Ik vind het een uitermate mager aanbod voor een afgestuurde WO Technische Informatica of het moet een HBO functie betreffen.
[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 10-05-2011 11:39 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 10-05-2011 11:39 ]
Verwijderd
Ik denk dat je hier in het topic een redelijke indruk daarvan zou moeten kunnen krijgen.tha_crazy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:33:
Wat is trouwens een degelijk salaris voor een junior developer?
Ikzelf ben 21 jaar, 3 jaar support gedraait incl bugfixes en kleine ontwikkelingen.
MBO applicatie ontwikkeling
bezig met HBO Software engineering & development
Heb al redelijk wat pagina's doorgelezen maar zie weinig junior developersJeroen V schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat je hier in het topic een redelijke indruk daarvan zou moeten kunnen krijgen.
Maar ik gok zo rond de 2000-2200 bruto afhankelijk van kennis en ervaring...
Ik ben nieuwsgierig waarom je voor software engineer hebt gekozen als je eerder Bedrijfskundige Informatica hebt gedaan. Ik doe nu zelf Bedrijfskundige Informatica en het lijkt mij niet erg praktisch om daarna software engineer te worden, je krijgt namelijk zo goed als niks aan programmeren/ontwikkelen etc. Waarom heb je niet voor Informatica of zelfs Technische Informatica gekozen?Quinz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:53:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ITIL, Sun Certified Java Programmer
Werkervaring: 3 jaar (6 jaar als ik freelance werk meereken)
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie:Senior Software Engineer
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 15:45 ]
Ik zit nu zelf op support met wel iets hoger opgeleid maar zit op 1800-1900 bruto (weet het niet meer na de salarisverhoging)Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:41:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO (Niv 2+3)
Certificaten:
Werkervaring: 2 jaar (Dit Incl. half jaar stage)
Werkgever: Voortgezet onderwijs in Twente
Huidige functie: Helpdeskmw. Middelbare school
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 +
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:
GSM:
Leaseauto:
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: NL
Regio: Overijssel
Reistijd: Half uurtje
Maand salaris (bruto): 1200,-
Binnenkort sollicitatie bij een Groot ICT bedrijf in Twente , Iemand enig idee wat ik zou kunnen vragen aan loon? Nu altijd voor een Uitzendbureau gewerkt , ga nu rechtstreeks bij dit bedrijf aan de slag.
Heb alle posts al nagekeken , alleen meeste met soortgelijk zitten in het Westen , hier is loon altijd wat hoger..
Alvast bedankt
Edit : Nieuwe baan zal zijn als ServiceDesk , Telefonisch te woord staan van Klanten (scholen) , Taken lopen uiteen van ondersteunen , tot het remote overnemen.. ook wordt er een stukje sales verwacht bij verkoopmomenten.
€1600 bruto moet wel lukken lijkt me.. Maar let ook op de secundaire arbeidsvoorwaarden.,. Ik vind die ook altijd wel erg belangrijk..Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:41:
Opleiding(en): MBO (Niv 2+3)
Certificaten:
Werkervaring: 2 jaar (Dit Incl. half jaar stage)
Werkgever: Voortgezet onderwijs in Twente
Huidige functie: Helpdeskmw. Middelbare school
Vakantiedagen: 25 +
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:
GSM:
Leaseauto:
Pensioenregeling:
Regio: Overijssel
Reistijd: Half uurtje
Maand salaris (bruto): 1200,-
Binnenkort sollicitatie bij een Groot ICT bedrijf in Twente , Iemand enig idee wat ik zou kunnen vragen aan loon? Nu altijd voor een Uitzendbureau gewerkt , ga nu rechtstreeks bij dit bedrijf aan de slag.
Heb alle posts al nagekeken , alleen meeste met soortgelijk zitten in het Westen , hier is loon altijd wat hoger..
Alvast bedankt
Edit : Nieuwe baan zal zijn als ServiceDesk , Telefonisch te woord staan van Klanten (scholen) , Taken lopen uiteen van ondersteunen , tot het remote overnemen.. ook wordt er een stukje sales verwacht bij verkoopmomenten.
GreatSlovakia schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:07:
Hmm, wat denken jullie 14 euro per uur bij een nul uren contract front end developer en 18 jaar, is dat goed genoeg? Of is het het waard om het omhoog te proberen te halen? (Heb vandaag contract aanbieding ontvangen en zat wat rond te lezen om een indruk te krijgen, maar kan me alles behalve een goed beeld vormen). Zou dit dus eerst tijdens zomer full time doen en daarna part time naast studie.
---
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
Welke sec. Voorwaarden moet ik zoal op letten?YinYang schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:25:
[...]
€1600 bruto moet wel lukken lijkt me.. Maar let ook op de secundaire arbeidsvoorwaarden.,. Ik vind die ook altijd wel erg belangrijk..
Ikzelf heb geluk gehad.. Zit nu na 4 jaar als servicedeskmedewerker op de €2525 bruto + zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden..
[ Voor 15% gewijzigd door HCMarX op 10-05-2011 19:38 ]
Verlofdagen, inleg pensioen van je werkgever, kun je trainingen etc volgen via je werkgever, reiskostenvergoeding etc...Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:39:
[...]
Welke sec. Voorwaarden moet ik zoal op letten?
Wat houden je dagelijkse werkzaamheden nu eigenlijk in als ik vragen mag?HCMarX schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:29:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MSc Finance, MSc Economics
Huidige functie: Trainee vermogensbeheer
Werkervaring: 1 jaar 4 maanden
BI-ers zijn vaak sociaal beter dan ti / hio pipo's, niet onbelangrijk als je software tuiniertTankiej schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:05:
Ik ben nieuwsgierig waarom je voor software engineer hebt gekozen als je eerder Bedrijfskundige Informatica hebt gedaan. Ik doe nu zelf Bedrijfskundige Informatica en het lijkt mij niet erg praktisch om daarna software engineer te worden, je krijgt namelijk zo goed als niks aan programmeren/ontwikkelen etc. Waarom heb je niet voor Informatica of zelfs Technische Informatica gekozen?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Sorry? Dat is wel een klein beetje onzin hoor. In principe worden HIO'ers opgeleid tot projectleider/architect, dit is tenminste wat men je wijs maakt. Daarnaast is HIO niet alleen gebaseerd op ontwikkel talen, maar zeker ook op architectuur. Als je een leidersrol vervult moet je toch ook behoorlijk sociaal onderlegd zijn, anders faal je best hard als manager.JaQ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:22:
[...]
BI-ers zijn vaak sociaal beter dan ti / hio pipo's, niet onbelangrijk als je software tuiniert
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan moet je wel veel zelf willen en ook (kunnen) doen naast je studie, bij BI krijg je namelijk alleen wat html, php, mysql, plsql en css. Het kan wel uiteraard, maar als je wil programmeren zou ik toch gewoon Informatica kiezenTestert schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:20:
Een kennis van mij koos voor Bedrijfskundig ipv Technisch of Hoger vanwege zijn moeite met wiskunde. Iets anders dan programmeren zit er bij hem echt niet in, maar HBO BI is wel een goede startkwalificatie om aan de slag te kunnen.
Ik ben altijd erg huiverig voor nul uren contracten. Als er geen werk is zit je zonder inkomen, geen pensioenopbouw etc... Ga dan freelancen, dan blijft er veel meer aan de strijkstok hangen voor jou.GreatSlovakia schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:07:
Hmm, wat denken jullie 14 euro per uur bij een nul uren contract front end developer en 18 jaar, is dat goed genoeg? Of is het het waard om het omhoog te proberen te halen? (Heb vandaag contract aanbieding ontvangen en zat wat rond te lezen om een indruk te krijgen, maar kan me alles behalve een goed beeld vormen). Zou dit dus eerst tijdens zomer full time doen en daarna part time naast studie.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
En sommige techneuten (*zwaai*) drinken vrijdag echt wel graag een borrel of 2-3.Gertjan. schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:50:
[...]
een techneut doen dan door iemand die sociaal vaardig is en met mij gezellig vrijdag een borreltje gaat drinken.
IANAL maar voor de nederlandse wet bestaat er niet zoiets als een nulurencontract. Als jij een tijdje onder een nulurencontract regelmatig werkzaamheden verricht mag je verwachten (en eisen) dat je die werkzaamheden kan blijven verrichten ook als de werkgever daar even geen zin in heeft. Voor ziekte geldt hetzelfde, als je regelmatig werkzaamheden verricht dien je bij ziekte doorbetaald te krijgen (standaard was hier volgens mij het gemiddelde maandsalaris van de afgelopen drie maanden).c70070540 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:56:
[...]
Ik ben altijd erg huiverig voor nul uren contracten. Als er geen werk is zit je zonder inkomen, geen pensioenopbouw etc... Ga dan freelancen, dan blijft er veel meer aan de strijkstok hangen voor jou.
[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 11-05-2011 10:22 ]
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ziet er goed uit als bijbaan naast de studie. Heb je ook een duale bachelor gedaan?Wouser schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:06:
Opleiding(en): (HBO) Bachelor elektrotechniek (Nu bezig met Master embedded systems).
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar + 1 jaar stage/afstuderen
Werkgever: Klein bedrijf
Huidige functie: Project Engineer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 (11,25 voor 18u)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 18u
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Land: Nederland
- Ten alle tijden onbetaald verlof nemen (tentamens).
- Gedeeltelijk thuiswerken.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 min
Maand salaris (bruto): 2400 (1100 voor 18u)
Ben er ook erg blij meeBlack Sparrow schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:04:
[...]
Ziet er goed uit als bijbaan naast de studie. Heb je ook een duale bachelor gedaan?
Een oneliner is altijd kort door de bocht, dat is het kenmerk van een oneliner. Met pipo's doe ik weinig meer dan een groep duiden. De klank is misschien negatief voor jou, maar zo is het niet bedoeld..Gertjan. schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:50:
Vind het behoorlijk kort door de bocht om een BI-er sociaal beter te noemen (of iig een TI/HIO-er sociaal slechter), want dat slaat totaal nergens op. Daarnaast is een term als "pipo" ook niet echt sympathiek. Beide groepen vervullen hun functie en beiden hebben elkaar nodig.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
One-liners zijn behoorlijk vervelend op internet, je kunt er ook geen "twist" aan geven dmv aanvullende (nonverbale) communicatie. Uit jouw woorden trok ik inderdaad, bij nader inzien dus volledig onterecht, de conclusie dat je bedoelde dat een BI-er beter geschikt is voor een sociale functie. Maar goed, dat is dus een te snelle aannameJaQ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:04:
[...]
Een oneliner is altijd kort door de bocht, dat is het kenmerk van een oneliner. Met pipo's doe ik weinig meer dan een groep duiden. De klank is misschien negatief voor jou, maar zo is het niet bedoeld.
Ik heb geenszins aangegeven welke opleiding beter (of slechter) is als basis voor ontwikkelaar, of wanneer welke eigenschap "belangrijker" is. Je verbind conclusies aan een oneliner zonder mij te vragen wat ik er mee bedoel, ligt dit onderwerp zo gevoelig bij je?
Wellicht had ik dit moeten zeggen: In mijn ervaring is een BI-er over het algemeen communicatief en sociaal beter geschoold dan de meer technisch geschoolde HIO/TI-er. De communicatieve eigenschappen die bij een BI-er gesterkt worden gedurende de opleiding, kunnen erg nuttig blijken tijdens het tuinieren van software.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik zit a.t.m. op 2834 (obv 30 uur) net netto ~1950 ... er gaat veel naar de belasting!Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:09:
*knip*
Maand salaris (bruto): 2551
Rijd nu als lease een Polo BlueMotion met alles erop. Mijn vergoeding voor de lease (in combinatie met deze auto) is zo ruim dat ik er ook mijn bijtelling mee kan afdekken. Krijg nu netto ~1880 euro gestort.
---
Veel naar de belastingen? Ik zit ook (zoals prx) rond de 2600 bruto, maar hou er amper 1600 netto van over, toch weer 200 minder dan daar in NL (yep, BE hier).TweakBoy schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:18:
[...]
Ik zit a.t.m. op 2834 (obv 30 uur) net netto ~1950 ... er gaat veel naar de belasting!
Kan je hier iets meer info over geven? Wat soort consultancy diensten lever je? Het bedrijf waar je werkt biedt een zeer uiteenlopende waaier aan...Prx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:09:
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Niet noemenswaardig
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote Consultancy speler
Huidige functie: Consultant
[ Voor 19% gewijzigd door Yohsoog op 13-05-2011 08:41 ]
Maar een ziektekostenverzekering kost slechts EUR 45,00 per jaar terwijl je in Nederland makkelijk EUR 100,00 kwijt bent per maand alleen aan de basisverzekering. Zo is ook de kinderbijslag in België 3x die van NL. Om maar wat voorbeelden te noemen.Yohsoog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:52:
[...]
Veel naar de belastingen? Ik zit ook (zoals prx) rond de 2600 bruto, maar hou er amper 1600 netto van over, toch weer 200 minder dan daar in NL (yep, BE hier).
[ Voor 10% gewijzigd door mauwz op 07-06-2011 15:12 ]
Doe je erg goed met je 23ste. Denk niet dat je mag klagenmauwz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:04:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): VWO + hbo + post-hbo accountancy
Certificaten: -
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Groot accountantskantoor
Huidige functie: uitvoerend
Vakantiedagen: 30 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: Variabele winstuitkering (1.500 t/m 2.500)
Laptop: Ja
GSM: Blackberry Bold
Leaseauto*: Seat ibiza sport (model 2008)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: deels vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internetvergoeding, telefoonvergoeding, kostenvergoeding, overwerkvergoeding (deels tijd voor tijd)
Regio: Rijnmond/Haaglanden
Reistijd**:25min enkele reis
Maand salaris (bruto): EUR 2.500
Ik lees dat ik naar BE moet verhuizenPcDealer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:59:
Maar een ziektekostenverzekering kost slechts EUR 45,00 per jaar terwijl je in Nederland makkelijk EUR 100,00 kwijt bent per maand alleen aan de basisverzekering. Zo is ook de kinderbijslag in Belgi 3x die van NL. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Ik klaag niet, zéker niet met de wetenschap dat we in Juni jaarlijkse opslag krijgen. Maar goed, een werknemer heeft altijd wel iets te klagen he!Notna schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:57:
[...]
Doe je erg goed met je 23ste. Denk niet dat je mag klagen
[ Voor 7% gewijzigd door GBTW op 14-05-2011 14:01 ]
Een mooi startsalaris voor een net afgestudeerde HBO'er. Als er genoeg opleidings,- en doorgroei mogelijkheden zijn dan zit je ook nog eens gebakkenGBTW schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:17:
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten:ITIL foundation
Werkervaring:0 jaar, maand afgestudeerd
Werkgever: Instalatie bedrijf
Huidige functie: Junior Software ontwikkelaar
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:24 + 6 adv
13/14e maand of winstuitkering:-
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*:-
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:ja
Land:Nederland
Regio:Zuid-Holland
Reistijd**:800 meter1 min fiets, 5 min lopen
Maand salaris (bruto): 2400
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
was ik er vergeten bij te zetten, zijn er inderdaad, bedrijf is daar erg mee bezigRomeoJ schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:37:
[...]
Een mooi startsalaris voor een net afgestudeerde HBO'er. Als er genoeg opleidings,- en doorgroei mogelijkheden zijn dan zit je ook nog eens gebakken
Update:Alarmnummer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:34:
Gaat over 1.5 maand spelen:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): VWO en HBO Informatica (niet afgerond)
Werkervaring: 10 jaar (Java/Scala/Concurrency/Distributed stuff)
Werkgever: Internationaal Consultancy
Huidige functie: Developer/Architect/Consultant
Vakantiegeld: niet
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Weet ik nog niet. Wel aandelen.
Laptop: Ja, MacBook Pro tot de nok toe gevuld. Verder toegang tot een aantal zware machines (40+cores)
GSM: Ja, maar wacht tot de IPhone 5 uit is
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 (zal in de praktijk veel meer zijn aangezien de grens tussen hobby/werk komt te vervallen)
Pensioenregeling: zelf regelen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Bulgarije. Wel regelmatig naar Zweden, Zwitserland en de VS
Reistijd**: 1 min. enkele reis (afstand bed/buro). Ik kan thuis werken en moet zo nu en dan op pad.
Maand salaris (bruto): 5833
Maand salaris netto: ca 5000
Verder is levensonderhoud een stuk goedkoper (prachtig appartement met uitzicht op zee heb je al voor een 400 euro/maand). Gemiddeld maand salaris in bulgarije is 200 euro.
Lekker om te werken in het buitenland hoor! Zo zie je maar hoe het kan verschillen..Alarmnummer schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:00:
[...]
Update:
Maand salaris (bruto): 6600
Maand salaris (netto): 5610 oid
Verder blijf ik ook aan bij mijn huidige werkgever voor een aantal uren in de week als zzp'er dus totaal ongeveer iedere maand een 10000 bruto en 8500 netto. En dan te bedenken dat ik 5 jaar geleden op 1900 bruto zat. Mijn werkweek zal rond de 50 uur zitten.
[ Voor 34% gewijzigd door mauwz op 15-05-2011 22:42 ]
Alles heeft z'n voor- en nadelen. Rechtsvormen zijn daarbij zeker geen uitzonderingen.mauwz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:40:
[...]
Lekker om te werken in het buitenland hoor! Zo zie je maar hoe het kan verschillen..
Desalniettemin lijkt het me heerlijk om als zzp'er aan de slag te gaan over enkele jaren. Helaas zitten hier de nodige extra lasten aan vast inzake arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en pensioenvoorzieningen.
Verwijderd
600 bruto bij, maar wel lease van 780 kwijt. Wel een aantal leuke extra secundaire voordelen +13de maand.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:27:
Wat ik nu verdien:
Leaseauto: Ja (780 wergeversbijdrage)
Maand salaris (bruto): 2675
En het aanbod:
Leaseauto: Nee (Wel OV-Jaarkaart)
Maand salaris (bruto): 3275
Dat ziet er toch goed uit?
Ik bekijk het warschijnlijk te veel van uit mijn eigen standpunt. Moest ik geen bedrijfswagen hebben zou ik sowieso de kost van een eigen wagen moet dragen. Persoonlijk maak ik (privé) bijna nooit gebruik van OV.qadn schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:59:
Een OV-jaarkaart is ook al zo'n 450 per maand waard voor tweede klasse, 750 voor eerste klasse.
Verwijderd
Tja, geen betere CAO dan een Bank CAO. Daar kom je dus ook nooit meer weg.Invictus66 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:47:
[...]
600 bruto bij, maar wel lease van 780 kwijt. Wel een aantal leuke extra secundaire voordelen +13de maand.
Het zal wel een vooruitgang zijn, maar echt een grote stap lijkt het me toch niet.
Kwestie van zorgen dat je niet financieel te afhankelijk wordt van je loon.PWA schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:00:
[...]
Tja, geen betere CAO dan een Bank CAO. Daar kom je dus ook nooit meer weg.
Geef mij maar een Warsteiner.
Een combinatie van een groot project per afdeling waar ik werk (4x6 maanden gedurende twee jaar) en operationele support. Op dit moment ben ik bezig met een onderzoek naar de perspectieven van verschillende Europese economieën m.b.t. vastgoed.stin schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:14:
[...]
Wat houden je dagelijkse werkzaamheden nu eigenlijk in als ik vragen mag?
Dat ook, maar in dit geval gaat het niet om loon maar om al de secundaire zaken.Knakker schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:08:
[...]
Kwestie van zorgen dat je niet financieel te afhankelijk wordt van je loon.
Als ik een klotebaan zou hebben, zou ik graag 20% minder gaan verdienen en wel op een leuke plek terechtkomen. Dat kan, omdat ik geen financiële lasten heb die dat onmogelijk maken.
Ik heb een jaar geen leaseauto gehad nadat ik er 3 jaar lang wel een had. Daar stond ook een redelijk bedrag tegenover, maar dat haalde het niet bij de auto. Ik vond het verschrikkelijk om weer met de bus naar mijn ouders te moeten, die wonen in een dorp hier 25 km vandaan en daar deed ik dan ruim een uur over. Of een weekendje weg of op bezoek bij vrienden, naar de bouwmarkt, altijd lastig.Invictus66 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:42:
[...]
Ik bekijk het warschijnlijk te veel van uit mijn eigen standpunt. Moest ik geen bedrijfswagen hebben zou ik sowieso de kost van een eigen wagen moet dragen. Persoonlijk maak ik (privé) bijna nooit gebruik van OV.
De kostprijs voor de werkgever mag dan nog gelijk zijn, de winst die je er persoonlijk uit haalt kan verschillend zijn.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Hoe moet ik je ervaring zien?SideSwipe schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:34:
Diploma heb ik pas Augustus.
[ Voor 99% gewijzigd door Prx op 17-05-2011 09:45 . Reden: Zeg eigenlijk niets meer dan Invictus al zei... ]
[ Voor 16% gewijzigd door edddy op 17-05-2011 17:45 ]
Niet ICT... wat dan wel?
Wil je ook meegeven wat voor adviseur? Zo kan het natuurlijk ook 'Adviseur voor het wc-papier' zijnHuidige functie: adviseur
[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 17-05-2011 20:49 ]
HENG HENG
Wat me opvalt is die 1150 voor een leaseauto, dat is best wel hoog in verhouding tot het salaris. (zelf zou ik dan liever 4150 verdienen en m'n eigen auto regelen, maar dat is wel erg OT)Spacecowboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:47:
Leeftijd: 30
Werkervaring: 3 jaar
Leaseauto: Ja, max 1150/maand
Maand salaris (bruto): 3000 bruto
Ik zat zelf te denken aan €3500 vragen, en dan uitkomen op €3250.
Niets...
junior systeembeheerder it isedddy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:40:
Huidig:
Opleiding(en): MBO Niv 4 ICT-beheerder
Certificaten: ITIL, MCDST, MCSA
Werkervaring: 4,5 jaar
Werkgever: Detacheerde
Huidige functie: Servicedesk medewerker
GSM: ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 28
Leaseauto: ja, Ford Fiesta
Pensioenregeling: ja
Extra: 13e maand, onkosten vergoeding 120 bruto p/m, PM 83 bruto per keer (4x per jaar)
Reistijd: 40 minuten
Maand salaris(bruto): € 1850,-
Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging en het volgenden aanbod gekregen bij een ander bedrijf:
Werkgever: Kleine Detacheerder
Functie: Junior systeembeheerder
Vakantiedagen: 25
Leaseauto: ja, aygo (50 euro eigen bijdrage)
Extra: 50 euro onkosten vergoeding. Geen studie schuld voor het behalen microsoft examens.
Reistijd: max 90 minuten
Maand salaris(bruto): € 2000,-
Of
Werkgever: Grote Detacheerder
Functie: Support Engieer 2
Vakantiedagen: 27
Leaseauto:Nee
Extra: 80 euro onkosten vergoeding. Geen studie schuld voor het behalen microsoft examens.
Reistijd: max 90 minuten
Maand salaris(bruto): € 2000,-
Nu is dit niet een grote voor uitgaan, maar ik wil graag meer ervaring op gaan doen en de certificaten te gaan halen.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Die auto was initieel minder, maar ik vind het prettig een fijne (nieuwe) auto te rijden zonder gedoe, dus heb ik er voor gekozen om iets meer bij mijn auto te doen.BerendBoon schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:08:
[...]
Wat me opvalt is die 1150 voor een leaseauto, dat is best wel hoog in verhouding tot het salaris. (zelf zou ik dan liever 4150 verdienen en m'n eigen auto regelen, maar dat is wel erg OT)
Die 3500 lijkt me heel redelijk. Ik zou niet weten waarom men dat niet voor je over zou hebben als je inderdaad zoveel meer binnen brengt en ook nog eens zelf acquisitie doet. Al is het natuurlijk altijd lastig te beoordelen n.a.v. een forumpost, zou ik gewoon voor die 3500 gaan.
Het lijkt trouwens bijna op freelance werken wat je doet? maar dan kan je nog wel meer verdienen denk ik...
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 18-05-2011 10:43 ]
HENG HENG
Geen idee wat Support Engineer 2 inhoud, maar ik vermoed dat je bij een grote detacheerder dan terug op de helpdesk terecht komt.edddy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:40:
Huidig:
Huidige functie: Servicedesk medewerker
Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging en het volgenden aanbod gekregen bij een ander bedrijf:
Werkgever: Kleine Detacheerder
Functie: Junior systeembeheerder
Of
Werkgever: Grote Detacheerder
Functie: Support Engieer 2
[ Voor 102% gewijzigd door 4ourty2 op 23-05-2011 10:16 ]
[ Voor 6% gewijzigd door radish82 op 18-05-2011 12:38 ]
Servicedesk is daar in 3 niveaus ingedeeld(ze schalen mij in op 2e) , na 3 is er de mogelijkheid om te specialiseren in b.v. systeembeheerder.YinYang schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:25:
Support Engineer 2 = 2e lijns denk ik?
Zou ook kijken bij welk bedrijf je het meeste doorgroeimogelijkheden hebt.. Ik vind dat toch wel altijd belangrijk...
Wat houdt je functie precies in? Iets met usability testing aangezien je studie?radish82 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:37:
Opleiding(en): HBO Human Technology
Huidige functie: Test Specialist
Dat hoeft toch helemaal niet? Juist in de testwereld zie je redelijk veel mensen zonder een vooropleiding die direct aansluit.wouterwouter2 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:37:
[...]
Wat houdt je functie precies in? Iets met usability testing aangezien je studie?
Is wel een erg net salaris inderdaad. Heb je naast je 3 jaar testervaring ook nog andere toegevoegde ervaring? Of is er nog een andere verklaring te vinden waardoor je salaris zoveel hoger ligt dan de 'gemiddelde' tester met 3 jaar ervaring?radish82 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:37:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Human Technology
Certificaten: Tmap Next Advanced / Tmap Next Foundation / Projectmanagement A
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Test Specialist
Vakantiegeld:8*%
Vakantiedagen: 29 Dagen
13e maand: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Ja
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, levensloop
Regio: Noord/Oost
Reistijd**: 30Min (auto)
Maand salaris (bruto): 3300
Alarmnummer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:34:
Gaat over 1.5 maand spelen:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): VWO en HBO Informatica (niet afgerond)
Werkervaring: 10 jaar (Java/Scala/Concurrency/Distributed stuff)
Werkgever: Internationaal Consultancy
Huidige functie: Developer/Architect/Consultant
Vakantiegeld: niet
Vakantiedagen: 24
Hoe kan het dat je geen vakantiegeld krijgt? Wettelijk minimum is 8%. Of werkt je niet voor een nederlandse werkgever?Alarmnummer schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:00:
[...]
Update:
Maand salaris (bruto): 6600
Maand salaris (netto): 5610 oid
Verder blijf ik ook aan bij mijn huidige werkgever voor een aantal uren in de week als zzp'er dus totaal ongeveer iedere maand een 10000 bruto en 8500 netto. En dan te bedenken dat ik 5 jaar geleden op 1900 bruto zat. Mijn werkweek zal rond de 50 uur zitten.
[ Voor 26% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2011 15:21 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
ik ben net overgestapt en heb inderdaad een leuke sprong mogen maken. de enige verklaring die ik kan geven is dat ik mezelf goed heb verkocht. duidelijk beeld over wat ik kan en wat ik wil.Sjeeps schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:49:
[...]
Is wel een erg net salaris inderdaad. Heb je naast je 3 jaar testervaring ook nog andere toegevoegde ervaring? Of is er nog een andere verklaring te vinden waardoor je salaris zoveel hoger ligt dan de 'gemiddelde' tester met 3 jaar ervaring?
Mag ik vragen watvoor 'sprong' je hebt kunnen maken? Zit zelf ook in het test vak dus logischer wijs ben ik zeer geinteresseerd ;-)radish82 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:48:
[...]
ik ben net overgestapt en heb inderdaad een leuke sprong mogen maken. de enige verklaring die ik kan geven is dat ik mezelf goed heb verkocht. duidelijk beeld over wat ik kan en wat ik wil.
+ de markt trekt weer aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Neal op 18-05-2011 16:31 ]
ik ben er bijna 50% op vooruit gegaan. op mijn cv waarmee ik naar buiten ben gegaan heb ik staan: Testspecialist/meewerkend voorman. Maar ik ben geen goeroe op testgebied en ook niet technisch aangelegd. De titel komt vanuit het bedrijf. Ik ben wel goed in wat ik doe, maar hoop snel door te groeien richting management. Dat zag mijn nieuwe baas ook wel naar voren komen uit de gesprekken.Sjeeps schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:
[...]
Mag ik vragen watvoor 'sprong' je hebt kunnen maken? Zit zelf ook in het test vak dus logischer wijs ben ik zeer geinteresseerd ;-)
Daarnaast ben ik ook wel geinteresseerd in je werkzaamheden. Zou je jezelf definieren als test analist / test coordinator / test manager / test consultant?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq