Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Andyk125 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:03:
[...]

Voor het blauwe deel kan ik er me nog wat bij voorstellen ja, maargoed dan wordt het een aardig kostbaar projectje en kun je misschien beter een stuur kopen. Maar dat is natuurlijk nooit zo leuk als er zelf een maken. ;)

Als je alle onderdelen klaar hebt dan wil ik het wel even doorsturen om te kijken wat de kosten eventueel zijn om het te laten frezen of naruurlijk een andere bewerking!

Die gele plaat kan namelijk uitstekend gelaserd worden, wat misschien nog wel goedkoper is. Naast aluminium kun je die gele plaat ook uistekend uit een carbon plaat halen, wil je het zo licht en sterk mogelijk wilt hebben. Dit gaat alleen wel wat duurder worden ;)

Naast het gele onderdeel zou ik de onderdelen inderdaad uit een kunststof laten frezen, misschien met of zounder de handgrepen. Als je zonder handgrepen doet, kun je op een later moment nog veel tijd besteden om de handgrepen zo goed mogelijk te maken en ze misschien van hard rubber te laten gieten :) Dit kun je zelfs nog thuis doen, door een mal te maken. Maar dan laat ik me misschien wel iets te veel meeslepen :P

[...]

Denk net zoals Schuey al zei, dat dit wel leuk bedacht is maar zoveel leven zit er ook niet in dit topic volgens mij en is dit wel een leuke toevoeging aan het topic, maargoed dat is mijn mening :)
Het wordt idd prijzig, en een stuur kopen, dar ligt het probleem. Zoals ik het stuur wil zijn ze niet te koop, daar ligt de kern van het verhaal. Er is wel een gare versie van thrustmaster, maar daar moet ik dan zoveel aan aanpassen...

De gele plaat wordt het goedkoopste grote onderdeel denk ik ja, en dat is nu net het onderdeel wat juist niet van carbon gemaakt moet worden als ik mijn reference bekijk :P

De handgrepen maak ik ook liefst uit hetzelfde stuk, kan er minder misgaan denk ik :)

Het zal wel even duren voor alle onderdelen klaar zijn, maar daar hou ik je aan ;)
apNia schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:20:
[...]

Alleen al om dat hele hoggish licentie gebeuren (en de grimmige manier waarop ik een studentenversie scoor) zou ik naar Blender over willen stappen. Maar ja, industriestandaarden he :(
Tja hoe zou dat komen? Zjin er uberhauptbedrijven die met Blender (moeten/willen) werken en een beetje geld verdienen?

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 21-06-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
SomerenV schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:40:
[...]

Maar ik ben het met Shuey eens, tijd voor wat basis! Hoe ben je trouwens met 3DS Max begonnen?
Als hobby voor het maken van een fan game. Het bankje is het 2e voorwerp wat ik heb gemaakt. Ik heb ook nog een kist gemaakt. Niet dat die goed gelukt was maar alsnog. Ik heb al aardig wat tutorials doorgenomen maar ik heb nog steeds de basis niet onder de knie. Maar ik denk wel dat ik het nu begrijp en tijd om zelf even te prutsen. Ik zal wel nieuwe posts plaatsen zodra ik wat verder kom of er niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

kokkie1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:28:
[...]

Als hobby voor het maken van een fan game. Het bankje is het 2e voorwerp wat ik heb gemaakt. Ik heb ook nog een kist gemaakt. Niet dat die goed gelukt was maar alsnog. Ik heb al aardig wat tutorials doorgenomen maar ik heb nog steeds de basis niet onder de knie. Maar ik denk wel dat ik het nu begrijp en tijd om zelf even te prutsen. Ik zal wel nieuwe posts plaatsen zodra ik wat verder kom of er niet uit kom.
Slim idee :) Doe maar wat tutorials volgen die gaan over UVW Unwrapping, texturing, polymodeling en lowpoly modeling, dan kom je al een heel eind. Uiteindelijk ben ik ook 'gewoon' begonnen, mezelf in het diepe gegooid. Belachelijk veel tutorials gevolgd in het begin, maar zelfs nu pak ik nog regelmatig een tutorial om wat nieuws te leren.

Overigens voor de heren boven me die het over 3D printen hebben: misschien een idee voor een nieuw topic? Persoonlijk zie ik het gepraat over 3D printen als een subtopic van 3D. Ik vind het wel interessant, maat niet leuk genoeg als opvulling in dit topic. Geen idee hoe anderen hierover denken, maar goed, mijn mening :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SomerenV schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:17:
Overigens voor de heren boven me die het over 3D printen hebben: misschien een idee voor een nieuw topic? Persoonlijk zie ik het gepraat over 3D printen als een subtopic van 3D. Ik vind het wel interessant, maat niet leuk genoeg als opvulling in dit topic. Geen idee hoe anderen hierover denken, maar goed, mijn mening :+
Briljant! :+ Lees anders even mijn post van vanmorgen: SnoeiKoei in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44"
en de reacties die daarop kwamen :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

SnoeiKoei schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Briljant! :+ Lees anders even mijn post van vanmorgen: SnoeiKoei in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44"
en de reacties die daarop kwamen :P
Overheen gelezen :o Shuey noemt het gepraat over CAD/3D printen incidentieel, maar het gaat er nu al best een tijdje over, waardoor posts over werkelijke 'creaties' naar de achtergrond gedrukt wordt. In mijn ogen gaat dit topic nog altijd over het tonen van 3D creaties en als je pagina's vult met 'pure text' over één tak binnen 3D dan is dat in mijn ogen toch niet geheel in lijn met de bedoeling van het topic. Maar goed, één persoon één mening :+ Is ook niet bedoeld als aanval op jullie ofzo, want ik kan me best voorstellen dat het onderwerp interessant is ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het tonen van CAD werk past natuurlijk prima in dit topic maar de laatste tijd word er wel meer gediscussieerd dan getoond inderdaad.
Een topic specifiek over 3D printing lijkt me wel een aardig idee als daar wat animo voor is. Voorwaarde is wel dat het dan ook een inhoudelijk substantieel topic word, een nette TS die alle (op dit moment) beschikbare technieken opsomt met alle voor en nadelen en dergelijke. Verder kunnen we mooi bespreken wat we zelf laten maken en hoe de ervaringen zijn.
Als iemand zich geroepen voelt en een TS op te starten hoor ik dat graag. Daar ben ik zelf de komende weken even te druk voor.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Schuey schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:12:
Dat was voor het voorste paneel met de handgrepen, het blauwe onderdeel, niet misselijk idd!
Het nadeel van printen is dat het berekend wordt qua volume en er best veel volume in het ding zit, 410 cm3 geloof ik.
Als je het model hol maakt scheelt dat al enorm. Hol is minder sterk, maar om dat te compenseren kun je natuurlijk weer schotten ed aanbrengen aan de binnenkant. Als je wilt, kan ik het wel hol maken met een handig tooltje. Schotten zou je dan zelf kunnen doen, maar je hebt iig alvast een idee van de prijs.

Ik ben erg benieuwd hoeveel dat frezen in aluminium kost. Zou me echt verbazen als dat goedkoper kan dan printen, vooral ivm arbeidsloon (opspannen, instellen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het enige waar het model nog hol gemaakt kan worden is binnen in de handgrepen en bovenin, het blijft een vrij groot onderdeel helaas :P Voor de gein kan ik dit weekend eens een test doen en kijken hoeveel ik er vanaf kan krijgen, heb een programmaatje gedownload waar ik meteen het volume kan uitlezen :)

Ikzelf ben ook benieuwd naar hoeveel het frezen gaat kosten, bedrijven zetten er alleen niet zoveel vaart achter als ze het zoveelste kleine kut projectje binnenkrijgen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 21-06-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Aangezien ik hier toch nooit meer aan ga werken post ik maar de hele game:
http://wolfos.org/resourc...acer/Bedroom%20Racer.html

Weet niet of de highscores werken want het menu zit er niet bij (waar je dus je naam in kan voeren) maar goed.

EDIT:
Zag een paar pagina's terug een vraag over performance:
Het beste is om zo min mogelijk materials en meshes te gebruiken.
Multi material meshes = slecht
Meerdere meshes met dezelfde material = slecht
1 mesh met 1 material = goed

Als je toch meerdere materials gaat gebruiken kan je net zo goed meerdere meshes maken, want zo worden ze in principe ook gerendert.

[ Voor 42% gewijzigd door Wolfos op 21-06-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat zijn leuke 'feiten', enige vorm van onderbouwing/bron zou ook wel eens aardig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
http://unity3d.com/suppor...aphics%20Performance.html

"Modern graphics cards are really good at handling a lot of polygons but there is a significant overhead for each batch (ie, mesh) that you submit to the graphics card."

Iedere material of mesh is dus een aparte batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat ga ik vanavond eens doornemen, ik zie al wat tegenstrijdigheden dus ben benieuwd hoe ze dat uileggen.
en
Meerdere meshes met dezelfde material = slecht
en
Vind ik nogal lastig met elkaar te lijmen, stel dat je 100 bomen hebt in een level. Dan ga je toch niet 100x hetzelfde material kopiëren :?

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 22-06-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Schuey schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:58:
Vind ik nogal lastig met elkaar te lijmen, stel dat je 100 bomen hebt in een level. Dan ga je toch niet 100x hetzelfde material kopiëren :?
Nope, inderdaad dat ga je niet doen. Helaas denk je daarbij verkeerd om :) Je moet de bomen allemaal als 1 mesh aan elkaar fixen. Dus dan heb je 1 material, 1 mesh :). Niet 100 meshes, 100 materials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

ZaPPZion schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Nope, inderdaad dat ga je niet doen. Helaas denk je daarbij verkeerd om :) Je moet de bomen allemaal als 1 mesh aan elkaar fixen. Dus dan heb je 1 material, 1 mesh :). Niet 100 meshes, 100 materials.
Dus dan zie je altijd het hele bos? Dat is al helemaal niet wat je wilt. Het beste is nog steeds gewoon 1 boom met 1 material die je instantiate/duplicate/whatever. Want die ene boom met die ene material zit in je geheugen. Dus je zal altijd 1 boom en 1 material blijven gebruiken.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
Senzuboon schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:47:
[...]

Dus dan zie je altijd het hele bos? Dat is al helemaal niet wat je wilt. Het beste is nog steeds gewoon 1 boom met 1 material die je instantiate/duplicate/whatever. Want die ene boom met die ene material zit in je geheugen. Dus je zal altijd 1 boom en 1 material blijven gebruiken.
Dit klinkt al een stuk beter, ik kon me al niet voorstellen dat het beter was om 100 bomen als 1 mesh te doen en daar een material aan te hangen :/ Maargoed zo goed ken ik unity niet, maar logisch klonk het niet.

Ik heb weer een kleine update, niet veel bijzonders want was een beetje aan het spelen met animaties. Maar blijkbaar ben ik daar niet zo heel goed in :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aztmv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
[...]

Dat wil je dus niet, niet lekker aanpasbaar.

En wat te denken wat er gebeurd als je met LOD's en physics wil werken?
[...]

Precies!

[ Voor 103% gewijzigd door Schuey op 22-06-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Unity batcht bomen gewoon dynamisch maar het zijn in principe dus wel aparte meshes.
Gewoon zoveel mogelijk 1 material, 1 mesh, maar dat is inderdaad niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Wolfos schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:00:
Zag een paar pagina's terug een vraag over performance:
Multi material meshes = slecht extra drawcalls, maar niet per deifinite slecht. Is het echt zo erg om 1 drawcall extra te hebben?

Meerdere meshes met dezelfde material = slecht Dit is eigenlijk het tegen overgestelde. (iig als je batching aan hebt staan) want alle meshes met dezelfde material worden in dezelfde drawcall gerenderd. En dat is precies wat je wilt.

Als je toch meerdere materials gaat gebruiken kan je net zo goed meerdere meshes maken, want zo worden ze in principe ook gerendert.
Ik zie nu deze pas trouwens. Het ligt iets genuanceerder dan dit natuurlijk. Uiteraard wil je je draw calls zo laag mogelijk houden, maar soms ontkom je er niet aan. Je moet zo veel mogelijk dezelfde materials gebruiken als je kunt. En daarnaast natuurlijk zo min mogelijk meshes, maar de materials zijn het zwaarst. Die worden ieder frame door de GPU uitgespuugt, terwijl de mesh 1x in het geheugen zit en daar steeds naar verwezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ja, precies. Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

[...]

Is het voor een engine als Unity bijv niet beter te weten dat bomen duplicates van elkaar zijn? Halen ze daar niet ergens winst uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het zou me erg verbaze als dit niet het geval is idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

apNia schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Is het voor een engine als Unity bijv niet beter te weten dat bomen duplicates van elkaar zijn? Halen ze daar niet ergens winst uit?
Als jij 1 boom import en daar een prefab van maakt wel. Als jij een bos modelt en dat importeert zijn het geen dupicates meer. Tenzij je ze volgens mij instatiate in je modelling tool en het bijbehorende vinkje in de export ook aanzet. Maar ik weet niet of dat echt werkt naar engines toe. Die optie zou er ook alleen maar kunnen zitten om tussen Maya en Max FBX'en te kunnen uitwisselen.

Ook belangrijk om te weten: als je een bos modelt en alle bomen zitten los, dan worden al die bomen los getekend door de GPU. Als het bos 1 mesh wordt ie in 1x getekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Senzuboon op 22-06-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
apNia schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Klopt, dynamic batching heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik hen al geruime tijd van plan om een bureau te maken,
en heb daarvoor diverse tekeningen genaakt, eerst uitgedacht in sketchup, toen NX5 en daarna, ieder onderdeel apart in solidworks.

Het is work in progress, maar t ging mij vooral om de renders.Ik heb er veel moeite mee.Zwart+reflectie, en "metaal-look" kan ik amper krijgen.Zwart word al snel grijs mat en metaal-look korrelig en dof.
tips zijn dus van harte welkom:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XysLokvr28Tt05ftROsKEn4K/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zeTwM3etZlihJwH8fLODRaXJ/medium.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ehh ik quote de verkeerde message bij m'n bericht, ging om deze van ZappZion
[...]

is duplicaten in dit geval niet slimmer dan een gigantische mesh met bomen? (ook al re-usen ze steeds dezelfde material)

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 23-06-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Weet niet of je verstand hebt van shaders, maar rim lighting in plaats van specular maakt metaal realistisch. Zelfde geld ook voor glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:31:
ik hen al geruime tijd van plan om een bureau te maken,
en heb daarvoor diverse tekeningen genaakt, eerst uitgedacht in sketchup, toen NX5 en daarna, ieder onderdeel apart in solidworks.

Het is work in progress, maar t ging mij vooral om de renders.Ik heb er veel moeite mee.Zwart+reflectie, en "metaal-look" kan ik amper krijgen.Zwart word al snel grijs mat en metaal-look korrelig en dof.
tips zijn dus van harte welkom:
[afbeelding][afbeelding]
Welke renderer gebruik je? Photoview 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:59:
[...]

Welke renderer gebruik je? Photoview 360?
Ja. Alles doe ik in solidworks.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:03:
Ja. Alles doe ik in solidworks.
Dat is soms een wat lastige renderer. Goed voor snelle plaatjes, maar de controle is niet optimaal. Ik moet soms wat dingen compositen om toch een aardig plaatje te krijgen.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met Keyshot. Veel mooiere plaatjes en ook veel meer controle over materials e.d. :Y Wel erg duur, maar aangezien je Solidworks vast ook niet betaald hebt zal je daar wel een oplossing voor verzinnen. Het grote voordeel t.o.v. een 3D-programma (Maya, Blender) + renderer gebruiken is dat je een veel kortere workflow hebt. Ik denk dat je in die programma's uiteindelijk meer kan, maar niet noodzakelijk heel veel meer en het scheelt wel heel veel tijd.

Mensen die eventueel alternatieven weten hoor ik ook graag, want ik ben lekker aan het experimenteren :)

Overigens is dit ook een perfect voorbeeld waarom CAD wel in dit topic thuishoort :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Blender met Yafaray is wel goed. Yafaray is een hele goede en snelle (in direct lighting mode that is) renderer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:14:
[...]

Dat is soms een wat lastige renderer. Goed voor snelle plaatjes, maar de controle is niet optimaal. Ik moet soms wat dingen compositen om toch een aardig plaatje te krijgen.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met Keyshot. Veel mooiere plaatjes en ook veel meer controle over materials e.d. :Y Wel erg duur, maar aangezien je Solidworks vast ook niet betaald hebt zal je daar wel een oplossing voor verzinnen.
Ik zal die keyshot eens proberen, en ja, ik heb ook niets betaald voor solidworks.
Zucht doe je een werktuigbouwkunde opleiding waar je cad tekeningen moet maken,krijg je niet eens een cad pakket van school :|

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:22:
Ik zal die keyshot eens proberen, en ja, ik heb ook niets betaald voor solidworks.
Zucht doe je een werktuigbouwkunde opleiding waar je cad tekeningen moet maken,krijg je niet eens een cad pakket van school :|
Ik oordeel ook niet ;) Men heeft er tegenwoordig inderdaad een beetje een handje van les te geven in pakketten die niet normaal te betalen zijn als je er niets mee verdient zonder echte alternatieven. In het geval van Solidworks weet ik overigens dat men het ook niet heel erg vindt, ze hebben graag dat je het leert en dan later in bedrijfsverband voor veel geld licenties koopt, al zal men dat officieel natuurlijk nooit zo toegeven.

Ik kan overigens via mijn school een studentenversie downloaden, kan dat bij jullie niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Stickers en knoppen gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ldke1v.jpg

Aan de binnenkant ook nog wat werk gedaan, ik kom serieus ruimte tekort als ik het frame niet open ga werken op sommige punten. Ook zit nog een technisch dingetje voor een aantal schakelaars maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:28:
[...]

Ik oordeel ook niet ;) Men heeft er tegenwoordig inderdaad een beetje een handje van les te geven in pakketten die niet normaal te betalen zijn als je er niets mee verdient zonder echte alternatieven. In het geval van Solidworks weet ik overigens dat men het ook niet heel erg vindt, ze hebben graag dat je het leert en dan later in bedrijfsverband voor veel geld licenties koopt, al zal men dat officieel natuurlijk nooit zo toegeven.

Ik kan overigens via mijn school een studentenversie downloaden, kan dat bij jullie niet?
Iedereen kan volgens mij studentenversies krijgen van solidworks al ze op school zitten, vroeger kon iedereen bijna een studentenversie aanvragen volgens mij moet dat tegenwoordig via school gebeuren.

Solidworks heeft graag dat studenten met hun pakket tekenen, (vroeger) 8 jaar geleden was het zelfs zo erg dat de school licenties bijna gratis aangeboden werden, om er voor te zorgen dat wanneer een bedrijf studenten in dienst namen en van 2D naar 3D pakket switchen dat er sneller voor solidworks gekozen wordt, omdat ze dan niet omgeschoold hoeven te worden ;)
Schuey schreef op zondag 24 juni 2012 @ 02:34:
Stickers en knoppen gemaakt :)
[afbeelding]

Aan de binnenkant ook nog wat werk gedaan, ik kom serieus ruimte tekort als ik het frame niet open ga werken op sommige punten. Ook zit nog een technisch dingetje voor een aantal schakelaars maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen ;)
Ziet er goed uit, zou toch de handvaten apart maken. Als dit goed gebeurd dan is het net zo stevig als het uit 1 deel te maken, maar wel heel wat goedkoper. Alleen als je beslist om het te laten frezen hoor, bij printen zou ik het mooi zo laten ;)

Ik ben klaar met me model, de flashlight is niet 100% correct, want ik wilde niet te veel detail aan het onderdeel geven. Dit komt bij een lowpoly model toch nooit terug. Hte is trouwens een flashlight met laser, vorodat mensen vragen wat dat geval eronder is :P Commentaar of opmerkingen zijn altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ALh00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8hZLT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Andyk125 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:03:
Ziet er goed uit, zou toch de handvaten apart maken. Als dit goed gebeurd dan is het net zo stevig als het uit 1 deel te maken, maar wel heel wat goedkoper. Alleen als je beslist om het te laten frezen hoor, bij printen zou ik het mooi zo laten ;)
Vooralsnog laat ik het lekker zo, kan ze altijd nog lostrekken. Offerte voor een houten prototype is onderweg hoop ik :)

Texturen die hap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Weet er iemand nog een goede tutorial voor UV mappen in Blender? Ik blijf maps houden waarbij verschillende elementen en compleet verkeerde schaal hebben, verdraaid zijn of scheef staan. Als je verschillende materials maakt en ze aan bepaalde faces assigned import Unity3D het helaas weer niet.

Ik heb bijvoorbeeld dit gebouwtje (Textures zijn geassigned, werkt niet in U3D):
Afbeeldingslocatie: http://images.lightofgames.com/Blenderhuisnormaal.jpg
En de UVMap ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.lightofgames.com/VageUVMap.jpg
Wat doe ik nu fout? Dit is overigens als "Smart UV project" geünwrapt , Gewoon UV project met of zonder seam geeft helemaal vage resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:07:
Die eerste had ik zelf al gespot idd, 2e had ik niet opgemerkt ^^

Overigens, op shapeways moet ik 291 euro betalen voor de print voor slechts het voorpaneel, in het goedkoopste materiaal :X :X :X
Het verbaast me wel een beetje dat e.e.a. zo duur is qua printen. Dan heb ik toch het idee dat e.e.a. niet echt geoptimaliseerd is. Je moet inderdaad erg letten op inhoud en niet gewoon lompe massieve stukken printen. Denk aan zoals plastics normaal geproduceerd worden (spuitgieten), daarbij wordt ook slim gebruik gemaakt van materiaal, verstevigingsribben en dergelijk spul. Je ziet zelden massieve plakken plastic en dat is ook omdat het eigenlijk helemaal niet hoeft. Dat wordt alleen maar onnodig zwaar, duur en qua stevigheid hoef je helemaal niets in te leveren als je iets handig opzet.

De opmerking van iemand anders dat het basismateriaal voor printen soms nog duurder is klopt, maar wel vooral met de wat oudere generaties printers. Die hanteren het principe dat bij inkjetprinters ook gebruikt wordt; niet extreem duur apparaat, benodigdheden wel heel duur. Echter zie je de afgelopen jaren een verschuiving naar printers die zelf ook niet heel duur zijn, maar wel goedkope materialen gebruiken. De eerste die heel goedkoop is geworden is FDM met zo'n 3 cent per kubieke centimeter en SLS-poeder en SLA-vloeistoffen beginnen ook langzamerhand steeds goedkoper te worden en, misschien wel belangrijker, kwalitatiever (wat vooral speelt in het geval van SLA).

Je zou voor de proefstukken dan nog kunnen kijken naar FDM in het lokale Fablab. Daar betaal je dus materiaalprijs plus iets van 10%, maar dan ben je echt zo goedkoop uit als je kunt zijn zonder dat iemand je enorm matst en er zelf verlies op maakt. De afwerking is niet zo strak als het kan zijn (laagjes), maar voor niet-minieme voorwerpen is het een goede methode om de afmetingen van iets te controleren.

Dit is misschien ook wel een beetje de kunst van goed ontwerpen en produceren; voor ieder onderdeel de juiste techniek, het juiste model en de juiste materialen uitkiezen :) Zoals zo vaak bestaat de magic bullet niet, wat slim is in het ene geval is ronduit onhandig in het andere geval.
Andyk125 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:03:
Solidworks heeft graag dat studenten met hun pakket tekenen, (vroeger) 8 jaar geleden was het zelfs zo erg dat de school licenties bijna gratis aangeboden werden, om er voor te zorgen dat wanneer een bedrijf studenten in dienst namen en van 2D naar 3D pakket switchen dat er sneller voor solidworks gekozen wordt, omdat ze dan niet omgeschoold hoeven te worden ;)
Klop, ik heb een tijdje terug met wat mensen van Solidworks Nederland staan praten en die gaven inderdaad aan dat ze graag hebben dat studenten met Solidworks leren tekenen omdat bedrijven bij de keuze voor een pakket vaak naar aanwezige kennis kijken of zelfs de werknemers zelf laten beslissen. Zij zijn zich heel bewust van het feit dat studenten en niet-professionals die zichzelf met Solidworks leren werken alleen maar gunstig zijn voor het bedrijf.

Dat is ook één van de redenen dat de studentenversie eigenlijk gewoon de volle versie is, behalve dat het de versie van het jaar daarvoor is en je een waarschuwing te zien krijgt als je het bestand opent op een non-studentenversie. Verder kan en mag je alles.
Bij 3D-printen kunnen losse delen om andere redenen nog wel gunstig zijn, zoals dat je ze makkelijk in twee materialen kunt uitvoeren of makkelijk te vervangen maakt. Qua sterkte hoeft het verder weinig uit te maken zoals je zegt, dat hangt vooral van de keuzes en uitvoering af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
@Lorem_Ipsum
Gewoon seams maken waar je wil dat seams zitten. Selecteer je edges, druk op ctrl+e (ook op OSX) en selecteer 'mark seam'. Dan word je edge rood en wanneer je dan op unwrap drukt (U > unwrap) word dat een seam in je UV map.

Waar je de seams wilt hebben hangt gewoon van het model af. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qoW7J.png

Als je je UV's in bijvoorbeeld Photoshop wilt hebben ga je naar je UV window, UVs > Export UV Layout en dan krijg je een transparante PNG. Het is overigens aan te raden om je texture op te slaan als PSD (kan zowel Blender als Unity mee overweg) en dan gewoon je UV map layer uit te zetten, zodat die wel bewaard blijft.

[ Voor 35% gewijzigd door Wolfos op 25-06-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Nog een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w2jnN.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jPxQO.png

Bij het oor zitten de seams niet goed en die gaat helemaal gestretched worden, dat in de mond is geen seam maar een sharp edge.

Vervolgens als je dat gefixt hebt (al is het oor nog steeds niet geweldig) krijg je zo'n UV map:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9zyR6.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Wolfos op 25-06-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

hoe lossen jullie het eigenlijk op met texturen bij seams die seamless moeten lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Niet :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 25-06-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Seam marken en een gewone export werkt opzich wel, alleen krijg je dan van die zwierige maps, terwijl ik rechte wil:
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/3840/uvdraai.png
Als ik bijvoorbeeld een border van een raam mark, wordt die kaarsrecht, maar neemt hij wel een andere positie los van zijn originele plaats in zodat je een effect als bij de "Smart" UV mapping krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Als je het raam op de originele locatie wilt moet je daar ook geen seams op plaatsen. Waar dat effect vandaan komt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:49:
hoe lossen jullie het eigenlijk op met texturen bij seams die seamless moeten lijken?
seams goed plaatsen en waar ze zichtbaar zijn overheen painten in bv zbrush, mudbox, bodypaint etc.
bij normal maps e.d. padding aanzetten.

schetsje;
Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/asdf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lorem_Ipsum, kan je niet iets van planar of box mapping doen in Blender? Dit oogt meer als een organische unwrap die je nu hebt gedaan. (beetje als 3ds Max z'n peltmapping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:00
Lamp en oude telefoon voor in mijn scene gemaakt. Bij de telefoon heb ik moeite om het materiaal in te stellen. Ik wou eerst een grof soort koper (geloof ik) proberen zoals op dit plaatje:

http://image.yaymicro.com.../99d/old-phone-99d30b.jpg

Maar ik krijg de verscheidene instellingen van vray dirt en noise en andere maps niet juist. Waarschijnlijk moet ik gewoon wat meer oefenen met materialen en nog wat info zoeken over vray dirt en hoe die goed aan te passen. In plaats van dat grove koper heb ik toch maar gekozen voor een gladde metaal. Is wat makkelijker maar alsnog ben ik niet tevreden met het huidige resultaat.

De lampenkapmateriaal is overigens gemaakt met vray2sidedmtl .

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3086/antiquetablescreenwip08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/563/antiquetablescreenwip09.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
NOPE!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oPXwJ.png

Deze tutorial gebruikt (en hun afbeeldingen) voor de texture:
http://www.worldforge.org...ber2002/CreateHeadTexture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:47:
NOPE!
[afbeelding]

Deze tutorial gebruikt (en hun afbeeldingen) voor de texture:
http://www.worldforge.org...ber2002/CreateHeadTexture
importeer het dan in 3d paint programma, kan je zo over die seams heen painten.

het is echt heel goed mogelijk een model zonder seams te krijgen.

@ De Hupie

heel vet!
vind alleen de hout texture op sommige plekken nog wat raar, lijkt bijna gewoon planar mapped, m.a.w. texture pas soms niet lekker op de vorm.
En je hebt een render error in je spiegel volgens mij, 2 puur witte vlekjes rechts onderin.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

In een 3D pakket painten is niet eens nodig, als je een beetje handig in Photoshop werkt zorg je dat je het stukje waar de seam zit al breder uitwerkt en daar op de twee plekken plakt zodat het bijna goed zit, dan kun je in je 3D pakket je UV Map eventueel nog een heel klein beetje tweaken om het helemaal recht te trekken, werkt prima met wat ervaring :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ja, ik ben ook gewoon aan het oefenen. Seams heb ik ondertussen redelijk weggewerkt, probleem is alleen dat de texture niet goed bij het model past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou het eerder andersom zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Schuey schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:15:
[...]

Het wordt idd prijzig, en een stuur kopen, dar ligt het probleem. Zoals ik het stuur wil zijn ze niet te koop, daar ligt de kern van het verhaal. Er is wel een gare versie van thrustmaster, maar daar moet ik dan zoveel aan aanpassen...
Ietwat oftopic, maar is dit
Afbeeldingslocatie: http://www.zroso.com/index/images/s3.jpg
niet wat je zoekt ?

Of het goedkoper is, is een 2e :)
http://www.zroso.com/inde...=article&id=48&Itemid=56#

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik kijk al 2 jaar naar deze, en deze dient onder meer als inspiratie :) Meneer Roso is ook in zijn schuurtje begonnen ;)

(totaal offtopic)

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 25-06-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Shit ziet er echt uit alsof het van Fisher Price is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je echte F1-stuurtjes wel eens gezien?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2771/4136431570_1780f320a1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.racingmodels.com/ekmps/shops/arendonk1/images/mercedes-mgp-w01-f1-2010-steering-wheel-1-4-scale-8172-p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh ging er tbh van uit dat die van heuveltje al een echte was :)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 26-06-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
apNia schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:54:
Oh ging er tbh van uit dat die van heuveltje al een echte was :)
Er zijn er volgens mij ook al zoveel, elk jaar komen er weer nieuwe bij. Die hier worden gentoond zijn behoorlijk oud en lijken net speelgoed :P Maargoed daar gaat het niet om.

Heb weer wat gemoddeld, heeft ongeveer 3 uurtjes in beslag genomen met het optimaliseren,was namelijk niet tevreden over het mesgedeelte. Commentaar is altijd welkom! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0sxea.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:06:
[...]

seams goed plaatsen en waar ze zichtbaar zijn overheen painten in bv zbrush, mudbox, bodypaint etc.
bij normal maps e.d. padding aanzetten.

schetsje;
[afbeelding]
Nice, knap hoor. B) Klein detail is dat er wel erg veel streepjes inzitten. Kijk uit voor het Zbrush effect waarbij je textures toevoegt omdat het kan en ze niet direct waarde toevoegen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypea
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Hawver: Dat is een effect van de Clay-brush, die heel erg geschikt is om vorm op te bouwen. Op deze manier kun je achteraf dingen zachter maken, zo vermijd je het 'blobby' zbrush effect ook veel makkelijker.

Tijdelijke portfolio - http://www.flickr.com/photos/michaelknubben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:35:
[...]

Nice, knap hoor. B) Klein detail is dat er wel erg veel streepjes inzitten. Kijk uit voor het Zbrush effect waarbij je textures toevoegt omdat het kan en ze niet direct waarde toevoegen.
dat zijn idd gewoon "klei streepjes" net als je bij normaal kleien zou krijgen i guess.

Geen probleem hoor, zijn zo weg te werken. Omdat het allemaal korte schetsjes zijn die ik op het moment doe ga ik deze niet wegwerken. Plus ik vind het zelf wel iets hebben, wat ruiger. genoeg ultra cleane modellen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Iemand hier met iPhone 4 (of iPod Touch 4G) die wil beta testen?

Performance is goed (constant 60FPS) op 4S, alleen de 4 heeft wat problemen en ik wil weten of het speelbaar is momenteel.

Voor mensen die alleen een demo willen spelen heb ik hier een zeer outdated Flash versie:
http://wolfos.org/resources/flash/hyperspace/Hyperspace.html

EDIT: Okay, dat was snel. Link weggehaald, je mag namelijk maar 100 devices registreren per jaar dus ik ga niet teveel testers uitnodigen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Wolfos op 26-06-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe schets, veruit moeilijkste pose tot nu toe

Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/posed-zbrush-sculpt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Wolfos schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:00:
Iemand hier met iPhone 4 (of iPod Touch 4G) die wil beta testen?

Performance is goed (constant 60FPS) op 4S, alleen de 4 heeft wat problemen en ik wil weten of het speelbaar is momenteel.

Voor mensen die alleen een demo willen spelen heb ik hier een zeer outdated Flash versie:
http://wolfos.org/resources/flash/hyperspace/Hyperspace.html

EDIT: Okay, dat was snel. Link weggehaald, je mag namelijk maar 100 devices registreren per jaar dus ik ga niet teveel testers uitnodigen ;)
Je moet zorgen dat je alle assets inlaadt voor dat de game start. Hij moet nu nog de explosie inladen op het allereerste moment dat er iets explodeert. Dat zorgt voor een hickup (alle explosief zorgen hier voor hickups btw).

Inladen via Resources.Load() in je code (moet je echt waar je maar kan) en niet aan een public var hangen in de Editor. Daarmee kan je dit soort dingen voorkomen. En dat dit 60fps op de laaste iPhone geeft is geen wonder natuurlijk ;) aim altijd voor de beste performance op het laagst mogelijke apparaat. Wij nemen als uitgangs device de iPad 1. Als het dáár op draait, dan draait het op alle iOS devices die er toe doen. :)

Keep it up!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:33:
nieuwe schets, veruit moeilijkste pose tot nu toe

[afbeelding]
Shit gast! Je gaat echt goed! Enige wat me stoort is die scherpe lijn tussen zijn torso en zijn (voor hem) rechterbeen.

[ Voor 13% gewijzigd door Senzuboon op 27-06-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:20
What did triangle say to a vertex? ... You faceless bastard! :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik laad de explosies ook in via Resources.Load, en hij lagt alleen de eerste keer. Op de iPhone 4S is het niet eens merkbaar, de performance is zelfs beter dan in de editor (terwijl de graphics en resolutie hetzelfde zijn).

Ik heb geen iPad, dus daar ga ik echt niet voor ontwikkelen (kan het immers niet testen).

[ Voor 17% gewijzigd door Wolfos op 27-06-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dan ligt het aan de Flash player. Want elke explosie hier heeft een kleine vertraging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je werk vormt een inspirate Milky voor als ik zelf weer eens met een character bezig ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Vandaag de postbode aan de deur met een mooi pakketje voor me:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nARMYl.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07

D-rez

dexels

van die bible heb ik hem nog liggen van 2009 of zo. 2x in gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb hier 7 en '09 staan, maar in de tijd dat ik Max gebruikte heb ik ze beide maar een paar keer ingekeken om wat op te zoeken inderdaad. Leuk naslagwerk maar daar blijft het een beetje bij.
De rest is wel tof :) Zal geen goedkoop pakje geweest zijn :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Die digital art masters boeken van 3d total zijn anders nog best wel goedkoop. Heb hier ook 4 delen liggen, gemiddelde prijs zon 20 euro incl verzenden (amazon.co.uk en amazon.de) . Zijn overigens meer leuke digital art boeken op amazon voor lage prijzen dus ik zou aanraden om eens een kijkje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De Hupie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:27:
Die digital art masters boeken van 3d total zijn anders nog best wel goedkoop. Heb hier ook 4 delen liggen, gemiddelde prijs zon 20 euro incl verzenden (amazon.co.uk en amazon.de) . Zijn overigens meer leuke digital art boeken op amazon voor lage prijzen dus ik zou aanraden om eens een kijkje te nemen.
Oh dat valt best mee inderdaad, ik ken deze specifieke serie niet, maar ik ken er genoeg die minimaal 40 dollar per uitgave kosten, erg interessant, maar wel een flinke zak geld altijd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik heb nu alle delen (1 t/m 7) erg interessante serie :)
@spike_wolf, deze kosten inderdaad ~40 dollar per stuk, zijn hardcover en full color :)

Heb overigens deel 4 dubbel (foutje van de 3dtotal shop) Mocht iemand daar nog interesse in hebben mag diegene een DM sturen :)

[ Voor 31% gewijzigd door naam op 28-06-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die bible is een van m'n grootste miskopen geweest. Ik heb 'm nog van 3ds Max 4 liggen toen die net uit was, wou ik met 3D beginnen. Was geen doorkomen aan. Alles wordt in zulk detail uitgelegd dat je zoiets hebt van "ja jaaa schiet nou maar op!", maar tegelijkertijd wou ik niks skippen. Denk dat ik aan een wat dunner boek meer had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
je hebt een DM naam! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zou aanraden om gewoon op Amazon.de te kijken. Heb je meteen de prijzen in Euro's.
Ik hou niet zo van boeken en tutorials. Ik probeer het gewoon liever zelf, zo heb ik Maya, Unity en Blender 2.5+ geleerd (Blender 2.4 had ik van noob to pro, maar die is ondertussen flink veroudert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Jij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ik kom er steeds meer achter dat 3ds max toch wel erg makkelijke functies heeft die ik voorheen nooit gebruikte. Nu neem ik nooit de tijd en moeite om een tutorial te doen, omdat hier veel tijd in gaat zitten maar ik mis blijkbaar wel enkele basis dingen bij poly modeling :P

Hierbij een nieuwe projectje, ik was er al eens mee begonnen maar was er al weer mee gestopt omdat er toch te veel tijd in ging zitten en bf3 vond ik iets interessanter :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pkMRn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
@Andyk125
Ziet er erg gaaf uit allemaal :) Zou je eens een (ongesmoothe) wire willen posten, ben wel benieuwd naar je geometry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Heb even Terragen geprobeert. Best wel nice, alleen jammer hoe moeilijk het is om een heightmap te exporteren (nog niet voor elkaar gekregen iig).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9wvlG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, binnenkant is voorlopig zoals die is. Het wordt echt wel passen en meten als de elektronica erin moet komen :P

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/28229uu.jpg

Ik had nog een offerte voor die onderdeel binnengekregen, 600 euro om hem uit POM te frezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Dit is toch wel de sfeervolste animatie die ik ooit heb gezien:

[Vimeo: http://vimeo.com/44583147]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Kleine update (kapstok en schilderij erbij):

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1888/antiquetablescreenwip11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 08:28
Vakantie is begonnen dus laatste dagen maar beetje wezen kloten met 3ds max om wat beter te worden... Aantal korte experimentjes:

Afbeeldingslocatie: http://timvanhelsdingen.com/img/door%20render.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timvanhelsdingen.com/img/flower.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timvanhelsdingen.com/img/wall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat ziet er een potje goed uit jongens! :)

Iets subtieler met de DOF zou wel beter voor je platen zijn denk ik, het neigt snel naar teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
ArnoAG schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:33:
Dit is toch wel de sfeervolste animatie die ik ooit heb gezien:

[video]
Ik heb hem gekeken. Jee, die is gaaf!

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, net betaald voor een printje! :)

Via shapeways laat ik een schakelflipper printen die op een prototype komt. Erg benieuwd wat de kwaliteit is van het spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schetsie

Afbeeldingslocatie: http://www.graphicvizion.com/images/1PORTFOLIO/sketchbook-wip/2012/sculpt%20test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Hier toenvallig mensen met enige kennis van houdini die mij kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Ziet er heel gaaf uit Milky, ga je ook nog een keer een complete character maken?
Timmmeeehhh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:06:
Vakantie is begonnen dus laatste dagen maar beetje wezen kloten met 3ds max om wat beter te worden... Aantal korte experimentjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het probleem met zoveel DOF is dat het er allemaal miniatuur uitziet, vooral de derde afbeelding. Tenminste neem aan dat het een blikje is :P
naam schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:25:
@Andyk125
Ziet er erg gaaf uit allemaal :) Zou je eens een (ongesmoothe) wire willen posten, ben wel benieuwd naar je geometry :)
Hier een ongesmoothe wire voor je, heb hem in een wat grote kwaliteit gedaan zodat het beter zichtbaar is ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ydskn.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Andyk125 op 01-07-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07

D-rez

dexels

Timmmeeehhh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kun ja daar es wat wires van tonen? alles eigen maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:16:
Ziet er heel gaaf uit Milky, ga je ook nog een keer een complete character maken?
Moet de komende tijd echt nog veel studies doen, zijn zoveel dingen die ik elke x weer bijleer.
Kan ook niet lang aan een figure werken omdat ik op een bepaald moment nieuwe dingen wil "onderzoeken" en dus weer een nieuwe sculpt begin.

aan het einde van mijn afstuderen ga ik wel 3 complete figures afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:17:
Iets subtieler met de DOF zou wel beter voor je platen zijn denk ik, het neigt snel naar teveel.
Ik vind het juist gaaf. Je moet het inderdaad niet altijd doen, maar hier krijgt het allemaal wel een lekker sprookjesachtige sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Begonnen aan de koppelings flappers, nog niet helemaal over uit of ik ze lekker vind, denk dat ze iets te ver naar buiten komen om er makkelijk bij te kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/bfp3ec.jpg

Volgende week maar eens de meccano bij mijn ouders van zolder halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
D-rez schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:17:
[...]

kun ja daar es wat wires van tonen? alles eigen maak?
Sure :)
De klimop is met plugin gedaan genaamd growivy (gratis plugin voor 3ds max)
Textures gewoon van google en nabewerkt in photoshop enzo. Crazybump voor het maken van displacement maps (ideaal programmatje, aanrader)
Verder bewerk in m'n renders na in after effects en doe ook de DOF in de post, dus kan de DOF opzich ook wel wat verlagen. De reder waarom ik zoveel poly's in m'n wireframe heb is omdat ik veelal snellere rendertijden lijk te hebben als ik de basis mesh al deform aan de hand van een displacement map en dan nog wat extra bump toevoeg met een normal map.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/F7Ga

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/F7Jn

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/F7JY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
De Hupie schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:27:
Kleine update (kapstok en schilderij erbij):
Wauw, wordt mooi man!
Vind het materiaal van de stof op de stoel nog wel een beetje 'nep' ogen, beetje flets ofzo, misschien iets donkerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Timmmeeehhh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Wauw, wordt mooi man!
Vind het materiaal van de stof op de stoel nog wel een beetje 'nep' ogen, beetje flets ofzo, misschien iets donkerder?
Dat kan goed kloppen. Momenteel bestaat het materiaal uit slechts een kleur en een falloff (fresnel) map. Als ik later de stoel ga verbeteren en daarmee ook het materiaal zal ik het een bump map geven en andere kleur en hopelijk ziet ie er dan wat echter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
WIP

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/Fhwl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Geen schaduwen! Waar render/model je dit in?

[ Voor 49% gewijzigd door Wolfos op 02-07-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
3ds max/vray, schaduwen mogen idd wel wat meer nu je het zegt zijn beetje weggevalle hier. Ze waren eerst veelste zwaar en heb ze iets teveel wegemoffeld I guess, zal er even naar kijken :)
Gras ben ik ook nog niet echt tevreden over dus daar moet ik ook nog even naar kijken... Mja is lastig =/ Heb nu stel grassprietjes gemoddeld en gescattered over de ondergrond heen maar is ook nog niet optimaal zo
Pagina: 1 ... 30 ... 58 Laatste