Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.507.007 views

Onderwerpen

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-11 16:53

Seraphin

Meep?

vharten schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:48:
[...]

Even bovenstaand lijstje bijgewerkt. Heb nog wel steeds het gevoel dat ik aan de lage kant zit, maar er valt niet echt over te onderhandelen.
Ik zou toch een beetje om me heen gaan kijken want je zit _echt_ laag. Ik kan me niet voorstellen dat de arbeidsmarkt in Groningen zo slecht is dat dit soort verschillen met de randstad veel voorkomen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Seraphin schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:28:
[...]

Ik zou toch een beetje om me heen gaan kijken want je zit _echt_ laag. Ik kan me niet voorstellen dat de arbeidsmarkt in Groningen zo slecht is dat dit soort verschillen met de randstad veel voorkomen.
Inderdaad.. zelfs een HBO starter krijgt, als ik zo in dit topic rondkijk, rond de 2200-2400 .

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Seraphin schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:28:
[...]

Wat is laag.. Het hangt heel veel van de sector, het bedrijf en je opleiding af. De een begint bij 1800-1900, de ander direct op 2400. Ook het soort contract, de een krijgt gelijk vast, de ander uitzend/detachering/tijdelijke basis.
Ook de secundaire voorwaarden spelen mee. Betaal je wel of niet (deels) het pensioen zelf? Of zit er een limiet op de reisvergoeding? Kan snel 100-400 euro 'kosten' die er afgaan bij bruto naar netto vergeleken met een, op het eerste gezicht, lager salaris. Kijk dus naar het totale plaatje (vraag pro forma's aan als het kan).

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 22-09-2011 21:11 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
jessy100 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:58:
dus eigenlijk moet ik mijn hbo halen wil ik (ja sorry dat ik zo op geld gericht ben) 3/4K + gaan verdienen?
Om in te haken, NEE dat is niet per definitie het geval. Slagen op de arbeidsmarkt kan ook met wilskracht, kennis, enthousiasme, drive om te leren e.d. Toegegeven het is makkelijker met een papiertje om binnen te komen bij je droombaan echter het kan ook anders heb ik zelf ervaren.

Ben zelf na mijn drop out op de HAVO gaan werken bij een landelijke hardware keten. Aldaar de stap gemaakt naar het hoofdkantoor. Na wat jaren daar gewerkt te hebben ben ik gaan verder kijken en weer een stap hogerop geraakt in de IT. Nu heb ik sinds deze maand een nieuwe baan waar ik 4.5k+ verdien compleet met lease auto en de hele rambam. Dit alles op mn 26ste jaar met nul komma nul opleiding, 7 jaar werkervaring en voldoende motivatie.

Weet zeker dat ik geen uitzondering op de regel ben. Je kunt dit mijns inziens zelf ook bereiken met de juiste inzet en toewijding.

..::System Specs::..

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Ibidem schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:15:
[...]

Om in te haken, NEE dat is niet per definitie het geval. Slagen op de arbeidsmarkt kan ook met wilskracht, kennis, enthousiasme, drive om te leren e.d. Toegegeven het is makkelijker met een papiertje om binnen te komen bij je droombaan echter het kan ook anders heb ik zelf ervaren.

Ben zelf na mijn drop out op de HAVO gaan werken bij een landelijke hardware keten. Aldaar de stap gemaakt naar het hoofdkantoor. Na wat jaren daar gewerkt te hebben ben ik gaan verder kijken en weer een stap hogerop geraakt in de IT. Nu heb ik sinds deze maand een nieuwe baan waar ik 4.5k+ verdien compleet met lease auto en de hele rambam. Dit alles op mn 26ste jaar met nul komma nul opleiding, 7 jaar werkervaring en voldoende motivatie.

Weet zeker dat ik geen uitzondering op de regel ben. Je kunt dit mijns inziens zelf ook bereiken met de juiste inzet en toewijding.
Op je 26e zo'n salaris zonder een papiertje? Lijkt me toch wel dat je een uitzondering bent, want dit is wel bijzonder hoor :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ibidem schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:15:
[...]

Mag ik vragen wat je op dit moment doet?

Youtube: DashcamNL

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
dfrenner schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:39:
[...]
Mag ik vragen wat je op dit moment doet?
Ik kan het niet exact aangeven maar werk voor een groot online platform (e-commerce) op dit moment.

..::System Specs::..

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik ben nu 30+ maar ook alleen HAVO en een 5000+ salaris. Begonnen met werken in de ICT met 20 jaar. Als je maar hard genoeg werkt (echt hard en niet zoals meeste mensen denken dat ze hard werken) wordt het beloont. Jaren lang veel overuren gemaakt zonder dit te schrijven. Weken van 60+ uur voor maanden achter elkaar. Net die extra stap nemen en je valt op. Als je opvalt denken ze aan je bij de volgende salaris verhoging. Ik heb salaris verhogingen gehad van meer dan 10% terwijl het de rest van het bedrijf niets kreeg.
Mr_Size schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:19:
[...]

Op je 26e zo'n salaris zonder een papiertje? Lijkt me toch wel dat je een uitzondering bent, want dit is wel bijzonder hoor :)

You only live once, so enjoy the ride.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kwantiteit betekent niet direct kwaliteit. Het heeft eerder te maken met inefficienty of een te hoge werkdruk (dat ook uiteindelijk leidt tot inefficienty) imo. Ik lees vaker dat mensen vinden dat ze heel hard werken, maar een collega next door doet misschien hetzelfde werk in minder tijd.

Veel werken (=overuren) betekent niet direct dat je hard werkt. Aangezien je een mooi salaris hebt, waardeert je baas dat je veel (en dus waarschijnlijk ook fatsoenlijk werkt). Alleen is dat niet bij iedereen zo. Vaak komt het ook neer op facetime om even aan de baas te laten zien dat ze om 21.00 nog op kantoor zitten.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:48
Door gewoon je werk te doen (hard of niet) kom je mijn inziens sowieso niet zomaar op een hoge functie met bijbehorend salaris.

Als je gewoon je werk doet zullen ze jou je werk blijven laten doen, dat gaat dan goed.

Opvallen doe je door kritisch te zijn, voorstellen te doen om systemen of werkwijze te verbeteren en tegen je leidinggevende in durven gaan als hij er toevallig naast zit.

edit:
Naast zoals in "het mishebben"

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 23-09-2011 13:25 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:43
No Offence, maar maanden lang 60+ uur maken en niet schrijven zou betekenen dat je een extra resource en dus extra cash in het laatje had kunnen brengen. Dan blijft de vraag van Stin: Was het omdat je je eigen werk niet af had en inefficient werkt of had het project echt te weinig man. In dat laatste geval zou het zonde zijn.

Overuren maken kan je helpen, maar te veel is....zoals altijd....niet goed.

K to the KillaZ

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
vind dat mensen te vaak te simpel de link leggen met hard werken/ goed je best doen met een beloning. uiteindelijk is het resultaat dat telt, ook al maak je 100 uur per week wanneer je je target niet haalt dan is het gewoon niet goed.

Denk maar terug aan de studie
mensen die 100 uur blokken en een 8 halen of mensen die niet leren en een 6. Ik zou niet zeggen dat diegene die 100 uur erin gestoken heeft meer verdient of beter is.

Zo zat ik tijdens de opleiding ook in een project groep, we hadden er veel tijd in gestoken maar hadden bepaalde dingen verkeerd begrepen waardoor het uiteindelijk dus buiten de context viel en prutswerk is. We kregen dus een onvoldoende, andere gast begon al gelijk van " ja maar ik heb zo mijn best gedaan en er zoveel tijd ingestoken blaat blaat"
Docent zei toen echt van "nou als je er echt zoveel tijd in hebt moeten steken om dit prutswerk op te leveren dan kan je beter stoppen met de opleiding"

"If u do something do it with style, or do it at all."

• worldfastest
Klopt. Maar dat was in het begin van mijn carrière. Nu werk ik redelijk normale uren.Nog steeds wel iets meer dan 40 maar daar is mijn salaris nu ook na. Opvallen is inderdaad niet alleen overuren maken. Is het hele paket, met goede ideeën komen, kritisch zijn, verbeteringen doorvoeren, etc. Maar dat kan alleen als je meer dan 40 uur werkt.....

Opvallen doe je door kritisch te zijn, voorstellen te doen om systemen of werkwijze te verbeteren en tegen je leidinggevende in durven gaan als hij er toevallig naast zit.
.
KillaZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:
No Offence, maar maanden lang 60+ uur maken en niet schrijven zou betekenen dat je een extra resource en dus extra cash in het laatje had kunnen brengen. Dan blijft de vraag van Stin: Was het omdat je je eigen werk niet af had en inefficient werkt of had het project echt te weinig man. In dat laatste geval zou het zonde zijn.

Overuren maken kan je helpen, maar te veel is....zoals altijd....niet goed.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
worldfastest schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:56:
Opvallen is het hele paket, met goede ideeën komen, kritisch zijn, verbeteringen doorvoeren, etc. Maar dat kan alleen als je meer dan 40 uur werkt.....
Is dat zo..? Dat lijkt me toch sterk..

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 12:44

PcDealer

HP ftw \o/

hexta schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:03:
[...]

Bovendien ligt het ook aan de werkgever. Als die een krent is, kun je nog zo goed zijn, opvallen, e.d. Maar kom je niet veel verder :p

LinkedIn WoT Cash Converter

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het gaat eerder om de mogelijkheden. Zolang er geen functie vrijkomt, maakt het niet uit wat/hoe je doet want je kan toch niet doorstromen.

Daarbij gaat het (in ieder geval bij commerciele bedrijven, overheid is anders meestal) om wie de beste papieren heeft. Een commercieel bedrijf wilt winst maken, dat doen ze door de juiste kwaliteiten op de juiste plek te zetten. Je kan de meest gedreven werker zijn, als een ander betere papieren heeft zal het alsnog haast onmogelijk zijn die functie te krijgen. Die met betere papieren is immers beter geschikt.

Verder, zoals eerder aangegeven, kan overwerk ook een teken zijn van dat je het werk niet aan kan en dus meer tijd nodig hebt dan de rest. Een goede manager/HR medewerker ziet dus niet alleen voordelen in veel uren schrijven.

Persoonlijkheid speelt ook een rol, hufters e.d. schoppen het over het algemeen niet ver, omdat het management weet dat medewerkers hen niet zullen helpen/ondersteunen behalve het meest noodzakelijke. Werk er hier eentje die inderdaad alles doet van overwerk, ideeen, kritisch etc. Alleen niemand kan hem uitstaan (slechte communicatie naar beneden toe). Gevolg is dat hij al 4-5 jaar in die functie zit, en degene die er net een 6 maanden terug bij is gekomen al meer verantwoordelijkheden krijgt.
Die nieuweling werkt dan wel niet zo goed, maar valt beter in het team waardoor het gehele process toch beter werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Xanaroth op 23-09-2011 14:22 ]

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Tussen al het genoemde en meer dan 40 uur werken zit ook geen directe link.
Bovendien doe je het dan juist heel goed als je al het genoemde kan bereiken binnen de 40 uur:)

[ Voor 20% gewijzigd door jazzVL op 23-09-2011 14:23 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Ik ben het ook eens met het eerder genoemde, maar ik denk ook dat we het wat genuanceerder moeten bekijken; als je af krijgt wat je moet doen binnen de tijd die er voor staat, maar dan in je eigen tijd nog extra waarde toevoegt, dan toont dit zeker betrokkenheid bij het bedrijf. Uiteraard staat of valt alles met de mate waarin het bedrijf deze extra inzet ook waardeert :)

Alles is trouwens goed gekomen met mijn onderhandelingen! :) Ik noem liever geen details, maar men vond mijn argumenten overtuigend genoeg om aanzienlijk over de brug te komen. Binnenkort kan ik beginnen! :)

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:27:
Ik ben het ook eens met het eerder genoemde, maar ik denk ook dat we het wat genuanceerder moeten bekijken; als je af krijgt wat je moet doen binnen de tijd die er voor staat, maar dan in je eigen tijd nog extra waarde toevoegt, dan toont dit zeker betrokkenheid bij het bedrijf. Uiteraard staat of valt alles met de mate waarin het bedrijf deze extra inzet ook waardeert :)

Alles is trouwens goed gekomen met mijn onderhandelingen! :) Ik noem liever geen details, maar men vond mijn argumenten overtuigend genoeg om aanzienlijk over de brug te komen. Binnenkort kan ik beginnen! :)
Flauwwwww hebben we zoveel moeite gedaan in onze analyses, je van feedback, argumenten en munitie voorzien, en dan niet zeggen wat je ermee bent opgeschoten?? :P
Bang dat collega's meelezen? ;)

Gewoon over 2 maanden nog eens posten :+

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• worldfastest
Wat ik las in een eerdere post van je verdien jij 1600 per maand? Hmm, wie zou er dan gelijk hebben.
[...]

Verwijderd

Seraphin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:38:
[...]

Flauwwwww hebben we zoveel moeite gedaan in onze analyses, je van feedback, argumenten en munitie voorzien, en dan niet zeggen wat je ermee bent opgeschoten?? :P
Bang dat collega's meelezen? ;)

Gewoon over 2 maanden nog eens posten :+
Inderdaad :P

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
worldfastest schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:56:
Klopt. Maar dat was in het begin van mijn carrière. Nu werk ik redelijk normale uren.Nog steeds wel iets meer dan 40 maar daar is mijn salaris nu ook na. Opvallen is inderdaad niet alleen overuren maken. Is het hele paket, met goede ideeën komen, kritisch zijn, verbeteringen doorvoeren, etc. Maar dat kan alleen als je meer dan 40 uur werkt.....

Het lijkt mij persoonlijk dat je salaris aan je functie gebonden is en niet tot hoe laat je op je werk blijft...
Welke functie oefen je nu uit?

Andere functie kun je vaak inrollen door initiatief te tonen, op tijd na te denken wat je wil en door middel van extra cursussen net dat stapje voor te vergaren. Of jobhoppen natuurlijk ;)

Youtube: DashcamNL

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Leeftijd: 26
Opleiding(en): Msc Economie
Certificaten: -
Werkervaring: 2jr
Werkgever: management consulting
Huidige functie: adviseur IT strategie

Vakantiegeld: ja; maandsalaris
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 0-10% winstuitkering
Laptop: ja
GSM: BB
Leaseauto*: ja; 900 pm
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget 10~20% van jaarsalaris, onkostenvergoeding
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 25min

Maand salaris (bruto): 3350

[ Voor 0% gewijzigd door Malebolgia op 30-09-2011 16:35 . Reden: bleek nog net wat beter te zijn dan ik dacht ]

"People should know when they're conquered..."

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
Malebolgia schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:50:
Opleiding(en): Msc Economie
Werkervaring: 2jr
Werkgever: management consulting
Huidige functie: adviseur IT strategie

Vakantiegeld: ja; maandsalaris
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 0-10% winstuitkering
GSM: BB
Leaseauto*: ja; 900 pm
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget 10~20% van jaarsalaris, onkostenvergoeding
Reistijd**: 25min

Maand salaris (bruto): 3250
niet slecht...

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Heb hier 3,5 jaar geleden ook gepost toen ik begon, ben benieuwd wat men er nu van vindt, gaan we:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Msc Electrotechniek
Certificaten: NCOI Nima-A Marketing
Werkervaring: 3,5jr
Werkgever: Amerkaanse fabrikant van elektrotechnische apparatuur
Huidige functie: European Business Development Manager / Sales Manager / Technical support

Vakantiegeld: in het maandsalaris verwerkt, nee dus
Vakantiedagen: 23 (erg vrij in mijn werktijden, middag vrij wordt niet in rekening gebracht)
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Smartphone, geen restricties
Leaseauto: ja; 700 pm, tanken waar ik maar wil met CC
Pensioenregeling: ja, 50%/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Oosten
Reistijd: 10min

Maand salaris (bruto): 4167

Moet erbij melden dat ik zo'n beetje mijn eigen zaak run hier, ben geheel vrij in wat ik doe, als het uiteindelijk maar iets oplevert. De 23 vakantiedagen zijn wat dat betreft niet zo erg. 30-40% van mijn tijd op reis binnen Europa, wat ik als leuk ervaar, niet zozeer iets waar ik extra voor betaald moet krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door The_MAN op 23-09-2011 21:35 ]

• Malebolgia
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

The_MAN schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:26:
Heb hier 3,5 jaar geleden ook gepost toen ik begon, ben benieuwd wat men er nu van vindt, gaan we:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Msc Electrotechniek
Certificaten: NCOI Nima-A Marketing
Werkervaring: 3,5jr
Werkgever: Amerkaanse fabrikant van elektrotechnische apparatuur
Huidige functie: European Business Development Manager / Sales Manager / Technical support

Vakantiegeld: in het maandsalaris verwerkt, nee dus
Vakantiedagen: 23 (erg vrij in mijn werktijden, middag vrij wordt niet in rekening gebracht)
GSM: Smartphone, geen restricties
Leaseauto: ja; 700 pm, tanken waar ik maar wil met CC
Pensioenregeling: ja, 50%/50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Oosten
Reistijd: 10min

Maand salaris (bruto): 4167

Moet erbij melden dat ik zo'n beetje mijn eigen zaak run hier, ben geheel vrij in wat ik doe, als het uiteindelijk maar iets oplevert. De 23 vakantiedagen zijn wat dat betreft niet zo erg. 30-40% van mijn tijd op reis binnen Europa, wat ik als leuk ervaar, niet zozeer iets waar ik extra voor betaald moet krijgen
"eigen baas" + verzekerd van fatsoenlijk inkomen; klinkt als living the dream ;-). Ook nog performance/verkoop targets?

"People should know when they're conquered..."

• Roflmaker
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 14:19
Leeftijd: 19 jaar
Opleiding(en): VMBO-TL --> MBO ICT Beheerder niveau 4 --> HBO BIM (eerste jaars)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Detailhandel
Huidige functie: IT profesional

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: n.v.t.
13/14e maand of winstuitkering: 13de
GSM: ja
Leaseauto: n.v.t.
Werkweek: 0 uren contract huidig 12 uur p.w.
Pensioenregeling: n.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n.v.t.
Regio: OV
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris (bruto): 1400 (berekend op fte)

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:38

Boedha

Niks

Had het al een keer gepost maar toen was het nog alleen voor ICT'ers. ;)

Leeftijd: 36
Opleiding(en): MTS AOT (procestechniek)
Certificaten: strikdiploma
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Shell Nederland Chemie
Huidige functie: Hoofd Operator

Vakantiegeld: ja bruto maandsalaris
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: december 1x bruto maandsalaris / maart prestatie bonus, afhankelijk van
prestaties van Shell en je eigen prestaties. Kan behoorlijk oplopen, gemiddeld denk 1 a 2 bruto maandsalarissen.
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 33,4 uur (vol continue, in 5 ploegen dus)
Pensioenregeling: ja, eindloons regeling waarbij werknemer 2% moet ophoesten de rest door de Shell.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op benzine tot een bepaald bedrag per jaar, bijdrage in ziekenkosten verzekering en nog wel wat dingen.
Land: Nederland (Moerdijk)
Regio: zuid
Reistijd**: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3446 exclusief 30% ploegentoeslag (3446 + 1033)

En er zit nog rek in voor de komende jaren, en mogelijke doorstroming kwa functies. Vrij groot bedrijf dus ook veel functies.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 06:25
Boedha schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:05:
Pensioenregeling: ja, eindloons regeling waarbij werknemer 2% moet ophoesten de rest door de Shell.
In vergelijking met de rest van Nederland heb je een riant goede pensioenregeling. Als ik jou was zou ik die 2% lekker blijven betalen ;)

• steefgerm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 12:56
Raven schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:42:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Geluk en ze hadden daar iemand nodig.
Raven schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:42:
[...]
Volgens mij bestaan er niet eens systeembeheerder opleidingen op dat niveau, wel "medewerker beheer ICT" (daar heb ik een diploma van), maar dat kan in het westen van het land misschien anders zijn?
Klopt, maar krijg een interne opleiding ;)

• Senaxx
  • Laatst online: 07-11 14:39
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Systeembeheerder MKB, HBO Communicatie & Multimedia Design
Certificaten: SAS Certified Base Programmer for SAS 9
Werkervaring:: 1 jaar SAS, 1 Microsoft BI, 1 Jaar SAP BO (totaal 3 jaar)
Werkgever: BI Consultancy: Microsoft BI, SAP, Qlikview
Huidige functie: Junior Consultant

Vakantiegeld: Bij salaris in
Vakantiedagen: 28
GSM: ja, smartphone tot +-100 euro prive per maand + iPad
Leaseauto: Ja 650 bruto, met Multitankcard
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja 50/50 baas/bruto
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon regeling + Bonus regeling + 100 euro (netto) kledingeld elke maand

Bonusregeling is opgebouwd per maand. Er wordt een plafond opgesteld: 2,5 x je bruto maand salaris, als je gefactureerde uren daarboven komen krijg je 5% over het totale gefactureerde bedrag. Gemiddeld zit ik op 500 bruto bonus per maand.

Land: Nederland
Regio: Heel NL
Reistijd: 10-15 uur per week
Contract:: Onbepaalde tijd

Maand salaris (bruto): 2000 + bonus (gemiddeld 500 per maand)

Eerste jaar was ook een traineeship programma, en werd mijn salaris elke 3 maand verhoogd. Eind dit jaar zijn er weer onderhandelingen. Dit jaar ook nog voor SAP BO certificering.

Ik ben zeker niet ontevreden, ik ben nog een lerende consultant, en het bedrijf geeft mij ook de ruimte om te leren. Ik heb afgelopen 1,5 jaar eigenlijk volledige bezetting gehad op 14 dagen na. In deze 14 dagen wordt dan ook eigen invulling van tijd gegunt zodat je kan verdiepen in je eigen (werk gerelateerde) onderwerpen. Ook de mogelijkheid om gemiddeld 2x a 4x in de maand thuis te werken is voor mij een verwelkomende optie.

Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 26-09-2011 13:02 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 15:24

Lapras

Ice beam

Het lijkt niet zoveel, maar je hebt prima secundaire arbeidsvoorwaarden waardoor je genoeg overhoudt om leuk te leven.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Malebolgia schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:21:
[...]

"eigen baas" + verzekerd van fatsoenlijk inkomen; klinkt als living the dream ;-). Ook nog performance/verkoop targets?
Moet zeggen dat het erg relaxed is inderdaad, bedrijf kent het woord targets niet :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Kecin op 09-01-2012 09:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Kecin schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:09:
[...]

Inmiddels is het loon (eindelijk) binnen, en is het allemaal nog wat hoger uitgevallen:
3400 bruto :).
Lekker hoor!
Als startsalaris, net van het HBO, 3400e bruto krijgen? Dan doe je zeer netjes!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:38

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Zojuist mijn contractaanbieding binnen gehad! :) Ik wil wel eens horen wat jullie hiervan vinden. 8)

Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Civiele Techniek
Certificaten: VCA-VOL
Werkervaring: 2 jaar (parttime als tekenaar bij een ingenieursbureau naast de studie, 2 dagen in de week)
Werkgever: Grote aannemer
Huidige functie: Werkvoorbereider

Vakantiedagen: 25 vakantiedagen, 15 roostervrij, 3 kort verlof (bij ziekte vervallen deze, anders gewoon als roostervrij)
13/14e maand of winstuitkering: € 500,-
Laptop: Ja
GSM: Weet ik nog niet, maar waarschijnlijk wel.
Leaseauto: Ja, uit de pool. Niet al te veel van verwachten denk ik ;)
Pensioenregeling: Standaard pensioen regeling bij BPF
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ongevallen verzekering prive
Regio: Midden West
Reistijd: 50 min auto

Maand salaris (bruto): € 2150,-

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mr.Nash schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:37:
[...]

Als startsalaris, net van het HBO, 3400e bruto krijgen? Dan doe je zeer netjes!
Sterker nog, het is een vakantiebaan. Ben echter al wel langer bekend met deze mensen. Zelf nog niet helemaal van de schrik bekomen, pff. Lekker dit hoor :)!

• Black Sparrow
Kecin schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:19:
[...]

Sterker nog, het is een vakantiebaan. Ben echter al wel langer bekend met deze mensen. Zelf nog niet helemaal van de schrik bekomen, pff. Lekker dit hoor :)!
Ik zou even checken of je niet als freelancer aan de slag bent. In dat geval moet je zelf nog sociale premies afstaan.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Black Sparrow schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:32:
[...]

Ik zou even checken of je niet als freelancer aan de slag bent. In dat geval moet je zelf nog sociale premies afstaan.
Nee, ben ik (gelukkig) niet.
Op salarisstrook staat alles wel "duidelijk" vermeldt.

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Leeftijd: 32
Opleiding(en): VWO
Certificaten: ITIL, PRINCE2
Werkervaring: 3 jaar in deze functie
Werkgever: 1 van de grote Nederlandse banken
Huidige functie: Business Analist / Systeem Analyst

Vakantiegeld: 8% maar onderdeel van salaris dus nee...
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (onderdeel van salaris) en prestatiepremie (apart)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis OV jaarkaart
Regio: Amsterdam
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): €4583

[ Voor 9% gewijzigd door PiRiVi op 26-09-2011 16:05 ]

:-)

• Seraphin

Seraphin

Meep?

PiRiVi schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:49:
Certificaten: ITIL, PRINCE2
Werkervaring: 3 jaar in deze functie
Werkgever: 1 van de grote Nederlandse banken
Huidige functie: Business Analist / Systeem Analyst

Vakantiegeld: 8% maar onderdeel van salaris dus nee...
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (onderdeel van salaris) en prestatiepremie (apart)
GSM: Nee

:w

Zit je op de Gustav of de Fop?
schaal 11 functie? Doe je goed met je VWO

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

steefgerm schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:41:
[...]

Geluk en ze hadden daar iemand nodig.

[...]

Klopt, maar krijg een interne opleiding ;)
Dan heb je idd geluk gehad :)

Okee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• PiRiVi
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Seraphin schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:12:
[...]

:w

Zit je op de Gustav of de Fop?
schaal 11 functie? Doe je goed met je VWO
Ik ben heel tevreden! En schaal 11 nee, ik loop gewoon wat langer rond dan heb je wat oude rechten...

:-)

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
PiRiVi schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:49:

say whaattt

• Lapras

Lapras

Ice beam

Een mede-Zuidasser, gok ik.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
precies, hier ook. :W

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 11:47
En hier nog een, maar niet van de bank :)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ff omrekenen om te kunnen vergelijken:

4583 x 12 /14(1 maand vak.geld, 1 keer een 13e maand) = 3928 Wat trouwens nog steeds heel erg goed is! :)

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik stel een GoT Zuid-as borrel voor. In Oliver's, omdat het daar zo leeg is tegenwoordig en ik het ruk zou vinden als ze zouden verdwijnen.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Lapras schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:55:
Ik stel een GoT Zuid-as borrel voor. In Oliver's, omdat het daar zo leeg is tegenwoordig en ik het ruk zou vinden als ze zouden verdwijnen.
Ik ben meer van de Dicky's eigenlijk.... ;)
Doet Oliver's nog steeds het Oktoberfest met die... euh.. "representatieve" dames?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 08:11
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Informatie & Economie @ EUR / IT auditing @ Tias
Certificaten: n/a
Werkervaring: bijna 4 jaar
Werkgever: BIG-4
Huidige functie: Staff --> Senior Staff

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Algemene bonus 3 jaar op rij niet uitgekeerd, individuele bonus van 1400 euro dit jaar.
Laptop: Ja, maar niet geschikt als thuispc.
GSM: Ja, 20 euro tegoed, ook privé te besteden.
Leaseauto*: Ja, circa 725 euro budget (weet niet exact). In principe max 13.000 KM privé, maar hoef niets op te geven en haal dit nooit. Heb een tankpas voor in Nederland, maar in het buitenland getankte brandstof kan ik declareren.
Werkweek: Contract: 40 uur, voor overuren geldt tijd-voor-tijd en kan worden uitbetaald tegen huidige salaris.
Pensioenregeling: Voor werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abonnement van thuis tot EUR 25 te declareren.
Land: NL.
Regio: Amsterdam / Utrecht
Reistijd: Gemiddeld ruim een uur rijden, verder afhankelijk van klant. Mag ook zo nu en dan naar Duitsland rijden in richting van Frankfurt, of naar midden België.

Maand salaris (bruto): EUR 2889 3250.

Vandaag salarisbrief ontvangen met hoogste salarisverhoging ooit, maar ze hadden wel wat in te halen na 2 schrale jaren. Vooral recent aangenomen nieuwkomers profiteren dit jaar.

• daan.timmer
  • Laatst online: 02-11 15:15
Opleiding(en): HBO, Technische Informatica
Certificaten: nog geen (moet met binnen 1jaar C# cert. halen, betaald door bedrijf)
Werkervaring: 4jaar PHP-programmeur (studiebaan), 1jaar C++/Native/CLI/C#
Werkgever: Sogeti, High Tech
Huidige functie: Embedded Software Engineer

Vakantiegeld: 8.3% (per maand inbegrepen)
Vakantiedagen: 27.5
GSM: €175 per 3jaar, vrij te besteden aan toestel. 'Intern'-gratis netwerk, privé niet te veel
Leaseauto*: €810 ***
Pensioenregeling: ja, werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €10 p/m lease vergoeding, €30 p/m communicatie vergoeding, €11 nog iets vergoeding. Als ik binnen 1jaar mijn C# cert. haal wordt salaris met €79 p/m verhoogd, €100 norm bonus
Regio: Zuid-holland/Noord-brabant
Reistijd**: n.n.b.

Maand salaris (bruto):
€2550 (ex vak geld)
€2761,65 (inc vak geld)
€2992,97 inclusief alles behalve lease bedrag

Enige nadeel is dat ik moet gaan verhuizen van noord-holland naar richting zuid-holland/noord-brabant.
*** dit is een mobiliteits vergoeding, als ik niet lease krijg ik dit bedrag (dat wordt dan wel €720) uit betaald, als mijn lease bedrag 700 euro is, krijg ik 110 uit betaald. Mits ik het goed begrepen heb.

Note: ik ga hier 1nov. beginnen :-) Vandaar n.n.b. reistijd, 2maanden proeftijd daarna contract voor onbetaalde tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door daan.timmer op 27-09-2011 01:04 ]

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer N4
Certificaten: Diverse MCP's inclusief MCIPT: Enterprise Administrator, VMWare CP.
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Service Manager/Technisch consultant

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Ja ook prive te gebruiken
GSM: Ja ook prive te gebruiken
Leaseauto: Ja, budget aanschaf 30k
Werkweek: 40 uur (meestal meer)
Pensioenregeling: Werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo van 'de zaak', tijd voor tijd, flexibel aantal vakantiedagen, indelen eigen tijd
Regio: ZH
Reistijd: 5min

Maand salaris (bruto): 3300

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
magic45 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:02:
Certificaten: Diverse MCP's inclusief MCIPT: Enterprise Administrator, VMWare CP.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abbo van 'de zaak', tijd voor tijd, flexibel aantal vakantiedagen, indelen eigen tijd

Zoowww, dat doe je goed. En ook nog een leasebak, wtf!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01

HellBeast

Oh My GoT!

magic45 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:02:

Ik denk dat jij jezelf een schouderklopje mag geven. Heel knap op je 24ste. Probeer er wel groei in te houden. Als je de komende 10 jaar 50 euro erbij krijgt, dan is het ook op termijn maar middelmatig meer.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Rhemme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 12:02
Ben een beetje een vreemde eend in de bijt hier, maar onlangs geswitcht van baan en ik ben er erg tevreden mee :)

Leeftijd: 31
Opleiding(en): VWO, WO Geneeskunde, PhD, FEBU
Certificaten: BKO, SKO, diverse urologie onderwijs en patiëntenzorg
Werkervaring: 7 (waarvan 5 in opleiding tot specialist)
Werkgever: Een mooi ziekenhuis behorend bij een mooie universiteit
Huidige functie: Uroloog

13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering. 5% van de winst van het maatschap, vorig jaar 4000 euro.
Laptop: Nee.
GSM: Nee.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: Minstens 65 uur, waarvan ongeveer 12 uur in het weekend (1 dag)
Pensioenregeling: Betaalt de werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Reistijd: 30 min fietsen

Maand salaris (bruto): 5400

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Rhemme schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:27:
Ben een beetje een vreemde eend in de bijt hier, maar onlangs geswitcht van baan en ik ben er erg tevreden mee :)

13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering. 5% van de winst van het maatschap, vorig jaar 4000 euro.

Zit je in een maatschap (als partner) of ben je in dienst? (van ziekenhuis / de maatschap / uni).
Indien je partner bent bij de maatschap; zat daar nog een inkoop aan vast?

(gewoon puur uit interesse; je hoort wel eens verhalen dat kerels van 30-32 meteen even voor 2-3 ton in het rood staan bij de maatschap)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou je het omrekenen naar 40u/week dan kom je op 3325 bruto uit. Op zich voor een 31-jarige geen slecht salaris dus, al had ik voor een uroloog / medicus meer verwacht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rhemme
@ Seraphin: Ik ben in dienst bij het maatschap. Om tactische redenen heb ik overwogen mezelf niet in te kopen als partner. In mijn vakgebied zitten er grote veranderingen aan te komen qua profilering. Waarschijnlijk wordt over een paar jaar in ziekenhuis A alleen nog maar oncologische urologie bedreven, in ziekenhuis B electieve urologie en in ziekenhuis C de pedriatische urologie. Mijn specialisme is het eerste. Indien blijkt dat ik over een paar jaar die operatie niet meer uit mag voeren, is het in dienst van een maatschap makkelijker om te switchen dan als partner. Wanneer e.e.a. vastligt een inkoop nog maar eens heroverwegen, het is niet ontdekbaar dat maatschappen binnen twee decennia helemaal verdwenen zijn, zeker in de UMC's.

@ The Eagle: Tsja, ik moet ook zeggen dat het beeld van de graaiende specialisten behoorlijk wordt vervormd in de media. Het salarisplaatje van de maatschapdirecteur in een perifeer ziekenhuis waar veel electieve geneeskunde wordt bedreven wordt geplakt op een parttime arts/docent/onderzoeker in een UMC. Vergeleken met studiegenootjes steek ik er zelfs behoorlijk bovenuit. Enige nuance zit hem wel in het feit dat ongeveer 15 per week besteed wordt aan onderwijs. In die tijd ben ik dus eigenlijk universitair docent en geen uroloog, wat relatieve salarisdemping met zich meebrengt.

[ Voor 29% gewijzigd door Rhemme op 27-09-2011 13:46 ]

• Chaoss
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 4 )
Werkervaring: 7-8 jaar
Huidige functie: systeembeheerder + diverse
Werkgever: MKB retail

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee (in de 6 jaar dat ik hier werk 1x een kleine bonus gehad)
Laptop: Ja (ook prive te gebruiken)
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur, zelden overwerken tijd-voor-tijd regeling
Pensioenregeling: kleine aanvulling vanuit cao en werkgever.
land: NL
regio: Friesland
Reistijd: 20-25min (carpoolen met collega's)

Maand salaris (bruto): €2750 + €150* netto reiskosten vergoeding.
*gaat per gewerkte dag, ene maand is het €160 andere maand €140 etc.

volgens mij is dit salaris redelijk gemiddeld?

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 27-09-2011 13:57 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is er geen arbeidstijdenwet van toepassing bij jullie?

• The Eagle

The Eagle

@Rhemme:
...
in een perifeer ziekenhuis waar veel electieve geneeskunde wordt bedreven wordt
...
En toen was ik je echt volledig kwijt. Voor jou waarschijnlijk volstrekt normale termen, maar ik ben ze in de ICT nog nooit tegengekomen. IRL trouwens verder ook niet, en mijn woordenschat is toch echt niet zo beperkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Kliniek of gespecialiseerd ziekenhuis (dus niet centraal / allesvanger) waar niet-medisch-noodzakelijk (electief) dingusen gedaan worden ;)

En ik ben ook geen medicus ofzo.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO ICT-Beheer
Werkervaring: 0 jaar (starter)
Huidige functie: Junior System en Application Administrator
Werkgever: Commerciele sector (zorg software)

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, +/- 7% van bruto jaarsalaris winstdeling bij positief bedrijfsresultaat
Laptop: Ja (ook prive)
GSM: Ja, Iphone (ook prive)
Leaseauto: nee, wel kilometervergoeding 19ct/kilometer

Collectieve verzekering korting 10% basis en 15% aanvullend
Korting op Fitness (werkgeversbijdrage + fiscaal voordeel)
€10 per maand bijdrage aan internetkosten

Veel mogelijkheid en stimulatie tot behalen van certificaten (betaald door werkgever)

Pensioenregeling: 4,4% eigen bijdrage.
land: NL
regio: Gelderland
Reistijd: 10min fietsen in nieuwe situatie (nu nog 1uur en 20min enkele reis)

Maand salaris (bruto): €2100 (elk half jaar +€150 voor de komende 2 jaar, na 2 jaar dus €2700)

Lijkt me redelijk toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 27-09-2011 15:22 ]

• Rhemme
PcDealer schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:19:
[...]

Is er geen arbeidstijdenwet van toepassing bij jullie?
Die is er wel, maar dan zouden de meeste artsen bij ons zich thuis keihard te pletter vervelen ;-) Mijn functie is 1,4fte (het wettelijk maximum bij ons in huis voor zover ik weet), de rest is onderwijs. Omdat dat een andere functie betreft hoort het er niet bij. Ik vind het ontzettend leuk om enthousiaste studenten les te geven en als je er echt moeite in steekt, krijg je er vanuit hen veel voor terug.
The Eagle schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:41:
@Rhemme:

[...]

En toen was ik je echt volledig kwijt. Voor jou waarschijnlijk volstrekt normale termen, maar ik ben ze in de ICT nog nooit tegengekomen. IRL trouwens verder ook niet, en mijn woordenschat is toch echt niet zo beperkt :)
Excuus! Perifeer betekent hier niet-academisch. Dus elk ziekenhuis buiten de universitaire ziekenhuizen in Groningen, Nijmegen, Amsterdam, Leiden, Utrecht, Rotterdam en Maastricht.

Electieve zorg is alle zorg die de patiënt op eigen initiatief ondergaat. Dus geen gebroken been, wel een facelift. In het geval van de urologie bijvoorbeeld het verhelpen van milde plasklachten door een gezwollen prostaat.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Rhemme schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:43:
het is niet ontdekbaar dat maatschappen binnen twee decennia helemaal verdwenen zijn, zeker in de UMC's.
Mee eens; ik spreek nog wel eens "concullega's" die zich meer bezighouden met de financiering van zorg (zorgaanbieders, -verzekeraars, directe financiers van ziekenhuizen etc.), de hele maatschapstructuur & -cultuur is naar mijn bescheiden mening iets van de 20ste eeuw.

OK, wie neemt het initiatief tot die eerder genoemde Zuidas borrel, en Rhemme; stap uit je comfort zone en doe mee! :)
Zeker wel redelijk. Kijkend naar de rest van dit topic zit je huidige basissalaris aan de onderkant van marktconform, maar zeker niet schrikbarend. (ook wel verklaarbaar door de regio waar je zit denk ik)
De concrete mogelijkheid tot 4x150 erbij over 2 jaar is erg mooi!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Seraphin schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:10:
[...]

Ik ben meer van de Dicky's eigenlijk.... ;)
Doet Oliver's nog steeds het Oktoberfest met die... euh.. "representatieve" dames?
Oliver's is wel okee voor de hapjes etc, maar inderdaad het is wel erg rustig. Dicky's is ook veel van het zelfde. De Bengel is een beetje van hetzelfde.

Als Dicky's nu eens de bieren van Nick & Dilaaaaaaaaaaanooo gaat serveren.. dat zou al beter zijn.

• ThePrutser
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Als zowel zijn 13e maand en vakantie geld onderdeel zijn van zijn salaris, valt het nog "best" mee. Daarnaast, geen auto, laptop of gsm wel OV vergoeding. Blijft wel een heel net salaris natuurlijk.

Ik bedoel ik zit op 4000, met daarbij nog vakantie geld en auto en laptop en gsm (ben overigens 1 jaartje ouder en werk dan niet op de Zuid-As maar woon er wel vlak bij... telt dat ook? :+ )

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Verwijderd

Opleiding(en): MBO, Multimedia Vormgeven
Certificaten: MCSE, CCAA, MCITP: EA, ITIL.
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener
Huidige functie: Senior System Engineer

13/14e maand of winstuitkering: prestatiebonus (variabel)
GSM: ja
Leaseauto*: ja
Pensioenregeling: ja werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: eenmaal per jaar op vakantie (weekend) met de werkgever. Die kende ik nog niet. Een bonus als je NIET rookt.
Regio: Gelderland
Reistijd**: 15 minuten

Maandsalaris: €3500

De hoogte van de leaseauto weet ik nog niet, ik ben net aangenomen en heb toegang tot het wagenpark bij een vast contract.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Seraphin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:32:
[...]

Zit je in een maatschap (als partner) of ben je in dienst? (van ziekenhuis / de maatschap / uni).
Indien je partner bent bij de maatschap; zat daar nog een inkoop aan vast?

(gewoon puur uit interesse; je hoort wel eens verhalen dat kerels van 30-32 meteen even voor 2-3 ton in het rood staan bij de maatschap)
Mag aannemen dat daar wel een hoger salaris dan €5400 / mnd aan gekoppeld is.

Verwijderd

Leeftijd: 38
Opleiding(en): MTS Technische Computer Kunde (TCK)
Certificaten:
MCITP: Database Administrator 2008
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
MCITP: Enterprise Administrator certified on Windows Server 2008
Microsoft Certified IT Professional on Windows Server 2008
MCTS: SQL Server 2008, Implementation and Maintenance
MCTS certified for (Vista/Windows 7, configuring/Applications infrastructure/Network infrastructure and Active Directory) on Windows Server 2008
Microsoft Certified Technology Specialist
VmWare Certified Professional on VSphere 4
VmWare Certified Professional on VI 3.5
Novell Master CNE Certified (Management & Connectivity)
Novell CNE Certified 3.x/4.x/5.x/6.x
Microsoft MCSE Certified on Windows 2000
Microsoft MCSE Certified on Windows NT 4.0
Microsoft MCP + Internet Certified
Microsoft MCP Certified
CompTIA IT Project + Certified
Prince II Foundation Certified
Compaq Service and Support Technicus
Compaq Systems Engineer Dealer
HP UX 10.10 SA
Kern Konsult training Projectmatig Creeren
Novell Nterprise Linux Services
Suse Linux Advanced Administration
Advanced Application Packaging with Adminstudio
Infoblox DNS/DHCP Fundamentals
Infoblox NIOS Configuration Workshop
VMware ThinApp 4.5
Commvault System Administration Simpana 9
HP StorageWorks P4000 SAN Configuration and Administration
HP StorageWorks X9000 System Administration

Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Overheid/Non Profit
Huidige functie: System Engineer Windows/VMWare/Storage & Backup
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:24 + 24 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 6%
GSM: Ja GEEN smartphone
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt
Regio: Brabant
Reistijd: 30 tot 45 minuten enkele reis afhankelijk van drukte

Maand salaris (bruto): 4400 euro

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 16:12
Geen IT job, maar ik wil het graag delen met jullie:

Opleiding(en): Havo, Praktijkdiploma boekhouden
Werkervaring: 13 jaar, 9 jaar finance
Werkgever: Energie sector
Huidige functie: Billing & incasso

Vakantiegeld: standaard wettelijke regeling
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: nee, 19ct per k.m. woon werk
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100e onkosten vergoeding
Land: nederland
Reistijd**: 1u

Maand salaris (bruto): 3200e

Zelf redelijk tevreden over salaris zeker gezien mijn opleidng. Als ik naar de inhoud kijk dan mag het best wat meer zijn, maar dan zal ik ook op papier de verantwoordelijkheid moeten hebben.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:05:

Microsoft Certified Technology Specialist
In wat? En verder zie hieronder aangezien je ook MCITP bent, dat staat hoger dan MCTS :?
VmWare Certified Professional on VSphere 4
VmWare Certified Professional on VI 3.5
Het heeft weinig zin om 3.5 te vermelden als je ook voor 4.0 gecertificeerd bent.
Microsoft MCSE Certified on Windows 2000
Microsoft MCSE Certified on Windows NT 4.0
Obsolete.
Compaq Service and Support Technicus
Compaq Systems Engineer Dealer
Niet meer recent aangezien Compaq al jaren is opgegaan in HP.
twitt schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:21:

Werkgever: Energie sector
Huidige functie: Billing & incasso
Wat doe je precies? Ik heb in de opstartfase bij het Power Incasso Team gewerkt bij Essent.
Maand salaris (bruto): 3200e
Niet slecht :p

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 28-09-2011 08:28 ]

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: eenmaal per jaar op vakantie (weekend) met de werkgever. Die kende ik nog niet.
Macaw doet het volgens mij al jaren vakantie vieren met zijn personeel in het buitenland. Tripjes naar Spanje, Oostenrijk, Tunesië, etc.. Of is Macaw je nieuwe werkgever? ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
Donde schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:38:
[...]

Macaw doet het volgens mij al jaren vakantie vieren met zijn personeel in het buitenland. Tripjes naar Spanje, Oostenrijk, Tunesië, etc.. Of is Macaw je nieuwe werkgever? ;)
wij gaan ook elk jaar voor een langweek eind naar het buitenland.
laatst nog 5 dagen skiien in oostenrijk. volledig betaald.

• azt33
  • Laatst online: 13-10 16:09
En ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen! Ik begin per 1 januari 2012.

Opleiding(en): BSc International Business Administration, MSc in Strategic Mgmt en Business Information Mgmt (studeer af in december, WO)
Werkervaring: 6 maanden stage bij een bank.
Werkgever: Groot bank
Huidige functie: Business Engineer

Vakantiegeld: n.v.t.
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand heb ik begrepen, winstuitkering weet ik nog niet.
Laptop: Als je het nodig hebt, ja.
GSM: Als je het wilt, maar ik ga er niet aan meedoen.
Werkweek: 42 uur
Pensioenregeling: Ja, bij de bank zelf. Percentage weet ik nog niet exact.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zorgverzekering, levensverzekering, CC, bankrekening etc. kan ik voor een goedkope bedrag afsluiten. Hetzelfde geld voor auto leasen of huren, lage rente bij hypotheek en leningen.
Land: Zwitserland
Regio: Zurich
Reistijd: Nog niet bekend (maar ik ga uit van max. 30 minuten)

Maand salaris (bruto): Fr. 6833 (met de huidige koers is dat ongeveer €5590, gelukkig betaal ik weinig belasting daar ;) )

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Dat doe je verdomde netjes, op jouw leeftijd met je ervaring...

• azt33
Geen ervaring bedoel je! Het is ook mijn eerste baan, ik hoop dat ik snel kan doorgroeien (is mij verteld dat het mogelijk is).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Black Sparrow
azt33 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:31:
Geen ervaring bedoel je! Het is ook mijn eerste baan, ik hoop dat ik snel kan doorgroeien (is mij verteld dat het mogelijk is).
Ga er wel vanuit dat wanneer je een Snickers uit de automaat trekt deze 5 euro kost ipv 2 euro. Zo gaat het met veel prijzen in CH.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 15:27
Black Sparrow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:34:
[...]

Ga er wel vanuit dat wanneer je een Snickers uit de automaat trekt deze 5 euro kost ipv 2 euro. Zo gaat het met veel prijzen in CH.
Boodschappen doe je het best in FR, IT of DE, afhankelijk van waar je in CH woont :)

volgens mij kun je in CH wel een Snickers kopen voor minder dan 2 euro ;)

• azt33
Black Sparrow schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:34:
[...]

Dat valt ook wel mee, buiten eten en dergelijke is inderdaad wel duurder. Maar over het algemeen is het net zo duur als je het zelf maakt (dat is in principe in NL ook zo, heb ik gemerkt...).
t_captain schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:37:
[...]

Boodschappen doe je het best in FR, IT of DE, afhankelijk van waar je in CH woont :)

volgens mij kun je in CH wel een Snickers kopen voor minder dan 2 euro ;)
Dat is ook mijn plan, in DE boodschappen doen en 1 keer per maand op bezoek bij familie in FR, daar kan ik ook nog goedkoop tanken en boodschappen doen ;)

Verwijderd

azt33 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:40:
[...]

Dat valt ook wel mee, buiten eten en dergelijke is inderdaad wel duurder. Maar over het algemeen is het net zo duur als je het zelf maakt (dat is in principe in NL ook zo, heb ik gemerkt...).

[...]

Dat is ook mijn plan, in DE boodschappen doen en 1 keer per maand op bezoek bij familie in FR, daar kan ik ook nog goedkoop tanken en boodschappen doen ;)
Hoe ben je eigenlijk aan die baan gekomen? En hoe zijn ze t.o.v. een niet-Zwitsers iemand? Heb gehoord dat men vaak nogal negatief reageert tegen mensen die in Zwitserland komen wonen.

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:05:
Leeftijd: 38
Opleiding(en): MTS Technische Computer Kunde (TCK)
Certificaten:
*knip*

Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Overheid/Non Profit
Huidige functie: System Engineer Windows/VMWare/Storage & Backup
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:24 + 24 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 6%
GSM: Ja GEEN smartphone
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nvt
Regio: Brabant
Reistijd: 30 tot 45 minuten enkele reis afhankelijk van drukte

Maand salaris (bruto): 4400 euro
Je mag niet klagen denk ik :) Je had ook gewoon "shitload aan certficaten" mogen zeggen trouwens ;)
Maar registreer je je alleen hiervoor op GoT? Toch niet hoop ik?

@azt33: klinkt goed, zeker voor een starter. Enige dat ik bij je mis is je huisvesting. Ik weet dat CH duur is...je kon stiekem wel eens bedrogen uitkomen. Of betaalt de zaak dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 28-09-2011 11:20 ]

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 04:26
-edit: nieuwe collegae lezen mee, dus toch maar niet.

[ Voor 97% gewijzigd door creator1988 op 28-09-2011 12:56 ]

• azt33
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:15:
[...]
Hoe ben je eigenlijk aan die baan gekomen? En hoe zijn ze t.o.v. een niet-Zwitsers iemand? Heb gehoord dat men vaak nogal negatief reageert tegen mensen die in Zwitserland komen wonen.
Application dossier met een goede motivatie brief doet wonderen ;) Ik ben gelijk gebeld, afspraak gemaakt voor 3 interviews op een dag, naar CH gevlogen, 2 dagen later kreeg ik een aanbod :) Het ging sneller dan hier!
Ik zou het nog niet weten, ik woon er nog niet. Ik kan je wel vertellen dat er heel veel buitenlanders werken, in mijn (toekomstige) team van 8 zijn er maar 2 Zwitsers. Ik denk dat het er aan ligt waar je gaat werken/wonen.
The Eagle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:19:
[...]
@azt33: klinkt goed, zeker voor een starter. Enige dat ik bij je mis is je huisvesting. Ik weet dat CH duur is...je kon stiekem wel eens bedrogen uitkomen. Of betaalt de zaak dat ook?
Helaas betaalt het bedrijf dat niet, het is wel wat duurder maar niet heel veel duurder dan bijvoorbeeld Amsterdam. Ik denk dat ik ongeveer €1500 incl kwijt ben voor een 3-kamer appartement. Prima te doen als ik kijk naar mijn salaris :9

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
azt33 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:31:
Wat zullen je werkzaamheden daar ongeveer worden?
Ben nu ook bezig met stage van 6 maanden. Zwitserland was mijn eerste keus voor een stage, maar daar is 90% private banking. Corporate banking richt zich vrijwel alleen op Zwitserland zelf (kortom, vond het niet interessant om daar stage te lopen).

• azt33
Als Business Engineer ben je eigenlijk soort van een IT consultant, maar je houd je ook bezig met dingen als het managen van het IT-project, het contact onderhouden met je klant, etc. Eigenlijk ben je een beetje de brug tussen Business en IT (en dit is ook waar de focus op lag tijdens mijn tweede Master).

Klopt, groot deel is ook gericht op Zwitserland, maar er is dan ook veel te doen daar qua banking ;) Mocht het mij echt niet bevallen, dan kan ik altijd nog terugkomen!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-11 18:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:30:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: eenmaal per jaar op vakantie (weekend) met de werkgever. Die kende ik nog niet. Een bonus als je NIET rookt.
Even een momentje.... over wat voor bonus hebben we het dan?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een nieuwe functie bij een andere bedrijf aangeboden gekregen:
Huidige functie
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO ICT (nog 4 maaanden mee bezig, dan afstuderen)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Academisch Ziekenhuis
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 21 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Als je het nodig hebt, ja.
GSM: Ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja, via ABP
Land:Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris Bruto: €2200

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO ICT (nog 4 maaanden mee bezig, dan afstuderen)
Certificaten: MCSA, MCSE, MCTIP:SA
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Internationaal accountants en belastingadviseurs bedrijf
Huidige functie: IT Infrastructure Expert

Vakantiedagen: 32 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Onbekend
GSM: Ja
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Weet ik niet
Land:Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris Bruto: €2800

Verwijderd

Werk nu bijna 3 jaar bij het zelfde bedrijf. Direct na mijn studie kon ik hier beginnen.

Hier het lijstje:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Communication & Multimedia Design, richting: Multimediale vormgeving
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Klein online communicatie bureau
Huidige functie: Junior Multimedia designer

Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: ja, baas betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 15min met de auto

Maand salaris (bruto): 1785e

Vindt dit best weinig. Heb één keer loonsverhoging gekregen van jawel 1%.

Wat denken jullie ervan?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:43:
Maand salaris (bruto): 1785e

Vindt dit best weinig. Heb één keer loonsverhoging gekregen van jawel 1%.

Wat denken jullie ervan?
ik zou salarisverhoging vragen of wat anders zoeken. Vind het eerlijk gezegd schandalig laag voor een HBO-er.

• The Eagle

The Eagle

^^ Met hem. Je wordt dik onderbetaald en genaaid waar je bij staat met je HBO.

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:01:
^^ Met hem. Je wordt dik onderbetaald en genaaid waar je bij staat met je HBO.
Ahh dat is duidelijk taal.

Wat is dan wel een beetje redelijk?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

25 jaar oud, 3 jaar werkervaing...
Toch echt wel 2200 voor 40 uur.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je bent. Ben je echt junior, of zit je nog steeds in die functie terwijl je beter bent?

[ Voor 48% gewijzigd door Guillome op 28-09-2011 16:10 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:09:
25 jaar oud, 3 jaar werkervaing...
Toch echt wel 2200 voor 40 uur.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je bent. Ben je echt junior, of zit je nog steeds in die functie terwijl je beter bent?
Het is maar een klein bedrijf waar de doorgroeimogelijkheden nihil zijn. Ik heb al 3 jaar dezelfde functie. In die drie jaar ben ik flink gegroeid. Vindt zelf dat junior er wel af mag :).

Daarnaast ben ik redelijk onmisbaar voor het bedrijf, ook vanwege andere werkzaamheden en kennis die ik heb over bepaalde projecten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
Dan zou ik daar eens serieus over gaan praten met je werkgever en ik zou ook even wat rond gaan kijken als ik je was.

Verwijderd

Ik vind dat soort gesprekken altijd wel lastig. Mijn baas heeft zijn zegje altijd klaar, ik kan daar niet zo goed op inspringen.

Ik ben wel op zoek, maar de vacatures liggen niet voor het oprapen. Naast veel te hard werken voor te weinig geld, klus ik ook een beetje bij ;).

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:26:
Ik vind dat soort gesprekken altijd wel lastig. Mijn baas heeft zijn zegje altijd klaar, ik kan daar niet zo goed op inspringen.

Ik ben wel op zoek, maar de vacatures liggen niet voor het oprapen. Naast veel te hard werken voor te weinig geld, klus ik ook een beetje bij ;).
En een tevreden mens telt voor 2 !.

Je kan wel de wereld bij de buurman verdienen, maar als je het niet naar je zin hebt en er geen bal aan vindt met de lui waarmee je moet werken is dat ook geen pretje.
Ga liever 500euro minder verdienen en dat ik het naar me zin heb dan 500 meer en elke dag met lood in me shoes erheen.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:05:
[...]

Ahh dat is duidelijk taal.

Wat is dan wel een beetje redelijk?
Beetje afhankelijk van je prestaties en de zwaarte van de functie, maar laten we zeggen 2400?

Verwijderd

_Anvil_ schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:38:
[...]

Beetje afhankelijk van je prestaties en de zwaarte van de functie, maar laten we zeggen 2400?
Heb ineens niet meer zo heel veel zin om te werken -O-
Pagina: 1 ... 30 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]