Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Die komt mij in ieder geval nog steeds van pas.
Maar YMMV, zeker omdat ik in de wetenschap aan software beun.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Zoek een detacheerder die juist jong personeel zoekt, zoals PcDealer in "Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2"Siempie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:57:
Ik weet niet of dit een goed topic is voor mijn vraag, maar weet iemand of het weleens voorkomt dat iemand zonder werkervaring, certificaten of een opleiding bij een ICT-bedrijf aan de slag kan en daar dingen leert en uiteindelijk via dat bedrijf certificaten als CCNA kunt behalen?
Grapjas, je bent 19 en je durft te beweren dat je HBO-niveau hebt zonder HBO-diploma. Aan zelfvertrouwen ontbreekt het in ieder geval niet...Siempie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:57:
Ik weet niet of dit een goed topic is voor mijn vraag, maar weet iemand of het weleens voorkomt dat iemand zonder werkervaring, certificaten of een opleiding bij een ICT-bedrijf aan de slag kan en daar dingen leert en uiteindelijk via dat bedrijf certificaten als CCNA kunt behalen?
Ik wil namelijk zelf heel graag de ICT in, maar heb geen werkervaring en een gigantische hekel aan school. Leren vind ik heerlijk, maar als het via een lange en dure opleiding moet, dan liever niet. Nettoloon van 700 euro per maand of zo voor 40 uur per week is voor mij genoeg, zolang ik dus maar dingen leer en wat groeimogelijkheden heb.
Edit: Nog even voor het geval het van belang is: Ik heb HBO-niveau, alleen geen HBO-diploma.
700 Euro is misschien nu genoeg, maar als je straks een auto wil kopen of op jezelf wil wonen is het dan nog steeds genoeg? Iedere student heeft tegenwoordig CCNA en zorg dat je gewoon breder inzetbaar bent. One trick pony's zijn er genoeg.
700 euro vind ik wel genoeg als ik nog niet eens CCNA heb. Ik wil dan niet meer vragen, aangezien ik dat zelf niet zou uitgeven aan iemand die nog alles moet leren
@ PcDealer: Thanks! Alleen heb ik geen MBO 4 en dus helemaal geen ervaring of kennis, daarom ben ik bang dat ik geen werkgever vind. Ik lees morgen nog wel wat in dat topic, even kijken wat ze te zeggen hebben
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Media Technology
Certificaten: geen
Werkervaring: half jaar stage, vervolgens 3,5 jaar relevante werkervaring (allemaal binnen huidige bedrijf)
Werkgever: Internetbureau (9 man)
Huidige functie: Project Manager (daarnaast veel support/klant contact)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: supertof bedrijf
Land: nederland
Regio: zuid-holland
Reistijd: 15 min lopen (is gezond!)
Maand salaris (bruto): €1760
Aangezien ik weer mag gaan solliciteren, wat is een marktconform salaris voor mij? (voor 32 uur!)
Jou functie titel correspondeerd totaal niet met het salaris wat je hebt. Welke van de 2 niet kloppen kun je zelf het beste invullen, maar waarschijnlijk het laatste, want 2200 (bij full time) zonder noemenswaardige extra's met 25 (bij full time) vakantiedagen, is in ieder geval niet veel bij 3.5 jaar werk ervaring en een HBO diploma.cptMayday schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:14:
Jammergenoeg te horen gekregen dat ik wegens economische redenen mijn baan ga verliezen.![]()
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Media Technology
Werkervaring: half jaar stage, vervolgens 3,5 jaar relevante werkervaring (allemaal binnen huidige bedrijf)
Werkgever: Internetbureau (9 man)
Huidige functie: Project Manager (daarnaast veel support/klant contact)
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: supertof bedrijf
Regio: zuid-holland
Reistijd: 15 min lopen (is gezond!)
Maand salaris (bruto): €1760
Aangezien ik weer mag gaan solliciteren, wat is een marktconform salaris voor mij? (voor 32 uur!)
Mijn functie titel is misschien wat ongelukkig. Ik manage kleine webprojecten (2.5k - 10k). Maar vul daarnaast mijn tijd met heel veel andere activiteiten: support, sales, account management.Sjeeps schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:20:
[...]
Jou functie titel correspondeerd totaal niet met het salaris wat je hebt. Welke van de 2 niet kloppen kun je zelf het beste invullen, maar waarschijnlijk het laatste, want 2200 (bij full time) zonder noemenswaardige extra's met 25 (bij full time) vakantiedagen, is in ieder geval niet veel bij 3.5 jaar werk ervaring en een HBO diploma.
Ik ben begonnen met een stage in mijn 3de jaar, vervolgens duaal bij het bedrijf gegaan (4 dagen werken, 1 dag school). Afstudeeropdracht is afgestemd op het bedrijf. Vervolgens blijven werken. Dus nu 2 jaar ervaring (ben zomer 2009 afgestudeerd) waarbij ik daadwerkelijk projecten manage.
Dank voor je reactie. Excuses als het nog niet helemaal duidelijk was.
Hier ga ik 1800 euro netto per maand verdienen, krijg ik een laptop van de zaak en mag ik gratis sporten op kosten van de zaak
Lijkt me een goede deal toch?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Opleiding(en): Havo NT+NG(afgerond),HBO embedded system engineering. (nog mee bezig)
Werkervaring: Geen relevante werkervaring (5 jaar winkel medewerker)
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Testengineer High Tech
Vakantiegeld: 8,333%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (verwachting 0 euro)
GSM: ja
Leaseauto: nee (geweigerd... nu extra bruto)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Financieeren opleidingen
Regio: nog onbekend
Reistijd: nog onbekend
Maand salaris (bruto): €2500
lijkt mij een mooie start
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
netto?DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:30:
Ik ben 19 jaar (5 September '91) en begin 25 Juli bij mij nieuwe werkgever als applicatiebeheerder.
Hier ga ik 1800 euro netto per maand verdienen, krijg ik een laptop van de zaak en mag ik gratis sporten op kosten van de zaak
Lijkt me een goede deal toch?
[ Voor 96% gewijzigd door qadn op 05-07-2011 15:43 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Denk wel dat je minimaal 2500,- bruto wilt gaan verdienen anders wordt het gat wat je hebt met je leeftijdsgenoten met gelijke opleiding/ervaring wel groot. Afhankelijk van je sector natuurlijk, kleine internet bedrijfjes betalen volgens mij gemiddeld gezien niet heel erg goed.cptMayday schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:26:
[...]
Mijn functie titel is misschien wat ongelukkig. Ik manage kleine webprojecten (2.5k - 10k). Maar vul daarnaast mijn tijd met heel veel andere activiteiten: support, sales, account management.
Ik ben begonnen met een stage in mijn 3de jaar, vervolgens duaal bij het bedrijf gegaan (4 dagen werken, 1 dag school). Afstudeeropdracht is afgestemd op het bedrijf. Vervolgens blijven werken. Dus nu 2 jaar ervaring (ben zomer 2009 afgestudeerd) waarbij ik daadwerkelijk projecten manage.
Dank voor je reactie. Excuses als het nog niet helemaal duidelijk was.
Mijn advies; Als ik jou was zou ik eerst eens gaan nadenken over wat je precies wilt, het klinkt namelijk alsof je nu een beetje het manusje van alles bent. Nu kan je dat natuurlijk heel leuk vinden, waar niets mis mee is, maar dan ben je over het algemeen wel een beetje 'veroordeeld' tot kleine bedrijfjes aangezien de functies in grotere bedrijven meer gescheiden zijn.
Leeftijd: 19
Opleiding(en): HBO Communication & Multimedia Design (mee bezig)
Werkervaring: Half jaar stage, nu 3 maanden bij dit bedrijf.
Werkgever: Webdevelopment
Huidige functie: Webdeveloper
13/14e maand of winstuitkering: -
Werkweek: 32 uur (in de vakantie dus)
Pensioenregeling: ja (weet ik weinig vanaf)
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: Half uur - Trein / Metro of met de motor
Bruto Salaris: € 9,- per uur (hier zit vakantiegeld bij inbegrepen)
Dit komt neer op € 1560,- per maand op basis van 40 uur.
Daarnaast gebruik ik voor de werkzaamheden m'n eigen laptop en reis ik met het studenten OV.
Prima hoor. Ik verdien ook zoiets (€9,17 netto) alleen werk ik 16 uur in de weekTheJVH schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:32:
Het past misschien niet helemaal in dit rijtje, maar ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Het gaat om een 0-uren contract, maar het komt er op neer dat ik tijdens schoolweken ongeveer 8 uur per week werk. Tijdens de vakantie ga ik 3 tot 4 dagen werken per week (zo'n 24 - 32 uur).
Opleiding(en): HBO Communication & Multimedia Design (mee bezig)
Werkervaring: Half jaar stage, nu 3 maanden bij dit bedrijf.
Werkgever: Webdevelopment
Huidige functie: Webdeveloper
13/14e maand of winstuitkering: -
Werkweek: 32 uur (in de vakantie dus)
Pensioenregeling: ja (weet ik weinig vanaf)
Regio: Randstad
Reistijd: Half uur - Trein / Metro of met de motor
Bruto Salaris: € 9,- per uur (hier zit vakantiegeld bij inbegrepen)
Dit komt neer op € 1560,- per maand op basis van 40 uur.
Daarnaast gebruik ik voor de werkzaamheden m'n eigen laptop en reis ik met het studenten OV.
Omdat het een beetje heel erg duur is om een opleiding te doen die je niet wilt doen en waarmee je nooit een baan gaat vinden. Was ook een opleiding richting geschiedenis, dus ik zou er ook nooit mee richting de ICT kunnen stromen.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:10:
Waarom dan een jaartje?
Ah, oké. In vacatures is er altijd verschil tussen HBO werkniveau en denkniveau, dus ik ging er altijd vanuit dat om op HBO werkniveau te komen je ervaring moet hebben met op dat niveau werken en met denkniveau alleen met het denken ervaring hoef te hebbenCanaria schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:13:
Met HBO-niveau wordt bedoeld dat je het niveau van iemand met een afgeronde HBO-opleiding hebt, niet het ingangsniveau.
Waarom ga je nu dan geen HBO Informatica (of aanverwant) doen, evt. in deeltijd?Siempie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:20:
Omdat het een beetje heel erg duur is om een opleiding te doen die je niet wilt doen en waarmee je nooit een baan gaat vinden. Was ook een opleiding richting geschiedenis, dus ik zou er ook nooit mee richting de ICT kunnen stromen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Er is natuurlijk wel een verschil tussen HBO-niveau en HBO-denk-niveau, wat ook nogal eens gevraagd wordt. Luie scholieren die de Havo maar hebben gedaan omdat ze altijd vertikten hun huiswerk te doen kunnen wel een HBO denk niveau hebben immers. Een beetje sollicitatie-afnemer herkent het verschil tussen iemand met HBO-werk&denkniveau en iemand die dat niet heeft wel.Canaria schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:13:
Met HBO-niveau wordt bedoeld dat je het niveau van iemand met een afgeronde HBO-opleiding hebt, niet het ingangsniveau.
Dit dus.
* PcDealer doet hands-up met beginnen op VWO en examen halen op MAVO-D.FunkyTrip schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen HBO-niveau en HBO-denk-niveau, wat ook nogal eens gevraagd wordt. Luie scholieren die de Havo maar hebben gedaan omdat ze altijd vertikten hun huiswerk te doen kunnen wel een HBO denk niveau hebben immers.
Maar goed, gedane luie zaken nemen geen keer. Dan maar extra mijn best doen.
Hier precies hetzelfde, maar daarna heb ik wel MBO niv. 4 ICT-beheerder gedaan en daarna mijn HBO Informatica in 2,5 jaar afgerond. Dan boeit het werkgevers niet zoveel meer dat je eerst van VWO naar MAVO bent gegaan.PcDealer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:23:
[...]
* PcDealer doet hands-up met beginnen op VWO en examen halen op MAVO-D.
Maar goed, gedane luie zaken nemen geen keer. Dan maar extra mijn best doen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Erg mooie start! Begon op mn 27e met dat salaris...Smuggler schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:42:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): Havo NT+NG(afgerond),HBO embedded system engineering. (nog mee bezig)
Werkervaring: Geen relevante werkervaring (5 jaar winkel medewerker)
Werkgever: Detacheringbureau
Huidige functie: Testengineer High Tech
Vakantiegeld: 8,333%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (verwachting 0 euro)
GSM: ja
Leaseauto: nee (geweigerd... nu extra bruto)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Financieeren opleidingen
Regio: nog onbekend
Reistijd: nog onbekend
Maand salaris (bruto): €2500
lijkt mij een mooie start
Hoeveel bruto loon krijg je erbij voor no-car optie?
Als dat vermoeden klopt is het 2500 euro incl no-car optie (1800 basis + 710 voor de auto
had stiekem die 10 euro weggemoffeld
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Maar goed, prima bedrijf, veel plezier!
@all, sommige dingen zijn mijns inziens ook niet in waarde uit te drukken...
te denken valt hierbij aan contract duur (1 jaar vs onbepaalde tijd, opleidingsmogelijkheden en budgetten etc).
@sebasd, misschien reken jij het vakantiegeld mee? en een evt. inzettingsbonus aangezien het een detacheringinsbureau betreft..
Verwijderd
Leeftijd: 21
Opleiding(en) en certificaten: HAVO N&T met Wiskunde B1,2
Huidige taken: Webdevelopment, systeembeheer, telefonisch support
Dagelijkse ervaringen met technologieën/platformen: PHP 5, Zend Framework, MySQL, Dojo Toolkit, Windows Server 2003/2008, Debian Linux, Windows XP/Vista/7, enz.
Relevante werkervaring: 3 jaar full-time
Werkweek: ~40 uur, soms meer, soms minder. Hangt af van het aantal storingen, klussen, enzovoort.
Salaris: minimumsalaris voor 21-jarige, ongeacht aantal uren
Secundaire arbeidsvoorwaarden: Computers, NAS'en, enzovoort allemaal op de zaak. Makkelijk vrij nemen, maar veel onregelmatige werktijden. Niet een typische 9-tot-5 baan dus, en dat hoeft ook niet. Wel een vaste aanstelling, met veel zekerheid; iets wat vandaag de dag geen vanzelfsprekendheid meer is.
Ik werk samen met mijn vader, waarbij ik in loondienst ben in zijn eenmanszaak. We verzorgen systeembeheer voor een aantal bedrijven in het MKB en schrijven webapplicaties voor eigen gebruik, en voor gebruik van de klant. Ik vind het leuk om met mijn vader te werken, en er zijn veel voordelen (op termijn de zaak overnemen, bijvoorbeeld), maar ik wil graag andere mogelijkheden verkennen. Ik ben benieuwd wat ik zoal "waard" ben op de arbeidsmarkt. Ik ben nog jong, immers.
Ik was ietwat huiverig om mezelf zo "bloot" te leggen in een topic als deze, maar ik vraag het me gewoon al een hele tijd af wat ik eventueel zou kunnen vragen bij een andere werkgever mocht ik daar ooit voor kiezen. Vooralsnog komt de vraag meer voort uit nieuwsgierigheid.
Zonder MBO/HBO en/of certificaten zit er niet veel meer in.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Inmiddels werk ik (bijna) een half jaar bij dit bedrijf. Het werk bevalt me goed, heb het reuze naar m'n zin en ga elke dag met een glimlach door het pand wanneer ik weer eens 'n klusje moet klaren!Beunhaas91 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:09:
Opleiding(en): MBO Medewerler ICT (niveau 3)
Certificaten: CCNA 1, ECDL
Werkervaring: Binnen ICT een tweetal stages.
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker Servicedesk ICT
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja, maar niet op mij van toepassing (nog geen 21).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bonus van 1000 euro wanneer jaar lang niet ziek, reiskostenvergoeding van max. 130 euro p/m.
Regio: Gelderland
Reistijd: 45 min. (auto, 40km)
Maand salaris (bruto): 1500
Ben sinds vandaag werkzaam (eerste baan, naast 5 jaar parttime in de avonduren en op zaterdagen).
Ondertussen heb ik al wel in de gaten dat ik niet erg kan groeien in het bedrijf (wat wil je, met één helpdeskmedewerker, systeembeheerder en supervisor/manager). Wel heb ik het idee dat ik meer kan gaan verdienen. Ik doe het erg goed, al moet ik nog veel leren en maak ik wel eens 'n beginnersfoutje.
Is het verstandig om bij het eerst volgende gesprek voorzichtig mijn salaris te bespreken? Ik vind bv. de secundaire arbeidsvoorwaarden ook erg karig. Maak ik kans om iets omhoog te gaan? Ben inmiddels ook aan mijn 21e levensjaar begonnen.
Let me know!
Mijn 21e levensjaar, dat houdt in dat ik 20 jaar oud ben. Ik snap je verwarring, hoor.Aloys schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:12:
Ik denk dat je je salaris best mag aankaarten. Voor een 19 jarige een mooi loon, maar voor een 21 jarige zit dit toch erg dicht bij het minimumloon (meestal blijft je sterk groeien tot 21). Je hebt nu ook wat werkervaring, maar verwacht geen wonderen.
Hoe groot is die toko en heb je veel verantwoordelijkheid?
Bij een eventuele overgang naar een andere werkgever moet je wel goed beseffen dat geld niet gelukkig maakt.
Ja, netto
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Omdat ik een hekel heb aan school en bijna alles wat er mee te maken heeft. Het hele systeem, manier van werken, geen eigen wil meer hebben, vervelende leraren, etc.RAILGUNNER schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:23:
[...]
Waarom ga je nu dan geen HBO Informatica (of aanverwant) doen, evt. in deeltijd?
Dus áls ik HBO ga doen, dan het liefste in deeltijd i.c.m. een baan. Daarom kwam ik hier; om te kijken of mensen zonder certificaat, diploma of werkervaring kans maken op een baan in de ICT.
Verwijderd
En daarom doe ik het via de LOI. Zelf inplannen wanneer ik wil, dan DOE ik tenminsteSiempie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:27:
[...]
Omdat ik een hekel heb aan school en bijna alles wat er mee te maken heeft. Het hele systeem, manier van werken, geen eigen wil meer hebben, vervelende leraren, etc.
nog wat, vind ik het interessant, ben je zelfstandiger aan het werk en is het voor een
goed doel me dunkt. Voor mij een ideale oplossing. Hopelijk na deze HBO TI de wil
en het gevoel wél een master erachteraan te plakken, dan weet ik ook dat het nut heeft
(voor mij persoonlijk dan).
Verwijderd
Betaal nu zo'n 150 euro per maand uit eigen zak voor deze studie, boeken kopen
hoeft an sich niet zo (veel eBooks), scan alle mappen die ik krijg van de LOI in en
zet ze op mijn iPad (lesstof), maak alle opdrachten online op de portal van de LOI.
Alles wordt snel gecontroleerd, ondersteuning is redelijk oké, veel mensen / mede-
cursisten die je vragen kunt stellen. Ik ben er content over. Eind van het jaar nog
wat terugvorderen via de Belastingdienst, dus zó duur is het allemaal niet echt. Een
optie voor jou misschien ja. Ik vind het gewoon lekker om nu 's avonds na het
werken even wat aan school te doen, doe het nu automatisch wat minder aan
stappen etc, dus kom redelijk uit met de tijd (als ik veel doe in het weekend).
[/OFF]
Het hele bedrijf bestaat uit een kleine 250 medewerkers en ik ben voor iedereen met ICT-gerelateerde vragen en problemen het eerste aanspreekpunt. Ik probeer dan ook alles eerst zelf op te lossen. Lukt me dat niet, gaat het probleem naar mijn directe collega, de systeembeheerder. Daarnaast heb ik niet zo veel verantwoordelijkheden. Ik draag zorg voor de back-ups, zorg dat het hele netwerk blijft draaien, de servers up-to-date zijn. Vaak doe ik dit samen met de systeembeheerder.418O2 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:19:
MBO Nivo 3 he... Dan is je opleidingsnivo dus niet zo erg hoog.
Hoe groot is die toko en heb je veel verantwoordelijkheid?
Bij een eventuele overgang naar een andere werkgever moet je wel goed beseffen dat geld niet gelukkig maakt.
Overstappen naar een andere werkgever wil ik niet, tenzij ik het ergens anders écht een stuk beter kan krijgen en dan nog moet het bij mij in de buurt zijn (<20km).
Mijn opleidingsniveau is niet denderend, dat klopt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik begonnen ben op HAVO (wat ik overigens prima kon halen). Omdat school niet bepaald mijn favoriete tijdsbesteding was, ben ik op VMBO-T geeïndigd. Vervolgens ben ik begonnen op MBO niveau 4, maar wegens motivatie problemen en desinteresse heb ik de opleiding vervroegd afgerond waarmee ik een MBO niveau 3 diploma kreeg. Kort samengevat ben ik tot veel meer in staat dan dat er op mijn curriculum vitae staat.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, ik neem het mee in mijn overwegingen!RAILGUNNER schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:11:
Ik zou zeggen: een euro of 1500-1600/maand bij een 40-urige werkweek. Dit is vergelijkbaar met het salaris van veel MBO4-starters. Jij hebt alleen HAVO, maar wel 3 jaar ervaring, dus dat compenseert elkaar aardig.
Zonder MBO/HBO en/of certificaten zit er niet veel meer in.
Kosten vind ik wel meevallen. Waar moet je je tentamens doen? En wat voor baan doe je ernaast, iets met ICT? Had je al ervaring met ICT voordat je bij de LOI begon?Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:47:
[OFF]
Betaal nu zo'n 150 euro per maand uit eigen zak voor deze studie, boeken kopen
hoeft an sich niet zo (veel eBooks), scan alle mappen die ik krijg van de LOI in en
zet ze op mijn iPad (lesstof), maak alle opdrachten online op de portal van de LOI.
Alles wordt snel gecontroleerd, ondersteuning is redelijk oké, veel mensen / mede-
cursisten die je vragen kunt stellen. Ik ben er content over. Eind van het jaar nog
wat terugvorderen via de Belastingdienst, dus zó duur is het allemaal niet echt. Een
optie voor jou misschien ja. Ik vind het gewoon lekker om nu 's avonds na het
werken even wat aan school te doen, doe het nu automatisch wat minder aan
stappen etc, dus kom redelijk uit met de tijd (als ik veel doe in het weekend).
[/OFF]
Dat in ieder geval niet, ik heb er zelf nl. ook gewerkt en weet nog wel hoe het beloningssysteem in elkaar zit.deuz14 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:42:
@sebasd, misschien reken jij het vakantiegeld mee? en een evt. inzettingsbonus aangezien het een detacheringinsbureau betreft..
Verwijderd
Is ook zo, valt reuze mee. Tentamens doe je bij Exin, die zitten landelijk met haar opleidingscentra.Siempie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:34:
[...]
Kosten vind ik wel meevallen. Waar moet je je tentamens doen? En wat voor baan doe je ernaast, iets met ICT? Had je al ervaring met ICT voordat je bij de LOI begon?
En heb nu een baan bij een ICT-bedrijf ja, dus dat is goed te combineren. En qua ervaring? Nou
wist altijd wel veel van ICT, maar niet zozeer dat ik ervaring had, was nota bene begonnen met
een rechtenopleiding, gestopt, in de horeca gekomen, daar een paar jaar in gewerkt en ineens
toch besloten dat ICT helemaal mijn ding is/was. En dat bleek een goede keuze te zijn
Omdat ik 1. geen wiskunde B heb. Zonder dit word je niet toegelaten op WO TI.argro schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:07:
[...]
offtopic:
Waarom niet van meet af aan WO TI? Je hebt toch VWO? WO TI van a tot z lijkt mij prettiger, efficiënter en waardevoller dan een HBO TI, een schakeljaar en een master TI.
2. Ik acht mezelf qua mentaliteit niet goed genoeg voor WO.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:26 ]
Verwijderd
niet lukt, want meestal lukt het je of niet, heb je altijd nog een HBO op je CV staan. Ik zou
ook eerst HBO doen, ook om diezelfde reden en daarna pas WO.
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:32 ]
Ja, maar je kunt een cursus doen tijdens de zomer, of aan het begin van het schooljaar, etc.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:26:
In je schakeljaar zul je dan alsnog veel wiskunde moeten doen he en heb je voor HBO TI geen wiskunde B nodig?
Zal ook wel kunnen met WO, though.
Als je echt geen wiskunde wilt doen, kan je ook HBO propedeuse ICT doen en dan overschakelen naar jaar 2 van TI.
Dan kan je het op het HBO ook nog heel lastig gaan krijgen. Van wat ik van WO heb gezien is het niet moeilijker, alleen ben je meer op jezelf aangewezen. Maar als het dan aan mentaliteit ligt, ga je op HBO ook niet snel naast je school nog even 20 uur of zo huiswerk per week maken.champion16 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:21:
2. Ik acht mezelf qua mentaliteit niet goed genoeg voor WO.
Mooi dat het je zo goed bevaltVerwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:11:
[...]
Is ook zo, valt reuze mee. Tentamens doe je bij Exin, die zitten landelijk met haar opleidingscentra.
En heb nu een baan bij een ICT-bedrijf ja, dus dat is goed te combineren. En qua ervaring? Nou
wist altijd wel veel van ICT, maar niet zozeer dat ik ervaring had, was nota bene begonnen met
een rechtenopleiding, gestopt, in de horeca gekomen, daar een paar jaar in gewerkt en ineens
toch besloten dat ICT helemaal mijn ding is/was. En dat bleek een goede keuze te zijn.
Hoop dat ik volgend jaar ook zoiets kan zeggen over mijn keuze.
Heb je al stage gelopen? Hoe wordt je daarbij begeleid? Moet je gewoon zelf zoeken of hebben zij al een aantal bedrijven uitgekozen?
[ Voor 31% gewijzigd door Ample Energy op 07-07-2011 13:32 ]
Verwijderd
Exact my thoughts.Siempie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:31:
[...]
Ja, maar je kunt een cursus doen tijdens de zomer, of aan het begin van het schooljaar, etc.
Als je echt geen wiskunde wilt doen, kan je ook HBO propedeuse ICT doen en dan overschakelen naar jaar 2 van TI.
Verwijderd
Ten eerste ga je dan gewoon netjes met jaar 1 beginnen en ten tweede: hoe denk je op die manier onder wiskunde uit te komen. Wiskunde is gewoon een heel belangrijk onderdeel van je studie en welke omweg je ook wil maken: je zult het toch moeten doen. Of dat nu in je eerste jaar, tijdens een zomercursus en schakeljaar is.Siempie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:31:
[...]
Ja, maar je kunt een cursus doen tijdens de zomer, of aan het begin van het schooljaar, etc.
Als je je mentaliteit niet goed genoeg acht voor een WO studie is dat natuurlijk prima, maar tijdens je master heb je nog veel meer mentaliteit nodig dan tijdens de bachelor
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:37 ]
Je komt er niet onderuit, maar de wiskunde die je gaat leren op HBO wordt je dan geleerd. Wiskunde B betekend niet dat je al ICT wiskunde kent, je laat alleen maar zien dat je handig genoeg bent met wiskunde om het snel onder de knie te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:35:
[...]
Ten eerste ga je dan gewoon netjes met jaar 1 beginnen en ten tweede: hoe denk je op die manier onder wiskunde uit te komen.
Dus om onder de toelatingseis uit te komen kan je ICT gaan doen i.p.v. TI (die zijn in het eerste jaar bijna hetzelfde) en dan overschakelen naar TI. Propedeuse ICT > havo met wiskunde B.
Verwijderd
Inderdaad. En dat is allemaal wiskunde A. Een stuk moeilijker en uitgebreider dan op de havo, maar zeker geen wiskunde B.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:39:
Oh, je bedoelt switchen tussen HBO-opleidingen... Ja dat zou kunnen... Overigens kreeg ik in het eerste jaar van HBO Informatica (dus niet TI) calculus, logica, kansrekening en statistiek en lineaire algebra.
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:46 ]
Ik weet het ook allemaal niet zo goed, want ik heb ook alleen maar havo wiskunde A-ervaring en verder praat ik na wat ik hoor van leraren op open dagen.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:41:
Complexe getallen en integreren zijn geen onderdeel van wiskunde A. Lineaire algebra en logica overigens ook niet. Maar dat was 6 of 7 jaar geleden, inmiddels zal het curriculum wel weer aangepast zijn aan mensen die te weinig tijd willen besteden aan wiskunde.
Statistiek en kansrekening is in ieder geval A. Dat zit in jaar 3 en 4 afaik van havo. Op het eindexamen is dat ook belangrijk.
Lineaire algebra is volgens mij B (en heel handig voor TI, want dat is ook vectorwiskunde en zo, toch?). Ik weet niet wat logica is, want afaik is alle wiskunde logisch. Wat overigens imo ook het enige leuke aan wiskunde is
Opleiding(en): ICT-beheerder Niveau 4
Certificaten:ECDL, Ariës Software/ Ariës Hardware, CISCO CCNA 1 & 2
Werkervaring: 2 jaar
Sector: Elektrotechniek
Huidige functie: Local ICT Support Assistant
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Pensioenregeling: vanaf 25 jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- reiskosten vergoeding: 103 euro.
- fietsplan
- aantal andere dingen die ik later zal toevoegen
Regio: Gelderland
Reistijd: 35 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 1850
Net mijn diploma afgerond. Niet slecht denk ik zo?
[ Voor 7% gewijzigd door stikz op 07-07-2011 16:37 ]
En integreren hoort inmiddels bij Wiskunde A (spreek uit ervaring).
En als zoals jullie het aangeven het zo moeilijk is als je geen wiskunde B hebt gehad op het vwo dan zou delft het ook niet toestaan dat je je master daar kan halen als je hbo doet.
[ Voor 93% gewijzigd door champion16 op 07-07-2011 19:34 ]
Verwijderd
Integreren is gewoon het tegenovergestelde van differentiëren. (zou mijn wiskundige kennis nog eens op moeten halen met een paar leuke sommetjes!)
Verwijderd
Opleiding(en): MBO systeem Beheer 4, HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: ISTQB en PRINCE 2
Werkervaring: 2 Jaar en 10 Maanden
Werkgever: Grote IT bedrijf
Huidige functie: Systeem tester
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee, Bonus regeling
Leaseauto: Ja,777 euro
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding, zorgverzekering
Land: NL
Regio: Friesland
Reistijd: 45 min enkel reis
Maand salaris (bruto): 2650
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 10:31 ]
Delft heeft dus gezegd tegen mij dat ik het schakeljaar mag doen tijdens mijn 2e/3e jaar HBO. Ze hebben niets gezegd over een wiskunde toets.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:03:
In delft moet je in de meeste gevallen een wiskundetoets doen om je master in te mogen. Mocht je falen, mag je schakeljaar volgen. (schakeljaar = set met colleges+tentamens die op jouw afwezige kennis aansluiten. Kan best zijn dat het maar 30ects is.)
Integreren is gewoon het tegenovergestelde van differentiëren. (zou mijn wiskundige kennis nog eens op moeten halen met een paar leuke sommetjes!)
Opleiding(en): HBO Technische Informatica - Informatie Management
Certificaten: ASL, BISL, ITIL, Prince2, TMAP
Werkervaring: 3jr
Werkgever: Pensioenuitvoerder
Huidige functie: Functioneel beheerder (what's in a name)
Vakantiegeld: Ja; 8%
13/14e maand of winstuitkering: 13e; 8,33%
Werkweek: Std 36, maar ik werk 40
Pensioenregeling: Ja, nette regeling
- Fietsplan
- Inhouse fitness (maak ik geen gebruik van)
- Inhouse fysio (wel handig af en toe)
- Actieve PV (niet secundair, wel gezellig)
Regio: Haaglanden
Reistijd: 20minuten op de fiets
Maand salaris (bruto): 3100 op basis van 36, 3400 op basis van 40
onderin schaal, en een tussenbeoordeling 'uitstekend' dus zit groei in
*schop*Beunhaas91 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:50:
[...]
Het hele bedrijf bestaat uit een kleine 250 medewerkers en ik ben voor iedereen met ICT-gerelateerde vragen en problemen het eerste aanspreekpunt. Ik probeer dan ook alles eerst zelf op te lossen. Lukt me dat niet, gaat het probleem naar mijn directe collega, de systeembeheerder. Daarnaast heb ik niet zo veel verantwoordelijkheden. Ik draag zorg voor de back-ups, zorg dat het hele netwerk blijft draaien, de servers up-to-date zijn. Vaak doe ik dit samen met de systeembeheerder.
Overstappen naar een andere werkgever wil ik niet, tenzij ik het ergens anders écht een stuk beter kan krijgen en dan nog moet het bij mij in de buurt zijn (<20km).
Mijn opleidingsniveau is niet denderend, dat klopt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik begonnen ben op HAVO (wat ik overigens prima kon halen). Omdat school niet bepaald mijn favoriete tijdsbesteding was, ben ik op VMBO-T geeïndigd. Vervolgens ben ik begonnen op MBO niveau 4, maar wegens motivatie problemen en desinteresse heb ik de opleiding vervroegd afgerond waarmee ik een MBO niveau 3 diploma kreeg. Kort samengevat ben ik tot veel meer in staat dan dat er op mijn curriculum vitae staat.
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste informatica
Certificaten: /
Werkervaring: /
Sector: Bank, werkgever is een detacheringsbedrijf
Huidige functie: Incident operator: 3de lijns helpdesk (gaat om een specifieke bank toepassing)
Vakantiegeld: dubbel vakantiegeld
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: /
GSM: optie tot toetreding van je huidige nummer tot groepsabonnement (gratis bellen naar collega's en 1 zelfgekozen nummer).
Leaseauto: / (was een optie, maar niet gekozen -> geen parking
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: 1% eigen bijdrage, 2% werkgever bijdrage
- 70% terugbetaling trein abonnement (sociaal abonnement)
- + €50 netto per maand (forfaitaire vergoeding)
- + €5 netto per gewerkte dag (dag vergoeding, vergelijkbaar met maaltijdcheques)
- Hospitalisatieverzekering
Regio: Brussel
Reistijd: 3/4 tot 1 uur (klote treinen)
Maand salaris (bruto): €2100
Niet onaardig startloon (met mooie extra's) wetend dat ik nog geen enkele werkervaring heb. Ook optie tot behalen van certificaten binnen het detacheringsbedrijf.
[ Voor 125% gewijzigd door Wouter op 03-09-2012 22:05 ]
Verwijderd
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook en gezien een master maar 1 / 3e tijd kost van een bachelor en hoger aangeschreven staat ben ik daar dus voor gegaan...Hillie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:44:
Als je een master hebt kijkt niemand naar een bachelor, dat is mijn ervaring tenminste. Zeker als je gewoon uit kunt leggen dat het schoolsysteem anders in elkaar zit.
Thanks voor je input. Een paar knaken per maand extra is nooit weg natuurlijk, maar misschien is het beter als ik het voor nu even zo laat zoals het is.Loev schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:43:
@Beunhaas, ik begrijp je enthousiasme maar begin rustig aan. Zorg dat je veel leert en een paar opleidingen scoort. Daarna kan je kijken naar een andere baan met betere doorgroei mogelijkheden. Een baan waar je fluitend door de gangen loopt is veel meer waard dan een paar honderd euro extra.
Kost 1/3 van de tijd als je een fatsoenlijk voortraject hebt gevolgd natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 02:09:
Dat dacht ik dus ook en gezien een master maar 1 / 3e tijd kost van een bachelor en hoger aangeschreven staat ben ik daar dus voor gegaan...
Opleiding(en): HBO Aviation
Certificaten: IP, HazMats basis
Werkervaring: bijbaantjes, dus niet relevant
Werkgever: Halfgeleiderbranche
Huidige functie: Product Marketing Support Engineer (eigenlijk WO niveau - niet slecht als starter op je CV)
Vakantiedagen: 27 vakantie, 13 ATV. 6 ATV dagen staan vast ivm sluiting kantoor: vrijdag tussen hemelvaart/weekend en week tussen kerst/nieuwjaar. Totaal dus 40 vrije dagen, 34 naar keuze.
13/14e maand of winstuitkering: 1.2% jaarloon (mja, was crisisjaar en had maar detacherings contract)
Laptop: Ja (en thuiswerken toegestaan)
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 50/50
- Extra vrije dagen voor o.a. tandarts/huisarts bezoek
- Vaste reiskostenvergoeding van 130,-
- Flexiblele werktijden werktijden bv ene dag meer, andere dag minder of tijd opsparen voor extra vrije tijd. Ook vrije inloop tussen 7 en 9 welke in de praktijk tussen half 7 en half 10 is: dus kan rustig keertje uitslapen.
- Mogelijkheid tot opleiding (o.a. 1000+ digitale cursussen vrij toegankelijk. Betekend niet alleen geen toestemming nodig of budget gedoe, maar ook dat je het kan doen waar/wanneer je beter uit komt).
Regio:
Reistijd**: ~35 min.
Maand salaris (bruto): 2328
[ Voor 33% gewijzigd door Xanaroth op 09-07-2011 20:19 ]
Verwijderd
Dat zou dus mijn 12 jaar ervaring zijn...Hillie schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:07:
[...]
Kost 1/3 van de tijd als je een fatsoenlijk voortraject hebt gevolgd natuurlijk.
Wellicht, maar 12 jaar ervaring hoeft niet te betekenen dat allerlei theoretische achtergrond aanwezig is. In ieder geval gefeliciteerd met het behalen!Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:12:
Dat zou dus mijn 12 jaar ervaring zijn...
Wat zou hij ervan vinden als je iets anders gaat doen?Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:10:
Ik werk samen met mijn vader, waarbij ik in loondienst ben in zijn eenmanszaak.
Mijn relatie met mijn pa was behoorlijk naar de klote toen ik het bedrijf verliet.. nu was ik geen enorme ster in het communiceren van gevoelens en hij ook niet, waardoor ik het vrij abrupt heb beeindigd (sleutels op tafel gegooid en gezegd dat het klaar is voor mij).
In ieder geval doe je er goed aan om er met hem over te praten denk ik. Hij kan beter teleurgesteld zijn en weten wat er komt, dan ineens in het diepe gegooid te worden en zijn "vader en zoon bedrijf" idee kapot te zien gaan.
Been there, done that
Wat mijn salaris betreft hou ik trouwens al jaren de formule aan: leeftijd x 100 als bruto salaris op 40 uur basis
[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 10-07-2011 09:47 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Opleiding(en): HBO Commerciele Economie
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: 2,5 jaar IT en 1,5 jaar Sales
Werkgever: Middelgroot IT-bedrijf
Huidige functie: Functioneel SAP Netweaver Consultant
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 15% van jaarsalaris bij behalen targets (tot nu toe altijd gehaald)
Laptop: Ja + thuiswerken ruimschoots toegestaan (min. 1x per week)
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur, waarbij gemiddeld 6 uur per dag bij klant en 2 uur thuis
Pensioenregeling: Door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding (35€ p/m), jaarlijks persoonlijk budget €450
Regio: Eindhoven
Reistijd: Afhankelijk van klant, gemiddeld 45 min
Maand salaris (bruto): 3200
Misschien nog een idee om over na te denken: als je gewoon in loondienst bent geweest bij meerdere bedrijven doe je meer ervaring op die erg handig kan zijn als je later het bedrijf van je vader overneemt.Lethalis schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:31:
[...]
Wat zou hij ervan vinden als je iets anders gaat doen?
Mijn relatie met mijn pa was behoorlijk naar de klote toen ik het bedrijf verliet.. nu was ik geen enorme ster in het communiceren van gevoelens en hij ook niet, waardoor ik het vrij abrupt heb beeindigd (sleutels op tafel gegooid en gezegd dat het klaar is voor mij).
In ieder geval doe je er goed aan om er met hem over te praten denk ik. Hij kan beter teleurgesteld zijn en weten wat er komt, dan ineens in het diepe gegooid te worden en zijn "vader en zoon bedrijf" idee kapot te zien gaan.
Been there, done thatIk ben er zelf wel beter van geworden qua werk en inkomen trouwens. Meer werkervaring opgedaan en geleerd van mensen.. het grootste pluspunt is het "gewone werknemer" zijn. In die zin dat je 's avonds en in het weekend gewoon lekker vrij bent (meestal dan). Bij mijn pa was 50+ uur per week werken vrij normaal.. en voor mij werd het moeilijk kiezen tussen iets leuks gaan doen met mijn vriendin of het weekend weer op de zaak te gaan zitten met mijn pa.. uiteindelijk had ik dus zoiets van "fuck it, ik ga iets leuks doen".
Wat mijn salaris betreft hou ik trouwens al jaren de formule aan: leeftijd x 100 als bruto salaris op 40 uur basisVooralsnog hou ik dat aardig vol en zit er nu zelfs een beetje boven (ben nu 30, .Net developer, HBO niveau, 8 jaar relevante werkervaring).
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Voor Maximized wel inderdaad. Voor mij is het te laat, de werkervaring heb ik de afgelopen 8 jaar wel opgedaan, bedrijf van pa is echter niet meer. Dat zet je ook aan het denken. Loondienst is een stuk safer.Salandur schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:29:
[...]
Misschien nog een idee om over na te denken: als je gewoon in loondienst bent geweest bij meerdere bedrijven doe je meer ervaring op die erg handig kan zijn als je later het bedrijf van je vader overneemt.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Verwijderd
Wow, wat interessant om te lezen dat wij zoveel gemeen hebben voor wat betreft het werken met je vader.Lethalis schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:31:
[...]
Wat zou hij ervan vinden als je iets anders gaat doen?
Been there, done thatIk ben er zelf wel beter van geworden qua werk en inkomen trouwens. Meer werkervaring opgedaan en geleerd van mensen.. het grootste pluspunt is het "gewone werknemer" zijn. In die zin dat je 's avonds en in het weekend gewoon lekker vrij bent (meestal dan). Bij mijn pa was 50+ uur per week werken vrij normaal.. en voor mij werd het moeilijk kiezen tussen iets leuks gaan doen met mijn vriendin of het weekend weer op de zaak te gaan zitten met mijn pa.. uiteindelijk had ik dus zoiets van "fuck it, ik ga iets leuks doen".
Wat mijn salaris betreft hou ik trouwens al jaren de formule aan: leeftijd x 100 als bruto salaris op 40 uur basisVooralsnog hou ik dat aardig vol en zit er nu zelfs een beetje boven (ben nu 30, .Net developer, HBO niveau, 8 jaar relevante werkervaring).
Ik ben inderdaad heel huiverig om zomaar even een keuze te maken, want ik wil de relatie met mijn vader niet naar de klote helpen. Anderzijds: ik wil ook wel weer eens een normaal weekend hebben zonder werk, en "gewoon" een werknemer zijn met vaste uren en een eveneens vast salaris. Ook ben ik bang dat ik wellicht wat ontwikkeling mis als iemand die nooit verder is gegaan dan in dienst bij zijn vader. Eigenlijk wil ik gewoon niemand pijn doen en/of teleurstellen, maar tegelijkertijd niet mezelf tekort doen. Ik klaag niet: ik heb een vast salaris en ervaring waar iemand van mijn leeftijd alleen maar van kan dromen. Meeste mensen van mijn leeftijd lopen nu nog stage of doen nog een opleiding; ik heb al 3 jaar full-time ervaring. Maar ik vraag me toch soms af of het niet de moeite waard is om mijn horizon te verbreden, en om voor de grap eens in een totaal andere omgeving aan de slag te gaan, met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden.
Oh, en voor de grap eens meer dan minimumsalaris verdienen.
hoeveel zou eraf gaan van je brutoloon als je wel de wagen koos?SMGGM schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:19:
Leeftijd: 23 (pas afgestudeerd)
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste informatica
Leaseauto: / (was een optie, maar niet gekozen -> geen parking)
Maand salaris (bruto): €2100
Niet onaardig startloon (met mooie extra's) wetend dat ik nog geen enkele werkervaring heb. Ook optie tot behalen van certificaten binnen het detacheringsbedrijf.
Dat is een plus.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:37:
[...]
Ik klaag niet: ik heb een vast salaris en ervaring waar iemand van mijn leeftijd alleen maar van kan dromen. Meeste mensen van mijn leeftijd lopen nu nog stage of doen nog een opleiding; ik heb al 3 jaar full-time ervaring.
Dat is een min. Je vader maakt misbruik van je als ik het zo lees. Tijd voor een flinke salarisupdate. Kijk eens wat mensen met een vergelijkbare functie, leefttijd en ervaring toucheren in de salariskompas.Maar ik vraag me toch soms af of het niet de moeite waard is om mijn horizon te verbreden, en om voor de grap eens in een totaal andere omgeving aan de slag te gaan, met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden.
Oh, en voor de grap eens meer dan minimumsalaris verdienen.
Verwijderd
Het probleem is, dat onze omzet de laatste jaren (zeker tijdens sinds de crisis) minder hard is gestegen dan gedacht, waarbij mijn salaris helaas nauwelijks is gestegen. Het is niet een kwestie van misbruik maken van, maar een kwestie van gezond omgaan met je omzet en meer salaris kunnen betalen. Salaris is nu eenmaal absurd duur in Nederland (€1000,- netto kost in totaal €1500,-) en vergeet niet dat we maar met z'n tweeën zijn. Dat lage salaris compenseer ik enigszins met extraatjes als computers, NAS'en, iPads en andere leuke spulletjes, maar meer salaris is altijd welkom.PcDealer schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:35:
Dat is een min. Je vader maakt misbruik van je als ik het zo lees. Tijd voor een flinke salarisupdate. Kijk eens wat mensen met een vergelijkbare functie, leefttijd en ervaring toucheren in de salariskompas.
Gelukkig hebben we ons eigen succes zelf in de hand, waarbij ik zelf ook een groot aandeel daarin heb. Maar het moet wel leuk blijven.
Dat is allemaal prima mits jij ook 50% van de aandelen hebt. Anders zou ik toch echt achter mijn oren krabben, want mocht het wel daadwerkelijk gaan lopen heb je behoorlijke kans dat je het nakijken krijgt.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:04:
[...]
Het probleem is, dat onze omzet de laatste jaren (zeker tijdens sinds de crisis) minder hard is gestegen dan gedacht, waarbij mijn salaris helaas nauwelijks is gestegen. Het is niet een kwestie van misbruik maken van, maar een kwestie van gezond omgaan met je omzet en meer salaris kunnen betalen. Salaris is nu eenmaal absurd duur in Nederland (€1000,- netto kost in totaal €1500,-) en vergeet niet dat we maar met z'n tweeën zijn. Dat lage salaris compenseer ik enigszins met extraatjes als computers, NAS'en, iPads en andere leuke spulletjes, maar meer salaris is altijd welkom.
Gelukkig hebben we ons eigen succes zelf in de hand, waarbij ik zelf ook een groot aandeel daarin heb. Maar het moet wel leuk blijven.
Geef mij maar een Warsteiner.
Da's wel erg optimistich geschatVerwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:04:
[...]
Salaris is nu eenmaal absurd duur in Nederland (€1000,- netto kost in totaal €1500,-) en vergeet niet dat we maar met z'n tweeën zijn.
1000 netto komt ongeveer overeen met ongeveer 1260 bruto. Tel daarbij vakantiegeld (100), vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage ZVW (105), werkgeverspremies WW/WIA/WGA (230) en je zit al aan 1700 euro.
En dan heb ik geen enkele secundaire arbeidsvoorwaarden geteld.
Bovendien is deze factor 1.7 geldig voor een nettoloon van 1000 euro, de loonheffing is nog laag bij zo'n loon.
Kort samengevat, iemand in dienst nemen kost een fortuin. Ik zou het ook niet doen als ik niet tenminste 90 a 100k per jaar zou kunnen verdienen met een werknemer.
Verwijderd
I stand corrected!t_captain schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:55:
[...]
Da's wel erg optimistich geschat
1000 netto komt ongeveer overeen met ongeveer 1260 bruto. Tel daarbij vakantiegeld (100), vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage ZVW (105), werkgeverspremies WW/WIA/WGA (230) en je zit al aan 1700 euro.
Leeftijd:25
Opleiding(en): BscTechnische Informatica, MSc Information Sience
Werkervaring: voornamelijk internships, 5 jaar sales/CS ervaring
Wat vind ik belangrijk?
Doorgroeimogelijkheden
Aanbod aan trainingen
Internationale mogelijkheden
Wat denken jullie dat een mooi start salaris is? Zelf denk ik aan 2500-2900 met eventueel 13e + 14de maand
[ Voor 3% gewijzigd door ismael op 11-07-2011 13:24 ]
Je inschatting is denk ik aan de positieve kant, ongeacht de functie die je gaat vervullen. Zo veel wordt er volgens mij in geen enkele sector geboden voor een starter. Zelf zou ik rekening houden met een salaris van 2200 - 2400 met eventueel een leaseauto mocht dat voor je functie vereist zijn.ismael schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:20:
Wat ben ik waard?
Leeftijd:25
Opleiding(en): BscTechnische Informatica, MSc Information Sience
Werkervaring: voornamelijk internships, 5 jaar sales/CS ervaring
Wat vind ik belangrijk?
Doorgroeimogelijkheden
Aanbod aan trainingen
Internationale mogelijkheden
Wat denken jullie dat een mooi start salaris is? Zelf denk ik aan 2500-2900 met eventueel 13e + 14de maand
Ik heb een beetje zitten oriënteren. Grote multinationals die een traineeship aanbieden, bieden zulke salarissen.BiLLie- schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:19:
[...]
Je inschatting is denk ik aan de positieve kant, ongeacht de functie die je gaat vervullen. Zo veel wordt er volgens mij in geen enkele sector geboden voor een starter. Zelf zou ik rekening houden met een salaris van 2200 - 2400 met eventueel een leaseauto mocht dat voor je functie vereist zijn.
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: MCSE 2000/2003, MCITP, ITIL
Werkervaring: 10 jaar
Sector: IT (Verschillende klanten, in verschillende kleine/grote projecten)
Huidige functie: Technical Consultant
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: Afhankelijk van opdracht/mondigheid
GSM: Ja, max 19 euro prive
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Ja, details weet ik niet precies
Regio: Voornamelijk maar niet uitsluitend Zuid- en Noord-Holland
Reistijd: 30 minuten naar HQ, klanten verschillen van 5 tot 60 minuten
Maand salaris (bruto): € 4000
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Mja, hij heeft al wel enkele jaren (parttime?) werkervaring. Zonder leaseauto lijken me zijn genoemde bedragen niet onrealistisch. Het hangt voor een groot deel ook af van hoe goed je bent en hoe goed je je weet te verkopen.BiLLie- schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:19:
[...]
Je inschatting is denk ik aan de positieve kant, ongeacht de functie die je gaat vervullen. Zo veel wordt er volgens mij in geen enkele sector geboden voor een starter. Zelf zou ik rekening houden met een salaris van 2200 - 2400 met eventueel een leaseauto mocht dat voor je functie vereist zijn.
Serieus, waarom vraag je het dan? Wat verwacht je van ons?ismael schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:37:
[...]
Ik heb een beetje zitten oriënteren. Grote multinationals die een traineeship aanbieden, bieden zulke salarissen.
Internship, is dat stage in het buitenland?!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik vraag het omdat ik niet een compleet beeld heb op de huidige starters markt. Dus vandaar mijn vraag. Internship = stageTestert schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:45:
[...]
Serieus, waarom vraag je het dan? Wat verwacht je van ons?
Internship, is dat stage in het buitenland?!
maar ja hoe makkelijk kom je in het traineeship program.ismael schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Ik vraag het omdat ik niet een compleet beeld heb op de huidige starters markt. Dus vandaar mijn vraag. Internship = stage
Daar kun je maar op 1 manier achter komen!matty___ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:48:
[...]
maar ja hoe makkelijk kom je in het traineeship program.
Edit: Ik vind het moeilijk om je werkervaring op waarde te schatten.
[ Voor 7% gewijzigd door Testert op 11-07-2011 14:55 ]
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Zie het als volgt: Communicatieve vaardigheden en een goede presentatie zijn twee belangrijke factoren waarin ik de afgelopen jaren sterk ben gegroeid. Daarna kan ik praten over customer service en weet ik als geen ander wat de klanten willen. Je kunt dus vanuit verschillende perspectieven een probleem/oplossing bekijken. Daarna spreek ik verschillende 'talen'. Ik kan dus zowel met mijn peers, als upper level management en de klant praten.Testert schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:53:
Momenteel is het startsalaris bij de grote detacheerders rond de 2100 / maand. Krijg je een leaseauto bij en soms, 13e maand of een bonus en nog wat secundairs als onkostenvergoeding, pensioenpremie. Laptop en telefoon zijn je gereedschap. Trainingen over het algemeen goed verzorgd, mits die in lijn van je inzet liggen. Bij Logica Test & Quality management wordt momenteel extra effort in internationale opdrachten gestoken.
Edit: Ik vind het moeilijk om je werkervaring op waarde te schatten.
gast je hebt paar keer stage gelopenismael schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:07:
[...]
. Daarna kan ik praten over customer service en weet ik als geen ander wat de klanten willen. Je kunt dus vanuit verschillende perspectieven een probleem/oplossing bekijken. Daarna spreek ik verschillende 'talen'. Ik kan dus zowel met mijn peers, als upper level management en de klant praten.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.
Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]