeur en de bedrijfsleider dit.

Ik twijfel echter wat ik ga doen. het bevalt me niet echt, maar ik wil ook graag een avondstudie HBO gaan doen. Ik wil ook certificeren halen.

HBO via dit bedrijf gaat niet, daar er geen wrk is voor een hbo ict'er. ik weet niet wat verstandig is, eerst een andere baan en dan HBO gaan doen? of net andersom? of beter nu certificeren halen, dan een andere baan zoeken en dan HBO doen?
Hier ben ik nog niet uit, feit is dat als ik een studie via de werkgever doe ik minimaal 5 jaar daar moet blijven werken (tenzij ze me ontslaan natuurlijk)

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11 15:37
Ik zou gaan naar een andere toko. Los van een opleiding kan je ook van collega's een boel leren, maar niet bij dit bedrijf. Een bedrijf waar het niveau wat hoger ligt zal denk ik ook meer ruimte zijn om een opleiding te volgen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Freeaqingme schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:16:
Ik zou gaan naar een andere toko. Los van een opleiding kan je ook van collega's een boel leren, maar niet bij dit bedrijf. Een bedrijf waar het niveau wat hoger ligt zal denk ik ook meer ruimte zijn om een opleiding te volgen.
dat is ook een ergerpunt inderdaad, ik kan nooit met collega's over IT praten.
Sowieso is de relatie met de collega's waar ik bij op de kamer zit minimaal.
ze kennen elkaar al 9 jaar, de meeste zijn familie en het gaat altijd over dingen waar ik geen interesse heb of niks van weet.

maar als HBO'er heb je beter kans op een baan dan MBO.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57

ralpje

Deugpopje

Zie dat ik mezelf nog nooit gemeld heb in dit topic. Toch maar 'ns doen, dan ;)

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Hoogst afgemaakt: HAVO. 2 jaar HBO in totaal niet relevante richting ;)
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 5+ jaar in IT, 2+ jaar in Telecom
Werkgever: IT-dienstverlener aan middelgrote bedrijven
Huidige functie: (medior) Systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
GSM: Ja, tot 35 euro privé toegestaan.
Leaseauto: Ja, 555 euro p/m excl BTW / Brandstof op basis van diesel, 4 jaar, 35k per jaar.
Pensioenregeling: Ja. Exacte verhouding werkgever / werknemer mij niet bekend, nog
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiekostenregeling (2k per jaar), vergoeding calamiteitendienst, fitnesskostenvergoeding, massageregeling, vergoeding internetkosten thuis
Regio: Randstad
Reistijd: Naar standplaats ca. 20 mins

Maand salaris (bruto): 2600 bruto

In November overstap gemaakt naar dit bedrijf vanaf ander, soortgelijk bedrijf. Hele klein stap gemaakt in salaris, maar vooral ivm de studiekostenvergoeding en de mogelijkheid om certificaten te gaan halen. De kennis heb ik, de papiertjes nog niet. Binnengekomen als medior maar onlangs al de mededeling gehad dat bij de volgende waarderingsronde er waarschijnlijk een groei naar senior zal plaatsvinden met bijbehorende aanpassing van voorwaarden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 15:16

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ leuk, feli alvast.

Vraag: ervaar je dat het niet hebben van een volledig hbo diploma je carrière of looneisen in de weg staat?

[ Voor 90% gewijzigd door LtMarx op 04-04-2012 22:37 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57

ralpje

Deugpopje

Lt. Marx schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:00:
^^ leuk, feli alvast.

Vraag: ervaar je dat het niet hebben van een volledig hbo diploma je carrière of looneisen in de weg staat?
Nee. Die HBO-opleiding was Verpleegkunde, dus een iets andere richting :+
Zowel bij m'n vorige baas als bij m'n huidige ben ik aangenomen op kennis / ervaring die ik in het gesprek kon aantonen en kan ik me 'on the job' bewijzen. Wel heb ik de mazzel dat beide bedrijven meer waarde hechten aan kennis / kunde in de praktijk dan aan officiële papieren. Gelukkig krijg bij deze job wel de kans om ook echt wat certificaten te halen, terwijl het bij de vorige wel steeds geroepen werd maar het in de praktijk nooit gebeurde.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 19:55
ralpje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:45:
[...]

Nee. Die HBO-opleiding was Verpleegkunde, dus een iets andere richting :+
Vond je die opleiding echt leuk of deed je het gewoon voor de meisjes?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

procyon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:49:
Reistijd: 5 minuten lopen
Ff quoten omdat ik in een vergelijkbare situatie zit :)

Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie, Hofam Qualified Controller
Certificaten: Prince2
Werkgever: niet relevant

13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Laptop: ja (puur voor het werk)
GSM:
Werkweek: 36 uur (1 keer in de twee weken 1 dag vrij)
Pensioenregeling: ja, 50/50 geloof ik. Flinke eigen bijdrage in ieder geval.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fiets van de zaak
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 3780 euro, maak in juli weer een "flinke"stap +/- 250,- bruto.

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
wvkreg schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:20:
wat denk je zelf, sherlock
Huidige functie: IT-Consultant (Projectmanager voor 2 kleine projecten van 8 man in totaal)
denk iets met IT!
Regio: Brussel
duidelijk

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• ZGaro
looyenss schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:24:
[...]

wat denk je zelf, sherlock

[...]

denk iets met IT!

[...]

duidelijk
? Deze quotes snap ik niet echt.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 07:14
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Informatica afgerond
Certificaten:-
Werkervaring: 3 jaar relevant (inclusief 0 uur contracten)
Werkgever: -
Huidige functie: Software / Content Developer

Werkweek: 5 dagen
Pensioenregeling: Ja, met extra belleggen bij Aegon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1 thuis werkdag per week contractueel vastgelegd
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 9 minuten (fiets)

Maandsalaris (bruto): 2700 eerste jaar, vastgelegde groei van 300 naar gelang prestatie

you had me at EHLO

• wvkreg
  • Laatst online: 07-11 23:24
ZGaro schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:29:
[...]

? Deze quotes snap ik niet echt.
Ignore and it will go away... :9

• ZGaro
wvkreg schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:55:
[...]

:)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:17
Als ik dit zo lees moet ik eens met mijn baas gaan praten geloof ik. :| Ik verdien niet zoveel als de meeste hier.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Aantal SAP certificaten, nu niet relevant meer
Werkgever: Financieel dienstverlener
Huidige functie: Consultant

13/14e maand of winstuitkering: 13de maand. Provisies (ongeveer 11K bruto per jaar)
Laptop: Nee
Leaseauto: Ja (officieel kopen we auto's hier en leasen we dus niet. Net een nieuwe passat combi uitgezocht, dus leaseprijs ongeveer 850 PM)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen vaste werktijden. Regelmatig leuke uitjes (binnen- en buitenland)
Reistijd: 10 min met de auto. Ben wel veel onderweg

Maand salaris (bruto): 3250 euro, +/-55k bruto op jaarbasis (provisie afhankelijk)

Voetnoot; Ik heb bij mijn huidige werkgever nog nooit een dag gehad dat ik geen zin had. Vrije dagen neem ik alleen op voor vakantie, de rest mag onder werktijd. Mag veel thuis werken.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Door je provisies verdien je toch een mooi salaris :?

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:35
majoh schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:23:
Door je provisies verdien je toch een mooi salaris :?
alleen heb je aan provisie niet veel als je bij de bank zit voor een hypotheek.

• 911GT2
matty___ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:26:
[...]

alleen heb je aan provisie niet veel als je bij de bank zit voor een hypotheek.
Jawel die mag je gewoon meenemen als je werkgever ze 'erkent' en als je een historisch overzicht er van hebt.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:35
911GT2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:38:
[...]

Jawel die mag je gewoon meenemen als je werkgever ze 'erkent' en als je een historisch overzicht er van hebt.
wat bedoel je met erkent?

• pagani
  • Niet online
Je werkgever dient dan een handtekening te zetten onder een verklaring dat vergoeding x, gebaseerd op het verleden, een vast onderdeel uitmaakt van je salaris en dat zal blijven.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Provisie ... vast onderdeel vs gebaseerd op prestatie. Hoe rijm je dat?

De meeste mensen deugen!

• 418O2
  • Laatst online: 09-11 21:51
dat rijm je omdat de bank ook wel weet dat een vast onderdeel als bonus kan worden uitgekeerd ivm belastingen.

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

418O2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:51:
dat rijm je omdat de bank ook wel weet dat een vast onderdeel als bonus kan worden uitgekeerd ivm belastingen.
Knap als de bank dat zou weten aangezien een bonus op precies dezelfde manier belast wordt als vast salaris. Ik snap niet waarom dit fabeltje zo hardnekkig naar boven blijft komen...

Het kan wel zo zijn dat de voorbelasting hoger is, maar bij je jaaropgaaf trek je dat dan weer recht.

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
wvkreg schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:55:
[...]

precies ;-)

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• 911GT2
pagani schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:42:
[...]

Je werkgever dient dan een handtekening te zetten onder een verklaring dat vergoeding x, gebaseerd op het verleden, een vast onderdeel uitmaakt van je salaris en dat zal blijven.
Dat dus.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Myrdreon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:57:
Bovendien kan salaris in met name de eerste 2-3 jaar hard groeien. Spreek even uit ervaring, verhogingen van 10+% per jaar zijn echt mogelijk. Let dus niet alleen op het salaris van de aanbieding vandaag, maar ook wat ze voor morgen toezeggen bij vernieuwen/verlengen van je contract als je goed presteert.
Het kan ook tegenvallen. Ik kreeg er 1% bij in 2 jaar tijd en tijdens de crisis ook maar een paar % (bij een andere werkgever). Vanaf je 30e zonder functiewijzigingen krijg je meestal inflatiecorrectie + een beetje. Voor 10% moet je er echt uitspringen. Vele ITers maken deze misrekening. Die denken 'ik ben nu 25 en verdien 2500, straks ben ik 30 en verdien ik 4000)'.
911GT2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:21:
Als ik dit zo lees moet ik eens met mijn baas gaan praten geloof ik. :| Ik verdien niet zoveel als de meeste hier.

Leeftijd: 32
Maand salaris (bruto): 3250 euro, +/-55k bruto op jaarbasis (provisie afhankelijk)
Dat valt best mee. Ik zit met 38 jaar op 3550 bruto als test engineer en dat is marktconform (voor mijn functie dan he, met wat meer ambitie had ik nu een drukkere baan tegen een hoger salaris). Op Tweakers kom je toch vaak de wat meer gemotiveerdere en hobbyisten tegen. Bijna alle ITers tussen de 30 en 45 op standaard developer/tester niveau die ik spreek verdienen tussen de 3 en 4k bruto. De mensen zonder al te veel ambitie om teamlead of PM te worden enzo, maar die het gewoon leuk vinden om te programmeren/testen.

[ Voor 35% gewijzigd door FunkyTrip op 05-04-2012 17:07 ]

Dit dus.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
418O2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:51:
Normaal is dat afhankelijk van je prestatie. Bank heeft geen enkele garantie dat je prestaties op peil zullen blijven ...

• pagani
  • Niet online
DieterVDW schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:17:
[...]

Normaal is dat afhankelijk van je prestatie. Bank heeft geen enkele garantie dat je prestaties op peil zullen blijven ...
Zo heeft de bank ook geen garantie dat een ZZP-er zijn inkomsten behoudt, maar toch krijg je (terecht) een hypotheek of lening.

• ZGaro
FunkyTrip schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:02:
[...]

Dat valt best mee. Ik zit met 38 jaar op 3550 bruto als test engineer en dat is marktconform (voor mijn functie dan he, met wat meer ambitie had ik nu een drukkere baan tegen een hoger salaris). Op Tweakers kom je toch vaak de wat meer gemotiveerdere en hobbyisten tegen. Bijna alle ITers tussen de 30 en 45 op standaard developer/tester niveau die ik spreek verdienen tussen de 3 en 4k bruto. De mensen zonder al te veel ambitie om teamlead of PM te worden enzo, maar die het gewoon leuk vinden om te programmeren/testen.
Techneuten die de ambitie hebben om PM te worden? Daar gaat het al verkeerd in mijn optiek :P

• Corne1988
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 19:16
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 1,5 Jaar (+1 jaar stage gelopen, waarvan een half jaar bij mijn huidige werkgever)
Werkgever: Administratieve Software Ontwikkelaar
Huidige functie: Junior Software Developer (.NET)

Vakantiegeld: Ongeveer 1 maand salaris
Vakantiedagen: 26 (Komt ieder jaar 1 dag bij tot maximaal 30 dagen)
Pensioenregeling: Ja, bij Aegon (alle ins en outs heb ik me nog niet echt in verdiept)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 130 euro reiskosten vergoeding, lunchregeling, flexibele werktijden, mogelijkheid om cursussen te volgen en certificaten te halen.
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 min (Auto)

Maand salaris (bruto): 2650

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
ZGaro schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 07:28:
[...]
Techneuten die de ambitie hebben om PM te worden? Daar gaat het al verkeerd in mijn optiek :P
Mensen zonder enige technische bagage die PM worden van technische projecten... The root of all evil...

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 15:52

_NeMeSiS_

Millennial

Leeftijd: 29 (over 2 weken)
Opleiding(en): MBO multimedia vormgeving
Certificaten: geen
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Scheepsbouwer
Huidige functie: Online Marketeer

Vakantiedagen: 27 vakantiedagen + 13 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering die kan oplopen tot 10% van het jaarsalaris
GSM: Ja, Blackberry (Onbeperkt prive, ook in buitenland)
Werkweek: 40 (contracturen 38, vandaar de ADV)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Overwerk 140%
Reistijd: 15 minuten met de auto of 30 minuten op de fiets

Maandsalaris (bruto): 3930

Ik ben twee jaar geleden van werkgever veranderd en heb een mooie stap kunnen maken en ben zeker tevreden voor wat betreft mijn voorwaarden, salaris en invulling van het werk.

• The Eagle
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DieterVDW schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:30:
[...]

Mensen zonder enige technische bagage die PM worden van technische projecten... The root of all evil...
Eensch. Ik heb 100x liever een PM met technische bagage dan eentje die duidelijk aangeeft dat ie iet met technische details lastig gevallen wil worden. Als techneut moet je ook je ei kwijt kunnen :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:18

JaQ

The Eagle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:59:
Eensch. Ik heb 100x liever een PM met technische bagage dan eentje die duidelijk aangeeft dat ie iet met technische details lastig gevallen wil worden. Als techneut moet je ook je ei kwijt kunnen :(
Inderdaad, niets zo fijn als een PM met zwaar gedateerde technische bagage die zich met de inhoud begint te bemoeien!

(of bedoelde je het niet zo sarcastisch :+ )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
FunkyTrip schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:02:
[...]

Het kan ook tegenvallen. Ik kreeg er 1% bij in 2 jaar tijd en tijdens de crisis ook maar een paar % (bij een andere werkgever). Vanaf je 30e zonder functiewijzigingen krijg je meestal inflatiecorrectie + een beetje. Voor 10% moet je er echt uitspringen. Vele ITers maken deze misrekening. Die denken 'ik ben nu 25 en verdien 2500, straks ben ik 30 en verdien ik 4000)'.
Ik sluit me hier bij aan. In mijn eerste 3 jaar steeg ik ook minimaal omdat iedereen in het bedrijf (ongeacht het huidige salaris) maar 1.x% kreeg. Dat schiet niet op. Wel leuk als je dan weggaat om ergens voor x0% meer te gaan werken. 8)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een aanbod gehad:

Functie:Applicatiebeheer
Leeftijd: 23 jaar oud
Soort: specifieke medische software
Opleiding: HBO IT afgerond
Certificaten:Prince2 en CCNA
Werkervaring: 3 jaren.
Tijden: Eerste maanden 36 u p/w
Het bod: 1650 euro bruto.
Ik heb dit geweigerd, ik neem aan dat ik niet gek ben?

Persoonlijk vond ik het niet marktconform, sterker nog, in de vakantieperiode bij hetzelfde bedrijf met een iets andere functie 3400euro bruto gekregen (4 weken).

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 06-04-2012 11:28 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
1650 is wat laag idd, maar 3400 is weer erg veel. 100,- * leeftijd + beetje voor certificaten vind ik meestal een goed gemiddelde.

Even niets...

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

FireDrunk schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:31:
1650 is wat laag idd, maar 3400 is weer erg veel. 100,- * leeftijd + beetje voor certificaten vind ik meestal een goed gemiddelde.
Ik vind het voor een HBOér nogal erg laag, vooral wanneer ik hoor wat medestudenten verdienen met dezelfde opleiding en soms nog wel minder skillset.
Verder ontwerp ik op maat applicaties e.d. Maargoed, ik ga maar eens ergens anders solliciteren, heb wel oog op een aantal andere dingen.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Kecin schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:23:
Ik heb een aanbod gehad:

Functie:Applicatiebeheer
Leeftijd: 23 jaar oud
Soort: specifieke medische software
Opleiding: HBO IT afgerond
Certificaten:Prince2 en CCNA
Werkervaring: 3 jaren.
Tijden: Eerste maanden 36 u p/w
Het bod: 1650 euro bruto.
Ik heb dit geweigerd, ik neem aan dat ik niet gek ben?

Persoonlijk vond ik het niet marktconform, sterker nog, in de vakantieperiode bij hetzelfde bedrijf met een iets andere functie 3400euro bruto gekregen (4 weken).
Een Hbo'er met 3 jaar ervaring en dan 1650 durven te bieden. Men heeft wel lef. Aan de andere kant is 3400 weer erg veel. 2600 tot 2800 moet toch wel lukken.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Loev schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:35:
[...]

Een Hbo'er met 3 jaar ervaring en dan 1650 durven te bieden. Men heeft wel lef. Aan de andere kant is 3400 weer erg veel. 2600 tot 2800 moet toch wel lukken.
Ik heb 2600 ook als tegen antwoord gegeven, hier werd niet eens op ingegaan. Terwijl ze toch erg tevreden zijn over mijn werkzaamheden. Helaas heeft het bedrijf ook te maken met grote bezuinigingen (zorg) dus is er niet zoveel speelruimte.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:40:
[...]

Ik heb 2600 ook als tegen antwoord gegeven, hier werd niet eens op ingegaan. Terwijl ze toch erg tevreden zijn over mijn werkzaamheden. Helaas heeft het bedrijf ook te maken met grote bezuinigingen (zorg) dus is er niet zoveel speelruimte.
Maar goed, er is een groot verschil tussen 'niet zo veel speelruimte' en een HBOer met 3 jaar ervaring een aanbieding van 1650,- doen. Dat gat gaat nooit gedicht worden, ik zou zeggen: wegwezen daar!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Muse schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:53:
[...]

Maar goed, er is een groot verschil tussen 'niet zo veel speelruimte' en een HBOer met 3 jaar ervaring een aanbieding van 1650,- doen. Dat gat gaat nooit gedicht worden, ik zou zeggen: wegwezen daar!
Bedankt voor de reacties :). Ik ga eens verder kijken! Dank!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:59
Een kleine 6 % er bij, niet verkeerd :)

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Aan het afstuderen voor HBO BE
Certificaten: Oracle HFM admin training
Werkervaring: 1,5 jr
Werkgever: Consultancy bureau
Huidige functie: EPM Consultant

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering adv declarabele uren enz. kan oplopen tot ruim een maandsalaris
Laptop: Lenovo T410S
GSM: iPhone 4
Leaseauto: Nope, zie verder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,45 ct/km (zorgt voor ruim €1200 extra in mijn geval), zkv 50/50 en mobiel tegoed wat ik nooit opmaak
Regio: Heel NL
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2500 +/- € 2650,-

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 06-04-2012 14:22 ]

K to the KillaZ

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

KillaZ schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:19:
Een kleine 6 % er bij, niet verkeerd :)

Leeftijd: 22
Opleiding(en): Aan het afstuderen voor HBO BE
Certificaten: Oracle HFM admin training
Werkervaring: 1,5 jr
Werkgever: Consultancy bureau
Huidige functie: EPM Consultant

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering adv declarabele uren enz. kan oplopen tot ruim een maandsalaris
Laptop: Lenovo T410S
GSM: iPhone 4
Leaseauto: Nope, zie verder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,45 ct/km (zorgt voor ruim €1200 extra in mijn geval), zkv 50/50 en mobiel tegoed wat ik nooit opmaak
Regio: Heel NL
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2500 +/- € 2650,-
Wat doe jij als EPM Consultant eigenlijk? Ik ga volgend jaar afstuderen HEAO BE, en zit nu bij een bedrijf intern op de administratie (P&L/Balancesheet vullen, accruals enzo ;))..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: Interne opleidingen, niet van grote waarde
Werkgever: Service bedrijf
Huidige functie: Service Monteur (Op bedrijf, binnen- en buitenland)

Vakantiedagen: 27 + 13 ATV
Vergoedingen: Winstuitkering circa 600 euro bruto
OVeruren: Eerste 2 van die dag 140%, rest 160%
GSM: nee (wel mogelijk, simpele nokia)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 euro per maand onkosten, als 's nachts niet thuis: vergoeding voor eten/drinken + vergoeding scheiding van bed + hotel kosten
Reistijd: 20-30 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2900 euro

Nu kan ik binnenkort echter hoger op, als Meewerkend Voorman. Dit betekent, alleen nog maar op het bedrijf werkzaam. En niet meer naar buiten, maar dat was bij mij toch al een relatief klein deel. Ik krijg er ook een telefoon bij (smart-phone), en als ik wil laptop (ipv desktop) en auto.

Echter wat voor salarisverhoging zou reëel zijn?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-10 22:45
Leeftijd: 16
Opleiding(en): doe op het moment MBO 4 Game Development
Werkervaring: -
Werkgever: Computerhulp aan huis
Huidige functie: computer hulp verlener

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: Mag ik zelf inplannen
Werkweek: Mag ik zelf inplannen
Regio: Groningen
Reistijd**: Verschillend aangezien ik werk bij de klant thuis.

Maandsalaris (bruto): Verschillend, 10 euro per uur + 2,50 per afspraak ( +5 als de klant buiten de werk regio woont)

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen, laat ik nu ook maar mn eigen ding posten ^^

Leeftijd: 19
Opleiding(en): 1e jaars Technische informatica student
Werkervaring: een zomer + half jaar parttime
Werkgever: klein/middelgroot technisch internetbureau
Huidige functie: Junior software engineer

Vakantiegeld: inbegrepen
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: mooie winstuitkering :)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nvt
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goede lunch, leuke uitjes en een middag in de week werken aan eigen project.
Reistijd: +/- 10min met de trein

Maand salaris (bruto): 2100

Heel leuk bedrijf om bij te werken, gave innovatieve projecten, heb er erg veel geleerd. Heb nu 0 uren contract vanwege studie, maar in de vakantie kan ik weer aan de slag en als ik een periode heb met 1 dag in de week vrij kan ik ook aan de slag, hele fijne werkgever. Zit er zeker goed en ben heel tevreden met salaris i.c.m. flexibelheid, ervaring, alle extras en leuke sfeer :)

[ Voor 5% gewijzigd door jw_moonshine op 07-04-2012 20:09 ]

• t_captain
mhr-zip schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:22:
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde
Certificaten: Interne opleidingen, niet van grote waarde
Werkgever: Service bedrijf
Huidige functie: Service Monteur (Op bedrijf, binnen- en buitenland)

Vakantiedagen: 27 + 13 ATV
Vergoedingen: Winstuitkering circa 600 euro bruto
OVeruren: Eerste 2 van die dag 140%, rest 160%
GSM: nee (wel mogelijk, simpele nokia)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100 euro per maand onkosten, als 's nachts niet thuis: vergoeding voor eten/drinken + vergoeding scheiding van bed + hotel kosten
Reistijd: 20-30 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2900 euro

Nu kan ik binnenkort echter hoger op, als Meewerkend Voorman. Dit betekent, alleen nog maar op het bedrijf werkzaam. En niet meer naar buiten, maar dat was bij mij toch al een relatief klein deel. Ik krijg er ook een telefoon bij (smart-phone), en als ik wil laptop (ipv desktop) en auto.

Echter wat voor salarisverhoging zou reëel zijn?
Gelet op opleiding, functie en werkervaring denk ik dat een plus van 500 a 700 euro bruto op zijn plek zou zijn. Een belangrijk deel van deze salarisstijging zit echter in de leaseauto.

• mhr-zip
  • Nu online
t_captain schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:15:
[...]

Gelet op opleiding, functie en werkervaring denk ik dat een plus van 500 a 700 euro bruto op zijn plek zou zijn. Een belangrijk deel van deze salarisstijging zit echter in de leaseauto.
De grap is dat ik geen leaseauto wil.

Had ik al ergens anders gepost: mhr-zip in "Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3"

• t_captain
Zonder leaseauto zou je rond de 3500 a 3600 moeten gaan verdienen. Met leaseauto eerder 3100.

• Spoetnik385
  • Laatst online: 10:48
Even de meest actuele situatie:

Leeftijd: 39
Opleiding(en): TU Wtb
Certificaten: Heel veel SAP-papieren
Werkervaring: 14 jaar (11 jaar consultant, 3 jaar huidige functie)
Werkgever: Bedrijf in het oosten van het land
Huidige functie: Productiemanager

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand die winstuitkering genoemd wordt
Pensioenregeling: Deels door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Het verre oosten
Reistijd: 50 min.

Maand salaris (bruto): 4900

Ben dus vanuit de IT gekomen - 11 jaar consultant geweest - nu een lijnfunctie, maar ik mis toch het projectenwerk. Denk er dus hard over weer terug te switchen :X

www.steamloco.info

Verwijderd

mcjambi schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:33:
Leeftijd: 16
Opleiding(en): doe op het moment MBO 4 Game Development
Werkervaring: -
Werkgever: Computerhulp aan huis
Huidige functie: computer hulp verlener

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: Mag ik zelf inplannen
Werkweek: Mag ik zelf inplannen
Regio: Groningen
Reistijd**: Verschillend aangezien ik werk bij de klant thuis.

Maandsalaris (bruto): Verschillend, 10 euro per uur + 2,50 per afspraak ( +5 als de klant buiten de werk regio woont)
Ik wou dat ik zoveel verdiende toen ik 16 was :P Ik verdiende rond de 3.5/uur met het plukken van tomaten...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Niet verkeerd lijkt me.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ligt aan de auto maar lijkt me niet heel weinig, je hebt immers wel je hele zwik LPI binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 08-04-2012 16:04 ]

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Lijkt me een prima salaris!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:16

dbzfan

Nee.

..

[ Voor 99% gewijzigd door dbzfan op 06-11-2012 12:54 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Darn, das weinig. Als in :als je naar de ITers kijkt...

• Tuxxx
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:03:
Ligt aan de auto maar lijkt me niet heel weinig, je hebt immers wel je hele zwik LPI binnen.
Denk hierbij aan VAG-auto's, BMW/Audi 1-serie, Ford, etc.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 21:15
Leeftijd: 48 jaar
Opleiding(en): hbo ambi.
Certificaten: een heleboel
Werkervaring: 20 jaar in de ICT, daarvoor dik 10 jaar diverse andere banen gehad.
Werkgever: semi overheid
Huidige functie: applicatebeheerder

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: ja, Dell latitude
GSM: ja, Blackberry
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: ja 2/3 baas 1/3 zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten obv openbaar vervoer.
Land: nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 35 min buiten de spits, anders 1 uur.

Maand salaris (bruto): 5100

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:59
Sport_Life schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:50:
[...]

Wat doe jij als EPM Consultant eigenlijk? Ik ga volgend jaar afstuderen HEAO BE, en zit nu bij een bedrijf intern op de administratie (P&L/Balancesheet vullen, accruals enzo ;))..
Ik geef support/doe implementaties op het gebied van Oracle Hyperion Financial Management, binnen een EPM divisie van een oorspronkelijk grote Benchmark club. Klein groepje in NL (15 consultants), maar de HFM markt is sowieso klein in NL. :)

K to the KillaZ

• Metalfreak
  • Laatst online: 11:18

Metalfreak

Hoije woh!

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: PRINCE2 Foundation, ITIL v3 Foundation, en mis nog één certificaat voor MCITP Enterprise Admin.
Werkervaring: bijna 8 jaar
Werkgever: Groot internationaal logistiek bedrijf
Huidige functie: Systeem/applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 24 + 4 vrij inzetbare ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Ja, Dell met i5 processor
GSM: Nee, indien ik die nog nodig ga hebben, dan wel.
Werkweek: 40 uur + eventuele wachtdienst (één keer per drie weken moet ik bereikbaar zijn doordeweeks van 6:00 tot 22:00 en op zaterdag van 6:00 tot 14:00, word (gelukkig) niet veel gebruik van gemaakt)
Pensioenregeling: Ja, betaal zelf maar 6%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding 165 euro/maand, internetabonnement thuis wordt vergoed in verband met wachtdienst.
Regio: Limburg
Reistijd: +/- 20 a 25 minuten

Maand salaris (bruto): 2600 + wachtdienstvergoeding (+/- 200 euro per maand)

Tevreden: nu wel ja :)

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 10-04-2012 13:17 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Metalfreak schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:15:
Certificaten: PRINCE2 Foundation, ITIL v3 Foundation, en mis nog één certificaat voor MCITP Enterprise Admin.

Werkweek: 40 uur + eventuele wachtdienst (één keer per drie weken moet ik bereikbaar zijn doordeweeks van 6:00 tot 22:00 en op zaterdag van 6:00 tot 14:00, word (gelukkig) niet veel gebruik van gemaakt)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding 165 euro/maand, internetabonnement thuis wordt vergoed in verband met wachtdienst.

Hier mag wel een 400 bruto bij imho

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• t_captain

Met 8 jaar ervaring zou je absoluut boven de 3000 moeten zitten, en liever aan de 3500. Zeker omdat de secundaire arbeidsvoorwaarden niet overhouden: geen leaseauto, geen 13e maand en geen bovengemiddeld aantal vakantiedagen.

De wachtdienstvergoeding lijkt me marktconform, het gaat om een bescheiden aantal uren standby buiten de reguliere werktijd.

• Xanaroth
Inderdaad, lijkt me erg laag voor HBOer met 8 jaar ervaring. Sta zelf op 2700 volgend jaar (dan 25 met 2 jaar werkervaring) om een idee te geven, en dan doe ik niks speciaals.

3000+ auto of 3500 zonder auto lijkt me eerder marktconform met dergelijke secundaire voorwaarden en relatief laag aantal vrije dagen.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

t_captain schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:24:
[...]

Met 8 jaar ervaring zou je absoluut boven de 3000 moeten zitten, en liever aan de 3500. Zeker omdat de secundaire arbeidsvoorwaarden niet overhouden: geen leaseauto, geen 13e maand en geen bovengemiddeld aantal vakantiedagen.

De wachtdienstvergoeding lijkt me marktconform, het gaat om een bescheiden aantal uren standby buiten de reguliere werktijd.
Serieus? Dat wat ik hiervoor had was echt dramatisch laag, dus hiermee ben ik wel tevreden eigenlijk. Boven de 3000 euro vind ik wel erg hoog ingeschat als ik eerlijk ben, zeker in mijn regio (Limburg) Ik had bij mijn vorige werkgever wel een lease-auto, maar ik heb geen moment getreurd dat ik daarvan af was eigenlijk.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58
Heb je al die 8 jaar ook op HBO niveau gewerkt? Of zit daar een aantal jaar op bijv een servicedesk tussen? Dat zou evt. nog voor een verschil kunnen zorgen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Railgunner schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:42:
Heb je al die 8 jaar ook op HBO niveau gewerkt? Of zit daar een aantal jaar op bijv een servicedesk tussen? Dat zou evt. nog voor een verschil kunnen zorgen.
Godzijdank geen servicedesk, of je moet die twee dagen dat ik even heb uitgeholpen op de servicedesk meetellen. En nu neem ik ook wel eens de telefoon op met "helpdesk" als mijn eerstelijns collega niet op zijn plek zit. Bij mijn vorige werk had ik wel vaker het idee dat ik werk onder mijn niveau deed, maar ik weet niet of dat meer mijn belevenis was of dat het echt zo was. Wanneer weet je of iets "op niveau" is?

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

HBO + Certificering + Ervaring en geen lease-auto, dan is 2600 echt te weinig, of ligt dat wellicht aan de regio limburg?

• mhr-zip
  • Nu online

Ik verdiende vorige jaar toe ik 29 was, ook het zelfde bedrag.

Toen heb ik aan mijn baas gevraagd, of dat hij voor hetzelfde bedrag als ik per maand koste, een even ervaren werknemer aan kon nemen. Nou dat kon hij niet, toe heb ik er de 300 euro bij gekregen, waar ik om gevraagd heb.

(En de ene woont met 2600 euro per maand in een flat, de andere kan er een vrijstaande woning mee kopen. Het is ook maar net waar je woont.)

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 11-04-2012 07:41 ]

• taniman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06-2017
Functioneringsgesprek gehad. Dus dacht ik update hem even. Het is niet helemaal wat ik wou, maar ik kan niet klachen klagen. En over 6 maanden heb ik weer een gesprek.
taniman schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:16:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Oracle Certified Professional Java Programmer
Werkervaring: 1,5 Jaar + 1 jaar stages + 0,5 jaar relevante bijbanen op project basis
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Developer

Pensioenregeling: Ja (1/3 werknemer)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding OV 100% of 0,19ct/KM -- Studiebudget €100/maand -- Reistijdvergoeding bij reistijd van meer dan 1 uur
Reistijd: 1,5 uur (voorlopig)

Maandsalaris (bruto): 2250 2400

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

taniman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:01:
Functioneringsgesprek gehad. Dus dacht ik update hem even. Het is niet helemaal wat ik wou, maar ik kan niet klachen. En over 6 maanden heb ik weer een gesprek.

[...]
Klachen? ... Anyway, wat wilde je dan wel?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 19:55
taniman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:01:
Functioneringsgesprek gehad. Dus dacht ik update hem even. Het is niet helemaal wat ik wou, maar ik kan niet klachen. En over 6 maanden heb ik weer een gesprek.

[...]
Je mag zeker niet klachen met 2400 euro en slechts 1,5 jaar werkervaring.

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Leeftijd:32
Opleiding(en) hoger middelbaar onderwijs

Certificaten:g1/1.1/2 gasinstallaties
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:groot verwarmingsinstallatie bedrijf
Huidige functie:ploegbaas

Vakantiegeld:3.5k euro
Vakantiedagen:22
13/14e maand of winstuitkering:ja
Laptop:nee
GSM:ja
Leaseauto*:ja
Werkweek:40u(minimaal)
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:belgie
Regio:west-vlaanderen
Reistijd**:10 min

Maandsalaris (bruto):3k euro

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Pagina: 1 ... 55 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]