Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.985 views

Onderwerpen

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
PcDealer schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Dat is het bedrijf die op de website referenties aanprijst als het leveren van een server aan verschillende bedrijven, maar ook migraties? De firewall met application visualisation is trouwens tof.
Tja, eerst stonden de bedrijven er met naam en toenaam, maar onze directie heeft dat veranderd. Do not ask me why....

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ Eris: Stoere job in ieder geval! :) Zulke projecten spreken vast wel tot de verbeelding van de meeste mensen, en jij maakt het gewoon waar. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:52

PcDealer

HP ftw \o/

jpg97 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:24:
[...]

Tja, eerst stonden de bedrijven er met naam en toenaam, maar onze directie heeft dat veranderd. Do not ask me why....
Bang voor concurrentie denk ik.

LinkedIn WoT Cash Converter

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:27:
84 uur per dag werken is wel veel. ;)

Heb je er geen problemen mee om weer te acclimatiseren als je vrij hebt? Ik kan me voorstellen dat 4 weken zo veel uren werken er behoorlijk inhakt. Vervolgens heb je 4 weken vrij, maar ik zou zelf de eerste van die 4 weken nodig hebben om bij te komen.
lezen is soms lastig he :D

Werkweek: 84 uur aan boord van een schip

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

nemesis2212 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:16:
[...]

lezen is soms lastig he :D

Werkweek: 84 uur aan boord van een schip
Ja dat is lastig :D
Eris schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 06:26:
Waarbij 4 weken weg 84 uur per dag is. 4 weken af 4 weken vrij..

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-11 15:15

Eris

-

Achja raak ook een beetje gestoord als je daar aanboord zit. Maar het inderdaad 84 uur per week..

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

- uit privacy verwijderd, bedankt iedereen voor het meedenken -

[ Voor 99% gewijzigd door Guillome op 21-07-2011 10:57 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:58
No offence, maar dat is echt te weinig.....das +/- 2500 bruto obv 40 uur....

[ Voor 28% gewijzigd door KillaZ op 20-07-2011 14:37 ]

K to the KillaZ

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-11 20:44
Guillome schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:30:

Voorstel voor opslag is: nu 100 bruto erbij (hij zei, dat is 75 netto), en in januari zeker weten weer 100 bruto, misschien meer.
Dus mijn loon nu: 2020,- bruto voor 4 dagen.
Ik snap uberhaupt niet hoe je ooit een salarisakkoord hebt bereikt met deze werkgever. Zeker als je als freelancer ook enig succes had.
Met een superlaag uurtarief van 30 euro (en 80% * 1600 = 1280 declarabele uren per jaar) speel je bruto-bruto al quitte. Inclusief alle werkgeverspremies en secundaire arbeidsvoorwaarden. Dan heb netto-netto je nog de winst van een lagere inkomstenbelasting (ondernemersaftrek, MKB-winstvrijstelling) en lager tarief voor de inkomensafhankelijke premie ZVW. Ook in de hoek van de arbeidsongeschiktheid ben je op ouw leeftijd waarschijnlijk goedkoper uit met een goede AOV dan wat je baas bij het UWV mag afdragen.

BTW, 100 euro bruto is geen 75 netto. Het is tussen de 55 en 60 euro netto. 100+vakaniegeld = 108. Daarvan afdragen 42% IB en ook nog 42% * 7.75% over de bijbehorende inkomensafhankelijke bijdrage ZVW.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Als ik het goed begrijp maak jij een compleet pakket wat je ook nog eens beheert, en doe je ook nog klantcontact erbij. Daarnaast krijg je ook geen pensioen... Waarom werk je nog bij dit bedrijf?

Welke crisis trouwens? De meeste ICT bedrijven zitten in de lift, elk bedrijf heeft mensen nodig. Kan je uitzoeken wat klanten betalen voor het pakket? Dan kan je vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel winst er gemaakt wordt op jou werk.

[ Voor 38% gewijzigd door Loev op 20-07-2011 15:02 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

zucht.... :'(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36

BoAC

Memento mori

Je hebt het telkens over Hij.. Is het een uitgegroeide hobby bedrijf? Zo ja, ga alsjeblieft snel wat anders zoeken waar je meer perspectief hebt! Je hebt HBO zeg je dan moet dat zeker nog wel lukken :)

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 16:43

Lulukai

God's gift to women

Als je echt allemaal doet wat je zegt kan je volgens mij je loon verdubbelen

.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

[ Voor 103% gewijzigd door Guillome op 21-07-2011 10:57 ]

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Je moet ook niet vergeten dat je in de regio Friesland minder verdiend dan in de Randstad. Daar staat tegenover dat je wel een lekker huisje kan kopen :)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik hoop dat de reacties van de mensen hier boven gebasseerd zijn op het feit dat ik in Friesland woon :? Ik zet het er niet voor niets bij ;) Ik woon wel bij de afsluitdijk, dus ben ook zo in noord holland...

[ Voor 34% gewijzigd door Guillome op 20-07-2011 15:30 ]

• t_captain
Guillome schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:21:

@t_captain:
Ooit begon ik direct na mijn HBO. Ik kreeg 1300 netto voor 4 dagen, en na een half jaar 1400. Dat is mijn huidige loon nog altijd, die 1920 bruto. Daarna nooit meer opslag. Waarom ging ik er werken? Het is een fijn bedrijf bij mij in de buurt waar ik veel vrijheid heb. Qua werk is het top. Wat bedoel je met dat 'bruto-bruto al quitte'-verhaal?
Dan heb je qua reeel besteedbaar inkomen aardig achteruit geboerd. De supermarktrekening, benzine en zorgverzekering zijn toch zomaar een stuk duurder geworden in de afgelopen 5 jaar.

Wat ik bedoel met "bruto-bruto quitte" is dat je net zoveel geld ophaalt als alles wat je baas aan je of voor je betaalt. Loon, vakantiegeld, secondaire arbeidsvoorwaarden. Maar ook premies voor de werknemersverzekeringen (WW, WIA) en de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW. In totaal kom ik op een loonkosten van ongeveer 3100 euro per maand. Met 30 euro per uur als freelancer heb je hetzelfde (ervan uitgaande dat je dan ook 4 dagen werkt).

De netto-netto vergelijking is gunstiger vanwege de verschillen in belastingen en verzekeringen. Ik denk dat je netto al 350 a 400 euro vooruit gaat in dit plaatje. En dan is 30 euro per uur natuurlijk een enorm laag tarief, ik denk dat 45 a 60 haalbaar moet zijn.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
Guillome schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:30:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Pensioenregeling: Nee!!
geen pensoenregeling HBO opleiding en 28 jaar. wat doe je daar nog zeker voor dat salaris.
Denk eens na over je toekomst je bouwt nu ook niets op voor later en de bedragen zijn allemaal zeer mager.

In welke regio je ook woont dit is gewoon onacceptabel. Je mag minstens 600 euro meer verwachten + een pensioenregeling. Zonder pensioen is het zeker wel 1000 euro meer

[ Voor 17% gewijzigd door Wceend op 20-07-2011 15:42 ]

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 21:41
Jobswitch!

van:
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): MBO commercieel medewerker (niv3)
Certificaten: none
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Grote hostingprovider
Huidige functie: Support Medewerker

Vakantiegeld: jep, 8%
Vakantiedagen: 26 vast, 4 inspiratiedagen
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nope
Land: Nederland
Regio: N-H
Reistijd: 15min

Maand salaris (bruto): 1850

nieuw:

Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): MBO commercieel medewerker (niv3)
Certificaten: none
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Support Medewerker

Vakantiegeld: jep, 8%
Vakantiedagen: nog onbekend..
13/14e maand of winstuitkering: jep, jep
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: 36 (!) uur
Pensioenregeling: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op hypotheek, verzekeringen etc.
Regio: N-H
Reistijd: 20min

Maand salaris (bruto): 2100

volgende week even tekenen.. En dan beginnen! Minder werken (uren) en meer verdienen!

Try not to become a man of success but a man of value.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 23:30

Apache

amateur software devver

Guillome schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:29:
Ik hoop dat de reacties van de mensen hier boven gebasseerd zijn op het feit dat ik in Friesland woon :? Ik zet het er niet voor niets bij ;) Ik woon wel bij de afsluitdijk, dus ben ook zo in noord holland...
Aangezien je duidelijk belangrijk bent voor de software zou ik je baas gewoon voor het blok stellen, die gebruikt momenteel de (hoge) winst die hij op jou neemt om voor hem wel een dik pensioenplan op te bouwen ...

Leg je minimum eisen op tafel en maak dat ook duidelijk.

De taktiek met 100 euro nu en 100 euro in januari gebruikt hij gewoon omdat hij duidelijk weet dat jij veel pikt, wat het nog schandaliger maakt, op een bepaald moment zou een goede baas wel duidelijk laten blijken dat hij veel aan je heeft en dan ook financieel over de brug komen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste Tweakers,

Ik heb dit aanbod gekregen, mijn vraag aan jullie. Is dit acceptabel?

Leeftijd: 21 jaar
Opleiding(en): HBO ICT - Software Engineering
Certificaten: -
Werkervaring: -
Werkgever: -
Huidige functie: Business Intelligence gerelateerd.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering 8% volgens mij?
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Ja ik 1/3de , baas 2/3de
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekering, reiskostenvergoeding (het bedrag per km weet ik niet)

Regio: -
Reistijd: 15 min

Maand salaris (bruto): 2100 (op 32 uur basis)

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 20-07-2011 16:47 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Lijkt me een heel goed begin! Je hebt potdomme meteen meer dan ik, zie bovenstaande.
Los van mij is het volgens mij een heel mooi begin. Mooie pension, weinig vakantie dagen, dat wel, maar prima loon voor een beginner.

@Apache,
Zo negatief wil ik niet over mijn werkgever denken, maar ik kom er wel op terug bij hem. Ik ga meer vragen, want ik vind het ook schandalig weinig. Zeker gezien mijn functie.

[ Voor 30% gewijzigd door Guillome op 20-07-2011 16:50 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Guillome schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:49:
Lijkt me een heel goed begin! Je hebt potdomme meteen meer dan ik, zie bovenstaande.
Los van mij is het volgens mij een heel mooi begin. Mooie pension, weinig vakantie dagen, dat wel, maar prima loon voor een beginner.

@Apache,
Zo negatief wil ik niet over mijn werkgever denken, maar ik kom er wel op terug bij hem. Ik ga meer vragen, want ik vind het ook schandalig weinig. Zeker gezien mijn functie.
Als het waar is dat je werkelijk zoveel verantwoordelijkheden hebt dan kan je werkgever jou dus niet missen. Daar mag best een redelijke vergoeding tegenover staan

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Volgens mij lezen jullie eroverheen dat zijn baas maar 13k per jaar vangt voor dat project. Is natuurlijk ook niet echt onwijze vetpot.

Guillome: voor je eigen ontwikkeling (en toekomst) lijkt het mij beter om bij een bedrijf te gaan werken waar meer collega's hetzelfde werk doen. Dat is over het algemeen genomen beter voor je eigen ontwikkeling binnen je vakgebied. Voor je toekomst zou ik ook zoeken naar werkgever die gewoon een pensioen aanbied. Je bent 28 dus het is hoog tijd dat je daarmee begint.

Dat lonen lager liggen in Friesland geloof ik graag, maar dit lijkt mij niet echt marktconform. Je zou natuurlijk eens rond kunnen kijken naar andere baan en kijken wat je dan krijgt aangeboden. In randstad zou je met dat profiel volgens mij 'makkelijk' rond de 2600 euro kunnen verdienen (voor 32 uur) en dan heb je wel pensioen (misschien zelfs een leaseauto al is dat in webdevelopment branche niet perse gebruikelijk).

Als het project je erg dierbaar is zou je wellicht kunnen kijken of je via je nieuwe werkgever alsnog het onderhoud/klantcontact kan doen voor dat project. Dus dat je oude werkgever klant wordt van je nieuwe werkgever. Eventueel zou je dit ook freelance naast je nieuwe baan kunnen doen (als je dit eerlijk bespreekt met je nieuwe werkgever).

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

[ Voor 83% gewijzigd door Guillome op 21-07-2011 10:57 ]

Verwijderd

Wat ik altijd heb bij zulke soort werkgevers is de vrijheid inderdaad heel relaxed is maar jezelf isoleert in kennis. En dat het platform of project wat je doet helemaal jouw kindje is begrijp ik ook helemaal maar zoveel plezier uit je werk halen kun je zeker ook wel ergens anders doen hoor :)

Wat ik overigens ook niet snap is dat je 10 jaar freelance gedaan hebt en daarna voor een baas bent gaan werken..? Meestal is het andersom :p

Maargoed iemand met zoveel kennis, ervaring en verantwoording denk ik snel toch aan 2800-3200 + laptop + telefoon + pensioen. In de randstad wel te verstaan maar in Friesland zou ik zeggen dat het maximaal 300/400 minder is.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb 10 jaar freelance naast mijn opleiding en nu naast mijn baan. Freelance versta ik onder: prive opdrachten buiten mijn vaste baan om. Heb geen eigen bedrijf ofzo. Wel leuke klanten gehad.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48

Prx

St4ck3r schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:30:
Jobswitch!

*knip*

volgende week even tekenen.. En dan beginnen! Minder werken (uren) en meer verdienen!
Ik zou ook beginnen om te kijken naar het pensioen. Je zit nu op de juiste leeftijd om er mee te beginnen. Vind het uberhaupt al apart dat de bank hier niets voor zou hebben geregeld.

• t_captain
Volgens mij hebben alle bank-CAO's in NL een pensioenregeling.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
t_captain schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:19:
Volgens mij hebben alle bank-CAO's in NL een pensioenregeling.
Ken inderdaad geen bank zonder pensioenregeling. Sterker nog: die van de banken zijn de beste regelingen van Nederland, vaak nog eindloon en baas betaald bovengemiddled mee. Premies zijn daarmee relatief erg laag waar wat je er voor krijgt erg veel is.

Het was nog niet zo heel lang geleden zelfs nog veel beter, de meeste bankpensioenen waren nog niet eens zo heel lang geleden premievrij voor de werknemer. Maar dat is er helaas af. Ook zijn de eerste banken overgegaan naar middelloon, dus de rest zal wel volgen.

Maar helemaal geen pensioenregeling lijkt me erg stug.

Maar bij een bank zit je qua secundaire arbeidsvoorwaarden nergens beter (erg goed pensioen, productkortingen, 13e maand, winstuitkering, variabele beloning, 36 urige werkweek, erg goede sociale plannen igv gedwongen ontslag), alleen al de hypotheekrente korting kan je zo honderden euro's per maand schelen als je een duurder huis hebt.

(werk zelf bij een bank, al verdien ik ietsjes meer dan wat ik hier in deze thread lees. Zeg maar niet hoeveel meer omdat ik niet arrogant over wil komen of zo. Ben overigens ook geen ICTer).

Verwijderd

Ja, bij een bank verdien je behoorlijk. Naar mijn mening is het beloningspakket van een bank gewoon royaal te noemen:

- bovengemiddeld salaris;
- zeer riante pensioenopbouw en oudedagsvoorzieningen;
- in de regel 30% korting op bruto hypotheekrente bij de eigen bank;
- extra leverage op spaartegoed, omdat je korting krijgt op de debetrente, maar de creditrente gelijk blijft (bij een hypotheek van 5% krijg je 5% vergoeding over het tegoed op de SEW, maar betaal je slechts 3,5).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 09:48 ]

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:47:
Ja, bij een bank verdien je behoorlijk. Naar mijn mening is het beloningspakket van een bank gewoon royaal te noemen:

- extra leverage op spaartegoed, omdat je korting krijgt op de debetrente, maar de creditrente gelijk blijft (bij een hypotheek van 5% krijg je 5% vergoeding over het tegoed op de SEW, maar betaal je slechts 3,5).
ik heb een tijdje geleden moeten kiezen tussen contract bij bekenden NL bank of een contract in Detach. Ik heb voor de bank gekozen. Ik heb nu iets meer dan een half jaar ervaring en ik denk dat ik met 1 a 2 jaar in de buurt of boven de 3k bruto ga komen. Mits ik goed werk blijf leveren natuurlijk.

Idd de voordelen kloppen, ik krijg tevens 13e maand en bonus dus ik mag zeker niet klagen op 27 jaar

• t_captain
nemesis2212 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Ik heb nu iets meer dan een half jaar ervaring en ik denk dat ik met 1 a 2 jaar in de buurt of boven de 3k bruto ga komen. Mits ik goed werk blijf leveren natuurlijk.

Idd de voordelen kloppen, ik krijg tevens 13e maand en bonus dus ik mag zeker niet klagen op 27 jaar
Ik ging op mijn 27e ook door de 3k grens heen, software ontwikkelaar bij een grote machinefabriek.
Ook met 13e maand en winstdeling.
Het is dus niet uniek, maar dat neemt niet weg dat banken wel tot de betere betalers behoren:)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Al even geleden dat ik update denk ik.

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Geen
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Overheid (gedetacheerd)
Huidige functie: System Engineer

Vakantiegeld: 92% maandloon
Vakantiedagen: 21 + 10 feestdagen + tussen kerst en nieuwjaar
13/14e maand of winstuitkering: 100% maandloon
Laptop: 2 super laptops
GSM: Onbeperkt privé en professioneel
Leaseauto: Neen.
Werkweek 36u
Pensioenregeling: standaardpensioen + extra pensioensfonds + pensioensparen
Maaltijdcheques: €6/werkdag
Ecocheques: €250/jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering voor het hele gezin; glijdende uren; 3G abonnement; bedrijfsrestaurant; in 2012 thuiswerkmogelijkheid
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd: 15 minuten met metro

Maand salaris (bruto): €3100

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 21-07-2011 11:17 ]

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Vlaamse of Federale overheid?

.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je vergat de intercommunalen, de gemeenten en de provincies. En misschien werk ik al Brusselaar wel voor een Franstalige overheid ;) Enfin, zo specifiek wil ik niet zijn. Aangezien ik gedetacheerd ben bij die overheid heeft het ook niet veel belang.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
YellowOnline schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:46:
[...]

Je vergat de intercommunalen, de gemeenten en de provincies. En misschien werk ik al Brusselaar wel voor een Franstalige overheid ;) Enfin, zo specifiek wil ik niet zijn. Aangezien ik gedetacheerd ben bij die overheid heeft het ook niet veel belang.
waarvoor is de ecocheque?

• Loev
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:47:

Ja banken betalen goed, en ze hebben een mooie CAO. Maar er zijn (grote) nadelen. Ik werd gillend gek van al die bureaucratie. Nu mag ik zelf alle lijnen uitzetten, geen politieke spelletjes gewoon voor de beste oplossing gaan. Maar goed we dwalen af, dit is een hele andere discussie :)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ecocheques dienen om ecologische producten aan te kopen. Alle info op http://www.ecocheques.be . Het is een extralegaal voordeel dat een werkgever kan aanbieden naast maaltijdcheques.

Verwijderd

Even een van/naar

Leeftijd: 27 (toen)
Opleiding(en): ir. Technische Informatica
Certificaten:
Werkervaring: 1,5 (toen nog)
Werkgever: detachering
Huidige functie: Developer

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: N
GSM: N
Leaseauto: N
Werkweek: 40
Pensioenregeling: volledig door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 4 ticket declaraties per jaar, 350max per stuk. onkostenvergoeding
Land: Frankrijk
Regio: Cote d'Azur
Reistijd: 40-90 minuten totaal afhankelijk van tijdstip.

Maand salaris (bruto): 2750

Naar

Leeftijd: 29
Opleiding(en): ir. Technische Informatica
Certificaten: Frans op B1 nivo ;-)
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: 'Senior' software engineer, hoewel dat meer vanwege de functietrappen is (hoogste engineer voor team leider of architect)

Vakantiedagen: 23 + 3 vanuit werkgever (sluitingsdagen bij klant etc)
13/14e maand of winstuitkering: winsuitkering tot 1 maandsalaris
Laptop: Y, (met mogelijkheid om prive laptop uit opleidingsbudget te kopen)
GSM: N
Leaseauto: ~650 ex brandstof voor zuinige diesel, bedrag wat overblijft wordt bruto salaris
Pensioenregeling: 1/3 zelf.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10k opleidingsbudget het 1e jaar, daarna gegarandeerd 6k, onkostenvergoeding
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: nog geen idee

Maand salaris (bruto): 2800

Niet een spectaculaire verandering maar met een beetje opleiding is dat zo weer ingehaald. Verder een geweldige klik met de managers :-)

• xahmol
Loev schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:00:
[...]Ik werd gillend gek van al die bureaucratie. Nu mag ik zelf alle lijnen uitzetten, geen politieke spelletjes gewoon voor de beste oplossing gaan.
Op zich herkenbaar, weet ook niet of ik als ICTer bij ons zou willen werken. Werk zelf alleen binnen audit, dus waarschijnlijk een van de veroorzakers van die bureaucratie (al is dat uiteraard zeker niet onze intentie), maar zelf heb ik een redelijk zelfstandige rol.
En, ok dan, een brutomaandsalaris van EUR 6.200,- (38 jaar, 15 jaar werkervaring).

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 23:30

Apache

amateur software devver

YellowOnline schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:39:
[...]

Ecocheques dienen om ecologische producten aan te kopen. Alle info op http://www.ecocheques.be . Het is een extralegaal voordeel dat een werkgever kan aanbieden naast maaltijdcheques.
Dat was in den beginne het idee, je kan er in principe gewoon alles mee kopen bij een zaak die ecocheques aanneemt :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Hoeveel hou je van die 6200 bruto over in Nederland?

.

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:23:
[...]

Op zich herkenbaar, weet ook niet of ik als ICTer bij ons zou willen werken. Werk zelf alleen binnen audit, dus waarschijnlijk een van de veroorzakers van die bureaucratie (al is dat uiteraard zeker niet onze intentie), maar zelf heb ik een redelijk zelfstandige rol.
En, ok dan, een brutomaandsalaris van EUR 6.200,- (38 jaar, 15 jaar werkervaring).
Ah ok, dat valt dan nog weer mee. Ik ken de salarissen van 6+k voor mensen van 31-32; dat is ongeveer het zesde- of zevendejaars bruto maandsalaris bij de top 10-advocatenkantoren als je gewoon lekker op schema ligt. Ik denk dat als je zoiets bij een bank wilt halen, je toch al snel niet meer terecht kunt bij de 'gewone' (lees binnenlandse) spelers, of je moet echt op het managementpad zitten. Nog hogere salarissen ken ik wel van brokers en investment bankers, waar je op je 25e al boven de 5k per maand kon zitten, maar ik vraag me af of dat tegenwoordig nog haalbaar is.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik vind 5k niet overdreven veel als je als broker als je per week dubbel of driedubbel zoveel uren moet kloppen als een gewone werknemer.

[ Voor 36% gewijzigd door Lulukai op 21-07-2011 15:02 ]

.

• McVirusS
ruyckske schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:56:
Hoeveel hou je van die 6200 bruto over in Nederland?
Hangt nogal af van je secundaire arbeidsvoorwaarden (leaseauto / pensioenregeling met name). Zonder daarmee rekening te houden kom je denk ik op zo'n €3800 per maand netto.

• xahmol
McVirusS schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Hangt nogal af van je secundaire arbeidsvoorwaarden (leaseauto / pensioenregeling met name). Zonder daarmee rekening te houden kom je denk ik op zo'n €3800 per maand netto.
Goede schatting, EUR 3.836,23 om precies te zijn ;) Overigens is 6k in een bank meestal prima haalbaar voor specialisten met 10-15 kaar werkervaring, ook een IT senior project & changemanager zit rond dat bedrag. Veel meer wordt inderdaad lastig zonder in het management development traject te zitten. Ook voor traders trouwens, maar die ontvangen wat hogere variabele beloningen dan ik.
Opleiding: drs. bedrijfseconomie (equivalent aan Master voor diegenen die niet meer weten wat drs inhoudt), postdoctotaal Audit, postdoctoraal IT Audit, gecertificeerd als RA (Register Accountant), CIA (Certified Internal Auditor) en CISA (Certified Information Systems Auditor).

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Oogje schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:44:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO+
Certificaten: MCSE NT4, MCSA2003, MCTS SQL05
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf (+/- 20 man)
Huidige functie: Hoe zal ik dat eens omschrijven.....app-beheer/functioneel beheer, rest van mn collega's zijn netwerkbeheerders/systeembeheerders en die probeer ik bij de klanten te ondersteunen op app.niveau.

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, tot 50 euro
Leaseauto*: Ford Focus Wagon, fisc. bijtelling 500pm
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende zorgverzekering wordt compleet betaald.
Reistijd**: verschilt enorm, werk door heel NL, 50.000km per jaar

Maand salaris(bruto): 3500

Leuke job, veel afwisseling en een qua sfeer een heerlijk bedrijf om te werken. Ik heb het best voor elkaar vind ik zelf :)
Update:

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO+
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf (+/- 30 man)
Huidige functie: Projectleider

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja 8%
13/14e maand of winstuitkering: Nee/Resultaat afhankelijk
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja, fisc. bijtelling 500pm
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende zorgverzekering wordt compleet betaald.
Reistijd**: 30 minuten

Maand salaris(bruto): 4050

Ik klaag nog steeds niet :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Loev
xahmol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:23:
Mijn bedrijfshoofd zei eens: "De mensen van audit komen langs, ik wil dat jullie met frisse tegen zin meewerken."

Van audit had ik nooit veel last, het waren die business afdelingen die extreem traag waren. Die mensen begrepen projectmatig werken niet helemaal. Ik heb nu het andere uiterste, de consulentes willen vaak veel te snel. Altijd iets te zeuren hebben ;)

@Oogje, doe je netjes hoor :)

• xahmol
Loev schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:43:
[...]het waren die business afdelingen die extreem traag waren. Die mensen begrepen projectmatig werken niet helemaal
Ook heel herkenbaar. Overigens zie ik ook voldoende IT projectmanagers en zeker hun managers die projectmatig werken niet helemaal snappen ;) Voor (IT)projecten geld toch standaard: 2x zoveel kosten, 2x zoveel doorlooptijd, 50% van de geplande functionaliteit, als je geluk hebt..... Oh, en van de besparing in de business case is uiteraard ook geen sprake, want het nieuwe systeem gaat draaien naast het oude in plaats van dat het de oude vervangt.... migratie is immers veels te risicovol, dus alleen nieuwe productie gaat in het nieuwe systeem.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• t_captain
xahmol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:18:
[...]
Opleiding: drs. bedrijfseconomie (equivalent aan Master voor diegenen die niet meer weten wat drs inhoudt), postdoctotaal Audit, postdoctoraal IT Audit, gecertificeerd als RA (Register Accountant), CIA (Certified Internal Auditor) en CISA (Certified Information Systems Auditor).
Wow, je hebt dus zowat alle audit titels die er zijn...als ik dat rijtje zie dan is eigenlijk 6200 wel het minimum. Met zulke credentials zou je bijvoorbeeld partner kunnen zijn in een gerenommeerde audit organisatie, dan heb je het over anderhalf tot twee ton per jaar inclusief de winstdeling.

Maarja, da's waarschijnlijk het beloningsverschil tussen ondernemers en werknemers wat hier naar voren komt :)

hoewel er in absolute termen weinig te klagen valt met dit brutoloon. de meesten op dit forum zouden het graag ontvangen denk ik

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Oogje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:36:
[...]

Huidige functie: Projectleider
Geen Prince2, Itil e.d.?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:52:
[...]

Geen Prince2, Itil e.d.?
Daar ben ik mee bezig :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• xahmol
t_captain schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:27:
[...]

Wow, je hebt dus zowat alle audit titels die er zijn...als ik dat rijtje zie dan is eigenlijk 6200 wel het minimum. Met zulke credentials zou je bijvoorbeeld partner kunnen zijn in een gerenommeerde audit organisatie, dan heb je het over anderhalf tot twee ton per jaar inclusief de winstdeling.
Even los van de vraag of ik ook echt partner zou kunnen worden (geloof me, dat wordt echt maar 1% van de mensen met mijn credentials) heb je dan wel een iets andere work life balance..... en dat wil ik dus niet. Hecht met twee kleine kinderen (2 jaar en 2 maanden) toch erg aan mijn 4 keer 9 werken, dat kan ik bij een extern kantoor en zeker als partner wel vergeten.
Prima tevreden met mijn huidige salaris, hoef op dit moment niet zonodig een zwaardere baan dan ik nu heb. Bij mij is 36 uur ook echt 36 uur en geen 80-100.

Verwijderd

xahmol schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:39:
[...]
Prima tevreden met mijn huidige salaris, hoef op dit moment niet zonodig een zwaardere baan dan ik nu heb. Bij mij is 36 uur ook echt 36 uur en geen 80-100.
Ik neem toch aan dat als de stront echt aan de knikker is, jij ook wel moet overwerken. Iedereen met enige verantwoordelijkheid heeft dat. Of worden die dingen na kantooruren doorgeleid naar een extern kantoor ofzo?

• RvL

RvL

Deze week een aanbod gehad van een andere detacheerder en ik wil het eens tegen jullie aanhouden.

Wat personalia:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: TMap NEXT Foundation, TMap NEXT Advanced
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Detacheringsbureau

Mijn huidige contract bij een grote detacheerder:

Huidige functie: Sr. Testengineer/Jr. Testcoördinator

Vakantiedagen: 27,5
Laptop: Indien nodig, op dit moment niet
Leaseauto: Ja, eigen bijdrage van €76,50
Pensioenregeling: Ja, incl. WGA en overlijdensrisicoverzekering. Eigen bijdrage +/- €65
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding, Vergoeding internet, Variabele beloning van (op dit moment) +/- €145

Maand salaris (bruto): €2500

Het aanbod wat ik heb gekregen van een (kleinere) detacheerder:

Huidige functie: (Test) Consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Indien nodig voor de opdracht
Leaseauto: Ja, geen eigen bijdrage meer
Pensioenregeling: Ja, maximale inleg incl. WGA, WIA, Nabestaandenpensioen en overlijdensrisicoverzekering. Eigen bijdrage +/- €126 (hier krijg ik dus wel meer voor).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding (hoger), Vergoeding internet, Variabele beloning van tussen de €200 en €300, vergoeding aanvullende zorgverzekering

Maand salaris (bruto): €2800

Wat vinden jullie van dit aanbod? An sich lijkt het aanbod me best goed. Ik ben alleen zo'n trouwe hond dat ik het moeilijk vind om de knoop door te hakken en bij mijn huidige werkgever weg te gaan. Maar aan de andere kant wil ik mezelf ook weer niet tekort doen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• McVirusS
Als je het echt onwijs naar je zin hebt bij je huidige werkgever kan je ook gewoon om loonsverhoging vragen (met dat aanbod in je hand) :P.

• RvL

RvL

Dat is het probleem, ik heb net (als in, deze maand) een loonsverhoging gehad. De kans dat ik nog een loonsverhoging krijg die het verschil zal vereffenen is zeer gering.

Nu de dekens nog...

• McVirusS
Het verschil in salaris is niet enorm, maar idd wel lastig te overbruggen als je net verhoging hebt gehad. Als je goed gevoel hebt bij ander bedrijf en toe bent aan andere baan dan zou ik het doen ;).

Reisafstand tot je detacheringslocatie lijkt me ook wel van belang voor je dagelijkse plezier in je werk :).

• RvL

RvL

Het verschil in salaris valt mee inderdaad, het zijn vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden die het verschil maken.

Zo is het pensioen wel een stuk beter. Daar merk je niet veel van in je salaris, maar is toch wel een geruststelling voor later. Ook de variabele beloning is hoger, alsmede de onkostenvergoeding en het leasebudget. En uiteraard de winstuitkering, iets wat er de bij mijn huidige werkgever een beetje bij in is geschoten. Alles bij elkaar opgeteld zou ik, volgende bruto-netto calculator van Raet er zo'n €200 à €300 op vooruit gaan.

Wat detacheringslocatie betreft zitten ze in dezelfde regio's als mijn huidige werkgever.

Nu de dekens nog...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 21:28
Ik zou het nog wel proberen om naar je huidige werkgever te gaan, melden dat je de net ontvangen loonsverhoging niet voldoende vindt en het bovenstaande aanbod overleggen. Dan kunnen ze zelf besluiten of ze je voldoende interessant vinden om te houden.

Geef mij maar een Warsteiner.

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:38
Opleiding(en): Bachelor in Media Studies (VS) en HBO Informatica (SE)
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL v2 Foundation, ASL Foundation, BiSL Foundation, etc.
Werkervaring: Ruim 3 jaar relevant
Werkgever:
Huidige functie: SAP ABAP Applicatiebeheerder/Ontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 37 dagen (24 vakantie / 13 ADV dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Variabele winstuitkering (4% - 12%)
Laptop: Ja
Leaseauto: Nee, wel 171 Euro p.m reiskostenvergoeding
Pensioenregeling: Ja, Pensioen Metaalnijverheid (werk op een interne IT afdeling)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, onkostenvergoeding (E70), Collectieve zorgverzekering, WGA Hiaat verzekering, korting op overige verzekeringen, 2x per jaar opslag o.b.v Metaal CAO, etc.
Reistijd: 20 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 4120 p.m bruto

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48

Prx

BucWild schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:32:
Opleiding(en): Bachelor in Media Studies (VS) en HBO Informatica (SE)
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL v2 Foundation, ASL Foundation, BiSL Foundation, etc.
Werkervaring: Ruim 3 jaar relevant
Werkgever:
Huidige functie: SAP ABAP Applicatiebeheerder/Ontwikkelaar

*knip*

Maand salaris (bruto): 4120 p.m bruto
Dat heb je goed voor elkaar. Vrees alleen dat je een beetje in hetzelfde schuitje zit als veel mensen in de bancaire sector. Het loon is dermate interessant dat een overstap elders betekent dat je er op moet inleveren.

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Kan hij altijd nog overstappen naar de bancaire sector :) Veel bachelors met 3 jaar ervaring zouden graag switchen om 4100 binnen te halen, ook in de bancaire sector. Maar goed, SAP staat blijkbaar nog steeds garant voor + € 500,-

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• BucWild
Ik mag inderdaad niet klagen, maar ben mij er wel van bewust dat dit onderhandelingen bij een eventuele nieuwe werkgever bemoeilijkt. Ik ben overigens niet voornemens om binnen afzienbare tijd over te stappen, aangezien ik net op deze positie zit. Misschien is het wel interessant om te weten dat ik bij mijn vorige werkgever (grote consultancy club) op 2500 Euro p.m bruto zat (inc. lease auto) en dit was al een stap terug t.o.v. mijn werkgever daarvoor, 2700 p.m bruto. Ik heb dus toendertijd een stap terug gedaan om vervolgens twee stappen vooruit te doen.

En ja, technische SAP functies zijn (volgens mij) momenteel hot...

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Leeftijd: 36
Opleiding(en): MEAO, MBO Grafisch, HP-UX 11, MOT1, LPI-C1,
Certificaten: out of date. VCP-410 examen staat gepland
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: Senior Systeembeheerder/Projectleider
13/14e maand of winstuitkering: Variabele winstuitkering laatste jaar %7
Laptop: Ja, maar ik werk meer op mn prive laptop vanwege beter prestaties en draagbaarheid
GSM: nee, ook geen vergoeding, maar ik word wel geacht bereikbaar te zijn. :(
Leaseauto: bij vast contract €575 excl. brandstof, nu huurauto met €98 netto bijtelling
Pensioenregeling: Nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verreizenkostenvergoeding boven 60km enkele reis op dit moment €5 per dag, onkostenvergoeding indien ingezet €7 per dag, vaste prestatie toeslag €250 per maand, inzetbonus per dag €20
Regio: hoofdkantoor in Almere, nu ingezet in Zeist
Reistijd: 55 min enkele reis voor huidige lokatie

Maand salaris (bruto): €2150 p.m bruto

Ik heb lang moeten zoeken voor deze baan vorig jaar, en was blij dat ik weer aan de slag kon. Nu heb ik het gevoel aan de onderkant van het gemiddelde te zitten. Zeker als ik kijk naar leeftijdsgenoten (30+)

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-10 18:43
BucWild schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:05:
Ik mag inderdaad niet klagen, maar ben mij er wel van bewust dat dit onderhandelingen bij een eventuele nieuwe werkgever bemoeilijkt. Ik ben overigens niet voornemens om binnen afzienbare tijd over te stappen, aangezien ik net op deze positie zit. Misschien is het wel interessant om te weten dat ik bij mijn vorige werkgever (grote consultancy club) op 2500 Euro p.m bruto zat (inc. lease auto) en dit was al een stap terug t.o.v. mijn werkgever daarvoor, 2700 p.m bruto. Ik heb dus toendertijd een stap terug gedaan om vervolgens twee stappen vooruit te doen.

Een beetje offtopic maar zijn de meer functionele SAP functies ook interessant en zijn die er überhaupt wel?
Ik ben wat aan het tobben of het specialiseren in SAP iets voor mij is, zeker omdat het een goede langetermijn investering lijkt. Echter ben ik geen programmeur (is niet mijn sterkste vak) en vraag me dus af of SAP dan wel wat voor mij is.

[ Voor 15% gewijzigd door Batata007 op 25-07-2011 10:44 ]

• matty___
Batata007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Een beetje offtopic maar zijn de mer functionele SAP functies ook interessant en zijn die er überhaupt wel?
Ik ben wat aan het tobben of het specialiseren in SAP iets voor mij is, zeker omdat het een goede langetermijn investering lijkt. Echter ben ik geen programmeur (is niet mijn sterkste vak) en vraag me dus af of SAP dan wel wat voor mij is.
elke sap module heeft ook functionele consultants nodig die snappen hoe processen in sap lopen. zodra er echt veel geprogrammeerd moet worden kom je toch bij een abaper terecht.

• matty___
VorCha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:29:
Leeftijd: 36
Opleiding(en): MEAO, MBO Grafisch, HP-UX 11, MOT1, LPI-C1,
Certificaten: out of date. VCP-410 examen staat gepland
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: kleine detacheerder
Huidige functie: Senior Systeembeheerder/Projectleider
13/14e maand of winstuitkering: Variabele winstuitkering laatste jaar %7
Laptop: Ja, maar ik werk meer op mn prive laptop vanwege beter prestaties en draagbaarheid
GSM: nee, ook geen vergoeding, maar ik word wel geacht bereikbaar te zijn. :(
Leaseauto: bij vast contract €575 excl. brandstof, nu huurauto met €98 netto bijtelling
Pensioenregeling: Nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Verreizenkostenvergoeding boven 60km enkele reis op dit moment €5 per dag, onkostenvergoeding indien ingezet €7 per dag, vaste prestatie toeslag €250 per maand, inzetbonus per dag €20
Regio: hoofdkantoor in Almere, nu ingezet in Zeist
Reistijd: 55 min enkele reis voor huidige lokatie

Ik heb lang moeten zoeken voor deze baan vorig jaar, en was blij dat ik weer aan de slag kon. Nu heb ik het gevoel aan de onderkant van het gemiddelde te zitten. Zeker als ik kijk naar leeftijdsgenoten (30+)
2150 is niet veel nee. Alleen al gezien de werkervaring zou je hoger "moeten" zitten.

• BucWild
Batata007 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Een beetje offtopic maar zijn de meer functionele SAP functies ook interessant en zijn die er überhaupt wel?
'Specialiseren in SAP' is een ruim begrip ;)

Maar zoals eerder aangegeven, er zijn inderdaad voor elke SAP module functionele consultants nodig die veel over de betreffende bedrijfsprocessen moeten weten. Ik ben van origine ook geen 'echte' programmeur, maar ben er gewoon ingerold omdat het een 'hot skill' is binnen de SAP wereld. Het is sowieso aan te raden als SAP consultant om jezelf een beetje te verdiepen in ABAP, het is zeker geen rocket science en geeft je meer mogelijkheden.

Zelf vindt ik de meer functionele SAP functies minder interessant (dit is persoonlijk hoor), maar als jij bedrijfsprocessen wil modelleren en van het begin tot eind wil kennen, met eindgebruikers wil 'stoeien' en functionele vraagstukken wil oplossen ) en allicht mee wil denken over technische oplossingen en implementaties dan is het denk ik zeker een overweging waard. Mede ook omdat de beloning (met een aantal jaar ervaring op zak uiteraard) redelijk goed is.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58

Griffin

Is mythical

Sinds begin juli, 2 maanden proeftijd en dan gelijk vast contract.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bachelor in Multimedia IT
Certificaten: MCPD ASP .NET 3.5
Werkervaring: Ruim 1.5 jaar (met tussenpozen)
Huidige functie: Junior Webdeveloper (Vooral .NET maar hier en daar PHP)

Vakantiedagen: 24 dagen (+ regeling als je niet ziek bent extra vrijedagen)
13e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afhankelijk van bedrijfsresultaten)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nog niet, straks €500 incl brandstof en €100 eigen bijdrage (nu reiskosten vergoeding)
Pensioenregeling: Ja, 1/3 door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Extra vrije dag voor verhuizen, goede werkomgeving (ergonomische stoelen etc)
Regio: Den Bosch
Reistijd: 35-40 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 2250 p.m bruto

Niet verkeerd aangezien groeien (door ontwikkelen) hier een grote mogelijkheid is en als ik aan het eind van het jaar goed ingewerkt ben een salaris verhoging erin zit. Kan ik zo brutaal zijn aan het eind van het jaar gewoon om salarisverhoging te vragen?

Verwijderd

Griffin schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:34:
Sinds begin juli, 2 maanden proeftijd en dan gelijk vast contract.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): Bachelor in Multimedia IT
Certificaten: MCPD ASP .NET 3.5
Werkervaring: Ruim 1.5 jaar (met tussenpozen)
Huidige functie: Junior Webdeveloper (Vooral .NET maar hier en daar PHP)

Vakantiedagen: 24 dagen (+ regeling als je niet ziek bent extra vrijedagen)
13e maand of winstuitkering: Winstuitkering (afhankelijk van bedrijfsresultaten)
Leaseauto: Nog niet, straks €500 incl brandstof en €100 eigen bijdrage (nu reiskosten vergoeding)
Pensioenregeling: Ja, 1/3 door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Extra vrije dag voor verhuizen, goede werkomgeving (ergonomische stoelen etc)
Regio: Den Bosch
Reistijd: 35-40 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 2250 p.m bruto

Niet verkeerd aangezien groeien (door ontwikkelen) hier een grote mogelijkheid is en als ik aan het eind van het jaar goed ingewerkt ben een salaris verhoging erin zit. Kan ik zo brutaal zijn aan het eind van het jaar gewoon om salarisverhoging te vragen?
Ja, gewoon vragen. Kan je best maken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 16:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@VorCha IMHO laat je je naaien. Je eigen middelen inzetten voor je werk zou ik nooit aan beginnen en wel bereikbaar zijn maar geen telefoon/vergoeding is ook van de zotte.
Ik begrijp dat je er een tijdje uit geweest bent maar ik zou echt om me heen blijven kijken.

• VorCha
TrailBlazer schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:46:
@VorCha IMHO laat je je naaien. Je eigen middelen inzetten voor je werk zou ik nooit aan beginnen en wel bereikbaar zijn maar geen telefoon/vergoeding is ook van de zotte.
Ik begrijp dat je er een tijdje uit geweest bent maar ik zou echt om me heen blijven kijken.
Je hebt denk ik gelijk, ik heb hetzelfde gevoel. Wat betreft die laptop, dat is mijn eigen keuze, ik wil er mee benadrukken dat ik de mij ter beschikking gestelde laptop eigenlijk waardeloos vind.
Wat betreft de foon, ik wordt er op gebeld, ik neem alleen niet op. Luister mijn voicemail af en bel op kantoor wel weer terug als het me uit komt.

Ik ben hard op zoek naar iets nieuws, tegen betere voorwaarden en als het even kan een veel beter salaris. Ik ben alleen benieuwd wat dan beter zou zijn. Wat is reeel voor mijn ervaring en leeftijd?

Dank je wel iig Trailblazer

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Zet je DM ff aan. Dan kan ik je wellicht wat sturen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Loev
VorCha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:29:

Als ik even snel reken. Als je een opdracht heb ligt het salaris hoger.
Vaste toeslag € 250
Bonus per dag € 400 (20x20)
Onkosten € 140 (20x7)
Totaal € 790 bruto elke maand als je een opdracht hebt. Toch? Dan zit je op bijna op de € 3000 wat nog altijd weinig is voor een projectleider/senior

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

BucWild schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:05:

Nogal ja... maar ik dacht dat ik met mijn 3400,- bruto per maand hoog zat, met 5 jaar werkervaring... (niet alleen SAP overigens). Maar goed, ik ben er tevreden mee en ik ga binnen anderhalf jaar naar naar ongeveer 3800,-. Daarna babbelen we wel weer verder over het 'carrierepad' :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• VorCha
@Loev de prestatie toeslag krijg ik sowieso, dat maakt mijn bruto salaris €2400. Dat vind ik nog steeds te weinig. Als ik echter wanprestaties lever kan ik gekort worden op deze toeslag. Dat snap ik best, je wilt geen geld kwijt zijn aan een prutser, een hypotheek bank ziet het echter niet als salaris en dat maakt het lastiger.
Datzelfde geld voor al die vergoeding, per saldo ligt mijn bruto salaris dus hoger. Maar ik kan er niet altijd op rekenen. Als ik op de 'bank' kom te zitten loop ik de vergoedingen mis.

@thewizard2006 bedoelde je mij?

Zelf denk ik ergens tussen de €3500 tot €4000 bruto waard te zijn. Het liefst met een, wat mij betreft, bijbehorende leaseauto van €700 tot €900. Ik weet ook wel dat er nog werkgeverslasten bij komen. Die zijn bij €4000 bruto ongeveer €1000. Laten we alles bij elkaar optellen en afronden op €6000 bruto aan kosten per maand voor een werkgever voor mij als werknemer.
Het uurtarief wat op dit moment voor mij betaald wordt is €100, dat komt neer op €170k per jaar. Dat daarvan €72.000 aan salariskosten naar mij toe gaat, lijkt mij nog steeds een goede verdeling, aangezien er een kleine ton voor mijn werkgever overblijft. Ja, daar moet hij de opdracht regelen, ik moet vervolgens goed werk leveren zodat ik daar blijf en de opdracht eventueel wordt verlengd.

Misschien moet ik maar weer voor mezelf gaan beginnen, helaas heb ik daar, na een jaar zonder baan gezeten te hebben, geen financiele reserves voor.

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Edit: Iemand was me al voor. Sorry. :P

[ Voor 90% gewijzigd door InstantKarma op 25-07-2011 16:23 ]

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

VorCha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:16:
Zelf denk ik ergens tussen de €3500 tot €4000 bruto waard te zijn. Het liefst met een, wat mij betreft, bijbehorende leaseauto van €700 tot €900. Ik weet ook wel dat er nog werkgeverslasten bij komen. Die zijn bij €4000 bruto ongeveer €1000. Laten we alles bij elkaar optellen en afronden op €6000 bruto aan kosten per maand voor een werkgever voor mij als werknemer.
Nouja, dat is wel erg simpel berekend. Dat zijn de werkgeverskosten puur qua verzekeringen etc. Dat moet hij echt elke maand daadwerkelijk aan jou betalen. Daarbij heb je dan nog het gebouw waar je in zit en de huur daarvoor, het stroomverbruik, en niet te vergeten de mensen die betaald worden om zo'n project binnen te halen, plus de secretaresses etc. Dan heb je nog de risicos dat als er geen project is jij toch gewoon betaald moet worden.

• VorCha
@Zoijar Dat risico en die overwegingen begrijp ik, ik ben echter niet de enige die geplaatst is natuurlijk. Ik heb nog 30 collega's, zo is het risico verder gespreid.
Ik ben er echter al 2 x achter gekomen dat ze het risico weten te beperken door mij op economische grond te ontslaan. Zit ik dan weer thuis zonder inkomen.
Op dit moment heb ik het in ieder geval wel even gehad om mezelf bovengemiddeld in te zetten als een ander er alleen van profiteert. Ik kan niet eens een fatsoenlijke hypotheek krijgen. Sorry, maar ik ben geen starter meer. Ik ben 36, heb een partner en 2 kinderen. Of moet ik kijken of er iets met kinder/thuisarbeid te doen is?

• t_captain

Het uurtarief wat op dit moment voor mij betaald wordt is €100, dat komt neer op €170k per jaar. Dat daarvan €72.000 aan salariskosten naar mij toe gaat, lijkt mij nog steeds een goede verdeling, aangezien er een kleine ton voor mijn werkgever overblijft. Ja, daar moet hij de opdracht regelen, ik moet vervolgens goed werk leveren zodat ik daar blijf en de opdracht eventueel wordt verlengd.
1700 uur per jaar declarabel? Weinig vakantiedagen en nooit cursus? (ik tel altijd 1600)

Je moet ook kijken of je huidige uurtarief representatief is en herhaalbaar in een volgend project. Soms kan het ene project veel hogere uurtarieven opleveren dan een ander project.

Verder klopt je berekening vrij aardig. Brutoloon van ongeveer 3600 a 3700 + leaseauto telt op tot werkgeverslasten van 6000 per maand = 72000 per jaar. Bij de grote detacheerders kan de loonruimte (inclusief werkgeverslasten) oplopen tot 50 a 55% van de target-omzet.

• VorCha
t_captain schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:21:
[...]

1700 uur per jaar declarabel? Weinig vakantiedagen en nooit cursus? (ik tel altijd 1600)

Je moet ook kijken of je huidige uurtarief representatief is en herhaalbaar in een volgend project. Soms kan het ene project veel hogere uurtarieven opleveren dan een ander project.

Verder klopt je berekening vrij aardig. Brutoloon van ongeveer 3600 a 3700 + leaseauto telt op tot werkgeverslasten van 6000 per maand = 72000 per jaar. Bij de grote detacheerders kan de loonruimte (inclusief werkgeverslasten) oplopen tot 50 a 55% van de target-omzet.
Ik rekende met 1680 uur. Dat is 42 weken effectief. Dat laat 5 weken voor vakantie en 5 weken voor studie, feestdagen en ziekte. Maar goed, 40 weken vind ik ook prima. Dan zou de omzet nog steeds €160k per jaar zijn. Dan is mijn loon 45% van de omzet.

Ik ben dit jaar 1 week op cursus geweest, de overige cursusen zijn in de avond uren geweest en dit jaar krijg ik niet nog een week cursus overdag.

Het huidige project is een 'vrienden'prijsje om verscheidene redenen. Dus iets lager.

• t_captain
VorCha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:39:
[...]

Ik rekende met 1680 uur. Dat is 42 weken effectief. Dat laat 5 weken voor vakantie en 5 weken voor studie, feestdagen en ziekte. Maar goed, 40 weken vind ik ook prima. Dan zou de omzet nog steeds €160k per jaar zijn. Dan is mijn loon 45% van de omzet.

Het huidige project is een 'vrienden'prijsje om verscheidene redenen. Dus iets lager.
Vergeet de idle / niet-declarabele uren niet. Je kunt in principe makkelijk 215 werkdagen per jaar halen, maar daar moeten dus de niet-declarabele uren nog vanaf. Vandaar dat ik op 1600 uur per jaar kom.

Maar inderdaad, bij 160.000 jaaromzet wordt je duidelijk onderbetaald.

Verwijderd

Maar ondanks die berekening (of die wel of niet klopt) is zo'n beloning op die leeftijd met die ervaring toch schandalig? Ik denk niet dat je met zoveel ervaring veel moeite hebt om een beter betaalde baan te vinden hoor. En al die bonussen en vergoedingen klinkt wel interessant maar doe mij dan maar meer basis salaris, heb je meer zekerheid en meer mogelijkheden als je geld moet lenen inderdaad!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

EUR 3.700,00 voor een senior is heel normaal. Geen idee wat een projectleider toucheert

• Railgunner
  • Laatst online: 11:56
Heel normaal voor een projectleider met een relevante opleiding op HBO-niveau ja. Zo te zien heeft de poster twee niet-relevante MBO-diploma's (MEAO en MBO Grafisch). Bij veel werkgevers maakt dat een aardig verschil, los van hoe goed iemand is (laten we die discussie vooral niet weer opstarten :)).

Maar dan nog is €2150+leaseauto voor iemand met 13 jaar ervaring inderdaad vrij karig. Daar mag zo €600 bij op, om te beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Railgunner op 25-07-2011 22:57 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• matty___
VorCha schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:39:
[...]

Ik ben dit jaar 1 week op cursus geweest, de overige cursusen zijn in de avond uren geweest en dit jaar krijg ik niet nog een week cursus overdag.

Je werkgever betaalt vast ook mee aan je pensioen en betaalt die 7k ook als je een keer 2 maanden op de bank zit of je been hebt gebroken. Verder moet wellicht een gebouw worden betaald en verdere overhead in de vorm van HR/Administratie. En van het geld dat overblijft wordt ten slotte ook je bonus van betaald.
je baas zal er altijd beter van worden.

Je kunt ook voor 70/30 constructies gaan. Had hier een keer een consultant die elke maand paar duizend euro aan bonus kreeg. zit je daar als junior met je 2500 |:(.

70/30: vaak krijg je basissalaris van 2000/2500 euro en de rest van de omzet krijg je 70% van en daar moet je al je variabele kosten uit betalen (auto etc)

[ Voor 16% gewijzigd door matty___ op 26-07-2011 07:13 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11 19:03

bord4kop

maximaal 100KB!

Vorcha,

Ik snap het niet helemaal, je wordt onderbetaald vind je zelf. En gezien leeftijd, werkervaring en functie denk ik dat ook.
Haal wat papieren en ga elders aan de slag.

Jaja, simpel gezegd, maar dat is wel de oplossing. Nu ben en blijf je ontvreden.
13 jaar ervaring en 36 jaar, dat is nog niet te oud om wat fatsoenlijks te vinden. Maar wacht niet te lang!

Ik denk echter wel dat men de voorkeur geeft aan een projectleider met bijv. Prince en ITIL.. ;)
Dus haal dat, of soortgelijk en ga vervolgens fijn elders kijken. Je zit vrij gunstig in de randstad en de markt trekt weer aan. Dan moet het CV heel knullig zijn wil je niets kunnen vinden..

| Security Management |

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35

@thewizard2006 bedoelde je mij?
ja.
Maar ik denk niet dat ik je een opdracht kan bezorgen waar je 6000euro per maand gaat verdienen :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Nieuw aanbod gekregen

Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: Scrum PO
Werkervaring: 1 jaar hier, totaal 5 jaar relavant
Huidige functie: Projectmanager, manus van alles
branche detailhandel
Vakantiedagen: 24 dagen
13e maand of winstuitkering: Winstuitkering half maand salaris
Leaseauto: Nee, wel 19 cent per KM
Pensioenregeling: Ja, 1/2 door werkgever. Middelloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werktijden zelf in te delen. Zolang je je werk maar doet.Dus heel vroeg beginnen, en vroeg weg, of juist om 10:00 beginnen geen probleem.
Regio: Randstad
Reistijd: 50 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 4025 p.m bruto

Is dat marktconform jullie inziens? Zit nog niet aan het einde van de schaal.
Wel veel verantwoordelijkheid, maar geen leidinggevende functie. Natuurlijk wel aansturen van personen. Maar die vallen officieel onder een andere manager. Dus ik heb geen voortgang gesprekken, of sollicitatie gesprekken en dergelijke. Salaris natuurlijk netjes, maar dus geen leaseauto.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 11:57 ]

• VorCha
@iedereen Ik ben inderdaad ontevreden over mijn huidige baan, en ik ben al aan het solliciteren gelukkig. Een eerste gesprek heb ik ook al gehad. Dank aan jullie allen, ik weet dat ik meer kan en meer verdien en hiermee heb ik nog wat argumenten voor mijn eigen onderhandelings positie.

@thewizard2006 €6000 zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk. ;) Er zijn meer dingen die mij over de streep kunnen trekken, dus stuur me maar een mailtje.

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:05:

Opleiding(en): HBO BI
Werkervaring: 1 jaar hier, totaal 5 jaar relavant
Huidige functie: Projectmanager, manus van alles
Leaseauto: Nee, wel 19 cent per KM

Maand salaris (bruto): 4025 p.m bruto

Is dat marktconform jullie inziens? Zit nog niet aan het einde van de schaal.
Wel veel verantwoordelijkheid, maar geen leidinggevende functie. Natuurlijk wel aansturen van personen. Maar die vallen officieel onder een andere manager. Dus ik heb geen voortgang gesprekken, of sollicitatie gesprekken en dergelijke. Salaris natuurlijk netjes, maar dus geen leaseauto.
Salaris in combinatie met secundaire arbeidsvoorwaarden lijkt me marktconform gezien je rol en ervaring. Wel van belang is dat je flink moet kunnen groeien binnen de functie van project manager. Voor iemand met 5 jaar werkervaring (en ik gok waarschijnlijk net begonnen op PM niveau) is het salaris netjes. Maar als je straks 5 jaar verder bent en een ervaren project manager, mag het wel een stuk hoger.

Overigens, de taakverdeling die je beschrijft is heel gangbaar. Die taken die bij een "andere manager" liggen zijn lijnmanagement taken, geen projectmanagement taken.

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:22:
[...]

Salaris in combinatie met secundaire arbeidsvoorwaarden lijkt me marktconform gezien je rol en ervaring. Wel van belang is dat je flink moet kunnen groeien binnen de functie van project manager. Voor iemand met 5 jaar werkervaring (en ik gok waarschijnlijk net begonnen op PM niveau) is het salaris netjes. Maar als je straks 5 jaar verder bent en een ervaren project manager, mag het wel een stuk hoger.

Overigens, de taakverdeling die je beschrijft is heel gangbaar. Die taken die bij een "andere manager" liggen zijn lijnmanagement taken, geen projectmanagement taken.
Klopt. Ik heb 4 jaar ervaring in diverse functies.Maar niet als PM. Dat ben ik nu pas 1 jaar.
Maar die overige ervaringen zijn wel belangrijk voor deze functie.

Ik dacht dat het best veel was. Maar interesant te horen dat het redelijk marktconform is. Dat betekend dat ik bij een volgende onderhandeling kan zeggen( er vanuitgaande dat ik het goed doe) dat ik toch echt wat meer wil ;-)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:31:
[...]

Ik dacht dat het best veel was. Maar interesant te horen dat het redelijk marktconform is. Dat betekend dat ik bij een volgende onderhandeling kan zeggen( er vanuitgaande dat ik het goed doe) dat ik toch echt wat meer wil ;-)
Bijvoorbeeld een leaseauto?

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:50:
[...]

Bijvoorbeeld een leaseauto?
Niemand binnen het bedrijf heeft een leaseauto, En projecten zijn allemaal intern. Dus een auto zit er niet in. Het enige dat ik kan wensen is meer salaris.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Niemand binnen het bedrijf heeft een leaseauto, En projecten zijn allemaal intern. Dus een auto zit er niet in. Het enige dat ik kan wensen is meer salaris.
Volgens mij zou je in dat geval ook geen leaseauto willen, toch? Dan rijdt je economisch veel te duur voor je behoefte.

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 07:38
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT niv 4 (per 1 sept. beginnen met HBO Informatica)
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar werkervaring incl stage bij hetzelfde bedrijf
Werkgever: application service provider
Huidige functie: Junior Systeembeheerder

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 16
Laptop: Uitbreiding garantie huidige laptop
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot certificaten halen, cursussen, vergoeding uitbreiden laptop/thuiswerk mogelijkheid bijvoorbeeld.
Reistijd**: 30/60 minuten.

Maand salaris (bruto): 1400

Ik heb hier een jaarcontract. In januari verloopt deze en wil ik wel bij dit bedrijf blijven omdat ik het erg naar mijn zin heb hier. Wat vinden jullie van mijn huidig contract? Wat zou ik, met mijn ervaringen en diploma, kunnen vragen?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Verwijderd

edit: dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 11:57 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]