Piekartz87 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
interieur:
De bump op het plafond is iets te heftig en de uvw staat wat te hoog. De vloer is ook te groot. Verder kan ik er weinig over zeggen omdat je er nog mee bezig bent.
Zelf kies ik er altijd voor om een interieur en exterieur in aparte scene's te doen, meer controle over.. alles
exterieur:
De dakpannen, experimenteer met displacement o.i.d. Of echte dakpannen. Maak aan de zijkant van het dak een boei. (google

)
Heb het idee dat de bakstenen te klein zijn. Leg er even een box naast van echte baksteenformaat.
Het standpunt zou ook nog wat beter kunnen, die linker heg staat aardig in de weg nu.
En die spekrand is wit, die zou beton kunnen zijn bijv.
Je bent zeker wel op de goede weg hoor

Thanks voor de tips. Vloer heb ik ondertussen al het e.e.a. aan aanpassingen in gedaan, zal straks een nieuwe render maken.
voor het plafond, de bump heb ik al wat verlaagd, was idd te veel. Wat is uwv eigenlijk?
Interieur in een aparte scene is idd prettiger, maar ik wil juis graag gewoon 1 compleet model in dit geval.
De dakpannen, daar zit ik idd aan te denken om gewoon echte dakpannen te modellen en die op een manier te kopieren over het dak heen. ik vind het momenteel namleijk idd best lelijk nog... Ga ik naar kijken.
De bakstenen, een box maken ten grootte van een baksteen, das best slim. daar ga ik is naar kijken! Ik heb het nu op het oog gedaan. Want ik maak namelijk het huis na n.a.v. bouwtekeningen en foto's. Kom ik direct bij je volgende punt, het standpunt is idd qua heg niet ideaal, maarja, zo is de originele foto ook genomen
En die spekrand, ja dat zou idd beton moeten zijn, maar wel licht beton is het in het echt. Maar toch ziet het er hier wel erg wit uit... Misschien grijzere kleur met iets meer specular proberen..
Ben benieuwd of je nog meer tips hebt na mijn volgende render.