Ach, daar komt hij vanzelf achter na een jaartje of 2 'echte' werkervaring ;-)
Verwijderd
InderdaadSjeeps schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:51:
[...]
Ach, daar komt hij vanzelf achter na een jaartje of 2 'echte' werkervaring ;-)
Volgens mij kom je juist het verste in het leven door jezelf niet zo aan te prijzen, maar het gewoon te doen. Heel leuk en aardig als je jezelf prijst om je social skills, maar als jij zit te blaten in een sollicitatiegesprek (zoals wat je boven doet) prikt men zo door je heen.
Nogmaals: voor een starter met MSc in advocatuur, consultancy en financiele sector is rond de 2900 niet heel apart, maar dan moet je wel goed zijn. En dat is meer dan 'als geen ander weten wat de klant wil', want dat weet je niet.
Wees alsjeblieft gewoon jezelf. Met bovenstaande teksten krijg je ook bovenstaande reacties.
Nogmaals: voor een starter met MSc in advocatuur, consultancy en financiele sector is rond de 2900 niet heel apart, maar dan moet je wel goed zijn. En dat is meer dan 'als geen ander weten wat de klant wil', want dat weet je niet.
Wees alsjeblieft gewoon jezelf. Met bovenstaande teksten krijg je ook bovenstaande reacties.
Ervaring met customer service (call center?) is leuk maar matcht nu niet meteen met je opleiding. Om een flitsende start te maken zou je echt toegevoegde waarde moeten hebben t.o.v. leeftijdgenoten en dat zie ik nog niet terug. Andere ambities als doorgroeien kan je prima realiseren, kwestie van netwerken, profileren en wat geluk hebben. Wat voor trainingen wil je volgen? Staar je niet blind op wat CCNA certificaten maar ik zou eerder kiezen voor iets hips als Green Belt (moet je wel in de praktijk kunnen toepassen).Wat vind ik belangrijk?
Doorgroeimogelijkheden
Aanbod aan trainingen
Internationale mogelijkheden
Beginnen bij een groot bedrijf geeft je niet automatisch meer kansen en belangrijkst: zorg dat je plezier in je werk houdt. Als het vervelend werk is maakt die extra 500/700+ bruto per maand ook niks meer uit.
Ja ik snap het.. ik programmeerde al professioneel voor mijn pa toen ik 15 was, 's avonds als ik van school kwam en in het weekend. Qua ervaring loop je altijd enorm voor op de rest, althans dat was bij mij best erg.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:37:
[...]
Wow, wat interessant om te lezen dat wij zoveel gemeen hebben voor wat betreft het werken met je vader.
Ik ben inderdaad heel huiverig om zomaar even een keuze te maken, want ik wil de relatie met mijn vader niet naar de klote helpen. Anderzijds: ik wil ook wel weer eens een normaal weekend hebben zonder werk, en "gewoon" een werknemer zijn met vaste uren en een eveneens vast salaris. Ook ben ik bang dat ik wellicht wat ontwikkeling mis als iemand die nooit verder is gegaan dan in dienst bij zijn vader. Eigenlijk wil ik gewoon niemand pijn doen en/of teleurstellen, maar tegelijkertijd niet mezelf tekort doen. Ik klaag niet: ik heb een vast salaris en ervaring waar iemand van mijn leeftijd alleen maar van kan dromen. Meeste mensen van mijn leeftijd lopen nu nog stage of doen nog een opleiding; ik heb al 3 jaar full-time ervaring. Maar ik vraag me toch soms af of het niet de moeite waard is om mijn horizon te verbreden, en om voor de grap eens in een totaal andere omgeving aan de slag te gaan, met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden.
Oh, en voor de grap eens meer dan minimumsalaris verdienen.
Ik heb die voorsprong niet echt kunnen vasthouden trouwens.. uiteindelijk blijf je een mens en heb je behoefte aan een sociaal leven met vrienden en vriendinnen
Maar goed.. kaart het aan bij hem. Dat is het enige advies dat ik jou mee kan geven. Mijn verhaal gaat nog wat verder (in die zin dat mijn vader steeds meer van mij ging verwachten dat ik in mijn eigen tijd werkte ipv dat hij het waardeerde.. wat dus voor mij de druppel was). Durf van jezelf af te bijten.
Soms moet je hem een beetje teleurstellen.. dat kun je dus beter in kleine stappen doen dan in 1 keer. Ik praat al jaren niet meer met hem door wat heftige meningsverschillen en het begon allemaal hiermee. Succes.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO niv4 / HBO Informatica 1 jaar
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar + stages
Huidige functie: Trainee
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering 200 per kwartaal
Laptop: Ja
GSM: Iphone 4
Leaseauto*: Ja, VW Polo
Werkweek: 40u + thuisstudie/voorbereiding e.d.
Pensioenregeling: 4,7% (werkgever) 3,7% (ik)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten, persoonlijke bonussen 800/jaar, declarabele uren bonus 720/maand
Land: Nederland
Regio: Nederland
Reistijd**: Uurtje met de auto
Maand salaris (bruto): 2000
Opleiding(en): MBO niv4 / HBO Informatica 1 jaar
Certificaten: -
Werkervaring: 2 jaar + stages
Huidige functie: Trainee
Vakantiegeld:8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering 200 per kwartaal
GSM: Iphone 4
Leaseauto*: Ja, VW Polo
Werkweek: 40u + thuisstudie/voorbereiding e.d.
Pensioenregeling: 4,7% (werkgever) 3,7% (ik)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten, persoonlijke bonussen 800/jaar, declarabele uren bonus 720/maand
Regio: Nederland
Reistijd**: Uurtje met de auto
Verwijderd
Na veel het topic te volgen zal ik mijn situatie ook eens schetsen:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: Oracle Certified Professional Java Programmer (OCJP 6), Oracle Certified Professional, Java EE5 Web Component Developer (OCJWCD)
Werkervaring: stage + 8 maanden
Huidige functie: IT (Java) Consultant
Vakantiegeld: volledig maandloon - verhoogd belastingtarief
Vakantiedagen: 20 (excl. recup. overuren)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, volledig maandloon - verhoogd belastingtarief
GSM: Nee, wel zakelijk abonnement van €40/maand
Leaseauto*: Ja, Audi A3
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Vanaf 25 jaar € 50 p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nettovergoeding van +- € 82 (i.p.v. maaltijdcheques), nettovergoeding van € 85, certificaten & opleidingen
Land: Belgie
Regio: Brussel/Antwerpen
Reistijd**: 1:00 - 1:30 (afhankelijk van locatie)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: Oracle Certified Professional Java Programmer (OCJP 6), Oracle Certified Professional, Java EE5 Web Component Developer (OCJWCD)
Werkervaring: stage + 8 maanden
Huidige functie: IT (Java) Consultant
Vakantiegeld: volledig maandloon - verhoogd belastingtarief
Vakantiedagen: 20 (excl. recup. overuren)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, volledig maandloon - verhoogd belastingtarief
GSM: Nee, wel zakelijk abonnement van €40/maand
Leaseauto*: Ja, Audi A3
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Vanaf 25 jaar € 50 p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nettovergoeding van +- € 82 (i.p.v. maaltijdcheques), nettovergoeding van € 85, certificaten & opleidingen
Regio: Brussel/Antwerpen
Reistijd**: 1:00 - 1:30 (afhankelijk van locatie)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Uurtje met de auto is prima te doen. Veel meer moet het niet worden overigens. Uur is voor de meesten wel de grens denk ikmarshallq schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:42:
Harm en beer beide netjes, maar beide met een lange reistijd.
@Swaffelbeer (what's in a name
Verder zou je met die certificeringen vrij snel door moeten kunnen groeien qua salaris. OCP's staan bekend om hun ervaring, dat wordt je ook niet zomaar.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sinds 1 juni ben ik officieel in dienst na eerst bijna 11 maanden getacheerd te zijn geweest.
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeherder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + ATV ('verplicht' om binnen een blok van 2 maanden 4 dagen op te maken)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar dit is afhankelijk van het resultaat. Wordt ook door de directie bepaald.
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: -
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 2/3 van de premie voor rekening werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige OV-vergoeding op basis van
Regio: Utrecht
Reistijd**: 45 minuten van deur tot deur. Met de fiets naar het station, daarna 20 minuten met de trein.
Maand salaris (bruto): €2700
Al met al zo voor mijn eerste baan ben ik niet ontevreden. Het is niet een baan die ik in deze setting (geen doorgroeimogelijkheden) wil blijven doen, maar nu als opstapje vind ik het prima. Over een jaar kijken we weer verder.
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeherder
Vakantiedagen: 25 + ATV ('verplicht' om binnen een blok van 2 maanden 4 dagen op te maken)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar dit is afhankelijk van het resultaat. Wordt ook door de directie bepaald.
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: 2/3 van de premie voor rekening werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige OV-vergoeding op basis van
Regio: Utrecht
Reistijd**: 45 minuten van deur tot deur. Met de fiets naar het station, daarna 20 minuten met de trein.
Maand salaris (bruto): €2700
Al met al zo voor mijn eerste baan ben ik niet ontevreden. Het is niet een baan die ik in deze setting (geen doorgroeimogelijkheden) wil blijven doen, maar nu als opstapje vind ik het prima. Over een jaar kijken we weer verder.
En bij deze een bericht uit Italie, waar het salaris DUIDELIJK een stuk minder is:
Leeftijd: 37
Opleiding(en): MEAO, HIO
Certificaten: Sonicwall Firewall Engineer, CCNA, heel veel zelfstudie
Werkervaring:19 jaar
Werkgever: Groep van bedrijven (van dezelfde eigenaar) in Genua, Italie
Huidige functie: Verantwoordelijk voor ICT (ben in mijn uppie)
Vakantiegeld: gelijk aan maandsalaris (13e maand)
Vakantiedagen: 26 en elke maand 6 verlofuren die cumulatief omzetbaar zijn in vakantiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 14e maand, einde-jaars-bonus (15e maand)
Laptop: ja, meerdere
[b]GSM: ja, ongelimiteerd en ADSL/VoiP lijn van de zaak thuis
Leaseauto: nee, maar bedrijfswagen (BMW X3) tot beschikking voor interventies buiten de regio
Werkweek: 40 uur en 24/7 standby; ook tijdens vakantie en ziekte
Pensioenregeling: minimum van de Italiaanse staat; dus nee :-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3600 bruto per jaar voor standby-regeling, prive-garage voor eigen auto op het werk, extra dagvergoeding voor interventies buiten regio € 180
Land: Italie
Regio: Genova
Reistijd:15 minuutjes in de auto
Maand salaris (bruto): € 2260
Qua maandsalaris is het voor mijn leeftijd en werkervaring erg weinig. Maar de extra's maken het wel goed; zeker als ik 3-4x per maand voor het werk op pad moet. Ik heb tenslotte geen baas boven mij, kan doen wat ik wil. Natuurlijk kan ik meer verdienen indien ik bereid ben om naar, bijvoorbeeld, Milaan of Rome te verhuizen; maar Genua is veel te mooi :-)
Vakantiedagen: 26 en elke maand 6 verlofuren die cumulatief omzetbaar zijn in vakantiedagen
Leaseauto: nee, maar bedrijfswagen (BMW X3) tot beschikking voor interventies buiten de regio
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3600 bruto per jaar voor standby-regeling, prive-garage voor eigen auto op het werk, extra dagvergoeding voor interventies buiten regio € 180
Qua maandsalaris is het voor mijn leeftijd en werkervaring erg weinig. Maar de extra's maken het wel goed; zeker als ik 3-4x per maand voor het werk op pad moet. Ik heb tenslotte geen baas boven mij, kan doen wat ik wil. Natuurlijk kan ik meer verdienen indien ik bereid ben om naar, bijvoorbeeld, Milaan of Rome te verhuizen; maar Genua is veel te mooi :-)
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ben dan weliswaar geen ICT'er, maar wel een GOT'er, dus hierbij even mijn situatie:
Opleiding(en): Afgerond: HBO bouwkunde, nu: AD civiele techniek (HBO)
Certificaten: VCA vol
Huidige functie: Assistent werkvoorbereider / BIM engineer
Vakantiegeld: 8% (in mei uitgekeerd)
Vakantiedagen: 34 totaal, verdeling weet ik niet meer zeker
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Leaseauto: Auto van bedrijf wat mij detacheert (uitleg volgt) voor zakelijke KM
Werkweek: 32 uur volgens contract
Pensioenregeling: -vast wel, geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV vergoeding
Regio: Brabant
Reistijd**: 40 minuten van deur tot deur.
Maand salaris (bruto): €1150
Ik ben door een bedrijf aangenomen, met hen heb ik een contract, van hen heb ik ook een simpele auto gekregen om naar mijn werk te komen (Omdat het OV hierheen echt klote is). Dit bedrijf "detacheert" mij voor 2 jaar (studie duurt 2 jaar; afgelopen jaar en komend jaar) bij een grote opdrachtnemer.
Ben zeker niet ontevreden maar zou toch graag praten of 't salaris. Er blijft maar ongeveer 950 euro van over, en dat is niet veel om vaste lasten mee te betalen.. wat denken jullie (ik weet dat het lastig is om zo te zeggen;) ) werk goed en lig goed in het bedrijf waar ik werk, schoolresultaten zijn uitstekend en iedereen is enthousiast over me, ook naar het bedrijf toe waar ik officieel in dienst ben.. poging wagen?
Ik ben door een bedrijf aangenomen, met hen heb ik een contract, van hen heb ik ook een simpele auto gekregen om naar mijn werk te komen (Omdat het OV hierheen echt klote is). Dit bedrijf "detacheert" mij voor 2 jaar (studie duurt 2 jaar; afgelopen jaar en komend jaar) bij een grote opdrachtnemer.
Ben zeker niet ontevreden maar zou toch graag praten of 't salaris. Er blijft maar ongeveer 950 euro van over, en dat is niet veel om vaste lasten mee te betalen.. wat denken jullie (ik weet dat het lastig is om zo te zeggen;) ) werk goed en lig goed in het bedrijf waar ik werk, schoolresultaten zijn uitstekend en iedereen is enthousiast over me, ook naar het bedrijf toe waar ik officieel in dienst ben.. poging wagen?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik persoonlijk vind het ook weinig. Ik zou naar je ervaring te kijken meer rond de 1400 vragen, misschien 1500 vragen..Pixeltje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:44:
Ben dan weliswaar geen ICT'er, maar wel een GOT'er, dus hierbij even mijn situatie:
Hier nog een van een niet-ICT'er:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Totaal niet-relevante WO
Werkervaring: 3 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Kleine stichting
Huidige functie: Redacteur (HBO-niveau)
Vakantiedagen: 24 + 80 atv-uren
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuis werken mogelijk, volledige reiskostenvergoeding indien van toepassing, fietsplan, collectieve korting op diverse verzekeringen, sportabonnement voor de helft betaald door werkgever en onder werktijd naar dokter/tandarts/etc. geen probleem.
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: ongeveer 5 minuten op de fiets.
Maand salaris (bruto): 2800
Op zich niet heel slecht denk ik voor het werk wat ik doe en de compleet irrelevante opleiding voorafgaand, maar heb wel het idee dat ik bij een andere functie die meer bij mijn opleidingsniveau past beter zou kunnen krijgen.
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Totaal niet-relevante WO
Werkervaring: 3 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Kleine stichting
Huidige functie: Redacteur (HBO-niveau)
Vakantiedagen: 24 + 80 atv-uren
Pensioenregeling: 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuis werken mogelijk, volledige reiskostenvergoeding indien van toepassing, fietsplan, collectieve korting op diverse verzekeringen, sportabonnement voor de helft betaald door werkgever en onder werktijd naar dokter/tandarts/etc. geen probleem.
Reistijd**: ongeveer 5 minuten op de fiets.
Maand salaris (bruto): 2800
Op zich niet heel slecht denk ik voor het werk wat ik doe en de compleet irrelevante opleiding voorafgaand, maar heb wel het idee dat ik bij een andere functie die meer bij mijn opleidingsniveau past beter zou kunnen krijgen.
Dus je hebt permanent standby, geen moment rust aan je hoofd? Het moet daar wel erg mooi zijn wil je dit volhoudenNeus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:40:
En bij deze een bericht uit Italie, waar het salaris DUIDELIJK een stuk minder is:
Weet niet of ik nu meteen om 1500 euro kan vragen, maar zou minstens 100 of 150 euro erbij toch wel op prijs stellen.. zal eens een plan de campagne smedenrenedis schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:51:
[...]
Ik persoonlijk vind het ook weinig. Ik zou naar je ervaring te kijken meer rond de 1400 vragen, misschien 1500 vragen..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
InderdaadNyarlathotep schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:02:
[...]
Dus je hebt permanent standby, geen moment rust aan je hoofd? Het moet daar wel erg mooi zijn wil je dit volhouden
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 3, Niveau 4 daarna HBO ICT Beheer (Technische Informatica)
Certificaten: ITIL Foundation v3
Werkervaring: Werkgerelateerde stages + Parttime systeembeheerder kleine ICT club
Werkgever: Zeg ik lekker niet
Huidige functie: 2/3e lijns Support Engineer
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto*: geen
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgerelateerd studie wordt betaald door de baas
Regio:Oost
Reistijd**: met de fiets, 15 min
Maand salaris (bruto): 1975
Ik vind zelf dat ik veel te laag zit.
De verhoudingen liggen hier scheef want ik ken collega's op 1e lijn die jonger zijn en meer verdienen.
Deze maand functioneringsgesprek. Wat zou ik kunnen vragen
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 3, Niveau 4 daarna HBO ICT Beheer (Technische Informatica)
Werkervaring: Werkgerelateerde stages + Parttime systeembeheerder kleine ICT club
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgerelateerd studie wordt betaald door de baas
De verhoudingen liggen hier scheef want ik ken collega's op 1e lijn die jonger zijn en meer verdienen.
Welk werk doe je precies want dat zie ik zo snel even niet? Is dat die kleine ICT club?Flappie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
Pensioenregeling:
2e / 3e lijns support engineer, alleen binnendienst. Inmiddels zit ik niet meer bij die kleine ICT club, dat deed ik tijdens de studie erbijm3gA schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Welk werk doe je precies want dat zie ik zo snel even niet? Is dat die kleine ICT club?
[ Voor 15% gewijzigd door Flappie op 12-07-2011 14:40 ]
Ik ken je cv verder niet maar het lijkt wel wat aan de karige kant..een paar 100 euro extra lijkt me wel beter. Zorg wel dat je wat certificaten hebt en als je echt meer geld wil verdienen moet je gaan rondkijken.Flappie schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:38:
[...]
2e / 3e lijns support engineer, alleen binnendienst. Inmiddels zit ik niet meer bij die kleine ICT club, dat deed ik tijdens de studie erbij
Verwijderd
Een uurtje is optimistisch gesproken. Nu met de zomervakantie is het lekker rustig en ben ik een uur onderweg. Normaliter 1.30u mits ik geen extreme files heb.. Soms doe ik er zelfs 2.5u over. Vrolijk word je er niet van maar ik weet dat zolang ik in Limburg woon ik extreme afstanden zal moeten afleggen. IT in Belgie zit nu eenmaal in Brussel/Antwerpen/Gent. Dat is uiteindelijk een investering die ik doe maar één die ik zeker niet ga blijven doen :-) De enige optie om mijn reistijd drastisch te verlagen is door ergens in de buurt in een klein bedrijf te gaan werken in een interne positie. Dat is echter iets wat ik mezelf niet snel zie doen omdat ik dan het idee heb vastgeroest te zitten in 1 technologie stack. Java is nu net een taal waar je zo enorm veel kanten mee op kunt en ik wil daar de eerste jaren van profiteren door zoveel mogelijk verschillende facetten te leren kennen.The Eagle schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:01:
[...]
Uurtje met de auto is prima te doen. Veel meer moet het niet worden overigens. Uur is voor de meesten wel de grens denk ik
@Swaffelbeer (what's in a name): Heb je nou 1 of 2 OCP titels? Doe je vrij snel als ik je ervaring zie - de helft van je ervaringstijd in de boeken gezeten? No offense - maar dan zegt die titel (nog) maar weinig, behalve dan dat je het papiertje gehaald hebt. Dat weten werkgevers ook, dus wees je daarvan bewust en ga zorgvuldig met de OCP titel om (tenzij je natuurlijk al vanaf je 14e java progt natuurlijk
)
Verder zou je met die certificeringen vrij snel door moeten kunnen groeien qua salaris. OCP's staan bekend om hun ervaring, dat wordt je ook niet zomaar.
Ik heb nu momenteel 2 OCP titels. Allebei behaald in de eerste 6 maanden. Studeren gebeurde grotendeels buiten werktijd. Ik ben nu bijna klaar met studeren voor de 3e (business components). In september ga ik ook nog de cursus volgen om SpringSource Certified Professional te worden en na de business components zit ik te denken om LPIC-1 te behalen. Ik weet dat het papiertje bar weinig zegt over mijn daadwerkelijke ervaring met de onderwerpen maar het papiertje toont toch wel degelijk aan dat ik de kennis die vereist is onder de knie heb. De ervaring zal nu nog moeten komen. Toch denk ik dat het geen slechte investering is om zoveel mogelijk certificaten te behalen. Of zie ik dat verkeerd?
Over het OCP, ik zou het juist benadrukken. Het geeft inderdaad geen ervaring weer, maar goed, je bent 23, hoeveel ervaring kun je hebben. OCP laat zien dat je weet wat er kan en je dus relatief snel op gang moet komen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:43:
[...]
Ik heb nu momenteel 2 OCP titels. Allebei behaald in de eerste 6 maanden. Studeren gebeurde grotendeels buiten werktijd. Ik ben nu bijna klaar met studeren voor de 3e (business components). In september ga ik ook nog de cursus volgen om SpringSource Certified Professional te worden en na de business components zit ik te denken om LPIC-1 te behalen. Ik weet dat het papiertje bar weinig zegt over mijn daadwerkelijke ervaring met de onderwerpen maar het papiertje toont toch wel degelijk aan dat ik de kennis die vereist is onder de knie heb. De ervaring zal nu nog moeten komen. Toch denk ik dat het geen slechte investering is om zoveel mogelijk certificaten te behalen. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben het ook niet met de vorige spreker eens dat OCP ervaring toont, mijn ervaring (leuke woordspeling) is juist dat het tegenovergesteld is.
Overigens zijn je werkgevers blij met je OCP-titels, dat kunnen ze goed gebruiken bij het verkrijgen van bepaalde partnership statussen.
Overigens, wil je me via DM laten weten welke werkgever je zit? Ik woon dan weliswaar aan de andere kant van de grens, maar werken in Belgie trekt me wel.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Leeftijd:35
Opleiding(en): weet niet wat het Nederlands equivalent is, middelbaar, tot 18, bedrijfseconomische informatica
Certificaten: niets
Werkervaring:beetje vanalles: horeca, metaalfabriek,meubelfabriek, vrachtwagenchauffeur
Werkgever: lokale overheid
Huidige functie:GIS coördinator en dataworkflow beheerder
Vakantiegeld: ongeveer een 1000 euro netto
Vakantiedagen:35
13/14e maand of winstuitkering:een 500 euro eindejaarspremie
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 37 uur
Pensioenregeling: yep maar aangezien dat nog minstens 30 jaar duurt, weet ik daar niet echt details over
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: een 100 euro maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering
Regio: Zuid West Vlaanderen
Reistijd: toch wel 6 minuten met de fiets
Maand salaris (bruto): 1800 bruto
Ik weet dat ik één van de slechtst betaald gis coördinators (bij een openbaar bestuur) ben maar maakt mij allemaal niet veel uit. Ik verdien nog een beetje bij en dat maakt dat ik mij niet veel geldzorgen moet maken. Moet geen zotte dingen doen maar als ik in de winkel wil betalen met mijn bankkaart, heb ik nooit "saldo ontoereikend" en meer moet dat niet zijn
Doe nu een 37 uur per week en heb meer dan 35 dagen verlof (met overuren erbij). Vroeger als vrachtwagenchauffeur deed ik op weekdagen minimum 15 uur per dag en de zaterdag nog eens 8 uur. Na een zevental jaar was rug versleten (ook omdat ik sedert mijn 12 jaar ieder weekend en vakantie ging helpen in groenten- en fruithandel) dus besloten om maar eens iets te doen met mijn diploma. En dan opeens besef je dat er helemaal niets mis is met beetje minder werken en verdienen.
Opleiding(en): weet niet wat het Nederlands equivalent is, middelbaar, tot 18, bedrijfseconomische informatica
Werkervaring:beetje vanalles: horeca, metaalfabriek,meubelfabriek, vrachtwagenchauffeur
Pensioenregeling: yep maar aangezien dat nog minstens 30 jaar duurt, weet ik daar niet echt details over
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: een 100 euro maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering
Ik weet dat ik één van de slechtst betaald gis coördinators (bij een openbaar bestuur) ben maar maakt mij allemaal niet veel uit. Ik verdien nog een beetje bij en dat maakt dat ik mij niet veel geldzorgen moet maken. Moet geen zotte dingen doen maar als ik in de winkel wil betalen met mijn bankkaart, heb ik nooit "saldo ontoereikend" en meer moet dat niet zijn
Doe nu een 37 uur per week en heb meer dan 35 dagen verlof (met overuren erbij). Vroeger als vrachtwagenchauffeur deed ik op weekdagen minimum 15 uur per dag en de zaterdag nog eens 8 uur. Na een zevental jaar was rug versleten (ook omdat ik sedert mijn 12 jaar ieder weekend en vakantie ging helpen in groenten- en fruithandel) dus besloten om maar eens iets te doen met mijn diploma. En dan opeens besef je dat er helemaal niets mis is met beetje minder werken en verdienen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Volledig mee akkoord. Al moet ik wel zeggen dat je heel weinig verdient voor je leeftijd.Kenhas schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:14:
En dan opeens besef je dat er helemaal niets mis is met beetje minder werken en verdienen.
Wanneer je in Italië een baan heb krijg je toch automatisch een zorgverzekering van de staat?
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Minimumloon 23 jaar en ouder , uitgaand van 40 uur: € 1.435,20. Bij 32 uur is dat vrijwel exact de 1150 die je verdient. Je hebt een afgeronde HBO-opleiding.Pixeltje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:44:
Trek zelf de conclusie maar.
maar ja zo bouw je nooit veel pensioen op ben ik bang... maar als jij ermee tevreden bent is het primaKenhas schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:14:
Leeftijd:35
Ik weet dat ik één van de slechtst betaald gis coördinators (bij een openbaar bestuur) ben maar maakt mij allemaal niet veel uit. Ik verdien nog een beetje bij en dat maakt dat ik mij niet veel geldzorgen moet maken. Moet geen zotte dingen doen maar als ik in de winkel wil betalen met mijn bankkaart, heb ik nooit "saldo ontoereikend" en meer moet dat niet zijn![]()
Was iets van een dikke €200 bruto.bulbanos schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:49:
[...]
hoeveel zou eraf gaan van je brutoloon als je wel de wagen koos?
Heb al een wagen en zou het enorm jammer gevonden hebben om hem te verkopen (een prachtige Toyota Celica verkoop je niet meteen om een VW Polo ofzo te krijgen
Je imiteert me mateloos.
Verwijderd
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Systeembeheer MBO
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: NOC Beheer
13/14e maand of winstuitkering: Ja, kwartaalbonussen iets van 400 bruto ofzo
Laptop: Ja, die hapt alleen stof en gebruik ik nooit.
GSM: Ja een Nokia nog wat, onbeperkt bellen, maar ook deze gebruik ik nooit, ik heb liever maar 1 telefoon op zak. Zakelijk nummer heb ik doorverbonden
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, maar weet daar niets van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding / Eigen coloserver /
Regio: Amsterdam
Reistijd: 5 minuten
Maand salaris (bruto): 2400
Werkelijk ontvang ik: 2900 komt door de storingsdiensten die ik 1x per 4/5 weken draai. Is netto tussen de 2000 en 2200.
Ik vind dat ik afgezien van de storingsdiensten te weinig verdien. Ik heb in die 2.5 jaar dat ik hier zit nooit een verhoging of inflatiecorrectie gehad. Ik ga binnenkort weer eens aankloppen
Opleiding(en): Systeembeheer MBO
Werkervaring: 9 jaar
Huidige functie: NOC Beheer
13/14e maand of winstuitkering: Ja, kwartaalbonussen iets van 400 bruto ofzo
Laptop: Ja, die hapt alleen stof en gebruik ik nooit.
GSM: Ja een Nokia nog wat, onbeperkt bellen, maar ook deze gebruik ik nooit, ik heb liever maar 1 telefoon op zak. Zakelijk nummer heb ik doorverbonden
Pensioenregeling: Ja, maar weet daar niets van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding / Eigen coloserver /
Regio: Amsterdam
Reistijd: 5 minuten
Maand salaris (bruto): 2400
Werkelijk ontvang ik: 2900 komt door de storingsdiensten die ik 1x per 4/5 weken draai. Is netto tussen de 2000 en 2200.
Ik vind dat ik afgezien van de storingsdiensten te weinig verdien. Ik heb in die 2.5 jaar dat ik hier zit nooit een verhoging of inflatiecorrectie gehad. Ik ga binnenkort weer eens aankloppen
Dat maakt toch niets uit. Je bouwt pensioen op tot ongeveer 70% van je middelloon (dat is dan incl aow). Aangezien je belasting lager wordt zou je daar van moeten kunnen leven. Dit geld ook als je bv 5000 per maand krijgt.matty___ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:46:
[...]
maar ja zo bouw je nooit veel pensioen op ben ik bang... maar als jij ermee tevreden bent is het prima
Je past je levensstandaard aan aan je verdienste, dus zou jou redenatie voor iedereen gelden (en moet je dus zelf geld opzij zetten als pensioen)
Ik werk voor een lokale overheid. En het grote nadeel is dat de loonschaal min of meer vasthangt aan je diploma. Met mijn diploma kan ik nu maximum C1-C3 zijn met het bijhorende loon. Alle andere gis ambtenaren die ik al ben tegengekomen, zijn op zijn minst B.. wat wel enkele honderden euro's per maand scheelt. Maar mijn tijd komt nog
Qua pensioen ga ik niet mogen klagen. Als ambtenaar wordt het pensioen berekend op het gemiddelde loon van de laatste vijf jaar (hoewel Di Rupo dat wil veranderen naar 10jaar). Dat in combinatie met aanvullende pensioenregelingen en pensioensparen zal ervoor zorgen dat ik ook op mijn oude dag ga kunnen genieten
Qua pensioen ga ik niet mogen klagen. Als ambtenaar wordt het pensioen berekend op het gemiddelde loon van de laatste vijf jaar (hoewel Di Rupo dat wil veranderen naar 10jaar). Dat in combinatie met aanvullende pensioenregelingen en pensioensparen zal ervoor zorgen dat ik ook op mijn oude dag ga kunnen genieten
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Wat waar is.. Ben er mee bezig. Vindt het lastig om de juiste persoon te kiezen om dit aan te vragen, is in principe mijn eerste "echte baan", moet nog beetje wegwijs worden zeg maar..Wilke schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:06:
[...]
Minimumloon 23 jaar en ouder , uitgaand van 40 uur: € 1.435,20. Bij 32 uur is dat vrijwel exact de 1150 die je verdient. Je hebt een afgeronde HBO-opleiding.
Trek zelf de conclusie maar.
Leeftijd:32
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: Systeembeheerder, Netwerkbeheerder, Software Ontwikkelaar
Werkgever: Hogeschool
Huidige functie:Software Ontwikkelaar
Vakantiedagen: Ik moet 1659 uren per jaar werken
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon-werkverkeer vergoed dmv gratis OV. Aangesloten aan www.trappers.net
Regio: Gelderland
Reistijd: Met de bus + stuk lopen, 45 min
Maand salaris (bruto): 3500 bruto, elk jaar 3.4% loonstijging bij normaal functioneren tot een max van 3740 bruto
Werkervaring: Systeembeheerder, Netwerkbeheerder, Software Ontwikkelaar
Werkgever: Hogeschool
Huidige functie:Software Ontwikkelaar
Vakantiedagen: Ik moet 1659 uren per jaar werken
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon-werkverkeer vergoed dmv gratis OV. Aangesloten aan www.trappers.net
Reistijd: Met de bus + stuk lopen, 45 min
Maand salaris (bruto): 3500 bruto, elk jaar 3.4% loonstijging bij normaal functioneren tot een max van 3740 bruto
Ik heb zelf Civiele Techniek (HBO) afgerond. Nu ben ik zelf weer niet werkzaam in de bouw, maar dat salaris is echt belachelijk laag.Pixeltje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:44:
Het startsalaris voor iemand in de bouw met een HBO niveau is zeker zo'n 2000 per maand op basis van 40 uur. Ik zou hier absoluut geen genoegen meenemen. Daarnaast is assistent werkvoorbereider misschien onder je kunnen, je zou gewoon werkvoorbereider kunnen zijn. Je verdient nu 8,26 per uur. Dat is met een beetje bijbaan nog hoger.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Opleiding(en): MBO Beveiliger Niv2
Certificaten: VCA, BHV, zelf opgeleid (CBT Nuggets etc.)
Werkervaring: 2 Jaar IT Service Engineer/Specialist bij foto bedrijf
Werkgever: AIDC wereld
Huidige functie: Service & Support Engineer, (off-the-record, vervangend systeembeheerder)
Vakantiedagen: 25 + wat je overhoud van je vorige jaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Leaseauto*: Nee, maar wel zicht op als ik trainingen ga geven. Ik krijg nu 19ct/km
Pensioenregeling: Ja maar weet zo even niet precies wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bedrijf staat open voor cursussen als het niet al te gek word
Reistijd**: 10min met de auto
Maand salaris (bruto): 1700
Zelf vind ik t een aardig salarisje, aangezien ik geen studies heb gedaan en geen certificaten heb. En met al de plannen voor de toekomst vanuit het bedrijf zelf ben ik hardstikke tevreden. Ik mag cursussen volgen die ik wil, zolang ze relevant zijn. Wil dus via hier een HBO studie gaan volgen.
Buiten mijn werkzaamheden help ik mee in het warehouse en voer ik facilitaire diensten uit (lampen wisselen, eten/fruit halen etc.) Zeer uiteenlopende dingen.
Wat vinden jullie?
Opleiding(en): MBO Beveiliger Niv2
Certificaten: VCA, BHV, zelf opgeleid (CBT Nuggets etc.)
Werkervaring: 2 Jaar IT Service Engineer/Specialist bij foto bedrijf
Werkgever: AIDC wereld
Huidige functie: Service & Support Engineer, (off-the-record, vervangend systeembeheerder)
Vakantiedagen: 25 + wat je overhoud van je vorige jaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Leaseauto*: Nee, maar wel zicht op als ik trainingen ga geven. Ik krijg nu 19ct/km
Pensioenregeling: Ja maar weet zo even niet precies wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bedrijf staat open voor cursussen als het niet al te gek word
Reistijd**: 10min met de auto
Maand salaris (bruto): 1700
Zelf vind ik t een aardig salarisje, aangezien ik geen studies heb gedaan en geen certificaten heb. En met al de plannen voor de toekomst vanuit het bedrijf zelf ben ik hardstikke tevreden. Ik mag cursussen volgen die ik wil, zolang ze relevant zijn. Wil dus via hier een HBO studie gaan volgen.
Buiten mijn werkzaamheden help ik mee in het warehouse en voer ik facilitaire diensten uit (lampen wisselen, eten/fruit halen etc.) Zeer uiteenlopende dingen.
Wat vinden jullie?
ik vind het zeer netjes voor een MBO'er zonder echt diploma. Je krijgt 13e maand en winstuitkering, je kunt cursi volgen, de mogelijkheid om jezelf op de werken tot HBO'er....je zegt gevarieerd werk te doen.......
Op je vakantiedagen na zou ik niet weten waarom je geen ideaal werk zou hebben. (ik heb 41 vrije dagen gna gna gna
) ik vind inderdaad dat je het erg goed hebt!
Zie je toch vele mensen zeggen: zonder diploma word ik toch niet aangenomen.....Oftewel: geen zin om te werken hehe. Nee, dit is wat kort door de bocht. Met een beetje moeite en interesse kun je al ver komen. Bazen willen graag weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, en het officiele papiertje gelooft men vaak wel.
Op je vakantiedagen na zou ik niet weten waarom je geen ideaal werk zou hebben. (ik heb 41 vrije dagen gna gna gna
Zie je toch vele mensen zeggen: zonder diploma word ik toch niet aangenomen.....Oftewel: geen zin om te werken hehe. Nee, dit is wat kort door de bocht. Met een beetje moeite en interesse kun je al ver komen. Bazen willen graag weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, en het officiele papiertje gelooft men vaak wel.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Inderdaad, geen gerelateerde opleidingen whatsoever. Het enigste wat ik heb is werkervaring en interesse in het vak. Een papiertje wil alleen zeggen dat je ooit de kennis hebt gehad. Als je interesse hebt en het ook als hobby kan zien, ben je vaker een betere werknemer (uit onderzoek gebleken).
Vrije dagen zijn er voor mij voldoende, een goeie 5 weken waarvan ik elk jaar toch wel wat over hou. Ben graag op mn werk aanwezig. Van vorig jaar had ik bijvoorbeeld nog 1 week extra over.
Nu alleen maar richting de toekomst kijken, want als je na 1 jaar dienstverband een vast contract aangeboden krijgt met meteen het bericht erbij dat we snel naar de toekomst kijken en waar ik precies uit wil komen.. Dat salaris en vakantie dagen komt wel een keer. Ben blij dat ik een baan heb waar ik me goed bij voel.
Vrije dagen zijn er voor mij voldoende, een goeie 5 weken waarvan ik elk jaar toch wel wat over hou. Ben graag op mn werk aanwezig. Van vorig jaar had ik bijvoorbeeld nog 1 week extra over.
Nu alleen maar richting de toekomst kijken, want als je na 1 jaar dienstverband een vast contract aangeboden krijgt met meteen het bericht erbij dat we snel naar de toekomst kijken en waar ik precies uit wil komen.. Dat salaris en vakantie dagen komt wel een keer. Ben blij dat ik een baan heb waar ik me goed bij voel.
Als het maar 10 minuten met de auto is dan zou ik er voor kiezen om te fietsen. Dat kan hooguit 30 minuten zijn gok ik zo. En die 19ct/km dekt het merendeel van je autokosten echt niet.
Maar over het algemeen, prima contract, misschien zelfs wel geweldig voor iemand van 23 zonder diploma's. Zorg dat je zo snel mogelijk meer cursussen gaat doen, het liefst met certificering.
Wees proactief zodat het bedrijf en je leidinggevende zien dat je mee wilt groeien. Als je HBO wilt gaan doen, bespreek dit dan ook met je manager, zodat je gelegenheid krijg hiervoor.
Veel plezier en succes
Maar over het algemeen, prima contract, misschien zelfs wel geweldig voor iemand van 23 zonder diploma's. Zorg dat je zo snel mogelijk meer cursussen gaat doen, het liefst met certificering.
Wees proactief zodat het bedrijf en je leidinggevende zien dat je mee wilt groeien. Als je HBO wilt gaan doen, bespreek dit dan ook met je manager, zodat je gelegenheid krijg hiervoor.
Veel plezier en succes
Klopt, heb dit gedurende ruim een half jaar elke dag met de brommer gedaan.VorCha schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:25:
Als het maar 10 minuten met de auto is dan zou ik er voor kiezen om te fietsen. Dat kan hooguit 30 minuten zijn gok ik zo. En die 19ct/km dekt het merendeel van je autokosten echt niet.
Mijn gedachte inderdaad, certificaten maak je jezelf beter, sta je steviger en je kunt er misschien financieel op vooruit gaan.Maar over het algemeen, prima contract, misschien zelfs wel geweldig voor iemand van 23 zonder diploma's. Zorg dat je zo snel mogelijk meer cursussen gaat doen, het liefst met certificering.
Manager vond het een goed idee. Ik kon doorstromen in een HBO functie maar ik gaf persoonlijk aan dat ik daar nog niet klaar voor was. Die functie blijft voor mij open en zal hier dan ook later in doorstromen, met of zonder HBO papiertje. Het ging mij en de manager om de kennis.Wees proactief zodat het bedrijf en je leidinggevende zien dat je mee wilt groeien. Als je HBO wilt gaan doen, bespreek dit dan ook met je manager, zodat je gelegenheid krijg hiervoor.
Veel plezier en succes
Ja weet ik, maar aan de andere kant; ze betalen wel mijn opleiding. 2000 euro gaat 'm niet worden (en zeker niet in een keer vanaf 1100Mojo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:21:
[...]
Ik heb zelf Civiele Techniek (HBO) afgerond. Nu ben ik zelf weer niet werkzaam in de bouw, maar dat salaris is echt belachelijk laag.
Het startsalaris voor iemand in de bouw met een HBO niveau is zeker zo'n 2000 per maand op basis van 40 uur. Ik zou hier absoluut geen genoegen meenemen. Daarnaast is assistent werkvoorbereider misschien onder je kunnen, je zou gewoon werkvoorbereider kunnen zijn. Je verdient nu 8,26 per uur. Dat is met een beetje bijbaan nog hoger.
hoezo je bent toch al hbo afgestudeerd? mag je ook hbo loon krijgenPixeltje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:37:
[...]
Ja weet ik, maar aan de andere kant; ze betalen wel mijn opleiding. 2000 euro gaat 'm niet worden (en zeker niet in een keer vanaf 1100maar ga onderhandelen over 1500 bruto, daar zou ik dan 1350 van over moeten houden ongeveer.
1350 bruto is ook nog te karig eigenlijk, wat ik niet respectloos bedoel. Durf je wel op tijd nee te zeggen en door te zoeken?
De meeste mensen deugen!
Ja ik weet het. In principe heb ik een contract voor 2 jaar, de werkgever bevalt me ook prima. Het bedrijf waar ik ben aangenomen en wat mijn salaris betaald is een beetje vreemd opgezet, en ik weet niet wat ik wel en niet kan zeggen. Iets anders zoeken is niet mogelijk (zou mijn opleiding stoppen en dat vindt ik ook zonde) maar je hebt gelijk als je zegt dat ik gewoon niet zo goed weet wat mogelijk is, wat ik wel en niet kan vragen/eisen en hoe ik dat aan moet pakkenCassius schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:56:
1350 bruto is ook nog te karig eigenlijk, wat ik niet respectloos bedoel. Durf je wel op tijd nee te zeggen en door te zoeken?
Heb wel adviseur hoor;) Pa is redelijk bedreven in dit soort onderhandelingen en heb hem ook om advies gevraagd. Op mijn werk ook nog paar mensen waar ik goed mee kan babbelen, dus heb er wel vertrouwen in. probeer alleen een beetje te achterhalen wat "de rest van werkend Nederland" een schappelijk beginbod zou vinden
als je echt 8.26 per uur verdient is dat echt laag, ik ben dan pas 18 en heb nog 0 diploma's. Ik werk nu tijdelijk in de thuiszorg en krijg 8.38 per uur betaald..
Ik ben net klaar met me opleiding. ik heb het volgende aanbod gekregen.
Opleiding(en): MBO niveau 4 netwerkbeheerder
Certificaten: CCNA 1 t/m 4 & security, MSCA 2003, MCITP SA
Werkervaring: alleen stages (2x halfjaar)
Werkgever: Detachering
Leaseauto: Nee, €0,19 per km / OV
Regio: Arnhem
Reistijd: Max ongeveer 1 uur
Maand salaris rond (bruto): 1500
Ik weet het niet maar is salaris niet een beetje laag?
Opleiding(en): MBO niveau 4 netwerkbeheerder
Certificaten: CCNA 1 t/m 4 & security, MSCA 2003, MCITP SA
Werkervaring: alleen stages (2x halfjaar)
Werkgever: Detachering
Leaseauto: Nee, €0,19 per km / OV
Regio: Arnhem
Reistijd: Max ongeveer 1 uur
[ Voor 5% gewijzigd door kevin1000 op 14-07-2011 16:07 ]
Opleidingen eventueel wel. heb er vragen over gesteld daar komen ze over terug. maar geen auto.418O2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:10:
Voor een startende MBO'er is dat niet heel gek lijkt mij. Geen auto/opleidingen?
Ene kant heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik heb op zich niet echt werk ervaring.
1500 verdient een fulltimer zonder enige diploma's....
Wat zou een redelijk bedrag zijn dan?
Het is minimumloon + 50 euro. Maar, je krijgt natuurlijk wel werkervaring. Toch lijkt het me laag. Hangt er ook van af of je makkelijk iets anders zou kunnen vinden? Alles beter dan thuis op de bank zitten, zeker ook voor je CV. Maar het klinkt niet als een fantastisch aanbod als je nog andere keuzes hebt, dus. Hoeveel meer je als startende MBO-er kunt vragen weet ik niet.kevin1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:06:
Jawel maar hij werkt niet fulltime he, dus wel even x0,8 doen. Dus zeg ~1600.matty___ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:50:
hoezo je bent toch al hbo afgestudeerd? mag je ook hbo loon krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 14-07-2011 18:22 ]
Update--> Vast Contract dus ander salaris en ruimte om mijn scriptie af te maken 
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Aan het afstuderen voor HBO BE
Certificaten: Oracle HFM admin training (joy....)
Werkervaring: 1jr
Werkgever: Consultancy bureau
Huidige functie: EPM Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering adv declarabele uren enz. kan oplopen tot ruim een maandsalaris
Laptop: Lenovo T410S
GSM: iPhone 4
Leaseauto: Nope, zie verder
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,45 ct/km (zorgt voor ruim €1200 extra in mijn geval), zkv 50/50 en mobiel tegoed wat ik nooit opmaak
Land: NL
Regio: Heel NL
Reistijd: 1 uur enkele reis
Maand salaris (bruto): 2500
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 16-07-2011 21:03 ]
K to the KillaZ
Voor die km vergoeding zou ik wel kilometers willen maken. Goed geregeld!KillaZ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:02:
Update--> Vast Contract dus ander salaris en ruimte om mijn scriptie af te maken![]()
[...]
Zo; opslag gehad.
Leeftijd: 20 21
Opleiding(en): nvt
Certificaten: nvt
Werkervaring: 2 jaar 3 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: Nee Ja
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 20minuten lopen.
Maandsalaris (bruto): 1450 1750
Leeftijd: 20 21
Opleiding(en): nvt
Certificaten: nvt
Werkervaring: 2 jaar 3 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nvt
GSM: Nee Ja
Regio: Zuid-Holland
Reistijd**: 20minuten lopen.
Maandsalaris (bruto): 1450 1750
Dit is een account.
Mijn baas kwam me op mijn verjaardag verblijden met een salarisbrief. Dus dan ook maar even een update. Heb de reistijd aangepast omdat ik nu voor langere tijd op een opdracht zit, dus pak niet langer de reistijd naar kantoor.
Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:09:
Leeftijd: 25 26
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar
Werkgever: Grote Consultancy speler
Huidige functie: Consultant (Security)
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaars uitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: 12,5% (100% door werkgever betaald)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel fiscaal vriendelijke regelingen, onkostenvergoedingen, ruime opleidingsmogelijkheden
Regio: Utrecht Den Haag
Reistijd: 60 minuten 90-120 minuten
Maand salaris (bruto): 2551 2671
Dat is wel een erg lange reistijd! Heb je daar aanvullend iets voor geregeld? 12 uur per dag van huis voor je werk is mijn inziens wel een beetje scheef.Prx schreef op zondag 17 juli 2011 @ 01:11:
Mijn baas kwam me op mijn verjaardag verblijden met een salarisbrief. Dus dan ook maar even een update. Heb de reistijd aangepast omdat ik nu voor langere tijd op een opdracht zit, dus pak niet langer de reistijd naar kantoor.
[...]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Na een half jaar 4,7% er bij is meer dan de inflatie.Salandur schreef op zondag 17 juli 2011 @ 08:48:
[...]
Dat is wel een erg lange reistijd! Heb je daar aanvullend iets voor geregeld? 12 uur per dag van huis voor je werk is mijn inziens wel een beetje scheef.
Opslag gekregen
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica (laatste jaar deeltijd)
Werkervaring: 12 jaar (Ruim 4 jaar relevant)
Werkgever: ERP Software voor bouw
Huidige functie: Data modelleur / Servicedesk consultant
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: Neen
GSM: Neen
Leaseauto: Neen
Pensioenregeling: Slecht pensioen.. lage inleg o.b.v. belegging
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: HBO Studie wordt betaald
Reistijd: 10-15 minuten
Maand salaris (bruto): 2*** (1% verhoging gehad na 1,5 jaar)
Niet zo heel erg tevreden eigenlijk. Ben officieel nog servicedesk medewerker en voornamelijk bezig met debuggen, patches maken etc. Daarnaast maak ik nu sinds twee jaar ook maatwerkoplossingen voor klanten. (rapportages, grafieken, tasks)
Maand salaris (bruto): 2*** (1% verhoging gehad na 1,5 jaar)
Niet zo heel erg tevreden eigenlijk. Ben officieel nog servicedesk medewerker en voornamelijk bezig met debuggen, patches maken etc. Daarnaast maak ik nu sinds twee jaar ook maatwerkoplossingen voor klanten. (rapportages, grafieken, tasks)
@PcDealer: die 6 Euro bruto per dag weegt imho niet echt op tegen 1.5 to 2 keer zo veel reistijd. Of je moet het werk ontzettend leuk vinden of reistijd kunnen compenseren...
@Floris-K: je kan niet zeggen dat je pensioen slecht is omdat je beschikbare premie hebt. Dat is tegenwoordig redelijk standaard. Belangrijker is om te kijken hoeveel je werkgever bijdraagt, wat voor kosten in rekening gebracht worden, wat de franchise is e.d.
Qua salaris vind ik het nog wel karig maar je studie wordt wel betaald. Ik neem dat je wel gaat stijgen als je klaar bent met je studie?
@Floris-K: je kan niet zeggen dat je pensioen slecht is omdat je beschikbare premie hebt. Dat is tegenwoordig redelijk standaard. Belangrijker is om te kijken hoeveel je werkgever bijdraagt, wat voor kosten in rekening gebracht worden, wat de franchise is e.d.
Qua salaris vind ik het nog wel karig maar je studie wordt wel betaald. Ik neem dat je wel gaat stijgen als je klaar bent met je studie?
@smejsz
Pensioen
Ik betaal 40 Euro en de werkgever 25 Euro per maand. Als ik vertrek dan gaan er zoveel kosten vanaf dat ik weer op 0 sta. Geloof dat er nu in 4 jaar tijd ongeveer 1500 Euro is opgebouwd
Studie
Niks afgesproken over verhoging na behalen studie. Wil een andere functie, maar ze kunnen me niet missen op de servicedesk. Handel de meeste(2,5x) meldingen af en zit er niet eens fulltime. Ze kunnen niemand vinden van mijn niveau om het over te nemen. Enige optie om iets anders te doen is solliciteren volgens mij
Pensioen
Ik betaal 40 Euro en de werkgever 25 Euro per maand. Als ik vertrek dan gaan er zoveel kosten vanaf dat ik weer op 0 sta. Geloof dat er nu in 4 jaar tijd ongeveer 1500 Euro is opgebouwd
Studie
Niks afgesproken over verhoging na behalen studie. Wil een andere functie, maar ze kunnen me niet missen op de servicedesk. Handel de meeste(2,5x) meldingen af en zit er niet eens fulltime. Ze kunnen niemand vinden van mijn niveau om het over te nemen. Enige optie om iets anders te doen is solliciteren volgens mij
zo ik ook even een update:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Vodafone
Huidige functie: Detailed Designer
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: Ja, beide
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: door Vodafone geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitnessregeling, thuiswerken (secureID kaart, VPN verbinding en volledige internetvergoeding thuis), Spaarloonregeling, Collectief ziektekostenverzekering.
Regio: Zuid-Limburg
Reistijd: 35 minuten
Mijn maandsalaris: 3250 euro bruto
Het vakantiegeld en 13e maand wordt bij ons maandelijks uitgekeerd. De 13e maand zit in ons bruto salaris verwerkt.
Ons kerstpakket moeten we afgeven aan een goed doel
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Vodafone
Huidige functie: Detailed Designer
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: Ja, beide
Pensioenregeling: door Vodafone geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitnessregeling, thuiswerken (secureID kaart, VPN verbinding en volledige internetvergoeding thuis), Spaarloonregeling, Collectief ziektekostenverzekering.
Regio: Zuid-Limburg
Reistijd: 35 minuten
Mijn maandsalaris: 3250 euro bruto
Het vakantiegeld en 13e maand wordt bij ons maandelijks uitgekeerd. De 13e maand zit in ons bruto salaris verwerkt.
Ons kerstpakket moeten we afgeven aan een goed doel
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Floris-K schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:23:
Does not compute.Floris-K schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:08:
Handel de meeste(2,5x) meldingen af en zit er niet eens fulltime.
Ik zou het jaartje lekker uitzitten en de studie afmaken. Lange termijn vs korte.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@Mekkieboek
Zit 1-2 dagen per week ergens anders om te ontwikkelen.Raak dan geen enkele melding/call aan en ben dan vol bezig met het maatwerk.
Zit 1-2 dagen per week ergens anders om te ontwikkelen.Raak dan geen enkele melding/call aan en ben dan vol bezig met het maatwerk.
Ik begrijp het niet. Hoezo op 0?Floris-K schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:08:
@smejsz
Pensioen
M.a.w. ze kunnen niemand vinden van jouw niveau die het wil doen, of die het voor dat geld wil doenStudie
Je hoeft je pensioen niet mee te nemen naar een andere werkgever hoor. En 65Euro per maand inleg is niet veel, dan is het ook zo gek dat je weinig hebt.Floris-K schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:08:
@smejsz
Pensioen
Ik neem aan dat ook een overeenkomst hebt gesloten voordat je aan die studie begon? Dus als je een jaar weg gaat betaal wat terug via een gleidende schaal. Als een nieuwe werkgever je wil kan je dat natuurlijk ook gebruiken als inzet...anders wordt het wel een dure overstap...Studie
Wat ik mij afvraag mbt de reistijd: ik neem aan dat iedereen de complete reistijd invult, dwz zowel heen als retour. Bij consultancy zit je dan al snel aan 2uur, ook in mijn geval dus. Uurtje heen en uurtje terug.Salandur schreef op zondag 17 juli 2011 @ 08:48:
[...]
Dat is wel een erg lange reistijd! Heb je daar aanvullend iets voor geregeld? 12 uur per dag van huis voor je werk is mijn inziens wel een beetje scheef.
Zo heb ik zelf binnenkort hetzelfde, nouja nog iets langer zelfs; zwolle/ enschede iedere dag. Maarja da's part of the job bij consultancy.
Heeft iedere consultant de regeling dat de tijd naar een klant (vanaf huis) eigen tijd is? Dit heb ik wel begrepen maar blijf het wel een beetje een raar iets vinden. Redelijker zou ik het vinden als het 50/50 bijv was.
Om voor mijzelf even verduidelijking te geven, de reistijd van 90-120 minuten is een enkele reis. Ik rij nu bijna elke dag van Apeldoorn naar Den Haag voor het werk. Alle reistijd is gewoon eigen tijd in mijn geval. De regeling hiervoor is afhankelijk van de klant. Er zijn ook klanten die altijd reistijd als werktijd zien.Waypoint schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:24:
[...]
Wat ik mij afvraag mbt de reistijd: ik neem aan dat iedereen de complete reistijd invult, dwz zowel heen als retour. Bij consultancy zit je dan al snel aan 2uur, ook in mijn geval dus. Uurtje heen en uurtje terug.
Zo heb ik zelf binnenkort hetzelfde, nouja nog iets langer zelfs; zwolle/ enschede iedere dag. Maarja da's part of the job bij consultancy.
Heeft iedere consultant de regeling dat de tijd naar een klant (vanaf huis) eigen tijd is? Dit heb ik wel begrepen maar blijf het wel een beetje een raar iets vinden. Redelijker zou ik het vinden als het 50/50 bijv was.
De projectleider heeft het al gehad over 1 dag per week thuiswerken, maar ik geloof niet echt in 'het nieuwe werken' en vind de face-to-face time met mijn collega's belangrijker dan 1 dag per week wat reistijd te omzeilen. In zekere zin doe ik het mezelf dus aan, die ene dag in de week.
Qua arbeidsvoorwaarden is de beste tip waarschijnlijk: haal je diploma en ga weg. Ik denk dat je 300 a 500 euro en een leaseauto zou kunnen toevoegen aan je arbeidsvoorwaarden. Check wel eerst of er geen studiekostenbeding van toepassing is, omdat je baas je opleiding betaalt.Floris-K schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:23:
Opslag gekregen
Maand salaris (bruto): 2424,- (1% verhoging gehad na 1,5 jaar)
Pensioen is inderdaad slecht, zoals je zelf aangeeft. Voor een goede dekking zou de premie drie a vier keer zo hoog moeten zijn. Bovendien betaalt de werkgever een zeer mager percentage (38%) van de premie. In de meeste regelingen is dat tussen de 50 en 100%.
Oeps dubbel.
[ Voor 94% gewijzigd door MrFl0ppY op 18-07-2011 08:53 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Hij zal idd 40u per week werken, maar 38u volgens contract. Zo spaar je 12 dagen op jaarbasis extra, bovenop de 29 (?) die hij standaard heeft. Zelf begin ik elk jaar met 42 dagen (overheid), een hele klus om die op te krijgen...MrFl0ppY schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:53:
[...]
Nice!
Is dit een speciale regeling dat je bijv. maar 38 pw laat uitbetalen of is dit een standaard contract bij Vodafone?
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Economie & Handel
Certificaten: Crystal Reports & Oracle Database SQL Fundamentals
Werkervaring: 3,5 Jaar
Werkgever: Klein ICT/Applicatie bedrijf (International)
Huidige functie: Applicatie beheerder
13/14e maand of winstuitkering: Winst uitkering per nieuwe klant dat varieert van 250 tot 300 euro
Reistijd: 5Min fietsen
Maandsalaris (bruto): 1950
Gezien mijn achtergrond is het een prima salaris maar ik merk dat de diploma's achter loopt op mijn werkelijke werk niveau.
Wil enkele cursussen volgen met certificaten zodat ik door kan groeien met HBO waardige achtergrond.
Opleiding(en): MBO Economie & Handel
Certificaten: Crystal Reports & Oracle Database SQL Fundamentals
Werkervaring: 3,5 Jaar
Werkgever: Klein ICT/Applicatie bedrijf (International)
Huidige functie: Applicatie beheerder
13/14e maand of winstuitkering: Winst uitkering per nieuwe klant dat varieert van 250 tot 300 euro
Reistijd: 5Min fietsen
Maandsalaris (bruto): 1950
Gezien mijn achtergrond is het een prima salaris maar ik merk dat de diploma's achter loopt op mijn werkelijke werk niveau.
Wil enkele cursussen volgen met certificaten zodat ik door kan groeien met HBO waardige achtergrond.
Het is niet meer helemaal standaard. Het callcenter heeft veel van de extra vakantiedagen moeten inleveren (anders werd het werk uitbesteed)MrFl0ppY schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:53:
[...]
Nice!
Is dit een speciale regeling dat je bijv. maar 38 pw laat uitbetalen of is dit een standaard contract bij Vodafone?
Als ik dat op mij betrek: Ik vang 0,45 ct/km, maar heb geen leasebak.Waypoint schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:24:
[...]
Wat ik mij afvraag mbt de reistijd: ik neem aan dat iedereen de complete reistijd invult, dwz zowel heen als retour. Bij consultancy zit je dan al snel aan 2uur, ook in mijn geval dus. Uurtje heen en uurtje terug.
De 2 uur en 140 km. die ik per dag in de auto zit, zorgen er voor dat ik +/- 25 ~ 30 euro per uur extra vang.
Dat is voor mij en mijn collega's meer dan genoeg, wij rijden graag als je begrijpt wat ik bedoel
K to the KillaZ
Een hele klus? Je mag er wel een paar aan mij gevenGiLMORE80 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:20:
[...]
Hij zal idd 40u per week werken, maar 38u volgens contract. Zo spaar je 12 dagen op jaarbasis extra, bovenop de 29 (?) die hij standaard heeft. Zelf begin ik elk jaar met 42 dagen (overheid), een hele klus om die op te krijgen...
zoiets dusGiLMORE80 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:20:
[...]
Hij zal idd 40u per week werken, maar 38u volgens contract. Zo spaar je 12 dagen op jaarbasis extra, bovenop de 29 (?) die hij standaard heeft. Zelf begin ik elk jaar met 42 dagen (overheid), een hele klus om die op te krijgen...
Volgens mij is het nu wel veranderd voor nieuwe medewerkers. Die krijgen nu standaard minder verlof. En ik geloof dat als ik een schaalsprong zou maken, dat ik ook in de nieuwe arbeidsvoorwaarden terecht ga komen met minder verlofdagen. Maar ik heb eigenlijk die regeling niet goed bekeken nog, omdat het nog niet echt van toepassing is op mijn situatie.
waarvan je over meer dan 19 cent wel belasting betaalt afaik. Daarnaast moet je wegenbelasting, brandstof, onderhoud, sparen voor nieuwe etc mee rekenen. Daarnaast geldt dit alleen voor woon-werkverkeer.KillaZ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:46:
[...]
Als ik dat op mij betrek: Ik vang 0,45 ct/km, maar heb geen leasebak.
De 2 uur en 140 km. die ik per dag in de auto zit, zorgen er voor dat ik +/- 25 ~ 30 euro per uur extra vang.
Dat is voor mij en mijn collega's meer dan genoeg, wij rijden graag als je begrijpt wat ik bedoel![]()
je bespaart wel de bijtelling. dat dan weer wel maar ik vraag me af of het echt zo veel scheelt.
Commerciële koeriers rijden spoedzendingen voor dat tarief, dus daar ga je zeker geld op verdienen.matty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:35:
[...]
waarvan je over meer dan 19 cent wel belasting betaalt afaik. Daarnaast moet je wegenbelasting, brandstof, onderhoud, sparen voor nieuwe etc mee rekenen. Daarnaast geldt dit alleen voor woon-werkverkeer.
je bespaart wel de bijtelling. dat dan weer wel maar ik vraag me af of het echt zo veel scheelt.
En even een simpel rekensommetje: 140*20*0.36(=0,49 bruto) = € 1008,- /maand, netto. Kan je een knappe auto van rijden imo.
Je imiteert me mateloos.
das zeker maar die moet je even voor financierenTank80 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:52:
[...]
Commerciële koeriers rijden spoedzendingen voor dat tarief, dus daar ga je zeker geld op verdienen.
En even een simpel rekensommetje: 140*20*0.36(=0,49 bruto) = € 1008,- /maand, netto. Kan je een knappe auto van rijden imo.
Klein beginnen en dan upscalen iedere 2-3 jaar?matty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:33:
[...]
das zeker maar die moet je even voor financieren
Je imiteert me mateloos.
Ja, maar dan wel de heen en terugreis.Tank80 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:52:
[...]
Commerciële koeriers rijden spoedzendingen voor dat tarief, dus daar ga je zeker geld op verdienen.
Verwijderd
Het is natuurlijk wel je vader maar het smaakt naar uitbuiting zoals eerder gezegd. Ondanks je opleiding en leeftijd zou ik best durven te zeggen dat je 2100-2300 kan verdienen als je even je best doet om een goede job te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:10:
Wat vinden jullie een passend salaris voor iemand (chez moi) met de volgende specs, kijkend naar de huidige situatie:
Leeftijd: 21
Opleiding(en) en certificaten: HAVO N&T met Wiskunde B1,2
Huidige taken: Webdevelopment, systeembeheer, telefonisch support
Dagelijkse ervaringen met technologieën/platformen: PHP 5, Zend Framework, MySQL, Dojo Toolkit, Windows Server 2003/2008, Debian Linux, Windows XP/Vista/7, enz.
Relevante werkervaring: 3 jaar full-time
Werkweek: ~40 uur, soms meer, soms minder. Hangt af van het aantal storingen, klussen, enzovoort.
Salaris: minimumsalaris voor 21-jarige, ongeacht aantal uren
Secundaire arbeidsvoorwaarden: Computers, NAS'en, enzovoort allemaal op de zaak. Makkelijk vrij nemen, maar veel onregelmatige werktijden. Niet een typische 9-tot-5 baan dus, en dat hoeft ook niet. Wel een vaste aanstelling, met veel zekerheid; iets wat vandaag de dag geen vanzelfsprekendheid meer is.
Ik werk samen met mijn vader, waarbij ik in loondienst ben in zijn eenmanszaak. We verzorgen systeembeheer voor een aantal bedrijven in het MKB en schrijven webapplicaties voor eigen gebruik, en voor gebruik van de klant. Ik vind het leuk om met mijn vader te werken, en er zijn veel voordelen (op termijn de zaak overnemen, bijvoorbeeld), maar ik wil graag andere mogelijkheden verkennen. Ik ben benieuwd wat ik zoal "waard" ben op de arbeidsmarkt. Ik ben nog jong, immers.
Ik was ietwat huiverig om mezelf zo "bloot" te leggen in een topic als deze, maar ik vraag het me gewoon al een hele tijd af wat ik eventueel zou kunnen vragen bij een andere werkgever mocht ik daar ooit voor kiezen. Vooralsnog komt de vraag meer voort uit nieuwsgierigheid.
Mijn laatste salaris als PHP webdeveloper, met 6/7 jaar werkervaring (MBO niveau 2, faal
Klopt helemaal, ik krijg maandelijks zo'n 1300 bijgeschreven en daar gaat +/- 200 euro van af voor de belasting.matty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:35:
[...]
waarvan je over meer dan 19 cent wel belasting betaalt afaik. Daarnaast moet je wegenbelasting, brandstof, onderhoud, sparen voor nieuwe etc mee rekenen. Daarnaast geldt dit alleen voor woon-werkverkeer.
Blijft een heel leuk netto bedrag
K to the KillaZ
blijft zo te zien zeker genoeg over en wat blijft er over als je alle kosten vanaf trektKillaZ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:23:
[...]
Klopt helemaal, ik krijg maandelijks zo'n 1300 bijgeschreven en daar gaat +/- 200 euro van af voor de belasting.
Blijft een heel leuk netto bedrag
offtopic:
Daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld + dat ligt natuurlijk aan de auto die je rijdt. Persoonlijk houd ik van de 1100 euro ongeveer 700 over, omdat ik een cheap ass Clio 1.5 Dci rijd die 1:25 doet.
Daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld + dat ligt natuurlijk aan de auto die je rijdt. Persoonlijk houd ik van de 1100 euro ongeveer 700 over, omdat ik een cheap ass Clio 1.5 Dci rijd die 1:25 doet.
Zo dat was de 0,45 ct discussie
K to the KillaZ
Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO Economie & Marketing
Certificaten: diverse sales certificaten waaronder HP Preferred partner certificering
Werkervaring: 12,5 Jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener/implementator
Huidige functie: accountmanager/adviseur/New business
Pensioenregeling: Nee
Regio: Limburg
Reistijd: 5Min rijden
Maandsalaris (bruto): 2900
Opleiding(en): MBO Economie & Marketing
Certificaten: diverse sales certificaten waaronder HP Preferred partner certificering
Werkervaring: 12,5 Jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener/implementator
Huidige functie: accountmanager/adviseur/New business
Pensioenregeling: Nee
Regio: Limburg
Reistijd: 5Min rijden
Maandsalaris (bruto): 2900
[ Voor 6% gewijzigd door jpg97 op 19-07-2011 13:39 ]
HP Preferred Partner heeft betrekking op je werkgever, niet op de werknemers. Minimale vereiste is 2x ASP (Accredited Sales Professional), ik denk dat je dat bedoelt.jpg97 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:19:
Ehm ja maar er moet toch iemand de "examens" en dergelijke doen, en dat ben ik altijd....PcDealer schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:56:
[...]
HP Preferred Partner heeft betrekking op je werkgever, niet op de werknemers. Minimale vereiste is 2x ASP (Acreditted Sales Professional), ik denk dat je dat bedoeld.
Verwijderd
tja... dat maakt jou nog niet tot de partner, jouw status is ASP of ASC.jpg97 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:15:
[...]
Ehm ja maar er moet toch iemand de "examens" en dergelijke doen, en dat ben ik altijd....
Geen bonusregeling oid? lijkt me toch vrij standaard als accountmanager net zoals een gsm/laptop en auto.
Ik geef het beestje gewoon een naam.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:22:
[...]
tja... dat maakt jou nog niet tot de partner, jouw status is ASP of ASC.
Geen bonusregeling oid? lijkt me toch vrij standaard als accountmanager net zoals een gsm/laptop en auto.
Inderdaad geen bonus helaas; anders had ik afgelopen jaren een hoop extra gehad gezien de projecten die ik heb binnengehaald
[ Voor 9% gewijzigd door jpg97 op 19-07-2011 14:26 ]
Dat is het bedrijf die op de website referenties aanprijst als het leveren van een server aan verschillende bedrijven, maar ook migraties? De firewall met application visualisation is trouwens tof.jpg97 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:25:
[...]
Ik geef het beestje gewoon een naam.
Inderdaad geen bonus helaas; anders had ik afgelopen jaren een hoop extra gehad gezien de projecten die ik heb binnengehaald. Ook geen gsm en geen laptop. Auto van de zaak heb ik ook niet, maar er staat hier een bedrijfsauto die ik meeneem als ik naar klanten/prospects ga. Ik rij hem niet privé.
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 19-07-2011 19:23 ]
Verwijderd
Leeftijd: 31
Opleiding(en): Mavo -> MBO TI -> HBO Elektrotechniek
Certificaten: Java Programmer+Developer, OCP PL/SQL, UML-professional, Prince2 practitioner en nog vele andere
Werkervaring: 5 jaar detachering, 1 jaar huidige werkgever
Werkgever: Financial services
Huidige functie: Developer
Vakantiedagen: 29 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: nee, OV-kaart
Werkweek: 40 (geen uurtje meer)
Pensioenregeling: werkgever 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: 60 minuten
Maand salaris (bruto): 3850
Opleiding(en): Mavo -> MBO TI -> HBO Elektrotechniek
Certificaten: Java Programmer+Developer, OCP PL/SQL, UML-professional, Prince2 practitioner en nog vele andere
Werkervaring: 5 jaar detachering, 1 jaar huidige werkgever
Werkgever: Financial services
Huidige functie: Developer
Vakantiedagen: 29 dagen
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: nee, OV-kaart
Werkweek: 40 (geen uurtje meer)
Pensioenregeling: werkgever 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: 60 minuten
Maand salaris (bruto): 3850
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 20:40 ]
Vakantiegeld is geen 13e maand.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:33:
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand(vakantiegeld) + winstuitkering
Misschien keer iets anders van uit een andere branche namelijk de offshore/scheepvaart
Werkt zelf op dit moment op een schip voor het installeren van fundaties van windmolens. En net promotie gemaakt!
Leeftijd: 28 Jaar
Opleiding(en): Maritiem Officier
Certificaten: Bosiet + Verplichte offshore/scheepvaart traningen
Werkervaring:1,5 jaar, 3 maanden in dit bedrijf
Werkgever: Uitzendbureau gedetacheerd voor langere tijd bij bouwbedrijf
Huidige functie: 2de stuurman. Zware lading schip
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 10.34% van de gewerkt uren per jaar. Uit bij normale werkweek van 40 uur 25 dagen
Werkweek: 84 uur aan boord van een schip
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 Euro onkosten vergoeding, Kost en Inwoning aan boord van het schip. Werk kleding vergoed
Land: Wereld wijd
Regio: Op dit moment europa
Reistijd: Hoofdkantoor enkele reistijd 3,5 uur maar kom er echt nooit. Schip afhankelijk van locatie. Maar werk 4 weken op 4 weken af. Waarbij 4 weken weg 84 uur per dag is. 4 weken af 4 weken vrij..
Maand salaris (bruto):[/]
Ik verdien per gewerkte dag:
183 dagen = gewerkte dagen in het jaar gemiddeld
260 euro * 183 dagen in het jaar / 12 = 3965 euro per maand inclusief vakantiegeld en afkoop verlof exclusief netto onkosten vergoeding
Werkt zelf op dit moment op een schip voor het installeren van fundaties van windmolens. En net promotie gemaakt!
Leeftijd: 28 Jaar
Opleiding(en): Maritiem Officier
Certificaten: Bosiet + Verplichte offshore/scheepvaart traningen
Werkervaring:1,5 jaar, 3 maanden in dit bedrijf
Werkgever: Uitzendbureau gedetacheerd voor langere tijd bij bouwbedrijf
Huidige functie: 2de stuurman. Zware lading schip
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 10.34% van de gewerkt uren per jaar. Uit bij normale werkweek van 40 uur 25 dagen
Werkweek: 84 uur aan boord van een schip
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 Euro onkosten vergoeding, Kost en Inwoning aan boord van het schip. Werk kleding vergoed
Land: Wereld wijd
Regio: Op dit moment europa
Reistijd: Hoofdkantoor enkele reistijd 3,5 uur maar kom er echt nooit. Schip afhankelijk van locatie. Maar werk 4 weken op 4 weken af. Waarbij 4 weken weg 84 uur per dag is. 4 weken af 4 weken vrij..
Maand salaris (bruto):[/]
Ik verdien per gewerkte dag:
183 dagen = gewerkte dagen in het jaar gemiddeld
260 euro * 183 dagen in het jaar / 12 = 3965 euro per maand inclusief vakantiegeld en afkoop verlof exclusief netto onkosten vergoeding
[ Voor 6% gewijzigd door Eris op 20-07-2011 06:30 ]
Doe je goed
Bovendien is het mooi werk.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
84 uur per dag werken is wel veel.
Heb je er geen problemen mee om weer te acclimatiseren als je vrij hebt? Ik kan me voorstellen dat 4 weken zo veel uren werken er behoorlijk inhakt. Vervolgens heb je 4 weken vrij, maar ik zou zelf de eerste van die 4 weken nodig hebben om bij te komen.
Heb je er geen problemen mee om weer te acclimatiseren als je vrij hebt? Ik kan me voorstellen dat 4 weken zo veel uren werken er behoorlijk inhakt. Vervolgens heb je 4 weken vrij, maar ik zou zelf de eerste van die 4 weken nodig hebben om bij te komen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het heeft zijn voordelen en zijn naar delen. Je hebt wel 4 weken echt vrij. En zo veel is er niet te doen op die boot naast je werk om. Er is een kleine TV hok een kleine gym en een internet verbinding... Je hut heeft een oppervlakte van 2 bij 3 ofzo dus echt veel ruimte heb je niet. Na 8 uur a 9 uur slapen heb ik wel genoeg. Ik moet wel zeggen dat je dan na 4 weken helemaal op bent en steeds humeuriger wordt. Dit werk moet je echt geen 2 of 3 maanden achter elkaar doen. Dan spring half dood van die boot af. Ohja en het belangrijkste nog vergeten: Alcohol is niet toegestaan.
Ik moet wel bekenen dat het niet 12 uur lang hard buffelen is. Omdat wij werken met een weather window van 15 uur en maximale golf hoogte 1 meter is en windkracht 5 is het voor ons natuurlijk al snel over en dat is het wachten op weer en kunnen we niets meer doen. Als dit langer als 2 dagen duurt is het niet meer gezellig aanboord. Want je gaat je gewoon dood vervelen. Adminstratie en veiligheids controles gaan allemaal gewoon door. Maar het echte werk het slaan van fundaties van monopile en het het manoeuvreren gaat gewoon niet meer. En dat is nou net het mooie en het leukste vak.
Het blijft toch wel knap dat je met 4 motoren een boot van 100 meter lang, 80 meter breed en 100 meter hoog op meter nauwkeurig kan brengen en kan houden. En dat zonder moderne middelen.
Aan de andere kant het is natuurlijk wel verantwoordelijk werk. Je gaat niet alleen over de veiligheid van de bemanning 30 a 40 man aan boord maar je werkt ook met andere schepen, sleepboten in een gebied waar het regelmatig noodweer kan zijn.
Ik moet wel bekenen dat het niet 12 uur lang hard buffelen is. Omdat wij werken met een weather window van 15 uur en maximale golf hoogte 1 meter is en windkracht 5 is het voor ons natuurlijk al snel over en dat is het wachten op weer en kunnen we niets meer doen. Als dit langer als 2 dagen duurt is het niet meer gezellig aanboord. Want je gaat je gewoon dood vervelen. Adminstratie en veiligheids controles gaan allemaal gewoon door. Maar het echte werk het slaan van fundaties van monopile en het het manoeuvreren gaat gewoon niet meer. En dat is nou net het mooie en het leukste vak.
Het blijft toch wel knap dat je met 4 motoren een boot van 100 meter lang, 80 meter breed en 100 meter hoog op meter nauwkeurig kan brengen en kan houden. En dat zonder moderne middelen.
Aan de andere kant het is natuurlijk wel verantwoordelijk werk. Je gaat niet alleen over de veiligheid van de bemanning 30 a 40 man aan boord maar je werkt ook met andere schepen, sleepboten in een gebied waar het regelmatig noodweer kan zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]