Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.078 views

Onderwerpen

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
edit: iemand anders was me al voor...

[ Voor 93% gewijzigd door _Arno_ op 06-01-2012 14:29 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-11 09:52
Jeroen V schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 06:57:
[...]

En we zijn ook een crisis verder waardoor de lonen (zeker voor starters) behoorlijk onder druk zijn komen te staan. 4 jaar geleden was het een echt werknemersmarkt; je kon zo ongeveer alles vragen. Ik ben zelf ook 4 jaar geleden met mijn huidige baan begonnen, en ik kreeg na het het plaatsen van mijn CV op de verschillende vacaturesites binnen 2 dagen ongeveer 50 uitnodigingen voor een gesprek. Na 2 weken had ik 3 concrete voorstellen voor mijn neus liggen waar ik uit kon kiezen.

Maar de tijden zijn veranderd, werkgevers hebben het nu voor het zeggen want er is keuze genoeg. De bedragen die je noemt waren een jaar of vier inderdaad niet vreemd, maar nu mag je als startende HBO-er genoegen nemen met 2000 bruto...

[...]

:D

[...]

Ik denk dat dat heel verstandig is. Op langere termijn heb je daar voordeel van.

[...]

Bij de meeste detacheerders kan je kiezen om geen leaseauto te nemen, en het leasebedrag uit te laten keren. Ik zie de leaseauto eerlijk gezegd ook als beloning aangezien ik geen auto zelf hoef te kopen. (en daar krijg ik dan ook een 'mooie' bijtelling op mijn loonstrookje voor :))
Ik denk dat ik mijn laatste zin verkeerd verwoord heb. Ik bedoelde te zeggen dat de werkgever mijn auto niet hoeft te zien als beloning aangezien ik die nodig heb voor mijn werk en er een fiscale bijtelling voor betaal. ik kan er inderdaad voor kiezen om het uit te laten keren als mobiliteitsvergoeding waarvan ik zelf mijn treinkaartjes of een eigen auto van kan bekostigen. Dit is naar mijn idee geen serieuze optie omdat ik er niet van uit kan gaan dat mijn opdrachtgever altijd goed bereikbaar is met het openbaar vervoer. Pas als mijn werkgever dat kan garanderen kan ik kiezen voor de trein.

Met de 40.000km die ik per jaar rijd is een eigen auto onderhouden naar mijn idee erg kostbaar.
In ieder geval kost het meer dan wat ik uitgekeerd krijg aan mobiliteitsvergoeding.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
Jeroen V schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 06:57:
En we zijn ook een crisis verder waardoor de lonen (zeker voor starters) behoorlijk onder druk zijn komen te staan. 4 jaar geleden was het een echt werknemersmarkt; je kon zo ongeveer alles vragen. Ik ben zelf ook 4 jaar geleden met mijn huidige baan begonnen, en ik kreeg na het het plaatsen van mijn CV op de verschillende vacaturesites binnen 2 dagen ongeveer 50 uitnodigingen voor een gesprek. Na 2 weken had ik 3 concrete voorstellen voor mijn neus liggen waar ik uit kon kiezen.

Maar de tijden zijn veranderd, werkgevers hebben het nu voor het zeggen want er is keuze genoeg. De bedragen die je noemt waren een jaar of vier inderdaad niet vreemd, maar nu mag je als startende HBO-er genoegen nemen met 2000 bruto...
Volgens mij heb jij gezien je recentste posts dit topic zeer selectief gelezen. Een HBO ICT-starter die minder dan 2000 euro per maand verdient? Die zijn zeer sporadisch te signaleren, ik volg dit topic al een jaar of twee en ik zou zeggen dat een gemiddelde HBO ICT-starter nog steeds op 2100-2500 zit. Ik heb dan ook zeker niet gesignaleerd dat de startsalarissen deze zgn. crisisjaren (crisis? welke crisis?) gedaald zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica, niet afgerond.
Certificaten: ASL
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Groot Transportbedrijf
Huidige functie: SAP Applicatiebeheerder

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 3 of 4% van jaar salaris. Weet het even niet meer zeker hoeveel het nou is.
Laptop: nee
GSM: ja, mag ook prive worden gebruikt. Whatsapp geblokkeerd.
Leaseauto: nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1e klas treinkaart voor heel Nederland.
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 55 minuten van deur tot werkplek

Maand salaris (bruto):2960

Tevens ook de mogelijkheid om van uit huis te werken.

Volgens mij mag ik wel tevreden zijn met het salaris.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Osxy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 23:19:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO 3 All-Round DTP
Certificaten: -
Werkervaring: 9 maanden relevante stage
Werkgever: Klein Marketing/Reclame/Advies Bureau
Huidige functie: Officieel All-Round DTP'er. Onofficieel stukje meer dan dat.

Vakantiedagen: 19 (bij 40 uur normale 25)
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: Bedrijfsauto voor zakelijke ritten.
Werkweek: 30 uur, flexuren
Pensioenregeling: Ja, maximaal door werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis drukwerk, mogelijkheid door te leren voor NIMA.
Land: Nederland
Regio: Noord Holland
Reistijd: 20min - auto of snorscooter
Reisvergoeding: 19ct p/km

Maand salaris (bruto): 1350 (schatting, moet loonstrook nog ontvangen in contract stond netto loon)

Voor een eerste baan zijn dit geen verkeerde begin getallen.
Pensionregeling vandaag bevestigd gekregen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Osxy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Pensionregeling vandaag bevestigd gekregen.
Beetje raar dat er in je contract een netto loon staat. Hoe kunnen zij nou weten dat jij elders geen inkomen hebt?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• appie1985
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Wanneer er tijdens een functioneringsgesprek gesproken wordt over salarisverhoging, hoe ga je ermee om? Accepteer je direct de aangeboden salarisverhoging of ga je onderhandelen?
En als je de salarisverhogingen van de afgelopen keren berekend, hoeveel euro/procent ben je gemiddeld de afgelopen jaren op vooruit gegaan?

Persoonlijk accepteer ik nooit het eerste bod omdat het simpelweg het eerste bod is. En aangezien het mij gelukt is de vorige keer 10% verhoging te krijgen, heb ik het dit keer ook om gevraagd. Uiteindelijk zijn we op 7,5% gekomen, waarover ik zeer tevreden ben. Maar dat zal mij niet tegenhouden om volgende keer 10%+ te vragen. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door appie1985 op 06-01-2012 23:12 . Reden: grammmaticale correctie ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ligt aan je uitgangspositie, wat verdien je, hoe functioneer je, hoe belangrijk ben je, hoe makkelijk zou je ergens anders aan de slag kunnen waar je leuker werk kan doen of meer kan verdienen...

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

RAILGUNNER schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:46:
[...]
Volgens mij heb jij gezien je recentste posts dit topic zeer selectief gelezen. Een HBO ICT-starter die minder dan 2000 euro per maand verdient? Die zijn zeer sporadisch te signaleren, ik volg dit topic al een jaar of twee en ik zou zeggen dat een gemiddelde HBO ICT-starter nog steeds op 2100-2500 zit.
Je vergeet even dat deze persoon ook een leaseauto heeft waardoor het bruto salaris ietsje lager is. Beetje lastig om een exacte inschatting te maken wat dat in dit specifieke geval aan salaris zou schelen, maar ik denk dat je toch wel op zo'n 300 euro bruto minimaal kunt rekenen. Dat zou dus betekenen dat het salaris zo rond de 2300 euro zou komen, en dat lijkt mij toch redelijk marktconform.

En ik denk niet dat ik selectief gelezen heb, hieronder zie je een lijstje met HBO-ers (uit het begin van deel 11) met niet al teveel werkervaring. Er zitten uitschieters bij, zowel naar boven als naar beneden, maar de meeste zitten pas op de 2300-2400 na een paar jaar werkervaring.
Opleiding(en): HBO Technisch Informatica (ben nog bezig) en hiervoor jaartje IMM gedaan
Werkervaring: 3.5 jaar
Leaseauto: nope
Werkweek: 40 uur
Maand salaris (bruto): € 2300

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO - Hogeschool Zuyd - 4 jaar Communicatie en multimedia design (diploma: ja)
Werkervaring: ca. 3 jaar
Maand salaris (bruto): 2800

Leeftijd: 21
Opleiding(en):MBO ict-beheer, MBO Applicatie ontwikkelaar niveau 4. HBO ICT Management & Security (Huidige opleiding)
Werkervaring:1,5 jaar relevante ervaring
Leaseauto: ja, type tot op dit moment onbekend
Werkweek:40 uur
Maand salaris (bruto):2150 (dus exclusief de overige vergoedingen)

Opleiding(en): Hbo Media Technology
Werkervaring: Stage
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur per week
Maand salaris (bruto): 1750

Leeftijd: 21 jaar
Opleiding: MBO4 Applicatie ontwikkelaar / HBO ICT P
Werkervaring: 3 jaar
Maand salaris(bruto): €2200

Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Maand salaris (bruto): 2200 bruto

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design
Certificaten: Geen
Maand salaris (bruto): 2300 bruto

Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Maand salaris (bruto): 2300 bruto

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hallo GoTers,

Ik verwacht in de komende maand mijn MBO-4 ICT beheer opleiding af te maken. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar als BBL'er gewerkt en ditzelfde bedrijf wil mij in ieder geval voor een half jaar houden. Nu moet ik ergens in de komende week dus ook over mijn nieuwe contract gaan onderhandelen.
Probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik kan vragen qua loon. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar voor het absolute minimum gewerkt, waarbij ik wel de opleidingskosten vergoed kreeg.

We kunnen dus spreken van 1.5 jaar werkervaring, VWO niveau, maar door omstandigheden slechts een MBO-4 diploma. Adviezen/suggesties voor wat ik zou kunnen vragen en wat ik minimaal zou moeten eisen?

De werkgever is een bedrijf in de online ticketing industrie en ik ben samen met een collega verantwoordelijk voor het geheel van netwerk en systeembeheer van 4 vestigingen, in Amsterdam, Groningen, Berlijn en Antwerpen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:33:
We kunnen dus spreken van 1.5 jaar werkervaring, VWO niveau, maar door omstandigheden slechts een MBO-4 diploma. Adviezen/suggesties voor wat ik zou kunnen vragen en wat ik minimaal zou moeten eisen?
Altijd ontzettend moeilijk om voor een ander te zeggen wat redelijk is als salaris. In het algemeen kan je denk ik zeggen dat een startsalaris voor MBO-4 rond de 1500 per maand ligt.

Je hebt inmiddels 1.5 jaar werkervaring, dus dan zou naar mijn mening zo'n 1650 a 1700 marktconform zijn. (nou loop ik het risico gezien bovenstaande postings dat mensen het er niet mee eens zijn ;))

In ieder geval succes met de onderhandelingen, en laat even weten wat hun aanbod uiteindelijk is...

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen V op 07-01-2012 16:30 ]

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Jeroen V schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Altijd ontzettend moeilijk om voor een ander te zeggen wat redelijk is als salaris. In het algemeen kan je denk ik zeggen dat een startsalaris voor MBO-4 rond de 1500 per maand ligt.
Je weet dat dat slechts 50 euro boven het minimumloon ligt? Ik ben reeds boven de 23 :)

Gezien mijn takenpakket lijkt het me dat ik best iets meer mag vragen, aangezien ik een groot deel van de tijd alleen verantwoordelijk ben voor het draaiend houden van de 4 kantoren.

edit: Ik weet ook niet of het een voor- of nadeel is dat mijn werkgever niet is aangesloten bij de werkgeversvereniging ICT.

[ Voor 9% gewijzigd door Tormbo op 07-01-2012 16:48 . Reden: aanvulling ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Je weet dat dat slechts 50 euro boven het minimumloon ligt? Ik ben reeds boven de 23 :)
Daar ligt ook zo'n beetje het begin voor MBO-er, op/rond het minimumloon. Net als HBO komt de groei pas in de jaren erna. Vergeet alleen niet dat je secundaire voorwaarden vaak wel wat beter zijn dan gewone minimumloon werkers. Denk aan reiskostenvergoeding, pensioen opbouw, vooruitzichten, trainingen, laptop/gsm/auto. Hangt ook allemaal van je werk af natuurlijk.
Wat betreft werkervaring, over het algemeen wordt alles voor je diploma niet meegenomen bij het salaris omdat het zo kort is (meestal 1-1,5 jaar van stages..) en over het algemeen niet vergelijkbaar omdat stage toch net iets anders is (iemand anders heeft altijd verantwoordelijkheid etc).

Ik denk dat je kan zeggen 1500-1700, waarbij 1700 slechte secundaire voorwaarden en 1500 bij goede voorwaarden.

[ Voor 33% gewijzigd door Xanaroth op 07-01-2012 17:30 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:33:
Hallo GoTers,

Ik verwacht in de komende maand mijn MBO-4 ICT beheer opleiding af te maken. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar als BBL'er gewerkt en ditzelfde bedrijf wil mij in ieder geval voor een half jaar houden. Nu moet ik ergens in de komende week dus ook over mijn nieuwe contract gaan onderhandelen.
Probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik kan vragen qua loon. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar voor het absolute minimum gewerkt, waarbij ik wel de opleidingskosten vergoed kreeg.

De werkgever is een bedrijf in de online ticketing industrie en ik ben samen met een collega verantwoordelijk voor het geheel van netwerk en systeembeheer van 4 vestigingen, in Amsterdam, Groningen, Berlijn en Antwerpen.
Mijn startsalaris MBO was 1700, na 3 maanden werd dat 1800 toen ik naar een andere baan ging. Maargoed, heb toen ook een paar keer banen afgewezen omdat ze niet hoger gingen dan 1600.. (was overtuigd van mijn kunnen, misschien iets te , maar het hielp wel! ;)).
Denk dat dat zeker wel moet lukken.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2012 17:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik heb ook zeker het gevoel dat ik bovengemiddelde ervaring en vaardigheden heb opgedaan bij mijn werkgever, helemaal als ik de verhalen van klasgenoten hoor die werken bij grote instanties zoals scholen en universiteiten.

Misschien verwacht ik er wel te veel van, maar als het me niet bevalt ga ik zeker verder kijken. Helaas niet helemaal de beste periode om te gaan solliciteren.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]
Tsja, zoals Myrdreon ook al aangeeft; dat is wat het is... In de ICT kan je ontzettend ver komen zonder indrukwekkende papieren, maar dan zal je een lading werkervaring of aantoonbare kennis mee moeten nemen.

Ik denk dat ik daar zelf ook een voorbeeld van ben. Ik heb feitelijk alleen de middelbare school afgemaakt, maar volgende maand begin ik met een nieuwe baan en kijk ik tegen een maandsalaris aan wat menig academicus niet zal halen. Maar dan heb ik al wel zo'n 18 jaar ervaring, en een aantal erg interessente projecten in mijn CV staan. De eersta jaren heb ik ook met veel minder genoegen moeten nemen.
Gezien mijn takenpakket lijkt het me dat ik best iets meer mag vragen, aangezien ik een groot deel van de tijd alleen verantwoordelijk ben voor het draaiend houden van de 4 kantoren.
Als jij vindt dat je goede argumenten hebt om een hoger salaris te verantwoorden, dan moet je zeker meer vragen. Ik kan niet zien op basis van drie regels in formatie of jij dat salaris 'waard' bent...

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Snap ik, kan ook lastig mijn volledige CV hier parkeren :)

We zien wel wat de toekomst brengt, zal je op de hoogte houden.

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gewoon even een vraagje: Ik heb HBO (2 maal) niveau en een Ing. in software dev. Daarnaast nog een hele hoop andere dingen (cisco, linux etc. certificaten en andere zaken) maar dat vindt ik niet relevant. Ik had tot voor kort twee bedrijven maar heb in 1 mijn actieve aandeel opgegeven (ben nog stille vennoot). Ik heb mijn aandeel opgegeven omdat ik de kans kreeg bij een interessante organisatie te werken dat binnen mijn langetermijnvisie past.

Ik heb echter nog nooit pro voor een baas gewerkt (altijd eigen bedrijf) en heb dus geen idee wat een normaal salaris is. Ik ben 28 en ik werk nu als junior software developer (diiiiiiiiiiiiiiiiiik onder mijn kunnen maar het werk is geweldig). Ik werk 4 dagen in de week, wat zou een normaal salaris zijn? Ik ben eigenlijk akkoord gegaan met hun eerste bod omdat ik niet weet wat normaal is en het me eigenlijk niet bijzonder veel boeit (kan ook al rondkomen van mijn andere inkomen, dit is extra).

Hun pakket is trouwens volgens mij wel redelijk (bv 9 weken vakantie, goed pensioen, regelingen, sport faciliteiten, gratis reisjes naar beurzen, etc.).

De reden waarom ik het vraag? Omdat personeelsdiensten mij heeft ingedeeld op ICT3 wat me logischerwijs gelijk is aan MBO3. Mogelijk komt dat omdat binnen het bedrijf alleen ICT3 3en4 bestaan voor technische banen maar ik vindt het een rare aanduiding.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

€3450,- /mnd bruto bij 32urige werkweek?

[ Voor 14% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-01-2012 18:46 ]

d:)b :henk d:)b

• actionInvoke
  • Niet online
MrJayMan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Oke, dat is iets meer dan ik krijg maar niet bijzonder veel meer. Thx.

P.s. waarom moeten die salaris strookjes zo ingewikkeld zijn. Vraag me alles over technologie maar die strookjes zijn voor mij nog altijd een magische iets waar op 1 of andere wijze een getal uit komt rollen. :9

EDIT: Misschien moet ik wat meer opletten elke keer als mijn boekhouder me om de oren slaat. :P

[ Voor 9% gewijzigd door actionInvoke op 07-01-2012 19:08 ]

• Xniio
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 10:57
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Software Engineering (3e jaars)
Werkervaring: Half jaar stage
Werkgever: Klein bedrijf ICT/zorg sector
Huidige functie: Software Developer (PHP / Javascript / MySQL / Java)

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 16-20 uur
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 25 minuten

Maandsalaris (bruto): ~ € 750

• Xanaroth
Xniio schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:06:
Werkweek: 16-20 uur

Maandsalaris (bruto): ~ € 750
Erg netjes voor stage. Meeste stages zijn full-time 300-400 euro per maand.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 13:47

MicroWhale

The problem is choice

actionInvoke schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Oke, dat is iets meer dan ik krijg maar niet bijzonder veel meer. Thx.

P.s. waarom moeten die salaris strookjes zo ingewikkeld zijn. Vraag me alles over technologie maar die strookjes zijn voor mij nog altijd een magische iets waar op 1 of andere wijze een getal uit komt rollen. :9

EDIT: Misschien moet ik wat meer opletten elke keer als mijn boekhouder me om de oren slaat. :P
Die strookjes zijn zo moeilijk te lezen omdat de formules er niet bij staan. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

MrJayMan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:44:
Vind ik wel erg veel voor een junior software developer. Ik zou zeggen gelet op leeftijd en opleiding/ervaring zo'n 3k full-time, dus 2400 op basis van 32 uur. (ik zie hier maar weinig HBOers onder de 30 die meer dan 3k verdienen)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 08-01-2012 08:53 ]

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sport_Life schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:34:
[...]

Beetje raar dat er in je contract een netto loon staat. Hoe kunnen zij nou weten dat jij elders geen inkomen hebt?
Simpelweg het netto loon wat op loonstrookje komt te staan.
Buiten dat ik geen ander inkomen heb.

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

...The plot thickens...

Zaterdag op de nieuwjaarsborrel van de voetbalclub een clubgenoot gesproken die werkt voor een grote IT dienstverlener. Hij vertelde mij dat zij continu op zoek zijn naar nieuwe mensen en dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen een telefoontje kan verwachten.

Als dit positief uitpakt kan ik hiermee best sterk mijn komende onderhandelingen ingaan.

Sowieso klinkt het werken voor dit bedrijf erg interessant, de secundaire arbeidsvoorwaarden bij mijn huidige werkgever zijn praktisch niet bestaand en ik verwacht niet dat zij kunnen opbieden tegen het aanbod wat ik mogelijk ga krijgen.

Nu nog een beetje proberen de hoop te onderdrukken.

• actionInvoke
  • Niet online
Tormbo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:10:
...The plot thickens...

Zaterdag op de nieuwjaarsborrel van de voetbalclub een clubgenoot gesproken die werkt voor een grote IT dienstverlener. Hij vertelde mij dat zij continu op zoek zijn naar nieuwe mensen en dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen een telefoontje kan verwachten.

Als dit positief uitpakt kan ik hiermee best sterk mijn komende onderhandelingen ingaan.

Sowieso klinkt het werken voor dit bedrijf erg interessant, de secundaire arbeidsvoorwaarden bij mijn huidige werkgever zijn praktisch niet bestaand en ik verwacht niet dat zij kunnen opbieden tegen het aanbod wat ik mogelijk ga krijgen.

Nu nog een beetje proberen de hoop te onderdrukken.
Vriendelijk bedoeld: Maak je niet blij met een dode mus. Borrel praat is een ding, iets zwart op wit hebben is iets heel anders. O-)

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Tuurlijk, vandaar ook mijn laatste regel :)

Voordeel is wel dat de beste heer in kwestie een bonus tegemoet kan zien als hij een nieuwe medewerker binnenhaalt, dus voor hem is er in ieder geval genoeg drijfveer.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MSc. Artificial Intelligence
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: software engineer

Vakantiedagen: 22
Werkweek: 40h (in de praktijk was dat het afgelopen jaar gemiddeld 45h per week)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tijd-voor-tijd, reiskosten
Regio: Den Haag
Reistijd**: 30m

Maandsalaris (bruto): 2500

Heb hier leuke ervaring opgedaan naast puur ontwerpen van software/programmeren (oa een aantal keren sollicitatie gesprekken afgenomen, een keer een maandje gedetacheerd gezeten bij een ander bedrijf, een weekje in-house gewerkt bij een high-profile opdrachtgever in het buitenland), maar als ik naar mijn lijstje kijk en dat vergelijk met wat anderen hier verdienen denk ik dat het hoog tijd wordt voor een andere job.

Denk dat een salaris tussen €3000-€3200 met véél betere voorwaarden haalbaar moet zijn voor mijn opleidingsniveau en ervaring. Zit dan vooral te denken aan software bedrijven die gericht zijn op research & development. Kleine start-ups die iets interessants doen of bijvoorbeeld een TNO of ASML.

Wat denken jullie, ben ik realistisch?

The Flying Dutchman

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
Je aanname dat je momenteel aan de lage kant zit, lijkt mij juist. 2500 euro voor iemand met een master AI en 1,5 jaar werkervaring lijkt me erg weinig. Vervul je dezelfde taken als andere software engineers? Die wellicht geen WO maar HBO hebben gedaan? Dat zou dan wel e.e.a. verklaren.

Waarschijnlijk kun je bij een betere werkgever rustig 3000-3500 verdienen, mits je een positie op jouw niveau vindt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Opleiding(en): Gepromoveerd.
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: software ontwikkelaar

Vakantiedagen: 28 (of zoiets)
13/14e maand of winstuitkering: ja
Werkweek: 38h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tijd-voor-tijd, reiskosten, internet thuis
Regio: Randstad
Reistijd**: 20m met OV

Maandsalaris (bruto): 3755

Zie CAO.

• Xanaroth
The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:15:
Opleiding(en): MSc. Artificial Intelligence
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: software engineer

Vakantiedagen: 22
Werkweek: 40h (in de praktijk was dat het afgelopen jaar gemiddeld 45h per week)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tijd-voor-tijd, reiskosten
Reistijd**: 30m

Maandsalaris (bruto): 2500

Heb hier leuke ervaring opgedaan naast puur ontwerpen van software/programmeren (oa een aantal keren sollicitatie gesprekken afgenomen, een keer een maandje gedetacheerd gezeten bij een ander bedrijf, een weekje in-house gewerkt bij een high-profile opdrachtgever in het buitenland), maar als ik naar mijn lijstje kijk en dat vergelijk met wat anderen hier verdienen denk ik dat het hoog tijd wordt voor een andere job.

Denk dat een salaris tussen €3000-€3200 met véél betere voorwaarden haalbaar moet zijn voor mijn opleidingsniveau en ervaring. Zit dan vooral te denken aan software bedrijven die gericht zijn op research & development. Kleine start-ups die iets interessants doen of bijvoorbeeld een TNO of ASML.

Realistisch zeker, je moet met jouw leeftijd/ervaring/papier makkelijk meer kunnen. Weet alleen niet of ASML de juiste richting is voor AI. ASML is vooral hardware, terwijl AI in software gebeurt. Je moet dus eerder denken richting TNO of software bedrijven (IBM, Microsoft, gameontwikkelaars..)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 12:28
ASML heeft ook een stuk of zeshonderd software engineers aan het werk :)

Als AI niet zo belangrijk is, maar je wel van complexe wiskundige problemen houdt in je software, is ASML wel een relevante werkgever. Ik denk dat je daar netjes in de door jou opgegeven range zou uitkomen, waarbij je de komende 2.5 jaar nog in de aanloopgroup zou vallen (tweemaal per jaar loonsverhoging). Verder 38-urige werkweek = 38 vrije dagen per jaar. En 13e maand.

• The Flying Dutchman
t_captain schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:49:
ASML heeft ook een stuk of zeshonderd software engineers aan het werk :)

Als AI niet zo belangrijk is, maar je wel van complexe wiskundige problemen houdt in je software, is ASML wel een relevante werkgever. Ik denk dat je daar netjes in de door jou opgegeven range zou uitkomen, waarbij je de komende 2.5 jaar nog in de aanloopgroup zou vallen (tweemaal per jaar loonsverhoging). Verder 38-urige werkweek = 38 vrije dagen per jaar. En 13e maand.
ASML noem ik inderdaad vooral vanwege technische/wiskunde uitdaging. Enige puntje is dat ik zou moeten verhuizen als ik bij ASML zou willen werken (anders had ik allang niet meer getwijfeld en daar gesolliciteerd, eigenlijk staat ASML zo'n beetje bovenaan mijn verlanglijstje). TNO is ook een goede optie voor me (ik woon in Den Haag).

The Flying Dutchman

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Beste,

Ik wil graag weten wat voor een salaris ik kan vragen met de volgende:

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 4
Certificaten: CCNA Exploration 1,2 en 3, ECDL, HTML/PHP/SQL Basic, Aries Certified Professional Technician
Werkervaring: 1,5 jaar stage ervaring in de ICT branche
Cursussen gevolgd (zonder certificaat): ITIL, ISYF, Windows Server 2003

Maandsalaris (bruto): ?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:28

St@m

@ Your Service

Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
Beste,

Certificaten: CCNA Exploration 1,2 en 3, ECDL, HTML/PHP/SQL Basic, Aries Certified Professional Technician

€ 1400/1500/1600

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:26:
Opleiding(en): Gepromoveerd.
[...]
Huidige functie: software ontwikkelaar
Slechts softwareontwikkelaar met een doctorstitel? :?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

RayNbow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:27:
Dat is niet zo heel vreemd hoor. Ik ken erg genoeg. Wel is het dan vaak de technisch wat ingewikkeldere software waar men ook zelf op zoek is naar nieuwe/betere algoritmes. Je zit dan dus een stuk dichter bij technische research dan bij administratieve applicaties ontwikkelen; dat is best een groot verschil natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoijar op 09-01-2012 18:47 ]

• t_captain
The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:14:
[...]

ASML noem ik inderdaad vooral vanwege technische/wiskunde uitdaging. Enige puntje is dat ik zou moeten verhuizen als ik bij ASML zou willen werken (anders had ik allang niet meer getwijfeld en daar gesolliciteerd, eigenlijk staat ASML zo'n beetje bovenaan mijn verlanglijstje). TNO is ook een goede optie voor me (ik woon in Den Haag).
Mapper lithography, Delft?

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Dat vind ik helemaal niet vreemd :)
(Als "slechts softwareontwikkelaar met doctorstitel")

Ten eerste moet er ergens state-of-the-art spul worden ontwikkeld. Zeker als daar complexere wiskundige modellen, AI, NLP, Machine Learning, Dimensie Reductie, Outlyer detection, etc. aan te pas komt is een doctor wel de persoon die je moet hebben.
Niet zozeer vanwege een hogere intelligentie, maar meer vanwege de achtergrond.
Sterke werkethiek, sterk probleemoplossend vermogen, zelf motiverend, raakt niet ontmoedigd als iets voor de zoveelste godvergeten keer niet werkt, etc.

Ook goed voor het schrijven van vanalles ;)
The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:15:

CWI? NFI? Spinque B.V.? Texkernel? Belastingdienst?

[ Voor 24% gewijzigd door qadn op 09-01-2012 19:10 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• The Flying Dutchman
qadn schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:07:

[...]

CWI? NFI? Spinque B.V.? Texkernel? Belastingdienst?
Dank voor de tips, hier ga ik zeker eens even naar kijken :).

The Flying Dutchman

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
Beste,

Hoeveel uur, welke functie etc? ;)

Verwijderd

[...]

Ik ben heel erg gespecialiseerd in een bepaalde technologie.

Ik had ook een onderzoeker kunnen worden, maar was toe aan iets anders. Mensen die gepromoveerd zijn hoeven niet per se onderzoeker te worden.

1) Het is fijn om concreet te werken aan software en het geeft veel voldoening om iets 'live' te zien gaan.

2) Ik hoef het werk ook niet naar huis mee te nemen, en dat is wel anders geweest. ;-)

3) Daarnaast verdien ik meer dan een postdoctoral researcher voor mijn leeftijd en ervaring.

4) Ik vind het werk inhoudelijk heel leuk en ik leer aan de technische ontwikkeling ook dingen bij.

5) Het biedt me voor de toekomst meer mogelijkheden om buiten de academia te werken/aan de bak te komen.

Voor de rest denk ik dat tijd alles oplost. Dus wie weet waar ik over 10 jaar ben. Misschien ben ik dan weer solistisch bezig en zit ik opgesloten op een universiteit, dus wie weet. :-)

• Sniperc
  • Niet online
Thanks, zal ik onthouden! Nu hopen op een baan op me stagebedrijf. :)
Osxy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:48:
[...]

Hoeveel uur, welke functie etc? ;)
Je bedoelt hoeveel uur en welke functie ik had als stagiair in 1,5 jaar? :)

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:22:
[...]

Thanks, zal ik onthouden! Nu hopen op een baan op me stagebedrijf. :)

[...]

Je bedoelt hoeveel uur en welke functie ik had als stagiair in 1,5 jaar? :)
Waarschijnlijk bedoelt hij welke functie je wilt gaan beoeffenen en hoeveel uur je per week wilt werken.
Dat is wel noodzakelijk om te bepalen wat je kunt vragen. Al denk ik dat de schatting van 1400-1600 wel redelijk klopt.
Het vermelden van wat je als stagiair hebt gedaan is nooit verkeerd maar dat bedoelde hij waarschijnlijk niet:P

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15

RayNbow

Kirika <3

Zoijar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:43:
[...]

Dat is niet zo heel vreemd hoor. Ik ken erg genoeg. Wel is het dan vaak de technisch wat ingewikkeldere software waar men ook zelf op zoek is naar nieuwe/betere algoritmes. Je zit dan dus een stuk dichter bij technische research dan bij administratieve applicaties ontwikkelen; dat is best een groot verschil natuurlijk.
Mjah, ik verbaasde me meer over het gebruikte woord voor de functieomschrijving dan de functie zelf. :p
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Ik ben heel erg gespecialiseerd in een bepaalde technologie.

Ik had ook een onderzoeker kunnen worden, maar was toe aan iets anders. Mensen die gepromoveerd zijn hoeven niet per se onderzoeker te worden.
Nee, maar ik neem aan dat je je verworven onderzoekskills nog wel toepast in de functie die je nu vervult? :)
1) Het is fijn om concreet te werken aan software en het geeft veel voldoening om iets 'live' te zien gaan.
Zeker. Als je iets niet bouwt, hoe weet je dat wat je op papier hebt staan ook in de praktijk werkt? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

RayNbow schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:10:
Zeker. Als je iets niet bouwt, hoe weet je dat wat je op papier hebt staan ook in de praktijk werkt? :p
Als onderzoeker bouw je ook wel; je moet immers weten of het werkt, proof of concept. Maar vanwege de publicatiedruk wordt er zelden iets uitgewerkt tot een bruikbaar pakket/product. Software uitwerken levert immers niets op voor de onderzoeker. Dat is slechts implementatie en heeft weinig tot geen onderzoekswaarde. Sommige groepen werken dan weer wel aan een gezamelijk project. Daar komt nog wel eens wat uit.

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:07
Opleiding(en): HBO Financieel Management (Fiscale Economie)
Certificaten: geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: zorginstelling
Huidige functie: medewerker planning & control

Vakantiedagen: 224 uur (hier moeten wel ook feestdagen uit opgenomen worden)
13/14e maand of winstuitkering: 4,5% van bruto jaarsalaris incl. vakantiegeld
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur (4x9)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiemogelijkheden, extra reiskostenregeling, fietsenplan, overwerkvergoeding van 175%
Regio: Brabant ZO
Reistijd**: 20 min met de fiets, 15 min met de auto

Maandsalaris (bruto): 3256 euro

Ben niet ontevreden, mag dit jaar ook gaan starten met een master op kosten van de baas.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Myrdreon schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:08:
[...]

Erg netjes voor stage. Meeste stages zijn full-time 300-400 euro per maand.
Dat is geen stage. Maar gewoon werk naast studie. Het is namelijk maar 16/20uur per week. Stage is fulltime :)

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan is het niet echt veel, maar je doet (wellicht) relevante werkervaring op. Dat is natuurlijk ook handig.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik zou er voor tekenen anders voor naast de studie :o

(als ik meer tijd had om die 16/20 uur te maken)

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 14:32

-db-

Hoi

Beetje rustig in het metaal/elektro topic dus:

Ben nog niet aan het werk maar heb mogen tekenen voor een vaste aanstelling voor na mijn studie.
Ik heb dan ook alleen die zaken ingevuld die vast staan en bij mij bekend zijn.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Werktuigbouw
Werkervaring: 1 jaar in stagevorm (waarvan 1/2 jaar bij betreffende bedrijf)
Bedrijftype: Klein metaalbewerkings- en machinebouwbedrijf met eigen engineering
Functie: werkvoorbereider / engineer / calculator (klein bedrijf) (in die volgorde gerangschikt naar tijdsbesteding)
GSM: ja
Werkweek: 40u

Maand salaris(bruto): 2350

Volgens mij mag ik niet klagen om zo direct na mijn studie te kunnen beginnen.

• Het Fantoom
  • Laatst online: 11-11 20:28
Wat is het nou? HBO zeg je maar in je profiel staat TU/e.

• Sniperc
  • Niet online
frankwopereis schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:53:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij welke functie je wilt gaan beoeffenen en hoeveel uur je per week wilt werken.
Dat is wel noodzakelijk om te bepalen wat je kunt vragen. Al denk ik dat de schatting van 1400-1600 wel redelijk klopt.
Het vermelden van wat je als stagiair hebt gedaan is nooit verkeerd maar dat bedoelde hij waarschijnlijk niet:P
Ik wil graag netwerk- of serverbeheerder willen beoefenen. Ik ben best bereid om 40 uur in de week te werken.
Als stagiair heb ik tot nu toe gewerkt als medewerker systeembeheer en werkplekbeheer.

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 15:04

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Informatica (niet afgerond)
Certificaten: MCPD, MCITP:AX
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ISV in mobility voor MS Dynamics
Huidige functie: Sr. Software Developer / Trainer

Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + eindejaarsuitkering CAO
Laptop: ja
Leaseauto*: ja, 875,- incl. Brandstof. Ik kan er een Lexus CT200h van rijden.
Pensioenregeling: 65% premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: neen
Reistijd**: 45 minuten

Maandsalaris (bruto): € 3500

Verder: zeer afwisselende job, veel reizen (wereldwijd), leuke collega's, en bovenal niet 1 of ander nummertje in een lompe multinational.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• r0bbieronalds
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 11:06
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design (geen certificaten)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Internebureau 20-30 man
Huidige functie: Projectmanager (projecten met max. 3 personen).
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (bruto maandsalaris)
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Jaarlijks budget voor Scholing 1000,-, onkostenvergoeding 150,- p.m.
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 30 minuten

Maandsalaris (bruto): € 2750

Wat vinden jullie hiervan?

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11 10:11
johanmulder schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:54:
Opleiding(en): HBO Informatica (niet afgerond)
Certificaten: MCPD, MCITP:AX
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ISV in mobility voor MS Dynamics
Huidige functie: Sr. Software Developer / Trainer

Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + eindejaarsuitkering CAO
Leaseauto*: ja, 875,- incl. Brandstof. Ik kan er een Lexus CT200h van rijden.
Pensioenregeling: 65% premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: neen
Reistijd**: 45 minuten

Maandsalaris (bruto): € 3500

Verder: zeer afwisselende job, veel reizen (wereldwijd), leuke collega's, en bovenal niet 1 of ander nummertje in een lompe multinational.
Bovengemiddelde beloning, goed gedaan :)

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 14:32

-db-

Hoi

Het Fantoom schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:34:
Wat is het nou? HBO zeg je maar in je profiel staat TU/e.
HBO, zal mijn profiel eens updaten, ligt een beetje achter.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Myrdreon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Realistisch zeker, je moet met jouw leeftijd/ervaring/papier makkelijk meer kunnen. Weet alleen niet of ASML de juiste richting is voor AI. ASML is vooral hardware, terwijl AI in software gebeurt. Je moet dus eerder denken richting TNO of software bedrijven (IBM, Microsoft, gameontwikkelaars..)
Laat je niet van de wijs brengen met de term AI. Ik denk niet dat The Flying Dutchman heel erg zal staan te springen om "game AI" (wat eigenlijk maar weinig met AI te maken heeft) te gaan doen tegen een vrij mediocre salaris. Het meest insteressante onderwerp zal dan iets als pathfinding zijn. Dit nog even naast het zeer geringe aantal arbeidsplaatsen. Tenzij hij het niet erg vindt om meer algemeen gamedev werk te gaan doen natuurlijk :). Maar een baan die aansluit bij zijn studie zal veel meer opleveren (en wellicht ook meer voldoening geven)

Goed, nu we het daar toch over hebben, vandaag een salarisverhoging gehad

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica, Ma "Geometry, Imaging and Virutal Environments" (niet afgemaakt)
Werkervaring: 8 jaar gamesindustrie
Werkgever: Een gamedeveloper. Zie profiel.
Huidige functie: Software engineer (3d engine werk en zulks)

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (meestal tussen de 1 en de 2 maandsalarissen in)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €250,- reiskostenvergoeding
Reistijd: 10 minuten per fiets

Maandsalaris (bruto): € 3400,- (effectief €3650,- door de reiskostenvergoeding)

Met mijn specialiteit kan ik elders waarschijnlijk inmiddels wel meer verdienen, maar ik mag niet klagen :)

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2012 01:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:38
.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:59:
[...]

Laat je niet van de wijs brengen met de term AI. Ik denk niet dat The Flying Dutchman heel erg zal staan te springen om "game AI" (wat eigenlijk maar weinig met AI te maken heeft) te gaan doen tegen een vrij mediocre salaris. Het meest insteressante onderwerp zal dan iets als pathfinding zijn. Dit nog even naast het zeer geringe aantal arbeidsplaatsen. Tenzij hij het niet erg vindt om meer algemeen gamedev werk te gaan doen natuurlijk :). Maar een baan die aansluit bij zijn studie zal veel meer opleveren (en wellicht ook meer voldoening geven)

Goed, nu we het daar toch over hebben, vandaag een salarisverhoging gehad

Opleiding(en): HBO Hogere Informatica, Ma "Geometry, Imaging and Virutal Environments" (niet afgemaakt)
Werkgever: Een gamedeveloper. Zie profiel.
Huidige functie: Software engineer (3d engine werk en zulks)

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (meestal tussen de 1 en de 2 maandsalarissen in)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €250,- reiskostenvergoeding
Reistijd: 10 minuten per fiets

Met mijn specialiteit kan ik elders waarschijnlijk inmiddels wel meer verdienen, maar ik mag niet klagen :)
Zonder afgemaakte opleiding? Ik denk dat je in je handjes mag wrijven! Ziet er goed uit en die 10 minuten per fiets is natuurlijk ook heerlijk! Ik denk dat je goed zit.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Radeoxx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:46:
[...]

Zonder afgemaakte opleiding? Ik denk dat je in je handjes mag wrijven! Ziet er goed uit en die 10 minuten per fiets is natuurlijk ook heerlijk! Ik denk dat je goed zit.
Volgens mij heeft hij gewoon een afgemaakte HBO alleen zijn masters niet afgemaakt.
Gezien de 8 jaar ervaring en geen lease auto kan er best een paar honderd bij mits hij echt zijn specialiteiten kan gebruiken (die dan wel schaars in de markt moeten zijn) imo

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 11-01-2012 08:57 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Opleiding(en): WO Consumer Studies
Werkervaring: 4 jaar goede bijbanen, 0.5 jaar stage
Werkgever: een bekend statistisch bureau :)
Huidige functie: Statistisch onderzoeker

Vakantiedagen: 21 (regulier verlof) + 25 (compensatieverlof)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 40 uur, waarvan 36 in contract en 4 voor compensatieverlof
Pensioenregeling: ongetwijfeld, maar nog niet in verdiept
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding/IKAP/thuiswerken/andere standaard overheidsstuff
Reistijd: 15 minuten per fiets

Maand salaris (bruto): 3081

Leuk als eerste baan dacht ik zelf

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:59:
[...]
Ben jij al 30? Gaat ook hard, lijkt gisteren dat je stopte met je master en ging werken :D.

Wel net salaris maar had eigenlijk verwacht dat je met jouw specialisatie nog wel paar honderd euro hoger zou zitten (salaris wat met een 4 begint ;)). Maar dat komt vast nog wel ;).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Radeoxx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:46:
[...]

Zonder afgemaakte opleiding?
Waar staat dat? Ik zeg enkel dat ik mijn master niet heb afgemaakt. Ik ben gewoon Ing. :). En niet om arrogant over te komen, maar geen enkele HBO opleiding kan opboksen tegen mijn skillset (C++, lineaire algebra, computationele geometrie). Je argument was valide geweest als ik nog amper werkervaring had (met ook bijpassend loon uiteraard, anders mocht ik inderdaad helemaal in mijn handjes wrijven ;))
McVirusS schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:38:
Wel net salaris maar had eigenlijk verwacht dat je met jouw specialisatie nog wel paar honderd euro hoger zou zitten (salaris wat met een 4 begint ;)). Maar dat komt vast nog wel ;).
Dat had ik ook gehoopt :). Maar niet binnen dit bedrijf vrees ik, dan moet ik toch echt naar een leidinggevende rol, maar dat perspectief zit er nauwelijks in binnen een bedrijf van 16 man. Maar de gamesindustrie is sowieso geen vetpot.

[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2012 14:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:21:
En niet om arrogant over te komen, maar geen enkele HBO opleiding kan opboksen tegen mijn skillset (C++, lineaire algebra, computationele geometrie). Je argument was valide geweest als ik nog amper werkervaring had (met ook bijpassend loon uiteraard, anders mocht ik inderdaad helemaal in mijn handjes wrijven ;))
Hehe, ja, dat dacht ik ook al. Ik ken menig phd in graphics die een stuk minder van geometrie en C++ weten dan jij :P
.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:21:
Maar de gamesindustrie is sowieso geen vetpot.
Jammer is dat. Lijkt me nog steeds erg leuk werk...

[ Voor 16% gewijzigd door Zoijar op 11-01-2012 13:22 ]

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 07:12
Zoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:19:
Jammer is dat. Lijkt me nog steeds erg leuk werk...
Daarom betaalt het zo slecht ;)

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De gamesindustrie is alleen goede business als je in de hoek van sales zit en het spelletje goed snapt, verder is het inderdaad geen vetpot.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 15:13
Opleiding(en): Mbo sales/marketing & Nima A
Werkervaring: 4.5 jaar
Werkgever: onnodige info.
Huidige functie: marketing manager
Vakantiedagen: 24
Bonus: kwartaal bonus @ 2000 netto
GSM: Ja
Visa/amex: Ja ( ook privé te gebruiken )
Leaseauto*: Ja twv € 32.000 + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bezig met nima B op kosten van de zaak.
Veel op zakenreis internationaal, echter geen vergoeding ( wel ervaring natuurlijk )

Regio: Eindhoven
Reistijd**: 25 minuten

Maandsalaris (bruto): € 3500 ex auto ex bonus.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

25 jaar en Marketing manager, MBO gedaan en dan een salaris van 3,5k Plus auto?

doe je niet slecht :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Patientzero
Werk er sinds me 20ste na 2 maandjes stage gelopen te hebben werd ik al voor de leeuwen gegooid op een single tripje naar Engeland. ik kwam terug met wat orders en kreeg dus m'n baan.
ondertussen is een collega gepromoveerd tot directeur / mede eigenaar van de toko dus heb ik zijn oude klanten enz. overgenomen..

kan niet klagen idd in tijden van crisis (¿)

p.s. mbo is niet helemaal eerlijk, 3 jaar vwo naar havo naar mavo... dropouts ftw ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Patientzero op 11-01-2012 15:12 ]

• Seraphin
  • Registratie: December 2000

Seraphin

Meep?

Patientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:

p.s. mbo is niet helemaal eerlijk, 3 jaar vwo naar havo naar mavo... dropouts ftw ;-)
Hoe bedoel je dit precies? Is dit om aan te geven dat je voor het MBO een aantal andere zaken hebt gedaan, of dat je eigenlijk geen MBO-diploma hebt, maar dit als equivalent voor je middelbare school periode ziet?

Verder: je noemde in je post een "kwartaalbonus @ 2000 netto". Bedoel je daarmee dat je ieder kwartaal die 2k netto opstrijkt? Als ik dat bruteer kom ik uit om een totaalpakket van +/- 60k per jaar + auto. Dat is zéér goed te noemen.

Dat brengt mij bij de volgende vragen; je noemt jezelf marketing manager, maar je hebt klanten in je beheer -> doe je (ook) aan verkoop? Ik ben toch wel benieuwd naar wat voor type bedrijf je werkgever is! DAt je de naam niet zegt snap ik (doet bijna niemand hier), maar is het MKB / Grootzakelijk, producent / dienstverlener, IT / Finance / Industrie??? Vragen, vragen, vragen. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Inderdaad ja, 2k netto per kwartaal? Dat is 666 netto per maand, wat zeer waarschijnlijk in 42% valt, dus krijg je in ieder geval zo'n 1400 bruto per maand extra, geeft 4900 p/m + auto. Heel erg veel... Als ik dat soort dingen lees vraag ik me toch wel eens af of ik iets verkeerd doe... [in ieder geval rekenen :P]

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 11-01-2012 15:40 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Zoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:38:
Inderdaad ja, 2k netto per kwartaal? Dat is 500 netto per maand, wat zeer waarschijnlijk in 42% valt, dus krijg je in ieder geval zo'n 1000 bruto per maand extra, geeft 4500 p/m + auto. Heel erg veel... Als ik dat soort dingen lees vraag ik me toch wel eens af of ik iets verkeerd doe...
+1 :P
Seraphin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Is dit om aan te geven dat je voor het MBO een aantal andere zaken hebt gedaan, of dat je eigenlijk geen MBO-diploma hebt, maar dit als equivalent voor je middelbare school periode ziet?

Verder: je noemde in je post een "kwartaalbonus @ 2000 netto". Bedoel je daarmee dat je ieder kwartaal die 2k netto opstrijkt? Als ik dat bruteer kom ik uit om een totaalpakket van +/- 60k per jaar + auto. Dat is zéér goed te noemen.

Dat brengt mij bij de volgende vragen; je noemt jezelf marketing manager, maar je hebt klanten in je beheer -> doe je (ook) aan verkoop? Ik ben toch wel benieuwd naar wat voor type bedrijf je werkgever is! DAt je de naam niet zegt snap ik (doet bijna niemand hier), maar is het MKB / Grootzakelijk, producent / dienstverlener, IT / Finance / Industrie??? Vragen, vragen, vragen. :P
Ik denk idd dat hij bedoelt dat hij eigenlijk helemaal geen MBO diploma heeft, maar zijn afgemaakte school als equivalent daarvan ziet (wat natuurlijk een beetje scheef is). En dan is het idd helemaal een mooi salaris

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
In sales kan je ook gewoon heel snel veel verdienen zonder diplomas. Ik ken zo een paar lui die nooit iets hebben afgerond, maar gewoon super met mensen om kunnen gaan en daardoor 100k+ verdienen

Do what you love, do it often

• Patientzero
macciez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:42:
In sales kan je ook gewoon heel snel veel verdienen zonder diplomas. Ik ken zo een paar lui die nooit iets hebben afgerond, maar gewoon super met mensen om kunnen gaan en daardoor 100k+ verdienen
dank u

Verdere toelichting, de functie titel is ook slechts een term.
I.m.o. heeft mijn line of profession vrij weinig te maken met marketing, aangezien ik puur in de handel zit.
Parallel handel wel te verstaan, van de bekende designer geuren en cosmetica merken.
Zoiets als wat 4launch en dergelijke doen, alleen dan met andere producten en op een vele male grotere schaal waarschijnlijk.
mbo, gehaald uiteraard... hbo Nima A, doelde op 't feit dat een ex vwo-er die geen onaardige punten haalde maar door desinteresse op de mavo/mbo terecht kwam.

Bonus per kwartaal is 2000 netto/netto mits ik mijn gezette targets haal ( en ik ben zo cocky om te zeggen dat ik die gewoon haal _O- )

Verwijderd

^^ ook hier weer zichtbaar: heb je directe harde cash waarde voor de baas, dan zit je ook makkelijker aan een bonus :)

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 11:07
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Regionale bouwer
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 41 (bouw dus verplichte bouwvak etc)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering minimaal € 250,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: diverse kortingen op verzekeringen
Regio: Haarlem
Reistijd: 10 min met de auto

Maand salaris (bruto): € 3200,-

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ook in de IT kan je dat soort bedragen halen hoor ook als techneut. Er zijn genoeg niches in de IT waar je goed geld mee kan verdienen. Je moet waarschijnlijk wel wat studeren en het niveau aan kunnen maar het kan wel. Als standaard MCSE zal je het echter nooit halen denk ik.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

* Seraphin met Nare Man eensch is.

Vandaar ook mijn vragen: iemand die 4-5 jaar succesvol een omzet genererende functie heeft kan idd makkelijk 60k+ binnen harken. Voor een gemiddelde marketeer (in de zin van reclamemakerT) zie ik dat niet zo 1-2-3 doen.... Wáárom heb ik ook alweer een staffunctie? :F

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Patientzero
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:02:
^^ ook hier weer zichtbaar: heb je directe harde cash waarde voor de baas, dan zit je ook makkelijker aan een bonus :)
Vorig jaar +/- € 32 miljoen omzet gedraaid, waarvan € 9.2miljoen door mij is gedaan :Y

Dan valt het misschien ietwat in context.. dang i luv the trading business

• StephaN900
  • Niet online
Patientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:48:
[...]

dank u

Verdere toelichting, de functie titel is ook slechts een term.
I.m.o. heeft mijn line of profession vrij weinig te maken met marketing, aangezien ik puur in de handel zit.
Parallel handel wel te verstaan, van de bekende designer geuren en cosmetica merken.
Zoiets als wat 4launch en dergelijke doen, alleen dan met andere producten en op een vele male grotere schaal waarschijnlijk.
mbo, gehaald uiteraard... hbo Nima A, doelde op 't feit dat een ex vwo-er die geen onaardige punten haalde maar door desinteresse op de mavo/mbo terecht kwam.

Bonus per kwartaal is 2000 netto/netto mits ik mijn gezette targets haal ( en ik ben zo cocky om te zeggen dat ik die gewoon haal _O- )
Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen? Legale parallelhandel? Want ik neem aan dat de bekende merken hier gewoon een importeur hebben of dat de klanten het anders rechtstreeks bij de fabrikant bestellen?

Dan vallen klanten als een douglas, bijenkorf en ici weg, wie blijven er over dan? Of is het voornamelijk online?

• Patientzero
Kruidvat is een goed voorbeeld van een retailer die voornamelijk parallel inkoopt.
Toevallig hebben wij de D&G en hugo boss-jes die er nu staan, daar neer gezet
De spar heb ik ook ooit eens betrapt met alcohol uit Hongarije.. enz enz.
Douglas en ici paris xl zijn paradepaartjes van....

Verder doen we voornamelijk naar andere groothandelaren leveren, wat de achterlijk enorme bedragen verklaard.
deze leveren dan weer of naar kleinere handelaren of direct naar winkeltjes of webwinkels en dergelijke.
Ga er gemakshalve van uit dat praktisch 95% van alle geuren en cosmetica wat online te bestellen is ( beijenkorf/douglas/ici buitengelaten ) komt van de parallel handel
( edit wat vergeten )

Verwijderd

Patientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Vorig jaar +/- € 32 miljoen omzet gedraaid, waarvan € 9.2miljoen door mij is gedaan :Y

Dan valt het misschien ietwat in context.. dang i luv the trading business
/me is uit eerste hand bekend met bonusregelingen

Het klinkt soms nogal 'onredelijk', zoveel geld binnenharken terwijl er anderen zijn die (no offense) langer hebben geleerd, harder werken en toch veel minder verdienen. Maar het is gewoon een kosten-batenafweging. Ook in mijn eigen sector (de advocatuur). Ik zeg ook altijd: als je klanten naar tevredenheid kunt bedienen, nieuwe zaken binnenhaalt en een torenhoge omzet voor kantoor realiseert, dan maakt het niet uit hoe je dat doet, door juridisch-inhoudelijk goed te zijn of door drollen in zilverpapier te verpakken. Het gaat om de cash die je binnensleept.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 16:18 ]

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:
[...]
/me is uit eerste hand bekend met bonusregelingen

Het klinkt soms nogal 'onredelijk', zoveel geld binnenharken terwijl er anderen zijn die (no offense) langer hebben geleerd, harder werken en toch veel minder verdienen. Maar het is gewoon een kosten-batenafweging.
Als iemand het onredelijk noemt, dan noem ik dat op mijn beurt jaloezie... Ook al heeft Patientzero misschien niet de beste papieren die je je kunt voorstellen, hij kan wel iets wat de meeste mensen (waaronder ondergetekende) niet kunnen. En ja, dat is nou eenmaal geld waard en naar mijn mening ontzettend terecht.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:
Het klinkt soms nogal 'onredelijk', zoveel geld binnenharken terwijl er anderen zijn die (no offense) langer hebben geleerd, harder werken en toch veel minder verdienen.
Dat is het inderdaad ja. Jaloezie, zoals hierboven, zou ik het niet willen noemen. Onredelijk klinkt beter. Als ik een 25-jarige MBO-er vergelijk met associate professors van 35 die de hoogst mogelijke opleiding hebben, en daarbij alsnog keihard voor gewerkt hebben, maar dan minder verdienen, dan vind ik dat ergens heel onredelijk.
Maar het is gewoon een kosten-batenafweging. Ook in mijn eigen sector (de advocatuur). Ik zeg ook altijd: als je klanten naar tevredenheid kunt bedienen, nieuwe zaken binnenhaalt en een torenhoge omzet voor kantoor realiseert, dan maakt het niet uit hoe je dat doet, door juridisch-inhoudelijk goed te zijn of door drollen in zilverpapier te verpakken. Het gaat om de cash die je binnensleept.
Tsja, die discussie hebben we wel eens gevoerd. Soms is het ook de vraag wie het geld binnensleept. Ontwikkelaars van een softwarepaket krijgen gewoon 3k in de maand zonder bonus, maar de sales-guy die het verkoopt vangt een dikke bonus. Zonder software was er geen produkt en ook geen winst. Toch wordt de sales gezien als degene die de directe winst binnenslepen.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
Zoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:39:
Tsja, die discussie hebben we wel eens gevoerd. Soms is het ook de vraag wie het geld binnensleept. Ontwikkelaars van een softwarepaket krijgen gewoon 3k in de maand zonder bonus, maar de sales-guy die het verkoopt vangt een dikke bonus. Zonder software was er geen produkt en ook geen winst. Toch wordt de sales gezien als degene die de directe winst binnenslepen.
Volgens mij is dat overal zo. Waar het probleem zit is dat sales-mensen over het algemeen erg competitief zijn en zonder die prikkel gewoon niet hard genoeg willen lopen.

Bij dienstverleners zie je precies hetzelfde. Degene die een 'solution' bedenkt en technisch werkend krijgt krijgt een 'goede' beoordeling, terwijl degene met de vlotte babbel die het bij een klant aan de man brengt een 'goede' beoordeling krijgt, dikke bonus en ook sneller doorgroeit.

Vaak wordt gezegd dat zonder verkopen er helemaal geen business is, maarja aan de andere kant zonder goede producten heb je ook geen verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 11-01-2012 16:44 ]

• Seraphin

Seraphin

Meep?

PHiXioN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
maarja aan de andere kant zonder goede producten heb je ook geen verkopen.
Jawel hoor, maar geen herhalende klandizie :P

http://www.dilbert.com/fast/1996-04-21/

• Patientzero
[...]

Volgens mij is dat overal zo. Waar het probleem zit is dat sales-mensen over het algemeen erg competitief zijn en zonder die prikkel gewoon niet hard genoeg willen lopen.
Flauwe opmerking vind ik.

Of het nu eerlijk is of niet, het is kortaf om te zeggen dat mensen in ''sales'' niet werken.
geregeld dat ik ( en vrienden in sales ) rond 3 á 4 uur opstaan om een vliegtuig te halen op maandag morgen om vervolgens zaterdagnacht @ 1 uur te landen op anderhalf uur rijden van huis. en dit alles hoort ook gewoon bij de functie.. verantwoorlijkheden, druk, stress perhaps... er wordt te simpel tegen sales aan gekeken..
Maar als er -een- beroep is wat je mentaal lekker kan breken is het sales wel...
Zonder ''ons'' geen verkopen vaak, dit niet uit arrogantie, maar omdat ''jullie'' daar geen tijd voor hebben.

Verwijderd

[...]

Vaak wordt gezegd dat zonder verkopen er helemaal geen business is, maarja aan de andere kant zonder goede producten heb je ook geen verkopen.
Belangrijk verschil is dat niet meetbaar is wanneer een product 'goed' is, terwijl wel meetbaar is of een salesmanager zijn targets haalt. De vraag waaraan dat ligt, aan de kwaliteit van het product of aan de gedrevenheid van de salesmensen, blijft dan in het midden. Je kunt er overigens wel vanuit gaan dat beiden nodig zijn voor een succesvolle onderneming: zonder goed product geen hoge sales, hoe goed de salesmensen ook zijn, en zonder goede salesmensen geen goede verkopen, hoe goed het product ook is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 16:53 ]

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 17:04

muhda

Time & Space traveler

Ik heb een bod gekregen.

Opleiding(en): Netwerkbeheerder Niv 4 (niet afgemaakt) ICT Medewerker beheer Niv. 3 & ICT Beheerder Niv. 4. HBO Informatica (niet afgemaakt, te veel programmeren) Van plan om met HBO BI in deeltijd te beginnen.
Certificaten: CCNA 1
Werkervaring: 5 - (7 jaar inc. stage) Werkplekbeheerder & Support Engineer (parttime naast studie)
Werkgever: Detacheerder
functie: Support Engineer en Werkplek-beheerder.

13/14e maand of winstuitkering: Onbekend, verwacht het niet
Laptop: Optie als de klant dit aanbied.
GSM: Optie als de klant dit aanbied.
Leaseauto*: Is een mogelijkheid, maar ik heb nog geen rijbewijs.
Pensioenregeling: vanaf 21 jaar (geen info)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificering op kosten van werkgever en bij elke Certificaat 50 euro bruto bij salaris, Specialisatie (Citrix, VmWare) behoort tot mogelijkheid en reiskostenvergoeding. (Overname door klant mag en is zonder kosten)

Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 1 a 2 uur.

Maandsalaris (bruto): 1500,

Ik ben zeer tevreden met het bod, wel jammer dat er geen 36 uur (4x9) optie aanwezig is. Dan kon ik elke vrijdag naar het middaggebed. Ik hoop lekker door te kunnen groeien naar systeembeheer en in de toekomst misschien ook een adviserende (bij)rol uitvoeren?

[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 11-01-2012 20:09 . Reden: Info toevoegen ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is 4x9+4 dan niet bespreekbaar? Dan kun je alsnog.

• Notna

Notna

Where are you?®

@patientzero

Ik zeg ook niet dat ik het je niet gun en ik geloof graag dat je het verdient, hoop dat je dat begrijpt. Enkel vind ik het altijd benoemenswaardig als mensen met sezelfde leeftijd als mij een dikke 1400 euro per maand binnenhaald en ben ik stiekem wel jaloers(op het salaris) ik zou echter voor geen goud sales inwillen. ;)

• t_captain
muhda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
Ik heb een bod gekregen.

13/14e maand of winstuitkering: Onbekend, verwacht het niet
Laptop: Optie als de klant dit aanbied.
GSM: Optie als de klant dit aanbied.
Leaseauto*: Is een mogelijkheid, maar ik heb nog geen rijbewijs.
Pensioenregeling: vanaf 21 jaar (geen info)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificering op kosten van werkgever en bij elke Certificaat 50 euro bruto bij salaris, Specialisatie (Citrix, VmWare) behoort tot mogelijkheid en reiskostenvergoeding. (Overname door klant mag en is zonder kosten)

Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 1 a 2 uur.

Maandsalaris (bruto): 1500,

Ik ben zeer tevreden met het bod, wel jammer dat er geen 36 uur (4x9) optie aanwezig is. Dan kon ik elke vrijdag naar het middaggebed. Ik hoop lekker door te kunnen groeien naar systeembeheer en in de toekomst misschien ook een adviserende (bij)rol uitvoeren?
De arbeidsvoorwaarden (mogelijkheid leaseauto, bonus voor certificering) wijzen in de richting van detachering.

Detachering betekent standaard dat 5x8 uur wordt overeengekomen met de kandidaat. Dat komt omdat de interne werknemers bij sommige klanten 36 uur werken, bij andere klanten 38 en weer andere klanten vasthouden aan de traditionele 40 uur in 5 werkdagen. Het belang van een detacheringsbedrijf is dat je overal te plaatsen bent, en dat gaat iets moeilijker als je slechts 4 dagen beschikbaar bent.

Dat betekent niet dat je op vrijdag nooit naar het middaggebed kan. Zulke dingen regel je het best in overleg met de klant. Vaak is het in IT-functies best bespreekbaar dat je op maandag t/m donderdag iets langer blijft en op vrijdagmiddag vroeg weg bent. Of dat je tussendoor even weg bent, als de moskee in de buurt is van de klant. Zeker als je ergens wat langer zit en het vertrouwen van de klant hebt gewonnen, wordt hierover niet zo moeilijk gedaan.
De oplossing die ik het meest heb gezien is om op de urenlijsten van de detacheerder 5x8 te schrijven, en zelf bij te houden op welke dagen je meer of minder uren hebt gewerkt.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28

JaQ

macciez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:42:
Ik ken zo een paar lui die nooit iets hebben afgerond, maar gewoon super met mensen om kunnen gaan en daardoor 100k+ verdienen
Ik ken voornamelijk sales mensen die roepen dat ze 100k plus verdienen, maar als ik naar statistieken kijk dan moeten er op zijn minst een paar liegen :)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 17:04

muhda

Time & Space traveler

johnnyv.nl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:01:
Is 4x9+4 dan niet bespreekbaar? Dan kun je alsnog.
Ik heb daar niet aan gedacht. Ik zal moeten kijken hoe flexibel ik met de uren om mag gaan.
t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:41:
[...]
Zulke dingen regel je het best in overleg met de klant. Vaak is het in IT-functies best bespreekbaar dat je op maandag t/m donderdag iets langer blijft en op vrijdagmiddag vroeg weg bent. Of dat je tussendoor even weg bent, als de moskee in de buurt is van de klant. Zeker als je ergens wat langer zit en het vertrouwen van de klant hebt gewonnen, wordt hierover niet zo moeilijk gedaan.
Het betreft inderdaad een (kleine) detachering kantoor. Ik zal met de klant het een en ander moeten overleggen. Ik wil niet als een grote zuur piet over komen met allemaal eisen, want dan is de kans groter dat de klant afhaakt. Ik vraag meestal al of ik ook dagelijks in mijn eigentijd op het werk, 5 min mag bidden.
(Dit doe ik 2 keer dus een koffie pauze ruil ik hiervoor in) Door de huidige omstandigheden en (Euro)crisis zitten er weinig werkgevers op basis werkplek & junior-systeembeheerders te wachten waarin nog geïnvesteerd moet worden voor later.

Eerst maar eens vertrouwen winnen van de klant en me rijbewijs halen, dan kan er meer samen geregeld worden.

[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 11-01-2012 21:47 . Reden: Spelling ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
muhda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:40:
. Ik vraag meestal al of ik ook dagelijks in mijn eigentijd op het werk, 5 min mag bidden.
(Dit doe ik 2 keer dus een koffie pauze ruil ik hiervoor in)
Ik ga een half uur eerder naar huis want ik rook niet (elk uur een peuk a 5min) en ga thuis naar het toilet....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:06
Opleiding(en): 4e jaars MBO-4 Applicatieontwikkelaar & Systeembeheerder ( Dubbelkwalificatie )
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1.5 Jaar stage
Huidige functie: Webdeveloper ( Vooral gericht op magento )

Vakantiegeld: Zit in uurloon
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 17 uur
Pensioenregeling: Word nog bekeken, Waarschijnlijk niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Eten/Drinken altijd gratis
Regio: Zwolle
Reistijd: 5 min fietsen

Uurloon: € 8.17
Maandsalaris (bruto): € 601 ( € 1416 basis 40u )

Ik werk hier naast mijn afstudeer project ( 3dagen afstudeer, 2 dagen werken ).
Als ik klaar ben met mijn studie word er nog een keer gekeken of het loon verhoogt wordt

• Patientzero
Notna schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:11:
@patientzero

Ik zeg ook niet dat ik het je niet gun en ik geloof graag dat je het verdient, hoop dat je dat begrijpt. Enkel vind ik het altijd benoemenswaardig als mensen met sezelfde leeftijd als mij een dikke 1400 euro per maand binnenhaald en ben ik stiekem wel jaloers(op het salaris) ik zou echter voor geen goud sales inwillen. ;)
( 1400 ? ) Dat snap ik, maar verschil is er altijd..
Stel je rond je bachelor in IT af, zet dat tegenover iemand die zijn bachelor haalt in bedrijfseconomie of management oid.. dan heb je al een groot verschil in dezelfde opleidingsklasse.
Of kijk naar voetballers.. de grootste randdebielen vangen het meeste geld om als een stel achterlijke achter een fucking bal aan te rennen.... het leven is eenmaal krom.
Daarom heb ik een beslissing gemaakt, iets doen met wat ik als hobby kan beschouwen ?! of iets waar ik centen mee verdien.

• Patientzero
JaQ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Ik ken voornamelijk sales mensen die roepen dat ze 100k plus verdienen, maar als ik naar statistieken kijk dan moeten er op zijn minst een paar liegen :)
Misschien rekenen die nog in guldens ? :P _O- * 2.20371 was m geloof ik :+

• Notna

Notna

Where are you?®

Patientzero schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:26:
[...]

( 1400 ? ) Dat snap ik, maar verschil is er altijd..
Stel je rond je bachelor in IT af, zet dat tegenover iemand die zijn bachelor haalt in bedrijfseconomie of management oid.. dan heb je al een groot verschil in dezelfde opleidingsklasse.
Of kijk naar voetballers.. de grootste randdebielen vangen het meeste geld om als een stel achterlijke achter een fucking bal aan te rennen.... het leven is eenmaal krom.
Daarom heb ik een beslissing gemaakt, iets doen met wat ik als hobby kan beschouwen ?! of iets waar ik centen mee verdien.
Die 1400 is inclusief je bonus even grof meegeteld per maand ;) Ik zit met 25 op 2450 euro (dat is incl reiskosten vergoeding) met 5 jaar werkervaring als Escalatie support (dus 2de/3de lijns) voor RightNow/Oracle met een Bachelor HBO Business Logistics.

Dusja, dan vind ik zo een verschil altijd groot :P en ja verschil is er altijd, maar dat maakt mij niet minder jaloers :P (ik gun het iedereen van harte overigens :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 12-01-2012 09:40 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]