• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

* D-rez is het 100% eens met spike.

maar er sijn veel mensten die idd met tablet navigeren en ik kan er ook best inkomen dat dat prima werkt.
Ik heb met mijn Intuos 4 altijd gehannis met navigeren met 2 schermen.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Hatsaflats!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/bestanden/Schermafbeelding%202012-09-12%20om%2009.55.10.png

Mijn portfolio op Instagram

• D-rez

D-rez

dexels

WOW! zo vet! ;)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jazeker! :D morgen ga ik weer verder. Ik probeer elke dag even tot van ongeveer 8.45 tot 10.00 aan de tuts te zitten. En op vrijdag iets meer. Sinds kort ben ik eigen baas..dus moet ik het een beetje plannen :)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gefeliciteerd, je hebt de oudste grap in de 3d-wereld uitgevonden :P

Spike_wolf schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:48:
Het is ook geen alternatief, maar een uitbreiding.
Dat weet ik, daarom vind ik het niets. Ik kies liever voor een totaaloplossing die me veel tijd bespaart ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Aardig begin :P
Stukfruit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:59:
[...]

Dat weet ik, daarom vind ik het niets. Ik kies liever voor een totaaloplossing die me veel tijd bespaart ;)
Je gebruikt ook liever je toetsenbord om over je scherm te navigeren dan en een toetsenbord en een losse muis? ;)
Nee maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk, zelf kan ik echt niet meer zonder maar er zullen best mensen zijn die er niet mee kunnen werken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Stukfruit
  • Niet online
Juist geen muis ;)

Dat zit wel Schnorr.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Stukfruit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:26:
[...]

Je had toch een tablet? Gebruik die. In de 3d-wereld worden geen muizen gebruikt :Y
iig niet door mensen die van hun handen houden.
Ik vond maxen met m'n wacom een kleine holocaust op zich. Ik verkies m'n muis any day over m'n wacom voor 3Den.
tutorial please!

[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 12-09-2012 10:19 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dat wordt lastig apNia, een dergelijke afbeelding vraagt uren renderen. Sorry man! :P

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Vette render! Waar in de rendersettings kan ik aanvinken dat ik het grid mee wil laten renderen? :S Ben al maanden naar die optie op zoek! :S

Welkom in de wondere wereld van Maya! :w oOo

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

@Nico: Print screen in dit geval..? ;)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• apNia

apNia

Jeetje Tjeemp wat ben jij scherp! Jij bent vast een level 80 computar wizzerd!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Hij werkt vast bij Blizzerd!

• D-rez

D-rez

dexels

lol, ik dacht eerder een foto met je telefoon en dan in photoshop het scherm weg croppen + nog wat kleur filters om het beeld mooi te krijgen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

verdorie jongens.. (en dames?) het is wel verslavend. Ik heb bergen illustratie werk liggen. Maar ik zit de hele tijd naar mijn Maya icoontje te staren. Mijn muis wijzer zweeft dreigend boven het icoontje. Ik moet mijzelf vermannen. Kom op Roy... nu - even - niet

aan het werk!

• D-rez

D-rez

dexels

ha ha, ik ken dat, maar dan met andere programma's. (lees games)

• apNia

apNia

offtopic:
Vind trouwens dat je mooi spul maakt Roy, doet me erg denken aan m'n eigen stijltje ook. Complimenten!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

apNia schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:37:
offtopic:
Vind trouwens dat je mooi spul maakt Roy, doet me erg denken aan m'n eigen stijltje ook. Complimenten!
Dank u dank u! Ik hoop dat ik volgend jaar Maya kan combineren met illustreren.

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
RoyK schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:59:
[...]

Dank u dank u! Ik hoop dat ik volgend jaar Maya kan combineren met illustreren.
Leer je Maya alleen om je te helpen met je 2d illustratiewerk of ben je van plan om 3d animaties gaan maken?

Indien je het alleen voor ondersteunende elementen in je 2d illustratiewerk wilt gebruiken, dan raad ik het je sterk af aangezien je behoorlijk veel tijd kwijt zult zijn met het leren van het programma voordat je er iets echt moois mee kunt maken.
Zbrush daarentegen neemt bijna alle technische bullshit weg en voor iemand met jouw artistieke vaardigheden(waar ik een grote fan van ben) zal het niet lastig zijn om je snel daarin thuis te voelen, volg een tutorial en probeer het eens uit.

• apNia

apNia

Good call Yanik, niet eens bij nagedacht dat ZBrush voor hem misschien veel interessanter/relevanter/makkelijker/beter/sexplosion zou zijn

Verwijderd

Domme vraag wellicht, maar ik kan het maar niet helder krijgen; is Z-brush nu een plugin of een los programma?

• Stukfruit
  • Niet online
Als je het had geinstalleerd dan had je het geweten ;) Het is een op zichzelf staand programma.

Dat zit wel Schnorr.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Yanik schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:11:
[...]

Leer je Maya alleen om je te helpen met je 2d illustratiewerk of ben je van plan om 3d animaties gaan maken?

Indien je het alleen voor ondersteunende elementen in je 2d illustratiewerk wilt gebruiken, dan raad ik het je sterk af aangezien je behoorlijk veel tijd kwijt zult zijn met het leren van het programma voordat je er iets echt moois mee kunt maken.
Zbrush daarentegen neemt bijna alle technische bullshit weg en voor iemand met jouw artistieke vaardigheden(waar ik een grote fan van ben) zal het niet lastig zijn om je snel daarin thuis te voelen, volg een tutorial en probeer het eens uit.
Thanks voor je feedback. Het antwoord is ligt voor mij op meerdere vlakken.

Ik volg al een tijdje de grafische scene om me heen en zie dat de grote jongens op bijv. CGCociety steeds vaker 3D software combineren met hun vaste 2D software zoals Photoshop of Painter. Soms voor de compositie, soms voor scherpere plaatjes. Dus voor de compositie is het al heel handig om een 3D pakket in de vingers te hebben. Sommige tekenaars zijn al helemaal over en tekenen zelf hun textures.. en het eindresultaat is een prachtige heldere plaat. Staat een hand je niet aan.. verander je de positie. Dat zijn natuurlijk unieke eigenschappen die je in een 2D tekening een stuk minder handig kan doen.

Een tweede reden voor mij is dat ik bij wil blijven en mezelf wil verbreden. Ik voel niet zoveel uitdaging meer in Photoshop. Ik vind het heerlijk om er in te werken, maar echt nieuwe dingen leren doe ik al een poosje niet meer. Ik denk dat het supervet is om een klant niet alleen een leuk karakter aan te kunnen bieden in vector, maar ook 3D en mogelijk zelfs geanimeerd.

Een derde reden is dat ik redelijk wat klanten heb in de game industrie. Ipv alleen een illustratie, kan ik meer leveren.En wie weet met de tijd een short movie wil maken / en bewegende mattepaintings kan bouwen. De PingWings wil ik met de tijd ook weer nieuw leven inblazen. Ik ben sinds kort zelfstandig ondernemer geworden en veel meer ruimte om de comic weer op te pakken. Ik zie wel een leuke uitdaging om de PingWings in 3D om te zetten.

Dus in totaal zie ik Maya (of 3D op zich) als een investering die mij als product moet verbreden / verbeteren / mee met de tijd doet gaan.

:)

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 12-09-2012 17:30 ]

Verwijderd

Stukfruit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:31:
Als je het had geinstalleerd dan had je het geweten ;) Het is een op zichzelf staand programma.
Beetje zoeken, downloaden, installeren en mogelijk cracken (met alle potentiële gevolgen van dien) om daar achter te komen? 8)7

Daarom vraag ik het juist; om er achter te komen of ik het wil installeren.

• Stukfruit
  • Niet online
Daarom hebben ze ook een mooie productpagina. Dezelfde waarop je het programma ook kan kopen ;)
Maar voordat je er over gaat beginnen: het is inderdaad belachelijk dat ze alleen maar aan beperkte (qua periode dat het ding downloadbaar is) demo's doen.

Dat zit wel Schnorr.

• Wolfos
Nouja, had laatst een Photoshop plugin gedownload waarbij ik zelfs na de installatie nog niet wist dat het geen standalone programma was. Ik maar zoeken in /Applications/...

• D-rez

D-rez

dexels

Stukfruit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:28:
Maar voordat je er over gaat beginnen: het is inderdaad belachelijk dat ze alleen maar aan beperkte (qua periode dat het ding downloadbaar is) demo's doen.
klopt, ze zouden beter het exporteren beperken of watermerken.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een paar leuke 2e hands 3d connexion space pilots gezien op Marktplaats. Voor 2 tientjes meer dan een nieuwe space navigator. Misschien een leuke optie.

• D-rez

D-rez

dexels

moet je mee oppassen hoor
die dingen slijten ook, dus als ze ouder dan 2 jaar zijn zou ik er niet naar omkijken.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nevermind. Er zijn ook geen drivers beschikbaar voor OSX. Ik ben weer te impulsief. Ik ga gewoon voor de navigator. haha.. koffieee!!!!!!

[edit]
besteld bij een rode peper. Alleen nog steeds geen koffie gepakt

[ Voor 21% gewijzigd door RoyK op 13-09-2012 09:56 ]

• Wolfos
Iemand nog leuke spaceship reference sites? Kan ze best modellen, maar dan moet ik wel een concept hebben.

Even op de iPhone gebenchmarked, draait in principe wel aardig:
http://pic.twitter.com/2JZSrXBG

Polygon detail vs normal maps maakt echt een gigantisch verschil maar het schip moet flink wat minder vertices hebben.

Realtime shader bleek uiteindelijk mooier dan mijn CGI reference afbeelding ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Wolfos op 13-09-2012 22:31 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet zozeer referentie, wel mucho inspiratie: http://conceptships.blogspot.com
Kijk ook ff naar de thumbnails voor andere concept[onderwerp].blogspot sites. Robots, vehicles e.d.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Wolfos
Zeer nice.
Trouwens: point lights,die sneaky basterds gebruiken ongeveer 1.5k poly's per stuk en ik had er 3 per schip. Leuk op de PC, performance killer op iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oke, een nieuw probleempje komt met mijn hardware om de hoek kijken. Ik heb een klein toetsenbord (wirelles apple keybord zonder nummer eiland) Dit toetsenbordje heeft geen echte Insert toetst. Alleen via een toetsen combinatie. Ik wil de insert toets gebruiken om een pivot point op een andere plek te zetten. Via de combi toets lijkt hij niet te reageren en kan ik de pivot point dus ook niet aanpassen.

Is er een andere weg om een pivot point te verplaatsen of moet ik een ander toetsenbord kopen?

[edit] gevonden bij een ongelukje. Ik kan met de D ook bewegen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 14-09-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RoyK schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:34:
oke, een nieuw probleempje komt met mijn hardware om de hoek kijken. Ik heb een klein toetsenbord (wirelles apple keybord zonder nummer eiland) Dit toetsenbordje heeft geen echte Insert toetst. Alleen via een toetsen combinatie. Ik wil de insert toets gebruiken om een pivot point op een andere plek te zetten. Via de combi toets lijkt hij niet te reageren en kan ik de pivot point dus ook niet aanpassen.

Is er een andere weg om een pivot point te verplaatsen of moet ik een ander toetsenbord kopen?
'd' ingedrukt houden en je pivot verslepen :)

[Edit]
Te laat -O-

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

oke.. volgend probleem.. ik wordt he-le-maal gek haha..

ik maak een paar objecten. Alleen kan ik de objecten vervolgens niet meer selecteren. Alsof ze standaard gelocked zijn. ik kan een selectie maken wat ik wil, ik krijg de objecten niet meer te pakken. Ik heb vast iets per ongeluk aan of uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks D-rez, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb Blender gisteren maar opgegeven. Enerzijds ben ik er ONWIJS door gecharmeerd. Aan de andere kant went het maar niet. De rare onorthodoxe manier van werken kan ik gewoon niet aan wennen. Terug naar resource-hog Max voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je komt vanzelf een keer terug ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Ik ben een aantal weken begonnen om mijzelf bekend te maken met Rhino. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort programma's maar moet zeggen dat het een vrij simpele leercurve heeft.

Anyway hier een render van mijn laatste probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EZbK7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Weer een lange tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik heb niet stil gezeten :p Het maken van normal maps gaat me steeds beter af en het texturen gaat ook steeds iets beter. Kon het niet laten en heb de Intuos 4M op ibood gekocht dus wie weet wordt ik er ooit nog eens goed in :)

De boot wordt misschien ooit nog eens gebruikt in een UDK Indie game: http://recruitsgame.com/blog/
Waarschijnlijk dat ik ze ook met nog paar andere modellen ga helpen, als ik hier tijd voor heb.

Benieuwd wat jullie er van vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kdw1q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fAWCf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4zmQn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q8TcZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sorry, no can do. Sjoerd heeft me in de val genaamd SketchUp weten te lokken. Ik ben verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

vet hoor.. ik doe het je nog lang niet na!! Blijf posten die hap.. vind het leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:23:
Sorry, no can do. Sjoerd heeft me in de val genaamd SketchUp weten te lokken. Ik ben verkocht!
Sketchup? Dat is toch juist het programma waar iedereen mee begint en vervolgens naar 'echte' pakketten doorstroomt?

Ik vind het zonde van de tijd daar in te investeren, tenzij je bij de wat simpelere dingen wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Andyk125 >> heel tof gemodeld/getextured might I add! Waarom hebben die granaten zo'n hoge resolutie texture?

Camacha >> Was een topic inside grapje ;)
Sjoerd was iemand hier in het topic die redelijk fanatiek auto's modelde (en daar later volgens mij ook best goed in werd), maar dat maar in SketchUp bleef doen. Tot een hoop irritatie van in ieder geval mij, en wellicht ook wat andere forum regulars.

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 14-09-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb ik meegemaakt, ik was al bang dat we weer een nieuw slachtoffer hadden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topique :F

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Update *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XzOMD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9m0iZ.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nou, ik heb de Spacenavigator binnen. Mooi stukje hardware en weegt wel een kilo. Snel aan mn computer gehangen maar nog niet werkend gekregen in Maya. Ik zal vast nog iets moeten doen maar dat zoek ik maandag wel uit. Weekend!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RoyK schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:25:
nou, ik heb de Spacenavigator binnen. Mooi stukje hardware en weegt wel een kilo. Snel aan mn computer gehangen maar nog niet werkend gekregen in Maya. Ik zal vast nog iets moeten doen maar dat zoek ik maandag wel uit. Weekend!
Drivers installeren en vervolgens in Maya inschakelen, Maya heeft standaard een buttload aan plugins maar die staan standaard uit, nieuwe plugins die je installeert ook. Die moet je handmatig aanzetten om overbodige zooi te voorkomen.

Window > Settings/Preferences > Plug-in Manager

Dan staat hij bij jou waarschijnlijk (als de eerst geïnstalleerde zijnde) gelijk bovenaan.
Je hebt als het goed is helemaal rechts bovenin je scherm dan een 3DConnexion icoontje staan :)

Humankind… be both.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks Spike,

ik heb mijn vrouw even lief aangekeken en gesmeekt of ik even naar mn nieuwe muis mag kijken.. hehe. En het mocht!! YESSSS dus ik heb je advies opgevolgd en werkt nu allemaal. Ik moet er uiteraard nog flink aan wennen. Het eerste wat me opvalt is het slome gevoel. Ik heb alles op max gezet en nog gaat het me te langzaam. Hoe ervaar jij dat? Werk je nog veel met de muis toetsenbord combo en pak je de navigator voor het priegelwerk? Ik begrijp op het net dat veel mensen hem ook gebruiken om een mooie camera move te maken.

[edit] ik kom een heleboel opties tegen onder de linkermuis knop. Snelheid kan veel hoger.. en de camera mode is vind ik prettiger

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 15-09-2012 12:34 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Je kunt heel simpel de snelheid aanpassen door gewoon in en uit te zoomen (scrollwiel).
Als je een object selecteert en deze volledig in je viewport brengt ('f') dan word dat min of meer als beginpunt gezien, en beweeg je over het algemeen op een acceptabele snelheid voor dat object, maar even aan je scolwiel draaien zorgt dat die snelheid weer anders word.

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 15-09-2012 12:37 ]

Humankind… be both.

• Andyk125
RoyK schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:59:
vet hoor.. ik doe het je nog lang niet na!! Blijf posten die hap.. vind het leuk om te zien.
apNia schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:19:
Andyk125 >> heel tof gemodeld/getextured might I add! Waarom hebben die granaten zo'n hoge resolutie texture?

Camacha >> Was een topic inside grapje ;)
Sjoerd was iemand hier in het topic die redelijk fanatiek auto's modelde (en daar later volgens mij ook best goed in werd), maar dat maar in SketchUp bleef doen. Tot een hoop irritatie van in ieder geval mij, en wellicht ook wat andere forum regulars.
Thanks! Volgende model wordt denk ik een Heuy helicopter :)

De granaten hebben zo'n hoge resolutie textures omdat ze bedoeld zijn voor een first person view. Anders had ik ze ook niet zoveel tri's gegeven want van een afstand zul je het verschil ook nooit opmerken. Daarnaast maak ik de textures bijna altijd op een hogere resolutie, omdat het downscalen makkelijker gaat dan upscalen van textures :)

Hoop dat ze mijn boot nog ingame gaan gebruiken, want ik zou het wel erg gaaf vinden als een van me modellen een game zou halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe lang ben je nu met zo een boot of een geweer bezig Andy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor Unity3D is me verteld dat ik het beste m'n 'Display unit scale' op generic kan houden, en de System Unit Setup naar meters. Wat ik nou nooit heb gesnapt van max is, stel, ik wil een model 1 unit hoog/breed/lang laten zijn, hoe zorg ik daar dan voor in Max? Hoe houd ik, a la Blender, het overzicht op z'n lengte/breedte/hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Hoe doe je dat in Blender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

In je Object tab heb je een absolute Location/Rotation/Scale.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nF1k0.jpg

Die neemt Unity over. Ik zoek iets soortgelijks in Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:03
Rechtsklik op je move, scale of rotate tool buttons?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fuck yeah dat zocht ik :)
Was 't alweer vergeten, thanks Hupie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En dan maar zeggen dat opties in Blender overal verborgen zitten :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

I never said that :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jij niet, anderen wel ;)
Het kwam er idd een beetje vreemd achteraan, pardon.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
RoyK schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:44:
Hoe lang ben je nu met zo een boot of een geweer bezig Andy?
Voor het geweer heb ik ook een high poly versie gemaakt, met alle details erin verwerkt, zo'n model neemt de meeste tijd in beslag zeker 5 a 6 uur. De low poly versie heb ik binnen half uur wel gemaakt en geoptimaliseerd, het UV werk duurt bij mij wel wat langer, 1 a 2 uur voor een echt goede layout.. Dan komt het baken van de normal map wat toch ook al snel een kwartier tot half uurtje duurt als je het goed wil doen. En dan het texturen wat ongeveer 2 uurtjes in beslag neemt. Grofweg dus zo'n 10 uurtjes voor zo'n model.

Ik moet wel zeggen hoe meer je oefent des te sneller gaat alles, het geweer is eigenlijk nog maar het 3de model die ik compleet gemaakt heb van een high poly model naar een low poly en dan alle andere zaken.
De boot nam ongeveer net zoveel tijd in beslag, alleen daar heb ik meer energie in het texturen gestoken en niet in de high poly versie, want veel details zouden toch verloren gaan.

Hier nog de high poly versie van het geweer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XCR9O.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik importeer de laatste tijd wel eens (ranzige, architecten lijken wel gewoon niet netjes te kunnen tekenen, 2d of 3d :) ) modellen uit sketchup via fbx..

Alleen in max geimporteerd heb ik dan een aantal objecten die geen zichtbare pivot/manipulators hebben, dus ik krijg geen move handles als ik op move druk. Wat zou er mis zijn? Je ziet wel wat lijntjes maar daar kan ik niks mee.

/edit

hmm het lijken viewport errors in het topview zie ik wel wat.. Misschien een schaal issue..

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 17-09-2012 13:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

of het object selecteren en dan pivot resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:03
maratropa schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:14:
Ik importeer de laatste tijd wel eens (ranzige, architecten lijken wel gewoon niet netjes te kunnen tekenen, 2d of 3d :) ) modellen uit sketchup via fbx..

Alleen in max geimporteerd heb ik dan een aantal objecten die geen zichtbare pivot/manipulators hebben, dus ik krijg geen move handles als ik op move druk. Wat zou er mis zijn? Je ziet wel wat lijntjes maar daar kan ik niks mee.

/edit

hmm het lijken viewport errors in het topview zie ik wel wat.. Misschien een schaal issue..
Op x drukken?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oo dat ziet er leuk uit chester :D.. mischien moet ik ook maar weer eens wat posten.. ben zelf ook maar weer eens wat prive stuff aan het doen.. ff wat uitzoeken heb inmiddels genoeg leuks liggen van mn GZ project wat ik langzamerhand toch maar eens aan het afmaken ben na een paar jaar pauze :D

edit-

wat vroege renders, de setting is vrijwel af moet aleen nog een stapel models maken/texturen.

maar vond het tijd dat ik hier ook maar weer eens wat poste. in chronologische volgorde van updates.. spot de verschillen :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1cVX6.jpg
HD: http://i.imgur.com/1cVX6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HFP3g.jpg
HD: http://i.imgur.com/HFP3g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Al5x9.jpg
HD: http://i.imgur.com/Al5x9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4F2zX.jpg
HD: http://i.imgur.com/4F2zX.jpg

En huidig progress, net mn 109 getextured.. klotebaan :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N54O5.jpg
HD: http://i.imgur.com/N54O5.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Hierboven, je zou misschien nog wat motion blur aan de vliegtuigen kunnen toevoegen, dat zal alles helemaal af maken. Ziet er erg goed uit, belichting is ook zeer mooi gedaan! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe sculpt, ga hem nog texturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/female-face.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@Archetype, zoals je misschien hebt meegekregen (of niet) ben ik sinds kort begonnen in Maya. Ik zit dus ook met een open mond naar je renders te kijken. Wat voel ik mezelf toch een groentje op het moment!

@ Milly, bestaat dit nu uit 1 shape of is de haar en de ogen etc.. allemaal losse onderdelen die straks een eigen kleur / material toegewezen krijgen? Of ga je het bodypainten?

of is dit gemaakt in bijv. Zbrush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
het komt zo te zien uit zbrush.. en volgens mij is alles 1 mesh en heb je met de masking tool even de wenkbrauwen, lippen en haren donker gekleurd of niet ?

In dat geval zou ik je voor de volgende keer aanraden om het haar uit een los object te halen in zbrush, dan is het veel makkelijker een goed haar effect te krijgen en maakt het later ook makkelijker mocht je met renderen een fur op dat deel toe willen passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:55:
@Archetype, zoals je misschien hebt meegekregen (of niet) ben ik sinds kort begonnen in Maya. Ik zit dus ook met een open mond naar je renders te kijken. Wat voel ik mezelf toch een groentje op het moment!
genoeg blijven oefenen!

ik ben al jaren bezig en met 3D komen vaardigheden vooral met tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Milky werkt met Mudbox for all I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:55:

@ Milly, bestaat dit nu uit 1 shape of is de haar en de ogen etc.. allemaal losse onderdelen die straks een eigen kleur / material toegewezen krijgen? Of ga je het bodypainten?

of is dit gemaakt in bijv. Zbrush?
Het bestaat uit een shape(dynamesh), de ogen zijn wel apart gehouden omdat deze echt rond moeten blijven.

Ik werk in Zbrush dus ik kan alles daar ook gewoon prima in texturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:21:
oo dat ziet er leuk uit chester :D.. mischien moet ik ook maar weer eens wat posten.. ben zelf ook maar weer eens wat prive stuff aan het doen.. ff wat uitzoeken heb inmiddels genoeg leuks liggen van mn GZ project wat ik langzamerhand toch maar eens aan het afmaken ben na een paar jaar pauze :D
Tnx :) Een tijdje geleden dat ik je boot gezien heb, ziet er ook weer goed uit :D

Net ook even weer naar V-Ray gekeken. Damn, wat hebben ze die flink verbeterd 8)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:58:
[...]

Tnx :) Een tijdje geleden dat ik je boot gezien heb, ziet er ook weer goed uit :D

Net ook even weer naar V-Ray gekeken. Damn, wat hebben ze die flink verbeterd 8)
grappige is dat de belichting die ik gebruik identiek is aan 4 jaar terug, meeste werk is gewoon shaders fixen.

dit komt er uit zonder enige bemoeienis van photoshop btw.. (behalve textures)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NdENM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kQmRJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0sYjP.jpg

En wat gaat het toch makkelijk met de V-Ray Car Paint Material :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fb4cQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Lekker bezig hoor chester!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Nice! erg goed oog voor detail en lijnenspel... Heb je toevallig ook een wireframe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Tnx D-rez en darkpluisje :) Ik heb toevallig ook een wireframe:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F3sPZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LAR6l.jpg

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vet hoor Chester!!

Waar werk je in?

Verwijderd

Wie raad waar dit hoort krijgt bonuspunten :D

nogsteeds modellen nodig voor mn carrier....

een wipje van wat mechanisch interieur

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qVTyf.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 00:51 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

Stoomslee?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ladderlift?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

.. dat was snel :C

het is het katapult mechanisme idd, nu met 109

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M8U5O.jpg

hier te zien in wat echte foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOumb.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 01:15 ]

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

lol, ja zeer snel. Ik zien juist dat jij die gene bent met dat vliegdekschip, dan is het niet moeilijk dat ie dat zo snel geraden heeft :p

[ Voor 77% gewijzigd door Damic op 19-09-2012 01:07 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Chester
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:34:
Vet hoor Chester!!

Waar werk je in?
Tnx :) Ik werk in 3ds Max 2013.

Verwijderd

Damic schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:05:
lol, ja zeer snel. Ik zien juist dat jij die gene bent met dat vliegdekschip, dan is het niet moeilijk dat ie dat zo snel geraden heeft :p
volgende keer pak ik wel een wat obscuurder object ;)

ik heb er nog genoeg te gaan..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 01:12 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Chester schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:55:
Update:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En wat gaat het toch makkelijk met de V-Ray Car Paint Material :D
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Chester
  • Niet online

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
I.v.m. een animatie eventjes een simpele telescoop gemaakt en gerigged. Is nog niet af, maar schiet al wel op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNoXNs.png

Wanneer hij af is, zal ik hem wel eventjes ergens uploaden voor de liefhebbers van telescopen en/of rigs :+

• Andyk125
Ziet er echt heel gaaf uit, ben benieuwd wat het wordt met het texturen!
Altijd als ik je modellen zie wil ik ook beginnen met zbrush, maar heb net door hoe je game modellen kunt maken met high poly's dus zbrush moet nog maar wachten.. :P

Ik ben weer klaar met het modelleren van een Huey UH-1D, welke veel in de vietnam oorlog gebruikt zijn.
Hte model heeft een tricount van ongeveer 4500 en op hte moment alleen een 1024x1024 normal map, welke ook gebruikt is als specular map met kleurcorrectie.

Benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jlep9.jpg

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Andyk125 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:59:
[...]

Ziet er echt heel gaaf uit, ben benieuwd wat het wordt met het texturen!
Altijd als ik je modellen zie wil ik ook beginnen met zbrush, maar heb net door hoe je game modellen kunt maken met high poly's dus zbrush moet nog maar wachten.. :P

Ik ben weer klaar met het modelleren van een Huey UH-1D, welke veel in de vietnam oorlog gebruikt zijn.
Hte model heeft een tricount van ongeveer 4500 en op hte moment alleen een 1024x1024 normal map, welke ook gebruikt is als specular map met kleurcorrectie.

Benieuwd wat jullie er van vinden.

[afbeelding]
Afgaande op deze render ziet het er netjes uit. Maar ik zou ook graag je unwraps en wireframe willen zien in een groter formaat :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Senzuboon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:03:
[...]

Afgaande op deze render ziet het er netjes uit. Maar ik zou ook graag je unwraps en wireframe willen zien in een groter formaat :)
Dat kan ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/abw8g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wolfos ik kom jou online overal tegen bij alles wat Unity3D related is :+

• Wolfos
Ik ben overal, en kan het meestal niet laten om ergens op te commenten.

[ Voor 67% gewijzigd door Wolfos op 22-09-2012 00:44 ]

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Netjes :) Strakke UV's. Hier en daar war polies die ik er zelf uit zou halen, but I am OCD that way ;)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Senzuboon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:33:
[...]

Netjes :) Strakke UV's. Hier en daar war polies die ik er zelf uit zou halen, but I am OCD that way ;)
Thanks!

Er zijn inderdaad paar poly's die verwijderd zouden kunnen worden, maar dit scheelt zo weinig dat ik het niet nodig vond om aan te passen. Ben in ieder geval begonnen met het texturen, hij is nog niet compleet klaar, want de alpha map moet nog aangepast worden en hier en daar nog kleine aanpassingen.

Ook wordt de alpha map op de een of andere manier op de computer waar ik deze screenshots op gemaakt heb lang niet zo mooi weergegeven. Hier is het resultaat tot zo ver :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AIy9F.jpg
Pagina: 1 ... 34 ... 58 Laatste