Ik had deze TV al bij een Expert filiaal besteld en vrijdag in de winkel opgehaald.Davitos schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:14:
[...]
Hij is nu bij een paar webwinkels uit voorraad leverbaar .
Ik heb inmiddels de Sony KDL-40EX720 en ben erg tevreden. Zeker met de HD-kwaliteit i.c.m. CI+.
Nu vroeg ik mij af:
Als ik een USB-schijf aan de TV hang, dan kan het apparaat opnemen als ik: niet thuis ben of dezelfde zender kijk als wat opgenomen wordt.
Tot zover prima, maar ik ben benieuwd hoe de kwaliteit van het opgenomen programma is.
Is dit gewoon de uitzendkwaliteit? Dus HD? Of wordt het slechter? En hoeveel zou een uurtje opnemen in beslag nemen? Wil dit graag weten voor ik een externe schijf van 320GB/500GB ga halen.
Ik heb nu nog een HDD-recorder (via scart) en die zou eventueel vervangen kunnen worden. Voordeel van laatst genoemde is dat ik dan wél iets anders kan opnemen dan wat ik kijk (zij het via coax/analoog).
Nu vroeg ik mij af:
Als ik een USB-schijf aan de TV hang, dan kan het apparaat opnemen als ik: niet thuis ben of dezelfde zender kijk als wat opgenomen wordt.
Tot zover prima, maar ik ben benieuwd hoe de kwaliteit van het opgenomen programma is.
Is dit gewoon de uitzendkwaliteit? Dus HD? Of wordt het slechter? En hoeveel zou een uurtje opnemen in beslag nemen? Wil dit graag weten voor ik een externe schijf van 320GB/500GB ga halen.
Ik heb nu nog een HDD-recorder (via scart) en die zou eventueel vervangen kunnen worden. Voordeel van laatst genoemde is dat ik dan wél iets anders kan opnemen dan wat ik kijk (zij het via coax/analoog).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hier nog een vraag over de USB-opname functie.
Ik ben geïnteresseerd in de 37EX720 (icm met Ziggo CI+). De USB-recording optie zou mij eventueel de aanschaf van een HDD-recorder kunnen besparen. In dit topic kom ik nogal wat tegenstrijdige informatie tegen over het opnemen. Zijn er mensen met een EX720 TV (en recente firmware) die kunnen uitleggen hoe de opname functie werkt?
- Kun je (met Ziggo) gewoon alle zenders opnemen?
- Kun je iets opnemen terwijl de TV uitstaat?
- Kun je inderdaad op de TV een andere kanaal (desnoods analoog) kijken terwijl je iets opneemt? (Zoals hier vermeld: http://gathering.tweakers...message/36381639#36381639) Hoe werkt zoiets, gaat er zowel een digitaal als analoog signaal in de TV ?
Is er verder nog een voordeel aan het gebruik van een USB stick ipv externe harde schijf?
Ik ben geïnteresseerd in de 37EX720 (icm met Ziggo CI+). De USB-recording optie zou mij eventueel de aanschaf van een HDD-recorder kunnen besparen. In dit topic kom ik nogal wat tegenstrijdige informatie tegen over het opnemen. Zijn er mensen met een EX720 TV (en recente firmware) die kunnen uitleggen hoe de opname functie werkt?
- Kun je (met Ziggo) gewoon alle zenders opnemen?
- Kun je inderdaad op de TV een andere kanaal (desnoods analoog) kijken terwijl je iets opneemt? (Zoals hier vermeld: http://gathering.tweakers...message/36381639#36381639) Hoe werkt zoiets, gaat er zowel een digitaal als analoog signaal in de TV ?
Is er verder nog een voordeel aan het gebruik van een USB stick ipv externe harde schijf?
- Kun je (met Ziggo) gewoon alle zenders opnemen?Homer.J schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:36:
Ik heb geen problemen ondervonden. Elke zender lijkt gewoon op te nemen.
Juist als de tv uit staat kun je opnemen. Getest heb ik door op te nemen als de tv uit staat, dan gaan er lampjes onderin branden. Ook heb ik getest wat er gebeurd als je opneemt en je zet de tv uit. De opname gaat door.
Bij mij werkt dit niet, aangezien ik geen analoog signaal kan vinden via mijn tv. Ik heb een CI+ module en kijk dus alleen digitaal.
- Is er verder nog een voordeel aan het gebruik van een USB stick ipv externe harde schijf?
Ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit dik in orde is. Voor 2 minuten opnemen was ik 0,2 GB kwijt, omgerekend dus 0,1GB per minuut. Een half uurtje opnemen zou dus 3GB zijn en een film kan ruim 9GB zijn.
Op dit moment heb ik een externe DVD/HDD-recorder staan. Ik twijfel of ik deze weg doe. Alhoewel de kwaliteit van dit apparaat analoog is (en dus niet om aan te zien), kan ik wel opnemen en iets anders kijken. Ik vrees dat ik dat toch wel een groot minpunt vind. Verder vind ik het top en ben ik wel van plan om een HDD te gaan kopen!
[ Voor 32% gewijzigd door THE_BASE op 30-08-2011 19:47 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De EX521 werkt volgens mij gewoon met UPC en Ziggo. Hier werkt hij met Caiway in ieder geval perfect, en er is zelfs een configuratie optie voor Ziggo / UPC voor de CI+ module. Lijkt mij dus geen probleem.
Ook kan je gewoon HD kijken, beeldkwaliteit is perfect, ik heb iig niets te klagen. Ook het opnemen doet hij gewoon in 1080p (of i), en hij neemt inderdaad vrij weinig ruimte in beslag. Ik heb er een 2,5" HD'tje aan hangen, werkt prima. Enige nadeel is dat hij soms een deel van een programma niet opneemt als de planning veranderd en de guide niet.
Ook kan je gewoon HD kijken, beeldkwaliteit is perfect, ik heb iig niets te klagen. Ook het opnemen doet hij gewoon in 1080p (of i), en hij neemt inderdaad vrij weinig ruimte in beslag. Ik heb er een 2,5" HD'tje aan hangen, werkt prima. Enige nadeel is dat hij soms een deel van een programma niet opneemt als de planning veranderd en de guide niet.
Verwijderd
Heb sinds kort een Sony KDL-37EX720. Heb alleen een raar probleem. In standby-mode komt er een harde, hoge pieptoon uit de tv. Dit is storend, zeker als hij op een slaapkamer staat. In de winkel had een andere 37ex720 het probleem ook, de 32ex720 had het ook, de 40ex720 had het niet. Op kieskeurig zijn er ook mensen die dit probleem hebben (zie vragen/antwoorden bij de 32ex720). Het lijkt me niet normaal. Hebben meer mensen dit?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 18:47 ]
Ik heb sinds zondag de 40EX720. Geen last van. Ik zou er toch maar mee terug gaan dan?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:38:
Heb sinds kort een Sony KDL-37EX720. Heb alleen een raar probleem. In standby-mode komt er een harde, hoge pieptoon uit de tv. Dit is storend, zeker als hij op een slaapkamer staat. In de winkel had een andere 37ex720 het probleem ook, de 32ex720 had het ook, de 40ex720 had het niet. Op kieskeurig zijn er ook mensen die dit probleem hebben (zie vragen/antwoorden bij de 32ex720). Het lijkt me niet normaal. Hebben meer mensen dit?
Een vraag: Ik heb nu in huis hangen: 24EX320 en 40EX720.
Echter, als ik kijk naar mijn 24" is deze veel scherper dan die van de 40". Mijn inziens zou dat niet mogen. Zou het kunnen zijn dat de instellingen niet goed staan of komt het doordat 40" toch wat groot en dus uitgerekt is?
Echter, als ik kijk naar mijn 24" is deze veel scherper dan die van de 40". Mijn inziens zou dat niet mogen. Zou het kunnen zijn dat de instellingen niet goed staan of komt het doordat 40" toch wat groot en dus uitgerekt is?
Heb hetzelfde hangen (maar dan 26EX320) en dat beeld is met TV inderdaad scherper bij TV kijken. Komt volgens mij inderdaad omdat het bij 40'' uitgerekt is terwijl de bron SD is (576i geloof ik ofzo met digi tv?). Dus op de fullHD 40'' wordt het meer 'uitgerekt'. Als je op beide TV's fullHD materiaal afspeelt zie je volgens mij geen of in ieder geval een stuk minder verschil in scherpte (gebuik de 26'' echer alleen voor TV kijken dus niet getest). Zou mooi zijn als UPC (na Ziggo) ook standaard HD gaat uitzenden!THE_BASE schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:39:
Een vraag: Ik heb nu in huis hangen: 24EX320 en 40EX720.
[ Voor 5% gewijzigd door jap85 op 01-09-2011 10:11 ]
--
[ Voor 100% gewijzigd door TDB op 04-09-2011 17:19 ]
PSN: TDBtje
Vanaf vandaag beiden in Full HD 1080p via Ziggo. Ik merk wel duidelijk verschil tussen die twee als ik allebei naar RTL 4 kijk.jap85 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:09:
[...]
Heb hetzelfde hangen (maar dan 26EX320) en dat beeld is met TV inderdaad scherper bij TV kijken. Komt volgens mij inderdaad omdat het bij 40'' uitgerekt is terwijl de bron SD is (576i geloof ik ofzo met digi tv?). Dus op de fullHD 40'' wordt het meer 'uitgerekt'. Als je op beide TV's fullHD materiaal afspeelt zie je volgens mij geen of in ieder geval een stuk minder verschil in scherpte (gebuik de 26'' echer alleen voor TV kijken dus niet getest). Zou mooi zijn als UPC (na Ziggo) ook standaard HD gaat uitzenden!
Blu-Ray is wel onwijs scherp op de 40". Wellicht toch omdat een uitzending geupscaled wordt door RTL.
Dat zal inderdaad wel, sowieso is HD via de kabel natuurlijk geen geen fullHD maar 1080i en ligt het er ook aan hoe het opgenomen is.THE_BASE schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:37:
[...]
Vanaf vandaag beiden in Full HD 1080p via Ziggo. Ik merk wel duidelijk verschil tussen die twee als ik allebei naar RTL 4 kijk.
Blu-Ray is wel onwijs scherp op de 40". Wellicht toch omdat een uitzending geupscaled wordt door RTL.
Bij een Bluray zou er eigenlijk weinig verschil moeten zijn, al blijft het zo dat het er altijd wat scherper uit blijft zien op een kleiner scherm. Tenzij je weer zo ver weg gaat zitten van je grotere scherm dat je in verhouding een even groot beeld voor je ogen hebt als met je kleine scherm natuurlijk.
Nou, wanneer ik op Menu klik, dan wordt het beeld dus iets kleiner linksboven en dan is het ultrascherp. Ik denk dat ik gewoon zeur en moet wachten tot zenders echt volledig HD gaan. Het is in elk geval al scherper dan met 576i, zoals gisteren nog was. Logo's en teksten zijn haarscherp.jap85 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:13:
[...]
Dat zal inderdaad wel, sowieso is HD via de kabel natuurlijk geen geen fullHD maar 1080i en ligt het er ook aan hoe het opgenomen is.
Bij een Bluray zou er eigenlijk weinig verschil moeten zijn, al blijft het zo dat het er altijd wat scherper uit blijft zien op een kleiner scherm. Tenzij je weer zo ver weg gaat zitten van je grotere scherm dat je in verhouding een even groot beeld voor je ogen hebt als met je kleine scherm natuurlijk.
Inmiddels wat met de instellingen gespeeld en o.a. verlichting wat hoger gezet en de eco-modus uitgezet. Het beeld is nu helderder en scherper.
iemand die de nx720 al heeft en ervaringen tot nu toe?
ben aan het sparen voor de 46"
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Zit ook over de 46" na te denken. Nog niet veel over te vinden idd.. hx in 46" is waarschijnlijk wat te prijzigTiduz schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:32:
sinds kort een cisco wifi modem (ziggo), mijn ps3 kreeg ik meteen online maar bij mijn sony tv + dongle loop ik steeds tegen problemen aan. Het netwerk kan worden gevonden, krijgt ook contact maar het scherm op mijn tv laat dan zien dat er niet kan worden geconnect met internet.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Die 46nx720 zou ook wel eens mijn volgende televisie kunnen zijn. Enkel raar dat het toestel niet in de pricewatch vermeld staat. Is het toestel misschien nog niet beschikbaar? Ben ook op zoek naar een adviesprijs voor het toestel.Tiduz schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:32:
twitter: @NiVanc
Aangezien de TV (37EX720) inmiddels is aangeschaft, zal ik mijn eigen vraag over de HDD opname functie even beantwoorden.Homer.J schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:36:
De TV is voorzien van de laatste firmware (PKG3.407EUA) en wordt gebruikt met een CI+ module, op het netwerk van Ziggo.
Na het koppelen van een 320 GB externe HDD kan ik alle kanalen prima opnemen, zelfs de kanalen die tijdelijk gratis zijn (bij een nieuw TV abonnement) als Film1 etc. De kwaliteit van de opname is uitstekend. Ook het opnemen als de TV uit is werkt prima. Hierbij moet ik wel zeggen dat de TV altijd stand-by lijkt te staan, ook als je de uit-knop aan de zijkant van het scherm gebruikt.
Helaas kan ik niet tegelijk een analoog kanaal kijken, als een digitaal kanaal opnemen. Als er niet opgenomen wordt, kan ik wel kiezen tussen het analoge signaal of het digitale signaal. Maar zodra je aan het opnemen bent, kun je niks anders kijken, zelfs geen analoog signaal. Dit vind ik erg jammer.
Dat lukt hier helaas ook niet. Gelukkig heb ik nog een tweede Sony in de slaapkamer, dus dat is ook altijd nog een optie.Homer.J schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:57:
[...]
Helaas kan ik niet tegelijk een analoog kanaal kijken, als een digitaal kanaal opnemen. Als er niet opgenomen wordt, kan ik wel kiezen tussen het analoge signaal of het digitale signaal. Maar zodra je aan het opnemen bent, kun je niks anders kijken, zelfs geen analoog signaal. Dit vind ik erg jammer.
Bestaat de mogelijkheid op te nemen op een 40EX720 en af te spelen op een 24EX320 of is het gecodeerd?
Hallo
Ik zit er over na te denken om een 40ex720 aan te schaffen.
Ik wil via ziggo icm een CI+ module TV gaan kijken, en dan mijn geluid doorsturen naar mijn reciever met een optische verbinding. Nu zie ik wel dat er een optical out opzit. Maar laat zich dit ook normaal instellen?
Wat ik bedoel, hoe makkelijk is het aanlsuiten het doorsturen en al dan niet de opical out gebruiken.
Ikzelf prefereer natuurlijk goed geluid via mijn reciever. Maar wanneer mijn vriendin kijkt maakt het haar niet uit hoe ze luisterd. Dus dat het niet lastig wordt van de ene keer staat hij op digitaal uit de andere keer via de eigen speakers...
Zijn er mensen met ervaring hierover? Of mensen die dit voor mij willen testen?
Ik wil via ziggo icm een CI+ module TV gaan kijken, en dan mijn geluid doorsturen naar mijn reciever met een optische verbinding. Nu zie ik wel dat er een optical out opzit. Maar laat zich dit ook normaal instellen?
Wat ik bedoel, hoe makkelijk is het aanlsuiten het doorsturen en al dan niet de opical out gebruiken.
Ikzelf prefereer natuurlijk goed geluid via mijn reciever. Maar wanneer mijn vriendin kijkt maakt het haar niet uit hoe ze luisterd. Dus dat het niet lastig wordt van de ene keer staat hij op digitaal uit de andere keer via de eigen speakers...
Ik heb de 40EX720 aangesloten via optical op mn receiver maar dit is wel een Sony receiver met Theatre sync die ook met HDMI van de receiver naar de TV aangesloten zit.ErikKam schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:02:
Hallo
Als ik de TV aanzet gaat de receiver automatisch aan en vice versa. Het geluid van de receiver kan ik gewoon via de TV remote bedienen en er komt geen geluid meer uit de TV, de TV ziet de receiver dus en integreert er zeg maar mee, maar volgens mij wordt dit via de HDMI sync gestuurd.
Ik vind het echt perfect werken, niets apart aan hoeven zetten en gewoon 1 remote gebruiken. Maar hangt er dus vanaf wat voor receiver je hebt.
(heb zelf de HT FS3, aanrader http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-fs3)
Nou ik heb opzich nog een perfecte reciever. Alleen het is een "oudje" 4 jaar ofo.
Een HK en er zit nog geen HDMI op. Dus ik moet het via de Optical doen.
Wat eigenlijk dus het enige is waar ik benieuwd naar ben, stuurt de TV "continue" de audio door via de optical out?
zal fijn zijn als iemand zijn TV mijn een optisch kabeltje wil verbinden op de reciever om te kijken wat er gebeurd...
Denk dat ik het heb gevonden "onder" instellingen -> Geluid -> Speakers kiezen tussen [TV-speaker] of [Audio-systeem] wanneer audio systeem wordt gekozen worden als ik het goed begrijp de TV speakers uit gezet en het uitgevoerd via de Optische kabel
Digital audio out kan je instellen op Auto (voor dolby) of PCM, nouja mijn reciever kan wel dolby aan.
Denk wel dat het goed moet gaan maar zekerheid zal ik op prijs stellen
Een HK en er zit nog geen HDMI op. Dus ik moet het via de Optical doen.
Wat eigenlijk dus het enige is waar ik benieuwd naar ben, stuurt de TV "continue" de audio door via de optical out?
zal fijn zijn als iemand zijn TV mijn een optisch kabeltje wil verbinden op de reciever om te kijken wat er gebeurd...
Denk dat ik het heb gevonden "onder" instellingen -> Geluid -> Speakers kiezen tussen [TV-speaker] of [Audio-systeem] wanneer audio systeem wordt gekozen worden als ik het goed begrijp de TV speakers uit gezet en het uitgevoerd via de Optische kabel
Digital audio out kan je instellen op Auto (voor dolby) of PCM, nouja mijn reciever kan wel dolby aan.
Denk wel dat het goed moet gaan maar zekerheid zal ik op prijs stellen
[ Voor 79% gewijzigd door ErikKam op 06-09-2011 20:30 ]
Ik heb hier even naar gekeken bij mijn 37EX720. Ik kan wel een soort pieptoon horen, maar alleen als ik achter de TV kijk, en mijn oor praktisch tegen de TV aan houdt. Op meer dan 20 cm afstand kan ik niks horen. Wat ik dan wel weer opvallend vind, is dat deze pieptoon niet verdwijnt als ik de TV uitschakel (met de knop aan de zijkant).Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:38:
Heb sinds kort een Sony KDL-37EX720. Heb alleen een raar probleem. In standby-mode komt er een harde, hoge pieptoon uit de tv. (...) Hebben meer mensen dit?
Als ik de TV uitzet met de afstandsbediening gaat hij op standby (rode LED brandt). Met de knop aan de rechter zijkant kun je de TV dan nog verder uitzetten. De rode LED gaat dan uit. Maar de pieptoon is er nog, dus kennelijk staat er nog steeds spanning op de TV. Het lijkt er dus op alsof de TV dan nog steeds op een soort stanby stand staat. Ik vind het een naar idee dat ik de TV niet volledig uit kan zetten, anders dan de stekker eruit te trekken. Is dit normaal bij moderne TV's?
Nog info erover gevonden?Uniciteit schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:14:
Zo allerlei uitleg over verschillen toegevoegd. Motionflow heb ik er nog niet bijgezet omdat deze vorig jaar maar XR400 (400 Hz Pro) gingen en dit jaar tot XR800. Ik wil dus nog even kijken of Sony daarover nog extra informatie heeft.
Ik zou graag willen weten wat het doet, want als ik de specs bekijk van KDL-40EX720 dan staat er:
Motionflow XR 200
Beelden per seconde (Hz) 100
Hoeveel hertz heeft hij dan, 100 of 200?
Ik heb sony er over gebeld en zegt dat het scherm zelf 100 hertz is en er een processor achter zit die er 200 hertz van maakt.
weet niet of dat wel mogelijk is maar ik vind het een beetje raar.
RuudBoi
[zeikmodus]Het is Herz ipv Hertz[/zeikmodus]SpardaSpeed schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:25:
[...]
Nog info erover gevonden?
Ik zou graag willen weten wat het doet, want als ik de specs bekijk van KDL-40EX720 dan staat er:
Motionflow XR 200
Ik heb sony er over gebeld en zegt dat het scherm zelf 100 hertz is en er een processor achter zit die er 200 hertz van maakt.
Je ziet tegenwoordig steeds meer dat fabrikanten met deze waarde "sjoemelen". Samsung noemt het CMR (Clear Motion Rate) en Sony noemt het Motion Flow XR.
De EX720 heeft schijnbaar een 100 Herz paneel maar Motion Flow XR waarde is 200 (door processor bijvoorbeeld).
De Samsung D8000 heeft een CMR van 800 terwijl er een 200 Herz paneel in zit. Maar door zaken als processor en zelfs "micro dimming" maakt Samsung er 800 van.
In de begin periode van LCD's deed men hetzelfde met de contrast waardes (nu nog steeds trouwens).
Wat Sony zegt klopt. De TV is 100Hz. En die wordt geupscaled naar 200Hz.SpardaSpeed schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:25:
[...]
Nog info erover gevonden?
Motionflow XR 200
Kan iemand mij dan uitleggen wat dat van nut heeft?
Als je "output" maar 100Hz is kan je wel 200Hz aanbieden maar dan zie je de helft niet?
Of ben ik nou gek (A)
Als je "output" maar 100Hz is kan je wel 200Hz aanbieden maar dan zie je de helft niet?
Of ben ik nou gek (A)
Ik geloof dat het toch echt hertz is, ipv herz.WouterHelm schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:44:
[...]
[zeikmodus]Het is Herz ipv Hertz[/zeikmodus]
Je ziet tegenwoordig steeds meer dat fabrikanten met deze waarde "sjoemelen". Samsung noemt het CMR (Clear Motion Rate) en Sony noemt het Motion Flow XR.
De EX720 heeft schijnbaar een 100 Herz paneel maar Motion Flow XR waarde is 200 (door processor bijvoorbeeld).
De Samsung D8000 heeft een CMR van 800 terwijl er een 200 Herz paneel in zit. Maar door zaken als processor en zelfs "micro dimming" maakt Samsung er 800 van.
In de begin periode van LCD's deed men hetzelfde met de contrast waardes (nu nog steeds trouwens).
Check anders Wikipedia: Hertz
Nieuwe uitvoering Sony kdl55hx929 ?
Binnenkort is de hx929 verkrijgbaar naast de hx920 (nu actueel).
De hx929 zou 960 Hz Motionflow hebben en hx920 800 Hz Motionflow.
De 960 komt van 4x240 Hz en de 800 van 4 x 200 Hz.
Zie ondere andere op de platte tv website.
Kan iemand zeggen of dit een upgrade van het "huidige" model hx920 is?
Of rekenen ze er maar wat op los, aangezien de hx929 ook al sinds mei dit jaar verkrijgbaar was als US-model.
Of rekenen ze er maar wat op los, aangezien de hx929 ook al sinds mei dit jaar verkrijgbaar was als US-model.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
HX929 is de Amerikaanse variant. Het is 960 Hz in de VS, maar dat heeft meer met het elektriciteitsnet te maken. Daar waar de elektriciteit daar op 60 Hz, draait, is het hier 50 Hz (daarom hebben wij dus 50, 100, 200 Hz). Zij hebben daar dus 60, 120, 240, 480 Hz TV's etc.Shocked schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:11:
Nieuwe uitvoering Sony kdl55hx929 ?
De HX929 is dus de Amerikaanse variant, en heeft zelfs minder functionaliteit dan de Europese HX92(0). Als je die HX929 hier dus aansluit, zou-ie best wel eens kapot kunnen gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 09-09-2011 13:21 ]
Dank!. Dacht ik ook al, maar het vreemde was dat ze de 929-variant brengen als iets "nieuws". Laten we het maar houden op een wat al te enthousiaste medewerker..Uniciteit schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
[...]
De HX929 is dus de Amerikaanse variant, en heeft zelfs minder functionaliteit dan de Europese HX92(0). Als je die HX929 hier dus aansluit, zou-ie best wel eens kapot kunnen gaan
Ik ga gewoon de 920 halen..
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Hoi allemaal,
Ik heb een 40EX720. Prachtige TV, maar ik heb een vraagje over het geluid.
Als ik een blu-ray kijk op mijn PS3... geluid en beeld via HDMI naar de TV gaan en het geluid vervolgens via de optische kabel naar mijn home-cinema gaat, heb ik slechts Dolby Pro Logic en geen echt DS/DTS.
Klopt dat, of doe ik iets verkeerd?
Bedankt alvast!
Als ik een blu-ray kijk op mijn PS3... geluid en beeld via HDMI naar de TV gaan en het geluid vervolgens via de optische kabel naar mijn home-cinema gaat, heb ik slechts Dolby Pro Logic en geen echt DS/DTS.
Bedankt alvast!
PSN: ButsMG
In de handleiding staat ook alleen tweekanaals lineaire PCM En Dolby Digital genoemd. Dus lijkt me normaal dat er geen DTS wordt doorgestuurd. Hiervoor moet je de aparaten zelf verbinding met je Home-cinema.Masegate schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:41:
Hoi allemaal,
Bedankt alvast!
Even uw mening gevraagd...
Door verbouwing van de woonkamer komt de tv op een andere plek te staan.
De kijkafstand blijkt nu op 5 meter uit te komen
Na heel wat gepuzzel blijkt dat de indeling toch niet aan te passen is. De afstand blijft circa 5 meter.
Ik heb nu een 46" hx920 en die mag ik nog ruilen voor een 55" hx920. MAar dan is er geen (makkelijke) weg meer terug mocht ik de 55" toch te groot vinden.
Wie heeft er een 55" en kan daar wat ziinigs over zeggen mbt tot afstand.
- is het beeld nog "op te nemen" : voor een film ok, maar normaal tv kijken moet ook leuk blijven..
- blijft de kwaliteit goed met upc / ziggo digitaal tv?
De kijkafstand blijkt nu op 5 meter uit te komen
Na heel wat gepuzzel blijkt dat de indeling toch niet aan te passen is. De afstand blijft circa 5 meter.
Ik heb nu een 46" hx920 en die mag ik nog ruilen voor een 55" hx920. MAar dan is er geen (makkelijke) weg meer terug mocht ik de 55" toch te groot vinden.
- is het beeld nog "op te nemen" : voor een film ok, maar normaal tv kijken moet ook leuk blijven..
Ben je recent nog eens naar de bioscoop gegaanShocked schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:50:
Even uw mening gevraagd...
De kijkafstand blijkt nu op 5 meter uit te komen![]()
Ik zit op 3 tot 3,5 meter afstand van een 46 inch, maar ik ga nu overstappen naar een 55 inch, puur omdat mijn budget en TV meubel dat slechts toelaat, anders was er een 60 inch in gekomen!
btw, het overstappen is wel nog wat afhankelijk van de ontvangst van de 55NX720...wacht er nu al zo lang op...
Die zijn toch al te krijgen?StraightOn.NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:25:
[...]
btw, het overstappen is wel nog wat afhankelijk van de ontvangst van de 55NX720...wacht er nu al zo lang op...
Ik meen dat ik die al live ben tegengekomen bij mijn speurtocht naar een hx-versie. Schijnt wb zwartwaarden en kleur ook erg goed te zijn.
Budget zit bij mij wel nu op de max bij een 55''. Vandaar dat de keuze nu wel ok moet zijn.
Ik ga vanavond even proefzitten op 3 meter van de 46" (kijken hoe dat is...) en zal 1 dezer dagen na ontvangst/ruiling van de 55" mijn ervaring even laten weten "hoe een 55" op 5 meter overkomt in vergelijking met een 46" op 5 meter" .
Verwijderd
Waar heb je hem besteld? Zou nu toch wel leverbaar moeten zijn...StraightOn.NL schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:25:
[...]
Ben je recent nog eens naar de bioscoop gegaan? Ik probeer niet belachelijk te maken maar een TV kan nooit groot genoeg zijn imo zolang het je effectief blikveld zo'n 145 graden schat ik, maar niet overschrijdt, dus bij een kijkafstand van 5 meter is 72 inch nog geen probleem volgens mij.
Ik zit op 3 tot 3,5 meter afstand van een 46 inch, maar ik ga nu overstappen naar een 55 inch, puur omdat mijn budget en TV meubel dat slechts toelaat, anders was er een 60 inch in gekomen!
Verwijderd
De adviesprijs is 1600 euroNiVanc schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:53:
[...]
Die 46nx720 zou ook wel eens mijn volgende televisie kunnen zijn. Enkel raar dat het toestel niet in de pricewatch vermeld staat. Is het toestel misschien nog niet beschikbaar? Ben ook op zoek naar een adviesprijs voor het toestel.
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/966725/#prijzen
1 Ik heb Film1 en dergelijke opgenomen, geen probleem. Laatst probeerde ik echter wat van SBS6 op te nemen (weet even niet meer wat, was iets voor m'n vrouw), maar daarbij stond dat het om een gecodeerde uitzending ging, die opname werd derhalve onderbroken.Homer.J schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:36:
1 Kun je (met Ziggo) gewoon alle zenders opnemen?
2 Kun je iets opnemen terwijl de TV uitstaat?
3 Kun je inderdaad op de TV een andere kanaal (desnoods analoog) kijken terwijl je iets opneemt? (Zoals hier vermeld: http://gathering.tweakers...message/36381639#36381639) Hoe werkt zoiets, gaat er zowel een digitaal als analoog signaal in de TV ?
2 Ja. Je programmeert 't in via je Timer-functie en zet de tv op standby. Maar goed, als 't een gecodeerd programma blijkt te zijn, dan is je opname dus mislukt.
3 Dat was mijn post en dat kón. Na één van de zes software-updates (overigens werkt de CI+ authenticatie nog steeds irritant, dat terzijde) die ik heb gehad, is 't echter eruit. En dat is jammer. Maar het is een functie die ik niet altijd gebruik.
Je laatste vraag: een USB-stick is sneller, maar let er wel op dat je minimaal 32GB moet hebben en die jongens zijn niet goedkoop. Alhoewel, ik zie dat je al een stick hebt vanaf zo'n 27 euro. Ga liever voor 64GB, dan kun je ook echt wat opnemen. 32 GB is met 2 middellange films in HD-formaat al aardig gevuld.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ik had hem nog niet besteld, wil de TV eerst in het echt zien voordat ik hem echt koop!Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:40:
[...]
De adviesprijs is 1600 euro
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/966725/#prijzen
Maar hij is op het moment nog niet in de wilde verkoop gespot. De 46 inch wel, zoals hierboven aangegeven, maar ook pas sinds begin IFA vorige week. Daar werd wel gezegd dat de 55 en 60 inch rond oktober in verkrijgbaar moeten zijn. Misschien dat hij in pre-order wel al ergens te krijgen is inderdaad.
Ik moet binnenkort maar eens gaan rondshoppen. Ik vind een 60 inch ook wel leuk, maar ik vind de prijzen nog wel erg hoog! Vergeet niet dat de 55NX700 / 710 LX800 e.d. nu in de uitverkoop voor €1100-1300 te krijgen zijn terwijl de adviesprijs van de NX720 op €2400 zit, het is dat de 2010 modellen wat features missen die ik wel wil, voor de beeldkwaliteit zal het geen bal uitmaken en dan vind ik een verschil van €1000+ wel enorm.
Dus even afwachten maar...
Waarom sluit je de ps3 niet direct aan op je homecinema, de ps3 heeft toch ook een optisch out?Masegate schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:41:
Hoi allemaal,
Bedankt alvast!
bij mij tenminste wel.
RuudBoi
Klopt, ik heb alleen 3 apparaten waar ik het beste uit wil halen.SpardaSpeed schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:18:
[...]
Waarom sluit je de ps3 niet direct aan op je homecinema, de ps3 heeft toch ook een optisch out?
bij mij tenminste wel.
Ik dacht dus slim te zijn door ze via HDMI aan mijn TV te hangen en dat geluid vervolgens optisch naar mijn home cinema te sturen die maar één optische ingang heeft.
Dit gaat dus niet werken en ik heb nu een optische schakelaar besteld, waar 3 optische kabels op kunnen worden aangesloten. Ik moet dan een draaiknopje omzetten als ik een bepaalde bron wil horen. Standaard komt die op de tv-aansluiting te staan. Als ik ga gamen op de PS3, schakel ik naar PS3 en als ik mijn mediabox wil gebruiken draai ik hem naar die optische kabel.
Jammer dat het niet makkelijker kan, maar helaas pindakaas.
Bedankt voor jullie reacties.
(btw: nog steeds zeeeer tevreden over het beeld!)
ja dat is dus wat ik me ook afvraag, je hebt een scherm van 100hz en softwarematig wordt er 200hz van gemaakt via dat MotionFlow XR. 100hz is toch gewoon 100hz of er nou een processor achter die er 800 van maakt of 200, als het scherm maar 100 is dan hou je toch altijd 100 over?ErikKam schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:07:
Kan iemand mij dan uitleggen wat dat van nut heeft?
Of ben ik nou gek (A)
RuudBoi
Wat voor oplossing is er voor de 40EX720 grote bestanden te bekijken. Via USB toch maar 4gig? Lijkt me toch dat je de tv kan aansluiten op je computer ? (staat bij de plek van de tv in de buurt)
Dank voor je reactie. Wat ontzettend raar dat dit (digitaal opnemen, analoog kijken) dus vroeger wel werkte, maar na de firmware update niet meer. Ik dacht dat het een fysieke beperking zou zijn. Ik vraag mij af of Sony dit bewust heeft uitgeschakeld.Frizzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:14:
[...]
Dat was mijn post en dat kón. Na één van de zes software-updates (overigens werkt de CI+ authenticatie nog steeds irritant, dat terzijde) die ik heb gehad, is 't echter eruit. En dat is jammer. Maar het is een functie die ik niet altijd gebruik.
Ik ben zojuist bij de BCC geweest, was toch in de buurt. Kijken of toevallig iets in de aanbieding was zonder dat ik het wist.
Viel mij op dat er geen 40ex720 meer staat, ik dus vragen aan een medewerker. Die zei dat het model "eruit" gaat nu vaag ik me af wat er voor in de plaats komt. Iemand hier enig idee?
Viel mij op dat er geen 40ex720 meer staat, ik dus vragen aan een medewerker. Die zei dat het model "eruit" gaat nu vaag ik me af wat er voor in de plaats komt. Iemand hier enig idee?
Nonsense volgens mij, hoogstens dat ze met een 40EX721 komen oid, waar alleen de firmware anders van zal zijn. Ze zijn gewoon heel erg slecht leverbaar en de marges te laag op het moment voor de BCC's van deze wereld als je het mij vraagt.ErikKam schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:31:
Ik ben zojuist bij de BCC geweest, was toch in de buurt. Kijken of toevallig iets in de aanbieding was zonder dat ik het wist.
De meeste 2011 modellen beginnen nu pas op de markt te komen (vanuit Japan dan, LG e.d. zijn al veel langer en beter verkrijgbaar).
Er komt idd een refresh model, namelijk de ex721, die wifi ingebouwd heeft. De ex720 gaat eruit voor de fysieke winkelketens <insider info>StraightOn.NL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:03:
[...]
Nonsense volgens mij, hoogstens dat ze met een 40EX721 komen oid, waar alleen de firmware anders van zal zijn. Ze zijn gewoon heel erg slecht leverbaar en de marges te laag op het moment voor de BCC's van deze wereld als je het mij vraagt.
De meeste 2011 modellen beginnen nu pas op de markt te komen (vanuit Japan dan, LG e.d. zijn al veel langer en beter verkrijgbaar).
De ex720 heeft juist heel goed gelopen in de fysieke winkelketens, met dikke marges erop. Het was juist na heel lange tijd weer een sony tv onder de duizend euro met hoge marges, hoger dan bv. de samsung UE40d6xxx serie.... De ex721 komt er zodat de ex72x serie weer beter kan concurreren tegen de samsungs, die soms wifi ingebouwd hebben, en om weer een verschil te maken met de ex720 die afgeschoten wordt in webshops.
[ Voor 24% gewijzigd door Trishul op 14-09-2011 14:15 ]
Gadver... nou krijg ik het niet voor elkaar om de TV op internet aangesloten te krijgen.
Nog iemand die daar moeilijk mee heeft gedaan en uiteindelijk een oplossing heeft gevonden?
Model is dus de 40EX720.
Dank alvast!
Edit: En waar vind ik firmware updates?
Nog iemand die daar moeilijk mee heeft gedaan en uiteindelijk een oplossing heeft gevonden?
Model is dus de 40EX720.
Dank alvast!
[ Voor 9% gewijzigd door ButsMG op 14-09-2011 19:53 ]
Kijk dat is nou leuke info inderdaad, maar dat is ook wat ik bedoelde de EX720 wordt nu (volgens mij dan) zo goedkoop aangeboden online dat de fysieke winkels er geen brood meer aan kunnen verdienen.Trishul schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:10:
[...]
Er komt idd een refresh model, namelijk de ex721, die wifi ingebouwd heeft. De ex720 gaat eruit voor de fysieke winkelketens <insider info>
De ex720 heeft juist heel goed gelopen in de fysieke winkelketens, met dikke marges erop. Het was juist na heel lange tijd weer een sony tv onder de duizend euro met hoge marges, hoger dan bv. de samsung UE40d6xxx serie.... De ex721 komt er zodat de ex72x serie weer beter kan concurreren tegen de samsungs, die soms wifi ingebouwd hebben, en om weer een verschil te maken met de ex720 die afgeschoten wordt in webshops.
Zelfde is ook gebeurd met de EX700 modellen als ik mij niet vergis, maar ook dat kan gebeuren
Ah, vandaar dat de 40EX720 bij de MediaMarkt opgestapeld lag. Tot aan het plafond! Bij wijze van spreken dan..
ja maar daar kost hij nog wel 879€ in ieder geval wel in Hengelo.JoostdeSuproost schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:56:
Ah, vandaar dat de 40EX720 bij de MediaMarkt opgestapeld lag. Tot aan het plafond! Bij wijze van spreken dan..
Stiekem wil ik graag de 46" Maar die is 400€ duurder!
Wat krijg je precies voor foutmelding? Wel aangelogd op het netwerk, maar geen connectie tot het internet?Masegate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:09:
Gadver... nou krijg ik het niet voor elkaar om de TV op internet aangesloten te krijgen.
Model is dus de 40EX720.
Dank alvast!
Yep, de eerste test slaagt, de 2e en de 3e niet.TDB schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:24:
[...]
Wat krijg je precies voor foutmelding? Wel aangelogd op het netwerk, maar geen connectie tot het internet?
Had ik ook last van. Oplossing is door handmatig eea in te stellen, zie http://forums.techguy.org...nnect-sony-bravia-tv.htmlMasegate schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:50:
[...]
Yep, de eerste test slaagt, de 2e en de 3e niet.
Succes.
Inderdaad, als ik kijk op de site van de BCC staat daar nu de 40ex721 genoemd. Dat zal dus wel de opvolger worden.
Er stond gisteren wel een mooi 46" bij de BCC misschiend at die voor een geschikt prijsje weg kan. Maar zoals eerder genoemd ik vind de 46" in verglijk met de 40 absurd duur.
Weet iemand hoe je de branduren kan bekijken van een sony? Voor als ik een showroom model koop. wil natuurlijk niet dat ie al heel wat uurtjes heeft.
Er stond gisteren wel een mooi 46" bij de BCC misschiend at die voor een geschikt prijsje weg kan. Maar zoals eerder genoemd ik vind de 46" in verglijk met de 40 absurd duur.
Weet iemand hoe je de branduren kan bekijken van een sony? Voor als ik een showroom model koop. wil natuurlijk niet dat ie al heel wat uurtjes heeft.
Ik moet zeggen dat ik het geluid een beetje vind tegenvallen. Ben aan het denken om de geluidsbar aan te schaffen maar zie dat deze zeer beperkt beschikbaar is. Iemand ervaring met de geluidsbar?
Ik heb het nog niet uitgetest bij de nieuwe generatie sony's, maar bij de oudere kon je het als volgt doen:ErikKam schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:47:
Inderdaad, als ik kijk op de site van de BCC staat daar nu de 40ex721 genoemd. Dat zal dus wel de opvolger worden.
<tv uit>
druk in volgorde:
-display
-5
-volume+
-powerknop
druk return 3x
druk '2' 9x
LampTM zou in beeld moeten verschijnen...
Ik twijfel wel of het voor de led's ook zal werken...
Heb ik ook allemaal geprobeerd. Helaas zonder succes.TDB schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:15:
[...]
Had ik ook last van. Oplossing is door handmatig eea in te stellen, zie http://forums.techguy.org...nnect-sony-bravia-tv.html
Succes.
Je moet niet alle instellingen zoals die op de site staan vermeld, letterlijk overnemen maar deze aanpassen naar jouw instellingen range. Kijken op de (wifi)modem van ziggo (?), wat is primaire/secundaire dns, etc, etc. Mocht je er dan nog niet uitkomen: stuur even een dm.Masegate schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:33:
[...]
Heb ik ook allemaal geprobeerd. Helaas zonder succes.
Ik zag dat sinds van de week de 55EX720 in prijs begint te dalen...
4Launch heeft hem voor 1457 euro..
Iemand enig idee of dit binnen nu en 2 maanden og verder omlaag gaat of gaat het model er misschien ook uit?
Iemand enig idee of dit binnen nu en 2 maanden og verder omlaag gaat of gaat het model er misschien ook uit?
Ik denk dat elke 720 versie eruit gaat. Dat voor allen de 721 in de plaats komt welke ingebouwde wifi heeft en voor de rest het zelfde blijftGeeMoney schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:45:
Ik zag dat sinds van de week de 55EX720 in prijs begint te dalen...
Ik las ergens dat een service menu moet oproepen. Ik weet niet of dit klopt en of er ook de branduren in staan.
TV op standby zetten en i+, 5, volume omhoog, aan/uit-knop
Wil iemand dit uitproberen? alvast bedankt
[ Voor 52% gewijzigd door ErikKam op 15-09-2011 14:48 ]
Geen idee hoe ik een DM stuur. Heb je in ieder geval maar als buddy toegevoegd.TDB schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:38:
[...]
Je moet niet alle instellingen zoals die op de site staan vermeld, letterlijk overnemen maar deze aanpassen naar jouw instellingen range. Kijken op de (wifi)modem van ziggo (?), wat is primaire/secundaire dns, etc, etc. Mocht je er dan nog niet uitkomen: stuur even een dm.
TV standby:ErikKam schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:45:
[...]
Ik denk dat elke 720 versie eruit gaat. Dat voor allen de 721 in de plaats komt welke ingebouwde wifi heeft en voor de rest het zelfde blijft
Ik las ergens dat een service menu moet oproepen. Ik weet niet of dit klopt en of er ook de branduren in staan.
TV op standby zetten en i+, 5, volume omhoog, aan/uit-knop
Wil iemand dit uitproberen? alvast bedankt
i+
5
volume +
Power
En je hebt ook:
TV standby:
i+
5
volume -
Power
Hallo allemaal,
net de trotste eigenaar geworden van een 55hx920.
Ik zit alleen al met één probleem. Ik wil de tv ophangen. Nu is de stroomstekker hier natuurlijk te kort voor en ik heb een andere lange stekker. Nu zie ik dat de stroomstekker van de hx920 in een verborgen 'plaatje/klepje' zit en ik deze er niet zo uit kan trekken. Ik heb nu het schroefje van het plaatje/klepje eruit gedraaid, maar ik krijg het klepje er maar niet af. Ik kan wel kracht gaan zetten, maar ik denk dat hij dan breekt.
Zou iemand met dit model (of een vergelijkbaar model met hetzelfde euvel) mij kunnen uitleggen hoe ik nu de stroomstekker kan vervangen?
Heb al gezocht op internet en in de handleiding staat het ook niet.
Ik zit alleen al met één probleem. Ik wil de tv ophangen. Nu is de stroomstekker hier natuurlijk te kort voor en ik heb een andere lange stekker. Nu zie ik dat de stroomstekker van de hx920 in een verborgen 'plaatje/klepje' zit en ik deze er niet zo uit kan trekken. Ik heb nu het schroefje van het plaatje/klepje eruit gedraaid, maar ik krijg het klepje er maar niet af. Ik kan wel kracht gaan zetten, maar ik denk dat hij dan breekt.
Zou iemand met dit model (of een vergelijkbaar model met hetzelfde euvel) mij kunnen uitleggen hoe ik nu de stroomstekker kan vervangen?
Kan je niet een verlengsnoer gebruiken? Beetje zonde om je garantie te riskeren.red1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:02:
Hallo allemaal,
Dat zal dan denk ik wel moeten. Vind het wel heel raar, dit is mijn eerste tv waarbij je de stroomkabel niet kan vervangen, en heb er al best wat gehad.Uniciteit schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:08:
[...]
Kan je niet een verlengsnoer gebruiken? Beetje zonde om je garantie te riskeren.
Same met andere Sony-modellen. In de slaapkamer heb ik de 24EX320. Zelfde verhaal. Heb een smal verlengsnoer gekocht, waar die stekker in gaat en direct verloopt zeg maar. Dus niet zo'n verdeelding er aan, maar echt 1-op-1. Dat scheelt ruimte en past zo tegen de plint!red1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:53:
[...]
Dat zal dan denk ik wel moeten. Vind het wel heel raar, dit is mijn eerste tv waarbij je de stroomkabel niet kan vervangen, en heb er al best wat gehad.
ik heb een ex521 en ondervind de volgende problemen bij het opname functie:
1. Als ik handmatig iets opneem, stopt ie soms automatisch uit zichzelf omdat het (volgens guide) een andere programma begint, heeft iemand soort gelijke probleem?
2. Ik heb ooit een programma geprogrammeerd maar was de probleem met externe HD niet opgenomen, nu staat het al weken in lijst met opgenomen programma's en kan hem niet verwijderen, iemand een idee hoe dat moet?
1. Als ik handmatig iets opneem, stopt ie soms automatisch uit zichzelf omdat het (volgens guide) een andere programma begint, heeft iemand soort gelijke probleem?
2. Ik heb ooit een programma geprogrammeerd maar was de probleem met externe HD niet opgenomen, nu staat het al weken in lijst met opgenomen programma's en kan hem niet verwijderen, iemand een idee hoe dat moet?
Hi,
Ik ga binnekort een Sony TV bestellen. Mijn vereisten zijn:
Monolithic design en FULL HD.
Ik twijfel tussen KDL-46NX720 en KDL-46HX720.
Is de lichte meerprijs van de KDL-46HX720 de moeite om te overwegen tegenover de KDL-46NX720?
Uit de begintopic leidt ik af dat de KDL-46HX720 geen monolithic design heeft. Klopt dit?
Iemand ervaringen met één van beide toestellen?
Alvast bedankt!
Ik ga binnekort een Sony TV bestellen. Mijn vereisten zijn:
Monolithic design en FULL HD.
Ik twijfel tussen KDL-46NX720 en KDL-46HX720.
Is de lichte meerprijs van de KDL-46HX720 de moeite om te overwegen tegenover de KDL-46NX720?
Uit de begintopic leidt ik af dat de KDL-46HX720 geen monolithic design heeft. Klopt dit?
Iemand ervaringen met één van beide toestellen?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door _Nick_ op 19-09-2011 13:49 ]
Even een aanvulling op een eerdere vraag over de KDL-37EX521, Sony geeft een ander antwoord dan Ziggo:
Naar aanleiding van uw email adviseren wij u het volgende,
DeKDL-37EX521 is ook gecertificeerd voor Ziggo, zie onderstaande link.
http://www.sony.nl/hub/1237480220087
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum.
Onze medewerkers zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 020-6581888.
Bezoek ook eens ons vraag- en antwoordforum.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik vind het allemaal heel lastig. Ik ben van plan een Sony Bravia 46" te kopen. Dat staat vast. Ik zat te denken aan een HX800, model uit 2010 dus, die nu voor ongeveer 1200 bij de Media Markt wordt aangeboden. Maar nu zag ik ook dat de EX720 voor ongeveer 1200 wordt aangeboden. Ik vind het heel moeilijk om deze twee tv's te vergelijken. Wat ik het belangrijkst vindt is de beeldkwaliteit. 3D hoef ik niet. WiFi maakt me ook niet veel uit.
Alvast bedankt voor de hulp.
http://steamcommunity.com/id/nijn
Weet iemand of het mogelijk is om de naam van een opgenomen fragment op een externe HDD via sony TV, te veranderen? uit mijn ervaring zie ik vaak dat guide de verkeerde naam geef omdat het achterloopt. En het zou fijn als je dat zou kunnen veranderen... wie weet hoe het moet?
Volgens mij kan dit niet. Je zou het kunnen proberen via de titellijst --> bestandsopties (Options, dan bestandsopties), maar volgens mij kun je alleen kiezen uit iets van afspelen, verwijderen en informatie. Je hebt de goede naam erbij staan als je via de EPG de opname instelt. Misschien is dat een idee?Zhadum schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:26:
Weet iemand of het mogelijk is om de naam van een opgenomen fragment op een externe HDD via sony TV, te veranderen? uit mijn ervaring zie ik vaak dat guide de verkeerde naam geef omdat het achterloopt. En het zou fijn als je dat zou kunnen veranderen... wie weet hoe het moet?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Even een vraagje. Stel: je TV heeft last van ghosting.
Zie je dit dan bij alle snelle beelden?
Ik kan namelijk een actie Blu-ray kijken en nergens last van hebben, maar als ik voetbal kijk zie ik vaak af en toe onderstaand effect. Eigenlijk alleen bij close-ups van rennende spelers.

Het lijkt wel minder extreem te zijn als in het plaatje te zien is. En nogmaals... alleen maar bij close-ups van rennende spelers. Tenminste, dat zijn de enige keren dat ik het tot nu toe heb gezien.
Edit: Waar ik dus naar toe wil: Is dit al reden om mijn televisie om te laten ruilen of niet?
Zie je dit dan bij alle snelle beelden?
Ik kan namelijk een actie Blu-ray kijken en nergens last van hebben, maar als ik voetbal kijk zie ik vaak af en toe onderstaand effect. Eigenlijk alleen bij close-ups van rennende spelers.

Het lijkt wel minder extreem te zijn als in het plaatje te zien is. En nogmaals... alleen maar bij close-ups van rennende spelers. Tenminste, dat zijn de enige keren dat ik het tot nu toe heb gezien.
Edit: Waar ik dus naar toe wil: Is dit al reden om mijn televisie om te laten ruilen of niet?
[ Voor 10% gewijzigd door ButsMG op 21-09-2011 16:52 ]
Ik ervaar een beetje hetzelfde bij mijn LG 46LD551, maar het is niet zozeer het bovenstaande plaatje maar meer een wazige rand om de speler heen. Ik heb dit geïdentificeerd als het on-vermogen van de MotionFlow processor (of hoe dat ding ook heet dat van 29,97 / 50Hz beelden meer dan 100 Hz beelden maakt die tussen beelden goed te berekenen. Het verschil met de achtergrond, die vaak ook scherp in beeld is is te groot en snel wijzigend voor de processor om dit bij te benen.Daardoor krijg ik volgens mij een vage rand om mensen heen, alleen als je close ups hebt.
Maar als ik de TV dus in Gaming of Sportstand zet waarbij die tussenbeelden met minimale kwaliteit berekend worden is het stuken minder.\
Geen idee of dit klopt eigenlijk
maar als dat zo is heeft het geen zin om je TV om te ruilen want dan ligt het niet aan het panel maar aan de processor en die is in de hele serie TV's natuurlijk hetzelfde.
Maar als ik de TV dus in Gaming of Sportstand zet waarbij die tussenbeelden met minimale kwaliteit berekend worden is het stuken minder.\
Geen idee of dit klopt eigenlijk
[ Voor 20% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-09-2011 17:34 ]
Wat is de huidige stand van zaken rondom Sony Internet TV?
Mijn ouders hebben op een gegeven moment een nieuwe TV nodig, en vooral mijn ma kijkt nu op de computer regelmatig Uitzending Gemist. Op de website van Sony staat:
En werkt de integratie van Skype en YouTube goed?
Mijn ouders hebben op een gegeven moment een nieuwe TV nodig, en vooral mijn ma kijkt nu op de computer regelmatig Uitzending Gemist. Op de website van Sony staat:
Ik snap dat dit niet de publieke netten omhelst, maar werkt dit goed, en waar komt deze content precies vandaan? Uit een eigen online opslag van Sony?Bekijk de programma’s terug die u gemist heeft van NOS, SBS6, NET5 en Veronica.
Dat is nou het probleem, EPG loopt dus soms achter. Ik mis dus de begin en daarom doe ik het handmatig maar dat heeft ie de verkeerde titel.Frizzz schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:30:
[...]
Volgens mij kan dit niet. Je zou het kunnen proberen via de titellijst --> bestandsopties (Options, dan bestandsopties), maar volgens mij kun je alleen kiezen uit iets van afspelen, verwijderen en informatie. Je hebt de goede naam erbij staan als je via de EPG de opname instelt. Misschien is dat een idee?
Ik heb gisteren internet TV eindelijk aan de praat gekregen.Booster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:14:
Wat is de huidige stand van zaken rondom Sony Internet TV?
[...]
Ik snap dat dit niet de publieke netten omhelst, maar werkt dit goed, en waar komt deze content precies vandaan? Uit een eigen online opslag van Sony?
Van de NOS kun je de journaals bekijken. Van Net5, Veronica en SBS6 kun je een aantal programma's terugkijken. Vooral Nederlandse programma's zoals Hart van Nederland, Grenzeloos Verliefd, Wie is de Mol etc.
Ik vind het best karig allemaal als ik eerlijk moet zijn. Navigatie is ook niet optimaal.
Youtube valt me ook tegen, want de zoekopties zijn best slecht uitgewerkt. Als ik een video zie, wil ik op de uploader kunnen klikken om alle video's van die user te kunnen zien. Dat kan dus niet op de TV.
De widgets (Twitter/Facebook) leken mij erg tof, maar de uitwerking is behoorlijk slecht. Jammer, jammer.
Het ziet er weer uit alsof ze het er alleen maar in hebben gestopt om er mee te kunnen adverteren.
Edit: Skype niet gebruikt, daar heb je een speciale camera voor nodig, die ik niet ga kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door ButsMG op 22-09-2011 08:53 ]
Kan iemand mij nog van advies voorzien? De verkopers bij de grotere mediawinkels komen allemaal met het praatje dat 3D echt een must is en andere kletskoek.Faberge schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:23:
Ik vind het allemaal heel lastig. Ik ben van plan een Sony Bravia 46" te kopen. Dat staat vast. Ik zat te denken aan een HX800, model uit 2010 dus, die nu voor ongeveer 1200 bij de Media Markt wordt aangeboden. Maar nu zag ik ook dat de EX720 voor ongeveer 1200 wordt aangeboden. Ik vind het heel moeilijk om deze twee tv's te vergelijken. Wat ik het belangrijkst vindt is de beeldkwaliteit. 3D hoef ik niet. WiFi maakt me ook niet veel uit.
3D is géén must. De content is nogal karig (hoewel, in november Uncharted 3 op de PS3 ondersteund 3D en de trailer is prachtig in 3D; WipeOut ziet er goed uit, maar Killzone 3 daarentegen is niet echt goed in 3D) en goede 3D-films zijn op één hand te tellen (Avatar is aardig (maar erg prijzig, want niet regulier als 3D Bluray uitgebracht), net als Drive Angry, ook aardige scenes) en je bent er nog niet met een TV, want in veel gevallen moet je er de brillen nog bijkopen. Als je met 4 man een film wil kijken, toch al gauw weer een kostenpost van 250 euro. Daarnaast moet je de brillen ook nog geregeld opladen (6 - 8 uur heb ik er uit eentje weten te persen). Máár: Het voegt weldegelijk wat toe. Je raakt meer betrokken bij de actie (voor zover die te koop is dus). Kan ook niet wachten om voetbal in een goede 3D-uitzending te zien. Waarschijnlijk proefuitzendingen van het EK 2012 via een Ziggo-kanaal, heb ik gehoord. Maar dat zien we dan wel weer.Faberge schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:11:
[...]
Kan iemand mij nog van advies voorzien? De verkopers bij de grotere mediawinkels komen allemaal met het praatje dat 3D echt een must is en andere kletskoek.
Ben zelf in 't bezit van de EX720 en moet zeggen dat ik geen klachten heb over de beeldkwaliteit. Zwart is niet echt zwart, maar ik kom van een HD-Ready LCD-tv van Philips uit 2005 (te vroeg gekocht.. en veel te duur), dus al wel een hele verbetering. Ik ben ook niet echt een videofiel. Audio is niet echt denderend. Ben daarom wel blij dat ik er maar meteen een home cinema set bij heb gekocht. Die staat eigenlijk altijd aan.
EDIT: V.w.b. 3D-functionaliteit: Die is bij de EX720 al wel wat beter dan bij de HX800, wat ik uit andere meningen op kan maken. De engine is een stuk verbeterd. Maar nogmaals, 3D is nu nog voor de leuk. Een feature, geen must. Om in MoSCoW-termen te spreken is het meer een 'Would'
[ Voor 7% gewijzigd door Frituurman op 23-09-2011 08:49 ]
Ik kan het niet ergens terugvinden, ook niet op de Sony site, maar weet iemand of je met de NX720 programma's kunt pauzeren als je er een HD aanhangt? Ik zie dat je wel programma's kunt opnemen als je er een HD aanhangt, maar vind niks terug over pauzeren á la interactieve tv.
Op de site van Sony staat wel dit:
"USB HDD-opname
JA (firmware-upgrade vereist)"
Die Firmware versie is al beschikbaar neem ik aan?
"USB HDD-opname
Een collega van mij heeft de 40hx800.Faberge schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:11:
[...]
Kan iemand mij nog van advies voorzien? De verkopers bij de grotere mediawinkels komen allemaal met het praatje dat 3D echt een must is en andere kletskoek.
Deze heeft 200Hz, goed ontspiegeld scherm en zeer natuurlijke kleuren.
Vergeleken met een matte Philips, is de hx800 stukken beter.
En daarmee bedoel ik beweginsscherpte, vloeiende beelden en sprankelender.
Het 3D-gebeuren staat eigenlijk nog in de kinderschoenen. De Hx800 kan ook 3D, maar heeft wat ghosting.
Ikzelf kijk wellicht 1 x 3 maanden een 3D-achtig iets en daarvoor zou ik nooit een TV voor kopen.
Hier in bezit :
philips 9705 (full led)
panasonic plasma
sony 46hx920 (full led)
Als ik zou moeten kiezen (en ik ben echt een pixelzeikerd wat beeld betreft) en ik zou de hx800 in dat rijtje moeten beoordelen dan :
1. sony hx920
2. sony hx800
3. philips 9705
4. panasonic plasma
De hx800 kent eigenlijk weinig problemen (clouding, flashlights) tov de modernere ex720.
Ik kan je alleen maar melden dat de hx800 echt een heel goed toestel is en die ik zou verkiezen boven een ex720. En daarbij, mocht het niet bevallen, dan kan je 'm binnen 2 weken ruilen bij de MM-markt...
Wij zijn van plan om een Sony Bravia 46HX920 te kopen. Heb deze vandaag in de winkel bewonderd. Alleen hadden ze niet echt een filmpje waar ik zei van "wow". Dat is bij Samsung wel anders.
We kiezen of voor deze Sony of voor de Samsung UE46D8000. Wat zeggen jullie?
Heeft iemand enig idee waar ik de Sony het goedkoopst kan krijgen? We willen hem kopen met uitgestelde betaling.
We kiezen of voor deze Sony of voor de Samsung UE46D8000. Wat zeggen jullie?
Heeft iemand enig idee waar ik de Sony het goedkoopst kan krijgen? We willen hem kopen met uitgestelde betaling.
Bedankt voor je reactieMasegate schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:53:
Ik heb gisteren internet TV eindelijk aan de praat gekregen.
[...]
Edit: Skype niet gebruikt, daar heb je een speciale camera voor nodig, die ik niet ga kopen.
Nee, iets als Timeshift zit er niet in. Je kunt wel de opname aanzetten, bij de tv weglopen en vervolgens de opname verder kijken (terwijl de tv aan het opnemen is). Een soort van verkapte vorm van Timeshiften. Maar niet zoals bij Interactieve TV.Len Canoot schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:47:
Ik kan het niet ergens terugvinden, ook niet op de Sony site, maar weet iemand of je met de NX720 programma's kunt pauzeren als je er een HD aanhangt? Ik zie dat je wel programma's kunt opnemen als je er een HD aanhangt, maar vind niks terug over pauzeren á la interactieve tv.
"USB HDD-opname
Helemaal jammer is dat je bijvoorbeeld je EyeToy er niet voor kunt gebruiken. Leek mij wel een uitkomst. Maar nee, het moet natuurlijk een speciale variant zijn. Net als met die wifi-usbstick. Pfff..Booster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:30:
[...]
Bedankt voor je reactieJammer dat het inhoudelijk zo weinig voorstelt nog. Dat van die camera is ook goed dat je het zegt.
[ Voor 22% gewijzigd door Frituurman op 23-09-2011 08:46 ]
Verwijderd
Hallo!
Ik ben van plan een TV te kopen uit de NX720 serie. Ik vind de 40inch in principe voldoende, maar ik lees dat deze TV als enige in de serie voorzien is van Edge LED, terwijl de andere TV's Dynamc Edge LED hebben. Ik twijffel nu of ik niet toch voor een maatje groter moet gaan. Stroomverbruik e.d. geeft voor mij niet door doorslag, maar weet iemand in hoeverre ik dit in de beeldkwaliteit ga merken?
Ik ben van plan een TV te kopen uit de NX720 serie. Ik vind de 40inch in principe voldoende, maar ik lees dat deze TV als enige in de serie voorzien is van Edge LED, terwijl de andere TV's Dynamc Edge LED hebben. Ik twijffel nu of ik niet toch voor een maatje groter moet gaan. Stroomverbruik e.d. geeft voor mij niet door doorslag, maar weet iemand in hoeverre ik dit in de beeldkwaliteit ga merken?
Bedankt! Dan is het voor mij duidelijk en ga ik deze week de HX800 kopenShocked schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:53:
[...]
Een collega van mij heeft de 40hx800.
Het 3D-gebeuren staat eigenlijk nog in de kinderschoenen. De Hx800 kan ook 3D, maar heeft wat ghosting.
Ikzelf kijk wellicht 1 x 3 maanden een 3D-achtig iets en daarvoor zou ik nooit een TV voor kopen.
Hier in bezit :
philips 9705 (full led)
panasonic plasma
sony 46hx920 (full led)
Als ik zou moeten kiezen (en ik ben echt een pixelzeikerd wat beeld betreft) en ik zou de hx800 in dat rijtje moeten beoordelen dan :
1. sony hx920
2. sony hx800
3. philips 9705
4. panasonic plasma
De hx800 kent eigenlijk weinig problemen (clouding, flashlights) tov de modernere ex720.
Ik kan je alleen maar melden dat de hx800 echt een heel goed toestel is en die ik zou verkiezen boven een ex720. En daarbij, mocht het niet bevallen, dan kan je 'm binnen 2 weken ruilen bij de MM-markt...
Afgelopen dinsdag de 46 inch kunnen ruilen voor de 55 inch ivm de toch wel grote zitafstand van 4,75 meter.
Tja, het is echt wel een erg groot scherm... moet er duidelijk aan wennen ....
Verschillen opgemerkt :
46 inch gebouwd in juni 2011
55 inch gebouwd in aug 2011
- crease strepen : vage lijnen links en rechts : op de 46 inch heel lichtjes niet storend links. Op de 55 inch geen strepen waarneembaar
- DSE : dirty screen effect. Duidelijk beter (lees : vrijwel niet zichtbaar) op de 55 inch tov van de 46 inch
- blooming : naar mijn idee minder storend op de 55 inch
- zwartwaarde : beter op de 55 inch
Het lijkt wel of het panel in de 55 inch beter is. Wellicht heb ik super geluk, dat kan ook natuurlijk.
Vooralsnog is er echt niks mis mee, en zijn de beelden erg goed.
Tja, het is echt wel een erg groot scherm... moet er duidelijk aan wennen ....
Verschillen opgemerkt :
46 inch gebouwd in juni 2011
55 inch gebouwd in aug 2011
- crease strepen : vage lijnen links en rechts : op de 46 inch heel lichtjes niet storend links. Op de 55 inch geen strepen waarneembaar
- DSE : dirty screen effect. Duidelijk beter (lees : vrijwel niet zichtbaar) op de 55 inch tov van de 46 inch
- blooming : naar mijn idee minder storend op de 55 inch
- zwartwaarde : beter op de 55 inch
Het lijkt wel of het panel in de 55 inch beter is. Wellicht heb ik super geluk, dat kan ook natuurlijk.
Vooralsnog is er echt niks mis mee, en zijn de beelden erg goed.
Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen. Waarschijnlijk een 40HX720.
Bij het vergelijken van de 40HX720 en de 40NX720 heb ik toch enkele vragen.
Ze hebben dezelfde adviesprijs en ook de prijzen in de winkels zijn bijna gelijk. Maar de HX heeft toch betere specificaties of zie ik dit verkeerd? Zo heeft de HX Dynamic Edge terwijl de NX dit niet heeft. De HX heeft 200Hz, Motionflow XR 400 en X-Reality PRO tegenover 100Hz, Motionflow XR 200 en X-Reality bij de NX. Het enige betere wat ik zie aan de NX is dat hij ingebouwde wifi heeft en 40W audio vermogen ipv 30W bij de HX. En hij heeft Gorilla-glas maar heeft dit invloed op de beeldkwaliteit?
Bij het vergelijken van de 40HX720 en de 40NX720 heb ik toch enkele vragen.
Ze hebben dezelfde adviesprijs en ook de prijzen in de winkels zijn bijna gelijk. Maar de HX heeft toch betere specificaties of zie ik dit verkeerd? Zo heeft de HX Dynamic Edge terwijl de NX dit niet heeft. De HX heeft 200Hz, Motionflow XR 400 en X-Reality PRO tegenover 100Hz, Motionflow XR 200 en X-Reality bij de NX. Het enige betere wat ik zie aan de NX is dat hij ingebouwde wifi heeft en 40W audio vermogen ipv 30W bij de HX. En hij heeft Gorilla-glas maar heeft dit invloed op de beeldkwaliteit?
Bij de website van Sony België en Nederland staat de 40HX720 voor €1300. Op de Duitse website staat de 40HX725 voor €1500.
Aangezien deze een hoger typenummer heeft en €200 duurder is dacht ik dat deze toch iets extra moet hebben. Nu heb ik alle specificaties op de Sony websites vergeleken maar het enige verschil wat ik zie is dat de Duitse 40HX725 geen aanwezigheidssensor heeft.
Weet iemand of dit klopt? Hoger typenummer, duurder maar minder opties?
Aangezien deze een hoger typenummer heeft en €200 duurder is dacht ik dat deze toch iets extra moet hebben. Nu heb ik alle specificaties op de Sony websites vergeleken maar het enige verschil wat ik zie is dat de Duitse 40HX725 geen aanwezigheidssensor heeft.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Heb zojuist een Sony EX521 gekocht. En bevalt tot nu toe prima.
Nu zou ik alleen graag .mkv bestanden erop willen afspelen.
Maar de tv kan alleen met de volgende formats overweg:
USB-weergave wordt ondersteund voor de volgende videobestandsindelingen:
- AVCHD (bestanden met de extensie ".mts" of ".m2ts")
- MP4 (AVC) (bestanden met de extensie ".mp4")
- MP4 (MPEG4) (bestanden met de extensie ".mp4")
- MPEG1 (bestanden met de extensie ".mpg")
- MPEG2 (bestanden met de extensie ".mpg")
- DivX (bestanden met de extensie ".divx" of ".avi")
Hoe kan ik .mkv omzetten naar een van deze formats zonder teveel kwaliteits verlies ?
Heb een programma nodig voor mac...
Hoe kan ik .mkv omzetten naar een van deze formats zonder teveel kwaliteits verlies ?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 13:48 ]
Verwijderd
Download PS3 Media Server (is gratis en werkt ook met Bravia) voor de Mac - je kan dan alle bestandsformaten afspelen (+ foto's, muziek etc) via DLNA.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:42:
Beste Tweakers,
Op http://www.spirton.com is er een verdere uitontwikkelde versie te downloaden.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:41:
[...]
Download PS3 Media Server (is gratis en werkt ook met Bravia) voor de Mac - je kan dan alle bestandsformaten afspelen (+ foto's, muziek etc) via DLNA.
suc6
Verwijderd
Oke dan heb ik dus een wifi connectie nodig begrijp ik, is een stream programma geen converter ?pa3eia schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:25:
[...]
Op http://www.spirton.com is er een verdere uitontwikkelde versie te downloaden.
suc6
Nou! Het is ze gelukt. Ik was van plan een 46HX800 te kopen, maar heb hier net iets te lang op gewacht. Dit omdat mijn huis nog niet af was en er nog veel geklust moest worden. Maar dat komt nu tot zijn einde en dit weekend besloot ik maar een tv te kopen.
Ze hadden alleen nog maar showroom modellen van de 46HX800, maar daar ga ik nooit aan beginnen. Dus kwam hij aanzetten met de 46HX720. Beetje over gediscusseerd over de specs en uiteindelijk besloten deze tv aan te schaffen. Wordt deze week bezorgd, kan niet wachten!
Ik heb wat zitten zoeken naar instellingen in dit topic, maar zie alleen maar vragen hierover. Iemand die hier wat tips over kan geven?
Ze hadden alleen nog maar showroom modellen van de 46HX800, maar daar ga ik nooit aan beginnen. Dus kwam hij aanzetten met de 46HX720. Beetje over gediscusseerd over de specs en uiteindelijk besloten deze tv aan te schaffen. Wordt deze week bezorgd, kan niet wachten!
Ik heb wat zitten zoeken naar instellingen in dit topic, maar zie alleen maar vragen hierover. Iemand die hier wat tips over kan geven?
Verwijderd
Je kunt ook mkv2vob gebruiken (http://www.mkv2vob.com). Mkv kan verschillende codecs bevatten, maar als het een avc codec is (meeste blu-rays) dan doet dit programma alleen een remux (andere indeling) en is er geen hercodering nodig en is snel klaar. Het nieuwe bestand kan zonder problemen rechtstreeks afgespeeld worden (via usb of harddisk) op je Bravia TV. Ik gebruik dit ook altijd voor mijn HX720Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:41:
[...]
Download PS3 Media Server (is gratis en werkt ook met Bravia) voor de Mac - je kan dan alle bestandsformaten afspelen (+ foto's, muziek etc) via DLNA.
Verwijderd
Het verschil is dat de HX725 ook een digitale sateliet ontvanger heeft (geen aparte sateliet ontvanger nodig) en de HX720 niet. Als je dus niet via de schotel kijkt heeft de HX725 geen voordelen aangezien alle andere specificaties hetzelfde zijn.Christiaan88 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:56:
Bij de website van Sony België en Nederland staat de 40HX720 voor €1300. Op de Duitse website staat de 40HX725 voor €1500.
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe TV, waarom is de HX800 zoveel beter dan de EX720, of wat is er mis met de laatste?Shocked schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:53:
[...]
Een collega van mij heeft de 40hx800.
Hier in bezit :
philips 9705 (full led)
panasonic plasma
sony 46hx920 (full led)
1. sony hx920
2. sony hx800
3. philips 9705
4. panasonic plasma
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.