Paar korte antwoorden:
1. een uurtarief van 15,- is helemaal aan de onderkant van het spectrum. de gemiddelde PHP programmeur doet 30 tot 45 euro per uur excl BTW. een backend developer die goed thuis is de koppelingen tussen de applicatielaag en de datalaag en goede kennis heeft van databases (denk aan performance en scalability zaken), zal tussen de 50 en 75 euro doen.
2. een uurtarief van 15,- komt overeen met een jaaromzet van omstreeks 24000,- bij een realistische schating van feestdagen, vakantiedagen, ziekte en leegloop. Dat is 2000 per maand, inclusief werknemersverzekeringen en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Als je opdrachtgever je aanneemt voor 2400,- per maand, zal hij ruim 50% omhoog gaan in totalekosten. Meestal willen werkgevers meer betalen om meer flexibiliteit te krijgen, in dit geval is de propositie dat er meer betaald moet worden voor minder flexibiliteit.
Kijk ook eens naar het alternatief om te blijven freelancen maar dan tegen een fatsoenlijk tarief. Misschien is dat aantrekkelijker, je hebt immers niet voor niets besloten om een eigen zaak te willen 2 jaar geleden.
Van ondernemer terug in loondienst, daar moet imho wel iets tegenover staan. Bijvoorbeeld een leuke stap in je loopbaan, op een opleidingstraject. Zo niet, dan zou ik me afvragen waarom je het zou doen.
Tenslotte, mijn oog viel op het regeltje"MySQL bovengemiddeld". Hier op GoT is dat een knuppel in het hoenderhok

Als je echt bovengemiddeld goed bent in MySQL kun je ook gewoon freelancen voor 4x je huidige tarief. Of je kunt bij Oracle gaan werken of bij Percona Consulting o.i.d.