Wat vinden jullie een passend salaris voor iemand (chez moi) met de volgende specs, kijkend naar de huidige situatie:
Leeftijd: 21
Opleiding(en) en certificaten: HAVO N&T met Wiskunde B1,2
Huidige taken: Webdevelopment, systeembeheer, telefonisch support
Dagelijkse ervaringen met technologieën/platformen: PHP 5, Zend Framework, MySQL, Dojo Toolkit, Windows Server 2003/2008, Debian Linux, Windows XP/Vista/7, enz.
Relevante werkervaring: 3 jaar full-time
Werkweek: ~40 uur, soms meer, soms minder. Hangt af van het aantal storingen, klussen, enzovoort.
Salaris: minimumsalaris voor 21-jarige, ongeacht aantal uren
Secundaire arbeidsvoorwaarden: Computers, NAS'en, enzovoort allemaal op de zaak. Makkelijk vrij nemen, maar veel onregelmatige werktijden. Niet een typische 9-tot-5 baan dus, en dat hoeft ook niet. Wel een vaste aanstelling, met veel zekerheid; iets wat vandaag de dag geen vanzelfsprekendheid meer is.
Ik werk samen met mijn vader, waarbij ik in loondienst ben in zijn eenmanszaak. We verzorgen systeembeheer voor een aantal bedrijven in het MKB en schrijven webapplicaties voor eigen gebruik, en voor gebruik van de klant. Ik vind het leuk om met mijn vader te werken, en er zijn veel voordelen (op termijn de zaak overnemen, bijvoorbeeld), maar ik wil graag andere mogelijkheden verkennen. Ik ben benieuwd wat ik zoal "waard" ben op de arbeidsmarkt. Ik ben nog jong, immers.
Ik was ietwat huiverig om mezelf zo "bloot" te leggen in een topic als deze, maar ik vraag het me gewoon al een hele tijd af wat ik eventueel zou kunnen vragen bij een andere werkgever mocht ik daar ooit voor kiezen. Vooralsnog komt de vraag meer voort uit nieuwsgierigheid.