Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.010 views

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Beunhaas91 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:05:
[...]

Per 1 oktober j.l. is mijn directe collega (systeembeheerder) vertrokken. Hij had het hier 'een beetje gehad', iets waar ik mezelf totaal niet in kan vinden. Ik ga, zoals ik eerder al zei, nog steeds elke dag met een glimlach naar het werk.

Nu hij weg is komen eigenlijk alle taken bij mij terecht. Dit houdt dus ook in dat ik meer systeembeheer werk ga doen. Naast het feit dat ik veel meer werk te doen heb, heb ik ook een stukje meer verantwoordelijkheid. Op korte termijn komt hier, denk ik, geen verandering in. Er zijn al een aantal sollicitanten geweest, allen afgewezen om verschillende redenen.

Op dit moment krijg ik nog steeds als zijnde helpdeskmedewerker betaald, een bedrag van 1500 euro per maand bruto. Ik wil echter dat hier verandering in gaat komen, omdat ik, zoals eerder gezegd, een stuk meer verantwoordelijkheid krijg. Waar zou ik aan moeten denken? Moet ik aimen op +- 2000 euro bruto? Dat is wel 25% meer dan dat ik nu verdien.

Het enige wat me tegenhoud om een gesprek aan te gaan met mijn supervisor/manager is de hogere hand. Wat nu als men straks zegt, "als je meer wilt verdienen, moet je maar ergens anders gaan werken"?
Dat is niet 25% meer maar 33,33% meer ;)

Ik zou anders gewoon zelf solliciteren op de vrijgekomen vacature.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zou je bedrijfsnaam even weghalen als ik jou was.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tylen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:37:

Ik zou anders gewoon zelf solliciteren op de vrijgekomen vacature.
idd! al de vrijgekomen baan je wel wat lijkt en je wilt meer gaan verdienen dan zou ik gewoon op die baan gan solliciteren, je hebt een groot voordeel te opzichte van andere sollicitanten je kent het bedrijf en hebt waarschijnlijk waarschijnlijk geen inwerk periode nodig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44
Muncher schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:09:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bedrijfskunde, WO.
Certificaten: ITIL foundation, enkele MS certificaten
Werkervaring: 1 jaar + stages.
Werkgever:
Huidige functie:

heel verhaal...
Ik denk dat je qua salaris niet verkeerd zit. Je hebt 1 jaar werkervaring geeft aan enkele certifcaten (noemt geen certificering) en de rest van je AV's zijn niet slecht. Dat de accountmanagers hun vak wat gerichter mogen uitoefenen kan ik me wel weer voorstellen, maar dat komt practisch overal wel voor.

Als ik even naar mijzelf kijk, 27jr. 5 jaar werkervaring, mbo-opleiding, mcsa/e mcitp ea. citrix xenapp6 gecertificeerd en op 1 examen na ook nog mcitp vritualisatie admin. heb 30 verlofdagen, een leasebudget van 715 incl. nl tankpas, laptop en gsm declaratie van 45 eu. Maar mijn salaris blijft op dit moment al geruime tijd steken op 2250. Dus ik denk dat je niet al teveel hebt te klagen.

Dan die extra na-werkse activiteiten, schijnt steeds meer normaal te worden. Ik heb er ook LAST van.
Ja er zijn mensen die men moet stimuleren / de kont nadragen / zorgen dat men betrokken blijft en zich ontwikkeld. Maar er zijn ook zat mensen die dat uit eigen beweging doen, moeten die dan ook komen opdraven voor dit soort zaken :S Ik ga niet roepen van "waar is de tijd gebleven dat ik naar huis toe kon gaan en het werk afgelopen was" door allerlei randzaken tegenwoordig raakt werk en prive veel meer met elkaar verstrengeld naar mijn idee dan voorheen. Het hangt ook nog eens van de functie af en waar je het voor doet. Maar dan nog, tegenwoordig moet je 40 uur werken, cursussen na werktijd, sessies, bijeenkomsten, vergaderingen, kwartaalmeetings, etc. Ik vind het allemaal een beetje teveel van het goede.
avotar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:43:
[...]
Ik zou je bedrijfsnaam even weghalen als ik jou was.
Why als iemand dat wilt laten staan is dat prima toch?

discogs

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54

The Executer

Lekker belangrijk!

loewie1984 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

[...]

Why als iemand dat wilt laten staan is dat prima toch?
Zo denk ik er ook over, paar pagina's terug staat de naam van mijn werkgever ook open en bloot.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10 20:34
loewie1984 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat je qua salaris niet verkeerd zit. Je hebt 1 jaar werkervaring geeft aan enkele certifcaten (noemt geen certificering) en de rest van je AV's zijn niet slecht. Dat de accountmanagers hun vak wat gerichter mogen uitoefenen kan ik me wel weer voorstellen, maar dat komt practisch overal wel voor.
Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik erger me vooral aan accountmanagers die hun werk op mij afschuiven. Je opmerking zet me wel aan het denken, dat dit overal zo gebeurd. Hmm.
Als ik even naar mijzelf kijk, 27jr. 5 jaar werkervaring, mbo-opleiding, mcsa/e mcitp ea. citrix xenapp6 gecertificeerd en op 1 examen na ook nog mcitp vritualisatie admin. heb 30 verlofdagen, een leasebudget van 715 incl. nl tankpas, laptop en gsm declaratie van 45 eu. Maar mijn salaris blijft op dit moment al geruime tijd steken op 2250. Dus ik denk dat je niet al teveel hebt te klagen.
Terwijl ik door dit topic blader, kom ik erachter dat veel startersbanen in de ICT relatief laag uitbetalen. Studiegenoten van mij zijn gaan werken als management trainee bij een bank, als junior planner bij een staalbedrijf en op een marketing afdeling bij een Interwebz bedrijf. Hun startsalarissen liggen respectievelijk op 3.000, 2.800 en 2.700 bruto met een werkweek van 36 uur. En dan heb ik, in vergelijking met hen, nog veel werkervaring. Wat gaat hier mis?
Dan die extra na-werkse activiteiten, schijnt steeds meer normaal te worden. Ik heb er ook LAST van.
Ja er zijn mensen die men moet stimuleren / de kont nadragen / zorgen dat men betrokken blijft en zich ontwikkeld. Maar er zijn ook zat mensen die dat uit eigen beweging doen, moeten die dan ook komen opdraven voor dit soort zaken :S Ik ga niet roepen van "waar is de tijd gebleven dat ik naar huis toe kon gaan en het werk afgelopen was" door allerlei randzaken tegenwoordig raakt werk en prive veel meer met elkaar verstrengeld naar mijn idee dan voorheen. Het hangt ook nog eens van de functie af en waar je het voor doet. Maar dan nog, tegenwoordig moet je 40 uur werken, cursussen na werktijd, sessies, bijeenkomsten, vergaderingen, kwartaalmeetings, etc. Ik vind het allemaal een beetje teveel van het goede.
Ik sluit me hierbij aan. Ik ben van mijzelf uit gemotiveerd en hoef er niet steeds bij de haren bij te worden gesleept. Toch wordt ik min of meer verplicht om naar allerlei sessies, bijeenkomsten, BBQ's, etc. te gaan. Raar eigenlijk.

• loewie1984
Muncher schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik erger me vooral aan accountmanagers die hun werk op mij afschuiven. Je opmerking zet me wel aan het denken, dat dit overal zo gebeurd. Hmm.
[...]
Terwijl ik door dit topic blader, kom ik erachter dat veel startersbanen in de ICT relatief laag uitbetalen. Studiegenoten van mij zijn gaan werken als management trainee bij een bank, als junior planner bij een staalbedrijf en op een marketing afdeling bij een Interwebz bedrijf. Hun startsalarissen liggen respectievelijk op 3.000, 2.800 en 2.700 bruto met een werkweek van 36 uur. En dan heb ik, in vergelijking met hen, nog veel werkervaring. Wat gaat hier mis?

[...]
Ik sluit me hierbij aan. Ik ben van mijzelf uit gemotiveerd en hoef er niet steeds bij de haren bij te worden gesleept. Toch wordt ik min of meer verplicht om naar allerlei sessies, bijeenkomsten, BBQ's, etc. te gaan. Raar eigenlijk.
Bij ons dan, wij zijn een bedrijf met ca. 90 medewerkers en we hebben vier mensen die een commerciele functie uitoefenen. Maar wat zie ik er van terug? Zelf op intake gesprekken gaan, geen goede account begeleiding, incidenteel eens een gesprekje. Er wordt niet of nauwelijks gepolst of er nog oppertunities zijn etc. Beetje triest imho, zelfs ik kan dat bedenken en ben niet eens een account manager (heb de wijsheid niet in pacht)

tja die starterssalarissen, bij mij zeggen ze doodleuk, ja je zit hier ook niet in de randstad. Nee ik zit op dit moment gedetacheerd bij de overheid in het zuiden maar hier werken allemaal mensen uit de randstad, zij verdienen er dus ook naar.. terwijl we allemaal hetzelfde werk doen. Dus ik snap het ook niet goed, ja we hebben wel een auto die mag je niet wegstrepen. Want voor het geld dat je nu meebetaald aan je auto en dus minder netto loon voor ontvangt rijdt jij natuurlijk niet elke vier jaar een nieuwe auto met kilometerpas tot 35000 of 20000 wat het ook is.

En die verplichtingen enerzijds kan ik het begrijpen, binding binnen het bedrijf met je collega's is niet verkeerd maar hier een verplicht karakter aan stellen begrijp ik dus niets van. Ben ik een mindere werknemer omdat ik ervoor kies te socializen met mijn vrienden in plaats van mijn collega's? Ik heb collaga's als vrienden en kies zelf met wie ik om wil gaan. En daarnaast je gaf aan je werkt bij een redelijk groot bedrijf, dan is de vervreemding al vele malen groter dan bij een ons-kent-ons bedrijf. Dat er activiteiten zijn en een PV prima maar meer ook niet.

Voorstanders van dit alles zullen dan weer zeggen, "ach tel de tijd eens op hoeveel het is en je zult zien dat het reuze meevalt" ik vind mijn werkweek al hectisch genoeg, na 17:00 / 18:00 is het mijn tijd en daar wil ik zoveel mogelijk doen waar IK zin in heb. Pas als ik mijn werk nalaat omdat mijn kennis niet toereikend is wat ik weer had kunnen voorkomen door naar een cursus toe te gaan die door mijn bedrijf georganiseerd is, kan men mij aanspreken op mijn gedrag/functioneren. eerder niet punt!

discogs

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:14
Leeftijd: 23
Opleiding(en): WO, Fiscaal recht
Beroepsopleiding: Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (3 jarig traject, nog bezig)
Werkervaring: 1 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Big4
Huidige functie: Junior tax advisor (startersfunctie)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: indiv bonus bij goed presteren (kan in huidige functie tot 2500 bedragen, maar bijvoorbeeld dit jaar niks gekregen)
Laptop: Thinkpad, dient hoofdzakelijk als PC op kantoor, maar niks let je om het thuis mee te nemen
GSM: iPhone / Blackberry (keuze)
Leaseauto*: budget van 500. Ik kies ervoor om het bruto uit te laten betalen.
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 45-50 uur)
Pensioenregeling: volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kostenvergoeding van 13 euro pm, flinke korting op de autoverzekering (ongeacht leeftijd instappen op trede 6 (40% korting) + schadevrije jaren). Gezien mijn leeftijd leverde dit wel aanzienlijk voordeel op :) Het gebruik van de smartphone voor privé levert ook een prima besparing op.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 30 min auto

Maand salaris (bruto): 2800, na salarisronde afgelopen maand 3000

Geen ICT. Maar toch interessant om even te delen hoe het als fiscalist er toe gaat in de advisering. Startfunctie, dus ook vrij weinig te onderhandelen moet ik zeggen. Het salaris maakt wel mooie stappen. Vanaf mijn 3e jaar zit ik waarschijnlijk op 3500 bruto en gaat de leasevergoeding ook omhoog naar 850. Mogelijk dan wel lease omdat dan ook een auto besteld mag worden (ipv pool).

Salaris lijkt prima, maar de werkuren zijn er ook naar...maar goed, dat is het wereldje.

Overigens, de beroepsopleiding wordt natuurlijk volledig door de werkgever betaald. Dat is natuurlijk ook een flinke kostenpost gedurende 3 jaar. En daarnaast veel interne cursussen (verplicht ook). De beroepsopleiding dient wel voorbereid te worden in eigen vrije tijd, kan soms wel tot een dag of 2 van mn weekend kosten (niet volledig uiteraard). Cursus zelf is altijd doordeweeks onder werktijd.

[ Voor 13% gewijzigd door B-Bandit op 05-10-2011 16:18 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• BestTested!
  • Laatst online: 08:21
Ik heb onlangs een nieuw contract getekend en ik dacht: Ik deel het even met jullie :)

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): W.O. Artificial Intelligence
Certificaten: MCTS: Microsoft SharePoint
Werkervaring: 4 jaar
Nieuwe functie: SharePoint Consultant
Vakantiegeld: 8,33 %
Vakantiedagen: 26 (+2 bij jaar niet ziek)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: €750,- per maand ex. brandstof ex btw.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 75/25 %
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 70,- netto onkostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Zuidelijke Nederland
Reistijd: <25 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): €3.300 vast + €500 provisie (schatting)

De provisie-regeling is dusdanig opgezet dat voor ieder facturabel uur ik een gedeelte van de omzet krijg. Daarnaast heb ik een minimale salarisverhoging bedongen van €300,- na 1 jaar.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
The Eagle schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:47:
Kleine zijvraag: weet iemand ergens een overzicht van MBA opleidingen in NL en de bijbehorende kosten? Lijkt me wel interessant namelijk :)
Hier wellicht:
Overzicht MBA opleidingen in Qompas TopDegree

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Shailesh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:05:
Werkgever: Big4
GSM: iPhone / Blackberry (keuze)
Leuk bij Deloitte? Of doen meerdere big4 nu keuzes? :)

• B-Bandit
Throduss schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:30:
[...]

Leuk bij Deloitte? Of doen meerdere big4 nu keuzes? :)
Nope, geen Deloitte. Wist niet eens dat zij keuze hadden, dacht sowieso de iPhone. Die van ons is er nu net mee begonnen. Heeft enige vertraging opgelopen omdat ze wilden wachten op de iPhone 5, 4S in dit geval dus. Maar ik verwacht binnenkort mijn nieuwe tellie dus :) erg benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 05-10-2011 17:36 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Bij Deloitte is het standaard de iPhone idd. Binnen een jaar? weer nieuwe telefoon denk ik. Ze zitten nu alweer een jaar op die krengen.

• B-Bandit
pinodambini schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:38:
Bij Deloitte is het standaard de iPhone idd. Binnen een jaar? weer nieuwe telefoon denk ik. Ze zitten nu alweer een jaar op die krengen.
Voor de iPhone was het leasecontract bij ons praktisch "until dead". 5 jaar heb ik iig al zien rondlopen, dus ik ben ook erg benieuwd hoe lang we moeten doen met die apparaatjes...de Blackberry's vervangen ze hier in principe ook niet tot hij kapot is, dus ik denk dat hetzelfde geldt voor andere smartphone's.

Verwijderd

Shailesh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:05:
Salaris lijkt prima, maar de werkuren zijn er ook naar...maar goed, dat is het wereldje.
Dat verandert wel naarmate je ouder wordt, meer je eigen werk in kunt delen, en dus minder vaak on the shit end of the stick zit :P

• pinodambini
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Shailesh schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:43:
[...]

Voor de iPhone was het leasecontract bij ons praktisch "until dead". 5 jaar heb ik iig al zien rondlopen, dus ik ben ook erg benieuwd hoe lang we moeten doen met die apparaatjes...de Blackberry's vervangen ze hier in principe ook niet tot hij kapot is, dus ik denk dat hetzelfde geldt voor andere smartphone's.
De Sony Xperia's waren na 2 jaar vervangen voor de iPhones. Denk dat het met dit hetzelfde zal zijn. Meer dan 2 jaar wil je zoiets toch niet gebruiken.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Blijkt toch steeds maar weer dat WO-ers over het algemeen het zeer goed doen als starters op de arbeidsmarkt. Als ik zo de lijstjes van Shailesh en Besttested zie ben ik behoorlijk onder de indruk. Een flink leasebudget, de nieuwste telefoons en ook nog een salaris van rond de 3k (afhankelijk van leeftijd). Doen jullie goed! :)
Ben zelf ook een WO-er en werk bij een gemeente. Het salaris is prima en zal nog een aantal jaren stijgen tot bijna 4k, maar een lease auto en telefoon zit er voor mij niet in. Heb dan weer wel een stabiele positie, want als je eenmaal een vast dienstverband hebt bij de overheid zit je goed ;)

• B-Bandit
Mr_Size schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:43:
Blijkt toch steeds maar weer dat WO-ers over het algemeen het zeer goed doen als starters op de arbeidsmarkt. Als ik zo de lijstjes van Shailesh en Besttested zie ben ik behoorlijk onder de indruk. Een flink leasebudget, de nieuwste telefoons en ook nog een salaris van rond de 3k (afhankelijk van leeftijd). Doen jullie goed! :)
Ben zelf ook een WO-er en werk bij een gemeente. Het salaris is prima en zal nog een aantal jaren stijgen tot bijna 4k, maar een lease auto en telefoon zit er voor mij niet in. Heb dan weer wel een stabiele positie, want als je eenmaal een vast dienstverband hebt bij de overheid zit je goed ;)
Denk dat je WO-ers niet over 1 kam kan scheren. Ik heb zelf fiscaal recht gestudeerd, en daarvan is bekend dat het (na arts en tandarts) een van de hoogste (start)salarissen biedt. Daarnaast zit ik zelf ook bij een groot advieskantoor, dat betaalt nou eenmaal veel (vooral als starter), maar de werkdruk is er ook naar.

Daarentegen trekt werken bij de overheid (niet gemeente, maar echt het Ministerie van Financiën) mij bijvoorbeeld ook wel. Maar ik ben er inderdaad bekend mee dat je eigenlijk met 4500 het plafond al hebt bereikt, en daar zit ik over 2 jaar al op in mijn huidige baan. Nou is geld niet alles, maar toch.

Desondanks mag ik zeker niet klagen. Vind het zelf ook erg jammer dat het vraag en aanbod de markt zo oneerlijk verdeeld. Genoeg WO-ers die niet zo royaal beginnen en stijgen.

• Mr_Size
Shailesh schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:50:
Denk dat je WO-ers niet over 1 kam kan scheren. Ik heb zelf fiscaal recht gestudeerd, en daarvan is bekend dat het (na arts en tandarts) een van de hoogste (start)salarissen biedt. Daarnaast zit ik zelf ook bij een groot advieskantoor, dat betaalt nou eenmaal veel (vooral als starter), maar de werkdruk is er ook naar.

Daarentegen trekt werken bij de overheid (niet gemeente, maar echt het Ministerie van Financiën) mij bijvoorbeeld ook wel. Maar ik ben er inderdaad bekend mee dat je eigenlijk met 4500 het plafond al hebt bereikt, en daar zit ik over 2 jaar al op in mijn huidige baan. Nou is geld niet alles, maar toch.

Desondanks mag ik zeker niet klagen. Vind het zelf ook erg jammer dat het vraag en aanbod de markt zo oneerlijk verdeeld. Genoeg WO-ers die niet zo royaal beginnen en stijgen.
Nee, zat er nog aan te denken om een nuance in mijn post te zetten dat het natuurlijk niet voor alle WO-ers geldt ;) Je hebt natuurlijk gelijk, het is niet alleen maar hosanna als je WO-er bent. Het hangt er inderdaad ook vanaf in welke sector je een baan zoekt/vindt/krijgt.
Mijn vrouw is afgestudeerd WO-er, maar zit werkloos thuis. Zij moet een baan zien te vinden in de GZ zorg sector en in die sector wordt veel bezuinigd en is er heel veel aanbod van arbeidskrachten. Het is heel moeilijk om daar tussen te komen, want op vacatures wordt massaal gereageerd. Starters maken hier heel weinig kans, want er zijn vaak meer ervaren mensen die sneller in aanmerking komen.

Het valt me echter wel op dat veel WO-ers die hier hun lijstje posten er best wel warmpjes bij zitten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 07-10-2011 10:10 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

De WO'ers die er minder warmpjes bij zitten posten gewoon niet.Maar blijkbaar hebben de er-wel-warmpjes-bijzittende WO'ers het niet te druk met werken om hier te posten :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:24
Mr_Size schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:43:
Blijkt toch steeds maar weer dat WO-ers over het algemeen het zeer goed doen als starters op de arbeidsmarkt.
Het hangt van het bedrijf en de functie af.

Er zijn bedrijven met aparte salarisgroepen voor schoolverlaters van het HBO en het WO. Dat zie je vaak in de meer traditionele CAO's. Banken, industrie, overheid en semi-overheid.
Dan zijn er nog bedrijven en functies waar je zonder WO niet binnen komt. Denk aan de strategische consultancy etc.
Maar in heel veel gevallen begint een IT-er van het WO in een functie waarvoor je "HBO of WO" nodig hebt. Bij veel bedrijven (waaronder de meeste detacheerders) kom je in hetzelfde functiehuis en dezelgfde salarisgroep terecht.
"zit je goed" --> wel als stabiliteit voor jou belangrijk is :)

Overigens vind ik een salaris van 4k geen fantastisch eindpunt. Ik hoop dat je voordat het einde van je schaal in zicht komt al bent overgestapt naar een andere functie in een hogere schaal. Ik ben in ieder geval niet geneigd om voor 4k ergens in loondienst te gaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 07-10-2011 10:32 ]

• Mr_Size
t_captain schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Het hangt van het bedrijf en de functie af.

Er zijn bedrijven met aparte salarisgroepen voor schoolverlaters van het HBO en het WO. Dat zie je vaak in de meer traditionele CAO's. Banken, industrie, overheid en semi-overheid.
Dan zijn er nog bedrijven en functies waar je zonder WO niet binnen komt. Denk aan de strategische consultancy etc.
Maar in heel veel gevallen begint een IT-er van het WO in een functie waarvoor je "HBO of WO" nodig hebt. Bij veel bedrijven (waaronder de meeste detacheerders) kom je in hetzelfde functiehuis en dezelgfde salarisgroep terecht.

"zit je goed" --> wel als stabiliteit voor jou belangrijk is :)
Het hangt idd van meerdere factoren af, daar ben ik me ook van bewust. En voor wie is stabiliteit nou niet belangrijk? ;)

• t_captain
Mr_Size schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Het hangt idd van meerdere factoren af, daar ben ik me ook van bewust. En voor wie is stabiliteit nou niet belangrijk? ;)
Voor de een meer dan de ander. Hangt van je persoon af en van je omstandigheden.

Zelf vind ik het wel leuk om regelmatig iets nieuws te doen. Ik zou niet gelukkig worden als ik heel lang in dezelfde organisatie zou moeten blijven, tenminste als de organisatie dan ook nog eens statisch is en de functie intern gericht.

• Mr_Size
t_captain schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:09:
Voor de een meer dan de ander. Hangt van je persoon af en van je omstandigheden.

Zelf vind ik het wel leuk om regelmatig iets nieuws te doen. Ik zou niet gelukkig worden als ik heel lang in dezelfde organisatie zou moeten blijven, tenminste als de organisatie dan ook nog eens statisch is en de functie intern gericht.
Je hebt zeker een punt. Ik zie mezelf ook niet 40 jaar hetzelfde werk doen voor dezelfde werkgever.. Maar zoals je al aangeeft zijn de omstandigheden er voor mij naar dat stabiliteit nu wel belangrijk is voor mij. Zoals ik hierboven vertelde heb ik een vrouw die momenteel werkloos thuis zit. We wonen weliswaar niet zo groot, dus geen exorbitante woonlasten, maar 2 mensen onderhouden is toch wel pittig. Ik vind het dan wel een prettig idee dat ik een stabiele werksituatie heb :) En verder heb ik het momenteel gewoon naar m'n zin en is er genoeg te doen, dus ik zit voorlopig goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 07-10-2011 11:21 ]

• Seraphin
  • Laatst online: 07-11 16:53

Seraphin

Meep?

Mr_Size schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Het valt me echter wel op dat veel WO-ers die hier hun lijstje posten er best wel warmpjes bij zitten :)
Denk idd dat er best wat WO-ers zijn met een meer bescheiden salaris, en die wellicht wat minder geneigd zijn om hier te posten. Dit forum geeft denk ik ook geen representatief beeld van alle WO-ers; het blijft toch een tech-forum met relatief veel mannen / ICT-ers / bedrijfskundigen etc.

De vrouwen met een (WO-)baan in de verpleging / zorg / maatschappelijk werk zullen hier wat minder posten ;)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Mr_Size
Seraphin schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:21:
De vrouwen met een (WO-)baan in de verpleging / zorg / maatschappelijk werk zullen hier wat minder posten ;)
Zit ook wat in ja, hahah.

Ik bedoelde eigenlijk voornamelijk aan te geven dat de meeste WO-ers die hier posten vrij goed terecht komen in het begin van hun carrière. Voor de MBO-ers en HBO-ers die hier posten geldt dit volgens mij in mindere mate, er komen af en toe echt schrijnende gevallen langs. Blader maar eens wat pagina's terug en dan zul je er een aantal tegen komen.
Maar ook hier geldt natuurlijk dat dit lang niet voor elke MBO/HBO-er het geval is. Vele posters hebben het ook goed voor elkaar namelijk.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ook wat de IT posts betreft krijg je hier echt geen goed beeld van de arbeidsmarkt hoor. Over het algemeen posten mensen hier bijna alleen als of heel tevreden zijn of heel erg ontevreden.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het is natuurlijk ook tweaker-mentaliteit informatie te verzamelen en goed uit te zoeken. Dus wat dat betreft ergens ook logisch dat mensen hier er redelijk goed voor staan.

Ze weten wat ze waard zijn, en waar/wie bereid is dat te betalen.

• Abom
  • Laatst online: 06-11 04:13
Mr_Size schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Zit ook wat in ja, hahah.

Ik bedoelde eigenlijk voornamelijk aan te geven dat de meeste WO-ers die hier posten vrij goed terecht komen in het begin van hun carrière. Voor de MBO-ers en HBO-ers die hier posten geldt dit volgens mij in mindere mate, er komen af en toe echt schrijnende gevallen langs. Blader maar eens wat pagina's terug en dan zul je er een aantal tegen komen.
Maar ook hier geldt natuurlijk dat dit lang niet voor elke MBO/HBO-er het geval is. Vele posters hebben het ook goed voor elkaar namelijk.
Ik zie ook regelmatig beginnende HBO'ers voorbij komen met €2500,-. Ik vind dat een heel goed start salaris. Ik vind het belachelijk wat sommige startende HBO'ers, zonder zinnige ervaring, durven te eisen aan salaris (en lease auto).
Voor MBO'ers geldt dat zij vaak op jongere leeftijd beginnen met werken en het vooral van praktijk ervaring moeten hebben, dan is het niet zo vreemd om te beginnen met €1300,-.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stoffel schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:29:
Ook wat de IT posts betreft krijg je hier echt geen goed beeld van de arbeidsmarkt hoor. Over het algemeen posten mensen hier bijna alleen als of heel tevreden zijn of heel erg ontevreden.
Dat denk ik ook.

Ik werk zelf ook bij een werkgever die voor de instromers van het hoger onderwijs een onderscheid aanbrengt voor HBO'ers en WO'ers (circa 350 euro bruto). De HBO'ers krijgen zo'n 2600 euro bruto, de WO'ers net geen 3000, maar wat wij binnen halen is wel de bovenste 25%.

En vervolgens zie je dat daarvan ook weer 25% echt doorstroomt. Volgens mij blijft voor hoogopgeleiden tot je 40e je leeftijd x 100 echt wel een mooie vuistregel en alleen voor wat er echt bovenuit steekt zijn de hogere salarissen (of de mensen die in de offshoring ed zitten, of die 60 uur p/w werken).

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Deleted

[ Voor 98% gewijzigd door ZGaro op 07-10-2011 13:24 ]

• Xanaroth
Wat ook nuttig kan zijn, om dat soort discussies wat meer te helpen, is niet alleen salaris te noemen maar ook schaalniveau (hoeveel procent van max zit je). Iets wat ik best mis en lastig maakt inschattingen te doen.

Zo kan je na onderhandelen misschien wel op 3k zitten, maar als je dan gelijk aan 100% van de functie zit is dat je max en geen verdere mogelijkheden tot groei.

Terwijl degene die op 2k begint misschien wel een 80% is en junior niveau, en dus naar 100% kan groeien en 1-2 schalen omhoog en zodoende eindigen op 3.5-4k zonder van functie te veranderen en daardoor beter af zijn dan degene die direct 3k krijgt.

• Hinotori
  • Laatst online: 05-08 14:36
ZieMaar! schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
En vervolgens zie je dat daarvan ook weer 25% echt doorstroomt. Volgens mij blijft voor hoogopgeleiden tot je 40e je leeftijd x 100 echt wel een mooie vuistregel en alleen voor wat er echt bovenuit steekt zijn de hogere salarissen (of de mensen die in de offshoring ed zitten, of die 60 uur p/w werken).
Grappig dat de vuistregel van leeftijd x 100 al een paar jaar op tweakers langskomt. Effectief betekent dit dat, gezien de inflatie, er gemiddeld steeds minder betaald hoeft te worden voor hetzelfde werk...

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Guillome op 09-10-2011 19:48 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hinotori schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:43:
[...]

Grappig dat de vuistregel van leeftijd x 100 al een paar jaar op tweakers langskomt. Effectief betekent dit dat, gezien de inflatie, er gemiddeld steeds minder betaald hoeft te worden voor hetzelfde werk...
En daarnaast klopt die regel in mijn bedrijfstak (detachering, HBO+ niveau, in mijn geval bouwkunde) echt voor geen meter. Dat zou betekenen dat ik bijna 1000 euro "teveel" verdien. Je kan dan misschien bij de "beste" horen, maar dan is het verschil nog steeds niet zo groot. Je leeftijd keer 1150/1200 lijkt me realistischer..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Xanaroth
Maar er is ook een verschil tussen gemiddeld en de rest, kleine reality check (salarissen hier zijn vaak wat aan de hoge kant, dus zijn wat dingen die uit het zicht verloren gaan).

Modaal inkomen is iets van 33k
Gemiddeld inkomen is iets van 22k

Leeftijdx100 is gewoon een goed salaris voor starters. Dan zit je rond 28 namelijk al boven modaal (33.6k) , oftewel een heerlijk luxe leventje. Je kan dus beter stellen dat het een te hoge schatting is, aangezien de meeste mensen dat niveau van inkomen nooit zullen halen in hun gehele carriere.

Wees dus blij dat je daarboven zit, het merendeel van nederland moet met minder dan wat jij krijgt een gezin onderhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Xanaroth op 07-10-2011 16:02 ]

• Chaoss
  • Laatst online: 11:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah inflatiecorrectie, "vroeger" hadden wij vanuit de CAO jaarlijks een kleine bijstelling, soms 1,5% soms 3% niet veel, maar wel een "goed gevoel" dat je loon verhoudingsgewijs gelijk bleef met je bestaande uitgaven, sinds de crisis hebben wij al 3 jaar geen inflatie correctie gehad... natuurlijk best begrijpelijk eengezien de branche waarin ik werkzaam ben in een ontzettend slechte positie zit. msar je gaat dat na een paar jaar toch wel merken.

Nu heb ik het geluk dat ik door hard werken etc 2x een kleine loonsverhoging heb gehad (10% per keer) maar ik heb collega's die nu al een paar jaren voor hetzelfde loon werken zonder CAO correctie en dat is toch wel lullig als alles om je heen duurder wordt.

Then again ik ben ook allang blij dat ik nog werk heb en niet samen met die andere 40% man van ons bedrijf op straat ben gezet vorig jaar...

En ik blijf ook altijd sterk het gevoel hebben dat er ook geologisch aardig verschil in lonen kan zitten... "wij" verdienen hier in Friesland volgens mij procentueel minder dan in bv de randstad... staat wel tegenover dan bepaalde vaste lasten wel iets lager zijn en huisvesting natuurlijk fors goedkoper is.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 07-10-2011 16:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
PaT schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

En daarnaast klopt die regel in mijn bedrijfstak (detachering, HBO+ niveau, in mijn geval bouwkunde) echt voor geen meter. Dat zou betekenen dat ik bijna 1000 euro "teveel" verdien. Je kan dan misschien bij de "beste" horen, maar dan is het verschil nog steeds niet zo groot. Je leeftijd keer 1150/1200 lijkt me realistischer..
Ik zit er ook dik boven, maar als je door je wimpers zoekt naar de rode draad, lijkt dat em voor de hoogopgeleiden toch wel te zijn.
Myrdreon schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:49:
Wat ook nuttig kan zijn, om dat soort discussies wat meer te helpen, is niet alleen salaris te noemen maar ook schaalniveau (hoeveel procent van max zit je). Iets wat ik best mis en lastig maakt inschattingen te doen.

Zo kan je na onderhandelen misschien wel op 3k zitten, maar als je dan gelijk aan 100% van de functie zit is dat je max en geen verdere mogelijkheden tot groei.

Terwijl degene die op 2k begint misschien wel een 80% is en junior niveau, en dus naar 100% kan groeien en 1-2 schalen omhoog en zodoende eindigen op 3.5-4k zonder van functie te veranderen en daardoor beter af zijn dan degene die direct 3k krijgt.
Je hebt op zich een punt, maar 't overzicht wordt er niet beter op, da's een nadeel. In mijn aanbod (wat ik een paar posts eerder neerzette) is het aanbod van 3500 helemaal onderin de schaal, zonder de onderhandelingen. De doorgroei in die schaal loopt tot 5200 (ofzo) en bij fatsoenlijk presteren is dat gat in een jaar of 5 tot 7 prima te dichten. Maar then again, hoe houden we zoiets overzichtelijk? Het blijft altijd lastig om salarissen goed te kunnen vergelijken...

Ik denk dat je gewoon in gedachten moet houden dat alleen de wat hogere bedragen (of de hele lage) te vinden zijn.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 13:59
Ik heb weer een update :)

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MAVO, ben bezig met Informatica @ open universiteit
Werkervaring: 5 jaar huidige werkgever, kleine 2 jaar overige werkgever/stages/etc
Werkgever: Middelgroot aannemingsbedrijf
Huidige functie: IT Consulent / Systeem-&Netwerkbeheer / Applicatieontwikkelaar

Vakantiedagen: 25 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: af en toe })
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40h
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen officiele
Regio: West-Brabant
Reistijd: 30min op de brommer, 20min met de auto

Maand salaris (bruto): 2600 per 4 weken (2816 per maand omgerekend)

[ Voor 8% gewijzigd door Keiichi op 07-10-2011 18:57 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-11 10:51
In juni ben ik afgestuurd in Rotterdam met de opleiding Mediatechnologie. Dit is een HBO opleiding.
Op dit moment ben ik aan het solliciteren voor een functie als front-end developer. Ik heb 0 jaar werkervaring. Ik heb dan mijn 4 half jaar stages niet meegerekend.

Wat zou ik als salaris kunnen verwachten voor 40 uur in de week.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

erwin85 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:32:
In juni ben ik afgestuurd in Rotterdam met de opleiding Mediatechnologie. Dit is een HBO opleiding.
Op dit moment ben ik aan het solliciteren voor een functie als front-end developer. Ik heb 0 jaar werkervaring. Ik heb dan mijn 4 half jaar stages niet meegerekend.

Wat zou ik als salaris kunnen verwachten voor 40 uur in de week.
http://www.intermediair.n...s/9650/salariskompas.html succes :)
En volgende keer graag zelf zoeken, tis dat het weekend is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xanaroth
The Eagle schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

http://www.intermediair.n...s/9650/salariskompas.html succes :)
En volgende keer graag zelf zoeken, tis dat het weekend is :P
Die is.. niet echt geloofwaardig. Anders zou ik met mn huidige baan (zit bovengemiddeld) nog steeds 1000-1500 te weinig verdienen.

Verwijderd

Na 10+ jaar in de IT-retail (B2B en consumer) te hebben gewerkt (4 jaar als Assistant-Manager, 3 verschillende bedrijven) had ik er deze zomer genoeg van. Toevallig had ik een klant die ik hielp tijdens mijn opzegperiode die wel iets zag in mijn (praktische) IT-kennis & hij vroeg mij van toch maar eens te solliciteren op een jobdag. Na een tweetal uur testen gehad te hebben kreeg ik de volgende maandag een telefoontje & vrijdag was men eerste dag ;).

Mijn jaren ervaring (had 6 jaar ook als pc-reparateur gewerkt bij het tweede bedrijf) telden mee voor mijn loonaanbod, wat wel mooi meegenomen is daar ik geen diploma middelbaar onderwijs (België ;) ) heb. (ben op men 19e beginnen werken).

Mijn IT-kennis slaagt vooral op Hardware & Software (en de samenwerking daartussen), maar heb nu (noodzakelijkerwijs ;) ) al heel waat bijgeleerd over netwerken & netwerkbeheer (daarvoor enkel wat lannetjes & wifi netwerkjes geinstalleerd/gerepareerd ;) )

Leeftijd: 29
Opleiding(en): geen noemenswaardige
Certificaten: geen noemenswaardige
Werkervaring: 10+ (IT-retail, waarvan ook 6 jaar al IT-support customers)
Werkgever: Digipolis Antwerpen
Huidige functie: 1st/2nd line support

Vakantiegeld: 92% maandloon
Vakantiedagen: 40+
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: ja
GSM: ja (30 min gratis bellen in privetijd + 500mb surfen)
Leaseauto*: neen
Werkweek: 5 dagen /37u
Pensioenregeling: groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziekteverzekering, mogelijkheid op bonussen bij evaluaties, kortingen bij aankoop bepaalde producten, gratis openbaar vervoer, evt fietsvergoeding (niet cumuleerbaar met ov), maaltijdcheques +/- 160€/maand (+/- 6€ / dag waarvan <1€ zelf betaald)
Land: België
Regio: Antwerpen
Reistijd**: 30-45 minuten met O.V.

Maand salaris (bruto): 2125 (2270 na 1 jaar)

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:17
Even een update:

Huidige werkgever:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Niv 3 medewerker beheer, Niv 4 Particulier Digitaal rechercheur
Certificaten: ITIL, 3x Windows 7 (70-680,-685,-686) Windows xp (72-271) , CCNA 1&2 (deze 6 jaar geleden gehaald op mijn Niv 3 opleiding).
Werkervaring: 3 ( 1j Stage 3j Parttime, 1j Fulltime)
Werkgever: - Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk (1ste en 2de lijns)

Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 25
Laptop: Nee
GSM: Nee, ( Kosten decl ).
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja (geen idee hoe deze precies in elkaar steekt)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studieregeling
Regio: Gelderland
Reistijd : 80 minuten

Maand salaris (bruto): € 1700

Nieuwe werkgever per 1 november:
Opleiding(en): MBO Niv 3 medewerker beheer, Niv 4 Particulier Digitaal rechercheur
Certificaten: ITIL, 3x Windows 7 (70-680,-685,-686) Windows xp (72-271) , CCNA 1&2 (deze 6 jaar geleden gehaald op mijn Niv 3 opleiding).

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (geen idee hoeveel procent)
Pensioenregeling: 100% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studieregeling, 79,50 netto onkostenvergoeding

Maand salaris (bruto): € 1900

Kan gelijk beginnen met mijn MCITP:EA. Op het moment dat ik deze gehaald heb kom ik in aanmerking voor een lease auto. Al met al een erg goede stap en ben dan ook erg tevreden hiermee.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-11 10:51
Myrdreon schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:56:
[...]

Die is.. niet echt geloofwaardig. Anders zou ik met mn huidige baan (zit bovengemiddeld) nog steeds 1000-1500 te weinig verdienen.
sorry maar dat geloof ik ook niet echt. Dit zou betekenen dat ik € 2926 zou verdienen. Ik zat zelf rond de 1900 2000 euro te denken.

• HellRaver
  • Laatst online: 13-10-2024

HellRaver

Da wask nie da was die neger!

ICND1 + ICND2 (Samen CCNA) gelden voor jou niet...

Ten eerste omdat scholen niet over door Cisco opgeleide docenten beschikken (zoals bijvoorbeeld Global Knowledge) en omdat scholen niet door Cisco erkend worden als examenlocatie.

Ten tweede vervalt CCNA na 3 jaar tenzij je een update doet of verder gaat als CCNP

m.a.w. Je bent niet CCNA gecertificeerd en mag helemaal opnieuw beginnen ;)
Michaelg schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:24:
Even een update:

Huidige werkgever:

Vakantiedagen: 25
Pensioenregeling: Ja (geen idee hoe deze precies in elkaar steekt)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studieregeling

Maand salaris (bruto): € 1700

Nieuwe werkgever per 1 november:

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (geen idee hoeveel procent)
Pensioenregeling: 100% werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studieregeling, 79,50 netto onkostenvergoeding

Maand salaris (bruto): € 1900

Kan gelijk beginnen met mijn MCITP:EA. Op het moment dat ik deze gehaald heb kom ik in aanmerking voor een lease auto. Al met al een erg goede stap en ben dan ook erg tevreden hiermee.

Ik zeg maar zo: Zeg maar niks!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

HellRaver schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:23:
ICND1 + ICND2 (Samen CCNA) gelden voor jou niet...

Ten eerste omdat scholen niet over door Cisco opgeleide docenten beschikken (zoals bijvoorbeeld Global Knowledge) en omdat scholen niet door Cisco erkend worden als examenlocatie.

Ten tweede vervalt CCNA na 3 jaar tenzij je een update doet of verder gaat als CCNP

m.a.w. Je bent niet CCNA gecertificeerd en mag helemaal opnieuw beginnen ;)

[...]
Klopt wat je zegt, maar je kunt het wel gebruiken om kennis aan te tonen.
Die school-CCNA's zijn toch meer om kennis aan te tonen, het zijn geen industrie certificaten.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• loewie1984
Ik ben benieuwd naar jullie mening, op dit moment ben ik niet tevreden over mijn AV evenals de manier waarop mijn werkgever op dit moment met zijn mensen omgaat. Zonder daar al te veel over uit te wijden, wil ik graag een gesprek aangaan met mijn manager.

Aangezien mij bij zo'n gesprek en in de aanloop daarnaartoe duizend-en-een dingen te binnen schieten, geef ik zelf de voorkeur om netjes alles puntsgewijs uit te werken op papier. En daar zit dan ook mijn vraag, zou je een brief of notitie meenemen in de besprekingen, of knallen jullie uit je hoofd wat je kwijt wil en dat is het dan?

Ik heb zelf altijd dat ik in the-spur-of-the-moment soms cruciale argumenten vergeet mee te nemen in mijn gesprek en wil dit graag voorkomen. Dus brief/notitie done of not done?

discogs

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Het is niet verkeerd om je voor te bereiden en op papier te hebben wat je wil vragen/zeggen/aankondigen.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Ik neem altijd een notitieblokje mee, waar wat steekwoorden/vragen op staan. Sommige mensen moeten daar misschien aan wennen, maar vaak schrijf ik tijdens een gesprek/vergadering ook wat steekwoorden op waar ik later nog op terug wil komen, zonder de ander te onderbreken.

Sommige mensen moeten daar misschien aan wennen, maar dat interesseert mij persoonlijk niet. Belangrijker is dat ik mijn huiswerk gedaan heb en me degelijk heb voorbereid. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-11 23:35
Weet iemand misschien een aantal ICT bedrijven in regio Drenthe, Groningen, Overijssel (tot max Zwolle) waar ik met MBO niv 3 aan de slag kan? heb +- 3,5 jaar werkervaring op gebied van skilled Servicedesk, Werkplekbeheer functies. Zoek namelijk een full time baantje naast het afronden van mijn MBO niv4 die ik in de avonduren volg.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 10-10-2011 13:55 ]

• Keiichi
Keiichi schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:55:
Opleiding(en): MAVO, ben bezig met Informatica @ open universiteit
Werkervaring: 5 jaar huidige werkgever, kleine 2 jaar overige werkgever/stages/etc
Werkgever: Middelgroot aannemingsbedrijf
Huidige functie: IT Consulent / Systeem-&Netwerkbeheer / Applicatieontwikkelaar

Vakantiedagen: 25 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: af en toe })
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40h
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen officiele
Regio: West-Brabant
Reistijd: 30min op de brommer, 20min met de auto

Maand salaris (bruto): 2600 per 4 weken (2816 per maand omgerekend)
Het bleek maar 2400 per 4 weken te zijn, communicatievautje :( :(

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Maar? Voor iemand zonder diploma? Ik vind het best netjes :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Keiichi
Guillome schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:08:
Maar? Voor iemand zonder diploma? Ik vind het best netjes :)
Maar ik heb ook helemaal niets extra's. Geen pensioen die mee betaald word, geen auto(tje), geen 13de maand. De meeste andere hier hebben wel ergens een extratje zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Keiichi op 10-10-2011 12:13 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 15:15

Wimo.

Shake and Bake!

Keiichi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:12:
[...]

Maar ik heb ook helemaal niets extra's. Geen pensioen die mee betaald word, geen auto(tje), geen 13de maand. De meeste andere hier hebben wel ergens een extratje zitten.
Ik zit 400 euro lager, wel auto en HBO. Ter vergelijking.. ook niet echt super dus :)

• Keiichi
Wimo. schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:15:
[...]

Ik zit 400 euro lager, wel auto en HBO. Ter vergelijking.. ook niet echt super dus :)
Ik verkoop me eigen gewoon kut :P Daar zou ik nog eens een lesje in moeten leren. Ik heb bij onderhandeling 2600 a 2700 opgenoemd als marktcomform per maand. 2600/maand = 2400/4weken was de interpretatie. Dus ik moest gewoon 2800 a 3000 opnoemen, dan was het beter voor mij geweest O-)

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Haha, ik zie mezelf al zitten! Brrrrmm... In m'n colbertje met laptop 25 kilometer op de Zündapp!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Wceend
  • Laatst online: 23-10 14:03
[...]

zit zelf ook in de bouw dus ook 4 weken verloning en denk zelf dat je wel wat meer had mogen vragen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

msmeenge schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:41:
Weet iemand misschien een aantal ICT bedrijven in regio Drenthe, Groningen, Overijssel (tot max Zwolle) waar ik met MBO niv 3 aan de slag kan? heb +- 3,5 jaar werkervaring op gebied van skilled Servicedesk, Werkplekbeheer functies. Zoek namelijk een baantje naast het afronden van mijn MBO niv4 in de avonduren.
Overijssel wens ik je veel succes mee, ik ben al een aantal jaar op zoek (ook met MBO3) zonder succes.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Keiichi
Wceend schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

zit zelf ook in de bouw dus ook 4 weken verloning en denk zelf dat je wel wat meer had mogen vragen.
Het begint zo wel tegenstrijdig te worden volgens de een verdien ik zeker genoeg en volgens de ander niet helemaal.

Ik heb sowieso gemerkt met loonindicaties afgeven dat het hetzelfde lijkt te werken als je op een huis gaat bieden. Standaard word er 10% onder de vraagprijs gezeten :P

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Raven schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Overijssel wens ik je veel succes mee, ik ben al een aantal jaar op zoek (ook met MBO3) zonder succes.
Ja maar jouw omstandigheden zijn ff anders he...

offtopic:
[quote]Keiichi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:
-edit- te snel
[/quote]
Ja, eerst stiekum een reactie er tussen fietsen en daarna op mijn reactie reageren omdat je dacht dat ik op jou reageerde? :P

[ Voor 102% gewijzigd door Motrax op 10-10-2011 13:02 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Keiichi
-edit- te snel

[ Voor 94% gewijzigd door Keiichi op 10-10-2011 12:56 ]

• Jeroen V
  • Laatst online: 03-11 14:39

Jeroen V

yadda yadda yadda

Uhmmm.. ik zou die 13 adv dagen niet 'niets' willen noemen.....

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En 3000 voor iemand zonder diploma`s? Dat lijkt me echt hoog gegrepen. Ik werd in ieder geval gek aangekeken toen ik noemde dat dat markt comfort was voor een HBO webdeveloper met 5 jaar ervaring. Laat staan MBO, laat staan géén

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-11 23:35
Motrax schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Ja maar jouw omstandigheden zijn ff anders he...

offtopic:
[quote]Keiichi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:
-edit- te snel
[/quote]
Ja, eerst stiekum een reactie er tussen fietsen en daarna op mijn reactie reageren omdat je dacht dat ik op jou reageerde? :P
wat is er anders aan zijn omstandigheden?

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Opleiding(en):HBO
Certificaten:CCIE en nog veel andere
Werkervaring:10+ jaar
Werkgever: service provider
Huidige functie: Netwerk architect

Vakantiegeld: na
Vakantiedagen: 27 +13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 8% winstuitkering
GSM:ja ook voor prive
Leaseauto*: nee
Werkweek:40h
Pensioenregeling:goed pensioen (schijnt)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor internet, kleding en studie
Regio:zuid holland
Reistijd**: 10min

Maand salaris (bruto): 6950

[ Voor 48% gewijzigd door Justin_Time op 10-10-2011 14:13 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Zo'n salaris, en dan niet kunnen quoten >:)

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Jeroen V schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:12:
[...]

Zo'n salaris, en dan niet kunnen quoten >:)
Gare ipad

[ Voor 3% gewijzigd door Justin_Time op 10-10-2011 14:14 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Heb jij zo'n gespecialiseerde kennis? Of is er iets anders wat toch wel dit riante loon verklaard?

I'll do what I can, but expect very little.

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
4bit schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:31:
Heb jij zo'n gespecialiseerde kennis? Of is er iets anders wat toch wel dit riante loon verklaard?
Ik denk dat dat komt door de titel CCIE.
Een stukje van de Cisco site:

Cisco Certified Internetwork Expert (CCIE®) is the highest level of technical networking certification offered by Cisco.

In dit geval is alleen Cisco Certified Architect (CCA) hoger, maar ik neem aan dat je voor beide, erg veel moet weten en daar is je salaris ook naar. :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Mole op 10-10-2011 14:43 ]

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Zou goed kunnen. Maar vond het zelfs voor iemand met veel specialisatie nog steeds een zeer hoog loon.
Van de meeste mensen die toch al zeer sterk zijn in hun gebied verdienen ze meestal "maar" tussen de 4000-5000 euro, en die zijn vaak ook nog enkele jaren ouder. Dit is al veel meer het loon van een manager.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Justin_Time schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:10:
Opleiding(en):HBO
Certificaten:CCIE en nog veel andere
Werkervaring:10+ jaar
Werkgever: service provider
Huidige functie: Netwerk architect

Vakantiegeld: na
Vakantiedagen: 27 +13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 8% winstuitkering
GSM:ja ook voor prive
Leaseauto*: nee
Werkweek:40h
Pensioenregeling:goed pensioen (schijnt)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor internet, kleding en studie
Regio:zuid holland
Reistijd**: 10min

Maand salaris (bruto): 6950
Ik ben benieuwd; ben je nu ergens anders begonnen?

Het is overigens mooi om te zien hoe het salaris is gegroeid over de topics heen. Goed bezig!

Verwijderd

ff een kort vraagje over salarischeckers in het algemeen. Ik heb namelijk onlangs een aanbod gekregen en deze uiteraard langs de diverse checkers gehaald, echter zit er tussen de diverse checkers erg veel verschil (zo zou ik volgens intermediair 2900 moeten vragen als starter met weinig ervaring :? ) terwijl loonwijzer(.nl) met een vergelijkbare invulling op 2500 uitkomt. zijn deze een beetje accuraat of wat?

• t_captain
Salarischeckers zijn onzin :)

Wat een gangbaar salaris is voor iemand met weinig werkervaring, hangt vooral van twee zaken af:
- het bedrijf waar je gaat werken (de meesten hebben een min of meer vast bedrag voor starters, maar er zitten aanzienlijke verschillen in de hoogte van dat bedrag tussen werkgevers)
- of je een HBO of een WO opleiding hebt afgerond (bij sommige werkgevers een heel verschil, bij andere niet)

• ZGaro
Opleiding(en): MBO
Certificaten: CCNA, (bezig met CCNP), MCITP, VMware
Werkervaring: 5 jaar
Huidige functie: networking

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: ja
Leaseauto*: ja (800 ex brandstof)
Werkweek:40
Pensioenregeling:50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Landelijk
Reistijd**: Afhankelijk van klant, gemiddeld 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 4050

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 22:17

epic_gram

undercover moderator

jeetje, ik ga denk ik ook maar iets in de nerwerken doen :o

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
Voor iemand met een MBO opleiding en 5 jaar ervaring is 4000 euro bruto helemaal niet slecht...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• MuadD1b
  • Laatst online: 05-11 12:43
Erg leuk om te zien hoe sommigen hun salaris uit de lucht grijpen.
Misschien leuk om te verplichten om in dit topic een scan van een recente salarisspecificatie bij te voegen. Dan valt meteen de helft af :)

Moet je eens kijken hoe vaak je hier mensen ziet van midden 20 met een MBO papiertje, een paar jaar ervaring maar wel een salaris van €4000+
Sure...sure... ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 12:10

André

Analytics dude

MuadD1b schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:25:
Misschien leuk om te verplichten om in dit topic een scan van een recente salarisspecificatie bij te voegen. Dan valt meteen de helft af :)

Moet je eens kijken hoe vaak je hier mensen ziet van midden 20 met een MBO papiertje, een paar jaar ervaring maar wel een salaris van €4000+
Sure...sure... ;)
Afgunst? Als je op het juiste moment bij het juiste bedrijf zit en de juiste kansen pakt vind ik dit niet zo heel raar hoor.

Verwijderd

MuadD1b schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:25:
Ik vind de voorbijkomende salarissen hier juist consistent erg laag. Voor een salaris tussen de 2000 en 3000 euro kun je in de randstad niet eens leven(lees wonen).

Vergelijk de hier geposte salarissen maar eens met Scandinavie, Zuid Duitsland, Zwitserland of het pre-crisis USA. Er wordt in Nederland echt niet best betaald.

• ZGaro
André schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:31:
[...]

Afgunst? Als je op het juiste moment bij het juiste bedrijf zit en de juiste kansen pakt vind ik dit niet zo heel raar hoor.
Sluit ik mij volledig bij aan...

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Eens. Zeker die jongen met CCIE geloof ik wel, hij heeft een paar jaar terug al z'n salaris gepost en het verloop toegelicht. Aan de andere kant zou het leuk zijn als dat meer zou gebeuren. Die jongen hierboven met een salaris van €4000, daar mogen inderdaad wel een paar woorden bij - zeker gelet op het geringe aantal posts dat hij heeft. Het zou niet de eerste troll zijn (zoekwoord: androïd).

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 11-10-2011 11:38 ]

• MuadD1b
  • Laatst online: 05-11 12:43
[...]

Nee ik ben gewoon realistisch. Er zijn hier teveel mensen, met te weinig ervaring en kwalificaties die veel teveel verdienen. Een paar mensen kunnen geluk hebben gehad maar niet zoveel als hier.
Dat de meesten de bedragen niet in twijfel durven te trekken is niet mijn probleem :)
En wat is er mis met een scan van de salarisspec? Privacy gevoelige info gewoon onherkenbaar maken.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:32:
Vergelijk de hier geposte salarissen maar eens met Scandinavie, Zuid Duitsland, Zwitserland of het pre-crisis USA. Er wordt in Nederland echt niet best betaald.
Beetje nutteloze vergelijking vind ik.... Leuk als je 50% meer salaris hebt, maar als alles twee keer zo duur is, er geen toeslagen zijn of de belastingen veel hoger zijn dan schiet je er weinig mee op...

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 10:11
Ik snap de drukte niet helemaal...
het kan alleen maar afgunst/jalousie zijn...

Ik denk alleen maar... zo hij heeft het beter voor elkaar...
En ik denk ook dat als jij op het juiste moment "beschikbaar" bent voor een nieuwe uitdaging... dat je echt grote stappen kan maken.

• ZGaro
Ik volg dit forum alleen op tweakers, af en toe kijk ik eens op pricewatch. Verder vind ik het leuk om ook een keer mijn salaris te posten. Als ik iemand met een hoog salaris voorbij zie komen, relativeer ik voor mijzelf dat hij waarschijnlijk goed is in wat hij doet. Waarom zou je hier een salaris posten die fake is? Ik zie daar het nut niet van in en duidelijkheid over de salarisvergelijking (waar dit forum om draait) krijg je niet.

Een mooie quote van Steve jobs:
Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do. If you haven't found it yet, keep looking. Don't settle. As with all matters of the heart, you'll know when you find it. And, like any great relationship, it just gets better and better as the years roll on. So keep looking until you find it. Don't settle.

Ik vind ook dat je moet zoeken totdat je gevonden hebt wat je echt ambieert. Dan zal je er uiteindelijk ook voor beloond worden!

Verwijderd

Mijn werkgever betaalt de overuren niet uit aan de ICT afdeling met de mededeling dat het een all-in contract betreft. Ik ben 24 jaar, verdien 2550 bruto voor een 40 urige werkweek. (6 jaar IT-ervaring).

dus:
Geen vergoeding voor overuren, geen tijd voor tijd. En in mijn ogen is het salaris ook niet dusdanig hoog dat de overuren daar bij in zitten begrepen.

Wat vinden jullie daarvan? Moet ik een gesprek aan gaan om iets voor elkaar te krijgen of is dit normaal?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ik vind het onzin, zoveel werkgevers gaan er vanuit dat het maar normaal is om structureel te moeten overwerken als werknemer, terwijl het gewoon gratis werk is voor ze. Is het sporadisch en vind je je werk leuk voor de rest dan zou ik niet teveel zeuren, moet je wekelijks overwerken en ligt het probleem niet bij jou maar bij de planning dan zou ik erover in gesprek gaan.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:03:
Mijn werkgever betaalt de overuren niet uit aan de ICT afdeling met de mededeling dat het een all-in contract betreft. Ik ben 24 jaar, verdien 2550 bruto voor een 40 urige werkweek. (6 jaar IT-ervaring).

dus:
Geen vergoeding voor overuren, geen tijd voor tijd. En in mijn ogen is het salaris ook niet dusdanig hoog dat de overuren daar bij in zitten begrepen.

Wat vinden jullie daarvan? Moet ik een gesprek aan gaan om iets voor elkaar te krijgen of is dit normaal?
Met zo weinig informatie zal niemand daar iets zinnigs over kunnen zeggen...

Als je een MBO opleiding hebt, dan is zo'n 2500 met 6 jaar werkervaring niet slecht ook al zouden de overige arbeidsvoorwaarden niet al te best zijn....

Als je een compleet lijstje post (zoals in de startpost beschreven is) dan is er misschien meer over te zeggen.

• Mr_Size

dus:

Voor een 24 jarige is 2550 natuurlijk niet slecht. Het lijkt me echter wel dat je wel iets voor je overuren terug moet krijgen. Dus of extra geld of tijd. Is niet meer dan normaal volgens mij.

• ZGaro
Als het gaat om structureel overwerk, dan moet je voor jezelf een grens trekken. Structureel 1 uur per week is toch wel maximaal vind ik. Als je kan aantonen dat het structureel is en niet 1 keer per maand, dan kan je daar echt wel wat mee.

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 09:14
Sterker nog, als het structureel is, moet jezelf afvragen of het overwerk genoemd kan worden. In mijn ogen is het dan gewoon werk.

• ZGaro
Bartjeh schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:17:
Sterker nog, als het structureel is, moet jezelf afvragen of het overwerk genoemd kan worden. In mijn ogen is het dan gewoon werk.
Daar wou ik naartoe inderdaad ;) Anders had die een contract van 41 uur moeten geven :D

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

dus:

Ook geen tijd voor tijd!?
Nou dan werk je gewoon 40 uur en daarna klaar toch? Simpel...

Ik werk niet voor niets...

Youtube: DashcamNL

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
[...]

Ik vind de voorbijkomende salarissen hier juist consistent erg laag. Voor een salaris tussen de 2000 en 3000 euro kun je in de randstad niet eens leven(lees wonen).
*kugh* Ik woon in Amsterdam en ik kan prima leven met mijn salaris. Nee, ik woon niet bij mijn ouders en ik betaal alles alleen. Salaris kan je vinden in het topic.

Verwijderd

Loev schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

*kugh* Ik woon in Amsterdam en ik kan prima leven met mijn salaris. Nee, ik woon niet bij mijn ouders en ik betaal alles alleen. Salaris kan je vinden in het topic.
Familielid verdient rond de 2500 bruto per maand, werkt in Amsterdam en kan voor dat salaris alleen een kamer krijgen. Buiten Amsterdam op reisafstand precies hetzelfde. Dat jij genoegen neemt met een studentenkamer of het geluk hebt gehad om 10 jaar inschrijfduur bij een woningbouw te hebben betekent niet dat dat voor iedereen een haalbare situatie is.

Verwijderd

Is lastig. Zo is 1. mijn mentaliteit niet, en 2. ik kan het niet maken (klinkt misschien gek) tegenover het bedrijf. Uiteindelijk kom ik ook mezelf tegen als ik het niet doe.

Maar ik begrijp uit de gemiddelde reactie hier dat ik er wel wat aan moet gaan doen en dat het niet normaal is, ondanks dat ik niet een heel mager salaris heb.

Bartjeh slaat de spijker op zijn kop, het is structureel...er moet gewoon wat tegenover staan.

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
dfrenner schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ook geen tijd voor tijd!?
Nou dan werk je gewoon 40 uur en daarna klaar toch? Simpel...

Ik werk niet voor niets...

• Xanaroth
[...]

Als je het hebt over op 1 salaris van 2-3k een koopwoning en volledig gezin onderhouden, dan is dat nog ebst te doen in de randstad. Je moet alleen niet teveel luxe verwachten, maar lukt zeker.

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Denk dat er hier sommigen toch een verdraait wereldbeeld hebben. Om een salaris van tussen de 2000 en 3000 bruto voor een mid-twintiger als laag te beschouwen.
Een huis kopen/huren, en zeker bouwen is inderdaad duur, en je moet vaak toch al met 2-verdieners zijn om een lening hiervoor kunnen af te sluiten. (Hangt natuurlijk ook af van wat voor huis je wilt).
Maar er zijn genoeg mensen die zwaardere jobs doen en niet boven de 2000bruto komen, en veel minder loon potentieel hebben. In onze IT-sector stijgt je loon toch wel mooi met ervaringsjaren.

Anyway, over die overuren moet je voor jezelf beslissen.
Hoeveel overuren zijn dat wekelijks gemiddeld? Is het nodig om uw werk gedaan te krijgen?
Als ik ze doe, gaat er dan dingen tegenover staan? Niet alleen onmiddelijk, maar toekomstgewijs. Doorgroeimogelijkheden die hierdoor mogelijk worden, of dit proces versnellen bv. Of een betere onderhandelspositie bij de volgende salaris-onderhandelingen.
Natuurlijk als er geen appreciatie voor getoond word, doorgroeimogelijkheden zijn zowiezo nihil, en je krijgt er niets voor terug. Dan zou je bijna zot zijn om die overuren blijven vol te houden.

• Mr_Size
Myrdreon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:06:
Als je het hebt over op 1 salaris van 2-3k een koopwoning en volledig gezin onderhouden, dan is dat nog ebst te doen in de randstad. Je moet alleen niet teveel luxe verwachten, maar lukt zeker.
Sorry, maar dit is onmogelijk. Er gemakshalve van uitgaand dat een gemiddeld gezin bestaat uit 4 personen heb je toch al snel een eengezinswoning nodig. In de randstad zit je dan al gauw op 250.000-300.000 en dan heb je een 'kleine' (t/m 100 m2) woning. Probeer dan maar eens een hypotheek hiervoor te krijgen met je 3k salaris... Is echt uitgesloten.
Pagina: 1 ... 32 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]