Even een vraagje voor de Solidworkers hier: ik heb een object gebouwd als assembly. Het is uiteindelijk één deel geworden, maar dat was de handigste manier om het op te zetten. Het bestaat uit een stuk of 7 onderdelen die nu één ding zijn geworden. Nu wil ik aan het einde echter dat object in een aantal plakken hebben, een stuk of tien. Ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar. Als ik e.e.a. als assembly open kan ik niet subtracten/cutten en zijn de alternatieve opties (bijv. slice en cavity) niet beschikbaar, als ik de assembly als part opsla en open kan ik ook alle subtraction/cut tools niet gebruiken. Dingen toevoegen mag wel, wegsnijden hoe dan ook niet.
Het lijkt niet aan de specifieke assembly te liggen, in een test met een ander voorwerp was hetzelfde het geval. Ik heb het idee dat het mogelijk komt omdat Solidworks er inmiddels surfaces van gemaakt heeft, maar ik weet het niet zeker en ook niet hoe ik het wel kan doen.
Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn?
Het lijkt niet aan de specifieke assembly te liggen, in een test met een ander voorwerp was hetzelfde het geval. Ik heb het idee dat het mogelijk komt omdat Solidworks er inmiddels surfaces van gemaakt heeft, maar ik weet het niet zeker en ook niet hoe ik het wel kan doen.
Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn?