Gebrek aan TRIM betekend degradatie, ja. Dus wat betreft behoud van performance is 2 losse SSD's slimmer als 2 in RAID.
330d schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:19:
Ik zal mijn array niet uitelkaar halen. Ik heb toevallig afgelopen weekend bij een maat gezien hoe 'traag' 1 ssd is vergeleken met 2 in raid bij mij. Nou, ik wil niet naar 1 gaan hoor. Als ik straks echt gaat merken dat de snelheid achteruitloopt haal ik ze uitelkaar ga ze apart trimmen en gooi ze weer terug in raid

Idd het is de een of het ander he. Of moet intel maar eens eindelijk met een trim komen waar raid ook onder werkt...
Het is een beetje afhankelijk van wat je met je SSD's doet, maar ik zie de voordelen niet zo van SSD's in RAID.
Voor het booten van WIndows en het starten van applicaties zijn de lage accesstimes van groter belang dan de throughput. Als je gaat parren etc (newsgroep downloads) zal het misschien wel interessant zijn.
Ennuh, uit ekaar halen en dan trimmen werkt niet

Windows moet het filesystem kunnen lezen om te trimmen, en als je een RAID0 uit elkaar haalt zit je met twee losse stukken data waar Windows geen wijs uit wordt
Edit: Ik zal het je nog sterker vertellen: Uit elkaar halen en dan trimmen == data kwijt.
Windows zal de schijven zien als blanko omdat de inhoud onleesbaar is en alles er af donderen doordat er getrimt wordt
Met RAID1 had het in theorie nog mogelijk geweest, maar dan zit je met onboard controllers die schijven normaliter niet samen kunnen voegen zonder ze eerst leeg te gooien
[
Voor 68% gewijzigd door
McKaamos op 28-02-2011 18:35
]