Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.065 views

Onderwerpen

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Dit heeft meerdere redenen.
- Waarom akkoord gaan met hun 1e bod? Ze zetten laag in, want gaan wss uit van een tegenbod.
- Ik stel mijn netwerk open voor hun bedrijf, iets waar ik jaren aan heb gewerkt (klantvertrouwen, naam, e.d.)
- Als ik eenmaal een contract afgesloten heb, praten we de komende jaren over minder verhoging dan ik nu kan onderhandelen.
- Ik ben al meerdere jaren netto toch wat meer gewend.
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn toch wat mager, dit zit dan wel in het loon wat daardoor hoger is.

Dit laatste heeft overigens wel mijn voorkeur hoor! Gewoon pegels buren en zelf een auto/telefoon/pension regelen. Veel meer vrijheid en zo duur als je zelf wil.
Ik bedoelde daarmee niet dat je heen tegenbod moet doen; ik wilde eerder zeggen dat zelfs als ze je tegenbod niet accepteren, 4k nog steeds heel goed betaald is (als 27 jarige MBOer zit je dan bij die paar enkele hier die 4k+ verdienen, ongeacht hun leeftijd of opleiding) Uiteraard probeer je zo veel mogelijk te krijgen :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Outerspace schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:
Leeftijd: 2627
Opleiding: MBO niveau 4 ICT Beheerder
Werkervaring: 3,55 jaar
Werkgever: DetacheerderSemi-Staat
Huidige functie: Senior servicedeskmedewerker / werkplekbeheerder
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 2825+13
13/14e maand of winstuitkering: geenwinstuitkering
GSM: NeeJa
Auto: Mini Cooper D 1.6 Eigen vervoer, reiskostenvergoeding 236,- p.m.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaald opleidingen volgen, ziektekostenverzekering wordt vergoed, sport wordt vergoed, jaarlijkse CAO verhoging en een 'budget plan'.
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 2050 2050,-

Geen verkeerde overstap volgens mij.
Je blijft hetzelfde verdienen, verliest de auto maar krijg er wel andere secundaire voorwaarden voor terug? Of is het nieuwe salaris een typo ? :P :+

Xbox Live ID:Notna8310

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Notna schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:48:
[...]

Je blijft hetzelfde verdienen, verliest de auto maar krijg er wel andere secundaire voorwaarden voor terug? Of is het nieuwe salaris een typo ? :P :+
Ik heb een werkweek van 36 ipv 40. Mijn reiskostenvergoeding dekt veel meer dan mijn daadwerkelijke reiskosten en ik krijg vele betere voorwaarden (waaronder volgend jaar ouderschapsverlof). Zeker met een kind is een 36 urige werkweek zeer interessant, dat krijg je niet snel in de detachering.

Oh ja, reistijd is 45 minuten met het OV.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2012 16:06 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Zoijar schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Ik bedoelde daarmee niet dat je heen tegenbod moet doen; ik wilde eerder zeggen dat zelfs als ze je tegenbod niet accepteren, 4k nog steeds heel goed betaald is (als 27 jarige MBOer zit je dan bij die paar enkele hier die 4k+ verdienen, ongeacht hun leeftijd of opleiding) Uiteraard probeer je zo veel mogelijk te krijgen :)
Zeker waar.

Echter ben ik meer gewend, maar daar moet ik dan ook stad en land voor afrijden en van project naar project.
Ik ben op het punt dat 2-3K per maand extra niet opweegt.
Als ik 4K kan verdienen en elke dag gewoon lekker op de fiets naar het werk kan doe ik dat veel liever.
Dus mochten ze niet ingaan op mijn tegenbod dan accepteer ik hun bod.
Maar zoals gezegd; ik heb wel genoeg redenen om te even te onderhandelen. (dat ga ik ook doen met hun klanten, dus nu krachtig onderhandelen wekt ook goede indruk :P)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-11 13:33

CasGas

.

DigitalExcorcist schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45:
Voor de volledigheid :

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO / MBI (Medew. Beh. Informatiesystemen)
Certificaten: MCP 2000, 2003, NetIQ Essentials, AIX Administration I (IBM), Linux Basics I (IBM)
Werkervaring: 12 jaar
Huidige functie: Technical Consultant

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja Polo BlueMotion (niet prive-gebruik, dus geen bijtelling/eigen bijdrage)
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Neen
Land: NL
Regio: Friesland/Groningen/Drenthe
Reistijd: varieert, rond 70 minuten p.dag indien op kantoor

Maand salaris (bruto): 1780,-
Eh..?
Jij wordt echt onderbetaald.. Nooit gepraat over loonsverhoging?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:42
Onderbetaald is wel een understatement...

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:21

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Geen ICT'er, maar onderwijs (PO)

Leeftijd: 53
Opleiding: PA (= HBO), cursus middenmanagement, enkele werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 26 jr
Werkgever: Stichting voor basisonderwijs
Huidige functie:leerkracht en bouwcoördinator (=middenmanagementfunctie)
Laptop : neen
Vakantiegeld: uhm.....13 % geloof ik
Vakantiedagen: 50
13e maand/winstuikering: neen
GSM: neen
Auto: neen
Pensioenregeling: ja
Andere sec. arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding van 63,- pm (kosten: 200,- p. maand 8)7 )
Bruto maandloon: 3504 (= max) = netto 2233

Tja

• toxict
  • Laatst online: 11:32
Voor de volledigheid :

Certificaten: MCP 2000, 2003, NetIQ Essentials, AIX Administration I (IBM), Linux Basics I (IBM)

Leaseauto: ja Polo BlueMotion (niet prive-gebruik, dus geen bijtelling/eigen bijdrage)

De tering!
Centric / Peak-IT?
Welke is het waar je voor werkt?
Ga gauw solliciteren kerel...want dit kan echt niet.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 16:51
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:42:
Vraagje tussendoor.

Werkgever biedt een verhoging van 75 euro bruto (75,- ja) bij behalen MCITP. Realistisch? Mijns inziens niet, gezien de bijna halve meter aan boeken en eisen die de examens stellen.

Heb 12 jaar relevante (ICT) ervaring, MBO, ben nu 32, verdien 1780 bruto p.maand, leaseauto (maar niet prive gebruikt) voor 32 uur p.week.
Ik ben geen voorstander van het belonen voor certificeren. De meeste mensen weten de weg wel naar Examcollection te vinden en zo krijg je veel papieren MCITP'ers. Als je echt 12 jaar relevante ervaring hebt moet het studeren niet eens zoveel werk zijn. Ik heb mijn MCITP redelijk snel gehaald. Het is gewoon even je schouders eronder zetten. En kies de juiste boeken. Ik vind die van Syngres een stuk gemakkelijker om te lezen.

Je salaris is laag. Maar voor MBO en 32 uur niet zo heel laag. Ik zou eens rondshoppen.. dat is meestal de gemakkelijkste manier om er meer bij te krijgen.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:46

Prx

m3gA schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:34:
[...]
Je salaris is laag. Maar voor MBO en 32 uur niet zo heel laag. Ik zou eens rondshoppen.. dat is meestal de gemakkelijkste manier om er meer bij te krijgen.
Voor iemand die 12 jaar in het werkveld zit vind ik dit alsnog belachelijk laag. Omgerekend naar 40 uur zit hij nu op het salaris wat een HBO starter bij ons na 6 maanden zou verdienen. Lekker om je heen kijken dus. :)

• m3gA
Prx schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:53:
[...]

Voor iemand die 12 jaar in het werkveld zit vind ik dit alsnog belachelijk laag. Omgerekend naar 40 uur zit hij nu op het salaris wat een HBO starter bij ons na 6 maanden zou verdienen. Lekker om je heen kijken dus. :)
Bij MBO zit je gewoon snel aan een bepaalde grens.. En ik weet niet exact wat hij in die 12 jaar heeft gedaan. De titel technical consultant zegt me verder niet zoveel. Misschien is het handig als hij even uitlegt wat zijn exacte werkzaamheden zijn?

Hij zit ook niet in de gunstigste regio van Nederland wat salarissen betreft.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De regio is hierin de grootste probleemmaker. Desalniettemin ... even rond kijken.

De meeste mensen deugen!

• toxict
m3gA schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:00:
[...]
[knip...]

Bij MBO zit je gewoon snel aan een bepaalde grens..

[...knip]
Zonder te willen pochen etc...
Ik ben van mening, dat als je een goed trackrecord hebt...dat je dan ook een bepaald salaris waard bent.
Als een bedrijf dat niet wilt bieden, dan moet je verder kijken naar een ander bedrijf die jou wel wilt waarderen om wat je kan.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MAVO
Certificaten: MCITP:EA, VCP3, VCP4, ITIL
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: ***************
Huidige functie: Windows Engineer
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: Ja
GSM: Ja (Smartphone naar keuze en beperkt prive)
Auto: Ja en "onbeperkt" prive (waarde +/- €25.000 en 25% bijtelling)
Pensioenregeling: Ja (55% voor mij en 45% voor de baas)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto internetvergoeding, parkeerabonnement en onbeperkt lunch op de zaak (broodjes/soep/salades/fruit)
Reistijd: 15 minuten
Land: Nederland
Regio: Rotterdam-Rijnmond

Maand salaris(bruto): €3675,-

• hendrik_v
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 19:43
Leeftijd: 33
Opleiding(en): Universiteit, Master
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ***************
Huidige functie: Media Consultant (mediaplanning software)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja (en onbeperkt gebruik "fair use")
Auto: Nee, onkostenvergoeding voor gebruik eigen wagen ± 150€/maand
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto onkostenvergoeding 150€/maand, maaltijdcheques 140€/maand
Reistijd: 45 minuten
Land: België
Regio: Brussel

Maand salaris(bruto): €3050

• m3gA
toxict schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:03:
[...]

Ik ben van mening, dat als je een goed trackrecord hebt...dat je dan ook een bepaald salaris waard bent.
Als een bedrijf dat niet wilt bieden, dan moet je verder kijken naar een ander bedrijf die jou wel wilt waarderen om wat je kan.
Ik denk dat dat eerder uitzondering dan regel is.. als je bij een groter bedrijf solliciteert ga je meestal eerst via een HR afdeling en die kijken alleen naar papiertjes.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

m3gA schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat dat eerder uitzondering dan regel is.. als je bij een groter bedrijf solliciteert ga je meestal eerst via een HR afdeling en die kijken alleen naar papiertjes.
Dat ligt eraan hoever je bent in je carrière. Mijn ervaring is dat hoe meer werkervaring je hebt, hoe meer de houding t.o.v. je opleiding verandert naar "dat geloven we wel". Ik kan me niet herinneren wanneer er voor de laatste keer iemand tijdens een intake voor een klus naar heeft gevraagd, dus mijn diploma ligt al jaren te verstoffen. Er zijn natuurlijk wel bedrijven die een bepaald opleidingsniveau of certificaten eisen, maar zeker niet allemaal.

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hey allen,

net een telefoontje ontvangen van een werving/selectie bedrijf over een functie als authorisatiemedewerker bij een grote bank. Het betreft een windows omgeving.

Nu kon ik uit haar beschrijving(ze kon mij praktisch geen informatie geven) niet geheel opmaken wat deze functie zou inhouden.

Heeft iemand hier ervaring met een dergelijke functie en kan diegene mij iets meer informatie geven?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• _Grad_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 08:22
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO
Certificaten: OCJA
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Java Software Ontwikkelaar

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13/14e maand
Leaseauto: ja, maar gekozen voor eigen vervoer... krijg het budget bruto uitbetaald
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding 0,19/km, onkostenvergoeding
Regio: Groningen
Reistijd: 10 min

Maandsalaris (bruto): 2200 basis, 2900 na de extra's

Ik ben aangemerkt voor salaris verhoging, wat invloed heeft op het vervoersbudget en op het basis salaris, maar hoeveel het word weet ik nog niet zeker.

al met al ben ik wel tevreden, maar heb soms nog wel het idee dat het aan de ietwat lage kant is... zodra ik de verhoging heb gehad horen jullie weer!

• m3gA
Tormbo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:47:
Hey allen,

net een telefoontje ontvangen van een werving/selectie bedrijf over een functie als authorisatiemedewerker bij een grote bank. Het betreft een windows omgeving.

Nu kon ik uit haar beschrijving(ze kon mij praktisch geen informatie geven) niet geheel opmaken wat deze functie zou inhouden.

Heeft iemand hier ervaring met een dergelijke functie en kan diegene mij iets meer informatie geven?
Ik ga er vanuit dat het ING is ? Ik kreeg ook al spam via linkedin.. ik zou gewoon even vragen of ze meer informatie wil regelen voor je.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: T-Map Foundation, Woningfinanciering I
Werkervaring: 1 jaar (ja, ben een late student :P)
Werkgever: Bank
Huidige functie: Testanalist

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, target/prestatiebonus en winstuitkering (net iets minder dan een maandsalaris
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op Hypotheekrente, gratis OV-jaarkaart (ook voor privegebruik, 7 dagen per week), jaarlijks potje voor cursus/opleiding naar keuze
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 35 minuten met OV

Maandsalaris (bruto): 2.550

Erg tevreden. Werk hier precies een jaar en heb enorm veel mogelijkheden voor ontwikkeling. Ben begonnen met een startsalaris van 2.400 bruto.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

toxict schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:40:
[...]

De tering!
Centric / Peak-IT?
Welke is het waar je voor werkt?
Ga gauw solliciteren kerel...want dit kan echt niet.
Peak-IT is het in ieder geval niet, die hebben geen VW's :)
Ook ik ben het met je eens, dat salaris is ondermaats.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11 13:39
Leeftijd: 28 (Nouja, in een paar maanden >_<)
Opleiding(en): Graduaat/Bachelor Toegepaste Informatica (avondschool)
Certificaten: MCSA/E 2003, MCITP: EA, MICTP: EMA 2007/2010, ITIL v3, MCT, EMC: ISM, CCA 5 & 6
Werkervaring: 8
Werkgever: Wereldwijd software en services bedrijf
Toekomstige functie: Field Engineer Messagin

Vakantiegeld: Nope
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Laptop: Yup, custom laptop voor onze rol
GSM: Windows phone
Leaseauto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 11 148 euro vergoeding voor gebruik van wagen per jaar, 2500 dollar starters stock, health care, pensioen, gym, gesponserd restaurant, bonus bij goed presteren (kan tot 20K oplopen), levensverzekering, death in service verzekering (4x jaarsalaris, :x), beste trainingsmogelijkheden in de sector
Land: Ierland
Regio: Dublin
Reistijd: 25 minuten naar het hoofdkwartier met de Luas (tram)

Maandsalaris (bruto): €4,166.67 + €929 (autovergoeding word maandelijks uitbetaald) is ongeveer een 2929 euro netto + 558 euro netto (valt in de 40% schaal) van de autovergoeding.

Kan niet klagen :). Financieel is het een zeer aantrekkelijk plaatje, ik was al een 2 jaar voor hun aan het contracten in Ierland en Belgie (ben belg |:( ) en momenteel in de Verenigd Koningrijk bezig. Zij hebben mij aangesproken om een rol te vervullen in Dublin als een Messaging Engineer voor Western Europe.

Ik start over een kleine 2 weken met een training van 2 weken in Parijs, volledig vergoed uiteraard :). Ik ben enorm blij met deze functie, de mogelijkheden en trainingen die ik ga krijgen zijn enorm!

[ Voor 0% gewijzigd door Toasterlabs op 01-02-2012 15:33 . Reden: Stray text :? ]

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Tormbo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:47:
Hey allen,

Niet dat ik je niet zou willen helpen, maar deze vraag is volgens mij off topic.

Betreft DigitalExcorcist
Het is inderdaad erg weinig wat hij verdiend, maar vlak niet uit dat degene in de regio Friesland/Groningen/Drenthe werkt. Daar zijn de lonen (maar ook je vast lasten) lager in vergelijking met in en rond de randstad (waar ook de vaste lasten hoger zijn).

Maar 32 jaar en nog geen 2000 bruto voor een dergelijke functie is niet echt veel te noemen, ik ben 1 jaar ouder en verdien meer dan het dubbele.. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door ThePrutser op 01-02-2012 16:27 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
yinx84 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:29:
Certificaten: T-Map Foundation, Woningfinanciering I
Werkervaring: 1 jaar (ja, ben een late student :P)
Werkgever: Bank
Huidige functie: Testanalist

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, target/prestatiebonus en winstuitkering (net iets minder dan een maandsalaris
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op Hypotheekrente, gratis OV-jaarkaart (ook voor privegebruik, 7 dagen per week), jaarlijks potje voor cursus/opleiding naar keuze
Reistijd: 35 minuten met OV

Maandsalaris (bruto): 2.550

Erg tevreden. Werk hier precies een jaar en heb enorm veel mogelijkheden voor ontwikkeling. Ben begonnen met een startsalaris van 2.400 bruto.
Dit ruikt naar een gouden kooi ;) ING/Rabobank?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hoezo?

Leeftijd x 100 gaat aardig op voor die 36 uur.

K to the KillaZ

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Loev schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Dit ruikt naar een gouden kooi ;) ING/Rabobank?
Gouden kooi had ik nog niet eerder gehoord. Gouden ketting wordt het hier genoemd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 02-02-2012 10:43 ]

Verwijderd

toxict schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:03:
[...]

Een track record op zichzelf is hooguit een indicatie dat ze veilig met je in zee kunnen gaan, maar wat je waard bent wordt simpelweg bepaald door wat je de baas oplevert. Iemand met een indrukwekkend track record op een functie waar hij weinig concrete opbrengsten genereert, zal minder verdienen dan iemand met een minder track record die tonnen binnenhaalt voor de baas.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 09:40
Opleiding(en): HBO CE
Werkervaring: 0
Huidige functie: Acquisiteur

Werkweek: 40
Regio: Noord-Brabant
Reistijd**: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 1800

Ik ben nu net begonnen met mijn eerste baan en zit nog in mijn proeftijd. Zolang ik hier in zit krijg ik helaas geen reiskostenvergoeding.

Verwijderd

Beste GoT,

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO - ICT Beheer BOL4
Werkervaring: 0,5 jaar en een half jaar stage
Werkgever: Anoniem
Huidige functie: Helpdesk medewerker

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: 13
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: ± 20 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): €1750

Is dit een redelijke start voor het begin van een leventje als ICT'er? :o

Verwijderd

*knip* offtopic berijden van stokpaardjes is hier onwenselijk

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 01-02-2012 17:21 ]

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Distrax1988 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:27:
[...]

Ik denk zeker netjes, ook vanwege je werkervaring en certificaten, Het is denk geen kleine detacheerder?
Is niet één van de reuzen. C.a. 50 man. Toen ik er in dienst kwam wisten ze echter wel al wat ze aan mij hadden (was al 6 maanden via via voor hun aan de slag) wellicht dat dat ook wat geholpen heeft.

• Loev
KillaZ schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:54:
Hoezo?

Leeftijd x 100 gaat aardig op voor die 36 uur.
Hou toch eens op met die leeftijd x 100. Een Hbo'er met 1 jaar werkervaring en 2500 euro verdienen is gewoon veel. Overigens zat ik zelf na 1 jaar op 2400 :+
sarlo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:03:
Ik ben nu net begonnen met mijn eerste baan en zit nog in mijn proeftijd. Zolang ik hier in zit krijg ik helaas geen reiskostenvergoeding.
Gefeliciteerd met je eerste baan. Maak je geen reiskosten in je proeftijd? Vreemde constructie, kan je ze bewaren tot na je proeftijd en dan als nog inleveren?

[ Voor 38% gewijzigd door Loev op 02-02-2012 09:40 ]

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:56
Werk niet in de IT, maar heb het wel gedaan:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO - ICT Beheer BOL4, HBO - Technische Bedrijfskunde.
Werkervaring: 3,5 jaar
Huidige functie: Project Consultant (Jr.)

Vakantiedagen: 23 :-(
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling (maandsalaris)
GSM: Ja, (mag er ook privé mee bellen)
Werkweek: 37,5 uur (2 maal per jaar dubbele uren onbetaald)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer slecht !
Reistijd: ± 5 minuten lopen

Maand salaris (bruto): € 2.660

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 20:19
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO - Technische Informatica
Werkervaring: 4 jaar IT-werkervaring, slechts 0,5 jaar echt relevant voor huidige functie
Huidige functie: PHP Programmeur

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 ATV dagen/maand, €0,25/km reiskosten vergoeding
Regio: Utrecht
Reistijd: ± 40 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): €2350 (wordt als het goed per 1 maart €2450)

Mag niet klagen denk ik.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:00:
[...]

Bij MBO zit je gewoon snel aan een bepaalde grens.. En ik weet niet exact wat hij in die 12 jaar heeft gedaan. De titel technical consultant zegt me verder niet zoveel. Misschien is het handig als hij even uitlegt wat zijn exacte werkzaamheden zijn?

Hij zit ook niet in de gunstigste regio van Nederland wat salarissen betreft.
onzin imho. Met MBO begin je lager, maar je zult zeker niet eerder aan een grens zitten dan een HBOer.
Als jij goed functioneert gaat een werkgever bij eventuele promoties echt niet eerst naar je diploma kijken

• m3gA
Tleilaxu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:18:
[...]

onzin imho. Met MBO begin je lager, maar je zult zeker niet eerder aan een grens zitten dan een HBOer.
Als jij goed functioneert gaat een werkgever bij eventuele promoties echt niet eerst naar je diploma kijken
Ik heb mijn HBO pas op latere leeftijd gehaald (32) en ik merkte bij het solliciteren dat alles een stuk gemakkelijker ging. Ik werd er eerder te vaak op aangesproken dat ik geen HBO had. En het is afhankelijk van het bedrijf waar je werkt.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nm. :X

[ Voor 98% gewijzigd door MaZo op 02-02-2012 13:37 ]

• Tleilaxu
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Ik heb mijn HBO pas op latere leeftijd gehaald (32) en ik merkte bij het solliciteren dat alles een stuk gemakkelijker ging. Ik werd er eerder te vaak op aangesproken dat ik geen HBO had. En het is afhankelijk van het bedrijf waar je werkt.
Bij het solliciteren natuurlijk wel. Daar heb je met HBO zeker een streepje voor.
Ik bedoel meer als je al aan het werk bent en doorgroeit binnen een bedrijf.

Verwijderd

Voor de volledigheid :

Dit is gewoon triest and je verdient waarschijnlijk veel beter.

32 jaar en ~1800 euro..snel wat anders zoeken!

/eindelijk weer tijd om op GOT rond te hangen, me happy! :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 19:20

PromWarMachine

Forsaken Archer

Houd er wel rekening mee dat hij 32 uur werkt he. Bij volledig dienstverband is dat zo'n 2225 euro (delen door 4 *5 grofweg). Dat is nog steeds flink onderbetaald mijns inziens, maar niet zo extreem als het lijkt.

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:54:
Houd er wel rekening mee dat hij 32 uur werkt he. Bij volledig dienstverband is dat zo'n 2225 euro (delen door 4 *5 grofweg). Dat is nog steeds flink onderbetaald mijns inziens, maar niet zo extreem als het lijkt.
Eens, niet zo extreem maar er is zeker ruimte voor een verhoging! :)

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het is wel 32 uur (dus basis vakantiedagen is 16; dus +8 voor hem, niet +4) en inclusief telefoon/laptop/leasebak. Daarbij is het niet de best betalende regio. Zou echter ook denken dat daar wel een paar euro bij zou kunnen.

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:43
Opleiding(en): HBO elektrotechniek, halverwege master Embedded System (WO)
Werkervaring: 4.5 jaar in huidige functie + 0.5 jaar stage
Werkgever: Kleine ODM
Huidige functie: System engineer R&D
Vakantiedagen: 12 + 6 verplicht (24+6 bij volltijd)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: 100% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro bruto onkostenvergoeding (deels netto als reiskosten vergoeding). Lunch en avondmaaltijd.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 min

Maandsalaris (bruto): 1284 + onkostenvergoeding (2140 bij voltijd)

Ben er niet echt tevreden mee, vind het aan de lage kant gezien mijn werkervaring en opleidingsniveau. Is mijn beeld correct of niet?

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:04:
Beste GoT,

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO - ICT Beheer BOL4
Werkervaring: 0,5 jaar en een half jaar stage
Huidige functie: Helpdesk medewerker

13/14e maand of winstuitkering: 13
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: ± 20 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): €1750

Is dit een redelijke start voor het begin van een leventje als ICT'er? :o
Ik denk dat je niet te klagen hebt met 1750 als starter van 19 jaar met een half jaar ervaring ;)

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben zelf wel blij met mijn huidige baan. Niet alleen vanwege de voorwaarden. Internationale projecten, collega's en uitdagende omgeving.

Leeftijd: 38
Opleiding(en): HBO technische bedrijfskunde
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Grote uitgever
Huidige functie: project manager
Vakantiedagen: 27 (+26 ATV)
13/14e maand of winstuitkering: tussen 0-20% van jaarsalaris op basis van eigen performance
Leaseauto: ja, wordt als 1060 euro vergoeding uitgekeerd
Werkweek: 36 uur (in praktijk 45+)
Pensioenregeling: 1/3 werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: toeslag levensloopregeling
Reistijd: 5 min (fiets)

Maandsalaris (bruto): 5.250

[ Voor 15% gewijzigd door sdekker op 02-02-2012 18:42 . Reden: typo ]

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO 3, bezig met MBO 4 zelfstudie.
Werkgever: -
Huidige functie: Allround Automatiseerder

Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, maar wel dienstauto die ik voor woon/werk en zakelijke reisjes kan gebruiken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op zorgverzekering
Pensioenregeling: 100%
Regio: Noord Nederland
Reistijd: 40 minuten enkel

Maand salaris (bruto): € 2428,00

Wat vinden jullie hier van ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 18:43 ]

• toxict
sdekker schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:34:
Leeftijd: 38
Opleiding(en): HBO technische bedrijfskunde
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Grote uitgever
Huidige functie: project manager
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: tussen 0-20% van jaarsalaris op basis van eigen performance
Leaseauto: ja, wordt als 1060 euro vergoeding uitgekeerd
Werkweek: 36 uur (26 atv)
Pensioenregeling: 1/3 werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: toeslag levensloopregeling
Reistijd: 5 min

Maandsalaris (bruto): 5.250
Zit die 1060 leasevergoeding bij die 5250 inbegrepen of komt dat er nog bovenop?

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toxict schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Zit die 1060 leasevergoeding bij die 5250 inbegrepen of komt dat er nog bovenop?
Er bovenop.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:56

The Executer

Lekker belangrijk!

Van dit:
The Executer schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:30:
Goed, om mijn belofte aan Pingelmonster na te komen:

Opleiding(en): MBO ICT Systeembeheer N4
Certificaten: ITIL, 70-680, 70-270, 70-290
Werkervaring: 3.5 bij huidige baas, al langer in ICT.
Werkgever: Centric
Huidige functie: SE 2 (Support engineer), servicedesk.

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto*: Ja, Citroën C1
Pensioenregeling: Ja, maar hoe en wat, geen idee.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding bij gebruik eigen auto, opleidingsmogelijkheden
Regio: Noorden van het land
Reistijd**: 50 minuten

Maand salaris (bruto): € 1560,-
Naar:

Opleiding(en): MBO ICT Systeembeheer N4
Certificaten: ITIL, 70-680, 70-270, 70-290
Werkgever: Stichting MJD
Functie: Helpdesk / Systeembeheer

Vakantiedagen: 21.25
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering (8.5%)
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding bij gebruik eigen auto, opleidingsmogelijkheden, fietsvergoeding, fietsplan
Reistijd**: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 1800 bij 32 uur, 2000 bij 36 uur

Al met al een vooruitgang! Bruto er wel ietsjes op achteruit, maar het plezier zal dubbel zijn... :).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Amras schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:52:
Na een zeer goede beoordeling wordt dit in 2012:

Opleiding: WO Technische Informatica
Certificaten: MCTS WCF, ASP.NET, ADO.NET
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: Middelgrote detacheerder
Huidige functie: Medior ontwikkelaar/ontwerper

Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering + overwinstuitkering
Leaseauto: Ja, Ford Focus incl. tankpas 10.000km privé
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding (€ 130), bijdrage ziektekostenverzekering
Maandsalaris: € 3.000

Aangezien ik niet helemaal tevreden ben over mijn salaris, is de verhoging van 2.800 naar 3.000 nog in onderhandeling. Mijn salaris hoort bij een medior ontwikkelaar, maar ik heb het laatste jaar veel werkzaamheden buiten mijn functie gedaan bij de klant (software architectuur en technisch design). Hopelijk gaat m'n bedrijf hierin mee en kom ik zometeen nog wat hoger uit. :)
Na een tweede gesprek is het nu € 3.132 geworden (€ 100 extra verhoging en een aangekondigde marktcorrectie van 1%), dus procentueel een mooie groei vanaf € 2.800. Had zelf nog iets hoger gehoopt, maar voor grotere sprongen moet je waarschijnlijk toch van werkgever switchen.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 16:55
En een update

Opleiding(en): Havo, CMD (niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: Sr. Systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, is wisselend per jaar afhankelijk van doelstellingen.
Pensioenregeling: Volledig pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 400 euro mobiliteitsvergoeding
Regio: N-H
Reistijd**: 1,15 uur enkele reis

Maandsalaris (bruto): 3100

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:27
Zojuist weer een verhoging gehad :)

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCITP
Werkgever: Grote ICT club
Huidige functie: Infrastructure Consultant

13/14e maand of winstuitkering: ja 4%
GSM: ja (mag prive gebruikt worden)
Leaseauto*: Leasevergoeding 850 (Honda Civic Hybrid)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS BusinessCard
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 30m

Maandsalaris (bruto): 2678

Computer says no

• Prx

Prx

Nadat we in juli reeds verblijd waren met een tussentijdse verhoging, had ik me al een beetje voorbereid op een wat lagere verhoging aan het einde van het jaar. Je kunt wel merken dat salarisverhogingen toch altijd een beetje willekeur lijken, aangezien de momenten van financiële groei gewoon niet overeen komen met de momenten waarop ik 'het geld heb verdiend'.

Maar ik denk dat ik weinig te zeuren heb met 173 euro bruto salarisverhoging verhoging in 12 maanden tijd. :)
Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:09:
Leeftijd: 25 26
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar 3 jaar
Werkgever: Grote Consultancy speler
Huidige functie: Consultant (Security)

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaars uitkering
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: 12,5% 13.0% (100% door werkgever betaald)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel fiscaal vriendelijke regelingen, onkostenvergoedingen, ruime opleidingsmogelijkheden
Regio: Utrecht Den Haag
Reistijd: 60 minuten 90-120 minuten (enkele reis)

Maand salaris (bruto): 2551 2671 2724

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:40:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO 3, bezig met MBO 4 zelfstudie.
Werkgever: -
Huidige functie: Allround Automatiseerder

Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Nee, maar wel dienstauto die ik voor woon/werk en zakelijke reisjes kan gebruiken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op zorgverzekering
Pensioenregeling: 100%
Regio: Noord Nederland
Reistijd: 40 minuten enkel

Maand salaris (bruto): € 2428,00

Wat vinden jullie hier van ?
Ik denk dat je de reactie al kan raden... Je mag zeker niet klagen voor iemand met MBO3 een 22 jaar!
Als ik straks klaar ben met HBO ontvang ik dat bedrag nog niet, maar ik heb dan ook nog geen relevantie werkervaring.

Blijf lekker zitten waar je zit zou ik zeggen.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:26
Prx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:53:
Reistijd: 90-120 minuten (enkele reis)
Is dat niet een beetje veel? Zo ben je elke dag 3 tot 4 uur bezig met verplaatsing. Hebben ze geen klanten in de buurt? Wel mooi gestage groei van salaris.

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 04-02-2012 18:29 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Prx

Prx

mekkieboek schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Is dat niet een beetje veel? Zo ben je elke dag 3 tot 4 uur bezig met verplaatsing. Hebben ze geen klanten in de buurt? Wel mooi gestage groei van salaris.
Voor de huidige opdracht had ik dat nog over. Nu zijn we echter 7 maanden verder en weegt de uitdaging niet meer op tegen de reistijd. Binnenkort dus maar eens kijken voor iets anders inderdaad. :)

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Vanmorgen onderstaande bod geaccepteerd en daarmee ben ik nu ook officeel toegetreden tot de arbeidsbevolking en is het lui lekker leventje als student toch echt voorbij! Desondanks erg zin in, is een leuk, jong en vlot bedrijf. De functie is niet een gebied waar ikzelf in eerste instantie in dacht maar desondanks naar mijn mening toch zeer interesant, tevens zit de groei er al direct bij in gebouwd! Zijn nog een aantal zaken te bespreken qua voorwoorden (voornamelijk pensioen!) maar het volgende is al zeker:

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO Business Adminisration: Business and ICT
Werkervaring: 0 relevante, wel totaal 2 tot 2,5 jaar aan ervaring door stages en scripties cq onderzoeken bij bedrijven en 9 jaar aan diverse bijbaantjes
Werkgever: ICT bedrijf in Groningen
Huidige functie: Application packager / Virtualization; in eerste instantie voornamelijk opleiding en daardoor het "hands-on" technische gedeelte en naarmate de kennis hierin word opgedaan dan schuift dit steeds meer door naar een consultancy functie op Application packaging / Virtualization gebied.

13/14e maand of winstuitkering: Niet zover ik op de hoogte ben
Laptop: staat nog open ter bespreking, gezien de opzet van het kantoor (voornamelijk docking stations) lijkt mij het wel
GSM: staat nog open ter bespreking (ik ga uit van niet)
Leaseauto*: vooralsnog niet maar zodra het opleidingsgedeelte is afgerond en de functie meer doorschuift naar consultancy dan komt er een leaseauto bij
Pensioenregeling: Wordt nog besproken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding tot max 283, verder niet zoveel bijzonders
Reistijd**: 15 tot 20 minuutjes op de fiets (auto of bus ongeveer even lang)

Maandsalaris (bruto): 2200 euro met vastgelegde groei naar minstens 2300 euro na 6 maand

[ Voor 3% gewijzigd door Bad_Boy op 06-02-2012 12:11 ]

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• jroz2001
  • Laatst online: 04-11 15:58
Opleiding(en): HBO - Commerciële Economie
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar relevant, 1 jaar niet-relevant
Werkgever: Internetbureau
Huidige functie: Consultant

Laptop: Tsja... Een laptop van 4 jaar oud waar niets zelf op te installeren is.
GSM: Android smartphone van € 250,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1 wachtdag, ziekteperiode slechts 70% betaald. Volledige reiskostenvergoeding (OV). Mogelijkheid om in werktijd/ op kosten van de zaak, cursussen te volgen ter verbetering van functioneren.
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 45 minuten enkeltje

Maand salaris (bruto): 2350

Tevreden? Eigenlijk niet, zowel wat betreft primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden. Echter bevalt de baan zelf wel prima, wat ik toch belangrijker vind. Wat vinden jullie van deze arbeidsvoorwaarden?

[ Voor 0% gewijzigd door jroz2001 op 06-02-2012 13:52 . Reden: typo ]

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 08:38
Aantal weken geleden al mijn nieuwe arbeidsvoorwaarden neergezet hier. Afgelopen woensdag begonnen en kwam er achter dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Woensdag begin ik bij mijn nieuwe werkgever, dus ik heb het 5 werkdagen volgehouden, haha.

Nieuwe voorwaarden:

Opleiding(en):: MBO+ IT
Certificaten: SharePoint 2007, SharePoint 2010, MCT (Microsoft Certified Trainer)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Projectenorganisatie

13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en winstuitkering
GSM: iPhone of Windows Phone
Leaseauto: 975,- budget
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 4.000

Flickr

• m3gA
tommyz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:14:
Aantal weken geleden al mijn nieuwe arbeidsvoorwaarden neergezet hier. Afgelopen woensdag begonnen en kwam er achter dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Woensdag begin ik bij mijn nieuwe werkgever, dus ik heb het 5 werkdagen volgehouden, haha.

Nieuwe voorwaarden:

Opleiding(en):: MBO+ IT
Certificaten: SharePoint 2007, SharePoint 2010, MCT (Microsoft Certified Trainer)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Projectenorganisatie

13/14e maand of winstuitkering: 13 maand en winstuitkering
GSM: iPhone of Windows Phone
Leaseauto: 975,- budget
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 4.000
Ik zie dat je MCT bent.. klopt het dat je 350 euro per jaar voor die titel moet betalen? Mooi salaris trouwens.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 08:38
Thanks! Ja, jaarlijkse contributie van 360,- euro en je moet in het bezit zijn van de technische certificaten die je nodig hebt voor de betreffende trainingen die je wilt geven.

Flickr

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:55
Zo hier ook weer de beoordelingsronde voorbij.

Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niveau 4 & HBO Information Management
Certificaten: ITIL Foundation v3, Autonomy WorkSite Certified Systems Engineer
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: Technisch support.

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 2 x / jaar winstuitkering
GSM: iPhone
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding
Regio: Limburg
Reistijd: 20-30 minuten

Maand salaris (bruto): 2.310

Was voorheen 2200, heb er 5% bijgekregen.

Hopelijk ga ik dit jaar wat opleidingen volgen zoals SQL :-)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jroz2001 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:52:
Opleiding(en): HBO - Commerciële Economie
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar relevant, 1 jaar niet-relevant
Werkgever: Internetbureau

Laptop: Tsja... Een laptop van 4 jaar oud waar niets zelf op te installeren is.
GSM: Android smartphone van € 250,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1 wachtdag, ziekteperiode slechts 70% betaald. Volledige reiskostenvergoeding (OV). Mogelijkheid om in werktijd/ op kosten van de zaak, cursussen te volgen ter verbetering van functioneren.
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 45 minuten enkeltje

Maand salaris (bruto): 2350

Tevreden? Eigenlijk niet, zowel wat betreft primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden. Echter bevalt de baan zelf wel prima, wat ik toch belangrijker vind. Wat vinden jullie van deze arbeidsvoorwaarden?
Slechts 70% loon bij ziekte?? Klinkt alsof er bij dat bedrijf een hoog ziekteverzuim is danwel was. Ik zou er echt niet mee akkoord gaan. Het komt vanuit het bedrijf namelijk over alsof ze hun werknemers niet vertrouwen :/
En dan ook nog de eerste dag voor eigen rekening. Ik heb deze idiote regeling al lang niet meer voorbij zien komen. Is dit een onderhandelbaar onderdeel van je contract?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• jroz2001
Toen ik in dienst ging heb ik verzuimt te onderhandelen. Achteraf niet slim geweest. Laat het een les zijn voor de volgende keer. Deze regeling is niet onderhandelbaar. Ziekteverzuim op de afdeling was afgelopen jaar 0%. Binnen heel het bedrijf zo'n 3%. Niet echt hoog dus. 2 Jaar geleden is er overigens 1 wachtdag afgegaan :/. Ik heb niet het idee dat er 'vroeger' hoog ziekteverzuim was. Ik ben zelf dan nooit ziek, maar dit soort regelingen hebben dus ook als gevolg dat ik gewoon naar m'n werk ga als ik ziek ben, tenzij ik echt niet op m'n benen kan staan. En als gevolg dat ik inderdaad minder vertrouwen in het bedrijf heb ;).

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dat soort ziekteverzuimregelingen verwacht je eerder bij bedrijven die lopende bandwerk verzorgen, supermarkten, distributiecentra en ander lager ongeschoolde banen.

Dit dus.

• Prx

Prx

offtopic:
Vandaag was op BNR ook een item te horen over het hoge ziekteverzuim onder medewerkers, omdat zij zich niet gelukkig voelen in hun werkomgeving. Het betrof dan niet alleen medewerkers die werk verrichten op een wat lager niveau, maar over de gehele linie. Het is voor een werkgever natuurlijk een ideaal middel om je in te dekken met wachtdagen en een verlaagd loon bij ziekte, maar het is mijns inziens een volledig belachelijke regeling

Brief afstoffen. Vooral met dat soort belachelijke secundaire voorwaarden zou ik echt verder gaan kijken. Ik snap overigens ook al niet waarom men toch altijd van die oude hardware krijgt die volledig is dichtgetimmerd. Het ondersteunt de medewerker voor geen meter in het uitoefenen van zijn werkzaamheden. Het BYOD concept moet daar zeker niet in de mond genomen worden want dan slaan ze vast stijl achterover van de "risico's".

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-11 21:41
Nyarlathotep schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:24:
[...]

Slechts 70% loon bij ziekte?? Klinkt alsof er bij dat bedrijf een hoog ziekteverzuim is danwel was. Ik zou er echt niet mee akkoord gaan. Het komt vanuit het bedrijf namelijk over alsof ze hun werknemers niet vertrouwen :/
En dan ook nog de eerste dag voor eigen rekening. Ik heb deze idiote regeling al lang niet meer voorbij zien komen. Is dit een onderhandelbaar onderdeel van je contract?
Vind ik anders een prima regeling, sommige werknemers zijn echt ieder jaar 3 weken ziek en anderen nooit. Beetje raar imo dat iemand die dan 15 dagen minder heeft gewerkt evenveel dagen krijgt uitbetaald.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 17:09

André

Analytics dude

Het Fantoom schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:12:
[...]

Vind ik anders een prima regeling, sommige werknemers zijn echt ieder jaar 3 weken ziek en anderen nooit. Beetje raar imo dat iemand die dan 15 dagen minder heeft gewerkt evenveel dagen krijgt uitbetaald.
Idd, al kun je het ook anders inkleden. Gewoon een bonus van 500 euro klaarzetten, en bij elke dag dat je ziek bent gaat er 100 af. Dan gaat het niet van je basis salaris af en kijken mensen er al heel anders tegenaan.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
Ik vind de suggestie dat je iemand die ziek is minder betaalt te gek voor woorden.

Niet alleen loop je daarmee het risico dat iemand ziek naar het werk komt en (1) zichzelf daarmee nog verder van huis helpt, (2) de rest aansteekt, zal iemand die ziek is ook ondermaats presteren buiten eigen schuld om.

Een sociaal systeem waarbij de werknemer wordt beschermd (financieel en medisch gezien) is daarom bij uitstek gewenst. Daarentegen moet je wel er op toezien dat het niet wordt misbruikt en misbruik hard aanpakken.

Een bonus dient ervoor te zijn om goed presteren te belonen. Al ben je een maand per jaar ziek wil dat nog niet zeggen dat je minder presteert dan iemand die altijd aanwezig is.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:36

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het Fantoom schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:12:
[...]

Lariekoek natuurlijk. Ziek is ziek. En werknemers die de boel in de maling nemen houdt je toch. Maar bij een gezond bedrijf is het ziekteverzuim hoe dan ook laag. Dat merk ik hier ook.
Bonus bij niet ziek zijn is te triest voor woorden, want daar benadeel je de mensen mee die een mindere gezondheid hebben. En mensen die met griep toch op kantoor rondlopen, daar heb je écht veel aan :|

En bovendien, iemand die 15 dagen minder werkt kan nog steeds net zo veel, zo niet meer werk verzetten dan willekeurige collega's.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb ook wel eens van een regeling gehoord waarbij je ieder kwartaal dat je niet ziek was je een vrije dag kreeg. Deze moest je dan wel in het volgende kwartaal opnemen. Lijkt mij ideaal eigenlijk. Voor mij makkelijk praten want de laatste keer dat ik ziek was was 2 jaar geleden.

• jroz2001
TrailBlazer schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:11:
Ik heb ook wel eens van een regeling gehoord waarbij je ieder kwartaal dat je niet ziek was je een vrije dag kreeg. Deze moest je dan wel in het volgende kwartaal opnemen. Lijkt mij ideaal eigenlijk. Voor mij makkelijk praten want de laatste keer dat ik ziek was was 2 jaar geleden.
Dan krijg je weer wat Nyarlathotep zei: werknemers met mindere gezondheid worden dan benadeeld. Ik denk dat er zat mensen zijn die regelmatig ziek zijn, maar toch meer/ beter werk verrichten dan mensen die om 5 over 9 binnen komen stappen: eerst een kwartier bij de koffieautomaat blijven hangen, vervolgens om half 11 nog een keer, tussendoor misschien een paar mailtjes beantwoorden (inclusief prive), even op zoek gaan naar een vakantiebestemming en dan is het alweer 12 uur. Tot 1 uur pauze houden, en tussen de middag 'een paar dingetjes doen', en eind van de dag net zoveel hebben uitgevoerd als die werknemer die ziek is, in een halve dag doet. Op deze manier krijgt die werknemer die 'lekker rustig aan doet' nog een beloning in vakantiedagen? Dat heeft die helemaal niet verdiend... Die zieke werknemer wel, die heeft werk verricht in 3 weken waar andere 5 weken voor nodig hebben. Ja, hij was een dagje ziek, maar zijn functioneren is daardoor niet beïnvloed.

• Loev
God wat een zwart-wit gedrag weer zeg... Wanneer je ziek bent dan ben je ziek. <punt> Een goede manager heeft het door wanneer iemand te vaak ziek is en die wordt daar echt wel op aangesproken. Gelukkig kan ik thuiswerken wanneer ik verkouden ben, ik wil de collega's niet aansteken en geen onsmakelijk blik geven wanneer ik voor de zoveelste keer mijn neus snuit.

Back on topic please!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Is het niet tijd om deze discussie te stoppen of af te splitsen?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Nou inmiddels naderen de onderhandelingen hun einde.
Best een getouwtrek, maargoed beter vooraf alles bespreken dan achteraf spijt.

Het gaat er als volgt uitzien;
Leeftijd: 27 (28 in mei, begin 1 april)
Opleiding: MBO
Ervaring: 12 jaar (9 jaar als freelancer/zzp)
Certificaten: nog te behalen op hun kosten/tijd MCPD/MCTS
Winstuitkering: ja
Telefoon: Nee
Auto: Nee
Pensioen: Nee
Uren: 40
Reistijd: 5 min fietsen

Start toch op €4000,- bruto.
Na 6 maanden een evaluatie, functioneer ik goed komt er €250 bij.
Per certificaat komt er €200 bij.
Dus na behalen certificaat en goed functioneren kom ik op mijn gevraagde €4650.
Na 2 jaar goed functioneren kan ik op €5000 uitkomen.

Al met al is het reëel wat ze bieden en ook voor mij werkt de beraamde groei heel motiverend.

De secundaire voorwaarden zijn wat miniem, dus enkel het bruto salaris moet het "waard" zijn.

Tevens is de groei volledig afhankelijk van mijn functioneren, zo mag het ook zijn wat mij betreft.

Wat houdt ik netto over denken jullie?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 20:21
Dat is nooit te zeggen, dat is afhankelijk van je aftrekposten etc, maar ik zou zeggen 2000-2500,-
Ik vind het trouwens erg veel voor iemand met MBO en geen certificaten...

[ Voor 27% gewijzigd door FireDrunk op 07-02-2012 11:58 ]

Even niets...

Verwijderd

FireDrunk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:58:
Dat is nooit te zeggen, dat is afhankelijk van je aftrekposten etc, maar ik zou zeggen 2000-2500,-
Ik vind het trouwens erg veel voor iemand met MBO en geen certificaten...
Wat voor aftrekposten zou ik kunnen hebben?

Ik ben me bewust dat het veel is.
Echter verdien ik als freelancer netto al meer dan 4K. (gem. laatste 5 jaar).
Ik heb dan wel geen certificaten; mijn portfolio spreek voor zich.
Tevens hebben ze een code review gedaan op enkele recente projecten.
De kennis is er zeker en ik blink uit in klantervaring/communicatie, aansturen mensen, zelfstandig werken.

Zij willen het betalen voor mij na het zien van mijn CV, portfolio, code en gevoerde gesprekken alsmede referenties. Het is een ervaren bedrijf en ze zijn niet gek, ik ben het waard. (athans zo verkoop ik mezelf en vinden zij dat).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 12:04 ]

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
@predatorNL doe je dit vanuit je eigen bedrijf of is dit in loondienst?
Pensioen is toch gewoon verplicht in NL zou je zeggen.

Verwijderd

Wceend schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:59:
@predatorNL doe je dit vanuit je eigen bedrijf of is dit in loondienst?
Pensioen is toch gewoon verplicht in NL zou je zeggen.
Ik ga van freelancer weer in loondienst.
Na 9 jaar ben ik het wel een beetje beu om door heel Nederland projecten te voeren, acquisitie en toch een stukje onzekerheid.
Prive vorig jaar (te)veel meegemaakt waardoor mijn kijk op 60+ uur p/w is veranderd.
Tevens bezig met aankoop huis en zwangere vriendin.

Dus een goed inkomen verdienen in 40 uur en tussen de middag lekker thuis met vrouw en kind eten klinkt me als muziek in de oren! Dat is dan ook de reden om de komende jaren in loondienst te gaan.
Na 5 jaar kunnen we altijd weer eens kijken of ik niet weer iets anders kan doen.

Dan is de spannendste tijd wat betreft de hypotheek en baby voorbij en ben ik gecertificeerd en wel.
Maar mocht het goed klikken zie ik ook geen reden om niet gewoon lekker lokaal te blijven werken. (dan zou ik weer ruim boven de 5000K moeten zitten.)

• stin
  • Niet online
Wat zijn de criteria die vaststellen of je goed functioneert. Als daar een aantal subjectieve criteria tussen zitten, kunnen ze je natuurlijk flink naaien :)

• Xanaroth
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:56:
Nou inmiddels naderen de onderhandelingen hun einde.
Best een getouwtrek, maargoed beter vooraf alles bespreken dan achteraf spijt.

Het gaat er als volgt uitzien;
Leeftijd: 27 (28 in mei, begin 1 april)
Opleiding: MBO
Ervaring: 12 jaar (9 jaar als freelancer/zzp)
Certificaten: nog te behalen op hun kosten/tijd MCPD/MCTS
Winstuitkering: ja
Telefoon: Nee
Auto: Nee
Pensioen: Nee
Uren: 40
Reistijd: 5 min fietsen

Start toch op €4000,- bruto.
Na 6 maanden een evaluatie, functioneer ik goed komt er €250 bij.
Per certificaat komt er €200 bij.
Dus na behalen certificaat en goed functioneren kom ik op mijn gevraagde €4650.
Na 2 jaar goed functioneren kan ik op €5000 uitkomen.

Al met al is het reëel wat ze bieden en ook voor mij werkt de beraamde groei heel motiverend.

De secundaire voorwaarden zijn wat miniem, dus enkel het bruto salaris moet het "waard" zijn.

Tevens is de groei volledig afhankelijk van mijn functioneren, zo mag het ook zijn wat mij betreft.

Wat houdt ik netto over denken jullie?
Auch, slecht onderhandeld denk ik. Niks met pensioen of enige vorm van secundaire voorwaarden. Dat gaat je nog een aardige slok kosten.
Netto zul je (volgens online calculator) rond 3200 uitkomen. Echter zul je zelf dat pensioen moeten gaan opbouwen. Dat zal je ook nog paar honderd gaan kosten per maand. Zal me niks verbazen als je eindigt richting een 2600-2750.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Myrdreon schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Zal me niks verbazen als je eindigt richting een 2600-2750.
Wat zeer netjes is gezien je leeftijd maal 100 het bruto bedrag is waar je met een HBO/WO diploma op kan rekenen de eerste jaren ;)

Verwijderd

stin schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:25:
Wat zijn de criteria die vaststellen of je goed functioneert. Als daar een aantal subjectieve criteria tussen zitten, kunnen ze je natuurlijk flink naaien :)
Daar zit inderdaad een grijs gebied.
Het gaat er in de eerste instantie om dat ik de projecten goed kan opzetten/uitwerken en tevreden klanten heb.
Daarnaast moet ik ruim declarabel zijn voor 32 uur (8uur studie de eerste jaren).

Na 6 maanden moet ik dan op 4250 komen (zonder certificaten) puur wanneer ik goed ingewerkt ben en met de rest meekan (snelheid, goede code dus weinig rework). Hier heb ik vertrouwen in omdat ik gewoon goed kan programmeren en als freelancer niets anders gewend ben dan inwerken ;P

Verwijderd

[...]

Auch, slecht onderhandeld denk ik. Niks met pensioen of enige vorm van secundaire voorwaarden. Dat gaat je nog een aardige slok kosten.
Netto zul je (volgens online calculator) rond 3200 uitkomen. Echter zul je zelf dat pensioen moeten gaan opbouwen. Dat zal je ook nog paar honderd gaan kosten per maand. Zal me niks verbazen als je eindigt richting een 2600-2750.
Ik doe nu ook al 9 jaar niets aan pensioen. Ik heb wel veel spaargeld en een koophuis.
Persoonlijk interesseert pensioen mij geen reet.
Over 30 jaar hoef ik niets meer te betalen voor mijn huis, heb ik nog meer spaargeld.
Tevens moet ik dan nog zeker 5+ jaar werken/sparen (immers geen kosten meer: geen hypotheek, kinderen al jaren uit huis).
Mijn vrouw heeft dan wel AOW (ik ook een heel kleintje).
Van het spaargeld kan ik dan makkelijk leven, en wil ik mijn laatste jaren nog vet leven verkoop ik het huis.
Het huis is dan ook veel te groot voor 2 oudjes. En waarom 100den euro's p/m betalen? misschien leef ik niet meer, misschien is er wel geen pensioenfonds (stuk nu immers ook onder gigantische druk).
Liever meer loon nu en gewoon lekker sparen (dus eigenlijk pensioen in eigen beheer en niet in Griekenland :P)

edit: waar staat die calculator btw?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14
[...]
Het zou mij zeer sterk verbazen dat zijn evt pensioeninleg 3200-2600=600 netto, bij 42% schaal dus meer dan 1000,- bruto per maand zal zijn. Het zal maximaal ongeveer de helft hiervan zijn bij een salaris van 4K.
Daarnaast heeft ie natuurlijk binnen no-time die certificaten gehaald en weer een extra 400,=/maand.

Al met al zeker niet 'Auch, slecht onderhandeld', al zal hij natuurlijk wel aardig wat inleveren in vergelijking met zijn ZZP-inkomsten voor dit stukje 'zekerheid' (en een stuk dichter bij huis).
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:30:
Deze bijvoorbeeld : http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 07-02-2012 13:58 ]

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:57:
[...]

Het zou mij zeer sterk verbazen dat zijn evt pensioeninleg 3200-2600=600 netto, bij 42% schaal dus meer dan 1000,- bruto per maand zal zijn. Het zal maximaal ongeveer de helft hiervan zijn bij een salaris van 4K.
Daarnaast heeft ie natuurlijk binnen no-time die certificaten gehaald en weer een extra 400,=/maand.

Al met al zeker niet 'Auch, slecht onderhandeld', al zal hij natuurlijk wel aardig wat inleveren in vergelijking met zijn ZZP-inkomsten voor dit stukje 'zekerheid' (en een stuk dichter bij huis).

[...]

Binnen 1 a 2 jaar heb ik dus mijn certificaten betaald gehaald. De kosten zijn niet enorm, maar de tijd die ik leer krijg ik gewoon betaald.
Daarnaast zit ik dan op 4650 bruto, voor 40 uur.
Dat is netto best wat minder, maar scheelt ook 80 uur per maand (!).
Dus in verhouding lever ik niet eens zo gek veel in en is ze keuze om minder te werken heel bewust.

Ik ben enorm verwend om op mijn leeftijd met mijn opleiding al "genoegen" kan nemen met 4650 :)

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:38

Lapras

Ice beam

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Ik doe nu ook al 9 jaar niets aan pensioen. Ik heb wel veel spaargeld en een koophuis.
Persoonlijk interesseert pensioen mij geen reet.
Over 30 jaar hoef ik niets meer te betalen voor mijn huis, heb ik nog meer spaargeld.
Tevens moet ik dan nog zeker 5+ jaar werken/sparen (immers geen kosten meer: geen hypotheek, kinderen al jaren uit huis).
Mijn vrouw heeft dan wel AOW (ik ook een heel kleintje).
Van het spaargeld kan ik dan makkelijk leven, en wil ik mijn laatste jaren nog vet leven verkoop ik het huis.
Het huis is dan ook veel te groot voor 2 oudjes. En waarom 100den euro's p/m betalen? misschien leef ik niet meer, misschien is er wel geen pensioenfonds (stuk nu immers ook onder gigantische druk).
Liever meer loon nu en gewoon lekker sparen (dus eigenlijk pensioen in eigen beheer en niet in Griekenland :P)

Dit zijn slechte redenen om niet voor je pensioen te sparen.

Je stelt dat je geld in je huis steekt, wat een verstandige keuze is, maar tegelijkertijd ook een gok op dat de huizenmarkt dan nog functioneert zoals hij doet en jouw huis nog waard is wat het is. Wat als je huis reeel niet in waarde stijgt? Wat als je een enorme schade aan je huis hebt die de verzekering niet dekt?

Je geeft aan dat je spaart, maar het rendement hierop is minimaal. Het is immers veilig (tot 100.000 euro per bank) dus je verdient er vrij weinig op. Weet dat van een gemiddelde pensioenregeling het uiteindelijke inkomen voor 80% bestaat uit rendement en voor 20% uit inleg. Dat rendement verdien je tijdens je opbouwperiode, maar ook na je pensioendatum. Je pot met pensioengeld blijft immers geinvesteerd en dus rendement genererend.

Pensioenfondsen beleggen jouw geld en verdienen daar een bepaald rendement op. Dit doen ze door te beleggen in producten die voor individuen niet beschikbaar zijn en kunnen risico's afdekken die jij niet kan verzekeren. Hoewel de producten verre van ideaal zijn, is het nog altijd beter dan geld opzij zetten en denken dat je er wel uit komt.

'Misschien leef ik dan wel niet meer' is inderdaad een valide stelling, maar is het niet veel erger als je straks nog wel leeft en je zonder geld zit?

Pensioen is de belangrijkste arbeidsvoorwaarden na het loon. Steek er geld in, maar steek er vooral tijd in om goed uit te zoeken wat een goede regeling is. Er is een opkomst van 'goedkope' producten waar nog veel aan ontbreekt, maar die in ieder geval lage kosten hebben, wat al veel oplevert. Zet daar wat geld weg. Voor je eigen bestwil en ook voor dat van je geliefde en/of kinderen.

Verwijderd

Ik gok er toch op dat huizen over 30 jaar minstens hetzelfde waard zijn.
Maar ik kan wel zien wat jij bedoeld met je argumenten wat pensioen betreft.
Daar zal ik dan toch maar eens wat over gaan lezen. ;)

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, als je een huis hebt afbetaald heb je wel veel lagere maandelijkse lasten in ieder geval :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

...en dan kom je erachter dat je fundering rot is of de grond vervuild is, hetgeen niet door enige verzekering wordt gedekt en waarvoor ook niemand (realistischerwijs) aansprakelijk kan worden gesteld, en dat je eventjes 120.000 mag ophoesten. Daar gaat je pensioenpot.

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Leeftijd: 23
Certificaten: ITIL + Prince foundation
Werkervaring: kleine 2 jaar
Huidige functie: verkoop binnendienst

13/14e maand of winstuitkering: bonus op basis van targets
Leaseauto*: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid tot cursussen op kosten en in tijd werkgever, diverse kortingsregelingen verschillende producten
Reistijd**: klein half uurtje (motor)

Maandsalaris (bruto): € 2.300

Vind het zelf best netjes voor een eerste baan na de studie, waar ik zonder relevante werkervaring binnen ben gekomen...

• WoKo
  • Laatst online: 30-10 18:52
Mijn eerste lijstje

Opleiding(en): HBO - Technische Informatica
Werkgever: Embedded PC markt (Hardware / Software)
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: 8,3% eindejaars uitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Noord-Brabant
Reistijd**: 40 minuten met de auto

Bruto salaris: 2940,-

Ben bij deze werkgever begonnen op 2400,- ongeveer 2 jaar geleden. Was toen een stap terug. Maar belangrijkste is dat ik leuker werk ben gaan doen. Achteraf een goede zet geweest. Vorig jaar 10% er bij en Dit jaar 7% erbij.

Denk dat dit mooi in de lijn is met andere HBO'ers hier op GOT.

Verwijderd

Certificaten: ITILv2 Foundation, ASL foundation, BiSL foundation, Prince2 Foundation, VCP(3,4 en 5). Heb nog tig andere cursussen gedaan, zonder examen meestal (als ze er al waren, maatwerk cursussen vaak)
Huidige functie: Technisch Consultant (infra) bij een software huis

13/14e maand of winstuitkering: on target incentive, afhankelijk van eigen resultaten en van bedrijf
Laptop: ja, standaard werkplek/PSU
GSM: ja, standaard werkplek/PSU
Leaseauto: ja, budget van 800 inc brandstof
Pensioenregeling: ja, hoe die is opgebouw geen idee. Met 28 jaar vind ik het momenteel nog niet interessant, moet toch nog minimaal 39 jaar werken.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: weinig spannends, ruimte tot opleiding is er (als IT bedrijf moet je wel investeren in je personeel vind ik)
Reistijd: Half uurtje met auto

Maandsalaris (bruto): € 3.200

• 418O2
  • Laatst online: 11:47
Pensioenregeling: ja, hoe die is opgebouw geen idee. Met 28 jaar vind ik het momenteel nog niet interessant, moet toch nog minimaal 39 jaar werken.
dat heb je helemaal zelf in de hand. Als jij op je 60e wil stoppen kan dat best.

Ik ben 26 maar ben blij dat ik het al wel geregeld heb. Stel dat je bijvoorbeeld overlijdt, dan heeft je eventuele partner gewoon inkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2012 17:08 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lapras schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
[...]

(...)

Je geeft aan dat je spaart, maar het rendement hierop is minimaal. Het is immers veilig (tot 100.000 euro per bank) dus je verdient er vrij weinig op. Weet dat van een gemiddelde pensioenregeling het uiteindelijke inkomen voor 80% bestaat uit rendement en voor 20% uit inleg. Dat rendement verdien je tijdens je opbouwperiode, maar ook na je pensioendatum. Je pot met pensioengeld blijft immers geinvesteerd en dus rendement genererend.

Pensioenfondsen beleggen jouw geld en verdienen daar een bepaald rendement op. Dit doen ze door te beleggen in producten die voor individuen niet beschikbaar zijn en kunnen risico's afdekken die jij niet kan verzekeren. Hoewel de producten verre van ideaal zijn, is het nog altijd beter dan geld opzij zetten en denken dat je er wel uit komt.
Gelul van de bovenste plank. Als we de afgelopen jaren iets hebben gezien dan is het wel dat institutionele beleggers net als gewone beleggers ook een negatief rendement kunnen draaien. Er is geen enkele garantie dat geld dat je nu in een pensioenfonds stopt er over 40 jaar ook weer uit komt. Juist nu, nu er niet alleen niet geïndexeerd wordt maar veel fondsen waarschijnlijk zullen moeten gaan korten, zou je verwachten dat mensen zich daar meer bewust van zijn. Spaargeld rendeert trouwens ook van nu tot na zijn pensioen en niets weerhoudt hem ervan dat spaargeld zelf te beleggen, dus dat zijn geen argumenten om voor deelname te kiezen. Het enige verschil is dat je met een pensioenfonds nooit meer uit kan stappen.
Lapras schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:17:
[...]

Je stelt dat je geld in je huis steekt, wat een verstandige keuze is, maar tegelijkertijd ook een gok op dat de huizenmarkt dan nog functioneert zoals hij doet en jouw huis nog waard is wat het is. Wat als je huis reeel niet in waarde stijgt? Wat als je een enorme schade aan je huis hebt die de verzekering niet dekt?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:03:
...en dan kom je erachter dat je fundering rot is of de grond vervuild is, hetgeen niet door enige verzekering wordt gedekt en waarvoor ook niemand (realistischerwijs) aansprakelijk kan worden gesteld, en dat je eventjes 120.000 mag ophoesten. Daar gaat je pensioenpot.
Ja, en wat als hij wel meedoet met een pensioenfonds en deze situatie doet zich voor? Met andere woorden, hoe is deelname aan een pensioenfonds een oplossing voor het door jullie geschetste probleem :?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

418O2 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:07:
[...]

dat heb je helemaal zelf in de hand. Als jij op je 60e wil stoppen kan dat best.

Ik ben 26 maar ben blij dat ik het al wel geregeld heb. Stel dat je bijvoorbeeld overlijdt, dan heeft je eventuele partner gewoon inkomen.
Hell, ik ben 23 en mijn pensioen is al in gang gezet.
Voordeel is dat ik praktisch niets hoef te betalen. Werkgever legt maximaal in en ik "normaal". Kost me netto per maand nog geen 10 euro.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Osxy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:35:
[...]

Hell, ik ben 23 en mijn pensioen is al in gang gezet.
Voordeel is dat ik praktisch niets hoef te betalen. Werkgever legt maximaal in en ik "normaal". Kost me netto per maand nog geen 10 euro.
Er wordt wel het eea (collectief) geregeld, kost me ook geen zak (WIAA hiaat wordt wel meegenomen zie ik op m'n loonstrook). Maar wat het precies is en wat het rendement is, geen idee. Krijg eens per jaar twee hele dikke enveloppen, een van de standaard polis en de andere van het bijsparen. Standaard regeling schijnt goed te zijn hier hoor ik.

Verwijderd

@Cocytus: Jij bedoeld wat ik begrijp :)

• Xanaroth
sverzijl schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:57:
[...]

[...]

Hij krijgt 4000 (en oplopend) bruto. Dat is ~3200 netto. Pensioen gaat niet via werkgever, dus je moet alles zelf doen. 600 = 600, niks bruto/netto korting zoals wanneer via je werkgever wordt gedaan. Dus waar het voor jou+werkgever 600 is (geheel of gedeeltelijk werkgever) waarbij eigen deel voor belasting is gaat niet op. Misschien dat je wat via belasting kan aftrekken, maar dat zie je waarschijnlijk pas aan het einde van het jaar terug.

Verder, wat betreft pensioen, het gaat niet alleen om nu/later. Als je overlijd zorgt het pensioenfonds voor geld, ook wanneer je nog maar weinig hebt opgebouwd. Blijven partner en kind tenminste achter met wat geld zodat alles goed komt. Ook is het niet afhankelijk van hoe oud je wordt. Heb je 'pech', wordt je 110, zit je 20-30 jaar letterlijk achter de geraniums in het verzorgingstehuis want je kan niks meer betalen hoe gezond je misschien ook bent.
Ook vastgoed waarde is eng op het moment. Grote kans dat het over 30 jaar evenveel waard is als nu. Maar door die 30 jaar inflatie is dat toch een heel stuk minder geworden... Daarbij, ouder huis betekend meestal meer onderhoud. Dus dat spaargeld zal voor steeds groter deel ook in het huis moeten om de waarde vast te houden bij eventuele verkoop. Maar dat zie je dan niet terug - het zijn kosten, niet inruil van spaargeld voor vastgoed waarde.

Als je zoveel zorgen hebt over later, doe dan minimaal pensioen (enkel werkgever deel bijvoorbeeld) en spaar zelf ernaast. Dat is pas slim, risico's spreiden. Alles in pensioenfonds is net zo slim als alles zelf doen, het foutje dat het fonds maakt kun je zelf ook maken en dan ben je niet beter af. Als tweaker moet je toch waten dat 1 HDD prima werkt maar 2 stuks in RAID 1 heel stuk betrouwbaarder is... Geldt voor meer dan alleen je PC.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 07-02-2012 20:16 ]

Verwijderd

Hoe kom jij toch op 3200 netto? Ik haal in geen enkele tool meer dan 2700.
Voor overlijden hebben we een OVR.
Maar zoals ik al zei zal ik wel eens goed naar (gedeeltelijk) pensioen kijken.
Pagina: 1 ... 48 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]