edit: iemand anders was me al voor...
[ Voor 93% gewijzigd door _Arno_ op 06-01-2012 14:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 93% gewijzigd door _Arno_ op 06-01-2012 14:29 ]
Ik denk dat ik mijn laatste zin verkeerd verwoord heb. Ik bedoelde te zeggen dat de werkgever mijn auto niet hoeft te zien als beloning aangezien ik die nodig heb voor mijn werk en er een fiscale bijtelling voor betaal. ik kan er inderdaad voor kiezen om het uit te laten keren als mobiliteitsvergoeding waarvan ik zelf mijn treinkaartjes of een eigen auto van kan bekostigen. Dit is naar mijn idee geen serieuze optie omdat ik er niet van uit kan gaan dat mijn opdrachtgever altijd goed bereikbaar is met het openbaar vervoer. Pas als mijn werkgever dat kan garanderen kan ik kiezen voor de trein.Jeroen V schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 06:57:
[...]
En we zijn ook een crisis verder waardoor de lonen (zeker voor starters) behoorlijk onder druk zijn komen te staan. 4 jaar geleden was het een echt werknemersmarkt; je kon zo ongeveer alles vragen. Ik ben zelf ook 4 jaar geleden met mijn huidige baan begonnen, en ik kreeg na het het plaatsen van mijn CV op de verschillende vacaturesites binnen 2 dagen ongeveer 50 uitnodigingen voor een gesprek. Na 2 weken had ik 3 concrete voorstellen voor mijn neus liggen waar ik uit kon kiezen.
Maar de tijden zijn veranderd, werkgevers hebben het nu voor het zeggen want er is keuze genoeg. De bedragen die je noemt waren een jaar of vier inderdaad niet vreemd, maar nu mag je als startende HBO-er genoegen nemen met 2000 bruto...
[...]
[...]
Ik denk dat dat heel verstandig is. Op langere termijn heb je daar voordeel van.
[...]
Bij de meeste detacheerders kan je kiezen om geen leaseauto te nemen, en het leasebedrag uit te laten keren. Ik zie de leaseauto eerlijk gezegd ook als beloning aangezien ik geen auto zelf hoef te kopen. (en daar krijg ik dan ook een 'mooie' bijtelling op mijn loonstrookje voor)
Volgens mij heb jij gezien je recentste posts dit topic zeer selectief gelezen. Een HBO ICT-starter die minder dan 2000 euro per maand verdient? Die zijn zeer sporadisch te signaleren, ik volg dit topic al een jaar of twee en ik zou zeggen dat een gemiddelde HBO ICT-starter nog steeds op 2100-2500 zit. Ik heb dan ook zeker niet gesignaleerd dat de startsalarissen deze zgn. crisisjaren (crisis? welke crisis?) gedaald zijn.Jeroen V schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 06:57:
En we zijn ook een crisis verder waardoor de lonen (zeker voor starters) behoorlijk onder druk zijn komen te staan. 4 jaar geleden was het een echt werknemersmarkt; je kon zo ongeveer alles vragen. Ik ben zelf ook 4 jaar geleden met mijn huidige baan begonnen, en ik kreeg na het het plaatsen van mijn CV op de verschillende vacaturesites binnen 2 dagen ongeveer 50 uitnodigingen voor een gesprek. Na 2 weken had ik 3 concrete voorstellen voor mijn neus liggen waar ik uit kon kiezen.
Maar de tijden zijn veranderd, werkgevers hebben het nu voor het zeggen want er is keuze genoeg. De bedragen die je noemt waren een jaar of vier inderdaad niet vreemd, maar nu mag je als startende HBO-er genoegen nemen met 2000 bruto...
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Pensionregeling vandaag bevestigd gekregen.Osxy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 23:19:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO 3 All-Round DTP
Certificaten: -
Werkervaring: 9 maanden relevante stage
Werkgever: Klein Marketing/Reclame/Advies Bureau
Huidige functie: Officieel All-Round DTP'er. Onofficieel stukje meer dan dat.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 19 (bij 40 uur normale 25)
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: Bedrijfsauto voor zakelijke ritten.
Werkweek: 30 uur, flexuren
Pensioenregeling: Ja, maximaal door werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis drukwerk, mogelijkheid door te leren voor NIMA.
Land: Nederland
Regio: Noord Holland
Reistijd: 20min - auto of snorscooter
Reisvergoeding: 19ct p/km
Maand salaris (bruto): 1350 (schatting, moet loonstrook nog ontvangen in contract stond netto loon)
Voor een eerste baan zijn dit geen verkeerde begin getallen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Beetje raar dat er in je contract een netto loon staat. Hoe kunnen zij nou weten dat jij elders geen inkomen hebt?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
[ Voor 0% gewijzigd door appie1985 op 06-01-2012 23:12 . Reden: grammmaticale correctie ]
Je vergeet even dat deze persoon ook een leaseauto heeft waardoor het bruto salaris ietsje lager is. Beetje lastig om een exacte inschatting te maken wat dat in dit specifieke geval aan salaris zou schelen, maar ik denk dat je toch wel op zo'n 300 euro bruto minimaal kunt rekenen. Dat zou dus betekenen dat het salaris zo rond de 2300 euro zou komen, en dat lijkt mij toch redelijk marktconform.RAILGUNNER schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:46:
[...]
Volgens mij heb jij gezien je recentste posts dit topic zeer selectief gelezen. Een HBO ICT-starter die minder dan 2000 euro per maand verdient? Die zijn zeer sporadisch te signaleren, ik volg dit topic al een jaar of twee en ik zou zeggen dat een gemiddelde HBO ICT-starter nog steeds op 2100-2500 zit.
Opleiding(en): HBO Technisch Informatica (ben nog bezig) en hiervoor jaartje IMM gedaan
Werkervaring: 3.5 jaar
Leaseauto: nope
Werkweek: 40 uur
Maand salaris (bruto): € 2300
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO - Hogeschool Zuyd - 4 jaar Communicatie en multimedia design (diploma: ja)
Werkervaring: ca. 3 jaar
Leaseauto: nee
Maand salaris (bruto): 2800
Leeftijd: 21
Opleiding(en):MBO ict-beheer, MBO Applicatie ontwikkelaar niveau 4. HBO ICT Management & Security (Huidige opleiding)
Werkervaring:1,5 jaar relevante ervaring
Leaseauto: ja, type tot op dit moment onbekend
Werkweek:40 uur
Maand salaris (bruto):2150 (dus exclusief de overige vergoedingen)
Opleiding(en): Hbo Media Technology
Werkervaring: Stage
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur per week
Maand salaris (bruto): 1750
Leeftijd: 21 jaar
Opleiding: MBO4 Applicatie ontwikkelaar / HBO ICT P
Werkervaring: 3 jaar
Maand salaris(bruto): €2200
Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Maand salaris (bruto): 2200 bruto
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design
Certificaten: Geen
Maand salaris (bruto): 2300 bruto
Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 10 maanden fulltime + 1 jaar stages + 2 jaar parttime naast opleiding
Maand salaris (bruto): 2300 bruto
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Altijd ontzettend moeilijk om voor een ander te zeggen wat redelijk is als salaris. In het algemeen kan je denk ik zeggen dat een startsalaris voor MBO-4 rond de 1500 per maand ligt.Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:33:
We kunnen dus spreken van 1.5 jaar werkervaring, VWO niveau, maar door omstandigheden slechts een MBO-4 diploma. Adviezen/suggesties voor wat ik zou kunnen vragen en wat ik minimaal zou moeten eisen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen V op 07-01-2012 16:30 ]
Je weet dat dat slechts 50 euro boven het minimumloon ligt? Ik ben reeds boven de 23Jeroen V schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:29:
[...]
Altijd ontzettend moeilijk om voor een ander te zeggen wat redelijk is als salaris. In het algemeen kan je denk ik zeggen dat een startsalaris voor MBO-4 rond de 1500 per maand ligt.
[ Voor 9% gewijzigd door Tormbo op 07-01-2012 16:48 . Reden: aanvulling ]
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Daar ligt ook zo'n beetje het begin voor MBO-er, op/rond het minimumloon. Net als HBO komt de groei pas in de jaren erna. Vergeet alleen niet dat je secundaire voorwaarden vaak wel wat beter zijn dan gewone minimumloon werkers. Denk aan reiskostenvergoeding, pensioen opbouw, vooruitzichten, trainingen, laptop/gsm/auto. Hangt ook allemaal van je werk af natuurlijk.Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Je weet dat dat slechts 50 euro boven het minimumloon ligt? Ik ben reeds boven de 23
[ Voor 33% gewijzigd door Xanaroth op 07-01-2012 17:30 ]
Mijn startsalaris MBO was 1700, na 3 maanden werd dat 1800 toen ik naar een andere baan ging. Maargoed, heb toen ook een paar keer banen afgewezen omdat ze niet hoger gingen dan 1600.. (was overtuigd van mijn kunnen, misschien iets te , maar het hielp wel!Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:33:
Hallo GoTers,
Ik verwacht in de komende maand mijn MBO-4 ICT beheer opleiding af te maken. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar als BBL'er gewerkt en ditzelfde bedrijf wil mij in ieder geval voor een half jaar houden. Nu moet ik ergens in de komende week dus ook over mijn nieuwe contract gaan onderhandelen.
Probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik kan vragen qua loon. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar voor het absolute minimum gewerkt, waarbij ik wel de opleidingskosten vergoed kreeg.
We kunnen dus spreken van 1.5 jaar werkervaring, VWO niveau, maar door omstandigheden slechts een MBO-4 diploma. Adviezen/suggesties voor wat ik zou kunnen vragen en wat ik minimaal zou moeten eisen?
De werkgever is een bedrijf in de online ticketing industrie en ik ben samen met een collega verantwoordelijk voor het geheel van netwerk en systeembeheer van 4 vestigingen, in Amsterdam, Groningen, Berlijn en Antwerpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2012 17:36 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Tsja, zoals Myrdreon ook al aangeeft; dat is wat het is... In de ICT kan je ontzettend ver komen zonder indrukwekkende papieren, maar dan zal je een lading werkervaring of aantoonbare kennis mee moeten nemen.Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Je weet dat dat slechts 50 euro boven het minimumloon ligt? Ik ben reeds boven de 23
Als jij vindt dat je goede argumenten hebt om een hoger salaris te verantwoorden, dan moet je zeker meer vragen. Ik kan niet zien op basis van drie regels in formatie of jij dat salaris 'waard' bent...Tormbo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:44:
Gezien mijn takenpakket lijkt het me dat ik best iets meer mag vragen, aangezien ik een groot deel van de tijd alleen verantwoordelijk ben voor het draaiend houden van de 4 kantoren.
€3450,- /mnd bruto bij 32urige werkweek?actionInvoke schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:32:
Gewoon even een vraagje[...]
[ Voor 14% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-01-2012 18:46 ]
d:)b :henk d:)b
Oke, dat is iets meer dan ik krijg maar niet bijzonder veel meer. Thx.MrJayMan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:44:
[...]
€3450,- /mnd bruto bij 32urige werkweek?
[ Voor 9% gewijzigd door actionInvoke op 07-01-2012 19:08 ]
Erg netjes voor stage. Meeste stages zijn full-time 300-400 euro per maand.Xniio schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:06:
Werkweek: 16-20 uur
Maandsalaris (bruto): ~ € 750
Die strookjes zijn zo moeilijk te lezen omdat de formules er niet bij staan.actionInvoke schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:06:
[...]
Oke, dat is iets meer dan ik krijg maar niet bijzonder veel meer. Thx.
P.s. waarom moeten die salaris strookjes zo ingewikkeld zijn. Vraag me alles over technologie maar die strookjes zijn voor mij nog altijd een magische iets waar op 1 of andere wijze een getal uit komt rollen.
EDIT: Misschien moet ik wat meer opletten elke keer als mijn boekhouder me om de oren slaat.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Vind ik wel erg veel voor een junior software developer. Ik zou zeggen gelet op leeftijd en opleiding/ervaring zo'n 3k full-time, dus 2400 op basis van 32 uur. (ik zie hier maar weinig HBOers onder de 30 die meer dan 3k verdienen)MrJayMan schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:44:
€3450,- /mnd bruto bij 32urige werkweek?
[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 08-01-2012 08:53 ]
Simpelweg het netto loon wat op loonstrookje komt te staan.Sport_Life schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:34:
[...]
Beetje raar dat er in je contract een netto loon staat. Hoe kunnen zij nou weten dat jij elders geen inkomen hebt?
Vriendelijk bedoeld: Maak je niet blij met een dode mus. Borrel praat is een ding, iets zwart op wit hebben is iets heel anders.Tormbo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:10:
...The plot thickens...
Zaterdag op de nieuwjaarsborrel van de voetbalclub een clubgenoot gesproken die werkt voor een grote IT dienstverlener. Hij vertelde mij dat zij continu op zoek zijn naar nieuwe mensen en dat ik waarschijnlijk vandaag of morgen een telefoontje kan verwachten.
Als dit positief uitpakt kan ik hiermee best sterk mijn komende onderhandelingen ingaan.
Sowieso klinkt het werken voor dit bedrijf erg interessant, de secundaire arbeidsvoorwaarden bij mijn huidige werkgever zijn praktisch niet bestaand en ik verwacht niet dat zij kunnen opbieden tegen het aanbod wat ik mogelijk ga krijgen.
Nu nog een beetje proberen de hoop te onderdrukken.
The Flying Dutchman
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Realistisch zeker, je moet met jouw leeftijd/ervaring/papier makkelijk meer kunnen. Weet alleen niet of ASML de juiste richting is voor AI. ASML is vooral hardware, terwijl AI in software gebeurt. Je moet dus eerder denken richting TNO of software bedrijven (IBM, Microsoft, gameontwikkelaars..)The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:15:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MSc. Artificial Intelligence
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: software engineer
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40h (in de praktijk was dat het afgelopen jaar gemiddeld 45h per week)
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tijd-voor-tijd, reiskosten
Regio: Den Haag
Reistijd**: 30m
Maandsalaris (bruto): 2500
Heb hier leuke ervaring opgedaan naast puur ontwerpen van software/programmeren (oa een aantal keren sollicitatie gesprekken afgenomen, een keer een maandje gedetacheerd gezeten bij een ander bedrijf, een weekje in-house gewerkt bij een high-profile opdrachtgever in het buitenland), maar als ik naar mijn lijstje kijk en dat vergelijk met wat anderen hier verdienen denk ik dat het hoog tijd wordt voor een andere job.
Denk dat een salaris tussen €3000-€3200 met véél betere voorwaarden haalbaar moet zijn voor mijn opleidingsniveau en ervaring. Zit dan vooral te denken aan software bedrijven die gericht zijn op research & development. Kleine start-ups die iets interessants doen of bijvoorbeeld een TNO of ASML.
Wat denken jullie, ben ik realistisch?
ASML noem ik inderdaad vooral vanwege technische/wiskunde uitdaging. Enige puntje is dat ik zou moeten verhuizen als ik bij ASML zou willen werken (anders had ik allang niet meer getwijfeld en daar gesolliciteerd, eigenlijk staat ASML zo'n beetje bovenaan mijn verlanglijstje). TNO is ook een goede optie voor me (ik woon in Den Haag).t_captain schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:49:
ASML heeft ook een stuk of zeshonderd software engineers aan het werk
Als AI niet zo belangrijk is, maar je wel van complexe wiskundige problemen houdt in je software, is ASML wel een relevante werkgever. Ik denk dat je daar netjes in de door jou opgegeven range zou uitkomen, waarbij je de komende 2.5 jaar nog in de aanloopgroup zou vallen (tweemaal per jaar loonsverhoging). Verder 38-urige werkweek = 38 vrije dagen per jaar. En 13e maand.
The Flying Dutchman
€ 1400/1500/1600Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
Beste,
Ik wil graag weten wat voor een salaris ik kan vragen met de volgende:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 4
Certificaten: CCNA Exploration 1,2 en 3, ECDL, HTML/PHP/SQL Basic, Aries Certified Professional Technician
Werkervaring: 1,5 jaar stage ervaring in de ICT branche
Cursussen gevolgd (zonder certificaat): ITIL, ISYF, Windows Server 2003
Maandsalaris (bruto): ?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Slechts softwareontwikkelaar met een doctorstitel?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:26:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Gepromoveerd.
[...]
Huidige functie: software ontwikkelaar
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat is niet zo heel vreemd hoor. Ik ken erg genoeg. Wel is het dan vaak de technisch wat ingewikkeldere software waar men ook zelf op zoek is naar nieuwe/betere algoritmes. Je zit dan dus een stuk dichter bij technische research dan bij administratieve applicaties ontwikkelen; dat is best een groot verschil natuurlijk.RayNbow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:27:
Slechts softwareontwikkelaar met een doctorstitel?
[ Voor 17% gewijzigd door Zoijar op 09-01-2012 18:47 ]
Mapper lithography, Delft?The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:14:
[...]
ASML noem ik inderdaad vooral vanwege technische/wiskunde uitdaging. Enige puntje is dat ik zou moeten verhuizen als ik bij ASML zou willen werken (anders had ik allang niet meer getwijfeld en daar gesolliciteerd, eigenlijk staat ASML zo'n beetje bovenaan mijn verlanglijstje). TNO is ook een goede optie voor me (ik woon in Den Haag).
Dat vind ik helemaal niet vreemdRayNbow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:27:
[...]
CWI? NFI? Spinque B.V.? Texkernel? Belastingdienst?The Flying Dutchman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:15:
Denk dat een salaris tussen €3000-€3200 met véél betere voorwaarden haalbaar moet zijn voor mijn opleidingsniveau en ervaring. Zit dan vooral te denken aan software bedrijven die gericht zijn op research & development. Kleine start-ups die iets interessants doen of bijvoorbeeld een TNO of ASML.
Wat denken jullie, ben ik realistisch?
[ Voor 24% gewijzigd door qadn op 09-01-2012 19:10 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
qadn schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:07:
[...]
CWI? NFI? Spinque B.V.? Texkernel? Belastingdienst?
Dank voor de tips, hier ga ik zeker eens even naar kijken
The Flying Dutchman
Hoeveel uur, welke functie etc?Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
Beste,
Ik wil graag weten wat voor een salaris ik kan vragen met de volgende:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 4
Certificaten: CCNA Exploration 1,2 en 3, ECDL, HTML/PHP/SQL Basic, Aries Certified Professional Technician
Werkervaring: 1,5 jaar stage ervaring in de ICT branche
Cursussen gevolgd (zonder certificaat): ITIL, ISYF, Windows Server 2003
Maandsalaris (bruto): ?
Verwijderd
Ik ben heel erg gespecialiseerd in een bepaalde technologie.RayNbow schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:27:
[...]
Thanks, zal ik onthouden! Nu hopen op een baan op me stagebedrijf.
Je bedoelt hoeveel uur en welke functie ik had als stagiair in 1,5 jaar?
Waarschijnlijk bedoelt hij welke functie je wilt gaan beoeffenen en hoeveel uur je per week wilt werken.Sniperc schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:22:
[...]
Thanks, zal ik onthouden! Nu hopen op een baan op me stagebedrijf.
[...]
Je bedoelt hoeveel uur en welke functie ik had als stagiair in 1,5 jaar?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Mjah, ik verbaasde me meer over het gebruikte woord voor de functieomschrijving dan de functie zelf.Zoijar schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:43:
[...]
Dat is niet zo heel vreemd hoor. Ik ken erg genoeg. Wel is het dan vaak de technisch wat ingewikkeldere software waar men ook zelf op zoek is naar nieuwe/betere algoritmes. Je zit dan dus een stuk dichter bij technische research dan bij administratieve applicaties ontwikkelen; dat is best een groot verschil natuurlijk.
Nee, maar ik neem aan dat je je verworven onderzoekskills nog wel toepast in de functie die je nu vervult?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:14:
[...]
Ik ben heel erg gespecialiseerd in een bepaalde technologie.
Ik had ook een onderzoeker kunnen worden, maar was toe aan iets anders. Mensen die gepromoveerd zijn hoeven niet per se onderzoeker te worden.
Zeker. Als je iets niet bouwt, hoe weet je dat wat je op papier hebt staan ook in de praktijk werkt?1) Het is fijn om concreet te werken aan software en het geeft veel voldoening om iets 'live' te zien gaan.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als onderzoeker bouw je ook wel; je moet immers weten of het werkt, proof of concept. Maar vanwege de publicatiedruk wordt er zelden iets uitgewerkt tot een bruikbaar pakket/product. Software uitwerken levert immers niets op voor de onderzoeker. Dat is slechts implementatie en heeft weinig tot geen onderzoekswaarde. Sommige groepen werken dan weer wel aan een gezamelijk project. Daar komt nog wel eens wat uit.RayNbow schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:10:
Zeker. Als je iets niet bouwt, hoe weet je dat wat je op papier hebt staan ook in de praktijk werkt?
Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase
Dat is geen stage. Maar gewoon werk naast studie. Het is namelijk maar 16/20uur per week. Stage is fulltimeMyrdreon schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:08:
[...]
Erg netjes voor stage. Meeste stages zijn full-time 300-400 euro per maand.
Ik wil graag netwerk- of serverbeheerder willen beoefenen. Ik ben best bereid om 40 uur in de week te werken.frankwopereis schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:53:
[...]
Waarschijnlijk bedoelt hij welke functie je wilt gaan beoeffenen en hoeveel uur je per week wilt werken.
Dat is wel noodzakelijk om te bepalen wat je kunt vragen. Al denk ik dat de schatting van 1400-1600 wel redelijk klopt.
Het vermelden van wat je als stagiair hebt gedaan is nooit verkeerd maar dat bedoelde hij waarschijnlijk niet:P
Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC
Bovengemiddelde beloning, goed gedaanjohanmulder schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:54:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Informatica (niet afgerond)
Certificaten: MCPD, MCITP:AX
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ISV in mobility voor MS Dynamics
Huidige functie: Sr. Software Developer / Trainer
Vakantiedagen: 37
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + eindejaarsuitkering CAO
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto*: ja, 875,- incl. Brandstof. Ik kan er een Lexus CT200h van rijden.
Pensioenregeling: 65% premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: neen
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 45 minuten
Maandsalaris (bruto): € 3500
Verder: zeer afwisselende job, veel reizen (wereldwijd), leuke collega's, en bovenal niet 1 of ander nummertje in een lompe multinational.
HBO, zal mijn profiel eens updaten, ligt een beetje achter.Het Fantoom schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:34:
Wat is het nou? HBO zeg je maar in je profiel staat TU/e.
Laat je niet van de wijs brengen met de term AI. Ik denk niet dat The Flying Dutchman heel erg zal staan te springen om "game AI" (wat eigenlijk maar weinig met AI te maken heeft) te gaan doen tegen een vrij mediocre salaris. Het meest insteressante onderwerp zal dan iets als pathfinding zijn. Dit nog even naast het zeer geringe aantal arbeidsplaatsen. Tenzij hij het niet erg vindt om meer algemeen gamedev werk te gaan doen natuurlijkMyrdreon schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:34:
[...]
Realistisch zeker, je moet met jouw leeftijd/ervaring/papier makkelijk meer kunnen. Weet alleen niet of ASML de juiste richting is voor AI. ASML is vooral hardware, terwijl AI in software gebeurt. Je moet dus eerder denken richting TNO of software bedrijven (IBM, Microsoft, gameontwikkelaars..)
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2012 01:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zonder afgemaakte opleiding? Ik denk dat je in je handjes mag wrijven! Ziet er goed uit en die 10 minuten per fiets is natuurlijk ook heerlijk! Ik denk dat je goed zit..oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:59:
[...]
Laat je niet van de wijs brengen met de term AI. Ik denk niet dat The Flying Dutchman heel erg zal staan te springen om "game AI" (wat eigenlijk maar weinig met AI te maken heeft) te gaan doen tegen een vrij mediocre salaris. Het meest insteressante onderwerp zal dan iets als pathfinding zijn. Dit nog even naast het zeer geringe aantal arbeidsplaatsen. Tenzij hij het niet erg vindt om meer algemeen gamedev werk te gaan doen natuurlijk. Maar een baan die aansluit bij zijn studie zal veel meer opleveren (en wellicht ook meer voldoening geven)
Goed, nu we het daar toch over hebben, vandaag een salarisverhoging gehad
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica, Ma "Geometry, Imaging and Virutal Environments" (niet afgemaakt)
Werkervaring: 8 jaar gamesindustrie
Werkgever: Een gamedeveloper. Zie profiel.
Huidige functie: Software engineer (3d engine werk en zulks)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (meestal tussen de 1 en de 2 maandsalarissen in)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €250,- reiskostenvergoeding
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 minuten per fiets
Maandsalaris (bruto): € 3400,- (effectief €3650,- door de reiskostenvergoeding)
Met mijn specialiteit kan ik elders waarschijnlijk inmiddels wel meer verdienen, maar ik mag niet klagen
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb
Volgens mij heeft hij gewoon een afgemaakte HBO alleen zijn masters niet afgemaakt.Radeoxx schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:46:
[...]
Zonder afgemaakte opleiding? Ik denk dat je in je handjes mag wrijven! Ziet er goed uit en die 10 minuten per fiets is natuurlijk ook heerlijk! Ik denk dat je goed zit.
[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 11-01-2012 08:57 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ben jij al 30? Gaat ook hard, lijkt gisteren dat je stopte met je master en ging werken.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:59:
[...]
Leeftijd: 30
Werkervaring: 8 jaar gamesindustrie
Wel net salaris maar had eigenlijk verwacht dat je met jouw specialisatie nog wel paar honderd euro hoger zou zitten (salaris wat met een 4 begintMaandsalaris (bruto): € 3400,- (effectief €3650,- door de reiskostenvergoeding)
Met mijn specialiteit kan ik elders waarschijnlijk inmiddels wel meer verdienen, maar ik mag niet klagen
Waar staat dat? Ik zeg enkel dat ik mijn master niet heb afgemaakt. Ik ben gewoon Ing.
Dat had ik ook gehooptMcVirusS schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:38:
Wel net salaris maar had eigenlijk verwacht dat je met jouw specialisatie nog wel paar honderd euro hoger zou zitten (salaris wat met een 4 begint). Maar dat komt vast nog wel
.
[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2012 14:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hehe, ja, dat dacht ik ook al. Ik ken menig phd in graphics die een stuk minder van geometrie en C++ weten dan jij.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:21:
En niet om arrogant over te komen, maar geen enkele HBO opleiding kan opboksen tegen mijn skillset (C++, lineaire algebra, computationele geometrie). Je argument was valide geweest als ik nog amper werkervaring had (met ook bijpassend loon uiteraard, anders mocht ik inderdaad helemaal in mijn handjes wrijven)
Jammer is dat. Lijkt me nog steeds erg leuk werk....oisyn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:21:
Maar de gamesindustrie is sowieso geen vetpot.
[ Voor 16% gewijzigd door Zoijar op 11-01-2012 13:22 ]
Daarom betaalt het zo slechtZoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:19:
Jammer is dat. Lijkt me nog steeds erg leuk werk...
[ Voor 10% gewijzigd door Patientzero op 11-01-2012 15:12 ]
Hoe bedoel je dit precies? Is dit om aan te geven dat je voor het MBO een aantal andere zaken hebt gedaan, of dat je eigenlijk geen MBO-diploma hebt, maar dit als equivalent voor je middelbare school periode ziet?Patientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:
p.s. mbo is niet helemaal eerlijk, 3 jaar vwo naar havo naar mavo... dropouts ftw ;-)
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 11-01-2012 15:40 ]
+1Zoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:38:
Inderdaad ja, 2k netto per kwartaal? Dat is 500 netto per maand, wat zeer waarschijnlijk in 42% valt, dus krijg je in ieder geval zo'n 1000 bruto per maand extra, geeft 4500 p/m + auto. Heel erg veel... Als ik dat soort dingen lees vraag ik me toch wel eens af of ik iets verkeerd doe...
Ik denk idd dat hij bedoelt dat hij eigenlijk helemaal geen MBO diploma heeft, maar zijn afgemaakte school als equivalent daarvan ziet (wat natuurlijk een beetje scheef is). En dan is het idd helemaal een mooi salarisSeraphin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:27:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Is dit om aan te geven dat je voor het MBO een aantal andere zaken hebt gedaan, of dat je eigenlijk geen MBO-diploma hebt, maar dit als equivalent voor je middelbare school periode ziet?
Verder: je noemde in je post een "kwartaalbonus @ 2000 netto". Bedoel je daarmee dat je ieder kwartaal die 2k netto opstrijkt? Als ik dat bruteer kom ik uit om een totaalpakket van +/- 60k per jaar + auto. Dat is zéér goed te noemen.
Dat brengt mij bij de volgende vragen; je noemt jezelf marketing manager, maar je hebt klanten in je beheer -> doe je (ook) aan verkoop? Ik ben toch wel benieuwd naar wat voor type bedrijf je werkgever is! DAt je de naam niet zegt snap ik (doet bijna niemand hier), maar is het MKB / Grootzakelijk, producent / dienstverlener, IT / Finance / Industrie??? Vragen, vragen, vragen.
Do what you love, do it often
dank umacciez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:42:
In sales kan je ook gewoon heel snel veel verdienen zonder diplomas. Ik ken zo een paar lui die nooit iets hebben afgerond, maar gewoon super met mensen om kunnen gaan en daardoor 100k+ verdienen
Verwijderd
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Vorig jaar +/- € 32 miljoen omzet gedraaid, waarvan € 9.2miljoen door mij is gedaanVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:02:
^^ ook hier weer zichtbaar: heb je directe harde cash waarde voor de baas, dan zit je ook makkelijker aan een bonus
Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen? Legale parallelhandel? Want ik neem aan dat de bekende merken hier gewoon een importeur hebben of dat de klanten het anders rechtstreeks bij de fabrikant bestellen?Patientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:48:
[...]
dank u
Verdere toelichting, de functie titel is ook slechts een term.
I.m.o. heeft mijn line of profession vrij weinig te maken met marketing, aangezien ik puur in de handel zit.
Parallel handel wel te verstaan, van de bekende designer geuren en cosmetica merken.
Zoiets als wat 4launch en dergelijke doen, alleen dan met andere producten en op een vele male grotere schaal waarschijnlijk.
mbo, gehaald uiteraard... hbo Nima A, doelde op 't feit dat een ex vwo-er die geen onaardige punten haalde maar door desinteresse op de mavo/mbo terecht kwam.
Bonus per kwartaal is 2000 netto/netto mits ik mijn gezette targets haal ( en ik ben zo cocky om te zeggen dat ik die gewoon haal)
Verwijderd
/me is uit eerste hand bekend met bonusregelingenPatientzero schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:07:
[...]
Vorig jaar +/- € 32 miljoen omzet gedraaid, waarvan € 9.2miljoen door mij is gedaan![]()
Dan valt het misschien ietwat in context.. dang i luv the trading business
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 16:18 ]
Als iemand het onredelijk noemt, dan noem ik dat op mijn beurt jaloezie... Ook al heeft Patientzero misschien niet de beste papieren die je je kunt voorstellen, hij kan wel iets wat de meeste mensen (waaronder ondergetekende) niet kunnen. En ja, dat is nou eenmaal geld waard en naar mijn mening ontzettend terecht.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:
[...]
/me is uit eerste hand bekend met bonusregelingen
Het klinkt soms nogal 'onredelijk', zoveel geld binnenharken terwijl er anderen zijn die (no offense) langer hebben geleerd, harder werken en toch veel minder verdienen. Maar het is gewoon een kosten-batenafweging.
Dat is het inderdaad ja. Jaloezie, zoals hierboven, zou ik het niet willen noemen. Onredelijk klinkt beter. Als ik een 25-jarige MBO-er vergelijk met associate professors van 35 die de hoogst mogelijke opleiding hebben, en daarbij alsnog keihard voor gewerkt hebben, maar dan minder verdienen, dan vind ik dat ergens heel onredelijk.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:16:
Het klinkt soms nogal 'onredelijk', zoveel geld binnenharken terwijl er anderen zijn die (no offense) langer hebben geleerd, harder werken en toch veel minder verdienen.
Tsja, die discussie hebben we wel eens gevoerd. Soms is het ook de vraag wie het geld binnensleept. Ontwikkelaars van een softwarepaket krijgen gewoon 3k in de maand zonder bonus, maar de sales-guy die het verkoopt vangt een dikke bonus. Zonder software was er geen produkt en ook geen winst. Toch wordt de sales gezien als degene die de directe winst binnenslepen.Maar het is gewoon een kosten-batenafweging. Ook in mijn eigen sector (de advocatuur). Ik zeg ook altijd: als je klanten naar tevredenheid kunt bedienen, nieuwe zaken binnenhaalt en een torenhoge omzet voor kantoor realiseert, dan maakt het niet uit hoe je dat doet, door juridisch-inhoudelijk goed te zijn of door drollen in zilverpapier te verpakken. Het gaat om de cash die je binnensleept.
Volgens mij is dat overal zo. Waar het probleem zit is dat sales-mensen over het algemeen erg competitief zijn en zonder die prikkel gewoon niet hard genoeg willen lopen.Zoijar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:39:
Tsja, die discussie hebben we wel eens gevoerd. Soms is het ook de vraag wie het geld binnensleept. Ontwikkelaars van een softwarepaket krijgen gewoon 3k in de maand zonder bonus, maar de sales-guy die het verkoopt vangt een dikke bonus. Zonder software was er geen produkt en ook geen winst. Toch wordt de sales gezien als degene die de directe winst binnenslepen.
[ Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 11-01-2012 16:44 ]
Jawel hoor, maar geen herhalende klandiziePHiXioN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
maarja aan de andere kant zonder goede producten heb je ook geen verkopen.
Flauwe opmerking vind ik.PHiXioN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Volgens mij is dat overal zo. Waar het probleem zit is dat sales-mensen over het algemeen erg competitief zijn en zonder die prikkel gewoon niet hard genoeg willen lopen.
Verwijderd
Belangrijk verschil is dat niet meetbaar is wanneer een product 'goed' is, terwijl wel meetbaar is of een salesmanager zijn targets haalt. De vraag waaraan dat ligt, aan de kwaliteit van het product of aan de gedrevenheid van de salesmensen, blijft dan in het midden. Je kunt er overigens wel vanuit gaan dat beiden nodig zijn voor een succesvolle onderneming: zonder goed product geen hoge sales, hoe goed de salesmensen ook zijn, en zonder goede salesmensen geen goede verkopen, hoe goed het product ook is.PHiXioN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Vaak wordt gezegd dat zonder verkopen er helemaal geen business is, maarja aan de andere kant zonder goede producten heb je ook geen verkopen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 16:53 ]
[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 11-01-2012 20:09 . Reden: Info toevoegen ]
De arbeidsvoorwaarden (mogelijkheid leaseauto, bonus voor certificering) wijzen in de richting van detachering.muhda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
Ik heb een bod gekregen.
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Onbekend, verwacht het niet
Laptop: Optie als de klant dit aanbied.
GSM: Optie als de klant dit aanbied.
Leaseauto*: Is een mogelijkheid, maar ik heb nog geen rijbewijs.
Pensioenregeling: vanaf 21 jaar (geen info)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificering op kosten van werkgever en bij elke Certificaat 50 euro bruto bij salaris, Specialisatie (Citrix, VmWare) behoort tot mogelijkheid en reiskostenvergoeding. (Overname door klant mag en is zonder kosten)
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 1 a 2 uur.
Maandsalaris (bruto): 1500,
Ik ben zeer tevreden met het bod, wel jammer dat er geen 36 uur (4x9) optie aanwezig is. Dan kon ik elke vrijdag naar het middaggebed. Ik hoop lekker door te kunnen groeien naar systeembeheer en in de toekomst misschien ook een adviserende (bij)rol uitvoeren?
Ik ken voornamelijk sales mensen die roepen dat ze 100k plus verdienen, maar als ik naar statistieken kijk dan moeten er op zijn minst een paar liegenmacciez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:42:
Ik ken zo een paar lui die nooit iets hebben afgerond, maar gewoon super met mensen om kunnen gaan en daardoor 100k+ verdienen
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik heb daar niet aan gedacht. Ik zal moeten kijken hoe flexibel ik met de uren om mag gaan.johnnyv.nl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:01:
Is 4x9+4 dan niet bespreekbaar? Dan kun je alsnog.
Het betreft inderdaad een (kleine) detachering kantoor. Ik zal met de klant het een en ander moeten overleggen. Ik wil niet als een grote zuur piet over komen met allemaal eisen, want dan is de kans groter dat de klant afhaakt. Ik vraag meestal al of ik ook dagelijks in mijn eigentijd op het werk, 5 min mag bidden.t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:41:
[...]
Zulke dingen regel je het best in overleg met de klant. Vaak is het in IT-functies best bespreekbaar dat je op maandag t/m donderdag iets langer blijft en op vrijdagmiddag vroeg weg bent. Of dat je tussendoor even weg bent, als de moskee in de buurt is van de klant. Zeker als je ergens wat langer zit en het vertrouwen van de klant hebt gewonnen, wordt hierover niet zo moeilijk gedaan.
[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 11-01-2012 21:47 . Reden: Spelling ]
Ik ga een half uur eerder naar huis want ik rook niet (elk uur een peuk a 5min) en ga thuis naar het toilet....muhda schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:40:
. Ik vraag meestal al of ik ook dagelijks in mijn eigentijd op het werk, 5 min mag bidden.
(Dit doe ik 2 keer dus een koffie pauze ruil ik hiervoor in)
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
( 1400 ? ) Dat snap ik, maar verschil is er altijd..Notna schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:11:
@patientzero
Ik zeg ook niet dat ik het je niet gun en ik geloof graag dat je het verdient, hoop dat je dat begrijpt. Enkel vind ik het altijd benoemenswaardig als mensen met sezelfde leeftijd als mij een dikke 1400 euro per maand binnenhaald en ben ik stiekem wel jaloers(op het salaris) ik zou echter voor geen goud sales inwillen.
Misschien rekenen die nog in guldens ?JaQ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:02:
[...]
Ik ken voornamelijk sales mensen die roepen dat ze 100k plus verdienen, maar als ik naar statistieken kijk dan moeten er op zijn minst een paar liegen
Die 1400 is inclusief je bonus even grof meegeteld per maandPatientzero schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:26:
[...]
( 1400 ? ) Dat snap ik, maar verschil is er altijd..
Stel je rond je bachelor in IT af, zet dat tegenover iemand die zijn bachelor haalt in bedrijfseconomie of management oid.. dan heb je al een groot verschil in dezelfde opleidingsklasse.
Of kijk naar voetballers.. de grootste randdebielen vangen het meeste geld om als een stel achterlijke achter een fucking bal aan te rennen.... het leven is eenmaal krom.
Daarom heb ik een beslissing gemaakt, iets doen met wat ik als hobby kan beschouwen ?! of iets waar ik centen mee verdien.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 12-01-2012 09:40 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq