Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.544 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tazzman schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:50:
Overigens - en dit weet iedereen met wat ervaring - iedereen binnen een bedrijf is vervangbaar en niemand is onmisbaar.
Toch, het zal je verbazen hoeveel mensen er alsnog het predicaat "onmisbaar" toebedeeld krijgen. En het uitspreken van, laat het geloof ervan bij anderen toenemen.

Maar goed, puntje bij paaltje is iedereen vervangbaar!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Toch, het zal je verbazen hoeveel mensen er alsnog het predicaat "onmisbaar" toebedeeld krijgen. En het uitspreken van, laat het geloof ervan bij anderen toenemen.

Onvervangbaar is dan ook bij wijze van spreken denk ik en meer om aan te tonen hoe belangrijk je wel degelijk kunt zijn binnen een organisatie. Dat sommigen zichzelf dat predicaat te snel opplakken zal dan ook wel waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
[...]

2 woorden: Knowledge Transfer.
Dat gaat bij een georganiseerd persoon een stuk makkelijker dan bij een chaoot..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
[...]

Een wijs man zei ooit tegen me dat "onvervangbare mensen", de eerste werknemers zijn die onmiddellijk ontslagen moeten worden.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Zeker, en een bedrijf moet vaak eerst even een keer goed nat gaan om dat
in te zien en zorgen dat knowledge gedeeld moet worden, gedocumenteerd
etc etc, stimuleren er beter wordt samengewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

demichel schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:14:
[...]

Een wijs man zei ooit tegen me dat "onvervangbare mensen", de eerste werknemers zijn die onmiddellijk ontslagen moeten worden.
In mijn boekje betekent onvervangbaar dat niemand weet wat de 'onvervangbare' eigenlijk doet.
We hebben op mijn unit afgelopen jaar een initiatief gehad waarin ieder gestuurd werd op het "misbaar" worden.
oftwel: kan de rest van de unit jouw werk opvangen bij vakantie/ziekte/uitval?
Hoeft geen permanente oplossing te zijn, maar voor bedrijfsbelang/continuiteit is de 'misbaarheidsfactor' van je werknemer een hele belangrijke :)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik zit echt helemaal verkeerd |:( als ik dit zo lees. :o Niet dat ik dat niet wist, en Ik heb plezier in wat ik doe al is dat in de begin maanden van dit jaar iets aangetast.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): mbo4 sociaal pedagogisch medewerker, vmbo grafisch.
Certificaten: kaleidoscoop
Werkervaring: videotheek, vormgeving, zeilkamp leiding.
Werkgever: kinderopvang compagnie
Huidige functie: groepsleiding

Vakantiegeld: x aantal %
Vakantiedagen:nvt> 0 uren contract
13/14e maand of winstuitkering: eindejaars uitkering
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*:nee
Werkweek: 4 dagen
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio:Amsterdam
Reistijd**:45min ov enkele reis
reiskosten: 7 euro per gewerkte dag
Maand salaris (bruto): tussen de 1000 - 1700

Dit vraagt om uitleg, Ik werk inderdaad in de kinderopvang partime, met een 0 uren contract dit levert een belanstingvoordeeltje op voor mij. Het probleem is dan wel dat als je niet nodig bent je geen werk hebt maar dat spreekt voor zich, dit komt weinig voor. Werk zoals gezegd 4 dagen in de week en verdien meestal tussen de 1100 en 1500 euro netto met dit werk. Hier zit in deze branche een probleem dat je niet continu 5 dagen kan werken als vaste groepsleiding omdat hier geen vacatures voor zijn.
Nu met alle heisa over de kinderopvang was het even vervelend, ik ben mannelijk en we krijgen nu best wat kinderen van het hofnarretje op onze groepen. Dit levert behalve soms ongemakkelijke gesprekken weinig problemen op. Hulde voor m'n leiding gevende

Hiernaast werk ik voor mijn vaders bedrijf als freelance vormgever wat me als ik een beetje doorzet 50euro per uur kan opleveren wat dus per maand voor een leuk extraatje zorgt. Statistisch gezien bedraagt dit extraatje zo'n 1200 euro netto per maand.

Ik ben wel rustig aan het rondkijken voor een leuke andere baan, liefst vast en dichter in de buurt al is amsterdam best leuk werken. Vervangende baan is voor de kinderopvang dan. Hoewel, waar kun je verkopen dat je naar de dierentuin gaat en iedereen enthousiast is? Misschien als foto graaf

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagaBaSH schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:25:
[...]
Hoeft geen permanente oplossing te zijn, maar voor bedrijfsbelang/continuiteit is de 'misbaarheidsfactor' van je werknemer een hele belangrijke :)
Want? Loop je immers te meer risico bij uitval en dergelijke van de werknemer
dat er een probleem ontstaat, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

D_E: Dan middel je Netto wat iemand krijgt die bruto 3500-4000 krijgt. Lijkt me best heel goed eigenlijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
qadn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:23:
D_E: Dan middel je Netto wat iemand krijgt die bruto 3500-4000 krijgt. Lijkt me best heel goed eigenlijk.
Ik mag ook inderdaad niet echt klagen, maar als je alleen kijkt naar wat een pedagogisch medewerker verdient, volgens mij was dat ongeveer 17-1800 netto per maand mits je 36 uur werkt. Nu is dat in deze sector echt een uitzondering, alleen leidinggevende krijgen dat voor elkaar. En die verdienen maar een beetje meer dan een normale medewerker met alle sores die ze erbij krijgen. Is het niet echt waard als ik dat zo zie.

Maar je hebt gelijk met alles bij elkaar mag ik echt niet klagen met die gemiddeld 2000 netto per maand. :)
Toch zouden ze de welzijn sector wel iets mogen verhogen kwa salaris ;)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:40:
[...]

Want? Loop je immers te meer risico bij uitval en dergelijke van de werknemer
dat er een probleem ontstaat, toch?
Als de werknemer "misbaar" is, in tegenstelling tot "onmisbaar", kan zijn werk makkelijk overgenomen worden. Dus een lager risico bij uitval. Misschien wat warrig gebruik van woorden :)
Dat doet niets af aan het feit dat je bij een bepaalde portie werk een bepaalde capaciteit nodig hebt.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daniel_Elessar schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Maar je hebt gelijk met alles bij elkaar mag ik echt niet klagen met die gemiddeld 2000 netto per maand. :)
Toch zouden ze de welzijn sector wel iets mogen verhogen kwa salaris ;)
Je verdient nu veel meer dan een even oude afgestudeerde HBO-er, eigenlijk verdien je dus erg goed.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben behoorlijk technisch begonnen (veel Oracle), maar ben me meer gaan richten op de financiele sector. Onlangs heb ik een nieuwe baan geaccepteerd, waar ik over een paar maanden begin.

Huidige baan:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): Master Wiskunde, PhD Wiskunde.
Certificaten:-
Werkervaring: 7 jaar bij consultancy/softwarebedrijf, 2 jaar bij grote bank
Werkgever: Grote bank
Huidige functie: Senior medewerker Risk Management
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 (obv 40 uur)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + resultaatafhankelijke beloning (8%)+winstuitkering (0%->voorlopig geen bonus bij de bank)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Ja, middelloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot thuiswerken, korting op hypotheek, 2% extra spaarrente
Regio: Randstad
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 6250 (obv werkweek van 40 uur)

Nieuwe baan:
Werkgever: Grote Asset Manager
Functie: Teamleider
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 37.5 (obv 40 uur)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + resultaatafhankelijke beloning (10%)
Laptop: Nee
Pensioenregeling: Ja, eindloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenbijdrage, bijdrage levensloop, korting op hypotheken, verzekeringen en benzine
Reistijd: 50 minuten

Maand salaris (bruto): 7366 (obv werkweek van 40 uur)

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Fijne stap hoor....goede dag. Ook je extra vakantiedagen zijn erg fijn!

Mijn vraag is, zijn de 32 uur....ook echt 32 uur? Of maak je er alsnog 40~48 van?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Het is echt 32 uur, dus geen (onbetaalde) overuren. Ik heb twee kleine kinderen, dus ik heb echt geen zin/tijd om extreem lange dagen te maken. Die vakantiedagen zijn inderdaad erg prettig...was eigenlijk het beste argument om mijn vrouw te overtuigen dat ik de baan moest aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
Leuk om te zien dat een goed diploma toch nog enige waarde heeft in de arbeidsmarkt van vandaag, dat doe je goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:55:
Leuk om te zien dat een goed diploma toch nog enige waarde heeft in de arbeidsmarkt van vandaag, dat doe je goed! ;)
Een PhD is meer dan een goed diploma... Als je zo'n loon met een MSc. wilt binnenschrapen moet je van goede huizen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Als je een promotie binnen hebt heb je in ieder geval doorzettingsvermogen. En natuurlijk ben je ook niet dom ;)

offtopic:
Ben zelf aan het afronden, alleen nog "even" twee hoofdstukken afschrijven naast een fulltime baan *auw*

[ Voor 37% gewijzigd door qadn op 16-03-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
[...]

Een PhD is meer dan een goed diploma... Als je zo'n loon met een MSc. wilt binnenschrapen moet je van goede huizen komen!
Zie het dan maar ter compensatie, je hebt als promovendus immers wel eerst 4 magere jaren. :) Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel van de promovendi dit traject doorlopen louter gedreven door het grote geld in de toekomst? Dit idee heb ik namelijk niet echt bij juristen.

Ik zou overigens ook nog wel eens willen promoveren, maar liever eerst na de nodige werkervaring.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

In mijn ervaring (en bij de mensen die ik ken) is het niet een drang naar geld, maar meer een geldingsdrang of de behoefte om te weten hoe/waarom dingen werken.

Het is iets wat je echt niet voor het geld moet doen, want op zo'n motivatie hou je het gewoon niet vol.

Los van de discussie of promovendi genoeg geld krijgen (ik denk zelf van wel, mits niet beursaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Er zijn een paar redenen waarom ik aan mijn promotie begonnen ben
1) Ik was nog behoorlijk jong toen ik afstudeerde (22 jaar)
2) Ik had een erg leuk onderwerp, wat zowel wetenschappelijk als toegepast was. Ik heb samengewerkt met Nokia Finland.
3) Het salaris was voor een aio erg goed. In mijn tijd kregen aio's in Utrecht een startsalaris van 2250 gulden. In Delft was dit een stuk hoger. Omdat Nokia mijn onderzoek gedeeltelijk financieerde, had ik een nog rianter salaris (3900 gulden), en daarbij geen onderwijsplichten.

Of een PhD-titel je verder helpt...dat hangt ervan af of je in een bedrijf je werk goed doet. Ik heb diverse gepromoveerde collega's die verzanden in (enorm interessante) detailanalyses, (briljante) optimalisaties in code, (terechte) frustraties, maar daardoor niet excelleren binnen de afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Rizzi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:24:
[...]

Zie het dan maar ter compensatie, je hebt als promovendus immers wel eerst 4 magere jaren. :) Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel van de promovendi dit traject doorlopen louter gedreven door het grote geld in de toekomst? Dit idee heb ik namelijk niet echt bij juristen.

Ik zou overigens ook nog wel eens willen promoveren, maar liever eerst na de nodige werkervaring.
Als jurist heb ik hier wel wat over te zeggen :)

Als jurist promoveer je nooit om een goed salaris te krijgen. Het salaris van een beginnend hoogleraar (schaal H1 in de CAO Nederlandse Universiteiten) ligt lager dan het salaris dat je als 5e jaars advocaat kunt krijgen bij een goed kantoor -- en dat salaris kun je trekken vóór je 30e. Universitair (hoofd)docenten haal je als advocaat of fiscalist gemakkelijk in, zelfs als je bij een top 10-kantoor nog in je stageperiode ziet.

Als jurist kies je voor een promotie omdat je wetenschappelijke interesse hebt en je jezelf helemaal in een bepaald gebied wilt verdiepen. Zelf heb ik ooit gesolliciteerd als aio op mijn 22e, maar ik werd afgewezen omdat men mij nog te jong en te onervaren vond. Vervolgens ben ik de advocatuur ingegaan en daar werk ik nu een jaar of 5.

Ik heb nog steeds plannen om te promoveren, maar dan echt alleen maar vanwege mijn eigen interesse, niet omdat je er meer geld mee trekt: advocatenkantoren betalen je naar je nut en opbrengst, en een gepromoveerd jurist is absoluut niet per sé een betere advocaat. Het zal me ook alleen maar geld gaan kosten: ik denk zelf aan 1 dag per week (buitenpromovendus-traject), maar dan lever je dus wel 20% op je brutosalaris in. Je promoveert gewoon in je eigen tijd. Dat moet je er wel voor over hebben.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

\o/ Ik zeg doen :)
Uberhaupt vind ik buiten mijn vakgebied (bijvoorbeeld in recht of economie) de proefschriften van buitenpromovendi over het algemeen interessanter.
Dat kan ook zijn omdat die meestal zelf een probleem zijn tegengekomen wat wetenschappelijk onderzoek waard is (i.e., het is ook nog eens praktisch relevant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
qadn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:54:
\o/ Ik zeg doen :)
Uberhaupt vind ik buiten mijn vakgebied (bijvoorbeeld in recht of economie) de proefschriften van buitenpromovendi over het algemeen interessanter.
Dat kan ook zijn omdat die meestal zelf een probleem zijn tegengekomen wat wetenschappelijk onderzoek waard is (i.e., het is ook nog eens praktisch relevant).
Precies, dat was ook een van mijn overwegingen. Nog nat achter de oren en vers van de universiteit heb je vaak geen idee hoe een bepaald leerstuk in de praktijk wordt benaderd. Je kunt dan een mooi academisch proefschrift schrijven, maar ik heb genoeg juridische dissertaties gezien die na afronding jarenlang liggen te stoffen in de universiteitsbieb. Niemand die er ooit in kijkt, behalve iemand die een ander academisch proefschrift wil schrijven. Terwijl de proefschriften van buitenpromovendi vaak veel interessanter, en vooral voor de praktijk waardevoller zijn. Die kruisbestuiving tussen theorie en praktijk is m.i. ook wat promoveren interessant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
qadn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:07:
Als je een promotie binnen hebt heb je in ieder geval doorzettingsvermogen. En natuurlijk ben je ook niet dom ;)

offtopic:
Ben zelf aan het afronden, alleen nog "even" twee hoofdstukken afschrijven naast een fulltime baan *auw*
Ik ben het er deels mee eens (gezien ik genoeg promovendi ken die het om zichzelf te bewijzen hebben gedaan, of uit interesse) maar ken er ook zat die zijn gaan promoveren omdat ze "nog niet toe waren aan werken" of "het studentenleven nog niet konden loslaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat vind ik laakbare motivaties. Het lijkt mij ook dat die je er niet doorheen trekken/duwen.
Dwz, ik betwijvel of je het met die attitude trekt. Het blijft een erg zwaar traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:34
Oude situatie:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niv. 4
Certificaten: ITIL, MCDST, bezig met MCITP
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: VoIP Engineer

Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Ja, Seat Ibiza 2009, cat. waarde: €18.500
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen van certificaten
Reistijd: tussen 45 minuten en 90 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): €1600
Nieuwe situatie:

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Niv. 4
Certificaten: ITIL, MCDST, bezig met MCITP
Huidige functie: Alcatel VoIP Engineer

Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 25
Leaseauto: Ja, Seat Ibiza 2009, cat. waarde: €18.500
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen van certificaten
Reistijd: tussen 45 minuten en 90 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): €1980

Even een klein beetje extra los weten te peuteren... 20% stijging was hard nodig, en nu ook de toezegging dat ik met elk certificaat €40 omhoog ga.. Ik ben er erg blij mee, wat is jullie idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (hiervoor MBO, beheer en applicatie ontwikkelaar)
Certificaten:Cisco, IBM MDM, ITIL
Werkervaring: 5,5 jaar (waarvan bijna 4 jaar als consultant)
Werkgever: BI consulting bedrijf
Huidige functie: medior business intelligence Consultant

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winst deling
Leaseauto: ja, 810 incl benzine 35.000 op 4 jaar
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goedkoop sporten, collectieve zorgverzekering
Land: NL
Regio: geen vaste standplaats
Reistijd: afhankelijk van opdracht, van 1 tot 3,5 uur per dag.

Maand salaris (bruto): 2650 bruto + 110 onkosten vergoeding(netto) - 155,00 bijtelling + eigen bijdrage(netto)

PS: Voor de mensen die met het rekenen er niet uit komen ik werkte al in de IT (BI) tijdens mijn opleidingen. Hierbij heb ik 2 jaar bij de overheid gewerkt en nu bijna 4 jaar (3,8 jaar) bij mijn huidige werkgever. HBO is deeltijd geweest. + dat beide opleidingen in verkorte periodes zijn behaald.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
qadn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:37:
Dat vind ik laakbare motivaties. Het lijkt mij ook dat die je er niet doorheen trekken/duwen.
Dwz, ik betwijvel of je het met die attitude trekt. Het blijft een erg zwaar traject.
Het overigens erg goed leesbare boekje 'Promoveren' van dr. Herman Lelieveldt ondersteunt dat ook. Veel studenten kiezen voor een promotieplaats omdat ze het gevoel hebben nog niet toe te zijn aan een leven buiten de universiteit, omdat die leuke hoogleraar hen zoveel aanmoedigde, etc, etc. Vaak rollen ze er gewoon in. Terwijl er wel degelijk veel zelfkennis, doorzettingsvermogen en wilskracht voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:10:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (hiervoor MBO, beheer en applicatie ontwikkelaar)
Werkervaring: 5,5 jaar (waarvan bijna 4 jaar als consultant)
Mmmm...hoe kan je 5,5 jaar werkervaring hebben en een HBO en MBO opleiding gedaan hebben?

code:
1
23 - 5,5 (jaar werken) - 4 (HBO) - 3 (MBO, heel snel) = dan was je hooguit 11 toen je van de lagere school af kwam.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:26:
[...]

Mmmm...hoe kan je 5,5 jaar werkervaring hebben en een HBO en MBO opleiding gedaan hebben?

code:
1
23 - 5,5 (jaar werken) - 4 (HBO) - 3 (MBO, heel snel) = dan was je hooguit 11 toen je van de lagere school af kwam.
Werken tijdens mijn MBO en deeltijd HBO + opleidingen versneld afgerond.

vanaf mijn 18e begonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 10:13

lier

MikroTik nerd

In dat geval...37 jaar en 22 jaar werkervaring!

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:43:
[...]

;)
Sorry maar als je mijn bericht niet serieus kan nemen.
Ik heb het over relevante ervaring binnen mijn vakgebied.

2 jaar bij een gemeente
nu 3,8 jaar bij mijn huidige werkgever.

Dit alles in vast contract tijdens mijn mbo en hbo.
Zoek me maar op, (linkedin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Speedswitch schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:26:
Even een klein beetje extra los weten te peuteren... 20% stijging was hard nodig, en nu ook de toezegging dat ik met elk certificaat €40 omhoog ga.. Ik ben er erg blij mee, wat is jullie idee?
Ik denk dat je weinig te klagen hebt, prima gedaan!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:10:
Wat is marktconform voor deze functie.
Ik wil graag wat meer verdienen i.v.m thuis situatie, maar de salarissen schommelen per bedrijf.
Ik denk dat je al meer krijgt dan wat marktconform is. En een thuissituatie is nooit een goede reden om meer salaris te willen.
lier schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:43:
[...]

;)
Dat was ook precies mijn gedacht :D (maar je ziet het hier wel vaker, een bijbaantje op zaterdag wordt door sommigen al gezien als relevante werkervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit gedaan bij mijn post met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Jeroen V schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:59:
[...] (maar je ziet het hier wel vaker, een bijbaantje op zaterdag wordt door sommigen al gezien als relevante werkervaring)
Dat kan wat mij betreft prima. Stel iemand werkte op zaterdag in een computershop en is nu werkplekbeheerder. Dan is die bijbaan echt wel relevant (maar niet zo heel veel).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

PcDealer schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:57:
[...]

Dat kan wat mij betreft prima. Stel iemand werkte op zaterdag in een computershop en is nu werkplekbeheerder. Dan is die bijbaan echt wel relevant (maar niet zo heel veel).
Nee dat kan dus niet. Een zaterdagbaantje, zeg zo'n 45 zaterdagen, staat totaal niet gelijk aan een jaar werkervaring.

Dat iemand, die net van school, komt dat op zijn CV zet kan ik me voorstellen, daarmee geef je aan dat je in die periode kennis hebt vergaard en dat je niet te beroerd bent om te werken. Maar als je aan een recruiter gaat verkondigen dat dat een jaar werkervaring is dan zal die recruiter je direct met een scheef gezicht aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Zal ook maar even met gegevens opschrijven.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Juridische dienstverlening, MBO Systeembeheer voor MKB en Netwerkbeheer. HBO BI (deeltijd)
Certificaten: EHBO :P nee, alleen deelcertificaten voor de cursussen die ik heb gevolgd.
Cursussen: Novell Netware 6.5 foundation, Implementing Novell Open Enterprise Server 2 for Linux, Administering Novell Open Enterprise Server 2 for Linux, Certified Ethical Hacker
Werkervaring: >10 jaar
Werkgever: VO school
Huidige functie: Officieel ICT Medewerker. For real: Applicatie beheerder

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 60+ :*)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering iets meer dan een maandsalaris
Laptop: yes een Dell
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 38 uur op papier, meestal wel wat meer.
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan, korting bij sportvereniging, korting bij een computerboer, korting op verzekeringen en studiekosten vergoeding.
Regio: Boven de rivieren
Reistijd: Vaste werkplek <5 minuten op de fiets, maximaal 10 minuten met de auto naar een vestiging

Maand salaris (bruto): 2500 euro

Ik mag volgens mij niet klagen. Salaris mag natuurlijk wel iets omhoog en officiële functie aanpassing.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Jeroen V schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:36:
[...]

Nee dat kan dus niet. Een zaterdagbaantje, zeg zo'n 45 zaterdagen, staat totaal niet gelijk aan een jaar werkervaring.

Dat iemand, die net van school, komt dat op zijn CV zet kan ik me voorstellen, daarmee geef je aan dat je in die periode kennis hebt vergaard en dat je niet te beroerd bent om te werken. Maar als je aan een recruiter gaat verkondigen dat dat een jaar werkervaring is dan zal die recruiter je direct met een scheef gezicht aankijken.
Zowel tijdens mijn MBO als HBO studie altijd meer dan 20 uur per week gewerkt, staat dus ook gewoon op mijn CV. In de toekomst zal dit er ook op blijven staan.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

EHBO is serious business heur ;) Zeker een nuttig papiertje om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
True, maar dan niet bij relevante certificaten op je C.V. Zoiets vermeld je onderaan i.m.o., net zoals je BHV :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik moet zeggen dat ik meer hecht aan een EHBO papiertje dan aan veel IT certificaten.
Het zegt (gemiddeld genomen) ook iets over de attitude van de persoon.

Overigens is het in mijn ervaring ook een erg goede manier om in contact te komen met een brede doorsnede van mensen binnen de organisatie, en niet alleen maar je eigen vakgroepje.
Ja dat houd domme technische opmerkingen van anderen en praten over het weer in ;) Wel heel gezellig en af en toe gruwelijk nuttig. Zeker met een groot aandeel aan concierges en secretaresses ... Geweldig voor je interne netwerk.

offtopic:
EHBO is m'n lust en mijn leven
EHBO, mag ik de pleisters even?
't Is enig in zijn soort
Het heeft mij altijd al bekoord
EHB, o EHB, o daarvoor doe ik een moord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Is het normaal dat als je functie een schaal hoger gewaardeerd wordt dat je dan horizontaal opschuift (zelfde trede), of dat je in de nieuwe schaal tredes achteruit gaat zodat je op hetzelfde salaris blijft ...?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat wisselt. Over het algemeen is wel te zeggen dat hoger gewaardeerde functies meer betalen.
Het zou vreemd zijn als je er niet op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Flyduck schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:27:
Is het normaal dat als je functie een schaal hoger gewaardeerd wordt dat je dan horizontaal opschuift (zelfde trede), of dat je in de nieuwe schaal tredes achteruit gaat zodat je op hetzelfde salaris blijft ...?
Het herwaarderen van een functie is niet hetzelfde als een promotie; het betekent enkel dat het plafond hoger ligt en dat de tussenliggende stappen groter zijn.

Los van een herwaardering heb je dan nog je beoordelingsgesprek, op basis waarvan je in je nieuwe schaal gaat stijgen. Dus als de herwaardering en beoordeling qua tijdspad samen vallen, maak je alsnog een leuke stap (bij goed presteren).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
RAILGUNNER schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Het herwaarderen van een functie is niet hetzelfde als een promotie; het betekent enkel dat het plafond hoger ligt en dat de tussenliggende stappen groter zijn.

Los van een herwaardering heb je dan nog je beoordelingsgesprek, op basis waarvan je in je nieuwe schaal gaat stijgen. Dus als de herwaardering en beoordeling qua tijdspad samen vallen, maak je alsnog een leuke stap (bij goed presteren).
Als je 30 euro netto een leuke stap vind...
Mijn huidige functie wordt een schaal hoger ingedeeld (dus geen promotie).. ik ging er van uit dat je dan horizontaal opschuift.. maar helaas gaan er dus ook 2 periodieken af...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Dat is logisch als je alleen in schaal omhoog gaat.
Je komt dan op een lager percentage uit, dus kan wel weer grotere stappen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Flyduck schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:38:
Als je 30 euro netto een leuke stap vind...
Mijn huidige functie wordt een schaal hoger ingedeeld (dus geen promotie).. ik ging er van uit dat je dan horizontaal opschuift.. maar helaas gaan er dus ook 2 periodieken af...
Die 30 euro netto is dan ofwel een gevolg van de manier waarop bij jouw werkgever het beoordelingssysteem is geregeld, ofwel van matig presteren in het afgelopen jaar (of beide). Die herwaardering moet je er verder los van zien.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroon1986
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 10:13
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Zend Certified Engineer PHP 5 & Zend Certified Engineer PHP 5.3
Werkervaring: ~2 jaar fulltime
Werkgever: -
Huidige functie: Webdeveloper

Vakantiedagen: 25 (200 uur)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, reiskostenvergoeding +/- 150,-
Regio: Achterhoek
Reistijd: 30 min met de auto

Maand salaris (bruto): 2100

Ik heb besloten om op zoek te gaan naar iets anders in de regio Gelderland. Wat zou ik kunnen vragen qua arbeidsvoorwaarden en salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Romio schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:35:
Zal ook maar even met gegevens opschrijven.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Juridische dienstverlening, MBO Systeembeheer voor MKB en Netwerkbeheer. HBO BI (deeltijd)
Certificaten: EHBO :P nee, alleen deelcertificaten voor de cursussen die ik heb gevolgd.
Cursussen: Novell Netware 6.5 foundation, Implementing Novell Open Enterprise Server 2 for Linux, Administering Novell Open Enterprise Server 2 for Linux, Certified Ethical Hacker
Werkervaring: >10 jaar
Werkgever: VO school
Huidige functie: Officieel ICT Medewerker. For real: Applicatie beheerder

Vakantiedagen: 60+ :*)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering iets meer dan een maandsalaris
Laptop: yes een Dell
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 38 uur op papier, meestal wel wat meer.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan, korting bij sportvereniging, korting bij een computerboer, korting op verzekeringen en studiekosten vergoeding.
Regio: Boven de rivieren
Reistijd: Vaste werkplek <5 minuten op de fiets, maximaal 10 minuten met de auto naar een vestiging

Maand salaris (bruto): 2500 euro

Ik mag volgens mij niet klagen. Salaris mag natuurlijk wel iets omhoog en officiële functie aanpassing.
Misschien rare vraag, maar... Je hebt CEH en een MBO juridische dienstverlening. Waarom ben je nooit de kant van IT Security op gegaan en doe je nu applicatie ontwikkeling ? En waarom heb je dan ooit besloten die opleidingen te doen? Gewoon stukje nieuwsgierigheid aangezien ik zelf wel die richting op ga.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Ik heb het gevoel dat webdevelopment een relatief slecht betaalde tak van sport is. Als je zou gaan werken als consultant in bijvoorbeeld technische software engineering of .NET, dan denk ik aan 2500+auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): HBO Technische Informatica (+ MBO Automatisering niv 3 + 4)
Certificaten: Cisco CCNA (verlopen)
Werkervaring: 0 jaar (schoolverlater, stages in totaal 2 jaar)
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: Junior Beheerder

Vakantiedagen: 182,5 uur (Als ik het goed heb)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand plus afdelingsprestatiebonus (0 tot 10%, dit jaar was hij 9%)
Laptop: Ja, Dell Latitude E6500
GSM: Ja (als ik het goed had)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Weet ik nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 15 euro internetvergoeding, standbijvergoeding, 180 euro reiskostenvergoeding of volledige 2de klas OV vergoeding. 1,8% persoonlijk budget. Korting op hypotheekrente en verzekeringen.
Regio: Utrecht
Reistijd: 60 minuten met auto of 150 minuten met OV

Maand salaris (bruto): € 2300,-
Nieuwe situatie:

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Cisco CCNA (verlopen)
Werkervaring: 0,75 jaar
Werkgever: Financiële dienstverlener
Huidige functie: Medior Beheerder

Vakantiedagen: 182,5 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand plus prestatiebonus (8% gekregen van mijn jaarsalaris)
Laptop: Ja, Dell Latitude E6500
GSM: Ja (simpele Nokia)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 15 euro internetvergoeding, standby vergoeding (meestal 1 week per maand (250 euro), 180 euro reiskostenvergoeding of volledige 2de klas OV vergoeding. 2,5% persoonlijk budget. Korting op hypotheekrente en verzekeringen.
Regio: Utrecht
Reistijd: 60 minuten met auto of 150 minuten met OV

Maand salaris (bruto): € 2470,-

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

battler schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:
[...]

Zowel tijdens mijn MBO als HBO studie altijd meer dan 20 uur per week gewerkt, staat dus ook gewoon op mijn CV. In de toekomst zal dit er ook op blijven staan.
Wat mij betreft is dat heel terecht, zie het als een moeder die parttime blijft werken, zij zal die 3 werkdagen ook gewoon op haar CV zetten.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:38:
[...]

Werken tijdens mijn MBO en deeltijd HBO + opleidingen versneld afgerond.

vanaf mijn 18e begonnen.
Yep ik ken zo'n soort constructie vanuit Defensie. MBO 3+4 heb ik in totaal net geen 2 jaar over gedaan en daaromheen gewoon nog 40 uur gewerkt + een stage in de avonduren en weekenden doorlopen (dit was in totaal 3 maanden). MBO had ik in principe nog sneller kunnen halen als de studieweken sneller achter elkaar ingepland konden worden.

(in 1 studieweek voltooi je 1 of een halve boek en daarna krijg je een examen. CCNA 1+2 is hierdoor in 1 maand doorgelezen, samengevat , praktijk dingen gedaan en 2 examens afgelegd.)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCITP: EDST, ITILv3 Foundations
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Big Four
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja, HP 6910p
GSM: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, bedrijfsfitness, andere standaarddingen
Regio: Amsterdam
Reistijd: 1.5 uur

Maand salaris (bruto): 1750
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCITP: EDST, ITILv3 Foundations
Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Big Four
Huidige functie: NOC Operator

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja, Lenovo T410
GSM: Ja, iPhone 4
Leaseauto: Ja, nog geen idee wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan, bedrijfsfitness, reiskostenvergoeding (~€450), onregelmatigheidstoeslag (~€250), korting op verzekeringen, standaardzaken
Regio: Amsterdam
Reistijd: 1.5 uur

Maand salaris (bruto): 1750

Krijg waarschijnlijk pas in oktober een 'echte' salarisverhoging, netto ga ik er zo'n €200 op vooruit t.o.v. de vorige baan. Bovendien ook een stuk uitdagender en leukere collega's, en dat is ook niet onbelangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Yeroon1986 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:42:

Ik heb besloten om op zoek te gaan naar iets anders in de regio Gelderland.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Leeftijd: 34
Opleiding(en): Hele berg ICT opleidingen, nu nutteloos, en Maritieme Academie
Certificaten: Ship Security Officer, Medical All Ships
Werkervaring: 4 jaar van alles, 10 jaar ICT, 4 jaar Maritiem Officier
Werkgever: Onbelangrijk
Huidige functie: Chief Officer

Vakantiegeld: Geen
Vakantiedagen: 122 ;)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Leaseauto: Telt een 90 meter schip ook? :+
Werkweek: +- 70 uur
Pensioenregeling: via bedrijf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kost & inwoning
Land: vnl Europa, en Mediterranean
Regio: Havensteden ;)
Reistijd: 0

Maand salaris (bruto): 3750

Ik zit 8 maanden p/j aan boord van een schip, dus 0 reistijd, en kost & inwoning, 4 maanden compleet vrij om te doen wat ik wil.
Opleidingen om te groeien worden betaald en gestimuleerd, en afspraak met baas dat ik binnen 12 maanden gepromoveerd wordt tot kapitein. Bruto start salaris dan rond de 5000-5500

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO - Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: SharePoint-ontwikkelaar

Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Dell 6500 + mobiel internet
GSM: Blackberry + mobiel internet
Werkweek: 40 uur (38 uur uitbetaald, vandaar 13 ADV-dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 dagen thuiswerken, openbaar vervoer volledig vergoed/cursussen volledig vergoed
Regio: Gelderland
Reistijd: 45 min (deur-tot deur via OV)
Maand salaris (bruto): € 3662

Eind dit jaar naar de SharePoint Conferentie in Anaheim :)

[ Voor 29% gewijzigd door geenstijl op 19-03-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
zion schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:13:
Ik zit 8 maanden p/j aan boord van een schip, dus 0 reistijd, en kost & inwoning, 4 maanden compleet vrij om te doen wat ik wil.
Opleidingen om te groeien worden betaald en gestimuleerd, en afspraak met baas dat ik binnen 12 maanden gepromoveerd wordt tot kapitein. Bruto start salaris dan rond de 5000-5500
Hoe regel je dat met woonruimte in Nederland? (of woon je die 4 maanden niet hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:27
Opleiding(en):Medewerker Beheer ICT niv3
Certificaten: Geen
Werkervaring:5 jaar ( ben onder andere bekend met Cisco Callmanager,Windows 2003 server,Backup Exec 12.5)
Werkgever: Commercieel bedrijf met inhouse ICT afdeling.
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:23+ 7 adv
13/14e maand of winstuitkering:Bonusuitkering +/- 8% van jaarsalaris
Laptop:Ja
GSM:Ja, vrij gebruik zowel prive als zakelijk.
Leaseauto*:reiskostenvergoeding 19ct/km (bruto)
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Internet vergoedt t/m 20 euro, gratis fitness.
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 15 min

Maand salaris (bruto): 2650,-

Is dit een marktconform salaris?.Er is nooit budget geweest voor opleidingen. Na stage meteen in dienst van werkgever gegaan.Mocht ik hier weggaan.Kan ik ergens anders dan meer vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoertW
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik weet niet of ik het al een keer had neergezet maar bij deze.

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Laboratorium Informatica
Certificaten: Oracle PL/SQL
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Chemische sector
Huidige functie: Jr ontwikkelaar

Vakantiedagen: 25 maar tot 35 bijkopen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering % door management bepaald
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 38 uur en 10 minuten
Pensioenregeling: Ja, werk betaalt 100%!
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 7% vergoeding (bruto maandsalaris) bij bereikbaarheids dienst (+1,25% per telefoontje), reiskosten tot 30 km vergoed (enkele reis)
Regio: Gelderland
Reistijd**: 35 minuten binnendoor 25 via snelweg
Maand salaris (bruto): 2350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Krijg je de 4 overige maanden ook salaris of niet?
Dus is het zo dat je 4 maanden de tijd hebt om 12 maanden salaris op te maken? :P

En inderdaad, heb je dan voor 8 maanden per jaar een leegstaand huis? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:45:
Leeftijd:27
Werkervaring:5 jaar ( ben onder andere bekend met Cisco Callmanager,Windows 2003 server,Backup Exec 12.5)
Werkgever: Commercieel bedrijf met inhouse ICT afdeling.
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiedagen:23+ 7 adv
GSM:Ja, vrij gebruik zowel prive als zakelijk.
Leaseauto*:reiskostenvergoeding 19ct/km (bruto)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Internet vergoedt t/m 20 euro, gratis fitness.
Regio: Noord-Holland

Is dit een marktconform salaris?.Er is nooit budget geweest voor opleidingen. Na stage meteen in dienst van werkgever gegaan.Mocht ik hier weggaan.Kan ik ergens anders dan meer vragen?
Je hebt een marktconform salaris. Ik ben bang dat je door het gebrek aan extra certificaten niet meer zult krijgen bij een overstap naar een andere baan. In de ICT zijn bij veel bedrijven certificaten icm werkervaring zeer belangrijk.
Ik zou zeggen probeer een Microsoft diploma te halen en wellicht kun je ook wel in salaris nog verder stijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 19-03-2011 19:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...] en afspraak met baas dat ik binnen 12 maanden gepromoveerd wordt tot kapitein. Bruto start salaris dan rond de 5000-5500
Ik heb altijd het idee gehad dat zeelieden minimaal 7 jaar werkervaring hebben voor ze kapitein worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Even die van mij in schril contrast ernaast, om te laten zien hoe het ook kan. :P

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HTS Technische Informatica
Certificaten: ITIL, CCNA, LPIC1, IBM AIX, NTDS, CLA en hele rits aan masterclasses
Werkervaring: 10jaar
Werkgever: geplaatst via uitzendbureau
Huidige functie: eerste lijns helpdesk bij een grote telecom provider

Werkweek: 36 uur (flexibele uren)
Salaris: 8,31 euro bruto per uur
Reistijd: 20 minuten met de fiets

4weekse salaris (bruto): €1200 :o :9

En dan nu de reden waarom: Ik accepteerde niet langer om 60-80uur per week te werken voor een IT werkgever welke mij maar 2-4x zoveel betaald als het minimum loon terwijl ik 10x de inzet moet leveren. Ik heb nu een leuke baan, in een fijne werksfeer, met fijne collega's, en veel klant contact. Full-time job voor het dekken van de vaste lasten. Uitdagingen, 'carriere' en salaris verhoging creeer ik zelf in full-time internationaal ondernemerschap vanuit huis. 0% risico en 100% plezier. 36uur=36uur, geen zelfstudie nodig, niet dagelijks in de file staan, enz. Heerlijk! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rhy op 19-03-2011 21:59 . Reden: certificaatjes toegevoegd + layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 16:12
Lijkt mij ook heerlijk!!!! Maar in deze maatschappij komt er helaas niets voor niets... Als je iets meer wilt, dan kost dat gewoon geld. Mijn hypotheek/vrouw/kinderen/2e auto/extraatjes/etc gaan protesteren als ik een relaxte job tegen een zulke vergoeding ga nemen.... Ik zou het echter wel willen....
Het is je gegunt! Ben bijna jaloers!

/Edit: ik werk overigens gewoon 40 uur voor 3x dat loon. Dus dat valt ook nog wel mee. Ook mega flexibele uren, thuiswerken en 8 minuten woonwerk (met de bedrijfswagen). En het is over het algemeen niet zo zwart-wit al jij het schetst in de IT (uitzonderingen daargelaten). In de detachering is het wel zo dat de meeste jonkies weinig geld en een auto krijgen. Als je een paar jaar verder bent, dan kom je echt wel op je plekkie. Na 10 jaar detachering was ik het ook beu en ben ook goed (en dicht bij huis) terechtgekomen.
Rhy schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:50:
Even die van mij in schril contrast ernaast, om te laten zien hoe het ook kan. :P

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HTS Technische Informatica
Certificaten: ITIL, CCNA, LPIC1, IBM AIX, NTDS, CLA en hele rits aan masterclasses
Werkervaring: 10jaar
Werkgever: geplaatst via uitzendbureau
Huidige functie: eerste lijns helpdesk bij een grote telecom provider

Werkweek: 36 uur (flexibele uren)
Salaris: 8,31 euro bruto per uur
Reistijd: 20 minuten met de fiets

4weekse salaris (bruto): €1200 :o :9

En dan nu de reden waarom: Ik accepteerde niet langer om 60-80uur per week te werken voor een IT werkgever welke mij maar 2-4x zoveel betaald als het minimum loon terwijl ik 10x de inzet moet leveren. Ik heb nu een leuke baan, in een fijne werksfeer, met fijne collega's, en veel klant contact. Full-time job voor het dekken van de vaste lasten. Uitdagingen, 'carriere' en salaris verhoging creeer ik zelf in full-time internationaal ondernemerschap vanuit huis. 0% risico en 100% plezier. 36uur=36uur, geen zelfstudie nodig, niet dagelijks in de file staan, enz. Heerlijk! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Patten op 19-03-2011 23:30 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

geenstijl schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:25:
Eind dit jaar naar de SharePoint Conferentie in Anaheim :)
Ik ook! Heb er al zin in sinds ik op werk achter m'n computer zat te kijken naar de keynotes vanuit Vegas en zwaar baalde dat ik niet daar was.

Nu alleen nog hopen dat m'n werkgever betaalt, want ik heb het al voorgeschoten, maar vanzelfsprekend is dat niet.
Sowieso ligt mijn salaris (zie elders in dit topic) laag voor een SharePointer met ruim vier jaar ervaring :/ Ik heb bij een semi-overheidsinstelling gewerkt en daar vond ik de jaarlijkse verhogingen volgens de tredes in de schaal erg mager. Een van de redenen waarom ik weer naar een commercieel bedrijf ging, maar bij m'n huidige werkgever krijg ik waarschijnlijk nog minder, en ik had al behoorlijk ingeleverd toen ik daar ging werken.

Het is dat ik het er erg naar m'n zin heb, maar het moet niet langer dan een jaar duren voor ik weer op m'n salaris van 2009 zit :') want dan ga ik op een van de vele Linkedin-uitnodigingen in.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:28:
[...]

Ik ook! Heb er al zin in sinds ik op werk achter m'n computer zat te kijken naar de keynotes vanuit Vegas en zwaar baalde dat ik niet daar was.

Nu alleen nog hopen dat m'n werkgever betaalt, want ik heb het al voorgeschoten, maar vanzelfsprekend is dat niet.
Sowieso ligt mijn salaris (zie elders in dit topic) laag voor een SharePointer met ruim vier jaar ervaring :/ Ik heb bij een semi-overheidsinstelling gewerkt en daar vond ik de jaarlijkse verhogingen volgens de tredes in de schaal erg mager. Een van de redenen waarom ik weer naar een commercieel bedrijf ging, maar bij m'n huidige werkgever krijg ik waarschijnlijk nog minder, en ik had al behoorlijk ingeleverd toen ik daar ging werken.

Het is dat ik het er erg naar m'n zin heb, maar het moet niet langer dan een jaar duren voor ik weer op m'n salaris van 2009 zit :') want dan ga ik op een van de vele Linkedin-uitnodigingen in.
Het wordt voor mij de eerste keer, dus ben erg benieuwd.
Ik noem mijzelf geen goede ontwikkelaar, maar binnen de organisatie ben ik, helaas, de enige, met de meeste technische kennis (dat verklaart ook het relatief hoge salaris in verhouding tot mijn kennis).
Ik ga morgen boeken met een collega, vorige week groen licht gekregen dat de "baas" betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Rhy schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:50:
Uitdagingen, 'carriere' en salaris verhoging creeer ik zelf in full-time internationaal ondernemerschap vanuit huis. 0% risico en 100% plezier.
Ondernemen met 0% risico bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

absoluut, echter met een baan voor de vaste lasten, wordt part-time ondernemen een feest en risicoloos (afhankelijk van je investeringen natuurlijk). Dus je moet kijken naar het totaalplaatje. Het is geen zero-sum game, maar de combinatie van beide welke ideaal is. Ik begrijp bijvoorbeeld vandaag-de-dag de euforie niet van een salaris verhoging van 200-1000 euro bruto per maand (netto blijft daar niets van over), en als je ziet wat mensen daar voor moeten doen / willen doen / hebben moeten doen: verhuizen, meer reistijd, meer verantwoordelijkheid (lees: meer stress), overuren maken, jaren lang 'carriere' maken, en/of nog meer zelfstudie, enz. Okay je verdient meer, maar de druk die het uitoefent op je thuisfront en vrijheidsinperking vind ik een vreemde markt trend. En niet iets om jaloers op te moeten zijn.

Het zette mij aan het denken in ieder geval. 4jaar HTS studie, talloze zelfstudie uren gespendeerd om certificaten te halen, aan het werk in een markt welke het meest onderhevig is aan verandering & innovatie, waar stilstand achteruitgang is ... en verdiende 2x zoveel als een leeftijdsgenoot welke in magazijn ploegendienst werkte ... want zo zwart-wit is het wel. Ieders ICT job omschrijving en functie verantwoordelijkheden ten respijt, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je leven en dat van je gezin. Het boeit hun niet wat je doet, als je er maar bent (en liefst vaker dan dat dat nu het geval is) en er nog een positieve cashflow is, ook na het betalen van de rekeningen en alle extraatjes. En weet dat het niet-traditioneel denken is, ik heb ook lang moeten worstelen met de ideeen die ik had (want vrijwel iedereen ziet je graag als worker drone in the IT borg unimatrix collective), en dus stuitte ik op veel weerstand en 'stel dat' / 'ja maar' situaties.

Het zal wellicht niet voor iedereen geschikt zijn (wat wel?), maar wou graag met jullie delen hoe het ook kan, en ben er op alle fronten op vooruit gegaan. Dus ben voorlopig extreem content met het resultaat. ;) Ik hoop maar dat ik niet te veel offtopic gegaan ben 8)7 hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
geenstijl schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:27:
[...]
Hoe regel je dat met woonruimte in Nederland? (of woon je die 4 maanden niet hier?)
Ik heb gewoon een koophuis in NL, en daar wordt een beetje op gepast door wat vertrouwde mensen.
Bender schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:48:
[...]

Krijg je de 4 overige maanden ook salaris of niet?
Dus is het zo dat je 4 maanden de tijd hebt om 12 maanden salaris op te maken? :P

En inderdaad, heb je dan voor 8 maanden per jaar een leegstaand huis? :o
die 3750 is gemiddeld, dus 12 maanden per jaar.
Aan boord spendeer ik zo'n 200 p/m (hier en daar avondje stappen in een haven), dus de rest moet in die 4 maanden uitgegeven worden ja :P
Veel zeelui verhuren hun huis, ik hou daar niet van, dus als ik vriendinloos ben staat hij leeg. (het zal er nu dus wel leeg en kil bijstaan :'()
PcDealer schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:16:
[...]
Ik heb altijd het idee gehad dat zeelieden minimaal 7 jaar werkervaring hebben voor ze kapitein worden...
Dit is wel gebruikelijk, maar niet verplicht. Je moet 2,5 (werk) jaar als Chief Officer (2nd in command) gevaren hebben.
Ook is het zo dat je niet makkelijk onder de 30 kapitein gemaakt wordt, omdat je ook enig overwicht moet kunnen hebben, en als 20 jarige heb je dat nou eenmaal niet, maar omdat ik wat ouder was toen ik begon, het met mijn overwicht wel goed zit, en mijn baas vind dat ik mijn werk erg goed doe zit ik op een short-track.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

4 maanden vakantie is gelijk aan +/- 80 dagen vrij en niet 122. De weekends tellen niet mee als vakantie dagen.

Verder verdien je 3750 per maand, wat zeer netjes is, maar je werkt er standaard wel 70 uur voor.
Dit is ongeveer 2150 bij een normale werk week. Je kunt wel veel sparen, van die 3750, aangezien je 8 maanden p/j kost en inwoning hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Met ingang van 1 Maart:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Bachelor Elektronica - ICT / Master Elektronica: Hardware design --> Master of Science in the electronics
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Internationaal familiebedrijf (50 vestigingen in 30 landen, om en bij de 10.000 werknemers (49 in België))
Huidige functie: Smart Card Application Engineer

Vakantiedagen: 28 + 6, Vrij te kiezen
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand (100% bruto maandloon), Bonus 2*50% bruto maandloon
Leaseauto*: Ja, budget 845€/maand --> Golf 6 2.0 TDI quasi full option (Budget voorzien op audi A4 2.0TDI met MMI pakket)
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: Ja, werk betaalt 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdvergoeding 6€/werkdag, netto onkostenvergoeding 75€/maand, Geschenkbonnen verjaardag + eindejaar 50€, hospitalisatie verzekering gezin, betaling vlaamse zorgverzekering gezin, wijn + champagnepakket eindejaar (om en nabij de 250€), 38,5€/dag in het buitenland
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 45 minuten tot 1 uur enkel
Maand salaris (bruto): 3200€ basis + 15% ploegenpremie = 3500€/maand gemiddeld

Ben er blij mee :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Dark Matter schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:04:
4 maanden vakantie is gelijk aan +/- 80 dagen vrij en niet 122. De weekends tellen niet mee als vakantie dagen.

Verder verdien je 3750 per maand, wat zeer netjes is, maar je werkt er standaard wel 70 uur voor.
Dit is ongeveer 2150 bij een normale werk week. Je kunt wel veel sparen, van die 3750, aangezien je 8 maanden p/j kost en inwoning hebt.
En die 80 dagen komen nou net voort uit die 70 uur per week, dus je vergelijking is een beetje krom, want dan zou je ook 16 8 maanden per jaar moeten rekenen, dus is het nog steeds 3750 per maand bij een normale werkweek, (en gewoon het standaard aantal vakantiedagen van rond de 20 ofzo).
Als je dan nog even de gemiddelde reistijd meeneemt in nederland, die rond de 2 a 2,5 uur p/d ligt oid, prefereer ik mijn werkschema ;)
Vaak heel hard werken, maar dan kan ik daarna ook weer mijn eigen tijd indelen, en gewoon ff een tukkie gaan doen op mijn werk, ideaal toch :)
Overigens is die 70 uur wel zeer variabel, als ik een week in de haven lig is het gewoon 40, en als ik een week door het ijs aan het varen ben of wanneer er problemen zijn dan kan het zo 90 worden.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
zion schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:24:
[...]

En die 80 dagen komen nou net voort uit die 70 uur per week, dus je vergelijking is een beetje krom, want dan zou je ook 16 8 maanden per jaar moeten rekenen, dus is het nog steeds 3750 per maand bij een normale werkweek, (en gewoon het standaard aantal vakantiedagen van rond de 20 ofzo).
Als je dan nog even de gemiddelde reistijd meeneemt in nederland, die rond de 2 a 2,5 uur p/d ligt oid, prefereer ik mijn werkschema ;)
Vaak heel hard werken, maar dan kan ik daarna ook weer mijn eigen tijd indelen, en gewoon ff een tukkie gaan doen op mijn werk, ideaal toch :)
Overigens is die 70 uur wel zeer variabel, als ik een week in de haven lig is het gewoon 40, en als ik een week door het ijs aan het varen ben of wanneer er problemen zijn dan kan het zo 90 worden.
Je komt zelf met 122 dagen vrij, terwijl je de weekends meerekent. Moet je niet zeggen dat mijn redenering krom is. Ik probeer het alleen een beetje meer in perspectief te plaatsen.
Verder werkt een landrot ongeveer 1700 uur per jaar. En werk jij +/-2250 uur per jaar voor je 3750 Euro per maand. En dan kom je op ongeveer 2850 Euro per maand om een eerlijker vergelijk te maken.

Als iemand gaat overwerken of een tweede baantje neemt, verdient ie ook meer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

zion schreef op maandag 21 maart 2011 @ 06:53:
die 3750 is gemiddeld, dus 12 maanden per jaar.
Aan boord spendeer ik zo'n 200 p/m (hier en daar avondje stappen in een haven), dus de rest moet in die 4 maanden uitgegeven worden ja :P
Veel zeelui verhuren hun huis, ik hou daar niet van, dus als ik vriendinloos ben staat hij leeg. (het zal er nu dus wel leeg en kil bijstaan :'()
Moet je de rest van het jaar geen huur/hypotheek, gas, water, licht, verzekeringen, belastingen etc etc betalen? Doe mij ook zo'n huis ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:31:
[...]

Moet je de rest van het jaar geen huur/hypotheek, gas, water, licht, verzekeringen, belastingen etc etc betalen? Doe mij ook zo'n huis ;)
Huurkosten of hypotheek zullen toch doorlopen.
Gemeentebelasting, grondbelasting (zal in Nederland toch ook bestaan) heb je ook steeds.
Verder zal je je huis toch moeten verwarmen, ookal ben je er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13

TwoR

Gekleurde stippen

Dark Matter schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Verder werkt een landrot ongeveer 1700 uur per jaar.
1700?? waar heb je die gegevens vandaan? Denk toch echt dat je hiermee aan de lage kant zit. Ik had er afgelopen jaar 2600 uur, daar zat ook wel wat overwerk bij maar toch echt niet meer dan 450 tot 500 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
TwoR schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:35:
[...]

1700?? waar heb je die gegevens vandaan? Denk toch echt dat je hiermee aan de lage kant zit. Ik had er afgelopen jaar 2600 uur, daar zat ook wel wat overwerk bij maar toch echt niet meer dan 450 tot 500 uur.
220 werkdagen * 7.8 uur/dag = 1716 uur/jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vanwaar die 7.8 uur trouwens? Rookpauzes? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Eigenlijk moet het slechts 7.6 zijn.

Mijn contract (België) is een 38 uren contract, deel dat door 5 is 7.6 uur.
Ik werk echter 39h per week (officiële cijfers, de werkelijkheid is anders) vandaar die 7.8 uur.
Voor die 0.2uur dat ik teveel werk krijg ik 6 extra verlofdagen/jaar.

PS.: Ik rook niet :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Leeftijd:29
Opleiding(en):Medewerker Beheer ICT niv4
Certificaten: MCITP.
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: GGZ
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 166 vakantie-uren per kalenderjaar
GSM:Ja, zakelijk
reiskostenvergoeding: 19ct/km (bruto)
Werkweek:36 uur
Regio: Limburg

Maand salaris (bruto): 2110,-

Persoonlijk vind ik het erg mager. Ik zit op een systeembeheerfunctie voor 275 man, en een 250 werkplekken.
Wat vinden jullie?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:45:

Ik denk dat je niet mag klagen. Ik heb met mijn MBO niv4,MCITP certificering een schamele 2110 bruto. En dat vind ik echt te weinig.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
kromme schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:50:
Leeftijd:29
Opleiding(en):Medewerker Beheer ICT niv4
Certificaten: MCITP.
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: GGZ
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 166 vakantie-uren per kalenderjaar

Maand salaris (bruto): 2110,-

Persoonlijk vind ik het erg mager. Ik zit op een systeembeheerfunctie voor 275 man, en een 250 werkplekken.
Wat vinden jullie?
Dit is inderdaad mager voor iemand met 11 jaar ervaring. Ook jammer dat je weinig extra'tjes hebt (die zouden anders het salaris ietwat kunnen compenseren). Ik denk wel dat de salarissen in Limburg lager zijn dan in de Randstad, maar je zou zeker rond de €2400 moeten kunnen krijgen.

Wat houdt die MCITP in? Is dat de nieuwe MCSE? Wellicht kun je nog wat meer certificaten of een HBO halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nevermind..

MCITP Enterprise Administrator is idd de opvolger voor MCSE.

MCITP bestaat niet ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Tylen op 22-03-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hoe ineens die stap gemaakt? Ben je op een latere leeftijd begonnen met die Academie?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Tylen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:58:
Nevermind..

MCITP Enterprise Administrator is idd de opvolger voor MCSE.

MCITP bestaat niet ;)
http://tinyurl.com/5ufbqop

MCITP bestaat weldegelijk. maar voor jouw MCITP: Server Administrator. De MCSA van vroegah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

kromme schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:16:
[...]

http://tinyurl.com/5ufbqop

MCITP bestaat weldegelijk. maar voor jouw MCITP: Server Administrator. De MCSA van vroegah!
Ik wil niet hierop doorgaan. Dit is mijn laatste reactie op het MCITP verhaal. MCITP bestaat niet als certificering. Het is MCITP SA of MCITP EA etc. Niet alleen MCITP. De LMGTFY link die je poste slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Ik wil niet hierop doorgaan. Dit is mijn laatste reactie op het MCITP verhaal. MCITP bestaat niet als certificering. Het is MCITP SA of MCITP EA etc. Niet alleen MCITP. De LMGTFY link die je poste slaat natuurlijk nergens op.
Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Klopt.
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:21:
[...]

Huurkosten of hypotheek zullen toch doorlopen.
Gemeentebelasting, grondbelasting (zal in Nederland toch ook bestaan) heb je ook steeds.
Verder zal je je huis toch moeten verwarmen, ookal ben je er niet
Lijkt mij ook, maar je huis verwarmen? @ Stewie: Als je op vakantie gaat doe je toch ook het gas en water uitschakelen, je betaald dan geen verbruik, alleen de transport kosten e.d
Maar we zullen niet te ver afdwalen ;)

@ Kromme, 2110 euro voor 36 uur met jouw certificering en diploma vind ik persoonlijk tegen de ondergrens van je salarisschaal aan zitten. Ik ken je achtergrond verder niet, maar als je er met je pet naar gooit dan is zo'n bedrag acceptabel. Als je met projecten altijd vooraan de lijn staat en veel verbetering aangeeft/uitvoert en extra werk op je neemt, dan is het m.i. te laag. Over het algemeen betaald de overheid/semi-overheid wel beter uit dan dit.
Probeer een gesprek aan te gaan voor salarisonderhandelingen, de vacaturestop in veel overheid instanties is inmiddels weer on-hold gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

[...]

Pfoe wat zijn we weer heet geblakerd vanmiddag. Die link was met een knipoog dat het niet zou bestaan.Maar einde discussie want hier heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Rhy schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:30:
absoluut, echter met een baan voor de vaste lasten, wordt part-time ondernemen een feest en risicoloos (afhankelijk van je investeringen natuurlijk). Dus je moet kijken naar het totaalplaatje. Het is geen zero-sum game, maar de combinatie van beide welke ideaal is. Ik begrijp bijvoorbeeld vandaag-de-dag de euforie niet van een salaris verhoging van 200-1000 euro bruto per maand (netto blijft daar niets van over), en als je ziet wat mensen daar voor moeten doen / willen doen / hebben moeten doen: verhuizen, meer reistijd, meer verantwoordelijkheid (lees: meer stress), overuren maken, jaren lang 'carriere' maken, en/of nog meer zelfstudie, enz. Okay je verdient meer, maar de druk die het uitoefent op je thuisfront en vrijheidsinperking vind ik een vreemde markt trend. En niet iets om jaloers op te moeten zijn.

Het zette mij aan het denken in ieder geval. 4jaar HTS studie, talloze zelfstudie uren gespendeerd om certificaten te halen, aan het werk in een markt welke het meest onderhevig is aan verandering & innovatie, waar stilstand achteruitgang is ... en verdiende 2x zoveel als een leeftijdsgenoot welke in magazijn ploegendienst werkte ... want zo zwart-wit is het wel. Ieders ICT job omschrijving en functie verantwoordelijkheden ten respijt, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je leven en dat van je gezin. Het boeit hun niet wat je doet, als je er maar bent (en liefst vaker dan dat dat nu het geval is) en er nog een positieve cashflow is, ook na het betalen van de rekeningen en alle extraatjes. En weet dat het niet-traditioneel denken is, ik heb ook lang moeten worstelen met de ideeen die ik had (want vrijwel iedereen ziet je graag als worker drone in the IT borg unimatrix collective), en dus stuitte ik op veel weerstand en 'stel dat' / 'ja maar' situaties.

Het zal wellicht niet voor iedereen geschikt zijn (wat wel?), maar wou graag met jullie delen hoe het ook kan, en ben er op alle fronten op vooruit gegaan. Dus ben voorlopig extreem content met het resultaat. ;) Ik hoop maar dat ik niet te veel offtopic gegaan ben 8)7 hehe.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk :) Maar met 10 jaar werkervaring en goede opleiding is 1200,- bruto een heel grote stap terug. Je kan ook makkelijk 2000,- bruto per maand verdienen en nog een 'simpel' baantje hebben. Persoonlijk had ik voor zoiets gekozen eigenlijk...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Plus:

- een ondernemer wordt ook geleefd door zijn klanten en zijn omzet. Dat je het als zelfstandig ondernemer rustiger hebt dan in loondienst, of minder stress hebt, is een leugen.
- ook in loondienst kun je het relaxed hebben en buitengewoon goed verdienen, als je opklimt tot een baan met veel vrijheid gecombineerd met verantwoordelijkheid.

Maar wel leuk dat je (in elk geval in je eigen perceptie) het ei van Columbus gevonden hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Vorige posts:
mei 2008

februari 2010

Inmiddels zit ik hierop:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Havo, MBO Technische Informatica, HBO Informatica (HIO)
Certificeringen: MCSA-Messaging&Security + MCSE-Security + MCST + MCITP (Enterprise Administrator) + nog wat losse MS certificaten die niet direct aan een certificering hangen (SCCM, ISA, Hyper-V, Win7, etc). In totaal 17 MS certificaten.
Werkervaring: 6 jaar (waarvan 1.5 jaar stages en 4.5 jaar "echt", allemaal binnen het huidige bedrijf bij diverse klanten)
Huidige functie: Senior System Engineer. MS/netwerkbeheer + projecten

Vakantiegeld: Ja, 8,66666666%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Jaarlijkse winstuitkering
GSM: Ja (100 minuten prive)
Leaseauto: Ja, Volkswagen Polo, 20 euro (bruto) bijbetalen vanwege overschrijding leasebudget (onbeperkt prive)
Werkweek: 40 uur,
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet betaald (netto, max 30,-), onbeperkte opleidingen, NS Business Card (alleen zakelijk te gebruiken) en nog een paar dingetjes...

Basisloon (Bruto): 2790 euro (Exclusief vakantiegeld (wordt jaarlijks betaald in mei), bijdrage auto (bruto: 20,-) reeds afgetrokken)
Bonusregeling: Variabel adhv je inzetbaarheid en bedrijfsresultaat. Max is 190,- (bruto) in mijn geval, bij normale inzetbaarheid. (geen ziekte en bankzitten)
Totaal (per maand): 2980,- (incl. max bonus, excl. vakantiegeld)

Hoewel ik nog steeds vind dat ik (absolute gezien) wel iets meer zou kunnen verdienen, ben ik wel tevreden met de relatieve salarisgroei door de jaren, zeker in deze tijd...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
*snip*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 15:29 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FreakNL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:18:
Hoewel ik nog steeds vind dat ik (absolute gezien) wel iets meer zou kunnen verdienen, ben ik wel tevreden met de relatieve salarisgroei door de jaren, zeker in deze tijd...
Geef je hierin gelijk. Je mag iets meer verdienen, maar de groei is er duidelijk wel.

Ik ben ook zo, vrij laag begonnen met 1800€ bruto en 6€ maaltijdvergoeding en 2*33% brutoloon bonus, maar fel gestegen in loon over mijn 5 jaar dienst.
Heb bijgekregen: 1400€ bruto, 15% ploegenpremie op totaal loon,75€ netto onkostenvergoeding, hospitalisatieverzekering, pensioensparen (100%), bonus verhoogt naar 2*50% brutoloon en een bedrijfswagen.

Een bedrijfswagen kost in België bijna niets aan de werknemer, mijn vervuilende astra kost mij 90€, mijn nieuwe die ik volgende maand krijg gaat mij nog 60€ netto kosten.
Dat was met een woon-werk afstand van 80km een serieuze boost in nettoloon, daar mijn persoonlijke wagen 600e per maand kostte (alles geteld).

Loonopslag dit jaar was 450€/maand, niet slecht zo vlak na een crisis :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat het redelijk reëel is, met name voor een detacheerder wordt je goed betaald. Zoals ik het zie zijn je certificaten redelijk normaal (wellicht vereist) voor een senior system engineer. Uiteraard heb je wel veel certificeringen gehaald in de afgelopen jaren, maar ik vind dat die ook bij je functie profiel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Vorige posts:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Havo, MBO Technische Informatica, HBO Informatica (HIO)
Werkervaring: 6 jaar (waarvan 1.5 jaar stages en 4.5 jaar "echt", allemaal binnen het huidige bedrijf bij diverse klanten)
Huidige functie: Senior System Engineer. MS/netwerkbeheer + projecten

Vakantiedagen: 27,5
Leaseauto: Ja, Volkswagen Polo, 20 euro (bruto) bijbetalen vanwege overschrijding leasebudget (onbeperkt prive)
Werkweek: 40 uur,
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet betaald (netto, max 30,-), onbeperkte opleidingen, NS Business Card (alleen zakelijk te gebruiken) en nog een paar dingetjes...

Basisloon (Bruto): 2790 euro (Exclusief vakantiegeld (wordt jaarlijks betaald in mei), bijdrage auto (bruto: 20,-) reeds afgetrokken)
Bonusregeling: Variabel adhv je inzetbaarheid en bedrijfsresultaat. Max is 190,- (bruto) in mijn geval, bij normale inzetbaarheid. (geen ziekte en bankzitten)
Totaal (per maand): 2980,- (incl. max bonus, excl. vakantiegeld)

Ik denk dat je een realistische inschatting maakt. Meer is zeker mogelijk, maar slecht is het ook weer niet.

De aandachtspunten:
- leasebudget houdt volgens mij niet over. ik weet niet wat voor Polo je rijdt, maar in het algemeen zou een leasebudget toch ruim genoeg moeten zijn om zonder eigen bijdrage een Polo te rijden (uitgaande van de gangbare uitvoeringen). aan de andere kant, in de IT zijn leasebudgetten wel vaker op een Polo of Golf gebaseerd dus echt slecht is het niet.
- pensioen: 50% van hoeveel? ;)
Ik had eens een regeling waar mijn werkgever 100% betaalde. Maar de totale premie was zo laag dat je voor een goed pensioen tenminste 50% erbij zou moeten doen. Onder de streep betaalde de werkgever dus geen 100% maar 67% van een goed pensoen.
- basissalaris wordt door de maandelijkse bonus vrij aardig, maar het kale salaris (wat je nodig hebt om een hypotheek te krijgen en waarop tevens je pensioenpremie wordt bepaald) is niet fantastisch.
- NS business card is een leuke extra, geeft je wat meer vrijheid dan alleen een leaseauto
- onkostenvergoedingen zijn naar vergelijking met andere IT detacheerders niet hoog. vaak heb je een vaste netto onkostenvergoeding van +- 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Vanaf juni a.s.:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Informatica (3 jaar, niet afgerond)
Certificaten: MCAD, MCP
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Mobile Developer

Vakantiegeld: 8,33% (een maandloon)
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, zou gewoonlijk ongeveer een maandloon moeten zijn
Laptop: MacBook Pro
GSM: iPhone 4
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: via bedrijf, 50% werknemer, 50% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet (30 Euro), OV-vergoeding, vergoeding telefoonkosten, spaarloonregeling, trainingskosten tot ca. een maandloon.
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 45 minuten met OV

Maand salaris (bruto): 3300 bij 40 uur, in mijn geval dus 2640 Euro.

Ik heb gekozen om 4 dagen in de week te werken, zodat ik 2 dagen in de week kan werken aan eigen projecten op naam van eigen bedrijf en ook nog een dagje rust overhoudt. Wil voor mijn 40e zelfstandig ondernemer zijn.

Ben vooral aangenomen op basis van ervaring en een goede klik bij de sollicitatiegesprekken. Heb gewerkt als .NET ontwikkelaar MKB (voornamelijk VB.NET), Lotus Notes ontwikkelaar, XML / XSLT ontwikkelaar, iPhone ontwikkelaar en omdat ik ervaring heb met Java (HBO) en C (zelfstudie) en C# (zelfstudie).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodgy_Bob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 19:08
Ik als niet ICT'er;

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Industrieel product ontwerpen
Certificaten: paar cursussen in verschillende CAD pakketten
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Senior Development Engineer A.K.A ontwerper

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25+13 adv
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Leaseauto*: nee
Land: nl
Reistijd: 30min

Maand salaris (bruto): 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO informatica nog niet afgerond
Certificaten: vorig jaar cursus MS SSIS gevolgd... telt dat mee ;)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Informatie analist

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 166 uur
13/14e maand of winstuitkering: 7,11 % eindejaars uitkering
Werkweek: 4 dagen van 9 uur (36 uur)
Pensioenregeling: Ja, 50% werkgever. Ik betaal 11,7 % van bruto loon.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerken is mogelijk, bijdrage ziektekosten (19E geloof ik), fietsplan, fitness met korting.
Land:NL
Regio: ZH
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 3367

Ben zelf wel tevreden, vooral 36 uur werken is heerlijk. Zodra studie rond is (hopelijk dit jaar nog) verwacht ik nog wel een loonsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Oude werkgever
Leeftijd:22
Certificaten: MCSA + Win7 TS conf client
Huidige functie: Helpdesk medewerker

Vakantiedagen 24
Laptop:Nee
reiskostenvergoeding: 19 ct p/km
Regio: NH
Reistijd**: 45-60 min

Maand salaris (bruto): 1950,-

Nieuwe werkgever:

Vakantiedagen 25
13/14e maand of winstuitkering:13e maand en winstuitkering van 0.5% t/m max 4% van bruto jaarsalaris
GSM:Ja tot max 100 eu p/m
reiskostenvergoeding: o.b.v openbaar vervoer 2e klasse 100%
Werkweek:36 uur
Regio: NH
Reistijd**: 45-60 min

Onregelmatigheidstoeslag ivm standby diensten +-200 netto p/m bovenop bruto maandsalaris.
Maand salaris (bruto): 2400,-

Ik ga er ook wat op voorruit, alleen de reiskosten zijn wat magerder geworden.
Ik denk dat ik niet mag klagen?
Pagina: 1 ... 5 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]