Wat verdient de ICT'er / GOT'er? (deel 11) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste
Acties:
  • 1.506.553 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Black Sparrow schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:22:
[...]

Ik werk veel met actuarissen, maar geen idee wat ze verdienen. Neem aan dat je vraag daarover gaat.
Loon zal wel goed zijn veronderstel ik. Ben eerder benieuwd naar de arbeidsvoorwaarden, druk, deadlines, combinatie werk/privé. Kortom: zien ze er een beetje gelukkig uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Lulukai op 28-05-2011 14:01 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
Arbeidsvoorwaarden acht ik gelijk aan andere voorwaarden binnen de financiële sector. Druk hangt weer heel erg af van het bedrijf waar je werkt, werk je in een groot team van actuarissen of ben je de enige actuaris van een klein verzekeringskantoor. Dat maakt denk ik wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Freeaqingme schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:20:
en dan mis je ook nog pensioen. Lijkt me dat daar ook nog een paar honderd euro per maand voor vanaf moet gaan (weet niet hoeveel?), en het lijkt me dat je vervolgens op een relatief laag salaris uitkomt...
Voor mijn pensioen wordt er EUR 38,00 in mindering gebracht.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 06:32
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCITP & CCNA
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Middelgrote zakelijke ISP
Huidige functie: Systeem & netwerk engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (+om drie weken een week 24-uurs dienst)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV-kaart en kosten internet abbo worden vergoed
Land: Nederland
Regio: Eindhoven
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): 2400

Ik vind zelf dat ik nogal onder de maat zit. Vooral gezien het soort werk en de werkervaring. In Juli heb ik weer een functioneringsgesprek, ik denk dat ik het eens over mijn salaris ga hebben. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Loon zal wel goed zijn veronderstel ik. Ben eerder benieuwd naar de arbeidsvoorwaarden, druk, deadlines, combinatie werk/privé. Kortom: zien ze er een beetje gelukkig uit?
Werk zelf af en toe met actuarissen en enkele van mijn vrienden zitten ook in het actuariaat. Salaris is erg goed vergeleken met andere banen in de financiële sector, zeker in de eerste paar jaar - daarna draait het toch vooral om eigen kunde en ambities).

Werkdruk is heel erg afhankelijk van het soort werkgever en de mensen met wie je werkt. Als je bij een verzekeraar gaat zitten, heb je meer kans dat de werkdruk minder is dan bij een consultant à la Towers Watson of Deloitte. Maar ook bij een verzekeraar kan het gekkenwerk zijn, als ze bijvoorbeeld onderbemand zijn, inefficient werken of allerlei migratietrajecten aan het uitvoeren zijn.

Ik zou je sowieso willen aanraden om een team van jonge mensen uit te zoeken (zeg merendeel < 35-40 jaar). De verzekeringswereld is enorm aan het veranderen op het moment - de wat oudere actuaris wil nogal eens vasthouden aan datgene wat hij/zij al 30 jaar gedaan heeft, en daarmee hopeloos achter de realiteit aan gaan lopen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Black Sparrow schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:22:
[...]

Ik werk veel met actuarissen, maar geen idee wat ze verdienen. Neem aan dat je vraag daarover gaat.
Goed actuarissen (> 20 jaar ervaring zeg maar) verdienen gemakkelijk boven de 100k per jaar.
Hangt ook af van waar natuurlijk. Een vriend van me is actuaris (pas afgestudeerd) en is naar New York vertrokken en vangt nu ongeveer $8000 per maand na zeg maar 5 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

SlasZ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:23:
Goed actuarissen (> 20 jaar ervaring zeg maar) verdienen gemakkelijk boven de 100k per jaar.
Hangt ook af van waar natuurlijk. Een vriend van me is actuaris (pas afgestudeerd) en is naar New York vertrokken en vangt nu ongeveer $8000 per maand na zeg maar 5 jaar ervaring.
Dat zijn voor NYC niet heel erg schokkende bedragen. Net als hier (ik zit in silicon valley) kost het leven (wonen, medisch, eten, etc) wat meer dan in de rest van het land.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Hillie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:28:
[...]

Dat zijn voor NYC niet heel erg schokkende bedragen. Net als hier (ik zit in silicon valley) kost het leven (wonen, medisch, eten, etc) wat meer dan in de rest van het land.
Inderdaad, dus het is belangrijk te vermelden of die 100K per jaar in Nederland is of in de VS.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlasZ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:23:
[...]

Dat zal ongeveer $5500 netto zijn. Na aftrek van de huur in New York houdt ie waarshijnlijk zo'n $3000 netto over. Daar komt in Nederland een senior actuaris zijn bed niet voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mior schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:35:

Werkweek: 40 uur (+om drie weken een week 24-uurs dienst)

Ik vind zelf dat ik nogal onder de maat zit. Vooral gezien het soort werk en de werkervaring. In Juli heb ik weer een functioneringsgesprek, ik denk dat ik het eens over mijn salaris ga hebben. Wat vinden jullie?
Dat wil zeggen elke drie weken 1 dag volledig (24 uur achter elkaar) beschikbaar (oproepdienst) of aan het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCITP & CCNA
Werkervaring: 10 jaar

Je was op je achttiende al klaar met je opleiding? Stages zijn natuurlijk een deel van je opleiding en niet echte werkervaring om zomaar te zeggen(zie startpost hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10
phosporus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Je was op je achttiende al klaar met je opleiding? Stages zijn natuurlijk een deel van je opleiding en niet echte werkervaring om zomaar te zeggen(zie startpost hiervoor)
Maar dit is natuurlijk niet voor elk geval waar.

Zelf heb ik gedurende mijn HBO stages in teamverband een cliënt-applicatie voor een multifunctional device (scan/print/fax/copy) gemaakt. Deze wordt nu door vele duizenden klanten gebruikt. Gedurende mijn tweede stage heb ik voor hetzelfde bedrijf aan de hand van een requirements analyse een software architectuur ontworpen en middels een prototype aangetoond dat middels gebruik van deze architectuur aan requirements kan worden voldaan.

Kan je mij uitleggen waarom ik voorgaande niet mee kan tellen als werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20
Omdat het onderdeel is van je opleiding en je opleiding is geen werkervaring. Het is ongetwijfeld nuttig en een stage kan je ook prima op je CV zetten, maar zolang je niet extra werkt naast de opleiding kan je niet spreken van werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
Omdat er dan geen goede vergelijking in dit topic is met mensen die dit niet als werkervaring hebben neergezet. Wanneer 2 mensen die in dezelfde klas hebben gezeten en even oud zijn, zal 1 van de 2 dan 1 of 2 jaar werkervaring extra neerzetten. Je kan dan totaal niet goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
PcDealer schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Dat wil zeggen elke drie weken 1 dag volledig (24 uur achter elkaar) beschikbaar (oproepdienst) of aan het werk?
Het gaat om een oproepdienst naast het gewone werk, en die duurt een week. We draaien die dienst met 3 man.
phosporus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Nee, in eerste instantie mijn opleiding niet afgemaakt en op mijn 17de gaan werken. Eerste baantje was achter de telefoon bij een callcenter in Eindhoven waar ik na een maand het systeembeheer mocht gaan doen. Daar PcDealer ook ontmoet ;)

Vervolgens MBO diploma in de avonduren gehaald en door de jaren heen diverse cursussen waar nu alleen MCITP en CCNA nog relevant en geldig van zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mior op 29-05-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Je hebt gelijk, het is ondermaats voor iemand met 10 jaar ervaring. Zit je pas kort in de beheer functie? Wat verdienen je collega's?

Voor een oproepdienst moet je ook een behoorlijke vergoeding ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
mrmrmr schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:33:
[...]

Je hebt gelijk, het is ondermaats voor iemand met 10 jaar ervaring. Zit je pas kort in de beheer functie? Wat verdienen je collega's?
Mijn huidige functie bij mijn huidige werkgever bekleed ik nu iets meer dan 5 jaar.

Wat mijn collega's verdienen weet ik niet precies, maar ik weet wel dat onze 2de lijn helpdesk meer verdient dan ik, er werd geschrokken gereageert toen ik aan iemand van die afdeling vertelde wat ik verdien ("zo dat is weinig zeg").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht ingetrokken.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Laatst online: 19-09 14:59
QBiT schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:00:
Ik zie trouwens een laptop gewoon als een stuk gereedschap. Net als een boor ofzo. Ik vind het niet echt een arbeidsvoorwaarde.
Voor mij hangt het er vanaf hoeveel vrijheid je hebt op je laptop:
- kan je zelf dingen installeren
- kan je thuis na de uren vrij surfen (geen vpn/proxy toestanden welke je surfgedrag loggen)
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
Wat negatief geschreven. Maar ik ben er dan ook verschrikkelijk ongelukkig mee.

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO MS.c. relevant (bezig met thesis). HBO + WO beide in deeltijd (2 avonden + 1 dag p/w)
Certificaten: Veel. Prince2, ITILv3, ASL, BISL, MCITP, MCSA en aantal kleinere certificaten.
Werkervaring: 6,5 jaar full-time, waarvan 2,5 jaar bij huidige werkgever.
Werkgever: -
Huidige functie: IT beheerder, maar steeds meer manusje-van-alles. Circa 75% is werkplekbeheer (updaten of storingen).

Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 20, maar in de praktijk 0. Ik krijg geen ondersteuning voor mijn deeltijd studie en moet daardoor verplicht alle vrije dagen inleveren om te kunnen studeren. Vorig jaar circa 5 bijgekocht.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Laptop: Nee, ik gebruik mijn privé laptop.
GSM: Nee, ik gebruik mijn privé mobiel. Geen vergoeding. Meestal vraag ik of klanten even willen terugbellen.
Leaseauto*: Nee, privé-auto wel verplicht i.v.m. bezoeken klanten.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen. Lening genomen bij ouders om studie te kunnen betalen. Certificaten in eigen tijd + eigen geld. Volgens mijn werkgever: normaal gesproken moet je minimaal één aaneengesloten periode van 2 weken vrijnemen. Daar heb ik vrijstelling voor.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 20 minuten tot 1 uur (ligt aan de klant)

Maand salaris (bruto): €2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:24
Tijd om te vertrekken lijkt me

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:38:

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica + WO MS.c. relevant (bezig met thesis). HBO + WO beide in deeltijd (2 avonden + 1 dag p/w)
Certificaten: Veel. Prince2, ITILv3, ASL, BISL, MCITP, MCSA en aantal kleinere certificaten.
Werkgever: -
Huidige functie: IT beheerder, maar steeds meer manusje-van-alles. Circa 75% is werkplekbeheer (updaten of storingen).

Vakantiegeld: Standaard.
Vakantiedagen: 20, maar in de praktijk 0. Ik krijg geen ondersteuning voor mijn deeltijd studie en moet daardoor verplicht alle vrije dagen inleveren om te kunnen studeren. Vorig jaar circa 5 bijgekocht.
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Laptop: Nee, ik gebruik mijn privé laptop.
GSM: Nee, ik gebruik mijn privé mobiel. Geen vergoeding. Meestal vraag ik of klanten even willen terugbellen.
Leaseauto*: Nee, privé-auto wel verplicht i.v.m. bezoeken klanten.
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen. Lening genomen bij ouders om studie te kunnen betalen. Certificaten in eigen tijd + eigen geld. Volgens mijn werkgever: normaal gesproken moet je minimaal één aaneengesloten periode van 2 weken vrijnemen. Daar heb ik vrijstelling voor.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd**: 20 minuten tot 1 uur (ligt aan de klant)

Maand salaris (bruto): €2200
Bij een dermate onflexibele werkgever zou ik zeker niet blijven. Als hij nergens in mee wil gaan, en zelfs geen telefoon om je werk mee te doen(?!) zou ik er snel weg zijn. En anders je prive mobiel een weekje thuislaten ("kapot"), wat doet je baas dan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Begrijpelijk, buiten dat het salaris niet helemaal marktconform is, zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet geweldig te noemen, zeker het verplicht moeten rijden in een privé auto zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.

Tijd om flink te onderhandelen of een andere werkgever te gaan zoeken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@woodsy. Ik hoop wel dat je elke morgen even lekker aan het zoenen bent met je baas want genaaid worden zonder zoenen vind ik altijd niks. 2200 is echt geen salaris wat nergens anders te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Dat was ook mijn conclusie. Onderhandelingsruimte is er niet meer. Ik had namelijk vorig jaar een "grote" salarisverhoging gehad (van 1900 naar 2200). Daardoor is mijn volgende kans pas weer in 2012.

Helaas kan ik niet momenteel niet overstappen i.v.m. oversluiten hypotheek (loopt al een jaar). Zodra dat geregeld is gaat één van de hoogleraren even kijken wat hij voor me kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:56:
@woodsy. Ik hoop wel dat je elke morgen even lekker aan het zoenen bent met je baas want genaaid worden zonder zoenen vind ik altijd niks. 2200 is echt geen salaris wat nergens anders te krijgen.
mwa.. op zich valt het salaris mee voor een werkplekbeheerder.

schokkend is wel om te zien dat studie zelf betaald moet worden, en er wel klantbezoeken gebeuren maar geen auto ter beschikking word gesteld.

idd tijd om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
krijg je voor je zakelijke kilimoters wel goede vergoeding woodsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Goede opleiding, behoorlijk aantal certificaten, bijna 7 jaar ervaring ...en dan blijf je bij zo'n circus werken voor dat salaris??

En dan hebben we het nog niet eens over de.. PRIVE laptop.. de PRIVE GSM en de PRIVE auto?

Kleine tip: carriere *maak* je - een goede carriere met bijpassend inkomen vind je niet op straat en krijg je ook niet bij een happy meal :)

Dus snel die CV bijpoetsen en wegsturen. Ik zal raar staan te kijken als ten minste de grotere detacheerders / outsources geen interesse hebben - aangenomen dat je CV taal en constructie technisch op niveau is.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:03:
Dat was ook mijn conclusie. Onderhandelingsruimte is er niet meer. Ik had namelijk vorig jaar een "grote" salarisverhoging gehad (van 1900 naar 2200). Daardoor is mijn volgende kans pas weer in 2012.

Helaas kan ik niet momenteel niet overstappen i.v.m. oversluiten hypotheek (loopt al een jaar). Zodra dat geregeld is gaat één van de hoogleraren even kijken wat hij voor me kan betekenen.
Ook als je bezig bent met het oversluiten van een hypotheek kan je best van werkgever wisselen zolang zij een werkgeversverklaring tekenen.
Ik zou als ik jou was direct ergens anders solliciteren, je CV op monsterboard, intermediair, etc zetten. Je kan er alleen maar op vooruit gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hielko schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:42:
Omdat het onderdeel is van je opleiding en je opleiding is geen werkervaring. Het is ongetwijfeld nuttig en een stage kan je ook prima op je CV zetten, maar zolang je niet extra werkt naast de opleiding kan je niet spreken van werkervaring.
Ik ben het eens met Dutchcommando dat je dit kunt laten meetellen als werkervaring. Je moet er wel bij vermelden dat het stage-opdrachten zijn, maar als het echt interessante stage-opdrachten zijn waarmee je je onderscheidt van de andere studenten, waarom zou je het dan niet laten meetellen als werkervaring?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:09:
[...]

Ik ben het eens met Dutchcommando dat je dit kunt laten meetellen als werkervaring. Je moet er wel bij vermelden dat het stage-opdrachten zijn, maar als het echt interessante stage-opdrachten zijn waarmee je je onderscheidt van de andere studenten, waarom zou je het dan niet laten meetellen als werkervaring?
Ja dat kan, maar dat veel mensen zeggen gewoon dat ze 10 jaar ervaring hebben en wanneer je dan terug rekent zouden ze al klaar zijn met hun HBO opleiding op hun negentiende. Dat klopt natuurlijk niet. Je hebt wel relevante werkervaring die je er dan bij zou kunnen rekenen. Zoals je bent nu werkzaam als 2e lijn helpdesker en je hebt op je stage een half jaar 1ste lijn gedaan. Dan zou je dat gewoon kunnen vermelden. Maar ook Woodsy zet dit neer:
Dus was hij klaar rond zijn 19de met zijn HBO? Waarschijnlijk niet, maar het zou kunnen. Persoonlijk vind ik dat iedereen zich aan de start-post moet houden en dus normale studie-stages niet als werkervaring moeten neerzetten.

lees nu dat de HBO en WO in deeltijd zijn gedaan, maar ik zie deze posts hier vaker voorkomen en vind het beetje jammer want je kan dan gewoon niet goed vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door phosporus op 30-05-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Vanmiddag heb ik m'n eerste sollicitatie bij een IT MKB dienstverlener, voor de functie junior systeembeheerder. Wat kan ik eisen qua loon en secundaire arbeidsvoorwaarden? :)

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT beheerder Niv. 4
Certificaten: CCNA 1 & 2, ECDL
Werkervaring: 3 jaar computerwinkel en totaal 50 weken stage.
Land:
Regio: Gelderland/Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:02

Greyfox

MSX rulez

Acradavos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:59:
Wat kan ik eisen qua loon en secundaire arbeidsvoorwaarden? :)
Als je gaat eisen zou ik je als werkgever niet eens een aanbieding doen. :F
Laat eerst maar eens zien wat je de werkgever kunt bieden, dan kun je daarna onderhandelen over de primaire en secundaire vergoeding.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

phosporus schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Ja dat kan, maar dat veel mensen zeggen gewoon dat ze 10 jaar ervaring hebben en wanneer je dan terug rekent zouden ze al klaar zijn met hun HBO opleiding op hun negentiende. Dat klopt natuurlijk niet. Je hebt wel relevante werkervaring die je er dan bij zou kunnen rekenen. Zoals je bent nu werkzaam als 2e lijn helpdesker en je hebt op je stage een half jaar 1ste lijn gedaan. Dan zou je dat gewoon kunnen vermelden.
Dan zijn we het dus gewoon eens. Ik noem bijvoorbeeld mijn stage als relevante werkervaring, maar daarna ben ik tijdens mijn studie ook parttime bij dat bedrijf blijven werken; dit tel ik dan ook mee. Alleen als ik het in jaren ga uitdrukken tel ik dat maar voor de helft; ik was immers niet full-time aan het werk.

Zo heb ik al 4,5 jaar relevante werkervaring, terwijl ik pas 3 jaar ben afgestudeerd. (voltijd elektrotechniek, 4 jaar)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Woodsy: misschien is het tijd om iets anders te gaan doen dan werkplekbeheer.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 15:04
Dat was ook mijn gedachte. Waarom zou je met een diploma HBO BI op zak in godsnaam werkplekbeheer gaan doen? Om over die MSc nog maar te zwijgen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mior schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:07:

[...]
Nee, in eerste instantie mijn opleiding niet afgemaakt en op mijn 17de gaan werken. Eerste baantje was achter de telefoon bij een callcenter in Eindhoven waar ik na een maand het systeembeheer mocht gaan doen. Daar PcDealer ook ontmoet ;)
Zo... ik moest echt heel diep graven in mijn brein en heb je op LinkedIn uitgenodigd. Jammer dat je voor 2002 niets hebt ingevuld. Ik kan vast wat positieve eigenschappen voor de geest halen voor in een recommendation ;).
Vervolgens MBO diploma in de avonduren gehaald en door de jaren heen diverse cursussen waar nu alleen MCITP en CCNA nog relevant en geldig van zijn.
Dat vind ik wel knap van je. Er zullen vast genoeg werkgevers zijn in onze omgeving die interesse zullen hebben. Centric, Getronics, Acknowledge, VCD IT, Ictivity, just to name a few.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV-kaart en kosten internet abbo worden vergoed
Dat eerste kan bij de belastingdienst volledig worden ingediend, dus dat kost de werkgever helemaal niets. De tweede heb ik zelfs nog (EUR 40,00 onbelaste vergoeding), dus niet zo bijzonder.

Ik denk dat je zelfs bij ons nog meer zou krijgen, mits geschikt bevonden voor buitendienst engineer en dus recht op een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Greyfox schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Als je gaat eisen zou ik je als werkgever niet eens een aanbieding doen. :F
Laat eerst maar eens zien wat je de werkgever kunt bieden, dan kun je daarna onderhandelen over de primaire en secundaire vergoeding.
Wat is een relevante aanbieding? Vriend van mij werkt bij een soortgelijk bedrijfje, al 1,5 jaar. Krijgt 1500 bruto.
2 MCITP gehaald. Zat aan zo'n 1700 bruto te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: ITIL v3, PRINCE2, 3 Microsoft certificaten (ben bezig om Enterprise Admin te behalen)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener gericht op één specifieke branche
Huidige functie: Service Engineer Buitendienst (hioeronder valt o.a. werkplekbeheer, serverbeheer, netwerkbeheer, applicatiebeheer, maar ook bezig met implementaties van Powershell bijvoorbeeld)

Vakantiedagen: 25 + 1 extra ATV-dag
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Telefoonvergoeding van 22,50. Vaak niet voldoende om uit de kosten te zijn
Leaseauto: Ja, VW Polo 1.4 (wordt Ford Focus stationwagon 1.6, geen eigen keuze) Inclusief onbeperkt privékilometers.
Werkweek: 38 uur (krijgen 12 ATV dagen die vrij opneembaar zijn gedurende het hele jaar en worden per week geacht 40 uur te maken)
Pensioenregeling: Zelf betalen, kan via spaarloon in verband met belastingvoordeel.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Limburg
Reistijd: Varieert tussen 0,5 uur en 1,5 uur. Naar kantoor is +/- 45 minuten.

Maand salaris (bruto): 2125 euro

Ik vind het gewoon écht te weinig, zeker als ik zie wat loonwijzer.nl aangeeft. Wat vinden jullie ervan?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
RAILGUNNER schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:28:
Dat was ook mijn gedachte. Waarom zou je met een diploma HBO BI op zak in godsnaam werkplekbeheer gaan doen? Om over die MSc nog maar te zwijgen.
Dat was ook inderdaad absoluut niet de bedoeling. Ik werd ook binnengehaald onder het mom van consultant. Ik had toen circa 1,5 jaar van mijn BI studie erop zitten en kwam juist van een werkplekbeheerder. Tijdens één van de eerste voortgangsgesprekken aangekaart dat het werk onder niveau is. Dat zou verbeteren, maar het gebeurde niet. Intussen ben ik er allang achter dat hoewel bijvoorbeeld op de website en gedurende mijn sollicitatie over interessante projecten gesproken werd, wij hoofdzakelijk gewoon simpel werkplekbeheer doen. Er is ook geen enkele doorgroei mogelijk. De enige "hogere" functie is directeur. Ik verveel me, irriteer me mateloos over het niveau van de werkzaamheden (printer installatie, papier vastgelopen, Windows updaten, traag internet, et cetera) en ga gewoon niet meer met plezier naar mijn werk.

Nadat de hypotheek is geregeld ga ik zo snel opnieuw beginnen in een WO junior functie. Nu ben ik nog jong en kan het nog. Bovendien, het gemiddelde startsalaris ligt hoger dan mijn huidige salaris.

Overigens heeft het wel veel reacties ontketend! Ik had juist verwacht dat mensen zouden vallen over geen vrije dagen i.p.v. de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
daar mag wel een 800 € bij. Met andere woorden monsterboard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

MrFX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:49:
[...]

daar mag wel een 800 € bij. Met andere woorden monsterboard.nl
Zoveel? :o Ik wilde me al bescheiden opstellen. Moet echt eens rond gaan kijken ja, heb nog een sollicitatie lopen, maar dat wordt denk ik niets meer. Heb momenteel ook niet echt veel plezier meer in het werk, ook omdat het geen uitdaging meer biedt en er weinig waardering uit te halen valt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Woodsy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Overigens heeft het wel veel reacties ontketend! Ik had juist verwacht dat mensen zouden vallen over geen vrije dagen i.p.v. de auto.
Je moet met een arbeidsrechtadvocaat spreken of Juridisch Loket. Ik kon zo gauw niets vinden, maar bij het opzeggen van de baan is dit wel interessant:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=24384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Metalfreak schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:41:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: ITIL v3, PRINCE2, 3 Microsoft certificaten (ben bezig om Enterprise Admin te behalen)
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener gericht op één specifieke branche
Huidige functie: Service Engineer Buitendienst (hioeronder valt o.a. werkplekbeheer, serverbeheer, netwerkbeheer, applicatiebeheer, maar ook bezig met implementaties van Powershell bijvoorbeeld)

Leaseauto: Ja, VW Polo 1.4 (wordt Ford Focus stationwagon 1.6, geen eigen keuze) Inclusief

Maand salaris (bruto): 2125 euro

Ik vind het gewoon écht te weinig, zeker als ik zie wat loonwijzer.nl aangeeft. Wat vinden jullie ervan?
Dit zou een prima salaris zijn voor iemand die net met jouw diploma van de hogeschool komt. Voor iemand met 7 jaar ervaring en enkele certificaten is het veel te weinig. Zoals hierboven is aangegeven, zou je met deze specs zeker rond de €2900 kunnen verdienen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Metalfreak schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Zoveel? :o Ik wilde me al bescheiden opstellen. Moet echt eens rond gaan kijken ja, heb nog een sollicitatie lopen, maar dat wordt denk ik niets meer. Heb momenteel ook niet echt veel plezier meer in het werk, ook omdat het geen uitdaging meer biedt en er weinig waardering uit te halen valt.
http://www.personato.nl/v...m-engineer-374879-11.html misschien iets voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
PcDealer schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Zo... ik moest echt heel diep graven in mijn brein en je op LinkedIn uitgenodigd. Jammer dat je voor 2002 niets hebt ingevuld. Ik kan vast wat positieve eigenschappen voor de geest halen voor in een recommendation ;).
Misschien een mooi moment om dit eens te doen. Maar dan wordt het ook voor mij diep graven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hmm, mijn lijstje dan ook maar eens posten. Ik ben alleen geen ICT'er maar goed.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Bachelor Elektrotechniek - Industriële Automatisering
Certificaten: VCA, NEN 3140, Pilz Machineveiligheid (2x), Siemens Veilig elektrisch installatie-ontwerp, Eplan P8.
Werkervaring: 4,5 jaar (inclusief stages en parttime ;) )
Werkgever: Klein elektrotechnisch engineeringsbureau, 15-20 man.
Huidige functie: Industrial Automation engineer.

Vakantiegeld: Half maandsalaris
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Half maandsalaris.
GSM: Ja
Leaseauto: Bij >40 km regelt het bedrijf een auto, ofwel van de zaak ofwel een huurauto.
Werkweek: 40 uur, flexibele werktijden.
Pensioenregeling: (nog) niet, wordt momenteel in gang gezet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Heel soepele baas; even 's middags boodschappen doen is geen probleem als het werk aan het eind maar af is.
Land: Duitsland, vlak over de grens met NL.
Regio: Aken als uitvalsbasis. Verder projecten in Eindhoven, Vlaanderen, Limburg, Nordrhein Westfalen.
Reistijd: 30 minuten.

Maand salaris (bruto): 3460
Bijzonderheden Omdat het een Duits salaris is is het wat moeilijk vergelijken, ik val in de duurste belastingklasse. (Steuerklasse 1) Ik schat dat het te vergelijken is met 2700 bruto in NL. In het bruto-salaris zit ook direct de zorgverzekering opgenomen; dat moet je er dus in gedachten wel weer bij tellen voor de vergelijking. Km-vergoeding is 34 ct/km.

Functieomschrijving: Het ontwerpen van de elektrische hardware van industriële installaties, en het tekenen van de elektrische schema's hiervan. Hieronder vallen ook voedingsverdelingen, machineveiligheid, de bijbehorende berekeningen, busnetwerken. Zelf richt ik me meer op de industrie; enkele collega's richten zich meer op de infrastructuur (schakelstations, energiecentrales) of openbare gebouwen (ziekenhuizen, scholen). Sinds ik bij mijn huidige werkgever ben richt ik me óók op de halfgeleider industrie, waar onder andere specifieke Amerikaanse UL-normen geëist worden.
Ook inbedrijfnames en soms een klein stukje (PLC-)programmeren vallen onder deze functie, en soms zul je ook nog wat gereedschap moeten vasthouden om een machine aan de praat te krijgen.

Kortom, het is een vrij breed vak, maar daardoor ook lekker afwisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 12:05
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT 3
Certificaten: A+
Werkervaring:geen
Werkgever: ICT Bedrijf
Huidige functie:Stagiair

na de zomer ga ik een opleiding BBL(4 dagen werken 1 dag school) niveau 4 ICT beheerder.

wat kan ik verwachten kwa salaris met een 32 uur contract?

[ Voor 4% gewijzigd door crazyr91 op 30-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Thanks! Ziet er inderdaad niet slecht uit, zal het vanavond eens even op mijn gemak gaan bekijken en regio Eindhoven is voor mij geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
crazyr91 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:34:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT 3
Certificaten: A+
Werkervaring:geen
Werkgever: ICT Bedrijf
Huidige functie:Stagiair

na de zomer ga ik een opleiding BBL(4 dagen werken 1 dag school) niveau 4 ICT beheerder.

wat kan ik verwachten kwa salaris met een 32 uur contract?
Wat word je nou, stagiair of medewerker? Een MBO stagevergoeding zal iets van € 100-200,- per maand zijn, als medewerker kun je denk ik op minimumjeugdloon rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:51:
[...]
Nee, niet zoveel. Het maakt nogal wat uit of je in Limburg of in Amsterdam werkt. Dat gezegd hebbende, zou je er wel een aantal honderden euro's bij kunnen vragen. Uiteraard wel onder het voorbehoud dat je het waard bent, vergelijk jezelf met je collega's. Alternatieve werkgevers liggen niet voor het oprapen in Limburg, verbrand geen bruggen.

Je kunt ook naar een hogere functie zoeken. Met HBO Informatica zou dat mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

mrmrmr schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Nee, niet zoveel. Het maakt nogal wat uit of je in Limburg of in Amsterdam werkt. Dat gezegd hebbende, zou je er wel een aantal honderden euro's bij kunnen vragen. Uiteraard wel onder het voorbehoud dat je het waard bent, vergelijk jezelf met je collega's. Alternatieve werkgevers liggen niet voor het oprapen in Limburg, verbrand geen bruggen.

Je kunt ook naar een hogere functie zoeken. Met HBO Informatica zou dat mogelijk moeten zijn.
Ja, daar hield ik zelf namelijk ook al rekening mee. En dat ik iets minder verdien dan iemand in de Randstad vind ik niet zo erg, ik heb ook minder woonlasten waarschijnlijk ;) Maar wat ik nu verdien vind ik toch wel erg weinig, ik weet dat er collega's zijn die meer verdienen en mij altijd om raad vragen als ze even iets niet weten. Over die verschillen valt echter niet te praten (helaas). Zonder arrogant te zijn durf ik best te stellen dat ik één van de intelligentere mensen ben op het werk.

Een hogere functie? Waar kan ik dan aan denken? Want in principe ben ik dan wel opgeleid als programmeur, maar ik heb werkelijk een hekel aan de hele dag programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 12:05
RAILGUNNER schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:03:
[...]

Wat word je nou, stagiair of medewerker? Een MBO stagevergoeding zal iets van € 100-200,- per maand zijn, als medewerker kun je denk ik op minimumjeugdloon rekenen.
gewoon als medewerker met een arbeidsovereenkomst. ik heb al 2 diploma's niveau 2(medewerker ICT) en niveau 3 (medewerker beheer ICT)

en ga nu voor niveau 4 na de zomer. ik weet dat niveau 2 en 3 niet zoveel voorstellen. maar kan ik dan niet meer krijgen als minimum loon want iemand met een vmbo-T kan dezelfde opleiding beginnen maar ik heb vanwege die opleidingen 3 stages gelopen van een half jaar dus al meer ervaringen en kennis. en ga nu beginnen bij een bedrijf waar ik al een half jaar stage loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
crazyr91 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:44:
[...]

gewoon als medewerker met een arbeidsovereenkomst. ik heb al 2 diploma's niveau 2(medewerker ICT) en niveau 3 (medewerker beheer ICT)

en ga nu voor niveau 4 na de zomer. ik weet dat niveau 2 en 3 niet zoveel voorstellen. maar kan ik dan niet meer krijgen als minimum loon want iemand met een vmbo-T kan dezelfde opleiding beginnen maar ik heb vanwege die opleidingen 3 stages gelopen van een half jaar dus al meer ervaringen en kennis. en ga nu beginnen bij een bedrijf waar ik al een half jaar stage loop.
Check loonwijzer even. Voor de rest gaan ze je niet veel meer dan het minimum loon geven, maar het kan altijd positief uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: TMap, gecertificeerd in HP testtools,
Werkervaring: Bijna 5 jaar
Werkgever: Grote internationale IT-dienstverlener
Huidige functie: Testanalist

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 29, plus 5 dagen per jaar bij te kopen uit overwerktijd
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, budget ca. 750 euro o.b.v. 60 maanden incl. brandstof
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding ca. 80 euro netto per maand
Regio: Limburg/Noord-Brabant
Reistijd: Variërend van 15 minuten tot 1,5 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 2750

Puur afgaand op brutosalaris zit ik volgens de loonwijzer net onder het gemiddelde met de ervaring die ik heb, echter als ik dit topic zo lees zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden nog niet zo slecht. Bij de concurrent kan ik ongeveer 3200 euro verdienen maar heb ik minder kans op een opdracht in mijn regio en daar ken ik de secundaire arbeidsvoorwaarden nog niet, echter heb ik daar wel betere groeikansen in de richting die mij interesseert.

Ben dus nog erg in dubio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Precies wat je zegt, mooi aanbod alleen het salaris wat aan de lage kant, zit hier geen ruimte voor onderhandeling? Persoonlijk heb een ik hekel aan ver reizen, zijn de doorgroeien mogelijkheden bij je huidige werkgever echt een stuk minder? Welke richting wil je precies op? Leidinggeven of meer specialiseren?
Tis jammer dat je in het zuiden woont anders had ik je DM gestuurd ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Loev op 30-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Acradavos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:59:
Vanmiddag heb ik m'n eerste sollicitatie bij een IT MKB dienstverlener, voor de functie junior systeembeheerder. Wat kan ik eisen qua loon en secundaire arbeidsvoorwaarden? :)

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT beheerder Niv. 4
Certificaten: CCNA 1 & 2, ECDL
Werkervaring: 3 jaar computerwinkel en totaal 50 weken stage.
Land:
Regio: Gelderland/Utrecht
Gisteren een heel fijn gesprek gehad, directeur belde daarna nog op om te melden dat hij het een fijn gesprek vond. Hij vroeg wat ik wilde gaan verdienen, ik gaf 1700 bruto aan. Is dit redelijk? Ik krijg nog bericht van de week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Acradavos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:21:
[...]

Gisteren een heel fijn gesprek gehad, directeur belde daarna nog op om te melden dat hij het een fijn gesprek vond. Hij vroeg wat ik wilde gaan verdienen, ik gaf 1700 bruto aan. Is dit redelijk? Ik krijg nog bericht van de week..
Het lijkt me zelfs ietwat laag ingeschat, je hebt dan wel niet 3 jaar volledig relevante werkervaring opgebouwd, maar wel in dezelfde beroepsgroep. Ik zou zelf 1900 EUR bruto aangegeven hebben.
Misschien zelfs iets hoger om onderhandelingsruimte te creëren, maar dat ligt helemaal aan de aard van het gesprek, als de directeur heeft gezegd: doe maar een voorstel, of juist keihard wat je wil verdienen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
Als dit voor 40 uur is denk ik niet dat het een belachelijke vraag is. Of je het krijgt is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

Leeftijd: 21
Opleiding(en): VMBO (MBO ICT Niveau 4 niet afgemaakt)
Certificaten: Nog geen
Werkervaring: Ongeveer 3 jaar
Werkgever: Wegenbouwer
Huidige functie: Servicedesk/Werkplek beheer

Vakantiedagen: 43 (lang leven de bouw :) )
13/14e maand of winstuitkering: Afhankelijk van je resulaten
Laptop: Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Is onderweg :)
Werkweek: 40 Uur
Pensioenregeling: Jup
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nope
Regio: Schiphol
Reistijd: 15 min.

Maand salaris (bruto): 1950

Al met al ben ik geheel niet ontevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Acradavos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:21:
[...]

vragen wat je wil verdienen is altijd klote vind ik. Zeker in het begin van je carriere heb je eigenlijk geen idee wat er standaard is en snijd je jezelf misschien wel gigantisch in je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

TrailBlazer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:01:
[...]

vragen wat je wil verdienen is altijd klote vind ik. Zeker in het begin van je carriere heb je eigenlijk geen idee wat er standaard is en snijd je jezelf misschien wel gigantisch in je vingers.
Zou ik kunnen vragen wat het bedrijf kan bieden?

Het is voor 40 uur in ieder geval. Ik ben dan wel 23, minimumjeugdloon is dan wel 1424 bruto. Een aantal salariswijzers geven 1650 -1800 bruto als startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

TrailBlazer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Daarnaast heeft een werkgever vaak een redelijk beeld van wat hij een starter wil/kan betalen. Als je nou iemand met een wat langer carrierepad daarna gaat vragen, OK, maar een starter? Die kan je gewoon wat aanbieden, en hij zal wel zeggen of het goed is of niet?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ik denk niet dat m'n eventuele werkgever een hoger bedrag gaat aanbieden dan m'n eigen voorstel. Zelf ben ik zo stom geweest om gisteren niet een aanbieding te vragen. Hebben de secundaire arbeidvoorwaarden nu ook invloed op het salaris?

Auto van de zaak (geen lease), telefoon, laptop en werkmap lijkt me wel zo functioneel. Het is in ieder geval exc. vakantiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acradavos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Het is voor 40 uur in ieder geval. Ik ben dan wel 23, minimumjeugdloon is dan wel 1424 bruto. Een aantal salariswijzers geven 1650 -1800 bruto als startsalaris.
Dan zit je toch goed? Je kunt over half jaar nog altijd kijken als jullie elkaar goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:15

Tank80

Cyanide&&Happiness

Je kan ook vooraf afspraken maken over salarisgroei na je eerste halfjaarscontract, jaarcontract etc. Zo ben ik bewust ook ooit laag begonnen, na een half jaar 200 erbij, na nog een halfjaar weer 200 erbij en het jaar daarop 300 erbij, het jaar daarop idem (was wel in een commerciële functie). Kan je baas ook de kat uit de boom kijken en voor jou een motivatie om gas te geven. Zorg wel dat je dit soort afspraken vastlegt.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Acradavos schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:20:
Ik denk niet dat m'n eventuele werkgever een hoger bedrag gaat aanbieden dan m'n eigen voorstel. Zelf ben ik zo stom geweest om gisteren niet een aanbieding te vragen. Hebben de secundaire arbeidvoorwaarden nu ook invloed op het salaris?

Auto van de zaak (geen lease), telefoon, laptop en werkmap lijkt me wel zo functioneel. Het is in ieder geval exc. vakantiegeld.
De auto van de zaak heeft invloed op het bruto en netto salaris wanneer je deze voor meer dan 500km per jaar privé zal gaan gebruiken. Dit geldt zowel bij lease als bij de 'auto van de zaak'. De overige zaken kunnen onbelast vergoed worden normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Bedankt voor de reacties. Nu eerst afwachten of ik voor een tweede gesprek wordt uitgenodigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:32
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO ICT nivo 3 Certificaten:MCITP SQL 2005 70-431`
Werkervaring: bijna 10 jaar
Werkgever: verzekeringen
Huidige functie: Database administrator / systeembeheerder
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40 Uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: grote kortingen op diverse verzekeringen
Regio: Den Bosch
Reistijd: 40 min.

Maand salaris (bruto): 3100 + 10% mits certificering SQL 2005 volledig behaald aan het einde van het jaar.

Volgens mij best aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Niets mis mee en zeker met die 10% in het vooruitzicht niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO ICT nivo 3
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: National Geographic
Huidige functie: IT Officer op expeditieschip Explorer
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: ja
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Werkweek: zo'n 70 Uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: verscheidene certificaten (duiken, onderwater fotografie, crowd control, en meer)
Land: Cyprus / Bahama's
Regio: Wereld
Reistijd: Geen

Maandsalaris: 6000 dollar belastingvrij. Plus tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Hoover schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:21:
Maand salaris (bruto): 3100 + 10% mits certificering SQL 2005 volledig behaald aan het einde van het jaar.
Mag je wel opschieten, want de SQL2005 certificeringen lopen ten einde.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
@jbartos
Is dat belastingvrij omdat je in internationale wateren geld verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
@jbartos
En van wie krijg je tips op zo een schip als IT Officer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohsoog schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:56:
@jbartos
En van wie krijg je tips op zo een schip als IT Officer?
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Fooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk al, las over die laatste zin heen, denk als ie tips nodig heeft dan vraagt hij
dat toch gewoon op Tweakers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Dan nog, hoe kan je als IT'er fooien krijgen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:13:
Naissss.
ruyckske schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:11:
Dan nog, hoe kan je als IT'er fooien krijgen?
Alle fooien in de pot en dan verdelen over al het personeel? Had ik ook @ café. Natuurlijk had ik bij de garderobe veel sjans en dus ook veel tips :p

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 31-05-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:16:
[...]

Naissss.

[...]

Alle fooien in de pot en dan verdelen over al het personeel? Had ik ook @ café.
Niet aan gedacht, dat is vaak zo ja, met oog op een schip en een gehele restauratie 8) kan dat best :).
Wel handig, 'tips' zijn altijd een mooie toevoeging op je 'loon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 21:37
Ik ben 16 jaar en hoop volgend jaar geslaagd te zijn voor havo examen. maar de vraag is wat verdiend een ICT'er met een HBO opleiding in:

Bedrijfskundige Informatica
Technische Informatica
Informatica

denk dat ik informatica ga studeren en mss ook wel technische informatica op hogeschool windesheim

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet een opleiding kiezen wat je leuk vindt, niet voor het loon. Dit omdat het handig is als je je werk leuk en interessant vind. Een goed salaris is maar een zeer kleine troost.. Just My Two Cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
je hebt gelijk, en informatica trekt mij ook erg. maar wat verdiend dan iemand met die opleiding ong gemiddeld?

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belasting vrij omdat ik werk via een recruiter in Cyprus, waar geen belasting wordt betaald.
Tips krijgen we van de gasten die aan boord zijn. We hebben zo'n 140 gasten, stinkend rijke lui, die graag laten zien dat ze geld hebben. Niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

fokkuh schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:51:
je hebt gelijk, en informatica trekt mij ook erg. maar wat verdiend dan iemand met die opleiding ong gemiddeld?
Ik zie hier een heel groot aantal pagina's waar je gewoon lekker in de avond doorheen kan bladeren om eens te zien wat iemand met een Informatica opleiding verdient, wanneer hij/zij de arbeidsmarkt op is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
daar heb ik het geduld niet echt voor xD meestal zie ik er MBO opleidingen tussen staan dus moet dus nog ff verder zoeken. zal wel ff wat meer geduld opbrengen ;)

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

fokkuh schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:27:
daar heb ik het geduld niet echt voor xD meestal zie ik er MBO opleidingen tussen staan dus moet dus nog ff verder zoeken. zal wel ff wat meer geduld opbrengen ;)
Je kunt ook zoeken op "hbo" eventueel gecombineerd met "starter". Niet te lui zijn. Anders moet je geen hbo gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoover schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:21:
Dat zie je niet vaak, internen die financiële beloning krijgen voor certificaten (is meer courant bij consultants/gedetacheerden).

Heb je dit zelf onderhandeld of lag het initiatief bij de werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:43:
Een hogere functie? Waar kan ik dan aan denken? Want in principe ben ik dan wel opgeleid als programmeur, maar ik heb werkelijk een hekel aan de hele dag programmeren.
Programmeurs worden nog wel eens informatie analist. Projectleiding, projectmanager, productmanager, er zijn talloze functies op HBO niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:13:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO ICT nivo 3
Werkervaring: 8 jaar
Hoe kom je daar terecht, lijkt mij wel een interessante werkomgeving.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

in een topic over offshore heeft hij dat vertelt, hij is via via getipt aan de baas van het schip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@jbartos, klinkt als een leuke baan :) (vooral qua secundaire dingusen) Financieel ook erg goed natuurlijk, maar ik neem aan dat de "mijn god dit is gaaf" meer meetelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

-

[ Voor 99% gewijzigd door Guillome op 01-06-2011 20:01 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Even omgerekend krijg je voor een 40 uur werkweek dus:

(1960/32)*40= 2450 euro

Ik vind dat redelijk schamel voor iemand van 28 met een HBO diploma op zak, maar het is niet 'erg weinig' . Ik zou meer verwachten (voor een 40 uur werkweek) dat je richting de 2700-3000 zou gaan. Maar het ligt er ook wel aan of je opleidingen er toe doen bij je huidige functie bijv.

Maar zelfs dan mag je wel wat meer verwachten als je ook relevante werkervaring van 10 jaar heb....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

-

[ Voor 103% gewijzigd door Guillome op 01-06-2011 20:01 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qadn schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:00:
@jbartos, klinkt als een leuke baan :) (vooral qua secundaire dingusen) Financieel ook erg goed natuurlijk, maar ik neem aan dat de "mijn god dit is gaaf" meer meetelt :D
Klinkt leuk als in de zin van 'het is veel geld', of?

Omgerekend is het pak 'm beet 4100, dat voor een werkweek van 70 uur is dat nog aardig
'normaal' toch? Lijkt me leuk en ook weer heel pittig tegelijk dat je zó lang niet thuis bent etc

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

dat zie je goed.

Vooral klinkt leuk als afwisselend in interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:31:
[...]

Klinkt leuk als in de zin van 'het is veel geld', of?

Omgerekend is het pak 'm beet 4100, dat voor een werkweek van 70 uur is dat nog aardig
'normaal' toch? Lijkt me leuk en ook weer heel pittig tegelijk dat je zó lang niet thuis bent etc

Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is het effectief (netto?) 6000 euro. Hij verdient het iig belastingvrij

[ Voor 9% gewijzigd door phosporus op 01-06-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:55
phosporus schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:35:
[...]

Volgens mij is het effectief (netto?) 6000 euro. Hij verdient het iig belastingvrij
6000 dollar is ongeveer 4000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abom schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:01:
[...]

6000 dollar is ongeveer 4000 euro
Klopt :).
Pagina: 1 ... 13 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen en opmerkingen over leasevergoedingen horen hier niet, daarvoor kun je in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457216" target=_blank>Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3</a> terecht.

Volg ook de discussie in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472000" target=_blank>Brainstorm over salaristools</a>~~~[/html]