"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
dus nog steeds maar 2 widgets?Frizzz schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:01:
Nou.. weer een firmware update. Iets met stabiliteit voor internetfunctionaliteit (pfff.. internetvideo, skype, twitter en facebook.. nog steeds niet meer widgets) én iets met een geluidsprobleem voor BBC HD kijkers.. Ik wil m'n CI+ probleem opgelost!!!!
PSN: TDBtje
Ja er zit wel wat verschil in, de sony is iets minder scherp denk ik, maar veel is het niet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:15:
[...]
Merk je veel verschil in de beeldscherpte en het detail tussen de Sony HX920 en de Samsung D8000?
Verwijderd
Als je de vergelijkingen hier ziet, dan zie je namelijk dat de D8000 en de C6700 veel minder scherp en gedetailleerd zijn dan de EX720. En de EX720 is dan nog niet eens een high end model.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Yup. Ik kom niet verder Facebook en Twitter, maar die hadden we al. En daar doe ik persoonlijk niets mee. Ik wil widgets! En geen CI+-gezeik meer! Elke keer maar weer authenticeren.. pff..
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Op kieskeurig staan de NX720 en HX720 al een tijdje vermeld (40 inch model), wel maar een handje vol aan winkels. Ze stonden vanaf het begin voor 1399,-, terwijl de HX720 betere specs heeft (zie mijn vorige post).Tiduz schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:58:
denk verkeerd begrepen, de NX720 heeft nog geen prijs in de pricewatch
Nu ik het nog een keertje check zie ik dat de NX720 voor 1299,- bij de Expert staat, de rest nog op 1399,-. Nog even afwachten wat de prijzen gaan doen. Echt goed leverbaar zijn ze volgens mij nog niet, nadat ze goed leverbaar zijn zullen de prijzen ook wel iets gaan zakken.
Had hiervoor de Samsung D7000, maar deze vertoonde veel clouding en bovenin en onderin het scherm een lichtere streep door de backlight bleeding. Dusdanig erg dat ik me er aan stoorde. De Samsung heb ik maar 1 dag gehad dus een fatsoenlijke vergelijking van de beeldkwaliteit kan ik niet echt maken.
Bij de Sony merk ik in het donker in de linker en rechter beneden hoek hele lichte bleeding, maar niet opvallend genoeg dat ik me er aan stoor. Ik ben ook nog wel benieuwd naar de settings van andere gebruikers. Indien gewenst kan ik de mijne hier nog wel neerzetten.
Ik heb zelf maar weinig problemen met mijn 40ex720 en ziggo + ci+ module. Zelf heb ik alleen het idee dat de tv iets sneller opstart dan de ci+ module. Wanneer ik de tv aan doe (vanuit standby) op een gecodeerde zender (alles behalve nederland 1) zegt hij dat er iets mis is met de smartcard, vervolgens wacht ik 3 seconden en ik heb gewoon beeld.Frizzz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:21:
[...]
Yup. Ik kom niet verder Facebook en Twitter, maar die hadden we al. En daar doe ik persoonlijk niets mee. Ik wil widgets! En geen CI+-gezeik meer! Elke keer maar weer authenticeren.. pff..
Heb je al een keer geprobeerd om de tv naar fabrieksinstellingen te resetten en de installatie opnieuw uit te voeren?
Ik heb de helpdesk van Sony er al bijgetrokken, zelfde adviezen. Maar iedere keer als ik van de TV-functie naar zeg PS3 of Home Cinema-set schakel of van digitaal naar analoog ga en vervolgens weer terug naar digitale TV ga, krijg ik het authenticatie-scherm. Als ik puur en alleen digitale TV kijk, heb ik ook nergens last van hoor.jaapsander schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:01:
[...]
Ik heb zelf maar weinig problemen met mijn 40ex720 en ziggo + ci+ module. Zelf heb ik alleen het idee dat de tv iets sneller opstart dan de ci+ module. Wanneer ik de tv aan doe (vanuit standby) op een gecodeerde zender (alles behalve nederland 1) zegt hij dat er iets mis is met de smartcard, vervolgens wacht ik 3 seconden en ik heb gewoon beeld.
Heb je al een keer geprobeerd om de tv naar fabrieksinstellingen te resetten en de installatie opnieuw uit te voeren?
Maar vaak ga ik even heen en weer van poosje PS3.. naar Home Cinema, even filmpje kijken.. en dan nog weer even het nieuws kijken op de digitale. En als je dan telkens moet wachten, is dat irritant. Zeker als je weet dat 't op andere merken TV's niet zo is. Op m'n Samsung op de slaapkamer is er niets aan de hand. CI+ erin en klaar. Eén keer instellen. Verder niets! Geen authenticatie (in beeld, althans).
Ik herken deze klachten niet, zelf switch ik ook vaak tussen digitale tv en HTPC, maar ik krijg nooit een authenticatie melding in beeld. Al geprobeerd met een andere Ci+ module? Anders kijken of je je tv om kan wisselen, dit is in ieder geval niet normaal.Frizzz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:11:
[...]
Ik heb de helpdesk van Sony er al bijgetrokken, zelfde adviezen. Maar iedere keer als ik van de TV-functie naar zeg PS3 of Home Cinema-set schakel of van digitaal naar analoog ga en vervolgens weer terug naar digitale TV ga, krijg ik het authenticatie-scherm. Als ik puur en alleen digitale TV kijk, heb ik ook nergens last van hoor.
Maar vaak ga ik even heen en weer van poosje PS3.. naar Home Cinema, even filmpje kijken.. en dan nog weer even het nieuws kijken op de digitale. En als je dan telkens moet wachten, is dat irritant. Zeker als je weet dat 't op andere merken TV's niet zo is. Op m'n Samsung op de slaapkamer is er niets aan de hand. CI+ erin en klaar. Eén keer instellen. Verder niets! Geen authenticatie (in beeld, althans).
Een enkele keer komt dan ook nog onderin het scherm zender gecodeerd is. Duurt plm. 5 seconden.
Krijg deze melding niet bij overschakelen naar HDD recorder of naar andere kanalen, alleen bij
aanzetten tv.
Maak gebruik van C+ kaart UPC.
Ik heb via de fora van Sony letterlijk tientallen reacties van mensen gehad die hetzelfde hadden. Inmiddels heb ik mijn 3de CI+-module, nieuwste firmware geïnstalleerd, etc. Maar het probleem blijft. TV omwisselen is een idee, maar ik wil eigenlijk niet weken zonder TV zitten.jaapsander schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:26:
[...]
Ik herken deze klachten niet, zelf switch ik ook vaak tussen digitale tv en HTPC, maar ik krijg nooit een authenticatie melding in beeld. Al geprobeerd met een andere Ci+ module? Anders kijken of je je tv om kan wisselen, dit is in ieder geval niet normaal.
Wat ik heb gehoord, is dat het een softwarematig probleem is en dat door Sony ondervangen kan én gaat worden. Dus daarom hoop ik elke keer angstvallig op een nieuwe firmware update. Helaas ben ik nog niet blij verrast.
Deze tv heb ik sinds een week of 2 ook in de slaapkamer hangen. Zeer tevreden. Met CI+ van Ziggo een haarscherp HD-beeld. Geweldig.XtratT schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Ik heb sinds dit weekend de 24EX320 (2011 model) in huis. En ik zie de meeste mensen al fronsen... 24"? Ja zo klein zijn ze er ook. Dit toestel is echter voor de keuken.
Dit toestel heeft ingebouwde Wifi. Verbinden met mijn netwerk ging verbluffend simpel. Uitzendig gemist en RTL gemist zijn toch net teveel. Dit zou wel erg mooi zijn. Het is wel mogelijk om eerder uitgezonden journaaluitzendingen te bekijken. Dit werkt erg goed. Voor een aantal (niet alle) zenders is het mogelijk bepaalde uitzendingen te zien. Het aanbod is echter erg beperkt.
Ik heb ook geprobeerd om films te benaderen op één van mijn PC's. Dit lukte niet direct. De PC's worden niet herkend. Blijkbaar is het nodig om de PC's als (DLNA?) server te configureren. Hier heb ik me nog niet in verdiept. Wanneer jullie hier nog tips voor hebben dan hou ik me aan bevolen.
Voor wat betreft de verdere kwaliteit van de 24EX320 ben ik best tevreden. Analoog beeld ben ik niet erg over te spreken. Digitaal via Ziggo CI+ is prima. Verder lijkt alles, met uitzondering van het Bravia menu, heel erg op mijn 40EX719 (2010 model). Minpunt is dat de coaxaansluiting haaks naar achteren staat. Met een haakse coaxconnector steekt e.e.a. dan toch mininmaal 3 cm uit. Op de Samsung LED TV van onze slaapkamer is dat beter opgelost. De LED modellen van Samsung zijn door een plaatsing van de coaxaansluiting veel vlakker tegen de muur te plaatsen.
Met die coax zat ik ook. In heb gewoon een gat in de muur moeten maken, maar hij hangt nu wel plat tegen de muur.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hier heb ik ook last van. Erg vervelend. Wanneer je met je afstandsbediening op OK klikt, gaat het sneller.jaapsander schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:01:
[...]
Ik heb zelf maar weinig problemen met mijn 40ex720 en ziggo + ci+ module. Zelf heb ik alleen het idee dat de tv iets sneller opstart dan de ci+ module. Wanneer ik de tv aan doe (vanuit standby) op een gecodeerde zender (alles behalve nederland 1) zegt hij dat er iets mis is met de smartcard, vervolgens wacht ik 3 seconden en ik heb gewoon beeld.
Sorry, even weg geweest!TDB schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:06:
[...]
Ben benieuwd naar je "geluid" ervaringen.
Nog een andere vraag: is het mogelijk om het beeldscherm uit te zetten en naar de radio te blijven luisteren met CI+ icm Ziggo?
Ervaringen zijn zeer voldoende. Het beeld is perfect, geluid voldoet prima, had beter gekund, maar op een schaal van 1 tot 10 een 6,5.
Je kunt voor de radiofunctie een achtergrond kiezen, ook gedimd staat er tussen. Maar het geluid is voor de radiofunctie niet geheel geweldig in dat opzicht.
Al met al krijgt deze tv een 7 van mij!
Namelijk de: SONY KDL40CX520.
Wat ontzettend veel tv voor weinig geld. Hiervoor had ik een Philips 82 cm lcd met ambilight uit 2009.
Maar als ik dat ga verglijken, dan vooral de zwartwaardes, dan heeft de Sony wel een grote voorsprong.
Wat mij ook opvalt is dat de TV zo snel opstart? Normaliter ben ik dat niet gewend van een Lcd.
In ieder geval ontzettend mooie TV, het enigste minpunt wat ik nu nog kan bedenken is dat hij geen apparte audio out heeft. De tv heeft wel een optical out, maar jammergenoeg heb ik geen optical in op mijn reciever zitten.
Hoe zit het precies met het internet TV? Ik heb nog geen lankabel tussen de tv en de router. Maar ik zag ook snel in het "home" menu een youtube functie voorbij komen. Nu was ik wel benieuwd of je ook van kwaliteit kan veranderen? Bijvoorbeeld van 320p naar 720p?
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Iemand dit dit voor elkaar heeft gekregen? Moet toch mogelijk zijn...
toets scene op de afstandsbediening.
73's
Verwijderd
Jawel, maar komt in September/Oktober. Vandaar dat tie nog niet online staatmark9534 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:07:
Is de KDL-60NX720 niet verkrijgbaar in Nederland? Kan dit model niet op de Sony site vinden.
En wat is de KDL-40HX820 die ik hier en daar genoemd zie? Wat is dat?
En hoe zit het nu met die Hz en Motion Flows? Is Motion Flow 200 Pro nu hetzelfde als Motion Flow XR 400? Dus is Motion Flow XR 200 nu 100Hz (1 geïnterpoleerd plaatje) en 4 blinks? Of is het 3 geïnterpoleerde plaatjes en 4 blinks? Volgens sommige sites zijn zowel de HX720 als de HX800 200Hz.
Verwijderd
Had ik dit geweten had ik zeker voor de HX820 gegaan, alhoewel ik lees dat die ook geen fameuze inkijkhoeken heeft. Enkel de HX920 lijkt het er goed vanaf te brengen...
Beetje spijtig want verder een prima toestel.
Verwijderd
Je haalt wat dingen door elkaar heen. De HX800 is een oud model, waar bijvoorbeeld de 3D emitter nog niet geintegreerd zit, dus vandaar de lagere (uitverkoop) prijs. De HX820, die er overigens niet in 40" is zoals jij aangeeft, maar alleen in 46" en 55", heeft monolithic design (en nog wat kleine extra's zoals wifi ingebouwd en Motionflow 400 ipv Motionflow 200), in tegenstelling tot de HX720, die een regulier design kent.gctwnl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:41:
KDL-40HX720 (2011) voor €1399 of KDL-40HX800 (2010) voor €899? Ik zag de KDL-40HX800 ook ergens voor €349 (maar dat zal wel een vergissing zijn). Wat te doen? Het prijsverschil is toch wel behoorlijk.
En wat is de KDL-40HX820 die ik hier en daar genoemd zie? Wat is dat?
En hoe zit het nu met die Hz en Motion Flows? Is Motion Flow 200 Pro nu hetzelfde als Motion Flow XR 400? Dus is Motion Flow XR 200 nu 100Hz (1 geïnterpoleerd plaatje) en 4 blinks? Of is het 3 geïnterpoleerde plaatjes en 4 blinks? Volgens sommige sites zijn zowel de HX720 als de HX800 200Hz.
Dan wat betreft de beeldverversing. Strikt genomen bestaat er alleen maar 50hz, 100hz en 200hz. Er bestaan geen 400hz of 800hz panelen (ook niet van andere fabrikanten) Zodra het meer wordt dan 200hz is het spelen met knipperende backlights en geinterpoleerde plaatjes. Vandaar dat het dan geen Motionflow 400hz heet, maar gewoon Motionflow 400. Het is 200hz beeldverversing (dus 200x per seconde) maar door er iedere keer een zwart beeldje tussendoor te doen, gebeurt er 400x per seconde iets. Vergelijk in de winkel en kijk wat je zelf het mooiste vind.
Plasma heeft échte 600 Hz.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:05:
[...]
Je haalt wat dingen door elkaar heen. De HX800 is een oud model, waar bijvoorbeeld de 3D emitter nog niet geintegreerd zit, dus vandaar de lagere (uitverkoop) prijs. De HX820, die er overigens niet in 40" is zoals jij aangeeft, maar alleen in 46" en 55", heeft monolithic design (en nog wat kleine extra's zoals wifi ingebouwd en Motionflow 400 ipv Motionflow 200), in tegenstelling tot de HX720, die een regulier design kent.
Dan wat betreft de beeldverversing. Strikt genomen bestaat er alleen maar 50hz, 100hz en 200hz. Er bestaan geen 400hz of 800hz panelen (ook niet van andere fabrikanten) Zodra het meer wordt dan 200hz is het spelen met knipperende backlights en geinterpoleerde plaatjes. Vandaar dat het dan geen Motionflow 400hz heet, maar gewoon Motionflow 400. Het is 200hz beeldverversing (dus 200x per seconde) maar door er iedere keer een zwart beeldje tussendoor te doen, gebeurt er 400x per seconde iets. Vergelijk in de winkel en kijk wat je zelf het mooiste vind.
Ik zou de Sony pakken, ik heb de D8000...gehad 2 weken...veel clouding en backlight bleeding..de 920 heeft nergens last van..zwart is echt pikzwart, scherp en gewoon een rustig en goed beeld.tw1light schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:38:
Kan de 46HX920 ook mkv's afspelen? Via DLNA of USB. Dan lijkt mij dit namelijk ook een geweldige tv. Zit nog te twijfelen tussen 46HX920 en D8000. Moelijk moeilijk...
MKV weet ik zo niet, maar wel M2TS, kan die via usb worden afgespeeld.
Op AVSForum staan ervaringen en o.a. of je mkv bestanden kan afspelen, maar voor het eerst in lange tijd hebben ze nu last van een downtime dus kan het niet controleren.
De beste TV qua beeldkwaliteit heb je wel met Sony.
Is in mn nieuwe woning waar ik nog geen internet/tv heb dus alleen tijdje aan het spelen geweest met de 40'' icm een PS3. Super beeld met een bluray op fullHD en de tv zelf ook erg mooi, mooie dunne randen en het toestel is natuurlijk zelf erg plat ziet er echt super uit. Erg prettig qua bediening ook, bestanden afspelen via de USB stick gaat prima en ook werkt te Bravia sync icm met mn geluidset en ps3 perfect, kan zelfs de ps3 met de tv remote bedienen, ideaal met films kijken!
Wel raar dat er nog een extra standbyknop op de achterkant van afstandsbediening zit die hetzelfde doet als die aan de voorkant? Tot nu to erg tevreden iig!
Mocht iemand trouwens nog tips hebben voor een goede (en niet overdreven dure) muurbeugel om de 40EX720 recht tegen de muur te bevestigen (dus zonder scharnieren etc) dan hoor ik het graag
[ Voor 11% gewijzigd door jap85 op 11-08-2011 10:31 ]
Als je goed op de forums gaat lezen, kom je erachter dat het een groot probleem is.tw1light schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:15:
De HX920 is ook een erg mooie tv. Alleen de mkv support is wel een must eigenlijk. Ik blijf die avsforums wel in de gaten houden. Denk je dat je net pech had met de samsung, of dat ze het allemaal hebben? De meeste sites zijn er namelijk nogal enthousiast over.
Als je dan daaronder kijkt is de voordeelbundel met de 40EX720 en een Blu-Ray(3D) speler BDP-S480 te koop voor 844,- euro...
Dan is de tv dus 35,- euro goedkoper en je krijgt de speler gratis erbij ter waarde van ca 130 euro...
een voordeel van ca 165 euro...
misschien interessant voor mensen die deze tv toch al wilde aanschaffen.
De TV zelf is bij platte TV discounter te koop voor 799 euro. Enkel die bundel is dus interessant, want dan krijg je er dus een mooie speler bij die Full HD 3D aan kan en SD kwaliteit kan omzetten naar bijna-HD kwaliteit.Mwomba schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:31:
Net een bericht geplaatst bij de aanbiedingen van lcd en plasma-tv's. ging over de Sony 40EX720, die te koop staat bij Bol.com voor 879,- euro. Het vreemde is dat onder de advertentie een goedkopere bundel staat.
Als je dan daaronder kijkt is de voordeelbundel met de 40EX720 en een Blu-Ray(3D) speler BDP-S480 te koop voor 844,- euro...
Dan is de tv dus 35,- euro goedkoper en je krijgt de speler gratis erbij ter waarde van ca 130 euro...
een voordeel van ca 165 euro...
misschien interessant voor mensen die deze tv toch al wilde aanschaffen.
*zucht* Koop zoiets toch altijd weer te vroeg. Maar goed, dat is altijd zoUniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:39:
[...]
De TV zelf is bij platte TV discounter te koop voor 799 euro. Enkel die bundel is dus interessant, want dan krijg je er dus een mooie speler bij die Full HD 3D aan kan en SD kwaliteit kan omzetten naar bijna-HD kwaliteit.
Heb 'm ca. 2 maanden geleden gekocht @ € 825 euro inclusief verzenden. Zonder bluray-speler. Maar gelukkig zat die al in de PS3..
Maar die Blu-ray speler kun je altijd wel verkopen, al helemaal als deze nieuw in de verpakking is en het een nieuw model betreft. Ik schat dat je daar dan nog wel 80-110 euro voor kan krijgen, en dit werkt dan weer door in de prijs van 844,- euro die dan weer minder wordt en voordeliger dan bij platte TV discounter... dus op zich een goede deal die bundel.Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:39:
[...]
De TV zelf is bij platte TV discounter te koop voor 799 euro. Enkel die bundel is dus interessant, want dan krijg je er dus een mooie speler bij die Full HD 3D aan kan en SD kwaliteit kan omzetten naar bijna-HD kwaliteit.
Verwijderd
Nu vroeg ik mij af of de stand ook geluid doorgeeft van bijv een bluray speler als de tv uit staat. Bijv om enkel naar een cd te luisteren. En gaat de speakerstand vanzelf aan vanuit standby als een bron begint met afspelen?
Verwijderd
Die extra HDMI poort is omdat je de speakerstand op de TV aansluit via HDMI. Dus je 'verliest' op de TV 1 HDMI poort, die je op de speakerstand terugkrijgt. Ik denk dat alleen een CD'tje afluisteren wel lukt, de TV ziet de speakerstand als audiosysteem. Maar je zou even in de handleiding moeten kijken voor 100% zekerheidVerwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:09:
Ik heb een vraagje over de monolithic speaker stand voor bijv de hx920. Ik zie dat die een extra hdmi ingang heeft om bijv een blu ray speler op aan te sluiten.
Nu vroeg ik mij af of de stand ook geluid doorgeeft van bijv een bluray speler als de tv uit staat. Bijv om enkel naar een cd te luisteren. En gaat de speakerstand vanzelf aan vanuit standby als een bron begint met afspelen?
Iemand enig idee en misschien adviezen over welke bril te nemen voor een 46hx820.
Dank
Verwijderd
Ik heb al de manuals doorgespit, maar het staat er niet niet duidelijk in. Misschien dat iemand hier zo'n speakerstand heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:50:
[...]
Die extra HDMI poort is omdat je de speakerstand op de TV aansluit via HDMI. Dus je 'verliest' op de TV 1 HDMI poort, die je op de speakerstand terugkrijgt. Ik denk dat alleen een CD'tje afluisteren wel lukt, de TV ziet de speakerstand als audiosysteem. Maar je zou even in de handleiding moeten kijken voor 100% zekerheid
Ik probeer bij een vriend van mij een laptop op een Sony BRAVIA KLV-W40A10E (2006/2007) aan te sluiten. Doel is om lekker filmpjes van de laptop op de TV te kunnen kijken.
Laptop heeft geen HDMI-uitgang dus connecter gekocht die VGA naar HDMI converteert. Duur dingetje!
Als we alles aansluiten krijgen we op de TV de melding: "niet-ondersteunde video-indeling".
We hebben al geprobeerd de resolutie van de PC naar beneden bij te stellen, maar ook bij 800*600 krijgen we geen beeld. Kan dit nog aan de frequentie liggen? De tv ondersteund 50hz en de laptop stuurt minimaal 60hz uit volgens mij. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Ja die heb ik...het is zo dat het geluid van je tv via de ARC HDMI naar de stand word getransporteerd. Je hoeft de ingang op de stand dus niet persé te gebruiken, doe ik ook niet. De BR speler en de UPC box zitten op de HDMI ingangen op de tv.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:17:
[...]
Ik heb al de manuals doorgespit, maar het staat er niet niet duidelijk in. Misschien dat iemand hier zo'n speakerstand heeft.
De ingang op de stand is er idd voor om de ARC ingang/uitgang te compenseren.
De stand gaat aan /uit samen met de tv, gaat via de HDMI poort. (stand heeft wel een apparte voeding) Als je een CD wil afspelen, gaat de tv ook aan, en de muziek speelt gewoon af.
Verwijderd
Dank. Jammer dat de tv ook aan gaat bij het afspelen van een cd, voor alleen muziek is dat niet nodig. Maarja, daar is die dus niet voor ontworpen.dynax schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:23:
[...]
Ja die heb ik...het is zo dat het geluid van je tv via de ARC HDMI naar de stand word getransporteerd. Je hoeft de ingang op de stand dus niet persé te gebruiken, doe ik ook niet. De BR speler en de UPC box zitten op de HDMI ingangen op de tv.
De ingang op de stand is er idd voor om de ARC ingang/uitgang te compenseren.
De stand gaat aan /uit samen met de tv, gaat via de HDMI poort. (stand heeft wel een apparte voeding) Als je een CD wil afspelen, gaat de tv ook aan, en de muziek speelt gewoon af.
Verwijderd
Gaare jullie reacties
Zelf heb ik ook lang zitten zoeken, en de BR250 zijn inderdaad nieuwe modellen. Deze zouden een aantal zaken die aan de 3D weergave mankeerden verhelpen.Cimbomlu schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:00:
Weet iemand wat het verschil is tussen de br100 en br250 bril? De br250 schijnt de nieuwere versie te zijn en oplaadbaar te zijn, maar op internet is deze goedkoper te vinden dan de "oudere" br100.
Iemand enig idee en misschien adviezen over welke bril te nemen voor een 46hx820.
Dank
Hier is een korte review van een gebruiker die beide modellen vergelijkt.
Hier een link van Sony bij welke tv's je deze nieuwe brillen kan gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Hrolfr op 14-08-2011 23:20 ]
Je bedoelt de aanbieding van de Media Markt die morgen in gaat, waarbij je een Sony 52LX900 voor €1299 kan krijgen? Da's een flink goede aanbieding, dat ding kan je op internet zelfs niet onder de €1959 vindenVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:40:
ik kreeg van de folder van een grote electronica zaak en dar werd de Sony KDL 52LX900 voor een scherpe prijs aangeboden. Zijn er mensen die ervaring met het toestel hebben en is deze vergelijkbaar met de huigige HX serie 2011
Gaare jullie reacties
The devil is in the details.
Volgens hem zijn de nieuwe brillen een behoorlijke verbetering tov de oude op diverse vlakken. 60 euro vind ik nog wel een redelijke prijs ook, denk dat ik er binnenkort maar een ga bestellen voor mn 40EX720, ben toch wel beniewd vooral omdat er ook een paar leuke games aankomen die het ondersteunen en ook steeds meer films het gaan doen.Hrolfr schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:19:
[...]
Zelf heb ik ook lang zitten zoeken, en de BR250 zijn inderdaad nieuwe modellen. Deze zouden een aantal zaken die aan de 3D weergave mankeerden verhelpen.
Foutje, bedankt!Hahn schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
[...]
Je bedoelt de aanbieding van de Media Markt die morgen in gaat, waarbij je een Sony 52LX900 voor €1299 kan krijgen? Da's een flink goede aanbieding, dat ding kan je op internet zelfs niet onder de €1959 vindenWij (m'n collega's en ik bij de Media Markt) stonden zelf te kijken van die prijs, want vandaag stond die tv nog voor €2699 in het systeem.
Zeker een Poolse refurbished lading haha
[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 15-08-2011 12:18 ]
Zelf ga ik binnenkort ook de EX720 halen, was alvast op zoek naar 3D mogelijkheden. Ik wacht dan nog wel even tot je jouw ervaringen met 3D hier gemeld hebtjap85 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:13:
[...]
denk dat ik er binnenkort maar een ga bestellen voor mn 40EX720, ben toch wel beniewd vooral omdat er ook een paar leuke games aankomen die het ondersteunen en ook steeds meer films het gaan doen.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Je gaat naar de Sony site, je kiest het model (HX920 in dit geval) en het schermdiagonaal, bijvoorbeeld 46 inch: 46HX920. Dan krijg je een pagina waarop een tabje staat "technische specificaties", en daar staat alles.Cyrus The Virus schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:15:
Weet iemand waar ik de afmetingen van een HX920 kan vinden, ben namelijk mijn huis aan het verbouwen en wil een kabel goot maken in de muur. Zo goed mogelijk voor de aansluitingen.
Bedankt. Ik vind het alleen vreemd vinden dat de nieuwe goedkoper is dan het oude model. Is hier een verklaring voor?Hrolfr schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:19:
[...]
Zelf heb ik ook lang zitten zoeken, en de BR250 zijn inderdaad nieuwe modellen. Deze zouden een aantal zaken die aan de 3D weergave mankeerden verhelpen.
Hier een link van Sony bij welke tv's je deze nieuwe brillen kan gebruiken
ja zo slim was ik ook nog wel, maar daar staan alleen de externe afmetingen. Ik zoek een wat gedetailleerde tekeningUniciteit schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:
[...]
Je gaat naar de Sony site, je kiest het model (HX920 in dit geval) en het schermdiagonaal, bijvoorbeeld 46 inch: 46HX920. Dan krijg je een pagina waarop een tabje staat "technische specificaties", en daar staat alles.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ook als ik eerst op de TV knop druk van de afstandsbediening krijg ik de opties van de PS3. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze gewoon de opties van de TV weer geeft?
Verwijderd
Ik heb vorige week mijn 55HX820 Bravia binnen gekregen.
Alles werkt en ziet er perfect uit (Blu-ra's spatten van het scherm af) ... echter de TV uitzendingen zijn niet meer om aan te zien, ik heb reeds digitale televisie van UPC maar dit mag niet baten.
Heeft iemand hier ervaring mee, dien ik een bepaalde instelling aan/uit te zetten?
Thanks
Ja dat kan maar is nogal irritant tijdens het kijken van bijv. een film of het spelen van een game.jap85 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:37:
je tv op een andere input zetten?
De meeste zenders hebben een appart HD kanaal, dit zou het probleem kunnen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:27:
Hello,
Ik heb vorige week mijn 55HX820 Bravia binnen gekregen.
Alles werkt en ziet er perfect uit (Blu-ra's spatten van het scherm af) ... echter de TV uitzendingen zijn niet meer om aan te zien, ik heb reeds digitale televisie van UPC maar dit mag niet baten.
Heeft iemand hier ervaring mee, dien ik een bepaalde instelling aan/uit te zetten?
Thanks
Denk dat er weinig anders opzit, enige nadeel van theatre sync..Joshua schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:51:
[...]
Ja dat kan maar is nogal irritant tijdens het kijken van bijv. een film of het spelen van een game.
Verwijderd
Bravia Sync kun je uitzetten in het menu. Weet alleen niet zeker of de speakerbar dan nog aangaat.jap85 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:59:
[...]
Denk dat er weinig anders opzit, enige nadeel van theatre sync..
Ik ben aan het kijken voor muurbeugels en twijfel of 2,5 mm van de muur mogelijk is ivm kabels (HDMI/Coax) aangezien de Coax ingang al bijna een CM uitsteekt. Een inkeping maken in de muur is in mijn geval niet mogelijk dus hoor graag hoe ver van de muur jullie hem hebben hangen.
Bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door jap85 op 19-08-2011 10:17 ]
Verwijderd
Ik heb reeds een software update gedaan maar dat helpt helaas niet ..
Je kunt lang zoeken. Die andere widgets.. die zijn er niet. En als gebruiker word je min of meer in het ongewisse gelaten wanneer die widgets er wel komen (als ze er überhaupt al komen).Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:36:
Als ik naar de widgets ga zie ik alleen Facebook en Twitter, wie weet hoe ik de overige widgets kan activeren?
Ik heb reeds een software update gedaan maar dat helpt helaas niet ..
Ik heb vorige week met Sony Nederland gebeld en ze vertelden mij dat ze waren begonnen met het mondjesmaat leveren aan de winkels. Ik had niet echt het idee dat hij er ook maar iets van af wist.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:25:
Weet iemand waneer de kdl40nx720 in de verkoop gaat?
Bij de MediaMarkt werd mij verteld dat het uitgesteld was tot januari.
Ik zit ook al een hele tijd te wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door TDB op 22-08-2011 13:40 ]
Hij zei alleen dat ik beter kon wachten tot eind november dan hebben ze vaak akties.
Verwijderd
Ik zou goed opletten, ze zouden deze week weleens in je MediaMarkt of Expert vestiging kunnen staan!bjlevi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:17:
[...]
Ik heb vorige week met Sony Nederland gebeld en ze vertelden mij dat ze waren begonnen met het mondjesmaat leveren aan de winkels. Ik had niet echt het idee dat hij er ook maar iets van af wist.
Bij de MediaMarkt werd mij verteld dat het uitgesteld was tot januari.
Ik zit ook al een hele tijd te wachten.
Welk dorp? (Winkel....)Cyrus The Virus schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:50:
Hier bij ons in het dorp word de KDL-55HX920 geleverd voor 2600 euro voor de geintereseerde.
Ik wil eigenlijk stiekum de stap wagen naar een 46hx920.
Een beetje huiverig ervoor ben ik wel, vanwege vlekkerig wit, crease en/of haloing.
Maar een mooie prijs zoou de stap wat eenvoudiger maken.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ben ook benieuwd of er mensen zijn die de "ideale" instellingen heeft gevonden / wilt delen (wetende dat smaken kunnen verschillen).Quasi88 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:37:
Sinds 3 weken een Sony 40HX720, niks mis mee, alleen krijg ik voor mijn gevoel geen goed en mooi beeld qua kleuren enzo. Heeft iemand hetzelfde toestel en wil die de beeldinstellingen met mij delen?
de 46inch was volgens mij 1900 euro, beeld zag er super uit. In budel-schoot Stevens (doet niks verzenden).Shocked schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:20:
[...]
Welk dorp? (Winkel....)
Ik wil eigenlijk stiekum de stap wagen naar een 46hx920.
Een beetje huiverig ervoor ben ik wel, vanwege vlekkerig wit, crease en/of haloing.
Maar een mooie prijs zoou de stap wat eenvoudiger maken.
Zijn er slechte reviews dan van de HX920 serie ? Heb ze nog niet gezien.
Hoe weet jij dat? Nu word ik weer ongeduldig/gretig.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:58:
[...]
Ik zou goed opletten, ze zouden deze week weleens in je MediaMarkt of Expert vestiging kunnen staan!
Echter, ben ik eigenlijk wel wat meer Samsung-fan wat betreft TV's.
Momenteel staan deze alsvolgt:
beeldmodus - standaard
Verlichting - 7
Contrast - 90
Helderheid - 50
Kleur - 60
Kleurtint - 0
Kleurtemperatuur = neutraal
Moet zeggen dat ik met deze instellingen zeer tevreden ben.
Ben wel benieuwd hoe een ander deze heeft ingesteld.
Heb zelf de 40EX720 en ben er zeer tevreden over, hier staat ook een review van op tweakers en is verder hetzelfde als de 37EX720.THE_BASE schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:49:
Iemand hier ervaringen met de Sony KDL-37EX720? Ik heb onlangs een KDL-24EX320 gekocht en Sony bevalt mij wel. Ik zit er over te denken mijn Samsung 32" uit 2008 te vervangen door eerdergenoemde Sony.
Echter, ben ik eigenlijk wel wat meer Samsung-fan wat betreft TV's.
Heb daarnaast ook een 26EX320 en deze is zeer vergelijkbaar qua opties en bediening (het is qua bediening en opties eigenlijk bijna een kleine versie van de EX720). Als de EX320 je bevalt kun je niet fout gaan met de EX720, zeker omdat deze nog een paar pluspunten heeft op de 320 (meer aansluitingen aan de zijkant, 100hz, 3d etc). Heeft alleen geen ingebouwde wifi, wel met dongle maar heb m zelf met de kabel aangesloten.
Dank !Cyrus The Virus schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
de 46inch was volgens mij 1900 euro, beeld zag er super uit. In budel-schoot Stevens (doet niks verzenden).
Zijn er slechte reviews dan van de HX920 serie ? Heb ze nog niet gezien.
Even over nadenken, vanuit Arnhem is het wel een stukje rijden. Maar deze prijs is erg interessant.
Mediamarkt vraagt 2499,- ofzo.
Slechte revieuws : nou , niet echt. Maar voor de nogal forse prijs die ze voor de hx920-serie vragen, krijg je wel dat ze kritischer worden. Hier een korte opsomming :
- What-Hifi : trekt er een punt vanaf vanwege het crease-verhaal : dan zit er links en rechts - zo'n 1 cm van de rand af - een doorzichte verticale lijn ( 1 cm breed). Ze zeggen dat dat "vet" (crease) is vanwege het plakken van de glazen ruit. Ik heb bij de Mediamarkt in Arnhem (55hx920) deze randen ook gezien, maar moest wel even goed kijken bij een egaal gekleurd beeld.
- haloing : her en der ( o.a. flatpanels.com) zie je ze zeuren over haloing ( beetje uitgelopen beeld) van bijvoorbeeld witte letters bij aftiteling.
- banding : gebruikers hebben dit gemeld ( hifi-forum.de).
- vlekkerig wit bij egaal witte vlakken, gele vlekken. Gebruikers hebben dit gemeld (hifi-forum.de, avsforum).
Al met al wel redenen om wat voorzichtig aan te kopen zodat je kan ruilen. Haloing is te vergeven en inherent aan de techniek, dat zal dus nooit beter worden. Maar een slecht panel of dikke crease-banden, dat kan je vermijden.
Nog even iets interressants :
Verschillende reviews melden of een hele goede kijkhoek - of een hele slechte (=normaal voor lcd).
Maar, forumleden melden dat de kijkhoek "verbeterd" gedurende enkele weken. Dat zou ook dit verschil kunnen verklaren, aangezien ik niet verwacht dat ze verschillende panels gebruiken.
Een "nieuwe" verse hx920 zou dus nog moeten "inspelen", wat dat betreft.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Zelf heb ik hem nog niet niet, maar de keuze al wel gemaakt dus ook al info gezocht. Hier is een review waarin ze hun instellingen vermelden.tobys schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:50:
Heb sinds plm. 1 maand 40HX720. Ben ook nog aan instellingen aan het uitproberen.
Momenteel staan deze alsvolgt:
beeldmodus - standaard
Verlichting - 7
Contrast - 90
Helderheid - 50
Kleur - 60
Kleurtint - 0
Kleurtemperatuur = neutraal
Moet zeggen dat ik met deze instellingen zeer tevreden ben.
Ben wel benieuwd hoe een ander deze heeft ingesteld.
Verwijderd
Thanks, ben er inmiddels achter dat ik niet de enige ben die zich enigszins 'belazerd' voelt :Frizzz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:59:
[...]
Je kunt lang zoeken. Die andere widgets.. die zijn er niet. En als gebruiker word je min of meer in het ongewisse gelaten wanneer die widgets er wel komen (als ze er überhaupt al komen).
http://help.publiekeomroe...omt-de-sony-bravia-widget
http://kassa.vara.nl/vraa...rteerd/?&cHash=2d2b1ab90e
Om updates te krijgen dien je in ieder geval je toestel te registeren op de Sony website : https://internet.sony.tv/customer/?rt=1
Ik heb gisteren eindelijk wat tijd gehad om mijn 55HX820 verder te kunnen testen. En een prima toestel -mooi beeld, zwart is zwart, sexy look en het geluid valt mij ook niet tegen. Ik kwam alleen gisterenavond achter dat er in de rechterhoek toch lichtjes wat backlight bleeding is wanneer ik een film kijk met zwarte balken erom heen of wanneer ik in het hoofdmenu zit, dit zelf meer waarneembaar is als je er niet precies recht voorzit. Heeft iemand een idee welke instellingen ik kan veranderen om dit weg te werken? Of dien ik mijn toestel te laten omruilen door Sony nu die nog geen week oud is?
Mijn vraag is of het op Ziggo gaat werken. Er zijn sites die het wel zeggen, Ziggo zegt van niet. Iemand de tv op Ziggo werkend?
[ Voor 78% gewijzigd door THE_BASE op 25-08-2011 21:08 ]
Ik denk dat 't wel werkt. Alle andere uit de EX521-serie (klikkerdeklik) staan er wel op. Misschien zou je met een CI+-module in de hand en een smartcard 't is bij de TV-boer kunnen proberen?THE_BASE schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:05:
Mijn ogen laten vallen op de Sony KDL-37EX521. Dit is in feite hetzelfde als de EX720, echter geen 3D.
Mijn vraag is of het op Ziggo gaat werken. Er zijn sites die het wel zeggen, Ziggo zegt van niet. Iemand de tv op Ziggo werkend?
En anders voor een paar tientjes meer voor een 40" gaan?
Als ik ga voor die EX521-serie heb ik 50Hz, in plaats van 100Hz, geen HD via CI+... dus die serie is sowieso minder. Dan betaal ik liever iets meer en heb ik 100Hz en HD via CI+. 3D boeit me totaal niet, maar dat zit er nu eenmaal in.
Iemand nog een advies of ik voor 37" (prima te doen) of voor 40" (erg groot, maar scheelt slechts 80 euro) zou moeten kiezen?
Toevallig heeft mn zusje net de 37'' EX521 gekocht en heb ik zelf de 40'' EX720.THE_BASE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:18:
Ik zit toch enorm te twijfelen. Ik wil eigenlijk voor de EX720 gaan, en dan 37" of 40", alhoewel 40" toch te groot lijkt voor 3,5 meter afstand in mijn huisje (heb nu 32").
Als ik ga voor die EX521-serie heb ik 50Hz, in plaats van 100Hz, geen HD via CI+... dus die serie is sowieso minder. Dan betaal ik liever iets meer en heb ik 100Hz en HD via CI+. 3D boeit me totaal niet, maar dat zit er nu eenmaal in.
Iemand nog een advies of ik voor 37" (prima te doen) of voor 40" (erg groot, maar scheelt slechts 80 euro) zou moeten kiezen?
Beeld van de EX521 is ook prima via digitv van ZIggo, maar moet zeggen dat ik niet heel erg goed gekeken heb, zag geen 'schokkend' beeld vanwege de 50hz ofzo, voor gewoon tv kijken voldoet het prima.
Ik zit zelf ook ongeveer 3,5 meter van mn 40'' (kamer is 3,8m breed, tv tegen de muur en bank tegen de muur aan de overkant) en het is absoluut niet te groot hoor, voor tv kijken precies goed. Als je er nog eens op wilt gamen moet je sowieso niet kleiner hebben op die afstand.
Maar goed is ook een kwestie van voorkeur natuurlijk, mn ouders vinden op die afstand 32'' als groot genoeg bijvoorbeeld
Héé, dat is interessant. Hebben die Sony's een RJ-45 ethernet aansluiting? Of bedoel je een dongle aan een USB-kabel?jap85 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:57:
[...]
Heeft alleen geen ingebouwde wifi, wel met dongle maar heb m zelf met de kabel aangesloten.
Jep, volgens mij alle recente modellen.gctwnl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:12:
[...]
Héé, dat is interessant. Hebben die Sony's een RJ-45 ethernet aansluiting? Of bedoel je een dongle aan een USB-kabel?
Kijk, hier heb ik wat aan, dankje!jap85 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:49:
[...]
Toevallig heeft mn zusje net de 37'' EX521 gekocht en heb ik zelf de 40'' EX720.
Beeld van de EX521 is ook prima via digitv van ZIggo, maar moet zeggen dat ik niet heel erg goed gekeken heb, zag geen 'schokkend' beeld vanwege de 50hz ofzo, voor gewoon tv kijken voldoet het prima.
Ik zit zelf ook ongeveer 3,5 meter van mn 40'' (kamer is 3,8m breed, tv tegen de muur en bank tegen de muur aan de overkant) en het is absoluut niet te groot hoor, voor tv kijken precies goed. Als je er nog eens op wilt gamen moet je sowieso niet kleiner hebben op die afstand.
Maar goed is ook een kwestie van voorkeur natuurlijk, mn ouders vinden op die afstand 32'' als groot genoeg bijvoorbeeld
Dus de EX521 werkt met een CI+ module of heeft je zus een kastje voor digitale tv?
Het liefst zou ik gaan voor de EX720, 37 of 40 inch, maar die 3D hoeft voor mij niet. Daarnaast zit ik met het verschil van 50 of 100hz. Volgens mij heb ik op mijn oude Samsung ook 50Hz, dus op zich is dat niet zo'n ramp. Verder doe ik totaal niet aan gamen.
Een Sony met CI+ HD, 50Hz en zonder 3D zou een uitkomst zijn, dat is de EX600 geloof ik, maar daarover hoor ik problemen op Kieskeurig. Geen idee of die nog actueel zijn of inmiddels door een softwareupdate verholpen zijn. En dan scheelt het slechts 150 euro met de EX720...
Kortom het wordt dan toch de EX720, maar wordt het een 37" of 40"? Scheelt dat heel veel als je van 32" afkomt. Punt is dat ik geen groot joekel in de woonkamer wil hebben staan en dan denk van 5" meer dan nu is ook al heel wat.
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 26-08-2011 14:24 ]
Graag gedaan. Mn zus kijkt via een kastje van Ziggo, maar de EX521 heeft ook een CI+ slot dus zou dan ook voldoen toch? Overigens stond ie niet tussen gecertifceerde CI+ tv's van UPC, weet niet welke aanbieder je hebt maar neem aan dat het wel moet werken aangezien alle andere nieuwe Sony's ook gewoon met CI+ werken bij UPC.THE_BASE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:21:
[...]
Kijk, hier heb ik wat aan, dankje!
Dus de EX521 werkt met een CI+ module of heeft je zus een kastje voor digitale tv?
Kortom het wordt dan toch de EX720, maar wordt het een 37" of 40"? Scheelt dat heel veel als je van 32" afkomt. Punt is dat ik geen groot joekel in de woonkamer wil hebben staan en dan denk van 5" meer dan nu is ook al heel wat.
Bedankt voor het meedenken!
Kom zelf ook van een 32'' LCD, maar deze nieuw LED tv's tonen sowieso wel minder grof omdat ze zo plat zijn en een dunne rand om het scherm hebben. Voor alleen TV kijken voldoet 37'' ook wel natuurlijk als je 32'' gewend was.
Het gaat dan toch de EX720 worden. Heb nu de EX320 hangen in de slaapkamer en was verbaast over de beeldkwaliteit.
Zondag maar eens even wat tv's bekijken en 37" en 40" vergelijk en maandag de knoop doorhakken.
Nogmaals bedankt!
Hij is nu bij een paar webwinkels uit voorraad leverbaar .Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:25:
Weet iemand waneer de kdl40nx720 in de verkoop gaat?
Verwijderd
Ik ben ook van plan om mij de KDL-37EX521 aan te schaffen. Iemand enige ervaring hiermee?THE_BASE schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:05:
Mijn ogen laten vallen op de Sony KDL-37EX521. Dit is in feite hetzelfde als de EX720, echter geen 3D.
Maar EX521 is ook maar 50Hz trouwens, terwijl EX720 100Hz is. En uiterlijk is ietsje anders (balk onderin is grijs ipv zwart bij EX720).
The devil is in the details.
Verwijderd
Toch raar dat de EX520 en EX521 nu 50hz is. Ik herinner mij dat de EX500 van 2010 wel 100hz was. Zou het verschil niet groot genoeg zijn misschien?Hahn schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:11:
Volgens mij is de EX521 wel gewoon Ziggo-gecertificeerd? Raar dat Ziggo van niet zegt.
Maar EX521 is ook maar 50Hz trouwens, terwijl EX720 100Hz is. En uiterlijk is ietsje anders (balk onderin is grijs ipv zwart bij EX720).
Vandaag de 40EX720 gekocht. 100hz, CI+ HD gaven de doorslag. Geweldige tv, zeker als Ziggo zo veel in HD doorgeeft en BluRay is ook meesterlijk!
73's