Ik heb op het moment geen 30 duizend euro rond slingeren om een professionele SLS printer aan te schaffen, dus mijn modellen komen bij verschillende printers als Shapeways vandaan
Printen in kleur is tricky, je hebt wat ervaring nodig om te snappen hoe je kleuren naar buiten komen (veel lichter en doffer dan je originele textures), als je daar rekening mee houdt kom je daar al een heel eind mee. De resolutie is uiteraard niet super hoog, maar ook daar kun je mee spelen door je model te draaien zodat de richting waar je het meeste detail nodig hebt plat ligt. Verder moet je geen super hoge details willen printen.
Zelf schilderen zou wellicht mooier zijn, maar alleen als je daar de skills voor hebt. En hoewel ik met een wacom of grijs potlood een heel eind kom, vertrouw ik niet op een geweldige uitkomst als ik zelf met een penseel aan de slag ga
Jouw model ziet er ook erg tof uit. Heb je de gewrichten zelf gemaakt of gewoon van het net geplukt en aan je bestaande model toegevoegd?
Zandsteen is een goedkoper materiaal maar daar heb je weinig aan voor een dergelijk model, voor papier is je model weer te ingewikkeld dus dat is ook geen optie. Dan blijft White Strong and Flexible (shapeways naam), het 'standaard' SLS plastic over als beste optie inderdaad. Uiteraard moet je ook zo min mogelijk materiaal gebruiken, dus holle objecten maken, om ze zo goedkoop mogelijk te houden, je betaalt immers voor volume, niet afmeting.
Voor een beter resultaat kun je hem ook polijsten, dan wordt hij mooi glad. Dat kan door bij shapeways het White Strong and Flexible Polished materiaal te kiezen (dat is hetzelfde materiaal als standaard, maar dan worden je losse onderdelen na het printen in een polijstmachine gegooid), of door er zelf naderhand met een Dremel overheen te gaan (het plastic is meer dan sterk genoeg om daar tegen te kunnen zolang je niet onoplettend of lomp tewerk gaat).
[
Voor 4% gewijzigd door
Spike_wolf op 20-10-2013 08:48
]