Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nu we het ook eventjes over 3D print materialen gehad hebben is het ook wel leuk om deze even te showen denk ik, deze kwamen vandaag binnen:

Mythosaur Skull
Links roestvrij staal, rechts brons (in het echt is het brons wat lichter van kleur dan op de foto).

Mythosaur Skull
Roestvrij staal met leren touwtje

Mythosaur Skull
Close up van roestvrij staal

Mythosaur Skull
Close up van Brons

Beide modellen zijn van de bovenkant van het oogje tot aan de onderkant van de langste 'tand' 4,2 cm.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 22-10-2013 15:11 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@spike, leuk, maar wat kost zo'n afdrukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Als ik dit zo allemaal zie kriebelt het wel weer bij me... Ik moet alleen nog VEEL leren op het gebied van textureing en modelling... ten tijde van de vorige wedstrijd heb ik nog gedacht om ook mee te doen ;-)

Mooi werk ook die Tinkerbell, heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:19:
@spike, leuk, maar wat kost zo'n afdrukje?
Dit model in het 'standaard' witte plastic €3. In roestvrij staal €13, in brons €14 en in zilver €50.
Rann schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:28:
Als ik dit zo allemaal zie kriebelt het wel weer bij me... Ik moet alleen nog VEEL leren op het gebied van textureing en modelling... ten tijde van de vorige wedstrijd heb ik nog gedacht om ook mee te doen ;-)
Gewoon je software weer eens aanslingeren en aan de slag gaan :)
Mooi werk ook die Tinkerbell, heel vet!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:43
Voor mijn afstuderen (Industrieel Ontwerp) ben ik bezig met winkelinrichting. Hier mijn WIP van de winkel :)

Maya 2014 / MentalRay

Afbeeldingslocatie: http://www.stevenp.nl/data/uni/131022%20thumb.png
klikbaar voor groter

Ik moet nog wel echt werk gaan maken van goede seamless wood textures; blijven erg lastig te vinden en echt onmogelijk om te maken..

De tegeltjes op we wand is een zelfgemaakt texture/bump, moet ik alleen nog wat beter positioneren zodat hij 'begint' met een hele tegel.

[ Voor 14% gewijzigd door stevenP op 23-10-2013 09:31 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Voor representatieve doeleinden (aka je plaat nog wat mooier maken) zou je er over kunnen denken om dadelijk ook nog wat meer tijd te stoppen in belichting. Het lijkt qua belichting nu alsof je een 1 directional light hebt in je scene die vanuit buiten de kamer verlicht.

De herhalende texture op de kast vind ik niet eens zo heel storend ;) Het lijkt echter dan weer wel of de texture op de grond erg low-rez is.

Ga zo door! :D

p.s.: Heb je deze tutorial voor het maken van seamless textures al eens gezien? http://www.photoshoptextu...als/seamless-textures.htm

@ spike_wolf: Wow die prijzen vallen nog best wel mee :o

[ Voor 4% gewijzigd door Nico op 23-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nico schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:07:
Voor representatieve doeleinden (aka je plaat nog wat mooier maken) zou je er over kunnen denken om dadelijk ook nog wat meer tijd te stoppen in belichting. Het lijkt qua belichting nu alsof je een 1 directional light hebt in je scene die vanuit buiten de kamer verlicht.
Ik heb ook een arealight over het volledige plafond liggen, als vullicht. Klopt, contrast en licht/donker doen extreem veel voor een scene. Ik wil eerst de scene op orde hebben en daarna ga ik zeker nog werken aan de belichting :)
De herhalende texture op de kast vind ik niet eens zo heel storend ;) Het lijkt echter dan weer wel of de texture op de grond erg low-rez is.
Op die kast is het de bedoeling om herhaaldelijk te zijn, het zijn namelijk losse platen :) Echter, op de 'inbouwkasten' (tussen de tegels) zit nu een blur over de texture om de seams te verbergen, maar wil hier natuurlijk ook nog een betere grain in hebben. Same voor de vloer, het is meer een placeholder / kleur, dan een final texure.
p.s.: Heb je deze tutorial voor het maken van seamless textures al eens gezien? http://www.photoshoptextu...als/seamless-textures.htm
Thanks voor de tip! Het leven kan soms zo veel makkelijker dan je denkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Ik ben sinds ruim een jaar aan het werk bij 3D Window Dressing waar wij onder andere (niet bestaande) winkelinrichtingen ontwerpen om uit te printen (sticker/doek) en op leegstaande panden te plakken en een van de dingen die ik geleerd heb, is dat belichting erg belangrijk is, vooral bij winkels om producten uit te lichten. Ik zou hiermee dus snel beginnen zodra je de basisgeometrie hebt staan van je winkel. Op het moment ziet het er erg vlak uit, juist vanwege de arealight. Denk eraan om de lampen een warme kleur mee te geven, ik gebuik meestal waarden tussen de 3000-4500 kelvin.

Nu ik het er toch over heb, laat ik meteen wat images dumpen van mijn werk. Meer afbeeldingen zijn te zien op mijn deviantart pagina.

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles15/1130651/projects/10918861/653298bcbadda071fbbb42a0a675b80e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles15/1130651/projects/10918861/dbcc779b6031f0f1efb8728021d92318.jpg

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles15/1130651/projects/10918861/6dfd7c8c5d6aae68beed57dda7d1c4b3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles15/1130651/projects/10918861/b3eca6bd9544909c6e2afc0234b928cd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles15/1130651/projects/10918861/8b97701c96ecb7ebdb8962fb7e6052a7.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Kleurtemperaturen zitten niet in maya i.c.m. mental ray :), wel als hij vray zou gebruiken.

Maar voor de makkelijke referentie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacollege.com/lighting/colour/images/colour-temperature.gif

Dat ziet er best wel uit als een aantal leuke projecten :o Had hier nog nooit van gehoord! Hoe lang ben jij (of jullie als team) bezig met 1 'windowdressing' project? (Als ik vragen mag O:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat ziet er tof uit Hupie. Nette kwaliteit ook.
Ik kan me niet herinneren zoiets ooit 'in het wild' gezien te hebben. Heb je ook foto's van je werk in actie? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik neem aan dat dit zo groot mogelijk geprint en geplakt wordt om het idee te geven alsof er echt iets achter het raam zit? Op welke resolutie renderen en printen jullie om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

3200 pixels per strekkende meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nico schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:49:
Kleurtemperaturen zitten niet in maya i.c.m. mental ray :), wel als hij vray zou gebruiken.
In MR heb je wel kleurtemperaturen, al is het via een kleine omweg.
In Hypershade je lamp graph pakken, en uit mentalray lights pak je mib_cie_d, welke je moet toepassen op de 'color'-node van je lichtbron.

Thanks Nico en De Hupie, ik ben zeker nog niet klaar maar er zit een stijgende lijn in!
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/data/uni/131023_1.png
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/data/uni/131023_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@steven, een paar kleine tips

items hebben bijna nooit scherpe hoeken. Dus een kleine chamfer op objecten zal veel doen. (bij het tafelblad, mag dat zelfs een redelijk stevige zijn. Kijk maar eens rond naar voorwerpen rond om je.

Ik neem aan dat je een Sun gebruikt hebt? Maak de sun size een stuk groter om wat minder scherpe lijnen op de vloer te krijgen.

De texture van de tegels, is niet goed! Als je tegels wilt die zo ver uit steken/afgeschuind zijn (of hoe noem je dat) als ik het idee heb dat je wilt, kun je de tegels beter modelleren en in een array zetten. Of als je al iets meer kennis van zaken hebt kun je een normalmap bakken en die gebruiken. Maar die laatste optie is wellicht nog wat lastig/omslachtig. Het voordeel van de tegels te mudelleren is ook, dat je er gratis en voor niets een overgang naar de nissen voor terug krijgt die meer correct zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.affairedeau.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_97_4.jpg

Iets wat bij dit soort visualisaties ook belangrijk is, is dat je in werkelijke units werkt. Dus op deze schaal zou ik Centimeters pakken. Hierop moet je ook je textturen aanpassen. Kijk goed naar een textuur en bepaal hoe groot de oppervlakte is die je mag verwachten dat de textuur in het echt zou bedekken. Voor hout, is een bump ook bijna altijd een must, maar overdrijf hier ook niet in.

nb. Ik heb zelf geen kennis/ervaring met maya

[ Voor 7% gewijzigd door D-rez op 24-10-2013 10:12 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik heb wel is van die plakkaten op leegstaande panden gezien. Vond het best grappig om te zien. Dat was in Hengelo rond de Brink (winkelstraat), Eentje was geloof ik iets met een sinasappelbar, en nog een paar plakkaten waren daar. Lijkt me wel cool werk om te doen. Staat ook een stuk leuker dan een leeg pand.

Goede tip van de chamfer en de sun voor mij. ik ben bezig een compleet huis na te bouwen.

Maar, op veel voorwerpen een kleine chamfer toepassen, gaat dat niet veel langere rendertijden opleveren?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zolang je niet met animaties bezig bent, kan dat niet heel veel kwaad. En deze chamfers hoef je natuurlijk niet te doen bij objecten welke niet zo prominent in beeld staan, dat je het verschil niet zou zien, maar het kan wel net het verschil maken.

ipv die chamfer can je trouwens ook roundcorners in je materiaal gebruiken maar persoonlijk gebruik ik die niet of nauwlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

D-rez schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:18:
zolang je niet met animaties bezig bent, kan dat niet heel veel kwaad. En deze chamfers hoef je natuurlijk niet te doen bij objecten welke niet zo prominent in beeld staan, dat je het verschil niet zou zien, maar het kan wel net het verschil maken.

ipv die chamfer can je trouwens ook roundcorners in je materiaal gebruiken maar persoonlijk gebruik ik die niet of nauwlijks.
Dat ken ik dan weer niet, dat zal iets specifieks zijn van jouw 3d pakket? Ik heb zelf Cinema 4d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
In vray en mental ray is dit een mogelijkheid. Andere pakketten weet ik zo niet.

Ik zal binnenkort eens vragen of ik wat mag posten hier van mijn werk.

[ Voor 31% gewijzigd door Piekartz87 op 24-10-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Over die chamfers; computers van tegenwoordig kunnen wel wat hebben en het maakt je werk gewoon een mooier doordat er interessantere highlights kunnen ontstaan etc. :)

Stel je gaat het tafelblad voorzien van extra edgeloops (dus extra faces) zodat je wat mooiere (en realistischere) randjes krijgt, lijkt mij dat een zinnige verhoging van je polycount.. Als je vervolgens op de tafel nog een smooth modifier gooit en je tafelblad op 10.000 poly's uit gaat komen, dan is dat een zinloze verhoging van je polycount :p

De roundcorners optie van Drez is ook erg nice, maar dat is volgens mij idd niet iets wat uberhaupt veel wordt gebruikt. Kun je ook niet mee exporteren in een OBJ ofzo, soms is het lekkerder om gewoon een 'absoluut' model te hebben wat niet afhankelijk is van een shader om mooie randjes te krijgen, maar dat ben ik.

Hier info over de 'round corners' waar het over gaat :) :
http://cg.tutsplus.com/tu..._mia_roundcorners_render/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Voor een nieuw Window Dressing ontwerp zijn we zo'n 2-5 dagen bezig, vooral afhankelijk van hoeveel custom modellen/assets er gemaakt moeten worden. Inmiddels hebben we al een aardige bibliotheek aan modellen die geschikt zijn voor onze resoluties dus we kunnen steeds sneller werken. Zoals D-rez al zei, gebruiken we ongeveer 3000 pixels per strekkende meter. Sommige window dressings zijn meer dan 15 meter breed dus je kunt wel uitrekenen met wat voor resoluties je te maken hebt. Rendertijden van enkele honderden uren voor een enkele render zijn ons niet vreemd, alhoewel we een eigen renderfarm hebben en dus de last kunnen verdelen.

Foto's van window dressings in actie kun je vinden op onze facebook pagina (zoek op Window Dressing en je moet er wel komen) en op onze website. Ik zal omwille van het spambeleid geen links posten.

@Geeertttt, je hoeft je geen zorgen te maken om rendertijden wat betreft het chamferen van je scherpe hoeken, dit voegt nauwelijks rendertijd toe.

Tevens heb ik het gevoel dat je erg in een hoekje zit werken. Ik weet niet precies wat het doel is van jouw opdracht maar ik zou meer de winkelruimte als geheel ontwerpen. Dus eerst beginnen met de muren en ramen van de hele ruimte, en dan de layout van de winkel bepalen. Maar misschien heb je dat al gedaan, dan heb ik niks gezegd.

Je laatste render ziet er al een stuk beter en warmer uit, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Enkele honderden uren?...

Bij mij kom ik soms op 5 uur maar dan weet ik dat de assets nog niet helemaal ideaal zijn. Dan valt er dus nog wat te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
De Hupie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:10:
Tevens heb ik het gevoel dat je erg in een hoekje zit werken. Ik weet niet precies wat het doel is van jouw opdracht maar ik zou meer de winkelruimte als geheel ontwerpen. Dus eerst beginnen met de muren en ramen van de hele ruimte, en dan de layout van de winkel bepalen. Maar misschien heb je dat al gedaan, dan heb ik niks gezegd.

Je laatste render ziet er al een stuk beter en warmer uit, ga zo door!
Klopt helemaal, zo hoor je het ook 'normaal' op te bouwen :) Het punt is, ik studeer af als product ontwerper met een modulair presentatiemeubel; het gaat dus eigenlijk om 1 van die 20 frames/blokken die daar in de ruimte staan. Met deze platen wilde ik alleen context geven en door in een hoekje te werken begrens ik het zicht zodat ik niet meer winkel er achter hoef te modelleren / renderen ;)

Thanks voor de feedback in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Als het meubel het onderwerp is, zou ik er eerst voor zorgen dat deze helemaal op punt staat. De omgeving is dan inferieur aan het onderwerp.
Dit meubel moet je dus modelleren zoals het echt gemaakt zou staan (incl. de verstekken, verbindingen afwerking enz.)

[ Voor 29% gewijzigd door D-rez op 25-10-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:52

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Na een tutorial met blender dit gemaakt:
Kopje

Daarna zelf een wat gemaakt, Het resultaat:
Wijn

Vind ze zelf wel goed gelukt, Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Djesse8999 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:19:
Na een tutorial met blender dit gemaakt:
[afbeelding]

Daarna zelf een wat gemaakt, Het resultaat:
[afbeelding]

Vind ze zelf wel goed gelukt, Wat vinden jullie?
Het witte glas is wel mooi, die groene vaas is wel erg donker lijkt me! misschien iets meer transparantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik kan geen transparantie vinden met blender, Misschien een lichtere kleur?

Er staat
Color (Donkergroen)
Roughness (0)
IOR(1.850)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Hier een render van het huis waar ik nu mee bezig ben, het is een WIP...

Binnen:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/huis/koperslager2-vray2.jpg
En buiten:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/huis/koperslager2-vray-buiten.jpg

Beide is dezelfde scene, met 2 verschillende camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Daar zou ambient occlusion wel mooi bij passen, Het is nog een beetje te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Djesse8999 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:40:
Daar zou ambient occlusion wel mooi bij passen, Het is nog een beetje te licht.
Er zit al ambient occlusion in, zie de hoeken van de muren op de binnen render maar ;)
Wat vind je te licht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

geerttttt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

Er zit al ambient occlusion in, zie de hoeken van de muren op de binnen render maar ;)
Wat vind je te licht dan?
Die onderste vind ik te licht, Het lijkt imo niet echt natuurlijk zo het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat je te plat bedoelt :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ok zo heet dat dus, Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het camerastandpunt is ook met de zon mee genomen, vaak worden shots dan wat plat omdat je weinig schduwen ziet. En de zon staat zo'n beetje recht op de hoek van het huis. Je ziet daardoor de hoek van het huis nauwelijks doordat de 2 vlakken even veel licht vangen. Alleen de zon naar rechts toe zal al wel wat meer contrast geven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Piekartz87 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:55:
Enkele honderden uren?...

Bij mij kom ik soms op 5 uur maar dan weet ik dat de assets nog niet helemaal ideaal zijn. Dan valt er dus nog wat te behalen.
Ik neem aan dat jij geen renders maakt op resoluties rond de 10.000 x 24.000 pixels (en sommige WD renders zijn nog een stuk groter). Neemt niet weg dat er veel te behalen valt qua efficiënt renderen maar dat moet altijd afgewogen worden tegen het aantal arbeidsuren dat nodig is om een scene efficiënter te maken zonder in te boeten op visuele kwaliteit. Arbeidsuren zijn een heel stuk duurder dan renderuren ;).

@geertttt, ik vind je interieur te donker. Meestal als je interieurs fotografeert, en je focust ook daadwerkelijk op je interieur, dan zal het licht van buiten bijna verblindend zijn, het raamvlak zal dus bijna wit moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

De Hupie schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

Ik neem aan dat jij geen renders maakt op resoluties rond de 10.000 x 24.000 pixels (en sommige WD renders zijn nog een stuk groter). Neemt niet weg dat er veel te behalen valt qua efficiënt renderen maar dat moet altijd afgewogen worden tegen het aantal arbeidsuren dat nodig is om een scene efficiënter te maken zonder in te boeten op visuele kwaliteit. Arbeidsuren zijn een heel stuk duurder dan renderuren ;).

@geertttt, ik vind je interieur te donker. Meestal als je interieurs fotografeert, en je focust ook daadwerkelijk op je interieur, dan zal het licht van buiten bijna verblindend zijn, het raamvlak zal dus bijna wit moeten zijn.
Ben ik het mee eens, Ik kan de exposure e.d. wel verhogen op de camera die binnen staat, maar ik heb dan snel het gevoel dat inderdaad buiten zo enorm blown out is... Maar ik vind het idd ook nog te donker... Ik kan het wel is proberen met wat heftiger licht... Kom ik op terug. Ben momenteel ook de randjes aan het chamferen trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een paar renders gemaakt om de materialen te evalueren.

Grijs metaal (geannodieerd alu).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TNVvUVhJ92rTITfTxEVEpmT1/medium.jpg

Nog een keer maar gepolijst
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mAIVZwMtrEoJam9iaOphGynq/medium.jpg

Spiegelend Chrome
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WBM83mqLdjYYXllPJp0oBdnw/medium.jpg

Mat chrome
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QwdImw7393Jxe1q54IxbRJEV/medium.jpg

Wit doek:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LyFwtzjZEH4BubVLvA6nT3Vl/medium.jpg

Grijs doek close up:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kVWWmdL7Bnb8Hnu9so0FqEzT/medium.jpg

Ik krijg het metaal niet echt goed onder de knie en door de houten vloer lijkt het wel bruin wanneer het spiegelt. Zelfde met het hoogglans wit. Ook zou ik graag zilver doek willen hebben maar dat lukt ook niet echt. Verder krijg ik ook amerikaans noten niet echt gevonden.

Welk materiaal staat jullie aan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Het chrome ziet er sowieso nu bruin uit, ik neem aan dat je daar meer specular op wilt en een beetje grijzige reflecties?
Afbeeldingslocatie: http://www3.telus.net/kfedirko/4Sale/50s.chrome.table.set.orange.7229.jpg Zulk chrome bedoel je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ten eerste zou ik zeggen, zorg voor een meer interessantere omgeving om te reflecteren. Gooi een paar lampen en geometrie in de scene.

Ook voor jou geldt, chamfer je hoeken. Daarmee zullen ze highlights oppikken (indien je een omgeving hebt die dat ondersteund).

Wat betreft materialen oefenen en leren, heb ik veel gehad aan de tutorials van Viscorbel:

http://viscorbel.com/

Hij werkt in vray, maar ik denk dat voor het begrijpen van materialen, deze kennis ook goed te gebruiken is in andere renderers. Zijn gratis tutorials zijn ook erg aan te raden maar de betaalde zijn niet duur en zeker hun geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

De Hupie schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:16:
Ten eerste zou ik zeggen, zorg voor een meer interessantere omgeving om te reflecteren. Gooi een paar lampen en geometrie in de scene.

Ook voor jou geldt, chamfer je hoeken. Daarmee zullen ze highlights oppikken (indien je een omgeving hebt die dat ondersteund).

Wat betreft materialen oefenen en leren, heb ik veel gehad aan de tutorials van Viscorbel:

http://viscorbel.com/

Hij werkt in vray, maar ik denk dat voor het begrijpen van materialen, deze kennis ook goed te gebruiken is in andere renderers. Zijn gratis tutorials zijn ook erg aan te raden maar de betaalde zijn niet duur en zeker hun geld waard.
Ik wil juist kaarsrechte hoeken ;) .
Overigens heb ik in podium wel soft edges aan gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

geerttttt schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:41:
Het chrome ziet er sowieso nu bruin uit, ik neem aan dat je daar meer specular op wilt en een beetje grijzige reflecties?
[afbeelding] Zulk chrome bedoel je toch?
Ja sterker nog eigenlijk zat ik een beetje te denken aan dat imac grijs aluminium look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kaarsrechte en/of oneindig scherpe hoeken bestaan niet :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
Hallo,

Leuk topic, heb hier nog nooit gepost (dus laat ik dat maar eens doen :D) Mijn laatste leer projectje:

Afbeeldingslocatie: http://www.offlinespelen.nl/bathroom_edwin.jpg

Feedback heel graag :)

[ Voor 14% gewijzigd door talkatoo op 27-10-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Vind de belichting goed, maar die schaduwen irriteren me een beetje. Ik zou daar een gewoon raam van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Tiling van de stenen lijkt mij een beetje raar, volgens mij worden stenen altijd horizontaal liggend gelegd. Ook de mapping van de houten balken links mag meer variatie hebben, je ziet dat ze nu allemaal dezelfde mapping hebben.

Verder kan ik mij niet echt zo vinden in het design/compositie. Werk je vanaf een referentie? Zo ja , kun je die posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
Leuke feedback, thanks! hier ga ik vaker wat posten :)

Ik had inderdaad een referentie foto, dat is deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.offlinespelen.nl/referentie_bathroom.jpg

En nog een keer mijn render (makkelijker vergelijken):

Afbeeldingslocatie: http://www.offlinespelen.nl/bathroom_edwin.jpg

Dezelfde textures waren mij ook opgevallen, wist nog niet goed hoe ik het moest oplossen, maar ben er inmiddels achter. :)

Wat vind je raar aan de compositie?

[ Voor 22% gewijzigd door talkatoo op 28-10-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
De Hupie schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:37:
[...]

Nee dat klopt, meestal maak ik render op max 4000 pixels. Dat moet zelfs genoeg zijn voor de meeste bouwborden zelfs. Heel af en toe maken wij ze iets groter. Waar komen jullie producten op te staan dat er zulke resoluties nodig zijn als ik vragen mag? Ben erg benieuwd ;)

Als er een beetje research gedaan wordt naar efficiënt renderen en je rendertijd gaat meer richting de 50 uur.. dat geeft ook aardig wat voordelen. Kost maar één keer wat arbeidsuren en daar heb je verder altijd wat aan natuurlijk. Maar goed als die ruimte er niet is dan houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

De Hupie schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:55:
volgens mij worden stenen altijd horizontaal liggend gelegd.
Gelukkig niet. Tegels en stenen worden vaak genoeg vertikaal georiënteerd geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
geerttttt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:39:
Hier een render van het huis waar ik nu mee bezig ben, het is een WIP...

Binnen:
[afbeelding]
En buiten:
[afbeelding]

Beide is dezelfde scene, met 2 verschillende camera's.
interieur:
De bump op het plafond is iets te heftig en de uvw staat wat te hoog. De vloer is ook te groot. Verder kan ik er weinig over zeggen omdat je er nog mee bezig bent.
Zelf kies ik er altijd voor om een interieur en exterieur in aparte scene's te doen, meer controle over.. alles :P

exterieur:
De dakpannen, experimenteer met displacement o.i.d. Of echte dakpannen. Maak aan de zijkant van het dak een boei. (google :P )

Heb het idee dat de bakstenen te klein zijn. Leg er even een box naast van echte baksteenformaat.
Het standpunt zou ook nog wat beter kunnen, die linker heg staat aardig in de weg nu.
En die spekrand is wit, die zou beton kunnen zijn bijv.

Je bent zeker wel op de goede weg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Piekartz87 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

interieur:
De bump op het plafond is iets te heftig en de uvw staat wat te hoog. De vloer is ook te groot. Verder kan ik er weinig over zeggen omdat je er nog mee bezig bent.
Zelf kies ik er altijd voor om een interieur en exterieur in aparte scene's te doen, meer controle over.. alles :P

exterieur:
De dakpannen, experimenteer met displacement o.i.d. Of echte dakpannen. Maak aan de zijkant van het dak een boei. (google :P )

Heb het idee dat de bakstenen te klein zijn. Leg er even een box naast van echte baksteenformaat.
Het standpunt zou ook nog wat beter kunnen, die linker heg staat aardig in de weg nu.
En die spekrand is wit, die zou beton kunnen zijn bijv.

Je bent zeker wel op de goede weg hoor :)
Thanks voor de tips. Vloer heb ik ondertussen al het e.e.a. aan aanpassingen in gedaan, zal straks een nieuwe render maken.
voor het plafond, de bump heb ik al wat verlaagd, was idd te veel. Wat is uwv eigenlijk?

Interieur in een aparte scene is idd prettiger, maar ik wil juis graag gewoon 1 compleet model in dit geval.

De dakpannen, daar zit ik idd aan te denken om gewoon echte dakpannen te modellen en die op een manier te kopieren over het dak heen. ik vind het momenteel namleijk idd best lelijk nog... Ga ik naar kijken.

De bakstenen, een box maken ten grootte van een baksteen, das best slim. daar ga ik is naar kijken! Ik heb het nu op het oog gedaan. Want ik maak namelijk het huis na n.a.v. bouwtekeningen en foto's. Kom ik direct bij je volgende punt, het standpunt is idd qua heg niet ideaal, maarja, zo is de originele foto ook genomen ;)

En die spekrand, ja dat zou idd beton moeten zijn, maar wel licht beton is het in het echt. Maar toch ziet het er hier wel erg wit uit... Misschien grijzere kleur met iets meer specular proberen..

Ben benieuwd of je nog meer tips hebt na mijn volgende render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Oke, dit is nieuw:

binnen:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/huis/koperslager2-vray-binnen.jpg

Buiten:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/huis/koperslager2-vray-buiten2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Piekartz87 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Nee dat klopt, meestal maak ik render op max 4000 pixels. Dat moet zelfs genoeg zijn voor de meeste bouwborden zelfs. Heel af en toe maken wij ze iets groter. Waar komen jullie producten op te staan dat er zulke resoluties nodig zijn als ik vragen mag? Ben erg benieuwd ;)

Als er een beetje research gedaan wordt naar efficiënt renderen en je rendertijd gaat meer richting de 50 uur.. dat geeft ook aardig wat voordelen. Kost maar één keer wat arbeidsuren en daar heb je verder altijd wat aan natuurlijk. Maar goed als die ruimte er niet is dan houdt het op natuurlijk.
De Window Dressings worden op/voor/achter de ruiten van een leegstaand winkelpand geplaatst. Je kunt er dus van uitgaan dat voorbijgangers de platen op een halve meter afstand of minder zullen zien.

Hier 2 voorbeelden (zie voor meer foto's onze facebook pagina)

Frankrijk, rennes:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q71/s720x720/1375195_730660216947775_445599142_n.jpg

Stadsfeestzaal Antwerpen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/s720x720/11086_628355803844884_1141066473_n.jpg
D-rez schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Gelukkig niet. Tegels en stenen worden vaak genoeg vertikaal georiënteerd geplaatst.
Ik kan het mis hebben, maar ik heb nog nooit verticaal geplaatste bakstenen gezien en dit lijkt mij voor mijn gevoel constructietechnisch ook niet logisch. Verbeter me als ik het mis heb :) .
edwinkuipers89 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:44:

Dezelfde textures waren mij ook opgevallen, wist nog niet goed hoe ik het moest oplossen, maar ben er inmiddels achter. :)

Wat vind je raar aan de compositie?
Ik weet niet precies wat ik er raar aan vind, vond het niet zo spannend. Als ik naar je referentie kijk, heb je die goed nagemaakt met uitzondering van de belichting/sfeer. Ik vind de frissere, realistische belichting in de referentie mooier, maar ik neem aan dat je juist hiervan af wil wijken. Ik denk dat jouw plaat iets te oranje is naar mijn mening. Ga gewoon door met experimenteren zou ik zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Mooi dat je werk dan zo wordt bekeken op die manier. Ik zie meestal weinig terug van mijn werk :P
Af en toe zie ik wel mooie brochures, bouwborden en websites.

Hier is mijn allereerste animatie met mental ray bij het bedrijf waar ik nu werk. Daarvoor werkte ik met v-ray.

YouTube: Landgoed van Schothorst

Ik ben niet 100% tevreden maar ik ben ook niet echt ontevreden. Er moest gewerkt worden met de assets die voorhanden waren en naar mijn mening zijn die wat beperkt. Dat is nu allemaal wel beter.
Stuk beter al.
UVW bedoelde ik, de mapping zegmaar. my bad.

Interieur: Ik zou het licht niet recht op de camera af laten komen, Laat het links mooi iets op de muur komen bijv. Beetje mee spelen iig.
Ik zou de plint langs de muur wit maken en wat hoger (dat schijnt modern te zijn :P )
Die gordijnen storen mij, ze zijn te doorzichtig en hebben geen ophanging. Ook van buiten vind ik ze niet mooi.

Exterieur: boei ;) http://static.werkspot.nl...25d8c890cab91f6aaad90.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Piekartz87 op 29-10-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
*dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Piekartz87 op 29-10-2013 12:04 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Piekartz87 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:20:
Mooi dat je werk dan zo wordt bekeken op die manier. Ik zie meestal weinig terug van mijn werk :P
Af en toe zie ik wel mooie brochures, bouwborden en websites.

Hier is mijn allereerste animatie met mental ray bij het bedrijf waar ik nu werk. Daarvoor werkte ik met v-ray.

YouTube: Landgoed van Schothorst

Ik ben niet 100% tevreden maar ik ben ook niet echt ontevreden. Er moest gewerkt worden met de assets die voorhanden waren en naar mijn mening zijn die wat beperkt. Dat is nu allemaal wel beter.

[...]

Stuk beter al.
UVW bedoelde ik, de mapping zegmaar. my bad.

Interieur: Ik zou het licht niet recht op de camera af laten komen, Laat het links mooi iets op de muur komen bijv. Beetje mee spelen iig.
Ik zou de plint langs de muur wit maken en wat hoger (dat schijnt modern te zijn :P )
Die gordijnen storen mij, ze zijn te doorzichtig en hebben geen ophanging. Ook van buiten vind ik ze niet mooi.

Exterieur: boei ;) http://static.werkspot.nl...25d8c890cab91f6aaad90.jpg
Thanks voor je feedback. Die plint langs de muur is van steen omdat dat in het echt ook zo is. Ik probeer het echte huis zo goed mogelijk na te maken ;) Zo'n stenen rand schijnt trouwens luxe te zijn ofzo... geen idee ;)

Zelfde geldt voor de boei, nu weet ik pas wat je bedoelt. Het huis heeft in het echt (helaas) ook niet zo'n boei.

Talking about the roof... Ik heb nu dus 'echte; dakpannen erop gelegd. Het renderresultaat is mooier, maar moet zeggen dat mijn cinema 4d wel echt moeite krijgt nu. Het zijn dus 80x50 dakpannen x 2 voor de achterkant x 2 voor het huis wat een kopie is wat je verderop ziet. Daar heeft hij het wel wat moeite mee... Wie weet moet ik het daarom toch nog schrappen...

het licht op de zijkant van de muur zou wel mooi zijn idd... Even kijken of ik dat kan regelen, want ik wil dat het licht buiten dan ook nog steeds mooi valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Waarom wil je dat in één scene houden dan eigenlijk? Voor een interieur gebruik je toch vaak wel andere settings dan buiten. Met 2 scene's heb je toch meer controle over alles.

Wat betreft het dak. Een moderne nieuwbouwwoning zonder boei heb ik nog niet gezien moet ik zeggen en ik heb aardig wat woningen gemaakt. Niks is onmogelijk :P
En je dakpannen, je er proxies van kunnen maken oid.
Je zou ook displacement kunnen overwegen bijvoorbeeld. Mocht je echte dakpannen gebruiken dan moeten ze wel instances van elkaar zijn in elk geval. Anders wordt het wel heel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik teken hier anders regelmatig woningen zonder overste(e)k op de kopgevel. Boei is niet de correcte benaming hoor, het moet boeideel zijn en dit boeideel is het verticale gedeelte van de overste(e)k. Dit is namelijk deels afhankelijk van de pannen die je gebuikt. Als je een type pan hebt die geen kantpannen heeft, dan moet je dit ofwel met een kilgoot oplossen, of in sommige gevallen kun je het ook "dichten" met behulp van specie. Maar ook als je wel kantpannen beschikbaar hebt, worden overstek(k)en lang niet altijd toegepast.

Dakpannen kun je ook makkelijk gewoon met een array maken, en vervolgens collapse je alles naar een single mesh (hoewel ik niet weet of dit effectief ook zo werkt in C4D, je zou in C4D connect moeten gebruiken geloof ik). Displacement werkt alleen lekker in combinatie met bv. Vray. MentalRay heeft hier moeite mee. Kun je de pannen niet in één groep/layer, what ever zetten en deze tijdelijk uit zetten en alleen aanzetten om te renderen?

Plintjes langs de muren van meer dan 3cm dik, zou ik geen luxe afwerking durven noemen. ;)

Geert, als ik je plaatjes zo zie, bekruipt mij vooral het gevoel dat je gamma niet helemaal lekker ingesteld is:
http://cinema-4d.wonderho...rection-cinema-4d-343427/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
In vray gebruikte ik inderdaad displacement, in mental ray heb ik een echt dak. Array gebruiken, collapsen en dan maak ik er een proxy van. Ik weet ook niet waar C4D over beschikt.

Boei - boeideel, je hebt gelijk. Ik sprak over een boei voor het gemak. Ik maak wat je gaat zien dus ik noem het hele geval een boei voor het gemak :P Correct is het niet idd.

Ik vind een stenen plint sowieso niet mooi maar dat is weer persoonlijk. Doe ze mij maar zo: Afbeeldingslocatie: http://www.typischwonen.nl/lifestyle/page115/files/img_6388.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

D-rez schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:37:
Ik teken hier anders regelmatig woningen zonder overste(e)k op de kopgevel. Boei is niet de correcte benaming hoor, het moet boeideel zijn en dit boeideel is het verticale gedeelte van de overste(e)k. Dit is namelijk deels afhankelijk van de pannen die je gebuikt. Als je een type pan hebt die geen kantpannen heeft, dan moet je dit ofwel met een kilgoot oplossen, of in sommige gevallen kun je het ook "dichten" met behulp van specie. Maar ook als je wel kantpannen beschikbaar hebt, worden overstek(k)en lang niet altijd toegepast.

Dakpannen kun je ook makkelijk gewoon met een array maken, en vervolgens collapse je alles naar een single mesh (hoewel ik niet weet of dit effectief ook zo werkt in C4D, je zou in C4D connect moeten gebruiken geloof ik). Displacement werkt alleen lekker in combinatie met bv. Vray. MentalRay heeft hier moeite mee. Kun je de pannen niet in één groep/layer, what ever zetten en deze tijdelijk uit zetten en alleen aanzetten om te renderen?

Plintjes langs de muren van meer dan 3cm dik, zou ik geen luxe afwerking durven noemen. ;)

Geert, als ik je plaatjes zo zie, bekruipt mij vooral het gevoel dat je gamma niet helemaal lekker ingesteld is:
http://cinema-4d.wonderho...rection-cinema-4d-343427/
Wat betreft de gamma, daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. Vray is voor mij nieuw, dit is direct mijn 1e vray project. Voorheen gebruikte ik altijd de advanced of physical renderer van cinema-4d.

Ik ga dat filmpje even goed bestuderen :) Maar waar merk jij aan dat mijn gamma instellingen niet goed zijn als ik vragenm ag?

Daarnaast, tja, die plint langs de muren is niet meer dan 3 cm dik... Hoe dik precies weet ik niet exact, ik schat het n.a.v. de foto's want dat staat natuurlijk niet op de bouwtekening vermeld.

Die array had ik bekeken, maar (tenminste in C4D) kreeg je dan kopietjes in een cirkel met eventuele hoogteverschillen. Ik kreeg ze daarmee niet in een vierkant.

Daarnaast is mijn huidige constructie als volgt.

1 dakpan gemaakt met een lijntekening (ben naam kwijt). Hier een extrude nurbs omheen. Hier dmv de duplicate tool stuk of 80 instance kopietjes van gemaakt en gepositioneerd naar rechts.
Vervolgens van deze rij dakpannen weer instance kopietjes van gemaakt en deze naar boven gepositioneerd.
Tenslotte een symmetry modifier om de andere kant van het dak ook te bedekken.

Iemand tips om dit beter te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Gewoon iets meer in arrey verdiepen, staat vast genoeg op youtube.
Je kan ook van je dak een proxy maken. Zorg wel dat je je orginele dak dan nog als backup hebt ergens.

Ook het maken van proxies kun je vast wel vinden op youtube, ook voor C4D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik heb vooral het idee dat je gamma niet goed zit omdat alle kleuren nogal flets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
Hmm, fletse kleuren zijn vaak het resultaat van een te hoge of een dubbele gamma, omdat je bijvoorbeeld je textures niet eerst linearized/de-gamma'd. Een correcte linear workflow aanmeten is niet altijd even eenvoudig, Maya maakt dit proces bijvoorbeeld onnodig moeilijk. 3ds Max gaat hier eenvoudiger mee om, en Cinema4D lijkt er ook een goede oplossing voor te hebben.

Mocht iemand zich er nog in willen verdiepen, dan komt de volgende video goed van pas: What is Linear Workflow?
Deze geeft voorbeelden in Cinema4D, dus helemaal handig voor geerttttt of andere Cinema4D gebruikers. Verder staat er nog wat handige algemene theorie in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Eens met water gespeeld in blender het resultaat:

Watersim

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben al een lange tijd bezig met 2d art en me aant verdiepen in game design.
nu ben ik bezig met een model voor ingame, ik ben nog in de leer, en zou graag wat feedback willen hebben van jullie. dit is het model. Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=381926
alle basis werk is in zbrush gedaan. net zoals de textures. hierna heb ik hem in marmoset toolbag geopend.
moet alleen nog de ogen toevoegen. kwa polycount heb ik dit gebruikt, Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=381927
ik weet niet of dit goed is vor ingame of dit te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Judging by het linker model is dit niet te gebruiken voor de meeste games.
Je moet eigenlijk een veel simpeler model hebben van het character wat je hier gemaakt hebt. De normal maps etc. vanuit zbrush kan je daar overheen doen en dan heb je veel meer detail op een eenvoudiger model.
Dit is niet mijn gebied maar ik heb er ooit een keer mee gewerkt.

Ik vind het model zelf wel mooi trouwens hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:26:
Hey ik ben al een lange tijd bezig met 2d art en me aant verdiepen in game design.
nu ben ik bezig met een model voor ingame, ik ben nog in de leer, en zou graag wat feedback willen hebben van jullie. dit is het model. [afbeelding]
alle basis werk is in zbrush gedaan. net zoals de textures. hierna heb ik hem in marmoset toolbag geopend.
moet alleen nog de ogen toevoegen. kwa polycount heb ik dit gebruikt, [afbeelding]
ik weet niet of dit goed is vor ingame of dit te veel is.
Ziet er leuk uit, maar inderdaad te veel polygonen om realtime te kunnen gebruiken. Het zal wel draaien, zelfs op smartphones enzo, maar je hebt dan veel van je budget gebruikt en kunt bijvoorbeeld geen mooie omgeving meer toevoegen zonder performance issues.

Check deze video: YouTube: How to Export Normal Maps from Zbrush 4

Dat is wat Piekartz bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Nee, op smartphones kan dat niet. Misschien op iPhone 4S en hoger maar als je er dan 3 van op het scherm hebt en niets anders dan heb je al dikke lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de feedback!! ik zal hiermee aan de slag gaan en zal m'n werk posten zodra ik weer wat nieuws heb.

Hier nog een sculpt die eigenlijk was bedoeld voor een contest maar ik niet optijd afkreeg wegens vakantie!.
Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=380099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Nice, het sculpten gaat iig prima ;)
Gebruik je hier een tekentablet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, ik gebruik een cintiq 24hd hiervoor. probeer me alleen nu te focussen op games, hoop dat ik dat een beetje snel onder de knie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Djesse8999 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:47:
Eens met water gespeeld in blender het resultaat:

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Mja, valt weinig over te zeggen. Heb je geen animatie?

Wat verder opvalt:
- water lijkt erg dik, met scherpe randjes (lijkt wel glas)
- de stangen in de buis lijken geen effect te hebben op het water

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Vraagje: Ik moet het binnenste van een schoorsteen laten verbreden als er een object langskomt (een soort boorkop) tbv een animatie.

Hoe zouden jullie dat aanpakken? (3ds max gaat het toevallig om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Hoe ziet dat eruit, kun je een kleine schematische tekening maken? Want zoals je het vertelt klinkt het alsof je iets als het ware wilt laten uitboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Sorry late reactie :P
Ja ik moet ook iets uit laten boren ;) Maar ik heb al wel een paar manieren gevonden. Als het af is zal ik wel wat ervan laten zien. Dit kan overigens wel een poosje duren voordat ik het mag laten zien.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wat 3D-werk voor een groep business management studenten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/1_800.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/2_800.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/3_800.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/4_800.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/5_800.png

M'n eerste serieuze projectje, 't is niet van wereldschokkend niveau en er valt genoeg te verbeteren, maar ik begin de smaak een beetje te pakken te krijgen!

• D-rez

D-rez

dexels

kun je ook eens wires posten, welk programma etc.
Zier er netjes uit hoor! Misschien kun je wel even naar een iets mooiere light-setup kijken.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
D-rez schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:30:
kun je ook eens wires posten, welk programma etc.
Zier er netjes uit hoor! Misschien kun je wel even naar een iets mooiere light-setup kijken.
Sure!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5493141/skweezy/wireframe.png

't Is gemaakt in Modo 701. Belichting is erg eenvoudig inderdaad, gewoon een simpele seamless background en physical sun/sky. Moet ook even uitzoeken hoe ik met SSS wat realistischere resultaten kan behalen, had wel tof geweest als de vloeistof (yoghurt) door het flesje te zien was. Maar goed, testrenders met transparantie en SSS op m'n 2008 MacBook hebben m'n geduld al genoeg op de proef gesteld. ;)

• D-rez

D-rez

dexels

Voor dit soort dingen kun je beter een studio setup maken ipv sun + sky. Geeft veel overtuigendere belichting voor producten.
Model lijkt me er netjes uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier even een snelle render van een projectje waar ik momenteel mee bezig ben.
Er moet nog een hoop gebeuren, maar tot zover ben ik redelijk tevreden.
Als het model helemaal naar mijn zin is komen er nog wel wat images met wireframes :)

Fiat 600
klikbaar

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

netjes hoor spike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met een nieuw project bezig, er zal zeker nog meer volgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=384956

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik ben hier al eens eerder geweest maar heb wegens omstandigheden nooit door kunnen zetten op 3D gebied. Nu doe ik een nieuwe opleiding (docent techniek) en we moeten onze werkstukken in 3D kunnen tekenen. Dit moet vanuit de opleiding in SolidWorks. Ik ben vast wat tutorials aan het maken. Dit is mijn eerste resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2z4fmvq.jpg

Zelf ben ik er best tevrede over. Ik ben hier een uurtje mee bezig geweest. het model heb ik aan de hand van een tutorial gemaakt, de render heb ik zelf wat mee zitten uitproberen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:30:
[afbeelding]
dayum, mooi man! eigen chracterdesign?

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11
Spike_wolf schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:00:
Hier even een snelle render van een projectje waar ik momenteel mee bezig ben.
Er moet nog een hoop gebeuren, maar tot zover ben ik redelijk tevreden.
Als het model helemaal naar mijn zin is komen er nog wel wat images met wireframes :)

[afbeelding]
klikbaar
Kewl! Gaat deze ook in de 3d printer en komt er nog een interieur in?
stevens20 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:46:
Ik ben hier al eens eerder geweest maar heb wegens omstandigheden nooit door kunnen zetten op 3D gebied. Nu doe ik een nieuwe opleiding (docent techniek) en we moeten onze werkstukken in 3D kunnen tekenen. Dit moet vanuit de opleiding in SolidWorks. Ik ben vast wat tutorials aan het maken. Dit is mijn eerste resultaat.

[afbeelding]

Zelf ben ik er best tevrede over. Ik ben hier een uurtje mee bezig geweest. het model heb ik aan de hand van een tutorial gemaakt, de render heb ik zelf wat mee zitten uitproberen.
Ziet er netjes uit, misschien kan je kijken of je wat meer perspectief in je render kan krijgen. Hierdoor kan je meestal een onderwerp spannender maken.
[afbeelding]
Leuk!! Wat voor project werk je aan, prive of werk?

• Spike_wolf

Spike_wolf

[afbeelding]
Nice. Wat wordt het? Een portret of ga je hem animeren?
robin222 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:36:
[...]

Kewl! Gaat deze ook in de 3d printer en komt er nog een interieur in?
Deze gaat ook geprint worden inderdaad. Het is een (voor zover mogelijk) exacte kopie van de eerste auto van mijn vader, hij krijgt ook zijn kentekenplaat er op enzo. Wordt een verjaardagscadeautje omdat hij altijd helemaal gek was van dat ding :)
Hij krijgt geen interieur, de print in ieder geval, daar heb ik geen tijd meer voor. Misschien dat ik hem wel een keer een interieur geef voor wat mooie renders.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
[afbeelding]
Nice! Ziet er mooi uit :o

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
@spike Ziet er goed uit maar gaat dat wel lukken dan, met die dunne spiegel houders en stijlen in de voorramen?
En snel afmaken en doorsturen dan, nu een behoorlijke korting bij Shapeways!

Save €7 on Orders €55+, Save €18 on Orders €92+, Save €36 on Orders €147+ (pre-VAT)

Mijn bijgewerkte figuur nu ook meteen besteld met de gezichten in ultra frosted detail, spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet vanuit de opleiding in SolidWorks. Ik ben vast wat tutorials aan het maken. Dit is mijn eerste resultaat.
Leuk! Ik vind Solidworks echt een indrukwekkend krachtig stuk gereedschap.
robin222 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:36:
Ziet er netjes uit, misschien kan je kijken of je wat meer perspectief in je render kan krijgen. Hierdoor kan je meestal een onderwerp spannender maken.
Je hebt twee soorten (Solidworks)renders; eentje die zo helder mogelijk moet communiceren en dus zo weinig mogelijk moet vervormen en eentje die de boel zo spannend mogelijk presenteert. Deze valt duidelijk in de eerste categorie :p Het is een beetje vergelijkbaar met het verschil tussen een isometrische weergave en eentje met perspectief. Ze dienen beide een eigen doel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

fier0x schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 01:47:
@spike Ziet er goed uit maar gaat dat wel lukken dan, met die dunne spiegel houders en stijlen in de voorramen?
En snel afmaken en doorsturen dan, nu een behoorlijke korting bij Shapeways!
OP het formaat dat hij geprint wordt is dat geen probleem. Zolang dat dunne stukje van die spiegel dikker wordt dan 0,7mm blijft dat prima zitten (moet je natuurlijk niet aan vast houden en rond gaan slingeren :P ), maar hij wordt dikker dan dat, komt helemaal goed :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke techniek ga je printen? SLA of SLS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SLS, deze gaat gewoon naar Shapeways in het 'standaard' material (wat zijn Strong &Flexible noemen).

[ Voor 92% gewijzigd door Spike_wolf op 30-11-2013 09:28 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaf om te zien wat voor een mooie dingen er toch gemaakt worden. zelf ben ik ook al een tijdje bezig... zeg maar jaaren ;) modeleren kan ik ondertussen wel maar renderen vind ik toch altijd nog moeilijk. Ik render met v-ray maar ik snap er de ballen van. Op het werk werken we gelukkig met presets dus wat dat beterft is het niet zo erg, behalfe dan dat ik er nooit is van leer :P

een scene met dag licht gaat me tegewoordig redelijk goed af, daarom ben ik begonnen om een nacht scene te maken. Ik heb er 3 dagen aan gewerkt. 1 voor het model en materialen, anderhalfe dag voor de settings en de lichten. en dan nog een paar uurtjes photoshop.

Ik ben er redelijk teverden mee, maar het is niet zo spectaculair als dat ik gehoopt had :'(

orgineel uit max
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnhidding.nl/jpg/hotel_02orgineel.jpg

met wat photoshop bewerking
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnhidding.nl/jpg/hotel_02_plat%20copy.jpg

voral de ramen, die zijn echt kut.. maar ja waar vind je een mooie raam texture (gratis) op het internet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Echt goede raamtextures bestaan niet? }:O Ik ga er tenminste vanuit dat je alleen ziet wat er zich achter het raam bevindt, of wat er gereflecteerd wordt vanuit de omgeving. Je zult dus iets van een binnenkant moeten modelleren, hetzij een volledig interieur of de gemakkelijke weg nemen en een paar gordijnen/vitrage erachter hangen. Dan misschien een paar appartementen wel verlicht en een aantal niet. In dit specifieke geval kun je niet wegkomen met een overdaad aan reflecties omdat je lichtopbrengst binnen waarschijnlijk hoger is dan dat van buiten, tenzij er een zwaar verlicht gebouw tegenover staat. Je zou kunnen kijken of je een paar verlichte palmen in de ramen kun laten reflecteren.

Om zelf ook maar eens iets te posten, hetvolgende. Ik ben een paar daagjes bezig geweest in 3ds Max/Maya en Unity, alle textures handgetekend in Photoshop (het terrein uitgezonderd).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/175118/shot_02_daytime.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/175118/shot_05_nighttime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP

[afbeelding]

Ik neem aan dat je dit met de interne render-engine gedaan hebt? Wat veel scheelt is een groot plane maken (in een assembly dus) en die als grond gebruiken. Je kan je omgevings-ondergrond koppelen aan een plane, waardoor je slagschaduw goed valt :) Daarnaast, is zoals eerder gezegd je render nog (bijna) zonder perspectief. hier is een korte tutorial over perspectief in SW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Scipionyx schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:13:
[...]

Mja, valt weinig over te zeggen. Heb je geen animatie?

Wat verder opvalt:
- water lijkt erg dik, met scherpe randjes (lijkt wel glas)
- de stangen in de buis lijken geen effect te hebben op het water
- Dat heb je goed want het is ook glass materiaal. (Heb je een beter idee? Kan namelijk geen materiaal vinden)
- ja dat viel mij ook al op, Heb ze toch als obstacle neergezet.

Het is ook maar een snelle render, Als ik eens de tijd heb (Vakantie oid) ga ik misschien eens eens serieus bezig.

Animatie word ook moeilijk aangezien ik ook wil gamen, Als ik eens een oud systeem kan restaureren dan kan ik daarop eens laten renderen.

Zou Pentium D ook goed zijn voor renderen of duurt het weken? Heb namelijk ook nog een oud Pentium D systeem staan als servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
stevenP schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:41:
[...]

Ik neem aan dat je dit met de interne render-engine gedaan hebt? Wat veel scheelt is een groot plane maken (in een assembly dus) en die als grond gebruiken. Je kan je omgevings-ondergrond koppelen aan een plane, waardoor je slagschaduw goed valt :) Daarnaast, is zoals eerder gezegd je render nog (bijna) zonder perspectief. hier is een korte tutorial over perspectief in SW :)
Dank je. Leuk om zo veel reacties te krijgen. Ik ga er mee aan de slag. Dank voor de tips.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Hallo oud collega :P Jij hier?

Voor de ramen gewoon een glas materiaal en dan voor een still photoshop ik er altijd wat in. Voor een animatie moet je toch iets fixen zodat er wat te reflecteren valt. Je zou dan ook wat achter de ramen kunnen plaatsen. Beste kun je een aantal vaste raamaankledingen klaarzetten daarvoor.

En qua v-ray kan jij je toch het beste even functie voor functie in gaan lezen, er staat gelukkig echt enorm veel op internet. En met zelf klooien daarna kom je er echt goed achter wat elke functie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik was begonnen met een scene voor de Unearthly Challenge (www.unearthlychallenge.com), welke net over is maar heb uiteindelijk niks ingeleverd. Ik wil nu toch beetje bij beetje verder met de scene. Hier had ik voorheen wat meer werk gepost http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=126909 . Ik ben nu bezig met een pilaar met een leeuw-achtig wezen als voet. Het ziet er nog niet heel goed uit vind ik, maar ik wil een hoop oefenen met zbrush zodat het er snel beter uit zal zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img822/7466/ylj5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djesse8999 schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:06:
Zou Pentium D ook goed zijn voor renderen of duurt het weken? Heb namelijk ook nog een oud Pentium D systeem staan als servertje.
Dat is wel traag als wat en eigenlijk een beetje zonde. Een Pentium D zijn in principe twee Pentium 4's tegen elkaar aan geplakt :X Wat daar qua rendertijd een half uur kost doe je op een moderne bak in een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
De Hupie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:26:
Ik was begonnen met een scene voor de Unearthly Challenge (www.unearthlychallenge.com), welke net over is maar heb uiteindelijk niks ingeleverd. Ik wil nu toch beetje bij beetje verder met de scene. Hier had ik voorheen wat meer werk gepost http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=126909 . Ik ben nu bezig met een pilaar met een leeuw-achtig wezen als voet. Het ziet er nog niet heel goed uit vind ik, maar ik wil een hoop oefenen met zbrush zodat het er snel beter uit zal zien ;)

[afbeelding]
Ga er vooral mee door ;) Het is alweer lang geleden dat ik 3d modelleerde, maar het is altijd interessant!

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat harde lijnen, afgerond kan prima, maar er moet wel genoeg vorm/contrast in zitten wat alles afbakent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OUcsHjp.png

Zo, ben ook maar weer eens met 3D'en begonnen. Dit is work in progress en untextured natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
agentorangina schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:05:
[...]

Ga er vooral mee door ;) Het is alweer lang geleden dat ik 3d modelleerde, maar het is altijd interessant!

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat harde lijnen, afgerond kan prima, maar er moet wel genoeg vorm/contrast in zitten wat alles afbakent.
Je hebt gelijk, ik heb wat meer harde lijnen toegevoegd. Misschien nog niet genoeg, maar ik wil nu graag de lowpoly maken, textures baken en op naar het volgende model om het beter te doen ;). Dit is de uiteindelijke highpoly:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/2174/nuqo.jpg

Pagina: 1 ... 45 ... 58 Laatste