Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Vet! Ik zou alleen de kleuren van de opschriften (gele tekst en zeker de mond) iets minder verzadigd maken.

Er is trouwens weer een vette challenge op CG society. Wel wat te hi-end voor mij (texturen van een model)

[ Voor 48% gewijzigd door Menesis op 24-09-2012 10:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Ook weer wat gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i4DvW.jpg

Hier is een bewegende versie:
http://wolfos.org/resources/NightForest/Forest.html

Varens zelf gemodelt (en getextured), bomen met Unity tree creator gemaakt en die volume lights ook zelf gedaan, de rest zit gewoon standaard in Unity.
De scene is zeer makkelijk te maken, ik heb er zo'n 25 minuten over gedaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Wolfos op 24-09-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker sfeertje wolfos, nice.

nieuwe sculpt

Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/yogi-3d-sculpture.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wolfos schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:07:
Ook weer wat gemaakt.
[afbeelding]

Varens zelf gemodelt (en getextured), bomen met Unity tree creator gemaakt en die volume lights ook zelf gedaan, de rest zit gewoon standaard in Unity.
Ziet er mooi uit maar wel vreemd dat de varens bewegen in de wind, terwijl de boomtakken stil staan :P

(maar ik doe het je niet na en de sfeer is prachtig)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Leuk Wolfos, mooie sfeer! Hoe heb je die volumetric lights gedaan in Unity?

Milky ziet er goed uit, ogen alleen te dicht bij elkaar. Dat zie ik bij veel van je sculpts terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:33:
Netjes :) Strakke UV's. Hier en daar war polies die ik er zelf uit zou halen, but I am OCD that way ;)
Welke poly's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vanavond het logo aan de achterkant gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mdqR6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xNgq4.jpg

Mss een beetje te veel polygonen gebruikt :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Neus soweiso, de dakrand, misschien de staanders 4 zijdes maken, een paar in de aanhechting van de staart, de overgang van de uitlaatpijp naar dakdinges, kleine rotor, paar edgeloops in de staart.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:31:
Neus soweiso, de dakrand, misschien de staanders 4 zijdes maken, een paar in de aanhechting van de staart, de overgang van de uitlaatpijp naar dakdinges, kleine rotor, paar edgeloops in de staart.
Kan je ze eens aanstrepen? Ik ben wel benieuwd, ik kon geen poly's ontdekken die de boel niet ook echt (al is het maar op kleine schaal) veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:33:
[...]

Kan je ze eens aanstrepen? Ik ben wel benieuwd, ik kon geen poly's ontdekken die de boel niet ook echt (al is het maar op kleine schaal) veranderen.
Het is voornamelijk edges-collaps-werk om wat meer triangles te maken zodat wel de vorm/silhouette behouden blijft, maar er wel wat meer tris wegzijn. Het is niet een hele belangrijke optimalisatie, maar het haalt wel een kleine honderd weg denk ik. Het is stiekem best lastig om het op deze manier aan te wijzen. Als ik het bestand voor me zou hebben dan zou het sneller gaan en zie ik ook direct wat ik weg haal dus kan ik ze eventueel ook weer terug zetten, bij de neus bijvoorbeeld. Die zou erg hoekig kunnen worden door mijn suggestie.

Onder het motorblokding zitten er nog een paar verborgen, daar zouden prima triangles van gemaakt kunnen worden. Wat beter is. is die polies helemaal weghalen en het motorblok aan het dak vast maken. Maar ik kan niet goed beoordelen of dat hier zo is.

De edge in de deur vind ik ook interessant :P. Want die loopt niet door in de rest van de body.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5178067/heli.png

[ Voor 4% gewijzigd door Senzuboon op 25-09-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:52:
Vanavond het logo aan de achterkant gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mss een beetje te veel polygonen gebruikt :P
zoveel polies zijn dat niet? maar misschien zit ik teveel in zbrush met miljoenen polies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Yess... mn DVD's van de Gnomon workshop zijn binnen gekomen. Ik heb weer stuff om te leren. Ik denk dat ik even begin met Moddeling the Human Head zodat ik een beetje leer hoe je van een vierkant of sphere een echt voorwerp kan maken! :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:08:
[...]

zoveel polies zijn dat niet? maar misschien zit ik teveel in zbrush met miljoenen polies 8)
Er zit nog een turbosmooth modifier overheen :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit net een beetje te spelen met de bomen en de planten die standaard in Maya zitten. Men, dat vind mijn computer echt niet leuk!! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Senzuboon schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:06:
[...]

Het is voornamelijk edges-collaps-werk om wat meer triangles te maken zodat wel de vorm/silhouette behouden blijft, maar er wel wat meer tris wegzijn. Het is niet een hele belangrijke optimalisatie, maar het haalt wel een kleine honderd weg denk ik. Het is stiekem best lastig om het op deze manier aan te wijzen. Als ik het bestand voor me zou hebben dan zou het sneller gaan en zie ik ook direct wat ik weg haal dus kan ik ze eventueel ook weer terug zetten, bij de neus bijvoorbeeld. Die zou erg hoekig kunnen worden door mijn suggestie.

Onder het motorblokding zitten er nog een paar verborgen, daar zouden prima triangles van gemaakt kunnen worden. Wat beter is. is die polies helemaal weghalen en het motorblok aan het dak vast maken. Maar ik kan niet goed beoordelen of dat hier zo is.

De edge in de deur vind ik ook interessant :P. Want die loopt niet door in de rest van de body.

[afbeelding]
Denk dat als je het model ziet dat je geen 100 triangles weg haalt zonder te veel aan de vorm te wijzigen of de symmetrie op de schop te gooien. De neus zul je meteen opmerken, vooral omdat het model bedoelt is om iets van boven te bekijken. Het dak, daar zullen ongeveer 6 triangles weggehaald kunnen worden. Als je het motorblok vast maakt aan het dak zul je meer triangles nodig hebben dan nu het geval is, de ruimte voor de UV layout is niet interessant omdat dit gewoon voor andere delen gebruikt kan worden, je ziet het namelijk toch niet ;)

De deur zit niet vast aan de body, omdat deze aan de andere kant ook dicht zou kunnen. Op dezelfde hoogte loopt echter wel een edge op de achterkant van de body.

Zowel de staart als bij het motorblok zou een edge verwijderd kunnen worden zonder de vorm te veel te wijzigen. Je praat dan over misschien 40 triangles.

Al met al in mijn ogen niet waard om het model nog op de schop te gooien ;)

Ben in ieder geval klaar met me model, had een oude versie van marmoset toolbag wat blijkbaar niet goed werkte met alpha maps, dus heb de trail versie van de nieuwste ff gedownload en deze werkt perfect. hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i42TE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Andyk125 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:21:
[...]

Denk dat als je het model ziet dat je geen 100 triangles weg haalt zonder te veel aan de vorm te wijzigen of de symmetrie op de schop te gooien. De neus zul je meteen opmerken, vooral omdat het model bedoelt is om iets van boven te bekijken. Het dak, daar zullen ongeveer 6 triangles weggehaald kunnen worden. Als je het motorblok vast maakt aan het dak zul je meer triangles nodig hebben dan nu het geval is, de ruimte voor de UV layout is niet interessant omdat dit gewoon voor andere delen gebruikt kan worden, je ziet het namelijk toch niet ;)

De deur zit niet vast aan de body, omdat deze aan de andere kant ook dicht zou kunnen. Op dezelfde hoogte loopt echter wel een edge op de achterkant van de body.

Zowel de staart als bij het motorblok zou een edge verwijderd kunnen worden zonder de vorm te veel te wijzigen. Je praat dan over misschien 40 triangles.

Al met al in mijn ogen niet waard om het model nog op de schop te gooien ;)

Ben in ieder geval klaar met me model, had een oude versie van marmoset toolbag wat blijkbaar niet goed werkte met alpha maps, dus heb de trail versie van de nieuwste ff gedownload en deze werkt perfect. hier het resultaat:

[afbeelding]
Ja mierenneuken idd. :) Mooi portfolio stuk iig. Je texture zou nog wel wat meer cachet krijgen als je aan de diffuse nog wat worn edges toevoegd en misschien wat kogelgaten hier en daar en nog wat vuil in de kabine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Senzuboon schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:27:
[...]

Ja mierenneuken idd. :) Mooi portfolio stuk iig. Je texture zou nog wel wat meer cachet krijgen als je aan de diffuse nog wat worn edges toevoegd en misschien wat kogelgaten hier en daar en nog wat vuil in de kabine. :)
Er moet altijd ruimte voor verbetering blijven he ;)

Met de vloer ben ik het eigenlijk wel eens, en ook de wand erachter. Ik had hier eerst al eens een bloedvlek gemaakt, maar dat vond ik iets te veel van het goede.. Hier dan de verbeterde versie :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QQkMb.jpg

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
De nieuwe open source Blender film Tears of Steel(codenaam Mango) is inmiddels uit.

Erg mooi gemaakt. Diep onder de indruk van het grafische gedeelte, maar dat is het enige wat ik er goed aan vond. Het acteren deed afbreuk aan de film en het verhaal kon mij niet echt bekoren. Mijn favoriet is nog steeds Big Buck Bunny, die was allround geweldig.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Ik vond het verhaal zelf wel sterk om eerlijk te zijn. De film is echter te kort om het goed naar voor te laten komen. VFX/sfeer etc, vond ik ook erg sterk.

• Menesis
Hebben jullie dit al gezien? Een (redelijk mooie) UDK scene die in Flash draait?
http://www.unrealengine.com/flash/

Mixed Reality dev

• Wolfos
Oud. Die draait ook op de iPhone 3GS, al weet ik niet hoe ze dat doen.
Heb vandaag ook even een Android versie van mijn game getest, de Samsung Galaxy Ace Plus (van €200) verslaat met gemak de iPhone 4 qua performance. 30-40k vertices en de framerate blijft boven de 30FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ben weer begonnen aan het nieuws, eerst een boot, toen een helicopter en dan mag een jeep natuurlijk niet ontbreken ;) Hierna vindt ik het echter goed geweest en ga ik em op wat anders richten :P

Hier de lowpoly versie en een begin gemaakt met de high poly versie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F2Xx9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ymR3B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Hier even een WiP waar ik nu mee bezig ben, ik dacht misschien leuk om te showen ^^

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/304332_529773043715137_1539450577_n.jpg

Alle commentaar is welkom ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/SCULPT.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Mischa204 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:
Hier even een WiP waar ik nu mee bezig ben, ik dacht misschien leuk om te showen ^^

[afbeelding]

plaatje werkt niet bij mij

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Mischa204 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:13:

[afbeelding]

Ziet er goed uit, op dit moment niets op aan te merken :)
Wow milky ziet er weer tof uit. Nu wil ik een keer wat getextured zien hoor ;)

Ik ben klaar met me normal map bake, hier en daar paar kleine foutjes maar dat is allemaal snel en simpel op te lossen. Het model zit rond de 5000 tri's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ylmMc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Menesis schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:24:
[...]

plaatje werkt niet bij mij
Hmm raar, bij de persoon onder je werkte hij wel. Ligt het probleem misschien bij jou ? ;)
Ben nu klaar met het volledige model en upload de render uit Max vanavond even !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

nee het ligt waarschijnlijk aan het feit dat je een facebook image post. Hier werkt ie ook alleen met een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:49:
nee het ligt waarschijnlijk aan het feit dat je een facebook image post. Hier werkt ie ook alleen met een omweg.
Ik heb geen feesbewk-account en zie de plaatjes zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Nja heb het nu via een andere weg gedaan en hoop dat iedereen de screens kan bekijken !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4HVkR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G4ZBB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uTgyb.jpg

Nu op naar het texturen, misschien de wielen nog baken. Ik maak dit voor een racegame in Unity, dus waarschijnlijk is het baken niet nodig.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Mischa204 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:13:
Nja heb het nu via een andere weg gedaan en hoop dat iedereen de screens kan bekijken !

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu op naar het texturen, misschien de wielen nog baken. Ik maak dit voor een racegame in Unity, dus waarschijnlijk is het baken niet nodig.

Is dit je game model of je highpoly model? Want voor een game model is de resolutie van de geometrie all over the place, en voor een highpoly model zit er alleen voldoende polies in de banden.

Als je er een game model van wil maken zou ik in elk geval nog even die banden overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hey, ik probeer een model vanuit max naar UDK te exporteren, via FBX. Het probleem is dat de materialen niet meekomen, ondanks het opvolgen van de info op de UDK site. Het zou moeten kunnen...
  • ik exporteer in FBX met embed media aan
  • materialen in max zijn standaard static , met een jpg diffuse map (ook tga maps geprobeerd), of slechts een diffuse kleur.
  • bij het importeren vink ik import materials + textures aan.
  • FBX export/import versies zijn beiden 2012.
Afbeeldingslocatie: http://jelmerverhoog.nl/forum/2012/3ds_udk_materiaal_smll.jpg

Zoals te zien zijn de kleuren pastelachtig en de maps missen (klik op plaatje).
Waar kan het mis gaan?
Ik kan weinig info vinden mede omdat veel mensen nog met ASE schijnen te werken ipv FBX (is daar een reden voor?).

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 03-10-2012 09:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

misschien moet je je maps eerst weer importeren in udk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
apNia schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:42:
Leuk Wolfos, mooie sfeer! Hoe heb je die volumetric lights gedaan in Unity?

Milky ziet er goed uit, ogen alleen te dicht bij elkaar. Dat zie ik bij veel van je sculpts terugkomen.
Zie nu pas dat er reacties op zijn. Volume lights zijn gewoon in Photoshop gemaakt en op een plane geplakt. Vind het screen effect van volume lights niet zo mooi, en voor stilstaande scenes krijg je zo een veel beter resultaat.

@Menesis:
Behalve het feit dat je Unity moet gebruiken (:P) denk ik niet dat UDK materialen uit max goed kan importeren. Je moet sowieso de textures er zelf nog in zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 03-10-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Heb één schoolproject met udk gewerkt en ik kan inderdaad bevestigen dat je alle materials apart in moet voegen in udk.
Ga jezelf ook maar bekend maken met een slate material editor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Menesis schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:53:
Ik kan weinig info vinden mede omdat veel mensen nog met ASE schijnen te werken ipv FBX (is daar een reden voor?).
Is een oud formaat dat Unreal goed ondersteund. 1 van die Unreal dingen die vallen onder ' het werkt dus veranderen we maar niet '. Net als collision meshes, volgens mij kan dat met ASE door je collision mesh te exporteren tegelijk met je visuele mesh, maar dan met de prefix COL_ ervoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Mischa204 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:13:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals Senzuboon al aangegeven had is het voor zowel een high poly als game model niet erg aan te raden. Je model leent zich wel goed voor het baken van normal maps, dus ik zou toch voor een high poly gaan en dan je low poly versie opbouwen.

Hmmm moet me ook nog verdiepen in UDK, is alweer wat jaren geleden dat er ook maar iets mee gedaan heb maar als ik de reacties hierboven zie is het nog niet zo gemakkelijk :P Ben begonnen met het texturen van me Jeep, hij is verre van klaar maar het begint al ergens op te lijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvMGN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Mooie jeep.

Zelf momenten weinig zin/tijd om thuis met 3D bezig te gaan omdat ik nu ook 5 dagen in de week er mee werk.
Eind november wellicht 4 dagen in de week werken en dan kan er meer van terecht komen.
Op mijn werk doe ik architectuur dus dan ga ik thuis wel bezig met oorlog gerelateerde zaken. Tanks en schepen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schetsje
Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/sculpt-speed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mist volgens mij nog wat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Ik ben maar eens aan de slag gegaan om 2 van mn hobby's te combineren. Lego en 3Ds max :)

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pizBu.jpg

wire

Ieder stukje is met de hand gemodelled :) Tot zover best tevreden over, maar nog geen supermoeilijke onderdelen gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Heb me jeep in UDK gezet middels een tutorial op youtube, en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over het resultaat. Ik kan er zelfs mee rond rijden en de animaties van de banden werken allemaal :D Alleen zijn er nog paar kleine foutjes met de rotatie van het rijden..

Zal het allemaal nog opnieuw moeten doen, omdat ik geen bones voor het wapen heb gemaakt maar heb er weer veel van geleerd. :) Benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yFCnd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

netjes hoor. Kun je er misschien een filmpje tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
1 klein zeikerig puntje :P
De ramen zitten vol modder maar de jeep is verder een stuk schoner.

Verder: erg mooie textures en model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ziet er goed uit. Je drukt ze er wel snel uit moet ik zeggen. Misschien iets te snel ;) Als je net wat meert tijd aan je textures besteed dan zouden ze nog beter zijn. Zoals Piekartz87 zegt is de modder verdeling een beetje vreemd inderdaad. Maar goed werk verder.

Een filmpje/uitleg over het naar Unreal omzetten zou denk ik ook wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Andyk125 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:17:
Heb me jeep in UDK gezet middels een tutorial op youtube, en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over het resultaat. Ik kan er zelfs mee rond rijden en de animaties van de banden werken allemaal :D Alleen zijn er nog paar kleine foutjes met de rotatie van het rijden..

Zal het allemaal nog opnieuw moeten doen, omdat ik geen bones voor het wapen heb gemaakt maar heb er weer veel van geleerd. :) Benieuwd wat jullie er van vinden!

[afbeelding]
Ik ben wel benieuwd naar de tutorial die je hebt gebruikt om het naar UDK te porten? Inclusief textures?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
D-rez schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:02:
netjes hoor. Kun je er misschien een filmpje tonen?
Bedankt! Als je geduld hebt zul je zelfs een filmpje ingame kunnen zien, het model wordt gebruikt voor een Indie game: Recruits.

http://recruitsgame.com/blog/

http://www.indiedb.com/newsletter/141

Het model wordt nog aangepast naar een jeep met een dak, tenminste dat wilden ze graag. Waarschijnlijk dat het huidige model op een later tijdstip gebruikt gaat worden.

Voor diegene die het spel nog niet kennen het is erg leuk, daarnaast zou het mooi zijn als er mensen zijn die op het spel willen stemmen voor Steam Greenlight! :)
Piekartz87 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:33:
1 klein zeikerig puntje :P
De ramen zitten vol modder maar de jeep is verder een stuk schoner.

Verder: erg mooie textures en model
Ben er helemaal mee eens, het probleem is dat in de engine die ik normaal gebruik voor het maken van screenshots goed overweg kan met geblendeerde alpha maps, dus licht grijs is een beetje doorzichtig. UDK kan dat jammer genoeg niet, zonder het er raar uit te laten zien. Vandaar dat de modder nu zo zichtbaar is ;)
Senzuboon schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:56:
Ziet er goed uit. Je drukt ze er wel snel uit moet ik zeggen. Misschien iets te snel ;) Als je net wat meert tijd aan je textures besteed dan zouden ze nog beter zijn. Zoals Piekartz87 zegt is de modder verdeling een beetje vreemd inderdaad. Maar goed werk verder.

Een filmpje/uitleg over het naar Unreal omzetten zou denk ik ook wel interessant zijn.
Het model is ook nog niet klaar, maar omdat ik me nu echt bezig ga houden met het maken van modellen voor een spel zal ik er meer aandacht aan moeten besteden. Het model wordt alleen van een afstand bekeken dus alle kleine details zijn niet zo belangrijk.
Menesis schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de tutorial die je hebt gebruikt om het naar UDK te porten? Inclusief textures?
YouTube: Jamie Telford :*)

Hij heeft echt geweldige tutorials er op staan, niet alleen voor UDK

Heb trouwens net een afbeelding op me mail gekregen van het model ingame :) Zoals je ziet zijn de kleine details in de verste niet zichtbaar en zal ik de textures zo moeten aanpassen dat ze ook van een afstand goed leesbaar zijn..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iR4r5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ah daar heb ik ooit eens hele vroege beelden van gezien dat ze nog met de standaard UDK robot rondliepen. Beetje Cannon Fodder achtig toch? Erg tof dat je met hun samenwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Andyk125 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

Bedankt! Als je geduld hebt zul je zelfs een filmpje ingame kunnen zien, het model wordt gebruikt voor een Indie game: Recruits.

http://recruitsgame.com/blog/

http://www.indiedb.com/newsletter/141

[...]
Cool doet me denken aan commando's. Wat een gaaf spel was dat.

en... gevote!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Thanks a lot voor de link! Nu bezig met de '3dsmax car from scratch to UDK' tutorial, erg leuk. Hij werkt afentoe wat inefficient, maar zo is het allemaal goed te volgen. En heel cool, die game waar je aan werkt!

[ Voor 33% gewijzigd door Menesis op 04-10-2012 17:45 . Reden: typos typos typos ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Weer lekker verder gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1EyHb.jpg

Wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

HawVer schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

en... gevote!
Dit zet me wel aan het denken! Hoeveel unity programmeurs hebben we hier niet, hoeveel designers, etcetera. Kunnen we geen project & team opzetten om een port/remake te maken van Commando's voor bijv. android? Ik zou voorstellen dan commando's 1, maar dan proberen het direct in 3d te doen zoals commando's 3 ongeveer was. Veel textures kunnen we rippen, geluid ook grotendeels, gui kunnen we wat opkrikken maar in de basis kopieren. en het verhaal en speelwijze ligt al op tafel!

Wat vinden jullie hiervan? Als we een team kunnen samenstellen om een game te maken ben ik er serieus voor in!

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik ben er wel voor, al denk ik dat we meer designers dan 'die-hard' Unity programmeurs hier hebben ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ziet er vet uit! Kleuren zijn wel wat flets voor Lego zijnde, maar dat is eenvoudig te veranderen.
En nu ga ik even heel lekker zeiken: op elk legoblokje hoort lego te staan :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door Menesis op 05-10-2012 11:01 . Reden: typos typos typos ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
geerttttt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Dit zet me wel aan het denken! Hoeveel unity programmeurs hebben we hier niet, hoeveel designers, etcetera. Kunnen we geen project & team opzetten om een port/remake te maken van Commando's voor bijv. android? Ik zou voorstellen dan commando's 1, maar dan proberen het direct in 3d te doen zoals commando's 3 ongeveer was. Veel textures kunnen we rippen, geluid ook grotendeels, gui kunnen we wat opkrikken maar in de basis kopieren. en het verhaal en speelwijze ligt al op tafel!

Wat vinden jullie hiervan? Als we een team kunnen samenstellen om een game te maken ben ik er serieus voor in!
Dit lijkt me een perfect idee eigenlijk. Moeten we het wel een beetje gestructureerd aanpakken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Menesis schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:58:
Ik ben er wel voor, al denk ik dat we meer designers dan 'die-hard' Unity programmeurs hier hebben ;)
Nou ja we hebben beide nodig natuurlijk ;)

Om een minimaal begin te maken heb ik alvast een v0.1 remake gemaakt van het logo: ;)
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/commandos%20logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Andyk125 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:13:
Ben er helemaal mee eens, het probleem is dat in de engine die ik normaal gebruik voor het maken van screenshots goed overweg kan met geblendeerde alpha maps, dus licht grijs is een beetje doorzichtig. UDK kan dat jammer genoeg niet, zonder het er raar uit te laten zien. Vandaar dat de modder nu zo zichtbaar is ;)
Je kan volgens mij wel gewoon de alpha's toevoegen en ze dan minderen door middel van een extra filter er tussen. Dus een extra laag met een waarde van 0,3 bijvoorbeeld.
Maar goed dat kan misschien niet met de methode die jij gebruikt.

Misschien is het makkelijker en mooier te verbeteren door de rest van de jeep smeriger te maken.

@ commando's verhaal:

Toevallig ben ik samen met wat vrienden al een tijdje bezig met de missies op 'hard' van commando's 2
(helaas geen tijd voor dat soort side projectjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

geerttttt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Ik zie een hele lading problemen in je idee, waarvan het feit dat de organisatie die op dit moment de rechten van Commando's bezit er verre van blij mee gaat zijn ;)

Een groepsprojectje is altijd leuk, maar in het verleden zijn die vaker doodgebloed dan daadwerkelijk afgemaakt.
Dat wil niet zeggen dat ik geen plannen heb staan voor de nabije toekomst, maar die moeten eerst helemaal uitgewerkt worden voor we daar meer mee kunnen gaan doen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Spike_wolf schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Ik zie een hele lading problemen in je idee, waarvan het feit dat de organisatie die op dit moment de rechten van Commando's bezit er verre van blij mee gaat zijn ;)
Ja, dat was nog wel een dingetje, ik vroeg me af / ben niet compleet op de hoogte of die rechten nog een levende organisatie vallen en of er nog niet wat van vervallen is.
Een groepsprojectje is altijd leuk, maar in het verleden zijn die vaker doodgebloed dan daadwerkelijk afgemaakt.
Dat wil niet zeggen dat ik geen plannen heb staan voor de nabije toekomst, maar die moeten eerst helemaal uitgewerkt worden voor we daar meer mee kunnen gaan doen :)
True, als dit van de grond zou kunnen komen zou er minimaal een goed team moeten zijn en een plan/planning. Vandaar eerst ook wat peilen qua interresse/motivatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wauw, ziet er fantastisch uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Spike_wolf schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat Spike inderdaad gelijk heeft, ik ken mezelf met de model wedstrijden hier op tweakers haha. heb het al heel de dag druk met 3d voor andere doeleinden. Om dan ook nog een game ernaast te bouwen is wel over de top. Ik denk dat anderen zich daar ook wel in kunnen vinden.

Het idee is goed, maar om dat nou zo losjes op een forum te beginnen lijkt me geen aanrader ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Menesis schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:58:
Genoeg mensen hier die dat goed tot heel goed kunnen, maar tijd is ook nog een benodigdheid ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Stukfruit schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Genoeg mensen hier die dat goed tot heel goed kunnen, maar tijd is ook nog een benodigdheid ;)
True. Tja stel we zouden een team kunnen samenstellen en een goed begin kunnen maken ,dan zou je funding kunnen zoeken bij kickstarter. Heb je direct een userbase voor je project en centen om alles mogelijk te maken en iedereen een vergoeding te geven voor de vele uren werk dat erin zitten...

Tijd is altijd het punt. Dat herken ik ook aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Kritische noot is dat er bij dit soort projecten ideeën genoeg zijn alleen het ontbreekt altijd (lees vaak) aan een centrale coördinatie of iemand met veel tijd die het programmeren kan trekken. Ik denk dat het aantal (actieve) ontwikkelaars die hier een echt goede bijdrage aan kan leveren op één hand te tellen zijn. Je moet iemand hebben met ervaring op dat gebied. Begrijp me niet verkeerd ik ben voorstander van dit soort projecten. Alleen ik heb er ook al heel wat zien doodbloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Menesis schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Ziet er vet uit! Kleuren zijn wel wat flets voor Lego zijnde, maar dat is eenvoudig te veranderen.
En nu ga ik even heel lekker zeiken: op elk legoblokje hoort lego te staan :Y)
Kleuren zijn flets door een instelling die wat verkeerd stond, heb ik inmiddels gefixed. Het lego-logo ( :+ ) plaats ik alleen op de stenen die bovenop komen, dit om mn model een beetje werkbaar te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

Acid_Burn

uhuh

Dat logo doe je toch gewoon met een bumpmapje. Dat heb ik destijds ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.theglasseye.nl/cpg/albums/userpics/10001/lego7.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
HawVer schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

en... gevote!
Thx for the vote :)

Er is op het moment maar een heel klein team wat er aan werk, maar vergeleken met andere indie games heeft dit spel een hele goede potentie om een mooi afgewerkt geheel te worden. Misschien is er zelfs naar paar centjes aan te verdienen :)

Ben in ieder geval begonnen met het maken van een jeep met dak. Op dit moment alleen een normal map (met kleine bake foutjes) en het model is rond de 3200 tri's.

Moest wel de hele UV layout veranderen en zal de overige textures ook opnieuw moeten maken, maar dat zal niet zo'n probleem zijn, zal er dit keer in ieder geval wat meer tijd voor nemen ;) Hier is het model tot nu toe

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7oGm6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Jongens een vraag:

Weten jullie wat de snelste/simpelste manier is om een cad-model uit Solidworks te UV-mappen?
Ik render nu elke dag cad-modellen, en soms lukt het gewoon niet om een bepaald materiaal, vaak hout, of textures goed om een onderdeel te krijgen. Gevolg: realistische renders, met hele fout houtnerven. Dat is balen. :/

Ik heb deze programma`s gevonden die blijkbaar efficient en snel werken: xray unwrap en zbrush.

http://25.media.tumblr.co...6kbX35l1rh7bxxo3_1280.jpg
http://25.media.tumblr.co...6kbX35l1rh7bxxo2_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Update *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I7F8e.jpg

Heb nogal onderschat hoeveel werk het is. Maar gelukkig is het wel leuk om te doen dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Renders zien er ook leuk uit naam! Keep on going :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 20-09 14:44
naam schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 02:25:
Update *O*

[afbeelding]

Heb nogal onderschat hoeveel werk het is. Maar gelukkig is het wel leuk om te doen dit. :)
maak je nu ook elk blokje met de hand ? vind het er wel heel gaaf uitzien ben benieuwd hoe je zoiets doet!

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
naam probeer eens te renderen met Octane! Lego komt daar echte spectaculair uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

NEE MENTAL RAY IS HET BESTE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
AjDuLion schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:06:
[...]

maak je nu ook elk blokje met de hand ? vind het er wel heel gaaf uitzien ben benieuwd hoe je zoiets doet!
Ja, elk stukje is met de hand gemaakt, meestal gebruik ik ldraw als referentie :)

Octane zal ik eens kijken of ik die ergens kan vinden. Hoopte iray te kunnen gebruiken, maar helaas werkt die niet op mijn GPU's (gtx 670) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Iemand bekend met 3D Coat?

Ziet er wel ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
pgerrits schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:53:
Iemand bekend met 3D Coat?

Ziet er wel ok uit.
Lijkt op mudbox/zbrush en consorten, is die niet sinds kort op steam verkrijgbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 22:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja staat op Steam: http://store.steampowered.com/app/100980/

[ Voor 53% gewijzigd door Damic op 06-10-2012 15:56 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
Octane zal ik eens kijken of ik die ergens kan vinden. Hoopte iray te kunnen gebruiken, maar helaas werkt die niet op mijn GPU's (gtx 670)
Download eerst de demo! 2x gt670 is ongeveer even snel als 2x gtx580 i.v.m. lagere en anders geclockde cuda-cores. En SLI moet uit in Octane, wel perfecte multi-gpu scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
whersmy schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

Download eerst de demo! 2x gt670 is ongeveer even snel als 2x gtx580 i.v.m. lagere en anders geclockde cuda-cores. En SLI moet uit in Octane, wel perfecte multi-gpu scaling.
Note: This demo does not currently support 600 series (kepler core) GPU's.
We will be releasing a new demo that supports them soon.
Lijkt erop dat ik nog even zal moeten wachten daarmee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe schets :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=326840

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
In mijn ervaring zijn er heel erg veel goede renderers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo zonde dat je anatomisch min of meer perfecte modellen maakt, maar dat je dan de geslachtsorganen niet mee modelleert. Horen die er niet bij?

Ik kan me van het modeltekenen wel een bepaalde gène herinneren bij dergelijke zaken, maar uiteindelijk werd het er allemaal wel beter van om het gewoon mee te pakken.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Ik vind het zo zonde dat je anatomisch min of meer perfecte modellen maakt, maar dat je dan de geslachtsorganen niet mee modelleert. Horen die er niet bij?

Ik kan me van het modeltekenen wel een bepaalde gene herinneren bij dergelijke zaken, maar uiteindelijk werd het er allemaal wel beter van om het gewoon mee te pakken.

[...]

_O-
Ligt er natuurlijk aan waar de modellen voor gebruikt worden, maar als het echt als kunstwerk gebruikt wordt zullen geslachtsorganen wel belangrijk zijn.. Het model ziet er in ieder geval goed uit, jammer dat je nog steeds geen model getextured hebt Milky ;)

Ik ben bijna klaar met me Jeep model, voor het eerst geen foto overlays gebruikt, maar alles met de hand gemaakt. Het duurt wel wat langer, maar je hebt wel veel meer controle. Moest me Intuos tablet uitproberen vandaar dat ik deze keer geen foto's heb gebruikt.

Benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/smAbK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wolfos schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:39:
[...]

In mijn ervaring zijn er heel erg veel goede renderers.
Gaat ie serieus reageren <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:52:
Ligt er natuurlijk aan waar de modellen voor gebruikt worden, maar als het echt als kunstwerk gebruikt wordt zullen geslachtsorganen wel belangrijk zijn..
Kunstwerk of niet, anatomie is in mijn ogen anatomie. Het voelt voor mij een beetje hetzelfde als Duits oorlogsspul tekenen en dan koste wat kost de hakenkruizen weglaten. Dat vind ik ook altijd een beetje geschiedvervalsing en ontkennen hoe de zaken nu eenmaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

milky je mooiste schets as of yet trouwens, vind ik. Heel mooi gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Camacha Wellicht dat ik er ooit geslachtsdelen bij ga maken, maar ik vind het niet perse nodig, vooral niet voor oefeningen.

@apNia Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ook maar weer eens verder gegaan, dit keer met logotootjes (welke er niet uit zien ;( )
Ben voor de renderer overgestapt naar vray, voelt stukken sneller aan als mental ray, terwijl de resultaten er (imo) op vooruit gaan :)

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/img/6752_l.jpg

[edit]
Jpeg-compressie en gamma correctie doen de afbeelding weer eens geen goed ;(

[ Voor 13% gewijzigd door naam op 08-10-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
naam schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:47:
Ook maar weer eens verder gegaan, dit keer met logotootjes (welke er niet uit zien ;( )
Ben voor de renderer overgestapt naar vray, voelt stukken sneller aan als mental ray, terwijl de resultaten er (imo) op vooruit gaan :)

[afbeelding]

[edit]
Jpeg-compressie en gamma correctie doen de afbeelding weer eens geen goed ;(
Begint er goed uit te zien Naam, V-ray is ook vele malen gemakkelijker om snel mooie plaatjes te maken. Wil niet zeggen dat de renderer beter is, want met Mental ray kun je prachtige dingen maken alleen kost het wat meer tijd.

Heb me jeep model in UDK gezet, nog paar kleine wijzigingen gedaan en het model is nu goedgekeurd om te gebruiken in het spel :) Ben erg tevreden over het resultaat, en erg benieuwd hoe het in de game er uit gaat zien. Heb de layout van de missie gezien en deze gaat in ieder geval een stuk uitgebreider worden dan de huidige. Op naar het volgende model..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xdMeN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:30:
@Camacha Wellicht dat ik er ooit geslachtsdelen bij ga maken, maar ik vind het niet perse nodig, vooral niet voor oefeningen.

@apNia Thnx!
Waarom niet? Juist een goede oefening lijkt mij.
Met Romeinse kunst zaten ze er ook gewoon op. En elke man heeft er één dus zo beschamend is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Piekartz87 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

En elke man heeft er één dus zo beschamend is het niet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V6sYi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
That's not a man!

Bij registratielijsten etc valt dat onder overige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ze zoent anders wel als een vent O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
apNia schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:21:
Ze zoent anders wel als een vent O+
En hoe weet jij dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tjongejongejonge.. wat maken jullie vette dingen in die 3d programma's. Helaas ben ik er even niet aan toe gekomen door een hoop tekenwerk. Dan merk je al snel dat je (als je niet oppas) het weer verwaterd. Ik ga morgen ochtend gewoon weer even een uurtje met Maya spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Zelf maar eens een model projectje opgestart. Kijken of ik dit wel af ga maken :+ haha

Momenteel ben ik bezig met het modellen d.m.v. planes en edges extruden etc. (met uitzondering van de wielen natuurlijk ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCp54.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wolfos schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:07:
Ook weer wat gemaakt.
[afbeelding]

Hey, waar heb je de textures van die bomen vandaan gehaald? Ziet er mooi uit nl..! Ben al de halve dag met een naaldboom bezig, maar het blader gedeelte ziet er gewoon niet uit!

Het lijkt overigens deels met de alpha cutoff te maken te hebben. Krijg het idee dat dat schuifje niet helemaal werkt: in de material preview zie ik wel veranderingen, maar in de 'game' niet...
Bovendien update mn viewport in unity niet als ik iets in het unity materiaal verander. Het werkt wel als ik eerst een ander materiaal op de bladeren toepas,, en dan weer het materiaal waar ik wijzigingen in heb aangebracht... :?
blijkt dat er allerlei material properties in de root van de boom zitten. Vreemd dat bepaalde functies zo dubbel zijn: translucency en alpha cutoff!

[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 08-10-2012 16:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:20:
[...]
Hey, waar heb je de textures van die bomen vandaan gehaald? Ziet er mooi uit nl..! Ben al de halve dag met een naaldboom bezig, maar het blader gedeelte ziet er gewoon niet uit!

Het lijkt overigens deels met de alpha cutoff te maken te hebben. Krijg het idee dat dat schuifje niet helemaal werkt: in de material preview zie ik wel veranderingen, maar in de 'game' niet...
Bovendien update mn viewport in unity niet als ik iets in het unity materiaal verander. Het werkt wel als ik eerst een ander materiaal op de bladeren toepas,, en dan weer het materiaal waar ik wijzigingen in heb aangebracht... :?
blijkt dat er allerlei material properties in de root van de boom zitten. Vreemd dat bepaalde functies zo dubbel zijn: translucency en alpha cutoff!
Translucency =/= transparency he. Of er diffuus licht door een niet-transparant object heen komt (een vel papier dat van de andere kant wordt beschenen bijvoorbeeld of een boomblad) wordt geregeld door translucency. Alpha heeft een veel bredere inzetbaarheid, het regelen van transparency en translucency van delen van je map is daarvan maar 1 voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Andyk125 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

Begint er goed uit te zien Naam, V-ray is ook vele malen gemakkelijker om snel mooie plaatjes te maken. Wil niet zeggen dat de renderer beter is, want met Mental ray kun je prachtige dingen maken alleen kost het wat meer tijd.

Heb me jeep model in UDK gezet, nog paar kleine wijzigingen gedaan en het model is nu goedgekeurd om te gebruiken in het spel :) Ben erg tevreden over het resultaat, en erg benieuwd hoe het in de game er uit gaat zien. Heb de layout van de missie gezien en deze gaat in ieder geval een stuk uitgebreider worden dan de huidige. Op naar het volgende model..

[afbeelding]
Ik vind hem ook goed geslaagd! Erg mooi texture werk. Een van de betere texture klusjes van Got. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Andyk125 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:40:
[...]

[...]
Mijn favoriete renderer blijft toch wel maxwell, maar die heb ik helaas niet tot mijn beschikking ;(

[edit]
Niet heel veel verandert aan het model zelf, maar wel mn render instellingen wat aangepast. Ziet er veel strakker uit nu imo :9~ (Helaas is de rendertijd daar ook naar, 8 minuten op een i7 3930k, met v-ray)

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/img/6752_s.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door naam op 09-10-2012 00:25 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 58 Laatste