Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:10

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooie showreel hoor! Maar die termen "art" en "decoration" zijn wel bijzonder nietszeggend moet ik even kwijt. Wat heb je nou gedaan? 3D? 2D? Ik heb echt geen idee wat ik me bij "art" moet voorstellen als ik een auto zie staan in een stoffig landschap, misschien concept art?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Thx, hmm, ja ik hoop dat het wel duidelijk is icm de platen op mijn portfolio. Zal daar voor volgende keer eens iets beter over nadenken. Voor mezelf is het natuurlijk zo klaar als een klontje, maar dat is niet echt de beste benadering natuurlijk :P

edit:
Sodeknetters :)
Ene moment belt er een mevrouw van een bedrijf op dat ik ergens op gesprek mag komen, en na dat gesprek check ik mijn mail, dat ik volgende dinsdag mag afstuderen!

Spannend!!!11 :X

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 12-04-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

Nou, succes zou ik zeggen! We hopen dat je twee keer scoort. (er vanuitgaande dat het bedrijf ook een aangenaam bedrijf is waar je wilt werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
Schuey schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:00:
Thx, hmm, ja ik hoop dat het wel duidelijk is icm de platen op mijn portfolio. Zal daar voor volgende keer eens iets beter over nadenken. Voor mezelf is het natuurlijk zo klaar als een klontje, maar dat is niet echt de beste benadering natuurlijk :P

edit:
Sodeknetters :)
Ene moment belt er een mevrouw van een bedrijf op dat ik ergens op gesprek mag komen, en na dat gesprek check ik mijn mail, dat ik volgende dinsdag mag afstuderen!

Spannend!!!11 :X
Heel veel succes! _/-\o_
Ben zelf ook bezig met mijn afstudeerstage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:08
Wat houd afstuderen in jouw geval eigenlijk in? Dat je weer een tijdje bij een bedrijf aan de slag gaat of is dit iets anders?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt, gaat spannend worden :P

Afstuderen is in dit geval het geven van een presentatie, en het verdedigen van mijn afstudeer project. Stelt niks voor, maar moet het wel netjes doen.
D-rez schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:53:
Nou, succes zou ik zeggen! We hopen dat je twee keer scoort. (er vanuitgaande dat het bedrijf ook een aangenaam bedrijf is waar je wilt werken.)
Ik wil er wel graag werken, maar het is mijn eerste sollicitie en er gaan er vast nog een heleboel komen. Zou wel erg veel geluk zijn wil de eerste gelijk doorgaan, maar het zou wel lekker zijn haha :D

Positie waar ik nu naar solliciteer is Quality Assurance, ga ook nog bij andere developers naar Art functies solliciteren, maar dat ik ga ik allemaal volgende week regelen. Met een beetje geluk kan ik straks uit 2 aanbiedingen kiezen waar, ligt er maar net aan hoe mijn portfolio ontvangen wordt en of ze me kunnen gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door Schuey op 13-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Je materiaal ziet er tof uit! Zit je bij Vertigo in Rotterdam, of heb je met Tristan vanuit Leeuwarden aan het project gewerkt? We krijgen bij ons binnenkort posities beschikbaar, 't kan nooit kwaad om eens contact te hebben om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thanks! Heb lekker bij Vertigo op kantoor stage gelopen een maandje of 10.
Ik ben nu even druk met afstudeer presentatie in elkaar zetten, zal volgende week eens een mailtje sturen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
@RSP Hoe binnenkort is binnenkort? :P Ik ben momenteel met mijn bacheloropdracht bezig en doe straks stage bij team 6 games (als het goed is jou niet onbekend ) maar daarna, zo rond augustus/september ben ik ook klaar met mijn studie en zoek ik ook een full time baan als 3d artist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22
De Hupie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:46:
@RSP Hoe binnenkort is binnenkort? :P Ik ben momenteel met mijn bacheloropdracht bezig en doe straks stage bij team 6 games (als het goed is jou niet onbekend ) maar daarna, zo rond augustus/september ben ik ook klaar met mijn studie en zoek ik ook een full time baan als 3d artist.
Tip: Slijmen helpt. Als je bij ze gaat solliciteren, zeg ze dan dat je gek bent op hun spel "K3 en het Ijsprinsesje" en dat het je droom is om later te kunnen werken aan je eigen K3 en Plop de kabouter spel.

Ik wil het bedrijf niet beledigen, maar er is toch niets uitdagends aan om dit soort spellen te maken? Waarschijnlijk is het te zwaar om in Nederland goede(dure) games op de markt te brengen.

Ik heb niet het idee dat je als 3D Artist kunt groeien bij zo'n bedrijf en dat is voor artists het allerbelangrijkst. Je wilt toch niet dat je na 5 jaar, nadat het je de strot is uitgekomen, een portfolio hebt vol met K3 en Teletubby zooi. Dan kun je nooit bij Guerilla Games of Blizzard aankloppen.
Als 3D Artist moet je continu de laatste ontwikkelingen bij houden en jezelf uitdagen.

Mijn 2 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Slijmen kom je niet ver mee, en een beetje interviewer prikt daar zo door heen. Heb je niet veel aan, tenzij je oprecht bent en het wat overdrijft...

Een goed portfolio en dito instelling schelen al heel veel.
Als 3D Artist moet je continu de laatste ontwikkelingen bij houden en jezelf uitdagen.
Klinkt leuk, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen ;) (zeker als junior niet)

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 14-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Schuey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:27:
Slijmen kom je niet ver mee, en een beetje interviewer prikt daar zo door heen. Heb je niet veel aan, tenzij je oprecht bent en het wat overdrijft...

Een goed portfolio en dito instelling schelen al heel veel.

[...]

Klinkt leuk, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen ;) (zeker als junior niet)
Ik was sarcastisch over het slijmen. Een sterke portfolio en instelling helpt inderdaad al enorm.

Maar serieus hoe kun je groeien bij het maken van art voor zulke games? Dat wil/kun je jezelf toch niet aandoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat zal vast kunnen, maar niet op de vlakken die je in eerste instantie zou denken denk ik. Als je een baan zoekt, heb je geld nodig. Aangezien dat niet komt aanwaaien, lijkt het me niet moeilijk als je anders weinig te kiezen hebt.

Overigens, hoe kun je nog groeien bij het 30ste stenen muurtje wat je gemaakt het voor de 14e shooter waaraan je meewerkt? Of de 151ste ton, of houten pallet? Je moet jezelf toch blijven motiveren, want hoe je het went of keert, het is en blijft werk. Soms moet je dingen doen waar je niet zoveel mee hebt, net als in de rest van het leven :P

Als ik qua stage kon kiezen tussen Killzone 3 of Adams Venture II, ja damn dan hoefde ik niet lang na te denken. Maar in die positie sta je maar zelden, en dan is ook nog achteraf maar de vraag of dat de juiste beslissing was. Wie weet was ik letterlijk modelslaaf als ik voor Killzone 3 had gekozen, iets wat bij AVII absoluut niet aan de orde was!

[ Voor 65% gewijzigd door Schuey op 14-04-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Schuey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:09:
Dat zal vast kunnen, maar niet op de vlakken die je in eerste instantie zou denken denk ik. Als je een baan zoekt, heb je geld nodig. Aangezien dat niet komt aanwaaien, lijkt het me niet moeilijk als je anders weinig te kiezen hebt.
Als je veel tijd en energie hebt geïnvesteerd in je opleiding en persoonlijke ontwikkeling en die tijd/energie dan zomaar opzij legt en vergeet, om voor het makkelijke geld te gaan, dan zie ik dat als het verkopen van je ziel en dromen.

Ik begrijp dat je geld nodig hebt, maar voor de snelste weg kiezen is niet goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Je kunt bijvoorbeeld ook deeltijd werken en in de overige tijd met kennis/klasgenoten je eigen indie game op de markt proberen te zetten. Er zijn vaak andere manieren om je doel te bereiken.
Schuey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:09:
Overigens, hoe kun je nog groeien bij het 30ste stenen muurtje wat je gemaakt het voor de 14e shooter waaraan je meewerkt? Of de 151ste ton, of houten pallet? Je moet jezelf toch blijven motiveren, want hoe je het went of keert, het is en blijft werk. Soms moet je dingen doen waar je niet zoveel mee hebt, net als in de rest van het leven :P

Als ik qua stage kon kiezen tussen Killzone 3 of Adams Venture II, ja damn dan hoefde ik niet lang na te denken. Maar in die positie sta je maar zelden, en dan is ook nog achteraf maar de vraag of dat de juiste beslissing was. Wie weet was ik letterlijk modelslaaf als ik voor Killzone 3 had gekozen, iets wat bij AVII absoluut niet aan de orde was!
Begrijp ik. Werk blijft werk, maar je moet niet onder jouw niveau gaan werken. Het bedrijf waar RSP werkt is qua art op een totaal lager niveau dan Vertigo Games of Guerilla Games. Ik heb het idee dat je het niet erg vindt en als je het niet erg vindt dan maakt het mij niet uit. Ik kan zelf niet tegen projecten zonder enige uitdaging, vandaar dat ik zo kritisch ben over het bedrijf.

[ Voor 40% gewijzigd door Yanik op 14-04-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yanik schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:20:
[...]

Als je veel tijd en energie hebt geïnvesteerd in je opleiding en persoonlijke ontwikkeling en die tijd/energie dan zomaar opzij legt en vergeet, om voor het makkelijke geld te gaan, dan zie ik dat als het verkopen van je ziel en dromen.

Ik begrijp dat je geld nodig hebt, maar voor de snelste weg kiezen is niet goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Je kunt bijvoorbeeld ook deeltijd werken en in de overige tijd met kennis/klasgenoten je eigen indie game op de markt proberen te zetten. Er zijn vaak andere manieren om je doel te bereiken.
Dat zijn nogal uitspraken :)
Het gaat om vraag en aanbod, als er toch niks anders is op dat moment, wat doe je dan liever? Ik voel er niks voor om ergens paashazen in te gaan pakken ofzo. Dan ga ik liever iets doen waar ik voor geleerd heb, dat het geen uber next gen graphics zijn, dan is dat zo. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al gesolliciteerd naar een QA functie, ik vind daar helemaal niks mee en hoe eerder ik kan beginnen hoe beter.

In deze tijd met een stel klasgenoten een indie game op de markt zetten? Voel je je wel lekker? Daar is geen droog brood aan te verdienen. Dat soort geintjes kun je eens doen als je veel geld ter beschikking hebt ja, maar niet als je dit jaar nog een huisje hoopt te kunnen betrekken. Dan moet je gewoon voor zekerheid gaan.
Begrijp ik. Werk blijft werk, maar je moet niet onder jouw niveau gaan werken. Het bedrijf waar RSP werkt is qua art op een totaal lager niveau dan Vertigo Games of Guerilla Games. Ik heb het idee dat je het niet erg vindt en als je het niet erg vindt dan maakt het mij niet uit. Ik kan zelf niet tegen projecten zonder enige uitdaging, vandaar dat ik zo kritisch ben over het bedrijf.
Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet eens naar gekeken, dat zie ik allemaal nog wel. Ik let er natuurlijk tot op zekere hoogte wel op dat is een feit. Komt ook vooral omdat ik qua 2d art er helemaal niks van bak ;)
Kritisch zijn mag altijd, maar dit blijft Nederland, en als je te kritisch bent, kom je absoluut nergens aan de bak, want er is nu eenmaal 1 Guerilla, 1 vertigo, en ga zo maar door. Het houd een keer op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 14-04-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Schuey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:42:
[...]

Dat zijn nogal uitspraken :)
Het gaat om vraag en aanbod, als er toch niks anders is op dat moment, wat doe je dan liever? Ik voel er niks voor om ergens paashazen in te gaan pakken ofzo. Dan ga ik liever iets doen waar ik voor geleerd heb, dat het geen uber next gen graphics zijn, dan is dat zo. Zo heb ik bijvoorbeeld ook al gesolliciteerd naar een QA functie, ik vind daar helemaal niks mee en hoe eerder ik kan beginnen hoe beter.

In deze tijd met een stel klasgenoten een indie game op de markt zetten? Voel je je wel lekker? Daar is geen droog brood aan te verdienen. Dat soort geintjes kun je eens doen als je veel geld ter beschikking hebt ja, maar niet als je dit jaar nog een huisje hoopt te kunnen betrekken. Dan moet je gewoon voor zekerheid gaan.

[...]

Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet eens naar gekeken, dat zie ik allemaal nog wel. Ik let er natuurlijk tot op zekere hoogte wel op dat is een feit. Komt ook vooral omdat ik qua 2d art er helemaal niks van bak ;)
Kritisch zijn mag altijd, maar dit blijft Nederland, en als je te kritisch bent, kom je absoluut nergens aan de bak, want er is nu eenmaal 1 Guerilla, 1 vertigo, en ga zo maar door. Het houd een keer op :)
Misschien had ik dat stukje over klasgenoten niet moeten zeggen :), ik heb zelf ervaren hoe lui ze zijn. Er is in NL inderdaad te weinig aanbod waardoor je gedwongen wordt om een kant op te gaan. Dat vind ik erg jammer.

Ik oefen eerlijk gezegd liever een ander beroep dan dingen te moeten maken die ver onder mijn niveau zitten en waar ik geen plezier aan heb.
Ik ben zelf momenteel bezig met een groot project(niet 3d gerelateerd) die mij hopelijk de komende jaren financiële stabiliteit zal geven. Als het goed gaat lopen dan wil ik in de toekomst mijn eigen 3D projecten opzetten. Zo niet dan heb ik het tenminste geprobeerd.

Ik vind het alleen zonde dat je bij zo'n bedrijf gaat werken wanneer je zo mooi spul hebt laten zien van wat je gemaakt hebt bij Adams Venture II. Vind jij het niet jammer dat je portfolio vol met K3/Plop of andere zooi komt te staan(indien je als 3d artist daar gaat werken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je zelf iets kan starten, en uitzicht hebt op financiele zekerheid is dat maar mooi meegenomen :) Ik durf dat sowieso al niet aan en dat soort zaken helemaal niet zitten, zeker niet vandaag de dag.

Als er plots straks 3d mensen nodig zijn, zullen ze vast geen mens erger je niet in flash gaan bouwen nee. Verder neem ik straks eerst gewoon denk ik contact op en zie vanzelf wel ;)

Portfolio nog een beetje beter maken, en dan volgende week sollicitatie naar Guerilla eruit :D Gaat spannend worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Yanik, ik denk dat jij ook niet helemaal begrijpt dat het in een portfolio meer draait om HOE je iets maakt dan om WAT je maakt.
Ook met teletubby of Barney spul kun je heel mooi portfolio waardig materiaal neerzetten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09JiCPCs9ytj1jhW3scFG7XX/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WSVV8wQvd551CqTMLuNpoUnx/full.jpg

Werk dat er een stuk beter uitziet dan stoer killzone achtig materiaal:
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs30/f/2008/096/0/d/WIP_3_by_TPSDude.jpg
Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/084/8/0/soldier_of_the_red_hand_by_mafiapenguin007-d3cgsg8.jpg

Zolang je stijl en uitwerking goed is kun je het meest kinderachtige spul in je portfolio plaatsen waar de grote game developers of film producenten warm voor lopen ;)

[Edit]
Frak, hotlink beveiliging, ga ik even omheen werken.. brb
Fix0rd.

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 14-04-2011 18:39 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sodeknetters daar zet je dan wel even aarslelijke art tegenover :X :X :X

Maar je punt ben ik het idd mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:40:
Sodeknetters daar zet je dan wel even aarslelijke art tegenover :X :X :X

Maar je punt ben ik het idd mee eens :)
Dit zijn inderdaad twee uitersten, maar op die manier kan je niet anders dan het punt begrijpen toch? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Spike_wolf schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:37:
Yanik, ik denk dat jij ook niet helemaal begrijpt dat het in een portfolio meer draait om HOE je iets maakt dan om WAT je maakt.
Ook met teletubby of Barney spul kun je heel mooi portfolio waardig materiaal neerzetten:
[afbeelding]
[afbeelding]

Werk dat er een stuk beter uitziet dan stoer killzone achtig materiaal:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zolang je stijl en uitwerking goed is kun je het meest kinderachtige spul in je portfolio plaatsen waar de grote game developers of film producenten warm voor lopen ;)

[Edit]
Frak, hotlink beveiliging, ga ik even omheen werken.. brb
Tuurlijk begrijp ik dat het onderwerp minder relevant is, maar in het geval van K3 / Kabouter Plop/1 tegen 100, en Nintendo DS weet je al dat het eindresultaat niet denderend wordt. Ook bewijst hun portfolio dat.
Dat jij toevallig een artist kent die een teletubbie semi-realistisch/stilistisch heeft gemaakt wil niet zeggen dat jij de kans krijgt om bij zo'n bedrijf dit soort dingen te maken.

Overigens ziet die laatste image er behoorlijk matig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zoals je eerder zei dat je met kinderlijk spul geen goed portfolio kunt bouwen is natuurlijk onzin zoals die platen hier boven al een beetje laten zien. Dat je bij de studio's weinig kans krijgt zulk werk te leveren is natuurlijk wel wat meer waar, maar kunnen afleveren wat je opdrachtgever wil is belangrijker dan iets maken dat JIJ mooi vindt. Je opdrachtgever betaalt er immers voor. Ik ontwerp ook genoeg folders, visite kaartjes en uithang borden die in mijn ogen echt graflelijk zijn. Maar als de opdrachtgever het zo wil, ook na suggesties van mijn kant, prima, dan is dat wat de opdrachtgever krijgt.
En daarbij zegt niemand dat je alles wat je maakt in je portfolio op moet nemen ;) Sterker nog, als je 10% van alles dat je maakt er in op neemt doe je het eigenlijk al niet goed. Een portfolio moet je beste werk laten zien.. niet AL je werk. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Spike_wolf schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:05:
Zoals je eerder zei dat je met kinderlijk spul geen goed portfolio kunt bouwen is natuurlijk onzin zoals die platen hier boven al een beetje laten zien.
Kijk hier ga je de mist in. Jij interpreteert het helemaal verkeerd en trekt te snel conclusies. Ik had het over enkele kinderlijke games die het bedrijf maakte waar je vast zit aan bepaalde formats en jij denkt direct dat ik het heb over alle kinderlijke spul over de hele wereld. Daar zit een groot verschil in. Die platen die je hierboven toont hebben helemaal niets met de discussie te maken aangezien je bij de games die het bedrijf maakt geen kant op kunt qua stijl.
Dat je bij de studio's weinig kans krijgt zulk werk te leveren is natuurlijk wel wat meer waar, maar kunnen afleveren wat je opdrachtgever wil is belangrijker dan iets maken dat JIJ mooi vindt.
Duh, dat is toch logisch? Maar wil jij bij een bedrijf werken waar jouw interpretatie over een onderwerp geen waarde heeft?
Je opdrachtgever betaalt er immers voor. Ik ontwerp ook genoeg folders, visite kaartjes en uithang borden die in mijn ogen echt graflelijk zijn. Maar als de opdrachtgever het zo wil, ook na suggesties van mijn kant, prima, dan is dat wat de opdrachtgever krijgt.
Als de opdrachtgever alles wilt zoals hij voor ogen heeft dan heeft de opdrachtgever geen interesse in je persoonlijke skills.
En daarbij zegt niemand dat je alles wat je maakt in je portfolio op moet nemen ;) Sterker nog, als je 10% van alles dat je maakt er in op neemt doe je het eigenlijk al niet goed. Een portfolio moet je beste werk laten zien.. niet AL je werk. :)
Je hebt gelijk. Niemand beweert dit inclusief mijzelf.

Ik heb het idee dat je weinig van de discussie tussen Schuey en ik door hebt gekregen. Hieronder de hele discussie samengevat in enkele zinnen:

Bedrijf X maakt "erg simpele" games, ook met een kinderachtig thema. Schuey/Hupie hebben een studie achter de rug waarin zij 3D Artist willen worden.
Ik beweer dat je bij zo'n bedrijf niet kunt groeien als 3D Artist. Je krijgt namelijk niet de kans je eigen interpretatie te leveren over onderwerpen en je ontwerpt voor simpele platformen. Dit heeft als gevolg dat je portfolio gevuld wordt met matige resultaten, die voor bedrijven zoals Guerilla Games of __insert__ander__groot__game__bedrijf__ niet interessant zijn. Omdat je ook simpele technieken zult gebruiken loop je achter op de huidige ontwikkelingen. Hier tegenover wordt je wel betaald.

Nu ging onze discussie er over of dit je moet kiezen tussen persoonlijke groei of financiele zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik ben het met Yanik eens. Ik weet niet hoe oud je bent Schuey, maar ik zou er in jouw situatie misschien wel voor kiezen om een bijbaantje te nemen om rond te kunnen komen en vervolgens zelf iets opzetten.

Kijk eens naar game engine's als het voorheen besproken Unity, free of charge. Zorg dat je een team vindt en maak gewoon een simpel spel en zet hem in de App store / Android market. Facebook is ook een optie. Daar zit ontzettend veel geld in momenteel!

Nu ben je jong en heb je veel minder zekerheid nodig dan wanneer je een gezinnetje hebt en dat soort zaken niet meer mogelijk zijn.

Mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik ben het op sommige punten niet met je eens Yanik. Je hebt gelijk dat de technische workflow by triangle studios waarschijnlijk een stuk simpeler zal zijn en je dus geen next-gen vaardigheden op zult doen. Aan de andere kant bestaan graphics natuurlijk ook uit artistieke kwaliteit en juist hierin kun je je wel verbeteren als 3d artist lijkt mij. Het wordt dan juist een uitdaging om met zo weinig mogelijk tools en middelen een zo mooi mogelijk resultaat te boeken.

Daarnaast kun je het ook als uitdaging zien om indien je bij een bedrijf komt waarbij je van mening bent dat zowel de technische als artistieke kwaliteit laag is, het algemene niveau omhoog te tillen.Oftewel andere artists trucjes leren en info delen om zo in hetzelfde tijdsbestek een mooier product te maken. Indien dit niet lukt omdat men stug vast wil houden aan de eigen workflows en zich niet wil ontwikkelen dan kun je alsnog toedeledoki zeggen.

Mijn opleiding (Industrieel Ontwerpen) heeft eigenlijk nauwelijks iets met 3d te maken en alles wat ik kan en ken op 3d gebied heb ik in mijn vrije tijd geleerd. Ik hoop dat ik mijn leergierigheidsbursts blijf houden in mijn vrije tijd, ook al werk ik full time bij een bedrijf als 3d artist.

Ik moet wel toegeven dat ik eerst de hele wereld over ga solliciteren voor next-gen 3d artist vacatures voordat ik genoegen neem met minder hardcore gamedevelopment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
De Hupie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:50:
Ik ben het op sommige punten niet met je eens Yanik. Je hebt gelijk dat de technische workflow by triangle studios waarschijnlijk een stuk simpeler zal zijn en je dus geen next-gen vaardigheden op zult doen. Aan de andere kant bestaan graphics natuurlijk ook uit artistieke kwaliteit en juist hierin kun je je wel verbeteren als 3d artist lijkt mij. Het wordt dan juist een uitdaging om met zo weinig mogelijk tools en middelen een zo mooi mogelijk resultaat te boeken.
Je hebt daar gelijk in indien je als artist de ruimte krijgt om dat ook te doen. Gezien hun portfolio zie ik weinig ruimte om jezelf te kunnen ontplooien. Hoe kun je bij spellen zoals K3, Plop, 10 voor taal, 1 tegen 100 etc.. enige artistieke inbreng leveren? Je zit bij 90% van de projecten vast aan technische en artistieke limitaties.
Daarnaast kun je het ook als uitdaging zien om indien je bij een bedrijf komt waarbij je van mening bent dat zowel de technische als artistieke kwaliteit laag is, het algemene niveau omhoog te tillen.Oftewel andere artists trucjes leren en info delen om zo in hetzelfde tijdsbestek een mooier product te maken. Indien dit niet lukt omdat men stug vast wil houden aan de eigen workflows en zich niet wil ontwikkelen dan kun je alsnog toedeledoki zeggen.
Jazeker dat kan ook. Je hebt enorm geluk als dit mogelijk is en er naar je wordt geluisterd.
Mijn opleiding (Industrieel Ontwerpen) heeft eigenlijk nauwelijks iets met 3d te maken en alles wat ik kan en ken op 3d gebied heb ik in mijn vrije tijd geleerd. Ik hoop dat ik mijn leergierigheidsbursts blijf houden in mijn vrije tijd, ook al werk ik full time bij een bedrijf als 3d artist.

Ik moet wel toegeven dat ik eerst de hele wereld over ga solliciteren voor next-gen 3d artist vacatures voordat ik genoegen neem met minder hardcore gamedevelopment.
Sorry was vergeten dat je IPO volgt. Vind het erg tof dat je jouwzelf alles hebt aangeleerd. Zonder leergierige instelling kom nooit zo ver.
Kies voor een bedrijf dat bij je past en niet waar je later spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
JohnGalt schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:44:
Ik ben het met Yanik eens. Ik weet niet hoe oud je bent Schuey, maar ik zou er in jouw situatie misschien wel voor kiezen om een bijbaantje te nemen om rond te kunnen komen en vervolgens zelf iets opzetten.

Kijk eens naar game engine's als het voorheen besproken Unity, free of charge. Zorg dat je een team vindt en maak gewoon een simpel spel en zet hem in de App store / Android market. Facebook is ook een optie. Daar zit ontzettend veel geld in momenteel!

Nu ben je jong en heb je veel minder zekerheid nodig dan wanneer je een gezinnetje hebt en dat soort zaken niet meer mogelijk zijn.

Mijn mening..
Tja, ik vind het nog steeds behoorlijk naief om te denken dat je met een bijbaantje en een of andere app of facebook geld kan verdienen. Die facebook en appstore bubbel is allang gebarsten. Voor een spelletje als Angrybirds bijvoorbeeld, dat heeft geloof ik 2ton gekost om te maken. Het is geen makkelijk platform om nog iets succesvols voor te maken.

Ik ben 25, en het plan is om eind dit jaar samen met mijn vriendin lekker ons huisje in te kunnen trekken. Ze zien me al bij de woningbouw aankomen, ja ik ben bezig met een projectje, en misschien, wellicht, eventueel, verdien ik daar over 2 jaar, 500 euro aan.

Overigens ben ik wel met een project bezig, maar dat is voor de lol. Als we dat binnen 3 jaar een keertje op Steam kunnen zetten, en $100 mee krijgen zou het fantastisch zijn :)

Kutzooi, ik maak me nu al druk om mijn afstudeerpresentatie. Terwijl ik dondersgoed weet dat ik er heel goed voor sta.. |:(

edit:
Jullie zijn gewoon verwend :P, doet me akelig veel denken aan een groepje op school in het 2e jaar. Die hadden dezelfde instelling ongeveer ;) Die kotsten Playlogic helemaal uit, want welke looser ging daar nu stage lopen. Guerilla, dat was het, daar moest iedereen heen. Tot puntje bij paaltje kwam, Guerilla ze niet wilde hebben, en ze met hangende pootjes bij Playlogic aanklopten.

Benieuwd of ik ooit nog aan een big budget game kan meewerken. Klinkt heel fantastisch, maar wie weet is dat helemaal zo leuk wel niet, daar al eens aan gedacht?

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 15-04-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Schuey schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:47:
[...]

Tja, ik vind het nog steeds behoorlijk naief om te denken dat je met een bijbaantje en een of andere app of facebook geld kan verdienen. Die facebook en appstore bubbel is allang gebarsten. Voor een spelletje als Angrybirds bijvoorbeeld, dat heeft geloof ik 2ton gekost om te maken. Het is geen makkelijk platform om nog iets succesvols voor te maken.

Ik ben 25, en het plan is om eind dit jaar samen met mijn vriendin lekker ons huisje in te kunnen trekken. Ze zien me al bij de woningbouw aankomen, ja ik ben bezig met een projectje, en misschien, wellicht, eventueel, verdien ik daar over 2 jaar, 500 euro aan.

Overigens ben ik wel met een project bezig, maar dat is voor de lol. Als we dat binnen 3 jaar een keertje op Steam kunnen zetten, en $100 mee krijgen zou het fantastisch zijn :)

Kutzooi, ik maak me nu al druk om mijn afstudeerpresentatie. Terwijl ik dondersgoed weet dat ik er heel goed voor sta.. |:(

edit:
Jullie zijn gewoon verwend :P, doet me akelig veel denken aan een groepje op school in het 2e jaar. Die hadden dezelfde instelling ongeveer ;) Die kotsten Playlogic helemaal uit, want welke looser ging daar nu stage lopen. Guerilla, dat was het, daar moest iedereen heen. Tot puntje bij paaltje kwam, Guerilla ze niet wilde hebben, en ze met hangende pootjes bij Playlogic aanklopten.

Benieuwd of ik ooit nog aan een big budget game kan meewerken. Klinkt heel fantastisch, maar wie weet is dat helemaal zo leuk wel niet, daar al eens aan gedacht?
Als je geen andere mogelijkheid hebt dan houdt het inderdaad op. Ik kende jouw situatie namelijk niet.

Ik had zelf ook voor een afstudeerplek gesolliciteerd bij Woedend Games en mocht daar ook afstuderen, maar omdat gamedesign niet bij mijn afstudeerrichting paste moest ik bij een mediabedrijf een plek vinden. Guerilla durfde ik mij niet eens aan te wagen :). Ik heb veel respect voor dit soort kleine gamebedrijven. Hun art afdeling was dik in orde, bij Playlogic zal dat ook het geval zijn.
Wel cool van je dat je met een eigen project bezig bent. Dit houdt je scherp.

Afstudeerpresentatie is niets om je zorgen over te maken. Vertel gewoon rustig wat je gedaan hebt en na een paar minuten is het helemaal voorbij en loop je met een glimlach naar buiten omdat het zo simpel was.

**edit**

Mocht iemand een bijbaantje willen hebben en toch leuk gamespul maken voor big budget games dan kun je het altijd proberen bij een outsourcing bedrijf. Bijna alle grote gamestudios outsourcen een groot deel van de productie.

Onderstaand bedrijf heeft bijvoorbeeld dingen gemaakt voor Fallout, Killzone en andere grote games.
http://www.liquiddevelopment.com/
Nadeel is wel dat je niet vaak projecten voorgeschoteld krijgt, maar wanneer je ze krijgt dan is het mooi meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Yanik op 15-04-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep iedereen zit natuurlijk in een verschillende situatie dat is waar.

Een eigen projectje is sowieso wel aan te raden heb ik gemerkt. Je ervaart dingen weer net wat anders omdat je veel meer zelf doet en veel meer taken erbij pakt. Nu kun je ook het product maken wat je zelf leuk vind :)
We hebben ook al de merknaam en bedrijf geregistreerd, maar om nu te zeggen dat ik hier geld aan verdienen, nee man :P Zal blij zijn als we ooit de eerste demo kunnen showen hier :+ Maar het is een leuke bezigheid, en net die dingetjes die je op werk hebt geleerd kan je hier ook weer mooi in de praktijk brengen. Of dingen die je juist op je werk zou willen doen, maar niet kan vanwege allerlei beperkingen, aangezien dat ook wel zal voorkomen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld elke maand overstappen naar een nieuwe UDK als je dat zou willen. Niet dat we dat willen aangezien dat vragen om moeilijkheden is, maar die vrijheid hebben we. Of we gooien het design helemaal om, beetje het indie game developer idee qua vrijheid, maar dan gewoon een soort mod teampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Ik ben gisteren begonnen met V-ray, geprobeerd een paar voorwerpen op mijn bureau te modellen en vervolgens dus met V-ray te renderen. Zie hieronder het resultaat, beide clickable. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tunaweb.nl/images/bureaulampSmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tunaweb.nl/images/mushroomsSmall.jpg
Dit is een klein stofzuigertje, voor degene die het zich afvraagt :P

Voor een eerste poging vind ik ze allebei wel redelijk gelukt, maar er valt nog genoeg aan te sleutelen. Die zwarte vlekken op de poot van de bureaulamp bijvoorbeeld; ik weet niet of dat nou reflectie van de basis of kap is, of een meshfout. verder zou iedere keer dat iemand nu het stofzuigertje aan zou willen doen, hij zich in de vingers snijden vanwege de vrij scherpe randen aldaar, moeten de borstels onderaan nog geplaatst worden en er moeten nog ventilatiegaten in. Maargoed, ik vond het waardig genoeg om te posten :P

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 15:01

DapperKonijntje

Draw monkey

Even inhaken op de discussie wel of niet onder je skill niveau gaan werken.
Persoonlijk zou ik er ten alle tijden voor kiezen om een baan te nemen die aansluit bij wat ik graag doe, zo werk ik momenteel als 2D artist aan casual games, grafisch gezien is het moeilijk om mezelf verder te pushen in deze branche gezien de doelgroep, maar desondanks leer je toch veel op andere vlakken, persoonlijke skills uitbreiden kan ik in mijn vrije tijd en pauzes.
Ik zou er niet aan moeten denken om een bijbaan te hebben waar ik niets mee heb, je bent artist of niet en of dat nu teletubbies zijn of vuurspuwende draken, het is aan jou om alles zo creatief mogelijk aan te pakken en daar zit de uitdaging.
Daarnaast zit je natuurlijk niet vast aan een baan, mocht je wat anders tegen komen dan kun je altijd overstappen.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik heb al weer een tijdje niets laten horen, maar ik ben nog steeds bezig met de lego truck a.k.a. lego set 8460. Ik heb inmiddels een animatie in elkaar gezet waarin de set in elkaar gezet wordt. Viel een beetje tegen; we hebben het toch over bijna 10.000 keyframes.(Het lego model met zo'n 3.000.000 polygonen is 55 MB. Met animatie erbij is hij 145 MB.) Ik zit nu in het proces van renderen, maar het gaat nog wel even duren voordat dat compleet is. Bij deze wel een frame uit de animatie. (Klikbaar voor full size.)

Afbeeldingslocatie: http://jvojava.com/downloads/lego/Lego_decompose_frame_3958_thumb.jpg
Schuey schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:32:
Ziet er heel strak gemodeled uit!
Thanks, mijn doel was om de hele boel er realistisch in te zetten. Dat wil dus zeggen dat bijna alle randen een kleine chamfer hebben en dat rond ook echt rond is. (Nou ja, 40 subdivisions.) Er is een open database van lego modellen, ldraw, maar die heeft niet de kwaliteit die ik zocht. Met sommige onderdelen ben je zomaar 2 uur bezig. De meeste gaan wel sneller gelukkig. Ik heb er al met al aardig wat uurtjes in zitten, maar het renderen duurt uiteindelijk toch nog langer dan het maken van het model.

[ Voor 32% gewijzigd door jvo op 17-04-2011 21:48 . Reden: Reactie op reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er heel strak gemodeled uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:13
jvo schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:22:
Ik heb al weer een tijdje niets laten horen, maar ik ben nog steeds bezig met de lego truck a.k.a. lego set 8460. Ik heb inmiddels een animatie in elkaar gezet waarin de set in elkaar gezet wordt. Viel een beetje tegen; we hebben het toch over bijna 10.000 keyframes.(Het lego model met zo'n 3.000.000 polygonen is 55 MB. Met animatie erbij is hij 145 MB.) Ik zit nu in het proces van renderen, maar het gaat nog wel even duren voordat dat compleet is. Bij deze wel een frame uit de animatie. (Klikbaar voor full size.)
Ik vind hem erg cool!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ga je hem ook nog op een andere manier animeren dan alleen het "bouwen"? En wat is de renderengine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Erg mooi jvo, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Vet :D Hartstikke mooi al!
Nog even wat glim en mooiere belichting, dan is het om te kwijlen. Die legoparts kan je wel verkopen dan, zien er zeer goed uit!

Aantal dingen:
Die 2 (2x2) blokjes linksboven het voorwiel staan niet even hoog, even aandrukken ;)
En links achter, die (2x10) platter heeft een gekke donkere rand, foute geometrie? Of is dat een schaduw van die blokjes erboven? Dat valt niet te zien.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03

[afbeelding]

[...]

Thanks, mijn doel was om de hele boel er realistisch in te zetten. Dat wil dus zeggen dat bijna alle randen een kleine chamfer hebben en dat rond ook echt rond is. (Nou ja, 40 subdivisions.) Er is een open database van lego modellen, ldraw, maar die heeft niet de kwaliteit die ik zocht. Met sommige onderdelen ben je zomaar 2 uur bezig. De meeste gaan wel sneller gelukkig. Ik heb er al met al aardig wat uurtjes in zitten, maar het renderen duurt uiteindelijk toch nog langer dan het maken van het model.
heb je nadat je hem helemaal had gemoddeld uit elkaar gehaald om te animeren? Zo ja, was het niet makkelijker geweest om vanaf complete bouwstatus te animeren dat hij weer uit elkaar vloog en dan de frames omdraaien op het eind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Spannend! Vanmiddag eerste sollicitatie voor een fulltime baantje, morgen afstuderen! Stressvolle 2 dagen, bah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 10:48
Tunaflish schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:33:
I...

Voor een eerste poging vind ik ze allebei wel redelijk gelukt, maar er valt nog genoeg aan te sleutelen. Die zwarte vlekken op de poot van de bureaulamp bijvoorbeeld; ik weet niet of dat nou reflectie van de basis of kap is, of een meshfout. verder zou iedere keer dat iemand nu het stofzuigertje aan zou willen doen, hij zich in de vingers snijden vanwege de vrij scherpe randen aldaar, moeten de borstels onderaan nog geplaatst worden en er moeten nog ventilatiegaten in. Maargoed, ik vond het waardig genoeg om te posten :P
Ik ben ook net begonnen met v-ray (heb jij ergens goede tuts of voorbeelden gevonden?). Ik vind ontzettend veel maar echt een lekkere step for step voor noobs ben ik nog niet echt tegen gekomen.. Zal wanneer ik iets toonbaars heb het hier ook posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

robbertvw schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:16:
[...]
Ik vind hem erg cool!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ga je hem ook nog op een andere manier animeren dan alleen het "bouwen"? En wat is de renderengine?
Ja, ik heb hem ook al helemaal gerigged staan. Dan werkt hij zoals hij in elkaar zou werken via link constraints en expressions. Maar dat is een los model met een hele set parent/child relations en gelinkte waarden. Voor het renderen heb ik voor mentalray gekozen. Is iets makkelijker stabiel te krijgen voor een animatie dan vray.
Guillome schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:58:
Vet :D Hartstikke mooi al!
Nog even wat glim en mooiere belichting, dan is het om te kwijlen. Die legoparts kan je wel verkopen dan, zien er zeer goed uit!

Aantal dingen:
Die 2 (2x2) blokjes linksboven het voorwiel staan niet even hoog, even aandrukken ;)
En links achter, die (2x10) platter heeft een gekke donkere rand, foute geometrie? Of is dat een schaduw van die blokjes erboven? Dat valt niet te zien.
Klopt dat die blokjes niet even hoog staan. Dat ene 2x2 blokje is er een met een technic gat erin en die zit aan het verticale technic blok. De andere staat wel gewoon bovenop een ander blok. Die 2x10 heeft inderdaad een schaduw. Is niet te zien in een enkel frame, maar wel in de animatie.
darkpluisje schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:01:
[...]
heb je nadat je hem helemaal had gemoddeld uit elkaar gehaald om te animeren? Zo ja, was het niet makkelijker geweest om vanaf complete bouwstatus te animeren dat hij weer uit elkaar vloog en dan de frames omdraaien op het eind ?
Dat is precies wat ik doe. Vanwege de tandwieltjes staan de assen vaak net iets gedraaid van elkaar, dus dat maakt het geen doen om het in elkaar te animeren. Uit elkaar was eigenlijk de enige zinnige optie.

[ Voor 56% gewijzigd door jvo op 18-04-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:26
Jarnowtje schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:09:
[...]

Ik ben ook net begonnen met v-ray (heb jij ergens goede tuts of voorbeelden gevonden?). Ik vind ontzettend veel maar echt een lekkere step for step voor noobs ben ik nog niet echt tegen gekomen.. Zal wanneer ik iets toonbaars heb het hier ook posten!
Alleen voor de belichting een tutorial gezocht; link. Hij legt ook kort iets uit over de materialen die gebruikt worden, maar dat is niet meer dan een absolute basis.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
BAM! :D
Geslaagd! Met een 9 :D

edit:
Potverdikkie ik ben gewoon blij/trots :P

[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 19-04-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

uitslover
(maar evengoed gefeliciteerd!)

[ Voor 94% gewijzigd door D-rez op 19-04-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
DAMN!
Goed man :o

congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

9? Waarom geen 10?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Feli :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx thx :D
Denk dat ze uit principe geen 10 geven, niks is perfect :)
Portfolio nog een beetje bijwerken, en sollicitaties eruit!

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 20-04-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52
Schuey schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:48:
Thx thx :D
Denk dat ze uit principe geen 10 geven, niks is perfect :)
Portfolio nog een beetje bijwerken, en sollicitaties eruit!
Gefeliciteerd! Wat een rare tijd om af te studeren trouwens (zo vroeg??) Ik moet nog zeker 8 weekjes! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx :)
Klopt, ik heb vorige zomervakantie lekker doorgebikkeld ;)

edit:
Dilemma

Stel; ik wil ergens solliciteren. Nu heeft de website van bedrijf x een mooi formulier die je kan invullen om dat te doen. Echter heb ik het ook het email adres van de recruiter van dat bedrijf, en heb een mooie brief getypt. Wat is nu wijs? Als ik rechtstraks naar die persoon mail, is dat dan brutaal? Of is dat juist in mijn voordeel doordat het gelijk bij de juiste persoon ligt?

[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 20-04-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

De Hupie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:46:
Zo rond Juni / Juli is de positie beschikbaar :) Doe Ronnie en Nico de groeten btw!
Stel; ik wil ergens solliciteren. Nu heeft de website van bedrijf x een mooi formulier die je kan invullen om dat te doen. Echter heb ik het ook het email adres van de recruiter van dat bedrijf, en heb een mooie brief getypt. Wat is nu wijs? Als ik rechtstraks naar die persoon mail, is dat dan brutaal? Of is dat juist in mijn voordeel doordat het gelijk bij de juiste persoon ligt?
Gewoon direct de juiste persoon mailen, zeker als ze je al kennen. Bedrijven krijgen vaak zoveel sollicitaties binnen dat ze niet overal op kunnen reageren. Als je een (persoonlijke) link hebt met 't bedrijf is dat een veel makkelijkere weg om binnen te komen!
Yanik schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:48:
Tuurlijk begrijp ik dat het onderwerp minder relevant is, maar in het geval van K3 / Kabouter Plop/1 tegen 100, en Nintendo DS weet je al dat het eindresultaat niet denderend wordt. Ook bewijst hun portfolio dat.
Dat jij toevallig een artist kent die een teletubbie semi-realistisch/stilistisch heeft gemaakt wil niet zeggen dat jij de kans krijgt om bij zo'n bedrijf dit soort dingen te maken.

Overigens ziet die laatste image er behoorlijk matig uit.
Ik kan dit natuurlijk niet lezen zonder even m'n bedrijfje te verdedigen :P Even een flashback naar 2006, ik was met 'n paar vrienden net afgestudeerd en we willen dolgraag games maken. Bedrijven om bij te werken waren er nauwelijks en zeker niet in de buurt. Conclusie, we gaan het er op wagen en starten onze eigen studio! Aan de hand van het businessplan kregen we al snel een DS licentie van Nintendo, en konden we aan de slag voor het platform, maar nu nog de opdrachten ... Je moet immers wel gewoon de huur betalen, en we dachten ook al aan het aannemen van personeel.

Zo ongeveer 'n half jaar nadat we waren begonnen kregen we contact met een aantal Nederalandse publishers die hun kans wilden wagen op het DS platform. Ze hadden beschikking over licenties als Stratego, K3 en Denksport. Dit zagen we als 'n geweldige kans om ons te bewijzen, de games moesten snel gemaakt worden tegen een krap budget, maar het zou ons bulten ervaring opleveren. Iets wat alleen maar tijd kan schelen als je bezig bent met je eigen IP's!

Dit hebben we een aantal jaar volgehouden, deze zomer bestaat Triangle 5 jaar, en we hebben tientallen games uitgegeven voor DS, Wii, PC, en iOS. Maar nu komt het, in die tijd hebben we altijd de ambitie gehad om onze eigen games te gaan ontwikkelen, maar wilden zeker weten dat we het aan alle kanten waar konden maken. Begin van dit jaar zijn we van start gegaan met een project wat ons opnieuw op de kaart moet zetten, ditmaal niet als ontwikkelaar van K3, maar als ontwikkelaar van een geweldige nieuwe game!

Het punt wat ik wil maken is het volgende; Ik ken vrijwel alle eigenaars van Nederlandse studios persoonlijk, slechts een handjevol van deze bedrijven is in staat om vanaf het begin af aan te doen wat ze het liefste willen. De grote meerderheid neemt projecten aan van derden om ervaring op te doen, of om de schoorsteen te laten roken. Maar om een positie bij een bedrijf op basis van een portfolio te negeren, is vooral your loss, want je hebt vaak geen idee wat 'the next big thing' is bij een studio!

[ Voor 93% gewijzigd door RSP op 21-04-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb al weer een tijdje niets laten horen, maar ik ben nog steeds bezig met de lego truck a.k.a. lego set 8460. [...]
Vet, die heb ik :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
RSP schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:55:

Ik kan dit natuurlijk niet lezen zonder even m'n bedrijfje te verdedigen :P Even een flashback naar 2006, ik was met 'n paar vrienden net afgestudeerd en we willen dolgraag games maken. Bedrijven om bij te werken waren er nauwelijks en zeker niet in de buurt. Conclusie, we gaan het er op wagen en starten onze eigen studio! Aan de hand van het businessplan kregen we al snel een DS licentie van Nintendo, en konden we aan de slag voor het platform, maar nu nog de opdrachten ... Je moet immers wel gewoon de huur betalen, en we dachten ook al aan het aannemen van personeel.

Zo ongeveer 'n half jaar nadat we waren begonnen kregen we contact met een aantal Nederalandse publishers die hun kans wilden wagen op het DS platform. Ze hadden beschikking over licenties als Stratego, K3 en Denksport. Dit zagen we als 'n geweldige kans om ons te bewijzen, de games moesten snel gemaakt worden tegen een krap budget, maar het zou ons bulten ervaring opleveren. Iets wat alleen maar tijd kan schelen als je bezig bent met je eigen IP's!

Dit hebben we een aantal jaar volgehouden, deze zomer bestaat Triangle 5 jaar, en we hebben tientallen games uitgegeven voor DS, Wii, PC, en iOS. Maar nu komt het, in die tijd hebben we altijd de ambitie gehad om onze eigen games te gaan ontwikkelen, maar wilden zeker weten dat we het aan alle kanten waar konden maken. Begin van dit jaar zijn we van start gegaan met een project wat ons opnieuw op de kaart moet zetten, ditmaal niet als ontwikkelaar van K3, maar als ontwikkelaar van een geweldige nieuwe game!

Het punt wat ik wil maken is het volgende; Ik ken vrijwel alle eigenaars van Nederlandse studios persoonlijk, slechts een handjevol van deze bedrijven is in staat om vanaf het begin af aan te doen wat ze het liefste willen. De grote meerderheid neemt projecten aan van derden om ervaring op te doen, of om de schoorsteen te laten roken. Maar om een positie bij een bedrijf op basis van een portfolio te negeren, is vooral your loss, want je hebt vaak geen idee wat 'the next big thing' is bij een studio!
Leuk dat jullie toch ambitie hebben. Ik heb als persoon voor ik bij een bedrijf ga solliciteren liever enige zekerheid dat er leuke projecten zijn geweest en aankomen dan jaren te moeten wachten, "the next big thing" kan misschien 20 jaar duren.

Bij een mediabedrijf waar ik stage had gelopen kwam een bedrijf altijd naar ons toe voor onze artistieke invulling over hun idee of pitchten wij zelf een concept. Ik vind het jammer dat in de 5 jaar dat jullie werk hebben geleverd er bijna tot geen artistieke inbreng is geweest. Voor mij als 3D Artist kwam het dan over alsof dit jullie totaal niet boeide en in de toekomst zou gaan boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het is altijd mooi keuzes te kunnen hebben. Maar de reden dat veel bedrijven op deze manier werken is omdat je in de werkelijkheid gewoonweg niet altijd je meest ambitieuze project kan realiseren. Daarbij merk ik dat veel developers vooral interesse hebben in de mogelijkheid om iedere paar maanden aan een nieuw project te werken dan ja(a)r(en) aan dezelfde games.

We hebben onlangs een nieuw kantoor geopend in Amerika, waar we enorm veel sollicitaties krijgen van bedrijven als Bioware en Gearbox, simpelweg omdat die mensen 't zat zijn om 3 of 4 jaar aan een MMO of Shooter te werken, en liever aan kortere devcycles meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Laatst online: 26-09-2024
Na een tijdje bezig te zijn geweest met de next step voor mijn kruimeldief (zie ook teken topic), hier het resultaat.

Niet heel veel tijd en aandacht aan de renders besteed door tijdsdruk, maar tevreden..

*click*

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2by54w.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door petrr op 21-04-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Prachtig petrr! Mooie renders en prachtig design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Heel fraai inderdaad! DoF/Lens blur was IMHO niet nodig geweest, maar dan ben ik echt aan het mierenneuken hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 10:48
Na een lange tijd sinds ik voor het eerst 3dmax heb aangeraakt ben ik ook weer begonnen. Heb een aantal tutorials gedaan met V-Ray en uiteindelijk heb ik dit nu als eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.daryloeben.nl/downloads/renderv2_anoniem.jpg
Het is voor het bedrijf waar ik werk, heb het rechtsonder maar even geblurred omdat ik niet weet of het wenselijk is "reclame" te maken. Is een product/visie die ik aan het neerzetten ben voor het bedrijf, en naast mijn 2d werk wil ik graag ook wat leuke 3d platen maken om de boel wat tastbaarder te maken :)

Zit nu ff te klooien om die lights niet zo erg te laten reflecteren op de achtergrond..

Feedback is altijd welkom! Ben echt nog een beginner dus grijp alles aan om meer te leren! Gelukkig kan ik nu met v-ray redelijk "echte" dingen maken en dat geeft echt veel motivatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Laatst online: 26-09-2024
mcdronkz schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:25:
Heel fraai inderdaad! DoF/Lens blur was IMHO niet nodig geweest, maar dan ben ik echt aan het mierenneuken hoor. ;)
Bedankt mannen! met die photoshop Blur ben ik het wel eens, had weggelaten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

petrr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:39:
Na een tijdje bezig te zijn geweest met de next step voor mijn kruimeldief (zie ook teken topic), hier het resultaat.

Niet heel veel tijd en aandacht aan de renders besteed door tijdsdruk, maar tevreden..

*click*

[afbeelding]
Ik krijg van jouw plaatjes steeds weer zin om Solidworks aan te slingeren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hiii! Mensen met een beetje recente(of niet:)) quadro/geforce en/of AMD firepro/radeon kaart zin om even een 3dsmax viewport benchmarkje te doen?

Ik ben benieuwd naar de stand van zaken op dit moment, vooral hoe de gamekaarten presteren in verschillende modi, vista opengl slowdown en of nvidia opengl snelheid afremt enzo tov de quadro's. (al is de focus van 3dsmax nu directx, toch beniewd) Veel vergelijkingen met profi apps tussen game en profi kaarten zijn er niet, of niet goed gedaan. Daarom ook geen specviewperf onzin enzo, gewoon een real life testje.

Het is geen complexe test, puur even wat frames per sec kijken bij veel poly's, wat over het algemeen het belangrijkste is. Als je tijd hebt het liefst even in directx 9, 10, 11 (welke beschikbaar zijn in de options van de driver in max) en OpenGL. (want bijv. in mijn 2de workstation op de ati 4850 is er een zeer groot verschil tussen dx 9 en 10, ten gunste van 9(factor superveel)) Oja en de max performance driver e/d als je een quadro hebt bijv. (die zijn directx 9 trouwens)

Benodigd 3dsmax 2010/11/12 en deze file: 3dsmaxtestfile

Laad de file in max. Missende texture maakt niet uit. Is de viewport (camera 01) gemaximaliseerd? Als je dan op play drukt gaat ie lopen en kun je links boven de FPS zien. Noteer de max FPS. Doe dit iig even met "smooth & highlights", "wireframe", "smooth + highlights + edged faces", en wat je verder leuk vind :) Zet de resultaten hier neer, samen met je specs (proc, ram, graka, resolutie, windows versie, graka driver versie, max versie) Ik heb tot nu toe het idee dat bij deze test (vooral een hoop poly's) de resolutie niet zo'n hele grote factor is, en ik neem aan dat men hier ook op niet al te lage werkt.

En En EN als je ECHT in een goeie bui bent, draai even cinebench 11.5 en geef ook even de render en OpenGl score. Dan hebben we meteen wat reeele render specs en een OpenGL bench. :)

Ik eerst:

I7 860@3380mhz (4C 8T) 12GB, Quadro 4600 768MB (G80 intern 8800 GTS/X hybride) Vista 64, nvidia quadro driver 270.61, 3ds max 2010, resolutie 2560 * 1600

Nvidia performance driver DX9
Smooth+highlights = 10.5 FPS
Wireframe = 12.1 FPS
Smooth + highlights + Edged faces = 4.9 FPS

DX9
Smooth+highlights = 9.4 FPS
Wireframe = 11.3 FPS
Smooth + highlights + Edged faces = 4.6 FPS

DX10 (is bij mij wel erg buggie, niet lekker bruikbaar)
Smooth+highlights = 17.1 FPS
Wireframe = 6.6 FPS
Smooth + highlights + Edged faces = 5 FPS

OpenGL
Smooth+highlights = 0.8 FPS
Wireframe = 2.9 FPS
Smooth + highlights+ Edged faces = 0.6 FPS

Cinebench 11.5
CPU = 6.003662
Open GL = 27.931318

W00000t openGL in MAX..... :'( Maar of dat ligt aan nvidia of vista (ik denk vista)..,
Ik zal nog een machine of 2 doen later..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kaaaak, binnen 5 minuten reply van Guerilla dat ze geen mensen nodig hebben :'( :'( :'(
Ik wil daar zo graag zitten :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Wellicht zullen ze binnen een paar maanden wel nieuw volk nodig hebben. Ik heb ooit eens begrepen dat er daar wel een redelijke doorstroom van personeel is. Maar gezien iedereen daar wilt werken zullen ze ook wel een redelijk "potentiele slaven" bestand hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja dan zal je net zien dat ik ergens anders al aan het werk ben dat zie ik al wel gebeuren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Sticky Studios al geprobeerd?

Verder, zijn er nog mensen die naar Festival of Games gaan? Ik ga er vrijdag heen en benieuwd, ik ben er namelijk nog niet eerder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oh is dat deze week? Ik heb een toegangskaart voor donderdag :)

Dat is een stage vacature btw.

Ben wel benieuwd welke vacatures er zullen hangen op de career fair :? Er is geen kont online, zou me nu wel verbazen als heel die muur weer vol zou hangen :P Achja, ik ga gewoon, toch niks te verliezen.

[ Voor 72% gewijzigd door Schuey op 26-04-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mijn God hoe betalen mensen toch altijd dit soort tickets? Als je baas het betaalt is het leuk te doen. Maar ik wil dit soort dingen altijd uit eigen interesse doen, maar dan betaal je altijd 200-400 euro. Ik hoef jullie niet te vertellen wat je allemaal voor leuks kan doen van dat bedrag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
De career fair kon je je gewoon gratis voor opgeven hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Soms zijn er ook regelingen voor alumni. ("Een alumnus (mv alumni, vr alumna) is een afgestudeerde, oud-student van een universiteit of hogeschool.")

Zo heb ik diverse meetings gratis kunnen bijwonen. Ook zeer zeker de moeite waard om hierover even te informeren.
Ben jij inmiddels een alumnus Schuey?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh goeie Scipionyx, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Expo en career event kon inderdaad tot gister gratis voor opgeven :P. Los kaartje is nu 12,60 blijkbaar.

http://www.festivalofgames.nl/site/shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scipionyx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:03:
Soms zijn er ook regelingen voor alumni. ("Een alumnus (mv alumni, vr alumna) is een afgestudeerde, oud-student van een universiteit of hogeschool.")

Zo heb ik diverse meetings gratis kunnen bijwonen. Ook zeer zeker de moeite waard om hierover even te informeren.
Ben jij inmiddels een alumnus Schuey?
Deze of volgende week krijg ik mijn diploma, dus in theorie wel :)

Wie gaat er nog meer donderdag? Misschien kunnen we meeten ofzo, want die fair ben je met een uurtje wel doorheen namelijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 26-04-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gezien Oogst het niet zelf doet, nieuwe Proun slow-mo trailer :)
Fullscreen en GAAN

http://joostdevblog.blogs...hics-only-trailer-of.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, alweer thuis.

Toch anderhalf uur op Festival of Games rondgelopen. Beetje gepraat en rondgekeken. Wel weer eeb beetje teleurgesteld, geen enkele art vacature :{ Alles is of programmeur of stagiar...

Denk dat ik binnenkort mijn kamer in Breda moet opzeggen en terug naar mijn ouders als mijn lopende sollicitatie op niks uitdraait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schuey samen aan een indiegame werken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je een zak geld meebrengt en me elke maand loon stort graag :P

Net weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan, spannend allemaal hoor.

Bij het ene bedrijf hadden ze net iemand aangenomen :{
Bij het andere bedrijf komt er zo een plekje vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heb je ook echt de indruk dat de markt voor 3D artist veel verzadigder (waarom is dat geen woord?) is dan die van coders in gamesland Schuey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het is in ieder geval wel wereldwijd zo, het overgrote deel van de vacatures zijn voor coders op het moment.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
apNia schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:53:
Heb je ook echt de indruk dat de markt voor 3D artist veel verzadigder (waarom is dat geen woord?) is dan die van coders in gamesland Schuey?
Het is net als met gitaristen in een bandje vs drummer of zanger. Artists zijn op elke straathoek naast goedkope crackhoeren te vinden. Iedereen kan een leuk modelletje in elkaar draaien. Een goede programmeur is veel moeilijker te vinden, en kan een make or break zijn voor je project.

Denk niet dat er veel verandering in zal komen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hmm interessant, des te meer reden om voor mij het accent op coden te laten liggen :)

Overigens leuke video van de Vancouver Film School (VFS, leuk om op te aboneren)
YouTube: Hyperlink - Vancouver Film School (VFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Schuey schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:48:
[...]

Het is net als met gitaristen in een bandje vs drummer of zanger. Artists zijn op elke straathoek naast goedkope crackhoeren te vinden. Iedereen kan een leuk modelletje in elkaar draaien. Een goede programmeur is veel moeilijker te vinden, en kan een make or break zijn voor je project.

Denk niet dat er veel verandering in zal komen voorlopig.
Dat is nogal overdreven, je kunt best een goede baan vinden als 3D artist, maar je moet wel erg goed zijn en daar ontbreekt het de meeste mensen aan. Daarnaast kan het geen kwaad om buiten de game industrie te kijken natuurlijk.

Het werk dat je als programmeur aflevert is veel beter te kwantificeren, kunst daarentegen is altijd subjectief.

Afijn, ik blijf het roepen; begin iets voor jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dan zijn we het wederom niet met elkaar eens ;)

Buiten de gamesindustrie heb ik gisteren een sollicitatie de deur uitgedaan ja :)
Veel visualisatiebedrijfjes zijn 1 mans zaakjes btw... Als deze sollicitatieronde helemaal niks wordt, verwacht wel dat ik een art test kan doen ofzo, zal ik eens een interieur in elkaar draaien ofzo, kijken of dat wat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik werk nu al paar jaar in de games, en tbh lijkt het me als 3D designer minstens zo leuk om in highpoly/video/etc 3D te zitten als games... alhoewel je collega's natuurlijk veel leuker zijn in games dan die Hipstamatic hipsters ;)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 29-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Denk dat het qua collega's juist geen kont uitmaakt, ze zijn aardig, of ze zijn het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
* Stukfruit is daarnet voor de eerste keer in lange tijd weer eens enthousiast geraakt over Blender:

Het ding krijgt *EINDELIJK* een echte standaard meegeleverde renderer! (volledig gebaseerd op raytracing, geen halfbakken oplossingen!). Samen met nieuwe nodes voor materialen! *O*

Op dit moment ziet het er qua features nog niet zo heel bijzonder uit, maar alleen al het feit dat ze dit jaar eindelijk flink aan de bak gaan om dat verouderde beest *compleet* te vervangen is imho zeker wel iets om naar uit te kijken. Zeker omdat de renderer tot nu toe het allerzwakte punt van Blender was :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat ziet er nondeju goed uit Fruit! Maar als ik door de Blender gallery ging zag ik altijd al mooi spul. Betekent dat dat ze met externe renderers waren gebakken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Zie hier mijn über toffe image plane setup en m'n eerste modeling stappen in Maya. ;) Ik vind al die camera planes (noem je die dingen zo?) een beetje irritant. Kunnen die weg en zo ja, hoe? Of kan ik ze beter laten staan?

Het hebben van een bottom camera + image plane + grid was een beetje een gekloot, maar volgens mij is dit een fraaie oplossing, toch? :)

Is deze setup een beetje correct?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nn7860.png

(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
apNia schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:46:
Dat ziet er nondeju goed uit Fruit! Maar als ik door de Blender gallery ging zag ik altijd al mooi spul. Betekent dat dat ze met externe renderers waren gebakken ofzo?
Met de huidige render kan je ook mooie dingen maken, maar het probleem is dat de rendertijden gruwelijk hard de lucht in schieten (als je realisme wil @ belichtingsmodellen ed.) en je echt uren tot dagenlang moet tweaken om het goed te krijgen, dus het is goed mogelijk dat veel renders gewoon daarmee zijn gemaakt :)

Maar een deel van de renders uit de gallery zijn inderdaad met externe renderers gemaakt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Trouble in paradise. Ben bezig met een (voor mij) ietwat complexe constructie, waarbij ik een cirkel naar een vlak gedeelte wil laten vloeien. Dat lukt aardig (na 5 keer opnieuw begonnen te zijn...), maar nu heb ik te maken met een hardnekkige polygon waar iets fout gaat.

Ik neem aan dat het fout gaat omdat de polygon maar drie shared edges heeft (heet dat zo?). Ben een beetje creatief aan het nadenken geweest, maar ik heb geen oplossing kunnen bedenken waarbij ik louter quads over hou. Kan iemand deze absolute beginneling op weg helpen?

Iets zegt me dat ik compleet verkeerd bezig ben, en het beter op een andere manier op kan lossen. Ik wil echter geen cirkel aan de bovenkant van m'n model omdat daar dus ook nog allerlei geometry aan toegevoegd moet worden zoals ribbels.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/16gai2v.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2iihm3n.png

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5a41w8.png

[ Voor 18% gewijzigd door mcdronkz op 02-05-2011 16:29 . Reden: Foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Denk dat je dat gewoon die vertexen of edges moet welden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Schuey schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:47:
Denk dat je dat gewoon die vertexen of edges moet welden ofzo :)
Ah WTF, je hebt gelijk. :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

-nevermind-

[ Voor 93% gewijzigd door Spike_wolf op 02-05-2011 17:18 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405241

YouTube: St. Petersburg 2017 - Edge of Extinction

Mijn eindproject aan het grafisch lyceum in rotterdam van dit jaar. Gemaakt door twee man.
4 maanden de tijd gehad, 1 maand concept, rest productie, renderen en compositen.

Het is een short met een open einde.

Natuurlijk kunnen we alles wat je daar ziet beter, maar dit is het beste wat we konden produceren in zo'n korte tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 405241 op 02-05-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beetje offtopic:

So you want to work in the game industry?

Klinkt bekend ;)

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 04-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Had ik dat filmpje 5 jaar geleden maar gezien :X

Zit nog steeds thuis, ben het kotsbeu al...

edit:
Zag net een vacature om dierenvoeding in te pakken, maar een sollicitatie naar gedaan, de huur moet betaald worden..

[ Voor 40% gewijzigd door Schuey op 04-05-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 15:01

DapperKonijntje

Draw monkey

De Hupie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:04:
Expo en career event kon inderdaad tot gister gratis voor opgeven :P. Los kaartje is nu 12,60 blijkbaar.

http://www.festivalofgames.nl/site/shop
Ik zou denken dat iemand met jou kwaliteiten wel een baan kan vinden, ook kleinere studios geprobeerd?
Ik heb zelf ook anderhalf jaar tussen 2 banen ingezeten, kan echt waardeloos zijn, anders kun je altijd nog naar de KvK en proberen om freelance wat aan te nemen, zo heb ik het ook overbrugt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Welke programma's gebruiken jullie zoal voord 3D dingen?
Ik gebruik 3DS max, maar dat is echt moelijk.
En Cinema 4D
Wat is nog meer een goed 3D programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
K1pc0rn schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:14:
En Cinema 4D
Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vragen welk 3d programma goed is, is als vragen of OSX of Windows beter is. Je kan ze beter zelf proberen omdat niemand jou kan vertellen welk programma voor jou fijn zal werken :Y De completere programma's zijn allemaal ingewikkeld, dus verwacht niet een programma te vinden dat dit niet is.

Blender natuurlijk!

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 05-05-2011 20:19 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
DapperKonijntje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:49:
[...]

Ik zou denken dat iemand met jou kwaliteiten wel een baan kan vinden, ook kleinere studios geprobeerd?
Ik heb zelf ook anderhalf jaar tussen 2 banen ingezeten, kan echt waardeloos zijn, anders kun je altijd nog naar de KvK en proberen om freelance wat aan te nemen, zo heb ik het ook overbrugt.
Ik ben nog aan het studeren (wel klaar dit collegejaar) dus ik ben nog niet serieus op zoek geweest naar een full time baan. Toch lijkt het mij wel handig om nu al een beetje te netwerken, vandaar dat ik ook naar dit soort beurzen toe ga ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

K1pc0rn schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:14:
En Cinema 4D
Zie OP.
Er is geen beste pakket, het is afhankelijk wat je er mee wilt doen. Je kunt meestal bijna alles in elk programma, alleen lenen sommige pakketten zich beter voor een specifieke richting dan een ander.
Pagina: 1 ... 5 ... 58 Laatste