Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.051 views

Onderwerpen

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

Dark Angel

Corvette LS Power

Aansturen van 2 eerste lijn medewerkers en calls doorzetten naar de 2 de lijn of andere afdelingen (It,lab support enz) monitoren van de status. We beheerde ongeveer 350 werkplekken op 1 lab en 5 sales kantoren in europa.+ alle IT vragen van onze klanten (websoftware en de communicatie met andere partijen waar we gevens aan konden uitwisselen)
Ik zorgde voor alle onderhandeling met leveranciers voor hardware/software en lease contracten van Laserprinters en barcode printers
Daarnaast deed ik veel met lab automatiserings projecten. Het verbeteren van werkplekken en werkwijzen.(5S en papier vrijwerken) zorgde voor documentatie van onze werkzaamheden zodat customerservice de klanten beter te woord konden staan.
En uiteraard de standaard Rapportage voor het management KPI's ,grote probelemen/storingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Angel op 25-03-2012 21:37 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als werk wat gemakkelijk goedkoper te "off-shoren" is...... (helaas).

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 25-03-2012 21:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dark Angel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:19:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niv. 4
Certificaten:
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Milieu lab
Huidige functie: Servicedesk Coordinator / IT inkoop

Vakantiegeld: 8% excl.
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37.5 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: Nederland
Regio: Rottedam
Reistijd: Auto, 15 minuten.

Maand salaris (bruto): 2750

Nu ben ik ontslagen ivm met de economie. En moet ik veder gaan kijken naar een andere baan.
Als ik een beetje rond krijg zie ik zoveel banen die echt 5 a 600 euro lager zitten.
Zat ik echt zoveel boven de markt?
Mja, heel eerlijk: je zat er boven, en flink. Ik ken geen enkele helpdesker die boven een HBO startsalaris uitkwam (nu 1 dus ;) ).
Komt ook omdat je een hoop andere werkzaamheden deed natuurlijk, maar toch. Geloof me als ik zeg dat je voor servicedeskspul echt geen 2750 gaat vangen. het feit dat je dat kreeg was echt te wijten aan de andere activiteiten die je deed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

Dark Angel

Corvette LS Power

The Eagle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:01:
[...]

Mja, heel eerlijk: je zat er boven, en flink. Ik ken geen enkele helpdesker die boven een HBO startsalaris uitkwam (nu 1 dus ;) ).
Komt ook omdat je een hoop andere werkzaamheden deed natuurlijk, maar toch. Geloof me als ik zeg dat je voor servicedeskspul echt geen 2750 gaat vangen. het feit dat je dat kreeg was echt te wijten aan de andere activiteiten die je deed.
Scheelde misschien ook dat op de servicedesk een wisselende IT bezetting zat geen vast personeel gewoon iedereen uit de IT pool van het bedrijf. Bijna iedereen was HBO of WO
op deze manier hadden ze een zeer goede skilled servicedesk die alles wist over hun interne systemen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wimmel_1 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:56:
Klinkt als werk wat gemakkelijk goedkoper te "off-shoren" is...... (helaas).
Ik dacht dat men daar toch wel aardig van aan het terugkomen was. Kwaliteit holt achteruit...

Youtube: DashcamNL

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Zo, dan is het voor mij ook maar eens tijd, aangezien ik zojuist een nieuwe baan heb aangenomen.

oud:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO, Mens & Informatica (niet afgerond)
Certificaten: none
Werkervaring: ong. 3 jaar
Werkgever: Zeg maar het Duitse equivalent van Emesa BV, en dan nog een heel stuk groter
Huidige functie: Country Manager Benelux (doe tevens vrijwel alle SEM voor Nederland)

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*:-
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja, exacte details weet ik niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goede kortingen op onze producten
Land: Duitsland
Regio: Oost
Reistijd**: 15 minuten met de tram
Maandsalaris (bruto): 2.650 (zojuist een loonsverhoging gekregen van 350)

Nieuw:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO, Mens & Informatica (niet afgerond)
Certificaten: none
Werkervaring: ong. 3 jaar
Werkgever: Groot online hotelboeking portaal
Huidige functie: Head of SEM

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 6k gegarandeerde bonus
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*:-
Werkweek:-
Pensioenregeling: ja, exacte details weet ik niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op producten
Land: Duitsland
Regio: West
Reistijd**: weet nog niet
Maandsalaris (bruto): 4.500

Note: aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb, willen ze het eerste jaar mij actief gaan begeleiden. Wat in mijn ogen meer waard is dan geld. Moet trouwens het contract nog goed doorlezen, dus weet nog niet alle details.

Do what you love, do it often

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dark Angel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:19:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niv. 4
Certificaten:
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Milieu lab
Huidige functie: Servicedesk Coordinator / IT inkoop

Vakantiedagen: 31
Werkweek: 37.5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Rottedam
Reistijd: Auto, 15 minuten.

Maand salaris (bruto): 2750

Nu ben ik ontslagen ivm met de economie. En moet ik veder gaan kijken naar een andere baan.
Als ik een beetje rond krijg zie ik zoveel banen die echt 5 a 600 euro lager zitten.
Zat ik echt zoveel boven de markt?
Tip: Doe in 2 jaar (verkort) HBO deeltijd ICT en je zit zo weer op de 3k.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• The Eagle

The Eagle

Dark Angel schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:52:
[...]

Scheelde misschien ook dat op de servicedesk een wisselende IT bezetting zat geen vast personeel gewoon iedereen uit de IT pool van het bedrijf. Bijna iedereen was HBO of WO
op deze manier hadden ze een zeer goede skilled servicedesk die alles wist over hun interne systemen.
Mja, da's ongetwijfeld een slimme zet van je aankomend voormalig werkgever, maar feitelijk koop je er nu weinig voor. Tenzij je je op de wat bredere functies orienteert, denk aan hoofd servicedesk ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

macciez schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:57:
oud
Maandsalaris (bruto): 2.650 (zojuist een loonsverhoging gekregen van 350)

Nieuw:
Maandsalaris (bruto): 4.500

Note: aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb, willen ze het eerste jaar mij actief gaan begeleiden. Wat in mijn ogen meer waard is dan geld. Moet trouwens het contract nog goed doorlezen, dus weet nog niet alle details.
Tsssk, zo'n sprong in salaris en dan nog een verkapte "verdien nog weinig" in je "Note" ?? 8)7

Desalniettemin, een heel erg (zo niet super) goed salaris voor een 28jarige! Well done! _/-\o_

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• pagani
  • Niet online
ThePrutser schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:28:
[...]

Tsssk, zo'n sprong in salaris en dan nog een verkapte "verdien nog weinig" in je "Note" ?? 8)7

Desalniettemin, een heel erg (zo niet super) goed salaris voor een 28jarige! Well done! _/-\o_
Iets met Duitsland ;) (ik kan bij m'n Duitse klant ook zo het dubbele salaris vangen als ik er in vaste dienst ga)

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:30:
[...]

Iets met Duitsland ;) (ik kan bij m'n Duitse klant ook zo het dubbele salaris vangen als ik er in vaste dienst ga)
Ligt volgens mij toch echt aan de sector. Inkomens zijn gemiddeld vrijwel gelijk in Duitsland (check BBP per hoofd/BIP pro Kopf, zoeken laat ik aan jou over :))

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En ook voor mij tijd als eerste post. Vandaag deal gemaakt.

*knip*

Verder toffe mensen ontmoeten op security gebied en de nodige tripjes. Imo niet heel slecht voor eerste baan, alhoewel ik als ondernemer ook niet echt op een houtje hoefde te bijten.
Mag mijn bedrijf er gewoon naast houden en daar ook nog fijn uit cashen, vervelend ;).

Begrijp ik nou goed dat als je 40 uur werkt (lol ik werk er vaak >70 nu en soms >100...) bij 36 urige aanstelling, over 45 weken per jaar je dus 22 (45/2) vacantiedagen erbij krijgt? :X

[ Voor 63% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2012 21:29 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Boudewijn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:38:

Begrijp ik nou goed dat als je 40 uur werkt (lol ik werk er vaak >70 nu en soms >100...) bij 36 urige aanstelling, over 45 weken per jaar je dus 22 (45/2) vacantiedagen erbij krijgt? :X
Over het algemeen werkt het zo ja.

Je blijft dus gewoon 36 uur werken, de andere 4 worden eigenlijk tijd-voor-tijd gecompenseerd. Zo kom ik aan 13 dagen/jaar extra vrije tijd. 38 uur ipv gewerkte 40, dus 2 uur per week tijdsopbouw bij 52 weken per jaar ofwel 104 uur extra. Opbouw gebeurt ook in de vakantie, omdat je bij week vakantie 'gewoon' 40 uur opneemt en dus weer die 2 uur extra pakt.

In jouw geval zou dat dus ook 26 dagen extra zijn, niet 13.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
ThePrutser schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:28:
[...]

Was niet zo bedoelt, ben erg tevreden met mn nieuwe salaris, maar de reden dat ik de baan heb aangenomen (heb er niet gesolliciteerd) is toch de "opleiding".

Do what you love, do it often

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:35
En ook voor mij tijd als eerste post. Vandaag deal gemaakt.

Verder toffe mensen ontmoeten op security gebied en de nodige tripjes. Imo niet heel slecht voor eerste baan, alhoewel ik als ondernemer ook niet echt op een houtje hoefde te bijten.
Mag mijn bedrijf er gewoon naast houden en daar ook nog fijn uit cashen, vervelend ;).

Begrijp ik nou goed dat als je 40 uur werkt (lol ik werk er vaak >70 nu en soms >100...)
Als je zo veel werkt dan doe je toch iets verkeerd. Of er is te veel werk of je krijgt het niet af... :D

Laat ik het anders zeggen. hoe wil je 14 uur per dag (7) geconcentreerd werken :?

[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 27-03-2012 09:09 ]

• pagani
  • Niet online
Ik vermoed dat hij waakdienst als werkuren beschouwd, maar dat is natuurlijk onzin :) (anders had ik regelmatig 168 uur per week gewerkt)

70 uur per week werken is ook al wel veel, maar kan helaas niet ontkennen dat ik dat ook al eens gedaan heb :p

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Werkervaring: 7 jaar eigen bedrijf gehad.

<KNIP>

(lol ik werk er vaak >70 nu en soms >100...)
Er wordt wat verbaasd op de uren gereageerd maar ik herken het wel. In loondienst doen mensen hier dat misschien niet maar ik ken veel meer ondernemers die dat soort uren maken. Als het je eigen bedrijf is en het moet gebeuren dan doe je het, of het nu 5 uur geweest is of niet...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35
timag schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:10:
[...]

Er wordt wat verbaasd op de uren gereageerd maar ik herken het wel. In loondienst doen mensen hier dat misschien niet maar ik ken veel meer ondernemers die dat soort uren maken. Als het je eigen bedrijf is en het moet gebeuren dan doe je het, of het nu 5 uur geweest is of niet...
Ik ben in loondienst maar heb toch ook werkweken van 60+ uur hoor...
Uren worden uiteraard gewoon betaald daar niet van, maar is ook een stukje verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

timag schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:10:
[...]

Inderdaad, ik maak ook regelmatig dat soort uren. Het is echt geen uitzondering dat ik van 9 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds werk, met wat pauzes om te eten enzo tussendoor natuurlijk. Er zijn twee zaken die meespelen in die keuze, het feit dat jij er zelf keihard (financieel) op wordt afgerekend als je je afspraken niet nakomt met klanten en het feit dat het gewoon geld opbrengt. Vroeger in loondienst kon ik ook geen motivatie opbrengen om zoveel te werken, omdat je er gewoon de voordelen meestal niet van hebt.

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben binnenkort klaar met mijn stage en kan dan blijven werken bij het bedrijf waar ik nu stage loop. Ik ben in het begin van de 20, en heb dan een MBO-4 opleiding netwerkbeheer afgerond.
Verder heb ik CCNA, CCNA-Security en CCDA gedaan en (al zeg ik het zelf) aardig skilled in netwerken/cisco. Zowel ontwerpen van netwerken en het uitvoeren van configuraties op netwerken.
Het bedrijf waar ik werk is klein (rond de 10 man) maar doet wel leuke en interessante projecten, verder zijn ze voor zover ik weet tevreden over me, krijg ik de kans om certificeringen en trainingen te doen onder werktijd en zal ik voornamelijk het netwerk gedeelte op mijn dak krijgen.

Hebben jullie een ruwe schatting naar welk salaris ik moet sturen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stoffel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:30:
[...]

Inderdaad, ik maak ook regelmatig dat soort uren. Het is echt geen uitzondering dat ik van 9 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds werk, met wat pauzes om te eten enzo tussendoor natuurlijk. Er zijn twee zaken die meespelen in die keuze, het feit dat jij er zelf keihard (financieel) op wordt afgerekend als je je afspraken niet nakomt met klanten en het feit dat het gewoon geld opbrengt. Vroeger in loondienst kon ik ook geen motivatie opbrengen om zoveel te werken, omdat je er gewoon de voordelen meestal niet van hebt.
Same here, en leuk werk hebben scheelt.

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:53:
Beste Tweakers,

Ik ben binnenkort klaar met mijn stage en kan dan blijven werken bij het bedrijf waar ik nu stage loop. Ik ben in het begin van de 20, en heb dan een MBO-4 opleiding netwerkbeheer afgerond.
Verder heb ik CCNA, CCNA-Security en CCDA gedaan en (al zeg ik het zelf) aardig skilled in netwerken/cisco. Zowel ontwerpen van netwerken en het uitvoeren van configuraties op netwerken.
Het bedrijf waar ik werk is klein (rond de 10 man) maar doet wel leuke en interessante projecten, verder zijn ze voor zover ik weet tevreden over me, krijg ik de kans om certificeringen en trainingen te doen onder werktijd en zal ik voornamelijk het netwerk gedeelte op mijn dak krijgen.

Hebben jullie een ruwe schatting naar welk salaris ik moet sturen?
Tussen de 2100 en 2300 euro ? Volgens mij is dat gemiddeld voor dergelijke starters als netwerk beheerders.
PS. ik heb die CCNA zooi ook gedaan op school maar in de praktijk kom je toch echt wel wat serieuzere configuraties tegen hoor :)

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Same here, en leuk werk hebben scheelt.
Absoluut. Al moet ik zeggen dat ik er natuurlijk wel eens flink de balen van heb als ik om 23.30 thuis nog aan een kort geding-dagvaarding zit te werken. Gelukkig heb ik een riante bonusregeling, dus dat is dan niet helemaal 'verloren tijd'. In de advocatuur geldt vaak het principe 'hoog basissalaris maar geen bonus' en wordt extra werktijd cq overuren beschouwd als 'behorende bij het werk' en wordt dit geacht in je salaris inbegrepen te zijn. Dat is niet echt motiverend als je voortdurend 80+ uur per week moet werken. Een bonusregeling kan dan wel helpen.

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 08:23
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Havo
Certificaten: Microstation
Werkervaring: ca. 3 jaar
Werkgever: Ingenieursburo (30 werknemers)
Huidige functie: Operator, maar ook verantwoordelijk voor de kwaliteit van het werk bij ons bedrijf in Polen
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: werkgever betaalt premie
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding voor als ik naar Polen moet (ong 1000 per jaar)
Regio: Utrecht
Reistijd: 5 minuten lopen

Maand salaris (bruto): 2300 euro

Afgelopen jaar 500 bruto op vooruit gegaan, denk niet dat ik mag klagen met alleen Havo

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Absoluut. Al moet ik zeggen dat ik er natuurlijk wel eens flink de balen van heb als ik om 23.30 thuis nog aan een kort geding-dagvaarding zit te werken. Gelukkig heb ik een riante bonusregeling, dus dat is dan niet helemaal 'verloren tijd'. In de advocatuur geldt vaak het principe 'hoog basissalaris maar geen bonus' en wordt extra werktijd cq overuren beschouwd als 'behorende bij het werk' en wordt dit geacht in je salaris inbegrepen te zijn. Dat is niet echt motiverend als je voortdurend 80+ uur per week moet werken. Een bonusregeling kan dan wel helpen.
Ik denk dat een bonus leuk is maar niet meer dan dat; ik werk graag en veel... maar eigenlijk vooral omdat het leuk is (en soms moet). Als je het puur voor de bonus doet vermoed ik dat je snel richting burn-out gaat.
offtopic:
Grappig dat de hele discussie gaat over een opmerking in mijn lijstje ipv het lijstje zelf.

Verwijderd

Ik zie het ook als leuke bijkomstigheid. Hard werk dat je niet leuk vindt is niet leuk, dat is een garantie voor een burn-out. Ik denk dat je in een baan waar je hard moet werken echt plezier moet hebben anders is het niet vol te houden.

• GeeMoney
@Boudewijn

Dan even op je lijstje :)
In welke tak van security moet ik denken dan? (software\applicatie security of netwerk of..?)
De mensen die ik ken qua security zijn eigenlijk nooit direct in dienst van een overheid.
Daar komt bij dat je voor een overheidsfunctie veel geld krijgt in de maand voor je leeftijd, goed gedaan dus :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Security: algemene informatiebeveiliging :). Zowel software/applicatie als netwerk dus, en vooral ook monitoring waar stouterikjes vandaan (kunnen) komen.
Moet nog even kijken wanneer ik begin, maar het is wel 'lekker relaxed' dat er gewoon geld komt ongeacht of ik nieuwe klussen acquireer of niet :P.

• ForFox
  • Laatst online: 08-04-2024
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: ITIL, ASL , BiSL
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Functioneel Beheerder

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: ja
Leaseauto*: ja , 50 euro bijdrage + ca 220 euro.
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: 2x 1 uur.

Maandsalaris (bruto): 2150

Nu moet ik dadelijk naar een vast contract.
Hoe denken jullie hierover ?

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
ForFox schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:32:

Beetje mager voor een detacheerder als je het mij vraagt. Waarschijnlijk niet werkzaam in de Randstad of wel?
Is het 2,5 jaar relevante werkervaring?

• ForFox
  • Laatst online: 08-04-2024
Madje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Beetje mager voor een detacheerder als je het mij vraagt. Waarschijnlijk niet werkzaam in de Randstad of wel?
Is het 2,5 jaar relevante werkervaring?
Inderdaad geen Randstad. Ja de werkervaring is ook als Functioneel Beheerder. ( 2 projecten bij Grote bedrijven gedaan )

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me zelfs heel mager; meeste HBO-vrienden van me startten toch wel op ~2300 euro. En dat zonder certificaten.

Verwijderd

ForFox schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:32:

Ik zou toch richting de 2500,- bruto per maand gaan denken. Je werkt tenslotte wel 40 uur per week en hebt 2,5 jaar ervaring. Dan is 2150 wel erg 'weinig'.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'promotie' en schaalwijziging? Ik zit nu op 90% van mijn huidige schaal en verhuis binnenkort naar een andere afdeling waar de eerste trede van die schaal al 300 euro hoger is dan wat ik nu verdien. Ik wil natuurlijk een beetje hoog instromen ;) maar hoe werkt dat, is het gebruikelijk om daar - evenals bij indienstreding - over te gaan onderhandelen? Of bijv. studiekosten erbij fixen?
'T betreft een groot bedrijf waar alles zo'n beetje via CAO geregeld is.. (behalve studiekosten :P)
Aan de andere kant wil ik ook niet overkomen alsof het mij alleen om het geld gaat, want dat is absoluut niet zo, ben gewoon toe aan meer uitdaging en dat heb ik gevonden :).

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 27-03-2012 20:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk voor de grap ook eens naar een belastingschaal (box). Leuk om Bruto meer te gaan beuren, maar je kunt er netto op achteruit gaan.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:04
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:12:
Kijk voor de grap ook eens naar een belastingschaal (box). Leuk om Bruto meer te gaan beuren, maar je kunt er netto op achteruit gaan.
Tenzij je een laag inkomen hebt en veel toeslagen ontvangt is dit pertinent onjuist. Je brutostijging kan wel erg afgevlakt worden door dergelijke effecten, en natuurlijk betaal je belasting, maar dat je er minder van zou overhouden lijkt me wel erg raar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je betaalt ook alleen een hogere belastingschaal over het bedrag dat je meer verdient dan de max van de vorige schaal. Als je 1 euro onder het max bedrag zit en je krijgt 200 erbij zul je dus je oude schaal hebben over je nieuwe salaris-199 euro, en zul je over die 199 euro je nieuwe bedrag betalen.

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Boobybandit schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:20:
[...]

Tenzij je een laag inkomen hebt en veel toeslagen ontvangt is dit pertinent onjuist. Je brutostijging kan wel erg afgevlakt worden door dergelijke effecten, en natuurlijk betaal je belasting, maar dat je er minder van zou overhouden lijkt me wel erg raar.
Heel normaal juist. Kijk maar eens bij huursubsidie. 1 euro kan het verschil zijn tussen wel subsidie (al snel 200 euro) en dat je er niet langer voor in aanmerking komt.
Zit je net op de rand dan ga je er dus netto 200 op achteruit bij een loonsverhoging.

Zo zijn er wel meer van dergelijke kromme subsidies (zoals dat KDV meer kan kosten dan werken oplevert).

Verwijderd

Opleiding(en): MBO 4 IT beheer, bezig met HBO deeltijd
Certificaten: MCSE 2003; ITIL v3 Foundation; MCITP Enterprise Administrator; MCITP Enterprise Desktop Administrator
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: System Engineer

Vakantiedagen: 25
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, op dit moment 20% bijtelling op een cataloguswaarde van €18500. Geen eigen bijdrage.
Pensioenregeling: 50% werkgever, 50% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen en certificeringen betaald door werkgever
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30 tot 90 minuten. Uiteraard afhankelijk van locatie opdrachtgever.

Maand salaris (bruto): €2300

Volgende maand staan de beoordelingen weer op de planning. Ik werk inmiddels 3 jaar voor dezelfde detacheerder. Waar zou ik op in kunnen zetten? Ik zat zelf te denken aan €2450.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:55
Myrdreon schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 07:37:
[...]

Heel normaal juist. Kijk maar eens bij huursubsidie. 1 euro kan het verschil zijn tussen wel subsidie (al snel 200 euro) en dat je er niet langer voor in aanmerking komt.
Zit je net op de rand dan ga je er dus netto 200 op achteruit bij een loonsverhoging.

Zo zijn er wel meer van dergelijke kromme subsidies (zoals dat KDV meer kan kosten dan werken oplevert).
Dit geldt dus in het gros van de gevallen niet voor Tweakers, HBO'ers en waarschijnlijk ook niet voor iemand die in de hoogste trede van zijn huidige functieniveau zit.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:04:
Opleiding(en): MBO 4 IT beheer, bezig met HBO deeltijd
Certificaten: MCSE 2003; ITIL v3 Foundation; MCITP Enterprise Administrator; MCITP Enterprise Desktop Administrator
Huidige functie: System Engineer

Leaseauto: Ja, op dit moment 20% bijtelling op een cataloguswaarde van €18500. Geen eigen bijdrage.
Pensioenregeling: 50% werkgever, 50% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen en certificeringen betaald door werkgever
Reistijd: 30 tot 90 minuten. Uiteraard afhankelijk van locatie opdrachtgever.

Maand salaris (bruto): €2300

Volgende maand staan de beoordelingen weer op de planning. Ik werk inmiddels 3 jaar voor dezelfde detacheerder. Waar zou ik op in kunnen zetten? Ik zat zelf te denken aan €2450.
2450 lijkt me een prima streven, wellicht bij 2500 starten zodat je kunt onderhandelen naar je minimaal gewenste verhoging :p.

Wat vaak heel belangrijk is dat je je gewenste verhoging moet kunnen verantwoorden. Kun je bijvoorbeeld de vraag: "Waarom vind je dat je recht heb op een verhoging?" goed beargumenteerd beantwoorden? Als je van dit soort vragen van te voren voor jezelf probeert te beantwoorden, ga je goed voorbereid het gesprek in. No offense overigens, just trying to help :+

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:14
[...]
Dat klopt niet, Huurtoeslag wordt langzaam afgebouwd naarmate je meer verdiend, het houdt niet opeens op boven een bepaald inkomen. Even een willekeurige proefberekening uitgevoerd met 350,- huur en 50,- servicekosten:
18k bruto inkomen -> 114,- euro per maand;
20k bruto inkomen-> 58,- euro per maand;
22k bruto inkomen -> 6,- euro per maand.
Bij 4000,- euro bruto meer inkomen, krijg je 1296,- euro minder huurtoeslag. Het is dus nog steeds lonend om meer te verdienen.
Disclaimer: ik weet niet hoe dit doorwerkt als er sprake is van meerdere toeslagen.
Dat is alleen bij hogere inkomens en daar zijn toeslagen niet voor bedoeld. Weer even een rekenvoorbeeld:
230 uur opvang voor 6,35 euro/uur: bruto prijs 1460,50 euro:
18k bruto inkomen: 1325,- euro per maand;
20k bruto inkomen: 1301,- euro per maand;
22k bruto inkomen: 1291 euro per maand.
Bij 4000,- euro bruto meer inkomen, krijg je 408,- euro minder kinderopvangtoeslag.
Allemaal nog steeds lonend.

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Huursubsidie en andere toeslagen lijken me niet relevant voor dit topic... :+

[ Voor 19% gewijzigd door ThePrutser op 28-03-2012 11:41 ]

Verwijderd

Een aantal maanden zijn we alweer verder en ik ben onlangs van werk veranderd dus ik dacht, laten we het weer eens posten:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: Oracle Certified Professional Java Programmer (OCJP 6), Oracle Certified Professional, Java EE5 Web Component Developer (OCJWCD), SpringSource Certified Spring Professional
Werkervaring: 1j 4m
Huidige functie: IT (Java) Consultant

Vakantiegeld: volledig maandloon (- verhoogd belastingtarief)
Vakantiedagen: 20 (excl. 1 recuperatiedag p/m omdat ik 40u werk i.p.v. 38u)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, volledig maandloon (- verhoogd belastingtarief)
GSM: Nee, wel zakelijk abonnement van €75/maand + éénmalig budget van 150 euro om te besteden aan een nieuwe gsm
Leaseauto*: Ja, BMW 116D 2012 met een hoop opties
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja (bedrag weet ik niet)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nettovergoeding van € 11.82 per gewerkte dag, certificering & opleidingen, hospitalisatieverzekering voor mij en alle inwonenden (vriendin dus)
Land: België
Regio: Brussel/Antwerpen
Reistijd**: 1:00 - 1:30 (afhankelijk van locatie)

Maand salaris (bruto): 2500

Al bij al ben ik in de 1j en 4 maanden dat ik bezig ben nu 600 euro bruto gestegen. Ben dus erg tevreden al zeg ik het zelf!

Edit: opmaak :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 13:25 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind 1900E voor een bachelor + certificaten anders rijkelijk laag... dus die 600E is leuk maar niet meer dan logisch.

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:34:
Ik vind 1900E voor een bachelor + certificaten anders rijkelijk laag... dus die 600E is leuk maar niet meer dan logisch.
1900 bruto is het bedrag waar ik aan begon toen ik net afgestudeerd was. Vrij normaal beginsalaris voor belgische begrippen. Het bedrag wat ik nu krijg daarentegen is weer iets hoger dan gemiddeld gezien de ervaring die ik heb. Zo logisch is het dus allemaal niet. Ik ken er genoeg van mijn afstudeerjaar die nu op 2200-2300 zitten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ok dan liggen de bedragen in Nederland wat hoger ;).

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:38:
Ok dan liggen de bedragen in Nederland wat hoger ;).
Kan best zijn dat de bruto bedragen hoger liggen maar volgens mij is het ook niet zo 123 te vergelijken. Belastingtechnisch is er een hoop anders. Hoeveel hou je effectief van je bruto loon over in Nederland? Daarnaast blijft de bedrijfswagen in België een gruwelijk groot voordeel. Hier kennen we gelukkig die bijtelling niet. Ik betaal voor de auto die ik nu heb ongeveer 100 euro per maand.

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:18:
Een aantal maanden zijn we alweer verder en ik ben onlangs van werk veranderd dus ik dacht, laten we het weer eens posten:
Leaseauto*: Ja, BMW 116D 2012 met een hoop opties

Al bij al ben ik in de 1j en 4 maanden dat ik bezig ben nu 600 euro bruto gestegen. Ben dus erg tevreden al zeg ik het zelf!

Edit: opmaak :-)
En niet te vergeten een (erg) leuke auto!! _/-\o_
Hoog lease bedrag trouwens in verhouding tot je bruto loon, imho. B-)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik krijg juist meer netto; heb een koophuis en kan nu meer HRA terugkrijgen ;).

Verder blijven de pensoeinlasten e.d. gelijk, dus in principe is elke euro die ik meer verdien 58% netto loon extra :).

[ Voor 42% gewijzigd door Sport_Life op 28-03-2012 19:42 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20
ThePrutser schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:43:
[...]

autos in belgie kosten dan ook geen drol

Verwijderd

ThePrutser schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:43:
[...]

Inderdaad een erg leuke auto om te krijgen als je net afgestudeerd bent. Voordeel bij het bedrijf waar ik nu zit is dat ze alleen BMW rijden. 't is notabene crisis he 8)7 Al bij al betaal ik denk ik ongeveer 110 euro per maand voor die auto. Daar kan je natuurlijk zelf niets voor rijden wat enigszins vergelijkbaar is.

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:15:
[...]

Tussen de 2100 en 2300 euro ? Volgens mij is dat gemiddeld voor dergelijke starters als netwerk beheerders.
PS. ik heb die CCNA zooi ook gedaan op school maar in de praktijk kom je toch echt wel wat serieuzere configuraties tegen hoor :)
Ik zou het graag geloven hoor, maar is dat niet een beetje hoog? :P

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:15:
Ik zou het graag geloven hoor, maar is dat niet een beetje hoog? :P
Ik begon 4,5 jaar geleden met HBO op 2100 + 150 bonus per maand incl. leasebudget van 675 excl. brandstof.
Binnen 4 maanden na starten was dit al 2300 + 150 bonus per maand incl. leasebudget van 675 excl. brandstof.

Dus ik vind het helemaal niet hoog.

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 14:08

[x]

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Informatica, pre-master MBA
Certificaten: CCNA, MCTS, MCPD
Werkgever: -
Huidige functie: Support Manager

Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 50% vergoed door werkgever
Land: NL
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 5 min

Maand salaris (bruto): 3350

• BlakHawk
[x] schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:01:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Informatica, pre-master MBA
Certificaten: CCNA, MCTS, MCPD
Werkgever: -
Huidige functie: Support Manager

Pensioenregeling: 50% vergoed door werkgever
Regio: Zuid Holland
Reistijd**: 5 min

Maand salaris (bruto): 3350
Volgens mij heeft mijn vader ook MBA, maar dacht dat dat toch meer gericht was op de financiële sector en niet de IT?

Verder ben ik erg jaloers op je reistijd :)

• [x]

[x]

Klopt helemaal maar ik wilde mijzelf niet beperken tot de IT sector overigens moet ik ooit de master zelf nog eens gaan afronden.

Veel te druk én moment

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Ik begon 4,5 jaar geleden met HBO op 2100 + 150 bonus per maand incl. leasebudget van 675 excl. brandstof.
Binnen 4 maanden na starten was dit al 2300 + 150 bonus per maand incl. leasebudget van 675 excl. brandstof.

Dus ik vind het helemaal niet hoog.
Ik vind het wel hoog. Maar ja, ik begon dan ook met 1850, wat 7 jaar geleden het standaard startsalaris van Logica was.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• [x]

[x]

Ik begon 3 jaar geleden met een salaris van 2350 en toen ging het economisch al zeer matig.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Oud
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO gedaan, maar niet afgemaakt.
Certificaten: W3C Javascript
Werkervaring: 1½ jaar
Werkgever: Internet bedrijf
Huidige functie: PHP Programmeur

Vakantiedagen: 22
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: GE
Reistijd: 15/20min, binnen kort 100 meter lopen ;)

Maand salaris (bruto): (hiervoor 1800) 2100 bruto
Nieuw
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO gedaan, maar niet afgemaakt. Dus geen diploma's.
Certificaten: W3C Javascript
Werkervaring: Net iets meer dan 2 jaar
Werkgever: Internet bedrijf
Huidige functie: PHP Programmeur

Vakantiedagen: 22
Laptop: DELL XPS14z
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: GE
Reistijd: 1 a 2 min. fietsen.

Maand salaris (bruto): (hiervoor 2100) 2300bruto (gaat per augustus in)

Plus getekend voor een vast contract :)

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10 09:00
Leeftijd: 51
Opleiding(en): Universitair Master nivo (Letteren + diverse Informatica bijvakken)
Certificaten:Certified Netware Engineer (CNE), ITILv3, BiSL
Werkervaring: 20 jaar
Werkgever: Academisch Ziekenhuis
Huidige functie: Changemanager / IT Process manager

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur
Reistijd**: 15 min.

Maandsalaris (bruto): 4600

• The Eagle

The Eagle

dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Volgens mij heeft mijn vader ook MBA, maar dacht dat dat toch meer gericht was op de financiële sector en niet de IT?

Verder ben ik erg jaloers op je reistijd :)
De afkorting MBA kan 2 dingen betekenen: Master of Business Administration, of Moderne Bedrijfsadministratie.
De eerste is een universitaire opleiding, waarbij de term nogal eens vrijelijk wordt gebruikt voor niet specifieke maar wel bedrijfskundig gerelateerde studies als bedrijfsinformatica. De tweede is een post-MBO danwel HBO opleiding :)
Met welke versie je van doen hebt hoor je meestal wel aan de uitspraak:
Master of Business Administration: em-bi-ee (engels)
Moderne Bedrijfsadministratie - em-be-aa (nederlands)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 29-03-2012 16:45 ]

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 09:15
ik ben 30 en verdien echt niets vergeleken met jullie :( jeetje.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonnieDoezoe schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:34:
ik ben 30 en verdien echt niets vergeleken met jullie :( jeetje.
En wat beur je? Da's eigenlijk belangrijker ;)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:55
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Master ict + master in management
Certificaten: Prince 2 foundations/practioner
Werkervaring: 4j 6m
Huidige functie: IT-Consultant (Projectmanager voor 2 kleine projecten van 8 man in totaal)

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja, volledig maandloon (- verhoogd belastingtarief)
GSM: zakelijk abonnement van €75/maand + eenvoudig toestel wat ik niet gebruik
Leaseauto*: Ja, BMW 316d touring met wat opties + europese tankkaart
Werkweek: 38u, soms wat extra thuis
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Representatievergoeding 100€ + Internetabonnement 40€ + maaltijdcheques 6€/dag + hospitatlisatieverzekering
Regio: Brussel
Reistijd: 35min tot 1u30 afhankelijk van het moment ik s'morgens vertrek ;)

Maandsalaris 3450€

Mijn maandsalaris ligt niet extreem hoog maar de secundaire voorwaarden maken veel goed.
Binnenkort zijn er weer evaluatiegesprekken maar ik weet niet of er iets in zit dit jaar...

[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 29-03-2012 23:04 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:20
FragileM64 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:54:
Opleiding(en): Master ict + master in management
Certificaten: Prince 2 foundations/practioner
Werkervaring: 4j 6m
Huidige functie: IT-Consultant (Projectmanager voor 2 kleine projecten van 8 man in totaal)

Vakantiedagen: 24
GSM: zakelijk abonnement van €75/maand + eenvoudig toestel wat ik niet gebruik
Leaseauto*: Ja, BMW 316d touring met wat opties + europese tankkaart
Werkweek: 38u, soms wat extra thuis
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Representatievergoeding 100€ + Internetabonnement 40€ + maaltijdcheques 6€/dag + hospitatlisatieverzekering
Regio: Brussel
Reistijd: 35min tot 1u30 afhankelijk van het moment ik s'morgens vertrek ;)

Maandsalaris 3450€

Mijn maandsalaris ligt niet extreem hoog maar de secundaire voorwaarden maken veel goed.
Binnenkort zijn er weer evaluatiegesprekken maar ik weet niet of er iets in zit dit jaar...
Uit interesse: wat kwam er eerst? Prince2 certificatie of je functie? Hoe lang ben je effectief al PM? Wat was je ervoor?

• skylinne
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat zou iemand die 20 jaar is en MBO ICT, beheerder niveau 4 heeft gedaan kunnen verdienen? (ik bedoel dan ongeveer gemiddelde)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
skylinne schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:00:
Wat zou iemand die 20 jaar is en MBO ICT, beheerder niveau 4 heeft gedaan kunnen verdienen? (ik bedoel dan ongeveer gemiddelde)
Volgens mij begin je met €1800 - €2000 bruto

20 jaar is erg jong. Waarschijnlijk weinig professionele werkervaring.
En met een MBO heb je niet zoveel te eisen.

Waarom niet doorleren op HBO? (mocht je het aankunnen).

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 30-03-2012 16:18 ]

• skylinne
  • Laatst online: 28-10-2024
Silent Thunder schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:15:
[...]

20 jaar is erg jong. Waarschijnlijk weinig professionele werkervaring.
En met een MBO heb je niet zoveel te eisen.

Waarom niet doorleren op HBO? (mocht je het aankunnen).
Ja ik zit te twijfelen... ik ga na dit jaar beginnen met MBO maar maakt MBO of HBO heel veel uit in loon?
En om hoeveel gaat het dan ongeveer? :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat maakt fors uit; van een HBOer verwacht men immers meer dan van een MBOer.

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

skylinne schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:00:
Dat hangt ervan af hoe goed ze hun veters kunnen strikken en de zoekfunctie op fora kunnen gebruiken ;-)
Silent Thunder schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:15:
[...]
Dat lijkt me behoorlijk overdreven, dat gaat richting een HBO starter.... 1400 a 1500 is realistischer voor MBO.....

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 19:55
skylinne schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:04:
[...]

Ja ik zit te twijfelen... ik ga na dit jaar beginnen met MBO maar maakt MBO of HBO heel veel uit in loon?
En om hoeveel gaat het dan ongeveer? :)
Reken op een verschil van ongeveer 250 euro bruto.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

Boudewijn schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:30:
Ja dat maakt fors uit; van een HBOer verwacht men immers meer dan van een MBOer.
Ligt maar net aan de functie en het bedrijf.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PcDealer schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:43:
[...]

Ligt maar net aan de functie en het bedrijf.
Mwa ik ken geen enkel bedrijf waar ze out of the box MBOers op een HBO plek zetten. Omgedraaid gebeurt nog wel eens.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:37
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 4, bezig met HBO Informatica (zit in vierde jaar, maar zal nog minimaal een jaar nodig hebben)
Certificaten: SAP HR getting started + getting acquainted, SAP Data Modeling, bezig met SAP ABAP programming reports.
Werkervaring: 4,5 jaar
Huidige functie: Productiecoordinator -> SAP EHRM Applicatiespecialist
13/14e maand of winstuitkering: Decemberuitkering (8%) + Winstdeling
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja met een lage premie en goede opbouw
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1e klas trajectkaart, 33% korting op hypotheekrente
Regio: Utecht
Werkgever: Pensioen- en salarisverwerker
Reistijd: 30 minuten van deur tot deur

Maandsalaris 3040 euro.

Komende maand ga ik de overstap maken naar de applicatiebeheer afdeling (waar ik nu nog op een productieafdeling zit). Had hier eind vorig jaar al intern op gesolliciteerd maar het vinden van een vervanger was erg lastig maar ben nu iemand aan het inwerken! Qua salaris ga ik er niets op vooruit omdat ik als junior instroom op dezelfde schaal. Op korte termijn kan ik als medior doorstromen.

Ben vooral toe om weer eens iets nieuws te gaan doen. Ben al 4 jaar bezig met deze huidige functie. Ondertussen wel wat veranderingen gezien maar het werk mist nu toch wel zijn uitdaging. Heb alles wel weer een beetje gezien en ik verwacht dat de nieuwe functie me dat wel kan bieden.

Verwijderd

Opleiding(en): HBO informatica + postgraduate diploma
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Functioneel Applicatie beheerder
Pensioenregeling: ja, werkgever betaalt 100%
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45 minuten

Maandsalaris 2500 bruto + 200 euro netto reiskosten vergoeding.

• Nakkie040
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 14:41
Goedemorgen,

ik werk sinds mijn opleiding bij het zelfde bedrijf waar ik het bijzonder naar men zin heb.
helaas heb ik het idee dat ik weinig verdien. oude klasgenoten die ik ken en ongeveer de zelfde werkzaamheden uitvoeren op de zelfde leeftijd als ik verdienen nagenoeg allemaal meer als ik.
is het misschien tijd om een gesprekje aan te gaan of misschien zelfs iets anders te gaan zoeken ?
graag jullie advies

Leeftijd: 21 jaar, eind april 22
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheer
Certificaten: ECDL en CCNA discovery
Werkervaring: 3 jaar (waarvan 2 tijdens de studie als BBL'er)
Werkgever: Verborgen, Automatiseerder voor MKB
Huidige functie: Systeem/netwerk beheerder

Vakantiedagen: 20
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Brabant
Reistijd: 20 min op de motor, 1 uur met OV

Maand salaris (bruto): +/- 1350

[ Voor 0% gewijzigd door Nakkie040 op 02-04-2012 12:19 . Reden: typo ]

• Jeroen V
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

Nakkie040 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:15:
is het misschien tijd om een gesprekje aan te gaan of misschien zelfs iets anders te gaan zoeken ?
Ik denk dat 1350 met 2 a 3 jaar werkervaring inderdaad erg weinig is aangezien je secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet al te best zijn... Dus dat is best een gesprekje waard....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15

lier

MikroTik nerd

Schiet het gewoon positief in: je hebt het heel erg naar je zin en wil graag bij het bedrijf blijven, maar je hebt ook het gevoel dat je niet marktconform betaald krijgt. Vraag of er ruimte is. Als jouw werkgever je wil houden zal hij geheid met een voorstel komen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26
Hij zit al boven het minimum jeugdloon, maar gezien de verhoging die er (automatisch) aankomt (omdat hij 22 wordt, van € 1048,80 naar € 1229,60), lijkt het me zeker redelijk om eens een gesprek te hebben.

http://specs.tweak.to/5253

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
Jeroen V schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat 1350 met 2 a 3 jaar werkervaring inderdaad erg weinig is aangezien je secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet al te best zijn... Dus dat is best een gesprekje waard....
Ik denk dat deze tweaker tenminste 500 euro onder de markt zit. Om dat gelijk te trekken zou er een loonsverhoging van pakweg 35% nodig zijn. Binnen een bestaand dienstverband is dat lastig. Mijn tip zou zijn om te gaan solliciteren en zo je echte marktwaarde vast te stellen. Vervolgens wordt het tijd om het gesprek met de baas aan te gaan.

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Als je in alle andere aspecten die van belang zijn (ontwikkeling, reistijd, sfeer etc) geen reden ziet te vertrekken zou ik er zeker een gesprekje aan wagen. Het minste wat het je oplevert is gesprekservaring en de zekerheid dat de wil of mogelijkheid er niet is om meer te gaan verdienen.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Goedemorgen,
..

misschien tijd om een gesprekje aan te gaan of misschien zelfs iets anders te gaan zoeken ?
graag jullie advies

..

Leaseauto: 40 uur
Werkweek: nee

Maand salaris (bruto): +/- 1350
Misschien komt het hierdoor? :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-10 18:04
Opleiding(en): MAVO
Certificaten: "Adjunct hoofdbrandmeester preventie", "Projecteringsdeskundige rookbeheers systemen", "Projecteringsdeskundige brandmeldinstallaties" en nog een berg overige certificaten.
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Niet relevant
Huidige functie: Consultant Brandpreventie

Vakantiedagen: 30
Ipad: Ja
Leaseauto: Ja, Honda Civic, full options hybride, 14% bijtelling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik werk buiten de klantbezoeken en overleggen altijd thuis.
Regio: Thuis
Reistijd: Geen

Maand salaris (bruto): 3200

Opleiding Brandveiligheid

• Nakkie040
Guillome schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:01:
[...]

Misschien komt het hierdoor? :P
Ooh dus als ik tijdens die 40 uur dat ik die lease auto heb zou gaan werken zou het omhoog moeten schieten?
Haha, is aangepast!

Maar zonder gekkigheid, het beste wat ik kan doen is dus proberen te soliciteren en kijken wat ik waard ben om vervolgens dat gesprek aan te gaan ?

Bedankt voor de reacties!

Michiel

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Nakkie040 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:45:
[...]

Ooh dus als ik tijdens die 40 uur dat ik die lease auto heb zou gaan werken zou het omhoog moeten schieten?
Haha, is aangepast!

Maar zonder gekkigheid, het beste wat ik kan doen is dus proberen te soliciteren en kijken wat ik waard ben om vervolgens dat gesprek aan te gaan ?

Bedankt voor de reacties!

Michiel
Misschien light het ook aan de regio (brabant)? Ik weet dat de lonen in "de randstad" hoger liggen dan bijvoorbeeld in het noorden, wellicht zijn de lonen dus ook lager in het zuiden in vergelijking met "de randstad"?

Om je heen kijken kan nooit kwaad, maar alleen meer verdienen om het meer verdienen vind ik geen reden om meer te gaan verdienen (volg je m nog? :P). Kun je aannemelijk maken dat je meer hoort te verdienen? Wellicht door getoonde inzet, opgedane ervaring, zekere mate van "gewild zijn bij klanten", certificeringen, etc. Het meer verdienen moet natuurlijk wel goed beargumenteert zijn.

Slechts aankomen met "ja maar daar kan ik 500 euro meer verdienen" (of woorden van gelijke strekking) kan bij sommige werkgevers in het verkeerde keelgat schieten en dat ze dan reageren: "dan ga je toch lekker daar werken". Bottomline is dat je een goed verhaal "moet" hebben.

In mijn geval kwamen ze er achter dat ik aan het solliciteren was en ik kreeg zonder er om te vragen een verhoging van 250,- en inmiddels is mijn nieuwe lease auto (precies die ik wilde) ook besteld _/-\o_ (must have done something right :+ ). Dus zo kan het ook gaan.

kort samengevat: Kijk om je heen! Ga het gesprek aan. Kom met goede argumentatie. 8)

• Nakkie040
ThePrutser schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:59:
[...]
Om je heen kijken kan nooit kwaad, maar alleen meer verdienen om het meer verdienen vind ik geen reden om meer te gaan verdienen (volg je m nog? :P). Kun je aannemelijk maken dat je meer hoort te verdienen? Wellicht door getoonde inzet, opgedane ervaring, zekere mate van "gewild zijn bij klanten", certificeringen, etc. Het meer verdienen moet natuurlijk wel goed beargumenteert zijn.

Slechts aankomen met "ja maar daar kan ik 500 euro meer verdienen" (of woorden van gelijke strekking) kan bij sommige werkgevers in het verkeerde keelgat schieten en dat ze dan reageren: "dan ga je toch lekker daar werken". Bottomline is dat je een goed verhaal "moet" hebben.
klinkt heel erg logisch.. mijn baas zou waarschijnlijk ook zeggen dat ik maar ergens anders heen moest gaan ( en ik in zijn schoenen waarschijnlijk hetzelfde)

eerst ergens anders kijken wat er te halen valt en dan maar een waterdicht verhaal opstellen dan !

en dan eigenlijk nog een vraag, aangezien ik eind april als het goed is om hoog ga in mijn salaris, is dit dan niet het verkeerde moment om dat te vragen ? of is het altijd het verkeerde moment ? :P heb nog nooit met zo iets te maken gehad dus ook 0 ervaring mee

thanks

michiel

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21
Je kunt in dat geval ook even afwachten wat je nieuwe salaris gaat worden. Misschien ben je na de verhoging wel tevreden en kun je je de moeite besparen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Railgunner op 02-04-2012 16:42 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15

lier

MikroTik nerd

@Nakkie040: val je onder een CAO? In dat geval weet je namelijk al wat je erbij gaat krijgen. Anders is het natuurlijk altijd onderhandelbaar.

Er zijn meer manieren (naast solliciteren) om te bepalen wat je waard bent, persoonlijk zou ik wachten met solliciteren (tenzij je iets aangeboden krijgt) tot na je gesprek. Ik zou daar (als ik werkgever was) een negatief signaal vanuit zien gaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Opleiding(en): HBO Informatica (Bachelor)
Certificaten: CCNA, CCNP, MCSA, MCSE, MCITP, LPIC 1 - 3
Werkgever: VaaS ISP
Huidige functie: Netwerkbeheerder/designer, 2e lijns support, applicatie ontwikkeling (voornamelijk web), mede-verantwoordelijk voor de gehele netwerk infrastructuur
Laptop: Macbook Air
GSM:iPhone 4
Leaseauto: Geen rijbewijs (lichamelijke beperking)
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: Geen (is wel mogelijk, maar heb ik geweigerd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen (heb wel een erg goede en sociale werkgever, maar dat staat niet in het contract)
Regio: Amsterdam
Reistijd: n.v.t. (werk thuis via video)
Maand salaris (bruto): €1200

[ Voor 8% gewijzigd door RHochstenbach op 02-04-2012 17:57 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bruto 1200, moet dat net netto zijn? Daar kun je toch niet van leven.... (ja ik zie dat je 20 uur werkt, maar je moet toch 7 dagen eten ipv 3.5 dag).

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Boudewijn schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:58:
Bruto 1200, moet dat net netto zijn? Daar kun je toch niet van leven.... (ja ik zie dat je 20 uur werkt, maar je moet toch 7 dagen eten ipv 3.5 dag).
Nee dat is bruto, netto is het minder. Woon nog bij mijn ouders, dus ik heb niet veel kosten. 't is hoger dan het minimumloon voor mijn leeftijd (1200 bruto voor 40 uur). Op het moment dat ik zelfstandig woon, is het te laag idd...

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe job en ik vraag me even af wat ik nou eigenlijk moet gaan vragen mocht het tot salarisonderhandelingen komen. Ik wil natuurlijk niet te hoog inzetten en een eventuele nieuwe werkgever afschrikken, aan de andere kant wil ik mezelf niet in de voet schieten met een te laag salaris. Even de details in het kort:

Opleiding(en): Master Artificial Intelligence
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar in ICT, vooral puur productie draaien

De ervaring die ik heb is eigenlijk puur productie draaien en het is me in ieder geval duidelijk dat ik me daarbij ga vervelen. Dus ik ben nu aan het rondkijken naar iets waar toch echt meer gevraagd wordt. Bedrijven waar voornamelijk WO'ers en mensen met een PhD rondlopen en waar je op algoritmisch niveau flinke uitdagingen mag verwachten (beslist geen standaard programmeerwerk dus).

Ik ben ondertussen al door verschillende recruiters benaderd en heb hier en daar te horen gekregen dat er weinig mensen met mijn achtergrond in Nederland te vinden zijn en dat bedrijven heel erg geinteresseerd zijn naar aanleiding van mijn cv.

Maar wat nu te vragen mocht het ergens tot salarisonderhandelingen komen? Het minimum bedrag wat ik eigenlijk wil vragen is €3000,- bruto per maand (uiteraard afhankelijk van secundaire voorwaarden), maar schiet ik mezelf daarmee niet in de voet? Zou het bijvoorbeeld raar zijn om €3500,- bruto te vragen? Het gat met mijn vorige baan wordt daarmee wel heel erg groot (kreeg daar €2500,- bruto zonder ooit een verhoging gehad te hebben vanwege financiele situatie bedrijf, collegas kregen ook geen verhoging), maar ik verwacht ook dat er qua niveau heel wat meer van me gevraagd gaat worden.

Tips? Ideeën? Handig om een bedrijf eerst zelf met een bod te laten komen ipv andersom? En hoe pak je dat dan aan? Vaak krijg je toch de vraag wat je ongeveer wilt gaan verdienen en dient dat als uitgangspunt voor de onderhandelingen.

The Flying Dutchman

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RHochstenbach schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:52:
Opleiding(en): HBO Informatica (Bachelor)
Certificaten: CCNA, CCNP, MCSA, MCSE, MCITP, LPIC 1 - 3
Werkgever: VaaS ISP
Huidige functie: Netwerkbeheerder/designer, 2e lijns support, applicatie ontwikkeling (voornamelijk web), mede-verantwoordelijk voor de gehele netwerk infrastructuur
Laptop: Macbook Air
GSM:iPhone 4
Leaseauto: Geen rijbewijs (lichamelijke beperking)
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: Geen (is wel mogelijk, maar heb ik geweigerd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen (heb wel een erg goede en sociale werkgever, maar dat staat niet in het contract)
Regio: Amsterdam
Reistijd: n.v.t. (werk thuis via video)
Maand salaris (bruto): €1200
Salaris vind ik aan de lange kant voor iemand met MCSE en LPIC 1-3. We zitten ongeveer op hetzelfde qua certificering (ik heb geen LPIC 1-3), en ik verdien al meer dan dat jij verdient omgerekend. Tevens als je HBO helemaal hebt afgerond is dit salaris echt ver onder de maat. Zelf zou ik pas mijn bed uitkomen als ik mijn HBO helemaal heb afgerond bij 20 uur voor minimaal 1700 - 1800 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 03-04-2012 09:50 ]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Hij werkt wel maar 20 uren per week, dus halftijds. Voor 40 uren week zou het dan toch op 2400 bruto komen. En hij mag (de hele tijd?) van thuis uit werken (ik vermoed door de lichamelijke beperking).

I'll do what I can, but expect very little.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
4bit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:50:
Hij werkt wel maar 20 uren per week, dus halftijds. Voor 40 uren week zou het dan toch op 2400 bruto komen. En hij mag (de hele tijd?) van thuis uit werken (ik vermoed door de lichamelijke beperking).
Ja, en die 2400 euro is voor iemand met HBO afgerond te weinig, daar kun je makkelijk 3500 euro mee vangen.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jeroen V schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:56:

Dat lijkt me behoorlijk overdreven, dat gaat richting een HBO starter.... 1400 a 1500 is realistischer voor MBO.....
Ik denk dat het niet overdreven is hoor.
Ik had een baan aangeboden gekregen aan de servicedesk bij een bedrijf waar ik eerder stage had gelopen. had toen pas niveau 3 diploma (toen ook niet gedaan hoor omdat ik niveau 4 wilde afmaken) hiebrij boden ze mij toen al 2100/2300 bruto. Ik weet dat dit erg veel is als starters loon en lang niet elk bedrijf zoveel geeft.

Maar ik hoor ook in mijn vriendenkring wel degelijk hogere bedragen dan 1500 terwijl we MBO hebben gedaan

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:22:
Tips? Ideeën? Handig om een bedrijf eerst zelf met een bod te laten komen ipv andersom? En hoe pak je dat dan aan? Vaak krijg je toch de vraag wat je ongeveer wilt gaan verdienen en dient dat als uitgangspunt voor de onderhandelingen.
Wed op meerdere paarden. M.a.w. zorg dat je meerdere sollicitatie gesprekken (bij verschillende bedrijven) hebt en vestig je hoop niet 100% op 1 sollicitatie. Op die manier kun je ook een beeld krijgen van wat je marktwaarde is. En zoals ik ook tegen nakkie040 zei, je moet je salariseis wel kunnen onderbouwen, zeker als je het idee hebt dat het gat met je vorige baan erg groot wordt.

En hoewel veel verdienen heel erg leuk is kun je je ook nog af vragen of het wel "marktconform" is en heb ik het echt nodig? Met nodig hebben bedoel ik: Als je nu elk dubbeltje twee keer moet omdraaien om normaal te kunnen leven, dan is meer verdienen wellicht nodig. Of als je een hypotheek hebt, vrouw en kinderen die je "moet" onderhouden. Dan is minder verdienen sowieso uit den boze, maar heb je meer geld echt nodig om ze nog te kunnen blijven onderhouden? Of je zit zwaar onder het minimum loon. (zijn slechts voorbeelden he) Zijn imho valide redenen om echt meer te gaan verdienen. (aantoonbare opgebouwde kennis en ervaring is uiteraard ook een zeer goede reden om meer te kunnen vragen)

Het "meer verdienen" om het "meer verdienen" of omdat GOT'ers meer verdienen, lijken me niet echt geldige redenen. (niet dat jij dat als reden aan voert, maar ik kan me voorstellen dat je door sommige geplaatste salarissen hier gaat denken dat je eventueel weinig verdiend en dat denken is nergens voor nodig :P) Als jij denkt dat 3000 een zeer aannemelijk salaris, dan moet je daar zeker vanuit gaan. Wellicht iets er boven zitten zodat je in de onderhandelingen tot 3000 uitkomt. Of bij het "op meerdere paarden wedden" kun je bij het ene sollicitatie gesprek afwachten waar het bedrijf mee komt en bij andere gesprek leg je dan op basis daarvan zelf een (hoger) bod.

[ Voor 7% gewijzigd door ThePrutser op 03-04-2012 09:58 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
shadowman12 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:52:
[...]

Ja, en die 2400 euro is voor iemand met HBO afgerond te weinig, daar kun je makkelijk 3500 euro mee vangen.
ik zou graag de persoon zien die met zijn ervaring dan al 3500 euro verdient. Dat is al behoorlijk veel hoor en absoluut niet marktconform voor iemand van 23 jaar met 3 jaar ervaring (en wat bedoel je met bachelor HBO. Heb je wel of geen HBO diploma).

Daarnaast is iemand die 20 uur beschikbaar is duurder voor het bedrijf dan iemand die "gewoon" 40 uur werkt en mobiel is. Die 1200 euro lijkt mij dus een prima bedrag voor het aantal uur en de omstandigheden.

[ Voor 28% gewijzigd door thewizard2006 op 03-04-2012 10:06 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

ThePrutser schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:54:
[...]

En hoewel veel verdienen heel erg leuk is kun je je ook nog af vragen of het wel "marktconform" is en heb ik het echt nodig? Met nodig hebben bedoel ik: Als je nu elk dubbeltje twee keer moet omdraaien om normaal te kunnen leven, dan is meer verdienen wellicht nodig. Of als je een hypotheek hebt, vrouw en kinderen die je "moet" onderhouden. Dan is minder verdienen sowieso uit den boze, maar heb je meer geld echt nodig om ze nog te kunnen blijven onderhouden? Of je zit zwaar onder het minimum loon. (zijn slechts voorbeelden he) Zijn imho valide redenen om echt meer te gaan verdienen. (aantoonbare opgebouwde kennis en ervaring is uiteraard ook een zeer goede reden om meer te kunnen vragen)

Als jij denkt dat 3000 een zeer aannemelijk salaris, dan moet je daar zeker vanuit gaan. Wellicht iets er boven zitten zodat je in de onderhandelingen tot 3000 uitkomt. Of bij het "op meerdere paarden wedden" kun je bij het ene sollicitatie gesprek afwachten waar het bedrijf mee komt en bij andere gesprek leg je dan op basis daarvan zelf een (hoger) bod.
Marktconformiteit lijkt mij het beste argument om te gebruiken.
Iemands persoonlijke situatie kan idd motiverend werken om naar een bepaald salaris toe te werken, maar aan de andere kant; wat heeft een werkgever daar nou echt mee te maken? (een magazijnwerker zal b.v. toch ook niet snel opeens meer gaan verdienen omdat hij gaat trouwen / kinderen krijgen?)

Rondshoppen is zeker een goed idee; als het inderdaad zo is dat mensen met AI achtergrond moeilijk te vinden zijn, dan kunnen de geboden salarissen ver uit elkaar liggen. De wat betere headhunters moeten ook een goed plaatje kunnen schetsten bij wat marktconform is.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Pagina: 1 ... 54 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]