Klopt, maar door je het zware saaie werk uit handen te nemen is er opeens veel tijd voor creativiteitNico schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 02:32:
Dat vlak waarbij je steeds meer uit handen wordt genomen is denk ik vooral op het gebied van de 'fotorealistische' games.
Sinds kort (weekje) ben ik Blender gaan gebruiken en heb al wat tutorials gemaakt van deze meneer: YouTube: Blender Tutorial For Beginners: Coffee Cup - 1 of 2 en die lukken best aardig.
Heb ook vol bewondering naar : YouTube: Blender Tutorial: Create a Spaceship Corridor in Blender - Part 1 of 2 gekeken maar die gaat mij nog iets te snel
Hebben jullie nog leuke simpele dingen om te modellen ? in de tutorial section kon ik nog niet echt iets vinden wat voor mij makkelijk is
Heb ook vol bewondering naar : YouTube: Blender Tutorial: Create a Spaceship Corridor in Blender - Part 1 of 2 gekeken maar die gaat mij nog iets te snel
Hebben jullie nog leuke simpele dingen om te modellen ? in de tutorial section kon ik nog niet echt iets vinden wat voor mij makkelijk is
Blender is leuk idd, je kan er tegenwoordig heel erg veel mee 
Probeer een gloeilamp te maken ofzo, dat is in principe heel eenvoudig, maar je leert er veel van doordat je oa. moet uitvinden hoe je die schroefvorm kan krijgen (modifiers zijn hier je vriend), de draad in de lamp en natuurlijk ook belangrijk: de materialen (glas is niet alleen doorzichtig, maar heeft ook een brekingsindex, weerkaatst reflecties, enzovoorts).
Voor je het weet heb je een hele reis door Blender gemaakt
Probeer een gloeilamp te maken ofzo, dat is in principe heel eenvoudig, maar je leert er veel van doordat je oa. moet uitvinden hoe je die schroefvorm kan krijgen (modifiers zijn hier je vriend), de draad in de lamp en natuurlijk ook belangrijk: de materialen (glas is niet alleen doorzichtig, maar heeft ook een brekingsindex, weerkaatst reflecties, enzovoorts).
Voor je het weet heb je een hele reis door Blender gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 18-05-2013 18:10 ]
Dat zit wel Schnorr.
Lampje gemaakt ------Check!
Add modifier .... check
add to many polys .... check
Forgot to save .... check .. wait what ?
Add modifier .... check
add to many polys .... check
Forgot to save .... check .. wait what ?

Dan maar een Voetbal met behulp van een Tutorial.
Was best makkelijk eigenlijk en ik denk dat ik m over een week nog een keer kan maken uit me hoofd.
Slechte belichting enzo .. geen background enzo
Cycles render met 250 samples verder alles standaard
Was best makkelijk eigenlijk en ik denk dat ik m over een week nog een keer kan maken uit me hoofd.
Slechte belichting enzo .. geen background enzo
Cycles render met 250 samples verder alles standaard

Leer moment voor de volgende keer .... Check
Formerly known as Ragdoll
Als je nog iets leuks wilt modellen, probeer je kamer dan zo goed mogelijk in Blender na te maken. Dat moesten ook veel 1e jaars op een Grafische MBO opleiding doen. Ik denk dat je daar nog wel even zoet mee bent. (ligt er alleen aan hoe groot/klein je kamer is).
Hmm okCazure schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:48:
Als je nog iets leuks wilt modellen, probeer je kamer dan zo goed mogelijk in Blender na te maken. Dat moesten ook veel 1e jaars op een Grafische MBO opleiding doen. Ik denk dat je daar nog wel even zoet mee bent. (ligt er alleen aan hoe groot/klein je kamer is).
Even vraagje.
Ik zie in veel tutorials dat je kan renderen op CPU en GPU. Nu zag ik dat er zo een optie zat bij performance maar dat was bij versie 2.66(ofzo) bij mijn versie 2.67 zit dat niet.
Dus bij de opties gekeken en daar zag ik iets van CPU . Maar ik kan geen GPU kiezen

Is mijn GPU dan zo slecht dat die dat niet aan kan ?
Heb niet de nieuwste hardware maar zo slecht lijkt me niet
Ben wel van plsn binnenkort een andere te halen (of 2 )
ATI Radeon HD 4870 ( =x ) is dus een DX9 kaar damn .. misschien toch te oud
12 GB 1333Mhz mem
AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
CPU Klok - 3196.88 MHz
Ik weet niet zeker hoe dit zit, maar volgens mij zijn sommige renders/plugins meer GPU afhankelijk dan CPU. Want volgens mij is Vray een meer GPU afhankelijk dan CPU. Dus dat verscheelt soms met wat je rendered en als wat je rendered. Maar het is meestal een CPU. Als je de basis render waarden neemt van 3Ds Max en Cinema 4D is het altijd CPU.
Maar of dat echt zo is, dat is maar de vraag.
Ah ok .. Die gast Andrew Price deed met GPU renderen omdat dat sneller gingCazure schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:25:
Ik weet niet zeker hoe dit zit, maar volgens mij zijn sommige renders/plugins meer GPU afhankelijk dan CPU. Want volgens mij is Vray een meer GPU afhankelijk dan CPU. Dus dat verscheelt soms met wat je rendered en als wat je rendered. Maar het is meestal een CPU. Als je de basis render waarden neemt van 3Ds Max en Cinema 4D is het altijd CPU.
Naja .. denk ook wel dat mijn videokaart zowiezo vervangen mag worden
Een bedrijf genaamd BOXXTech maakt speciale workstations voor de grafische sector. Hierin zit ook een PC die speciaal is bedoelt voor GPU rendering. Maar dan hebben we het ook over een prijs kaartje van 3 tot 5000 euro. NIet echt ideaal voor de doe-het-zelf of free lance persoon. Maar die computer beschikt over 4 speciale NVIDIA videokaarten voor (ook) de grafische sector.
Hier een video:
Je ziet dat het ontzettend goed werkt.
Hier een video:
[ Voor 10% gewijzigd door Cazure op 19-05-2013 13:49 ]
Goede stappen zijn dat om te zien. Nog een jaar of 5 a 10 en dan hopelijk real time ray-tracing op een redelijk betaalbaar systeem
Dat wordt pas plezierig werken. Dan gaan we huilen als we terugdenken aan de ellendige tijden waarin we zelfs dachten dat i7 processoren prima waren voor 3D werk.
Haha, inderdaad, maarja de i7 is nu nog betaalbaar vergeleken met zo'n 3DBOXX
Zie nog wel de GPU vervangen worden door een dedicated compute kaart over 10-15 jaar. In de game sector gaan we de komende generatie ook zien dat compute units steeds belangrijker worden, als we daar ook op kunnen renderen straks is de GPU nutteloos.
Volgens mij was het zo dat je gewoon elke willekeurige kaart in je pc kan steken (meerdere verschillende) zolang ze maar open CL ondersteunen) Je zou zelfs via distributed computing je renders realtime laten maken en ben je hier echt geen pc van 5000 euro voor nodig. Koop één of twee gtx 580/680 etc en dan kom je al een heel eind. En let op je instellingen, iets te veel samples / dergelijke en je kunt lang wachtenCazure schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:49:
Een bedrijf genaamd BOXXTech maakt speciale workstations voor de grafische sector. Hierin zit ook een PC die speciaal is bedoelt voor GPU rendering. Maar dan hebben we het ook over een prijs kaartje van 3 tot 5000 euro. NIet echt ideaal voor de doe-het-zelf of free lance persoon. Maar die computer beschikt over 4 speciale NVIDIA videokaarten voor (ook) de grafische sector.
En toch krijg ik mijn amd 6970m op de een of andere manier niet werkend in VrayRT 2.3 / 2.4...
Het gekke is dat mijn Open cl drivers wel werken (kan er wel bitcoins mee minen
Maar gpu-z geeft een error dat ik geen open cl heb, ik snap er nu niks meer van
Volgende keer maar ff een cuda kaartje in mijn desktop steken en dan verder spelen met vray
Dus 1 of 2 Msi GTX 660 Twin Frozr - 2GB zouden niet misstaan ? atm 175 euro bij de MycomChaosstorm schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:08:
[...]
Volgens mij was het zo dat je gewoon elke willekeurige kaart in je pc kan steken (meerdere verschillende) zolang ze maar open CL ondersteunen) Je zou zelfs via distributed computing je renders realtime laten maken en ben je hier echt geen pc van 5000 euro voor nodig. Koop één of twee gtx 580/680 etc en dan kom je al een heel eind. En let op je instellingen, iets te veel samples / dergelijke en je kunt lang wachten.
En toch krijg ik mijn amd 6970m op de een of andere manier niet werkend in VrayRT 2.3 / 2.4...
Het gekke is dat mijn Open cl drivers wel werken (kan er wel bitcoins mee minen)
Maar gpu-z geeft een error dat ik geen open cl heb, ik snap er nu niks meer van![]()
Volgende keer maar ff een cuda kaartje in mijn desktop steken en dan verder spelen met vray
Met de 680 scheelt dat ruim 230 euro
Ja, SLI 660's is beter dan duurdere kaarten voor CUDA. 4x 660 Ti is zelfs beter dan een Titan. Weet niet zeker, want de meeste antwoorden op Google begrijpen niet wat SLI is of gaan over game performance.
[ Voor 36% gewijzigd door Wolfos op 20-05-2013 14:44 ]

W00t .. Heb een Enterprise gemaakt naar het model van de NCC-1701 (without the bloody a, b or c
250 samples met Cycles . Een voorbeeldje van google geplukt EN zelfs de node editor gebruikt voor de glare
Vraag niet naar Textures want daar wil ik nog niet aan
EDIT : $#@@#$%@$

[ Voor 12% gewijzigd door Solid Seal op 20-05-2013 21:01 ]
Als je slim bent geweest heb je het ding al eerder opgeslagen en kan je nog blend1-bestand terugvindenSolid Seal schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:58:
EDIT : $#@@#$%@$En zojuist blender afgesloten zonder te ... nja .. resultaat is er al

En als je niet zo slim bent geweest dan heb je nu iets geleerd
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Tijdens het werk maak je toch al regelmatig saves. Toch? Toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 21:50 ]
Blijkbaar niet want in het splash screen kon ik m wel loaden maar was van heel stuk terugVerwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:50:
Tijdens het werk maak je toch al regelmatig saves. Toch? Toch?
Maar wist gelukkig nog wel hoe en wat ik had gedaan.
The node edit was niet zo heel complex
moet gewoon leren vaker te saven en alles zal goed komen..
Btw is Blender best makkelijk te leren .
[ Voor 12% gewijzigd door Solid Seal op 20-05-2013 22:57 ]
Lijkt erop dat alle edges smooth zijn. Om dat te fixen moet je edge split erop gooien.
[ Voor 7% gewijzigd door Wolfos op 21-05-2013 01:13 ]
Goed bezig hoor. Mooi dat je 3d aan het leren bent.Solid Seal schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:58:
[afbeelding]
W00t .. Heb een Enterprise gemaakt naar het model van de NCC-1701 (without the bloody a, b or c)
250 samples met Cycles . Een voorbeeldje van google geplukt EN zelfs de node editor gebruikt voor de glare
Vraag niet naar Textures want daar wil ik nog niet aan
EDIT : $#@@#$%@$En zojuist blender afgesloten zonder te ... nja .. resultaat is er al
Om een echt mooi resultaat te krijgen zul je wel aan het texturen moeten. En belichting natuurlijk.
Gewoon ermee bezig blijven, veel tutorials doen. Dan komt het vanzelf wel.
Verwijderd
Blender maakt auto saves aan voor je render startSolid Seal schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:58:
Als je gaat kijken in de folder waar je .blend staat zal je een blend1 en blend2 zien staan
dat zijn de autosaves en kun je openen als je vergeten bent te saven
.blend1 en .blend2 zijn geen autosaves maar eerder oudere versies.
Overigens is dit misschien ook interessant voor de mensen hier:
http://blogs.unity3d.com/...f-every-mobile-developer/
Ik vervloek ze in ieder geval want ik heb meer dan €200 betaald voor die licenties...
Overigens is dit misschien ook interessant voor de mensen hier:
http://blogs.unity3d.com/...f-every-mobile-developer/
Ik vervloek ze in ieder geval want ik heb meer dan €200 betaald voor die licenties...
[ Voor 66% gewijzigd door Wolfos op 21-05-2013 15:53 ]
Verwijderd
Iemand tips of opmerkingen op deze render...
Kprobeer een beetje te beginnen renderen met vray, ma kvind dat het er zo braaf en gemakkelijk uitziet
tzou iets meer karakter mogen hebben vindek ma kweet ni direct hoe ek da kan doen
iemand tips, hints? altijd welkom!
Kprobeer een beetje te beginnen renderen met vray, ma kvind dat het er zo braaf en gemakkelijk uitziet
tzou iets meer karakter mogen hebben vindek ma kweet ni direct hoe ek da kan doen

Als je een spannende scene wilt dan moet je niet zo'n brave scene opzettenVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:53:
[afbeelding]
Meer karakter krijg je ook door, schaduw, kleur, textures,camerahoek, je objecten en belichting. En dat heeft niet direct iets te maken met je vray settings.
Je hebt deze scene opgezet met als doel: renderen met vray leren. Daardoor heb je nu een wat saaie scene gemaakt.
Bedenk even een scene met als doel (ik noem maar wat) een realistisch belichte woonkamer. Of een cartoony charakter. Met dit doel dan leer je meteen vanalles waardoor je veel meer karakter in je werk kan gooien.
Voor dat doeleind heb ik een tijd geleden deze scene/animatie gemaakt. Ik wou wat leren van hair en fur en cloth. (2 jaar geleden gemaakt, als ik erop terug kijk dan vind ik het model echt lelijk maargoed.)

Verwijderd
ik vind het jouw render nogthans zeer geslaagdPiekartz87 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:17:
[...]
Als je een spannende scene wilt dan moet je niet zo'n brave scene opzetten
Meer karakter krijg je ook door, schaduw, kleur, textures,camerahoek, je objecten en belichting. En dat heeft niet direct iets te maken met je vray settings.
Je hebt deze scene opgezet met als doel: renderen met vray leren. Daardoor heb je nu een wat saaie scene gemaakt.
Bedenk even een scene met als doel (ik noem maar wat) een realistisch belichte woonkamer. Of een cartoony charakter. Met dit doel dan leer je meteen vanalles waardoor je veel meer karakter in je werk kan gooien.
Voor dat doeleind heb ik een tijd geleden deze scene/animatie gemaakt. Ik wou wat leren van hair en fur en cloth. (2 jaar geleden gemaakt, als ik erop terug kijk dan vind ik het model echt lelijk maargoed.)
[afbeelding]
Ah ok... dus kmoet gewoon een iets spannendere scene nemen...
Ja tis inderdaad om vray aan te leren, ben er nog maar net mee begonnen, ben ook al geen held in modelleren in max, dus vandaar dat het zo eenvoudig is
bedankt voor je reactie!
Matti, ik las in je andere thread dat dit om een logo gaat. Ik zou daarom de omgeving niet drukker maken en gewoon licht/wit laten. Waar je wel naar kunt kijken zijn de materials, deze zijn nogal saai.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:53:
[afbeelding]
Kijk voor goede (gratis) materials op www.vray-materials.de
Suc6
Als het speciefiek om die scene gaat dan zou ik er ook nog een light van linksboven op gooien. Voor wat schaduw naar rechtsachter. Probeer het ff met een directlight wellicht. Je hebt nu een heel algemene diffuse schaduw
Verwijderd
ja ik heb per ongeluk eerst zo een andere thread gemaakt maar het lukt niet om deze te verwijderenJohnGalt schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Matti, ik las in je andere thread dat dit om een logo gaat. Ik zou daarom de omgeving niet drukker maken en gewoon licht/wit laten. Waar je wel naar kunt kijken zijn de materials, deze zijn nogal saai.
Kijk voor goede (gratis) materials op www.vray-materials.de
Suc6
alvast bedankt ook!
Verwijderd
deze tip test ek ook meteen! bedanktPiekartz87 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:14:
Als het speciefiek om die scene gaat dan zou ik er ook nog een light van linksboven op gooien. Voor wat schaduw naar rechtsachter. Probeer het ff met een directlight wellicht. Je hebt nu een heel algemene diffuse schaduw

Deze gemaakt met behulp van BlenderGuru tutorial .. hij gebruikte natuurlijk een andere versie en dus ging het ietwat mis hier en daar.. maar gelukkig eigenhandig weten op te lossen
Verwijderd
hoe lang heb je er over gedaan om die planeet zo te renderen ?, zou leuk zijn voor een zoom filmpje, of dat je langs de atmosfeer scheurt
Ik heb voor dit project Motion trackers met Autodesk Maya gebruikt in combinatie met after effects
Hope you like it
Ik heb voor dit project Motion trackers met Autodesk Maya gebruikt in combinatie met after effects
Hope you like it
Paar minuutjes in blender render .. ik heb in blender render nog niet kennen vinden om de kwaliteit te verhogen net als in cycles 
Ik heb wel een animatie gemaakt dat ie draait .. geen full spin en ws ook de verkeerde kant op
Natuurlijk de eerst keer vergeten om ook het wolkendek mee t elaten draaien
.. fixed
Ik heb wel een animatie gemaakt dat ie draait .. geen full spin en ws ook de verkeerde kant op
Natuurlijk de eerst keer vergeten om ook het wolkendek mee t elaten draaien
[ Voor 26% gewijzigd door Solid Seal op 28-05-2013 20:06 ]
Hij gaat (nu?) de goeie kant op in elk geval
Mixed Reality dev
Nu nog een geanimeerd wolkendek en door renderen tot een complete rotatie en loopen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
GPU Render of niet ?Solid Seal schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:59:
Paar minuutjes in blender render .. ik heb in blender render nog niet kennen vinden om de kwaliteit te verhogen net als in cycles
[video]
Natuurlijk de eerst keer vergeten om ook het wolkendek mee t elaten draaien.. fixed
ziet er wel verekte scherp uit, hoe heb je die textures voor elkaar gekregen ?
ik doe ook altijd veel met planeten in filmpjes,
3 maandjes terug nog deze gemaakt
dit was een realtime render, nu heb ik een extra GPU dus achteraf had ut sneller gekunt,
Nice hoor met die planeten, zelf nog nooit geprobeert dus ik ben benieuwd wat ik daar mee kan. Eerst eens verhuizen
CPU render met Blender Render (geen cycles) Mijn GPU wordt denk ik niet ondersteund door Blender.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:46:
[...]
GPU Render of niet ?
ziet er wel verekte scherp uit, hoe heb je die textures voor elkaar gekregen ?
ik doe ook altijd veel met planeten in filmpjes,
3 maandjes terug nog deze gemaakt
dit was een realtime render, nu heb ik een extra GPU dus achteraf had ut sneller gekunt,
[video]
Zoals eerder gezegd heb ik deze m.b.v. een Tutorial gemaakt omdat ik een beginner ben in Blender.
Basicly zijn het 3 bollen
1 - de grond = 2 textures (Dag en Nacht) + specular map en Bump map
2 - het wolkendek = texture
3 - de separator : die de dag en nacht van elkaar scheidt. (ofzo
de textures komen van Nasa af en zijn volgens die gast in PS wat kleiner gemaakt anders crashed Blender
Filmpje van jou had ik ooit al eens gezien hier ergens . niet mijn muziek smaak maar wel mooi gemaakt .. ik hou daar wel van.
Ik wil de maan ook nog maken en die laten spinnen
YouTube: How to Create a Realistic Earth in Blender <-- tutorial
Nog wat scherper gekregen stond op 50% scale for render resolution .. nu maar op 100% gezet bij 1920x1080

Hmmz vorige keer deed imgschack het gewoon goed .. nu ging got miepen over de size
P.S. Hoe zou je het wolkendek kenne animeren ? rondjes laten draaien lukt wel .
[ Voor 22% gewijzigd door Solid Seal op 29-05-2013 17:50 ]
3dsmax 2013 van de studica werkt op mijn quadro fx 3450 (oude kaart) niet bepaald als een zonnetje. verder wel soepelere viewport i.t.t. andere versies. en gratis!
Volgens mij heb ik een andere versie. Via de autodesk site zijn ook suites beschikbaar, gratis.
Hoezo heb je hem van Studica? Je kan ze ook gewoon van http://students.autodesk.com/ downloaden.
Verwijderd
Volgens mij komt het omdat MAYA minder populair is, er valt veel meer over 3ds max te vinden dan MAYAVerwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 03:20:
[...]
Weet iemand hoe het komt dat tutorials voor Maya zo dun gezaaid zijn?
zelf heb ik vandaag deze auto gerenderd met MAYA, om zo een Explode view te creeren.
en dit toegevoegd in After effects
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je in Blender iets rendert waarvan je vrijwel niet ziet dat het 3D is? Wil graag wat 2D animaties hebben maar kan voor geen fluit tekenen en 60FPS zou ook wel nice zijn (wat met 2D gewoon niet te doen is).
Freestyle voegt alleen outlines toe. Je moet ook een goede 'shader' hebben, maar de standaard toon shaders van Blender zuigen een beetje.
Heeft iemand ervaring met een tekentablet? Ik wil graag dingen kunnen tekenen op papier en daarna eventueel in photoshop na-tekenen of eventuele aanpassingen doen, maar vind dit minder prettig met de gewone muis. Ook wil ik graag verder gaan met sculpturen, en daarin vind ik een tekentablet ook wat prettiger werken. Ik heb al een beetje rond gekeken op internet, maar ik hoor graag jullie ervaringen over een tekentablet.
Meningen daarover verschillen nogal Cazure, een kwestie van smaak is het eigenlijk. Voor tekenen in Photoshop en sculpten vind ik een tablet veel fijner omdat je daar profijt heb van de onnauwkeurigheid van een tablet (organischer). Bij 3D modellen prefereer ik zelf weer een muis. Maar op m'n werk zijn er ook modellers met tablets.
Zei ik modellen? Ik bedoelde inderdaad sculpturen
, mijn fout.
Hier ook maar weer is een postje droppen. Ben de laatste tijd een beetje aan het specialiseren in guns. Zie hier het eerste resultaat van een Browning .50.

Kritiek is natuurlijk welkom !
Greetings !

Kritiek is natuurlijk welkom !
Greetings !
Standaard toonshader? Je bent toch een tweaker?Wolfos schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:16:
Freestyle voegt alleen outlines toe. Je moet ook een goede 'shader' hebben, maar de standaard toon shaders van Blender zuigen een beetje.
Net zoals met al het andere in 3d-wereld is er niet echt een "make me a great looking 2d animation"-knopje voor zulke dingen.
En verder zou je misschien wat duidelijker kunnen zijn, want "waarvan je vrijwel niet ziet dat het 3D is" is dat niet echt. Wil je de typische Disney 2d-look, wil je 2d met veel textuur, wil je 2d met alleen maar lijnwerk, wil je 2d zonder lijnwerk, wil je 2d als in de mix tussen 2- en 3d uit Paperman, wil je 2d alsof het met een HBnogwat-potlood is geschetst, wil je 2d... nouja, je snapt 'm vast wel.
Dat zit wel Schnorr.
Dit is tot nu toe het beste wat ik kan bereiken, maar de diffuse blijf je erdoorheen zien (dat zwarte komt niet van mijn ramp).

Waarschijnlijk is een tekenfilm-achtige look niet samen te vatten in 1 shader, omdat de belijning zich deels buiten het model bevind. Misschien dat het volgende artikel kan helpen, het is wel behoorlijk technisch maar misschien zit er iets bruikbaars tussen: http://www.fxguide.com/fe...-behind-disneys-paperman/Wolfos schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:16:
In Unity krijg ik het makkelijk voor elkaar, maar daarin ga je niet naar een afbeelding renderen.
De outline krijg ik er met Freestyle wel omheen, da's niet zo'n punt, maar ik wil gewoon een ramp shader die de rest van de belichting erafhaalt (dus niet dat je nog eens de diffuse erbovenop krijgt).
De outline krijg ik er met Freestyle wel omheen, da's niet zo'n punt, maar ik wil gewoon een ramp shader die de rest van de belichting erafhaalt (dus niet dat je nog eens de diffuse erbovenop krijgt).

Wolfos, ik vond het volgende: http://answers.unity3d.co...ader-toon-no-results.html
Hierin beschrijft iemand hetzelfde probleem geloof ik, wel een outline en kleur, maar geen shading a la een lambertian of phong model. In de antwoorden op dat topic staat een shader beschreven die precies moet doen wat jij wilt bereiken.
Hierin beschrijft iemand hetzelfde probleem geloof ik, wel een outline en kleur, maar geen shading a la een lambertian of phong model. In de antwoorden op dat topic staat een shader beschreven die precies moet doen wat jij wilt bereiken.
Eh, ik heb het probleem in Blender, niet in Unity. Mijn Unity shader werkt prima. Ik gaf die Unity shader als voorbeeld van wat ik wou in Blender.
Tablets ftw!
Helaas kan ik je niet helpen met je shader probleem :C
Wat ik wel kan doen, is het delen van de videoclip die ik samen met een aantal medestudenten heb geproduceerd voor DJ DNA! (Bekend van Urban Dance Squad)
Helaas kan ik je niet helpen met je shader probleem :C
Wat ik wel kan doen, is het delen van de videoclip die ik samen met een aantal medestudenten heb geproduceerd voor DJ DNA! (Bekend van Urban Dance Squad)
Cool!!
jammer van wegspringende de schaduw bij 7-8 seconden
jammer van wegspringende de schaduw bij 7-8 seconden
Wolfos, de term die je zoekt is "cel shader", misschien helpt dat.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Wolfos, zoek je een shader voor Blender of voor Unity? Ik denk dat je de shader self-illuminated moet maken en een ramp/cubemap gebruiken om de belichting te faken. Gewoon alle belichting uitschakelen en de 'belichting' via je shader regelen.
Houdt die meneer HEEL VEEL van dat varkentje?Wolfos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:51:
In Unity krijg ik het makkelijk voor elkaar, maar daarin ga je niet naar een afbeelding renderen.
[afbeelding]
Ik denk eerder het tegenovergestelde, als je zo op een varken gaat zitten houdt z'n rug het niet lang vol
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
... en met een goed varken doe je dan een week
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-06-2013 15:39 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Heh, heb net ontdekt dat ook Blender internal een node editor heeft. Dan is het inderdaad een kwestie van de belichting uitschakelen en dan de ramp * texture doen.
EDIT:
Nope, ding heeft te weinig opties. Kan geen multiply doen en ook geen dot product berekenen. Lighting angle krijg ik ook niet mee.
EDIT:
Nope, ding heeft te weinig opties. Kan geen multiply doen en ook geen dot product berekenen. Lighting angle krijg ik ook niet mee.
[ Voor 30% gewijzigd door Wolfos op 04-06-2013 16:18 ]
Pssstttt... :Mischa204 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:57:
YouTube: Mac 'n' Cheese
hier op gebaseerd, beetje jammer....(pardon me the flame)
Nico schreef op woensdag 24 april 2013 @ 03:14:
Over stage/werk gesproken! Ik heb een stageplek gevonden bij Colorbleed!
[video]
Hee, iemand leest het topic 
En we hebben dit met voornamelijk eerste en een paar tweedejaars studenten gemaakt, het is dus niet perfect en o.a. enigsinds qua omgevingsstijl gebaseerd op mac 'n cheese, maar al met al denk ik dat het toch wel een aardig resultaat is
En we hebben dit met voornamelijk eerste en een paar tweedejaars studenten gemaakt, het is dus niet perfect en o.a. enigsinds qua omgevingsstijl gebaseerd op mac 'n cheese, maar al met al denk ik dat het toch wel een aardig resultaat is
@Nico, het filmpje is best gaaf. Wat me vooral opviel, was dat de vingers die hij op de auto deur heeft die mee tikken met de beat wel lekker smooth verliepen voor me gevoel. (idk waarom me dat zo opviel
). Voor de rest een goed filmpje, ondanks de wat kleine (kinder) ziektes.
Verwijderd
@ Nico
erg mooi gelukt, welk programma had je gebruikt ?
en hoelang ben je hier in vredesnaam mee bezig geweest
ik heb zelf weer wat Autodesk stuff gecombineerd in het echte leven,
naar mijn mening wel gaaf geworden, het koste slechts 5 min om alles samen te voegen, en een beschamend uurtje voor de audio
hier het korte filmpje
erg mooi gelukt, welk programma had je gebruikt ?
en hoelang ben je hier in vredesnaam mee bezig geweest
ik heb zelf weer wat Autodesk stuff gecombineerd in het echte leven,
naar mijn mening wel gaaf geworden, het koste slechts 5 min om alles samen te voegen, en een beschamend uurtje voor de audio
hier het korte filmpje
Verwijderd
Waarom is dat jammer? Iets kopiëren is inderdaad niet tof, maar jezelf ergens op baseren is prima, zeker als het vooral nog is om jezelf te verbeteren.Mischa204 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:57:
YouTube: Mac 'n' Cheese
hier op gebaseerd, beetje jammer....(pardon me the flame)
Ik zie vaker opmerkingen van jou in deze trant. Natuurlijk is efficiënt werken goed, maar waarom zie je het als voordeel dat je weinig tijd aan dingen besteed?Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:03:
Verwijderd
kijk naar buiten,Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Waarom is dat jammer? Iets kopiëren is inderdaad niet tof, maar jezelf ergens op baseren is prima, zeker als het vooral nog is om jezelf te verbeteren.
[...]
Ik zie vaker opmerkingen van jou in deze trant. Natuurlijk is efficiënt werken goed, maar waarom zie je het als voordeel dat je weinig tijd aan dingen besteed?
Ja ik was misschien wat te voorbarig met mijn reactie. Mijn excuses :)!Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Waarom is dat jammer? Iets kopiëren is inderdaad niet tof, maar jezelf ergens op baseren is prima, zeker als het vooral nog is om jezelf te verbeteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Mischa204 op 05-06-2013 16:47 ]
Verwijderd
Het kan een beetje overkomen als kijk hoe snel ik dit afgeraffeld hebVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:41:
kijk naar buiten,this te mooi weer om lang binnen achter me workstation te zitten
Heey, misschien een beetje off topic. Maar ik ben opzoek naar een klein groepje/clubje mensen dat zich bezig houd met graphics en animaties. Maar waar ik ook weer nieuwere dingen kan leren en (eventueel) ook kleine projecten mee kan opbouwen.
Ik heb zelf op het moment geen vrienden die zich bezig houden met Graphics en Animatie en daarom zoek ik ook wat mensen die mij verder kunnen helpen in dit soort dingen etc.
Iemand een idee?
Ik heb zelf op het moment geen vrienden die zich bezig houden met Graphics en Animatie en daarom zoek ik ook wat mensen die mij verder kunnen helpen in dit soort dingen etc.
Iemand een idee?
@neelespn, leuk filmpje met prima geluid. Maar..
Ik denk dat je vliegtuig iets te licht is, vooral als je er zo tegenaan kijkt met een heldere/lichte achtergrond. Een fractie meer motion-blur mag ook nog, en wat me direct opviel: de schaduw op het gras is te klein, het lijkt nu net alsof je vliegtuig maar een spanwijdte heeft van 1-2 meter.
Ik denk dat je vliegtuig iets te licht is, vooral als je er zo tegenaan kijkt met een heldere/lichte achtergrond. Een fractie meer motion-blur mag ook nog, en wat me direct opviel: de schaduw op het gras is te klein, het lijkt nu net alsof je vliegtuig maar een spanwijdte heeft van 1-2 meter.
Verwijderd
thankzz, ik heb geprobeerd met meer motion blur, maar het resultaat was gewoon een vaage was, het werd er niet beter op, mischien had ik dan wat frame overlapping moeten gebruiken inplaats van blur, niet aan gedacht. wat belichting betreft zat ik wel wat aan te klooien, maar echt beter kreeg ik het niet, heb wel vaker probleempjes met belichting.Loderunner schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:21:
@neelespn, leuk filmpje met prima geluid. Maar..
en schaduw had ik indd meer tijd in kunnen stoppen,
dat jouwn ogen zo snel zijn, dat je dat ziet, of heb je stiekum het filmpje terug gespoeld en op pause gezet ?
Er viel me wel direct op dat er iets 'off' was, maar heb em inderdaad even op pauze moeten zetten om de schaduw op het gras te meten.
Zie het nu pas dus een beetje late reactie..Nico schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:58:
[video]
Maar goed, mooi filmpje Nico, zal een cool project zijn geweest!
Erg mooi op de muziek gedaan, qua verhaal en timing.
Sowieso weer een hoop leuke dingen voorbij gekomen!
Omvallende camera in 't filmpje van Neelspn is ook geweldig
[ Voor 16% gewijzigd door fier0x op 15-06-2013 01:20 ]
Resultaat:

Ik weet dat de animatie niet geweldig is, maar meer detail zou je toch niet zien op de target resolutie van 64x128.
Conceptje (afbeelding is wel groot, maar 230KB moet toch wel kunnen in dit topic):

Ik weet dat de animatie niet geweldig is, maar meer detail zou je toch niet zien op de target resolutie van 64x128.
Conceptje (afbeelding is wel groot, maar 230KB moet toch wel kunnen in dit topic):

[ Voor 27% gewijzigd door Wolfos op 15-06-2013 12:09 ]
Verwijderd
Thankzzfier0x schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:08:
[...]
Zie het nu pas dus een beetje late reactie..
Maar goed, mooi filmpje Nico, zal een cool project zijn geweest!
Erg mooi op de muziek gedaan, qua verhaal en timing.
Sowieso weer een hoop leuke dingen voorbij gekomen!
Omvallende camera in 't filmpje van Neelspn is ook geweldigJe had misschien nog wat camera shake moeten toevoegen om 't helemaal compleet te maken?
het is een Gopro camera die zijn erg trillingsvrij, mischien dat ik het wel kon doen dat die camera meer over het veld vloog, inplaats van gewoon omvallen
Hier is het in actie:
http://wolfos.org/resources/RPGWeb.swf
Ja, ik weet dat het buggy is, dit is echt super pre-release software en ik had geen zin om de collision opnieuw in te stellen nog.
Ja, ik weet dat het buggy is, dit is echt super pre-release software en ik had geen zin om de collision opnieuw in te stellen nog.
Apart dat schuinlopen een 2x zo snelle animatie is dan recht opzij of omhoog.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
ha telt dan waarschijnlijk allebei de values op (beneden en links bijv) waardoor je 2x zo snel loopt, ze je wel vakerAcid_Burn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:50:
Apart dat schuinlopen een 2x zo snelle animatie is dan recht opzij of omhoog.
ja, dan ga je dus inderdaad wortel 2x zo snel, sqrt(1^2 + 1^2)
Als je W, A, S en D tegelijk indrukt dan gaat de animatie 4x zo snel. Ja, da's een bug maar dat kan ik zo fixen. 2x zo snel lopen is niet het geval, alleen de animatie. Overigens heb ik nog geen Pythagoras geimplementeerd dus klopt het wel dat je sneller schuin loopt.
Om meer over modelleer technieken te weten te komen heb ik een tutorial van Digital Tutors gevolgd. Het betreft deze tutorial: http://www.digitaltutors....-Modeling-in-3ds-Max-2014

Het modelleren van de auto is nu klaar. Komende dagen ga ik bezig met het texturen van de auto.
Ik moet zeggen dat ik erg veel van deze tutorial heb geleerd! Heeft me alleen maar meer enthousiast gemaakt om nog verder te leren

Het modelleren van de auto is nu klaar. Komende dagen ga ik bezig met het texturen van de auto.
Ik moet zeggen dat ik erg veel van deze tutorial heb geleerd! Heeft me alleen maar meer enthousiast gemaakt om nog verder te leren
@Sigmaa, het ziet er tof uit man. Heel nice, ben benieuwd naar je volgende werken/projecten!
Je animatie mag nog wel wat langzamer. De animatie gaat sneller dan het lopen zelf waardoor hij gaat zweven. Verder valt er nog niet veel te zeggenWolfos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:35:
Hier is het in actie:
Verwijderd
rustig hier
.
puzzle game gemaakt voor ipad,iphone en android.
youtube video: YouTube: Island hOpping (puzzle game)
screen:

-knip-
Je werk showen doormiddel van afbeeldingen en filmpjes is prima, maar de linkjes vallen volgens het beleid toch onder spam en zien we liever niet. Als men interesse heeft zijn we zelf kundig genoeg om de app in de stores te vinden
puzzle game gemaakt voor ipad,iphone en android.
youtube video: YouTube: Island hOpping (puzzle game)
screen:
-knip-
Je werk showen doormiddel van afbeeldingen en filmpjes is prima, maar de linkjes vallen volgens het beleid toch onder spam en zien we liever niet. Als men interesse heeft zijn we zelf kundig genoeg om de app in de stores te vinden
[ Voor 49% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2013 17:00 ]
Verwijderd
hij is wel gaaf , ga je er nog meer bij maken ? zoals een verhaal lijn ?Wolfos schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:06:
Resultaat:
maar precies zoals hier boven al gezegd werd, kan hij wel wat langzamer,
dat hoeft niet perzee opnieuw gerenderd worden, dat kun je ook langzamer twixtoren
ik heb zelf ook even met maya keys geprobeerd de iron man te animeren,
ben er zelf niet zeer tevreden over, omdat de achtergrond die ik van plan was , niet kon plaatsen, door het niet geschikte weer kon ik het niet in scene filmen.
dus toen heb ik dat zo maar gedaan
Hahahahaha die middelvinger! Geniaal. Moest hier hardop lachen.
Verwijderd
haha thankzz, moest toch wat verzinnen.apNia schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:24:
Hahahahaha die middelvinger! Geniaal. Moest hier hardop lachen.
zodra mijn green screen binnen is, zal ik nog een filmpje maken