Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.058 views

Onderwerpen

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 11:47
Het is inderdaad marktconform, maar vijf kwartier vind ik persoonlijk erg ver.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
RegurBellej schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:09:
Goedemiddag,

Per 1 februari ben ik afgestudeerd en ben sinds een week aan het solliciteren (tussendoor wat citytrips + carnaval :) ). Gisteren ben ik gebeld door een uitzend/recruitingsbureau.

Aan de hand van het gesprek wil ik graag eens voorleggen wat mij aangeboden is.
Het is niet ICT gerelateerd maar Logistiek / Supply Chain Management. Dit is het aanbod wat mij is gedaan.
Sorry voor de hier en daar summiere informatie, maar het gaat via een extern uitzend/recruitings bureau, morgen heb ik een eerste gesprek, aan de telefoon werd mij de volgende informatie doorgegeven.
Morgen hoop ik meer informatie te krijgen.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Transport & Logistiek + HBO Logistiek & Economie
Certificaten: -
Werkervaring: fulltime geen relevant - parttime (variërend van 8 tot 32 uur per week) 6 jaar relevant
Werkgever: Internationale Logistiek Dienstverlener
Huidige functie: Management Traineeship

Vakantiegeld: nog niet bekend
Vakantiedagen: nog niet bekend
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: nog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nog niet bekend
Land: Nederland
Regio: Achterhoek
Reistijd: +/- uur en een kwartier (enkele reis) (+/- 150 tot 190 km per dag)
Maand salaris (bruto): € 2.100,-

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!
Wat houd management traineeship in? Manager op je 24e komt nou niet echt veel voor. Bedoel je dat je begint als medewerker logistiek en dat het idee is om later dit aan te gaan sturen (management).
5 kwartier enkele reis is vrij pittig. Mag voor je hopen dat je tenminste een goede kilometervergoeding krijgt. Zonder auto zou ik wel 200 euro hoger verwachten. Echter, in de achterhoek liggen de salarissen net weer wat anders tov randstad.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:20
nevermind....

[ Voor 97% gewijzigd door 107mb op 09-03-2012 16:57 ]

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-10 21:49
Bedankt voor de reacties!
thewizard2006 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:46:
[...]Wat houd management traineeship in? Manager op je 24e komt nou niet echt veel voor. Bedoel je dat je begint als medewerker logistiek en dat het idee is om later dit aan te gaan sturen (management).
5 kwartier enkele reis is vrij pittig.
Een management traineeship houdt in dit geval in dat je in een periode van 2 tot 3 jaar (afhankelijk van je eigen ontwikkeling) een drietal afdelingen (variërend) van het bedrijf doorloopt, om zo het bedrijf en de afdelingen te leren kennen, en je bekend te maken met van alles. Dit met het idee om na die traineeship een management functie te vervullen. Dit heeft natuurlijk ook met je eigen ambities te maken..

Voor het bedrijfsleven biedt dit de mogelijkheid om (logistieke) talenten binnen te halen, en daarmee misschien wel toekomstige managers. Voor afgestudeerden biedt dit de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen en in korte periode mogelijk snel carriere te maken.
thewizard2006 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:46:
[...]Mag voor je hopen dat je tenminste een goede kilometervergoeding krijgt. Zonder auto zou ik wel 200 euro hoger verwachten. Echter, in de achterhoek liggen de salarissen net weer wat anders tov randstad.
Wat ik begreep van de recruiter is dat ik een maximale reiskosten vergoeding kan ontvangen van netto € 130 per maand, wellicht viel hier nog wat meer uit te halen, net als het salaris. De recruiter was overigens tevreden met mij :) . Als het goed is heb ik later deze week een vervolg gesprek en hoop ik wat meer concretere info te krijgen. Wat bedoel je trouwens met de zin: "zonder auto zou ik wel 200 euro hoger verwachten", het is me niet helemaal duidelijk wat je er precies mee bedoeld. Als ik geen auto zou hebben, zou je 200 euro hoger verwachten?

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
RegurBellej schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:03:
"zonder leaseauto zou ik wel 200 euro hoger verwachten"
;)

• RegurBellej
Ah dat had ik zelf ook nog wel kunnen raden :D bedankt, even kijken wat er valt te onderhandelen qua salaris en reiskosten vergoeding! Aan de ene kant mag ik hier denk al wel blij mee zijn, andere kant, meer is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

Wat betreft de reistijd, de banen liggen hier (lees, oosten van het land) in de logistieke sector niet voor het oprapen helaas, voor leuke goede logistieke banen moet je haast al naar het westen of zuiden van het land. Daarnaast is het geen fijne periode op dit moment (recessies + jan & feb zijn voor veel bedrijven slechte maanden). Dus vandaar dat ik me wat verder ben gaan oriënteren!

[ Voor 3% gewijzigd door RegurBellej op 12-03-2012 11:26 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08

HellBeast

Oh My GoT!

Leeftijd: 34
Opleiding(en):MBO (bank en verzekeringswezen), MCSE 2000,2003,MCITP (Enterprise Messaging Administrator 2010, Enterprise Administrator en Server Administrator) ,MCTS 2008, MCTS Exchange 2010, VCP (3). ITIL: V3 Foundation, Project Participation Foundation (EXIN), Professional Communication Foundation (EXIN), Information Systems Development Design Foundation (EXIN). Via mijn werkgever bezig met een opleiding HBO Technische Informatica. (Zelfstudie LOI)
Werkervaring: 8 jaar in de IT
Werkgever: Klein IT bedrijfje tot 25 werknemers
Huidige functie: Systems Integrator
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ongeveer 6000 a 7000 bruto per jaar
Laptop: ja
GSM: ja (standaard Nokia)
Leaseauto: Ja (Vw Passat station)
Werkweek: 40 uur (vaak 4 uurtjes meer)
Pensioenregeling: ja (magertjes, zelf aanvullend pensioen afgesloten)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid Holland (klanten door heel Nederland, m.u.v. het hoge noorden)
Reistijd: tussen de 30 minuten en 2 uur rijden
Maand salaris (bruto): 3750

[ Voor 6% gewijzigd door HellBeast op 12-03-2012 12:02 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Ben dan wel geen IT-er, maar misschien vinden jullie het interessant om ook eens een ander lijstje te zien ;)

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie Verkeerskundige
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 22
Leaseauto: Ja
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja
Regio: Hele land, maar gemiddeld tot max. 100km enkele reis van huis
Reistijd: afhankelijk van opdracht, maar gemiddeld 2 uur 30 min. per dag
Maand salaris (bruto): 2700

Tevreden?: Mwah... Salaris is niet denderend en reistijd breekt me op. Rij 50000km woon-werk per jaar en dat kost me gruwelijk veel tijd en energie.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08

HellBeast

Oh My GoT!

Haha, een verkeerskundige waar de reistijd bij opbreekt. :+

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

:$ haha. Laat ik het er op houden dat ik me er liever mee bezig houdt dan me er elke dag zo lang in te 'begeven'.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Opleiding(en): MBO
Werkervaring: 10 Jaar
Werkgever: Niet interessant
Huidige functie: Opticien / directeur / manager
Vakantiegeld: Geen
Vakantiedagen: Zelf te bepalen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 50% van de winst
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 30-36 uur per week
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: qpark abbo
Regio: Vaste locatie
Reistijd: 15-30 minuten
Maand salaris (bruto): 5350,-

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35

Osxy

Holy crap on a cracker

RegurBellej schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:03:
Bedankt voor de reacties!

[...]

[...]

Wat ik begreep van de recruiter is dat ik een maximale reiskosten vergoeding kan ontvangen van netto € 130 per maand, wellicht viel hier nog wat meer uit te halen, net als het salaris. De recruiter was overigens tevreden met mij :) . Als het goed is heb ik later deze week een vervolg gesprek en hoop ik wat meer concretere info te krijgen. Wat bedoel je trouwens met de zin: "zonder auto zou ik wel 200 euro hoger verwachten", het is me niet helemaal duidelijk wat je er precies mee bedoeld. Als ik geen auto zou hebben, zou je 200 euro hoger verwachten?
130 euro netto? Dat is peanuts.
Ik reis maar 30KM per dag en krijg al 70 euro netto. Jij gaat het 5 voudige reizen voor minder dan het dubbele? Vergis je niet hoeveel geld er alleen in het reizen gaat zitten op deze manier! Je kan rustig rekenen op 300 euro per maand aan benzine. (Diesel iets minder)

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 12-03-2012 20:23 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lasteraar schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:54:
Werkervaring: 10 Jaar
Werkgever: Niet interessant
Huidige functie: Opticien / directeur / manager
Vakantiegeld: Geen
Vakantiedagen: Zelf te bepalen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 50% van de winst
Werkweek: 30-36 uur per week
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: qpark abbo
Regio: Vaste locatie
Reistijd: 15-30 minuten
Maand salaris (bruto): 5350,-
Mja, met 300% marge op een designmontuur en ook zoiets op glaswerk is het niet echt vreemd dat je aan zulke bedragen komt ;)
Desalwelteplus: ik vermoed dat je een van de best verdienende MBO'ers hier bent, doe je goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:09:
[...]

Mja, met 300% marge op een designmontuur en ook zoiets op glaswerk is het niet echt vreemd dat je aan zulke bedragen komt ;)
Desalwelteplus: ik vermoed dat je een van de best verdienende MBO'ers hier bent, doe je goed :)
Je vergeet dat er meer MBOers zitten met een eigen bedrijf en denk dat meer in dat laatste het verschil zit dan opleidingsniveau :p

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
@The Eagle.
De detaillist heeft het maar moeilijk deze dagen. Die dikke marge is nodig om de overpriced huurpanden te betalen en de deuren te kunnen openen.
Tevens een hoop risico op zich neemt door monden te moeten voeden in de vorm van een dozijn aan personeel.

Dat een slimme IT'er met een laptop als enige investering eenzelfde salaris kan verdienen wordt normaal gevonden. Of een bankier die 2x het salaris heeft van onze minister president is algemeen geaccepteerd. Een ouderwetse ambachtsman die er ook gewoon voor moet werken, wordt al snel met een schuin ( Nederlands ) oog aangekeken..

Het salaris is goed voor de uren die ik werk. Maar ook dat is anders geweest in het verleden ;) Veel voor weinig zeg maar. Nu heb ik dat eindelijk een beetje kunnen omdraaien :-D

De winstuitkering ( dividend ) maakt het aantrekkelijk. Daarvoor werk je net even wat harder dan je zou doen in loondienst en offer je de weekenden op. ( altijd op zaterdag en regelmatig op zondag werken ).

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:10
Lasteraar schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:50:
@The Eagle.
De detaillist heeft het maar moeilijk deze dagen. Die dikke marge is nodig om de overpriced huurpanden te betalen en de deuren te kunnen openen.
Tevens een hoop risico op zich neemt door monden te moeten voeden in de vorm van een dozijn aan personeel.

Dat een slimme IT'er met een laptop als enige investering eenzelfde salaris kan verdienen wordt normaal gevonden. Of een bankier die 2x het salaris heeft van onze minister president is algemeen geaccepteerd. Een ouderwetse ambachtsman die er ook gewoon voor moet werken, wordt al snel met een schuin ( Nederlands ) oog aangekeken..

Het salaris is goed voor de uren die ik werk. Maar ook dat is anders geweest in het verleden ;) Veel voor weinig zeg maar. Nu heb ik dat eindelijk een beetje kunnen omdraaien :-D

De winstuitkering ( dividend ) maakt het aantrekkelijk. Daarvoor werk je net even wat harder dan je zou doen in loondienst en offer je de weekenden op. ( altijd op zaterdag en regelmatig op zondag werken ).
No Offence, maar ik moet de 1e bankman nog voorbij zien komen die uit zijn neus zit te vreten en van 9 tot 5 aanwezig is.
Niet dat de detailhandel geen reet doet, maar als ik zie wat een oud studiegenoot doet in Londen aan salaris maar vooral werktijden wordt je bang van. :X

K to the KillaZ

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 07:38
Ik werk nu ongeveer 3 maanden bij een nieuwe werkgever als applicatiebeheerder. inmiddels al flink ingewerkt en kom hierdoor toch tot de conclusie dat dit niet is wat ik eigenlijk wil doen en waar ik mij nog lang zie werken. Hierna weer mijn CV online geplaatst en na wat sollicitaties is er een nieuwe werkgever uitgekomen waarbij de werkzaamheden heel goed aansluiten op wat ik graag doe.

Nieuwe situatie
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niv 4
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Applicatiebeheerder Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8% vakantiegeld
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Geen
Laptop: Ja
GSM: Leentelefoon bij 24/7 dienst Ja
Leaseauto*: Nee, OV/KM vergoeding
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling, ziektekostenverzekering, internetvergoeding, opleidingsmogelijkheden, overwerkregeling.
Regio: Noord Holland, Amsterdam. Wisselend tussen omg. Utrecht en Nijmegen.
Reistijd**: 30 minuten tot 1 uur.

Maand salaris (bruto): 2100 + 330 standby dienst 2325 + 250 standby dienst

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:01
cyberrobin schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:23:
Ik werk nu ongeveer 3 maanden bij een nieuwe werkgever als applicatiebeheerder. inmiddels al flink ingewerkt en kom hierdoor toch tot de conclusie dat dit niet is wat ik eigenlijk wil doen en waar ik mij nog lang zie werken. Hierna weer mijn CV online geplaatst en na wat sollicitaties is er een nieuwe werkgever uitgekomen waarbij de werkzaamheden heel goed aansluiten op wat ik graag doe.

Nieuwe situatie
Opleiding(en): MBO ICT Beheer niv 4
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Applicatiebeheerder Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8% vakantiegeld
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering Geen
GSM: Leentelefoon bij 24/7 dienst Ja
Leaseauto*: Nee, OV/KM vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling, ziektekostenverzekering, internetvergoeding, opleidingsmogelijkheden, overwerkregeling.
Regio: Noord Holland, Amsterdam. Wisselend tussen omg. Utrecht en Nijmegen.
Reistijd**: 30 minuten tot 1 uur.

Maand salaris (bruto): 2100 + 330 standby dienst 2325 + 250 standby dienst
Dit gaat de goede kant op. Hopelijk vind je hier wel wat je zoekt.

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 19:45
Natrixz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:23:
Leeftijd: 21, volgende maand 22
Opleiding(en): Mbo 4 Systeem Beheerder – HBO IT beheer (niet afgerond)
Certificaten: MCITP: Server Administrator, ITIL Foundation V3, 1 Exchange (Examens: 70-640, 70-642, 70-646, 70-680, 70-236)
Werkervaring: Geen, alleen stages. (nu 1,5 maand in dienst)
Werkgever: Middelgrote detacheerder
Huidige functie: IT Servicedesk Medewerker (Medior)

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Sportpas, Culturele korting (voorstellingen, musea etc) mogelijkheid tot certificerings keuze; eigen keus met betrekking tot welke certificering ik wil gaan behalen. Reiskosten vergoeding: (nu) +- 200 euro
Regio: Overijssel/Gelderland
Reistijd**: Op dit moment ongeveer een uur (soms wat meer of minder afhankelijk van het verkeer)

Maand salaris (bruto): 1900 per maand

Wat vinden jullie, is dit netjes?
Ik probeer (zo snel mogelijk) door te groeien naar Systeembeheerder.
Sinds dit jaar een nieuwe baan :D
Dat doorgroeien is prima gelukt lijkt mij zo :+ 8)

Leeftijd: 22, in Mei 23
Opleiding(en): Mbo 4 Systeem Beheerder – HBO IT beheer (niet afgerond)
Certificaten: MCITP: Server Administrator, ITIL Foundation V3, 1 Exchange certificaat (Examens: 70-640, 70-642, 70-646, 70-680, 70-236)
Werkervaring: 1 jaar Detachering
Werkgever: Verborgen
Huidige functie: Allround Technisch Systeembeheerder

GSM: Ja
Leaseauto*: Auto van de zaak, geen bijtelling.
Pensioenregeling: Ja, details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Brandstofkosten voor de baas
Regio: Gelderland
Reistijd**: Op dit moment ongeveer een uur (soms wat meer of minder afhankelijk van het verkeer)

Maand salaris (bruto): 2100 per maand

[ Voor 4% gewijzigd door Natrixz op 13-03-2012 17:00 ]

• pagani
  • Niet online
Je rijdt de leaseauto dus niet prive?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

johnnyv.nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:00:
Nouja dat hoeft niet, maar wel een goede vraag ;) (hij kan ook een auto van de zaak hebben en alsnog er prive in rijden .Ik gok dat hij daar op doelt, tezamen met het stukje 'brandstofkosten zijn voor de baas'. Puur een auto voor de zaak lijkt mij nogal 'duh' dat de brandstofkosten dan voor de baas zijn.

Xbox Live ID:Notna8310

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Nouja dat hoeft niet, maar wel een goede vraag ;) (hij kan ook een auto van de zaak hebben en alsnog er prive in rijden .Ik gok dat hij daar op doelt, tezamen met het stukje 'brandstofkosten zijn voor de baas'. Puur een auto voor de zaak lijkt mij nogal 'duh' dat de brandstofkosten dan voor de baas zijn.
[Auto van de zaak] en [geen bijtelling] betekenen voor de belastingdienst toch dat je de auto niet privé gebruikt en je de gereden kilometers moet registreren?

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

er zijn ook auto's met 0% bijtelling.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• pagani
  • Niet online
qadn schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:35:
er zijn ook auto's met 0% bijtelling.
Maar of die er ook zijn waarmee je twee uur per dag kan rijden zonder tussendoor op te moeten laden...

(enkel wat elektrische auto´s zijn bijtellingloos)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 13-03-2012 17:42 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
johnnyv.nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:41:
[...]

Maar of die er ook zijn waarmee je twee uur per dag kan rijden zonder tussendoor op te moeten laden...

(enkel wat elektrische auto´s zijn bijtellingloos)
Volgens mij ligt de grens op 50 g/km, zowel nu als na 1-7-2012. Daarmee komen de GM Volt en Ampera binnen bereik.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Ik denk alleen dat iemand met een bruto salaris van 2100 geen auto van de zaak krijgt van 45K..

• Natrixz
  • Laatst online: 09-11 19:45
johnnyv.nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:00:
Nope, totaal niet.
Heb thuis nog een eigen auto (samen met vriendin) en een motor staan :)
Dus rijd inderdaad alleen voor de baas kilometers

[ Voor 9% gewijzigd door Natrixz op 14-03-2012 08:42 ]

• Ky0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2024

Ky0

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO ICT (niet afgerond)
Certificaten: ITIL
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: Niet belangrijk
Huidige functie: Application support

Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: HP 12 inch.
GSM: Blackberry
Leaseauto*: none
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 10 min met de fiets

Maandsalaris (bruto): 2800

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 22:27

DarkKnight

Narf

Ik heb net het contract getekend van mijn volgende baan. Flinke verandering qua werk en omgeving van de vorige baan (beschrijving staat op pag. 67 van deze topic voor geïnteresseerden), maar zeker is wel dat het een uitdaging zal worden met vele mogelijkheden. Doorgroei en persoonlijke ontwikkeling staan hoog aangeschreven bij deze werkgever, dus we zullen zien waar het uiteindelijk eindigt.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): WO MSc in Scheikunde
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar (als application engineer)
Werkgever: Financiële Instelling
Huidige functie: Technisch Applicatie Beheerder + IT traineeship

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Nee. Volledige OV-vergoeding/reiskostenvergoeding.
Werkweek: 36 uur, standby dienst 1 keer in de maand (wordt vergoed)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Persoonlijk budget, veel stimulans en budget voor opleidingen, korting op financiële diensten (alle verzekeringen, hypotheek, etc.), fietsplan.
Regio: Midden
Reistijd: Eerst komende tijd <5 min lopen, daarna 20 min bus of 11 km fietsen.

Maand salaris (bruto): 2400 euro + bonusregeling (max 18%, normaal 12%)

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 09:20
Opleiding(en): Communicatie en Media design
Certificaten: anders dan de opleiding een paar cursussen
Werkervaring: nog geen half jaar
Werkgever: IT Detacheerder Web content manager
Huidige functie: Content Manager / later deze maanden ontwikkelaar CMS-systeem

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering van 1600
Laptop: ja, dell 15"
Leaseauto: ja, maar wel betalen voor privegebruik
Werkweek: 40+
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen/opleidingen, onkostenvergoeding, tankpas van de zaak, alle vormen van openbaar vervoer volledig vergoed
Land: NL
Regio: Rotterdam (maar ook verder)
Reistijd: tussen de 4-5 uur per dag (ja, geen typo :( )

Maand salaris (bruto): 2250 (maar -200 vanwege privegebruik auto)

Ik heb me enorm ingezet voor het bedrijf dus ik hoop wat verhoging te krijgen. Ik hoor dat collega's die op hetzelfde niveau verhoging hebben gekregen, maar varierend in bedrag en sommigen zelfs niets. Was er niet iets van gelijkheidsprincipe oid?

En wat kan ik met mijn reistijd doen? Ik ben zojuist verhuist (voor mij werk nota bene) maar de klus is verplaatst waardoor de reistijd alleen maar meer is geworden...

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
Misschien kun je 1 á 2 dagen per week thuiswerken danwel op kantoor werken ipv bij de klant aanwezig zijn?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Mday
Klopt, ben ik nu aan het onderhandelen :)

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik zou proberen (als het 1 a 2 dagen thuiswerken het niet word) om iets van een hotel op kosten van de zaak te regelen.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Mday schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:16:

Maand salaris (bruto): 2250 (maar -200 vanwege privegebruik auto)
Je moet eens kijken wat een auto je echt kost, dan ben je vanzelf erg blij met die bijdage.

Namelijk snel 50,- verzekering, 30,- wegenbelasting (bij benzine, diesel aanzienlijk meer), onderhoud 10-20 per maand... Zit je al op 100/maand En dan is het nog een redelijk simpele auto zonder brandstof en neem je de aanschaf niet mee.

ALs je dan denkt aan bruto-> netto kost jouw auto je ook 100/maand maar zit je niet met de aanschaf/afschrijving en waarschijnlijk krijg je er nog een tankpas bij...

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Myrdreon schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Je moet eens kijken wat een auto je echt kost, dan ben je vanzelf erg blij met die bijdage.

Namelijk snel 50,- verzekering, 30,- wegenbelasting (bij benzine, diesel aanzienlijk meer), onderhoud 10-20 per maand... Zit je al op 100/maand En dan is het nog een redelijk simpele auto zonder brandstof en neem je de aanschaf niet mee.

ALs je dan denkt aan bruto-> netto kost jouw auto je ook 100/maand maar zit je niet met de aanschaf/afschrijving en waarschijnlijk krijg je er nog een tankpas bij...
Mag aannemen dat hij diesel rijd met zulke reistijden, dus reken minimaal €75 per maand voor wegenbelasting. €10 - €20 per maand voor onderhoud?? Ik denk als je niet met je auto rijd je het nog niet eens haalt met €10 :P Denk dat je daar toch minimaal €50 voor moet rekenen, misschien wel €100 :+

Heb het hier even ingevuld voor mijzelf, kom uit op gemiddelde maandkosten van €891 (diesel uit 2003, 35k p/j). Lijkt mij persoonlijk weer wat overdreven, maar geeft in ieder geval een indicatie.... :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Arno_ op 14-03-2012 16:34 . Reden: typo, toevoeging info over eigen kosten ]

• Mday
Ik reis nu met de trein, én heb ik amper tijd om de auto voor privegebruik te rijden. Ten tweede ben ik zeker op de hoogte van de kosten van een normale auto vs. lease, en natuurlijk klaag ik niet over dat ik er een ter beschikking heb. Het is alleen dat ik het voor werk gebruik.

Of ik onder de 500km p/j zou blijven als ik géén privegebruik had, dat weet ik echter niet zeker.

Oh well. Can't have it all.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Opleiding(en): MBO ICT beheer niv. 4
Certificaten: MCTS 2008R2 (Bezig voor MCITP: EA + Exchange 2010)
Werkervaring: 4
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: junior-systeembeheerder

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: EUR 800,-- bruto afgelopen jaar. Max hoogte onbekend.
Laptop: ja, dell E6500
GSM: HTC Desire S
Leaseauto: ja, enkel zakelijk.Citroen C3 Diesel e-HDI, nieuwe auto uitzoeken -->Alfa Romeo Mito 1.3 JTD.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen/opleidingen, onkostenvergoeding EUR 60,-- p/maand, tankpas van de zaak. Niet moeilijk met vakantie/vrije uren.
Regio: Breda
Reistijd: 40 min totaal.
Maand salaris (bruto): 2400

Dit lijkt mij gezien mijn leeftijd/certificering niet slecht. Of kan ik toch beter een gesprek aan gaan? per 1-5-12 krijg ik een contact voor onbepaalde tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakict op 14-03-2012 21:52 ]

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:35
tweakict schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:51:

13/14e maand of winstuitkering: EUR 800,-- bruto afgelopen jaar. Max hoogte onbekend.
Laptop: ja, dell E6500
GSM: HTC Desire S
Leaseauto: ja, enkel zakelijk.Citroen C3 Diesel e-HDI, nieuwe auto uitzoeken -->Alfa Romeo Mito 1.3 JTD.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen/opleidingen, onkostenvergoeding EUR 60,-- p/maand, tankpas van de zaak. Niet moeilijk met vakantie/vrije uren.
Regio: Breda
Reistijd: 40 min totaal.

Dit lijkt mij gezien mijn leeftijd/certificering niet slecht. Of kan ik toch beter een gesprek aan gaan? per 1-5-12 krijg ik een contact voor onbepaalde tijd.
alleen zakelijk rijden. is dat je eigen keuze? moet erniet aan denken om enkel in mijn geliefde leasebak naar de klant te mogen rijden :'(

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
tweakict schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:51:

....

Ik ben net zo oud met de zelfde ervaring en ben ook bezig met de zelfde certificaten maar je doet het zeker niet slecht. Ik verdien nu 2050 en in oktober ga ik naar 2250. Daarbij zijn jouw secandraire voorwaarde een stuk beter dan de mijne ;(

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:29
Kwakkel schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:04:
Leeftijd: 31 (bijna 32)
Opleiding(en): Gegradueerde (=bachelor) Toegepaste Informatica + Bachelor Financie- en Verzekeringswezen (in NL is dat HBO niveau denk ik? 1 trapje onder universiteit)
Certificaten: /
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Employee Benefits Concultant
Huidige functie: Advisor

Vakantiegeld: 0,92
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Lenovo Thinkpad T61
GSM: ja (budget 100/maand)
Leaseauto: ja (nog te kiezen - prijscategorie Opel Astra, Audi A3, ...)
Werkweek: officieel 38 uur (full-time)
Pensioenregeling: vaste leeftijdsgebonden bijdrage - momenteel 5,5% van het salaris volledig door de WG betaalt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering, overlijdensdekking, dekking in geval van invaliditeit, netto onkostenvergoeding 160 EUR, bonus (deels afhankelijk van de bedrijfsresultaten, deels afhankelijk van eigen objectieven), maaltijdcheques (6,20 euro per gewerkte dag), ecocheques (geen idee of deze in 2012 nog worden gegeven - 2011: 250 euro)
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 45 minuten enkele rit per motor

Maand salaris (bruto): 2900

Als ik de salarissen hier zo zie, denk ik dat ik toch de verkeerde richting ben ingeslagen. Ofwel word ik fors onderbetaald natuurlijk :(
Kleine update: promotie gekregen. Grootste voordeel: de bedrijfswagen. Door de nieuwe wetgeving in België is het nu wel financieel aantrekkelijk om een motor en een bedrijfswagen te combineren.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
matty___ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:57:
[...]

alleen zakelijk rijden. is dat je eigen keuze? moet erniet aan denken om enkel in mijn geliefde leasebak naar de klant te mogen rijden :'(
Dat is inderdaad mijn eigen keuze. Met een 14% auto kost het mij ongeveer € 1000,-- per jaar en heb thuis ook nog een privé auto staan voor de vrouw. Nu rijd ik in een nette auto voor het woon/werk verkeer en het kost me 0.

@Killertje: Dat is misschien een verschil tussen een kleine en een grotere onderneming? Ik zou toch nog wel een leuke stap omhoog willen maken.... Echter heb ik een mogelijke loonsverhoging na de behaalde certificering nog niet goed voor ogen...

[ Voor 15% gewijzigd door tweakict op 15-03-2012 10:50 ]

Verwijderd

RegurBellej schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:09:
Goedemiddag,

Per 1 februari ben ik afgestudeerd en ben sinds een week aan het solliciteren (tussendoor wat citytrips + carnaval :) ). Gisteren ben ik gebeld door een uitzend/recruitingsbureau.

Aan de hand van het gesprek wil ik graag eens voorleggen wat mij aangeboden is.
Het is niet ICT gerelateerd maar Logistiek / Supply Chain Management. Dit is het aanbod wat mij is gedaan.
Sorry voor de hier en daar summiere informatie, maar het gaat via een extern uitzend/recruitings bureau, morgen heb ik een eerste gesprek, aan de telefoon werd mij de volgende informatie doorgegeven.
Morgen hoop ik meer informatie te krijgen.

Opleiding(en): MBO Transport & Logistiek + HBO Logistiek & Economie
Werkervaring: fulltime geen relevant - parttime (variërend van 8 tot 32 uur per week) 6 jaar relevant
Werkgever: Internationale Logistiek Dienstverlener
Huidige functie: Management Traineeship

Vakantiegeld: nog niet bekend
Vakantiedagen: nog niet bekend
Pensioenregeling: nog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nog niet bekend
Regio: Achterhoek
Reistijd: +/- uur en een kwartier (enkele reis) (+/- 150 tot 190 km per dag)
Maand salaris (bruto): € 2.100,-

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!
Ik vind het bedrag wat je krijgt eigenlijk aan de lage kant... Op dit moment zit ik in hetzelfde schuitje met logistiek als achtergrond, maar in plaats van HBO heb ik WO als hoogste niveau. Het belangrijkste met 'onze achtergrond' is dat er op dit moment nog steeds een schreeuwend tekort is aan hoger opgeleide mensen. Nu zit ik natuurlijk in een ander gedeelte van NL (Amsterdam), maar je moet echt onder de huidige marktomstandigheden er wat meer er uit kunnen krijgen...

Trouwens, rond Venlo zijn volgens mij heel wat banen beschikbaar. Met je 150 tot 190km per dag zou je ook daar gemakkelijk moeten kunnen komen ;-).. Daar zag ik toch leuke functies voorbij komen. Heb je ook al eens bij Akzo Nobel gekeken? Ik zag een paar dagen geleden een vacature in Arnhem voorbij komen die er goed uit zag...

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11 00:11

Acradavos

Poetsfanaat

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niv. 4
Certificaten: CCNA 1 & 2, MCITP 70-680, bezig met 70-640.
Werkervaring: 50 weken stage + 1 jaar werkervaring
Werkgever: IT Dienstverlener
Huidige functie: Technical Support Engineer

Vakantiegeld: 8% excl.
Leaseauto: Ja, is mogelijk + 10.000 km per jaar prive. (Tot op heden nog niet voor gekozen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Utrecht
Reistijd: Auto, 10 minuten.

Maand salaris (bruto): 1850

Heb zelf het idee dat ik wat laag zit..

• Negative
  • Laatst online: 02-11 22:53
**

[ Voor 100% gewijzigd door Negative op 15-03-2012 14:33 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Acradavos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:26:
Leeftijd: 23

Heb zelf het idee dat ik wat laag zit..
Wat houden je werkzaamheden in?

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Een jaar later, dus even een update:
Leeftijd: 24j 25j
Opleiding(en): Industrieel ingenieur (master industrial sciences zoals dat tegenwoordig zo mooi heet)
Certificaten: geen die echt van toepassing zijn
Werkervaring: 6mnd 2j echte werkervaring
Werkgever: Consultancy bedrijf, specialisatie in software
Huidige functie: Software Engineer staat op contract/naamkaartje maar eigenlijk Electronic Systems Engineer

Vakantiegeld: Standaard dubbel vakantiegeld
Vakantiedagen: 20 (wettelijk) + 10 6 (4 omlaag t.o.v. vorig jaar door een wijziging van het paritair comite, hier stond wel een extra deel loonsverhoging boven)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand geen bonus als instapper Bonus afhankelijk van persoonlijke en bedrijfsprestaties, normaal 1000 euro maar kan omhoog door productiviteit
Laptop: ja, weet nog niet exact welke macbook pro
GSM: wel een gsm, maar geen abonnement omdat het in die functie belast zou worden als extra voordeel en dus een extra kost van 12,5euro/maand zou worden (daar kan ik een goedkoper abonnement voor afsluiten)
Leaseauto*: Leasewagen met tankkaart (Ford C-Max, mag in oktober een nieuwe kiezen)
Werkweek: 39u
Pensioenregeling: 2 verschillende pensioenverzekeringen, een van 59 euro en een van 51 euro waarbij ik zelf 23 euro betaal
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques van 5 6,15 euro/dag, hospitalisatieverzekering, representatievergoeding van 30 50 euro, extra aanvulling van de vergoeding bij arbeidsongeschiktheid tot aan mijn loon, minstens 5 betaalde opleidingsdagen per jaar
Land: Belgie
Regio: Leuven
Reistijd**: minder dan 10min met de fiets, wagen is voornamelijk voor consulting opdrachten Momenteel 45min - 1u30 bij huidige klant, komt binnenkort verandering in om dit omlaag te krijgen
Maand salaris (bruto): 2300 2500

[ Voor 11% gewijzigd door CyberKieken op 15-03-2012 15:07 ]

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Ik vind het bedrag wat je krijgt eigenlijk aan de lage kant... Op dit moment zit ik in hetzelfde schuitje met logistiek als achtergrond, maar in plaats van HBO heb ik WO als hoogste niveau. Het belangrijkste met 'onze achtergrond' is dat er op dit moment nog steeds een schreeuwend tekort is aan hoger opgeleide mensen. Nu zit ik natuurlijk in een ander gedeelte van NL (Amsterdam), maar je moet echt onder de huidige marktomstandigheden er wat meer er uit kunnen krijgen...
Zijn startsalaris lijkt idd niet denderend hoog. Maar let wel; het betreft een management traineeship. In dat soort trajecten zou ik altijd primair kijken naar het ontwikkelpad (functieinhoudelijk, persoonlijk, en arbeidsvoorwaardelijk, in die volgorde) over de eerste 2-4 jaar.

Geen idee wat het traineeship voor hem inhoudt, maar ik kan voorbeelden noemen van pupkes die aardig rap omhoog zijn gegaan (al dan niet tijdens c.q. na afronding van het traineeship). Denk ook aan de opleidingsmogelijkheden die vaak worden geboden; dat beperkt zich vaak niet tot 1x per jaar een 3daagse cursus.... (ook hier; ik ken poppetjes die er een volledig betaalde MBA uit hebben gesleept).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sport_Life schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:31:
[...]

Nou ben vanmiddag maar even langs gegaan (wel gepland hoor ;)), heel verhaal dat ze tevreden zijn, boven verwachtingen zelfs, krijg er nou 3,5% bij (naar 2416 bruto voor 4,5 dag). Nog 2 jaar dan heb ik hbo binnen en dan maar eens kijken wat de grote stappen zullen zijn.
Update: Krijg nieuwe (lees: zwaardere) functie, en ga 2 schalen omhoog.
Zou niet weten welke richting dat zal zijn (2600/2700 ofzo?) maar was wel weer toe aan wat nieuwe uitdaging dus dat zit wel snor de komende jaren :7 :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

m3gA schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:55:
[...]

Wat houden je werkzaamheden in?
Werkplekbeheer + systeembeheertaken.

Firewalls, Active Directory. De kleinere taken op serverniveau..

• Killertjuh
  • Laatst online: 06-11 09:37
Acradavos schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:12:
[...]

Werkplekbeheer + systeembeheertaken.

Firewalls, Active Directory. De kleinere taken op serverniveau..
Opzich is het bedrag niet hoog maar je komt inderdaad net in de ICT wereld kijken met jouw 1 jaar ervaring. Zoals ik zie dat je wel van plan bent om certificaten te halen. Behaal deze en ga dan over je salaris praten.

Verwijderd

Seraphin schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:43:
[...]

Zijn startsalaris lijkt idd niet denderend hoog. Maar let wel; het betreft een management traineeship. In dat soort trajecten zou ik altijd primair kijken naar het ontwikkelpad (functieinhoudelijk, persoonlijk, en arbeidsvoorwaardelijk, in die volgorde) over de eerste 2-4 jaar.

Geen idee wat het traineeship voor hem inhoudt, maar ik kan voorbeelden noemen van pupkes die aardig rap omhoog zijn gegaan (al dan niet tijdens c.q. na afronding van het traineeship). Denk ook aan de opleidingsmogelijkheden die vaak worden geboden; dat beperkt zich vaak niet tot 1x per jaar een 3daagse cursus.... (ook hier; ik ken poppetjes die er een volledig betaalde MBA uit hebben gesleept).
Helemaal mee eens! Er is echter één maar: in de logistiek ben je niet afhankelijk van persé een traineeship om snel te kunnen groeien. De leeftijdsverhouding qua managementfuncties in de logistiek is zeer interessant voor nieuwe logistici, omdat ze simpelweg op het goede moment kunnen doorstromen naar die hogere functies. Het perspectief qua opleiding, groei en positie is belangrijk, maar ik denk dat je bij een groter bedrijf in een junior functie (dus niet persé een traineeship) net zo snel, of misschien wel sneller groeit. Vanuit dat perspectief denk ik dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen een traineeship!

Ik maak natuurlijk wel de aanname dat de heer in kwestie zich op de logistiek wil concentreren!

• SimplySimon
  • Laatst online: 13:41
Ik heb een tijdje meegekeken in dit topic en ook besloten om mijn situatie voor te leggen. Dit is mijn salaris per 01-05-2012. Ik heb net 3% salarisverhoging gehad en 8,5%(v.h. jaarsalaris) bonus.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO4 Bank&verzekeringswezen
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Beste coöperatieve dienstverlener.
Huidige functie: Adviseur Particulieren

Leaseauto: Nee. Volledige reiskostenvergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Persoonlijk budget, variabel inkomen(bonus) veel stimulans en budget voor opleidingen, korting op financiële diensten (alle verzekeringen, hypotheek, etc.) en fietsplan.
Reistijd: 20-25 min. met de auto.

Maand salaris (bruto): €1830,- bruto.

Ben redelijk tevreden. Salaris is goed, arbeidsvoorwaarden super. Echter heb ik door mijn opleiding weinig doorgroei mogelijkheden. Daarom ben ik sterk aan het overwegen om weer voltijd te gaan studeren.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

SimplySimon schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:05:
Ik heb een tijdje meegekeken in dit topic en ook besloten om mijn situatie voor te leggen. Dit is mijn salaris per 01-05-2012. Ik heb net 3% salarisverhoging gehad en 8,5%(v.h. jaarsalaris) bonus.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO4 Bank&verzekeringswezen
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Beste coöperatieve dienstverlener.
Huidige functie: Adviseur Particulieren

Leaseauto: Nee. Volledige reiskostenvergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Persoonlijk budget, variabel inkomen(bonus) veel stimulans en budget voor opleidingen, korting op financiële diensten (alle verzekeringen, hypotheek, etc.) en fietsplan.
Reistijd: 20-25 min. met de auto.

Maand salaris (bruto): €1830,- bruto.

Ben redelijk tevreden. Salaris is goed, arbeidsvoorwaarden super. Echter heb ik door mijn opleiding weinig doorgroei mogelijkheden. Daarom ben ik sterk aan het overwegen om weer voltijd te gaan studeren.
Je zou ook deeltijd kunnen overwegen. Misschien een dag minder werken (of 4*9). Als je nu al op de top zit krijg je er spijt van als je geen opleiding erachteraan doet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

SimplySimon schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:05:

Tja... (toekomstige) collega zo te zien aan je overzicht ;) . Maar misschien is het zelfs een idee om via die werkgever te studeren, en dan denk ik aan dus 50/50 studeren/werken of iets in die richting. Dat lijkt mij best wel iets wat mogelijk zou moeten zijn (indien je dat zelf een optie vindt uberhaupt, natuurlijk).

• SimplySimon
  • Laatst online: 13:41
Bedankt voor je reactie. Deeltijd overweeg ik ook nog, maar ik denk dat ik de offers niet wil/kan maken. Ik ben geen uitblinker in studeren en ben bang dat ik dan na een tijd moet afhaken. Dan heb ik misschien een leeftijd of verplichtingen dat het niet meer of moeilijker kan.
Sport_Life schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:11:
[...]

Je zou ook deeltijd kunnen overwegen. Misschien een dag minder werken (of 4*9). Als je nu al op de top zit krijg je er spijt van als je geen opleiding erachteraan doet.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Voor de statistiekjes. Marktconform. Zou meer kunnen verdienen ergens anders, maar ik heb het wel naar mijn zin bij mijn werkgever.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): Graduaat toegepaste informatie (= Bachelor = HBO)
Certificaten: MCPD Winforms en Web
Werkervaring: 7 jaar relevant (8 jaar totaal)
Werkgever: Consultancy
Huidige functie: .NET Software Engineer

Vakantiegeld: standaard Belgisch systeem
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: standaard Belgsiche dertiende maand
Leaseauto*: BMW 318d
Werkweek: 38u/week
Pensioenregeling: 9% brutoloon, waarvan 6% voor werkgever en 3% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering, 200 euro netto onkosten/maand, internet abonnement, eventueel nog ecocheques (als die niet afgeschaft worden dit jaar)
Land: België
Regio: Overal
Reistijd**: variabel, momenteel 1u enkele reis

Maandsalaris (bruto): 3400

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:36
[...]

Ter referentie;

Ik ben in augustus ook gestart in een dergelijk 2-jarig traineeship. Ik krijg daar €2.200 bruto voor (nu iets meer door indexering) komt dus aardig overeen.

Ik heb daarbij een opleidingsbudget van €10k per jaar tijdens die 2 jaar en dat is inderdaad ook wel wat waard.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:50
Opleiding(en): Havo NG, 3e jaar Informatica (Hogeschool Rotterdam)
Certificaten: CCNA, ITIL gevalletje en Windows MCP 70-290
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Kleine .Net Web Developer
Huidige functie: ASP.Net Web Developer / Database Architect

Vakantiegeld: In loon verwerkt
Vakantiedagen: Geen (zie werkweek)
Werkweek: Wisselend, ik werk o.b.v. een 0-uren contract. Gemiddeld 16 uur/week
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Rotterdam
Reistijd: half uurtje met de fiets/ uurtje met het ov / kwartiertje met de motor

Maand salaris (bruto): Wisselend, uurloon is 11 euro/uur

Ik ben er wel blij mee, misschien geen monster salaris maar wel de makkelijkste baas die er is. Ik kan binnenlopen wanneer ik wil en als ik druk ben met school is het geen probleem als ik een week niet kom :)

/post

• phobosdeimos
  • Laatst online: 09:06
Leeftijd: 26 27
Opleiding(en): Master Informatica (5j univ)
Certificaten: ITILv3, Prince2, Scrum Master
Werkervaring: 3 jaar 4 jaar
Huidige functie: software engineer manager

Vakantiegeld: ja, dubbel
Vakantiedagen: 35
GSM: ja
Leaseauto: BMW 318d Touring, tankkaart, privé onbeperkt
Pensioenregeling: ja, zonder eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering zonder eigen bijdrage, maaltijdcheques, 150 euro 175 euro netto onkostenvergoeding
Land: België, Antwerpen
Reistijd: tussen 30 en 70 minuten afhankelijk van de locatie

Maand salaris (bruto): 3500 4600

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 19:35
phobosdeimos schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:02:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering zonder eigen bijdrage, maaltijdcheques, 150 euro 175 euro netto onkostenvergoeding

doe je goed :)

Verwijderd

Leeftijd: 40
Certificaten: MCSE, AMBI HG1 AMBI HG2
Werkervaring: 16
Werkgever:
Huidige functie: Systeembeheerder

13e maand: ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 38,75
Pensioenregeling: ja (225 euro moet ik zelf betalen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Reistijd: 20 min
Maandsalaris bruto: 3150

Wel benieuwd of dit een beetje marktconform is want weinig 40 plussers hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 12:15 ]

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:43:
Wel benieuwd of dit een beetje marktconform is want weinig 40 plussers hier.
Het komt een beetje karig op me over maar als jij je goed voelt binnen die tent en er genoeg leuke dingen naast kan doen, prima. Ik zou zeggen dat een 3400-3600 meer marktconform is maar het hangt sterk af van je werkzaamheden, daar ben ik dan ook benieuwd naar :).

Systeembeheerder is nogal ruim, je kan wachtwoorden resetten en muizen vervangen. Het kan ook zo zijn dat je zware ICT-projecten faciliteert voor grote klanten van een beursgenoteerd bedrijf.

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

• RegurBellej
Osxy schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:22:
[...]

130 euro netto? Dat is peanuts.
Ik reis maar 30KM per dag en krijg al 70 euro netto. Jij gaat het 5 voudige reizen voor minder dan het dubbele? Vergis je niet hoeveel geld er alleen in het reizen gaat zitten op deze manier! Je kan rustig rekenen op 300 euro per maand aan benzine. (Diesel iets minder)
Klopt, alleen 130 is echter de max binnen het bedrijf, dus zou ik meer willen dan, moet ik dit er zien bij te krijgen in mijn salaris. Ik heb uitgerekend dat ik zo'n € 350,- tot € 400,- aan (benzine) kwijt ben (en dat bij een auto die 1 op 17,5 tot 1 op 20 loopt). Bij diesel ben ik zo'n 250 tot 300 kwijt, moet ik wel een diesel vinden die 1op 20 tot 1op 25 rijdt. Voor mij is het dus zaak om te kijken of ik niet wat meer brutosalaris kan krijgen (soort van verkapte reiskostenvergoeding).
[...]

Je kan bij het betreffende bedrijf binnen 2/3 jaar een managementfunctie krijgen, mocht je dat willen ;) Wat je zegt klopt volledig, mocht er op langere termijn veel meer te halen vallen, dan is het het investeren zeker waard lijkt me, buiten dat. Je moet ook wat doen wat je leuk vind, en liggen de banen in het oosten helaas niet voor het oprapen en thuis hele dagen op de bank zitten is niet mijn ding!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Trouwens, rond Venlo zijn volgens mij heel wat banen beschikbaar. Met je 150 tot 190km per dag zou je ook daar gemakkelijk moeten kunnen komen ;-).. Daar zag ik toch leuke functies voorbij komen. Heb je ook al eens bij Akzo Nobel gekeken? Ik zag een paar dagen geleden een vacature in Arnhem voorbij komen die er goed uit zag...
Bedankt voor je tips! Venlo is enkele reis voor mij al 160km, dat is niet te doen! Morgen heb ik een eerste gesprek met de werkgever, volgens de recruiter viel er voor mij waarschijnlijk wel meer te halen als die 2100 en dat lijkt me ook wel nodig als de maximum netto reiskostenvergoeding 130 euro is. Ben benieuwd naar het gesprek! Ook benaderd voor een soortgelijke functie in de polder, ben benieuwd wat er uit dat gesprek gaat komen!

Je aanname in een bericht later is overigens correct :)

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Killertjuh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:01:
[...]

Opzich is het bedrag niet hoog maar je komt inderdaad net in de ICT wereld kijken met jouw 1 jaar ervaring. Zoals ik zie dat je wel van plan bent om certificaten te halen. Behaal deze en ga dan over je salaris praten.
Sure, dat sowieso.. maar het ging me op basis van non-certified. Is die 1850 dan acceptabel?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34
Acradavos schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Sure, dat sowieso.. maar het ging me op basis van non-certified. Is die 1850 dan acceptabel?
Ik denk het wel, gezien je leeftijd en werkervaring is het zo heel gek nog niet hoor.
Bewijs jezef nog even 2-3 jaar en mochten ze dan niet meewerken in een knappe verhoging kan je gewoon verder gaan kijken en heb je ook nog eens papieren en werkervaring op zak.
Ook ik ben begonnen rond de 1800-1900 .

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 19-03-2012 12:46 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
phobosdeimos schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:02:

Van Software engineer naar manager. Sla je niet een paar stappen over? Wat waren je taken voorheen en wat zijn ze nu? Maar zeker netjes.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11 23:57
Ligt het aan mij of is het zo dat de Belgische collega's hier meer verdienen dan de Nederlanders op Software development gebied?

• phobosdeimos
  • Laatst online: 09:06
thewizard2006 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:17:
[...]

Van Software engineer naar manager. Sla je niet een paar stappen over? Wat waren je taken voorheen en wat zijn ze nu? Maar zeker netjes.
Idd de terminologie is wat vaag. Ik deed al enkele jaren het volledige spectrum (business case opstellen, software architectuur inrichten, code schrijven). Sinds vorig jaar komt er ook het management aspect bij van een team van ongeveer 10 personen, maar ik blijf ook nog ontwikkelen (alhoewel iets minder dan vroeger).

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jackson Claxon schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Het komt een beetje karig op me over maar als jij je goed voelt binnen die tent en er genoeg leuke dingen naast kan doen, prima. Ik zou zeggen dat een 3400-3600 meer marktconform is maar het hangt sterk af van je werkzaamheden, daar ben ik dan ook benieuwd naar :).

Systeembeheerder is nogal ruim, je kan wachtwoorden resetten en muizen vervangen. Het kan ook zo zijn dat je zware ICT-projecten faciliteert voor grote klanten van een beursgenoteerd bedrijf.
Gelet op opleiding en certificaten lijkt me dat dat laatste niet het geval is. En dan vind ik bijna 45k op jaarbasis voor een 40-jarige MBO'er toch echt niet slecht (1,4x modaal).

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Mcctje schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:09:
Ligt het aan mij of is het zo dat de Belgische collega's hier meer verdienen dan de Nederlanders op Software development gebied?
Ik denk niet dat je dat één op één moet vergelijken. De belastingstelsels zijn significant anders (Belgische tarieven zijn toch wel een paar procentpunten hoger), maar misschien dat er mensen met kennis van beide stelsels daar iets zinnigs over kunnen zeggen. En er zullen nog wel verschillen zijn, waardoor het bruto salaris afwijkt.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Mcctje schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:09:
Ik heb net de omgekeerde indruk. :P

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Seraphin

Seraphin

Meep?

DarthDavy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 07:29:
[...]

Ik heb net de omgekeerde indruk. :P
Gras bij de buren :P

Het blijft moeilijk vergelijken. In België is de belastingdruk (iets) hoger dan in NL (in theorie tenminste.... iets met Belgische volkssport nummer één). Woonlasten liggen iets lager, supermarktprijzen iets hoger, restaurants iets lager. Dit alles o.b.v. uitgebreid statistisch onderzoek gedurende 3 maanden met een steekproef van 1. :+

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
Mijn laatste update is al even geleden, er zijn inmiddels wat veranderingen.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): niet afgemaakte HBO opleidingen (Informatica, Communications & Multimediadesign)
Certificaten: ITIL, MCSE 2003, Kofax producten, IBM Filenet producten, IBM Datacap
Werkervaring: ruim 6 jaar professionele werkervaring
Werkgever: Internationale IT diensverlener
Huidige functie: Senior Consultant

13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse winsuitkering, deels vastgestelde beloning, deels variabel
Laptop: Lenovo T520
GSM: ja, in de vorm van maandelijks bedrag bij salaris, zelf telefoon kopen
Leaseauto: ja, € 855 per maand incl. brandstof
Pensioenregeling: ja, echter slecht bekend met details
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op sportschool, collectieve zorgverzekering
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): € 2970

"Find what you love and let it kill you"

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Word ITIL als een waardevol certificaat gezien ?

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

whoopy_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:11:
offtopic:
Hoort deze vraag in dit topic? :P

Verschilt per werkgever denk ik en is mijn inziens niet echt wat over te zeggen. De ene werkgever noemt het hebben van ITIL een pre een andere werkgever vind het een vereiste. Ik denk dus dat er niet echt iets concreets over de waarde te noemen valt. Wat mij betreft is het hebben van ITIL beter dan het niet hebben, maar ook dan nog steeds afhankelijk wat je baan/functie is

[ Voor 57% gewijzigd door ThePrutser op 21-03-2012 15:27 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Ik denk eerder dat ITIL basiskennis is voor systeembeheer / helpdesk /werkplekbeheer functies.

• To_Tall
  • Laatst online: 09-11 12:39
Hahahaha.. ach Itil is een bieb met allemaal handvaten waar je mee kan werken. Het is verstandig om wel verstand te hebben voor ITIL.. Zelf heb ik ITIL 2 en 3 Maar common sense is ITIL wel.. Tenzij je gaat richten op het inrichten van ITIL en bepaalde handvatten ook daad werkelijk wil gaan oppakken en specialiseren kan ITIL een waardevol certificaat zijn.. Maar voor Helpdesk functie's en beheerders zijn het proces gestuurde operaties waar ITIL in verwerkt zit.

Zelf vind ik ITIL certificaat niet bijdragen, maar het certificaat geeft wel aan dat je weet wat ITIL inhoud. en je bepaalde processen ook begrijpt waarom deze gebruikt worden..

Het is geen hoog scheikunde en ik zou het certificaat wel halen mocht je dit gevraagd worden.

Zelf!!

Net van werkgever veranderd per 16 april kan ik beginnen..

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO2 Beheer informatiesystemen.
Certificaten: ITIL v2+3, MCDST, MCSA 2003 + Exchange
Werkervaring: 10
Werkgever: Cloud dienst verlender
Huidige functie: Consultant Migratie naar de cloud

13/14e maand of winstuitkering: Mogelijk staat niet vast
GSM: NJa of mn eigen mobiel wordt betaald
Leaseauto: Ja, maar hier kies ik alleen zakelijk gebruik, tot ik mn vaste contract heb dan nog maar eens kijken..
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, pensioen, TechNet Pro (altijd handig) onbeperkt gebruik voor eigen test doeleinden het server park, 100% vergoeding bij ziekte
Regio: Randstad
Reistijd: afhankelijk van de klanten voornamelijk Den Haag en Rotterdam

Maand salaris (bruto): €2750,- bruto.

Momenteel zelf bezig met MCITP, Eerst de Exchange module maar doen. Daarnaast hoofdkantoor zit in haarlem, zelf woon ik in Zoetermeer. Is redelijk aan te rijden als ik daar moet zijn.

Ik loop een beetje achter in certificering waar toch een hoop bedrijven aan vast houden, naast je werkervaring. Nah goed dan maar weer de boeken in duiken.

Het is de bedoeling dat ik als consultant aan de slag gaat om de infrastructuur bij de klanten te verplaatsen naar clous computing. En bij andere klanten de uitwijk omgeving in de cloud te plaatsen. de Cloud is volledig in eigen beheer.. Ik zal daarnaast mijn ervaring met UC mogelijk ook doorlaten dringen, waardoor wij ook in de toekomst UC (MS Lync) zullen gaan aanbieden aan de klanten die in de cloud gaan werken..

Grappige is dat mijn oude werkgever mij overbodig aan het maken is omdat hij alles naar de cloud wil gooien en ik zelf nu voor zo'n dienst verlener gaat werken :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 19:26

n0s

Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITIL, ISFS, MCITP:EA, MCITP:VA, MCITP:DA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: System Engineer

Vakantiegeld: 8,6%
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering, deel zorgkosten betaald, studiekosten vergoed etc.
Regio: Noord-Holland
Reistijd: verschilt per opdracht (meestal een uur)

Maand salaris (bruto): €3560,-

• BertS
  • Laatst online: 27-10 13:12
To_Tall schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Grappige is dat mijn oude werkgever mij overbodig aan het maken is omdat hij alles naar de cloud wil gooien en ik zelf nu voor zo'n dienst verlener gaat werken :+
Om daarmee zelf een bijdrage te gaan leveren aan het overbodig maken van 'collega's'? ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BertS schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:00:
[...]

Om daarmee zelf een bijdrage te gaan leveren aan het overbodig maken van 'collega's'? ;)
Is 't niet de bedoeling om jezelf overbodig te maken in de IT als IT'er dan?

If it moves ... "SCRIPT IT"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:13

Prx

Als men vraagt wat ik nu als Consultant (veel te algemene term, hype dingetje) nu eigenlijk doe, dan antwoord ik ook altijd dat ik regelmatig bij verschillende klanten zit om daar mijn kennis tot beschikking te stellen en vanaf dag 1 hard bezig ben om me weer overbodig te maken. :P

• SonyEricsson
  • Laatst online: 11:20
heb afgelopen week een voorwaardengesprek gehad
weet nog niet of ik erop in ga

Opleiding(en): Middelbaar
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Hotel chain
Huidige functie: Management

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (loon per 4 weken) en eindjaarsuitkering
Werkweek: 38 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten / managment studies / buitenland / kortingen
Reistijd: iets minder dan een uur met de auto

Maand salaris (bruto): €2870,- (4 weken)
plus netto : 500-800 aan fooien onbelast per maand
dat komt uit dus op ongeveer 2500-2800 netto per maand schat ik

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

SonyEricsson schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:28:
plus netto : 500-800 aan fooien onbelast per maand
dat komt uit dus op ongeveer 2500-2800 netto per maand schat ik
Zij dragen daarvan de loonbelasting af/brengen het in mindering van de brutofooi?

LinkedIn WoT Cash Converter

• SonyEricsson
  • Laatst online: 11:20
PcDealer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Zij dragen daarvan de loonbelasting af/brengen het in mindering van de brutofooi?
waarschijnlijk niet
fooien worden gewoon altijd zwart uitgekeerd en als de belastingdienst er naar vraagt dan is het meestal dat het opgaat aan bedrijfsfeesten oid.

voor mij geen nadeel iig. Hooguit als ik een hogere hypotheek wil afsluiten. dan kan je dat fooigeld niet meerekenen omdat het variabel en zwart is.

• To_Tall
  • Laatst online: 09-11 12:39
wimmel_1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:21:
[...]

Is 't niet de bedoeling om jezelf overbodig te maken in de IT als IT'er dan?

If it moves ... "SCRIPT IT"
ITers zullen altijd onmisbaar zijn. Maar voor elk bedrijf kosten ze geld.. Grappige is dat ik op jaar basis goedkoper zal zijn dan alles uit te besteden aan een 3e partij.. Zeker als het bedrijf zelf IT gerelateerde diensten levert. Voor mij hebben ze nu een goedkopere kracht weten te vinden na wat vis werk gaat hij 1900 verdienen terwijl ik 2450 verdiende.. Hij kan alleen niet hetzelfde werk als dat ik deed doen. Een deel van de IT diensten komen nu dus buiten de deur. en hij gaat beetje werkplek beheer uitvoeren. En wordt het loopmanetje van de directeur..

Ik had een te grote mond, en trok veel van de directeur zijn ideeen in twijfel. op IT gebied dan. Hij denkt dat een CRM applicatie en MSSQL nooit onderhoud nodig zal hebben en als het draait dan draait het. Hellaas ziet hij dat verkeerd.. Een MSSQL server laten draaien is niet zo heel moeilijk. Maar prestaties hoog houden is een ander punt. Zelfde met andere systemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga maandag voor mijn eerste loondienstbaan (ben tot nu toe altijd ondernemer geweest) salarisonderhandelingen doen. Nu heb ik de dingen op carrieretijger enzo al gelezen maar kan ik nergens meer de vacature voor de functie in kwestie vinden... ze hebben hem offline gehaald en ik heb hem niet opgeslagen.

Weet iemand hoe je alsnog achter de geboden voorwaarden/salaris kunt komen? Het is bij een ministerie trouwens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• DrParanoid
  • Laatst online: 09-01-2022
To_Tall schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Leaseauto: Ja, maar hier kies ik alleen zakelijk gebruik, tot ik mn vaste contract heb dan nog maar eens kijken..
Reken er wel op dat je 1 keer mag kiezen voor of zakerlijk of prive met bijtelling. Als je bijvoorbeeld over 5 maanden switched naar prive, moet je bijtelling gaan betalen over de 5 maanden daarvoor ook. Andersom kun je ook switchen, maar als je over 5 maanden van prive naar zakelijk zou gaan, moet je alsnog bijtelling betalen t/m 1 januari 2013.

Dus als je voor januari volgend jaar niet wilt switchen kun je dit jaar zakelijk rijden :) Als je voor die tijd wilt gaan switchen zou ik gewoon nu meteen prive met bijtelling gaan rijden en je evt. prive auto laten schorsen voor je proeftijd of gewoon stil laten staan.

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Boudewijn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:43:
Weet iemand hoe je alsnog achter de geboden voorwaarden/salaris kunt komen? Het is bij een ministerie trouwens.
Vraag na welke schaal de functie is. Als het een bestaande functie is ligt die namelijk vast.

De schalen voor rijksambtenaren zijn openbaar en met google zo gevonden. Zoek in die tabellen op in welke schalen je functie zou kunnen liggen en hoeveel je ongeveer zou willen verdienen. De treden in de tabellen komen grof overeen met jaren werkervaring. Neem de meest waarschijnlijke tabellen gewoon mee en dan kan je ter plekke kijken wat de opties zijn. De trede waarop je start is meestal onderhandelbaar, de schaal zelf zelden.

Bij het beoordelen van het bod moet je meewegen dat je vrijwel automatisch een stap per jaar omhoog gaat in de tabel maar dat je op het einde van de schaal stopt met groeien. Je krijgt dan alleen algemene compensatie voor inflatie en voor meer salaris zal je promotie moeten maken. Niet erg als je onderaan begint maar als je bovenaan start kan het zuur zijn.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dubbel :/. Excuses.

[ Voor 92% gewijzigd door Boudewijn op 22-03-2012 15:19 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Punt is dat ik niet weet of dat nou echt fraai is: men zou kunnen beargumenteren dat ik mijn huiswerk beter had kunnen doen door die gegevens op te slaan.
Dat heb ik dus niet gedaan en ik kan ook niet 1-2-3 informatie vinden over de correlatie tussen schaal en deze specifieke functie.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Prx schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:34:
Als men vraagt wat ik nu als Consultant (veel te algemene term, hype dingetje) nu eigenlijk doe, dan antwoord ik ook altijd dat ik regelmatig bij verschillende klanten zit om daar mijn kennis tot beschikking te stellen en vanaf dag 1 hard bezig ben om me weer overbodig te maken. :P
[sarcasm]
Een consultant is iemand die per uur factureert, en precies die dingen doet & zegt wat de klant wil horen, hoe fake het ook is. Met welk ander beroep komt dit overeen?
[/sarcasm]

:+

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
Seraphin schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:23:
[...]

[sarcasm]
Een consultant is iemand die per uur factureert, en precies die dingen doet & zegt wat de klant wil horen, hoe fake het ook is. Met welk ander beroep komt dit overeen?
[/sarcasm]

:+
Wij factureren ook per half uur... wij zijn van de flexibele soort... ;)
(pun intended)

"Find what you love and let it kill you"

• Nem0r
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 11:49
Leeftijd:23
Opleiding(en):ICT Niv 2 (Niet afgemaakt), AWL-1 aan de HAN (diploma behaald)
Certificaten: Nucleaire Meetapparatuur, Vorkheftruck.
Werkervaring: 3,5 Jaar
Werkgever:Anonieme aannemer
Huidige functie: Asfalt wegenbouw laborant

Vakantiegeld:Ja 8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand en Bonus indien goed jaar.
Laptop:Nee, eigen computer op werkplek.
GSM:Nee, niet nodig
Leaseauto*: Ja 25% Bijtelling ~170 euro netto ( Peugeot 207 1.4 VTi SW 2008, over 2 maanden nieuwe auto uitzoeken _/-\o_ )
Werkweek: 40~50 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weekend toeslag, Lease auto.
Land:Nederland
Regio:Gelderland
Reistijd**:40 min

Maandsalaris (bruto): 2350 Basis

Zit momenteel nog deels in soort van opleidingsfase, eind dit jaar nog AWL-2 volgen en over ongeveer 3/4 jaar Asfalt technoloog opleiding, loon is ook nog steeds in opbouw.

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Myrdreon schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:40:

Maand salaris (bruto): 2328
Iets verhoogt ondertussen naar 2473 per 1 januari (rest komt met terugwerkende kracht, verwerken beoordelingen duurde wat langer dan gedacht).

Per 1 mei waarschijnlijk nieuw contract, kreeg te horen dat ik mag uitkijken naar de regio van 2700 en een vast contract (wel nog onder voorbehoud gezien de economische ontwikkelingen) en verwachting is ook nog een leuke bonus over 2011 als de boekhouder straks klaar is.

Al met al enorm tevreden gezien ik 1,5 jaar geleden pas ben begonnen met werken op 2000.

[ Voor 13% gewijzigd door Xanaroth op 23-03-2012 13:19 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Boudewijn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:19:
Punt is dat ik niet weet of dat nou echt fraai is: men zou kunnen beargumenteren dat ik mijn huiswerk beter had kunnen doen door die gegevens op te slaan.
Dat heb ik dus niet gedaan en ik kan ook niet 1-2-3 informatie vinden over de correlatie tussen schaal en deze specifieke functie.
Als je de takken maar hoog genoeg in de boom kunt laten zwiepen dan kan de schaal altijd omhoog (of omlaag) gebabbeld worden. Je kunt daar denk ik in de gesprekken nog wel wat uithalen. Je hoeft van een nieuwe kandidaat die van buiten de overheid komt niet te verwachten dat hij/zij alle ins en outs van het salarisgebouw kent.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Leeftijd: 42
Opleiding(en): HTS, MSc, vele IT/Productspecifieke -certificaten
Werkervaring: 15 jaar projecten. Vele jaren buitenland.
Werkgever: Beursgenoteerd multinational IT bedrijf
Huidige functie: Management Consultant
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ongeveer 10k bruto per jaar
Leaseauto: Ja (40k catalogusprijs)
Regio: NL, soms buitenland
Reistijd: 1 tot 2 uur met auto, 6 tot 14 uur met vliegtuig
Maand salaris (bruto): 5600

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 19:55
Waarom is de reistijd met vliegtuig langer dan met auto, heb je zo'n snelle wagen?

[ Voor 8% gewijzigd door Het Fantoom op 23-03-2012 22:00 ]

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Het Fantoom schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:59:
Waarom is de reistijd met vliegtuig langer dan met auto, heb je zo'n snelle wagen?
Zelfs met een super snelle auto ga je even snel in de file ;)

Ik gok zo dat de vliegreisjes al snel naar klanten(?) buiten europa zijn en de auto reisjes naar klanten/kantoor binnen nederland danwel omstreken.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

Dark Angel

Corvette LS Power

Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niv. 4
Certificaten:
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Milieu lab
Huidige functie: Servicedesk Coordinator / IT inkoop

Vakantiegeld: 8% excl.
Vakantiedagen: 31
Werkweek: 37.5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Rottedam
Reistijd: Auto, 15 minuten.

Maand salaris (bruto): 2750

Nu ben ik ontslagen ivm met de economie. En moet ik veder gaan kijken naar een andere baan.
Als ik een beetje rond krijg zie ik zoveel banen die echt 5 a 600 euro lager zitten.
Zat ik echt zoveel boven de markt?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:14
Wat hield je baan precies in?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1 ... 53 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]