En wat doe je voor werk?Sport_Life schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:29:
Ik vroeg me af wat voor mij reeel zou zijn. Zit nu op 2150 (36 uur, geen overheid) + 13e mnd en zit hier nu al 2 jaar op en vind het wat karig worden.. In het begin was ik hier super tevreden mee zonder echte diploma's vanwege het leuke werk, maar nu begin ik me steeds meer onderbetaald te voelen eigenlijk.
Leeftijd is 26 en diploma MBO / HBO deeltijd 3e jaar. Ik vind 150 erbij wel een mooie deal, wat vinden jullie?
Zowiezo is 26 jarige ongeschoold 2150 + 13 maand erg goed.Sport_Life schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:29:
Ik vroeg me af wat voor mij reeel zou zijn. Zit nu op 2150 (36 uur, geen overheid) + 13e mnd en zit hier nu al 2 jaar op en vind het wat karig worden.. In het begin was ik hier super tevreden mee zonder echte diploma's vanwege het leuke werk, maar nu begin ik me steeds meer onderbetaald te voelen eigenlijk.
Leeftijd is 26 en diploma MBO / HBO deeltijd 3e jaar. Ik vind 150 erbij wel een mooie deal, wat vinden jullie?
Merendeel van Nederland die wel MBO heeft afgerond komt (sommige zelfs met HBO) komen daar niet aan. Je kan je inderdaad wel afvragen, als het al 2 jaar hetzelfde is, of er niet wat bij kan. Proberen kan geen kwaad, vooral als je redelijk blijft (denk dat 150 dat wel is).
Beetje van alles op de financiele afdeling, met name gericht op grootboek/management rapportage. Niet super ingewikkelt allemaal, maar voor een MBO'er net wat te complex (met alle respect overigens hoor).
[ Voor 45% gewijzigd door Sport_Life op 09-12-2011 00:24 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Als je niks inhoudelijks of positiefs te zeggen hebt: zeg dan gewoon niks?Cocytus schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:17:
[...]
Nou ben ik behoorlijk cynisch maar ik denk dat dit toch echt meer over jou zegt dan over werk in het algemeen.
Dus kun je nagaan hoe vreselijk die vorige baan wel niet moet zijn geweest.Madje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:38:
[...]
250 euro per maand? Hij moet zijn eigen telefoon en belkosten betalen. Dat kun je dus al er vanaf trekken. Stel dat hij steeds aan die 150 euro komt voor zijn telefoon, dan is die "loonsverhoging" zoals jij het presenteert een wassen neus.
Het enige voordeel "voordeel" wat ik zie is dat hij 100 euro netto per maand zorgverzekering vergoeding krijgt. Maar als je dat weer afstreept tegen het feit dat er 140 euro bruto aan salaris ingeleverd wordt, dan is dit een sigaar uit eigen doos.
Wat die glimlach betreft: als ik naar mijzelf kijk dan heb je die glimlach misschien 1 á 2 maanden, maar na verloop van tijd is elk werk toch weer hetzelfde.
edit: oh en geen 13de maand. Dat is dus ook weer een maand salaris wat je misloopt per jaar. (360 euro bruto per maand).
Geld is niet alles.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Beoordelingsgesprek weer achter de rug, 6,5% salarisverhoging gehad 
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HTS Technische Computerkunde / IT
Certificaten: MCITP Enterprise Admin
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Klein consultancybedrijf
Huidige functie: Technisch Consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 1 voor ieder kwartaal niet ziek geweest
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja (middenmoot model)
GSM: Ja (HTC Desire)
Leaseauto: Ja (Peugeot 508 SW)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Weet ik niet uit m'n hoofd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto onkostenvergoed/maand
Land: Nederland
Regio: Landelijk
Reistijd: Varieert enorm, momenteel 1,5 uur gemiddeld enkele reis
Maand salaris (bruto): 3400 3625 euro
Ben erg tevreden
Opleiding(en): HTS Technische Computerkunde / IT
Certificaten: MCITP Enterprise Admin
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Klein consultancybedrijf
Huidige functie: Technisch Consultant
Vakantiedagen: 25 + 1 voor ieder kwartaal niet ziek geweest
Laptop: Ja (middenmoot model)
GSM: Ja (HTC Desire)
Leaseauto: Ja (Peugeot 508 SW)
Pensioenregeling: Weet ik niet uit m'n hoofd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto onkostenvergoed/maand
Regio: Landelijk
Reistijd: Varieert enorm, momenteel 1,5 uur gemiddeld enkele reis
Maand salaris (bruto): 3400 3625 euro
Ben erg tevreden
Moest ik er nog bijzeggen: "Over het algemeen" ?RAILGUNNER schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:50:
[...]
Hij begint pas op 2 januari, dus hoe weet je nu al dat hij straks met een glimlach naar het werk zal gaan?
Ik dacht dat die context toch wel duidelijk was.....Daarnaast geeft hij het zelf aan en weet hij meer van de functieomschrijving en invulling van de job dan dat wij doen.
Als er iemand is om te zeggen dat hij met een glimlach naar zijn werk toe zal gaan is dat Ray toch wel?
Hij heeft neem ik aan een duidelijke functieomschrijving gehad, als die samen met zijn nieuwe verantwoordelijkheden nagenoeg hetzelfde zijn dan bij de baan die hij nu heeft zou hij toch nooit die stap maken? Ik zie niet zo zeer in dat "elk werk toch weer hetzeflde" is.Wat die glimlach betreft: als ik naar mijzelf kijk dan heb je die glimlach misschien 1 á 2 maanden, maar na verloop van tijd is elk werk toch weer hetzelfde.
[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 09-12-2011 13:57 ]
K to the KillaZ
-
[ Voor 101% gewijzigd door Guillome op 09-02-2012 15:44 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Beste Tweakers,
Ik heb aantal topics door gekeken voor salaris indicatie met werk ervaring en ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een MBO ICT 3 en 4 Diploma, heb een CCNA 1, ECDL en ITIL certificaat. Heb half jaar bij IBM Stage gelopen (met aanbevelingsbrief) als 2e lijns en ik heb 1 jaar gewerkt als Systeembeheer in Utrecht ( part time 16 uur per week ). Ik heb een aanbod gekregen van een detachering om daar te beginnen voor een bedrag van 1650 per maand, 40 uur per week. 25 vakantie dagen, 8% vakantie geld, OV word vergoed. Ik moet waarschijnlijk beginnen als 2e lijns of werkplek beheerder. Kan iemand mij vertellen of ik dit moet accepteren? of dat ik voor een wat beter salaris/functie kan zoeken?
Bvd
Ik heb aantal topics door gekeken voor salaris indicatie met werk ervaring en ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een MBO ICT 3 en 4 Diploma, heb een CCNA 1, ECDL en ITIL certificaat. Heb half jaar bij IBM Stage gelopen (met aanbevelingsbrief) als 2e lijns en ik heb 1 jaar gewerkt als Systeembeheer in Utrecht ( part time 16 uur per week ). Ik heb een aanbod gekregen van een detachering om daar te beginnen voor een bedrag van 1650 per maand, 40 uur per week. 25 vakantie dagen, 8% vakantie geld, OV word vergoed. Ik moet waarschijnlijk beginnen als 2e lijns of werkplek beheerder. Kan iemand mij vertellen of ik dit moet accepteren? of dat ik voor een wat beter salaris/functie kan zoeken?
Bvd
In welke regio wil je gaan werken? En heb je enig idee welke richting je in wil (netwerk, applicatie, werkplek, ...)?
Verwijderd
Hangt van je situatie af. Zo te horen kom je net van school en ben je nog jong? Voor een starter is dit markt conform... Niks mis mee, ook niet bijzonder, al hoewel ik mensen ken die nog lager zijn begonnenCaneezy schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:44:
Beste Tweakers,
Bvd
Verwijderd
Ligt het aan mij of kan dat niet veel beter? Althans ik zou niet raar opkijken als iemand met jouw ervaring/opleiding meer als 3000 verdient. Maar misschien dat het in Friesland anders ligt ivm werkaanbod?Guillome schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:43:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO + HBO
Certificaten: Nog niet
Werkervaring: 10 jaar freelance, 5 jaar huidige werkgever
Werkgever: -
Huidige functie: Delphi/C#/.net Programmeur
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja, grootste deel door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, gratis lunch
Land: NL
Regio: Friesland
Reistijd: 30 min, max 45 met file
Maand salaris (bruto):[/] 2500 op basis van 36 uur
Leuke vooruitgang tov. mijn vorige werkDaar had ik 2070 euro
En 10 jaar freelance? Vanwaar toch weer vast werken? Geloof dat die discussie al eerder was geweest..
Freelance was naast mijn school en nu naast mijn vaste baan. Ik houdt dat, op kleinere schaal nu, als freelance naast mijn werk. Wil niet zelfstandige wordenVerwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:21:
[...]
Ligt het aan mij of kan dat niet veel beter? Althans ik zou niet raar opkijken als iemand met jouw ervaring/opleiding meer als 3000 verdient. Maar misschien dat het in Friesland anders ligt ivm werkaanbod?
En 10 jaar freelance? Vanwaar toch weer vast werken? Geloof dat die discussie al eerder was geweest..
Of het beter kan weet ik niet. Ik heb 5 jaar werkervaring bij mijn huidige baan, maar dat heeft niet heel veel waarde. Ik heb er altijd alleen gewerkt. Ik begin nu eigenlijk pas in een echt bedrijf. Ik ga er vanuit dat ik nog flink kan groeien, die geluiden heb ik al wel gehoord.
Sowieso zijn de lonen in Friesland lager inderdaad, veelal veel lager zelfs. Maar de huizen zijn ook in dezelfde verhouding goedkoper
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO niveau 3 (nog 2 weken en dan in bezit van diploma)
Certificaten:Cisco CCNA Discovery 1 & 2 ( Home and small business) , Valadis/zyxel Wifi expert,
Werkervaring: 6jaar inclusief stage
Werkgever: XS4SPEED
Huidige functie: Medewerker Technische buitendienst
Vakantiedagen: 21
Leaseauto*: ja maar alleen voor WWV
Werkweek: 30 en ik ga binnenkort naar 37,5
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Zuid holland
Reistijd**: auto = 30min OV = 3kwartier tot uur
Maandsalaris (NETTO) €700,00
Ik heb dus bijna mijn diploma en ben nog als zijnde BBL student aan het werk.
Nu ik dus bijna in het bezit ben van een diploma ga ik er vanuit dat ik op bepaalde dingen er toch zeker op vooruit moet gaan.?
Ik heb alleen geen idee wat reëel is ?
Hopend daar een beetje advies in te krijgen
Ben altijd actief geweest in de particuliere / MKB wereldje.
Pc probleempjes oplossen , thuis netwerken aanleggen.
Certificaten:Cisco CCNA Discovery 1 & 2 ( Home and small business) , Valadis/zyxel Wifi expert,
Nu ik dus bijna in het bezit ben van een diploma ga ik er vanuit dat ik op bepaalde dingen er toch zeker op vooruit moet gaan.?
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Op basis van je leeftijd, werkervaring en het (nog niet) in bezig hebben van je diploma denk ik dat je tussen de 1500 en 1800 euro bruto zou kunnen krijgen. Dit is altijd afhankelijk van hoe je baas over je denkt maar dit zou redelijk moeten zijn denk ik.R.plas schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:46:
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde - Bachelor of engineering
Certificaten/opleidingen: Diverse Pharma en veilighieds specifieke interne en externe opleidingen/cursussen
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever: Groot internationaal farmaceutisch bedrijf
Huidige functie: Site engineer / safety engineer
Vakantiedagen: 24 + 24 atv (totaal dus een royale 48 dagen per jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand wel een winstuitkering van gemiddeld zo'n 8% jaarsalaris
Laptop: Ja (maar word eigenlijk niet privé gebruikt)
GSM: ja (maar word wederom privé eigenlijk niet gebruikt)
Werkweek: 36 (40 uur werken dus veel ATV dagen)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Land:Nederland
Regio: Brabant
Reistijd: 30 minuten fiets /15 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): ca 3700
Bij deze ook mijn lijstje
Ter info, ik werk hier nu een jaar of 5 en op het moment zit heel onze locatie midden in een reorganisatie.
Mede hierdoor zijn er veel veranderingen en personele wisselingen in de organisatie.
Voor mij persoonlijk lijkt een en ander niet slecht uit te pakken (verwachte loonsverhoging ca 5% en weer wat meer doorgroeimogelijkheden. Wel veroorzaakt het veel onduidelijkheid en het is zo nu en dan ook wel een gecontroleerde chaos.
Ik ben behoorlijk tevreden over zowel de primaire als secundaire voorwaarden.
Zaken als loon en vakantiedagen zijn hier goed geregeld, ik denk dat ik het wel ga winnen met mijn vrije dagen (die ik dus amper gebruik, ik geloof dat ik ondertussen al zo'n dag of 80 gespaard heb
)
Verder zijn er mogelijkheden tot het volgen van opleidingen/cursussen en zijn er ook faciliteiten voor sport en sociale activiteiten, ook dingen zoals een pensioen regeling en dergelijke zijn in orde.
Het nog wel spannend hoe mijn afdeling uit de reorganisatie gaat komen.
Maar al mat al mag ik volgens mij niet klagen.
Wat vinden jullie hiervan?
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde - Bachelor of engineering
Certificaten/opleidingen: Diverse Pharma en veilighieds specifieke interne en externe opleidingen/cursussen
Werkervaring: 6,5 jaar
Huidige functie: Site engineer / safety engineer
Vakantiedagen: 24 + 24 atv (totaal dus een royale 48 dagen per jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand wel een winstuitkering van gemiddeld zo'n 8% jaarsalaris
Laptop: Ja (maar word eigenlijk niet privé gebruikt)
GSM: ja (maar word wederom privé eigenlijk niet gebruikt)
Werkweek: 36 (40 uur werken dus veel ATV dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Land:Nederland
Regio: Brabant
Reistijd: 30 minuten fiets /15 minuten met de auto
Maand salaris (bruto): ca 3700
Bij deze ook mijn lijstje
Ter info, ik werk hier nu een jaar of 5 en op het moment zit heel onze locatie midden in een reorganisatie.
Mede hierdoor zijn er veel veranderingen en personele wisselingen in de organisatie.
Voor mij persoonlijk lijkt een en ander niet slecht uit te pakken (verwachte loonsverhoging ca 5% en weer wat meer doorgroeimogelijkheden. Wel veroorzaakt het veel onduidelijkheid en het is zo nu en dan ook wel een gecontroleerde chaos.
Ik ben behoorlijk tevreden over zowel de primaire als secundaire voorwaarden.
Zaken als loon en vakantiedagen zijn hier goed geregeld, ik denk dat ik het wel ga winnen met mijn vrije dagen (die ik dus amper gebruik, ik geloof dat ik ondertussen al zo'n dag of 80 gespaard heb
Verder zijn er mogelijkheden tot het volgen van opleidingen/cursussen en zijn er ook faciliteiten voor sport en sociale activiteiten, ook dingen zoals een pensioen regeling en dergelijke zijn in orde.
Maar al mat al mag ik volgens mij niet klagen.
Verwijderd
heb zo'n idee dat ik wel weet welk bedrijf dat islithoijen schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:19:
...
en op het moment zit heel onze locatie midden in een reorganisatie.
...
wel netjes, zeker je ADV dagen
Is ook niet zo heel moeilijk te raden gezien de hoeveelheid pharma bedrijven in Nederland.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:37:
[...]
heb zo'n idee dat ik wel weet welk bedrijf dat is
wel netjes, zeker je ADV dagendaar kunnen ze hier nog wel een puntje aan zuigen
Mag je niet vertellen waar je precies werkt in dit topic?lithoijen schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:26:
[...]
Is ook niet zo heel moeilijk te raden gezien de hoeveelheid pharma bedrijven in Nederland.
Verwijderd
Jawel, maar niet iedereen wil het vertellen.Len Canoot schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:27:
[...]
Mag je niet vertellen waar je precies werkt in dit topic?
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Niv. 4
Certificaten: MCITP-er in wording
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: IT-Manager
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: geen idee...
Laptop: ja
GSM: ja, privegebruik
Leaseauto: ja, €27.000, bijtelling, geen limiet
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel vrijheid, zelf tijd indelen, en nog wat andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen
Regio: NH
Reistijd: 20 min.
Salaris: +/- 3300 bruto
voordeel, veel uitdaging.
nadeel, geen IT-collega's. Maar voorlopig houdt het salaris me nog in het zadel.
Persoonlijk vind ik de kopjes gsm en laptop vrij nutteloos. Gsm kan ik me nog iets bij voorstellen (belkosten prive), maar een laptop is vergelijkbaar met een kwast voor een schilder. Een middel om je werk te doen, meer niet. Ik zie het dan ook niet als toegevoegde waarde, sterker nog ik zou liever zonder het ding leven.
Certificaten: MCITP-er in wording
Huidige functie: IT-Manager
Vakantiedagen: geen idee...
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel vrijheid, zelf tijd indelen, en nog wat andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen
Regio: NH
Reistijd: 20 min.
Salaris: +/- 3300 bruto
voordeel, veel uitdaging.
nadeel, geen IT-collega's. Maar voorlopig houdt het salaris me nog in het zadel.
Persoonlijk vind ik de kopjes gsm en laptop vrij nutteloos. Gsm kan ik me nog iets bij voorstellen (belkosten prive), maar een laptop is vergelijkbaar met een kwast voor een schilder. Een middel om je werk te doen, meer niet. Ik zie het dan ook niet als toegevoegde waarde, sterker nog ik zou liever zonder het ding leven.
[ Voor 33% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-12-2011 16:00 ]
Geen IT-collega's maar wel IT-manager? Stuur je wel mensen aan of ben je de enige IT'er?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Als ik dit topic lees, dan heb ik toch echt de verkeerde branche gekozen....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Verwijderd
was ook meer die reorganisatie + je Nick die het weggaf eigenlijklithoijen schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:26:
[...]
Is ook niet zo heel moeilijk te raden gezien de hoeveelheid pharma bedrijven in Nederland.
Ik heb een belachelijk laag aanbod ontvangen voor een bonus (lees: vergoeding normaliter voor het aanbrengen van geschikt personeel), terwijl ik een opdracht heb binnengehaald voor enkele tonnen omzet.PcDealer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:41:
Leeftijd: bijna 33
Opleiding(en):MAVO-D
Certificaten:5x 4x Symantec SSE, 1x SSE+ , 3x SonicWALL CSSS, VMware VSP 4 5 (plus accreditations), Cisco CSE 4.0, Cisco UCXAM, 4x Citrix CCSP 2010, 2x CCSP 2011, 2xRSA
Werkervaring:10 jaar customer service/sales, 2 jaar it helpdesk
Werkgever: Middelgrote automatiseerder Value Added Reseller
Huidige functie: Verkoop Binnendienst /presales/account management
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:26
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spullen tegen inkoop
Land:NL
Regio:Noord-Brabant
Reistijd:Kwartier deur-deur per fiets of bus
Maand salaris (bruto): 1.910,00 2.035,00, + 40,00 netto onkostenvergoeding
Ik heb sterk het idee dat een marktconform salaris 2.100-2.400,00 2.300.00-2.800,00 bedraagt en zo bevestigen ook de Salarriskompas en De Breed en Partners . Er moet voor dit jaar nog wat komen, maar ik heb de chef nog niet kunnen overtuigen van een substantiële verhoging ondanks binnenhalen grootste enkele opdracht in de geschiedenis en meer in de pijpleiding.
Nu heb ik van een andere partij een aanbod ontvangen van 2000 + 15 procent provisie in een binnendienst account management functie. Het lijkt mij nogal laag en ik hoef niet per se weg. Het is wel veel uitdagender dan ik nu heb en krijg buck for effort. Ook de functiebenaming past meer bij mijn werkzaamheden. Reisafstand is ietsjes langer met de fiets, maar ook een bushalte is vlakbij. Wat jullie?
Valt dit niet 'gewoon' onder detailhandel? 2k is echt laag, heel erg laag vind ik op jouw leeftijdPcDealer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:03:
[...]
Ik heb een belachelijk laag aanbod ontvangen voor een bonus (lees: vergoeding normaliter voor het aanbrengen van geschikt personeel), terwijl ik een opdracht heb binnengehaald voor enkele tonnen omzet.
Nu heb ik van een andere partij een aanbod ontvangen van 2000 + 15 procent provisie in een binnendienst account management functie. Het lijkt mij nog laag en ik hoef niet per se weg. Het is wel veel uitdagender en buck for effort dan ik nu heb. Reisafstand is ietsjes langer met de fiets, maar ook een bushalte is vlakbij. Wat jullie?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Hij stuurt computers aanRAILGUNNER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:04:
Geen IT-collega's maar wel IT-manager? Stuur je wel mensen aan of ben je de enige IT'er?
Nee, verkoop in de IT branche of zakelijke dienstverlening.Sport_Life schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:30:
[...]
Valt dit niet 'gewoon' onder detailhandel?
Hoe werkt die 15% provisieregeling? Als je vaker opdrachten van enkele tonnen binnenhaalt, kan ik me zo voorstellen dat dat redelijk aantikt als je daarvan 15% in eigen zak kan steken.PcDealer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:03:
[...]
Ik heb een belachelijk laag aanbod ontvangen voor een bonus (lees: vergoeding normaliter voor het aanbrengen van geschikt personeel), terwijl ik een opdracht heb binnengehaald voor enkele tonnen omzet.
Nu heb ik van een andere partij een aanbod ontvangen van 2000 + 15 procent provisie in een binnendienst account management functie. Het lijkt mij nog laag en ik hoef niet per se weg. Het is wel veel uitdagender en buck for effort dan ik nu heb. Reisafstand is ietsjes langer met de fiets, maar ook een bushalte is vlakbij. Wat jullie?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
gewoon gaan ... Als ik het me goed herinner speelt dit al een tijdje en je werkgever doet helaas geen water bij de wijn .... spread your wings
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Ghe ghe, ze hard gaat het nietSeraphin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:29:
[...]
Hoe werkt die 15% provisieregeling? Als je vaker opdrachten van enkele tonnen binnenhaalt, kan ik me zo voorstellen dat dat redelijk aantikt als je daarvan 15% in eigen zak kan steken.
Nooit grappig, een systeembeheerder zonder netwerk
Niet dat het geheim is overigens.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:49:
[...]
was ook meer die reorganisatie + je Nick die het weggaf eigenlijk
Voor de geïnteresseerde, het gaat om MSD, het voormalige Organon in Oss.
Organon stond trouwens altijd bekent als goede werkgever.
Nu maar hopen dat MSD dat ook blijkt te zijn
Hecht je meer waarde aan een hoge bonus of vind je een hoger basissalaris belangrijker? Ik denk eerlijk gezegd ook dat je veel te weinig verdiend met zoveel ervaring en op die leeftijd. 3k moet er zeker in zitten, vooral met jouw specialisaties.PcDealer schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:44:
[...]
Ghe ghe, ze hard gaat het nietMaar ik heb een groot netwerk en ken veel systeembeheerders/-managers.
Ik nu van beide niets tot weinig. Ik wil beloond worden voor extra inspanningen, dus vind een enige vorm van provisie wel op zijn plaats. Maar ik wil ook goed kunnen zorgen voor mijn gezin en op termijn een fatsoenlijk huis kunnen kopen. In mijn omgeving vanaf 2,2-,25 ton. Dat gaat nu mooi nooit nie lukken. Dus ik vind een goed en marktconforme vaste component prio 1.Mr.Nash schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:07:
[...]
Hecht je meer waarde aan een hoge bonus of vind je een hoger basissalaris belangrijker? Ik denk eerlijk gezegd ook dat je veel te weinig verdiend met zoveel ervaring en op die leeftijd. 3k moet er zeker in zitten, vooral met jouw specialisaties.
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer NV4
Certificaten: ECDL,MCDST, MCSA, MCITP EA, ITIL Foundation (V2, V3)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Systeem / Werkplekbeheerder
Vakantiedagen: 28 per jaar
Leaseauto: Financial Lease (Geen eigen keuze)
Pensioenregeling: weet niet precies hoeveel %
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies vergoed.
Land: Nederland.
Regio: Noord-Brabant .
Reistijd: 2 uur (Enkele Reis)
Maand salaris (bruto): 1800 Euro.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Leeftijd: 30
Certificaten: MCSA 2003, ITIL v2 Foundation, T-MAP Foundation + Advanced en ISTQB Foundation
Werkervaring: 7 jaar beheer en 4 jaar test/kwaliteit
Huidige functie: Testspecialist (ST/SIT/Keten/Performance)
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Bonusuitkering, maar stelt geen klap voor door de huidige economie.
Regio: Noorden
Reistijd: 45 min.
Salaris: +/- 2750 bruto
Bewust gekozen voor Test en daarbij van 3500 (incl. overwerk) naar 2500 in loon omlaag gegaan. Puur om het feit dat ik het werk als beheerder niet meer ambieerde en ik van 60 uur werken naar 40 uur ben gegaan.
Maar op dit moment is mijn salaris in mijn optiek te laag en zou minimaal 3000 moeten zijn. Puntje voor mijn volgende FB.
Certificaten: MCSA 2003, ITIL v2 Foundation, T-MAP Foundation + Advanced en ISTQB Foundation
Werkervaring: 7 jaar beheer en 4 jaar test/kwaliteit
Huidige functie: Testspecialist (ST/SIT/Keten/Performance)
13/14e maand of winstuitkering: Bonusuitkering, maar stelt geen klap voor door de huidige economie.
Reistijd: 45 min.
Salaris: +/- 2750 bruto
Bewust gekozen voor Test en daarbij van 3500 (incl. overwerk) naar 2500 in loon omlaag gegaan. Puur om het feit dat ik het werk als beheerder niet meer ambieerde en ik van 60 uur werken naar 40 uur ben gegaan.
Maar op dit moment is mijn salaris in mijn optiek te laag en zou minimaal 3000 moeten zijn. Puntje voor mijn volgende FB.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Certificaten: MCSE 2000, A+, N+, Windows Embedded skills for VMware operator
Werkervaring:
4 jaar systeembeheerder
2 jaar service desk engineer
sinds 6 maand weer systeembeheerder
Werkgever: bdijf +- 80 man
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 26
GSM: Nee, wou zelf niet (anders loop je met 2 telefoons rond)
Werkweek: 38.75 uur
Pensioenregeling: nog niet misschien over 6 maanden
Regio: zuid-holland
Reistijd: 30 min.
Salaris: 2250 Brutto
Wat vinden jullie?
Moet wel zeggen dat ik dagelijks met een enorme glimlach naar mijn werk ga.
Certificaten: MCSE 2000, A+, N+, Windows Embedded skills for VMware operator
Werkervaring:
4 jaar systeembeheerder
2 jaar service desk engineer
sinds 6 maand weer systeembeheerder
Werkgever: bdijf +- 80 man
Huidige functie: Systeembeheerder
GSM: Nee, wou zelf niet (anders loop je met 2 telefoons rond)
Werkweek: 38.75 uur
Regio: zuid-holland
Reistijd: 30 min.
Salaris: 2250 Brutto
Wat vinden jullie?
Moet wel zeggen dat ik dagelijks met een enorme glimlach naar mijn werk ga.
Hoezo geen pensioen?soheilmd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:54:
Wat vinden jullie?
Geen idee, staat niets in mijn contract over.
of ist verplicht zo dat het niet bij vermeld wordt?
Een beetje bedrijf heeft dat geregeld. Vanaf (ik dacht 25 jaar wordt je daar automatisch voor aangemeld door de weg. Daarvoor vrijwillig/op verzoek.soheilmd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:44:
[...]
Geen idee, staat niets in mijn contract over.
of ist verplicht zo dat het niet bij vermeld wordt?
Verwijderd
Bij mij hebben ze ook geen pensioenvoorziening, ik heb er weleens wat van gezegd maar dat was te duur omdat dan dat voor iedereen geregeld moest worden. Ik heb toen zelf maar een polis afgesloten en betaal er nu 100 euro (bruto) per maand voor. Maar ook met het oog op het freelancen want dan moet ik sowieso mijn pensioen zelf opbouwen!
In principe is het een basisregel dat je pensioenpremie ongeveer 20% van je bruto salaris bedraagt (exclusief niet pensioendragend inkomen). Meestal betaalt het bedrijf in ieder geval de helft.
Powered by KPN
Tja, het is maar welke waarde je aan het woord manager hangt. In het engels betekent manager natuurlijk gewoon beheerder. Geen mensen, wel de strategische keuzes, verantwoordelijkheid, etc.RAILGUNNER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:04:
Enige IT-er, omgeving van 130 desktops en aanhang.
Karig als je 't mij vraagt... Je hebt een afgeronde opleiding, 6 jaar ervaring en wat certificaten. Het lijkt erop dat jouw werkgever van jou profiteert... Of doe je alleen eerstelijns werk?Tirinium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:23:
Wat denken jullie?
Edit: niet eens gezien, die reistijd, wat doe je nog bij die toko
[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-12-2011 15:01 ]
2 uur reistijd??????
Wou net zeggen, dan hoop ik dat het betaald wordt,Guillome schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:57:
2 uur reistijd??????
Heb zelf paar maanden als buitendienst gewerkt, toen werd de eerste 45 min als reistijd gezien en de rest gewoon als werktijd betaald.
misschien vallt er bij jou ook zoiets te regelen
Rijstijd heb je als je een taartbrood baktsoheilmd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:59:
[...]
Wou net zeggen, dan hoop ik dat het betaald wordt,
Heb zelf paar maanden als buitendienst gewerkt, toen werd de eerste 45 min als rijstijd gezien en de rest gewoon als werktijd betaald.
misschien vallt er bij jou ook zoiets te regelen
Edit:
Rijst een taart? ik weet het niet..
[ Voor 8% gewijzigd door assje op 14-12-2011 15:29 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
hahaha, dat krijg je als je op tweakers bezig bent en alle soort mensen je nog komen storen en dingen vragenassje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:27:
[...]
Rijstijd heb je als je een taartbrood bakt
Edit:
Ach, zie dat ik dat vergeten ben erbij te schrijven, per rit worden 45minuten gewoon uit betaald.[noline]assje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:27
[...]
Rijstijd heb je als je een taartbrood bakt
Edit:
Neen geen eerste lijn kwam na 1 jaar 2e lijns, binnen op een 3de lijns positie, toen doorgestroomd naar 2e lijn met wat meer systeembeheerders taken, en toen naar volledig systeem -/ werkplek-beheer voor 2 jaar.Nyarlathotep schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:55[/message]:
[...]
Karig als je 't mij vraagt... Je hebt een afgeronde opleiding, 6 jaar ervaring en wat certificaten. Het lijkt erop dat jouw werkgever van jou profiteert... Of doe je alleen eerstelijns werk?
Edit: niet eens gezien, die reistijd, wat doe je nog bij die toko
[ Voor 49% gewijzigd door Tirinium op 14-12-2011 19:41 ]
Inmiddels EUR 2.100,00.PcDealer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:03:
[...]
Nu heb ik van een andere partij een aanbod ontvangen van 2000 + 15 procent provisie in een binnendienst account management functie. Het lijkt mij nogal laag en ik hoef niet per se weg. Het is wel veel uitdagender dan ik nu heb en krijg buck for effort. Ook de functiebenaming past meer bij mijn werkzaamheden. Reisafstand is ietsjes langer met de fiets, maar ook een bushalte is vlakbij. Wat jullie?
Die 15% provisie, is dat maandelijkse provisie op basis van je loon of komt dat percentage ergens anders vandaan? Anders is het nog maar krap over de 300 euro. Bruto.
[ Voor 4% gewijzigd door Hillie op 14-12-2011 20:34 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Op basis van brutoloon en per einde kwartaal, maar per maand. Dus 900 per kwartaal en dat was op basis van 2.000,00. Boven de target een accelerator, dus geen cap. Ik twijfel nog...Hillie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:33:
Die 15% provisie, is dat maandelijkse provisie op basis van je loon of komt dat percentage ergens anders vandaan? Anders is het nog maar krap over de 300 euro. Bruto.
Verwijderd
Opleiding(en): 1e jaar van HBO Informatica
Certificaten: MSTSC
Werkgever: Webbureau
Huidige functie: Webdeveloper
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Randstad
Reistijd: 30m
Maand salaris (bruto): 2100 euro
Volgende week komt het salaris weer ter sprake. Dus dan zal er wel iets bij komen, neem ik aan.
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Randstad
Reistijd: 30m
Maand salaris (bruto): 2100 euro
Volgende week komt het salaris weer ter sprake. Dus dan zal er wel iets bij komen, neem ik aan.
Sorry maar moet je echt vragen wat denken jullie ervan? Wat doe je daar nogTirinium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:23:
Wat denken jullie?
Heb geen diploma, stuk minder ervaring maar loon ligt een stuk hoger.
Sowiezo moet je een kleine 600 bruto extra redden.
Wat is je kwartaaltarget? Als je in b2b software of hardware wegzet dan vind ik een doelbonus van 900 per kwartaal nou niet echt een salesstimulans. Met zoveel ervaring werk je al tegen een relatief laag bassisalaris, en dan zit er ook nog niet echt een variabele beloning bij die ik bij een salestype zou verwachten. Stel dat men voor 100% bonusuitbetaling (die 900/15% dus) verwacht dat je een ton aan "spul" wegzet bij klanten, dan is dat best mager m.i.PcDealer schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:37:
Op basis van brutoloon en per einde kwartaal, maar per maand. Dus 900 per kwartaal en dat was op basis van 2.000,00. Boven de target een accelerator, dus geen cap. Ik twijfel nog...
Mag zo wel een paar honderd euro bij, alleen al maar om op het niveau 'marktconform' te komen. Je hebt een lease-wagen, dus zeg 2500 euro bruto moet toch wel haalbaar zijn. Vervelende alleen is dat de kans niet zo groot is dat je dat bij je huidige werkgever zult krijgen, dergelijke grote salarissprongen zitten er meestal niet in.Tirinium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:36:
[...]
Neen geen eerste lijn kwam na 1 jaar 2e lijns, binnen op een 3de lijns positie, toen doorgestroomd naar 2e lijn met wat meer systeembeheerders taken, en toen naar volledig systeem -/ werkplek-beheer voor 2 jaar.
Doe je een verstandige zet naar elders en ik weet wel zeker dat het je meer oplevert.
Het betreffen allemaal grote accounts voor licenties. Target in omzet is mij niet bekend, maar zou haalbaar moeten zijn met enige inzet. Daar ben ik niet bang voor. Maar dan ben ik er nog niet...Hillie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:16:
[...]
Wat is je kwartaaltarget? Als je in b2b software of hardware wegzet dan vind ik een doelbonus van 900 per kwartaal nou niet echt een salesstimulans. Met zoveel ervaring werk je al tegen een relatief laag bassisalaris, en dan zit er ook nog niet echt een variabele beloning bij die ik bij een salestype zou verwachten. Stel dat men voor 100% bonusuitbetaling (die 900/15% dus) verwacht dat je een ton aan "spul" wegzet bij klanten, dan is dat best mager m.i.
Verwijderd
Geen idee wat de salarissen zijn in de regio van Brabant, maar het lijkt mij toch aan de lage kant gezien je leeftijd, ervaring en certificaten...Tirinium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:23:
Wat denken jullie?
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO Informatica Niveau 3
Certificaten: CCNA, CCNP, MCSE, ITIL Foundation
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Senior Network Engineer
Vakantiedagen: 27 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Pensioenregeling: Ja, geen idee hoeveel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies worden vergoed
Regio: Noord-Holland .
Reistijd: 1 uur (Enkele Reis)
Maand salaris (bruto): 4200 Euro.
Opleiding(en): MBO Informatica Niveau 3
Certificaten: CCNA, CCNP, MCSE, ITIL Foundation
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Senior Network Engineer
Vakantiedagen: 27 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Pensioenregeling: Ja, geen idee hoeveel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studies worden vergoed
Regio: Noord-Holland .
Reistijd: 1 uur (Enkele Reis)
Maand salaris (bruto): 4200 Euro.
Inmiddels loonverhoging gehad :
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCITP:SA, MCP W7, CCA, CCNA (niet vanuit MBO studie maar een aparte cursus voor gevolgd), ECDL
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: IT Coördinator (zie uitleg hieronder)
Vakantiedagen: 192 uur (24 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Bonus op het eind van het jaar
Laptop: Ja
GSM: Nee maar wel abonnement met onbeperkt privé bellen en internetten in de EU.
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer vrij in werkzaamheden en uren
Regio: Limburg
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris (bruto): 2175
De dagelijkse taak die ik heb is eigenlijk Systeembeheerder in de breedste zin van het woord plus het opmaken van budgets, het inkopen van hardware en software, contact met onze partners en leveranciers en het inwerken en aansturen van stagiaires.
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCITP:SA, MCP W7, CCA, CCNA (niet vanuit MBO studie maar een aparte cursus voor gevolgd), ECDL
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: IT Coördinator (zie uitleg hieronder)
Vakantiedagen: 192 uur (24 dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Bonus op het eind van het jaar
GSM: Nee maar wel abonnement met onbeperkt privé bellen en internetten in de EU.
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer vrij in werkzaamheden en uren
Regio: Limburg
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris (bruto): 2175
De dagelijkse taak die ik heb is eigenlijk Systeembeheerder in de breedste zin van het woord plus het opmaken van budgets, het inkopen van hardware en software, contact met onze partners en leveranciers en het inwerken en aansturen van stagiaires.
Ik vind het een erg net salaris, zeker voor je opleidingsniveau en leeftijd. Niets te klagen lijkt mij
Update:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek.
Certificaten: -
Werkervaring: 0.5 jaar
Huidige functie: Embedded software engineer
Vakantiegeld: ja, 8%
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 140 euro OV kosten vergoeding. Lunch gratuit!
Regio: Utrecht
Reistijd**: 45 min.
Maand salaris (bruto): 2300,-
Wat denken jullie? Ik vind het persoonlijk niet slecht.
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Elektrotechniek.
Werkervaring: 0.5 jaar
Huidige functie: Embedded software engineer
Vakantiegeld: ja, 8%
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 140 euro OV kosten vergoeding. Lunch gratuit!
Regio: Utrecht
Reistijd**: 45 min.
Maand salaris (bruto): 2300,-
Wat denken jullie? Ik vind het persoonlijk niet slecht.
Leeftijd: 24
Opleiding(en): In België: Hogeschool informatica optie multimedia
Certificaten: geen
Werkervaring: stage van 4 maanden in een market
Werkgever: klein ontwikkelhuis voor websites (18 man)
Huidige functie: Junior project manager
Vakantiegeld: nog niet van toepassing
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Macbook pro
GSM: iPhone
Werkweek: maandag - vrijdag 9-5 (dat is de theorie)
Land: België
Regio: Vlaams-brabant
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): € 2.000
Opleiding(en): In België: Hogeschool informatica optie multimedia
Certificaten: geen
Werkervaring: stage van 4 maanden in een market
Werkgever: klein ontwikkelhuis voor websites (18 man)
Huidige functie: Junior project manager
Vakantiegeld: nog niet van toepassing
Vakantiedagen: 32
Laptop: Macbook pro
GSM: iPhone
Werkweek: maandag - vrijdag 9-5 (dat is de theorie)
Land: België
Regio: Vlaams-brabant
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): € 2.000
Ik denk dat je heel erg goed genaaid word en dat je niet eens een kusje krijgt ervoor.Tirinium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:23:
Wat denken jullie?
Je moet vast en zeker voor Centric werken.
Er zijn zoveel bedrijven die dit doen, van hele kleine tot hele grote. En ook wel logisch, want blijkbaar heeft ie nooit gevraagd om salarisverhoging na het behalen van die certificaten. En waarom zou je dan als werkgever meer betalen als je de werknemer niet hoort klagen?toxict schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:12:
[...]
Ik denk dat je heel erg goed genaaid word en dat je niet eens een kusje krijgt ervoor.
Je moet vast en zeker voor Centric werken.
Omdat je een goeie werkgever wil zijn waar werknemers graag werken zodat kennis geborgd is? Ik noem maar wat..ebia schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:53:
[...]
Er zijn zoveel bedrijven die dit doen, van hele kleine tot hele grote. En ook wel logisch, want blijkbaar heeft ie nooit gevraagd om salarisverhoging na het behalen van die certificaten. En waarom zou je dan als werkgever meer betalen als je de werknemer niet hoort klagen?
Ik ben het echter met je eens dat veel bedrijven dit nog niet doen.
Oude baan in de Industriele automatisering
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HTS Technische Bedrijfskunde
Certificaten: Een paar cursussen niets officieels
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Redelijk grote Automatiseerder
Huidige functie: Software Engineer / Ontwerper
13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhankelijk van aantal gewerkte uren in het jaar. Normaal rond 8%
GSM: Ja, standaard nokia geval
Leaseauto: ja/nee (wel recht op maar laat het budget uitkeren (+/- 800,-)
Pensioenregeling: Ja, geloof ik wel
Reistijd: 20 minuten auto
Maandsalaris (bruto): 2600+800
Nieuwe baan in de productie optimalisering
Werkgever: Groot internationaal productiebedrijf met lokaal 600 werknemers
Huidige functie: Process Engineer
Vakantiedagen: 25+11 ATV
Pensioenregeling: Ja, ik hoef daarvoor geen premie te betalen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan
Reistijd: 15 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 3475
Ik heb een carriereswitch gemaakt van Industriele automatisering naar productie optmialisering. Bij mijn nieuwe werkgever heb ik bijna hetzelfde salaris behouden als dat ik had. Alleen heb ik nu dus alles als primaire arbeidsvoorwaarde terwijl mijn salaris eerst ook bestond uit een lease-budget.
Aangezien ik geen relevante werkervaring heb in het vakgebied van mijn nieuwe baan (behalve mijn opleiding) leek dit me best redelijk toch?
Werkgever: Redelijk grote Automatiseerder
Huidige functie: Software Engineer / Ontwerper
13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhankelijk van aantal gewerkte uren in het jaar. Normaal rond 8%
Leaseauto: ja/nee (wel recht op maar laat het budget uitkeren (+/- 800,-)
Pensioenregeling: Ja, geloof ik wel
Reistijd: 20 minuten auto
Maandsalaris (bruto): 2600+800
Nieuwe baan in de productie optimalisering
Werkgever: Groot internationaal productiebedrijf met lokaal 600 werknemers
Huidige functie: Process Engineer
Vakantiedagen: 25+11 ATV
Pensioenregeling: Ja, ik hoef daarvoor geen premie te betalen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsplan
Reistijd: 15 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 3475
Ik heb een carriereswitch gemaakt van Industriele automatisering naar productie optmialisering. Bij mijn nieuwe werkgever heb ik bijna hetzelfde salaris behouden als dat ik had. Alleen heb ik nu dus alles als primaire arbeidsvoorwaarde terwijl mijn salaris eerst ook bestond uit een lease-budget.
Aangezien ik geen relevante werkervaring heb in het vakgebied van mijn nieuwe baan (behalve mijn opleiding) leek dit me best redelijk toch?
Huidige situatie:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO ICT-Beheer
Werkervaring: 0 jaar (stage + afstudeerstage)
Werkgever: Middelgroot ict-bedrijf
Huidige functie: Field Engineer
Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 75% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: midden/oost-Nederland
Reistijd: +- 1,5 uur (enkele reis)
Maand salaris (bruto): 2000 (na het behalen van bepaald certificaat 2200)
Veel focus op certificering.
Situatie vanaf 01-01-2012:
Werkervaring: 1 jaar (in andere ICT-sector)
Werkgever: Klein (40-50)
Huidige functie: Oracle Consultant
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 27 (+1 dag per jaar in dienst, tot max. 5 extra dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Eerste jaar niks, vanaf 2e jaar winstuitkering
GSM: Vergoeding
Pensioenregeling: 60% door werkgever
Regio: Amsterdam
Reistijd: +- 1 uur (enkele reis)
Maand salaris (bruto): 2400
Ik mag niet klagen van mezelf, werkzaamheden sluiten meer aan bij mijn ambities en voorwaarden zijn i.m.o. prima.
Werkervaring: 0 jaar (stage + afstudeerstage)
Werkgever: Middelgroot ict-bedrijf
Huidige functie: Field Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Pensioenregeling: 75% door werkgever
Regio: midden/oost-Nederland
Reistijd: +- 1,5 uur (enkele reis)
Maand salaris (bruto): 2000 (na het behalen van bepaald certificaat 2200)
Veel focus op certificering.
Werkervaring: 1 jaar (in andere ICT-sector)
Werkgever: Klein (40-50)
Vakantiedagen: 27 (+1 dag per jaar in dienst, tot max. 5 extra dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Eerste jaar niks, vanaf 2e jaar winstuitkering
GSM: Vergoeding
Pensioenregeling: 60% door werkgever
Maand salaris (bruto): 2400
Ik mag niet klagen van mezelf, werkzaamheden sluiten meer aan bij mijn ambities en voorwaarden zijn i.m.o. prima.
[ Voor 5% gewijzigd door drooger op 16-12-2011 15:06 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Natuurlijk heb ik dat wel, maar klagen betekent nog niet krijgen, en je moet natuurlijk uitkijken dat je niet teveel klaagt.ebia schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:53:
[...]
Er zijn zoveel bedrijven die dit doen, van hele kleine tot hele grote. En ook wel logisch, want blijkbaar heeft ie nooit gevraagd om salarisverhoging na het behalen van die certificaten. En waarom zou je dan als werkgever meer betalen als je de werknemer niet hoort klagen?
Wat ga je doen als Oracle consultant met een beheer achtergrond?drooger schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:04:
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Opleiding(en): HBO Communicatie en Multimedia Design
Werkervaring: 2jaar
Werkgever: Klein (10 - 20)
Huidige functie: Interaction Developer
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Tilburg
Maand salaris (bruto): 2332 euro
Is mijn salaris marktconform? Ik heb het idee dat het een beetje mager
Opleiding(en): HBO Communicatie en Multimedia Design
Werkervaring: 2jaar
Werkgever: Klein (10 - 20)
Huidige functie: Interaction Developer
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Tilburg
Maand salaris (bruto): 2332 euro
Is mijn salaris marktconform? Ik heb het idee dat het een beetje mager
@Ferb: lijkt me gewoon marktconform. Startsalaris van HBO is meestal zo rond de 2000, en als je dan per jaar er 170 extra bij krijgt is dat helemaal niet gek...
Nou daar mag een kleine nuance bij. Ik zie namelijk dat Ferb geen lease auto of degelijks krijgt en wel 1 uur reistijd heeft, dus de vraag is krijg je boven op je salaris nog een vergoeding voor de reiskosten? Zo ja, dan is de salaris van Ferb markt conform. Zo nee, dan is het gewoon te laag. Een HBO starter krijgt meestal rond de 2000 euro bruto + 700 - 800 lease. Dat is gewoon 2700 - 2800 Euro bruto. Dan is 2300 gewoon onder de markt prijs.Jeroen V schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:50:
@Ferb: lijkt me gewoon marktconform. Startsalaris van HBO is meestal zo rond de 2000, en als je dan per jaar er 170 extra bij krijgt is dat helemaal niet gek...
Opleiding(en): WO Computer Science
Certificaten: None
Werkervaring: nu 2 1/2 jaar
Werkgever: Een van de grootste websites in nederland (kan niet zeggen)
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiegeld: 1 maand
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: Macbook
GSM: Kan ik krijgen maar heb zelf een Galaxy Nexus aangeschaft
Leaseauto: Nope, ook niet nodig, 15m fietsen naar het werk
Pensioenregeling: Yes
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke vrijdag bier
Reistijd: 15 minuten
Maand salaris (bruto): 3200
Opleiding(en): WO Computer Science
Certificaten: None
Werkervaring: nu 2 1/2 jaar
Huidige functie: Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: Macbook
GSM: Kan ik krijgen maar heb zelf een Galaxy Nexus aangeschaft
Leaseauto: Nope, ook niet nodig, 15m fietsen naar het werk
Pensioenregeling: Yes
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke vrijdag bier
Reistijd: 15 minuten
Maand salaris (bruto): 3200
Tjerk W
Ik heb het wel eens vaker gezegd hier, maar als je zoiets nou niet kan zeggen, wees je er dan wel van bewust dat het heel makkelijk te vinden is. Ik was nieuwsgierig waar je dan werkte en had het binnen de minuut gevondentjerkw schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:36:
Vergeten te melden inderdaad. Per maand krijg ik 200 euro netto reiskostenvergoedingillstid schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:22:
[...]
Nou daar mag een kleine nuance bij. Ik zie namelijk dat Ferb geen lease auto of degelijks krijgt en wel 1 uur reistijd heeft, dus de vraag is krijg je boven op je salaris nog een vergoeding voor de reiskosten? Zo ja, dan is de salaris van Ferb markt conform. Zo nee, dan is het gewoon te laag. Een HBO starter krijgt meestal rond de 2000 euro bruto + 700 - 800 lease. Dat is gewoon 2700 - 2800 Euro bruto. Dan is 2300 gewoon onder de markt prijs.
Dat snap ik, ik wil alleen niet dat het in de google resultaten komt. Maar iedereen mag het wel weten hoor. Alleen graag niet posten hier :-)Zoijar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:42:
[...]
Ik heb het wel eens vaker gezegd hier, maar als je zoiets nou niet kan zeggen, wees je er dan wel van bewust dat het heel makkelijk te vinden is. Ik was nieuwsgierig waar je dan werkte en had het binnen de minuut gevonden
Tjerk W
Je kunt een leasebudget niet 1:1 gelijkstellen aan brutoloon. Simpelweg omdat je het niet naar eigen inzien kunt bestede zoals je "gewone" salaris.illstid schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:22:
[...]
Nou daar mag een kleine nuance bij. Ik zie namelijk dat Ferb geen lease auto of degelijks krijgt en wel 1 uur reistijd heeft, dus de vraag is krijg je boven op je salaris nog een vergoeding voor de reiskosten? Zo ja, dan is de salaris van Ferb markt conform. Zo nee, dan is het gewoon te laag. Een HBO starter krijgt meestal rond de 2000 euro bruto + 700 - 800 lease. Dat is gewoon 2700 - 2800 Euro bruto. Dan is 2300 gewoon onder de markt prijs.
Ik had indertijd een leasebudget van ongeveer 700 euro. Ik had befijferd dat die leaseauto voor mij ongeveer evenveel waard was als 500 euro brutoloon. Je persoonlijke waarde van een leaseauto hangt o.m. af van hoeveel privekilometers je rijdt, wat je leaseauto je aan eigen bijdrage en bijtelling kost, hoeveel je zelf aan een auto zou uitgeven en hoeveel waarde je hecht aan het voordeel van nieuw en zorgeloos rijden.
Na lange tijd dan toch maar eens meedoen.
Leeftijd: 34
Opleiding(en): WO technische informatica
Certificaten: Wat cursusspul, niks significants in de IT
Werkervaring: 7.5 jaar
Werkgever: Grote EDA vendor
Huidige functie: Verificatieconsultant
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 15+3 "floating" (floating vervallen bij niet gebruikt op eind van het jaar)
13/14e maand of winstuitkering: winst- en performancegerelateerde bonus, zo'n 20% dit jaar
Laptop: Ja, staat lekker te snorren in z'n dock op kantoor
GSM: Ja, volledig vergoed (tot op zekere hoogte natuurlijk)
Leaseauto: Nee, wel mileage voor klantbezoek
Werkweek: 40 uur volgens de boeken, maar dat is geregeld meer
Pensioenregeling: 401(k) met 50% matching voor eerste 6% inleg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekeringen, tandartsverzekering, (langdurig) arbeidsongeschiktheids-, zicht- en nog wat andere kleinere verzekeringen, ESPP
Land: VS
Regio: Silicon Valley
Reistijd: <10 minuten in de auto, zelfs als het druk is
Maand salaris (bruto): net geen $10k
Vakantiedagen: 15+3 "floating" (floating vervallen bij niet gebruikt op eind van het jaar)
13/14e maand of winstuitkering: winst- en performancegerelateerde bonus, zo'n 20% dit jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekeringen, tandartsverzekering, (langdurig) arbeidsongeschiktheids-, zicht- en nog wat andere kleinere verzekeringen, ESPP
valt met 10k goed te leven in de vally? of ben je erg veel kwijt aan huisvestiging?Hillie schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:31:
Verwijderd
Ik heb een paar sollicitatiegesprekken gehad in Silicon Valley en was er ook bijna gaan wonen. Een salaris van $10k is toch niet echt comfortabel in Silicon valley, oude huisjes uit de jaren '50 kosten rond de $1000k en dan heb je Amerikaanse bouwkwaliteit en niet de Nederlandse ... . Huren op een goede lokatie kost zo $2500 tot $3500 per maand dus dan ben je bij 10k bruto al snel 1/3 tot 1/2 van je netto salaris aan huur kwijt. Trailerparks zijn vaak wel extreem goedkoop, zelfs in Silicon Valley, maar of je daar wilt wonen ...matty___ schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:47:
valt met 10k goed te leven in de vally? of ben je erg veel kwijt aan huisvestiging?
Je kan ook buiten Palo Alto kijken....Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:27:
Ik heb een paar sollicitatiegesprekken gehad in Silicon Valley en was er ook bijna gaan wonen. Een salaris van $10k is toch niet echt comfortabel in Silicon valley, oude huisjes uit de jaren '50 kosten rond de $1000k en dan heb je Amerikaanse bouwkwaliteit en niet de Nederlandse ... . Huren op een goede lokatie kost zo $2500 tot $3500 per maand dus dan ben je bij 10k bruto al snel 1/3 tot 1/2 van je netto salaris aan huur kwijt. Trailerparks zijn vaak wel extreem goedkoop, zelfs in Silicon Valley, maar of je daar wilt wonen ...
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Hoeveel uren per week?Hillie schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:31:
Je moet altijd een 1/3 rekenen aan directe woningkosten. Wat dat betreft niet anders dan hier.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:27:
[...]
Ik heb een paar sollicitatiegesprekken gehad in Silicon Valley en was er ook bijna gaan wonen. Een salaris van $10k is toch niet echt comfortabel in Silicon valley, oude huisjes uit de jaren '50 kosten rond de $1000k en dan heb je Amerikaanse bouwkwaliteit en niet de Nederlandse ... . Huren op een goede lokatie kost zo $2500 tot $3500 per maand dus dan ben je bij 10k bruto al snel 1/3 tot 1/2 van je netto salaris aan huur kwijt.
Verwijderd
Nee, extreem veel duurder dan hier. Een schuur dat voor huis door moet gaan kost 1100k in Silicon Valley, deze bijvoorbeeld. Een townhome (rijtjeshuis) kost aan huur $6000 - $7000 per maand, met een salaris van 10k bruto kun je helemaal niks. Is hetzelfde als met een Nederlands modaal salaris in Amsterdam gaan wonen.PcDealer schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:34:
Je moet altijd een 1/3 rekenen aan directe woningkosten. Wat dat betreft niet anders dan hier.
Als je om het geld naar Amerika gaat, kom je bedrogen uit. Niet alleen en Silicon Valley, maar ook in andere gebieden die voor immigranten aantrekkelijk zijn zoals New York of Boston.
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:41:
Een schuur van 150m2 op een perceel van 600m2. Wij hanteren denk ik een andere definitie van het begrip 'schuur' (hoewel het ongetwijfeld de bouwkwaliteit van een schuur heeft). En niet om lullig te doen, maar je hebt denk ik ook wel het zuurste voorbeeld van die website gepakt als ik daar zo even rondkijk. Voor ongeveer hetzelfde geld heb je bijvoorbeeld dit, maar ik kan de buurten natuurlijk niet vergelijken 100 meter verderop. Voor Nederlandse begrippen vind ik dat huis wat ik post in ieder geval niet duur.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:29:
[...]
Nee, extreem veel duurder dan hier. Een schuur dat voor huis door moet gaan kost 1100k in Silicon Valley, deze bijvoorbeeld. Een townhome (rijtjeshuis) kost aan huur $6000 - $7000 per maand, met een salaris van 10k bruto kun je helemaal niks. Is hetzelfde als met een Nederlands modaal salaris in Amsterdam gaan wonen.
Als je om het geld naar Amerika gaat, kom je bedrogen uit. Niet alleen en Silicon Valley, maar ook in andere gebieden die voor immigranten aantrekkelijk zijn zoals New York of Boston.
Je moet daar gewoon met een andere instelling naartoe gaan, lijkt mij. Gewoon relax werken, leuk voor je CV en na een paar jaar weer vertrekken.
[ Voor 23% gewijzigd door stin op 19-12-2011 11:16 ]
Daarom snap ik niet dat mensen zelfs nog hun eigen naam gebruiken op een forum als GoTZoijar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:42:
[...]
Ik heb het wel eens vaker gezegd hier, maar als je zoiets nou niet kan zeggen, wees je er dan wel van bewust dat het heel makkelijk te vinden is. Ik was nieuwsgierig waar je dan werkte en had het binnen de minuut gevonden
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Zelfde schuitje; wel een laptop en GSM, 32 uur p.week, 1855 euro bruto. Vind ik persoonlijk ook te weinig met 11 jaar ervaring.Tirinium schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:01:
[...]
Natuurlijk heb ik dat wel, maar klagen betekent nog niet krijgen, en je moet natuurlijk uitkijken dat je niet teveel klaagt.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: IP Security (certificaat via HvA, niets bijzonders), verder geen MCSA oid.
Werkervaring: 3.5 jaar incl afstudeerstage.
Werkgever: Klein IT bedrijfje voor MKB, ca. 5 medewerkers in NL en paar in het buitenland.
Huidige functie: Hoofd Service Desk (1ste lijns en veel overleg 2de/3de lijns) + inplannen en coördineren van collega's on-site
Laptop: Nee, niet nodig.
GSM: Nee, niet nodig.
Werkweek: 40/45. 9:00 - 18:00 bereikbaar zijn voor klant. Wel uur lunch wat ik kan opbouwen tot vrije dagen als ik er geen gebruik van maak (wat vaak voor komt als je in je eentje de SD doet).
Pensioenregeling: Komt er als het goed is volgend jaar aan.
Extra: erg informele werksfeer, zeer flexibel; uurtje eerder weg geen probleem; wel zorgen dat je eventueel bereikbaar bent voor klant (binnen werktijden).
Reistijd: 10 minuten met auto enkele reis / 20 min met de fiets.
Maand salaris (bruto): 2250, begin volgend jaar rond de 2400.
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: IP Security (certificaat via HvA, niets bijzonders), verder geen MCSA oid.
Werkervaring: 3.5 jaar incl afstudeerstage.
Werkgever: Klein IT bedrijfje voor MKB, ca. 5 medewerkers in NL en paar in het buitenland.
Huidige functie: Hoofd Service Desk (1ste lijns en veel overleg 2de/3de lijns) + inplannen en coördineren van collega's on-site
Laptop: Nee, niet nodig.
GSM: Nee, niet nodig.
Werkweek: 40/45. 9:00 - 18:00 bereikbaar zijn voor klant. Wel uur lunch wat ik kan opbouwen tot vrije dagen als ik er geen gebruik van maak (wat vaak voor komt als je in je eentje de SD doet).
Pensioenregeling: Komt er als het goed is volgend jaar aan.
Extra: erg informele werksfeer, zeer flexibel; uurtje eerder weg geen probleem; wel zorgen dat je eventueel bereikbaar bent voor klant (binnen werktijden).
Reistijd: 10 minuten met auto enkele reis / 20 min met de fiets.
Maand salaris (bruto): 2250, begin volgend jaar rond de 2400.
[ Voor 18% gewijzigd door Giosan op 21-12-2011 14:45 ]
Leeftijd: 27 28
Opleiding(en): MBO Technische Informatica, HBO Bedrijfskundige Informatica.
Certificaten: Implementing WSS3.0, Implementing MOSS2007, Advanced SharePoint 2007 Development, UML Fundamental, SharePoint 2010 Configuring, SharePoint 2010 Administration
Werkervaring: 4 5 jaar fulltime
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: SharePoint Consultant
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, plus eventueel team bonus
GSM: Samsung Galaxy S2
Leaseauto: Peugeot 207, onbeperkte kilometers.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet-abbo thuis tot E35,- p/m. Collectieve ziekenfonds verzekering.
Pensioenregeling: Werkgever betaald helft
Maand salaris(bruto): € 3250 € 3375,-
Kleine salarisverhoging dit jaar. Maar ben er tevreden mee, aangezien er dit jaar niet zoveel te verdelen was.
Opleiding(en): MBO Technische Informatica, HBO Bedrijfskundige Informatica.
Certificaten: Implementing WSS3.0, Implementing MOSS2007, Advanced SharePoint 2007 Development, UML Fundamental, SharePoint 2010 Configuring, SharePoint 2010 Administration
Werkervaring: 4 5 jaar fulltime
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: SharePoint Consultant
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, plus eventueel team bonus
GSM: Samsung Galaxy S2
Leaseauto: Peugeot 207, onbeperkte kilometers.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet-abbo thuis tot E35,- p/m. Collectieve ziekenfonds verzekering.
Pensioenregeling: Werkgever betaald helft
Maand salaris(bruto): € 3250 € 3375,-
Kleine salarisverhoging dit jaar. Maar ben er tevreden mee, aangezien er dit jaar niet zoveel te verdelen was.
Opleiding(en): HBO, niet IT gerelateerd
Certificaten: product certificaten
Werkervaring: 4 jaar relevant
Werkgever: investment management software producent
Huidige functie: Implementation manager
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 en krijg ook de bank holidays
13/14e maand of winstuitkering: bonus tussen 8-20%, afhankelijk van prestatie + hoe weinig ik op de bank zit
Laptop: ja, nodig voor werk
GSM: ja, BB Curve 9300
Werkweek: 40 uur officieel
Pensioenregeling: sta een percentage af van brutoloon en werkgever verdubbelt dit.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Life insurance + private healthcare + dental plan betaald door werkgever. Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel op company creditcard
Land: UK
Regio: Klantenkring in EMEA
Reistijd: verschillend, als ik bij een klant buiten London zit minimaal 1 uur vliegen vanuit UK/NL.
Maand salaris (bruto): GBP 6250
Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 en krijg ook de bank holidays
13/14e maand of winstuitkering: bonus tussen 8-20%, afhankelijk van prestatie + hoe weinig ik op de bank zit
Pensioenregeling: sta een percentage af van brutoloon en werkgever verdubbelt dit.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Life insurance + private healthcare + dental plan betaald door werkgever. Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel op company creditcard
Reistijd: verschillend, als ik bij een klant buiten London zit minimaal 1 uur vliegen vanuit UK/NL.
[ Voor 6% gewijzigd door mridgew op 21-12-2011 15:52 . Reden: sec arbeidsvoorwaarden + bonus toegevoegd ]
Wat zijn je klanten? Perfomance, quant, front of back-office? Zit in dezelfde wereldmridgew schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:11:
Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 en krijg ook de bank holidays![]()
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel op company creditcard
--------------------------------------------------------------------------------
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: nu 2 jaar
Werkgever: Groot IT bedrijf
Huidige functie: Implementatieconsultant
13/14e maand of winstuitkering: nope, eventueel winstdeling......
Laptop: HP 8530P
GSM: Historische Nokia.....
Leaseauto: A3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekeraar, Internet-abbo thuis tot E32,50,- p/m
Regio: Heel NL
Reistijd: Varierend
Maand salaris (bruto): 2750
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: nu 2 jaar
Werkgever: Groot IT bedrijf
Huidige functie: Implementatieconsultant
13/14e maand of winstuitkering: nope, eventueel winstdeling......
Laptop: HP 8530P
GSM: Historische Nokia.....
Leaseauto: A3
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekeraar, Internet-abbo thuis tot E32,50,- p/m
Regio: Heel NL
Reistijd: Varierend
Maand salaris (bruto): 2750
Opleiding(en):VMBO Elektrotechniek, MBO 2 ICT, MBO 4 ICT
Certificaten: MCTS, CCNA, ECDL
Werkervaring: 5
Werkgever: Transport bedrijf (350 personeel, inclusief chauffeurs, poetsers, etc...)
Huidige functie: ICT Support Medewerker (Volgens officiele papieren)
Laptop: Ja (Gebruik alleen voor werk)
GSM: Ja (Gebruik alleen voor werk en niet privé)
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur (Met op dit moment gemiddeld 5 a 6 uur overwerk)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering, 19cent km vergoeding indienst met eigen auto naar andere locaties gereden moet worden.
Regio: Eindhoven
Reistijd**: 10 minuten met auto
Maandsalaris (bruto): € 2000,12 bruto
Mijn functie hier is echter veel uitgebreider dan een ICT support medewerker, ik heb ook administratieve taken zoals het bijhouden van de tankeilanden op 3 locaties (toegang voor chauffeurs, tankpassen en maandelijks verbruik rapportage). Verantwoordelijk voor uitgeven en bijhouden van toegangsleutels, GSM’s.
1ste en 2de lijns support op zowel computer systemen als applicaties, vaste telefonie, mobiele telefonie. Maar ook op serverniveau werkzaamheden uitvoeren wanneer dit nodig is.
Buiten werktijd (ochtend, avond en weekend) zou ik gebeld kunnen worden (en dit is komt nog wel eens voor) bij problemen / storingen.
Ik ben zelf toch het idee dat ik weinig verdien en wil dit binnenkort in mijn jaargesprek wel aangeven, wat is volgens jullie een redelijk voorstel dat ik zou kunnen doen?
Werkgever: Transport bedrijf (350 personeel, inclusief chauffeurs, poetsers, etc...)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering, 19cent km vergoeding indienst met eigen auto naar andere locaties gereden moet worden.
Mijn functie hier is echter veel uitgebreider dan een ICT support medewerker, ik heb ook administratieve taken zoals het bijhouden van de tankeilanden op 3 locaties (toegang voor chauffeurs, tankpassen en maandelijks verbruik rapportage). Verantwoordelijk voor uitgeven en bijhouden van toegangsleutels, GSM’s.
1ste en 2de lijns support op zowel computer systemen als applicaties, vaste telefonie, mobiele telefonie. Maar ook op serverniveau werkzaamheden uitvoeren wanneer dit nodig is.
Buiten werktijd (ochtend, avond en weekend) zou ik gebeld kunnen worden (en dit is komt nog wel eens voor) bij problemen / storingen.
Ik ben zelf toch het idee dat ik weinig verdien en wil dit binnenkort in mijn jaargesprek wel aangeven, wat is volgens jullie een redelijk voorstel dat ik zou kunnen doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Ijsklont op 21-12-2011 13:35 ]
Verwijderd
Het is altijd moeilijk inschatten hoe jou werk is.Ijsklont schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:30:
Maar toen ik nog helpdesker was, deed ik ook telefonie en bereikbaarheidsdiensten erbij en uitgifen van PDA's etc..
Vergelijkbaar wat jij ongeveer zegt, alleen het was voor een omgeving van bijna 2000 medewerkers..
Ik verdiende toen als 25-26 jarige 2300 euro..
Dit is nu wel weer 5 jaar geleden, dus ik denk dat jij dit nu ook wel zou mogen vragen.
Want? Er staat toch niet een diploma veterstrikken?
Hoewel het niet veel scheelt natuurlijk
Nederlands is makkelijker als je denkt
MSTSC = remote desktop
.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Naast google (mt view) ben je voor $1500 klaar in de maand. Heb je een 3 kamer condo, zwembad, gym, sauna en alles.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:27:
[...]
Ik heb een paar sollicitatiegesprekken gehad in Silicon Valley en was er ook bijna gaan wonen. Een salaris van $10k is toch niet echt comfortabel in Silicon valley, oude huisjes uit de jaren '50 kosten rond de $1000k en dan heb je Amerikaanse bouwkwaliteit en niet de Nederlandse ... . Huren op een goede lokatie kost zo $2500 tot $3500 per maand dus dan ben je bij 10k bruto al snel 1/3 tot 1/2 van je netto salaris aan huur kwijt. Trailerparks zijn vaak wel extreem goedkoop, zelfs in Silicon Valley, maar of je daar wilt wonen ...
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]