Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.545 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Imperium schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:18:

reiskostenvergoeding: 19 ct p/km
Werkweek:40 uur
reiskostenvergoeding: o.b.v openbaar vervoer 2e klasse 100%
Werkweek:36 uur
Ik ga er ook wat op voorruit, alleen de reiskosten zijn wat magerder geworden.
Ik denk dat ik niet mag klagen?
Wat!? Je gaat 4 uur minder werken en meer betaald krijgen. Daarnaast worden je reiskosten 100% vergoed...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 23:33

Rival24

I'll Be Back

PcDealer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:07:
[...]

[...]

[...]

Wat!? Je gaat 4 uur minder werken en meer betaald krijgen. Daarnaast worden je reiskosten 100% vergoed...
Ook al ga je met het OV, 19ct/km pakt altijd beter uit dan vergoeding van kaartjes of abbo. Daarnaast weet ik niet of hij voorheen met de auto ging, want dan is het OV natuurlijk ook een achteruitgang IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Rival24 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:12:
[...]

Ook al ga je met het OV, 19ct/km pakt altijd beter uit dan vergoeding van kaartjes of abbo. Daarnaast weet ik niet of hij voorheen met de auto ging, want dan is het OV natuurlijk ook een achteruitgang IMO.
Dat is niet helemaal waar. Als er een limiet zit op het aantal betaalde kilometers en je moet redelijk ver reizen (denk aan Rotterdam <-> Amsterdam) dan is een OV-abonnement goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Jeoh schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:36:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Als er een limiet zit op het aantal betaalde kilometers en je moet redelijk ver reizen (denk aan Rotterdam <-> Amsterdam) dan is een OV-abonnement goedkoper.
Klopt, maar dan is het dus effectief geen 19ct/km meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:42
Rival24 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:43:
[...]

Klopt, maar dan is het dus effectief geen 19ct/km meer.
Maar onderhoud aan de trein/bus/tram hoef je ook niet te betalen van die 19ct/km.. Onder de streep wel degelijk goedkoper als het mij vraagt..
Misschien minder confortabel, maarja.. files <> vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Hakkow schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:47:
[...]

Maar onderhoud aan de trein/bus/tram hoef je ook niet te betalen van die 19ct/km.. Onder de streep wel degelijk goedkoper als het mij vraagt..
Misschien minder confortabel, maarja.. files <> vertraging
Dat klopt ook, maar ik had het ook niet over een eigen auto. Je kunt ook gewoon met het OV gaan en alsnog 19ct/km opstrijken. Ik kon zo vlug niet opmaken uit de tekst van de poster een paar posts hierboven wat hij van plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Rival24 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Dat klopt ook, maar ik had het ook niet over een eigen auto. Je kunt ook gewoon met het OV gaan en alsnog 19ct/km opstrijken. Ik kon zo vlug niet opmaken uit de tekst van de poster een paar posts hierboven wat hij van plan is.
Ik kreeg maximaal 40km enkele reis vergoed toen ik 80km verderop werkte. OV-traject was wel goed qua aansluiting.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Werkgever: klein bedrijf bezig met opzetten sociale netwerken
Huidige functie: Software ontwikkelaar

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 20 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Nee
GSM: nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: NL
Regio: Enschede
Reistijd: 10min
Maand salaris (bruto): 2200 bruto

Dit lijkt me wel redelijk? Alleen weinig vakantiedagen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
Vind het nogal magertjes. Je mag de komende tijd wel een aantal flinke stappen maken. Zeker gezien het feit dat je secundair helemaal niets hebt.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als er een pensioenregeling en wat meer vrije dagen bij had gezeten is het op zich een vrij net salaris hoor.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Dutchmega
Prima salaris voor een HBO starter buiten de randstad. Het aantal vakantiedagen is het wettelijk minimum, dat kan beter.

Pensioen is helaas nog een rariteit op jouw leeftijd. Ik zou er wel zo vroeg mogelijk mee beginnen (banksparen bijvoorbeeld). Vroeg beginnen heeft een groot effect op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09
De reistijd van 10 min is ook wat waard he. Als hij ergens anders meer kan verdienen maar de reistijd oploopt naar 60 min enkele reis, dan komt dat neer op 100 verloren minuten per dag. Volgens mij heb je iets van 200 werkdagen in een jaar(na vakantie e.d.). Uitgaande van een uurloon van 15e, wordt dat dan: 100x200:60x15=5000 per jaar wat je dan meer zou moeten verdienen om de reistijd te compenseren.

Uiteraard zijn er hier veel meer factoren die je moet wegen(hoe belangrijk je vrije tijd vindt bijvoorbeeld) maar het is wel iets om bij stil te staan.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter info; er wordt gerekend met 261 werkdagen per jaar, exclusief vakantie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Volg dit topic al een tijdje. Erg interessant en nuttig :)

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design
Werkervaring: circa 1 jaar stage + 1 jaar ervaring met zelfstandige werkzaamheden in bijberoep
Werkgever: IT bedrijf

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 23 dagen (waarschijnlijk wordt dit binnenkort 25)
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Pensioenregeling: Ja, 50% werknemer 50% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 19 ct kilometervergoeding/OV 100%, studiekostenvergoeding.
Regio: Gelderland
Reistijd: OV circa 50-60 min, auto 30 min. Ik zal momenteel met het OV reizen aangezien ik geen eigen auto bezit :P
Maand salaris (bruto): 2300 bruto

Heb recent het aanbod gekregen zoals hierboven te zien is. Lijkt me niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
mrmrmr schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:13:

Pensioen is helaas nog een rariteit op jouw leeftijd. Ik zou er wel zo vroeg mogelijk mee beginnen (banksparen bijvoorbeeld). Vroeg beginnen heeft een groot effect op de lange termijn.
Dat is tegenwoordig niet meer zo. Jaren geleden was het gangbaar dat werknemers pas op hun 25e werden opgenomen in een pensioenregeling. Tegenwoordig hebben de meeste pensioenregelingen de minimumleeftijd laten vallen. (ook omdat er steeds meer mensen met een pensioengat zijn, om dat tij te keren is het nuttig als je zoveel mogelijk jaren spaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 03-09 19:11
Laat ik ook eens mee doen :)

Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 4 jaar bij dit bedrijf (niet full-time)
Werkgever: -
Huidige functie: Technical Lead Web

Vakantiegeld: Standaard 8,xxxx%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Laptop: Nette laptop - SSD
GSM: Niet van m'n werk
Leaseauto*: Nope
Pensioenregeling: Wordt aan gewerkt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 19 ct./km - 100% OV vergoeding
Land: Nederland
Reistijd**: 40 min. (bus)

Maand salaris (bruto): 3000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rival24 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Het is inderdaad een achteruitgang gezien ik met de auto reis. (130km retour) Maar het bruto salaris vult het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: WO Informatica, MSc.

Werkervaring: 2 jaar (werkelijke ervaring is veel hoger)

Als ik op de website van Intermediair kijk dan verdienen mensen in die groep gemiddeld rond de 39000 euro per jaar. Ik heb o.a. een aanbod gekregen voor 2400 euro bruto per maand bij een detacheringsclub. Er zitten nog wat secundaire arbeidsvoorwaarden bij (mobiel (heb je natuurlijk nodig), auto (zit je weer aan een lease-contract vast), laptop (heb ik al)), maar bijv. pensioen wordt niet eens volledig vergoed.

Waar ik persoonlijk een hekel aan heb, is dat advertenties niet zeggen wat het budget is voor die positie, aangezien ik voor minder dan 3000 bruto per maand eigenlijk er niet over denk om voor iemand 40 uur per week te gaan werken met 25 vakantiedagen. Het langskomen voor zo'n positie is dan al verspilde moeite en over de telefoon willen mensen vaak geen bedragen noemen. (Ze komen aan met onzin als 'dat hangt van je achtergrond af.') Vraag ik soms teveel of zijn het gewoon oplichters (in dit geval die van de 2400 euro)?

Waar zijn de vacatures voor technische hoogvliegers die wel genoeg betalen om een dak boven je hoofd te betalen in Utrecht of Zuid-Holland?

Iets anders dat ik gemerkt heb, is dat sommige bedrijven zeggen dat ze een vacature hebben (ze adverteren er overal mee (ook in Intermediair)), dan stuur je een sollicitatiebrief, en dan bestaat plotseling de vacature niet meer. Is daar geen wet tegen ofzo? Dan kan ik ook wel op mijn website neerzetten dat ik vacatures heb en dan kan ik op die manier persoonsgegevens verzamelen en dan terugkoppelen dat de vacature niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:22:
Laat ik ook eens mee doen :)

Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 4 jaar bij dit bedrijf (niet full-time)
Werkgever: -
Huidige functie: Technical Lead Web
Maand salaris (bruto): 3000,-
Netjes hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

LiveTo42: tjah, detacheerder, daar zit het probleem.
Er zijn in ieder geval genoeg niet-detacherings banen voor techneuten berijkbaar.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:58:
Opleiding: WO Informatica, MSc.

Werkervaring: 2 jaar (werkelijke ervaring is veel hoger)

Als ik op de website van Intermediair kijk dan verdienen mensen in die groep gemiddeld rond de 39000 euro per jaar. Ik heb o.a. een aanbod gekregen voor 2400 euro bruto per maand bij een detacheringsclub. Er zitten nog wat secundaire arbeidsvoorwaarden bij (mobiel (heb je natuurlijk nodig), auto (zit je weer aan een lease-contract vast), laptop (heb ik al)), maar bijv. pensioen wordt niet eens volledig vergoed.

Waar ik persoonlijk een hekel aan heb, is dat advertenties niet zeggen wat het budget is voor die positie, aangezien ik voor minder dan 3000 bruto per maand eigenlijk er niet over denk om voor iemand 40 uur per week te gaan werken met 25 vakantiedagen. Het langskomen voor zo'n positie is dan al verspilde moeite en over de telefoon willen mensen vaak geen bedragen noemen. (Ze komen aan met onzin als 'dat hangt van je achtergrond af.') Vraag ik soms teveel of zijn het gewoon oplichters (in dit geval die van de 2400 euro)?

Waar zijn de vacatures voor technische hoogvliegers die wel genoeg betalen om een dak boven je hoofd te betalen in Utrecht of Zuid-Holland?
Wat is je leeftijd als ik vragen mag? En ik weet niet of je met Informatiekunde als een echte techneut wordt gezien (volgens mij is het een combi van Bedrijfskunde en Informatica, iig aan de UvA).

2400 + auto + mobiel is redelijk standaard voor een WO-starter in de consultancy; jij zou met twee jaar werkervaring inderdaad richting de 2800-3000 moeten kunnen gaan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Inmiddels heb ik weer wat bijgeschaafde statistieken, dus even een update'je:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): niet afgemaakte HBO opleidingen (Informatica, Communications & Multimediadesign)
Certificaten: ITIL, MCSE 2003, Kofax producten, IBM Filenet producten
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: IT multinational
Huidige functie: Technical Consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja, jaarlijkse winstuitkering/prestatiebonus
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja, Skoda Fabia Combi (leasebedrag 850 euro, incl. brandstof)
Pensioenregeling: Ja (weet niet hoeveel)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op sportschool, regelingen voor kinderopvang, NS businesscard, maandelijkse internetvergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 Minuten
Andere extra's: paar keer per jaar verzorgde trips naar buitenland (Engeland, België, Duitsland) voor cursussen en/of partnercongressen

Maand salaris (bruto): 2900

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:39:
[...]

Wat is je leeftijd als ik vragen mag? En ik weet niet of je met Informatiekunde als een echte techneut wordt gezien (volgens mij is het een combi van Bedrijfskunde en Informatica, iig aan de UvA).
Ik heb Informatica (en geen informatiekunde) gestudeerd; waar haal je vandaan dat ik informatiekunde gedaan zou hebben? Ik ben 25 jaar oud.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qadn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:37:
LiveTo42: tjah, detacheerder, daar zit het probleem.
Er zijn in ieder geval genoeg niet-detacherings banen voor techneuten berijkbaar.
Ik krijg ze alleen blijkbaar niet te spreken. Ik heb eigenlijk ook zoiets dat de markt kan beslissen hoeveel ze voor mij overhebben en dan kan ik de best betalende partij selecteren, aangezien die vaak ook andere hoogbetaalde (en, belangrijker voor mij, dus goede mensen) hebben rondlopen. Ik ben in mijn sollicitaties nog niemand tegengekomen waar ik tegenop keek, of die mij dingen vertelde over zijn/haar bedrijf waarvan ik dacht "Wow, hoe doen jullie dat?". Ik zou dus graag met een partij in contact komen die daadwerkelijk met state-of-the-art dingen bezig zijn, maar volgens mij bestaan die bijna niet meer in Nederland (ASML en misschien Philips zijn een uitzondering). Microsoft, Google en IBM doen alleen maar aan sales in Nederland.

oproepen voor reacties in DM's staat gelijk aan spam dus hoort dat hier niet

(Dit wil niet zeggen dat ik geen voorkeur heb voor bepaalde functies, maar als daar geen vraag naar is, dan ga ik wel wat anders doen.)

Ik ben overigens ook allergisch voor het soort spelfouten dat jij nu maakt. Ik wil ook niet dat collega's dat soort berichten naar mij gaan opsturen, omdat na verloop van tijd mijn Nederlands er dan ook aan moet geloven.

[ Voor 24% gewijzigd door SmartDoDo op 29-03-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:16:
[...]
Ik ben overigens ook allergisch voor het soort spelfouten dat jij nu maakt. Ik wil ook niet dat collega's dat soort berichten naar mij gaan opsturen, omdat na verloop van tijd mijn Nederlands er dan ook aan moet geloven.
Daar zou ik maar aan gaan wennen dan, want dat soort berichten ga je echt wel krijgen. Ten eerste maakt iedereen weleens een fout en ten tweede is het geen garantie dat je foutloos Nederlands schrijft als je een goede programmeur bent. ;)

Zelf zit ik in de detachering na een MSc. Technische Informatica en ik kom voldoende spel- en schrijffouten tegen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:08:
[...]

Ik heb Informatica (en geen informatiekunde) gestudeerd; waar haal je vandaan dat ik informatiekunde gedaan zou hebben? Ik ben 25 jaar oud.

[...]
Tsjah ik weet niet wat de markt is normaal gesproken, maar ik vind dat je gelijk hebt. Als WO starter zou ik niet onder 2800 E willen zitten. Mijn WO is nog niet af, wel de bedoeling natuurlijk, maar kreeg toen ik begon 2800 aangeboden voor een 36 urig werkweek, geen auto of laptop, maar ook ongeveer 25 jaar oud (werkte toen nog niet fulltime btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Ik krijg ze alleen blijkbaar niet te spreken. Ik heb eigenlijk ook zoiets dat de markt kan beslissen hoeveel ze voor mij overhebben en dan kan ik de best betalende partij selecteren, aangezien die vaak ook andere hoogbetaalde (en, belangrijker voor mij, dus goede mensen) hebben rondlopen. Ik ben in mijn sollicitaties nog niemand tegengekomen waar ik tegenop keek, of die mij dingen vertelde over zijn/haar bedrijf waarvan ik dacht "Wow, hoe doen jullie dat?". Ik zou dus graag met een partij in contact komen die daadwerkelijk met state-of-the-art dingen bezig zijn, maar volgens mij bestaan die bijna niet meer in Nederland (ASML en misschien Philips zijn een uitzondering). Microsoft, Google en IBM doen alleen maar aan sales in Nederland.

Van mij mag iedereen me helemaal kapot spammen met direct messages als ze denken dat ze een fatsoenlijk salaris kunnen bieden voor wat voor functie waarvoor je een Informatica achtergrond nodig hebt, dan ook.

(Dit wil niet zeggen dat ik geen voorkeur heb voor bepaalde functies, maar als daar geen vraag naar is, dan ga ik wel wat anders doen.)

Eerlijk gezegd kom je bij mij over als de zoveels Uni-afgestuurde die denkt datie beter is dan de hele wereld en niet onderaan de ladder wil beginnen maar gelijk met een riant salaris als topmanager wil worden aangenomen, aangezien je een Msc op zak hebt.

Vergeef me voor die harde woorden, maar wat heb je te bieden dat je minstens 3000 wil verdienen? Oftewel, wat is je werkervaring, in welk gebied, wat voor functie ambieer je, en waarom zou je daar goed in passen?
Hoe kotm \het dat je alleen bij detacheerders uitkomt, waarom ga je niet actief direct bedrijven aanschrijven, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
Dutchmega schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:54:
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Werkgever: klein bedrijf bezig met opzetten sociale netwerken

Vakantiedagen: 20 dagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 10min
Maand salaris (bruto): 2200 bruto

Dit lijkt me wel redelijk? Alleen weinig vakantiedagen :z
Voor twentse begrippen een goed salaris. Vooral als je hier ook in de regio woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:12
shenr schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Tsjah ik weet niet wat de markt is normaal gesproken, maar ik vind dat je gelijk hebt. Als WO starter zou ik niet onder 2800 E willen zitten. Mijn WO is nog niet af, wel de bedoeling natuurlijk, maar kreeg toen ik begon 2800 aangeboden voor een 36 urig werkweek, geen auto of laptop, maar ook ongeveer 25 jaar oud (werkte toen nog niet fulltime btw).
Dat ligt er denk ik wel aan op wat voor functie je solliciteert. Als je echt onderzoek gaat doen, waarbij je WO dus een flinke meerwaarde heeft, dan zou je misschien wel rond de 2.800 euro kunnen uitkomen.

Als je echter de detachering in wilt als programmeur, dan is je WO waarschijnlijk het salarisverschil van 400-500 euro met een HBO starter niet waard voor een bedrijf. Daarbij 'krijg' je echter wel een auto, wat ook een stukje beloning is.

Zelf ben ik na m'n studie de detachering in gegaan en kreeg daarbij 100 euro meer dan een HBO starter, namelijk 2.330 euro en een leaseauto. Als je goed bent zul je echter wel sneller groeien dan de gemiddelde starter, maar er zijn ook universitair afgestudeerde programmeurs die een gemiddeld pad bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 08:38
Ik denk dat een Uni-afgestudeerde doorgaans niet heel veel hoger begint qua salaris dan een HBO-er. En terecht. Daarna zal de Uni-afgestudeerde zijn meerwaarde als het goed is laten zien, en daardoor harder groeien (in salaris) dan de HBO-er.
Bij mij op m'n werk zit er denk ik letterlijk geen verschil in, in het startsalaris. Maar iemand die daadwerkelijk meer te bieden heeft zal harder groeien.

Ik heb het hier dus over de praktijk banen, als in programmeur worden.

@LiveTo42, wat voor functie was dat dan? Programmeur of onderzoek?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]
Help ik ben blondtdt en dylexies.

Ik had nog wel een redelijk stapeltje tips (qua state-of-the-art en werken met intelligente collega's), maar ja, op deze manier zoek je het maar uit :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Ik kom niet alleen bij detacheerders uit. Ik kon drie jaar geleden al 3000 bruto verdienen als startsalaris in mijn eerste functie. Dus, wil je zeggen dat ik dan met ervaring minder waard zou zijn?
De meeste reacties hierboven verklaren nog meer wat ik bedoel.

Ik wil neit zeggen dat je minder waard bent geworden. Misschien heb ik je verkeerd begrepen: je verdient nu dus 3000,- en je zoekt een andere baan met minstens hetzelfde salaris? In een vorige post zeg je dat het je niet lukt niet-detacheerders te spreken te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat laatste vind ik overigens zeer vreemd.
Ik ken zo een dozijn high-tech bedrijven waar je als (goede) informaticus minimaal op gesprek mag komen. Dan doe je toch iets gruwelijk verkeerd.
(en waar je met WO + 3-5 jaar toch eerder zo'n 3400-3600 vangt)

[ Voor 14% gewijzigd door qadn op 29-03-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:39:
[...]
De meeste reacties hierboven verklaren nog meer wat ik bedoel.

Ik wil neit zeggen dat je minder waard bent geworden. Misschien heb ik je verkeerd begrepen: je verdient nu dus 3000,- en je zoekt een andere baan met minstens hetzelfde salaris? In een vorige post zeg je dat het je niet lukt niet-detacheerders te spreken te spreken
Je kunt die afleiding helemaal niet maken.

Ik word overigens _overal_ wel uitgenodigd voor één of meer gesprekken, maar vaak ketst het af op zaken die overduidelijk gewoon slecht bij het bedrijf zijn geregeld. Je weet wel, het soort dingen die als je dat zou doen als sollicitant dat je dan meteen niet meer nog een keer hoeft te komen. Dus de bedrijven zijn gewoon niet interessant genoeg voor mij. Het kan echter niet zo zijn dat _alle_ bedrijven van dat soort amateurs zijn. Dus, waar kan ik de competente bedrijven vinden die contracten aanbieden waar ik mijn tijd ter beschikking stel, zij voor interessante projecten en collega's, fatsoenlijk salaris en wat ik verder nog nodig heb om mijn werk te doen zonder wurgcontracten in de genoemde regio's? Noem eens iets concreets voor de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
EddoH schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:27:
Eerlijk gezegd kom je bij mij over als de zoveels Uni-afgestuurde die denkt datie beter is dan de hele wereld en niet onderaan de ladder wil beginnen maar gelijk met een riant salaris als topmanager wil worden aangenomen, aangezien je een Msc op zak hebt.

Vergeef me voor die harde woorden, maar wat heb je te bieden dat je minstens 3000 wil verdienen? Oftewel, wat is je werkervaring, in welk gebied, wat voor functie ambieer je, en waarom zou je daar goed in passen?
Hoe kotm \het dat je alleen bij detacheerders uitkomt, waarom ga je niet actief direct bedrijven aanschrijven, etc etc.
Eens, de poster blaast behoorlijk hoog van de toren. Dat is opzich prima, als jij je kwaliteit ook kunt aantonen. Dat kan met een cijferlijst, hoogwaardige buitenschoolse activiteiten of met aantoonbaar opgedane ervaring tijdens de genoemde twee jaar. Als je dat niet kunt aantonen, wordt het lastig om meer geld te vragen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:53:
Dus, waar kan ik de competente bedrijven vinden die contracten aanbieden waar ik mijn tijd ter beschikking stel,
Gebruik je dat soort zinnen ook op sollicitatie gesprekken?

Anyway, wat is er dan allemaal zo verkeerd geregeld bij die bedrijven?
Geen enkel bedrijf is perfect, er zijn altijd wel wat kleine dingen knullig geregeld. Van overwerk regelingen tot aan het assortiment in de kantine, of gebrekkige reisvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

qadn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:47:
Dat laatste vind ik overigens zeer vreemd.
Ik ken zo een dozijn high-tech bedrijven waar je als (goede) informaticus minimaal op gesprek mag komen. Dan doe je toch iets gruwelijk verkeerd.
(en waar je met WO + 3-5 jaar toch eerder zo'n 3400-3600 vangt)
Volgens mij zegt hij dat hij niet langs wil komen bij bedrijven die geen salarisindicatie over de telefoon willen geven.

Vergeef me dat ik het zo zeg, maar je komt nogal arrogant over. Buiten de inhoudelijke vereiste kan ik me voorstellen dat als je je zo opstelt in een sollicitatieprocedure (en die begint al bij je eerste telefoontje), je geen open armen kan verwachten.
Alle bedrijven die je noemt die naar jouw idee bezig zijn met state-of-the-art ideeen zijn grote ondernemingen. Als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar de wat kleinere ondernemingen die Nederland rijk is. Er zijn talloze MKB ondernemingen die werkelijk innovatief bezig zijn.
En jouw commentaar dat de bedrijven zich "onprofessioneel" opstellen kan ik me prima in vinden. Dat is echter niet altijd een indicatie dat het werken daar ook zo zal verlopen.
Ik kan me voorstellen dat de andere kant van de tafel denkt dat jij je wat nederiger mag opstellen. Want ondanks een hoog intellect en een goede vooropleiding, hoeft een werkgever niet door de knieen dat jij interesse hebt in hun bedrijf. "De liefde moet van 2 kanten komen" zeg maar. Focus eens wat minder op jezelf.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Eens, de poster blaast behoorlijk hoog van de toren. Dat is opzich prima, als jij je kwaliteit ook kunt aantonen. Dat kan met een cijferlijst, hoogwaardige buitenschoolse activiteiten of met aantoonbaar opgedane ervaring tijdens de genoemde twee jaar. Als je dat niet kunt aantonen, wordt het lastig om meer geld te vragen.
Dat heb ik allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:54:
[...]

Zelfs al kun je het aantonen, waar die meneer van overtuigd is, er zijn maar weinig bedrijven die een arrogante bal willen aannemen, ondanks aantoonbare kwaliteit. Er van uit gaande dat hij ook op zijn sollicitaties zo ontzettend fout overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Liveto42:
Ik vind je erg onduidelijk. Wat kan je, wat zoek precies je en waar wil je wel voor werken?
Ik begrijp niet waarom je denkt 3000 waard te zijn op leeftijd 25, laat staan 22. Waarom zou je tot de 1% van de bevolking behoren die dat op die leeftijd verdient in dit vak? Er zijn genoeg mensen met meer werkervaring dan jij en de titel 'MsC' zegt zonder bewijs van je kunnen niets.
Ik vind een 2400 startsalaris prima voor jouw leeftijd, zelfs met je titel. Er zit een prima groei in en als je jezelf kan bewijzen groei je stukke sneller dan HBO'ers.

Ik vind je reacties erg uit de hoogte gegrepen en alleen al darom vind ik niet dat je meer waard bent dan een MBO'er, dus succes met je zoektocht in een land waar sociale skills erg belangrijk zijn.

*hides*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Zelfs al kun je het aantonen, waar die meneer van overtuigd is, er zijn maar weinig bedrijven die een arrogante bal willen aannemen, ondanks aantoonbare kwaliteit. Er van uit gaande dat hij ook op zijn sollicitaties zo ontzettend fout overkomt.
Ik reageer hier via Tor. Als je solliciteert zul je dat toch met naam en reputatie moeten doen.

Nok eens met flamen, nergens voor nodig

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 29-03-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Nu online
Noem eens iets concreets voor de verandering.
Laat ons de rollen eens omdraaien.
Waar ben jij concreet naar op zoek? Welke functie zoek je? Waar wil je naar toe?
Wat heb je tot op heden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

RagaBaSH schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Volgens mij zegt hij dat hij niet langs wil komen bij bedrijven die geen salarisindicatie over de telefoon willen geven.
Daar had ik overheen gelezen. Dat is uberhaupt iets waar je het niet van te voren over hebt.
(hoewel het vaak wel in de vacature staat als er een vacature is ;) )

Verder komt het wel naar voren in gesprek 2, of na het gesprek via een ander communicatie-middel.
Voor zover ik weet is het not-done om het direct over geld te hebben, zeker niet van te voren.
En dan komt het wel eens voor dat men wat laag bied, maar daar kan je altijd een (gemotiveerde) eis tegenoverzetten, of desnoods een salaris-ontwikkeling op papier laten vastleggen. Zodat men de kat een beetje uit de boom kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Als je blijft weigeren antwoord te geven op vriendelijke vragen van meerdere personen dan vraag je om 'azijngezeik'. Ik begrijp werkelijk niet waarom je denkt dat je beter bent dan iedereen en het ook nog eens keer op keer zegt. Gedrag als dat is in geen enkel gevan beter dan dat van anderen. Wellicht heb je kennis, maar sociale skills zijn ook in de IT gewoon belangrijk en als je dat nu nog niet weet dan kom je er snel genoeg achter.

Dus: Wat kan je?
'Alles' is geen antwoord, want je gaat mij niet vertellen dat je vloeiend c++, .net, php, cobol, python, java, actionscript en de rest schrijft.
Wat voor kick haal je er uit om continu onaardig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Gebruik je dat soort zinnen ook op sollicitatie gesprekken?
Natuurlijk niet.
Anyway, wat is er dan allemaal zo verkeerd geregeld bij die bedrijven?
Geen enkel bedrijf is perfect, er zijn altijd wel wat kleine dingen knullig geregeld. Van overwerk regelingen tot aan het assortiment in de kantine, of gebrekkige reisvergoeding.
Meer dat de incompetentie ervanafstraalt. Ik wil best een baas hebben hoor, maar dan moet die baas wel goed op mij overkomen (en duidelijk van bepaalde zaken meer kaas gegeten hebben). En nogmaals, ik ga niet voor niets aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:14:
Als je blijft weigeren antwoord te geven op vriendelijke vragen van meerdere personen dan vraag je om 'azijngezeik'. Ik begrijp werkelijk niet waarom je denkt dat je beter bent dan iedereen en het ook nog eens keer op keer zegt. Gedrag als dat is in geen enkel gevan beter dan dat van anderen. Wellicht heb je kennis, maar sociale skills zijn ook in de IT gewoon belangrijk en als je dat nu nog niet weet dan kom je er snel genoeg achter.

Dus: Wat kan je?
'Alles' is geen antwoord, want je gaat mij niet vertellen dat je vloeiend c++, .net, php, cobol, python, java, actionscript en de rest schrijft.
Wat voor kick haal je er uit om continu onaardig te doen?
Geef me maar een opdracht in al die talen en ik zorg ervoor dat het klaar komt. Nu heb ik geen praktische ervaring met Cobol, maar wel met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Natuurlijk niet.

[...]

Meer dat de incompetentie ervanafstraalt. Ik wil best een baas hebben hoor, maar dan moet die baas wel goed op mij overkomen (en duidelijk van bepaalde zaken meer kaas gegeten hebben). En nogmaals, ik ga niet voor niets aan de gang.
Weet je wat jij moet doen?

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Tja, en ik vind dit weer een azijnpisser reactie. Ik wil even opmerken dat er hier nog niemand is geweest die een constructieve bijdrage heeft gedaan.
En op welk punt ben je zelf constructief geweest? jezelf bij de beste 0.01% rekenen is nou niet bepaald te onderbouwen.
Zolang je niets anders doet dan je ergernis uiten op mede-tweakers en incompetente bedrijven denk ik niet dat we je serieus kunnen nemen, nee zelfs niet wanneer je een Msc papiertje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En een baas wil best een medewerker hebben hoor, maar dan moet die medewerker wel goed op hem overkomen (en duidelijk een gemotiveerde houding hebben). Om je eigen woorden maar eens te gebruiken.

Je hebt een gigantisch opgeblazen zelfbeeld. Je wilt niet eens vergeleken worden met HBO'ers? Als in je bent een factor tien beter? Laat me niet lachen.

Neem eens een stapje terug, en maak de handjes eens vuil. Je kunt niet verwachten dat een titel je het recht geeft op een Audi en 3000+ per maand. Zo wel dan heb je nog veel te leren, meer dan een HBO'er in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat lijkt me sterk, als je op je 23e bent afgestudeerd (= een aanname). Wat heb je dan zoal naast je studie gedaan? En wat was je gemiddelde cijfer?

Overigens wordt twee keer achter elkaar posten hier niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:07:
[...]

Dan is er toch iets mis met je vermogen om een tekst te kunnen lezen en begrijpen. Zoveel bedrijven blijven er niet over als je de genoemde eisen toepast.

[...]

Ik hoor eerder bij de 0.01%.

[...]

Ik kan alles.

[...]
Het is niet mijn eerste functie. Ik ben geen starter.

[...]

Ik wil niet eens vergeleken worden met HBO'ers; ik zit zover boven die gasten.
Ik weet niet of je dit allemaal serieus meent of dat je aan het trollen bent., maar als je serieus bent dan lijkt me duidelijk wat het probleem is. Niemand is goed genoeg voor jou en jij bent te goed voor iedereen. Waarom stop je eigenlijk niet op je huidige baan, waarom werk je daar nog?

En inderdaad, begin dan voor jezelf. KvK inschrijving en BTW nummer is zo aangevraagd, en beginnen maar!

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 29-03-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Nu online
En nogmaals, ik ga niet voor niets aan de gang.
Concludeer ik hier uit dat je momenteel niet aan de gang bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op, dit is een grote troll die het topic verpest of een ontzettend sociaal gestoorde mongool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:23:
Kom op, dit is een grote troll die het topic verpest of een ontzettend sociaal gestoorde mongool.
Ik denk dat tweede.

Aangezien het met deze persoon niet mogelijk is om een gesprek te leiden of tot een oplossing voor zijn 'probleem' te komen lijkt het mij het beste om ongestoord met onze eigen zaken verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dat is het alternatief. Ik zit al geruime tijd met dat idee rond te lopen, maar dan bedenk ik me dat er dan ook een product moet komen. Hoewel ik elk product zou kunnen maken, moet er ook vraag zijn naar zo'n product, maar ik ben niet op de hoogte van de problemen die mensen hebben (en dan in het bijzonder problemen die grote groepen mensen hebben waar ze dan ook nog voor zouden willen betalen).

Ik geloof niet dat je met een website met advertenties voldoende geld kunt verdienen, aangezien ad blockers tegenwoordig zelfs voor oma worden geïnstalleerd.

Als je een bedrijf wilt beginnen moet je minstens het doel voor ogen hebben om binnen 5 jaar 5+ ton op te halen, omdat je anders net zo goed voor een baas kunt gaan werken (aangezien er een kans is dat je dat natuurlijk niet haalt om wat voor reden dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik denk dat je in bovenstaande reacties heel goed hebt laten zien dat er nog genoeg is dat je blijkbaar niet kunt.

Ik heb het vage vermoeden dat werkgevers helemaal niet zo'n trek hebben in iemand die zo ontzettend van zichzelf overtuigd is.

En ik weet uit ervaring dat er meer dan genoeg uitdagende klussen en werkgevers zijn, maar dan moet je wel op je gemak de moeite nemen om die werkgevers eens goed te (willen) bekijken. Als je al een vooringenomen mening hebt dat het bedrijf niets zal zijn, tsja, dan doe je toch echt iets niet goed.
Ik wordt overigens _overal_ wel uitgenodigd voor een of meer gesprekken
~gniffel~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invictus66 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Concludeer ik hier uit dat je momenteel niet aan de gang bent?
Jullie zijn wel goed in het afleiden van informatie die er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:27:
[...]

Juist, dat is het alternatief. Ik zit al geruime tijd met dat idee rond te lopen, maar dan bedenk ik me dat er dan ook een product moet komen. Hoewel ik elk product zou kunnen maken, moet er ook vraag zijn naar zo'n product, maar ik ben niet op de hoogte van de problemen die mensen hebben (en dan in het bijzonder problemen die grote groepen mensen hebben waar ze dan ook nog voor zouden willen betalen).

Ik geloof niet dat je met een website met advertenties voldoende geld kunt verdienen, aangezien ad blockers tegenwoordig zelfs voor oma worden geïnstalleerd.

Als je een bedrijf wilt beginnen moet je minstens het doel voor ogen hebben om binnen 5 jaar 5+ ton op te halen, omdat je anders net zo goed voor een baas kunt gaan werken (aangezien er een kans is dat je dat natuurlijk niet haalt om wat voor reden dan ook).
Jij kon toch alles? Marktonderzoekje, iets uitvinden dat nog niet bestaat, bedrijfsplannetje schrijven? Geen probleem toch?

Verder, je kunt ook gewoon freelancen voor een mooi bedrag. Vergelijkbaar met detachering aan kosten die je rekent, alleen hou je natuurlijk zelf meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:29:
[...]

Jullie zijn wel goed in het afleiden van informatie die er niet is.
Als je nou gewoon eens wat meer informatie geeft in plaats van ons het bloed onder de nagels te toveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat je in bovenstaande reacties heel goed hebt laten zien dat er nog genoeg is dat je blijkbaar niet kunt.
Lees het topic eens door en zoek dan eens naar Tor.
Ik heb het vage vermoeden dat werkgevers helemaal niet zo'n trek hebben in iemand die zo ontzettend van zichzelf overtuigd is.
Natuurlijk hebben ze liever incompetente onzekere mensen.
En ik weet uit ervaring dat er meer dan genoeg uitdagende klussen en werkgevers zijn, maar dan moet je wel op je gemak de moeite nemen om die werkgevers eens goed te (willen) bekijken.
Nou, vertel maar. Mijn ervaring is dat websites hele mooie verhalen bevatten die na verder vragen tot 0 worden gereduceerd en dat 'mooie klussen' betekent de zoveelste triviale toepassing van iets dat al een miljoen keer door andere bedrijven is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Waarom reageer je niet op vragen?
RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:19:
Dat lijkt me sterk, als je op je 23e bent afgestudeerd (= een aanname). Wat heb je dan zoal naast je studie gedaan? En wat was je gemiddelde cijfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:39:

[...]
Zijn aanname is dat wij kunnen raden wat hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Laatst online: 14-09 08:23
[...]

Natuurlijk niet.

[...]

Lijkt me onmogelijk om meer te kunnen en meer te weten dan iemand die "alles" kan en "alles" weet.Tenzij je God zelf als baas wilt hebben. Verder vind ik je gedrag meer als een obvious troll overkomen dan een serieuze kandidaat die werkelijk zijn best wilt doen om te MOGEN werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Jij kon toch alles? Marktonderzoekje, iets uitvinden dat nog niet bestaat, bedrijfsplannetje schrijven? Geen probleem toch?
De enige behoeftes die ik verder nog heb, kosten meer dan het Nederlands BBP om op te lossen. Voor een marktonderzoek moet je een goed idee hebben (ik heb wel ideeën, maar geen goede ideeën). Van iets uitvinden dat nog niet bestaat is nog nooit iemand rijk geworden. Een bedrijfsplannetje schrijven is inderdaad kinderspel.
Verder, je kunt ook gewoon freelancen voor een mooi bedrag. Vergelijkbaar met detachering aan kosten die je rekent, alleen hou je natuurlijk zelf meer over.
Freelancen zonder verdere bedrijfsactiviteiten is niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:35:

[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal "not( iemand die zo ontzettend van zichzelf overtuigd is) == incompetente onzekere mensen", want dit is wat jij nu zegt.

Volgens mij is de collectie van not( iemand die zo ontzettend van zichzelf overtuigd is) veel groter dan alleen incompetente onzekere mensen.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Nope, maar wel iemand met wie je een normaal gesprek kunt voeren...
[b]LiveTo42 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:35:Nou, vertel maar. Mijn ervaring is dat websites hele mooie verhalen bevatten die na verder vragen tot 0 worden gereduceerd en dat 'mooie klussen' betekent de zoveelste triviale toepassing van iets dat al een miljoen keer door andere bedrijven is gedaan.
Als ik naar mijn eigen C.V. kijk staan daar genoeg interessante opdrachten tussen, zowel vanuit technisch als functioneel oogpunt. Zo moeilijk is het eigenlijk niet, maar je moet er wel open voor staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

SeatRider

Hips don't lie

Ja, dat krijg je blijkbaar niet op de universiteit, levenservaring. De meeste bazen zitten niet op die stoel omdat ze incompetent zijn. Ze zijn wellicht niet even goed als jij in het programmeren, maar daar hadden ze juist jou voor op het oog.

Daarnaast ken ik enkele mensen zoals jij (nu op mij overkomt); een misplaatst gevoel van superioriteit, niet gehinderd door enige levenservaring of zelfs realiteitszin. Die mensen hebben het heel moeilijk op de arbeidsmarkt. Ja, jij bent wellicht een hele goede programmeur, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je het salaris krijgt van iemand met 5 tot 10 jaar (levens!)ervaring.

*bukt

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:39:
We gaan al de goede kant op (er worden nu aannames gedaan). De bedoeling was om een lijstje van bedrijven te krijgen van jullie; niet om al mijn details prijs te geven. Die heb ik niet gehad. Wat mij betreft is het dan over wat betreft mijn participatie in deze totaal non-constructieve discussie. Ik ga niet meer reageren op mensen die denken dat ik mezelf als God voorstel. De 'alles' heeft beperkingen die iedereen met gezond verstand uit de context zou moeten kunnen afleiden. Als ik wil zou ik ook nog een andere studie kunnen gaan doen (en dan hebben we het niet over vrijetijdsmangement), geen probleem.

Het 'begin voor jezelf' is enige constructieve in deze hele discussie, maar dat had ik zelf natuurlijk ook al lang geleden bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:54:
[...]
Het 'begin voor jezelf' is enige constructieve in deze hele discussie, maar dat had ik zelf natuurlijk ook al lang geleden bedacht.
En waarom doe je dat dan niet?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
[...]

We gaan al de goede kant op (er worden nu aannames gedaan). De bedoeling was om een lijstje van bedrijven te krijgen van jullie; niet om al mijn details prijs te geven. Die heb ik niet gehad. Wat mij betreft is het dan over wat betreft mijn participatie in deze totaal non-constructieve discussie. Ik ga niet meer reageren op mensen die denken dat ik mezelf als God voorstel. De 'alles' heeft beperkingen die iedereen met gezond verstand uit de context zou moeten kunnen afleiden. Als ik wil zou ik ook nog een andere studie kunnen gaan doen (en dan hebben we het niet over vrijetijdsmangement), geen probleem.

Dus je vraag (opdracht) is:

Geef mij een lijstje van bedrijven die zonder vragen te stellen mij een ruim bovengemiddeld betaalde baan in de informatica aanbieden en mijn persoonlijkheid voor lief nemen (aka mij in een kamer stoppen met de deur op slot en alleen via email opdrachten sturen).
Regio: onbekend
Skills: onbekend
Werkervaring: 2 jaar, zeg lekker niet wat

sorry hoor, maar je vraagt het onmogelijke.

Rot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

Jongens, don't feed the troll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:46:
Nope, maar wel iemand met wie je een normaal gesprek kunt voeren...
Het zal je verbazen hoe graag mensen met mij praten.
Als ik naar mijn eigen C.V. kijk staan daar genoeg interessante opdrachten tussen, zowel vanuit technisch als functioneel oogpunt. Zo moeilijk is het eigenlijk niet, maar je moet er wel open voor staan...
Wat handig dat ik je CV niet kan zien om dit te kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:08
[...]

Maar aangezien jij "alles" kan kun je niet een eigen lijstje maken met bedrijven die jou interesse kunnen trekken? en moeten wij dus maar een lijst maken zonder dat je heel duidelijk maakt wat je precies wil?

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:57:
persoonlijkheid voor lief nemen (aka mij in een kamer stoppen met de deur op slot en alleen via email opdrachten sturen).
Volgens mij ben je slecht van begrip.
Regio: onbekend
Dit heb ik al vermeld. Je bent al de tweede die hier niet kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:02:
[...]

Volgens mij ben je slecht van begrip.

[...]

Dit heb ik al vermeld. Je bent al de tweede die hier niet kan lezen.
Hoor wie het zegt :)
En nogmaals, je beantwoordt geen enkele vraag, je laat iedereen continu pagina's terug zoeken in plaats van gewoon op een rijtje te zetten wat iedereen wilt weten en je bent een 'zeer onprettig figuur'.

--Tiel out, ik ben klaar met deze onzin en volgens mij ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

[...]

Ik begrijp je vraag, maar kort gezegd: "you catch more flies with honey".
Je (blijkbaar breed gelezen) opstelling krijgt niet de reactie die je wil.
Als je lijstjes wil van bedrijven die interessant zijn voor jouw opleidingsachtergrond en werkervaring... tjsa... Lijstjes zijn er zat:
http://tweakers.net/itdirectory/
http://ictoffice.nl/index.shtml?ch=ICT&id=9152
en zo kan ik nog wel even doorgaan met lijstjes.

Wat je eigenlijk wil is dat je mensen hier enthousiast maakt om jouw een bedrijf dat ze zelf kennen aan te bevelen. Daarvoor willen ze graag een beeld krijgen van wie ze er nu naar toe sturen. Daarin ben jij in de lead. Oftwel, help "ons" jou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bReChThOu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:58:
Jongens, don't feed the troll...
:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Menschen, doe eens niet zo happen! :) Het is al duidelijk dat er niet mee te communiceren valt. Laten we topic maar schoon houden dan. Ik ben in ieder geval al afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Nou, vertel maar. Mijn ervaring is dat websites hele mooie verhalen bevatten die na verder vragen tot 0 worden gereduceerd en dat 'mooie klussen' betekent de zoveelste triviale toepassing van iets dat al een miljoen keer door andere bedrijven is gedaan.
Uit je verhaal op te maken begrijp ik dat je alleen een masters degree hebt. Alhoewel er ongetwijfeld veel moeite en pijn in zal zijn gestoken en niet iedere techneut dit papiertje op zak zal hebben, weet ik uit ervaring dat je met alleen een master papiertje echt niet bijzonder bent voor een bedrijf.

Ik neem regelmatig sollicitatie gesprekken af en heb ze afgenomen voor bedrijven waar de eisen hoog liggen. (alleen de creme de la creme is welkom) en krijg daarom regelmatig hbo's en mensen van de universiteit (meestal mediors en seniors) over de vloer. Voor mijn huidige werkgever zijn we bezig met de ontwikkeling van ingewikkelde distributed systemen.. dus niet de zoveelste saaie webapp.

Maar de keuze of iemand nou een hbo of universitair papiertje heeft, vind ik persoonlijk niet super spannend. Ik heb genoeg mensen van universiteiten gezien die niet bijzonder waren en ik heb ook genoeg mensen gezien van een hbo die dat wel waren. Maw.. het halen van een universitaire graad is voor mij geen differentiator. Daarvoor zal je toch echt een phd moeten halen. En qua salaris heb ik ook nog niet veel verschillen gezien wanneer ik mijn salaris vergelijk met anderen (en dat terwijl ik mijn hbo niet eens heb afgerond). Meestal zit ik er wel een aardig eind boven en vanaf volgende maand hoogstwaarschijnlijk een heel stuk er boven.. zie eerder dit topic. Verder blijf ik aan als freelance adviseur bij mijn huidige werkgever, dus er zal nog een substantieel deel boven op dat salaris komen.

Ik zou in ieder geval me niet blind staren op het feit dat je een universitaire graad hebt.

Een bedrijf waar je uitgedaagd kan worden?
Tja..lastig. Ik ga binnenkort aan de slag bij een bedrijf dat zich bezig houd met het schrijven van middleware voor concurrent en distributed systemen. Dit na jaren lang zwoegen... geen vakanties.. geen weekenden.. geen sociaal leven etc.. Maw.. hard voor gewerkt. Tenzij je echt een genie bent.. dan zul je toch echt je best er voor moeten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 29-03-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frips
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Sorry, in die regio ben ik niet bekend. Het echt interessante werk zit natuurlijk in Amsterdam ;)
In Amsterdam zitten b.v. bedrijven die leuke dingen doen op gebied van computergestuurde beurshandel. Wist je dat Nederlandse bedrijven daar wereldwijd een aardige rol in spelen? Als je echt zo goed bent als je claimt te zijn, dan kom je misschien door de selectie procedure. Bedrijven als Optiver, IMC, FlowTraders, etc zoeken altijd goeie IT-ers. Dit zijn bedrijven waar je nooit van hoort, omdat ze geen klanten hebben en het liefst in stilte een boel geld binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had je verhaal al gelezen en ik weet zeker dat ik jouw functie ook zou kunnen vervullen. Toch moet ik zeggen dat je het leuk voor jezelf hebt geregeld. Ik zou zelf sommige dingen anders doen, maar in een Java context kan ik begrijpen dat iemand dergelijke oplossingen heeft geimplementeerd. Je hebt echter geen PhD. nodig voor het werk dat je zult gaan doen.

Ik kan heus wel een PhD. halen, maar in Nederland moet je solliciteren op een PhD. positie. Je kunt niet, zoals vroeger, zeggen dat je onderzoek over een bepaald onderwerp wilt doen. Nee, je moet naar de pijpen van een of andere professor dansen, die eigenlijk niet meer op die plek zou moeten zitten.

Mocht je een universiteit gevonden hebben, waar je 'blue sky' onderzoek kunt doen in Nederland, dan ga ik fijn daarheen, maar om voor een hongerloontje slaafje van een professor te gaan spelen... Nee, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding(en): ir. Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: gedetacheerd (bij Amadeus)
Huidige functie: Software ontwikkelaar / Lead developer

Vakantiedagen: 27 dagen
Pensioenregeling: 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tickets ~90euro per maand, onkostenvergoeding, spaarloon
Land: FR
Regio: Nice
Reistijd: 20-30min
Maand salaris (bruto): 2750 bruto

dit komt dan totaal netto neer op zo'n 2150 per maand. Nou ben ik van plan om weer naar NL te komen, en vraag ik me af of 3500bruto per maand teveel zou zijn. Het hangt er natuurlijk nogal vanaf hoe de pensioenregeling in elkaar zit e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Frips schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:16:
[...]
Wist je dat Nederlandse bedrijven daar wereldwijd een aardige rol in spelen? Als je echt zo goed bent als je claimt te zijn, dan kom je misschien door de selectie procedure. Bedrijven als Optiver, IMC, FlowTraders, etc zoeken altijd goeie IT-ers. Dit zijn bedrijven waar je nooit van hoort, omdat ze geen klanten hebben en het liefst in stilte een boel geld binnenhalen...
Oh, trading, leuk. Alleen dat ik niet naar Amsterdam wil en wiskunde vreselijk vind :+
Werkgever: klein mobiele ontwikkelingsbedrijf

Vakantiedagen: 24 dagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding.
Reistijd: 40min
Maand salaris (bruto): 2300 bruto

Inmiddels baan geaccepteerd bij een ander bedrijf. Het is wat verder weg maar betere voorwaarden. Ik kan zelfs een flinke salarisbump verwachten in 6 maanden (als alles goed gaat O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Ik had je verhaal al gelezen en ik weet zeker dat ik jouw functie ook zou kunnen vervullen. Toch moet ik zeggen dat je het leuk voor jezelf hebt geregeld. Ik zou zelf sommige dingen anders doen, maar in een Java context kan ik begrijpen dat iemand dergelijke oplossingen heeft geimplementeerd. Je hebt echter geen PhD. nodig voor het werk dat je zult gaan doen.

Ik kan heus wel een PhD. halen, maar in Nederland moet je solliciteren op een PhD. positie. Je kunt niet, zoals vroeger, zeggen dat je onderzoek over een bepaald onderwerp wilt doen. Nee, je moet naar de pijpen van een of andere professor dansen, die eigenlijk niet meer op die plek zou moeten zitten.

Mocht je een universiteit gevonden hebben, waar je 'blue sky' onderzoek kunt doen in Nederland, dan ga ik fijn daarheen, maar om voor een hongerloontje slaafje van een professor te gaan spelen... Nee, dank je wel.
Volgens mij, ga je voor een PhD. omdat je interesse hebt in het onderwerp en het echt je passie is. Zodat je daar onderzoek in kan doen en revolutionaire / innovatieve dingen kan doen. Iets wat jij zo graag zoekt in een baan. Dat dat niet zo goed betaald, nemen de meeste mensen die dat doen voor lief.

En volgens mij zit een hoogleraar niet op een positie als dat, omdat hij daar niet geschikt voor is. Dan zou hij al lang emeritus hoogleraar zijn.

Want je hebt toch mensen nodig die opleiden op een school, en die zullen daar ook geschikt voor moeten zijn.

En met een attitude zoals jij hebt, zou ik eerst eens wat jaartjes sociale training doen bij een psycholoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Graag weer ontopic mensen, anders zit er weinig anders op dan een hoop postings verwijderen. LiveTo42 wil ik pas weer zien posten zodra hij de uitgang van z'n ivoren toren heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Na een paar pagina's gelachen te hebben, heb ik besloten dan toch maar serieus te reageren.

LiveTo42: In Nederland zul je, op een paar trajecten na voor daadwerkelijke academische hoogvliegers die zich weten te kwalificeren (ik meen dat bijvoorbeeld Shell zoiets heeft), weinig plekken vinden waar je als starter meer dan 3K beurt. Via detacheerders en vacatures in blaadjes kom je daar niet, nou ja, misschien adverteert men. Wat doe je zoal om in contact te komen met bedrijven?

Dan moet je ook niet uit het oog verliezen dat jouw ogenschijnlijke doel ("Maakt niet uit wat het is, als het maar dik schuift en semi-prestigieus klinkt.", tenminste, zo komt het hier over. De realiteit is hopelijk iets genuanceerder) niet direct ter sprake komt. Dat komt m.i. voort uit een verschil in perceptie: Over het algemeen zijn dergelijke organisaties met bijbehorende reputatie redelijk gevestigd en krijgt men voldoende aanbod van talent, terwijl je hier de indruk lijkt te wekken alsof men je moet werven alsof je de volgende messias. Voor een dergelijke positie wordt meestal gekozen uit een aardig aanbod aan mensen, dus kennismaking is niet alleen dat men vertelt wat voor traject er is en hoeveel het schuift. Dat proces kost gewoon tijd en een verkeerde indruk wekken lijkt me niet de handigste strategie.

Daarnaast komt een en ander je niet direct aanwaaien. Je stelt hier geregeld dat je alles best kan, maar zolang daar geen bewijs voor is zul je daar eerst voor moeten zorgen: Je zult je moeten bewijzen.

Een PhD is overigens niet alleen een kwestie van intelligentie, maar vooral ook van doorzettingsvermogen en discipline. Zelf ben ik na het afstuderen (ir/MSc informatica) aan de slag gegaan en heb ik geen PhD nagestreefd. Dat komt deels doordat de academische wereld me niet heel erg ligt en ik me ook afvraag of ik die rit tot het eind uit zou kunnen of willen zitten. Misschien later, als ik groot ben. :)

Neemt niet weg dat je misschien best slim genoeg bent om een PhD-titel te bemachtigen, maar zolang je het niet doet zijn het slechts woorden. Dan hebben we het trouwens alleen nog maar over het academisch traject gehad. Dat is pas het begin van jezelf bewijzen, als je aan de slag gaat met je vervolgcarriere (academisch of bedrijfsmatig).

Hoewel ik geen echte academische hoogvlieger was, ben ik financieel meer dan goed op m'n pootjes terecht gekomen. Laatbloeier wellicht. Een van de dingen die ik gemerkt heb die van belang zijn is een netwerk in combinatie met prestaties. Omdat ik hier ook geregeld als een botte hork om me heen sla kan ik de discrepantie wel zien tussen forumlullerij en het echte leven, hoop ik dat het imago dat je hier neerzet niet geheel overeenkomt met de werkelijkheid. Het probleem met je imago is dat je de mensen wel tegen de haren instrijkt: Zo ben ik ook geenszins van plan je op weg te helpen.

edit: Sorry Smartdodo, dit stond een tijd in de edit, zag niet dat je gemodbreakt had. Nuke 'em maar als je wilt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:29
Ben erg benieuwd of er mensen zijn met een Bedrijfskundige Informatica (bi) opleiding?
Ben zelf laatstejaars student

Zag er op de eerste pagina al eentje, graag meer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 17-09 17:05
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Systeembeheer Niv. 4
Werkervaring: +- 4/5 jaar als helpdeskmedewerker/support
Werkgever: Grote verzekeringsketen
Huidige functie: Helpdeskmedewerker
Nieuwe Functie: Junior MCSE Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand plus winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding + MCITP verreist te halen (zonder studieschuld) en later HBO duaal opleiding te volgen
40% korting op eventuele afsluiting van verzekering/hypotheek etc. en nog wat dingen.

Regio: Utrecht
Reistijd: 40min
Maand salaris (bruto): 2000 bruto

Vandaag de baan aangenomen, begin 1 Mei. Als ik de certificering haal ga ik al direct een salaris schaal omhoog. Opzich niet slecht voor mijn opleidingsverleden + leeftijd denk ik? Ben er zelf wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Lijkt me een prima salaris. Zeker als je HBO vergoed wordt en je dus ook wat groeit in salaris de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
shalaka schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:11:
Ben erg benieuwd of er mensen zijn met een Bedrijfskundige Informatica (bi) opleiding?

Ik heb in deze of een eerder topic uit deze reeks al gereageerd en heb ook BI gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
shalaka schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:11:

Ik heb er al meerdere voorbij zien komen :)
Ik studeer zelf ook Bedrijfskundige Informatica, 3e jaars op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 41
Opleiding(en): Gymnasium
Certificaten: geen
Werkervaring: >16 jaar in verschillende rollen
Werkgever: bedrijf in de buurt van A'dam
Huidige functie: senior sysop (beheer servers/netwerk/security/enz)

Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: 27 dagen + 13 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand plus winstuitkering en geregeld bonussen
Laptop: ja
Leaseauto: gelukkig niet! schurfthekel aan diesel en alles wat met accu's vooruit gaat
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zeer goede reiskostenvergoeding a 300 p/m en je zou kunnen kiezen voor een abbo voor de gele hel daarnaast. genoeg geld voor opleidingen en mag (Inter)nationale beursen bezoeken (als het maar relevant is).

Regio: A'dam
Reistijd: uurtje hin und wieder
Kaal maand salaris (bruto): 4300 bruto

niet ontevreden, werkte eerst als ZZP'er maar wilde iets dicht bij huis en dit aanbod geaccepteerd.
daarnaast nog eigen toko (1manszaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hillie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:34:
Een PhD is overigens niet alleen een kwestie van intelligentie, maar vooral ook van doorzettingsvermogen en discipline. Zelf ben ik na het afstuderen (ir/MSc informatica) aan de slag gegaan en heb ik geen PhD nagestreefd. Dat komt deels doordat de academische wereld me niet heel erg ligt en ik me ook afvraag of ik die rit tot het eind uit zou kunnen of willen zitten.
Nog als toevoeging hierop: een PhD is totaal niet te vergelijken met een Master's; het is compleet iets anders. Het gaat niet meer om dingen leren en dan op te schrijven op een tentamen, maar het gaat om dingen zelf toe te passen op nieuwe manieren. Verder is schrijven, communiceren en presenteren ontzettend belangrijk. Met "alleen" slim zijn haal je het niet; je zal toch je ideeen over moeten kunnen brengen. Dat voor degene die het overwegen te gaan doen. Het is wel erg leuk als het allemaal lukt en betaalt tegenwoordig best redelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 30-03-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zoijar schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:39:
Nog als toevoeging hierop: een PhD is totaal niet te vergelijken met een Master's; het is compleet iets anders. Het gaat niet meer om dingen leren en dan op te schrijven op een tentamen, maar het gaat om dingen zelf toe te passen op nieuwe manieren. Verder is schrijven, communiceren en presenteren ontzettend belangrijk. Met "alleen" slim zijn haal je het niet; je zal toch je ideeen over moeten kunnen brengen. Dat voor degene die het overwegen te gaan doen. Het is wel erg leuk als het allemaal lukt en betaalt tegenwoordig best redelijk.
Tijdens m'n opleiding bevielen vakken waarmee je actief aan de slag moest me ook beter dan "passieve" tentamenvakken. Voor mij werkte dat het beste om kennis op te pikken en te verwerken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:02

zaiziks

Da da da

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ITIL, TMap Next Foundation, Prince2
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Test analist

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, maar stel je daar niks bij voor
Laptop: nee
Leaseauto: Leasevergoeding, zolang ik geen auto heb krijg je die bruto (700 euro).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wat je van een detacheerder mag verwachten, opleidingen, certificaten op kosten van de baas.

Reistijd: ook zoals detacheerder; tot anderhalf uur is acceptabel, daarna valt te praten
Maandsalaris (bruto): 2300 bruto

Op zich niet ontevreden, maar dat komt vooral doordat ik momenteel de leasevergoeding bruto krijg. Mocht ik een auto nemen, ben je dat hele bedrag "kwijt".

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 06:35
zaiziks schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:09:

Leaseauto: Leasevergoeding, zolang ik geen auto heb krijg je die bruto (700 euro).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wat je van een detacheerder mag verwachten, opleidingen, certificaten op kosten van de baas.

Reistijd: ook zoals detacheerder; tot anderhalf uur is acceptabel, daarna valt te praten

Op zich niet ontevreden, maar dat komt vooral doordat ik momenteel de leasevergoeding bruto krijg. Mocht ik een auto nemen, ben je dat hele bedrag "kwijt".
In de detachering is dat een vrij standaard pakket aan arbeidsvoorwaarden, maar in je brutoloon zie ik duidelijk de schade van de kredietcrisis terug.
Gangbaar startsalaris in jouw functie is 2000 a 2100 voor een schoolverlater HBO. Daar mag per jaar werkervaring toch wel een euro of 150 a 200 bij --> je zou dus tussen de 2500 en 2700 moeten zitten.
Dit is een bedrag wat haalbaar is bij de grote bedrijven. Bij kleinere detacheerders is vaak iets meer mogelijk. Of ongeveer hetzelfde maar dan aangevuld met een omzetbonus van een aantal honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
zaiziks schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:09:

*kugh* Testanalist i.p.v. Test Analist :P

[ Voor 18% gewijzigd door Loev op 12-04-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO ICT BBL Niveau 4
Certificaten: MCITP EA, VCP 4 enz
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Kleine IT Dienstverlener in het zuiden des lands
Huidige functie: Med. Network Engineer

Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Zuid-Limburg
Reistijd:1 uur heen, en een uur terug

Maand salaris (bruto):2800

Ben op zich wel tevreden met het salaris gezien mijn opleiding. Ben me alleen aan het bedenken wat een geschikte opleiding zou zijn om hier een netter salaris van te maken.

Suggesties?
Pagina: 1 ... 6 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]