Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.079 views

Onderwerpen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bender schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:44:
[...]
Op maandelijkse basis bedoel je dan toch? :p
Jazeker ;) . Werkt vooral voor de afgelopen en toekomstige 20 jaar, want de inflatie zal ook wel wat van zich laten horen :X .

[ Voor 9% gewijzigd door Cassius op 27-12-2011 12:48 ]

De meeste mensen deugen!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Zoijar schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:50:
[...]

Ach, ik hou niet veel over op het moment. Mijn vrouw moet een full-time cursus nederlands doen en kan daarom niet werken nu, dus ik betaal alles voor twee, en de huren in amsterdam zijn ook hoog, hoewel ik nog geluk had voor zo'n 900 euro pm. Maar... geen kinderen en geen auto, dat scheelt wel. Toekomstplan is ik iets meer verdienen en m'n vrouw ook werken (ze heeft psychologie gestudeerd (ma); moet vast wel iets te vinden zijn) en dan een leuk huis kopen. Ik heb in ieder geval nog nooit echt iets hoeven laten, op een huis (300k+ in amsterdam) kopen na dan.
Oei sterkte. Mijn verloofde heeft ook zo'n periode met cursussen Nederlands gehad (en ook psychologie gedaan). Daarna een baan vinden viel echter vies tegen (inmiddels wel gelukt). Helaas valt er uit de ervaring weinig nuttigs te leren (behalve blijven proberen).
Hopelijk hebben jullie iets meer geluk ermee!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 12:28
Stoffel schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:58:
[...]

Dat klopt inderdaad. Natuurlijk is dat geld niet de belangrijkste factor in mijn geluk, dat zijn de mensen in mijn directe omgeving. Die mensen kan ik echter wel van een goed leven voorzien, wat me gelukkig maakt. Daarnaast hoef ik me niet druk te maken om de benzineprijs, of de HRA nu wel of niet wordt afgeschaft, of er een auto kapot gaat en of we wel of niet uit eten kunnen gaan.
100% mee eens, ik had hetniet beter kunmen verwoorden.

En wat betreft die benzineprijs, gewoon op
valantie gaan. Gisteren getankt voor 98.6 cent per liter. Prima oplossing toch ? ;)

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
m.atlanto schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:16:
Wat vinden jullie hier van, krijg wel vaak aanbiedingen van detacheerders met betere arbeidsvoorwaarde, maar vind op dit moment zekerheid (locatie enz..) belangrijker.
Prima loon voor je ervaring lijkt mij. Maar ik kan me niet voorstellen dat je in de toeristische sector veel zekerheid ervaart.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Cassius schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:40:
Ik denk altijd, zo lang jij je leeftijd * 100 kan innen zal je nooit honger hebben.

* kort door de bocht modus uit.
Zoveel zakgeld kreeg ik niet toen ik 10 was :P

Verwijderd

Had het in een verkeerd bericht geplaatst, nu hierbij mijn nieuwe regeling.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:
Leeftijd:25
Opleiding(en):MBO Niv. 2 / Begin in September Deeltijd HBO Informatica betaald door mijn werkgever.
Certificaten:MCDST, MCSA, MCSE, ITIL, Kaseya
Werkervaring:6
Werkgever: -
Huidige functie: Junior System Engineer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:31.5 (met overwerk loopt dit op tot 43-50 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop:Ja Macbook Pro
GSM:Iphone 4 (16GB)
Leaseauto:Ja 650 bruto
Werkweek:38 u/pw
Pensioenregeling:Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Merk kleding tegen 44% korting van retail prijs, modellen op de werkvloer ;), 35,- euro per maand voor werkgever i.v.m met eten.
Dit lijkt duur, maar echt alles is geregeld ik krijg zelfs koffie / koekjes geserveerd in mijn kantoor.
Land:NL
Regio:NH
Reistijd:30 min. p/d

Maand salaris (bruto): 2700,-
Leeftijd:25 (Maart 2012 26)
Opleiding(en):MBO Niv. 2 ICT, HBO Deeltijd Informatica zit nu in jaar 1 betaald door huidige werkgever.
Certificaten:MCDST, MCSA, MCSE, ITIL v2, Kaseya
Werkervaring:7
Werkgever: Niet belangrijk
Huidige functie: Medior System Engineer

Vakantiedagen:31.5 (met overwerk loopt dit op tot 43-50 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Macbook Pro 15"
GSM: Iphone 4s (32GB)
Leaseauto: 650 bruto
Werkweek: 38 u (dit is natuurlijk altijd meer)
Pensioenregeling:Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Goedkoop merk kleding
Veel bedrijfsuitjes en borrels, altijd leuk :)

Land:NL
Regio:NH
Reistijd: 40 min heen / 40 min terug

Maand salaris (bruto): 2808,-

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

*knip offtopic* Dit soort geneuzel over de rug van andermans privacy verkloot het topic zoals je hieronder kunt zien en is per definitie op het forum ongewenst.

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:54 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:56:
[...]
Ik zou toch even kijken bij andere bedrijven want je maandsalaris is erg laag. Maakt je winstuitkering dit goed?
Dan moet er wel winst zijn om uit te keren, we hebben wel positief gedraaid maar dit is niet genoeg om uit te gaan verdelen. Maar qua atmosfeer en werk zit ik hier nog prima, houd wel de jobs in de gaten op Tweakers.

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:02:
Had het in een verkeerd bericht geplaatst, nu hierbij mijn nieuwe regeling.

[...]

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Goedkoop merk kleding
Veel bedrijfsuitjes en borrels, altijd leuk :)
Merkkleding, als in Hugo Boss, Armani, D&G, etc.? Of is S & S ook merkkleding :? (no offence, btw)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:13
Dit moet wel omhoog kunnen imho. Ik werk zelf ook voor het rijk en een IBF-er verdient schaal 10 en een processmanager zelfs schaal 11.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-11 15:10

madsector

Insert Beer Here

Leeftijd: 38
Opleiding(en): MBO Energietechniek
Certificaten: MCDST
Werkervaring: 10 jaar ongeveer
Werkgever: Stichting Rijnstad te Arnhem
Huidige functie: Alles wat je ICT kan noemen. Telefonie, werkplekken, bekabeling, netwerken, servers.

Vakantiegeld: Ja, maandloon.
Vakantiedagen: volgens CAO Zorg en Welzijn
13/14e maand of winstuitkering: 5,5% in december
Laptop: Als ik er eentje nodig heb, heb de mijne een tijd terug ingeleverd omdat ik 'm niet gebruikte. Vond ik zonde.
GSM: Ja, smartphone
Leaseauto: Nope
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: PGGM (zorg en welzijn)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nope
Land: Nederland
Regio: Arnhem
Reistijd: 5 tot 10 minuten met de fiets.

Maand salaris (bruto): 2600 (elk jaar meer volgens CAO)

Nog maar één servertje thuis!

Verwijderd

c0ne schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:06:
[...]

E.e.a. komt natuurlijk ook omdat advocaten vaak per uur worden ingehuurd door een klant.
Als we uitgaan van 160 gefactureerde uren per maand is dat maar 37,50 per uur voor nare man. Wat loonbelasting e.d. en het kantoor moet ook wat verdienen, dus wanneer de klant 120,00 p/u betaald is nare man al winstgevend. Ik weet echt niet wat gangbare tarieven zijn voor advocaten maar voor de monteurs bij mijn garage vragen ze al 90,00 p/u.
Mijn uurtarief was in 2011 250 euro ex BTW ex kantoorkosten, dus als ik per maand 130 uur declarabel kan wegzetten lever ik de baas zo'n 32.500 euro per maand op. Overigens is het in de advocatuur wel zo dat je vrij veel niet-declarabele uren moet maken: kantoor- en praktijkbeheer, maar ook het bijhouden van vakliteratuur en jurisprudentie, het doen van acquisitie, het geven van lezingen, seminars e.d. Om aan 35-40 uur declarabel per week te zitten, zit je al snel aan 45-50 uur totale kantoortijd.

Overigens ervaar ik mijn werk niet als 'moeilijk' of 'zwaar'. Het snel schakelen, langer blijven als nodig is, en 's avonds bereikbaar zijn worden een soort tweede natuur. Daar komt bij dat ik mijn werk echt leuk vind, en altijd met plezier naar kantoor ga. Bovendien zorgt deze manier van werken er ook wel weer voor dat er makkelijker wordt omgegaan met vrije tijd: niemand klaagt als ik een keer om 16.30 wegga in plaats van 18.00, als ik dan maar bereikbaar ben.
Cassius schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:30:
[...]

Uiteraard is het niveau van je studiekeuze niet voor "het kiezen". Daarom vergeleek ik alleen universitaire studies :) . Dat daarin niet iedereen alles kan dat klopt, maar aan de andere kant; als je ziet bij hoeveel studies je terecht kan met bijvoorbeeld natuur en techniek / natuur en gezondheid ... en hoevaak ik mensen zie kiezen met de reden "dat lijkt me wel leuk" of "ik wist het anders niet" of "die duurt maar 4 jaar" etc. etc.

Dat er dan duizenden euro's verschil inzit in baan prospect hebben velen denk ik toen echt geen rekening mee gehouden :) .
Ik had dit ook niet in gedachten toen ik aan de universiteit begon. Om eerlijk te zijn heb ik eerst nog een tijdje culturele antropologie gedaan en ben ik rechten gaan studeren omdat ik niet wist wat ik anders moest doen, zoals zovelen. Daar heb ik eerst nog tot in mijn derde jaar gedacht strafrecht te gaan doen (ik was toch nogal bevlogen), en ben me pas halverwege mijn derde jaar gaan toeleggen op het handels- en ondernemingsrecht. En daar zit inderdaad wel geld in.

Overigens studeren er jaarlijks honderden juristen af die terechtkomen op saaie, iets-boven-modaal betaalde banen bij de provincie of de gemeente, bij een rechtsbijstandsverzekeraar, et cetera. Het is niet zo dat rechten altijd een garantie is voor veel geld. Eigenlijk is de zwaarte van de opleiding (rechten is niet echt moeilijk) niet representatief voor de beroepspraktijk, want de advocatuur is echt veeleisend.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 21:53 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:50:

Ik had dit ook niet in gedachten toen ik aan de universiteit begon. Om eerlijk te zijn heb ik eerst nog een tijdje culturele antropologie gedaan en ben ik rechten gaan studeren omdat ik niet wist wat ik anders moest doen, zoals zovelen. Daar heb ik eerst nog tot in mijn derde jaar gedacht strafrecht te gaan doen (ik was toch nogal bevlogen), en ben me pas halverwege mijn derde jaar gaan toeleggen op het handels- en ondernemingsrecht. En daar zit inderdaad wel geld in.
Wat is de reden dat je toch geen strafrecht bent gaan doen als ik vragen mag? Ik ken iemand die met dezelfde keuze worstelt namelijk.

Verwijderd

*knip offtopic*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:52 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11 20:28
*knip offtopic*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:53 ]

Verwijderd

[b]nare man schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:50:Eigenlijk is de zwaarte van de opleiding (rechten is niet echt moeilijk) niet representatief voor de beroepspraktijk, want de advocatuur is echt veeleisend.
QFT - voor alle functies denk ik wel.
Verschil in kwaliteit, inzet, zekerheid, in dit geval ook risico als je een goeie fuckup maakt, bereidheid werk voor andere dingen te laten gaan. Er zijn zoveel factoren.

Je zal bij iedere opleiding zien dat de persoon zelf een grote invloed heeft op de mogelijkheden, ook afhankelijk van wat die wil, wat die wil opgeven, en welke risico's die wil lopen. Niet voor niets zie je ook regelmatig ogenschijnlijk gelijkende profielen hier met een redelijke grote variatie aan salaris.

Zeker alleen een functietitel zegt niets. Ik kom regelmatig mensen tegen die naast hun werk een KvK-nummertje hebben en wat aanprutsen, en dan op LinkedIn trots CEO vermelden. Het vertroebelt trouwens ook de invoer op diverse sites voor salarisvergelijk. Het lijkt bij lager betaalde functies dat mensen die het beter doen zich graag laten zien, en dat bij de werkelijke management/strategische functies ineens allerlei mini-bedrijfjes opduiken waar een modaal salaris als representatief staat voor een strategische functie. Daaruit volgend dat de mensen die werkelijk een verantwoordelijkheid in een dergelijke functie dragen het al helemaal niet gaan invullen. Ik heb voor de grap mijn functienaam eens ingevoerd; dat loopt na wat meer bekijken van details dus van productstrategie van multimiljoenen voor het hele bedrijf tot toezicht houden op de fabicagelijn. :P

Mensen zijn echter mensen, en die kijken naar "die heeft dit gedaan en verdient nu dat". Terwijl dat - met als voorbeeld Nare Man - niet zo simpel is als opleiding == functie == salaris. Althans, in de grote gemene deler kan je misschien trends zien, zeker als het gaat om veelal gestandaardiseerde kwaliteiten die je ook veel in de ICT in certificaten ziet (die veel in dit topic terugkomen). Ga je daarbuiten, dan vervalt dat al snel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 23:38 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 17:09

André

Analytics dude

[...]

Mijn uurtarief was in 2011 250 euro ex BTW ex kantoorkosten, dus als ik per maand 130 uur declarabel kan wegzetten lever ik de baas zo'n 32.500 euro per maand op. Overigens is het in de advocatuur wel zo dat je vrij veel niet-declarabele uren moet maken: kantoor- en praktijkbeheer, maar ook het bijhouden van vakliteratuur en jurisprudentie, het doen van acquisitie, het geven van lezingen, seminars e.d. Om aan 35-40 uur declarabel per week te zitten, zit je al snel aan 45-50 uur totale kantoortijd.
Wellicht offtopic, maar kun je dit dan niet beter als ZZP'er doen? Of is dat in dat vakgebied niet echt handig?

Verwijderd

Stoffel schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:58:
[...]

Wat is de reden dat je toch geen strafrecht bent gaan doen als ik vragen mag? Ik ken iemand die met dezelfde keuze worstelt namelijk.
De keuze is heel persoonlijk, maar voor mij waren het twee dingen: het gebrek aan dogmatiek (civiel recht gaat terug op het Romeinse recht, en binnen het civiele recht is de lex mercatoria, het handelsrecht, nog de oudste tak), terwijl ons strafrecht uit de 19e eeuw dateert, en het gebrek aan kritische zelfreflectie van de actoren in het strafproces. Gewoon weinig mogelijkheden tot kritiek op het strafrecht als geheel in de samenleving. Bij kritiek veel herhaling van dooddoeners als 'iedereen heeft recht op een eerlijk proces'. Viel me erg tegen.
André schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:17:
[...]

Wellicht offtopic, maar kun je dit dan niet beter als ZZP'er doen? Of is dat in dat vakgebied niet echt handig?
In de advocatuur is dat zeer ongebruikelijk. Als compagnon cq partner van een kantoor ben je wel zelfstandig ondernemer, naar nimmer ZZP'er. In de wat grotere kantoren is het gebruikelijk dat je als partner aandelen krijgt in de NV of BV waar het kantoor in wordt gevoerd, dat je dus via dividenduitkeringen in de winst deelt, en dat je via het bestuur het beleid mede bepaalt. Stagiaires en medewerkers zijn gewoon in loondienst.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 00:53 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

*knip offtopic*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:53 ]

Verwijderd

*knip offtopic*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:53 ]

Verwijderd

[...]

Overigens studeren er jaarlijks honderden juristen af die terechtkomen op saaie, iets-boven-modaal betaalde banen bij de provincie of de gemeente, bij een rechtsbijstandsverzekeraar, et cetera. Het is niet zo dat rechten altijd een garantie is voor veel geld. Eigenlijk is de zwaarte van de opleiding (rechten is niet echt moeilijk) niet representatief voor de beroepspraktijk, want de advocatuur is echt veeleisend.
Ik denk dat jij sowieso ook nog redelijk hoog zit als je de gemiddelde advocaat bekijkt, vanuit mijn omgeving bekeken dan. Ik zelf ben zo een jurist die absoluut geen advocaat wil worden, vanwege een veelvoud aan redenen, waarvan mijn vrije tijd en relatie voor mij de belangrijkste zijn. Verder vind ik de uurtarieven vaak ongekend hoog voor verrichte werkzaamheden, maar dat is iets waar verder weinig aan te doen valt. (Of vind jij objectief, zover dat kan, echt dat je zoveel per uur waard bent voor de werkzaamheden die je verricht?) Ook dat is erg afhankelijk van enorm veel factoren en ik vind de uurtarieven slechts in een aantal gevallen terecht. Bepaalde banen die jij (nu) saai vindt zijn overigens prima banen voor anderen of op zijn minst een goede opstap naar een uitdagendere baan. Ik zelf zit nu na ruim een jaar zoeken bij een bedrijf en ga daar purchase, legal en compliance(ondersteuning) doen als controller en ga ook in het begin geen bakken met geld binnenhalen. (Wel weer wat meer dan een startend advocaat bij een kleiner kantoor, maar die moet het sowieso niet van de eerste 3-5 jaar hebben.)
Ik denk dat jij je zaken gewoon goed op orde hebt en ook onder controle hebt, maar je moet wel realiseren dat veel mensen/advocaten die 60 uur per week echt niet trekken in combinatie met een gezonde relatie/gezin/gezondheid/etc. ook al merk je dat bij velen niet. Ik zelf mis ook gewoon die innerlijke motivatie en ambitie om er zoveel tijd in te stoppen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik interesse in veel zaken heb, maar echte passie ik nog moet ontdekken. Uiteindelijk is alles relatief en persoonlijk.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
HEDEN
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO
Certificaten: MCITP SA
Werkervaring: 0.5 jaar in de IT op professioneel gebied
Werkgever: Grote Bank
Huidige functie: Technisch applicatie beheerder / windows beheer, Navision beheerder.
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: winst op basis van prestatie, 13 maand
Laptop: nee
Pensioenregeling: 5% zelf, rest betaald mijn werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding (beperkt), pensioen, leuke uitjes 2x per jaar
Regio: Randstad
Reistijd: 45-60 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 2250

VANAF 1 JANUARI 2012
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Certificaten: MCITP SA
Werkervaring: 1 jaar in de IT op professioneel gebied
Werkgever: Grote Bank
Huidige functie: Technisch applicatie beheerder / windows beheer, Navision beheerder.
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: winst op basis van prestatie, 13 maand
Pensioenregeling: 5% zelf, rest betaald mijn werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding (beperkt), pensioen, leuke uitjes 2x per jaar
Regio: Randstad
Maand salaris (bruto): 2650

wat vinden jullie hiervan?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 17:32
Ik zeg TOP!

Niet iedereen krijgt 400 euro opslag!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

36 uur, 1 jaar ervaring, dat is een goed salaris.

400 erbij is leuk maar 2250 is dan ook wel erg weinig. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat jij sowieso ook nog redelijk hoog zit als je de gemiddelde advocaat bekijkt, vanuit mijn omgeving bekeken dan.
Ja, het is hoog als je de gemiddelde advocaat bekijkt (dus inclusief alle kleine eenmans- en provinciale kantoren), maar redelijk marktconform als je de top-20 bekijkt.
Verder vind ik de uurtarieven vaak ongekend hoog voor verrichte werkzaamheden, maar dat is iets waar verder weinig aan te doen valt. (Of vind jij objectief, zover dat kan, echt dat je zoveel per uur waard bent voor de werkzaamheden die je verricht?) Ook dat is erg afhankelijk van enorm veel factoren en ik vind de uurtarieven slechts in een aantal gevallen terecht.
Dergelijke uurtarieven zijn marktconform in het segment waarin wij opereren. Of ze inhoudelijk 'juist' of 'het waard' zijn, is iets dat ik aan de markt overlaat. Het is immers volslagen arbitrair. Want stel dat 250 euro per uur te hoog is, is 200 euro dan wel normaal? Of 150? En waarom? Je kunt die grens niet duidelijk trekken. Klanten van ons betalen het graag en zijn tevreden over onze werkzaamheden. Dan is daarmee de rechtvaardiging voor ons uurtarief gegeven. Ik denk dat het in de IT overigens net zo werkt.
Ik denk dat jij je zaken gewoon goed op orde hebt en ook onder controle hebt, maar je moet wel realiseren dat veel mensen/advocaten die 60 uur per week echt niet trekken in combinatie met een gezonde relatie/gezin/gezondheid/etc. ook al merk je dat bij velen niet. Ik zelf mis ook gewoon die innerlijke motivatie en ambitie om er zoveel tijd in te stoppen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik interesse in veel zaken heb, maar echte passie ik nog moet ontdekken. Uiteindelijk is alles relatief en persoonlijk.
Het drukt natuurlijk wel een bepaald stempel op je persoonlijke leven, waaronder je relatie. Nu woon ik gelukkig op 5 minuten fietsen van mijn werk, dus mijn vriendin is me niet óók nog eens 10 uur per week kwijt aan de onvermijdelijke files in de Randstad. Maar inderdaad, het legt wel druk: ik was in november drie nachtjes in Parijs, en dan loop je soms ook al e-mailed via je blackberry het Louvre in. Was vriendinlief ook niet blij mee. Maar dat hoort er gewoon bij. Bij elke baan met verantwoordelijkheid moet je (soms of heel vaak) bereikbaar zijn: denk aan bereikbaarsheidsdienst voor medisch specialisten, tandartsen, storingsdiensten, veiligheidsdiensten, etc.etc.

Het is maar net wat je leuk vindt :)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

Killjoy

Klingon lawn products

MrFX schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:10:
[...]

Dit moet wel omhoog kunnen imho. Ik werk zelf ook voor het rijk en een IBF-er verdient schaal 10 en een processmanager zelfs schaal 11.
Tja, het management heeft het bij de reorganisatie dit jaar slim gespeeld en is voor functieverzwaring gegaan. Daardoor is mijn bedoelde doorgroei naar schaal 10 weggevallen (is nog maar 1 FTE beschikbaar in het team op mijn locatie) En door IB als een rol te beleggen bij een procesbeheerder (en niet als functie te benoemen) hoeven ze daarvoor niet extra te belonen. Maar ik heb als troost wel een mooie brief gekregen waarin mijn rol staat bevestigd :|

Ach, het is een spel en je kunt niet altijd winnen. Er is nu vrij veel verloop ontstaan, dus het kan een interessant voorjaar worden :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Donde schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:51:
[...]

Merkkleding, als in Hugo Boss, Armani, D&G, etc.? Of is S & S ook merkkleding :? (no offence, btw)
Je hebt merk kleding en je heb top merk kleding. Ik denk dat je ons wel in het rijtje Replay, Diesel, Tommy etcetera kan plaatsen op sommige fronten vind ik ons merk een stuk mooier en beter.

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-10 13:21
Aanbod wat ik heb gekregen:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO4 (Netwerkbeheer)
Certificaten: (Nog) geen
Werkervaring: 5 jaar defensie waarvan de laatste 3 met IT bezig geweest (wordt vaak als minder relevant gezien)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Traineeship IT
Vakantiedagen: 25 + 1
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering, verder nog onbekend.
Regio: midden nederland
Maand salaris (bruto): 2160 + x wanneer geplaatst bij opdrachtgever

Is dat een redelijk begin van een ICT-carriere?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Kips schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:18:
Aanbod wat ik heb gekregen:

[...]

Is dat een redelijk begin van een ICT-carriere?
Ik vind het persoonlijk een goede basis om mee te beginnen in de IT, zeker met een MBO Netwerkbeheer diploma op zak.

Je gaat een traineeship volgen dus groeikansen zijn ook direct aanwezig, dat je toevallig werkervaring hebt bij defensie is voor je soft-skills wellicht mooi meegenomen, maar wordt inderdaad vaak als niet-relevant bestempeld. In mijn ogen maak je een mooie start! :)

By the way: raar dat je geen leaseauto krijgt bij een detacheerder, ik vermoed omdat je nog bezig bent met het traineeship?

[ Voor 9% gewijzigd door RomeoJ op 29-12-2011 10:32 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Kips
  • Laatst online: 31-10 13:21
RomeoJ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:28:
[...]
By the way: raar dat je geen leaseauto krijgt bij een detacheerder, ik vermoed omdat je nog bezig bent met het traineeship?
ik ben momenteel nog werkzaam bij defensie, het is een aanbod wat ik heb gekregen... ik moet dus zelfs nog beginnen aan 't traineeship ;)
Verder hebben zij sowieso geen leaseplan, accountmanager waar ik al een keer mee op locatie heb afgesproken was ook met eigen auto (19 cent/km denk ik).

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
Opleiding(en): MBO Technische Informatica HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen relevante voor deze functie
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Werkgever: ICT & detachering / payrolling hoek
Huidige functie: Facilitair manager (Geef leiding aan een technisch team van drie personen)

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Wisselvalig, vorig jaar 13e maand maar dit jaar iets minder
Laptop: MacBook Air
GSM: Toestel is privé maar abonnement via de zaak en volledig vergoed
Leaseauto*: Yes, nieuwwaarde 32K (Golf)
Werkweek: 40uur (gemiddelde praktijk 42-45uur)
Pensioenregeling: Ja, 50%-50% meen ik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto onkostenvergoeding van 114 euro per maand
Land: NL
Regio: Gelderland
Reistijd**: max. 10min (met lease-auto)

Maandsalaris (bruto): 3250,-

Niets mis mee voor een ruime 3,5 jaar werkervaring is mijn mening. Goed naar mijn zin ook :).

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 11:49
Jackson Claxon schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:46:
Opleiding(en): MBO Technische Informatica HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen relevante voor deze functie
Werkervaring: Bijna 4 jaar
Werkgever: ICT & detachering / payrolling hoek
Huidige functie: Facilitair manager (Geef leiding aan een technisch team van drie personen)

13/14e maand of winstuitkering: Wisselvalig, vorig jaar 13e maand maar dit jaar iets minder
Laptop: MacBook Air
GSM: Toestel is privé maar abonnement via de zaak en volledig vergoed
Leaseauto*: Yes, nieuwwaarde 32K (Golf)
Werkweek: 40uur (gemiddelde praktijk 42-45uur)
Pensioenregeling: Ja, 50%-50% meen ik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto onkostenvergoeding van 114 euro per maand
Regio: Gelderland
Reistijd**: max. 10min (met lease-auto)

Maandsalaris (bruto): 3250,-

Niets mis mee voor een ruime 3,5 jaar werkervaring is mijn mening. Goed naar mijn zin ook :).
Lijkt me een prima plek om te zitten :*) En inderdaad nette vergoeding zo alles bij elkaar.

• Osxy
  • Laatst online: 07:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO 3 All-Round DTP
Certificaten: -
Werkervaring: 9 maanden relevante stage
Werkgever: Klein Marketing/Reclame/Advies Bureau
Huidige functie: Officieel All-Round DTP'er. Onofficieel stukje meer dan dat.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 19 (bij 40 uur normale 25)
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: Bedrijfsauto voor zakelijke ritten.
Werkweek: 30 uur, flexuren
Pensioenregeling: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis drukwerk, mogelijkheid door te leren voor NIMA.
Regio: Noord Holland
Reistijd: 20min - auto of snorscooter
Reisvergoeding: 19ct p/km

Maand salaris (bruto): 1350 (schatting, moet loonstrook nog ontvangen in contract stond netto loon)

Voor een eerste baan zijn dit geen verkeerde begin getallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Osxy op 01-01-2012 11:50 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Communicatie
Certificaten: TMAP Next Foundation/Advanced
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Test Analyst

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja (waarvan 1/3 voor mijn rekening)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op diverse financiele producten
Regio: Utrecht
Reistijd**: Gemiddeld 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 3400

Verwijderd

Leeftijd: 26
Opleiding(en): hbo Bestuurskunde en universiteit Communicatie Wetenschap
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT-dienstverlener
Huidige functie: Informatie analist

Vakantiedagen: 25+3
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee, ns jaarkaart
Pensioenregeling: ja 50% bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prive gebruik telefoon, gratis sporten, gratis aanvullende zorg verzekerd, goedkope autoverzekering, volledig betaalde arbeidsongeschiktheidsverzekering en woonlastenverzekering.
Regio: Midden
Reistijd: 40 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 2680

• sjorremans
  • Laatst online: 10:24
Ik word binnenkort overgenomen op het project waar ik nu gedatcheerd ben.
Ga er goed op vooruit

Oud:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: MCDST MCP
Huidige functie: 2e lijns Systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM:Nee
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Ja (maar ken de regeling niet)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificering volledig vergoed
Reistijd: +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 1550

Nieuw:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niv. 4
Certificaten: MCDST MCP
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: 2e lijns Systeembeheerder

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur (4x9)
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prive gebruik telefoon, voor de rest nog geen idee
Reistijd: +- 30 minuten

Maandsalaris (bruto): 2500

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:31
Mooie stap die 1000 euro, ik denk dat je met wat babbelen er wel een certificaat uit weet te halen als er ruimte is in het budget?

Is voor jou en de werkgever interessant, verder 1 dag vakantie minder, maar wel een eindejaarsuitkering.

Goed gedaan zou ik zo zeggen op het eerste gezicht. :)

K to the KillaZ

• sjorremans
KillaZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:28:
Mooie stap die 1000 euro, ik denk dat je met wat babbelen er wel een certificaat uit weet te halen als er ruimte is in het budget?

Is voor jou en de werkgever interessant, verder 1 dag vakantie minder, maar wel een eindejaarsuitkering.

Goed gedaan zou ik zo zeggen op het eerste gezicht. :)
ja dat moet hier geen probleem zijn denk ik zo, wil hoe dan ook mijn MCITP SA traject af gaan ronden aankomend jaar.
1 vakantiedag minder maar daar staat wel een 36 uur werkweek tegenover, kijk er nu al naar uit 1 dag in de week vrij te zijn!

ik ben erg blij met het aanbod in ieder geval!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Je bedoelt 1 dag in de 2 weken.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Macros schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:18:
Je bedoelt 1 dag in de 2 weken.
Werkweek: 36 uur (4x9)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Macros

Macros

I'm watching...

Excuus. Overheen gelezen. Dan is het wel een grote stap. Maar weinig mensen zullen zo'n stap zien in hun leven. Vooral op netto salaris.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:43
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCTS
Werkervaring: Totaal 1 jaar stage ervaring
Huidige functie: Werkplek Beheer

GSM:Nee
Leaseauto: Nee
kilometer vergoeding 0,19 per km
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificering volledig vergoed
Regio: Amsterdam
Reistijd: +- 40 met de auto
Maandsalaris (bruto): 1500

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 04-01-2012 15:32 ]

Cloud ☁️

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Macros schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:20:
Excuus. Overheen gelezen. Dan is het wel een grote stap. Maar weinig mensen zullen zo'n stap zien in hun leven. Vooral op netto salaris.
Maar je levert wel je leaseauto in. Weet niet wat je had maar dit kan ook een behoorlijk deel verkapt salaris zijn. Nu moet je zelf een auto kopen (spaargeld?) en onderhouden/verzekeren/benzine etc. Dit kan thans via een bruto regeling vaak gedaan worden wat je ook weer het een en ander scheelt.
1000 bruto erbij is natuurlijk altijd prettig :)

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 03-01-2012 13:52 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• sjorremans
thewizard2006 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Maar je levert wel je leaseauto in. Weet niet wat je had maar dit kan ook een behoorlijk deel verkapt salaris zijn. Nu moet je zelf een auto kopen (spaargeld?) en onderhouden/verzekeren/benzine etc. Dit kan thans via een bruto regeling vaak gedaan worden wat je ook weer het een en ander scheelt.
1000 bruto erbij is natuurlijk altijd prettig :)
Dat klopt. Ik heb geen eigen keus gehad betreffende de auto en rijd nu een seat ibiza. Deze kost mij ongeveer 220 netto per maand (dit komt door een eigen bijdrage van 100 euro netto).
Maargoed ik zit hier nu goed op m'n plek, komt een heel goed salaris tegenover te staan, een 36 urige werkweek bevalt mij ook wel dus dan laat ik het niet afhangen van een wel of geen leaseauto.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
downloader91 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:31:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCTS
Werkervaring: 1 Jaar

Maandsalaris (bruto): 1500
Ik denk dat je MBO Niveau 4 hebt behaald? Dan valt het voor een 20 jarige opzich wel mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door Killertjuh op 03-01-2012 14:21 ]

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: CCNP / CCSP / Juniper SA / Ironport mail / Ironport web
Werkervaring: bijna 6 jaar
Werkgever: Network intergrator
Huidige functie: Engineer in security team maar ook inzetbaar voor lan / wan
Vakantiedagen: 27
13e maand: ja
Leaseauto: ja, hybrid auris full options voor 40k het jaar
Werkweek: 40 uur (per week oc wat overwerk, avond / nacht acties enz.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: overwerk na 6 uur tijd voor tijd + geld
Regio: overal en nergens in NL
Reistijd: 45 min enkele reis naar kantoor, anders zie boven
Maand salaris (bruto): 3250

Naar mijn mening een beetje karig, anderzijds leuke firma met collega's (niet onbelangrijk) en leuke projecten!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
oeroe.b schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:49:
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: CCNP / CCSP / Juniper SA / Ironport mail / Ironport web
Werkervaring: bijna 6 jaar
Werkgever: Network intergrator
Huidige functie: Engineer in security team maar ook inzetbaar voor lan / wan
Vakantiedagen: 27
13e maand: ja
Leaseauto: ja, hybrid auris full options voor 40k het jaar
Werkweek: 40 uur (per week oc wat overwerk, avond / nacht acties enz.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: overwerk na 6 uur tijd voor tijd + geld
Regio: overal en nergens in NL
Reistijd: 45 min enkele reis naar kantoor, anders zie boven
Maand salaris (bruto): 3250

Naar mijn mening een beetje karig, anderzijds leuke firma met collega's (niet onbelangrijk) en leuke projecten!
Waarom vind je dit karig? (is geen kritiek, ben benieuwd waarom je dit karig vind)
Als ik zo door het topic lees is het toch behoorlijk marktconform, gezien de leaseauto en gsm van de zaak.

Er is volgens mij een verschil tussen wat "men" denkt dat door een ICT-er wordt verdiend en wat er in werkelijkheid wordt verdiend.

[ Voor 0% gewijzigd door _Peter2_ op 04-01-2012 11:26 . Reden: typo ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Nou, als ik kijk naar zijn certificeringen, opleiding, werkervaring, functie en werkgever, zou ik toch minimaal 500 euro meer verwacht hebben. Nu ben ik geen expert maar als ik op mijn 24ste, met minder werkervaring maar wel vergelijkbare certificaten en opleiding, al 3500 krijg, zou ik dit ook karig noemen als oeroe.b mijn collega zou zijn geweest.

Ter vergelijking; de netwerk engineers die ik ken met zulke certificeringen en ervaring zitten allemaal boven de 3500. Uiteraard is dit wel afhankelijk van de werkgever en de prestaties.

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Ik weet hier niet veel van, want ik studeer nog. Maar 27 jaar met 6 jaar werkervaring en dan 3250 verdienen + lease auto lijkt mij best netjes.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:53

Prx

Mr.Nash schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:21:
Nou, als ik kijk naar zijn certificeringen, opleiding, werkervaring, functie en werkgever, zou ik toch minimaal 500 euro meer verwacht hebben. Nu ben ik geen expert maar als ik op mijn 24ste, met minder werkervaring maar wel vergelijkbare certificaten en opleiding, al 3500 krijg, zou ik dit ook karig noemen als oeroe.b mijn collega zou zijn geweest.

Ter vergelijking; de netwerk engineers die ik ken met zulke certificeringen en ervaring zitten allemaal boven de 3500. Uiteraard is dit wel afhankelijk van de werkgever en de prestaties.
Kan je even jouw volledige lijst met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden plaatsen? Het is natuurlijk eenvoudig om alleen salaris te vergelijken, maar je rept met geen woord over GSM / Lease in jouw geval. Volgens mij heb je het in februari als eens gedeeld, maar later weer verwijderd?

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 22:30
Vergeet de 13e maand niet. En de leaseauto lijkt me heel erg netjes, een full options auto van 40k zul je ook niet overal rijden.

Als je kijkt naar een beetje dik startsalaris voor hbo niveau wat volgens mij bijvoorbeeld 2300 + auto wel is, dan heb je het over ieder jaar 200 erbij om op 3500 uit te komen. Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dat voor elkaar krijgen dus om dan iets minder gelijk karig te vinden..

• HKLM_
  • Laatst online: 10:43
Killertjuh schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat je MBO Niveau 4 hebt behaald? Dan valt het voor een 20 jarige opzich wel mee :)
Nee Medewerker Beheer ICT is Niveau 3

Cloud ☁️

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
Flatlinernl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:28:
En de leaseauto lijkt me heel erg netjes, een full options auto van 40k
Die lease auto kost geen 40k, maar is een leasecontract op basis van 40 000 km / jaar

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• oeroe.b
Mr.Nash schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:21:

Dit is het precies. De lease auto is modaal, auris hybrid. De lease auto is in mijn beroepsveld standaard omdat we op projectbasis bij klanten komen. Wat betreft mijn vooruitgang ben ik in 3 jaar, 2 functies omhoog gegaan met minimale loons vooruitgang.

Tevens heb ik binnen deze stappen de nodige certifaten gehaald. Ik moet overigens wel vermelden dat mijn secundaire voorwaarde geen cursusen beschrijft maar daar wordt overigens nooit moeilijk over gedaan. Dus studies krijg ik erbij zonder enige schuld.

Met het woord karig doel ik dus meer op het feit dat het niet aan mijn ontwikkeling ligt. Maar meer om het feit dat het bedrag lager ligt in verhouding tot andere in het zelfde werkveld met vergelijkbare certificering en ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door oeroe.b op 04-01-2012 12:20 ]

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Prx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Kan je even jouw volledige lijst met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden plaatsen? Het is natuurlijk eenvoudig om alleen salaris te vergelijken, maar je rept met geen woord over GSM / Lease in jouw geval. Volgens mij heb je het in februari als eens gedeeld, maar later weer verwijderd?
Klopt, heb toen mijn lijstje weg gehaald omdat mijn toenmalige collega's wisten wie ik was en ik daardoor te veel vragen kreeg. Zit per 1 maart bij een nieuwe werkgever, of eerder afhankelijk van hoe snel ik alle lopende projecten heb afgerond/overgedragen. Zal als alles rond is mijn nieuwe lijstje plaatsen.

Om toch enig antwoord te geven op je vraag noem ik alleen de verschillen op met oeroe.b:

- maandsalaris; 4k p/m ;
- leaseauto met budget tot +- 950e p/m ex brandstof, 30k per 3 jaar; (denk aan een audi a4 of bmw 3 serie)
- 3 vakantiedagen minder
- 2 jaar jonger
- 2 jaar minder werkervaring

Ik vervul nu en straks de functie als Cisco Network / Design engineer.
oeroe.b schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Dit is het precies. De lease auto is modaal, auris hybrid. De lease auto is in mijn beroepsveld standaard omdat we op projectbasis bij klanten komen. Wat betreft mijn vooruitgang ben ik in 3 jaar, 2 functies omhoog gegaan met minimale loons vooruitgang.

Tevens heb ik binnen deze stappen de nodige certifaten gehaald. Ik moet overigens wel vermelden dat mijn secundaire voorwaarde geen cursusen beschrijft maar daar wordt overigens nooit moeilijk over gedaan. Dus studies krijg ik erbij zonder enige schuld.

Met het woord karig doel ik dus meer op het feit dat het niet aan mijn ontwikkeling ligt. Maar meer om het feit dat het bedrag lager ligt in verhouding tot andere in het zelfde werkveld met vergelijkbare certificering en ervaring.
Ik heb deze zelfde situatie bij collega's en bij mezelf gezien. Meestal wordt het salaris wel rechtgetrokken wanneer iemand echt op zijn strepen gaat staan. Een leuke werkomgeving is altijd leuk echter is het dan niet de bedoeling om een lager salaris te bieden. Dat het niet altijd rechtgetrokken wordt kan ik zelf beamen; ben namelijk pas meer gaan verdienen toen ik overstapte..

• Flatlinernl
  • Laatst online: 10-11 22:30
_Peter2_ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Die lease auto kost geen 40k, maar is een leasecontract op basis van 40 000 km / jaar
Duh.. Maar een auris full options is niet te vergelijken met de leaseauto's waar een hoop it'ers in rijden qua leasekosten.. Bijvoorbeeld een polo blue motion die je vaak ziet kost een stuk minder.. Er is geen rechtstreeks verband tussen de kosten van de auto en de leaseprijs per maand maar er zit wel een relatief verschil in..
[...]
Dit is het precies. De lease auto is modaal, auris hybrid.
Denk dat je je hier nogal verkijkt hoor. Wat maakt die auto modaal voor jou? De gemiddelde auto van Nederlanders? De gemiddelde auto van leasers? De gemiddelde auto binnen jou bedrijf?

Werk zelf in de IT maar zonder eigen bijdrage zo'n auto leasen kan gewoon niet eens bij ons..
[...]
Dit kan ik niet beoordelen want ik werk in een andere hoek, maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat een rij certificaten + aantal werkjaren automatisch lijdt tot een salaris van 3500+ en dus alle engineers die hierover beschikken dat dus ook verdienen. We hebben hier 1 voorbeeld van een bedrijf waar ze dus blijkbaar beter betalen. Zouden er ook niet legio zijn die slechter betalen?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:04

AcouSE

Swedish Chef

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Electrotechniek + niet afgeronde Master Embedded Systems (95%)
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Saab Electronic Defence Systems
Huidige functie: Team Leader Computer Design

Vakantiegeld: ja
GSM: HTC Wildfire S incl. onbeperkt binnenlands prive bellen + data
Werkweek: 38h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Wat kleine dingetjes, niets bijzonders
Land: Zweden
Regio: N/A
Reistijd: 8 minuten

Maand salaris (bruto): 4000

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 01:35
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO 2, 3 BOL af, bezig met BBL 4 systeembeheer
Certificaten: MCP, MCDST, Aries A+, Aries Linux Essentials, ECDL
Werkervaring: ca. 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Netwerk- en systeembeheer + werkplekondersteuning (enige IT-er in functie)

13/14e maand of winstuitkering: Nee, Nee, Ja (sinds 2008 geen winst gedraaid)
Laptop: Ja, Asus K52JC
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd**: 20 minuten loopafstand

Maandsalaris (bruto): 1148

[ Voor 0% gewijzigd door souheil op 04-01-2012 23:36 . Reden: werkgever ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

boesOne

meuh

souheil schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:38:
Huidige functie: Netwerk- en systeembeheer + werkplekondersteuning (enige IT-er in functie)

Maandsalaris (bruto): 1148
Dus jij bent de enige it-er en ze geven je 1148?
Volgens mij heb je een onderhandelingspositie...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:11
Flatlinernl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
[...]
[...]

Denk dat je je hier nogal verkijkt hoor. Wat maakt die auto modaal voor jou? De gemiddelde auto van Nederlanders? De gemiddelde auto van leasers? De gemiddelde auto binnen jou bedrijf?

Werk zelf in de IT maar zonder eigen bijdrage zo'n auto leasen kan gewoon niet eens bij ons..

[...]
Helemaal eens met FlatlinerNL, waarom denk je dat je weinig betaald krijgt? Volgens mij zit je voor een 27-jarige HBO'er helemaal niet verkeerd, zeker niet met die leaseauto erbij.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 9 maanden
Werkgever: MKB (CAO klein metaal)
Huidige functie: Software Engineer

Vakantiedagen: 24 + 12 ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering.
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: 15 min

Maandsalaris (bruto): 2211
Situatieschets:
Na acht maanden via een bemiddelaar bij het bedrijf te hebben gewerkt voor 2000 euro per maand, heb ik aangegeven dat ik dit te weinig vond en dat ik het over mijn salaris wilde hebben. Dit heb ik aangegeven tijdens het gesprek waarin mij een vast contract bij het bedrijf werd aangeboden. Het genoemde loon in dat contract was nog gebaseerd op het op het contract bij de bemiddelaar en ik ben hier mee akkoord gegaan omdat mijn werkgever het er niet over wilde hebben tijdens dat gesprek, maar het tijdens het functioneringsgesprek wilde behandelen.

Ik heb nu net mijn functioneringsgesprek gehad en men was tevreden met mijn functioneren. Men heeft mij ingeschaald en ik zit nu in groep G schaal 1? wat een bedrag van 2211 euro opleverd. Ik vind dit nog steeds erg karig en heb dit aangegeven. Toch wil men mij niet tegemoed komen in mijn vraag om een hoger salaris, dit in verband met de huidige crisis en oneerlijkheid tegenover andere werknemers???

[ Voor 44% gewijzigd door sunoke op 05-01-2012 08:26 . Reden: reden van posten ]

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-11 00:05
Opleiding(en): MBO 2, 3 en 4 (IT Beheer)
Certificaten: Cisco Course 1
Werkervaring: 2 jaar stage en 1 jaar werk
Huidige functie: IT Support Analyst

13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Kan er voor kiezen, niet gedaan
GSM: Kan er voor kiezen, niet gedaan
Leaseauto: Ja + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: MS Certificaten traject, elk certificaat is 25eu erbij.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30min

Maand salaris (bruto): 1750

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

boesOne schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Dus jij bent de enige it-er en ze geven je 1148?
Volgens mij heb je een onderhandelingspositie...
Misschien betalen ze wel zijn (nog niet afgeronde) BBL?

Verwijderd

BBL is werken/ leren he.. Basissalaris dan wel terecht, de enigste it-er is raar, je moet toch wat leren van iemand?

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica.
Certificaten: Foundations van Prince2, BiSL en ITIL. Allen behaald bij huidige werkgever.
Werkervaring: 2 jaar stage (MBO en HBO). Diverse administratieve bijbanen tijdens studie en 1 jaar bij huidige werkgever.
Huidige functie: Functioneel beheerder

Vakantiedagen: 27.5
Leaseauto: Ja middels mobiliteitsregeling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goed aanbod van training, met en zonder erkende certificering.
Reistijd: 30 - 45 min naar huidige klant.

Maand salaris (bruto): 1940

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
badkuip schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:17:
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica.
Certificaten: Foundations van Prince2, BiSL en ITIL. Allen behaald bij huidige werkgever.
Werkervaring: 2 jaar stage (MBO en HBO). Diverse administratieve bijbanen tijdens studie en 1 jaar bij huidige werkgever.
Huidige functie: Functioneel beheerder

Vakantiedagen: 27.5
Leaseauto: Ja middels mobiliteitsregeling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goed aanbod van training, met en zonder erkende certificering.
Reistijd: 30 - 45 min naar huidige klant.

Maand salaris (bruto): 1940
..... Tijd voor een nieuwe werkgever?

• souheil
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:17:
BBL is werken/ leren he.. Basissalaris dan wel terecht, de enigste it-er is raar, je moet toch wat leren van iemand?
het enige wat je daar hoeft te doen met je oplijding zijn praktijktaken die meer bedrijfskundig dan technisch zijn gericht, de technische kant van de studie doe je op school, wat betreft de salaris, het gene wat ik van schrok bij het onderhandelen was een lijst moeten opstellen met inkomsten en uitgaven, en hoeveel het hun zou kosten als ze een consultant/externe beheerder in zouden huren stel als ik weg ben... :/

• Macros

Macros

I'm watching...

souheil schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:40:
[...]

het enige wat je daar hoeft te doen met je oplijding zijn praktijktaken die meer bedrijfskundig dan technisch zijn gericht, de technische kant van de studie doe je op school, wat betreft de salaris, het gene wat ik van schrok bij het onderhandelen was een lijst moeten opstellen met inkomsten en uitgaven, en hoeveel het hun zou kosten als ze een consultant/externe beheerder in zouden huren stel als ik weg ben... :/
De Nederlandse taal is zeker niet je sterkste punt? Het is bijna onbegrijpelijk geworden.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 21:20
Ik kan gaan werken bij een creatief reclamebureau:

Opleiding(en): HBO Mediatechnologie & WO iets met creatieve wetenschap
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: creatief reclamebureau
Huidige functie: werkloos

Laptop: geen
Leaseauto: geen
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: randstad
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 2180

Is dit gemiddeld of een laag loon?

• souheil
Macros schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:41:
[...]

De Nederlandse taal is zeker niet je sterkste punt? Het is bijna onbegrijpelijk geworden.
don't blame the foreigner.
edit
om het makkelijker leesbaar te maken, ik heb zitten onderhandelen, wat er uitkwam:
Manager:
We willen weten wat je verdient en wat je uitgeeft en wat het ons gaat kosten als je hier weg bent.

[ Voor 29% gewijzigd door souheil op 04-01-2012 22:48 ]

• Rival24
  • Laatst online: 22:55

Rival24

I'll Be Back

souheil schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:46:
[...]

edit
om het makkelijker leesbaar te maken, ik heb zitten onderhandelen, wat er uitkwam:
Manager:
We willen weten wat je verdient en wat je uitgeeft en wat het ons gaat kosten als je hier weg bent.
Ze weten toch wat je verdient? Tenzij je natuurlijk meerdere bijbaantjes er op nahoudt, maar dan nog zie ik niet hoe dat relevant is. Op die 2e vraag zou ik antwoorden dat ze daar geen snars mee te maken hebben!

• souheil
Rival24 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:06:
[...]

Ze weten toch wat je verdient? Tenzij je natuurlijk meerdere bijbaantjes er op nahoudt, maar dan nog zie ik niet hoe dat relevant is. Op die 2e vraag zou ik antwoorden dat ze daar geen snars mee te maken hebben!
ze willen weten wat daar van overblijft... :F het tweede punt mogen ze inderdaad zelf achterhalen :)

• oeroe.b
Flatlinernl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:29:
[...]
Duh.. Maar een auris full options is niet te vergelijken met de leaseauto's waar een hoop it'ers in rijden qua leasekosten.. Bijvoorbeeld een polo blue motion die je vaak ziet kost een stuk minder.. Er is geen rechtstreeks verband tussen de kosten van de auto en de leaseprijs per maand maar er zit wel een relatief verschil in..
Ik betaal idd alleen de bijtelling. Het is normaal dat je in een categorie valt. Met mijn functie val je in een normale categorie. In vergelijking tot mijn collega's doe ik niets raars (GTI/A3/Alfa's). Ik let puur op de bijtelling die ik moet betalen. Dit reken ik immers ook tot mijn eigen bijdrage want ik rij hem prive.
Dit kan ik niet beoordelen want ik werk in een andere hoek, maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat een rij certificaten + aantal werkjaren automatisch lijdt tot een salaris van 3500+ en dus alle engineers die hierover beschikken dat dus ook verdienen. We hebben hier 1 voorbeeld van een bedrijf waar ze dus blijkbaar beter betalen. Zouden er ook niet legio zijn die slechter betalen?
Ik denk dat je te snel leest, mijn motivatie geeft aan dat het niet aan mij ontwikkeling ligt. Die certificeringen bestaan uit diverse toetsen. Waar ik ieder jaar zo'n 4 toetsen moet halen. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de certificering van het bedrijf (gold status). Met dat in gedachten en na 3 jaar werkzaam bij deze baas, met twee functie verschuivingen vind ik 350 euro opslag nu niet echt bijzonder. Dit bevestigd MR Nash ook. Ik vergelijk me dus eerlijk gezegd niet met een 25 jarige met 4 jaar ervaring maar daarboven. Dan kom je bij andere werkgevers uit op andere bedragen. Toevallig weet ik dit uit eigen ervaring maar ik hoef nu nog niet weg. Dat zei ik hiervoor ook, dat het een prima organisatie is met leuke medewerkers en gave projecten. Echter betaald deze, naar mijn mening, niet conform andere werkgevers in dezelfde specialistische branch.

• Stefandepefan
PHiXioN schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:49:
[...]
Inderdaad. Mijn starterssalaris met echt 0,0 werkervaring was beter dan dit...

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]
Hoezo? Hij heeft feitelijk 1 jaar werkervaring, dan zijn de arbeidsvoorwaarden naar mijn mening marktconform...

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 04:13
Jeroen V schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:20:
[...]
Hoezo? Hij heeft feitelijk 1 jaar werkervaring, dan zijn de arbeidsvoorwaarden naar mijn mening marktconform...
Sinds wanneer is <2k marktcomfort voor een HBO'er met 1 jaar ervaring?

Als ik hem was, zou ik even met mijn werkgever gaan praten.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

souheil schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:46:
[...]

edit
Manager:
Ik snap het niet volledig. Uw netto loon weten ze toch ook als ze je thuis situatie kennen. Of vragen ze echt wat jij iedere maand opdoet van geld? Want daar hebben ze helemaal geen zaken mee.

En hoe kunnen ze nu verwachten dat jij weet wat consultants kosten? Zeg ze maar dat het veel meer zal kosten dan dat ze u betalen.

Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk het is om als buitenlander/inwijkeling hier een andere job te vinden. Maar ik zou toch sterk overwegen om eens rond te kijken.

@bredend: Ziet er mij een deftig loon uit, hangt er ook vanaf wat je job inhoud. En hoe lang je werkloos bent. Het is zo te zien ook vlak bij de deur, dat is ook veel waard.

I'll do what I can, but expect very little.

• thewizard2006
sunoke schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Situatieschets:
Na acht maanden via een bemiddelaar bij het bedrijf te hebben gewerkt voor 2000 euro per maand, heb ik aangegeven dat ik dit te weinig vond en dat ik het over mijn salaris wilde hebben. Dit heb ik aangegeven tijdens het gesprek waarin mij een vast contract bij het bedrijf werd aangeboden. Het genoemde loon in dat contract was nog gebaseerd op het op het contract bij de bemiddelaar en ik ben hier mee akkoord gegaan omdat mijn werkgever het er niet over wilde hebben tijdens dat gesprek, maar het tijdens het functioneringsgesprek wilde behandelen.

Ik heb nu net mijn functioneringsgesprek gehad en men was tevreden met mijn functioneren. Men heeft mij ingeschaald en ik zit nu in groep G schaal 1? wat een bedrag van 2211 euro opleverd. Ik vind dit nog steeds erg karig en heb dit aangegeven. Toch wil men mij niet tegemoed komen in mijn vraag om een hoger salaris, dit in verband met de huidige crisis en oneerlijkheid tegenover andere werknemers???
Tja, hebt wel weinig ervaring en geen certificaten. Echter, is het geen vetpot. Je kan je CV natuurlijk eens op monsterboard zetten. Een afgestudeerde ICTer kan snel 1900-2200 euro + lease auto krijgen.
[...]

Hoezo? Hij heeft maar 1 jaar ervaring en naast zijn salaris ook een lease auto. Tuurlijk kan het meer zijn maar zo ontzettend erg is het niet. Als hij nu 5 jaar ervaring zou hebben dan is het wat anders. Ik begon ook ongeveer op dat bedrag (toen ik 21 was, dat wel. Maar dat is zijn eigen pakkiej an).
Abom schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:51:
[...]

Sinds wanneer is <2k marktcomfort voor een HBO'er met 1 jaar ervaring?

Als ik hem was, zou ik even met mijn werkgever gaan praten.
Wat is volgens jou dan marktconform voor een starter? 2500euro + A3 ofzo?
bredend schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:45:

Voor iemand met een WO is het niet echt bijster hoog nee. Zeker omdat er geen lease auto bij zit. Echter heb je nu geen baan en ook nog niet echt heel veel ervaring.
AcouSE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:56:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Electrotechniek + niet afgeronde Master Embedded Systems (95%)
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Saab Electronic Defence Systems
Huidige functie: Team Leader Computer Design

Vakantiegeld: ja
GSM: HTC Wildfire S incl. onbeperkt binnenlands prive bellen + data
Werkweek: 38h
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Wat kleine dingetjes, niets bijzonders
Land: Zweden
Regio: N/A
Reistijd: 8 minuten

Maand salaris (bruto): 4000
Ik dacht dat zweden erg duur was om te wonen en zou dus ook wat meer salaris verwachten voor iemand die een fancy titel als team leader computer design bij een net zo hippy divisie als Electronic Defence systems (en 12jaar werkervaring + HBO heeft). Al moet ik eerlijk bekennen dat ik verder geen idee heb wat je werkzaamheden zijn en voor hoe grote groep en wat de jaarlijkse omzet bijv behelst.

[ Voor 57% gewijzigd door thewizard2006 op 05-01-2012 10:30 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43

AndereKoekoek

Ping! Pong?

bredend schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:45:

voor de functie werkloos is dat een aardige uitkering! Zonder functie is uberhaupt niet veel te zeggen over het goed is of niet. De branche(reclamebureau) waar je gaat werken staat iig niet bekend als een branche waar de salarissen hoog liggen.

• souheil
4bit schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:06:
[...]

Ik snap het niet volledig. Uw netto loon weten ze toch ook als ze je thuis situatie kennen. Of vragen ze echt wat jij iedere maand opdoet van geld? Want daar hebben ze helemaal geen zaken mee.

En hoe kunnen ze nu verwachten dat jij weet wat consultants kosten? Zeg ze maar dat het veel meer zal kosten dan dat ze u betalen.

Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk het is om als buitenlander/inwijkeling hier een andere job te vinden. Maar ik zou toch sterk overwegen om eens rond te kijken.

@bredend: Ziet er mij een deftig loon uit, hangt er ook vanaf wat je job inhoud. En hoe lang je werkloos bent. Het is zo te zien ook vlak bij de deur, dat is ook veel waard.
U mag wel je zeggen :)

Inderdaad, ze kunnen bijvoorbeeld zelf een extern bedrijf laten offereren wat het kost om een computer aan een domein te koppelen, waarschijnlijk willen ze het mij laten doen om te laten merken wat ik waard ben.. *brain-ache*

Wat ik kan doen is mijn cv op uploaden en op alle aanbiedingen ingaan, het is inderdaad niet secondewerk om als allochtoon een baan te vinden, sterker nog, ik heb hier een vast contract (wat in deze tijd niet makkelijk te krijgen is), met die combinatie zou ik bijv. makkelijk een hypotheek af kunnen sluiten (is maar een voorbeeld :) )

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
souheil schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Wat ik kan doen is mijn cv op uploaden en op alle aanbiedingen ingaan, het is inderdaad niet secondewerk om als allochtoon een baan te vinden, sterker nog, ik heb hier een vast contract (wat in deze tijd niet makkelijk te krijgen is), met die combinatie zou ik bijv. makkelijk een hypotheek af kunnen sluiten (is maar een voorbeeld :) )
Echter kun je met je huidige salaris slechts een garagebox financieren. Ik zou toch eens rondkijken om te zien wat je bij een andere werkgever zou kunnen verdienen. Op basis daarvan kun je dan naar je huidige werkgever stappen met een vergelijking of zelf de keuze maken om over te stappen.

• Stefandepefan
thewizard2006 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:19:
Hoezo? Hij heeft maar 1 jaar ervaring en naast zijn salaris ook een lease auto. Tuurlijk kan het meer zijn maar zo ontzettend erg is het niet. Als hij nu 5 jaar ervaring zou hebben dan is het wat anders. Ik begon ook ongeveer op dat bedrag (toen ik 21 was, dat wel. Maar dat is zijn eigen pakkiej an).
[...]
Ik zou zelf zeggen rond de 2100 euro als starter met HBO, maar dat is puur op mijn eigen situatie destijds gebaseerd. Met 1 jaar ervaring zat ik zelfs op 2400, maar dat was mijn pakkie an :+

Als ik hem was had ik mijn CV'tje online gezet en zou ik gaan rondshoppen bij anderen. Blijf het een te laag bedrag vinden voor iemand met die leeftijd + werkervaring.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Stefandepefan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:12:
[...]

Ik zou zelf zeggen rond de 2100 euro als starter met HBO, maar dat is puur op mijn eigen situatie destijds gebaseerd. Met 1 jaar ervaring zat ik zelfs op 2400, maar dat was mijn pakkie an :+
Dus omdat je één geval kent waarbij iemand meer heeft gekregen is dat dan maar meteen marktconform? Als je het topic een beetje volgt dat weet je dat zijn arbeidsvoorwaarden helemaal zo gek niet zijn.
Stefandepefan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:12:Als ik hem was had ik mijn CV'tje online gezet en zou ik gaan rondshoppen bij anderen. Blijf het een te laag bedrag vinden voor iemand met die leeftijd + werkervaring.
Goed plan! Een jobhopceevee maken, doet het erg goed bij toekomstige werkgevers...

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 04:13
thewizard2006 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:19:
[...]

[...]
Volgens de salariskompas wel.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 14:49
Opleiding(en): KIM (Koninklijk instituut voor de Marine)
Certificaten: diverse
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Koninklijke Marine
Huidige functie: Liasion

Vakantiedagen: 120 uur zomer, 80 uur winter
13/14e maand of winstuitkering: soort halve 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: diverse

Maand salaris (bruto): 3500

Mag niet klagen... :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
souheil schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:40:
[...]

Wat betreft lijst inkomsten en uitgaven, mij hebben ze ook ooit eens gevraagd hoeveel ik netto nodig had om van te kunnen leven. Toen heb ik geantwoord met de vraag of de interviewer een dergelijke vraag zélf zou beantwoorden. Waarop hij eerlijk antwoordde van nee en verder ging met het interview. (ben toen wel de job aangeboden gekregen maar heb geweigerd wegens beter bod elders)

Wat betreft de kost van een consultant als jij weg bent, het is niet aan jou om dat te bepalen.
Een consultant zal wel ongetwijfeld vele, vele malen duurder zijn, maar kom.

Beetje rare vragen daar.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
Misschien dat 1940 bruto met 1 jaar ervaring marktconform is in India, maar toen ik begon met solliciteren kon ik al starten bij een bekende ICT-boer voor 2000 euro. Dat heb ik destijds geweigerd omdat er geen verschil zat tussen HBO/WO en ben met mijn eigen papieren 2450 gaan verdienen. HBO-ers stapten in rond de 2250. Nu zijn we 4 jaar met inflatie verder..

• emmerwater
  • Laatst online: 03-11 12:03
Wegens omstandigheden mijn bericht verwijderd.

[ Voor 108% gewijzigd door emmerwater op 05-01-2012 22:37 ]

Verwijderd

Jeroen V schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:40:

Goed plan! Een jobhopceevee maken, doet het erg goed bij toekomstige werkgevers...
Beetje tegenstrijdig niet? Wel aan toekomstige werkgevers denken, maar niet bij andere werkgevers kijken wegens jobhoppen?

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:44:
[...]

Beetje tegenstrijdig niet? Wel aan toekomstige werkgevers denken, maar niet bij andere werkgevers kijken wegens jobhoppen?
De poster haakt ook weer even in...
Ik weet dat mijn huidige salaris keurig marktconform is.
Ik heb echter vernomen dat de economie en arbeidsmarkt in een crisis verkeren.
Toen ik startte met m'n baan was ik blij dat ik kon starten en dat ik redelijk snel een opdracht gevonden had.
Later dit jaar ga ik eens verder gaan kijken naar andere mogelijkheden.
Ik wil hier eerst graag 2 - 2,5 jaar volmaken en een mooi begin maken op mijn CV.

Tot slot vind ik het apart dat sommige mensen hier, en helaas ook mijn werkgever, de lease-auto als onderdeel van mijn beloning beschouwen. Naar mijn idee doet alleen de belastingdienst dit in de vorm van het heffen van de fiscale bijtelling. De aard van mijn werk vereist dat ik over een auto beschik omdat de klant niet altijd goed met het openbaar vervoer te bereiken is. Mijn werkgever verdient goed aan het werk wat ik voor hem uit voer, dat hoeft hij niet nogmaals te belonen met verplichte auto....

• souheil
demichel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:39:
[...]

Wat betreft lijst inkomsten en uitgaven, mij hebben ze ook ooit eens gevraagd hoeveel ik netto nodig had om van te kunnen leven. Toen heb ik geantwoord met de vraag of de interviewer een dergelijke vraag zélf zou beantwoorden. Waarop hij eerlijk antwoordde van nee en verder ging met het interview. (ben toen wel de job aangeboden gekregen maar heb geweigerd wegens beter bod elders)

Wat betreft de kost van een consultant als jij weg bent, het is niet aan jou om dat te bepalen.

Beetje rare vragen daar.
Ik had het inderdaad terug kunnen vragen.. schrok nogal van de info die ze nodig hadden.
Dat een consultant in mijn plaats komt heb ik de manager direct een indicatie gegeven, wat ik bij wijze van spreken per maand verdien zal een consultant in een week binnenhalen (diens werkgever dan :9 )

maar goed, ben aan het rondkijken, aangezien ik de BBL-taken heb afgerond en na overleg met de mentor, ben ik niet verplicht om een bedrijf te zoeken die ecabo-gecertificeerd moet zijn :)

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

PHiXioN schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:20:
Misschien dat 1940 bruto met 1 jaar ervaring marktconform is in India, maar toen ik begon met solliciteren kon ik al starten bij een bekende ICT-boer voor 2000 euro. Dat heb ik destijds geweigerd omdat er geen verschil zat tussen HBO/WO en ben met mijn eigen papieren 2450 gaan verdienen. HBO-ers stapten in rond de 2250. Nu zijn we 4 jaar met inflatie verder..
En we zijn ook een crisis verder waardoor de lonen (zeker voor starters) behoorlijk onder druk zijn komen te staan. 4 jaar geleden was het een echt werknemersmarkt; je kon zo ongeveer alles vragen. Ik ben zelf ook 4 jaar geleden met mijn huidige baan begonnen, en ik kreeg na het het plaatsen van mijn CV op de verschillende vacaturesites binnen 2 dagen ongeveer 50 uitnodigingen voor een gesprek. Na 2 weken had ik 3 concrete voorstellen voor mijn neus liggen waar ik uit kon kiezen.

Maar de tijden zijn veranderd, werkgevers hebben het nu voor het zeggen want er is keuze genoeg. De bedragen die je noemt waren een jaar of vier inderdaad niet vreemd, maar nu mag je als startende HBO-er genoegen nemen met 2000 bruto...
badkuip schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:59:
[...]
De poster haakt ook weer even in...
:D
Ik wil hier eerst graag 2 - 2,5 jaar volmaken en een mooi begin maken op mijn CV.
Ik denk dat dat heel verstandig is. Op langere termijn heb je daar voordeel van.
Tot slot vind ik het apart dat sommige mensen hier, en helaas ook mijn werkgever, de lease-auto als onderdeel van mijn beloning beschouwen. Naar mijn idee doet alleen de belastingdienst dit in de vorm van het heffen van de fiscale bijtelling. De aard van mijn werk vereist dat ik over een auto beschik omdat de klant niet altijd goed met het openbaar vervoer te bereiken is. Mijn werkgever verdient goed aan het werk wat ik voor hem uit voer, dat hoeft hij niet nogmaals te belonen met verplichte auto....
Bij de meeste detacheerders kan je kiezen om geen leaseauto te nemen, en het leasebedrag uit te laten keren. Ik zie de leaseauto eerlijk gezegd ook als beloning aangezien ik geen auto zelf hoef te kopen. (en daar krijg ik dan ook een 'mooie' bijtelling op mijn loonstrookje voor :))

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
peugeot206gt schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:43:
Opleiding(en): KIM (Koninklijk instituut voor de Marine)
Certificaten: diverse
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Koninklijke Marine
Huidige functie: Liasion

Vakantiedagen: 120 uur zomer, 80 uur winter
13/14e maand of winstuitkering: soort halve 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: diverse

Maand salaris (bruto): 3500

Mag niet klagen... :D
Welke rang vervul je bij de marinie? Wat zijn jouw vooruitzichten?

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 10:47

XPointman

ja, of niet

Leeftijd: 29
Opleiding(en): KHBO Marketing management, HBO informatica(deeltijd)<--hoop ik af te ronden in de zomer
Certificaten: Prince2 basis, schoenveterdiploma, niet zo interessant verder
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Middelgroot softwarehuis
Huidige functie: Software engineer (C#, mssql)

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, vaak anderhalf maandsalaris
GSM: ja(voor werk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: deeltijdHBO studie wordt betaald, ook krijg ik 4 uur om te studeren
Regio: oosten van het land
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 2650

Nu heb ik van de zomer een gesprek gehad over het perspectief en toen is gemeld dat men mij ziet als een goede medior programmeur, dat het salarishuis herzien wordt om de concurrentiepositie van het bedrijf op de arbeidsmarkt te verbeteren(ze hebben/hadden moeite met het aantrekken van goede ontwikkelaars) en dat een medior programmeur tussen de 2800 en 3400 euro bruto per maand zou moeten verdienen. Nu heb ik net een gesprek gehad en blijkt dat ik dit jaar 2768 bruto ga verdienen, wat in juli, als ik mijn opleiding afrond, wordt herzien. Dan ga ik waarschijnlijk naar 2851 bruto(maar ga ik dus ook 4 uur meer werken, per week).

Ikzelf wil eigenlijk 100 maal mijn leeftijd ontvangen als bruto salaris en daar zit ik nu dus redelijk ver onder(wordt binnenkort 30). Wat vinden jullie daarvan? Is dat onrealistisch?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• thewizard2006
Abom schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:12:
[...]

Volgens de salariskompas wel.
Volgens het salariskompas moet een startende HBOer met 0-1 jaar werkervaring een startsalaris van 2500 euro + een lease auto twv 30000 euro krijgen? Ik zou die site heel snel door de plee spoelen want dit is verre van marktconform in de ICT.
Het is eerder 1800-2100 en een auto twv 16000-21000 euro.
[...]

Het is ook onderdeel van je beloning. Ze kunnen ook zeggen regel je eigen vervoer maar ipv 600-800 reserveren voor jou mobiliteit. Dat jouw aard van je werk zo is is leuk voor je maar daar heeft de werkgever niets mee te maken als ze daar voor kiezen. En daarom zijn er 1001 verschillende regelingen omdat iedereen er weer anders inzit. Echter zeggen dat het geen onderdeel is van je beloning als jij 600-800 euro kan gebruiken (bovenop je salaris) voor je mobiliteit tegenover 0euro en zelf regelen.....

[ Voor 61% gewijzigd door thewizard2006 op 06-01-2012 13:13 ]

• Jelmie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Even de situatieschets. Ik ben een student verpleegkunde die als bijbaan in een verzorgingstehuis is gaan werken met een oproepcontract(0 uur), en mijn vakantiedagen ect worden doorberekend in mijn salaris.

Leeftijd: 22
Opleiding(en):HBO-V
Certificaten:-
Werkervaring:Ondertussen een jaar
Werkgever:Van Neynselgroep
Huidige functie:Zorgassistent

Vakantiegeld:-
Vakantiedagen:-
13/14e maand of winstuitkering:-
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto:-
Werkweek:Wanneer ik nodig ben..
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Collectieve verzekering en kan kortingen krijgen bij wat bedrijven.
Land:Nederland
Regio:"s-Hertogenbosch
Reistijd:5 minuten lopen

Maand salaris (bruto):FWG schaal 25 stap 0: 1579 bij fulltime verband, maar ik krijg dus 10,15 per uur.

Hierbij komt ook nog de oh zo fijne ORT, dus 122%-160% erbij afhankelijk van de uren waarin in werk. En de 8% vakantietoeslag.

De bedoeling is ook dat ik binnenkort een andere functie krijg(Verzorgende-IG) en ga naar FWG 35(1707 en 10,70 per uur)

Ik ben er best tevreden over, aangezien ik toch meestal zo'n 10-20 uur per week naast mn studie kan werken, en het sluit ook nog eens goed aan op mijn studie!

• appie1985
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
appie1985 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:01:
[...]

Een kleine update

GSM: iphone 4
Reistijd: 30 minuten met eigen auto
Maand salaris (bruto): 3300,- euro
Nieuwe jaar, nieuwe update!

Maand salaris (bruto): 3550,- euro

Verwijderd

demichel schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:39:
[...]

Beetje rare vragen daar.
Toch even zeggen dat het werken met een consultant vaak meer voordelen heeft dan zelf iemand aannemen, vooral als je met projecten werkt waarbij geen duidelijke opleverdatum is.

• phosporus
  • Laatst online: 18-08 20:15
appie1985 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Nieuwe jaar, nieuwe update!

Maand salaris (bruto): 3550,- euro
Ik ga er vanuit dat je verwacht dat wij gaan uitzoeken wat je doet? :+

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 10:47

XPointman

ja, of niet

phosporus schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Ik ga er vanuit dat je verwacht dat wij gaan uitzoeken wat je doet? :+
appie1985 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:46:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Informatica, specialisatie systeembeheer
Certificaten: Geen
Werkervaring: 10 maanden
Werkgever: Organisatie van 10 - 15 werknemers
Huidige functie: Netwerk engineer

Vakantiegeld: 8% + bonus
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Apple Macbook pro van de zaak
GSM: Nokia N95 8GB van de zaak (binnenkort worden ze vervangen)
Leaseauto: Geen
Werkweek: 38 uur per week
Pensioenregeling: ABP, 2/3 door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO van UWV + PC privé + reiskostenvergoeding + opleidingsmogelijkheden + ongeveer 32 euro vergoeding voor ziektekostenverzekering + 100 euro netto extra als verjaardagscadeau
Regio: Omgeving Amsterdam
Reistijd: 1 uur met OV

Maand salaris (bruto): 3000,- euro

Ik zou zeggen dat je zeer goed betaald wordt. ik zou er voor tekenen in ieder geval

[ Voor 3% gewijzigd door XPointman op 06-01-2012 14:08 ]

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Pagina: 1 ... 43 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]