Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.027 views

Onderwerpen

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 15:24

Lapras

Ice beam

Het is gewoon niet zo hip om zuinig te leven, zeker niet in Amsterdam en zeker niet in de financiele sector waarin ik verkeer.

Het punt is dat het puur is wat je gewend bent. Ik hou vaak net zo weinig geld over nu als toen ik 1000 euro minder verdiende. Preference drift: als je meer krijgt, wil je daarna ook meer. Zo werkt de menselijke psyche.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Lapras schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:36:
Het is gewoon niet zo hip om zuinig te leven, zeker niet in Amsterdam en zeker niet in de financiele sector waarin ik verkeer.

Het punt is dat het puur is wat je gewend bent. Ik hou vaak net zo weinig geld over nu als toen ik 1000 euro minder verdiende. Preference drift: als je meer krijgt, wil je daarna ook meer. Zo werkt de menselijke psyche.
Helemaal mee eens, ik ervaar het zelf ook zo.
Maar wat er net beweerd werd, dat je van 1 3k salaris een heel gezin kan onderhouden in de Randstad en ook nog een koopwoning kan bezitten, is simpelweg niet mogelijk.

Met sociale huur zou het al krap worden. Stel dat je € 500,- huur betaald voor een eengezinswoning van 80 m2 in Haarlem. Dan heb je geen luxe woonruimte over het algemeen. Komen nog de wekelijkse boodschappen bij, kleding, energierekening, verzekeringen, telefoonrekening(en) en ga zo maar door. Zelfs als je geen auto hebt, geen tv kijkt en geen internet neemt (wat ik dan onder luxe schaar) ga je het nog niet redden volgens mij..

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 15:08
Even voor mezelf sprekend: voor 2.5k pm (wat ik vorig jaar nog verdiende) kon ik een appartement kopen a 150k (hypotheek 168k) in Amsterdam a 70m2 (net buiten ring, slotervaart) en de vaste lasten dragen voor mij + toenmalig studerende vriendin. Wij hoefden niet te bezuinigen en konden ook nog leuke dingen doen. :)

edit: en heb een auto + brommert :D

[ Voor 5% gewijzigd door LordSynn op 11-10-2011 13:54 ]

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zojuist mijn nieuwe contract gekregen. Ik ga nu van een jaarcontract naar een vast contract. :)

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Communicatie en multimedia design (hbo), ICT media productie (mbo)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 a 4 jaar
Werkgever: Zorgverlener/medische instrumentmakerij (schoentechnisch/orthopedisch)
Huidige functie: Offline en online marketeer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: nee
GSM: Ja, iphone 4 (mag ook prive gebruikt worden)
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land:Nederland
Regio: Zuid nederland
Reistijd: 25 minuten enkele reis

Salaris: Precies €3000,- p/maand

• Mr_Size
LordSynn schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:52:
Even voor mezelf sprekend: voor 2.5k pm (wat ik vorig jaar nog verdiende) kon ik een appartement kopen a 150k (hypotheek 168k) in Amsterdam a 70m2 (net buiten ring, slotervaart) en de vaste lasten dragen voor mij + toenmalig studerende vriendin. Wij hoefden niet te bezuinigen en konden ook nog leuke dingen doen. :)

edit: en heb een auto + brommert :D
Apart, want dan heb je ongeveer 5x je jaarsalaris aan hypotheek gekregen. Dat geven banken tegenwoordig toch niet meer? Dacht maximaal 3,5 à 4x. Zo wel, dan moet ik ook maar eens rond gaan kijken ;)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:05:
Familielid verdient rond de 2500 bruto per maand, werkt in Amsterdam en kan voor dat salaris alleen een kamer krijgen. Buiten Amsterdam op reisafstand precies hetzelfde. Dat jij genoegen neemt met een studentenkamer of het geluk hebt gehad om 10 jaar inschrijfduur bij een woningbouw te hebben betekent niet dat dat voor iedereen een haalbare situatie is.
Wauw jij springt snel naar conclusies. Ik heb een appartement in Adam ZO van 80 m2. Maar goed we dwalen af.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
Mr_Size schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:12:
[...]

Apart, want dan heb je ongeveer 5x je jaarsalaris aan hypotheek gekregen. Dat geven banken tegenwoordig toch niet meer? Dacht maximaal 3,5 à 4x. Zo wel, dan moet ik ook maar eens rond gaan kijken ;)
dacht meer aan max 4,5x

• james81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL, BISL, ASL, MCP, PRINCE2
Werkervaring: 8 jaar ICT helpdesk, telecom, functioneel en applicatie beheerder (werk al 5 jaar op HBO niveau)
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: Senior Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 25 (nb dit is op een 24-urige werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: 8%
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: ja, collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Betaald Ouderschapsverlof, ADSL vergoeding (€40), fietsvergoeding en kan vakantiedagen verkopen
Land: NL
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 25 minuten file, 15 zonder file

Maand salaris (bruto): 3636 voor 40 uur

nb: ik heb een 32 uur contract met 8 uur betaald ouderschapsverlof dus krijg € 2635,5 voor 24 uur per maand, aangezien ik 3 kids heb kan ik hier 3 jaar gebruik van maken en heb er nu 1 op zitten.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30
Mr_Size schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:12:
[...]

Ik heb zelf een bruto maandloon van €2200 en kon deze zomer ~133k hypotheek krijgen. Deze beste man vertelde mij ook dat elke €1000 bruto per jaar meer ongeveer 10k extra aan hypotheek kon opleveren.

Met €300 bruto per maand meer, en dus €3600 per jaar meer, word dat ~36k meer aan hypotheek.

Simpele rekensom levert dus 169k op als maximale hypotheek. Dus het zou zo maar kunnen :) maar dan zit je wel meteen rond de max wat de banken willen geven.

Nog maar even een update van mijn kant:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4, HTS Geodesie / Geo-informatica
Certificaten: Wat interne certificaten van werkgevers (Smallworld, TIR/Move3)
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: Klein detachering en adviesbureau (~30-40 man)
Huidige functie: jr. CAD/GIS operator

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee, kan wel indien nodig voor project
GSM: Nee, kan wel indien nodig voor project
Leaseauto: Ja, VW Polo Bluemotion 2011
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie en certificaten worden betaald, tijd enkele reis boven 1 uur word uitbetaald, diverse bedrijfsuitjes.
Land: Nederland
Regio: Heel Nederland, momenteel Almere
Reistijd: Momenteel ~1,5 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): €2200,- excl. uitbetaling extra reistijd.

Verandering t.o.v. mijn vorige update is dat ik mijn HTS inmiddels behaald heb. Eind dit jaar weer functioneringsgesprekken dus eens zien wat er uit komt :)

[ Voor 43% gewijzigd door Breaker op 11-10-2011 15:02 ]

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Breaker schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf een bruto maandloon van €2200 en kon deze zomer ~133k hypotheek krijgen. Deze beste man vertelde mij ook dat elke €1000 bruto per jaar meer ongeveer 10k extra aan hypotheek kon opleveren.
bij welke adviseur kreeg je deze cijfers te horen?

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 09:14
VorCha schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Eéntje die geld rook, en waar je over 5 jaar niet zo happy meer mee bent.

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Net begonnen bij mijn eerste fulltime baan. Werk wel al ruim 3 jaar parttime bij dit bedrijf nadat ik er stage heb gelopen. Als alles goed gaat verlies ik over een half jaar mijn "junior"-status en daar wordt dan ook meteen mijn salaris op aangepast.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design
Werkervaring: 3 jaar part time (relevante bijbaan).
Werkgever: Narrowcastingbedrijf
Huidige functie: Jr. Ontwerper
Vakantiedagen: 22 (uit mijn hoofd, niet zeker)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Amsterdam
Reistijd: Kwartiertje fietsen

Maand salaris (bruto): €1950,-

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11 01:19
Hypotheek >4,5x jaarsalaris is nog steeds mogelijk. Ik heb bij meerdere hypotheekboeren een offerte aangevraagd en allemaal krijg ik een max hypotheek van >4,5x jaarsalaris. Ik weet niet of hoogte van salaris rol speelt

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ben je alleen?

En buiten dat het lastig is om zo'n hoge hypotheek te krijgen, is het ook gewoon hoogst onverstandig.

[ Voor 79% gewijzigd door 418O2 op 11-10-2011 16:48 ]

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
WinningLOSER schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:38:
Net begonnen bij mijn eerste fulltime baan. Werk wel al ruim 3 jaar parttime bij dit bedrijf nadat ik er stage heb gelopen. Als alles goed gaat verlies ik over een half jaar mijn "junior"-status en daar wordt dan ook meteen mijn salaris op aangepast.

Opleiding(en): HBO Communicatie & Multimedia Design
Werkervaring: 3 jaar part time (relevante bijbaan).
Werkgever: Narrowcastingbedrijf
Huidige functie: Jr. Ontwerper
Vakantiedagen: 22 (uit mijn hoofd, niet zeker)
Laptop: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: Kwartiertje fietsen

Maand salaris (bruto): €1950,-
Hmm.. Als je junior af bent kunnen ze er maar beter een flinke stap van maken, 1950 is bar weinig voor 3 jaar werkervaring, HBO, geen secundaire voorwaarden/bonus en dergelijk minimaal aantal vakantiedagen.

Verwijderd

Chief-XL schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:44:
Hypotheek >4,5x jaarsalaris is nog steeds mogelijk. Ik heb bij meerdere hypotheekboeren een offerte aangevraagd en allemaal krijg ik een max hypotheek van >4,5x jaarsalaris. Ik weet niet of hoogte van salaris rol speelt
Ja, de hoogte van je salaris speelt zeker een rol, mits het om een inkomen van een alleenverdiener gaat (mensen die een huis kopen met twee inkomens zitten altijd tegen de maximale 4,5x). Met 70k jaarsalaris kun je bij de meeste banken wel tot 6x je bruto-jaarsalaris lenen (ca. 385-420k), en dat is gewoon in overeenstemming met de Gedragscode Hypothecaire Financieringen. Die kent een stijgende woonquote naarmate je flink meer gaat verdienen dan modaal, alhoewel het wel aftopt rond de 6x bij meer dan 2x modaal voor een alleenverdiener.

Kennelijk gaan de banken ervan uit dat je met zo'n salaris toch een wat ander carrièreperspectief en wat meer financiële veerkracht hebt dan iemand met een modaal inkomen, en zijn ze bereid om zoveel meer geld te verstrekken. Het lijkt me overigens buitengewoon onverstandig zoveel te lenen, ook al boer je goed.

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Myrdreon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:17:
[...]

Hmm.. Als je junior af bent kunnen ze er maar beter een flinke stap van maken, 1950 is bar weinig voor 3 jaar werkervaring, HBO, geen secundaire voorwaarden/bonus en dergelijk minimaal aantal vakantiedagen.
Oké ja ik ga er wel van uit, anders wordt ik genoodzaakt op zoek te gaan naar iets anders. Moet er wel bij zeggen dat die 3 jaar werkervaring parttime was (tussen 8-16 p/w) en ik geen grote verantwoordelijkheden had.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11 01:19
Ik zou inderdaad niet maximaal willen lenen, verre van. De mogelijkheid is er wel

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30
VorCha schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Dat was zo'n toko die naast de woning verkopen ook de hypotheek kon regelen. Maar ja, wat ik op het oog had was duurder, dus was al vrij snel een nee ;)

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-11 10:51
Deze week heb ik een aanbieding gekregen om te werken bij een klein webbureau voor 2000 euro voor een 40 urige werkweek. Dit is een startersfunctie.

Is dit een redelijk startbedrag voor een net afgestudeerde HBO'er?

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 09:14
Als ik zo in dit topic kijk is het denk niet heel slecht, wat zijn de secundaire voorwaarden?

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:03
Op het moment volg ik de studie HBO Elektrotechniek. Als ik klaar ben met mijn studie zeiden ze dat je 2600-2800 euro moet vragen. Met beetje onderhandelen kom je dan uit op 2400-2600 euro. Ik vraag me af of dit zo ongeveer klopt.

Ik heb hier door wat pagina's gescrolld, maar dat is vooral ICT. Elektrotechniek hangt er een beetje bij tegenwoordig. Daarnaast ook hoe het de jaren erna gaat? Krijg je makkelijk loonsverhoging?

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 21:35
Michielodc schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:09:
Op het moment volg ik de studie HBO Elektrotechniek. Als ik klaar ben met mijn studie zeiden ze dat je 2600-2800 euro moet vragen. Met beetje onderhandelen kom je dan uit op 2400-2600 euro. Ik vraag me af of dit zo ongeveer klopt.

Ik heb hier door wat pagina's gescrolld, maar dat is vooral ICT. Elektrotechniek hangt er een beetje bij tegenwoordig. Daarnaast ook hoe het de jaren erna gaat? Krijg je makkelijk loonsverhoging?
Dit jaar afgestudeerd elektrotechniek en net met me eerste baan begonnen. 2100 euro bruto, andere studenten uit me klas vergelijkbaar. Toen ik begon aan me studie hielden ze ook een mooi praatje. Het enige dat klopt is dat er veel elektrotechnici gevraagd worden, maar deze worden slecht betaald.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-11 09:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Michielodc schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:09:

Schat eerder in rond de 2200 als startsalaris, en elk jaar ongeveer 100 euro erbij tot je maximale schaal. Elektrotechniek is inderdaad vrij slecht betaald helaas.

• Xanaroth
Als starter, zo snel mogelijk een relevante baan accepteren en braaf ja knikken, ook al is dat 1800-1900 bruto met slechte voorwaarden.

Als je eenmaal ergens zit (en dus geld verdient/ervaring opbouwt) kun je rustig rondkijken en wat selectiever zijn (hoger salaris, goede secundaire voorwaarden, etc.). Het is echt niet zo erg bij je eerste baantje na 6 maanden weer te solliciteren, valt best uit te leggen (werk toch niet wat je dacht, inhoud ligt je niet, valt best te verkopen in een gesprek).
Een jaar werkloos op je CV hebben staan omdat je te hoge eisen stelt heeft heel veel meer moeite nodig om ergens nog op gesprek te kunnen komen.

Iedereen wil dat baantje dat gelijk 2800 geeft, dus als je daarop wacht zit je zo een jaar werkloos thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 12-10-2011 10:28 ]

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 10:32
Zoals velen ben ik aan t solliciteren. Ik ben benieuwd of iemand enige indicatie kan geven voor wat betreft (starters)salaris voor het volgende profiel:

Leeftijd: 24 (bijna 25)
Opleidingen: HBO Informatica, WO Informatiekunde
Certificaten: MS Reporting Services, Oracle Administration/PL/SQL, Unix, en nog een paar product specifieke certificaten van mijn oude werkgever.
Werkervaring: +/- 2 jr. (waarvan 1 jaar parttime en 1 jaar fulltime, daarnaast ruim 1,5 jr. stages niet meegerekend)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 08:24
Indicatie hangt natuurlijk af van de functie waarop je solliciteert en de werkgever. Ik kan dus alleen ruw schatten, op basis van een technisch uitvoerende functie in je vakgebied.

In de consultancy denk ik dat je tegen de 2500 bruto + leaseauto zult uitkomen. Op een "vaste plek" denk ik dat 2700 a 3000 haalbaar is.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
t_captain schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:55:
Indicatie hangt natuurlijk af van de functie waarop je solliciteert en de werkgever. Ik kan dus alleen ruw schatten, op basis van een technisch uitvoerende functie in je vakgebied.

In de consultancy denk ik dat je tegen de 2500 bruto + leaseauto zult uitkomen. Op een "vaste plek" denk ik dat 2700 a 3000 haalbaar is.
Proest. Als hij 28 was geweest misschien. Ik denk dat je in je handen mag klappen met je leeftijd x 100 euro aan bruto maand salaris(evt met lease auto).
Je moet in het achterhoofd houden dat er een baan gezocht wordt in de ICT. Als het een bank was geweest of een juridisch/financieel dienstverlener dan zou het loon wellicht wat hoger zijn geweest.

• Gusev
Wel zo handig inderdaad om aan te geven waar ik naar opzoek ben :P .

Maar je geeft het al aan, ik ben persoonlijk op zoek naar consultancy werkzaamheden bij een van de groter ITers.

Kan jij misschien een voorbeeld noemen van een werkgever (of een functie) waarbij een vaste plek mogelijk is?

edit @ hierboven:

Zelfs met het laatste nieuws omtrent de vraag naar ITers?

nieuws: 'Tekort aan ict'ers loopt snel op'

[ Voor 25% gewijzigd door Gusev op 12-10-2011 11:00 ]

• Madje
Gusev schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:58:
Wel zo handig inderdaad om aan te geven waar ik naar opzoek ben :P .

Maar je geeft het al aan, ik ben persoonlijk op zoek naar consultancy werkzaamheden bij een van de groter ITers.

Kan jij misschien een voorbeeld noemen van een werkgever (of een functie) waarbij een vaste plek mogelijk is?
Ligt er compleet aan wat voor baan je zoekt bij de grote detacheerders. Ik zou zeggen: ga naar hun websites en kijk wat voor vacatures er open staan en wat je aanspreekt.

De meeste detacheerders bieden standaard een contract aan voor onbepaalde tijd. Bij de kleinere IT bedrijven is dit meestal een jaar contract.

edit: het nieuws dat er ICT'ers tekort is heb ik al meerdere keren gezien de afgelopen 2-3 jaar. De ICT markt moet eerst nog bijkomen van de crisis, dus tarieven in de detachering & projecten liggen nog steeds onder druk. Dit is wel wat aan het verbeteren, maar het gaat nog langzaam. Komt mede ook doordat iedereen nu aan het bezuinigen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Madje op 12-10-2011 11:04 ]

• Gusev
^ Inderdaad, het verhaal is helemaal duidelijk, behalve dat over die onbepaalde tijd contracten:

Misschien een domme vraag (al bestaan die niet ;) ), maar een contract voor onbepaalde tijd betekent niet "automagisch" een hoger startsalaris right?

• Madje
Gusev schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:09:
^ Inderdaad, het verhaal is helemaal duidelijk, behalve dat over die onbepaalde tijd contracten:

Misschien een domme vraag (al bestaan die niet ;) ), maar een contract voor onbepaalde tijd betekent niet "automagisch" een hoger startsalaris right?
Nee, het betekent dat je makkelijker een lening of hypotheek kan krijgen straks. ;)
Er is niet echt een verhouding tussen contract type + salaris naar mijn beleving.

• t_captain
Madje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

Proest. Als hij 28 was geweest misschien. Ik denk dat je in je handen mag klappen met je leeftijd x 100 euro aan bruto maand salaris(evt met lease auto).
Je moet in het achterhoofd houden dat er een baan gezocht wordt in de ICT. Als het een bank was geweest of een juridisch/financieel dienstverlener dan zou het loon wellicht wat hoger zijn geweest.
Een goede werkgever kijkt niet naar leeftijd maar naar capaciteiten.

IT op universitair niveau. Bij werkgevers zoals Rabobank, Philips en ASML (om drie grote bedrijven te noemen waarvan ik de salarisschalen een beetje ken) kun je dan een startsalaris in de range 2600 - 2900 verwachten. 1 jaar voltijdse ervaring: +150.

Detacheerders: 2100 (+auto) als gangbaar startsalaris voor zowel HBO als WO. De ruimte daarboven is onderhandelbaar afhankelijk van ervaring en andere extra's op je CV. Vanwege de dubbele opleiding en de werkervaring denk is dat een aanbod tot zo'n 2500 wel te onderhandelen valt.

• Tomonic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer niveau 3 + 4
Certificaten: MCITP: EA, VCP-5 (mee bezig).
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Ict-Dienstverlener.
Huidige functie: 2nd line support

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: neen
Laptop: Ja
GSM: nee, maar krijg vergoeding 30 euro per maand voor gebruik privé mobiel.
Leaseauto*: Ja
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding telefoonkosten, opleidingen en vergoeding internet thuis
Reistijd**: tussen 35-60 minuten 9ligt eraan waar de klus is.

Maand salaris (bruto):
3050

Ik heb net vmware 5cursus gedaan. Ik moet nog het examen doen. Dus binnen 2 weken ben ik ook nog VCP 5.

Ben eigenlijk ontevreden over salaris, ik zou eigenlijk rond de 3500 willen zitten. Maar als ik zo lees, dan mag ik volgens mij niet klagen.

Maar toch doe ik het :)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:22
Tomonic schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:17:
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer niveau 3 + 4
Certificaten: MCITP: EA, VCP-5 (mee bezig).
Werkgever: Ict-Dienstverlener.
Huidige functie: 2nd line support

[...]
Maand salaris (bruto):
3050

Ik heb net vmware 5cursus gedaan. Ik moet nog het examen doen. Dus binnen 2 weken ben ik ook nog VCP 5.

Ben eigenlijk ontevreden over salaris, ik zou eigenlijk rond de 3500 willen zitten. Maar als ik zo lees, dan mag ik volgens mij niet klagen.

Maar toch doe ik het :)
Voor een Mbo-er doe je het zeker niet slecht. Na 5 jaar al 3k bruto hebben is al helemaal een prestatie naar mijn weten. Ik verwacht als startend mbo-er (Netwerkbeheerder, niveau4) rond de helft te zitten (grofweg 1400 - 1500 euro de maand).

Ik denk dat je toch eerst je VMWare / Citrix moet binnen hebben wil je richting je gewenste 3,5k gaan. Voor nu: wees zwaar trost op jezelf en zeur niet :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Tomonic
D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Voor een Mbo-er doe je het zeker niet slecht. Na 5 jaar al 3k bruto hebben is al helemaal een prestatie naar mijn weten. Ik verwacht als startend mbo-er (Netwerkbeheerder, niveau4) rond de helft te zitten (grofweg 1400 - 1500 euro de maand).

Ik denk dat je toch eerst je VMWare / Citrix moet binnen hebben wil je richting je gewenste 3,5k gaan. Voor nu: wees zwaar trost op jezelf en zeur niet :P
Ik ken toch kenissen die dezelfde ervaring/leeftijd + certificaten hebben die toch op 3,5k zitten. Als ik ook de reacties zo lees, lijkt het mij dat veel mensen onder betaald worden. Als je 4-5 jaar ervaring hebt met MCITP: EA dan moet je echt op 3500 euro zitten, en dat is markt comform!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik vind het onzin dat je op 3500 euro moet zitten als je MCITP(EA) hebt. Je houding, ontwikkeling en andere persoonlijke kenmerken zijn net zo belangrijk. Als je 1 van de 2 mist (certificaten of persoonlijke eigenschappen), dan kom je nooit aan die 3500 euro per maand. In ieder geval niet op je 29e. Daarom is ieder geval ook verschillend en is het lastig om andermans situatie met jezelf te vergelijken.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En die houding heb ik mijn twijfels over. Zo`n salaris en klagen, en niets over je functie of je werk of of je het leuk vindt, of je collega`s.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Tomonic
ZGaro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:09:
Ik vind het onzin dat je op 3500 euro moet zitten als je MCITP(EA) hebt. Je houding, ontwikkeling en andere persoonlijke kenmerken zijn net zo belangrijk. Als je 1 van de 2 mist (certificaten of persoonlijke eigenschappen), dan kom je nooit aan die 3500 euro per maand. In ieder geval niet op je 29e. Daarom is ieder geval ook verschillend en is het lastig om andermans situatie met jezelf te vergelijken.
Heb je 100% gelijk in. De reden waarom ik zo snel ben gegroeid in salaris is dat ik ook als persoon en houding gegroeid ben. Als ik mij vergelijk met 4 jaar geleden qua ICT, dan is het een heel ander verhaal. Een certificaat staat goed op je CV maar kan je het ook. Ik ga ervan uit dat als je MCITP EA bent dat je wel wat omgevingen kan bouwen etc. Als je mcitp heb gehaald en je doet er vervolgens niets mee (qua werk), ja dan kom je echt niet op de 3500-3750 euro.

Maar als je een goede systeembeheerder bent die weet wat hij aan het doen is, je hebt wat omgevingen opgebouwd en beheerd, dan is 3500 echt niet zo raar als salaris als je jonger bent dan 30 jaar. I kzie het genoeg in mijn omgeving.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Tomonic schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:24:
Heb je 100% gelijk in. De reden waarom ik zo snel ben gegroeid in salaris is dat ik ook als persoon en houding gegroeid ben. Als ik mij vergelijk met 4 jaar geleden qua ICT, dan is het een heel ander verhaal. Een certificaat staat goed op je CV maar kan je het ook. Ik ga ervan uit dat als je MCITP EA bent dat je wel wat omgevingen kan bouwen etc. Als je mcitp heb gehaald en je doet er vervolgens niets mee (qua werk), ja dan kom je echt niet op de 3500-3750 euro.

Maar als je een goede systeembeheerder bent die weet wat hij aan het doen is, je hebt wat omgevingen opgebouwd en beheerd, dan is 3500 echt niet zo raar als salaris als je jonger bent dan 30 jaar. I kzie het genoeg in mijn omgeving.
En toch vind ik het knap voor iemand met MBO.

Youtube: DashcamNL

• Tomonic
Guillome schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:18:
En die houding heb ik mijn twijfels over. Zo`n salaris en klagen, en niets over je functie of je werk of of je het leuk vindt, of je collega`s.
Eerlijk is eerlijk. Wat ik al zei, als ik het één en ander hierzo lees dan heb ik echt geen reden om te klagen. Maar als ik naar vrienden/kennissen kijk die op hetzelfde niveau/opleiding/kennis zitten en wel rond 3500 zitten dan ga ik toch even achter mijn oor krabben.

Ik heb 4 jaar lang intern gezeten bij mijn huidige bedrijf, begonnen als servicedesk, en doorgegroeid naar systeembeheerder. Daarnaast heb ik ook wat projectjes gedraaid, opzetten van omgevingen, en natuurlijk het onderhoud en support op servers MKB niveau.

Op dit moment ben ik gedetacheerd, omdat ik het intern wel gezien had. Werk en het bedrijf waar ik zit is gewoon leuk, collega's zijn nice en de leiding ook. Het is geen mega detacheringsbureau dus ik ben geen nummer hier, moet zeggen dat is heeel fijn.

Maar desalniettemin het is echt zo, een goede systeembeheerder die weet wat tie doet is 3500 euro waard marktcomform. Moet zeggen dat veel mensen dat niet weten, daarom is de ICT markt eigenlijk ook een beetje verziekt.

• ZGaro
dfrenner schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:26:
[...]

En toch vind ik het knap voor iemand met MBO.
MBO zegt puur iets over zijn inzet tijdens zijn schooljaren. Misschien kon die wel de universiteit volgen maar speelde hij liever de hele nacht warcraft (ik noem maar een dwarsstraat). Ik denk dat we binnen de ICT het toch wel eens kunnen zijn dat MBO iets aangeeft over het niveau waar je op dat moment stond. Dus MBO staat niet in relatie tot je leerniveau maar tot de input die je destijds geleverd hebt. Ik heb bijvoorbeeld altijd met de pet ernaar gegooid. Leraren geloofde er heilig in dat ik de HAVO makkelijk kon halen. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor mijn MAVO. Nu probeer ik dat allemaal in te halen en dan wordt je inzet + prestatie rijkelijk beloond.

• Mektheb
  • Laatst online: 13:46
ZGaro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

MBO zegt puur iets over zijn inzet tijdens zijn schooljaren. Misschien kon die wel de universiteit volgen maar speelde hij liever de hele nacht warcraft (ik noem maar een dwarsstraat). Ik denk dat we binnen de ICT het toch wel eens kunnen zijn dat MBO iets aangeeft over het niveau waar je op dat moment stond. Dus MBO staat niet in relatie tot je leerniveau maar tot de input die je destijds geleverd hebt. Ik heb bijvoorbeeld altijd met de pet ernaar gegooid. Leraren geloofde er heilig in dat ik de HAVO makkelijk kon halen. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor mijn MAVO. Nu probeer ik dat allemaal in te halen en dan wordt je inzet + prestatie rijkelijk beloond.
Had het niet beter kunnen zeggen :).

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maw. opleiding is vrij onbelangrijk volgens jullie? Bedrijven kijken ook naar hoe je je inzet. Als je je 4 jaar opleiding heb verkwalkt geeft ook geen goed beeld.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• BlakHawk
Als je dit moet geloven, kun je beter helemaal geen school volgen. Het is natuurlijk fijn dat je dit bij je huidige werkgever voor elkaar krijgt, maar bij iedere overstap is het een potentieel struikelblok. Even los van het feit dat er bedrijven zijn die je sowieso al uitsluiten...

• Mektheb
Guillome schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
Maw. opleiding is vrij onbelangrijk volgens jullie? Bedrijven kijken ook naar hoe je je inzet. Als je je 4 jaar opleiding heb verkwalkt geeft ook geen goed beeld.
Nee dat zegen we niet, maar meer je er niet op moet blindstaren.

Ik heb bijvoorbeeld in mijn jongeren jaren nogal wat rare dingen gedaan en aanraking geweest met criminelen etc, en ik ging liever elke dag weg tot 0100 snachts of was in het weekend liever met dames op stap dan dat ik in de boeken ging.
Ook is in mijn puberteit me moeder en 2 vrienden en 1 tante overleden, wat ook een impact op je heeft van weetje "piep it" allemaal.
Waardoor je school tegelijk ook niet helemaal prima gaat ;).

Toen ik 18werd heb ik me pas ingezien hoe belangerijk het eigenlijk was of is geweest, en heb toen ook verschillende diploma's en certificaten gehaald terwijl ik eigenlijk alleen maar bij "jongeren in de klas zat"
Gaat niet altijd over rozen, maar dat betekend niet als iemand MBO op ze CV heeft staan dat die niet in staat is te denken of iets te kunnen.
En tuurlijk is HBO beter, maar ik ken er zat die echt op hun 18 / 20e geen zin in nog 3/4jaar school hebben.

• Tomonic
MBO zegt zeker wel wat het is het minimale wat je nodig hebt. Als je geen mbo hebt en iemand heeft het wel dan is het voor een werkgever makkelijk om een keuze te maken.

Maar goed aan de andere kant zegt het ook weer niets. Want wees nu eerlijk wat heb je nu op het MBO geleerd wat je ook echt in de praktijk heb toegepast? Het enige wat boeiend was van de mbo is de stage, de rest was eigenlijk nutteloos.

Het gaat alleen om het "papiertje".

[ Voor 4% gewijzigd door Tomonic op 12-10-2011 14:59 ]

• Mektheb
Tomonic schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:58:
MBO zegt zeker wel wat het is het minimale wat je nodig hebt. Als je geen mbo hebt en iemand heeft het wel dan is het voor een werkgever makkelijk om een keuze te maken.

Maar goed aan de andere kant zegt het ook weer niets. Want wees nu eerlijk wat heb je nu op het MBO geleerd wat je ook echt in de praktijk heb toegepast? Het enige wat boeiend was van de mbo is de stage, de rest was eigenlijk nutteloos.

Het gaat alleen om het "papiertje".
Helemaal mee eens :)

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 12:48
Hou daar rekening erbij dat je bij sommige beroepen geen opleiding voor is op HBO.

Ben zelf een front-end developer en heb me MBO webmaster opleiding gedaan. Voor front-end developers zijn er geen HBO opleidingen. Ja je kan informatica 4 jaar lang gaan doen waarvan 4 vakken misschien interessant voor je zijn.

Maar als je ga kijken naar vacatures zoeken ze wel HBO front-end developers terwijl die opleiding niet bestaat omdat je beroep nieuw is en nog geen opleiding word gegeven puur voor front-end developers.

Heb zelf besloten om alleen de vakken te gaan volgen die interessant zijn voor mij via LOI, NCOI, Hogeschool zodat ik als nog een soort van HBO opleiding heb

• ZGaro
Guillome schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
Je hebt gelijk dat de inzet in je jongere jaren aangeeft hoe jij destijds in elkaar stak. Daarentegen kan je wel aantonen d.m.v. jouw carrierepad, dat je alles weer hebt gelijk getrokken. (Meervoudige certificatie, ontwikkeling op carrierepad etc) Natuurlijk zal je soms geweigerd worden op basis van je CV, vanwege je MBO opleiding. Een MBO opleiding stelt ook niet veel voor, daar kan ik je niet meer dan gelijk in geven. Toch ben ik van mening dat je kan aantonen in de jaren na jouw hogere school, hoe jouw interesse in het vakgebied zich heeft geuit op jouw carrierepad. Wanneer jij een snelle doorstroom hebt naar zwaardere functies, dan geeft dat bepaalde capaciteiten weer van de persoon. En ook daar kan een werkgever op screenen en toetsen.

Een HBO opleiding als basis is altijd beter, dat ontken ik niet. Maar daar ging het verhaal van mij ook niet om.

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11 16:43
[...]

Je moet de uitzonderingen niet de regel gaan maken, het moet niet gekker worden zeg... Ik ben er van overtuigd dat het hoogst genoten opleidingsniveau wel degelijk iets zegt over de capaciteiten van een persoon (uitzonderingen daargelaten).

• D_Jeff
itsleon schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:01:
Hou daar rekening erbij dat je bij sommige beroepen geen opleiding voor is op HBO.

Ben zelf een front-end developer en heb me MBO webmaster opleiding gedaan. Voor front-end developers zijn er geen HBO opleidingen. Ja je kan informatica 4 jaar lang gaan doen waarvan 4 vakken misschien interessant voor je zijn.

Maar als je ga kijken naar vacatures zoeken ze wel HBO front-end developers terwijl die opleiding niet bestaat omdat je beroep nieuw is en nog geen opleiding word gegeven puur voor front-end developers.
Dat komt omdat Werkgevers te hoge eisen stellen. Vaak is het "niveau" hoger dan nodig.
Voor het meest simpele werk wordt al verwacht dat je een MBO+ opleiding hebt, terwijl ze makkelijk afkunnen met iemand van MBO 2/3.
Daarnaast, als jij een MBO(4) diploma hebt - terwijl de eis HBO is- en voor de rest voor de voldoe je aan de gestelde eisen, zie ik geen reden waarom de potentieel werkgever jou niet zou uitnodigen.

• ZGaro
BiLLie- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Je moet de uitzonderingen niet de regel gaan maken, het moet niet gekker worden zeg... Ik ben er van overtuigd dat het hoogst genoten opleidingsniveau wel degelijk iets zegt over de capaciteiten van een persoon (uitzonderingen daargelaten).
:) Daar heb je gelijk in haha. Was ook niet mijn intentie om aan te geven dat het bij iedereen zo is... Anders heeft iedereen een mooi verhaal om te verkopen ;)

• D_Jeff
BiLLie- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Diploma zijn als foto's. Het blijven een bewijs van een bepaald behaald niveau voor dat moment. Doordat je gaat werken zal je ook weer kennis verwerven door de ervaring, echter zijn daar geen speciale papieren voor ;)

Diploma's zijn nuttig voor startende types (just as me), maar daarna worden ze bijzaak.

• BlakHawk
D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:15:
Diploma zijn als foto's. Het blijven een bewijs van een bepaald behaald niveau voor dat moment. Doordat je gaat werken zal je ook weer kennis verwerven door de ervaring, echter zijn daar geen speciale papieren voor ;)

Diploma's zijn nuttig voor startende types (just as me), maar daarna worden ze bijzaak.
Niet altijd...
Zonder minimaal HBO, kom je bij ons bedrijf niet eens binnen. Bij andere bedrijven is dit WO (Rabobank dacht ik?)

• D_Jeff
dfrenner schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Niet altijd...
Zonder minimaal HBO, kom je bij ons bedrijf niet eens binnen. Bij andere bedrijven is dit WO (Rabobank dacht ik?)
Mbo-er (niveau 4) met > 5 jaar werkervaring?
Zie het gerust gebeuren. Misschien niet tegen het salaris van de HBO-er.

• BlakHawk
D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:23:
Nope, tenzij je bereid bent om alsnog HBO te halen, dat heb ik wel eens zien gebeuren wanneer men de persoon echt graag wilde hebben.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-10 12:48
Weet nu niet wat ik van dat soort bedrijven moet vinden.

Als ik kijk naar me vader die echt de meeste simpele timmermans opleiding heeft gedaan en daarna als is gaan werken en als ik nu zie dat die hoofd van een afdeling is binnen een zeer groot bouwbedrijf en een zeer leuk maand salaris heeft (lees 4 auto's, jacht, huis afbetaald). Dan snap ik niet waarom dat sommige mensen/bedrijven puur naar het papiertje kijkt.

En daarbij heb je nog uitzondering als Steve Jobs, Zuckerberg die helemaal geen diploma hebben.

• ZGaro
Laten we weer ot gaan en deze discussie laten varen. Er zijn uitzonderingen op de regels en verder kunnen we vaststellen dat een HBO papiertje aangeeft wat het denk- en leerniveau van een persoon is.

• MrChow
  • Niet online
Hoi!

Opleiding(en): MBO ICT-Beheer niveau 4, Deeltijd HBO Bedrijfskundige Informatica niet afgemaakt.
Certificaten: MCSA, ITIL, MCITP SA, Deelcertificaat bedrijfskunde HBO.
Werkgever: Detachering
Huidige functie: support specialist

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee

GSM: Ja.
Leaseauto: Ja (Peugeot 508)

Thuiswerken: 40uur om de 2 weken
Standby: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen en internet vergoeding. Standaard onkosten vergoeding p/m

Regio:
Reistijd: 15 minuten naar de klant (Noord-Brabant)

Maand salaris kaal (bruto): 2400
Maand salaris totaal (standby/overwerk/onkosten vergoeding etc.) (bruto): varierend tussen de 3000 - 3500

Ps Al 2 jaar geen verhoging gehad..

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
Ondanks dat je zoals je aangeeft de afgelopen 2 jaar geen verhoging gehad hebt vind ik het nog steeds een net salaris. Ik ben 2 jaar ouder, meer certificaten (niet om te pochen) net zoveel arbeidsjaren maar stukken minder loon en een goedkopere auto.

discogs

• BlakHawk
Dikke auto, zo'n 508!
Vooral standby en overwerk maken het tot een heel net salaris!

• MrChow
  • Niet online
In januari starten met certificeren voor VMware. Het gemis is wanneer deze klant weg valt natuurlijk (huidig contract loopt nog minstens 2 jaar).. Vooral de extra inkomsten en het thuiswerken.

De 508 komt helaas pas in de eerste week van januari..LM zet hem niet meer op kenteken na 15 nov! :(

• ZGaro
Zit de 508 dan niet ver boven je budget en kost deze niet veel in verhouding met je salaris?

• MrChow
  • Niet online
ZGaro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:29:
Zit de 508 dan niet ver boven je budget en kost deze niet veel in verhouding met je salaris?
Ik zit er wel boven inderdaad maar dat komt door de extra opties. Gaat mij bijna 300 Netto p/m kosten (20% bijtelling). Vind ik persoonlijk meevallen. Was voorheen 260 p/m gewent voor een Corsa met 25% bijtelling...Nu heb ik daar veel meer auto voor. Het oog wilt natuurlijk ook wat, dat zal ik niet ontkennen. O-)

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-11 23:40

Seraphin

Meep?

M.b.t. de opmerkingen omtrent opleidingsniveau; zoals ik het zie is (het niveau van) je opleiding de eerste 5 werkjaar van (groot) belang, daarna gaat vooral ervaring tellen. Zelfs de inhoud van de opleiding gaat dan vervagen. Een cultureel antropoloog zal op een andere manier denken / handelen dan een fiscalist, en dat kan voor bepaalde functies beter/slechter zijn. Maar het verschil tussen iemand die Commerciële Economie heeft gedaan i.p.v. Bedrijfseconomie? Lekker boeie ;)

Dat gezegd hebbende, zijn er idd best wat bedrijven waar je alleen maar binnen komt als je WO hebt. Over McKinsey ging / gaat b.v. zelfs het verhaal dat je al standaard wordt afgewezen als je HAVO-HBO-WO of HAVO-VWO-WO hebt gedaan ipv "gewoon" VWO-WO. (heb het zelf nooit kunnen verifiëren).

Daar komt wel bij dat vooropleiding voor sommige bedrijven bijna wordt gezien als een stukje outsourcing van je eigen werving- en selectietraject. Oftewel: "niet belangrijk wát die kerel heeft geleerd op zijn Harvard MBA, het feit dat het hem is gelukt om dat te doen geeft aan dattie voldoende slim/gedreven/ambitieus is, om bij ons te komen werken".

Wel een leuk artikel daarover: http://www.theatlantic.co...the-management-myth/4883/

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 31-10 14:19
Leeftijd: 30
Opleiding(en): VWO, HBO Communicatiesystemen
Certificaten: geen noemenswaardige
Werkgever: Broadcast industrie
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeheerder

13/14e maand of winstuitkering: resultatendeling
GSM: blackberry
Werkweek: 40 uur (18 roostervrije dagen, die je in de praktijk nooit opmaakt)
Stand-by: ja
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, Fiets van de zaak, 100% OV vergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 40 minuten van deur tot deur (OV)

Maand salaris kaal (bruto): als trainee met 1900 begonnen, na 5 jaar 2300.
Maand salaris totaal (bruto) ~3000 (storingsdiensten, opkomst bij storingsdienst, overuren, resultatendeling, vakantietoeslag).

Ik heb nu toch echt de knoop doorgehakt om wat nieuws te gaan zoeken. Een eerste mogelijkheid heeft zich inmiddels aangediend, alleen het salarishuis staat het niet toe om verder dan 2600 bruto te gaan (wel 36-urig). Het werk en de omgeving lijken me zeker wel interessant en het is nog even afwachten wat er qua secundaire arbeidsvoorwaarden wordt aangeboden, maar het liefst zou ik eigenlijk wel een grotere stap in salaris willen maken.

Wat wellicht niet in m'n voordeel spreekt is dat ik geen certificaten heb. Dat is momenteel m'n primaire speerpunt. Maar als ik de salarissen hier zo bekijk zat die 2300 aan de ondergrens en met 2600 zit het nog onder het gemiddelde hier zo lijkt het. Hoewel ook al diverse malen werd gesteld dat hier geen representatief beeld wordt geschetst, daar ben ik me van bewust ;)
Zoals Myrdreon al zo mooi schetste:
Myrdreon schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:00:
Maar er is ook een verschil tussen gemiddeld en de rest, kleine reality check (salarissen hier zijn vaak wat aan de hoge kant, dus zijn wat dingen die uit het zicht verloren gaan).

Modaal inkomen is iets van 33k
Gemiddeld inkomen is iets van 22k

Leeftijdx100 is gewoon een goed salaris voor starters. Dan zit je rond 28 namelijk al boven modaal (33.6k) , oftewel een heerlijk luxe leventje. Je kan dus beter stellen dat het een te hoge schatting is, aangezien de meeste mensen dat niveau van inkomen nooit zullen halen in hun gehele carriere.

Wees dus blij dat je daarboven zit, het merendeel van nederland moet met minder dan wat jij krijgt een gezin onderhouden.
Ben toch benieuwd naar jullie feedback! Moet ook zeggen dat er nog wat andere kennismakingsgesprekken staan gepland, maar ik weet natuurlijk niet wat daar uit gaat komen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Mja... misschien gek om te zeggen, maar ik zie niet graag MBOèrs verantwoordelijk zijn binnen zo`n grote bank voor zulke belangrijke zaken. Dan toch liever iemand van uni. Want het ís nou eenmaal een verschil in karakter en intelligentie tussen MBO en uni. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten ;)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Veel succes met het worden van arts, advocaat of hoogleraar met je MBO4 dan.

• LordSynn
  • Laatst online: 07-11 15:08
[b][message=36920819,noline]Shadow_Zero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:43[[...]

Ben toch benieuwd naar jullie feedback! Moet ook zeggen dat er nog wat andere kennismakingsgesprekken staan gepland, maar ik weet natuurlijk niet wat daar uit gaat komen.
Gezien je ervaring en opleiding, zou ik mikken op minstens 3k 8)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Op het moment ben ik nog werkzaam in de detacheering maar heb van de week een aanbod gekregen van een andere detacheerder.

Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 / HBO Informatica (Hogeschool Rotterdam)
Certificaten: MCPD
Werkervaring: Relevante werkervaring: 2 jaar bijbaan naast studie, daarna 3 jaar voltijd
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Experienced Software Engineer

Vakantiedagen: 30 dagen
Leaseauto: Ja (> 10.000 km prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90% ziekteverzekering vergoeding. Vergoeding voor boeken + examens wel in eigen tijd
Regio: Randstad
Reistijd: Huidig +- 25 minuten met auto

Maand salaris (bruto): 2565,-

------------------------

Aanbieding van andere werkgever

13/14e maand of winstuitkering: Dertiende maand
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90% ziekteverzekering vergoeding. Vergoeding voor boeken + examens onder werktijd. Daarbij ook geld beschikbaar voor cursussen onder werktijd.
Reistijd: Onbekend, als geeft de werkgever aan dat die meer dan genoeg werk heeft in de randstad.

Maand salaris (bruto): 2821,50

Zelf twijfel ik nog over de hoogte van het bruto salaris die is aangeboden. Ik ga er totaal 16% (inc. 13 maand) op vooruit maar weet ook dat de vorige opdrachtgever onder standaard betaalde.

• Mawlana
  • Laatst online: 11:35
Na een heel tijdje gelurkt te hebben post ik ook maar eens wat...

-knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Mawlana op 14-10-2011 08:50 . Reden: bij nader inzien toch geen goed plan ]

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Jaartje ouder (over 13 dagen), paar loonsverhogingen verder...

Leeftijd: 22
Opleiding(en): VMBO
Certificaten: LPI-1 - Bezig met CCNA
Werkervaring: 4 jaar ICT (1 jaar stagiair werkplekbeheer, 1 jaar eigen bedrijf, jaar 'Support Engineer linux/windows')
Werkgever: webhoster
Huidige functie: 'Medewerker techniek': ontwikkelaar (perl), systeem beheerder (linux servers)

13/14e maand of winstuitkering: unknown; kleine bonus schijnbaar
Laptop: Ja - Macbook Air 13"
GSM: Ja - HTC Desire
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: unkown
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 600 euro per jaar (50/maand) sport vergoeding, 10 euro onkosten per maand, massages @ kantoor, 100% reiskosten vergoeding (OV), (ruim) cursus budget
Regio: NH/Amsterdam
Reistijd**: 1.5 / 2 uur per dag (OV)

Maand salaris (bruto): 2700

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 31-10 14:19
Facer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:44:
Op het moment ben ik nog werkzaam in de detacheering maar heb van de week een aanbod gekregen van een andere detacheerder.

Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 / HBO Informatica (Hogeschool Rotterdam)
Certificaten: MCPD
Werkervaring: Relevante werkervaring: 2 jaar bijbaan naast studie, daarna 3 jaar voltijd
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Experienced Software Engineer

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90% ziekteverzekering vergoeding. Vergoeding voor boeken + examens wel in eigen tijd
Reistijd: Huidig +- 25 minuten met auto

Maand salaris (bruto): 2565,-

------------------------

Aanbieding van andere werkgever

13/14e maand of winstuitkering: Dertiende maand
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90% ziekteverzekering vergoeding. Vergoeding voor boeken + examens onder werktijd. Daarbij ook geld beschikbaar voor cursussen onder werktijd.
Reistijd: Onbekend, als geeft de werkgever aan dat die meer dan genoeg werk heeft in de randstad.

Maand salaris (bruto): 2821,50

Zelf twijfel ik nog over de hoogte van het bruto salaris die is aangeboden. Ik ga er totaal 16% (inc. 13 maand) op vooruit maar weet ook dat de vorige opdrachtgever onder standaard betaalde.
Waar baseer jij het op dat het onder standaard is?

• t_captain
Facer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:44:

Tja, je stijgt 250 bruto en een 13e maand wat ook op zo'n bedrag neerkomt.

Aan de andere kant loop je bij een overstap vaak een loonsverhoging mis. Bijvoorbeeld als je bij de nieuwe werkgever niet meedoet met de volgende salarisronde, omdat je er dan nog maar een paar maanden zit. Of je doet wel mee, maar krijgt er nauwelijks iets bij, omdat het bod waarmee ze je hebben binnengehaald al je loonruimte voor 2012 bevatte.

Dan blijft er van de 500 euro nog 300 over ten opzichte van bij je oude baas blijven. Netto is dat 150 a 175 euro. Nog wel significant, maar imho niet voldoende als enige reden is voor een overstap. Ik zou persoonlijk meer motivatie zoeken (dat kan meer geld zijn, maar ook bijvoorbeeld een leukere functie, betere klik met de organisatie of betere loopbaanperspectieven).

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Bedankt Shadow_Zero en t_captain voor jullie reacties!
Shadow_Zero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:27:
[...]

Waar baseer jij het op dat het onder standaard is?
Mijn huidige werkgever gaf mij al elk jaar 2x de maximale verhoging van 5% (totaal 10%). Hierbij gaf de manager aan dat het salaris nog steeds onder mijn functie niveau is maar meer niet mogelijk was omdat 5% per keer de max is. Normaal zou een werknemer maar 1x per jaar worden verhoogd maar voor onderbetaalde personen wordt het 2x per jaar gedaan. Hierdoor ga ik ervan uit dat ze zelf ook inzagen dat ik onder het bedrag zat en nog steeds zit.
t_captain schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:57:
[...]

Tja, je stijgt 250 bruto en een 13e maand wat ook op zo'n bedrag neerkomt.

Aan de andere kant loop je bij een overstap vaak een loonsverhoging mis. Bijvoorbeeld als je bij de nieuwe werkgever niet meedoet met de volgende salarisronde, omdat je er dan nog maar een paar maanden zit. Of je doet wel mee, maar krijgt er nauwelijks iets bij, omdat het bod waarmee ze je hebben binnengehaald al je loonruimte voor 2012 bevatte.

Dan blijft er van de 500 euro nog 300 over ten opzichte van bij je oude baas blijven. Netto is dat 150 a 175 euro. Nog wel significant, maar imho niet voldoende als enige reden is voor een overstap. Ik zou persoonlijk meer motivatie zoeken (dat kan meer geld zijn, maar ook bijvoorbeeld een leukere functie, betere klik met de organisatie of betere loopbaanperspectieven).
Correct, heb geen rekening gehouden met de salarisverhoging van 5% in januari bij de huidige opdrachtgever. Bij de overstap is geld mooi meegenomen maar voornamelijk wil ik de overstap maken omdat de huidige opdrachtgever weinig in kennis investeert waardoor ik niet meer binnen de organisatie kan doorgroeien. De andere opdrachtgever motiveert en ondersteund zijn medewerker hier veel beter in. Hierdoor is er een betere klik met de organisatie en kan worden gewerkt naar een meer uitdagende functie / loopbaanperspectieven.

[ Voor 56% gewijzigd door Facer op 12-10-2011 23:48 ]

• ZGaro
Cocytus schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Veel succes met het worden van arts, advocaat of hoogleraar met je MBO4 dan.
Je kan het ook uit zijn verband trekken. Je kan niet als arts beginnen zonder vooropleiding en dan wat certificaten halen zodat je uiteindelijk volledig als arts kan functioneren. Ook als advocaat heb je toch een degelijke wetkennis nodig voordat je ook maar kan manoevreren binnen die wereld.

Als ICT-er kan je daarentegen op een helpdesk wel instromen met minimale kennis en de doorgroei is ook makkelijker als je alles snel oppakt en snel je certificaten oppakt.

Verwijderd

ZGaro schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 07:04:
[...]

Je kan het ook uit zijn verband trekken. Je kan niet als arts beginnen zonder vooropleiding en dan wat certificaten halen zodat je uiteindelijk volledig als arts kan functioneren. Ook als advocaat heb je toch een degelijke wetkennis nodig voordat je ook maar kan manoevreren binnen die wereld.

Als ICT-er kan je daarentegen op een helpdesk wel instromen met minimale kennis en de doorgroei is ook makkelijker als je alles snel oppakt en snel je certificaten oppakt.
Inderdaad, na een paar jaar is in de ICT je vooropleiding echt een bijzaak. relevante werkervaring en certificeringen zijn dan belangrijker.

Dat zegt natuurlijk ook veel over de kwaliteit van de opleidingen, die is dramatisch als je het vergelijkt met bv medische opleidingen (mbo niveau).

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:41:
[...]

Inderdaad, na een paar jaar is in de ICT je vooropleiding echt een bijzaak. relevante werkervaring en certificeringen zijn dan belangrijker.
Vooropleiding is na een paar jaar bijzaak, tenminste als je het hebt over de studierichting. Zo kan iemand met een HBO elektrotechniek uiteindelijk in dezelfde functies terechtkomen en hetzelfde loopbaanpad volgen als iemand met een HBO hogere informatica (om twee voorbeelden te noemen). Bij de hogere opleidingsniveaus (HBO en WO) wordt er meestal niet erg hard getild aan je studierichting, mits die wel een beetje relevant is. Alles met wiskunde, informatica of techniek wordt als relevant gezien, theaterwetenschappen is wat moeilijker te verkopen bij een IT-sollicitatie :)

Vooropleiding is zeker geen bijzaak als je het hebt over opleidingsniveau. Hier moet je geen valse verwachtingen scheppen. Er zijn gewoon veel bedrijven die een harde eis hebben qua opleidingsniveau. Om als software engineer te werken bij zo'n bedrijf heb je bijvoorbeeld een HBO diploma nodig. Je kunt MBO4 hebben met allerlei certificeringen en relevante werkervaring, je wordt er niet aangenomen.
Dat betekent niet dat je zonder HBO diploma geen software engineer kunt worden (om in hetzelfde voorbeeld te blijven). Maar sommige deuren zullen dicht blijven, waardoor je altijd beperkingen zult hebben in de ontwikkeling van je loopbaan. Omdat juist de wat meer ambitieuze bedrijven vaak wel eisen stellen, denk ik ook dat het gebrek aan diploma je salarisontwikkeling kan afremmen.

• t_captain
Facer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:35:

[...]

[...] maar voornamelijk wil ik de overstap maken omdat de huidige opdrachtgever weinig in kennis investeert waardoor ik niet meer binnen de organisatie kan doorgroeien. De andere opdrachtgever motiveert en ondersteund zijn medewerker hier veel beter in. Hierdoor is er een betere klik met de organisatie en kan worden gewerkt naar een meer uitdagende functie / loopbaanperspectieven.
Hier ben je een beetje onduidelijk in je woordkeuze. Je spreekt vaak over opdrachtgever, maar volgens mij bedoel je werkgever. Een opdrachtgever is de klant van een ZZP-er, of bij detachering wordt de eindklant vaak met dit woord aangeduid.
Wat is je loopbaandoel? Wil je verder groeien binnen de rangen en standen van een detacheerder of wil je op een bepaald moment uitstromen en carriere gaan maken bij een eindklant? Dat zijn namelijk twee heel andere paden, en ik denk dat die tweesprong nu al kan leiden tot een andere evaluatie van welke detacheerder beter bij je past. (we hebben het toch over werkgevers in de detacheringsmarkt dacht ik?)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-11 19:56
Huidige situatie:

Opleiding(en): VWO, Bachelor Informatiekunde (WO Niveau), Master Informatiekunde alle vakken gehaald, scriptie niet afgerond.
Certificaten: geen
Werkervaring: 4,5 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: ERP ontwikkelaar
Huidige functie: BI Consultant

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 26 (+ max 4 bij een jaar niet ziek zijn)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, beperkt prive
Leaseauto: ja, 750 inc. brandstof, onbeperkt prive voor 100 euro in de maand
Reistijd: Tussen de 60 en 90 minuten enkele reis, auto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetaansluiting thuis (33 euro netto vergoeding), 100 euro netto onkostenvergoeding per maand, spaarloonregeling, thuiswerkplek, collectieve ziektekosten

Maand salaris(bruto): 2650

Aanbieding gekregen:

Werkgever: Internet vergelijkingssite
Functie: Data & Application Specialist (vooral database gericht)

Laptop: vaste computer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Leaseauto: -
Reistijd: Ongeveer 60 minuten van deur tot deur met de trein
Reiskostenvergoeding: 19ct/km max 300 euro p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Maand salaris(bruto): 3220

Wat denken jullie hiervan? Ik heb zelf het gevoel dat de stijging in brutosalaris te laag is i.v.m. de secundaire arbeidsvoorwaarden die ik inlever.

PSN: Sluuz

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Tja... als het ruim neemt en je er ongeveer 400 euro netto op vooruit zou gaan qua salaris.
Je levert 33 euro in van je internet, 100 van je onkostenvergoeding, wat korting voor je ziektekostenverzekering, 2 vakantiedagen en een auto.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
en voor 100 euro rij je geen auto

• Sluuz
Nee precies, ik heb wel een auto nodig. Dus zal ik een tweedehands auto aan gaan schaffen. Dat kost sowieso al minimaal 400 euro in de maand (bij een redelijk autootje).

• t_captain
Sluuz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:47:
Huidige situatie:

Wat denken jullie hiervan? Ik heb zelf het gevoel dat de stijging in brutosalaris te laag is i.v.m. de secundaire arbeidsvoorwaarden die ik inlever.
Je levert bruto in:

- 2 vakantiedagen (waarde ogeveer 25 euro per maand bruto)
- 13 maand (waarde ongeveer 220 euro per maand bruto)
- collectieve zorgverzekering (hier zijn de gegevens onvolledig. in de ene regeling is het alleen een collectiviteitskorting vanuit de verzekeringsmaatschappij en betaal je alle premie zelf, in de andere regeling betaalt je baas de hele premie. afhankelijk van jouw regeling, indicatief tussen de 0 en 120 euro bruto)

je levert daarnaast netto in
- leaseauto - 100 eigen bijdrage t.o.v. vergoeding zakelijke kilometers (waarde sterk afhankelijk van je hoeveelheid prive-kilometers en je keuze van auto, indicatief 200 a 250 euro netto)
- onkostenvergoeding + internetvergoeding (130 euro netto)

Dat telt op tot ongeveer 300 bruto + 350 a 400 netto.

Om onder de streep hetzelfde te verdienen als je nu doet, zou het aanbod rond de 3600 euro moeten zitten.

Bovendien moet je opletten of je geen salarisronde mist bij een overstap. Stel dat dit aanbod geldt per 1-12 of 1-1, ga je dan direct mee in de loonsverhoding? Zo niet, dan moet er nog 150 euro bij.

• Sluuz
Bedankt voor je reactie!

Aanvullende info:
- Collectieve zorgverzekering: ik krijg korting vanuit de verzekeringsmaatschappij en betaal zo'n 110 euro premie zelf.
- Aantal privekilometers met de auto zal flink afnemen. Rij nu ongeveer 35k km per jaar, waarvan ongeveer 30000 zakelijk. Keuze van priveauto: Swift, Ibiza, Polo 2e hands max 3 jaar oud.

Het aanbod gaat om een dienstverband vanaf 1-12 en salarisronde is 1-1 mits vorige jaar volledig in dienst. Ik mis dus de salarisronde voor 1 maand (overkomelijk).

• t_captain
Sluuz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:10:
Bedankt voor je reactie!

Aanvullende info:
- Collectieve zorgverzekering: ik krijg korting vanuit de verzekeringsmaatschappij en betaal zo'n 110 euro premie zelf.
- Aantal privekilometers met de auto zal flink afnemen. Rij nu ongeveer 35k km per jaar, waarvan ongeveer 30000 zakelijk. Keuze van priveauto: Swift, Ibiza, Polo 2e hands max 3 jaar oud.

Het aanbod gaat om een dienstverband vanaf 1-12 en salarisronde is 1-1 mits vorige jaar volledig in dienst. Ik mis dus de salarisronde voor 1 maand (overkomelijk).
Ik had de meerkosten van een eigen auto als volgt berekend: vaste kosten + privekilometers eigen auto - kosten leaseauto in je huidige dienstverband. Zakelijke kilometers in je nieuwe baan ging ik uit dat je deze kostendekkend vergoed zou krijgen, bijvoorbeeld o.b.v. OV. Die aannames lijken ongeveer te kloppen.

Auto in de klasse van een Polo, 20% bijtelling. Ik had echter gerekend met 15.000 privekilometers. Als je maar 5000 prive rijdt dan is de vergelijking iets gunstiger voor je nieuwe baan. Ik denk dat je 120 a 150 netto per maand minder uitgeeft aan een eigen auto dan ik had becijferd. Gevolg is dat de netto waarde van je huidige leaseauto ook dat bedrag lager is. Dus zou je geen 3600 nodig hebben om quitte te spelen, maar 3350.

Dan de zorgverzekering, die had ik voor 50 euro bruto geteld maar is in feite niet veel waard. Dus wordt het 3300.

Plus de misgelopen loonsverhoging die je wel zou krijgen bij je huidige baas. Kom ik rond de 3450 uit om quitte te spelen.

Verwijderd

Zouden jullie een grove inschatting willen maken wat ik kan verwachten als ik over een half jaar klaar ben met mijn opleiding? Klinkt misschien raar, maar ben wel benieuwd of iemand een idee heeft.

Opleiding(en): HAVO niet afgemaakt, wel VMBO. Daarna MBO netwerkbeheer niv.4
Certificaten (via school, geen industrie certificeringen): CCNA Exploration 1 t/m 4, CCNA-Security, CCDA (design associate). Wat Microsoft server 2k3, winxp en linux certificaten.

Werkervaring: 1jaar stage, verder geen werkervaring in de ICT. Ik ben ook altijd bezig met eigen sites, servers en andere projectjes... Dus wel redelijke ervaring met verschillende dingen zoals databases en besturingssystemen. Alleen dus niet officieel :P

Omgeving Utrecht, in bezit van rijbewijs.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:31
1500 bruto ?

• illstid
  • Laatst online: 11-01-2024
Sluuz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:47:
Huidige situatie:

Opleiding(en): VWO, Bachelor Informatiekunde (WO Niveau), Master Informatiekunde alle vakken gehaald, scriptie niet afgerond.
Certificaten: geen
Werkervaring: 4,5 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: ERP ontwikkelaar
Huidige functie: BI Consultant

Laptop: ja
Vakantiedagen: 26 (+ max 4 bij een jaar niet ziek zijn)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, beperkt prive
Leaseauto: ja, 750 inc. brandstof, onbeperkt prive voor 100 euro in de maand
Reistijd: Tussen de 60 en 90 minuten enkele reis, auto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetaansluiting thuis (33 euro netto vergoeding), 100 euro netto onkostenvergoeding per maand, spaarloonregeling, thuiswerkplek, collectieve ziektekosten

Maand salaris(bruto): 2650

Aanbieding gekregen:

Werkgever: Internet vergelijkingssite
Functie: Data & Application Specialist (vooral database gericht)

Laptop: vaste computer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Leaseauto: -
Reistijd: Ongeveer 60 minuten van deur tot deur met de trein
Reiskostenvergoeding: 19ct/km max 300 euro p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -

Maand salaris(bruto): 3220

Naar mijn mening is bruto aan de lage kant aangezien je een lease auto en andere secundaire voorwaarden moet laten schieten. Voor het geld wat je er bruto op vooruit gaat kan je nooit zelf auto rijden. Dus als je waarde hecht aan het hebben van een auto is deze deal het niet waard. Maar andere zaken kunnen voor jou persoonlijk ook wegen.

Trouwens wel zonde dat je niet je scriptie hebt afgemaakt. Dan had je nu een Master diploma, en aangezien er nu flinke boetes aankomen voor studievertraging zullen er een heleboel mensen stoppen met WO-Bachlor (meer dan nu), en dat betekent dat de waarde van een WO-Master omhoog gaat aangezien er minder mensen met een Master zullen zijn. Ik zou maar contact opnemen met de Uni om te kijken of je nog iets kan regelen.

• Sluuz
illstid schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:55:
[...]
Naar mijn mening is bruto aan de lage kant aangezien je een lease auto en andere secundaire voorwaarden moet laten schieten. Voor het geld wat je er bruto op vooruit gaat kan je nooit zelf auto rijden. Dus als je waarde hecht aan het hebben van een auto is deze deal het niet waard. Maar andere zaken kunnen voor jou persoonlijk ook wegen.

Trouwens wel zonde dat je niet je scriptie hebt afgemaakt. Dan had je nu een Master diploma, en aangezien er nu flinke boetes aankomen voor studievertraging zullen er een heleboel mensen stoppen met WO-Bachlor (meer dan nu), en dat betekent dat de waarde van een WO-Master omhoog gaat aangezien er minder mensen met een Master zullen zijn. Ik zou maar contact opnemen met de Uni om te kijken of je nog iets kan regelen.
Ik heb er alles aan gedaan (is vrij recent) maar er viel niets meer van te maken. Ik zou vanaf september 2011 per jaar 12000 euro moeten gaan betalen. Op zich zou je daar nog wel overheen komen, maar het was niet zeker dat ik het binnen 1 jaar zou halen (werk er fulltime naast), waardoor het dus 24000 euro zou worden en dat werd me toch iets te gortig.

Het is zeker jammer en ontzettend zonde van de tijd (heb er 4 jaar tegenaan gehikt), maar ik moest het nu afsluiten voordat het mijn hele leven ging beheersen :). Misschien later nog eens.

• Xanaroth
Sluuz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:42:
[...]

Ik heb er alles aan gedaan (is vrij recent) maar er viel niets meer van te maken. Ik zou vanaf september 2011 per jaar 12000 euro moeten gaan betalen. Op zich zou je daar nog wel overheen komen, maar het was niet zeker dat ik het binnen 1 jaar zou halen (werk er fulltime naast), waardoor het dus 24000 euro zou worden en dat werd me toch iets te gortig.

Het is zeker jammer en ontzettend zonde van de tijd (heb er 4 jaar tegenaan gehikt), maar ik moest het nu afsluiten voordat het mijn hele leven ging beheersen :). Misschien later nog eens.
Waarom dan geen werkgever zoeken/gezocht die bereid is de studie voor je te betalen? Vast wel eentje die interesse heeft ergens...?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:20
Opleiding(en): MAVO, MBO 4
Certificaten: MCSA, MCITP: SA, Profit Systeembeheer
Werkervaring: Bijna 3 jaar.
Werkgever: Intern bij MKB detacheerder
Huidige functie: Systeem en Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling bij een bepaald percentage winst.
Laptop: Ja, mag er eentje uitzoeken
GSM: Ja met FUP
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Utrecht
Reistijd**: 10 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 2050

Ik heb het gister op TS met een aantal collega's gehad over mijn situatie, daarom wil ik even een beetje toelichting geven.

Netwerkbeheer: Verantwoordelijk voor 3 zuster-vestigingen met thin clients die met een IP-VPN in 1 netwerk zitten. Op het hoofdkantoor is alles met Cisco apparatuur aan elkaar geknoopt.

Serverbeheer: Verantwoordelijk voor: 2 ESXi bakken met shared storage (HP MSA), 2 'gewone' windows servers, 8 2008R2 VM's (AD, Exchange 2010, RDS/TS, enz) Backup en Recovery (Veeam), monitoring (Opsview).

Desktopbeheer: Tjah, daar heb ik gewoon vrij spel in. Het gaat hier om 70 machines verdeeld over 4 vestigingen. Mix van Windows XP, 7 en ben bezig met Thin clients op basis van Linux.

Telefonie: Beheer de telefooncentrale (Geen VOIP) en ben verantwoordelijk voor de mobiele telefonie.

Facilitair: Van alles en nogwat. Sneeuw schuiven in de winter, lampen vervangen, de inkt in het frankeerapparaat vervangen. Interne verhuizingen, you name it en ze bellen mij.

Applicatiebeheer: Volledig verantwoordelijk 5 Unit 4 applicaties, deels verantwoordelijk Afas Profit en ik ben volledig verantwoordelijk voor de rest van de applicaties (NOD32, Backup software, Office, enz)

Vorig jaar heb ik al een 'grote' loonsverhoging gekregen, toen ben ik van 1800 bruto naar 2050 bruto gegaan. Eerder dit jaar heb ik het balletje lease-auto ook opgegooid en daar is mij verteld dat het mogelijk is maar dat ik de komende jaren niet op een loonsverhoging hoef te rekenen.

Dus eigenlijk wil ik de mening van mijn mede-GOT'ers. Lacht de directie om mij omdat ze voor een appel en een ei een one-man-army hebben of heb ik gewoon de euro tekens in mijn ogen als ik naar enterprise omgevingen kijk?

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:40

sebasd

loopt op espresso

Hoef je sowieso de komende jaren niet op een salarisverhoging te rekenen of alleen als je een leaseauto zou krijgen?

Plus, ik snap sowieso niet waarom je over een leaseauto begint. Je moet maar liefst 10 minuten fietsen.. Wat moet je met zo'n ding?

Ik denk dat je helemaal niet zo slecht betaald krijgt gezien je opleiding en ervaring. Zeker niet als je al die werkzaamheden (gevarieerd is het wel) gewoon binnen de 40 uur kunt doen.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 15:20
sebasd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:20:
Hoef je sowieso de komende jaren niet op een salarisverhoging te rekenen of alleen als je een leaseauto zou krijgen?

Plus, ik snap sowieso niet waarom je over een leaseauto begint. Je moet maar liefst 10 minuten fietsen.. Wat moet je met zo'n ding?

Ik denk dat je helemaal niet zo slecht betaald krijgt gezien je opleiding en ervaring. Zeker niet als je al die werkzaamheden (gevarieerd is het wel) gewoon binnen de 40 uur kunt doen.
Geen salarisverhoging als ik voor een lease auto zou gaan. Die zou verdomd makkelijk zijn omdat ik nu van de auto's van collega's afhankelijk ben om naar de drie zuster vestigingen te rijden. Dat zorgt ervoor dat ik daar gehaast mijn werkzaamheden moet doen omdat collega's vaak gedurende de dag hun eigen auto nodig hebben.

Die werkzaamheden passen wel binnen de 40 uur, en het is een beetje de variatie die mij nekt. Ik heb er verdorie 0 interesse in om lampen te gaan lopen vervangen of te gaan sneeuwschuiven. Daar ben ik toch geen IT'er voor geworden? :P

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 18:46
Appel schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:41:
[...]

Geen salarisverhoging als ik voor een lease auto zou gaan. Die zou verdomd makkelijk zijn omdat ik nu van de auto's van collega's afhankelijk ben om naar de drie zuster vestigingen te rijden. Dat zorgt ervoor dat ik daar gehaast mijn werkzaamheden moet doen omdat collega's vaak gedurende de dag hun eigen auto nodig hebben.

Die werkzaamheden passen wel binnen de 40 uur, en het is een beetje de variatie die mij nekt. Ik heb er verdorie 0 interesse in om lampen te gaan lopen vervangen of te gaan sneeuwschuiven. Daar ben ik toch geen IT'er voor geworden? :P
Waarom zou je niet brutaal zijn en gezien je ervaring en certificering ook om je heen kijken?
Ik denk dat je graag ook uitdaging wilt met doorgroei mogelijkheden en wie wilt dat niet?

Aan de andere kant is het wel lekker om 10 minuten van je werk vandaan te wonen maar gezien je leeftijd kan je nu nog om je heen kijken en zodra je ouder word zal dat steeds lastiger worden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Als die lease auto dus alleen maar zakelijk word gebruikt, waarom heeft het dan invloed op jouw toekomstige verhogingen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Belemmert het meerijden met collega's je in het uitvoeren van je werk of niet.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:33:
Zouden jullie een grove inschatting willen maken wat ik kan verwachten als ik over een half jaar klaar ben met mijn opleiding? Klinkt misschien raar, maar ben wel benieuwd of iemand een idee heeft.

Opleiding(en): HAVO niet afgemaakt, wel VMBO. Daarna MBO netwerkbeheer niv.4
Certificaten (via school, geen industrie certificeringen): CCNA Exploration 1 t/m 4, CCNA-Security, CCDA (design associate). Wat Microsoft server 2k3, winxp en linux certificaten.

Werkervaring: 1jaar stage, verder geen werkervaring in de ICT. Ik ben ook altijd bezig met eigen sites, servers en andere projectjes... Dus wel redelijke ervaring met verschillende dingen zoals databases en besturingssystemen. Alleen dus niet officieel :P

Omgeving Utrecht, in bezit van rijbewijs.
Ik denk als je in de netwerkbeheer hoek komt zo rond de 1800. Genoeg werk rond Utrecht.

• Mr_Size
Ik denk dat Appel toch wel flink onderbetaald wordt. Hij heeft toch aardig wat belangrijke verantwoordelijkheden als ik het zo zie en ik neem aan dat hij zijn taken naar tevredenheid van de directie uitvoert. Daar staat m.i. een vrij karige beloning tegenover. Ook al is hij pas 25 jaar en heeft hij geen bijster hoge opleiding, hij is blijkbaar wel erg belangrijk voor het bedrijf.
Ik vind een salaris van rond € 2500 wel beter passen bij zijn competenties. Ik zou het sowieso proberen Appel en ook om je heen kijken wat er elders te krijgen is.
Pagina: 1 ... 33 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]