Acties:
  • 0Henk 'm!

• detee
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-06-2018

detee

Try not, do or do not

@RVD24 @Peleus2K: Zitten er wel 3D brillen bij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RVD24
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 31-07-2013
Ja 2 stuks type TDG BR250 deze zijn voor volwassenen en in de kleur zwart en oplaadbaar via usb en gaan 30 uur mee als ze vol zijn. Je kan ze ook snel opladen via de tv dat duurd 3 min. en gaat de bril 3 uur mee. Is wel handig mocht de bril leeg zijn en wil je toch een film kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peleus2K
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-11 21:15
@RDV24 Niet de zilveren standaard met de luidspreker maar de platte plaat waar de TV op staat
@detee 3D brillen en skype set zaten er zeker bij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Volgens de website van sony, staat bij de kenmerken een - teken bij de designbalk dus die zit er niet bij.

// - bla la

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:08
Peleus2K schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:39:
@RDV24 Niet de zilveren standaard met de luidspreker maar de platte plaat waar de TV op staat
@detee 3D brillen en skype set zaten er zeker bij
Zit de skype set er standaard bij?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peleus2K
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-11 21:15
@icecreamfarmer Ja, standaard included. Denk niet dat ik deze echt ga gebruiken trouwens, meer iets voor mijn laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Peleus2K schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:16:
@icecreamfarmer Ja, standaard included. Denk niet dat ik deze echt ga gebruiken trouwens, meer iets voor mijn laptop
Is dat alleen bij de duurdere modellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RVD24

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 17:30
Even een vraagje. Ik krijg binnenkort m'n nieuwe telefoon, android dingetje, niet veel sjoege van. Maar had dus gelezen over de Media Remote-app. Daar staat alleen bij dat je Sony-apparaat en je Android-apparaat allebei op hetzelfde draadloze netwerk moeten zitten. Echterrrrrrrrr.... ik heb bij m'n Sony 40EX720 géén dongle, maar die heb ik via de ethernetkabel op m'n draadloze router aangesloten. Kunnen ze nu ook met elkaar communiceren? Offf??? :S :S :S

EDIT: We gaan 't gewoon uitproberen. In de handleiding staat:

1.Connect the TV and mobile device to the same home network.

2. Launch the “Media Remote”/“Remote Keyboard” application on the mobile device, then search for the TV in the home network. The detected device list appears on the mobile device.

3.Select the TV in the detected device list, then perform the required operation on the TV.

De eis voor draadloos staat er niet specifiek in.

[Voor 34% gewijzigd door Frituurman op 09-06-2011 13:43]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• icecreamfarmer
Overbodig

[Voor 93% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-06-2011 17:18]

• goosjuh
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-07-2019
Nieuwe TV aan het zoeken, kom op 1 van deze 2 uit:
- 46NX720
- 46HX720
Qua design ga ik voor de NX720, maar die is uitgerust met Edge LED, X-Reality en Motionflow XR 200 ipv Dynamic Edge LED, X-Reality Pro en Motionflow XR 400 zoals bij de HX720.
De NX720 heeft wel weer het nieuwe Gorilla-glas wat met kleine kinderen wel fijn is....

Zit er een groot verschil tussen Edge LED en Dynamic Edge LED? En tussen Motionflow XR 200 en Motionflow XR 400?

Ik gebruik media pc voor het kijken van HD content.

• AjaxJari
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2012
Ben eigenlijk nu al een tijdje aan het wachten op de 46NX720. Zag op de vorige pagina dat deze alweer uitgesteld was tot september. Iemand enig idee waar het uitstellen aan kan liggen? Ik heb namelijk op een aantal Amerikaanse sites gezien dat hij gewoon 'in store' is.
Als het nog lang gaat duren moet ik misschien maar eens naar een andere optie gaan kijken. Zit helaas nog naar een beeldbuis te kijken (ja, schaam me rot) en wil nu een andere maar ben nogal Sony-fiel.

• Mech-Warrior
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:24
Mijn 46HX920 krijg ik dinsdag 8)
Ben benieuwd :9~ kijk nu nog naar een JVC van 26"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sushigek
  • Laatst online: 01-12-2011
Een paar vragen mbt de 40NX710 (model 2010)

De 40NX720 heeft USB-HDD opnemen (via firmware staat er bij de specs).
Weet iemand of het met het vorige model de 40NX710 dmv een firmware update mogelijk is om USB-HDD opnemen?

Krijg je bij de firmware-update voor de 40NX710 dezelfde software-onderdelen als bij de 40NX720 (bijv. internetbrowser)

Heeft iemand ervaring met USB HDD opnemen?
- welk merk/type HDD / met externe voeding of voeding via USB?
- is tv kijken en een andere zender opnemen mogelijk?
- is het mogelijk om op te nemen en dat de tv "uit staat" en geen beeld geeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-11 22:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sony wilt natuurlijk dat je een neiuwe TV koopt, dus nee er komt geen FW update uit!

-Je kunt iedere USB stick/Schijf, MITS die minstens 32GB groot is, en SNEL genoeg (TV houdt een test) gebruiken.
-Er zit maar 1 tuner in de TV, dus 1 zender opnemen en een andere bekijken is niet mogelijk. Digitaal in ieder geval niet; Analoog of een andere Digitale Ingang/HDMI kan heel misschien wel.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
Is timeshiften nou ook mogelijk bij de nieuwe modellen? Of enkel opnemen?

• d0s
  • Laatst online: 22:15

d0s

sssst

Kan je digitaal opnemen als de TV uitstaat?

• humptydumpty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-11 09:05
Wie heeft er meer dan 2 internet widgets? Hoort dat zo? Heb hier een samsung daar zitten er tig op. Ben al uren aan het zoeken op de Sony maar kan niets vinden hoe ze te installeren.

Het gaat om een kdl24ex320

Mijn dank!

• Frituurman
d0s schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:41:
Kan je digitaal opnemen als de TV uitstaat?
Dat vind ik eigenlijk ook wel een goeie vraag. Ik hoop 't wel!

Edit: Denk het eigenlijk wel. Je kunt de timer weeeeeeeeeeken vooruit al inprogrammeren. Lijkt me raar dat je dan ook even in je agenda moet bijhouden wanneer je de tv aan moet zetten. Daarnaast staat de tv áltijd standby.

[Voor 34% gewijzigd door Frituurman op 14-06-2011 08:20]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Purk
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06-01-2015
Frizzz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:01:
[...]

Dat vind ik eigenlijk ook wel een goeie vraag. Ik hoop 't wel!

Edit: Denk het eigenlijk wel. Je kunt de timer weeeeeeeeeeken vooruit al inprogrammeren. Lijkt me raar dat je dan ook even in je agenda moet bijhouden wanneer je de tv aan moet zetten. Daarnaast staat de tv áltijd standby.
Ja, dat kan. Het rode standbylampje wordt dan oranje ten teken dat er een opname bezig is. Let op dat je de TV niet helemaal uitzet, want dan doet tie het niet. En je kunt, zoals eerder aangegeven, niet tegelijkertijd iets anders kijken.

• Frituurman
Purk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:18:
[...]

Ja, dat kan. Het rode standbylampje wordt dan oranje ten teken dat er een opname bezig is. Let op dat je de TV niet helemaal uitzet, want dan doet tie het niet. En je kunt, zoals eerder aangegeven, niet tegelijkertijd iets anders kijken.
Behalve dan analoog, neem ik aan? En je kunt natuurlijk wel een film kijken ofzo.. toch?

Hmmmm.. kan de TV het aan dat je met een USB HDD zit op te nemen en tegelijkertijd een divx-je zit te kijken middels een USB-stickje? :S

Met 'de TV' bedoel ik een 40EX720 (we hebben ons CI+-modulletje nog niet ontvangen van Ziggo..., dus kan 't nog niet uitproberen)...
SalimRMAF schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:55:
-Er zit maar 1 tuner in de TV, dus 1 zender opnemen en een andere bekijken is niet mogelijk. Digitaal in ieder geval niet; Analoog of een andere Digitale Ingang/HDMI kan heel misschien wel.
Dat is wel een leuke, eigenlijk. Ik kan natuurlijk ook nog m'n oude digitale decoder op de TV aansluiten en die via de SCART aan de TV hangen. In principe kan ik dan digitaal het ene programma kijken en het andere opnemen. Hmmmm.. the plot thickens.. :)

[Voor 27% gewijzigd door Frituurman op 14-06-2011 11:52]

• Purk
humptydumpty schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:06:
Wie heeft er meer dan 2 internet widgets? Hoort dat zo? Heb hier een samsung daar zitten er tig op. Ben al uren aan het zoeken op de Sony maar kan niets vinden hoe ze te installeren.

Het gaat om een kdl24ex320

Mijn dank!
Volgens Sony.nl zou dit beschikbaar moeten zijn:

BRAVIA Internet Widgets
Yahoo! Weather
Yahoo! News
Twitter
Facebook
PlayJam Jewels*
PlayJam Wordsearch*
PlayJam Buzzwords*
FrameChannel*
World Cup 2010 Countdown*
Sudoku
Quizmaster
Texas Holdem
eBay
Flickr
USA Today Sports
MediaBox
Drivecast
Yahoo Video
Axel Springer
Radiotime
MyCast
The Weather Channel
TV Digital
Buienradar
Foreverpayer
Blueshots
iMemories

Weet niet zeker of alles in NL ook beschikbaar is, want het lijkt US content.

• X1pheR
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-11 12:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe 46"/47" tv. Zo kwam ik ook tijdens de zoektocht bij sony uit voor de best buy om het zo maar te zeggen tot 1500 euro. Klopt het dat bij sony dat nu de KDL-46NX710 is? Aangezien hij al een tijdje meegaat twijfel ik. De KDL-46EX720 is bijv nieuwer maar schijnt qua features/performance minder te zijn?

Ik kom wel een lovende review tegen op asia.cnet van de NX710 welke o.a. meld dat ondanks active 3d deze trillingsvrij zou zijn met zo goed als geen crosstalk. Doet me weer twijfelen omdat ik zulke berichten niet tegen kom over de andere tv's waar ik naar aan het kijken ben (LG 47LW650S, Samsung UE46D6530 en Philips 47PFL7606H). Kan iemand de review over de NX710 beamen?

Out of order...

• kw_nl
  • Laatst online: 18:50
Ik heb de Sony Bravia KDL-40EX720 sinds 2 dagen. De verkoper vertelde me over de mogenlijkheid van Time Shift (dus mogelijkheid tot pauzeren tijden TV kijken) en het kunnen afspelen van films vanaf een USB stick.
Echter beide kan volgens mij niet. Time Shift is er gewoon niet... maar ik kan geen films afspelen vanaf me USB. Hij ziet domweg niet de USB stick... doe ik iets verkeerd? De handleiding is daar nogal karig over...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Frituurman
kw_nl schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:34:
Ik heb de Sony Bravia KDL-40EX720 sinds 2 dagen. De verkoper vertelde me over de mogenlijkheid van Time Shift (dus mogelijkheid tot pauzeren tijden TV kijken) en het kunnen afspelen van films vanaf een USB stick.
Echter beide kan volgens mij niet. Time Shift is er gewoon niet... maar ik kan geen films afspelen vanaf me USB. Hij ziet domweg niet de USB stick... doe ik iets verkeerd? De handleiding is daar nogal karig over...
Ik zou de i-Manual er even op naslaan. Timeshift nog niet geprobeerd, dat werkt alleen als je digitale TV kijkt via een CI+-module. Die krijg ik volgende week binnen. Dan moet je ook nog een HDD hebben van meer dan 32GB en 5400 RPM of meer (naar wat ik begreep). Timeshift zónder HDD gaat natuurlijk niet werken; waar moet de TV het opslaan? :)

Afspelen van films werkt vrij aardig, alleen niet alle codecs worden ondersteund. Ik heb gister vanaf een 8 GB USB-stick een 1080p rip van GI Joe gekeken (jeugdsentiment), dat ging fantastisch!

Stop je de USB-stick wel in de juiste USB-poort? Er staan namelijk wat opmerkingen bij. De ene poort is dus puur en alleen voor de recording-functie, de anders is meer voor 'randapparatuur'.

[Voor 3% gewijzigd door Frituurman op 16-06-2011 09:41]

• kw_nl
Ik heb het gisteren geprobeerd met een extrene HD. Kwam goed door de HD test heen. Kan er ook mee opnemen (heb een C+ module). Maar Timeshift is er niet. In elk geval, in de I-Manual kan ik er niks over vinden...

Als je films kijkt met je USB schijf, herkent hij hem gelijk of doe je daar nog iets voor?

• Frituurman
Ik krijg meteen een melding dat ik een USB-apparaat heb aangesloten. Wellicht wordt je bestand niet herkend? Of herkend hij de stick niet eens? (ik kijk via een USB-stick) (vraag nummer 4):

Supported Codec by TV with internet capability

EDIT: Nu ik 't zo nalees, zie ik niets over TimeShift, maar goed, dat zou voor mij een bonus zijn, meer niet. Wellicht kun je de opname aanzetten en vervolgens ook de opname bekijken, terwijl je nog aan 't opnemen bent. Soort van verkapte timeshift.. :)

EDIT 2: Ben zo eens aan 't nadenken en ik heb eigenlijk nog geen films gekeken mét een los ondertitelingsbestand. Ondersteund de TV die bestanden ook? Kun je de ondertiteling aan of uit zetten?

[Voor 48% gewijzigd door Frituurman op 16-06-2011 10:49]

• humptydumpty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-11 09:05
Purk schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:50:
[...]

Volgens Sony.nl zou dit beschikbaar moeten zijn:

BRAVIA Internet Widgets
Yahoo! Weather
Yahoo! News
Twitter
Facebook
PlayJam Jewels*
PlayJam Wordsearch*
PlayJam Buzzwords*
FrameChannel*
World Cup 2010 Countdown*
Sudoku
Quizmaster
Texas Holdem
eBay
Flickr
USA Today Sports
MediaBox
Drivecast
Yahoo Video
Axel Springer
Radiotime
MyCast
The Weather Channel
TV Digital
Buienradar
Foreverpayer
Blueshots
iMemories

Weet niet zeker of alles in NL ook beschikbaar is, want het lijkt US content.
Dan zou ik buienradar toch ook moeten hebben? En die heb ik niet, alleen Twitter en Facebook.

Wat wel uitstekend werkt is het streamen van video en foto's vanaf mijn pc met SAMSUNG PC share manager. Werkt echt prima. LOL

Toevoeging:
meer mensen hebben last van te weinig widgets:

Deze zouden we moeten hebben:
http://support.sony-europe.com/tvhc/faq/services/services.aspx?site=odw_nl_NL&m=&ctry=NL

Hier kan je lezen dat er meer mensen last van hebben:
http://www.sony.nl/discussions/message/655280#655280

[Voor 21% gewijzigd door humptydumpty op 16-06-2011 16:19]

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Expert heeft de Sony KDL46NX700FTI in de aanbieding voor 999 euro.
Er staat bij dat dit een uniek Sony model is, maar wat is er anders aan dan de KDL-46NX700?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• kw_nl
Frizzz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:21:
Ik krijg meteen een melding dat ik een USB-apparaat heb aangesloten. Wellicht wordt je bestand niet herkend? Of herkend hij de stick niet eens? (ik kijk via een USB-stick) (vraag nummer 4):
Vermoedelijk zit het in het bestandssysteem. Volgens mij was de USB schijf een NTFS. Ik probeer hem nu op FAT32 te krijgen. Maar dat is weer maximaal 32GB... :(

Al met al begin ik steeds meer te balen.

• Frituurman
Vreemd.. ik heb een FAT-geformatteerde schijf eraan gehangen om te proberen, maar die is 320GB. Werkt prima... :S

• m4yall
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:09
rimave schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:33:
Expert heeft de Sony KDL46NX700FTI in de aanbieding voor 999 euro.
Er staat bij dat dit een uniek Sony model is, maar wat is er anders aan dan de KDL-46NX700?
Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik heb zowel de 40NX7 als NX8FTI bij de mediamarkt gezien. Mij lijken het 'gewoon' de NX700 en NX800 modellen. De prijs was wel aangenaam (799 en 888). Wellicht modellen eigenlijk bedoeld voor het buitenland?

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-11 22:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

FTI ffff fooot FTI Foot AEP geen voet

Gulfstream G650

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
SalimRMAF schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:16:
FTI ffff fooot FTI Foot AEP geen voet
Ok, dus de FTI is dat model die in het gootje staat.
Maar zover ik zie zitten daar ook de speakers in. Wat nu als ik hem aan de muur wil hangen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
De speakervoet is een soort klankkast, er zitten in de tv zelf ook gewoon speakers. En de FTI-versie heeft dus twee voeten overigens, een normale voet en die speakervoet.

The devil is in the details.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Sorry dat ik voor een lange tijd de OP niet heb aangepast. Maar heb zojuist de tabel een beetje bijgewerkt: HX920 HX820 HX720 NX720 zijn nu helemaal up-to-date. Als er iets niet klopt in de OP meld het maar. De tabel maak ik verder later wel af :)

• Purk
Uniciteit schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:25:
Sorry dat ik voor een lange tijd de OP niet heb aangepast. Maar heb zojuist de tabel een beetje bijgewerkt: HX920 HX820 HX720 NX720 zijn nu helemaal up-to-date. Als er iets niet klopt in de OP meld het maar. De tabel maak ik verder later wel af :)
Prachtige OP! Over de tabel gesproken: de EX520, EX320 en CX520 hebben ook allemaal Bravia Internet Video. De rest lijkt me helemaal te kloppen!

• twtk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 05-07-2015
Uniciteit schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:25:
In de tabel ontbreekt nog wat bij de EX720. Deze heeft:

lichtsensor
Wifi ready
DLNA
Internet video
internet widgets
2 x USB

Bedankt!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Bedankt, mensen! Ik had die inderdaad nog niet afgemaakt (vandaar dat ik zei dat ik het had bijgewerkt tot: HX920 HX820 HX720 NX720) :9

Om alle info te controleren en dan in een tablet te zetten is best nog wel veel werk. Ik beloof dat ik morgen de rest van de tabel zal invullen ;)

• Carbon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Waarschuwing voor de tweakers die zitten te denken over de aanschaf van een HX92x

Bij de eerste batch is de glasplaat (bij sommige toestellen?) niet op juiste manier verlijmt met het LCD paneel, met als gevolg dat er spanning komt te staan op het LCD panel.

Het gevolg is een donkere rand die de contour van het scherm volgt.

Bron: hifi-forum.de

[Voor 9% gewijzigd door Carbon op 21-06-2011 19:58]

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:04
Carbon schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:01:
Waarschuwing voor de tweakers die zitten te denken over de aanschaf van een HX92x

Bij de eerste batch is de glasplaat (bij sommige toestellen?) niet op juiste manier verlijmt met het LCD paneel, met als gevolg dat er spanning komt te staan op het LCD panel.

Het gevolg is een donkere rand die de contour van het scherm volgt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron: hifi-forum.de
Heeft de 40HX720 ook een glasplaat? Ik hoop het niet... Die staat op m'n verlanglijstje op het moment dat deze uitkomt.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Carbon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Carbon

4800Wp + 5400Wp

utbone schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:17:
[...]

Heeft de 40HX720 ook een glasplaat? Ik hoop het niet... Die staat op m'n verlanglijstje op het moment dat deze uitkomt.
Nee, alleen monolitic design toestellen hebben een glasplaat.

• GiLMORE80
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-11 09:46
Kan iemand bevestigen dat je bij digitale televise (Ziggo CI+) de zenders kunt sorteren? Specifiek gaat het om een 40EX720. Ik had begrepen dat dit niet altijd mogelijk is.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Uniciteit schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:16:
Bedankt, mensen! Ik had die inderdaad nog niet afgemaakt (vandaar dat ik zei dat ik het had bijgewerkt tot: HX920 HX820 HX720 NX720) :9

Om alle info te controleren en dan in een tablet te zetten is best nog wel veel werk. Ik beloof dat ik morgen de rest van de tabel zal invullen ;)
Shame on me, nog steeds niet af. Sorry!

• Frituurman
GiLMORE80 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:01:
Kan iemand bevestigen dat je bij digitale televise (Ziggo CI+) de zenders kunt sorteren? Specifiek gaat het om een 40EX720. Ik had begrepen dat dit niet altijd mogelijk is.
Als 't goed is krijg ik vandaag m'n CI+-module binnen en de rest van m'n Ziggo-spullen, dus dan laat ik 't weten.

Weet iemand overigens ook hoe 't staat met de voornemens van Ziggo om interactieve TV via CI+ mogelijk te maken?

• nibbsn
  • Laatst online: 26-03-2012
Ik heb zelf de nieuwe 46HX920 in combinatie met een ziggo CI + module. Digitale zenders kun je niet zelfstandig sorteren. De optie is wel aanwezig maar nadat je alle digitale zenders hebt opgehaald is deze optie afgesloten. Vervelend maar sorteren kan alleen bij de analoge zenders. Althans dit is mijn situatie maar ik ga ervan uit dat dit ook bij andere Sony's zo is

Ik zal eens kijken naar mijn scherm of ik ook een donkere rand heb zoals op de foto. Het is me zo nog niet opgevallen de afgelopend week

• Wurtul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-11 14:35

Wurtul

simon says.....

@nibbsen
Kun je ook een favorieten groep maken, zodat je alleen de zenders ziet waar je ook op geabboneerd bent?

• nibbsn
Ik ben gisteren nog even langs mijn 46hx920 scherm gegaan voor die donkere rand. Maar ik zie het bij mij in ieder geval niet. De donkere rand begint pas waar het scherm echt stopt als je er schuin in kijkt, gelukkig dus.

@Wurtul
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal eens kijken of dat mogelijk is dan kom ik daar nog op terug

• Hellhound
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 27-11 06:12
nibbsn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:55:
Ik heb zelf de nieuwe 46HX920 in combinatie met een ziggo CI + module. Digitale zenders kun je niet zelfstandig sorteren. De optie is wel aanwezig maar nadat je alle digitale zenders hebt opgehaald is deze optie afgesloten. Vervelend maar sorteren kan alleen bij de analoge zenders. Althans dit is mijn situatie maar ik ga ervan uit dat dit ook bij andere Sony's zo is
Ik heb een paar weken terug bij mijn moeder een instap sony tv van 2010 (ex600 serie) ism de CI+ module alle zenders kunnen sorteren naar eigen voorkeur. Provider is in dit geval UPC. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze functie uit de top of the line serie gehaald zouden hebben, het lijkt mij eerder een bug of dat het aan Ziggo ligt.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• nibbsn
Mijn reactie slaat ook uitsluitend op de combinatie Sony 2011 series + ziggo ci+ module. Ik denk dat iedereen met deze combinatie die sorteer functie niet kan gebruiken. Op andere fora lees ik ook dat mensen met andere merken tv's ook sorteer problemen hebben met ziggo ci+. Zal dus iets zijn wat Ziggo moet oplossen

• GiLMORE80
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-11 09:46
nibbsn schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:34:
Mijn reactie slaat ook uitsluitend op de combinatie Sony 2011 series + ziggo ci+ module. Ik denk dat iedereen met deze combinatie die sorteer functie niet kan gebruiken. Op andere fora lees ik ook dat mensen met andere merken tv's ook sorteer problemen hebben met ziggo ci+. Zal dus iets zijn wat Ziggo moet oplossen
Ze zullen het in dat geval niet oplossen, omdat ze er waarschijnlijk voor hebben gekozen (commerciële motieven: NET5/RTL5, SBS6/Veronica enzo). Over een paar dagen heb ik mijn smartcard binnen en ga ik met de CI+ module aan de gang in mijn EX720. Mijn bevindingen (evt met Ziggo) vermeld ik dan.
Edit: zendersortering is dus niet mogelijk

• StraightOn.NL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 25-11 10:33
GiLMORE80 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:16:
[...]

Ze zullen het in dat geval niet oplossen, omdat ze er waarschijnlijk voor hebben gekozen (commerciële motieven: NET5/RTL5, SBS6/Veronica enzo). Over een paar dagen heb ik mijn smartcard binnen en ga ik met de CI+ module aan de gang in mijn EX720. Mijn bevindingen (evt met Ziggo) vermeld ik dan.
Ziggo ondersteund inderdaad geen sorteerfuncties, ongeacht wat voor TV je hebt, en ik ken er ook nog geen die hier een workaround voor heeft ontwikkelnd

• Frituurman
Nou.. gok niet op Ziggo. M'n aanvraagbrief en telefonisch bestellingsgesprek deden me vermoeden dat ik rond 10 juni m'n pakket zou krijgen, verificatie bij de klantenservice leerde mij dat dit 22 juni zou zijn, maar ik wacht nog steeds op m'n pakket. Pfff...

Ook geen briefje 'u was niet thuis' in de brievenbus. Zit je dan, met je 40" naar analoge tv te kijken. Brrr..

On topic: Ik heb via een muxing-programma'tje een .srt en een .mp4 (1080p) in één bestand gezet, hopende dat de ondertiteling nu wel mee werd gepakt via de usb-uitgang van m'n 40EX720. Maar niet dus. Op de PC , de PS3 en via de home-cinema gaat 't prima! :S :(

Any ideas? Of kan 't alleen maar hard coded?

• pulp2357
  • Laatst online: 18-06-2013
StraightOn.NL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Ziggo ondersteund inderdaad geen sorteerfuncties, ongeacht wat voor TV je hebt, en ik ken er ook nog geen die hier een workaround voor heeft ontwikkelnd
Een workaround is om tijdens de eerste instelling het land op bijv Duitsland in te stellen (taal kan gewoon nl). Dan kun je wel de zenders (digitaal) sorteren. Ik weet echter niet of dat problemen oplevert als ziggo met een zenderupdate oid komt. Het werkt hier verder prima (hx929).

Ik heb echtEr wel het irritante probleem dat soms bij het aanzetten vanuit standby er een zwart beeld komt met gecodeerd bericht en dat de zenders, behalve nl 1, niet worden weergegeven. Compleet uit en aanzetten is dan de enige oplossing. Signaalsterkte is prima, heb een smit CI+ module. Iemand hier een oplossing voor? Land instelling op NL maakt niet uit.

Verder is het een super TV (46hx929). Mooie minimalistisch ontwerp en prachtig beeld met super zwartwaarden. Heb klein beetje zo'n vage streep (crease issue) aan de linkerrand in beeld wat een in verschillende fora een veelgehoorde klacht is. Ik moet echter heel goed kijkien om er last van te hebben.

• nibbsn
@Pulp2357

Ik heb precies hetzelfde probleem af en toe. Zodra hij op standby staat of zelfs helemaal uit is geweest. Het ligt niet aan de module in ieder geval want ik heb die van neotion. Ik lees dat dit te maken heeft met een onderbreking van de stroom of zoiets waardoor dit eventueel kan optreden. Ik heb het niet elke keer namelijk. Meestal trek ik de module even eruit en gelijk weer terug dan geeft hij weer alle zenders digitaal. Een betere oplossing heb ik er niet voor gevonden tot nu toe.

Ik heb verder geen issues met het beeld van de 46hx920, althans er is me nog niks opgevallen. Gewoon erg goed en het contrast is enorm, vooral bij overgang van zwart naar een andere kleur. Geluid is matig zoals dit voor bijna alle tv's geldt. De zilveren speakerstand die erbij zit maakt het geluid een stuk beter gelukkig.

• RVD24
@ nibbsn

Had jij die speakervoet er standaard bij zitten of los erbij gekocht ?

Dat probleem met dat alleen NL 1 werkt met de tv aanzetten heb ik soms ook, even module eruit en het werkt weer.

• pulp2357
nibbsn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:25:
@Pulp2357

Ik heb precies hetzelfde probleem af en toe. Zodra hij op standby staat of zelfs helemaal uit is geweest. Het ligt niet aan de module in ieder geval want ik heb die van neotion. Ik lees dat dit te maken heeft met een onderbreking van de stroom of zoiets waardoor dit eventueel kan optreden. Ik heb het niet elke keer namelijk. Meestal trek ik de module even eruit en gelijk weer terug dan geeft hij weer alle zenders digitaal. Een betere oplossing heb ik er niet voor gevonden tot nu toe.
"mooi" om te horen dat ik niet de enige ben en dat we de modules kunnen uitsluiten. Hopelijk wordt het snel opgelost met een firmware update.

Ik heb de speakervoet er los bij moeten kopen, maar is nog niet binnen.

• nibbsn
Ik heb hem via de sony store. Ik wilde hem via plattetv kopen totdat ik opeens op de sony site voor 2500 incl voet stond. Sony nog eens gebeld of het geen fout was maar nee, dus direct daar besteld en alles een dag later binnen. Plattetv belde of ik hem nog bij hun wilde kopen toen ik met dit verhaal kwam. Zij waren verbaasd omdat de incl speaker prijs 2700 euro is door sony bepaald. Vrij snel erna heeft sony die prijs van 2500 euro incl voet weer weggehaald(tot de dag van vandaag) Kortom ik denk dat het een foutje was, maar dit keer eens in het voordeel van de consument.

De speaker is wel een los product, dus zit apart van de tv doos waar wel de tafel voet in zit. Ik heb hem niet voor het geluid perse maar meer voor het design en omdat ik een laag tv meubel heb. Prijs is wel aanzienlijk vind ik.

• pulp2357
Ok, mazzelaar. Vraagje, is de hoek van de tv ook te verstellen met de nieuwe voet?

• nibbsn
Nee, deze staat in een vaste hoek. Scherm komt vast te zitten aan een voetje op de achterkant. Nog een tip voordat je dezelfde fout als ik maak. Er zit een geel papier in de doos waarop het verschil staat tussen de 820 en 920 modellen. Bij de 820 moet je een extra plaatje monteren op de onderkant waardoor hij meer naar voren staat(scherm is dunner). De 920 heeft dit niet nodig want het scherm is wat dikker. Voordat je straks die tv staat te tillen en het lijkt niet te passen zoals bij mij:)

• pulp2357
Ok, dank voor de tip.

• Faberge
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 15:43
Wat een gedoe zeg! Een televisie uitzoeken! Maar wel leuk! Had eerst een Samsung D6750 in gedachte, maar heb het roer compleet om gegooid en denk nu aan een KLD 46HX800. Dit omdat ik Sony toch een beter tv merk vind.

Zou het mogelijk zijn om nog iets van de prijs af te krijgen ergens? Overal staat ie voor 1299,-

http://steamcommunity.com/id/nijn

• Frituurman
Faberge schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:51:
Wat een gedoe zeg! Een televisie uitzoeken! Maar wel leuk! Had eerst een Samsung D6750 in gedachte, maar heb het roer compleet om gegooid en denk nu aan een KLD 46HX800. Dit omdat ik Sony toch een beter tv merk vind.

Zou het mogelijk zijn om nog iets van de prijs af te krijgen ergens? Overal staat ie voor 1299,-
De 46HX800 is wel een 2010-model. Wel high-end, maar als je voor 3D gaat, dan heb je bij deze lijn, meen ik, wel behoorlijk wat crosstalk, correct me if I'm wrong.. :)

• Faberge
En dat is nou juist het punt waarom ik voor de 800 ga. Ik hoef dat 3D helemaal niet. Vind het helemaal niks hehe. Het wordt je alleen een beetje opgelegd als je tegenwoordig een nieuw model aanschaft.

• Hahn
Er word je helemaal niks opgelegd, dat het erop zit betekent niet dat je het moet gebruiken. Je kan best een lager model nemen die geen 3D heeft, maar dan heb je ook minder functies en minder goed (2D-)beeld.

• Faberge
Hahn schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:39:
Je kan best een lager model nemen die geen 3D heeft, maar dan heb je ook minder functies en minder goed (2D-)beeld.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Om wel een beter/hetzelfde 2D beeld te hebben moet je dus een tv nemen die 3D heeft. Of een ouder model waar 3D wel wordt ondersteund, maar niet ingebouwd zit. Dan trek ik de conclusie dat wanneer je 3D niks vindt, je net zo goed een ouder model kan nemen. De iets snellere processor, webbrowser en het design weggelaten in deze beschouwing.

• Frituurman
Tsja.. dan zit er in de lagere lijn, bijvoorbeeld de 46EX720, toch betere beeldkwaliteit, zowel standaard als 3D. En 't is een feature he, 3D; je hoeft het niet te gebruiken.

Maar goed, ik ben al snel tevreden. Ik kom van een 32" HD Ready TV van Philips van 2005. :)

[Voor 21% gewijzigd door Frituurman op 29-06-2011 14:44]

• Faberge
Is het niet zo dat de hx800 betere specs heeft dan de ex720? Als ik zo even snel kijk zie ik dat de hx800 bijvoorbeeld 240hz is en de ex720 100hz. Verder lijkt het mij zo dat de hx800 dan wel een ouder model is maar deze serie toch meer high end is dan de essential series uit 2011. Correct me if I'm wrong please :)

• Hahn
Faberge schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:54:
[...]

Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Om wel een beter/hetzelfde 2D beeld te hebben moet je dus een tv nemen die 3D heeft. Of een ouder model waar 3D wel wordt ondersteund, maar niet ingebouwd zit. Dan trek ik de conclusie dat wanneer je 3D niks vindt, je net zo goed een ouder model kan nemen. De iets snellere processor, webbrowser en het design weggelaten in deze beschouwing.
Ik spreek mezelf niet tegen, je leest die 'best' alleen fout ;) Ik zeg dat als je per se geen 3D wilt, dat je een lager model kunt nemen, maar dan heb je ook een minder goede tv. Dus neem het 3D gewoon voor lief (en gebruik het niet als je dat niet wilt) en geniet van je betere tv.

Ik heb geen woord gerept over oudere modellen, alleen over lagere. De oudere modellen gaan vanzelf verdwijnen en dan heb je die keuze niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door Hahn op 29-06-2011 16:44]

• Faberge
Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Desalniettemin wordt het je alsnog opgelegd als je een nieuwe tv wilt die een hogere beeldkwaliteit heeft. Ik zou het bijvoorbeeld fijner vinden als ze een tv maken zonder 3D, 200 Euro goedkoper, maar met de hoge beeldkwaliteit. Deze optie is er alleen niet. Maar dit is een andere discussie.

Daarom lijkt het mij, voor mij persoonlijk, slim een HX800 aan te schaffen.

• Frituurman
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maarreh, weet iemand hoe je de widgets moet updaten? Als ik Twitter of Facebook 'aanklik', dan wordt er gezegd dat ik dit moet updaten via Instellingen --> Software update

Que? Ik zie die optie niet in 't menu! :)

EDIT: Blijkt dus niet Software Update te zijn, maar eerst 'Productondersteuning' Lekker duidelijk.

Weet iemand ook hoe je nieuwe widgets kunt downloaden?

[Voor 23% gewijzigd door Frituurman op 30-06-2011 11:30]

• AjaxJari
  • Laatst online: 30-04-2012
Weet iemand of er ergens in een winkel een HX920 te zien is? Ik neig er naar om deze aan te schaffen maar ben vandaag langs een aantal winkels geweest en daar stonden geen topmodellen. Zelfs als ik em via internet ga bestellen vind ik het wel prettig om even gezien te hebben in het echt.

• Alexander01
@Faberge. Hou er wel rekening mee dat de HX800 nog een verouderde video-processing engine heeft (Bravia 3 gaat al een paar jaar mee). Ik kan me zo voorstellen dat X-Reality PRO het beeld net ff wat scherper, preciezer en gedetailleerder weergeeft. Maar dat neemt niet weg dat Bravia Engine 3 sowieso al superieur is ten opzichte van Samsung's veelste softe video-processing waarbij de hoog-frequente details en film grain doodleuk worden weggeblurred.

Is het trouwens al iemand gelukt om te Timeshiften bij DVB-C op de nieuwe HX-modellen? Je kunt wel opnemen naar USB heb ik begrepen, maar kun je ook timeshiften bij live TV? Zou wel een grote fail zijn als Sony dit nog niet ondersteund. Samsung heeft dit al sinds 2010.

[Voor 25% gewijzigd door Alexander01 op 30-06-2011 21:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
Alexander01 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:47:
Is het trouwens al iemand gelukt om te Timeshiften bij DVB-C op de nieuwe HX-modellen? Je kunt wel opnemen naar USB heb ik begrepen, maar kun je ook timeshiften bij live TV? Zou wel een grote fail zijn als Sony dit nog niet ondersteund. Samsung heeft dit al sinds 2010.
Nou, met de software-update kun je in ieder geval opnemen van DVB-C. Dat was zonder software-update NIET mogelijk. Langs die weg is het ook mogelijk om verkapt te timeshiften, door het programma wat je kijkt op te nemen en vervolgens via 't recording menu, de huidige titel af te spelen (die je dus aan 't opnemen bent). Kun je prima op pauze zetten enzo. Maar goed, dát willen we natuurlijk niet. We willen gewoon timeshiften! C'mon, Sony!

Sorry.. je had 't over de HX.. ik heb een EX. Maar de software-update die ik heb gedownload was ook voor de HX-serie. Weet niet precies wat er anders is.

[Voor 8% gewijzigd door Frituurman op 01-07-2011 07:48]

• tobys
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-03 22:45
Vandaag eindelijk nieuwe tv ontvangen, 40HX720.
Moest 'n tijdje wachten vanwege de moeilijke leveringen uit Japan maar dit is zeker
de moeite waard geweest. Beeld is fantastisch en toestel op zich is ook prachtig om te
zien. Komende week zal waarschijnlijk C+kaartje van UPC wel geleverd worden.
Eindelijk ditigaal zonder die mediabox.

• utbone
tobys schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:13:
Moest 'n tijdje wachten vanwege de moeilijke leveringen uit Japan maar dit is zeker
de moeite waard geweest. Beeld is fantastisch en toestel op zich is ook prachtig om te
zien. Komende week zal waarschijnlijk C+kaartje van UPC wel geleverd worden.
Kan je een kleine review geven mbt tot het toestel?
En ben benieuwd wat je betaald hebt. Ik zie hem overal voor 1399 staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Komende week zal waarschijnlijk C+kaartje van UPC wel geleverd worden.
Ben er ook heel benieuwd naar je bevindingen.

Ook al in bezit van de 3D bril?

prijs is al iets gedaald http://www.prijsvergelijk...k=40HX720&zk.x=40&zk.y=11

73's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobys
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02-03 22:45
Zal proberen iets meer info te geven, heb tv echter pas 1 dag en ben de hele dag en gisterenavond op pad geweest. Het echte uitproberen gaat de komende dagen komen.

TV geeft mooi diep zwart beeld. Beelden verlopen zeer vloeiend over het scherm, heeft m.i. met dat 200hz panel te maken. Tv op gewone standaard laten installeren die meegeleverd werd. Deze werd voor mij kosteloos aan huis geinstalleerd, service van de zaak. Installatie is fluitje van een cent en dan ook zo gedaan.
Omdat ik (hopelijk) binnen een week bij C+ kaart van UPC geleverd krijg deze nu zonder mediabox aangesloten. Omdat ik aangaf dat ik elk moment de C+ kaart zou ontvangen zijn nu al de gegevens voor UPC digitaal opgeslagen in tv door installateur. Hierdoor kan ik nu al zonder digitale tv toch Ned. 1 digitaal ontvangen, de rest van de zenders nu even analoog. Vandaar dat ik eea wel kan vergelijken.
Geluid is redelijk goed te noemen, valt wel op dat via Ned.1 (digitaal) geluid veel beter is als op mijn tijdelijke analoge zenders.
Voorlopig klein minpuntje vind ik dat bij deze tv van 2011 een wifi-dongle aangeschaft moet worden voor draadloos internet. Dit i.t.t. de NX710/720 waarin dit in de tv verwerkt is. Voor een tv uit HX serie zou dit ook in tv verwerkt moeten zitten vind ik. Deze was niet op voorraad maar is in bestelling. 3D-bril zal zeker nog wel gaan volgen.
Heb tv voor superprijs aangeschaft vind ik zelf, nl. 1220,= bij Topsound Valkenswaard. Omdat ik in de nabijheid woon kwamen er geen verzend/leveringskosten bij.
Zodra ik alles digitaal ontvang en wifi-dongle heb zal ik evt. verder verslag doen. Kan dan pas namelijk internet tv gaan uitproberen. Lijkt me ook wel de moeite waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tobys schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:51:
Heb tv voor superprijs aangeschaft vind ik zelf, nl. 1220,= bij Topsound Valkenswaard. Omdat ik in de nabijheid woon kwamen er geen verzend/leveringskosten bij.
Zodra ik alles digitaal ontvang en wifi-dongle heb zal ik evt. verder verslag doen. Kan dan pas namelijk internet tv gaan uitproberen. Lijkt me ook wel de moeite waard.
Helemaal mooie prijs, op de website staat die nog voor 1399.
Het toestel kan toch ook bedraad worden aangesloten, dit is veel sneller.

Als je de CI+ module al in bestelling heeft staan dan zal deze van de week wel binnenkomen.

veel plezier met het mooie toestel.

73's

• Frituurman
Even kijken of iemand dit probleem ook heeft:

Heel vaak (niet altijd) gaat de tv (40ex720) opnieuw de CI+ / Smartcard opnieuw valideren / authenticatie. Dit gebeurd bijvoorbeeld (soms) wanneer de TV aan wordt gezet (vanuit standby) of wanneer er een tijd met een extern apparaat (home cinema of PS3) wordt 'gespeeld' of als er een poosje geYouTube'd is.

Op zich maakt 't niet heul veul uit. Maar 't is wel irritant. Beeld blijft wat langer op zwart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nibbsn
Ik heb hetzelfde probleem. Model is de 46hx920. Zeker irritant. Het gebeurt vooral als hij vanuit standby aan wordt gezet. Ook als de stroom er helemaal vanaf is geweest. Maar het gebeurt op willekeurige momenten en dus niet altijd. Lijkt me dus een Sony issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 25-11 10:33
tobys schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:51:
Zal proberen iets meer info te geven, heb tv echter pas 1 dag en ben de hele dag en gisterenavond op pad geweest. Het echte uitproberen gaat de komende dagen komen.

TV geeft mooi diep zwart beeld. Beelden verlopen zeer vloeiend over het scherm, heeft m.i. met dat 200hz panel te maken. Tv op gewone standaard laten installeren die meegeleverd werd. Deze werd voor mij kosteloos aan huis geinstalleerd, service van de zaak. Installatie is fluitje van een cent en dan ook zo gedaan.
Omdat ik (hopelijk) binnen een week bij C+ kaart van UPC geleverd krijg deze nu zonder mediabox aangesloten. Omdat ik aangaf dat ik elk moment de C+ kaart zou ontvangen zijn nu al de gegevens voor UPC digitaal opgeslagen in tv door installateur. Hierdoor kan ik nu al zonder digitale tv toch Ned. 1 digitaal ontvangen, de rest van de zenders nu even analoog. Vandaar dat ik eea wel kan vergelijken.
Geluid is redelijk goed te noemen, valt wel op dat via Ned.1 (digitaal) geluid veel beter is als op mijn tijdelijke analoge zenders.
Voorlopig klein minpuntje vind ik dat bij deze tv van 2011 een wifi-dongle aangeschaft moet worden voor draadloos internet. Dit i.t.t. de NX710/720 waarin dit in de tv verwerkt is. Voor een tv uit HX serie zou dit ook in tv verwerkt moeten zitten vind ik. Deze was niet op voorraad maar is in bestelling. 3D-bril zal zeker nog wel gaan volgen.
Over welk toestel hebben we het nou? Een HX720? Maar welk formaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• utbone
StraightOn.NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:45:
[...]
Over welk toestel hebben we het nou? Een HX720? Maar welk formaat?
Lezen.. ;)

Komende week zal waarschijnlijk C+kaartje van UPC wel geleverd worden.

• pulp2357
Weet iemand of je ook kunt opnemen op een usb-stick (32gb+) ? Of dat dat alleen werkt met een hardeschijf?
Lijkt mij mooi stil en zuinig werken. Vraag me wel af hoeveel ruimte een opname van bijv een uur inneemt.

En hopelijk komt sony een keer uit met update voor die gecodeerde zenders bij het aanzetten van de tv. Ik heb gemerkt dat het alleen fout gaat als de TV opstart op NL1 (en dus de zender waar je hem op hebt uitgezet). Waarschijnlijk omdat dat een FTA zender is en de tv niet echt getriggerd wordt om een verificatie uit te voeren oid.

• Frituurman
pulp2357 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:42:
Weet iemand of je ook kunt opnemen op een usb-stick (32gb+) ? Of dat dat alleen werkt met een hardeschijf?
Lijkt mij mooi stil en zuinig werken. Vraag me wel af hoeveel ruimte een opname van bijv een uur inneemt.

En hopelijk komt sony een keer uit met update voor die gecodeerde zenders bij het aanzetten van de tv. Ik heb gemerkt dat het alleen fout gaat als de TV opstart op NL1 (en dus de zender waar je hem op hebt uitgezet). Waarschijnlijk omdat dat een FTA zender is en de tv niet echt getriggerd wordt om een verificatie uit te voeren oid.
Paar dagen geleden Toystory 3 opgenomen van Film 1. Kleine 2 uur en dat was al met al ongeveer 7 GB. Werkt prima. Moet met een USB-stick ook wel werken. Ik gebruik een USB-powered HDD'tje van 160GB. Ook wel prima is dat je toch gewoon wel wat anders kunt kijken, zij het analoog. En dat is jammer, natuurlijk. Maar dat wat je opneemt is dan wel weer haarscherp.. ;)

Dat van die gecodeerde zenders komt vaker voor. Ook als je een tijd lang bijv. je PS3 hebt gebruikt of een film kijkt via je HTPC. :(

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-11 01:40
Weet iemand wat het verschil is tussen de KDL-32EX521 en de KDL-32EX520? Het lijkt erop dat het alleen een verschil is qua landcode, maar in de pricewatch is het wel een verschil van 40 euro...

pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX521

pricewatch: Sony KDL32EX520

EDIT: Search geeft resultaat: De 521 heeft een presence sensor en USB recording functie... Wel raar dat die dan goedkoper is... Misschien beter te krijgen?

Ben van plan deze te gaan kopen, iemand ervaring mee?

[Voor 14% gewijzigd door TheJVH op 15-07-2011 02:39]

• BASENL
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 31-03-2014
Ik krijg zojuist de KDL-24EX320 binnen. Ben erg benieuwd of het geluid zo slecht is als men zegt. Maar voor de slaapkamer is het een leuk 24" tv'tje met Edge LED, USB, Wi-Fi en meer.

[Voor 1% gewijzigd door BASENL op 16-07-2011 13:19. Reden: Foutief account]

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik krijg zojuist de KDL-24EX320 binnen. Ben erg benieuwd of het geluid zo slecht is als men zegt. Maar voor de slaapkamer is het een leuk 24" tv'tje met Edge LED, USB, Wi-Fi en meer. Ben benieuwd!

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
THE_BASE schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:18:
Ik krijg zojuist de KDL-24EX320 binnen. Ben erg benieuwd of het geluid zo slecht is als men zegt. Maar voor de slaapkamer is het een leuk 24" tv'tje met Edge LED, USB, Wi-Fi en meer. Ben benieuwd!
Ben benieuwd naar je "geluid" ervaringen.
Nog een andere vraag: is het mogelijk om het beeldscherm uit te zetten en naar de radio te blijven luisteren met CI+ icm Ziggo?

PSN: TDBtje

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:40
TDB schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Ben benieuwd naar je "geluid" ervaringen.
Nog een andere vraag: is het mogelijk om het beeldscherm uit te zetten en naar de radio te blijven luisteren met CI+ icm Ziggo?
De meeste tv's hebben wel een optie om het beeld uit te zetten terwijl het geluid door blijft gaan ja.

• SpaceAce
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-11 06:47
Weet eigenlijk iemand waarom de HX720 en NX720 dezelfde prijs (€1399,-) hebben? De HX720 is qua specs beter (Dynamic Edge, X-Reality PRO en 200 Hz). Enige extra van de NX wat ik kan vinden is het Gorilla-glas.

Verder zie ik in de OP staan dat de 40HX700 geen Dynamic Edge LED zou moeten hebben, maar volgens de Sony website wel (link).

• Frituurman
Weet iemand of er ook nog een update komt voor de firmware voor de EX720 serie? Eentje die 't CI+ probleem oplost?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Frizzz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:
Weet iemand of er ook nog een update komt voor de firmware voor de EX720 serie? Eentje die 't CI+ probleem oplost?
Dit is de laatste:
Over deze upgrade (17/06/2011)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG3.235EUA en biedt de volgende voordelen:

suc6

• TDB
pa3eia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:18:
[...]

Dit is de laatste:
Over deze upgrade (17/06/2011)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG3.235EUA en biedt de volgende voordelen:

suc6
Even met linkje:
http://support.sony-europ...avia3235EUA&m=KDL-40HX720

• pulp2357
Frizzz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:40:
Ik wacht daar ook op, de update uit Juni lost het in ieder geval niet op.

• Frituurman
Bedankt @pa3eia & @TDB, maar die update had ik al op dag 1 dat ik de tv binnen had, geïnstalleerd... Het CI+-probleem is er nog steeds, wat pulp2357 aangeeft. Gewoon erg vervelend en storend.

• TDB
Wat een mooie TV, echt super. Nu één en ander aansluiten. Wat mij nog niet lukt is de laptop (een nieuwe Dell), Als ik via HDMI mijn laptop aansluit, dan ziet mijn laptop de Sony en de Sony ziet dat er een apparaat is aangesloten op een HDMI kanaal. Als ik dan probeer over te schakelen naar dubbel beeld (copy op "projector") of enkel beeld op de TV, dan wordt het compleet zwart. Als ik dan instellingen lager zet, komt er soms een beeld die zichbaar is-verdwijnt-zichtbaar is-enz-enz.
De HDMI kabel zelf is niet nieuw, zou het wellicht aan de kabel kunnen liggen?
-edit-
Hmmm. Lijkt erop dat ik inderdaad 1.4 kabels nodig heb.....
-edit 2-
1.4 kabel gekocht, sluit vervolgens de Dell XPS aan op de tv, zet hem op 10809p 1920x1080 (ingebouwd), 60 hz. Als ik dan het scherm op dupliceren zet, krijg ik op mijn tv een zwart scherm-beeld-zwart scherm etc. Als ik het videobeeld volledig op mijn tv zet, dan wordt het scherm van mijn tv zwart. WTF 8)7
Laatste NVIDIA stuurprogramma erop gezet: 275.33. Ligt dit nu aan mijn laptop of aan mijn tv...?

[Voor 29% gewijzigd door TDB op 22-07-2011 17:30]

• dynax
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-11 19:02
Hallo allen,

Ik heb na 2 Samsungs binnen 1 maand (D6530 & D8000) met schokkirig beeld en veel clouding en backlight bleeding de boel omgeruilt naar een Bravia HX920.
Nu ben ik daar gelukkig van af, de 920 is gewoon goed, met heel iets licht in de linker en rechter hoek, maar dan moet je in het donker goed kijken. Het beeld is ook bij donkere scenes diep zwart.
Ik heb de tv pas sinds woensdag, maar het ziet er goed uit, mooie kleuren, scherpe beelden. Ik zoek nog op internet voor wat kalibratie waarden.

En sinds gisteren is er een update, de tv kwam er zelf mee, hij staat nog niet op de site van Sony.

mijn systeem.

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-11 01:40
TDB schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:55:
Wat een mooie TV, echt super. Nu één en ander aansluiten. Wat mij nog niet lukt is de laptop (een nieuwe Dell), Als ik via HDMI mijn laptop aansluit, dan ziet mijn laptop de Sony en de Sony ziet dat er een apparaat is aangesloten op een HDMI kanaal. Als ik dan probeer over te schakelen naar dubbel beeld (copy op "projector") of enkel beeld op de TV, dan wordt het compleet zwart. Als ik dan instellingen lager zet, komt er soms een beeld die zichbaar is-verdwijnt-zichtbaar is-enz-enz.
De HDMI kabel zelf is niet nieuw, zou het wellicht aan de kabel kunnen liggen?
-edit-
Hmmm. Lijkt erop dat ik inderdaad 1.4 kabels nodig heb.....
-edit 2-
1.4 kabel gekocht, sluit vervolgens de Dell XPS aan op de tv, zet hem op 10809p 1920x1080 (ingebouwd), 60 hz. Als ik dan het scherm op dupliceren zet, krijg ik op mijn tv een zwart scherm-beeld-zwart scherm etc. Als ik het videobeeld volledig op mijn tv zet, dan wordt het scherm van mijn tv zwart. WTF 8)7
Laatste NVIDIA stuurprogramma erop gezet: 275.33. Ligt dit nu aan mijn laptop of aan mijn tv...?
Welk type heb je? Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb het alleen via m'n macbook van DP naar DVI naar HDMI aangesloten, maar dat moet niet uitmaken. Beneden op onze oudere Sony werkt de kabel perfect, maar naar m'n nieuwe op de slaapkamer werkt het niet.

Het beeld flitst naar beeld met ruis, alleen ruis, zwart, etc. Maar het gekke is, eergisteren heeft het wel gewerkt met dezelfde setup. Er is dus iets vreemds aan de hand...

• Alexander01
dynax schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:03:
Hallo allen,

Ik heb na 2 Samsungs binnen 1 maand (D6530 & D8000) met schokkirig beeld en veel clouding en backlight bleeding de boel omgeruilt naar een Bravia HX920.
Nu ben ik daar gelukkig van af, de 920 is gewoon goed, met heel iets licht in de linker en rechter hoek, maar dan moet je in het donker goed kijken. Het beeld is ook bij donkere scenes diep zwart.
Ik heb de tv pas sinds woensdag, maar het ziet er goed uit, mooie kleuren, scherpe beelden. Ik zoek nog op internet voor wat kalibratie waarden.

En sinds gisteren is er een update, de tv kwam er zelf mee, hij staat nog niet op de site van Sony.
Merk je veel verschil in de beeldscherpte en het detail tussen de Sony HX920 en de Samsung D8000?
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee