StarFox is een on-rails shooter...
Maar zal even kijken wat ik kan doen.
Maar zal even kijken wat ik kan doen.
[ Voor 36% gewijzigd door Wolfos op 03-08-2012 13:54 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Wolfos op 03-08-2012 13:54 ]
De camera niet vast zetten in het gameobject en er een smoothfollow aan hangen zou al veel beter werken. Die 1op1 bewegingen gaan alle spelers beroerd van wordenapNia schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:07:
Neem gewoon Starfox op de SNES als inspiratie
Volgens mij volgt die langzaam je movement, wat je wel een sensatie van movement geeft maar niet de hoofdpijn van een 1 op 1 reactie. Kan prima met iTween of zelf coden
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 03-08-2012 14:23 ]
Humankind… be both.
[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 03-08-2012 17:39 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Wolfos op 03-08-2012 21:04 ]
die ogen zien er toch wel een beetje raar uit, zijn gewoon rond, hebben geen deuk waar de pupil zit
ora et labora
Verwijderd
geen voorbeeld gehad, werk bijna nooit van specifieke referentie, in dit geval helemaal geen.apNia schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:18:
De pupil is een opening. Dus dat is correct. Ik vind haar alleen wat mannelijk ogen. Wat is je voorbeeld geweest milky?
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 16:07 ]
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 06-08-2012 16:45 ]
Wordt dit Charlize Theron trouwens?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:03:
thnx apnia, zeker nuttig.
hier een update.. imho iets beter maar het mist nog een hoop..
[afbeelding]
viel me even op dat ogen wat te wijd stonden... dus snelle update
[afbeelding]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
10K is natuurlijk veel te veel en zelfs 1K is nog veel voor zo'n simpel design. Die lichtranden kan je prima met een texture doen. Verder zie ik niet zoveel van je model in die game preview wat het ook niet rechtvaardigdWolfos schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:09:
Ziet er in principe prima uit. Geen idee of ze ook daadwerkelijk zo lopen.
EDIT:
Maar even een tutorial gevolgd om goede spaceships te kunnen modellen.
[afbeelding]
[afbeelding]
10k vertices op dit niveau, dan LOD niveaus uiteindelijk terug naar 1k (kan ook op iPhone gebruikt worden dus).
Verwijderd
low poly valt toch goed te combineren met zbrush, als in normal maps?Senzuboon schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:48:
[...]
Voor de rest zie ik allemaal leuke highpoly dingen langskomen die me weer doen verlangen naar lange sessies ZBrush. 'Helaas' ben ik nu overdag alleen maar bezig met über-lowpoly en heb er 's avonds weinig tot geen zin meer in
True, maar het past niet binnen de stijl en we maken een mobile gameVerwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:03:
[...]
low poly valt toch goed te combineren met zbrush, als in normal maps?
[ Voor 8% gewijzigd door Senzuboon op 08-08-2012 00:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Wolfos op 08-08-2012 11:51 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 08-08-2012 13:27 ]
Verwijderd
Heel dicht bij CS zelfs, wel tien minuten lopen... En onze designer komt uit Almere.Wolfos schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:26:
http://blogs.unity3d.com/...-for-mobile-sample-level/
Lekker dichtbij CS dus. Goed, dan stuur ik mijn CV nog wel een keer. Ik woon in Flevoland, dus alles is ver reizen
[ Voor 10% gewijzigd door Senzuboon op 08-08-2012 14:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
alles is symmetrisch, dus je hoeft maar het halve model te maken, daarnaast zijn veel elementen duplicates, plus overige dingen zijn voornamelijk chamfer en extrudes.Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:31:
Lol, krap twee uur. Seperating the men from the boys, blijkbaar. Ik zou het met mijn methoden niet voor elkaar krijgen, not even close.
Verwijderd
Doen! Please! Dat lijkt me echt heel vetDe Hupie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:43:
Thanks!
Maar het klopt inderdaad wat Milky zegt, zo heel moeilijk was het laatste spaceship niet. Veel primitieve vormen en met symmetry hoef je maar de helft te doen. Het lijkt mij leuk om die 2 uur een keer op te nemen en dan snel af te spelen en video van te maken. Kun je zien hoe ik zoiets maak.
http://hawvie.deviantart.com/
Die dunne steeltjes zijn wat korrelig. Ik zou de rate van die ene sampler (boven anti aliasing settings) wat hoger zetten. Hoewel het ook te maken kan hebben met de sampling settings van je DOF. Mooi gemaakt btw!Timmmeeehhh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:00:
Zo... Ben ook maar weer eens ff iets gaan maken (je moet toch bezig blijven he)
En het is...Een paardenbloem. Welja, doe eens gek joh!
Anyways,
Wil er een korte animatie van maken, waar de pluisjes wegblazen en je een van de pluisjes volgt.
iig hier een WIP rendertje van paardenbloem.
3ds max, vray, After effects (voor composit)
pluisjes met Pflow op de bloem gezet zodat ik deze later gemakkelijk kan laten wegvliegen.
Nja, let me know what you think en wat er verbetert kan worden.
WIP Render:
[afbeelding]
Pluisje los:
[afbeelding]
Steel los:
[afbeelding]
Mixed Reality dev
[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 09-08-2012 14:51 ]
Humankind… be both.
Je kunt eventueel ook een 'find target' opstelling gebruiken ipv werken met wind. Overigens is het met wind waarschijnlijk ook wel te doen..Timmmeeehhh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:33:
yeah sample rate zal dat wel oplossen, mja rendertijd wel dik omhoog dan, en aangezien ik een animatie er van wil maken gaat dat nog leuk wordennja ff iets van een workaround bedenken.
Iemand misschien een idee hoe ik die pluisjes er een beetje realistisch af kan laten vliegen?
Ik laat ze zegmaar weggeblazen worden door de wind op het moment dat ze een collision hebben met m'n deflector. Maar daarna moeten ze dus de richting van de wind gaan volgen, dit heb ik nu gedaan met een rotation die wordt aangezet na de collision, maar nu springen ze dus in 1x van hun normale positie naar de richting van de wind, ik wil dat ze gelijdelijk die richting in bewegen op het moment dat ze worden meegenomen, maar geen idee hoe ik dat doe, je hebt bij rotation namelijk geen instellingen om zoiets per particle te keyframen zoals je dat met de scale note wel hebt.
Screenshotje van mn pflow systeem:
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Er een collider doorheen laten animeren en ze op die collider laten reageren?Timmmeeehhh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:33:
Iemand misschien een idee hoe ik die pluisjes er een beetje realistisch af kan laten vliegen?
Netjes. Zijn die artefacts niet weg te halen met wat schuurpapier? Of tast het dat teveel aan? Beetje kleine korrel nemen natuurlijk
Dat kan prima, je kunt modellen ook laten polijstten maar dat werkt alleen als je geen dunne stukjes hebt die kunnen breken in het proces, zoals hier de paardenstaart.Senzuboon schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:56:
[...]
Netjes. Zijn die artefacts niet weg te halen met wat schuurpapier? Of tast het dat teveel aan? Beetje kleine korrel nemen natuurlijk
Humankind… be both.
Ik zou gaan voor gewoon een AgeTest. Niet al te moeilijk doenTimmmeeehhh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:33:
Ik laat ze zegmaar weggeblazen worden door de wind op het moment dat ze een collision hebben met m'n deflector. Maar daarna moeten ze dus de richting van de wind gaan volgen, dit heb ik nu gedaan met een rotation die wordt aangezet na de collision, maar nu springen ze dus in 1x van hun normale positie naar de richting van de wind, ik wil dat ze gelijdelijk die richting in bewegen op het moment dat ze worden meegenomen, maar geen idee hoe ik dat doe, je hebt bij rotation namelijk geen instellingen om zoiets per particle te keyframen zoals je dat met de scale note wel hebt.
Screenshotje van mn pflow systeem:
[afbeelding]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
thnx, hoe kom je bij "groter voorhoofd"? die wist ik nog niet.HawVer schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:26:
Milky, ik heb ff de vrijheid genomen om wat met de liquifytool te klooien aan je afbeelding om het verschil te laten zien tussen een vrouwelijk gezicht en een mannelijk gezicht. Hoop niet dat je het erg vindt.![]()
[afbeelding]
3sec wachten (animatie)
- Ronde wenkbrauwen
- Groter voorhoofd
- Ronde kaaklijn
- Kaaklijn terug getrokken
- Kleinere neus
- Grotere ogen.
- Ronde volle lippen.
Verwijderd
je zou misschien nog producal elementen kunnen gaan gebruiken om er snel wat detail in te krijgen.De Hupie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:54:
Hier zijn de videos van mijn laatste spaceship:
Part 1
YouTube: spaceship speed modeling part1
Part 2
YouTube: spaceship speed modeling part2
part 3
YouTube: spaceship speed modeling part3
Op zich kunnen voorgemaakte bouten goed werken icm een object placement script. Aan de andere kant moet je bij zon speed modeling contest wel alles zelf maken, geen prefabs dus. Zal eens kijken of ik een simpele en degelijke object placement tool kan vinden. Bij mijn laatste spaceship ontbreken de kleine details helaas en dat kun je zien.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:04:
[...]
je zou misschien nog producal elementen kunnen gaan gebruiken om er snel wat detail in te krijgen.
of bv scatteren van bouten, moeren of surface detail.
Weet niet of het goed zou werken, maar zou het geen idee zijn een snelle schets in zbrush te maken(10min), alleen voor de buitenste vorm, hieroverheen vervolgens retopo-en.
of gewoon een basis vorm creeeren in max, dan met compound eruit halen wat er uit moet en dan alleen nog elementen toevoegen?
Weet niet of het allemaal goed zou werken, maar wie weet
Is gewoon standaard Max-functionaliteit hoor. Je kunt je gemaakte meshes gewoon brushen op een ander object. Geen aparte plugin/script nodig. Afhankelijk van je max-versie natuurlijk. Ik dacht dat het er vanaf versie 2010 erin zat.De Hupie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:34:
Op zich kunnen voorgemaakte bouten goed werken icm een object placement script. Aan de andere kant moet je bij zon speed modeling contest wel alles zelf maken, geen prefabs dus. Zal eens kijken of ik een simpele en degelijke object placement tool kan vinden.
Dan moet je het toepassen zolang je model nog lowpoly is. Cleanen moet je bijna altijd maar het kán je tijd besparen. Maar toch persoonlijke voorkeur denk ik.Dat kan soms nuttig zijn maar ik blijf zulke tools gevaarlijk vinden, kan je model snel corrupt van raken.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
duh, in max slimpieDe Hupie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:34:
@Apnia, ik post toch duidelijk elke keer een referentie concept art?
Het eerste dat mij opvalt is dat de borsten nogal ver uit elkaar staan. En ze lijkt nogal lang, maar dat kan ook aan mij liggen. Maar er is iets dat niet helemaal klopt (naast de borsten).Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:52:
nieuwe studie.
Ben er niet heel blij mee...
*pic*
Ze is veel te lang. Ze is 8 hoofden lang. Dat moeten er een stuk minder zijn. Mannen zijn gemiddeld 6 - 7 hoofden lang. Vrouwen zitten daar onder.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:52:
nieuwe studie.
Ben er niet heel blij mee...
[afbeelding]
Humankind… be both.
Zo, dat ziet er nog eens netjes uit!Spike_wolf schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:44:
Voor de 3D print geintereseerden:
[afbeelding]
ZCorp Full Color Composit Print.
An a day keeps the doctor away.
Humankind… be both.
[ Voor 73% gewijzigd door Menesis op 16-08-2012 10:01 ]
Mixed Reality dev
nice!Spike_wolf schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:44:
Voor de 3D print geintereseerden:
[afbeelding]
ZCorp Full Color Composit Print.
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 16-08-2012 14:28 ]
Dat hangt helemaal van het model af, hoe groot het model is en hoe dik de wanden zijn. In ZCorp kleur printen is wel redelijk aan de prijzige kant.Menesis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:56:
Cool! Wakostda?
Ik ga ook maar eens wat printen!ziet er allemaal gaaf uit!
Geinig, ik heb trouwens ook zo'n jeep gemodelleerd
Die Jeep is hol van binnen, hij heeft wanden van +- 3mm dikte. alleen de wielen zijn massief. Dit ding massief laten printen zou onnodig duur worden en is helemaal niet nodig. Alle objecten die ik laat printen maak ik zo hol mogelijk, scheelt enorm in de kosten.maratropa schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
nice!
Issie solid of een beetje hol van onder?
Ik heb laatst een vriend van me in 3D gezet met catch 123 en hem toe uitgeprint in full color bij shapeways, dat was wel earie echt
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Humankind… be both.
[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 17-08-2012 01:49 ]
Verwijderd
Ik weet niet hoe je erbij komt dat vrouwen onder de 7 hoofden zitten?Senzuboon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:03:
[...]
Ze is veel te lang. Ze is 8 hoofden lang. Dat moeten er een stuk minder zijn. Mannen zijn gemiddeld 6 - 7 hoofden lang. Vrouwen zitten daar onder.
[afbeelding]
Check hier eens:
http://www.idrawdigital.c...l-anatomy-and-proportion/
Wikipedia: Female body shape
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 13:25 ]
[ Voor 47% gewijzigd door maratropa op 20-08-2012 15:44 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 20-08-2012 15:50 ]
Mixed Reality dev
hmmmmm lijnt beter uit dan ik had gedacht.. wat me wel opvalt, hoofd is te klein. denk als je daar op de details (neus, mond, rand haargrens) lijnen doortrekt je het zal zien... ook de lijn die vanaf de heupen loopt is raar.. die is een beetje rond, zo rond d'r va-jay-jay op z'n rondst, en loopt dan weer naar binnen. Bij jou is dat meer middel, harde knik naar heupen, bijna rechte lijn, en curve naar de knieën. Maar ik denk dat vooral het hoofd vertekent en de illusie geeft dat het lichaam te lang is.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:21:
[...]
en mijn sculpt past er verbazend goed bij
Verwijderd
Het hoofd was inderdaad te klein, inmiddels aangepast.apNia schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:10:
[...]
hmmmmm lijnt beter uit dan ik had gedacht.. wat me wel opvalt, hoofd is te klein. denk als je daar op de details (neus, mond, rand haargrens) lijnen doortrekt je het zal zien... ook de lijn die vanaf de heupen loopt is raar.. die is een beetje rond, zo rond d'r va-jay-jay op z'n rondst, en loopt dan weer naar binnen. Bij jou is dat meer middel, harde knik naar heupen, bijna rechte lijn, en curve naar de knieën. Maar ik denk dat vooral het hoofd vertekent en de illusie geeft dat het lichaam te lang is.
Verwijderd
ahh dat is wel een goeie ja.apNia schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:59:
[afbeelding]
Zo dan milky
Het is meer zandloper bij een vrouw. Curvy baby! Let op hoe die heup op het uiterste punt bij de linker versie weer uitlijnt met de oksel.
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 29-08-2012 15:45 ]
ze lopen inderdaad te spits toe... en kijk ook nog even naar de onderarm. Op jou plaatje kan je goed de bolling zien van de spieren over de onderarm waar in jou sculpt de arm erg recht en smal is daarVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:29:
[...]
ahh dat is wel een goeie ja.
@ senzubean en darkpluisje; Er is inderdaad iets mis met de biceps
Maar dat is meer het uiteinde dan de bolling heb ik het idee, het loop bij mij te spits toe heb ik het idee..
[ Voor 8% gewijzigd door DapperKonijntje op 24-08-2012 18:48 ]
ik kan je plaatje helaas niet zien!Mischa204 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:07:
Na het zien van alle Jeepjes hier, had ik er ook zin aan
[afbeelding]
[afbeelding]
Beginnetje !
Mixed Reality dev
[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 26-08-2012 18:37 ]
Mixed Reality dev
Oh dat is raar, ik zie de plaatjes zelf namelijk wel
Mixed Reality dev
Verwijderd
CUDA is alleen voor nvidea.JohnGalt schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:31:
Ik denk dat je dan beter naar bijvoorbeeld Octane kunt kijken. Hoewel, een HD4000 beschikt niet over CUDA-cores toch? Volgens mij is GPU-based renderen dan überhaupt niet mogelijk. Could be wrong though.
ora et labora
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Wolfos op 29-08-2012 01:39 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 01:49 ]
Ja idd, relatief simpel animatie werk. Een (in SW gemodelleerd) product in een omgeving zetten, en de camera laten roteren en zoomen voor 10 seconden bijvoorbeeld. De pc die ik aangeschaft heb kan nu een 10s animatie, in rond de 25u animeren, wat mij dus helemaal niet bevalt. Ervaringen hiermee?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:29:
Ik denk dat het wel minder efficient is, omdat je toch gedeelde elementen gebruikt. Desalniettemin kan je het gewoon proberen. Ik denk dat het heel aardig moet gaan.
Overigens wel tof, een andere Keyshotgebruiker. Jij rendert daar animaties mee uit? Heb je het dan over betrekkelijk simpele zaken zoals roterend spul, exploded views en dat soort zaken of echt het animatie-achtige werk?
Ik ben er nu even mee bezig geweest, maar het bevalt me zeer hoe snel je goede resultaten haalt.
Als ik een soortgelijke animatie wil als deze: YouTube: Keyshot 3 animation coffee machineJohnGalt schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:31:
Ik denk dat je dan beter naar bijvoorbeeld Octane kunt kijken. Hoewel, een HD4000 beschikt niet over CUDA-cores toch? Volgens mij is GPU-based renderen dan überhaupt niet mogelijk. Could be wrong though.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq