Beta van 3DS Max 2012, dus in 2012 zou de feature gewoon moeten zitten.Kobus Post schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:51:
[...]
beta inderdaad. Zie ook de beschrijving van die video: "This video is straight from the developer to the beta users. Might help explain more of the feature."
Mannen (en/of vrouwen
), brutale vraag: zou iemand voor mij een snelle render willen maken? Ik heb een SketchUp model, maar aangezien de render engine natuurlijk niks voor stelt ziet het er nu zo uit:

Deze komt op Thingiverse te staan bij het project, nu kan ik natuurlijk deze screengrab gebruiken, maar ik zou het erg leuk vinden als het er iets realistischer uit ziet
Mocht iemand zich geroepen voelen zou ik graag een DM ontvangen. Uiteraard mogen er credits in de render.
edit:
Ik ben zelf eventjes aan de slag gegaan met Cinema 4D, aangezien ik daar wel eens eerder mee heb gewerkt. Dat ging half zo slecht nog niet!
het is al weer een tijdje geleden, maar dit is het resultaat:

Tips zijn natuurliijk altijd welkom!

Deze komt op Thingiverse te staan bij het project, nu kan ik natuurlijk deze screengrab gebruiken, maar ik zou het erg leuk vinden als het er iets realistischer uit ziet
Mocht iemand zich geroepen voelen zou ik graag een DM ontvangen. Uiteraard mogen er credits in de render.
edit:
Ik ben zelf eventjes aan de slag gegaan met Cinema 4D, aangezien ik daar wel eens eerder mee heb gewerkt. Dat ging half zo slecht nog niet!

Tips zijn natuurliijk altijd welkom!
[ Voor 22% gewijzigd door Nilsepils op 16-02-2014 12:34 ]
Ziet er zeker niet slecht uit. Het valt me wel op dat de helft van je curved-edges nog facetted zijn (2x kleine beugeltjes en 4 'open ringen' bovenin onder andere).
Ik heb een vraagje. Ik ben in MAX design 2014 een camera-animatie aan het renderen. tijdens deze scene (1000-tal frames) verloopt de kleur en transparancy van een material. Hij gaat eerst van grijs naar rood, om vervolgens met transparancy 'uit te faden'. Vervolgens zet ik de render aan, maar houdt MAX de originele material-staat aan (het materiaal blijft de hele tijd grijs). De kleurverandering + verandering in transparancy wordt dus niet meegerenderd. Welk knopje moet ik inrammen om deze animatie wel goed te krijgen??
Ik heb een vraagje. Ik ben in MAX design 2014 een camera-animatie aan het renderen. tijdens deze scene (1000-tal frames) verloopt de kleur en transparancy van een material. Hij gaat eerst van grijs naar rood, om vervolgens met transparancy 'uit te faden'. Vervolgens zet ik de render aan, maar houdt MAX de originele material-staat aan (het materiaal blijft de hele tijd grijs). De kleurverandering + verandering in transparancy wordt dus niet meegerenderd. Welk knopje moet ik inrammen om deze animatie wel goed te krijgen??
Hier staat tekst
Je kunt bevestigen dat je ook echt animatie keys op de kleur en transparency hebt staan? Ben je toevallig niet vergeten het materiaal op de mesh te gooien?
Yep 
Ik zie de waardes op en neer gaan (zowel kleur als transparancy) zodra ik m'n time/frame slider beweeg. En ja, het materiaal is toegepast in de scene. Ik krijg het gevoel dat MAX de material-state van het eerste te renderen frame neemt, en die vervolgens voor de hele sequence gebruikt. Dit alles gaat om een scene ge-importeerd vanuit AutoCAD (alles 3D-solid), daylight system, wat photometric free lights en Quicksilver als renderer.
Ik zie de waardes op en neer gaan (zowel kleur als transparancy) zodra ik m'n time/frame slider beweeg. En ja, het materiaal is toegepast in de scene. Ik krijg het gevoel dat MAX de material-state van het eerste te renderen frame neemt, en die vervolgens voor de hele sequence gebruikt. Dit alles gaat om een scene ge-importeerd vanuit AutoCAD (alles 3D-solid), daylight system, wat photometric free lights en Quicksilver als renderer.
[ Voor 47% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 22-02-2014 12:51 ]
Hier staat tekst
Ja was mij ook al op gevallen, maar daar is nu niet zo heel veel meer aan te doen. Door de manier waarop Sketchup werkt kun je de facetten niet meer verhogen nadat je de cirkel hebt gemaakt. Jammer, maar daar is dus zonder erg veel moeite niet veel meer aan te doen.Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:54:
Ziet er zeker niet slecht uit. Het valt me wel op dat de helft van je curved-edges nog facetted zijn (2x kleine beugeltjes en 4 'open ringen' bovenin onder andere).
Daar heb ik bij het modellen niet zo op gelet omdat het in de uiteindelijke print niet op valt. Naderhand heb ik pas besloten dat ik het wel gaaf zou vinden om een mooie render te maken.

Ik ken cinema 4D verder niet (ik kom met MAX ook pas net om de hoek kijken qua gebruiker), maar iig bij MAX kan ik een smooth modifier toevoegen om facetted curves mooi glad te krijgen. Anders zien m'n imports vanuit AutoCAD er ook facetted uit.
Hier staat tekst
Cinema gaat dan rare fratsen uithalen:

Dus ik denk dat ik het hier bij moet laten...
- Naam heeft wel al aangeboden een render voor me te willen maken met 3Ds Max en iRay, dus misschien dat hij daar nog iets mee kan.

Dus ik denk dat ik het hier bij moet laten...
- Naam heeft wel al aangeboden een render voor me te willen maken met 3Ds Max en iRay, dus misschien dat hij daar nog iets mee kan.
Dat zijn geen 'rare fratsen', al die polys staan los van elkaar, je boven en onder plaat zijn beiden een los geheel, en elke poly in de zijmuur is een los staand geheel, als je daar een smooth overheen gooit smootht hij ze allemaal dus los van elkaar (waardoor de rechthoekige polys in de zijkant dus ovalen worden.
Als je dat allemaal aan elkaar gaat welden krijg je wel het resultaat dat je zoekt
Als je dat allemaal aan elkaar gaat welden krijg je wel het resultaat dat je zoekt
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Je moet ook smoothing groups (smooth normals) gebruiken, anders kan je er duizenden poly's tegenaan gooien en dan is het nog niet smooth.
Ik snap inderdaad wel wat er fout gaat, maar om alles handmatig te gaan zitten welden is ook geen doen. Of ik moet iets fout doen, volgens mij moet ik alle polygons één voor één aan elkaar welden. Als ik dat niet doe gooit hij alle vlakken die elkaar overlappen weg.Spike_wolf schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:29:
Dat zijn geen 'rare fratsen', al die polys staan los van elkaar, je boven en onder plaat zijn beiden een los geheel, en elke poly in de zijmuur is een los staand geheel, als je daar een smooth overheen gooit smootht hij ze allemaal dus los van elkaar (waardoor de rechthoekige polys in de zijkant dus ovalen worden.
De strekking is dus eigenlijk, het eindresultaat zal mooier zijn, maar de extra tijd die ik er in moet stoppen is het me niet waard. Het is geen commercieel product, het is slechts een plaatje om duidelijk te maken wat het eindresultaat is als je het model hebt geprint. Thingiverse is een soort GrabCad voor 3D printbare objecten, ik vind de presentatie prima zo, het hoeft geen kunstwerkje te zijn
Thanks for the help guys!
@wolfos
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ik heb in Cinema4D gebruik gemaakt van "subdivision surface" volgens mij is er geen aparte functie om groepen te smoothen.
@ Sjaak_Afhaak, bij mij heeft dat altijd gewerkt in mental-ray en v-ray, misschien is het een quirck in quicksilver. Is het verder misschien mogelijk dat je de instellingen hebt aangepast toen je framebuffer(rendervenster) nog open stond, want dan wil max ook nog wel eens de nieuwe instellingen niet meenemen in de render.
@ Nilsepils, wat wolfos hier gebruikt is een 3ds Max term, in Cinema4D schijnt er zoiets als phong edge breaks te zijn. Dat is iets wezenlijk anders dan je surface subdividen. Wanneer je een surface subdivide voeg je poly's toe, waarbij vaak de normals ook gesmooth worden. De normal is de richting waarin de face en vertex staan, als je deze smooth krijgen aanliggende edges dezelfde (gemiddelde) richting mee waardoor er een naadloos verloop is. Bij harde edge breaks hebben aanliggende edges ieder hun eigen richting, waardoor er dus zichtbaar een harde hoek in zit.
Misschien dat de volgende afbeelding het iets duidelijker maakt.
@ Nilsepils, wat wolfos hier gebruikt is een 3ds Max term, in Cinema4D schijnt er zoiets als phong edge breaks te zijn. Dat is iets wezenlijk anders dan je surface subdividen. Wanneer je een surface subdivide voeg je poly's toe, waarbij vaak de normals ook gesmooth worden. De normal is de richting waarin de face en vertex staan, als je deze smooth krijgen aanliggende edges dezelfde (gemiddelde) richting mee waardoor er een naadloos verloop is. Bij harde edge breaks hebben aanliggende edges ieder hun eigen richting, waardoor er dus zichtbaar een harde hoek in zit.
Misschien dat de volgende afbeelding het iets duidelijker maakt.

Hier eens een plaatje om eens wat variatie in dit thread toe te voegen:

Ik ben sinds een paar weken wat aan het prutsen met Fluid Dynamics. Hier is de luchtstroom te zien over een model van de nieuwe Mclaren F1 wagen. Bij het maken van een mesh is er wel wat detail uit de geometrie verloren gegaan, want mn pctje kan eigenlijk niet meer dan 1 mil cellen aan...

Ik ben sinds een paar weken wat aan het prutsen met Fluid Dynamics. Hier is de luchtstroom te zien over een model van de nieuwe Mclaren F1 wagen. Bij het maken van een mesh is er wel wat detail uit de geometrie verloren gegaan, want mn pctje kan eigenlijk niet meer dan 1 mil cellen aan...
Incompl te
Ik denk dat het probleem in quicksilver als renderer zit. Deze maakt voor het renderen eerst een shader van je materials welke de gpu lust, deze heeft waarschijnlijk geen ondersteuning voor een material welke van kleur/transparency verandert. Als je snelle renders wilt, probeer het eens met de scanline renderer, deze is ook zeer snel voor simpele materialenSjaak_Afhaak schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:44:
Yep
Ik zal het eens met een andere renderer gaan proberen dan. Op zich is het zo dat individuele frames wel goed gerenderd worden (met quicksilver), alleen een hele sequentie niet. het hele shader-verhaal klinkt aannemelijk.
Hier staat tekst
Tof!ArnoAG schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:10:
Hier eens een plaatje om eens wat variatie in dit thread toe te voegen:
etc.. etc..
Kun je hier nog wat meer over vertellen?
Geeft het blauw aan waar de luchtweerstand het hoogste is?
Kun je ook zien vanuit zo'n simulatie hoe hoog deze weerstand is (bijvoorbeeld in N/cm2)?
portfolio : www.breeed.com
Tuurlijk!Maarten_Br schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:00:
[...]
Tof!
Kun je hier nog wat meer over vertellen?
Geeft het blauw aan waar de luchtweerstand het hoogste is?
Kun je ook zien vanuit zo'n simulatie hoe hoog deze weerstand is (bijvoorbeeld in N/cm2)?
Wat je ziet op het plaatje is de snelheid van de luchtstroom over het oppervlak van de auto. Er is duidelijk te zien waar de lucht moeite heeft om langs een deel van de auto te komen, zoals bij de wielen.
Een berekening als deze wordt gedaan door eerst een model te importeren (de F1 wagen in dit geval)
Buiten om het model geef je aan hoe groot de "windtunnel" moet zijn waar de stroming berekend wordt.
Het stroomgebied (het volume van de windtunnel min het volume van de F1 auto) moet worden opgedeeld in blokjes of "cellen". Het opdelen in cellen is het "Mesh-en". Voor elke cel wordt uiteindelijk tijdens de berekening de luchtstroming berekend.
Om het aantal cellen en daarmee benodigde rekenkracht wat binnen de perken te houden stel je het Mesh-en zo in dat je een hoge dichtheid cellen hebt als je dichter bij het oppervlak van de F1 wagen komt.
Daarna moet je de solver instellen zodat ie rekening houd met dingen als turbulente luchtstroming en de toestand van de luchtstroom.
Dan je PC laten rekenen, F1 teams gebruiken hier clusters voor, soort van renderfarms eigenlijk. Hoe langer je door rekent, hoe precieser je uitkomst. Als je eenmaal je gedult verliest kan je de resultaten bekijken. Met het programma kan je ongeveer alles wat je maar wilt weten zien. Downforce, luchtweerstand, drukverdelingen, vortexen, turbulentie, alles.
Hier zie je links boven de downforce die de wagen genereerd, de grijze wolken zijn het zog achter de wagen.

In het kort, leren hoe je met zo'n programma (star CCM gebruik ik) een mooi plaatje met kleurtjes maakt duurt een weekendje of twee.

Incompl te
Ha Arno!
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Zelf heb ik een bouwkundige achtergrond en als ik het zo zie kunnen dit soort simulaties hartstikke handig zijn voor hoogbouw projecten. Bijvoorbeeld om de bekende wind op de Kop van Zuid in Rotterdam te voorkomen
.
Thanks man, ik ga er eens naar kijken!
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Zelf heb ik een bouwkundige achtergrond en als ik het zo zie kunnen dit soort simulaties hartstikke handig zijn voor hoogbouw projecten. Bijvoorbeeld om de bekende wind op de Kop van Zuid in Rotterdam te voorkomen
Thanks man, ik ga er eens naar kijken!
portfolio : www.breeed.com
Gaaf man, pas je dit ook professioneel toe of is dit gewoon thuis uitproberen?
Het sluit wel aan bij mn studie, dus misschien dat ik het in de toekomst of tijdens mn afstudeer project wel toe kan gaan passen. Voorlopig is het thuis wat aankloten.Piekartz87 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:42:
[...]
Gaaf man, pas je dit ook professioneel toe of is dit gewoon thuis uitproberen?
hier zijn ook nog wel interessante dingen te vinden:
http://www.f1technical.net/forum/viewforum.php?f=6
Incompl te
Weten jullie of er een los programmaatje is zoals 3ds max's RAM player? Dus een progje waarbij je losse frames (jpg ofzo) in het RAM geheugen kunt laden om die vloeiend en gemakkelijk af te spelen voor preview doeleinden? Ik heb niet zo'n zin daar steeds een extra max voor op te starten
Mixed Reality dev
Daar zijn er wel enkele van(bijv pdplayer), maar vaak commercieel en prijzig. Mocht je een opensource programma zoeken dan is Djv een goed alternatief.Menesis schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:21:
Weten jullie of er een los programmaatje is zoals 3ds max's RAM player? Dus een progje waarbij je losse frames (jpg ofzo) in het RAM geheugen kunt laden om die vloeiend en gemakkelijk af te spelen voor preview doeleinden? Ik heb niet zo'n zin daar steeds een extra max voor op te starten
Gemaakt met behulp van een tutorial

En deze na 1x kijken naar een Timelapse ..
Niet helemaal top .. en bewust niet veel kleur en textures enzo.

Beide in Blender

Beide in Blender
Ik gebruikte hier altijd het programma virtualdub voor, kon je ook uitvoer naar een avi doenMenesis schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:21:
Een aantal image viewers (irfanview geloof ik) kun je ook snel door de frames heen laten gaan, gewoon spatie inhouden en dan heb je al best een goed idee.Menesis schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:21:
IrfanView is verschrikkelijk voor het "afspelen" van sequenties, zeker als je richting de 2 of 4k gaat. Zou ik echt alleen maar gebruiken om specifieke afbeeldingen te bekijken of om bv. snel conversies mee te doen zonder een beest zoals Photoshop op te moeten starten.
JefeCheck is ondanks z'n verschrikkelijke interface wel een geweldig programma voor het vloeiend afspelen van losse frames. Ook op hogere resoluties en via gedeelde schijven. Is tegenwoordig ook gratis.
JefeCheck is ondanks z'n verschrikkelijke interface wel een geweldig programma voor het vloeiend afspelen van losse frames. Ook op hogere resoluties en via gedeelde schijven. Is tegenwoordig ook gratis.
[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 02-03-2014 03:18 ]
Dat zit wel Schnorr.
Mag wel wat meer licht bij. Als je Cycles gebruikt kan je natuurlijk licht krijgen door een 'sky texture' toe te voegen.Solid Seal schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:42:
Gemaakt met behulp van een tutorial
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide in Blender
Thanks.Ik heb irfanview ook nooit gebruikt voor high res sequenties. Ik merk met xnview dat met 1280x720 het ook al niet soepel gaat dus ik begrijp wat je bedoelt.Stukfruit schreef op zondag 02 maart 2014 @ 03:17:
IrfanView is verschrikkelijk voor het "afspelen" van sequenties, zeker als je richting de 2 of 4k gaat. Zou ik echt alleen maar gebruiken om specifieke afbeeldingen te bekijken of om bv. snel conversies mee te doen zonder een beest zoals Photoshop op te moeten starten.
Ja klopt inderdaad .. belichting en textures moet ik nog mee stoeien . Gaat steeds beter:)Wolfos schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:31:
[...]
Mag wel wat meer licht bij. Als je Cycles gebruikt kan je natuurlijk licht krijgen door een 'sky texture' toe te voegen.
Vandaag deze gemaakt en glow effect gemaakt met de Nodes ..dat ging vrij makkelijk.

Misschien dat metalen blok weghalen en alleen de keyboard laten zitten
[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 02-03-2014 21:59 ]
Thanks allemaal. Heb Jefecheck even geprobeerd, maar wat in interface..Stukfruit schreef op zondag 02 maart 2014 @ 03:17:
Zou die MacPro een leuke renderbak zijn of is dat zwaar overpriced voor de power die je terugkrijgt?
Is er een site die bijhoud waar de sweetspot van CPU's ligt als in: beste prijs v.s. performance?
[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 03-03-2014 17:48 ]
Mixed Reality dev
Apple is sowieso niet echt de beste keuze als je voor prijs/prestatie gaat.Menesis schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:46:
[...]
Thanks allemaal. Heb Jefecheck even geprobeerd, maar wat in interface..Ik ga straks nog maar een keertje kijken.
Zou die MacPro een leuke renderbak zijn of is dat zwaar overpriced voor de power die je terugkrijgt?
Is er een site die bijhoud waar de sweetspot van CPU's ligt als in: beste prijs v.s. performance?
Ik heb even gekeken en een Windows-PC samengesteld met specificaties die (als het goed is) beter zijn dan die van de Mac Pro. De prijs ligt echter rond de 500 euro lager dan dit model én de performance ligt waarschijnlijk hoger. Sowieso rennen die twee Quadro's volgens mij rondjes om de D500 én D700 FirePro-kaarten die normaal in een Mac Pro zitten. De i7-4930K is dan weer beter dan de Xeon E5 uit de Mac Pro en in 'mijn' PC zit 32GB terwijl de Mac Pro op 16GB zit (32GB kan ook, maar dan gaat de prijs flink omhoog). Qua opslag een 256GB SSD en 2x 2TB voor de opslag. Vooral als je veel rendert is veel opslag een must. 4TB overkill zijn dan is kleiner natuurlijk ook altijd een optie. Hier is de PC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 4930K Boxed | € 494,99 | € 494,99 |
1 | Asus P9-X79 | € 197,04 | € 197,04 |
2 | HP NVIDIA Quadro 4000 (WS095AA) | € 912,34 | € 1.824,68 |
1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Corsair Graphite 600TM | € 141,45 | € 141,45 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,99 | € 81,99 |
1 | Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 | € 275,60 | € 275,60 |
1 | Corsair RM750 | € 101,90 | € 101,90 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.317,60 |
Niet vervelend bedoeld, maar voordat er 2 quadro kaarten gehaald worden, zou ik eventjes kijken naar het volgende.
Zie hier een lijst van software welke wel/niet multi GPU support hebben.
http://www.nvidia.com/con...-applications-for-hpc.pdf

ps.. mac is altijd zwaar overpriced
Zie hier een lijst van software welke wel/niet multi GPU support hebben.
http://www.nvidia.com/con...-applications-for-hpc.pdf
ps.. mac is altijd zwaar overpriced
[ Voor 8% gewijzigd door Nico op 04-03-2014 02:36 ]
Verwijderd
Voordat je aan Quadro gaat zou ik eerst eens even kijken of je die wel heel goed aan het werk kunt zetten. Ben je niet continu aan het renderen in professionele hoedanigheid kan je soms prachtig consumentenkaarten inzetten die precies hetzelfde doen. Het grootste verschil tussen normale kaarten en Quadro's is de support. Ontzettend waardevol als je dure engineer daardoor niet een paar dagen uit zijn neus zit te vreten, zonde van het geld in vrijwel alle andere gevallen.
Re-render van een projectje uit 2009. Het origineel was superbreedbeeld (geprojecteerd met 6 beamers) en werd vertoond tijdens het IO Festival op TU Delft in 2009 achter het grote podium, tussen de optredens in. Het resultaat was heel gaaf omdat het zo groot werd geprojecteerd. Er zat ook een ruimte tussen elke beamer dus het was niet 1 brede image, maar meer alsof er 6 gigantische ramen achter de stage stonden.
Deze is 'gewoon' breedbeed zodat Youtube hem nu ook op HD pakt. In het origineel zaten wat glitches met betrekking tot Global illumination in vray.
Nu heb ik eerst een prepass Gi gedaan en daarna een final render met per frame een blend van 4 GI frames om flikkering tegen te gaan. In totaal zo'n 50 uur rendertijd voor 3000 frames op een Q6600 met de GI op low settings
Wel op FullHD bekijken
[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 04-03-2014 19:06 ]
Mixed Reality dev
"This video is not available in your country"
In Nederland wel...Wolfos schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:51:
"This video is not available in your country"
OT: Heb je dat zelf gemaakt? Netjes!!
An a day keeps the doctor away.
Hmm, misschien vanwege de muziek. Ik had eerst via Youtube zelf HETZELFDE nummer eronder gezet (naja misschien andere uitveoring
), maar daarmee kon ik geen fadeout instellen. Toen maar zelf eronder gezet met een fadeout en opnieuw geupload. Maar blijkbaar mag dat niet in sommige landen?
Ze verdienen er overigens wel zelf geld aan:"Door de aanwezigheid van dit nummer kunnen er advertenties in je video worden getoond"
@iApp: Helemaal gemaakt ja
wel gebasseerd door het artwork van de 'grafische commissie'. Die hadden de look bedacht.
De 6 potige octopus (
) heeft een wave modifer over zijn tentakels en ook een limited bend modifer op sommige uiteindes. Ogen zijn 1 keer geanimeerd en gekopieerd. Verder valt het wel mee met de moeilijkheid.
Hier zie je trouwens waar het geprojecteerd was (die witte schermen)
Ze verdienen er overigens wel zelf geld aan:"Door de aanwezigheid van dit nummer kunnen er advertenties in je video worden getoond"
@iApp: Helemaal gemaakt ja
De 6 potige octopus (

Hier zie je trouwens waar het geprojecteerd was (die witte schermen)
[ Voor 63% gewijzigd door Menesis op 05-03-2014 10:44 ]
Mixed Reality dev
Ja, hij doet het ook prima nu. Zal wel aan de mobiele versie van Youtube liggen ofzo...
Het is natuurlijk ook nog eens applicatie en workflow afhankelijk, Maar die Mac Pro voor visualisatie werk slaat idd nergens op, tenzij je iid vast zit aan OSX..Menesis schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:46:
[...]Zou die MacPro een leuke renderbak zijn of is dat zwaar overpriced voor de power die je terugkrijgt?
Over het algmeen zijn pro gpu's helemaal niet nodig bij 3D Viz applicaties, en zonde van het geld. En als je naar GPU renderen kijkt dan zijn gamekaarten veel sneller voor hetzelfde geld. Idem voor videobewerken zoals in premiere.
2 Quadro's samen zoals boven voor werk binnen de context van dit topic is eigenlijk nooit zinvol. Als je wilt GPU renderen dan zijn gamekaarten de betere optie, tenzij je echt meer dan 3GB nodig hebt, maar dan heb je altijd de titan nog. (of R9 mits de app opencl doet.) En voor het versnellen van je viewports werken ze toch niet samen (alleen DELL en HP enzo mogen quadro's in SLI draaien in bepaalde bakken) of het is uberhaupt niet logisch om een pro kaart te nemen.
Wat ik ook mooi vind is bijv. dat 3Dsmax zo crap in elkaar zit dat voordat je GPU echt gaat bottlenecken bij een grote geometry-load de bottleneck al bij de singlecore snelheid van je cpu zit.
Maar puur als renderbak kun je verschillende kanten op. Als je 1 zo snel mogelijke maar nog betaalbare machine wilt dan heb je voor rond de 1000 euro een overclockte 4930k machine. Die renderd rap evensnel als een 8 core xeon (want die 8 core is relatief traag)
Een 4771 of 4770k machine is nog wat goedkoper. En nog goedkoper is een AMD bak met een 8350 of 8320 met OC. Sowieso knoop je ze met netwerk renderen makkelijk aan elkaar.
Als je wilt renderen zou ik gewoon een kleine dedicated render-slave/node nemen. Dan kan je gewoon door werken aan je project(en) en laat je die rendernode 24/7 draaien voor het renderen.
TIP: Doorwerken terwijl je PC rendert kan altijd wel trouwens. Zet de priority van het renderende programma op 'low' en je merkt vrijwel niets van het renderen. Met genoeg geheugen kun je een tweede max opstarten en lekker verder werken 

Maar toegegeven, een aparte render node is natuulrijk nog beter, al dan niet icm netwerk rendering

Maar toegegeven, een aparte render node is natuulrijk nog beter, al dan niet icm netwerk rendering
Mixed Reality dev
Network rendering is bij mij altijd een groot probleem. Heb dan nu ook niet veel render werk. Maar dat komt nog wel met school als ik volgend jaar naar het 2e jaar Animatie ga op school. Ik had via de facebook van Colorbleed iets opgevangen van Deadline van Thinkbox softwares. Echt een prachtig programma met ontzettend veel mogelijkheden voor allemaal programma's. Als je het aan de praat krijgt -_-'.
Ik heb vandaag trouwens mijn opdracht voor school af genaamd: Room 24 (voor de KW1 kenners onder ons).
De opdracht was dat je voor het blad Elle (interieur magazine) een soort video maakt van 24 seconden die vertelt wat er in je kamer gebeurt. We moesten dan ook onze kamer modellen/texturen en uiteindelijk animeren.
Achter liggende 'verhaal': ik heb van mijn kamer een soort Mind sync gemaakt met mijn dagelijkse gedachtes (films/muziek/motoren) en die gesynced met mijn kamer.
hier is de link: https://vimeo.com/88535163
Hoor graag wat jullie er van vinden!
De opdracht was dat je voor het blad Elle (interieur magazine) een soort video maakt van 24 seconden die vertelt wat er in je kamer gebeurt. We moesten dan ook onze kamer modellen/texturen en uiteindelijk animeren.
Achter liggende 'verhaal': ik heb van mijn kamer een soort Mind sync gemaakt met mijn dagelijkse gedachtes (films/muziek/motoren) en die gesynced met mijn kamer.
hier is de link: https://vimeo.com/88535163
Hoor graag wat jullie er van vinden!
Note: gaat vooral over (renderen van) FumeFX. Dacht deel het hier ff. Interessant praatje 
Hey guys this video goes over what type of hardware settings to use with FumeFX as well as better ways to work to get faster and more reliable simulations and more importantly more efficient workplace practice!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
@Cazure, Ik zat de hele video lang meer naar de bewegingen op de schermen te kijken dan naar het 3d-werk. Bewegende beelden trekken automatisch de aandacht, dus nu lijkt het wel of je deze probeerde af te leiden van het werkelijke onderwerp, namelijk je kamer.
Wat ik veel makkelijker vind, is de affiniteit instellen. Om gewoon te werken in een programma heb je vaak genoeg aan 1 of 2 cores/threads. Dus als je bij de applicatie die aan het renderen is enkele cores uitschakelt, kun je meestal prima werken.Menesis schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:56:
TIP: Doorwerken terwijl je PC rendert kan altijd wel trouwens. Zet de priority van het renderende programma op 'low' en je merkt vrijwel niets van het renderen......

Oké! Ik heb deze info inderdaad al van een leraar gekregen. In iedergeval een dik verbeter punt voor het volgende project.Loderunner schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:53:
@Cazure, Ik zat de hele video lang meer naar de bewegingen op de schermen te kijken dan naar het 3d-werk. Bewegende beelden trekken automatisch de aandacht, dus nu lijkt het wel of je deze probeerde af te leiden van het werkelijke onderwerp, namelijk je kamer.
Bedankt voor de info!
Op *NIX systemen (dus ook OS-X) misschien dit proberen:D-rez schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Wat ik veel makkelijker vind, is de affiniteit instellen. Om gewoon te werken in een programma heb je vaak genoeg aan 1 of 2 cores/threads. Dus als je bij de applicatie die aan het renderen is enkele cores uitschakelt, kun je meestal prima werken.
[afbeelding]
https://github.com/opsengine/cpulimit
Mag je het wel zelf compilen maar dat is niet zo moeilijk.
Maar dat leidt tot minder efficientie:D-rez schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Wat ik veel makkelijker vind, is de affiniteit instellen. Om gewoon te werken in een programma heb je vaak genoeg aan 1 of 2 cores/threads. Dus als je bij de applicatie die aan het renderen is enkele cores uitschakelt, kun je meestal prima werken.
[afbeelding]
stel je hebt 4 cores, en je hebt 1 max aan het renderen waar je 2 cores aan toewijst en 1 max waar je aan een scene werkt en waar je de overge 2 aan toewijst:
- 2 cores rekenen 100% aan je rendering
- 2 cores rekenen alleen heel kort (< 0,1 sec) als jij een handeling uitvoert in max en staan dus grotendeels niets te doen.
- als je een handeling doet, dat die voorgaat
- maar zodra er even processortijd vrij komt, gaat dat naar het renderen. Zo staan je 4 cores dus altijd op 100%, grotendeels benut voor het renderen
maximaal benutten die handel!
Mixed Reality dev
BTW: Er is interessante CG Challenge op CGsociety: Driving Innovation Challenge

Het is net zoveel 2D / 3D graphics als Interaction Design. Een beetje vreemde eend als je de vorige CG challenges kent. Ik denk dat Visteon gewoon dik geld heeft betaald voor deze challenge.

Het is net zoveel 2D / 3D graphics als Interaction Design. Een beetje vreemde eend als je de vorige CG challenges kent. Ik denk dat Visteon gewoon dik geld heeft betaald voor deze challenge.
[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 11-03-2014 10:44 ]
Mixed Reality dev
Dat is inderdaad wel een interessante design challenge op een plek waar je het niet zou verwachten. Als ontwerper heb je dik voordeel tussen de 2D/3D-artists die gelijk maar wat gaan schetsen. Sta nu op het punt om met een vergelijkbaar ontwerpproject te starten, maar met een andere invalshoek (de weg zelf).
Als iemand in de omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag interesse heeft om mee te doen (~3 man) in groepsverband zie ik goede kansen om een prijs binnen te harken (al gaat het mij meer om de ervaring/resultaat dan een prijs).
Als iemand in de omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag interesse heeft om mee te doen (~3 man) in groepsverband zie ik goede kansen om een prijs binnen te harken (al gaat het mij meer om de ervaring/resultaat dan een prijs).
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Sinds vandaag een gaan try-harden met Vray in Cinema 4D R14. Heb net mooi mijn texture gemaakt in PS en wil deze lekker op mijn walls plakken zodat ik de texture voor het gemak ook even kan bekijken in de scene. Alles ziet er prima uit, dus ik reboot even mijn C4D voor het installeren van een kleine plugin. Restart mijn project en BAM! Mijn textures zijn nu kleurloos en het lijkt of alleen de bump-map nog actief is. Oh jee, oh jee wat moet ik nu?
Heeft iemand een oplossing hoe ik dit moet doen? Heb mijn scene nog een keer opnieuw geladen, heb mijn texture gedelete en alles opnieuw ingesteld. Maar niks helpt.
*UPDATE*
Kom er net achter dat Cinema 4D altijd vraagt over iets als een kopie van de search path omdat die niet bestaat. Is het bij deze vraag nou het beste om op ja of om op nee te drukken?
Is er trouwens ook een C4D in combinatie met Vray gerelateerd forum (niet op tweakers)?
Alvast bedankt!
Heeft iemand een oplossing hoe ik dit moet doen? Heb mijn scene nog een keer opnieuw geladen, heb mijn texture gedelete en alles opnieuw ingesteld. Maar niks helpt.
*UPDATE*
Kom er net achter dat Cinema 4D altijd vraagt over iets als een kopie van de search path omdat die niet bestaat. Is het bij deze vraag nou het beste om op ja of om op nee te drukken?

Is er trouwens ook een C4D in combinatie met Vray gerelateerd forum (niet op tweakers)?
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Cazure op 11-03-2014 21:54 ]
Verwijderd
Die wedstrijden zijn volgens mij altijd goede business voor de organiserende bedrijven - je krijgt een bak ideeën en concepten voor een heel kleine investering en je bent nergens toe verplicht. Het is niet altijd zo, maar ik heb toch vaak het idee dat je er niet erg goed vanaf komt, zelfs als winnende deelnemer.
Verwijderd
Oei, dat is een gevaarlijke aanname. Juist mensen die ergens voor zijn opgeleid denken vaak in bestaande denkkaders. Door mensen met wat minder ervaring op een specifiek vlak te vragen - zeg maar wat naïevere mensen - kan je soms juist prachtige ideeën tegenkomen. Er zal ook een hoop non-spul tussen zitten, maar dat is niet erg.inquestos schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:42:
Als ontwerper heb je dik voordeel tussen de 2D/3D-artists die gelijk maar wat gaan schetsen.
Ik moet altijd denken aan een onderzoek waaruit bleek dat hoe minder er in het ontwerpproces teruggekoppeld wordt naar de klant, hoe tevredener die klant ermee is. De oorzaak was niet onderzocht, maar een theorie is dat klanten vaste verwachtingen hebben die vernieuwing remmen. Als je dat meer loslaat kan je tot grotere vernieuwingen komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:52:
Ik moet altijd denken aan een onderzoek waaruit bleek dat hoe minder er in het ontwerpproces teruggekoppeld werd naar de klant, hoe meer tevreden die klant er mee was. De oorzaak was niet onderzocht, maar een theorie is dat klanten vaste verwachtingen hebben die vernieuwing remmen. Als je dat meer loslaat kan je tot grotere verbeteringen komen.

Klanten. Het blijven moeilijke mensen
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Het concept is simpel - je moet leken (of mensen met vaste verwachtingen) niet in je ontwerpproces betrekken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 03:00 ]
Zeg dat maar tegen een klant die alles beter denkt te weten
Dat zit wel Schnorr.
hehe, bekend plaatje idd.Stukfruit schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:38:
[...]
[afbeelding]
Klanten. Het blijven moeilijke mensen
Overigens kan ik me alleen in enkele gevallen voorstellen dat geen terugkoppeling naar de klant tot meer tevredenheid van iedereen leidt.. Wanneer precies kan ik moeilijk omschrijven en het ligt ook erg aan de klant
Zitten hier trouwens veel (ex) IO'ers van TUD?
Mixed Reality dev
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Ik word vaak ook geremd door praktische bezwaren, daar hebben anderen wellicht minder last van. Maar ik verwacht dat je als ontwerper toch met een heel ander perspectief tegen zo'n probleem/mogelijkheid aankijkt dan een 2D/3D-artist die toch de meerderheid van de inzendingen zal verzorgen. Hetzelfde geldt voor een muzikant, fotograaf, expressionistisch kunstenaar, ik noem maar wat. Een heel ander, en daardoor wellicht origineel perspectief.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:52:
[...]
Oei, dat is een gevaarlijke aanname. Juist mensen die ergens voor zijn opgeleid denken vaak in bestaande denkkaders. Door mensen met wat minder ervaring op een specifiek vlak te vragen - zeg maar wat naïevere mensen - kan je soms juist prachtige ideeën tegenkomen. Er zal ook een hoop non-spul tussen zitten, maar dat is niet erg.
Innovatief zijn wordt gezien als positieve eigenschap waardoor hij een grotere vrijheid zal aangeven dan hij/zij daadwerkelijk wenselijk vindt. Uiteindelijk wil de opdrachtgever gewoon zijn eigen idee gewoon in een mooi jasje zien. Dan kun je mooi dat jasje ontwerpen, of meer de participatory design kant op gaan, maar daar zijn we hier allemaal niet zo'n fan van zo te zienVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:52:
De oorzaak was niet onderzocht, maar een theorie is dat klanten vaste verwachtingen hebben die vernieuwing remmen. Als je dat meer loslaat kan je tot grotere vernieuwingen komen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het "Probleem" met zulke prijsvragen is imho dat ze niet echt een realistische inzending willen (zoals een industrieel ontwerper waarschijnlijk zal insturen), maar meer een visie en iets wat marketing-technisch gewoon goed werkt.
Mixed Reality dev
Toetsen van je ontwerp is wel essentieel. Maar tijdens het proces kun je je beter niet laten sturen door klanten. Die zullen vaker met suboptimale oplossingen zoals een workaround komen.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 02:59:
[...]
Het concept is simpel - je moet leken (of mensen met vaste verwachtingen) niet in je ontwerpproces betrekken
Maar wel gaaf zeg zo een contest. Vereist wel dat je heel goed nadenkt over de toegevoegde waarde. Film kijken tijdens het autorijden maakt het bijv. alleen gevaarlijker.
http://hawvie.deviantart.com/
Je moet er niet al te veel waarde aan hechten. Het zijn een verzameling losse ideeën die grafisch uitgewerkt zijn. Geen proof of concept, geen research, etc. Het is allemaal maar zeer de vraag of je er daadwerkelijk wat mee kan. Voor hetzelfde geld zit er niets bruikbaars bij. Dat is een risico dat je als bedrijf neemt. De deelnemers zijn ook nergens toe verplicht. Persoonlijk zou ik liever een aantal goede designers in dienst nemen of mijn uitdagingen door Ideo laten onderzoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:48:
Die wedstrijden zijn volgens mij altijd goede business voor de organiserende bedrijven - je krijgt een bak ideeën en concepten voor een heel kleine investering en je bent nergens toe verplicht. Het is niet altijd zo, maar ik heb toch vaak het idee dat je er niet erg goed vanaf komt, zelfs als winnende deelnemer.
.edit.. oeps dubbel
Verwijderd
De grap is natuurlijk dat dergelijke bedrijven erg veel ervaring hebben met de latere stappen in het ontwerpproces - dat valt allemaal te formaliseren of is met een goede dosis ervaring goed te doen. Met echte goede nieuwe ideeën komen is veel lastiger en die krijg je zo makkelijk binnen. Dan kunnen je eigen teams het oppakken en helemaal uitwerken.HawVer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:01:
Je moet er niet al te veel waarde aan hechten. Het zijn een verzameling losse ideeën die grafisch uitgewerkt zijn. Geen proof of concept, geen research, etc. Het is allemaal maar zeer de vraag of je er daadwerkelijk wat mee kan.
Ze vissen natuurlijk ook niet zomaar in een vijver en de investering is erg klein (al weet ik niet wat ze voor het organiseren van de wedstrijd betalen, maar de prijzen kosten nagenoeg niets in vergelijking met een echt ontwikkelbudget)
Je zult inderdaad ooit naar de uiteindelijke klant toe moeten, maar het blijkt dus dat later vaak beter is dan eerder. Net zoals mijn kapper niet bij iedere haarlok moet vragen hoe lang hij moet worden moet een ontwerper dat niet met zijn ontwerpen doen.HawVer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:51:
Toetsen van je ontwerp is wel essentieel.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 13:52 ]
Dat ligt heel erg aan de organisatie. Als een innovatieve omgeving en frisse ideeën gestimuleerd worden vanuit management zal er binnen de organisatie zelf ook meer goede ideeën los komen. Persoonlijk heb ìk dan liever een team goede designers dan een groep willekeurige mensen waarvan ik verplicht ben om een oplossing uit te werken.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:50:
[...]
De grap is natuurlijk dat dergelijke bedrijven erg veel ervaring hebben met de latere stappen in het ontwerpproces - dat valt allemaal te formaliseren of is met een goede dosis ervaring goed te doen. Met echte goede nieuwe ideeën komen is veel lastiger en die krijg je zo makkelijk binnen. Dan kunnen je eigen teams het oppakken en helemaal uitwerken.
Ik herken wel wat je zegt. Ik heb ook wel het gevoel dat veel organisaties zoiets inzetten als goedkoop scoren. Bijvoorbeeld de hackathon van Salesforce is een mooie soap.. In zulke gevallen geeft het maar weer mooi aan hoe slecht het gesteld is met het creatieve klimaat, dat je moet terugvallen op zulke wedstrijden.
Ik vind de prijzen voor deze contest ook wat mager. De grand price is dat je concept daadwerkelijk wordt uitgewerkt. Leuk voor op je CV.Ze vissen natuurlijk ook niet zomaar in een vijver en de investering is erg klein (al weet ik niet wat ze voor het organiseren van de wedstrijd betalen, maar de prijzen kosten nagenoeg niets in vergelijking met een echt ontwikkelbudget)Dan kan je wel een gokje wagen.
Eens[...]
Je zult inderdaad ooit naar de uiteindelijke klant toe moeten, maar het blijkt dus dat later vaak beter is dan eerder. Net zoals mijn kapper niet bij iedere haarlok moet vragen hoe lang hij moet worden moet een ontwerper dat niet met zijn ontwerpen doen.
Verwijderd
Precies het gebeuren uit dat verhaal dus. Waarschijnlijk voor niets werken, niet veel krijgen als je wint en je potentieel ook nog een oor aangenaaid krijgen is niet erg aantrekkelijk. Je ziet het trouwens ook op andere vlakken - mensen lijken bij creatieve beroepen vaker het idee te hebben dat zoiets wel voor weinig geld of voor niets kan. Terwijl niemand het in zijn hoofd haalt de schoonmaker of slager te vragen voor niets te werken.HawVer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:37:
Ik herken wel wat je zegt. Ik heb ook wel het gevoel dat veel organisaties zoiets inzetten als goedkoop scoren. Bijvoorbeeld de hackathon van Salesforce is een mooie soap..
Helaas gaan sommige mensen er ook nog in mee. Slecht voor de kwaliteit en slecht voor de creatieve sector. Maar goed, het begint wat offtopic te raken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 15:22 ]
Zo, na bijna 3 jaar niet actief te zijn geweest ben ik weer terug
( NL -> Australia -> NL )
Gelijk maar even een vraagje. Ik heb thuis nog een Intel Core2Duo 3.0 liggen maar er zit geen videokaart meer in (er zat een 8800GTX in). Nu wil ik hiervoor een EVGA GeForce GT 640 4GB kopen. Deze kaart heeft 384 CUDA cores + 4GB aan geheugen dus ik zou dit kunnen gebruiken met mijn 3Ds Max om te renderen op de GPU.
Ik ben niet van plan er actief mee te gaan gamen, maar als ik op deze manier toch een 'workstation' kan bouwen, ben ik goedkoop klaar
Meningen? Ervaringen?
Gelijk maar even een vraagje. Ik heb thuis nog een Intel Core2Duo 3.0 liggen maar er zit geen videokaart meer in (er zat een 8800GTX in). Nu wil ik hiervoor een EVGA GeForce GT 640 4GB kopen. Deze kaart heeft 384 CUDA cores + 4GB aan geheugen dus ik zou dit kunnen gebruiken met mijn 3Ds Max om te renderen op de GPU.
Ik ben niet van plan er actief mee te gaan gamen, maar als ik op deze manier toch een 'workstation' kan bouwen, ben ik goedkoop klaar
Meningen? Ervaringen?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zal niet erg snel zijn, maar sneller dan op die CPU.
Wat bedoel je nu precies?Wolfos schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:09:
Zal niet erg snel zijn, maar sneller dan op die CPU.
Het zal een heel stuk vlotter zijn dan een CPU, maar in vergelijking met topsegment gpu's wellicht wat laag. Waar je in ieder geval wel goed op hebt gelet is het geheugen, dat had ik zelf onderschat. 1GB is te weinig voor wat complexere scenes (alle textures en geometrie moeten ingeladen worden in het geheugen van de gpu)
GPU renderen zou ik persoonlijk sowieso niet doen
Precies, vandaar ook de 4GB.inquestos schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:10:
Het zal een heel stuk vlotter zijn dan een CPU, maar in vergelijking met topsegment gpu's wellicht wat laag. Waar je in ieder geval wel goed op hebt gelet is het geheugen, dat had ik zelf onderschat. 1GB is te weinig voor wat complexere scenes (alle textures en geometrie moeten ingeladen worden in het geheugen van de gpu)
De computer die ik wil gebruiken zal dus een dienen als een 2e werkplek, als bijv. mijn huidige bezig is met renderen. Daarom zou ik graag willen Max'en op m'n 2e werkplek. Tegelijk kan ik dan test-renderen op de GPU (met bijv. iray) zodat ik snel zie hoe het eruit ziet. Later renderen, belichten, etc zal allemaal gebeuren op de andere machine... en dan niet op de GPU maar gewoon bijv. met Mental Ray. (Eigenlijk zou ik eens naar Vray moeten kijken, maar om dat nu zomaar even erbij te kopen is vrij prijzig
Maar goed, de Grafische kaart heeft niet super veel Cuda cores, wel genoeg geheugen om mijn scenes in te laten. Ga ik tegen andere problemen aanlopen? Ervaringen hierin? Goede viewport performances in max zelf?
Edit: Wat is het topic stil geworden

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 24-03-2014 15:30 . Reden: Gewoon een edit ;) ]
Welke renderer precies?Stalllone schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:31:
Zo, na bijna 3 jaar niet actief te zijn geweest ben ik weer terug( NL -> Australia -> NL )
Meningen? Ervaringen?
Mixed Reality dev
omdat renderen op een betaalbare GPU kaart nog altijd niet kan opboksen tegen een CPU en geheugen een groot probleem is. Ik ken studio's die afgestapt zijn van GPU en terug naar CPU zijn gegaan. De eerste tellen heb je bij GPU en redelijke globale indruk over hoe het resultaat gaat zijn, maar een relatief ruisvrije afbeelding duurt gewoon te lang.
[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 25-03-2014 11:52 ]
Omdat het zo rustig is post ik even een werkje van mij van een half jaar terug(ongeveer).

Bijv. iRay... gewoon eentje die standaard mee komt met 3Ds Max 2014.
Nice, hoelang ben je hier mee bezig geweest? (modellen, texturen, renderen ?)Piekartz87 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:25:
Omdat het zo rustig is post ik even een werkje van mij van een half jaar terug(ongeveer).
[afbeelding]
[ Voor 48% gewijzigd door Dutchie! op 25-03-2014 14:21 ]
Dankje! Dat durf ik je zo niet te zeggen. Het is alweer een x aantal projecten terug voor mij.
Wel wat extra info: Het onderwerp is die tuinkamer die ik qua vorm aangeleverd heb gekregen. De woning had ik ook nog staan maar enorm aangepast en opnieuw gematerialiseerd.
Veel assets zoals banken/planten had ik uiteraard ook al beschikbaar.
Dit is een avondversie van 1 impressie, in totaal waren er een stuk of 10 in het project.
Ik ben hier wel het meest tevreden over qua belichting en sfeer. De tuinlampen ben ik wel trots op met dat licht en de LED verlichting in de tuinkamer.
Wel wat extra info: Het onderwerp is die tuinkamer die ik qua vorm aangeleverd heb gekregen. De woning had ik ook nog staan maar enorm aangepast en opnieuw gematerialiseerd.
Veel assets zoals banken/planten had ik uiteraard ook al beschikbaar.
Dit is een avondversie van 1 impressie, in totaal waren er een stuk of 10 in het project.
Ik ben hier wel het meest tevreden over qua belichting en sfeer. De tuinlampen ben ik wel trots op met dat licht en de LED verlichting in de tuinkamer.
Hier nog maar eens een paar printjes van de laatste tijd.

Dit is dezelfde als al een keer eerder geshowed is, alleen een maatje groter en met een paar kleine aanpassingen (wat gewijzigde kleuren en muur diktes).
Het haar had ietsje roder gemogen, maar verder ben ik helemaal tevreden nu.

Dit zijn een paar prints van 3D scans, de wire is niet heel interessant want dat is een grote bende

Dit is een cadeautje voor m'n zus die dit weekend jarig is. Een ontwerp dat compleet 2D is (tekenfilm) omzetten naar 3D zorgt voor een hoop hoofdpijn, maar ik ben heel tevreden over het resultaat

Dit is dezelfde als al een keer eerder geshowed is, alleen een maatje groter en met een paar kleine aanpassingen (wat gewijzigde kleuren en muur diktes).
Het haar had ietsje roder gemogen, maar verder ben ik helemaal tevreden nu.

Dit zijn een paar prints van 3D scans, de wire is niet heel interessant want dat is een grote bende

Dit is een cadeautje voor m'n zus die dit weekend jarig is. Een ontwerp dat compleet 2D is (tekenfilm) omzetten naar 3D zorgt voor een hoop hoofdpijn, maar ik ben heel tevreden over het resultaat
Humankind… be both.
Verwijderd
Op de één of andere manier vind ik de laatste het meest gelukt

Felicia als Tallis vind ik wat tegen vallen
Het korrelige en het gestreepte.. De witte beta's die ik gezien heb bevallen mij beter. /$0.02
Felicia als Tallis vind ik wat tegen vallen

Klopt, het zandsteen materiaal is een stuk ruwer waardoor je al die korrels ziet. Punt is wel dat de foto close genomen is. Als je er op een 'normale' afstand naar kijkt (een meter er vandaan ofzo) valt het veel minder tot niet op 
Lichtval heeft er ook invloed op, Japie is van hetzelfde materiaal en daar zie je het iets minder op de foto.
Maar het witte materiaal is inderdaad een stuk fijner en gladder.
Lichtval heeft er ook invloed op, Japie is van hetzelfde materiaal en daar zie je het iets minder op de foto.
Maar het witte materiaal is inderdaad een stuk fijner en gladder.
offtopic:
Wel leuk dat Felicia en Bioware wel onder de indruk leken
Wel leuk dat Felicia en Bioware wel onder de indruk leken
Humankind… be both.
Verwijderd
De korrel is nog mijn minste issue, het is zoo zonde van dat gestreepte in de print. Doe ik het na? Nee, humanoids zijn nooit mijn sterkste kant geweest in modelling haha. Next, een Felicia met kort haar (
)?
en succes bij Weta? hihi
en succes bij Weta? hihi
De lijnen kom je niet vanaf, die heb je ook in andere materialen, zo zit de techniek nu eenmaal in elkaar. Waar je wel rekening mee moet houden is dat die lijnen 0,01mm dik zijn, en op een normale afstand zijn ze dus eigenlijk amper te zien.
Het is wel meer aanwezig dan in het witte materiaal omdat dat gewoon fijner is, en sommige kleur prints hebben af en toe per laagje ook een kleine variatie in de kleur zitten waardoor die lagen wat beter te onderscheiden zijn, maar dat krijg je met inkjet printers
Daar mag de techniek sowieso nog wat aan werken.
Het is wel meer aanwezig dan in het witte materiaal omdat dat gewoon fijner is, en sommige kleur prints hebben af en toe per laagje ook een kleine variatie in de kleur zitten waardoor die lagen wat beter te onderscheiden zijn, maar dat krijg je met inkjet printers
Humankind… be both.
Zooo weer even een postje van mij, dit weekend weer is aan de slag gegaan met m`n AR15.

Kritiek is natuurlijk altijd welkom, laat het wel duidelijk zijn dat ik niet voor de 1:1 ga bij dit project, maar probeer er een persoonlijke swing aan te geven !

Kritiek is natuurlijk altijd welkom, laat het wel duidelijk zijn dat ik niet voor de 1:1 ga bij dit project, maar probeer er een persoonlijke swing aan te geven !
@Mischa,
Ziet er erg goed uit. Vind alleen de grip aan de voorkant veel te klein in verhouding met de rest. Maar dat is puur hoe dat voor mijn gevoel is.
Ziet er erg goed uit. Vind alleen de grip aan de voorkant veel te klein in verhouding met de rest. Maar dat is puur hoe dat voor mijn gevoel is.
Thanks Cazure, dat is inderdaad waar. Ik moet nog wat aanpassingen maken in de mesh. Thanks voor de kritiek.Cazure schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:44:
@Mischa,
Zooo, na sommige reacties op andere fora, wat dingen aangepast (Proporties...
)
Hierbij de nieuwe versie :

Ik moet nog even de voorkant fixen, zodat de laser sight niet meer dwars door een part heen gaat, maar dat komt goed
Hierbij de nieuwe versie :

Ik moet nog even de voorkant fixen, zodat de laser sight niet meer dwars door een part heen gaat, maar dat komt goed
Ik heb ook niet stilgezeten de afgelopen paar dagen. Heb vandaag mijn eerste final-test-render af. Laat jullie meningen maar los, alle feedback is meer dan welkom!

Gaaf idee Cazure, doet mij een beetje denken aan die spinrobot in Wild Wild West. Direct naar de feedback: de grootte van de rook blijft gelijk, ipv dat deze klein begint en uitzet en vervaagt. Verder heb je grote vlakken waar weinig op gebeurt, met hier en daar een paar kleine details. Je zou kunnen proberen om het aantal details te vergroten om het object groter te doen lijken, of de details zelf groter maken. Daarbij kun je ook het standpunt van de camera nog aanpassen om schaal aan te geven, het lijkt mij nu een apparaatje van <10cm.
Om in de steam/wild west sferen te blijven, hier nog een locomotiefje dat ik heb gemaakt voor mijn eigen kleine game-probeersel in unity.
Om in de steam/wild west sferen te blijven, hier nog een locomotiefje dat ik heb gemaakt voor mijn eigen kleine game-probeersel in unity.

@Loderunner, bedankt voor de snelle reactie. Helaas kan ik het niet meer in de planning combineren om nog veel aan het model te veranderen en zal dit dus doen in toekomstige projecten. Ik heb hier en daar ook een paar fouten gemaakt met modellen waardoor texturen vrij lastig is.
Maar ik zal er in de toekomst zeker opletten! Nogmaals bedankt
Maar ik zal er in de toekomst zeker opletten! Nogmaals bedankt
@Piekartz87 Mooi zeg, erg goed realistisch
@Loderunner Gave animatie..
@Loderunner Gave animatie..
Thanks
De dingen die hier gepost worden, trein, geweren, spin achtige steampunk apparaten. Erg gaaf hoor
Wil ook wel weer zoiets maken.
Ik zal eens kijken wat ik nog meer heb dat ik hier zou kunnen posten. Het meeste mag ik niet klakkeloos online gooien uiteraard.
*edit* Ik heb nog wat gevonden. Hiervan heb ik alle 3D modellen in handen gehad (Sommigen bestonden al maar heb ik flink aan moeten passen) Nabewerking is niet door mij gedaan.
http://www.korhoenderhof.nl/
Verder:

(niet mijn mooiste interieur ooit maar goed)
De dingen die hier gepost worden, trein, geweren, spin achtige steampunk apparaten. Erg gaaf hoor
Ik zal eens kijken wat ik nog meer heb dat ik hier zou kunnen posten. Het meeste mag ik niet klakkeloos online gooien uiteraard.
*edit* Ik heb nog wat gevonden. Hiervan heb ik alle 3D modellen in handen gehad (Sommigen bestonden al maar heb ik flink aan moeten passen) Nabewerking is niet door mij gedaan.
http://www.korhoenderhof.nl/
Verder:

(niet mijn mooiste interieur ooit maar goed)

[ Voor 47% gewijzigd door Piekartz87 op 01-04-2014 15:02 ]
@Piekartz87, welke programma('s) en render engine gebruik je?
Ik vermoed dat Piekartz87 Autodesk Revit + 3Ds Max & Mental Ray gebruikt. 
Wat vinden jullie van Frozen ?
Ìk vind de sneeuweffecten erg mooi, maar ik als 3D leek zal het wel weer helemaal mis hebbenStalllone schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:34:
[video]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Frozen ziet er leuk uit, maar is niets vergeleken met Toy Story 3 of andere animatiefilms van Disney (of beter gezegd) Pixar. Vooral de belichting is niet erg goed gedaan, maar dat is mijn mening.Stalllone schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:34:
[video]
An a day keeps the doctor away.
3ds max en mental ray inderdaad. Photoshop ook uiteraardCazure schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:09:
@Piekartz87, welke programma('s) en render engine gebruik je?
Geen Revit though.
Soms komen er wel revit modellen binnen.
Heb zelf liever v-ray nog eigenlijk, maar dat is niet aan mij he
[ Voor 10% gewijzigd door Piekartz87 op 01-04-2014 22:20 ]
Tof model. Om de rook er een stuk realistischer uit te laten zien zou je je eens moeten verdiepen in nFluids en de Nuclear engine van Maya. Of je moet wat gaan klooien met de particle life cycle zodat je zoals Loderunner al zegt een realistischere pluim rook krijgt die klein begint, daarna uitbreidt en uiteindelijk ook weer afneemt in volume.Cazure schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:28:
Ik heb ook niet stilgezeten de afgelopen paar dagen. Heb vandaag mijn eerste final-test-render af. Laat jullie meningen maar los, alle feedback is meer dan welkom!
[afbeelding]
Ik gebruik op het moment Cinema 4D. Ik ken wel een plugin die goed is in rook simuleren voor Cinema 4D (denk maar aan FumeFX), maar daar heb ik het me tot nu toe nog nooit in verdiept. Maar als ik nog een keer rook moet simuleren. Dan weet ik in iedergeval waar de verbeter punten liggenKneoK schreef op woensdag 02 april 2014 @ 02:38:
[...]
Tof model. Om de rook er een stuk realistischer uit te laten zien zou je je eens moeten verdiepen in nFluids en de Nuclear engine van Maya. Of je moet wat gaan klooien met de particle life cycle zodat je zoals Loderunner al zegt een realistischere pluim rook krijgt die klein begint, daarna uitbreidt en uiteindelijk ook weer afneemt in volume.
Check out deze trailer: http://www.fmx.de/