Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.037 views

Onderwerpen

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 15:55
Dit is een bedrijf zonder CAO :)

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Leeftijd: 37
Opleiding(en): MAVO ( :-) )
Certificaten: ITIL ASL BSL
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Senior Application Manager

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen:26
13/14e maand of winstuitkering: JA -> 13e maand en winstuitkering
Laptop: JA
GSM: JA
Leaseauto*:nee
Werkweek: 36uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op Hypotheek
Land: Nederland
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 4100 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Alcmaria op 21-10-2011 14:36 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
t_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:14:
Mijn "waarom eigenlijk" was niet bedoeld om De_bastaard aan te vallen, maar wel uit belangstelling en als opzet voor verdere discussie. Ik kan me verschillende redenen voorstellen:

- te laag salaris onderhandeld aan het begin
- de verwachting dat het na 6 maanden tijd is voor een loonsverhoging
- de verwachting dat bij een vaste aanstelling een hoger salaris hoort
- de verwachting dat bij een positieve beoordeling altijd een loonsverhoging hoort
- ...
Waarom niet?
Je bent blijkbaar van waarde voor het bedrijf en daar mag iets tegenover staan.

Als ik mijn werk goed doe, dan wil ik daar een beloning in geld voor... Iedereen werkt uiteindelijk voor het loonstrookje. Mijn baas heeft ook geen liefdadigheidsinstelling en doet ook goed werk, daar wordt hij in de vorm van winst in beloond.

We zitten nu eenmaal in de positie dat er in de ICT een tekort aan goed personeel is.
En als mijn baas mij in mijn opzicht te weinig zou betalen, kan ik gewoon mijn ogen gaan openen om naar iets anders te gaan kijken... Met het risico dat mijn baas nog meer moet betalen om mij te behouden, met een ander aanbod in de hand.

Gelukkig snappen veel werkgevers wel hoe dit werkt, de mijn iig wel en ben dus dik tevreden.

Ik kan je zo een paar voorbeelden noemen die ik gezien heb, waarvan één erg extreem:
werknemer: "Ik wil er wee treden bij, werk hard, hoge druk en verantwoordelijkheid"
werkgever: "Sorry geen budget, het kan echt niet"

2 maanden later:
werknemer: "Ik kan bij bedrijf B, 800 euro bruto meer per maand verdienen. Je hebt de keuze om hierin mee te gaan, anders ga ik serieus kijken naar een overstap"
werkgever: "Je wilt toch niet echt weg? Ben je er echt serieus naar aan het kijken? Dan zullen we wel me moeten gaan..."

Uiteindelijk is hij in één keer naar het einde van de volgende schaal geklommen binnen de CAO. Het kwam niet helemaal overeen met de 800, maar wat eronder.

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 21-10-2011 14:45 ]

Youtube: DashcamNL

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
Toch is er een goede reden om deze strategie niet te volgen.

http://news.efinancialcar...ogs_ITEM/newsItemId-24556

Je kunt natuurlijk klagen bij je baas dat je ontevreden bent over je salaris. Een slimme baas neemt daar direkt aktie op. Doorvragen, waar wringt de schoen precies, wat is er nodig om de werknemer weer blij te maken? En hij moet zichzelf natuurlijk afvragen: is de werknemer waardevol genoeg om de nodige stappen te zetten? Helaas zijn niet alle bazen even slim en is de reaktie vaak dat de baas meteen in de verdediging schiet: bagetaliseren van de wensen van de werknemer, geen budget, kan niets voor je betekenen, iedereen wil meer verdienen...

Als je als werknemer echter zo ver bent dat je een sollicitatie ergens anders hebt doorlopen en daar een goed aanbod hebt gekregen, zet dan gewoon de stap.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En wat nu als je werkgever moeilijk gaat doen mbt concurrentiebeding?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• t_captain
Dat lijkt me iets wat je hebt uitgezocht voordat je je werkgever om de oren ging slaan met een aanbod van een ander ;)

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:43
Guillome schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:07:
En wat nu als je werkgever moeilijk gaat doen mbt concurrentiebeding?
De meeste vormen van concurrentiebeding zijn niet eens rechtsgeldig.
In mijn contract staat bijvoorbeeld dat ik 2 jaar lang geen 'vergelijkbare werkzaamheden' mag verrichten. Zonder daarbij een afstand of iets dergelijks te melden. Zou wat zijn als ik 2 jaar lang niet in de IT mag werken als ik besluit te stoppen.

Beste uitkeringsinstantie, ik wil graag een uitkering want ik mag van mijn oude werkgever 2 jaar lang niet werken in de sector waarvoor ik ben opgeleid :)

• BlakHawk
t_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:00:

Je kunt natuurlijk klagen bij je baas dat je ontevreden bent over je salaris. Een slimme baas neemt daar direkt aktie op. Doorvragen, waar wringt de schoen precies, wat is er nodig om de werknemer weer blij te maken? En hij moet zichzelf natuurlijk afvragen: is de werknemer waardevol genoeg om de nodige stappen te zetten? Helaas zijn niet alle bazen even slim en is de reaktie vaak dat de baas meteen in de verdediging schiet: bagetaliseren van de wensen van de werknemer, geen budget, kan niets voor je betekenen, iedereen wil meer verdienen...

Als je als werknemer echter zo ver bent dat je een sollicitatie ergens anders hebt doorlopen en daar een goed aanbod hebt gekregen, zet dan gewoon de stap.
Een tweetal collega's van mij solliciteren vaak eens per jaar, enkel om hun waarde te achterhalen.

Het zou niet direct een keuze van mij zijn, maar ik hoor het wel vaker.

• t_captain
MuadD1b schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

De meeste vormen van concurrentiebeding zijn niet eens rechtsgeldig.
Voordat je mensen op gevaarlijke ideeen brengt: de meeste vormen van concurrentiebeding en relatiebeding zijn gewoon rechtsgeldig.

Soms zijn ze inderdaad zodanig ruim opgesteld dat ze niet houdbaar zijn. Maar ook dan moet er een kantonrechter aan te pas komen om de clausule te vernietigen of in te perken. De kans om voor de rechter te worden gedaagd (vaak ook nog eens met een inzet van >10.000 euro) is iets wat je serieus moet overwegen voordat je het risico neemt. Daar moet je niet al te licht over denken. Je zou zomaar een goede advocaat tegenover je kunnen treffen, die de rechter weet te overtuigen van jouw kwade opzet. Dan kun je je portemonnee trekken.

Overigens kan de rechtsgang ook anders aflopen. Een rechter kan ook besluiten dat de clausule overeind blijft, maar de (ex)werkgever wel schadeplichtig is. Dat is weer iets wat veel werkgevers zich niet lijken te beseffen ;)

waarom teken je een contract met zo'n enorme beperking erin :?

[/quote]
dfrenner schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Een tweetal collega's van mij solliciteren vaak eens per jaar, enkel om hun waarde te achterhalen.

Het zou niet direct een keuze van mij zijn, maar ik hoor het wel vaker.
Als jij weet dat ze dat doen, zou je baas het ook niet weten?

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
t_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:
[...]

Voordat je mensen op gevaarlijke ideeen brengt: de meeste vormen van concurrentiebeding en relatiebeding zijn gewoon rechtsgeldig.

Soms zijn ze inderdaad zodanig ruim opgesteld dat ze niet houdbaar zijn. Maar ook dan moet er een kantonrechter aan te pas komen om de clausule te vernietigen of in te perken. De kans om voor de rechter te worden gedaagd (vaak ook nog eens met een inzet van >10.000 euro) is iets wat je serieus moet overwegen voordat je het risico neemt. Daar moet je niet al te licht over denken. Je zou zomaar een goede advocaat tegenover je kunnen treffen, die de rechter weet te overtuigen van jouw kwade opzet. Dan kun je je portemonnee trekken.

Overigens kan de rechtsgang ook anders aflopen. Een rechter kan ook besluiten dat de clausule overeind blijft, maar de (ex)werkgever wel schadeplichtig is. Dat is weer iets wat veel werkgevers zich niet lijken te beseffen ;)

Een concurrentiebeding is in sommige branches heel normaal.
Ik zelf zit in de laboratorium wereld... en daar is het gebruikelijk dat (een concurentiebeding) in je contract staat.
Meestal staat er dan wel een afstand bij of een beperking van type organisatie (bijvoorbeeld pharmacie of milieu, etc etc) in.
Maar als jij met een "goede verstandhouding" weggaat zal een werkgever hier ook meestal niet moeilijk over doen als jij bij een concurrent/conculega gaat werken.

En als er inderdaad een grote voorwaarde (dus de 2 jaar) in zit dan is het meestal wel redelijk specifiek toegepast op de branche waarin het bedrijf zich bevind.

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 12:43
t_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:41:
[...]
Omdat de werkgever hem er zo in wou hebben, en ik weet dat ik hem op deze manier ongeldig kan laten verklaren. (en ik spreek uit ervaring omdat ik het zo al eerder gedaan heb)

Verwijderd

Bij mijn vorige werkgever heb ik dit spelletje ook gespeeld.

Ik werkte er 1,5 jaar en verdiende van de 3 systeembeheerders het minst, tussen mij de langst zittende collega zat 800 euro verschil. met mij werd er ook een andere systeembeheerder aangenomen, hij was wel 5 jaar ouder dan mij en zat gelijk 400 euro boven mij..

Na een jaar mijn eerste evaluatie gehad en ik vond (en ook bevestigd door manager) dat ik de beste was, ik toonde veel inzet en stond altijd vooraan..
Als beloning kreeg ik buiten de jaarlijkse stijging van 1 trede, 1 extra trede!!! oftwel 60 euro extra!!! 8)7

Mijn mede collega's gingen gewoon 1 trede omhoog. dus het gat werd 1 trede minder.

Na een half jaar toch een mijn CV op internet gegooid en had binnen 2 weken een goede aanbieding waar ik 400 euro bruto meer kon verdienen + een leasebak. sec arbeidsvoorwaarden ongeveer gelijk.

Ik ben naar mijn baas gegaan en ben terug gekomen op mijn loonsverhoging die ik had gekregen en dat ik het wel zeer minimaal vond, ben 1 van je beste mensen en verdien het minst.. Voelde niet goed..
Ik heb gezegd dat ik een andere aanbieding had gekregen maar niet perse weg wil, maar wel eerlijk beloond wil worden.

Hij is in overleg gegaan met HR, en kreeg nee te horen, geen ruimte voor grote stijgingen..

Ik heb toen gekozen voor de nieuwe baan.. ..
Ik heb er geen spijt van, integendeel zelfs, maar wil duidelijk maken dat het niet altijd lukt.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Killertjuh schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:29:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO 4 ICT , HBO 1jaar ICT
Certificaten: CCNA t/m 4, en diverse Microsoft certificaten
Werkervaring: 3 jaar.
Werkgever: Recycling bedrijf
Huidige functie: Systeembeheer (maar ik ben de enigste dus ook netwerkbeheer en helpdesk voor een organisatie van 250 man waarvan 75 werkplekken)

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13maand
Laptop: Ja
GSM: Ja met 25 euro prive bellen
Leaseauto*: ja/nee Grijs kenteken. Leaseauto is mogelijk
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding en Korting op zorgverzekering
Regio: brabant/limburg
Reistijd**: 20 minuten met de auto
Salaris: 2050 burto

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het voor jou leeftijd + opleiding wel een mooi salaris. 1 jaar HBO betekend neem ik aan propeduise behaald? Anders kan je die 1 jaar net zo goed niet vermelden.

Aangezien je blijkbaar de enige daar bent, en een manusje van alles op IT gebied bent, vraag ik me wel af wat je doorgroeimogelijkheden zijn.
Je hebt namelijk wel verantwoordelijkheid aangezien er in iedergeval 75 mensen niet kunnen werken als het systeem niet werkt (en misschien sommigen van die overige 175 ook nog wel).
Hier kun je natuurlijk nog over praten met je werkgever. Ik weet niet hoe lang je er inmiddels werkt, maar als je al een jaar of 3 daar zit lijkt het me daar toch wel het moment voor, weten waar je aan toe bent!

Succes :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• t_captain
@Remko24: wees blij dat het zo is gelopen; zie mijn linkje van 15:00 vanmiddag :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

t_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:00:

Degene die dat geschreven heeft is of een recruiter of heeft alleen gesprekken gevoerd met te ruiters. En ook logisch. Die maken alleen geld als je overstapt. Erg ongenuanceerd artikel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik ben benieuwd naar de stijging van de lonen van mede GoTers. Ik heb afgelopen vrijdag een voorstel ontvangen. Ik heb vorig jaar vanwege financiele redenen geen verhoging gehad.

Dat voorstel komt neer op 90 euro per maand bruto verhoging, nadat ik de inflatiecorrectie voor 2010 en 2011 heb doorgerekend. Dat is dus jaarlijks 45 euro per maand verhoging. Wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 24-10-2011 08:51 ]

XXXVI

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 04:13
MuadD1b schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Omdat de werkgever hem er zo in wou hebben, en ik weet dat ik hem op deze manier ongeldig kan laten verklaren. (en ik spreek uit ervaring omdat ik het zo al eerder gedaan heb)
Ik ken ook uitspraken van rechters die dergelijke bepalingen gewoon instand houden, omdat de werknemer bewust een dergelijk contract heeft getekend. Je zou al aan moeten kunnen tonen dat je tijdens onderhandelen aan hebt gegeven dat je dergelijke bepaling tever vindt gaan.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
frankwopereis schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

Ik vind het voor jou leeftijd + opleiding wel een mooi salaris. 1 jaar HBO betekend neem ik aan propeduise behaald? Anders kan je die 1 jaar net zo goed niet vermelden.

Aangezien je blijkbaar de enige daar bent, en een manusje van alles op IT gebied bent, vraag ik me wel af wat je doorgroeimogelijkheden zijn.
Je hebt namelijk wel verantwoordelijkheid aangezien er in iedergeval 75 mensen niet kunnen werken als het systeem niet werkt (en misschien sommigen van die overige 175 ook nog wel).
Hier kun je natuurlijk nog over praten met je werkgever. Ik weet niet hoe lang je er inmiddels werkt, maar als je al een jaar of 3 daar zit lijkt het me daar toch wel het moment voor, weten waar je aan toe bent!

Succes :)
De door groeimogelijkheden zijn er zowat niet. Omdat ik al een functie van heb systeembeheerder is er boven mij nog maar 1 functie over namelijk "Manager". Daarbij hebben wij een Transport CAO en ik zit in loonschaal D5 waarbij max euro 2187,52 p/maand bruto is!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
ephymerous schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:43:
Ik ben benieuwd naar de stijging van de lonen van mede GoTers. Ik heb afgelopen vrijdag een voorstel ontvangen. Ik heb vorig jaar vanwege financiele redenen geen verhoging gehad.

Dat voorstel komt neer op 90 euro per maand bruto verhoging, nadat ik de inflatiecorrectie voor 2010 en 2011 heb doorgerekend. Dat is dus jaarlijks 45 euro per maand verhoging. Wat vinden jullie daarvan?
45 per maand klinkt niet slecht, maar hangt ook af van je huidige loon natuurlijk. Op modaal niveau is het zo'n 3%, wat op zich goed te noemen is.
Vooral omdat je aangeeft dat je dit al met inflatie gecorrigeerd hebt, oftewel je krijgt een stuk meer erbij op je loonstrookje dan dat?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Killertjuh schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:33:
[...]

De door groeimogelijkheden zijn er zowat niet. Omdat ik al een functie van heb systeembeheerder is er boven mij nog maar 1 functie over namelijk "Manager". Daarbij hebben wij een Transport CAO en ik zit in loonschaal D5 waarbij max euro 2187,52 p/maand bruto is!
Dan is het aan het bedrijf of ze goed personeel vast willen houden. Als je goed functioneert, en het knelt in het salarisgebouw, dan valt er buiten de CAO natuurlijk altijd wat te regelen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar 2200 is voor een systeembeheerder natuurlijk geen topsalaris. Je bent geen vakkenvuller, je hebt een echt vak. Daar hoort ook een echt salaris bij.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:07
Myrdreon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

45 per maand klinkt niet slecht, maar hangt ook af van je huidige loon natuurlijk. Op modaal niveau is het zo'n 3%, wat op zich goed te noemen is.
Vooral omdat je aangeeft dat je dit al met inflatie gecorrigeerd hebt, oftewel je krijgt een stuk meer erbij op je loonstrookje dan dat?
Bedankt voor je reactie. Ik zit er niet zo op te wachten om mijn loon hier open en bloot te plaatsen :)

XXXVI

• Killertjuh
SkiFan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Dan is het aan het bedrijf of ze goed personeel vast willen houden. Als je goed functioneert, en het knelt in het salarisgebouw, dan valt er buiten de CAO natuurlijk altijd wat te regelen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar 2200 is voor een systeembeheerder natuurlijk geen topsalaris. Je bent geen vakkenvuller, je hebt een echt vak. Daar hoort ook een echt salaris bij.
Hier staat mijn gegevens:Killertjuh in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"
Maar ik ben dus 23 met 2050 bruto. Dus ik zit al zowat aan mijn max

Verwijderd

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Technische informatica (Richting IT Management)
Certificaten/cursussen: Niets benoemenswaardig, alleen dus het HBO diploma.
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Front end developer

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand indien targets zijn gehaald
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling.
Salaris: 2150,- bruto p/m

Lijkt mij redelijk, gezien de geringe ervaring en opleiding die afwijkt van de huidige functie? (Heb geen multimediale opleiding gedaan, maar toch afgemaakt voor "het papiertje")

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:35
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Technische informatica
Certificaten/cursussen: Nee
Werkervaring: Nee
Werkgever:
Huidige functie: Embedded Software Engineer

Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling.
Salaris: 2250,- bruto p/m

Geen klachten hier :)

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Killertjuh schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Hier staat mijn gegevens:Killertjuh in "Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11)"
Maar ik ben dus 23 met 2050 bruto. Dus ik zit al zowat aan mijn max
Voor 23 en MBO is het niet slecht, maar ik neem aan dat ze geen krachten vasthouden op die manier?

Je moet toch wel wat naar boven toe aanbieden. En voor jou geldt: je verder blijven ontwikkelen. Pak ieder certificaat en cursus aan die je kunt pakken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Killertjuh
SkiFan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Voor 23 en MBO is het niet slecht, maar ik neem aan dat ze geen krachten vasthouden op die manier?

Je moet toch wel wat naar boven toe aanbieden. En voor jou geldt: je verder blijven ontwikkelen. Pak ieder certificaat en cursus aan die je kunt pakken.
Dat is ook het probleem. Die mogelijkheden heb ik hier ook moet om bij te leren.

Verwijderd

Opleiding(en): Master of Science Physics, Master of Science Nanophysics and Nanosciences
Certificaten:
Werkervaring: 1j
Werkgever: Research
Huidige functie: Programmeren nanotech

Vakantiegeld: €713
Vakantiedagen: 20 (waarvan 8 vastliggenden)
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting restaurant
Land: België
Regio: Brussel/Leuven
Reistijd: 2u enkel

Maand salaris (bruto): 1994,14

Pensioen in België na 40jaar loopbaan, maar ze willen het veranderen naar 45jaar.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Zow, das ook geen vetpot :| Heb je wel doorgroeimogelijkheden?

• Xanaroth
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:02:
Opleiding(en): Master of Science Physics, Master of Science Nanophysics and Nanosciences
Certificaten:
Werkervaring: 1j
Werkgever: Research
Huidige functie: Programmeren nanotech

Vakantiegeld: €713
Vakantiedagen: 20 (waarvan 8 vastliggenden)
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting restaurant
Land: België
Regio: Brussel/Leuven
Reistijd: 2u enkel

Maand salaris (bruto): 1994,14

Pensioen in België na 40jaar loopbaan, maar ze willen het veranderen naar 45jaar.
Wegwezen daar!

Vakantiegeld op 3% ipv 8%? Het laagst denkbare minimum vakantiedagen en daarvan nog een deel verplicht ook? Geen andere compensaties (leaseauto, 13e maand/winstdeling, scholing, pensioen etc.)? Hoge reistijd (4u per dag?!)... voor iemand met een Master?

Tenzij je de 40u/week per ongeluk gekopieerd hebt en het 24 of 32 moet zijn, moet je binnen een maand toch sollicitaties hebben lopen die aanzienlijk veel beter verdienen en betere cao hebben.
Dan bedoel ik, naar het totaalplaatje kijken, honderden euro's per maand meer.

Verwijderd

Ik had er misschien moeten bijvermelden dat ik werk in het kader van een doctoraat. Ik werk effectief 40u, daarbuiten nog eens 20u werk voor het onderzoek.

Sommige doctoraten kan je nu eenmaal niet aan een unief doen, dan kan het bedrijf ook kiezen wat ze je betalen.... je hebt niet te kiezen.

En ik heb even naar het pensioen gekeken, blijkbaar telt men loopbaan gedurende de 8 jaar dat men doctoraat loopt maar voor 1/2 mee. Dus dat wordt 50 jaar werken.

Ik heb dit hele topic gelezen voor ik reageerde, ik verbaas me enorm hoe hoog de lonen wel niet liggen....

Edit: De volgende 7 jaar heb ik geen doorgroeimogelijkheden, maar ik hoop het achteraf wel ruimschoots goed te maken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 12:49 ]

• Blue-eagle
  • Niet online
Leeftijd: 28
Opleiding(en): -
Certificaten: -
Werkervaring: 10 Jaar
Werkgever: ICT dienstverlener (zorg)
Huidige functie: Front-end webdeveloper/designer

Vakantiedagen: 26 (+5 bijkopen 50%)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, ~2 tot 4 maandsalarissen
GSM: Ja
Leaseauto*: Nvt.
Werkweek: 40 Uur.
Pensioenregeling: Ja, 50% dacht ik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt.
Regio: Overijssel
Reistijd**: 5 Minuten lopen

Maand salaris (bruto): 2700,- Bruto

Dat is mijn huidige situatie, ik ben rond aan het kijken en krijg nu een aanbod vanuit Amsterdam voor 3000 Euro bruto, en 1 uit de regio Gelderland (te behappen met de trein) van 3200 Euro.

Amsterdam is vele malen duurder dan waar ik nu zit, qua huur voor een soortgelijk appartement ruim twee keer zo duur zelfs. En dan krijg ik er nog reiskosten bij in de vorm van trein, tram, etc.

3000 Euro bruto is in Amsterdam toch bizar laag voor iemand met 10 jaar ervaring? Opleidingen heb ik dan wel niet, maar aantoonbare kennis van zaken zeker wel. Opleidingen in dit vakgebied bestonden/bestaan überhaupt niet..

De enige front-ender die ik hier tegenkom zit rond de 3600, en dat is waar ik op inzet. Is dit onrealistisch hoog van mij, of is 3000 Euro veel te laag van dit bedrijf uit?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn wel degelijk opleidingen waar frontenddevelopment uitvoerig aan de orde komt (o.a. de HTS Informatica en diverse design- en mediastudies) en daarnaast gaat leeftijd * 100 = bruto salaris ook nog gewoon op. Niks mis met 3000 bruto voor iemand zonder opleiding met 10 jaar ervaring.

Daarnaast zul je met 3600 voor een frontenddeveloper taak echt aan het einde van je schaal zitten, wat zijn je groeiplannen?

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 24-10-2011 13:14 ]

• Xanaroth
Die 2700 is, voor zover ik weet, behoorlijk goed voor een 28 jarige zonder enige vorm van opleiding. Vooral als je dat bonuspakket meeneemt.

Er zijn er genoeg met een afgeronde opleiding die minder bruto krijgen, zonder derglijke bonus, op jouw leeftijd. Je zit dus al goed en dan zijn er bedrijven die bereid zijn nog eens meer te betalen ook, niks te klagen toch?

Denk dus dat met alle 3 (blijven zitten, bedrijf amsterdam, bedrijf gelderland) tevreden kan zijn, er zijn er genoeg met jouw cv (geen opleiding, enkel gewerkt) die het met de helft moeten doen....

• Blue-eagle
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:11:
Er zijn wel degelijk opleidingen waar frontenddevelopment uitvoerig aan de orde komt (o.a. de HTS Informatica en diverse design- en mediastudies)
Oh, nice. Dat wist ik niet :) Tien jaar terug had je allerlei ICT-gerelateerde opleidingen die nauwelijks iets met front-end ontwikkeling deden.
en daarnaast gaat leeftijd * 100 = bruto salaris ook nog gewoon op. Niks mis met 3000 bruto voor iemand zonder opleiding met 10 jaar ervaring.
Die leeftijd * 100 regel kende ik niet. Ik kijk simpelweg naar de kosten die ik maandelijks maak. De som daarvan moet bij mijn salaris passen. Hier in het oosten huur je een 2-verdiepingen appartement voor 500 Euro per maand. In Amsterdam huur je daar een parkeerplaats voor.

Kortom, de huur kost me opeens 500 tot 700 per maand meer, dus moet mijn loon dat weerspiegelen lijkt mij. Waarom zou ik anders in hemelsnaam naar dat bedrijf willen..?
Ik ga geen verlies draaien omdat een bedrijf niet verder denkt dan een vermenigvuldiging op basis van mijn leeftijd, wat ik een bijzonder triviaal gegeven vindt.
Daarnaast zul je met 3600 voor een frontenddeveloper taak echt aan het einde van je schaal zitten, wat zijn je groeiplannen?
In dit vak zit zoveel groei en zijn er zo enorm veel mogelijke opties. Ik kan als webdesigner aan de slag gaan, als usability expert, tests coördineren (Selenium ofzo), me als front-ender blijven ontwikkelen (de ontwikkelingen gaan razendsnel, denk aan 3D animaties in canvas, etc.), mobile development/design, tablets, integrated software en binnenkort met de nieuwe Windows ook ontwikkeling voor desktop applicaties in HTML5.
Myrdreon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:17:
Die 2700 is, voor zover ik weet, behoorlijk goed voor een 28 jarige zonder enige vorm van opleiding. Vooral als je dat bonuspakket meeneemt.

Er zijn er genoeg met een afgeronde opleiding die minder bruto krijgen, zonder derglijke bonus, op jouw leeftijd. Je zit dus al goed en dan zijn er bedrijven die bereid zijn nog eens meer te betalen ook, niks te klagen toch?

Denk dus dat met alle 3 (blijven zitten, bedrijf amsterdam, bedrijf gelderland) tevreden kan zijn, er zijn er genoeg met jouw cv (geen opleiding, enkel gewerkt) die het met de helft moeten doen....
Ok, maar waarom is de regio niet relevant? Hier in het oosten van het land kan ik erg goed rondkomen van mijn huidige salaris. Als ik dit salaris in het westen zou hebben dan zou ik echt super klein moeten gaan wonen, of een heleboel hobbies moeten laten vallen.

Amsterdam is best leuk, maar als ik daar 400 Euro per maand (netto) voor moet inleveren dan passeer ik toch echt :)

Edit: Ze bieden 3600. Dat na 1 telefoontje. Crap. Nu moet ik verhuizen.. #firstworldproblems :+

• Xanaroth
Ik zei niks over relevantie van regio, enkel dat de hoogte van het salaris prima was ;) .

En zo te lezen, welkom in Amsterdam?

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Wonen in Amsterdam is duur, true. Maar jij schetst het wel erg zwart-wit. Ik huur voor iets meer dan 700 euro een appartement in Amsterdam ZO. 85m2 op de 1e etage, exclusief dat wel. Je gaat naar mijn mening in de randstad werken omdat je verder wil in je vak. Alle grote spelers zitten in de randstad, een enkeling erbuiten.Voor 3600 euro kan je goed leven hebben in Amsterdam.

• Blue-eagle
  • Niet online
Loev schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Wonen in Amsterdam is duur, true. Maar jij schetst het wel erg zwart-wit. Ik huur voor iets meer dan 700 euro een appartement in Amsterdam ZO. 85m2 op de 1e etage, exclusief dat wel. Je gaat naar mijn mening in de randstad werken omdat je verder wil in je vak. Alle grote spelers zitten in de randstad, een enkeling erbuiten.Voor 3600 euro kan je goed leven hebben in Amsterdam.
Over huur zou een apart topic moeten bestaan wellicht, maar voor 700 Euro? Dat heb je goed voor elkaar dan :) En natuurlijk is het westen de volgende stap in mijn carrière. Maargoed, blijkbaar is er ruimte (en veel ook) om te onderhandelen. Heb nog niks getekend in de zak, maar ik zal dit topic updaten zodra ik iets heb ;)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met een salaris van bijna €50.000 per jaar kun je in Amsterdam ook nog best iets kopen (alleen niet in de grachtengordel of Oud Zuid). Randgemeenten is helemaal goed te doen. In verhouding dan he.

[ Voor 18% gewijzigd door Cocytus op 24-10-2011 14:57 ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 19:49

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:49:
Edit: De volgende 7 jaar heb ik geen doorgroeimogelijkheden, maar ik hoop het achteraf wel ruimschoots goed te maken ;)
Ook op financieel vlak geen doorgroei?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Cocytus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:55:
Met een salaris van bijna €50.000 per jaar kun je in Amsterdam ook nog best iets kopen (alleen niet in de grachtengordel of Oud Zuid). Randgemeenten is helemaal goed te doen. In verhouding dan he.
Kun je zelfs in Zuid kopen, met dat inkomen kun je ongeveer 250k lenen. Dan kun je prima een 50m2 app in de Pijp of andere delen van Oud-Zuid of andere populaire wijken kopen. En hoe verder weg je gaat zitten van de populaire wijk, hoe groter je app wordt en hoe sneller je een parkeervergunning hebt. :)

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 15:24

Lapras

Ice beam

En anders is er vast wel een ambitieuze, goedverdienende, bijzonder aantrekkelijke vrouw te vinden die in jou de vader van haar kinderen ziet met wie je samen iets kan huren of kopen.

Heel Amsterdam loopt er vol mee.

• Blue-eagle
  • Niet online
Lapras schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:20:
En anders is er vast wel een ambitieuze, goedverdienende, bijzonder aantrekkelijke vrouw te vinden die in jou de vader van haar kinderen ziet met wie je samen iets kan huren of kopen.

Heel Amsterdam loopt er vol mee.
Al voorzien, en die studeert. Kost momenteel alleen maar geld :+

* Blue-eagle zwaait naar collega's die ook meelezen!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

Kun je zelfs in Zuid kopen, met dat inkomen kun je ongeveer 250k lenen. Dan kun je prima een 50m2 app in de Pijp of andere delen van Oud-Zuid of andere populaire wijken kopen. En hoe verder weg je gaat zitten van de populaire wijk, hoe groter je app wordt en hoe sneller je een parkeervergunning hebt. :)
Gelet op wat Blue-eagle schreef kan ik me voorstellen dat hij graag iets groters dan 50m2 wil; vandaar mijn opmerking. 250k lenen moet inderdaad net lukken, dan kun je in de Pijp best iets kopen. De rest van Oud Zuid wordt moeilijk ;)

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:55

bomberboy

BOEM!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:49:
Ik had er misschien moeten bijvermelden dat ik werk in het kader van een doctoraat. Ik werk effectief 40u, daarbuiten nog eens 20u werk voor het onderzoek.
Akkoord, dat je voor een doctoraat meer dan 40u werkt, maar dat kan/mag in principe niet structureel zijn zoals je hier weergeeft. (heb zelf een PhD, dan wel aan unief gehaald)
Sommige doctoraten kan je nu eenmaal niet aan een unief doen, dan kan het bedrijf ook kiezen wat ze je betalen.... je hebt niet te kiezen.
Ik veronderstel dat je dan wel geen belasting betaald? i.e. het is een soort van beurs. Enige belasting is dan de sociale zekerheid (dan valt het netto uiteraard wel mee)
Ik heb dit hele topic gelezen voor ik reageerde, ik verbaas me enorm hoe hoog de lonen wel niet liggen....
Vergelijk Nederland niet direct met België, daar zit alvast een eerste verschil, ook qua belasting. ook qua andere dingen.
Verwacht daar geen wonderen van, veel hangt af van het veld waar je in zit, maar 't is niet zo dat je plots dubbel zal verdienen (misschien wel tov je huidige loon, maar niet tov mensen met gelijkaardig profiel en zelfde leeftijd minus de PhD).

Bovendien hoeft een doctoraat ook geen 8 jaar te duren, probeer op 4 jaar te mikken (als het dan lukt in 5 is iedereen tevreden ;) ) Zowiezo is een PhD wel iets dat je moet doen omdat je het graag doet, maar je moet daarom niet als goedkoop slaafje werken (extreem gesteld).

Veel succes nog ieder geval!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-10 15:05
Hey allemaal,

Ik zit de laatste tijd al een beetje te denken aan de salaris onderhandelingen met het functioneringsgesprek/beoordelingsgesprek aan t eind van t jaar..

Ik ben 23jr en een Service en Support Engineer bij een AIDC bedrijf, werk hier al 1.5 jaar en heb eind vorig jaar een verhoging gehad van maar liefst 18 euro bruto p/m, iets met inflatie? Nu heb ik na 1 jaar in dienst te zijn (April) aangegeven over salaris te willen praten. Nu werd mij verteld dat dat alleen aan t eind van t jaar kan samen met het functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek. Geen punt, want ik werkte daar nog geen vol jaar.

Anywho, dit jaar ben ik dus wel aan de beurt.. Ik zit nu op een kleine €1698 bruto p/m met om en nabij €80,- aan onbelaste rijskosten.

Ondertussen ben ik van Service Engineer positie veranderd naar voornamelijk Support Engineer en pak meer specifieke cases op. Ook heb ik een half jaar de service afdeling kunnen managen (leiding geven over 1 man danwel) en als de systeembeheerder niet aanwezig is ik zijn taken oppak tot een bepaalde hoogte. Ik pak sporadisch de schroevendraaier in mijn hand om een normale reparatie uit te voeren. Het plan is ook al bekend dat ik naar verloop van tijd richting de technische verkoop/consultancy (als ik het zo mag noemen) ga, maar zit er de komende tijd nog even niet in.

Waar kan ik ongeveer op gaan richten met de onderhandelingen van a.s. einde jaar? Ik ben van mening dat, buiten het feit dat ik er al een tijdje werk, ook andere functies bekleed. Zelf zat ik te denken aan een 150 tot 200euro bruto. Maar hoor graag van jullie waar ik een beetje naar kan spelen.

Thanks! :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat zijn je diploma`s en certificaten?
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij als baas zijnde wel waard jou 200 euro bruto erbij te geven, mits je blijft investeren in je eigen ontwikkeling.

edit: MBO2 zonder certificaten.. hmm in dat geval is 200 euro wat hoog gegrepen ben ik bang

[ Voor 19% gewijzigd door Guillome op 24-10-2011 15:57 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Zero2Fear
MBO2 Beveiliger, voor de rest zelfkennis en handig met mn handen.

Op mijn persoonlijke planning staat MHBO BI

• Blue-eagle
  • Niet online
Cocytus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Gelet op wat Blue-eagle schreef kan ik me voorstellen dat hij graag iets groters dan 50m2 wil; vandaar mijn opmerking. 250k lenen moet inderdaad net lukken, dan kun je in de Pijp best iets kopen. De rest van Oud Zuid wordt moeilijk ;)
De prijzen van koopwoningen vallen me alleszins mee daar trouwens. Groot is het niet, maar dat mag je niet verwachten denk ik. Maargoed, bij een nieuw contract (jaarcontract) krijg ik toch geen hypotheek lijkt me. Misschien na 1 jaar + intentieverklaring van de werkgever. Tot die tijd dus huren :)

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Opleiding(en): HBO bedrijfs kundige informatica, master of informatics information systems architecture
Certificaten: DEMO, TOGAF, IREB
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: groot bedrijf
Huidige functie: systeem / business analist
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 37 (incl adv)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: Ja (alleen SIM)
Leaseauto: Ja, audi a3 (830 bij full operational met 4jaar/160.000)
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel training mogelijkheden
Regio: overijssel
Reistijd: 45 t/m 120 min per auto afhankleijk van klant, meestal wel 2 dagen thuis werken

Maand salaris (bruto): 2935

Ik heb het idee dat mijn salaris wat aan de lage kans is, wat vinden jullie?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me prima salaris, zeker gezien je leeftijd, goede secundaire arbeidsvoorwaarden (37 vakantiedagen, leasauto) en het gegeven dat je in Overijssel zit (ook niet duurste provincie).

• Spacecowboy
  • Laatst online: 12:47

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO bedrijfskundige informatica
Certificaten: ITIL practitioner, PrinceII
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Klein consultancy bedrijf
Huidige functie: IT specialist/Consultant bij grote bank
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (max €5000,-, afhankelijk van declarabele uren)
GSM: Nee, telefoonvergoeding (€70 netto) en BYOD
Leaseauto: Ja, Skoda Octavia (€950 bij full operational met 4jaar/150.000)
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €100 onkostenvergoeding netto. Redelijk wat ontwikkelingsmogelijkheden.
Regio: overal
Reistijd: Op dit moment 10 minuten

Maand salaris (bruto): 2950

Op zich volgens mij geen schokkende bedragen, maar het feit dat ik lekker 4 dagen kan werken is mij heel veel waard. Komend jaar ga ik nog een op het bankwezen gerichte training volgen.

HENG HENG

Verwijderd

bomberboy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Akkoord, dat je voor een doctoraat meer dan 40u werkt, maar dat kan/mag in principe niet structureel zijn zoals je hier weergeeft. (heb zelf een PhD, dan wel aan unief gehaald)

[...]

Ik veronderstel dat je dan wel geen belasting betaald? i.e. het is een soort van beurs. Enige belasting is dan de sociale zekerheid (dan valt het netto uiteraard wel mee)

[...]

Vergelijk Nederland niet direct met België, daar zit alvast een eerste verschil, ook qua belasting. ook qua andere dingen.

[...]

Verwacht daar geen wonderen van, veel hangt af van het veld waar je in zit, maar 't is niet zo dat je plots dubbel zal verdienen (misschien wel tov je huidige loon, maar niet tov mensen met gelijkaardig profiel en zelfde leeftijd minus de PhD).

Bovendien hoeft een doctoraat ook geen 8 jaar te duren, probeer op 4 jaar te mikken (als het dan lukt in 5 is iedereen tevreden ;) ) Zowiezo is een PhD wel iets dat je moet doen omdat je het graag doet, maar je moet daarom niet als goedkoop slaafje werken (extreem gesteld).

Veel succes nog ieder geval!
Dank je ;)

Op zich vind ik het loon niet zo belangrijk, het gaat vooral om de opgedane ervaring en nieuwe inzichten. Het is pas als er een vrouw/vriendin bij komt kijken en eventueel kinderen dat meer gewenst wordt.

Ik denk dat weinig mensen die in de IT of aanverwante sectoren werken echt tekortkomen. Meer is altijd leuk en een goed loon of veel voordelen drukt een soort van waardering uit. Maar uiteindelijk heeft ieder zijn doel in het leven, het mijne is nu eenmaal niet poen scheppen ;)

• pagani
  • Niet online
bokkie11 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:22:
Opleiding(en): HBO bedrijfs kundige informatica, master of informatics information systems architecture
Certificaten: DEMO, TOGAF, IREB
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: groot bedrijf
Huidige functie: systeem / business analist
Vakantiedagen: 37 (incl adv)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: Ja (alleen SIM)
Leaseauto: Ja, audi a3 (830 bij full operational met 4jaar/160.000)
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel training mogelijkheden
Regio: overijssel
Reistijd: 45 t/m 120 min per auto afhankleijk van klant, meestal wel 2 dagen thuis werken

Maand salaris (bruto): 2935

Ik heb het idee dat mijn salaris wat aan de lage kans is, wat vinden jullie?
Dat hangt van het "groot bedrijf" af. Zit je bij een ICT dienstverlener, dan zit je compleet marktconform. Zit je bij bijvoorbeeld een grote financiële instelling, dan zit je inderdaad wat laag.

[ Voor 70% gewijzigd door pagani op 25-10-2011 09:27 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Potver, zet je je 5 jaar lang volop in voor je werkgever, weekends, avonds, vrije dagen, altijd beschikbaar bij problemen. Terwijl ik maar een simpel programmeursloontje had. En dan wil je na 5 jaar loze beloftes en toekomstloze en ontwikkelloze baan, wat anders: gaat ie moeilijk doen. Hij laat me niet gaan. Wat een domper..
Nu slaat het nergens op, dus ik kan vast gewoon weg. Maar het leuk is anders

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:57:
Potver, zet je je 5 jaar lang volop in voor je werkgever, weekends, avonds, vrije dagen, altijd beschikbaar bij problemen. Terwijl ik maar een simpel programmeursloontje had. En dan wil je na 5 jaar loze beloftes en toekomstloze en ontwikkelloze baan, wat anders: gaat ie moeilijk doen. Hij laat me niet gaan. Wat een domper..
Nu slaat het nergens op, dus ik kan vast gewoon weg. Maar het leuk is anders
Waarom zou hij blij zijn dat jij weggaat? Zeker als hij jou (schijnbaar) voor een prikkie kan inzetten. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet, jij zegt op en gaat weg? Enige wat ik me kan voorstellen is dat jij van je opzegtermijn af wil, en dat hij je daaraan wilt houden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

dwangarbeid is al een paar jaartjes afgeschaft violgens mij.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Boobybandit schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Waarom zou hij blij zijn dat jij weggaat? Zeker als hij jou (schijnbaar) voor een prikkie kan inzetten. Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet, jij zegt op en gaat weg? Enige wat ik me kan voorstellen is dat jij van je opzegtermijn af wil, en dat hij je daaraan wilt houden.
Nee ik wil niet van mijn opzegtermijn af. Hij is inderdaad niet blij dat ik weg ga, en daarom doet hij moeilijk. Gewoon een domper, een telleurstelling na 5 jaar inzet en informaliteit

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Nee ik wil niet van mijn opzegtermijn af. Hij is inderdaad niet blij dat ik weg ga, en daarom doet hij moeilijk. Gewoon een domper, een telleurstelling na 5 jaar inzet en informaliteit
offtopic:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je bent teleurgesteld op persoonlijke noot. Maar hoezo doet hij "moeilijk"?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Weggaan en weg willen zijn twee verschillende dingen. Als jij tegen je baas zegt dat je weggaat, dan zou hij niet 1-2-3 jou een hoger salaris geven. Je gaat immers toch al weg.
Als je zou zeggen dat je weg wilt omdat je onder betaald wordt, dan geef je je baas nog een mogelijkheid om een aanbod te doen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hij gaat dreigen met concurrentiebeding, belemmert mijn 2 nieuwe prachtige aanbiedingen, zet een akelige toon op ("Als ik problemen krijg ga ik moeilijk doen"), wil me niet laten gaan etc

@Madje, dat traject is al voorbij. Ik GA weg nu, hij heeft mij niets meer te bieden

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 25-10-2011 10:45 ]

• t_captain
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:45:
Hij gaat dreigen met concurrentiebeding, belemmert mijn 2 nieuwe prachtige aanbiedingen, zet een akelige toon op ("Als ik problemen krijg ga ik moeilijk doen"), wil me niet laten gaan etc
Paar vragen:
* Wat is de strekking van je concurrentiebeding? (welke bedrijven worden uitgesloten? wat is het geografische werkingsgebied en gedurende hoe lang geldt het?)
* Was je meerderjarig toen je het contract tekende?
* Staat het concurrentiebeding in je arbeidsovereenkomst?

Background:
http://zakelijk.infonu.nl...t-concurrentiebeding.html

http://www.kvk.nl/downloa...iebeding_tcm14-125821.pdf

Een case:
http://www.intermediair.n...j-concurrentiebeding.html

• LangeJanneman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-07-2021
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO, Niet afgerond
Certificaten: Advanced c# cursus
Werkervaring: in februari 4 jaar
Werkgever: Bedrijf met 20 werknemers, actief in database oplossingen
Huidige functie: Junior software developer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee, wel telefoon vergoeding á € 20,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding á € 130,-
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min (zonder file)

Maand salaris (bruto): 2300 (incl telefoon en reiskostenvergoeding)

Ik ben benieuwd wat jullie van hier van vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door LangeJanneman op 25-10-2011 11:14 . Reden: Maandsalaris opmerking ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Lijkt me niet onaardig..

• LangeJanneman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-07-2021
Heeft iemand ook een mening over mijn titel junior?

Ik heb mijn eerste project (2 jarig) grotendeels zelfstandig ontwikkeld, mijn 2e project doe ik nu in een project team verband maar de toegewezen delen doe ik nog steeds voor 90% zelfstandig.

Ik kan van mezelf zeggen dat mijn kennis niveau (ondanks het gebrek aan diploma's) erg goed is, mede door mijn 3,5 jaar werk ervaring.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-11 13:48

Jeroen V

yadda yadda yadda

LangeJanneman schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:22:
Heeft iemand ook een mening over mijn titel junior?

Ik heb mijn eerste project (2 jarig) grotendeels zelfstandig ontwikkeld, mijn 2e project doe ik nu in een project team verband maar de toegewezen delen doe ik nog steeds voor 90% zelfstandig.

Ik kan van mezelf zeggen dat mijn kennis niveau (ondanks het gebrek aan diploma's) erg goed is, mede door mijn 3,5 jaar werk ervaring.
Ik ben van mening dat er over het algemeen veel te snel met medior of senior gegooid wordt.

Ik denk dat een jaar of drie wel aardig is om van junior over te gaan naar medior. Of het in jouw specifieke geval juist is kan ik in ieder geval niet beoordelen.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 15:55
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 2 jaar fulltime, daarvoor partime 1 of 2 jaar
Werkgever: Klein IT bedrijf
Huidige functie: web developer
13/14e maand of winstuitkering: geen, wel een soort bonusstructuur, gemiddled 50 euro per maand extra
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 19 cent per kilomoter vergoeding
Regio: zuid-holland
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 3100

Net uit de onderhandelingen. Niet heel erg slecht denk ik zo?

• Blue-eagle
  • Niet online
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:45:

@Madje, dat traject is al voorbij. Ik GA weg nu, hij heeft mij niets meer te bieden
Zoek inderdaad even uit hoe dat concurrentiebeding werkt, schakel desnoods rechtsbijstand in als je dit hebt. Documenteer alles, en zorg ervoor dat alle e-mail communicatie hieromtrent opgeslagen blijft. En laat je werkgever weten dat je dit een bijzonder onprofessionele houding vindt; als hij een fatsoenlijk loon had betaald zou je overweging heel anders zijn. En nu hij zich als een kind gedraagt kan hij helemaal enige coulance van jouw kant vergeten.

Zeg dat je weg gaat, en dat het op een nette manier kan of met allerlei problemen. Aan hem de keuze. Kiest hij voor de "laten we lief doen"-weg, laat dan op papier zetten dat het concurrentiebeding vervalt.

Dit soort paniekreacties geven mij sterk de indruk dat hij je flink heeft gebruikt al die jaren, en inderdaad niet zonder je kan. Jij staat dus volgens mij erg sterk om zijn leven zuur te kunnen maken als je dat zou willen (natuurlijk wil je dat niet :+ ).

Sterkte en succes.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jij hebt het punt helemaal duidelijk te pakken Blue Eagle, zo zit het helemaal.
Maar het is nog sterker: Hij laat me ook niet gaan naar andere bedrijven waarbij concurrentie niet ter sprake is.
Ik ben als enige verantwoordelijk voor een pakket dat ik gebouwd heb onder zijn naam. Hij heeft veel geinversteerd (ik heb 5 jaar lang niet heel veel opgebracht. Een paar commerciele opdrachten maar) en hij heeft een contract lopen bij een klant. Maar ik heb inderdaad nooit op mijn loonstrook gezien hoe belangrijjk ik ben voor hem, ook niet na vele aandringen. Wel veel loze beloftes

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben geen jurist, maar als jij aannemelijk kunt maken dat je significant meer kunt verdienen in een andere omgeving, dan moet je baas wel een redelijk tegenaanbod doen. Het concurrentiebeding is tegen 'simpele' overstapjes, maar niet bedoeld als een soort gevangenis. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dank je voor het inzicht Krisp!!

Verwijderd

PainkillA schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:32:
Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 2 jaar fulltime, daarvoor partime 1 of 2 jaar
Werkgever: Klein IT bedrijf
Huidige functie: web developer
13/14e maand of winstuitkering: geen, wel een soort bonusstructuur, gemiddled 50 euro per maand extra
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 19 cent per kilomoter vergoeding
Regio: overal
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 3100

Net uit de onderhandelingen. Niet heel erg slecht denk ik zo?
Dat is best goed! Wat bedoel je met regio overal? Als webdeveloper zit je toch op 1 plek?

• PainkillA
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:53:
[...]

Dat is best goed! Wat bedoel je met regio overal? Als webdeveloper zit je toch op 1 plek?
heb het zojuist aangepast. was een snelle copypaste

Verwijderd

Zelfs voor zuid-holland is het een bovengemiddeld salaris als ik zo in dit topic rondkijk. Je functie is niet simpelweg .psd's omzetten naar websites of modules voor Wordpress maken neem ik aan?

• Sluuz
  • Laatst online: 17:37
Het is rond!

Huidige situatie:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): VWO, Bachelor Informatiekunde (WO Niveau), Master Informatiekunde alle vakken gehaald, scriptie niet afgerond.
Certificaten: geen
Werkervaring: 4,5 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: ERP ontwikkelaar
Huidige functie: BI Consultant

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 26 (+ max 4 bij een jaar niet ziek zijn)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, beperkt prive
Leaseauto: ja, 750 inc. brandstof, onbeperkt prive voor 100 euro in de maand
Reistijd: Tussen de 60 en 90 minuten enkele reis, auto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetaansluiting thuis (33 euro netto vergoeding), 100 euro netto onkostenvergoeding per maand, spaarloonregeling, thuiswerkplek, collectieve ziektekosten (korting)

Maand salaris(bruto): 2650

Nieuwe baan:

Werkgever: Internet vergelijkingssite
Functie: Data & Application Specialist (vooral database gericht)

Laptop: vaste computer
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 24
GSM: -
Leaseauto: -
Reistijd: Ongeveer 60 minuten van deur tot deur met de trein
Reiskostenvergoeding: 19ct/km max 300 euro p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Maand salaris(bruto): 3400
Afspraak dat bij goed functioneren ik na het eerste jaar 3550 bruto ga verdienen.

PSN: Sluuz

• PainkillA
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:06:
Zelfs voor zuid-holland is het een bovengemiddeld salaris als ik zo in dit topic rondkijk. Je functie is niet simpelweg .psd's omzetten naar websites of modules voor Wordpress maken neem ik aan?
het is eigenlijk vooral via ons eigen cms allerlei soorten websites en shops bouwen. Veel custom werk. uiteraard hoort er ook front end ontwikkeling bij, databases etc. iig geen wordpress of joomla dingetjes opzetten de hele dag.

• t_captain
Krisp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:49:
Ik ben geen jurist, maar als jij aannemelijk kunt maken dat je significant meer kunt verdienen in een andere omgeving, dan moet je baas wel een redelijk tegenaanbod doen. Het concurrentiebeding is tegen 'simpele' overstapjes, maar niet bedoeld als een soort gevangenis. :)
Positieverbetering is inderdaad een argument wat een werknemer kan aanvoeren om onder het concurrentiebeding uit te komen. Een aanbod van een andere werkgever voor een hogere functie met een hoger salaris is bruikbaar om je claim van "positieverbetering" te onderbouwen. Vooral het geboden salaris in verhouding tot het huidige salaris is van belang, dat heeft namelijk veel meer objectieve waarde dan een fucntietitel.

Het is namelijk niet de bedoeling van een concurrentiebeding om werknemers vast te houden in hun huidige functie. Zoals ik het begrijp: een werknemer kan naar de rechter gaan om het concurrentiebeding uit te dagen. De rechter zal dan kijken naar het concurrentiebeding, het belang van de werkgever daarin en naar de het belang van de werknemer om het concurrentiebeding krijt te raken.
Na afweging van belangen kan de rechter verschillende uitspraken doen:

- klacht afgewezen; concurrentiebeding blijft van kracht (belangen van de werkgever wegen duidelijk zwaarder dan belangen van de werknemer)
- klacht (deels) toegewezen; concurrentiebeding wordt gematigd of vernietigd (belangen van werknemer hebben de bovenhand)
- klacht afgewezen met schadevergoeding; concurentiebeding blijft van kracht maar het belang van de werknemer is zodanig geschaad (beide belangen wegen zwaar)

• Blue-eagle
  • Niet online
Guillome schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:44:
Jij hebt het punt helemaal duidelijk te pakken Blue Eagle, zo zit het helemaal.
Maar het is nog sterker: Hij laat me ook niet gaan naar andere bedrijven waarbij concurrentie niet ter sprake is.
Zijn rechten houden op waar die van jou beginnen. Dus je staat volledig in je recht om een andere baan aan te nemen. Vertel hem niet waar dat is, dat ben je hem niet verplicht.
Ik ben als enige verantwoordelijk voor een pakket dat ik gebouwd heb onder zijn naam. Hij heeft veel geinversteerd (ik heb 5 jaar lang niet heel veel opgebracht. Een paar commerciele opdrachten maar) en hij heeft een contract lopen bij een klant.
Dat is uiteraard niet jouw probleem. Er bestaat een opzegtermijn waar jij je wel aan moet houden. Deze termijn kan gebruikt worden om werkzaamheden over te dragen aan een andere werknemer. Als deze er nog niet is dan zou hij moeten overwegen iemand aan te nemen.
Maar ik heb inderdaad nooit op mijn loonstrook gezien hoe belangrijjk ik ben voor hem, ook niet na vele aandringen. Wel veel loze beloftes
Snel wegwezen daar dus.

Als hij je ontslagbrief niet accepteert dan stuur je hem een aangetekende brief met je ontslagbrief erin. Daarnaast stuur je hem een e-mail van je zakelijke e-mail adres en stuur je daarin een CC naar je privé e-mailadres. Zo zou je voldoende bewijs moeten hebben dat je het ontslag kenbaar hebt gemaakt.

Als je deze week (of uiterlijk komende maandag, de 31e) ontslag neemt dan zou je met een opzegtermijn van 2 maanden al per 1 januari kunnen beginnen bij je nieuwe werkgever.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Net een lang gesprek gehad, en alles is goed uitgesproken. Wat een opluchting. We komen er nu goed uit. Ik mag gewoon vertrekken en bij dat bedrijf gaan werken, daarnaast zoeken we een oplossing voor dat pakket. Dank jullie hartelijk voor het meedenken

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Poeh, als ik zo de laatste salarissen bekijk, gaat het weer de goede kant uit met de crisis. 2500-3k met leasebak voor mensen van 25 zonder extreem veel ervaring.

Dit dus.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

FunkyTrip schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:00:
Poeh, als ik zo de laatste salarissen bekijk, gaat het weer de goede kant uit met de crisis. 2500-3k met leasebak voor mensen van 25 zonder extreem veel ervaring.
Vergeet niet dat hier vaak 2 uitersten gepost worden, mensen die of heel gelukkig zijn met hun salaris of juist niet :) .

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Xanaroth
Dat is niet de crisis, maar de vergrijzing. Er is ongelovelijk veel vraag en competitie binnen ict/techniek op dit moment. Even je CV online zetten en binnen een maand of 2 heb je meerdere aanbiedingen liggen. Vanzelfsprekend kun je dan de beste uitkiezen of ze tegen elkaar op laten bieden.

Heel veel werkgevers realiseren zich momenteel dat al die 55-65ers zeer binnenkort met pensioen gaan, en dusdanig veel ervaring/kennis hebben dat je niet maanden maar jaren aan informatie over te geven hebt.
Ze zijn er dus erg op gebrand direct de juiste te hebben en deze vast te houden, om dat jarenlange traject van 'opleiding' af te maken.

Hier zorgt in ieder geval de 'werkloosheid' ervoor dat vacatures voor simpele schoolverlater (als in afgestudeerd maar 0 ervaring) maanden open blijven staan door te zware concurrentie door niet genoeg aanbod op hbo/wo niveau. Daarnaast vinden degene (met ervaring, rond de 30-40) die hier langere tijd werken, met gemak andere functies die 500-1000/maand (!) meer krijgen (vorige maand nog 1 normale engineer, geen senior ofzo, ging van ~3100 naar ~4200 bij ander bedrijf voor hetzelfde werk).
En dan heb ik het hier nog alleen maar over een standaard Engineering baan met standaard programma's als Autocad wat elke Ingenieur met hbo/wo niveau kan doen na afronden van een opleiding.

Hierdoor is ondertussen voor de contract vernieuwingen het ook al meer regel dan uitzondering er 10-15% bij te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 25-10-2011 15:23 ]

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:48

Don Quijote

El Magnifico

Alsof je mijn situatie beschrijft. Net mijn eerste contract getekend :)

Opleiding(en): WO- Master Business Information Management
Certificaten: Geen
Werkervaring: 0 Jaar
Werkgever: Big-4
Huidige functie: Forensisch Analist

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 32 (Mogelijkheid tot bijkopen/verkopen)
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus, winstdeling
GSM: Ja, Blackberry
Leaseauto: Ja
Werkweek: Op papier 40uur, in de praktijk meer
Pensioenregeling: Ja, +/- 50% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetaansluiting, ziektekostenvergoeding, spaarloonregeling, (Veel werken in het buitenland - wat ik een groot pluspunt vind)
Regio: Noord-Holland
Reistijd: Afhankelijk per dag, tussen de 30 en 90 minuten

Maand salaris (bruto): 2700

• fender83
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: 6
Werkgever: Kleine consultancy club
Huidige functie: BI consultant

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, max 6500 afh van facturabele uren
GSM: Ja
Leaseauto: 800 dacht ik? Incl brandstof
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weekendje weg, cursus wanneer nodig, etc
Land: NL
Regio: ZH
Reistijd: Afhankelijk van de klant, gemiddeld 30 a 60 minuten

Maand salaris (bruto): 3950

Ik ben zeker meer dan tevreden zo. Begonnen bij een grote automariseerder en later overgestapt..dat legt geen windeieren. Al verwacht ik de komende jaren zeker niet meer zo veel te groeien in de huidige functie; als je in dienst blifjt is het plafond wel in zicht verwacht ik.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 08:42
Jeroen V schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Ik ben van mening dat er over het algemeen veel te snel met medior of senior gegooid wordt.
Dit ben ik met je eens, maar ik denk niet dat je dat moet koppelen aan 'jaren'. Er zijn genoeg developers die na een paar jaar gewoon hun max bereiken (dus eigenlijk geen senior zouden moeten kunnen worden) en natuurlijk ook mensen die veel sneller het medior senior niveau bereiken dan anderen.

Ik denk dat dit eerder beoordeeld moet worden gebaseerd op competenties (hard / soft skills)

[ Voor 13% gewijzigd door curvemod op 25-10-2011 20:55 ]

• Zero2Fear
Guillome schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:50:
Wat zijn je diploma`s en certificaten?
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij als baas zijnde wel waard jou 200 euro bruto erbij te geven, mits je blijft investeren in je eigen ontwikkeling.

edit: MBO2 zonder certificaten.. hmm in dat geval is 200 euro wat hoog gegrepen ben ik bang
Ik heb toch persoonlijk een minimum van 125, dus als ik op 200 inzet, kan ik misschien nog wel 150 eruit halen. Maar wil eerst horen wat het bedrijf mij wil bieden ;) In ieder geval bedankt! :)

• Ireyon
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ireyon

Zelf klevend memo stickertje

Opleiding(en): HAVO + 2j HBO ICT
Certificaten: ITILv3, MCTS, MCDST, MCITP:ES (support)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Overheid (Gemeente)
Huidige functie:: 2e/3e lijn support

13/14e maand of winstuitkering: ong. een maandsalaris
Laptop: Ja, maar niet voor gekozen (geen meerwaarde)
GSM: Ja, smartphone
Werkweek: 36 uur, maar 40 werkelijk (4 ATV per week)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensloop, spaarloon, opleidingen (afhankelijk van afdelingsbudget, wordt gecirculeerd onder collega's), gratis fruitmand iedere week op de afdeling en vrijdag smooties van de restjes.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 30-60 minuten afhankelijk van de verkeersdrukte.

Maand salaris (bruto): 2800

[ Voor 0% gewijzigd door Ireyon op 26-10-2011 10:34 . Reden: Certificaat vergeten ]

Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Ireyon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:35:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensloop, spaarloon, opleidingen (afhankelijk van afdelingsbudget, wordt gecirculeerd onder collega's), gratis fruitmand iedere week op de afdeling en vrijdag smooties van de restjes.

Is het een optie op je HBO af te ronden? HBO ICT + 10 jaar werkervaring kan je toch al snel 3500 + Leaseauto opleveren (indien relevant werk uiteraard).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• BlakHawk
thewizard2006 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:34:
Is het een optie op je HBO af te ronden? HBO ICT + 10 jaar werkervaring kan je toch al snel 3500 + Leaseauto opleveren (indien relevant werk uiteraard).
Ligt er natuurlijk een beetje aan wat 2e/3de lijn support inhoudt...
Is dat een uitgebreide servicedesk of systeembeheer?

• BlakHawk
Ireyon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:35:

Ziet er goed uit bij de overheid...

• sebastiebas
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Veel, voornamelijk Citrix en MS
Werkervaring: 11
Werkgever: Eigen bedrijf (zzp)
Huidige functie: System Center Consultant

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: vorig jaar ongeveer 60
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40-60
Pensioenregeling: ja (jaarlijkse inleg)
Land Hangt af van de opdracht
Reistijd: Maximaal 1,5 uur (one way)

Maand salaris (bruto): 18.5k - 20k

• pagani
  • Niet online
Bij 20K dus zo'n 120-125 euro per uur als tarief, doe je goed. (en daarnaast dus nog zestig dagen onbetaalde vakantie, dus als het 18.5-20k per maand gemiddeld is ligt je uurtarief nog een heel stuk hoger)

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55

HellBeast

Oh My GoT!

Werkweken van 60 uur zijn echter slopend. Zeker als je thuis nog kinderen/studie hebt.

Beauty is in the eye of the beerholder

• sebastiebas
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
johnnyv.nl schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:10:
Bij 20K dus zo'n 120-125 euro per uur als tarief, doe je goed. (en daarnaast dus nog zestig dagen onbetaalde vakantie, dus als het 18.5-20k per maand gemiddeld is ligt je uurtarief nog een heel stuk hoger)
Er komt veel nacht en weekend (150% - 200%)werk bij kijken, dat duwt het gemiddelde redelijk omhoog.

• t_captain
Omzet of winst van een ZZP-er is niet 1:1 vergelijkbaar met salaris van een werknemer. Ik ben best voor een apart topic "wat verdient de ZZP-er gemiddeld", maar ik denk dat deze post in het huidige topic niet zoveel toevoegt.

Mooie omzet overigens :)

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: Parttime paar jaar als programmeur
Werkgever: Detachering
Huidige functie: functioneel applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: nederland
Regio: zuid
Reistijd**: 40 minuten zonder files

Maand salaris (bruto): 2400

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
-

[ Voor 106% gewijzigd door Avvd op 16-04-2012 22:14 ]

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Vindt het een heel net salaris gezien je leeftijd, opleiding en werkervaring.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10

sanzut

It's always christmas time

-

[ Voor 99% gewijzigd door sanzut op 08-11-2011 09:36 ]

• KillaZ
  • Laatst online: 20:17
sebastiebas schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:03:
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Veel, voornamelijk Citrix en MS
Werkervaring: 11
Werkgever: Eigen bedrijf (zzp)
Huidige functie: System Center Consultant

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: vorig jaar ongeveer 60
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40-60
Pensioenregeling: ja (jaarlijkse inleg)
Land Hangt af van de opdracht
Reistijd: Maximaal 1,5 uur (one way)

Maand salaris (bruto): 18.5k - 20k
Mag ik je er aan herrinneren dat de zzp'ers danwel freelancers hun eigen topic hebben? ;)

ik heb het ook even in de TS gezet, om verwarring te voorkomen.Ik zal eens een balletje opgooien zodat het ook in de TS staat.

Op deze manier wordt de verhouding natuurlijk wel heel scheef. ;) :)

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 27-10-2011 08:35 ]

K to the KillaZ

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

pinodambini schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:57:
Vindt het een heel net salaris gezien je leeftijd, opleiding en werkervaring.
woa klinkt als een baan met redelijke verantwoordelijkheid en imho telt dat zwaarder dan opleiding. magoed je bent idd jong en hebt weinig werkervaring... maar een iets hoger loon zou niet overdreven zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 35 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]